Általános alapalállás a hazai kiskereskedelemben, hogy a vevő definíció szerint csaló féreg, akit úgy is kell kezelni, lehetőleg olyan modorban, hogy máskor eszébe se jusson pofázni. Zsuzsanna lejjebb azt fogja elpanaszolni, hogyan kezelték hazug alakként egy nagykörúti Sparban, ahová visszavitt egy csomag Sága Hami Maci panírozott pulykamackót. Azért vitte vissza, mert észrevette, hogy egy hónapja lejárt a szavatossága. Megvolt a blokkja, de ilyen esetben nyilván nehéz támadhatatlan bizonyítékkal szolgálni. A szörnyű az esetben az, hogy a reflex nem a kis értékű tétel kérdés nélküli, mosolygós kicserélése (akkor is, ha kételkednek a vásárló szavahihetőségében), hanem a vádaskodás és a szívózás.
Tisztelt Spar vezetőség!
Az egyik budapesti üzletükkel kapcsolatos panaszomat szeretném leírni.(Budapest, VII. kerület, Erzsébet krt. 24.)
Minden másnap itt vásárolok, mégsem gondoltam soha, hogy egyszer még így fognak bánni egy fizető vásárlójukkal.
2010. február 13-án vásároltam itt egy csomag gyorsfagyasztott Sága terméket (Hami Maci, 480 gr)
A mai napon, (2010. február 15.) amikor szerettük volna elfogyasztani a terméket, észrevettem, hogy az amúgy jelentősen megkopott csomagoláson szereplő lejárati dátum 2010. január 19. Bepakoltam természetesen a vásárlást igazoló blokkal együtt, és elindultam, hogy az Önök üzletében jelezzem és elrendezzem a problémát.
Mint ahogy más általános - nem reklamálási - esetben, most is 10 percig vártam, mire felbukkant valaki akinek el tudtam mondani a panaszom. A hölgy már az első pillanattól fogva kioktató hangon beszélt velem, elsőre meg akarta nekem magyarázni, hogy a lejárat napja 19., ma pedig még csak 15. van. Udvariasan felvilágosítottam, hogy a nap stimmel, csak a hónap nem.
Eltűnt a raktárban 10-15 percre, gondolom megvitatni a kérdést, majd amikor visszajött, odahívott a hűtőpulthoz, hogy kifejtse, nem tudja elképzelni, hogy ez a csomag innen van, mert ha megnézem a többi csomag dátumát, akkor azok még nem jártak le. Elmondtam neki, hogy valóban, engem is meglepett a dolog, de elhiheti, hogy ez bizony itt volt. Ismét eltűnt, majd ezúttal egy kinyomtatott papírral tért vissza, hogy elmondja, nem tudja orvosolni a problémám, mert megnézhetem, hogy mennyi a készletük, mikor mennyit rendeltek, és minden stimmel. Természetesen nem hagytam magam, hiszem a hölgy ezzel arra is célzott, hogy nem mondok igazat, a kezemben lévő blokk pedig különösebben nem érdekelte. Feltétezhetően arra gondolt, hogy a vásárlást igazoló blokkon szereplő termék egy "nem lejárt" szavatosságú termék vásárlását igazolta, amit meg megpróbáltam visszavinni, azt nem itt, vagy nem akkor vásároltam. Megkérdeztem, milyen más módon tudnám bizonyítani, hogy én ezt a terméket itt vásároltam, hívjuk be az akkor dolgozó pénztárost, ismer engem, biztos emlékezni fog. A hölgy továbbra is csak azt mondogatta nekem, hogy ki van zárva, hogy ezt én itt vásároltam. Ekkor jutott eszembe, hogy ha a tolvajok esetében fel tudják használni, talán a becsületes vásárlók is megvédhetik az igazukat a biztonsági kamera felvételének segítségével. Ezen a hölgy láthatóan meglepődött, és ismét eltűnt a raktárba. Majd amikor visszajött, szinte hozzám vágott egy csomagot a lejárt termék helyett azzal a mondattal, hogy "A főnököm azt mondja ezt fogyassza egészséggel, de ez a csomag akkor sem itt lett vásárolva!"
Azzal otthagyott. Annyira dühös voltam, hogy sajnos nem tudtam megjegyezni a "készséges hölgy" nevét, de természetesen ha újra találkoznánk felismerném. Elszomorító, hogy ott, ahol naponta több ezer forintot elköltök, és az Ön munkatársai hibáznak, védekezésül engem hazudtolnak meg, és ráadásul kellemetlen helyzetbe hoznak az emberek előtt, azzal, hogy nyilvánosan felemelik velem szemben a hangjukat, és úgy bánnak velem, mint egy csaló tolvajjal! Sérelmezem azt is, hogy az eljárás közben egyetlenegy esetben sem vették figyelembe az általam bemutatott, vagy kért bizonyítékokat.
Ezúton - mert személyesen nem volt alkalmam - jelezném tehát a Tisztelt Üzletvezetőnek, hogy "köszönjük, de ezek után nem fogyasztunk ott egészséggel". Érthetetlen és meghökkentő számomra az alkalmazottaik udvariatlan, arrogáns és rosszhiszemű viselkedése, amely nem csak ebben a vitás esetben okozott kellemetlenséget, hanem minden más üzletük légkörét is jellemzően meghatározza. Érthetetlen az, hogy a tisztességes vásárlót, minden jogalapot nélkülöző módon teljes mértékben szubjektív megközelítésből hazugsággal vádolják olyan hangnemben, amellyel mások előtt is rossz színben tüntetik fel, és mindezek mellett esélyét se adják meg annak, hogy a vádak ellenkezőjét objektív módon bizonyíthassa.
Jelen levelemet eljuttatom a Tékozló Homár bloghoz is, tájékoztatásként az Önök üzletpolitikájáról.
Remélem, hogy a levelem eljut az illetékesekhez, megfelelően kivizsgálják majd a panaszomat, és legalább egy levél keretén belül megosztanák álláspontjukat a fentiekről!
Üdvözlettel:
Zsuzsanna
Az utolsó 100 komment: