Tékozló Homár

Vizezik a benzint az OMV-nél?

2010.03.11. 08:45 | jackyll | 218 komment

Megdőlni látszik a legenda, ami szerint az OMV atomra terrorizálja a kutasait, akik emiatt nem merik vizezni a benzint. Márton robogója még karácsonykor fulladt le egy OMV-tankolás után. Szervize szerint "erősen vizes" volt a 95-ös benzin, ám panaszára sem a magyar, sem az osztrák OMV nem reagált.

2009 december 23-án kora délután vásároltam 95-ös benzint a Budapest X. kerület Kerepes úti OMV töltöállomáson. Pár hónapos, kétütemü Piaggio robogóm ezt követöen érezhetöen lomhább lett, majd úgy további 10 kilométer megtétele után leállt, nem lehetett vele tovább menni. A szakszervizben legnagyobb megdöbbenésemre megállapitották, hogy erősen vizes a benzin benne, a karburátorból komoly mennyiségü vizet eresztettek le.

Kérem szives tájékoztatásukat, hogy a probléma ismert-e Önök elött, milyen lépések várhatóak az ügyben, és vajon hogyan kerülhetném el, autós/motoros társaimmal együtt, a hasonló, költséges kellemetlenségeket. Eddig azt gondoltam, a jó hírnévvel bíró kutakhoz ragaszkodás elegendö kell, hogy legyen - újra kell-e értékelnem az ebbe a csoportba sorolható cégek listáját?

------------------------

Egy hónap elteltével semmi válasz. Nos, a cég nemzetközi, és mivel oldalukon külön kérik az embert, miszerint "Contact us!", így a jóhiszemű fogyasztó engedelmeskedik, és nemzetköziül is felteszi udvarias kérdéseit a cégnek. Persze, csak miután túljutott a további nehezítésen, az elérhetőséget tévesen közlő céges weboldalon.

Aztán lassan egy újabb hónap telik el válasz nélkül, a t. fogyasztó pedig levonja a következtetést. Én biztosan elkerülöm az OMV kutakat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lótumfaktum 2010.03.11. 08:49:01

nahát,ki gondolná!!!!!!!!!!

Fortresse 2010.03.11. 08:53:35

4 évvel ezelőtt írtam nekik egy e-mailt. Azóta nem válaszoltak.
Én meg kerülöm az OMV kutakat.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.11. 08:55:51

Zsámbék OMW teljesen ugyan ez a helyzet!
Ha ott tankolok a kocsiba, akkor alig akar vele menni, és kb. 30%-al többet eszik a gép. És sajnos nem csak én tapasztaltam ezt, sokan panaszkodnak a kútra. Én nem is tankolok náluk, csak végszükség esetén.

daat 2010.03.11. 09:07:29

A Kerepes úton lévő kútnál én is ezt tapasztaltam. Jóval többet zabál az ő benyájukból a kocsi, ellenben, más OMW kútnál ilyen gondom nem volt.

ma-ez-van 2010.03.11. 09:08:49

ajanlott levelet kell kuldeni

telepata 2010.03.11. 09:11:04

Állítólag a molnál számítógép zárja le a rendszert, az összes többi kútnál bele lehet piszkálni.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 09:11:13

Tankolni csak az Aldiban!

Visegrádi MOL, még 1999 szilveszterén. Dettó, előtte soha semmi baj nem volt a legendás Toyotával. Tankolás után nem ment, nem indult. Gyújtás jó, a benzinszűrőben víz volt. Kipucoltam, kicsit később újra víz volt benne. Kiderült, több liter víz volt a tankban.

Állítólag a kutasok vizet töltenek a tárolótartályba azért, hogy saját zsebre eladják a tároló aljáról elvileg nem kifogyasztható naftát. Majd talán jön egy kutas és pontosít...

Kotkodus 2010.03.11. 09:12:13

én 2 hónapja szerbiában a határon lévő MOL kútnál tankoltam gázolajat és egy hidegebb éjszaka után többször leállt a kocsi (shell-nél rátankoltam egy kis superdrága valamit és utána gond nélkül gurulhattam)...

gulb 2010.03.11. 09:17:22

2.5eve csak OMW-nel tankolok nem tapasztaltam ilyet ellenben baratom MOLnal es a kocsija tobbet van szervizbe PDelem cserere mint amire mar a POHU is kifejezetten felfigyelt, hogy kelet MO-on hullanak a PDelemek..
Szerintem barmelyik kuton at tudnak b..ha akarnak..

oszamaci 2010.03.11. 09:17:25

Vizezni lehet de mivel nem keveredik a viz a benzinnel igy sok értelme nincs. A tartály alján mindig van kondenzviz de mivel nehezebb az van alul a rendszer meg úgy van megalkotva, hogy vizet ne szivjon fel.
Amúgy mennyi az a komyoly mennyiségű viz literek, decik?
Amúgy Mon az összes benzin szar alapból.

mojszipupi 2010.03.11. 09:19:57

A Dózsa György - Kerepesi kereszteződésben lévő OMW-nél tankolás után konkrétan leállt az autóm. Szervízben megnézték és közölték h teli van vízzel...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 09:22:46

Lehet, hogy a Magyarok Nyulai is erre b.ott rá és azért csak lábtörlőket tudtak gyújtogatni?

Tűzoltóbenzin?

Alf (törölt) 2010.03.11. 09:23:24

az a helyzet, hogy a nedvesség egyéb módon is a tankba kerülhet, majd ilyenkor télen szépen kicsapódik, különválik a benzintől, lecsorog a tank aljára, ahonnan a karbiba pont elég ha egy úszóháznyi megy (fél deci), le is áll a motor.

szóval nem biztos, hogy gonoszság van benne, okosabb apáink télen mindig öntöttek egy kis etanolt vagy izopropil alkoholt a benzinhez, ez oldódik a benzinben és vízben, valamint elég, így nem áll le a motor.

Alf (törölt) 2010.03.11. 09:24:50

@Alf: rosszab esetben be is fagyhat...

Peti80 2010.03.11. 09:25:11

Fogyasztóvédelem telefon + esetleg szervízből papirossal megtámogatva. Kimennek, mintavétel, vizsgálat, és bízz benne, hogy közben nem pénzelik le őket.

HGM 2010.03.11. 09:32:42

Nem tudom, hogy ilyen esetben miért e-mailt írogattok, amikor a panasz közlésének megvan a megfelelő jogi formája is. Ez pedig nem más, mint a vásárlók könyve. Mindenhol kell lennie ilyennek. Benzinkutakon is. Oda kell beírni. Azt a tulajdonosnak kötelessége megválaszolni, valamint a hatósági ellenőrzések alkalmával is át szokták nézni asszem. Ezenkívül még a beírás után lehet jelezni a fogyasztóvédelemnek is, bár ők Magyarországon elég töketlenek és semmi tekintélyük nincs (miért is lenne, ha minden ügyet simán leráznak magukról azzal, hogy ez nem az ő hatáskörük, próbáljunk polgári peres úton intézkedni).

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 09:33:30

APEH-et is érdekelné szerintem, meg a vám- és pénzügyőrséget, mert ez jövedéki adós termékkel való csalás.

egyszer én is tankoltam az említett kúton, de csak 10 litert, szerencsére semmit nem vettem észre.

az autópályamatricájuk szerencsére nem vizes.

Tökös Veréb 2010.03.11. 09:35:04

a benzin meg a víz nem keveredik, tehat nem lehet vizeni sem. vagy vizet tankolsz vagy benzint.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 09:35:52

@oszamaci: @Alf:
No igen, az a lényeg, hogy nem keveredik! Pont ezért tehetik meg, hogy szép óvatosan beeresztenek egy "kis" vizet a tároló aljára. Amennyi víz bement alulra, annyi benzint leszed a tetejéről és elad kannában. A standolásnál nem lesz eltérés a mennyiségekben. Mivel kondenzvíz keletkezik a tarályban is, ha nem túl mohók, nem buknak meg. Viszont ha eléri a szívócsonk szintjét a víz, már megy is át a tankba. Nem tudom ma mi a helyzet, nekem 10 éve mondta el egy kutas ismerősöm ezt.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.03.11. 09:36:12

Biztoson hóttrészegen belehuggyozott a tankba, oszt elfelejtette.

steve85a 2010.03.11. 09:45:26

Lehet, hogy nem cégenként, hanem kutanként van eltérés és vizezett/jó benzin?

sün58 (törölt) 2010.03.11. 09:45:46

Én mostanában jártam így egy csepeli Mol kútnál, mondjuk ennyire nem volt tragikus a helyzet csak szokottnál gyengébeben húzott és többet evett belőle a hondám (motorkerékpár),
gondoltam valami kis dugulás volt. Először nem is a benzinre gondoltam, azután egy-két nappal beszéltem a postásunkkal ő egy ybr 125 hajt és valahogy szóbajött hogy ő is ott tankolt és azután milyen betegesen ment a "lova" azóta kerülöm azt a kutat.
Szerintem se "márkafüggő" kutasoktól függ inkább.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 09:46:57

@Sün‼: Meg kjell kérdezni a benzintől is, hogy "Tűzoltó-e vagy?"

nyúlósgumitej 2010.03.11. 09:49:57

Két napja tankoltam az említett kúton, kopogott a tank ( kigyulladt lámpa után még 96 km-t mentem, el se hittem), nem sokat, 6 litert összesen, de akkor csak az a 6 liter volt benne. Tehát nem nagyon keveredhetett semmi mással. Nekem semmi gondom nem volt. Lehet, hogy nekem volt szerencsém, de alapvetően a benzin tényleg úszik a vizen. Ha keverik is valamivel, akkor az nem víz lesz. Ha vizezik a benzint, akkor nem keverik, hanem úsztatják :).

Robbantó 2010.03.11. 09:55:36

pfej de okos itt mindenki

PR32 (törölt) 2010.03.11. 09:58:59

nyehehe! Mennyit tankolsz a robogóba havonta? 6-7 litert? Szted 2000 Ft-ért fognak foglalkozni a panaszoddal? :)

2010.03.11. 10:00:35

Ahogy drágul a benzin, egyre inkább lehet számítani hasonló esetekre. Egyre nagyobb a csábítás. Azt nem gondolnám, hogy a zöemvé vizezné cégszinten a benzint, de ugye, ott is csak emberek dolgoznak...

Bub 2010.03.11. 10:01:15

Én is több, mint 2 éve rendszeresen CSAK OMV kútnál tankolok, és nem hogy ilyen problémával nem találkoztam, az öemfaus benzinből kevesebbet eszik mind a kocsi, mind a robogó. Igaz, Nekem egy "öreg" honda dióm van...
Viszont találkoztam ilyen problémával Édesanyám kocsijánál, miután a hozzánk közeli (1-es főút, Budaörs, Budapest határán) kagylós kúton járt. Az első utam az általám már bejáratott OMV-hez vitt, 10 l kagylós benzinre 20 l osztrákot csurgattam, és láss csodát, az autó visszanyerte erejét, az alapjárat fűrészelés megszűnt. Pedig a kagylós kutak is a "márkásabbak" közé tartoznak. Szerintem ez nem cég függő, hanem alkalmazott. Ezen kellemetlen helyzetek elkerülése végett ajánlott a pár ismert, bejáratott kutat használni. Persze a személyzet csere miatt ez sem nyújt teljes védelmet...
Ha meg rákényszerülsz az ismeretlenre, akkor rizikó. De a megoldás, pont a fent leírtak miatt, szerintem is az adott kút "vásárlók könyve"!

Masik G 2010.03.11. 10:01:28

Mióta összeállt a szocialistákkal én még a szélvédőmet se mosnám le az OMV-nél. Tuti, hogy a szélvédőmosót és vizezik!

2010.03.11. 10:02:33

@PR32: Gondolom, ha egy jó drága robogóról van szó, ami akár 1-2 milla is lehet, és az mondjuk tönkremegy a 'kiváló' minőségű üzemanyagtól, akkor muszáj lesz nekik foglalkozni vele.

oszamaci 2010.03.11. 10:07:35

@Bandi a hegyről: És hogy jut a benzinéhez?
Kiássa a tartályt, leszedi a kútfejről a plombákat átállitja a számlálót meghekkeli a hozzátartozó számitógépet?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 10:10:53

Szerintem a vizet is vizezik.
Nagyon vigyázni kell velük!
NO CSIPP!!!

@Kitalátor feljegyzetei:
Márhogy miért is?

Krinyo 2010.03.11. 10:12:19

Nobel dijat adok annak, akik vizezni tudja a benzint. :)

HgGina 2010.03.11. 10:13:03

Ezért járok tankolni Székelyudvarhelyre a Máréfalva felé levő kúthoz. Nagyon jó az OMV benzinjük. Cserébe sajnos minden tankolás előtt odamenni 700 km-t kicsit megerőltető, és kell rászánni oda is 10 órát, meg vissza is 10 órát. És még egy tank benzint. De egyébként más probléma nincs vele.

gulb 2010.03.11. 10:14:05

@Masik G: Vettem egy jofajta -20fokos szelvedomosot MOL kuton 2ev..ausztriaba menet spricc es rafagyott az egesz a szelvedore.. -8volt kint:( vettem OMW -30ast ott kint naluk nah az meg a hegyen -15be se produkalt ilyet.

Közöd?? (törölt) 2010.03.11. 10:16:15

Lukoil és Auschan kutakhoz érdemes járni, egyértelműen tisztább a benzinjük. Konkrétan egy tankal majdnem 100km el többet megyek mint a többiekével.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 10:16:15

@gulb: az a -20 azt jelenti, hogy a tartályban addig nem fagy meg.
ahogy ráspricceled az ablakra, elpárolog belőle az alkohol, és a víz odafayg. ez természetes.
gondolom, még elég hideg volt a szélvédőd.

nyúlósgumitej 2010.03.11. 10:19:03

A múltkor megáltam az M3-on kávézni az ömövönél, és beszabehu, de a kávét is vizezték! Sőt a tejben is volt víz, amit adtak hozzá. Vissza is adtam, és tovább gurultam a mol-hoz, ahol szintúgy vizeztek mindent. Ez nem kút probléma, hanem országos, és ránk jellemző csak magyarokra! Ausztriában tuti nem vizezik a kávét!

Blogerovac 2010.03.11. 10:19:44

Gondolom ez nem márka, hanem kút tuladonos / alkalmazott függő. Persze, ha van egy jó rendszer, amibe nem lehet belepiszkálni, akkor minimális az esély.

Én ettől függetlenül azt vettem észre, hogy ha MOL-nál tankolok erőtlenebb a kocsi. Persze nem próbáltam végig sok kutat, kb. 2 kút után döntöttem, hogy nem kell a "hazai", pedig ha érdemes, mindenből inkább itthonit veszek. Ellenben OMW-nél tankolás után jól muzsikál a jármű, így kb. 8 éve, ha tehetem - márpedig az esetek 95%-ban tehetem -, akkor OMW-nél tankolok.

Shell-ről van 15 évvel ezelőtti hasonlóan vizes történetem kolléganő által elszenvedve, azóta nem tankoltam Shellnél.

Más kutakkal meg ritkábban találkozom, és nem vagyok kísérletező alkat :)

endre2714 2010.03.11. 10:22:25

Nem védeni akarom az említett kutat, de - mivel mindig ez esik útba - ott tankolok általában, vagy kicsit előrébb a Shellnél. Lekopogom, eddig sohasem volt baj. De lehet azért, mert mindent túlélő KA - m van...

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 10:26:43

@Kitalátor feljegyzetei: egyetlen lábtörlőt. A másodikra már csak víz jutott. ;)

gulb 2010.03.11. 10:27:46

@xaba99: ertem en persze, de mas markaval ez meg nem fordult elo velem:(

staropramen 2010.03.11. 10:28:03

Sztrovacsekek, ez egy kissé szögletes történet.
A föld alatti tartályba egy szelepen át , a tankerben lévő üzemanyag nyomására nyitódva lehet bármit betölteni.
A kis kannámmal vizet öntök a tartályba, majd ugyananny benzint saját zsebre eladok-történet dús fantáziára utal, de nem megoldható.
A másik: a tartályban lévő üzemanyag mennnyiségét mutató szonda külön jelzi a víz mennyiségét.Ha ez a beállított mértéket meghaladja a jelzőrendszer éktelenül sípolni kezd , ugyanis előfordulhat, hogy a duplafalú tartály lyukadása okozza a vízszint emelkedését.
Az adatok a szondáról bármikor lekérhetők, sőt üzemanyag átvételkor le is kell kérni.Évekre visszanézhető a tartályban a víz szintje és mennyisége.
A pár évenként esedékes tartálytisztítás után új adatokkal indul a mérés.
A karburátoros motorok karbantartásához hozzátartozik az ülepítőtartály időnkénti levétele és kitisztítása, illetve a fúvókák tisztítása is.
Szerintem Márton mester vagy a robogó előző tulajdonosai ezt elmulasztották.

newnt55 2010.03.11. 10:33:02

nemcsak hogy vizezik a benzint, hanem a kisgyerekeket is elrabolják és lenyírják a haját amig nem figyelsz(ismerősöm ismerőse hallotta) és amíg tankolsz egy AIDS-es tűt raknak az ülésedre...
:-)

Kb ennyi értelme van a vizezéses pletykáknak.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 10:35:37

@oszamaci: Mondom, nem tudom, ma milyen számítógépes és egyéb védelemmel van ellátva a rendszer, nem értek hozzá. Annyit tudok, hogy akkoriban olyankor trükköztek a csöveikkel az alkalmazottak, amikor jött a tartálykocsi. És nem a kútoszlopon engedték ki a lopott benzint, ezt is tudom. Elég jóban voltam ezzel a kollégámmal aki vagy tíz évig volt korábban kutas, de azért ennyire részletesen nem faggatam ki.

Átvitel honvéd 2010.03.11. 10:37:02

A labancoknál nem tankolunk... Nem, mert vizezik a benzint (a franc tudja, hogy vizezik-e), hanem elvből... ;-)

foto háber 2010.03.11. 10:38:52

@newnt55: anyost ,feleséget is elvisznek?

Rabgiliszta 2010.03.11. 10:43:46

De egy tuti: minden kúton maga Gyurcsány vizezi a benzint, aztán leszedi a sápot a kutasoktól

papugaja 2010.03.11. 10:43:48

Igyexem olcsó benzint tankolni, tapasztalataim a következők:
Tesco, Auchan, Lukoil:
Soha semmi gond nem volt velük, az Auchan benyával egy kicsit talán dinamikusabb is volt, semmilyen téren nem mutattak hibát a Shell, az OMV, vagy a MOL benzinhez képest.
Avia: Tavaly év végén majdnem átszoktam rá (lényeges árelőnyt jelent ott, ahol lakom), de a fogyasztás felkúszott 7,2-7,5-ről 8 fölé, majd 9-re. Még az is megfordult a fejemben, hogy véletlenül E85-öt tankoltam, de a blokk sem ezt igazolja. Még szerelőhöz is elvittem a kocsit, ahol semmi nem derült ki (azon kívül, hogy a kocsi makkegészséges).
Azután Shell, Bp, OMV rátankolással visszaállt a fogyi 7+ra.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 10:44:51

@staropramen: Jó, ez van ma. De a régi (lehet, hogy már nincs is ilyen) tartályokban még nem volt ilyen technika, simán mechanikus úton mérték a mennyiségeket. Sőt ott a tartályszellőztetés rendszerén keresztül is hozzáférhettek. Ma már ez is biztos nagyon le van védve.

gulb 2010.03.11. 10:47:35

@papugaja: nem mind1 az auto tipusa.. mondjuk egy DPF-es TDI nem igazan szerti a vacak minosegu gazolajat..pikk pakk tonkremegy. benzineseknel ilyen erzekenysegrol meg nem hallottam..

Krinyo 2010.03.11. 10:48:31

@papugaja: a viz lecsapodasa a benzintankba, vagy akar a benzinkut tartalyaba termeszetes jelenseg. Attol meg nem lesz vizezve a benzin. Mivel a ketto nem keveredik egymassal. Benzinkuton is folyamatosan figyelik a tartalyban levo kondenzviz mennyiseget, ami ugye az aljan van (es nalunk anno 6 ev alatt volt kb 1 cmnyi), es eselye sincs, hogy a kutfej szivattyuja felkapja, mert x evente tisztitjak a tartalyokat, menetrendszeruen. Persze aki hulyesegeket akar beszelni, az beszeljen nyugodtan.

papugaja 2010.03.11. 10:53:06

@Krinyo:
Én ezt tudom, ne nekem mondd!

Tökös Veréb 2010.03.11. 10:53:33

@Krinyo: haver is jött múltkor fröcsögve, hogy vizezett benzint tankolt...mondom neki kizárt....de de nézzem meg a kipufogóból is csöpög a víz....na itt hagytam abba a vitatkozást. hülyéket észérvvel meggyőzni???

Krinyo 2010.03.11. 10:54:06

Ja es konkretan MOL-rol tudom, hogy mar 1998-ban olyan rendszerunk volt, hogy a falon levo egysegbol kinyomtattam barmikor a tartalyban levo anyag mennyiseget + kiirta a viz mennyiseget is. Szamitogepre meg rogziteni KELLETT. Azota meg eltelt 12 ev.
Persze, lehet direkt vizet nyomni a tartalyba, de semmi ertelme, mert ugyis kiderul ellenorzeskor, annyit meg ugysem tudsz, amit felkap a rendszer es belenyomja a tankodba.
7 evig nyomtam MOL-nal, nagy kuton, 5 evig vezetokent, nem a levegobe beszelek. :)
Jo, OMV-rol, Shellrol, tobbi szinesrol nem nyilatkozom. :)

ertzuiop 2010.03.11. 10:55:02

Auchannál és Molnál szoktam gázolajat tankolni több helyen. Legutóbb, mikor 300 körül volt a gázolaj, szinte minden téli tankolás után rángatott az autó. Mikor lejjebb ment az ár, akkor több mint egy évig semmi problémám nem volt, akárhol tankoltam. Most megint 300 körül van az ár, és megint ugyanaz a jelenség, de még nem mindegyik tankolás után.

Nekem úgy tűnik, hogy valami trükk lehet a gázolajbizniszben, ha eléri a fogyasztói ár a 300 ft környékét.

Pár éve mintha lett is volna valami hír, hogy valami szar szutykot adott el valami nagykereskedő gázolajnak...

papugaja 2010.03.11. 10:55:43

@gulb:
Hát, nem is veszek TDI-t...
De még azt is el tudom képzelni, hogy az egyik kúton a benzin molyos, a másikon meg a gázolaj.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 10:56:00

Magyar motorba labanc benzint? Megérdemelted!

gulb 2010.03.11. 10:59:31

@atpijkamo: ha jol olvastam akkor egy olasz robogo volt:) milyen magyar motor.

gulb 2010.03.11. 11:00:37

@papugaja: Szerintem az adalek anyagokkal jatszanak.. es van ahol szarabb van ahol jobb.. Kelet Mo. meg az ukran uzemanyag tuti divik..

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.03.11. 11:03:46

Amióta előírás a benzinben a minimum 4% bioetanol, azóta keveredik a vízzel is.

Víz keveredik bioetanollal - bioetanol keveredik a benzinnel -> víz keveredik a benzinnel.

etruszk 2010.03.11. 11:05:28

@Tökös Veréb: "a benzin meg a víz nem keveredik, tehat nem lehet vizeni sem. vagy vizet tankolsz vagy benzint. "

Tudtommal számtalan olyan vegyszer van kereskedelmi forgalomban, amivel a vizet el lehet keverni a benzinnel - és az egyszeri autós nem is gondolná.

Régen, az ÁFOR idején a kutasok állítólag sima Ultra mosogatóport használtak e célra...

Ma nyilván van más. Lényeg hogy olcsóbb legyen mint az így ellopható benzin, hiszen máskülönben nem lenne üzlet...

PR32 (törölt) 2010.03.11. 11:06:27

@kermi: sajnos Mo-n nem hiszem, h foglalkoznak azzal, mennyi kárt okoznak a vásárlónak. Mi még csak ott tartunk, hogy akkor foglalkozunk vele, ha többet költ el nálunk még, mint amennyibe a probléma javítása kerül. (na ez szép mondat lett, de érteed :))

phyllo 2010.03.11. 11:08:01

Mostanában más dolgot is megfigyeltem a benzinkutaknál. Az utóbbi egy hónapban Sopronban két benzinkútnál is járó motorba tankoltak. Szóltam a kútkezelőnek és a tankolóknak is,le se szartak.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:12:47

@Krinyo: Én ezt készséggel elhiszem. Egyébként utánanéztem, és nem 99-ben hanem pont 98-ban történt velem hasonló eset a Molnál. A kút régen ÁFOR volt, nem tudom a technikát mikor korszerűsítették. A kollégám, akitől a módszert hallottam pedig megbukott a csalással, azért rúgták ki a kúttól. Addig elég jól élt a "mellékesből". Ahol ő dolgozott 96-97(?) -ig, ott még nem volt számítógép, max. a pénztárban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:21:05

@Közöd??:
Nemá'
Lódicc?
Mondjuk ezek szerint ha 9L/100 a fogyasztásod alapbol, akkor ezután 1L/100km lesz?
Merthogy maradni kell még 8L-nek hogy elmehess ujabb 100km-t, de mivel már csak 1L/100 a fogyasztásod, elmehetsz ujabb 800km-t
Ugye érted?
:)

Krinyo 2010.03.11. 11:23:43

Kb. 98-99-ben kezdtek el felszerelni a kutakat ezekkel az elektronyos szinterzekelokkel. Megdobbentoen pontosak voltak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:24:12

Ezek szerint senki nem tankol sehol, mert mindenki olvassa hoyg mindenhol vizeznek
Mivel mennek a magyar motorok?
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:25:13

@etruszk: sima Ultra mosogatóport használtak e célra...
Ujabb városi legenda

Tökös Veréb 2010.03.11. 11:28:00

@etruszk: dehogy ultrát szűzlányok vérét csepegtették bele. baaazzzz

Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:28:57

@Krinyo: Tehát ezek szerint ma már nagyon nehéz ezt kijátszani. Köszi, most már legalább ezt is tudom :)

Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:30:21

@horex: :) amennyiben 9 literes a tank térfogata, igazad van :))

papugaja 2010.03.11. 11:30:26

@bio31:
Csak nagyobb molekulájú alkohollal lehet a vizet benzines oldatba, vagy emulzióba vinni, ami rendelkezik poláros és erősebb apoláros jelleggel is. Az etanol erre nem alkalmas.

Viszont az etanol a vízzel ún. azeotrop elegyet alkot, ez azt jelenti, hogy egyszerű lepárlással nem lehet 95,5%-osnál töményebb alkoholt előállítani, 4,5% vizet magával visz, illetve a környezetből szed fel (ld: higroszkóposság). Ezért 100%-os abszolut alkoholt csak vízelvonó szerekkel, vagy azeotrop desztillálással lehet előállítani.

Ha tehát az etanolt rosszul kezelik, "vizes lesz". Az etanolt benzinhez keverve ez a víz kiválhat.

Ha hülyeségeket írtam, majd a benzinvegyészek megcáfolnak.

MosoMasa 2010.03.11. 11:33:07

Hogy ennyi segg nyafogó, urbanlegendekre alapozó embert, mint amennyit a homár összeszedegetett az utóbbi időben!

Miért várja el valaki, hogy érdemben, vagy egyáltalán valahogy válaszoljanak a levelére, mikor semmit nem mondott?
A szerelő azt mondta....bazdmeg, ennyi erővel Sári néni halottlátó is mondhatta volna - az is pont annyit érne!

radmin 2010.03.11. 11:39:01

én meg ukránban tankolok már hónapok óta, fele ennyiért majdnem mint itthon bárhol és semmi gondom nincs. Ebben az országban minden az átb...ról szól, meg a lehúzásról, én már semmin nem lepődök meg, még a benzinezett vizen sem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:41:59

A multkor nézem, hát már a pálinka is csak 40%-os. Vizezik aszt is!

Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:43:47

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Aha, a lopás, a csalás az tipikus urban legend.

Valahol hallottam, hogy "európa ott ér véget, ahol nem válaszolnak a levelekre" és "bármilyen válasz jobb, mint a semmilyen válasz". Szerintem elvárható lenne, hogy válaszolnak valamit. Elismerni úgysem fogják én ezért nem is írok soha sem "panaszkönyvbe" sem üf-re. Birka vagyok, csendben tűrök vagy keresek más megoldást.

MosoMasa 2010.03.11. 11:45:45

@etruszk: Csináltak olyat is, hogy kókuszzsírból nyert zsírsavak és olajsavak aluminium-sójának hozzákeverésével kocsonyá-sitott benzint tankoltak.... magyarán napalmot.

De olyat is hallottam, hogy a nadisok, meg a pránaevők csak napfényt tankoltak - oszt borús időben telement felhővel, oszt vizes lett a napfény és megállt az autó!

MosoMasa 2010.03.11. 11:51:12

@Bandi a hegyről: Mégis mit válaszoljanak. Ilyen vádaskodásból 12 egy tucat éppen. keresgélj a neten, és találsz ezer ugyanilyet - köztük egy csomót ahol válaszoltak is.
Mi az, hogy nem fogják elismerni? Mit? Azt hogy bemondásra állítod, hogy vizezik a benzint? Uggyanmá.

Magyar átok ez, hogy minden szolgáltatót, gyártót, miegymást eleve úgy sorolnak be az emberek, mint akik kiszipojozzák, átverik, a pógárt.
Le kellene már erről szokni. kibaszottul unalmas, és ráadásul nem visz sehová.

MosoMasa 2010.03.11. 11:54:48

A homárt is már picsán kellene rúgni, hogy az ilyen meg ehhez hasonló marhaságoknak teret ad.

staropramen 2010.03.11. 11:55:50

@Bandi a hegyről:
A reklamáció kezelésének az a módja, hogy a panasz beérkezése után jön egy ellenőr aki hivatalosan mintát vesz a panaszos által megjelölt üzemanyagból.Ezt bevizsgálják és ha jogos -akkor kártérítés jön és bukik a bérlő, bukik a kutas.
Általában árnyékra vetődnek, mert sok a jogtalan reklamáció, emlékezz csak a múltkori Auchanos hölgyre aki állítja, hogy benzines pisztolyból gázolajat tankolt.Az emberek ugyanis hajlamosak a saját hibáikat másra kenni.Ezért vagyunk emberek.

Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 11:58:59

@Tökös Veréb: de keveredik, ha alkoholt keversz bele

de annak meg mi értelme?

esef 2010.03.11. 11:59:48

@gulb:
Ne is említsd a szélvédőmosót. Én az ALDI-ban vettem (nem röhögni!) asszem valami -19 fokig jót, -5-nél már be volt fagyva...

Gecc 2010.03.11. 12:00:21

Nagyjabol 10 eve tankoltam utoljara OMV-nel, mivel miutan teletankoltam a kocsit az Ecseri utnal, majd ledoglott es be kellett vontatni a szervizbe, a szerelo valamive tobb mint 1 liter vizet szurt le a tankbol.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:10:24

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
Olvasod?
Egy tank benzinél annyival kevesebbet fogyasztott, hogy ujabb 100km-t tudott megtenni
Tehát +sporolt kb 8L-t
Ilyen nincs! Benzinminősgtol függően ennyit nem lehet megspórolni

truebeliever 2010.03.11. 12:12:43

@oszamaci: nem a nehezebb, hanem a nagyobb sűrűségű, ilyen alapon a tengerjáró hajók...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:13:27

@Demotivation postah: Kötéltáncos-e vagy,hogy ennyire nyomod a semmi blogod?

MosoMasa 2010.03.11. 12:18:37

@horex: Lehet, ha nem is csak a benzin minőséggel.

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.11. 12:22:51

البنزين من مخزن الغاز جراد البحر الإختناق

robinzone 2010.03.11. 12:23:31

elég gennyes társaság. a BAH csomóponti kúthoz azóta nem járok, mióta egyszer sikerült majdnem 18 litert tankolnom a 17 literes tankba a motoromon.
a múltkor pedig én is írtam nekik az Ecseri útnál lévő Üllői úti kútjaik mosói ügyében. nem elég, hogy a filléres gimubábú évek óta (korábban arra laktam, többször jártam oda) hiányzik a mosópisztoly végéről, amivel fasza karistolásokat lehet karcolni a metálfényre, de ma már annyira pofátlanul kicsi a nyomás benne, hogy kétszer annyi pénzért van meg egy mosás. illetve, inkább áztatás az. természetesen nem válaszoltak azóta se!

robinzone 2010.03.11. 12:27:06

a shellnél viszont örömmel tapasztaltam, hogy végre leálltak a smart kártyájuk tukmálásával. igaz, most meg ferráris poharakat akarnak épp ránksózni. mindegy, csak legyen már valami extra fogyasztás a benzinen felül. ezzel együtt oda járok, abban a minőségben még bízom! tántorítsatok el!:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:32:05

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
8L-t csak a csöpögő benzintank betömésével lehet megspórolni

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 12:35:12

@gulb: Űgy értem, magyar tulajdonú. A Labancok sem otthon fúrják az olajat.

szenon 2010.03.11. 12:36:54

Keleten kel tankolni ukrán olajat,háznál! Biztos jót adnak, mert ha nem, szétvágod őket. Mindig jó az olaj, mert elvesztené a klienseit:))))

littlerock 2010.03.11. 12:40:15

Amióta az eszemet tudom nem tankoltam OMV-nál... Szerintem a legtöbb esetben indokolatlanul drága, és autógáz tekintetében sem állnak a helyzet magaslatán... Szóval számomra felejtős a cég...

ladislaus 2010.03.11. 12:41:36

ez unalmas poszt. valami izgalmasabbat kérunk! KOVETELUNK!!! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:45:24

@Bisztő Gyalla: Nemá'! Csusztacc!
Csak a széndioxidot vizezik
:)

ladislaus 2010.03.11. 12:45:55

@robinzone: jah az jo. bar a hulyekartyas akciojuk megvan omv-nel is a supershop vagy mi volt a neve... en csak mosolygok hogy mi az? ertetlenul adom a hulyet es mondom hogy nyugodtan hasznalja a sajatjat az en tankolasomkor :)

MosoMasa 2010.03.11. 12:47:10

@horex: Jó, akkor szerinted csak akkor, úgyhogy maradjunk ennyiben.
Amúgy ez nem olyan sok: 100 km-enként 3/4-1 liternyi egy átlag autónál. És mint mondtam, valószínűleg nem csak a benzinminőséggel, hanem megfelelő vezetési stílussal, út, időjárás figyelembevételével...

igazi hős 2010.03.11. 13:12:25

@Tökös Veréb: "a kipufogóból is csöpög a víz" Ez haláli! :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 13:14:36

Szakadékban lefele menet simán meg lehet spórolni 8 liter benzint.

Euscorpius Hungaricus 2010.03.11. 13:17:05

Évek óta nem tankolok az oemfaunál, mert egyszer egy teletank után rohadtam le vizes szar benzin miatt 5 km-re az első falutól, a puszta közepén (gondolom addig a csőben levő normál petrót kiszippantotta) , másodszor kissé szerencsésebb voltam mert városban történt, én azóta akkor sem megyek be hozzájuk, ha porzik a tank.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 13:28:13

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
Ne meruljunk bele nagyon
100km/1.6L sporolás , igen a lábban és más tehnikában van,de nem a benziben
Ugorgyunk

Tökös Veréb 2010.03.11. 13:30:29

@igazi hős: a legtöbb sügér ezzel érvel a vizezett benzin mellett. elképesztő.

2010.03.11. 13:38:43

@Tökös Veréb: Ez kurvajó. :-) Biztos hiányzott a kémiaóráról. :--))

Bandi a hegyről 2010.03.11. 13:44:24

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Én úgy gondolom, válaszolni pedig kell. Ha mást nem, valami sablonosat. A nem válaszolás struccpolitika.

2010.03.11. 13:44:36

@horex: Ezt a matekozást gyakoroljad még kolléga. :-)

index-cenzura.biz 2010.03.11. 13:46:03

hát, ha segíteni nem is fog az OMW a helyzeteden, attól még szarrá fognak perelni hitelrontásért, azt ugye vágod?

mondjuk ha az omw nem válaszol a homárnak se, akkor én sem fogok omw-n tankolni, mert ha velem is megtörténik, akkor velem sem fog foglalkozni az öemfau.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:47:27

valaki irta, miert eri meg etanollal "felvizezni" a benzint. azert, mert literenkent 100 forinttal olcsobb, a kocsid ugyanugy megy tole, max egy kicsit tobbet fogyaszt.

ra van irva a blokkokra, hogy mininum ennyi meg ennyi etanolt tartalmaz. a maximum nincs rajta :) tehat ha kivesz a kutas 100 litert benzint es rak helyette 10 liter E85-t, akkor keresett 10e forintot. csak arra kell vigyazni esetleg, hogy ne tul sok etanol legyen hozzaadva, mert azert a VPOP seggbekukizza

kiserleteztem E85-viz keverekevel. 15% hozzaadott viznel nincs szetvallas, 20%-nal mar lathato, hogy valami nincs rendben (opalos). magyaran ha 15%viz+85%E85-t teszel a benzin melle, akkor talan nem fog szetvalni.

Kíváncsi Politikus · http://KivancsiPolitikusBlog.kattints.info/kpb1/kivancsi-informaciok 2010.03.11. 13:50:12

A hozzánk közeli, noName kútnál is van valami keverés, mert ha ott telenyomom véletlenül, akkor eleggé köpköd a gép...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:54:40

@tirus13: ha sok az etanol, nem lesz trutyis az uzemanyagod. a lambda szonda emiatt nem mehet tonkre, max hibauzenetet ad alacsony keverekkepzes hibaval es ezt is csak akkor, ha legalabb 50%-ban tartalmaz a benzined E85-t. az viszont megtortenhetett, hogy a magas E85 arany kipucolta az uzemanyagtankodat, az uzemanyagszurodet meg a vezetekeket. a feloldott kosz esetleg okozhatta az altalad felsorolt hibakat

viszont ehhez tenyleg sok etanol kell es tartos hasznalat, 50km alatt nem fog egy csapasra minden eddig felhalmozodott kosz a motorterbe omleni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 13:59:46

@zulu: Igazad van,mert 5x1.6 nem= 8-cal?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:01:35

@tirus13: benzin meg a víz nagy nyomáson keveredik,"
meg a súlytalanságban is :)

eprom 2010.03.11. 14:03:04

Hülyeség a panaszod azért nem is foglalkoznak vele, nagyobb a valószínűsége, ha az állandó üres tannkodban pára csapódik le és az ülepedik le a karbiban. A vizes benzin akkora nagy hülyeség...gondoljatok bele, a víz fajsúlya nehezebb mint a benziné, tehát, ha a tartályba vizet teszel az az aljára gyűlik össze, nem keveredik el. A szívócső sosem a tartály aljától szív, hanem min 10 cm-rel fentebbről, éppen azért, hogy a különböző mechanikai szennyeződések és a víz ne kerülhessen az autó üzemanyagrendszerébe. Gondolj bele, 10 cm egy 50 köbméteres tartályban már elég tetemes mennyiség, ha mégis felszívná a szivattyú akkor tiszta vizet tankolnál...

oszamaci 2010.03.11. 14:05:49

@etruszk: Ha esetleg egyet! mondanál.
Csak azért mert ha ilyen lenne akkor az olajcégek alkalmaznák először.

eprom 2010.03.11. 14:05:52

@gergo: tök mindegy mekkora mennyiséget teszel víből a tartályba, az mindig szétválik, mivel simán leülepszik, a tartályban nincs állandó folyadékmozgás.

fistic 2010.03.11. 14:09:50

@Krinyo: a benzint lehet vizezni. Csak az emulzió nem túl tartós. Ha jól elkeveredve megmaradna akkor hatékonyabban mennének a benzinmotorok.Kísérleteztek ilyennel, csak az a probléma hogy az emulzió ideig óráig müxik, utána szétválik...

Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:10:02

@tirus13: az eset nem Jackyll-lel történt. Ő csak kirakta Márton levelét.

Milyen autó az amelyik karburátoros, de be van építve oxigénszenzor (lambda szonda)?

oszamaci 2010.03.11. 14:10:07

@horex: Az nem is pálinka.
Csak szeszes ital.

Tökös Veréb 2010.03.11. 14:12:54

@oszamaci: benzin-víz elegyítő vegyszer :)

oszamaci 2010.03.11. 14:15:56

@truebeliever: Köszönöm.
Csak gondoltam egyszerüeknek egyszerüen.

oszamaci 2010.03.11. 14:17:39

@Tökös Veréb: Ez rögtön a fluxuskondenzátor mellett van a polcon a bótba?

Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 14:18:12

Az én autóm, amit 72 évi részletre hoztam ki a wallistól még olyan ásványvízzel is elmegy, amiben Draskovics-szerű űrplazma van. Egyedül a lamdba szonda írja ki, hogy: Your browser may not support display of this image.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:18:46

@fistic: Kísérleteztek ilyennel,"
Sőt, vizet permeteztek a porlasztóba/hengerbe és jobb lett a teljesitmény, talán a növekvő gőznyomás miatt
Elhalt mégis a kezdemény

soryton 2010.03.11. 14:23:12

...én nem tudom mennyire keveredik a benzin a vízzel, de tény hogy az utóbbi 2-3 tankolásnál megugrott a fogyasztásom az OMV benzinnel és látványosan megnőtt a kondenzvíz mennyisége is ...pedig ugyanolyan körülmények között használom a kocsit és már vagy másfél éve kizárólag mindig ugyan azon a kúton tankolok...mind ez lehetne egy érdektelen egyéni vélemény, csak hogy a barátnőm autójával ugyan ez történt...ugyan az a kút , más márkájú autó és mégis fogyasztás növekedés...tehát valami nincs rendben... legutóbb átmentem egy másik OMV kútra..kíváncsi leszek az eredményre.....

MosoMasa 2010.03.11. 14:26:39

@Bandi a hegyről: Aszondod jó valami sablonosat is.
Ha azt válaszolna, akkor meg az lenne a baj.
Egy ilyen hülyeségre nem érdemes válaszolni. Nincs is mit.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 14:37:00

Honnan van a kútkezelőnek olcsó benzine? Előbb Áfor, majd Mol lett a kút, a fenti dolgozó nő pedig nyugdíjazásáig (cca 5 éve) kínálta a kedvezményes árú árut. Ő azt mondta, dolgozóknak jár a kedvezményes benya...

ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 14:41:28

Mondanék valamit az itten fölényeskedően röhögőknek: Én kb. 6 évig tankoltam csak 95-öst ugyanannál a városszéli OMW-nál. A kipufogóból folyamatosan dőlt a víz, ha a hátsó dobot levettem, akkor is literszámra öntöttem ki belőle a vizet. A 6 év alatt kétszer kellett a hátsó dobot cserélni, mert csüdig elrohadt.
Fogalmam sincs, hogy lehet ez.

Kiváncsi ember vagyok. Ezért nagyjából szintén hat éve egy városban fekvő OMW-nál tankolom a 95-öst, azóta egyetlen! csepp vizet nem láttam a hátsó dobnak még a környékén sem, folyamatosan csontszáraz.

De persze tudjuk, és a hülyeagyú fölényröhögők is jól tudják, a víz nem keveredik a benzinnel, ez "tudományos tény".

Csak, ha nagyon akarja valaki, mert érdemes. Csak akkor. Nekik olyankor más a fizika. Ez ilyen fura összefüggés. Tetszik tudni...

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.11. 14:47:23

@ótvaros rézgálic: A benzin nem, csak az etanol, amiből bizony van kb.5% keverve a benzinbe!

Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:47:32

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Akkor egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet :)

öregmogyi 2010.03.11. 14:49:07

Aki tankolt már Ausztriában OMV-nél, annak nem kérdés, hogy a hazai kutak valamit tesznek a benzinbe. Többet eszik és hangosabb is az autóm, mint a kinti OMV benzinnel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 14:54:11

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: Nem víz, tűzoltóbenzin. Egy rendes benzinnel töltött égő kanócos palack tán még a falat is bevitte volna, de az ajtót tokostul biztosan. Lehet, hogy az volt a baj, hogy az NBH/*rendőrsünség által e célra 'beközbeszerzett' Piroska-szörpös üvegek nem alkalmasak ilyen célra? (Pláne ott, ahol gázolajjal töltötték meg. Még jó, hogy nem savanyúkáposzta-lével...)

MosoMasa 2010.03.11. 14:54:48

@Bandi a hegyről: A semmiben nem lehet egyet és nem egyetérteni.

Tökös Veréb 2010.03.11. 14:55:32

@ótvaros rézgálic: a fölényröhögő az olyan állat, mint a bölömbika?

biztos autód van, nem jetskid?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:07:13

@soryton: Hidegebb van és több víz csapódik ki, főleg a kipufogódobba.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 15:15:28

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Egész jól elbeszélgettünk arról a semmiről ;)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.11. 15:16:08

A múltkor nem megállapítottuk, hogy a benzint nem lehet vizezni, mert fajsúly, oldódás lehetetlensége, satöbbi?
Vagy most akkor mégis lehet?

Egyébként mi a Mol-, Shell-kutaknál járunk úgy rendszeresen, hogy a kijelző mutatója jóval kevésbé "megy fel", mint amikor az OMV-kútnál tankolunk. (A mennyiség mindkét esetben ugyanaz.)
Éppen ezért szinte csak az öemfauhoz járunk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:16:35

@ótvaros rézgálic: Nem fizika, kémia. A benzin szén-dioxiddá és vízzé, no meg némi egyéb anyagokká ég el. Az alkohol szintén. Sőt: a gáz, mármint az autógáz-elegy is. Ha valaki nem akarta régebben elrohasztani a kipufogóját, kilyukasztotta az alját, csak vizsgára tömte be. Manapság meg a figyelmes emberek olyan dobot raknak fel,amelynek legalul van a kivezetése.
A kondenzvíz akkor szaporodik fel, ha nincs ideje felmelegedni a dobnak, tehát sokat indít valaki, és alkalmanként rövid ideig megy. Autópályán, nyáron pl. nem csöpög semmilyen kocsi kipufogójából a kondenzvíz, olyankor a légkondi biztosítja a csöpögést.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:19:42

@ótvaros rézgálic:
Ugye közben a hengerfejtömitést is cseréltetted?
/egy röhögő :)/

arconfosom 2010.03.11. 15:20:36

Az Osztrák-Magyar Monarchiára való tekintettel kijelenthetem, hogy a sógorok kútjain ilyesmi nem lehetséges

Páneurópai Harci Kos 2010.03.11. 15:23:01

ó istenem, még egy nyomi, aki elhitte a szakszervizesek meséjét:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:24:00

@morrisal_: Megjegyzem, a Micubisi órája, amit néha használok,fel sem megy ha teletankolok
:)
Elárulom
Elöször "rémisztő" volt, aztán rájöttem valami elektronika vezérli igy, mert erős perc és mutatja a mennyiséget
Persze nem is ugrál mint egy Zsiga mutatója

ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 15:25:34

@horex: @Kitalátor feljegyzetei:

Én nem erről írtam, amit írtam.

horex 2010.03.11. 15:19:42

Ostobaság.

tuner1 2010.03.11. 15:26:39

Hát mit mondjak erre?...így van...a magyar kutaknál előfordul ilyen, és azért meg pláne, mert gebinben vannak a kutak...azaz valamiből a főnökségnek is élnie kell, meg a haverjainak. Persze hogy vizezik, hol kevésbé, hol jobban...ÖMV?...évekkel ezelött csak oda jártam, most a MOL-lal együtt kerülöm...ami magyar, az csak szar lehet

gmolnar (törölt) 2010.03.11. 15:28:43

sztem csak annyi, hogy Dec. 23. volt.
Éjjel -5. Nappal elindítva felmelegedett a motor és a kondenz víz kicsapódott a karbi belsején és kész.

Vittorio Gatto 2010.03.11. 15:29:08

Akkor mégis hol a retkes p... tankoljon az ember? teszkó kútnál? :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:38:01

@ótvaros rézgálic: Nemá'
Az én hengerfejtömités kérdésem marhaság?
Autószerelő-e vagy?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:41:23

@Comanche: Szinte mindegy. Gázolajat legjobb kamionból lefejtve...

indapass90210 2010.03.11. 15:52:14

Azt meg tudja nekem valaki mondani, hogy milyen jelenséggel jár az, ha elszaródik a PD elem?

Krinyo 2010.03.11. 15:52:35

Ammeg ukran lesz nulla cetanszammal. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:55:39

@Krinyo: Amivel elmegy a Volvo vagy a Renault, azzal egy Toyota is...

gyussző 2010.03.11. 15:57:17

a fene tudja nekem is gyanus volt már több esetben a benzin az ömv-nél

Jimmy_Neutron 2010.03.11. 15:57:38

Nos a benzin és a víz keverésének lehetőségeiről, és az olajipari cégek szándékairól íme egy 2003-as cikk:
index.hu/tudomany/kornyezet/dizel0811/
Már akkor tudták a módját, hogy hogyan keverjenek a dízelhez 10-20% vizet. Azóta eltelt néhány év,és a technika csak fejlődik. Nálunk meg olykor "ocsósítani" kell az üzemanyagot.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 16:05:18

@Kitalátor feljegyzetei:
LefejTve vagy lefeJve?
Tehenet fejtik vagy a borsót
Fejt tej vagy fej tej?
:)

Alf (törölt) 2010.03.11. 16:06:39

hogy lehet egy karburátorból komoly mennyiségű vizet leereszteni ?

:)

Ratyipál_summasummárum 2010.03.11. 16:14:05

Hallottam olyat is, hogy a fémlemezeket vizezik, amiből az autót készítik.
Rendszeresen megfigyeltem, főleg esős napokon, hogy a garázsban az autó alatt víztócsák keletkeznek.
Írtam is panaszlevelet a gyártónak, hogy átbasztak.
De nem válaszoltak.

stellaz1 2010.03.11. 16:14:57

Pár éve utnak indultam vidékre, még itt Budapesten, a lőrici temetőnél tankoltam az ÖMW kúton.

MAjd Gödöllőig sem értem el, mikor az autó elkezdett fulladozni, nagyobb gázadásra rángatni.

Csupa víz volt a benzinszűrő.

Utána meséltem a bátyámnak, hogy vizes benzint tankoltam. Mire a bátyám: Csak nem a temetőnél lévő ÖMV-nél tankoltam?

no comment

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.11. 16:31:38

Ez csak azért van, mert ott nem Karcsi a csontkovács a benzinkutas.

Nesebar 2010.03.11. 16:36:00

Nekem vízzel megy a kocsim, tehát no para.
Nem tudom, mi a problémátok...

gulb 2010.03.11. 16:37:43

@Dövan: Dadog a moci nem gyorsul egyenletesen es nem megy ugy mint elotte.. remeg.. Aztan a szervizbe meg kozlik a jo hirt es elemenkent 100k:)

indapass90210 2010.03.11. 16:47:07

@gulb: nekem olyan, mintha alapjáraton kihagyna egy-egy pillanatra, de ha be van kapcsolva a légkondi, vagy hidegen több üzemanyagot kap, mondjuk 850 helyett 900-as fordulaton, akkor normális. Menni meg megy rendesen felszedi az aszfaltot. Ez mi?

Expurgatio 2010.03.11. 16:49:31

Az itthoni üzemanyagok úgy ahogy vannak szarik! Minden egyes külföldi utam alkalmával a kint tankolt üzemanyagból jelentősen kevesebbet fogyaszt az autó. De nem csak nekem, hanem másoknak is, akikkel együtt utazunk.
Szánalmas, hogy ebben a kibaszott országban mi mindent megengedhetnek maguknak egyesek....

Rekspa 2010.03.11. 16:53:20

Nekem a Budafoki úti OMW-nél volt egy élményem. Leemeltem a töltőpisztolyt és mielőtt elkezdtem volna tölteni a bengát, már 15 forinton állt az óra! Mielőtt levettem volna még 0 volt. Eléggé meglepődtem a dolgon. Tankoltam egy ezresért, hogy a minimum legyen meg és elgurultam a shellig. Azóta én is kerülöm őket.

OMW-n kívül tudtok még olyan bandát, ahova nem érdemes menni? Régen a Jet-et kerültem nagyívben.

Tóth Ágas 2010.03.11. 16:55:01

mi idén télen csak ÖMV alpesi dízellel szívtunk, minden mással hibátlanul simán röfizett a régi vágású kettőhéttédéi. Az üzemanyagszűrőjében (ami elég hűvös helyre esik a motortérben, a légbeömlőtől nem messze, mínusz 10 fok körül, autópályán megfagyott/kivált benne valami, ami nem dízelolaj volt, ezért 1-2 km-enként finoman rándult, kihagyott egy kicsit a különben egyenletes járás. Aztán 0 fok felett megoldódott a probléma. Később megint mínusz 10-ben egy másik kúton vett normál, ezért 30 forinttal olcsóbb dízelolaj mellett elő se jött ez a jelenség és még az alapjárat is kellemesebb lett.

eml 2010.03.11. 17:01:11

Az ÖMV-nél nem tankolok, mert MINDIG lomhább a kocsi a gázolajuktól.

Egyébként hallottam olyan vidéki ÖMV kútról, ahol a motorolaj fele is víz volt, de azok már hálisten a fagyasztott babgulyást kapják a rokonoktól beszélőn.

eml 2010.03.11. 17:03:51

@Expurgatio: Így van. Kamionos cimborámat ezért nem engedi a főnökük MO-n tankolni (eltérés akár 10lit/100km), ja ott most még olcsóbb is.

soryton 2010.03.11. 17:04:38

@Kitalátor feljegyzetei: ..lehet egy "hétvégi" autósnak ez nem tűnik föl, de nekem nem csak abból áll az autózás hogy benyó bele és nyomd a gázt míg újra ki nem fogy...és hidegebb sem csak pár hete van, sőt az utóbbi 1-2 hétben inkább meleg volt...

gulb 2010.03.11. 17:30:42

@Dövan: Nem vagyok auto szerelo csak egy autojat szereto tulaj:) nem tudom sorry.. tipus fuggo gondok lehetnek..

Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 17:30:53

Vagy azért csinálják a Hybrid kocsikat hogy ez ne jelentsen problémát...
Nektek semmi se jó? :D
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ moviesforyou.blog.hu mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu

gulb 2010.03.11. 17:34:07

@Rekspa: Ilyen nem 0 erteket mutato kutat en visszarakom es bemegyek szolni hogy mielott valami ellenorzo szervnek szollok zarjak le azt a kutfejet.
Szegeden futottam bele es az is OMW volt de ott csak 3ft volt a kijelzon.

megint 2010.03.11. 17:35:47

Ne felejtsük el, hogy "élelmes" magyar emberek dolgoznak ezeken a kutakon, nem biztos, hogy a mol, vagy az omw a hibás, a tartály alján maradt üzemanyagról már én is hallottam, persze ez vagy igaz, vagy nem. Azt viszont több ember is mondta, hogy ha az osztrákoknál tankolnak akkor kevesebbet eszik az autó.

gulb 2010.03.11. 17:36:54

@Expurgatio: Minden esetben en is ezt tapasztaltam. Amig benyas kocsim volt addig azzal most pedig a diesellel.. szoval szanalmas csak tudnam pontosan az okat:) mert biztos nem az alpesi levego teszi:)

megint 2010.03.11. 17:37:21

eml, a másik amit meg szoktak játszani a szervizek, hogy olajcserénél csak a felét cserélik ki, a másik fele marad a régi

2010.03.11. 17:37:50

A legutóbbi tankolást felelőssé tenni a vízért kb. olyan, mint pohár vízben az utolsó cseppet okolni a túlcsordulásért.

tibike3 2010.03.11. 17:46:57

Taxis barátom tankolt kagylóséknál, 70 litert a 65-ös tankjába. És ráadásuk úgy ment oda hogy volt még benne 10liter. Mikor szóvá tette kiröhögték. Ajtó bezár és fogta a telefonját hogy hívja x bulvárújságnál dolgozó ismerősét. Tulaj rögtön előkerült azt mondta valami "hirtelen hiba"történhetett, nem is kell fizetnie, és elnézést, felejtsük el hogy ittjárt.

stars7726 2010.03.11. 17:48:12

Az a szép ebben,hogy pont ma tankoltam gázolajat a szentendrei úti omv kúton.kevesebbet is mutat a komputer,és érezhetően rosszabbul megy az autó.mellé még egy megjegyzés,a műanyagdobozos szendvics ára 795Ft,persze ezt nem kötelező megvenni.a reálban u.a. 285Ft.csak akkor is drága.

stellaz1 2010.03.11. 17:49:12

@Ranx:

Azért ha pont a tankolás urán fulladozik az autó, és pont tele van az üzemanyagszűrő, és pont annál a kútnál mással is előfordul ugyanez, akkor az vagy X akták, vagy valaki mókol a kutakkal.

stellaz1 2010.03.11. 17:54:15

@tibike3:

mondjuk vannak autók amibe a tágulási tartájt is meglehet tankolni. Pl. skoda fabia 40 vagy 50 literes tankkal szerelt, de vagy 70-80 liter belemegy, ha úgy akarod.

Ötzi 2010.03.11. 17:57:44

Érdekes tapasztalat. Nekem már mindenütt sikerült szart tankolnom, kivéve pont az ÖMV-t.Az is biztos, hogy szinte mindig a kút személyzete a ludas, ha valami nem stimmel.Az meg ugye magyar. Ilyenkor egál, hogy melyik forgalmazó. Amúgy alapból egészen biztosan jobb az ÖMV üzemanyag , mint bármelyik hazai.Az összesnek a MOL szállít Százhalombattáról, míg az ÖMV schwechati naftát árul.Miután mindkét finomítóban dolgoztam már, így van némi elképzelésem a különbségek okáról.
Megjegyzem, Ausztriában az utolsó tehénistállóból töltőállomássá alakított helyen is jobb benzint veszel, mint itthon akármelyik
csilivili kútnál.Na,náluk meg majdnem mindenkit a schwechati finomító lát el alapból.

2010.03.11. 18:01:12

@stellaz1: Nincs igazad.

Pár biztos módszer a vízbefulladáshoz:
- tárold az autót kevés üzemanyaggal, hogy legyen helye a vízpárának
- lehetőleg szabad ég alatt tartsd, hogy kihasználd a reggeli páralecsapódást
- minél kevesebb anyaggal menj tankolni, mert arányaiban annál több lesz a tankban a víz
- lehetőleg keveset tankolj, épp csak keverd fel az üzemanyagot
- nyomd padlóig a gázpedált, előnyös, ha még hideg motornál

Folyamodvány:
- menj be "szakszervizbe" és panaszkodj az üzemanyagra
- a többit bízd a szakira, ő már tudni fogja, hogy dilettánst talált, akire mindent rá lehet sózni

2010.03.11. 18:07:03

Egyébként munkagépeknél - mivel mostoha kürülmények között tárolják, és üzemeltetik - az üza.szűrőből 50 üzemóránként le kell ereszteni a felhalmozódott vizet. Ez normál előírás.

Személyautóknál is felel az üzemanyagszűrő a víz kizárásáért, csak ezt karbantartáskor el szokták felejteni. Ha szabadban van tárolva az autó, akkor 100.000 km-enként a tankot is tisztítani kellene, ha garázsban, akkor elég 300.000 km alatt gyűlik össze kb. ugyanannyi víz.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 18:10:40

@megint: vagy annyit sem. Gyanús volt a garis verdám első szervize. Másodjára jelölőpasztával megjelöltem a leeresztőcsavart és az olajszűrőkupakot. Mikor elhoztam a kocsit érintetlenek voltak. Márkaszerviz b+. Soha többet nem vittem márkaszervizbe és el nem mozdulok a kocsi mellől, ha mégis szervizre szorulok.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 18:28:14

A kútnál mikor a tartálykocsi megtölti a föld alatti tartály, pár vödör vizet utánaöntenek, nem fog senkit zavarni.

inf3rno 2010.03.11. 19:21:48

A víz nem elegyedik a benzinnel, mert a víz nagyon erősen poláros, a benzin pedig erősen apoláros. A kőolaj (aminek a benzin egy frakciója) nem véletlenül úszik fel az óceán felszínére, amikor süllyed a tankhajó stb...

Valószínűbbnek tartom, hogy a tankoláskor felkavarodott a víz a tank aljáról, és így jutott a karburátorba, vagy tényleg átvágtak, és az OMV ásványvizet ad el benzin helyett. ;-)

Ez az "erősen vizes a benzin" elég erős kijelentés a szerelőtől, a helyedben nem vinném többet abba a szervízbe a robogómat...

inf3rno 2010.03.11. 19:33:03

A víz - alkohol - benzin hármas működik, a felvehető víz mennyisége függ az alkohol mennyiségétől meg az alkohol szénlánc hosszától is. Gondolom már kísérleteztek páran a témával, érdemes lenne utánanézni..

Ffranky (törölt) 2010.03.12. 09:36:19

az eset nem egyedi. az OMV máshol is vizezi a benyát. én shellnél tankolok azzal még nem volt semmi bajom.

labi 2010.03.12. 10:04:46

@tirus13: "merthogy a drága kút csak a pisztolyból kijövő benzint vizsgáltatja be,de azt ami a kocsiban volt (pedig náluk tankoltam) azt nem!"

Erre én tudom a megoldást!
Tankolj úgy ahogy én szoktam, hogy a pisztoly csövéd bedugom teljesen a kocsi oldalán lévő lyukba, így a pisztolyból kijövő és a tankba beérkező uzemanyag pont ugyanaz lesz.
Ha két méter távolságból célzol bele a lyukba, akkor elképzelhező, hogy a benzinsugarat a kutas tudja manipilálni valamivel. Bár mondjuk az feltünő... :)

De amúgy:
Az üzemanyagtartályban és az úszóházban is folyamatosan gyűlik a víz akkor is ha tutifaszántos üzemanyagot tankol a jónép. Aztén ez egy idő után elérhet egy kritikus szintet, ami után a jóember arra a kútra haragszik ahol éppen utoljára tankolt...

U-H-U 2010.03.12. 18:50:08

Általánosságban vizezik a magyar benzint (tisztelet a kivételnek). Tavaly emiatt és a horribilis benzinárak miatt 1x szükségből tankoltam magyar kúton, rögtön be is halt tőle a Simson, pedig a románnal vígan repeszt.

۝merta-X 2010.03.13. 07:21:57

A posztban szereplő kerepesi úti ÖMV egy tróger banda. Egy időben sokat tankoltam ott, de leálltam, mert párszor előfordult, hogy elkezdett tekerni az óra, a csőben meg éreztem a kezemen, hogy nincs nyomás. Kihúzom a pisztolyt, semmi, de óra megy. Fasza. A 4. alkalomnál mondom, ha ÖMV, ha nem, ez bizony panaszkönyv. Fél órát keresték, ezalatt a kútvezető végig rimánkodott mobilon, hogy de ez üzemhiba, és ne írjak be. Na, meguntam a várást, és azóta nem járok oda.

Vladimir Harkonnen 2010.03.13. 23:08:46

@Bandi a hegyről: Ez jó régen lehetett. Azóta már felügyelt tartályok vannak, és decire látszik az is, mennyi víz van benne!

Ffranky (törölt) 2010.03.15. 01:53:05

a benzinkutasok zöme egy mocskos sz@rházi. az autószerelők, autóvillamosságisok meg az ilyen hasonszőrű gennyzsákokkal együtt.

Crazy Kid 2010.03.15. 11:18:14

Hát ehhez már én is szólnék.
Kb 1,5 éve van a tulajdonomban egy 1.4 TSI Seat Leon. Ugye az FSI/TSI motorok elég érzékenyek a benzin minőségére. Mivel a közelünkben OMV kút van, mindíg ott tankoltam. Az elejétől kezdve azt tapasztaltam hogy alacsony 1500-1800 közötti fordulaton csörgő hangja van a motornak. Hát mondom, vihetem vissza, valami nem stimmel, de még azért megnézem, hátha a benzinnel van gondja. Megtankoltam egy Lukoil kútnál, majd úgy 30-40km megtétele után kezdett csökkenni a hang, majd szinte teljesen meg is szünt. Szóval én többet OMV kúton nem tankolok.

klónozott vadegér 2010.03.15. 22:50:33

Én régebben egy Total kúton jártam úgy, hogy nem ment a kocsim rendesen a tankolás után. Amikor leeresztettünk a benzinből, merő kiváncsiságból a betonra öntöttem egy kicsit és rátettem egy gyufát. NEM GYULLADT MEG a benzin. Nekem az OMV-vel még nem volt bajom már töbször tankoltam náluk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.16. 12:34:22

@klónozott vadegér: Mondom én: tűzoltó-benzin...
(Csak análfűrészre gyullad.)
süti beállítások módosítása