Megdőlni látszik a legenda, ami szerint az OMV atomra terrorizálja a kutasait, akik emiatt nem merik vizezni a benzint. Márton robogója még karácsonykor fulladt le egy OMV-tankolás után. Szervize szerint "erősen vizes" volt a 95-ös benzin, ám panaszára sem a magyar, sem az osztrák OMV nem reagált.
2009 december 23-án kora délután vásároltam 95-ös benzint a Budapest X. kerület Kerepes úti OMV töltöállomáson. Pár hónapos, kétütemü Piaggio robogóm ezt követöen érezhetöen lomhább lett, majd úgy további 10 kilométer megtétele után leállt, nem lehetett vele tovább menni. A szakszervizben legnagyobb megdöbbenésemre megállapitották, hogy erősen vizes a benzin benne, a karburátorból komoly mennyiségü vizet eresztettek le.
Kérem szives tájékoztatásukat, hogy a probléma ismert-e Önök elött, milyen lépések várhatóak az ügyben, és vajon hogyan kerülhetném el, autós/motoros társaimmal együtt, a hasonló, költséges kellemetlenségeket. Eddig azt gondoltam, a jó hírnévvel bíró kutakhoz ragaszkodás elegendö kell, hogy legyen - újra kell-e értékelnem az ebbe a csoportba sorolható cégek listáját?
------------------------
Egy hónap elteltével semmi válasz. Nos, a cég nemzetközi, és mivel oldalukon külön kérik az embert, miszerint "Contact us!", így a jóhiszemű fogyasztó engedelmeskedik, és nemzetköziül is felteszi udvarias kérdéseit a cégnek. Persze, csak miután túljutott a további nehezítésen, az elérhetőséget tévesen közlő céges weboldalon.Aztán lassan egy újabb hónap telik el válasz nélkül, a t. fogyasztó pedig levonja a következtetést. Én biztosan elkerülöm az OMV kutakat.
lótumfaktum 2010.03.11. 08:49:01
Fortresse 2010.03.11. 08:53:35
Én meg kerülöm az OMV kutakat.
metal · http://electric.blog.hu 2010.03.11. 08:55:51
Ha ott tankolok a kocsiba, akkor alig akar vele menni, és kb. 30%-al többet eszik a gép. És sajnos nem csak én tapasztaltam ezt, sokan panaszkodnak a kútra. Én nem is tankolok náluk, csak végszükség esetén.
daat 2010.03.11. 09:07:29
ma-ez-van 2010.03.11. 09:08:49
telepata 2010.03.11. 09:11:04
Bandi a hegyről 2010.03.11. 09:11:13
Visegrádi MOL, még 1999 szilveszterén. Dettó, előtte soha semmi baj nem volt a legendás Toyotával. Tankolás után nem ment, nem indult. Gyújtás jó, a benzinszűrőben víz volt. Kipucoltam, kicsit később újra víz volt benne. Kiderült, több liter víz volt a tankban.
Állítólag a kutasok vizet töltenek a tárolótartályba azért, hogy saját zsebre eladják a tároló aljáról elvileg nem kifogyasztható naftát. Majd talán jön egy kutas és pontosít...
Kotkodus 2010.03.11. 09:12:13
gulb 2010.03.11. 09:17:22
Szerintem barmelyik kuton at tudnak b..ha akarnak..
oszamaci 2010.03.11. 09:17:25
Amúgy mennyi az a komyoly mennyiségű viz literek, decik?
Amúgy Mon az összes benzin szar alapból.
mojszipupi 2010.03.11. 09:19:57
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 09:22:46
Tűzoltóbenzin?
Alf (törölt) 2010.03.11. 09:23:24
szóval nem biztos, hogy gonoszság van benne, okosabb apáink télen mindig öntöttek egy kis etanolt vagy izopropil alkoholt a benzinhez, ez oldódik a benzinben és vízben, valamint elég, így nem áll le a motor.
Alf (törölt) 2010.03.11. 09:24:50
Peti80 2010.03.11. 09:25:11
HGM 2010.03.11. 09:32:42
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 09:33:23
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 09:33:30
egyszer én is tankoltam az említett kúton, de csak 10 litert, szerencsére semmit nem vettem észre.
az autópályamatricájuk szerencsére nem vizes.
Tökös Veréb 2010.03.11. 09:35:04
Bandi a hegyről 2010.03.11. 09:35:52
No igen, az a lényeg, hogy nem keveredik! Pont ezért tehetik meg, hogy szép óvatosan beeresztenek egy "kis" vizet a tároló aljára. Amennyi víz bement alulra, annyi benzint leszed a tetejéről és elad kannában. A standolásnál nem lesz eltérés a mennyiségekben. Mivel kondenzvíz keletkezik a tarályban is, ha nem túl mohók, nem buknak meg. Viszont ha eléri a szívócsonk szintjét a víz, már megy is át a tankba. Nem tudom ma mi a helyzet, nekem 10 éve mondta el egy kutas ismerősöm ezt.
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.03.11. 09:36:12
steve85a 2010.03.11. 09:45:26
sün58 (törölt) 2010.03.11. 09:45:46
gondoltam valami kis dugulás volt. Először nem is a benzinre gondoltam, azután egy-két nappal beszéltem a postásunkkal ő egy ybr 125 hajt és valahogy szóbajött hogy ő is ott tankolt és azután milyen betegesen ment a "lova" azóta kerülöm azt a kutat.
Szerintem se "márkafüggő" kutasoktól függ inkább.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 09:46:57
nyúlósgumitej 2010.03.11. 09:49:57
Robbantó 2010.03.11. 09:55:36
Tökös Veréb 2010.03.11. 09:56:17
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.11. 09:58:54
PR32 (törölt) 2010.03.11. 09:58:59
2010.03.11. 10:00:35
Bub 2010.03.11. 10:01:15
Viszont találkoztam ilyen problémával Édesanyám kocsijánál, miután a hozzánk közeli (1-es főút, Budaörs, Budapest határán) kagylós kúton járt. Az első utam az általám már bejáratott OMV-hez vitt, 10 l kagylós benzinre 20 l osztrákot csurgattam, és láss csodát, az autó visszanyerte erejét, az alapjárat fűrészelés megszűnt. Pedig a kagylós kutak is a "márkásabbak" közé tartoznak. Szerintem ez nem cég függő, hanem alkalmazott. Ezen kellemetlen helyzetek elkerülése végett ajánlott a pár ismert, bejáratott kutat használni. Persze a személyzet csere miatt ez sem nyújt teljes védelmet...
Ha meg rákényszerülsz az ismeretlenre, akkor rizikó. De a megoldás, pont a fent leírtak miatt, szerintem is az adott kút "vásárlók könyve"!
Masik G 2010.03.11. 10:01:28
2010.03.11. 10:02:33
oszamaci 2010.03.11. 10:07:35
Kiássa a tartályt, leszedi a kútfejről a plombákat átállitja a számlálót meghekkeli a hozzátartozó számitógépet?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 10:10:53
Nagyon vigyázni kell velük!
NO CSIPP!!!
@Kitalátor feljegyzetei:
Márhogy miért is?
Krinyo 2010.03.11. 10:12:19
HgGina 2010.03.11. 10:13:03
gulb 2010.03.11. 10:14:05
papugaja 2010.03.11. 10:15:24
www.klte.hu/~wwwinorg/essays/essay069.html
Közöd?? (törölt) 2010.03.11. 10:16:15
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.11. 10:16:15
ahogy ráspricceled az ablakra, elpárolog belőle az alkohol, és a víz odafayg. ez természetes.
gondolom, még elég hideg volt a szélvédőd.
nyúlósgumitej 2010.03.11. 10:19:03
Blogerovac 2010.03.11. 10:19:44
Én ettől függetlenül azt vettem észre, hogy ha MOL-nál tankolok erőtlenebb a kocsi. Persze nem próbáltam végig sok kutat, kb. 2 kút után döntöttem, hogy nem kell a "hazai", pedig ha érdemes, mindenből inkább itthonit veszek. Ellenben OMW-nél tankolás után jól muzsikál a jármű, így kb. 8 éve, ha tehetem - márpedig az esetek 95%-ban tehetem -, akkor OMW-nél tankolok.
Shell-ről van 15 évvel ezelőtti hasonlóan vizes történetem kolléganő által elszenvedve, azóta nem tankoltam Shellnél.
Más kutakkal meg ritkábban találkozom, és nem vagyok kísérletező alkat :)
endre2714 2010.03.11. 10:22:25
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 10:26:43
gulb 2010.03.11. 10:27:46
staropramen 2010.03.11. 10:28:03
A föld alatti tartályba egy szelepen át , a tankerben lévő üzemanyag nyomására nyitódva lehet bármit betölteni.
A kis kannámmal vizet öntök a tartályba, majd ugyananny benzint saját zsebre eladok-történet dús fantáziára utal, de nem megoldható.
A másik: a tartályban lévő üzemanyag mennnyiségét mutató szonda külön jelzi a víz mennyiségét.Ha ez a beállított mértéket meghaladja a jelzőrendszer éktelenül sípolni kezd , ugyanis előfordulhat, hogy a duplafalú tartály lyukadása okozza a vízszint emelkedését.
Az adatok a szondáról bármikor lekérhetők, sőt üzemanyag átvételkor le is kell kérni.Évekre visszanézhető a tartályban a víz szintje és mennyisége.
A pár évenként esedékes tartálytisztítás után új adatokkal indul a mérés.
A karburátoros motorok karbantartásához hozzátartozik az ülepítőtartály időnkénti levétele és kitisztítása, illetve a fúvókák tisztítása is.
Szerintem Márton mester vagy a robogó előző tulajdonosai ezt elmulasztották.
newnt55 2010.03.11. 10:33:02
:-)
Kb ennyi értelme van a vizezéses pletykáknak.
Bandi a hegyről 2010.03.11. 10:35:37
Átvitel honvéd 2010.03.11. 10:37:02
foto háber 2010.03.11. 10:38:52
newnt55 2010.03.11. 10:43:42
Rabgiliszta 2010.03.11. 10:43:46
papugaja 2010.03.11. 10:43:48
Tesco, Auchan, Lukoil:
Soha semmi gond nem volt velük, az Auchan benyával egy kicsit talán dinamikusabb is volt, semmilyen téren nem mutattak hibát a Shell, az OMV, vagy a MOL benzinhez képest.
Avia: Tavaly év végén majdnem átszoktam rá (lényeges árelőnyt jelent ott, ahol lakom), de a fogyasztás felkúszott 7,2-7,5-ről 8 fölé, majd 9-re. Még az is megfordult a fejemben, hogy véletlenül E85-öt tankoltam, de a blokk sem ezt igazolja. Még szerelőhöz is elvittem a kocsit, ahol semmi nem derült ki (azon kívül, hogy a kocsi makkegészséges).
Azután Shell, Bp, OMV rátankolással visszaállt a fogyi 7+ra.
Bandi a hegyről 2010.03.11. 10:44:51
gulb 2010.03.11. 10:47:35
Krinyo 2010.03.11. 10:48:31
papugaja 2010.03.11. 10:53:06
Én ezt tudom, ne nekem mondd!
Tökös Veréb 2010.03.11. 10:53:33
Krinyo 2010.03.11. 10:54:06
Persze, lehet direkt vizet nyomni a tartalyba, de semmi ertelme, mert ugyis kiderul ellenorzeskor, annyit meg ugysem tudsz, amit felkap a rendszer es belenyomja a tankodba.
7 evig nyomtam MOL-nal, nagy kuton, 5 evig vezetokent, nem a levegobe beszelek. :)
Jo, OMV-rol, Shellrol, tobbi szinesrol nem nyilatkozom. :)
ertzuiop 2010.03.11. 10:55:02
Nekem úgy tűnik, hogy valami trükk lehet a gázolajbizniszben, ha eléri a fogyasztói ár a 300 ft környékét.
Pár éve mintha lett is volna valami hír, hogy valami szar szutykot adott el valami nagykereskedő gázolajnak...
papugaja 2010.03.11. 10:55:43
Hát, nem is veszek TDI-t...
De még azt is el tudom képzelni, hogy az egyik kúton a benzin molyos, a másikon meg a gázolaj.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 10:56:00
gulb 2010.03.11. 10:59:31
gulb 2010.03.11. 11:00:37
Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.03.11. 11:03:46
Víz keveredik bioetanollal - bioetanol keveredik a benzinnel -> víz keveredik a benzinnel.
etruszk 2010.03.11. 11:05:28
Tudtommal számtalan olyan vegyszer van kereskedelmi forgalomban, amivel a vizet el lehet keverni a benzinnel - és az egyszeri autós nem is gondolná.
Régen, az ÁFOR idején a kutasok állítólag sima Ultra mosogatóport használtak e célra...
Ma nyilván van más. Lényeg hogy olcsóbb legyen mint az így ellopható benzin, hiszen máskülönben nem lenne üzlet...
PR32 (törölt) 2010.03.11. 11:06:27
bluesilver 2010.03.11. 11:06:53
phyllo 2010.03.11. 11:08:01
Alikam 2010.03.11. 11:09:08
Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:12:47
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:21:05
Nemá'
Lódicc?
Mondjuk ezek szerint ha 9L/100 a fogyasztásod alapbol, akkor ezután 1L/100km lesz?
Merthogy maradni kell még 8L-nek hogy elmehess ujabb 100km-t, de mivel már csak 1L/100 a fogyasztásod, elmehetsz ujabb 800km-t
Ugye érted?
:)
Krinyo 2010.03.11. 11:23:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:24:12
Mivel mennek a magyar motorok?
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:25:13
Ujabb városi legenda
Tökös Veréb 2010.03.11. 11:28:00
Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:28:57
Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:30:21
papugaja 2010.03.11. 11:30:26
Csak nagyobb molekulájú alkohollal lehet a vizet benzines oldatba, vagy emulzióba vinni, ami rendelkezik poláros és erősebb apoláros jelleggel is. Az etanol erre nem alkalmas.
Viszont az etanol a vízzel ún. azeotrop elegyet alkot, ez azt jelenti, hogy egyszerű lepárlással nem lehet 95,5%-osnál töményebb alkoholt előállítani, 4,5% vizet magával visz, illetve a környezetből szed fel (ld: higroszkóposság). Ezért 100%-os abszolut alkoholt csak vízelvonó szerekkel, vagy azeotrop desztillálással lehet előállítani.
Ha tehát az etanolt rosszul kezelik, "vizes lesz". Az etanolt benzinhez keverve ez a víz kiválhat.
Ha hülyeségeket írtam, majd a benzinvegyészek megcáfolnak.
MosoMasa 2010.03.11. 11:33:07
Miért várja el valaki, hogy érdemben, vagy egyáltalán valahogy válaszoljanak a levelére, mikor semmit nem mondott?
A szerelő azt mondta....bazdmeg, ennyi erővel Sári néni halottlátó is mondhatta volna - az is pont annyit érne!
radmin 2010.03.11. 11:39:01
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:41:59
MosoMasa 2010.03.11. 11:42:03
Bandi a hegyről 2010.03.11. 11:43:47
Valahol hallottam, hogy "európa ott ér véget, ahol nem válaszolnak a levelekre" és "bármilyen válasz jobb, mint a semmilyen válasz". Szerintem elvárható lenne, hogy válaszolnak valamit. Elismerni úgysem fogják én ezért nem is írok soha sem "panaszkönyvbe" sem üf-re. Birka vagyok, csendben tűrök vagy keresek más megoldást.
MosoMasa 2010.03.11. 11:45:45
De olyat is hallottam, hogy a nadisok, meg a pránaevők csak napfényt tankoltak - oszt borús időben telement felhővel, oszt vizes lett a napfény és megállt az autó!
MosoMasa 2010.03.11. 11:51:12
Mi az, hogy nem fogják elismerni? Mit? Azt hogy bemondásra állítod, hogy vizezik a benzint? Uggyanmá.
Magyar átok ez, hogy minden szolgáltatót, gyártót, miegymást eleve úgy sorolnak be az emberek, mint akik kiszipojozzák, átverik, a pógárt.
Le kellene már erről szokni. kibaszottul unalmas, és ráadásul nem visz sehová.
MosoMasa 2010.03.11. 11:54:48
staropramen 2010.03.11. 11:55:50
A reklamáció kezelésének az a módja, hogy a panasz beérkezése után jön egy ellenőr aki hivatalosan mintát vesz a panaszos által megjelölt üzemanyagból.Ezt bevizsgálják és ha jogos -akkor kártérítés jön és bukik a bérlő, bukik a kutas.
Általában árnyékra vetődnek, mert sok a jogtalan reklamáció, emlékezz csak a múltkori Auchanos hölgyre aki állítja, hogy benzines pisztolyból gázolajat tankolt.Az emberek ugyanis hajlamosak a saját hibáikat másra kenni.Ezért vagyunk emberek.
Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 11:58:59
de annak meg mi értelme?
esef 2010.03.11. 11:59:48
Ne is említsd a szélvédőmosót. Én az ALDI-ban vettem (nem röhögni!) asszem valami -19 fokig jót, -5-nél már be volt fagyva...
Gecc 2010.03.11. 12:00:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:10:24
Olvasod?
Egy tank benzinél annyival kevesebbet fogyasztott, hogy ujabb 100km-t tudott megtenni
Tehát +sporolt kb 8L-t
Ilyen nincs! Benzinminősgtol függően ennyit nem lehet megspórolni
MosoMasa 2010.03.11. 12:10:24
truebeliever 2010.03.11. 12:12:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:13:27
MosoMasa 2010.03.11. 12:18:37
halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.11. 12:22:51
robinzone 2010.03.11. 12:23:31
a múltkor pedig én is írtam nekik az Ecseri útnál lévő Üllői úti kútjaik mosói ügyében. nem elég, hogy a filléres gimubábú évek óta (korábban arra laktam, többször jártam oda) hiányzik a mosópisztoly végéről, amivel fasza karistolásokat lehet karcolni a metálfényre, de ma már annyira pofátlanul kicsi a nyomás benne, hogy kétszer annyi pénzért van meg egy mosás. illetve, inkább áztatás az. természetesen nem válaszoltak azóta se!
robinzone 2010.03.11. 12:24:48
robinzone 2010.03.11. 12:27:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:32:05
8L-t csak a csöpögő benzintank betömésével lehet megspórolni
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:34:58
אתה טועה
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 12:35:12
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.03.11. 12:36:31
szenon 2010.03.11. 12:36:54
littlerock 2010.03.11. 12:40:15
ladislaus 2010.03.11. 12:41:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 12:45:24
Csak a széndioxidot vizezik
:)
ladislaus 2010.03.11. 12:45:55
MosoMasa 2010.03.11. 12:47:10
Amúgy ez nem olyan sok: 100 km-enként 3/4-1 liternyi egy átlag autónál. És mint mondtam, valószínűleg nem csak a benzinminőséggel, hanem megfelelő vezetési stílussal, út, időjárás figyelembevételével...
igazi hős 2010.03.11. 13:12:25
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.11. 13:14:36
Euscorpius Hungaricus 2010.03.11. 13:17:05
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 13:28:13
Ne meruljunk bele nagyon
100km/1.6L sporolás , igen a lábban és más tehnikában van,de nem a benziben
Ugorgyunk
Tökös Veréb 2010.03.11. 13:30:29
2010.03.11. 13:38:43
Bandi a hegyről 2010.03.11. 13:44:24
2010.03.11. 13:44:36
index-cenzura.biz 2010.03.11. 13:46:03
mondjuk ha az omw nem válaszol a homárnak se, akkor én sem fogok omw-n tankolni, mert ha velem is megtörténik, akkor velem sem fog foglalkozni az öemfau.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:47:27
ra van irva a blokkokra, hogy mininum ennyi meg ennyi etanolt tartalmaz. a maximum nincs rajta :) tehat ha kivesz a kutas 100 litert benzint es rak helyette 10 liter E85-t, akkor keresett 10e forintot. csak arra kell vigyazni esetleg, hogy ne tul sok etanol legyen hozzaadva, mert azert a VPOP seggbekukizza
kiserleteztem E85-viz keverekevel. 15% hozzaadott viznel nincs szetvallas, 20%-nal mar lathato, hogy valami nincs rendben (opalos). magyaran ha 15%viz+85%E85-t teszel a benzin melle, akkor talan nem fog szetvalni.
Kíváncsi Politikus · http://KivancsiPolitikusBlog.kattints.info/kpb1/kivancsi-informaciok 2010.03.11. 13:50:12
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:54:40
viszont ehhez tenyleg sok etanol kell es tartos hasznalat, 50km alatt nem fog egy csapasra minden eddig felhalmozodott kosz a motorterbe omleni
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 13:59:46
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:01:35
meg a súlytalanságban is :)
eprom 2010.03.11. 14:03:04
oszamaci 2010.03.11. 14:05:49
Csak azért mert ha ilyen lenne akkor az olajcégek alkalmaznák először.
eprom 2010.03.11. 14:05:52
fistic 2010.03.11. 14:09:50
Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:10:02
Milyen autó az amelyik karburátoros, de be van építve oxigénszenzor (lambda szonda)?
oszamaci 2010.03.11. 14:10:07
Csak szeszes ital.
Tökös Veréb 2010.03.11. 14:12:54
oszamaci 2010.03.11. 14:15:56
Csak gondoltam egyszerüeknek egyszerüen.
oszamaci 2010.03.11. 14:17:39
Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 14:18:12
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:18:46
Sőt, vizet permeteztek a porlasztóba/hengerbe és jobb lett a teljesitmény, talán a növekvő gőznyomás miatt
Elhalt mégis a kezdemény
Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 14:19:23
soryton 2010.03.11. 14:23:12
MosoMasa 2010.03.11. 14:26:39
Ha azt válaszolna, akkor meg az lenne a baj.
Egy ilyen hülyeségre nem érdemes válaszolni. Nincs is mit.
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 14:37:00
ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 14:41:28
Fogalmam sincs, hogy lehet ez.
Kiváncsi ember vagyok. Ezért nagyjából szintén hat éve egy városban fekvő OMW-nál tankolom a 95-öst, azóta egyetlen! csepp vizet nem láttam a hátsó dobnak még a környékén sem, folyamatosan csontszáraz.
De persze tudjuk, és a hülyeagyú fölényröhögők is jól tudják, a víz nem keveredik a benzinnel, ez "tudományos tény".
Csak, ha nagyon akarja valaki, mert érdemes. Csak akkor. Nekik olyankor más a fizika. Ez ilyen fura összefüggés. Tetszik tudni...
metal · http://electric.blog.hu 2010.03.11. 14:47:23
Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:47:32
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 14:48:40
öregmogyi 2010.03.11. 14:49:07
Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:51:37
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 14:54:11
MosoMasa 2010.03.11. 14:54:48
Tökös Veréb 2010.03.11. 14:55:32
biztos autód van, nem jetskid?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 14:56:43
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:07:13
Bandi a hegyről 2010.03.11. 15:15:28
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.11. 15:16:08
Vagy most akkor mégis lehet?
Egyébként mi a Mol-, Shell-kutaknál járunk úgy rendszeresen, hogy a kijelző mutatója jóval kevésbé "megy fel", mint amikor az OMV-kútnál tankolunk. (A mennyiség mindkét esetben ugyanaz.)
Éppen ezért szinte csak az öemfauhoz járunk.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:16:35
A kondenzvíz akkor szaporodik fel, ha nincs ideje felmelegedni a dobnak, tehát sokat indít valaki, és alkalmanként rövid ideig megy. Autópályán, nyáron pl. nem csöpög semmilyen kocsi kipufogójából a kondenzvíz, olyankor a légkondi biztosítja a csöpögést.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:19:42
Ugye közben a hengerfejtömitést is cseréltetted?
/egy röhögő :)/
arconfosom 2010.03.11. 15:20:36
Páneurópai Harci Kos 2010.03.11. 15:23:01
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:24:00
:)
Elárulom
Elöször "rémisztő" volt, aztán rájöttem valami elektronika vezérli igy, mert erős perc és mutatja a mennyiséget
Persze nem is ugrál mint egy Zsiga mutatója
ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 15:25:34
Én nem erről írtam, amit írtam.
horex 2010.03.11. 15:19:42
Ostobaság.
tuner1 2010.03.11. 15:26:39
gmolnar (törölt) 2010.03.11. 15:28:43
Éjjel -5. Nappal elindítva felmelegedett a motor és a kondenz víz kicsapódott a karbi belsején és kész.
Vittorio Gatto 2010.03.11. 15:29:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:34:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:38:01
Az én hengerfejtömités kérdésem marhaság?
Autószerelő-e vagy?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:40:19
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:41:23
indapass90210 2010.03.11. 15:52:14
Krinyo 2010.03.11. 15:52:35
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:55:39
gyussző 2010.03.11. 15:57:17
Jimmy_Neutron 2010.03.11. 15:57:38
index.hu/tudomany/kornyezet/dizel0811/
Már akkor tudták a módját, hogy hogyan keverjenek a dízelhez 10-20% vizet. Azóta eltelt néhány év,és a technika csak fejlődik. Nálunk meg olykor "ocsósítani" kell az üzemanyagot.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 16:05:18
LefejTve vagy lefeJve?
Tehenet fejtik vagy a borsót
Fejt tej vagy fej tej?
:)
Alf (törölt) 2010.03.11. 16:06:39
:)
Ratyipál_summasummárum 2010.03.11. 16:14:05
Rendszeresen megfigyeltem, főleg esős napokon, hogy a garázsban az autó alatt víztócsák keletkeznek.
Írtam is panaszlevelet a gyártónak, hogy átbasztak.
De nem válaszoltak.
stellaz1 2010.03.11. 16:14:57
MAjd Gödöllőig sem értem el, mikor az autó elkezdett fulladozni, nagyobb gázadásra rángatni.
Csupa víz volt a benzinszűrő.
Utána meséltem a bátyámnak, hogy vizes benzint tankoltam. Mire a bátyám: Csak nem a temetőnél lévő ÖMV-nél tankoltam?
no comment
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.11. 16:31:38
Nesebar 2010.03.11. 16:36:00
Nem tudom, mi a problémátok...
gulb 2010.03.11. 16:37:43
indapass90210 2010.03.11. 16:47:07
Expurgatio 2010.03.11. 16:49:31
Szánalmas, hogy ebben a kibaszott országban mi mindent megengedhetnek maguknak egyesek....
Rekspa 2010.03.11. 16:53:20
OMW-n kívül tudtok még olyan bandát, ahova nem érdemes menni? Régen a Jet-et kerültem nagyívben.
Tóth Ágas 2010.03.11. 16:55:01
eml 2010.03.11. 17:01:11
Egyébként hallottam olyan vidéki ÖMV kútról, ahol a motorolaj fele is víz volt, de azok már hálisten a fagyasztott babgulyást kapják a rokonoktól beszélőn.
eml 2010.03.11. 17:03:51
soryton 2010.03.11. 17:04:38
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 17:25:54
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ moviesforyou.blog.hu mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu
gulb 2010.03.11. 17:30:42
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 17:30:53
Nektek semmi se jó? :D
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ moviesforyou.blog.hu mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu
gulb 2010.03.11. 17:34:07
Szegeden futottam bele es az is OMW volt de ott csak 3ft volt a kijelzon.
megint 2010.03.11. 17:35:47
gulb 2010.03.11. 17:36:54
megint 2010.03.11. 17:37:21
2010.03.11. 17:37:50
tibike3 2010.03.11. 17:46:57
stars7726 2010.03.11. 17:48:12
stellaz1 2010.03.11. 17:49:12
Azért ha pont a tankolás urán fulladozik az autó, és pont tele van az üzemanyagszűrő, és pont annál a kútnál mással is előfordul ugyanez, akkor az vagy X akták, vagy valaki mókol a kutakkal.
stellaz1 2010.03.11. 17:54:15
mondjuk vannak autók amibe a tágulási tartájt is meglehet tankolni. Pl. skoda fabia 40 vagy 50 literes tankkal szerelt, de vagy 70-80 liter belemegy, ha úgy akarod.
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 17:55:55
mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu eletempercei.blogspot.com/ hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ moviesforyou.blog.hu
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 17:57:23
Ötzi 2010.03.11. 17:57:44
Megjegyzem, Ausztriában az utolsó tehénistállóból töltőállomássá alakított helyen is jobb benzint veszel, mint itthon akármelyik
csilivili kútnál.Na,náluk meg majdnem mindenkit a schwechati finomító lát el alapból.
2010.03.11. 18:01:12
Pár biztos módszer a vízbefulladáshoz:
- tárold az autót kevés üzemanyaggal, hogy legyen helye a vízpárának
- lehetőleg szabad ég alatt tartsd, hogy kihasználd a reggeli páralecsapódást
- minél kevesebb anyaggal menj tankolni, mert arányaiban annál több lesz a tankban a víz
- lehetőleg keveset tankolj, épp csak keverd fel az üzemanyagot
- nyomd padlóig a gázpedált, előnyös, ha még hideg motornál
Folyamodvány:
- menj be "szakszervizbe" és panaszkodj az üzemanyagra
- a többit bízd a szakira, ő már tudni fogja, hogy dilettánst talált, akire mindent rá lehet sózni
2010.03.11. 18:07:03
Személyautóknál is felel az üzemanyagszűrő a víz kizárásáért, csak ezt karbantartáskor el szokták felejteni. Ha szabadban van tárolva az autó, akkor 100.000 km-enként a tankot is tisztítani kellene, ha garázsban, akkor elég 300.000 km alatt gyűlik össze kb. ugyanannyi víz.
Bandi a hegyről 2010.03.11. 18:10:40
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 18:22:03
moviesforyou.blog.hu mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ eletempercei.blogspot.com/
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 18:25:26
eletempercei.blogspot.com/ moviesforyou.blog.hu hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 18:28:14
inf3rno 2010.03.11. 19:21:48
Valószínűbbnek tartom, hogy a tankoláskor felkavarodott a víz a tank aljáról, és így jutott a karburátorba, vagy tényleg átvágtak, és az OMV ásványvizet ad el benzin helyett. ;-)
Ez az "erősen vizes a benzin" elég erős kijelentés a szerelőtől, a helyedben nem vinném többet abba a szervízbe a robogómat...
inf3rno 2010.03.11. 19:33:03
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.12. 09:31:09
Ffranky (törölt) 2010.03.12. 09:36:19
labi 2010.03.12. 10:04:46
Erre én tudom a megoldást!
Tankolj úgy ahogy én szoktam, hogy a pisztoly csövéd bedugom teljesen a kocsi oldalán lévő lyukba, így a pisztolyból kijövő és a tankba beérkező uzemanyag pont ugyanaz lesz.
Ha két méter távolságból célzol bele a lyukba, akkor elképzelhező, hogy a benzinsugarat a kutas tudja manipilálni valamivel. Bár mondjuk az feltünő... :)
De amúgy:
Az üzemanyagtartályban és az úszóházban is folyamatosan gyűlik a víz akkor is ha tutifaszántos üzemanyagot tankol a jónép. Aztén ez egy idő után elérhet egy kritikus szintet, ami után a jóember arra a kútra haragszik ahol éppen utoljára tankolt...
U-H-U 2010.03.12. 18:50:08
merta-X 2010.03.13. 07:21:57
Vladimir Harkonnen 2010.03.13. 23:08:46
Ffranky (törölt) 2010.03.15. 01:53:05
Crazy Kid 2010.03.15. 11:18:14
Kb 1,5 éve van a tulajdonomban egy 1.4 TSI Seat Leon. Ugye az FSI/TSI motorok elég érzékenyek a benzin minőségére. Mivel a közelünkben OMV kút van, mindíg ott tankoltam. Az elejétől kezdve azt tapasztaltam hogy alacsony 1500-1800 közötti fordulaton csörgő hangja van a motornak. Hát mondom, vihetem vissza, valami nem stimmel, de még azért megnézem, hátha a benzinnel van gondja. Megtankoltam egy Lukoil kútnál, majd úgy 30-40km megtétele után kezdett csökkenni a hang, majd szinte teljesen meg is szünt. Szóval én többet OMV kúton nem tankolok.
klónozott vadegér 2010.03.15. 22:50:33
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.16. 12:34:22
(Csak análfűrészre gyullad.)