Tékozló Homár

Vizezik a benzint az OMV-nél?

2010.03.11. 08:45 | jackyll | 218 komment

Megdőlni látszik a legenda, ami szerint az OMV atomra terrorizálja a kutasait, akik emiatt nem merik vizezni a benzint. Márton robogója még karácsonykor fulladt le egy OMV-tankolás után. Szervize szerint "erősen vizes" volt a 95-ös benzin, ám panaszára sem a magyar, sem az osztrák OMV nem reagált.

2009 december 23-án kora délután vásároltam 95-ös benzint a Budapest X. kerület Kerepes úti OMV töltöállomáson. Pár hónapos, kétütemü Piaggio robogóm ezt követöen érezhetöen lomhább lett, majd úgy további 10 kilométer megtétele után leállt, nem lehetett vele tovább menni. A szakszervizben legnagyobb megdöbbenésemre megállapitották, hogy erősen vizes a benzin benne, a karburátorból komoly mennyiségü vizet eresztettek le.

Kérem szives tájékoztatásukat, hogy a probléma ismert-e Önök elött, milyen lépések várhatóak az ügyben, és vajon hogyan kerülhetném el, autós/motoros társaimmal együtt, a hasonló, költséges kellemetlenségeket. Eddig azt gondoltam, a jó hírnévvel bíró kutakhoz ragaszkodás elegendö kell, hogy legyen - újra kell-e értékelnem az ebbe a csoportba sorolható cégek listáját?

------------------------

Egy hónap elteltével semmi válasz. Nos, a cég nemzetközi, és mivel oldalukon külön kérik az embert, miszerint "Contact us!", így a jóhiszemű fogyasztó engedelmeskedik, és nemzetköziül is felteszi udvarias kérdéseit a cégnek. Persze, csak miután túljutott a további nehezítésen, az elérhetőséget tévesen közlő céges weboldalon.

Aztán lassan egy újabb hónap telik el válasz nélkül, a t. fogyasztó pedig levonja a következtetést. Én biztosan elkerülöm az OMV kutakat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.11. 13:44:36

@horex: Ezt a matekozást gyakoroljad még kolléga. :-)

index-cenzura.biz 2010.03.11. 13:46:03

hát, ha segíteni nem is fog az OMW a helyzeteden, attól még szarrá fognak perelni hitelrontásért, azt ugye vágod?

mondjuk ha az omw nem válaszol a homárnak se, akkor én sem fogok omw-n tankolni, mert ha velem is megtörténik, akkor velem sem fog foglalkozni az öemfau.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:47:27

valaki irta, miert eri meg etanollal "felvizezni" a benzint. azert, mert literenkent 100 forinttal olcsobb, a kocsid ugyanugy megy tole, max egy kicsit tobbet fogyaszt.

ra van irva a blokkokra, hogy mininum ennyi meg ennyi etanolt tartalmaz. a maximum nincs rajta :) tehat ha kivesz a kutas 100 litert benzint es rak helyette 10 liter E85-t, akkor keresett 10e forintot. csak arra kell vigyazni esetleg, hogy ne tul sok etanol legyen hozzaadva, mert azert a VPOP seggbekukizza

kiserleteztem E85-viz keverekevel. 15% hozzaadott viznel nincs szetvallas, 20%-nal mar lathato, hogy valami nincs rendben (opalos). magyaran ha 15%viz+85%E85-t teszel a benzin melle, akkor talan nem fog szetvalni.

Kíváncsi Politikus · http://KivancsiPolitikusBlog.kattints.info/kpb1/kivancsi-informaciok 2010.03.11. 13:50:12

A hozzánk közeli, noName kútnál is van valami keverés, mert ha ott telenyomom véletlenül, akkor eleggé köpköd a gép...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.11. 13:54:40

@tirus13: ha sok az etanol, nem lesz trutyis az uzemanyagod. a lambda szonda emiatt nem mehet tonkre, max hibauzenetet ad alacsony keverekkepzes hibaval es ezt is csak akkor, ha legalabb 50%-ban tartalmaz a benzined E85-t. az viszont megtortenhetett, hogy a magas E85 arany kipucolta az uzemanyagtankodat, az uzemanyagszurodet meg a vezetekeket. a feloldott kosz esetleg okozhatta az altalad felsorolt hibakat

viszont ehhez tenyleg sok etanol kell es tartos hasznalat, 50km alatt nem fog egy csapasra minden eddig felhalmozodott kosz a motorterbe omleni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 13:59:46

@zulu: Igazad van,mert 5x1.6 nem= 8-cal?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:01:35

@tirus13: benzin meg a víz nagy nyomáson keveredik,"
meg a súlytalanságban is :)

eprom 2010.03.11. 14:03:04

Hülyeség a panaszod azért nem is foglalkoznak vele, nagyobb a valószínűsége, ha az állandó üres tannkodban pára csapódik le és az ülepedik le a karbiban. A vizes benzin akkora nagy hülyeség...gondoljatok bele, a víz fajsúlya nehezebb mint a benziné, tehát, ha a tartályba vizet teszel az az aljára gyűlik össze, nem keveredik el. A szívócső sosem a tartály aljától szív, hanem min 10 cm-rel fentebbről, éppen azért, hogy a különböző mechanikai szennyeződések és a víz ne kerülhessen az autó üzemanyagrendszerébe. Gondolj bele, 10 cm egy 50 köbméteres tartályban már elég tetemes mennyiség, ha mégis felszívná a szivattyú akkor tiszta vizet tankolnál...

oszamaci 2010.03.11. 14:05:49

@etruszk: Ha esetleg egyet! mondanál.
Csak azért mert ha ilyen lenne akkor az olajcégek alkalmaznák először.

eprom 2010.03.11. 14:05:52

@gergo: tök mindegy mekkora mennyiséget teszel víből a tartályba, az mindig szétválik, mivel simán leülepszik, a tartályban nincs állandó folyadékmozgás.

fistic 2010.03.11. 14:09:50

@Krinyo: a benzint lehet vizezni. Csak az emulzió nem túl tartós. Ha jól elkeveredve megmaradna akkor hatékonyabban mennének a benzinmotorok.Kísérleteztek ilyennel, csak az a probléma hogy az emulzió ideig óráig müxik, utána szétválik...

Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:10:02

@tirus13: az eset nem Jackyll-lel történt. Ő csak kirakta Márton levelét.

Milyen autó az amelyik karburátoros, de be van építve oxigénszenzor (lambda szonda)?

oszamaci 2010.03.11. 14:10:07

@horex: Az nem is pálinka.
Csak szeszes ital.

Tökös Veréb 2010.03.11. 14:12:54

@oszamaci: benzin-víz elegyítő vegyszer :)

oszamaci 2010.03.11. 14:15:56

@truebeliever: Köszönöm.
Csak gondoltam egyszerüeknek egyszerüen.

oszamaci 2010.03.11. 14:17:39

@Tökös Veréb: Ez rögtön a fluxuskondenzátor mellett van a polcon a bótba?

Egyéves Önkéntes 2010.03.11. 14:18:12

Az én autóm, amit 72 évi részletre hoztam ki a wallistól még olyan ásványvízzel is elmegy, amiben Draskovics-szerű űrplazma van. Egyedül a lamdba szonda írja ki, hogy: Your browser may not support display of this image.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 14:18:46

@fistic: Kísérleteztek ilyennel,"
Sőt, vizet permeteztek a porlasztóba/hengerbe és jobb lett a teljesitmény, talán a növekvő gőznyomás miatt
Elhalt mégis a kezdemény

soryton 2010.03.11. 14:23:12

...én nem tudom mennyire keveredik a benzin a vízzel, de tény hogy az utóbbi 2-3 tankolásnál megugrott a fogyasztásom az OMV benzinnel és látványosan megnőtt a kondenzvíz mennyisége is ...pedig ugyanolyan körülmények között használom a kocsit és már vagy másfél éve kizárólag mindig ugyan azon a kúton tankolok...mind ez lehetne egy érdektelen egyéni vélemény, csak hogy a barátnőm autójával ugyan ez történt...ugyan az a kút , más márkájú autó és mégis fogyasztás növekedés...tehát valami nincs rendben... legutóbb átmentem egy másik OMV kútra..kíváncsi leszek az eredményre.....

MosoMasa 2010.03.11. 14:26:39

@Bandi a hegyről: Aszondod jó valami sablonosat is.
Ha azt válaszolna, akkor meg az lenne a baj.
Egy ilyen hülyeségre nem érdemes válaszolni. Nincs is mit.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 14:37:00

Honnan van a kútkezelőnek olcsó benzine? Előbb Áfor, majd Mol lett a kút, a fenti dolgozó nő pedig nyugdíjazásáig (cca 5 éve) kínálta a kedvezményes árú árut. Ő azt mondta, dolgozóknak jár a kedvezményes benya...

ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 14:41:28

Mondanék valamit az itten fölényeskedően röhögőknek: Én kb. 6 évig tankoltam csak 95-öst ugyanannál a városszéli OMW-nál. A kipufogóból folyamatosan dőlt a víz, ha a hátsó dobot levettem, akkor is literszámra öntöttem ki belőle a vizet. A 6 év alatt kétszer kellett a hátsó dobot cserélni, mert csüdig elrohadt.
Fogalmam sincs, hogy lehet ez.

Kiváncsi ember vagyok. Ezért nagyjából szintén hat éve egy városban fekvő OMW-nál tankolom a 95-öst, azóta egyetlen! csepp vizet nem láttam a hátsó dobnak még a környékén sem, folyamatosan csontszáraz.

De persze tudjuk, és a hülyeagyú fölényröhögők is jól tudják, a víz nem keveredik a benzinnel, ez "tudományos tény".

Csak, ha nagyon akarja valaki, mert érdemes. Csak akkor. Nekik olyankor más a fizika. Ez ilyen fura összefüggés. Tetszik tudni...

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.11. 14:47:23

@ótvaros rézgálic: A benzin nem, csak az etanol, amiből bizony van kb.5% keverve a benzinbe!

Bandi a hegyről 2010.03.11. 14:47:32

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Akkor egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet :)

öregmogyi 2010.03.11. 14:49:07

Aki tankolt már Ausztriában OMV-nél, annak nem kérdés, hogy a hazai kutak valamit tesznek a benzinbe. Többet eszik és hangosabb is az autóm, mint a kinti OMV benzinnel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 14:54:11

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: Nem víz, tűzoltóbenzin. Egy rendes benzinnel töltött égő kanócos palack tán még a falat is bevitte volna, de az ajtót tokostul biztosan. Lehet, hogy az volt a baj, hogy az NBH/*rendőrsünség által e célra 'beközbeszerzett' Piroska-szörpös üvegek nem alkalmasak ilyen célra? (Pláne ott, ahol gázolajjal töltötték meg. Még jó, hogy nem savanyúkáposzta-lével...)

MosoMasa 2010.03.11. 14:54:48

@Bandi a hegyről: A semmiben nem lehet egyet és nem egyetérteni.

Tökös Veréb 2010.03.11. 14:55:32

@ótvaros rézgálic: a fölényröhögő az olyan állat, mint a bölömbika?

biztos autód van, nem jetskid?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:07:13

@soryton: Hidegebb van és több víz csapódik ki, főleg a kipufogódobba.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 15:15:28

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Egész jól elbeszélgettünk arról a semmiről ;)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.11. 15:16:08

A múltkor nem megállapítottuk, hogy a benzint nem lehet vizezni, mert fajsúly, oldódás lehetetlensége, satöbbi?
Vagy most akkor mégis lehet?

Egyébként mi a Mol-, Shell-kutaknál járunk úgy rendszeresen, hogy a kijelző mutatója jóval kevésbé "megy fel", mint amikor az OMV-kútnál tankolunk. (A mennyiség mindkét esetben ugyanaz.)
Éppen ezért szinte csak az öemfauhoz járunk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:16:35

@ótvaros rézgálic: Nem fizika, kémia. A benzin szén-dioxiddá és vízzé, no meg némi egyéb anyagokká ég el. Az alkohol szintén. Sőt: a gáz, mármint az autógáz-elegy is. Ha valaki nem akarta régebben elrohasztani a kipufogóját, kilyukasztotta az alját, csak vizsgára tömte be. Manapság meg a figyelmes emberek olyan dobot raknak fel,amelynek legalul van a kivezetése.
A kondenzvíz akkor szaporodik fel, ha nincs ideje felmelegedni a dobnak, tehát sokat indít valaki, és alkalmanként rövid ideig megy. Autópályán, nyáron pl. nem csöpög semmilyen kocsi kipufogójából a kondenzvíz, olyankor a légkondi biztosítja a csöpögést.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:19:42

@ótvaros rézgálic:
Ugye közben a hengerfejtömitést is cseréltetted?
/egy röhögő :)/

arconfosom 2010.03.11. 15:20:36

Az Osztrák-Magyar Monarchiára való tekintettel kijelenthetem, hogy a sógorok kútjain ilyesmi nem lehetséges

Páneurópai Harci Kos 2010.03.11. 15:23:01

ó istenem, még egy nyomi, aki elhitte a szakszervizesek meséjét:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:24:00

@morrisal_: Megjegyzem, a Micubisi órája, amit néha használok,fel sem megy ha teletankolok
:)
Elárulom
Elöször "rémisztő" volt, aztán rájöttem valami elektronika vezérli igy, mert erős perc és mutatja a mennyiséget
Persze nem is ugrál mint egy Zsiga mutatója

ótvaros rézgálic (törölt) 2010.03.11. 15:25:34

@horex: @Kitalátor feljegyzetei:

Én nem erről írtam, amit írtam.

horex 2010.03.11. 15:19:42

Ostobaság.

tuner1 2010.03.11. 15:26:39

Hát mit mondjak erre?...így van...a magyar kutaknál előfordul ilyen, és azért meg pláne, mert gebinben vannak a kutak...azaz valamiből a főnökségnek is élnie kell, meg a haverjainak. Persze hogy vizezik, hol kevésbé, hol jobban...ÖMV?...évekkel ezelött csak oda jártam, most a MOL-lal együtt kerülöm...ami magyar, az csak szar lehet

gmolnar (törölt) 2010.03.11. 15:28:43

sztem csak annyi, hogy Dec. 23. volt.
Éjjel -5. Nappal elindítva felmelegedett a motor és a kondenz víz kicsapódott a karbi belsején és kész.

Vittorio Gatto 2010.03.11. 15:29:08

Akkor mégis hol a retkes p... tankoljon az ember? teszkó kútnál? :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 15:38:01

@ótvaros rézgálic: Nemá'
Az én hengerfejtömités kérdésem marhaság?
Autószerelő-e vagy?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:41:23

@Comanche: Szinte mindegy. Gázolajat legjobb kamionból lefejtve...

indapass90210 2010.03.11. 15:52:14

Azt meg tudja nekem valaki mondani, hogy milyen jelenséggel jár az, ha elszaródik a PD elem?

Krinyo 2010.03.11. 15:52:35

Ammeg ukran lesz nulla cetanszammal. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:55:39

@Krinyo: Amivel elmegy a Volvo vagy a Renault, azzal egy Toyota is...

gyussző 2010.03.11. 15:57:17

a fene tudja nekem is gyanus volt már több esetben a benzin az ömv-nél

Jimmy_Neutron 2010.03.11. 15:57:38

Nos a benzin és a víz keverésének lehetőségeiről, és az olajipari cégek szándékairól íme egy 2003-as cikk:
index.hu/tudomany/kornyezet/dizel0811/
Már akkor tudták a módját, hogy hogyan keverjenek a dízelhez 10-20% vizet. Azóta eltelt néhány év,és a technika csak fejlődik. Nálunk meg olykor "ocsósítani" kell az üzemanyagot.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 16:05:18

@Kitalátor feljegyzetei:
LefejTve vagy lefeJve?
Tehenet fejtik vagy a borsót
Fejt tej vagy fej tej?
:)

Alf (törölt) 2010.03.11. 16:06:39

hogy lehet egy karburátorból komoly mennyiségű vizet leereszteni ?

:)

Ratyipál_summasummárum 2010.03.11. 16:14:05

Hallottam olyat is, hogy a fémlemezeket vizezik, amiből az autót készítik.
Rendszeresen megfigyeltem, főleg esős napokon, hogy a garázsban az autó alatt víztócsák keletkeznek.
Írtam is panaszlevelet a gyártónak, hogy átbasztak.
De nem válaszoltak.

stellaz1 2010.03.11. 16:14:57

Pár éve utnak indultam vidékre, még itt Budapesten, a lőrici temetőnél tankoltam az ÖMW kúton.

MAjd Gödöllőig sem értem el, mikor az autó elkezdett fulladozni, nagyobb gázadásra rángatni.

Csupa víz volt a benzinszűrő.

Utána meséltem a bátyámnak, hogy vizes benzint tankoltam. Mire a bátyám: Csak nem a temetőnél lévő ÖMV-nél tankoltam?

no comment

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.11. 16:31:38

Ez csak azért van, mert ott nem Karcsi a csontkovács a benzinkutas.

Nesebar 2010.03.11. 16:36:00

Nekem vízzel megy a kocsim, tehát no para.
Nem tudom, mi a problémátok...

gulb 2010.03.11. 16:37:43

@Dövan: Dadog a moci nem gyorsul egyenletesen es nem megy ugy mint elotte.. remeg.. Aztan a szervizbe meg kozlik a jo hirt es elemenkent 100k:)

indapass90210 2010.03.11. 16:47:07

@gulb: nekem olyan, mintha alapjáraton kihagyna egy-egy pillanatra, de ha be van kapcsolva a légkondi, vagy hidegen több üzemanyagot kap, mondjuk 850 helyett 900-as fordulaton, akkor normális. Menni meg megy rendesen felszedi az aszfaltot. Ez mi?

Expurgatio 2010.03.11. 16:49:31

Az itthoni üzemanyagok úgy ahogy vannak szarik! Minden egyes külföldi utam alkalmával a kint tankolt üzemanyagból jelentősen kevesebbet fogyaszt az autó. De nem csak nekem, hanem másoknak is, akikkel együtt utazunk.
Szánalmas, hogy ebben a kibaszott országban mi mindent megengedhetnek maguknak egyesek....

Rekspa 2010.03.11. 16:53:20

Nekem a Budafoki úti OMW-nél volt egy élményem. Leemeltem a töltőpisztolyt és mielőtt elkezdtem volna tölteni a bengát, már 15 forinton állt az óra! Mielőtt levettem volna még 0 volt. Eléggé meglepődtem a dolgon. Tankoltam egy ezresért, hogy a minimum legyen meg és elgurultam a shellig. Azóta én is kerülöm őket.

OMW-n kívül tudtok még olyan bandát, ahova nem érdemes menni? Régen a Jet-et kerültem nagyívben.

Tóth Ágas 2010.03.11. 16:55:01

mi idén télen csak ÖMV alpesi dízellel szívtunk, minden mással hibátlanul simán röfizett a régi vágású kettőhéttédéi. Az üzemanyagszűrőjében (ami elég hűvös helyre esik a motortérben, a légbeömlőtől nem messze, mínusz 10 fok körül, autópályán megfagyott/kivált benne valami, ami nem dízelolaj volt, ezért 1-2 km-enként finoman rándult, kihagyott egy kicsit a különben egyenletes járás. Aztán 0 fok felett megoldódott a probléma. Később megint mínusz 10-ben egy másik kúton vett normál, ezért 30 forinttal olcsóbb dízelolaj mellett elő se jött ez a jelenség és még az alapjárat is kellemesebb lett.

eml 2010.03.11. 17:01:11

Az ÖMV-nél nem tankolok, mert MINDIG lomhább a kocsi a gázolajuktól.

Egyébként hallottam olyan vidéki ÖMV kútról, ahol a motorolaj fele is víz volt, de azok már hálisten a fagyasztott babgulyást kapják a rokonoktól beszélőn.

eml 2010.03.11. 17:03:51

@Expurgatio: Így van. Kamionos cimborámat ezért nem engedi a főnökük MO-n tankolni (eltérés akár 10lit/100km), ja ott most még olcsóbb is.

soryton 2010.03.11. 17:04:38

@Kitalátor feljegyzetei: ..lehet egy "hétvégi" autósnak ez nem tűnik föl, de nekem nem csak abból áll az autózás hogy benyó bele és nyomd a gázt míg újra ki nem fogy...és hidegebb sem csak pár hete van, sőt az utóbbi 1-2 hétben inkább meleg volt...

gulb 2010.03.11. 17:30:42

@Dövan: Nem vagyok auto szerelo csak egy autojat szereto tulaj:) nem tudom sorry.. tipus fuggo gondok lehetnek..

Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.11. 17:30:53

Vagy azért csinálják a Hybrid kocsikat hogy ez ne jelentsen problémát...
Nektek semmi se jó? :D
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ moviesforyou.blog.hu mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu

gulb 2010.03.11. 17:34:07

@Rekspa: Ilyen nem 0 erteket mutato kutat en visszarakom es bemegyek szolni hogy mielott valami ellenorzo szervnek szollok zarjak le azt a kutfejet.
Szegeden futottam bele es az is OMW volt de ott csak 3ft volt a kijelzon.

megint 2010.03.11. 17:35:47

Ne felejtsük el, hogy "élelmes" magyar emberek dolgoznak ezeken a kutakon, nem biztos, hogy a mol, vagy az omw a hibás, a tartály alján maradt üzemanyagról már én is hallottam, persze ez vagy igaz, vagy nem. Azt viszont több ember is mondta, hogy ha az osztrákoknál tankolnak akkor kevesebbet eszik az autó.

gulb 2010.03.11. 17:36:54

@Expurgatio: Minden esetben en is ezt tapasztaltam. Amig benyas kocsim volt addig azzal most pedig a diesellel.. szoval szanalmas csak tudnam pontosan az okat:) mert biztos nem az alpesi levego teszi:)

megint 2010.03.11. 17:37:21

eml, a másik amit meg szoktak játszani a szervizek, hogy olajcserénél csak a felét cserélik ki, a másik fele marad a régi

2010.03.11. 17:37:50

A legutóbbi tankolást felelőssé tenni a vízért kb. olyan, mint pohár vízben az utolsó cseppet okolni a túlcsordulásért.

tibike3 2010.03.11. 17:46:57

Taxis barátom tankolt kagylóséknál, 70 litert a 65-ös tankjába. És ráadásuk úgy ment oda hogy volt még benne 10liter. Mikor szóvá tette kiröhögték. Ajtó bezár és fogta a telefonját hogy hívja x bulvárújságnál dolgozó ismerősét. Tulaj rögtön előkerült azt mondta valami "hirtelen hiba"történhetett, nem is kell fizetnie, és elnézést, felejtsük el hogy ittjárt.

stars7726 2010.03.11. 17:48:12

Az a szép ebben,hogy pont ma tankoltam gázolajat a szentendrei úti omv kúton.kevesebbet is mutat a komputer,és érezhetően rosszabbul megy az autó.mellé még egy megjegyzés,a műanyagdobozos szendvics ára 795Ft,persze ezt nem kötelező megvenni.a reálban u.a. 285Ft.csak akkor is drága.

stellaz1 2010.03.11. 17:49:12

@Ranx:

Azért ha pont a tankolás urán fulladozik az autó, és pont tele van az üzemanyagszűrő, és pont annál a kútnál mással is előfordul ugyanez, akkor az vagy X akták, vagy valaki mókol a kutakkal.

stellaz1 2010.03.11. 17:54:15

@tibike3:

mondjuk vannak autók amibe a tágulási tartájt is meglehet tankolni. Pl. skoda fabia 40 vagy 50 literes tankkal szerelt, de vagy 70-80 liter belemegy, ha úgy akarod.

Ötzi 2010.03.11. 17:57:44

Érdekes tapasztalat. Nekem már mindenütt sikerült szart tankolnom, kivéve pont az ÖMV-t.Az is biztos, hogy szinte mindig a kút személyzete a ludas, ha valami nem stimmel.Az meg ugye magyar. Ilyenkor egál, hogy melyik forgalmazó. Amúgy alapból egészen biztosan jobb az ÖMV üzemanyag , mint bármelyik hazai.Az összesnek a MOL szállít Százhalombattáról, míg az ÖMV schwechati naftát árul.Miután mindkét finomítóban dolgoztam már, így van némi elképzelésem a különbségek okáról.
Megjegyzem, Ausztriában az utolsó tehénistállóból töltőállomássá alakított helyen is jobb benzint veszel, mint itthon akármelyik
csilivili kútnál.Na,náluk meg majdnem mindenkit a schwechati finomító lát el alapból.

2010.03.11. 18:01:12

@stellaz1: Nincs igazad.

Pár biztos módszer a vízbefulladáshoz:
- tárold az autót kevés üzemanyaggal, hogy legyen helye a vízpárának
- lehetőleg szabad ég alatt tartsd, hogy kihasználd a reggeli páralecsapódást
- minél kevesebb anyaggal menj tankolni, mert arányaiban annál több lesz a tankban a víz
- lehetőleg keveset tankolj, épp csak keverd fel az üzemanyagot
- nyomd padlóig a gázpedált, előnyös, ha még hideg motornál

Folyamodvány:
- menj be "szakszervizbe" és panaszkodj az üzemanyagra
- a többit bízd a szakira, ő már tudni fogja, hogy dilettánst talált, akire mindent rá lehet sózni

2010.03.11. 18:07:03

Egyébként munkagépeknél - mivel mostoha kürülmények között tárolják, és üzemeltetik - az üza.szűrőből 50 üzemóránként le kell ereszteni a felhalmozódott vizet. Ez normál előírás.

Személyautóknál is felel az üzemanyagszűrő a víz kizárásáért, csak ezt karbantartáskor el szokták felejteni. Ha szabadban van tárolva az autó, akkor 100.000 km-enként a tankot is tisztítani kellene, ha garázsban, akkor elég 300.000 km alatt gyűlik össze kb. ugyanannyi víz.

Bandi a hegyről 2010.03.11. 18:10:40

@megint: vagy annyit sem. Gyanús volt a garis verdám első szervize. Másodjára jelölőpasztával megjelöltem a leeresztőcsavart és az olajszűrőkupakot. Mikor elhoztam a kocsit érintetlenek voltak. Márkaszerviz b+. Soha többet nem vittem márkaszervizbe és el nem mozdulok a kocsi mellől, ha mégis szervizre szorulok.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 18:28:14

A kútnál mikor a tartálykocsi megtölti a föld alatti tartály, pár vödör vizet utánaöntenek, nem fog senkit zavarni.

inf3rno 2010.03.11. 19:21:48

A víz nem elegyedik a benzinnel, mert a víz nagyon erősen poláros, a benzin pedig erősen apoláros. A kőolaj (aminek a benzin egy frakciója) nem véletlenül úszik fel az óceán felszínére, amikor süllyed a tankhajó stb...

Valószínűbbnek tartom, hogy a tankoláskor felkavarodott a víz a tank aljáról, és így jutott a karburátorba, vagy tényleg átvágtak, és az OMV ásványvizet ad el benzin helyett. ;-)

Ez az "erősen vizes a benzin" elég erős kijelentés a szerelőtől, a helyedben nem vinném többet abba a szervízbe a robogómat...

inf3rno 2010.03.11. 19:33:03

A víz - alkohol - benzin hármas működik, a felvehető víz mennyisége függ az alkohol mennyiségétől meg az alkohol szénlánc hosszától is. Gondolom már kísérleteztek páran a témával, érdemes lenne utánanézni..

Ffranky (törölt) 2010.03.12. 09:36:19

az eset nem egyedi. az OMV máshol is vizezi a benyát. én shellnél tankolok azzal még nem volt semmi bajom.

labi 2010.03.12. 10:04:46

@tirus13: "merthogy a drága kút csak a pisztolyból kijövő benzint vizsgáltatja be,de azt ami a kocsiban volt (pedig náluk tankoltam) azt nem!"

Erre én tudom a megoldást!
Tankolj úgy ahogy én szoktam, hogy a pisztoly csövéd bedugom teljesen a kocsi oldalán lévő lyukba, így a pisztolyból kijövő és a tankba beérkező uzemanyag pont ugyanaz lesz.
Ha két méter távolságból célzol bele a lyukba, akkor elképzelhező, hogy a benzinsugarat a kutas tudja manipilálni valamivel. Bár mondjuk az feltünő... :)

De amúgy:
Az üzemanyagtartályban és az úszóházban is folyamatosan gyűlik a víz akkor is ha tutifaszántos üzemanyagot tankol a jónép. Aztén ez egy idő után elérhet egy kritikus szintet, ami után a jóember arra a kútra haragszik ahol éppen utoljára tankolt...

U-H-U 2010.03.12. 18:50:08

Általánosságban vizezik a magyar benzint (tisztelet a kivételnek). Tavaly emiatt és a horribilis benzinárak miatt 1x szükségből tankoltam magyar kúton, rögtön be is halt tőle a Simson, pedig a románnal vígan repeszt.

۝merta-X 2010.03.13. 07:21:57

A posztban szereplő kerepesi úti ÖMV egy tróger banda. Egy időben sokat tankoltam ott, de leálltam, mert párszor előfordult, hogy elkezdett tekerni az óra, a csőben meg éreztem a kezemen, hogy nincs nyomás. Kihúzom a pisztolyt, semmi, de óra megy. Fasza. A 4. alkalomnál mondom, ha ÖMV, ha nem, ez bizony panaszkönyv. Fél órát keresték, ezalatt a kútvezető végig rimánkodott mobilon, hogy de ez üzemhiba, és ne írjak be. Na, meguntam a várást, és azóta nem járok oda.

Vladimir Harkonnen 2010.03.13. 23:08:46

@Bandi a hegyről: Ez jó régen lehetett. Azóta már felügyelt tartályok vannak, és decire látszik az is, mennyi víz van benne!

Ffranky (törölt) 2010.03.15. 01:53:05

a benzinkutasok zöme egy mocskos sz@rházi. az autószerelők, autóvillamosságisok meg az ilyen hasonszőrű gennyzsákokkal együtt.

Crazy Kid 2010.03.15. 11:18:14

Hát ehhez már én is szólnék.
Kb 1,5 éve van a tulajdonomban egy 1.4 TSI Seat Leon. Ugye az FSI/TSI motorok elég érzékenyek a benzin minőségére. Mivel a közelünkben OMV kút van, mindíg ott tankoltam. Az elejétől kezdve azt tapasztaltam hogy alacsony 1500-1800 közötti fordulaton csörgő hangja van a motornak. Hát mondom, vihetem vissza, valami nem stimmel, de még azért megnézem, hátha a benzinnel van gondja. Megtankoltam egy Lukoil kútnál, majd úgy 30-40km megtétele után kezdett csökkenni a hang, majd szinte teljesen meg is szünt. Szóval én többet OMV kúton nem tankolok.

klónozott vadegér 2010.03.15. 22:50:33

Én régebben egy Total kúton jártam úgy, hogy nem ment a kocsim rendesen a tankolás után. Amikor leeresztettünk a benzinből, merő kiváncsiságból a betonra öntöttem egy kicsit és rátettem egy gyufát. NEM GYULLADT MEG a benzin. Nekem az OMV-vel még nem volt bajom már töbször tankoltam náluk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.16. 12:34:22

@klónozott vadegér: Mondom én: tűzoltó-benzin...
(Csak análfűrészre gyullad.)
süti beállítások módosítása