Ritka pillanat, ha műfajteremtő piaci szereplőt köszönthetünk a Homáron. Köszöntsük tehát hosszú, ritmikus tapssal az Év Marketingötletének kitalálóját, a bodméri Balogh sírkövest. Emberünk valami olyasmit művelt, mintha egy plasztikai sebész kitalálná, hogy ezentúl nem fog hagyományos újsághirdetésekkel vagy köztéri plakátokkal bíbelődni, ehelyett az utcán odalopózna a rondább járókelőkhöz, és egy óvatlan pillanatban az arcukra szögezne egy kis táblát az "Átszabatná vonásait? Elege van a füléből? A kollégái röhögnek az orrán? Forduljon doktor Kovácsevicshez!" felirattal. Hősünk nem az utcán, hanem a velencei temetőben találta jó ötletnek, hogy egy rajzsszög és egy laminált reklámlapocska segítségével megspammolja a sírkő helyett snassz fejfával felszerelt sírokat. Kuang Eleven nem érti a modern reklámmódszereket, ezért mintha felháborodott volna. Levél és fotók alant:
A mai rohanó világunk egyik kellemetlen terméke a kéretlen reklám. Eme marketingeszköz garantálja, hogy arra az öt másodpercre mindenkihez eljusson az üzenet, amíg eljut a kukához. Tele van vele a beérkezett fiókunk, tele van vele a postaládánk, akinek autója van, kapja az ablaktörlő alá, hogy aztán az eső és napfény kéz a kézben járva odaragassza. Szóval nincs menekvés előle.
Amivel viszont a minap szembesültem a velencei temetőben, engem is meglepett. Egy "élelmes" sírköves vállalkozó nem tudta tétlenül nézni, hogy sok síron csak egyszerű fejfa van, és az elmúlt években temetett sírokon otthagyta a reklámját. Még arról is gondoskodott, hogy aki eddig nem fontolgatta az egyszerű fejfa lecserélését sírkőre, mert jó az, annak már legyen rá oka. Az időtálló módon laminált reklámkártyát rajzszeggel tűzte fel. Hát csak nem akarják az itt maradt gyászolók, hogy egy ilyen szújárta tűzifa alatt nyugodjon a megboldogult?
Hogy én milyen körülmények között, milyen felmenőjével, milyen tevékenység közepette képzeltem el az illetőt, azt mindenkinek a fantáziájára bízom, remélve, hogy az kellően szegényes.
Üdv
Kuang Eleven
Az utolsó 100 komment: