Tékozló Homár

Fél év alatt reagált a panaszra az OTP (frissítve)

2010.03.24. 15:15 | jackyll | komment

Update (03/26): Az OTP gyorsítva válaszolt a társasháznak.

Összeszorul a Homár ollója, amikor ilyet olvas hogy, az OTP lett az ország legjobb bankja. Ki gondolta volna, hogy pont az ügyfélkapcsolaton lehet ennyit spórolni? Androidus tavaly október óta szeretné kideríteni, miért nem sikerült elsőre letiltaniuk egy bankkártyát, illetve mikor utalják vissza a két letiltás között leemelt pénzt:

Még tavaly a társasházunk számára egyértelművé vált, hogy a közös képviselőnk a szemünket is kilopja. Amikor sikerült ezügyben döntést hozni, persze loholtunk be a bankba, hogy megfosszuk minden jogosultságától, többek között a ház számlájához tartozó bankkártyát is tiltattuk. Illetve, a kislány ott a kezével bankkártya-letiltásnak látszó műveleteket csinált. Mi elégedetten távoztunk, azután megjött pár nap múlva a kivonat, hogy emberünk a kártyával vidáman vásárolgat tovább. 60+ ezret sikerült leemelnie, két nap alatt. Ismét loholás a bankba, és elértük, hogy akkor már teljesen, egészen letiltsák azt a kártyát. Ha már ott voltunk, unalmunkban írtunk egy panaszt, miszerint az igencsak jó lenne, ha a letiltás megtörténne, amikor azt az ügyfél kéri, és hogy vizsgálják ki. Ez volt tavaly október 1-én.

Egy hónappal utána jött egy telefon, egy úriember kérdezte, hogy tényleg úgy van-e, ahogy mondtuk, én válaszoltam, hogy tényleg. Aztán csönd. Az új közös képviselővel időnként kérdezgettük egymást, hogy most akkor ez így maradt, vagy mi van. Kábé egy hónapja bent járt, és rákérdezett, hogy ezt mégis hogyan gondolják. Elmondása szerint ott kapott egy ígéretet, miszerint visszafizetik a letiltás után felvett összegeket. Nyilván ennek hatására valaki vette a fáradságot, és február 19-i dátummal írt nekünk egy levelet. Idézem, tanulságos.

#####
(ikt. szám, telefon, fax, ügyintéző)

Tisztelt Társasház!

Az ... iktatószámú bejelentésükkel kapcsolatban kérjük, szíveskedjenek nyilatkozni arról, hogy a panasz megtétele óta más módon kiegyenlítésre kerültek-e az Önök által vitatott tranzakciók.

Amennyiben a vásárlások ellenértékével továbbra sem rendelkeznek és reklamációjukat fenntartják, Bankunk rendőrségi feljelentést tesz a visszaélés felderítése érdekében.

Kérjük, szíveskedjenek a nyilatkozatukat 2010. március 5-ig a fenti fax számra vagy az OTP Bank Nyrt., Budapest 1876 postacímre elküldeni.

Együttműködésüket előre is köszönjük.

(dátum, aláírás)
#####

A borítékot március 2-án adták fel, és 5-én lett bedobva a postaládába :)

Miután felocsúdtunk, elkezdük a megadott telefonszámot ütemesen csörgetni. Nem vették fel, soha, egyszer sem. Ugye a nekik való írást már próbáltuk, a fél év / levél ütem mellett nem tartjuk kielégítő módszernek. Úgyhogy ma becsattogtam, hátha személyesen sikerül valamit elérni.

A kisasszony tájékoztatott, hogy a panaszkezelés személyesen nem lehetséges. Csak ővele beszélhetek, aki kedvesen tud mosolyogni, aki viszont érdemben is tudna válaszolni, az nem áll szóba velem. Írjunk levelet, vagy faxoljunk, mert az gyorsabb. (Ha fél év alatt válaszolnak, nem mindegy??) Vagy telefonálhatunk is, ott a szám. Érdekes módon neki fölvették, amikor hívta. (Nyilván látják, hogy belső számról érkezik a hívás.)

Megnéztem, a PSZÁF szerint ezért simán föl lehet őket jelenteni, úgyhogy az lesz. De addig is leírom, mit válaszolnék nekik, ha válaszolnék.

#####
Tisztelt OTP Bank!

Azt gondoljuk, hogy a banki szolgáltatás igénybevétele bizalmi ügy. Mi Önökre bízzuk a pénzünket abban a hiszemben, hogy valami egészen elemi szintű biztonsági megoldásokat alkalmazni képesek. A bankkártya letiltás szerintünk ilyen elemi szintű biztonsági megoldás. Önöknek ez nem sikerült, ami a társasházunknak kárt okozott. Önök a károkozók, mi a károsultak. A legkevesebb az lenne, hogy fülüket-farkukat behúzva, hiperűrsebességgel a levett összegeket visszateszik a számlánkra, bízva abban, hogy ettől megnyugszunk.

Vannak továbbá szabályok. Például a törvényi előírás, miszerint 30 napon belül kellett volna reagálni, és nem 152 nap múlva. Ezt meg tetszettek sérteni.

Mivel Önök okozták nekünk a kárt, értelmezhetetlen az a kijelentésük, hogy rendőrségi feljelentést tesznek. Maguk ellen?? Ugyanis a kár bennünket ért, ha mi úgy gondoljuk, feljelenthetjük - Önöket. Ahhoz, hogy Önök feljelentést tegyenek, először meg kéne téríteni a kárunkat, azután azt csinálnak, amit akarnak.

Érdekes, hogy a dolgozó felelőssége fel sem merül. Nincs Önöknél véletlenül egy szabad állás? Ezt a munkát én is igen jól el tudnám látni. Elszúrok mindent, azután a bank elhárítja a felelősséget, király meló.

Mivel a kárt Önök okozták, nem bennünket kellene járatni, hogy hátha ezzel is lehet húzni az időt. Válaszlevelet teljesen értelmetlennek tartjuk küldeni, látva a válaszadási tempójukat. Ott van fehéren, feketén, hogy mikor próbáltuk letiltani, mint ahogy az is, hogy utána mit vettek föl vele. Na azt kéne visszatenni a számlánkra, kamatostul.

Az az eljárás, hogy Önök, károkozók próbálnak nekünk, károsultaknak határidőt szabni, ráadásul úgy, hogy az a határidő 0 napos, minden határon túlmegy. Ezt mégis hogy képzelik?

Nem az összegről van szó, hanem az eljárásról. Így bízzuk Önökre a pénzünket?

Tisztelettel:
Akiket Önök megkárosítottak
#####

Persze tudom, az (adófizetők pénzéből kapott gyorssegéllyel elért) rekordnyereséget megszámolni sem egyszerű feladat, közben nem érhetnek rá ilyen piszlicsáré ügyekre :)

Androidus

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2010.03.24. 15:18:58

Ebben:

Tisztelettel:
Akiket Önök megkárosítottak

némi önellentmondást vélek felfedezni :D

Vajmaci 2010.03.24. 15:19:59

OTP nyalja meg a bal bokám...
:)

Secnir 2010.03.24. 15:20:06

mikrokomment: otp sucks. takszöv rulz.

helianthus 2010.03.24. 15:20:13

az otp csak azért a legjobb bank, mert olyan jó emberek vannak náluk, mint pl. én XD

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 15:20:43

Nem szabad annyiban hagyni. De azért ennyi kreatív energiát sem kell belefeccölni.

Van egy csomó másik bank is, már régóta nem az egyetlen.

NorbArt 2010.03.24. 15:21:10

Én visítottam a nevetéstől amikor elolvstam hogy az OJTÉPÉ az legjobb a kishazánkban... DE hangosan, még az utcában is hallották szerintem.

Secnir 2010.03.24. 15:23:14

mk:otp: cardtilt, yesnoyesno, fel-jelent -háborodik

FlyInMyEye 2010.03.24. 15:25:55

De reagáltak!Most elolvasom...

NorbArt 2010.03.24. 15:26:04

Szerintem aki ezt írták azok max a számadatokat látják, de még sohasem próbáltak bemenni egy otp bankba sem. Ott indul hogy óvatosan kell bemenni mert könnyen az ember arcába repül egy csula a személyzettől. Utánna meg a kisuolgáló népség kerül képbe. Nekem 9 hónapig nem tudták megszüntetni a számlám, majd nekem kellett könyörögni hogy ne basszák rá az éves kártyadíjjat. Utánna meg egy névrokonom számlakivonatát kaptam folyamatosan,csak mert egy sorral elnzézték. Ráadásul mikor bementem hiába győzködtem hogy nem vagyok 14 éves mint ott láthatja, hanem 28 deez sem tünt fel neki. Megmegyarázta hogy ezt a számlét egy olyan rokonom nyitotta neke akit én biztos nem ismerek vagy nem emlékszem rá... Egyszóval a otp csak a nyugdíjjasokból áll úgy mint mszp. Ha azok meghalnak meghal az otp is... CSak egysze próbána a sok okos közül egy is bemenni az ojtépébe elintézni valamit.

konyvelomo 2010.03.24. 15:30:18

"A Global Finance pénzügyi magazin szakértőinek összesítése szerint az OTP lett Magyarország legjobb bankja."

Kellene egy reprezentatív felmérés arról h miként ítélik meg az OTP-t az ügyfelei és miként a nem ügyfelei.

Lenne nagy meglepetés, amit nem lehetne kiplakátolni a honlapra...

(Saját vélemény: ügyfélszolgálat kritikán aluli, nulláról kellene újrakezdeni, a netbank semmi különleges, de jól használható)

juhaszvik 2010.03.24. 15:30:37

amúgy a posztoló tett feljelentést, mármint az ex-közösképviselő ellen? a sztorinak ez a része is érdekelne...

Secnir 2010.03.24. 15:32:44

"A Global Finance pénzügyi magazin szakértőinek összesítése szerint az OTP lett Magyarország legjobb bankja."

én meg csinálok egy felmérést, hogy:
1. hányan ismerik a Global Finance pénzügyi magazint
2. kik voltak azok a szakértők?

juhaszvik 2010.03.24. 15:36:12

úgy érzem kicsit igazságtalanok vagytok az otp-vel szemben.
ugyanis nagy bank, sok ügyfél, sok alkalmazott.
sok ügyfél, sok probléma.
sok alkalmazott, sok tapló alkalmazott.

ez csupán a nagy számok törvénye.

és mielőtt valaki azzal jönne, hogy xyz banknál még soha semmi problémája nem volt, annak üzenem, hogy az otp ügyfele vagyok már 12 éve, és eddig a legnagyobb problémám velük az volt, hogy egyszer elhagytam a netbankos jelszavamat.

elwood 2010.03.24. 15:38:02

engem az előtörlesztési díj önkényes felemelésével vertek át. lehet, hogy a többi bank még rosszabb de nem hiszem-

Nanemá 2010.03.24. 15:39:59

Ez nagyon ott van a szeren! Több ilyen levelet kéne írni és nyilvánosságra hozni az efféle tetű bankokkal kapcsolatban. Bő 20 év után én is elpártoltam az OTP-től, mert megelégeltem, hogy állandóan szivatnak, aláznak.

FlyInMyEye 2010.03.24. 15:41:30

Én is otp-s vagyok,(még kispisztoly voltam mikor számlát nyitott nekem édesanyám) eddíg még nem volt velük rossz tapasztalatom, de még fiatal vagyok, úgyhogy még bőven lehet...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 15:41:41

Mikronewzosabban nem lehetne?
Kegyetlen hosszú.

AlexWolf 2010.03.24. 15:44:42

Ez ma Magyarországon úgy müxik, hogy ha kell valami jól hangzó díj, akkor gyorsan kitalálunk egyet és jól odaítéljük magunknak. Például: "Magyarország Legtüskésebb Ánuszvizsgálója díj első helyezetje 2010-ben" Sün!!
"Magyarország Legnyugatabbra Élő Lakosa 2010-ben" hagyma.
stb.

juhaszvik 2010.03.24. 15:54:13

@Sün‼: OTP elcseszte, letiltott kártyáról lopott a k.képviselő. OTP cseszik normálisan,időben reagálni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 15:58:25

@juhaszvik:
Tankesőn, mondják az örömittas svédül beszélő japán partizánok.

keptündzsekk 2010.03.24. 16:02:11

Ez ma Svédországban úgy műxik, hogy betelefonálsz, és mire hazamész,már be is be is perelte a 3 fűszoknyás lány a bankot.

juhaszvik 2010.03.24. 16:04:18

@Sün‼: ezeknek a japán partizánoknak (vagy partizínák) van-e fűszoknyájuk? ugyanis a japán női hölgyek is egy olyan téma, amit szorgalmasan górcső alá vennék.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 16:14:58

@juhaszvik:
A japartininják egyenruhája egy (azaz egy) darab fűszoknyából és egy Hattori Hanzó kardból áll.

akikaztmondjákni 2010.03.24. 16:18:35

Valaki elmondaná mi van benne, mert az én retinám is kiégett, miután hallgattam a subbara...:S:S:S

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 16:27:49

"Megnéztem, a PSZÁF szerint ezért simán föl lehet őket jelenteni, úgyhogy az lesz. "
Nagyon helyes! Bár gondolom megbeszélik, hogy nem komoly dolog, csak pár százezer volt.

Egyébként a közös képviselőt már régen felnyomtam volna hűtlen kezelésért.

Egyébként a post címére csak annyit írnék, hogy REAGÁLTAK!!!! Ez már valami! :D

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:31:32

@juhaszvik: Cifra az eset. Az ügyvéd szerint delikvensünk minden módszerét ehhez igazította, nem lesz egyszerű megfogni vele. Reméljük, sikerül eljutni a bíróságig vele, de ott még nem járunk.

worm · http://worm.blog.hu 2010.03.24. 16:32:05

@juhaszvik: hát imádkozz, hogy ne is legyen! mert ahogy ők a problémákat kezelik, na, az alulmúlhatatlan. nekem néhány év alatt kétszer volt, nem túl bonyolult dolgok, de egyiket sem sikerült rendezniük, sőt, még tovább bonyolították. kupleráj!

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:34:17

@Sün‼: Mé' ne lehetne? :)

Kártya tolvajhoz került, mi megpróbáltuk letiltani, tolvaj utána lopott vele, mi OTP-nél panaszt tettünk, OTP b@szott reagálni fél évig, utána meg rendőrségi feljelentéssel akarja elütni a dolgot, mi mérgesek vagyunk.

Így elég tömör?

worm · http://worm.blog.hu 2010.03.24. 16:35:05

@Androidus: tisztellek a türelmedért, kérlek ne hagyd annyiban! pszáf jó ötletnek tűnik...

7esbusz 2010.03.24. 16:36:28

Nem akarom védeni az OTP-t, mer egy g@#* bank, de múltkor a levontak egy adott összeget jogtalanul, megreklamáltam, másnap válaszoltak rá, és 1 hét múlva visszautalták a pénzt. Korábban 1x már volt velük hasonló gondom, akkor nemzetközi átutalásnál fogott vastagon a ceruza, visszafizették azt is amit jogosan vontak le, és még elnézést is kértek. Szal szerintem ügyintézője válogatja...

pizsama 2010.03.24. 16:39:06

Hejj, OTÉPÉ, O-TÉ-PÉ
Mijér' vagy oly tré, oly tré, mé'
Ebasztada pénzünket
Hiába títottuk meg

Panaszunkra ráüté
Hónapokra O-TRÉ-PÉ
Nem bízunk mán tebenned
Sün csiklandozza segged

Extraprofit, hejjde jó
Abból lesz maj' új ajtó
Mert a régit letépték
Oknak Edét említék

Vesztek újat, jajj de jó
Persze, csakis ALDI-bó'
Őstermelő jánykától,
Fűszoknyás Stelcz Évátó'

Kaptyá észhez O-TÉ-PÉ
Te vagy ám az ügyfélér'
Méghozzá nem is ingyé'
Hejj OTÉPÉ, O-TÉ-PÉ

Ha nem teccik, menj anyádba
Batz papucst szarj az Árkádba...

MERT AZT LEHET ÁM INGYÉ'!

FlyInMyEye 2010.03.24. 16:42:42

@akikaztmondjákni: Persze:A közös képviselő kulcsárost játszott. Az OTP meg nem nagyon jó bank, mert lassan válszol és akkor is furákat.Ennek a posztoló kevésbé örül,mint nem.

Jah és ahogy JC mondaná: Bocs az avatárét!

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:45:00

@7esbusz: Jól értem, hogy most azt próbálod pozitív példaként felhozni, hogy kétszer is emeltek le tőled jogtalanul összeget?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.24. 16:48:04

nekem is történt visszaélés a bankkártya-adataimmal... egy késő este vettem észre, hogy egy olyan 200.000 forint hiányzik a számlámról (a számlákat már hó elején befizettem, kiadásom nem nagyon volt, nem vásároltam semmit, ezért nem is tűnt fel mintegy tíz napig a hiány). Este 11 körül hívtam a telefonbankot, hogy van itt pár tranzakció, ami nem az enyém.
Kisasszony kérdezősködött, felvett mindenféle adatot, majd mondta, hogy másnap menjek be egy bankfiókba, töltsek ki egy panasztevő űrlapot és azonnal megtérítik a káromat. Így is történt, bár gyanítom, hogy az ügy felderítésével nem sokat foglalkoztak, olcsóbb nekik kártalanítani az ügyfeleket, mint érdemi intézkedéseket hozni a kártyabiztonság növelésének érdekében.
ja ez Svédország, bocs.

mondjuk tudtma bizonyítani, hogy a kérdéses időpontban egészen máshol tartózkodtam a kártyám társaságában :)

tintamin 2010.03.24. 16:48:50

Kiválasztották az egyetlen magyar bankból a legjobbat. Nem volt nehéz.

Ha olyan listát kellett volna választani, hogy melyik az ország legszarabb bankja, azt is az OTP vitte volna.

De persze akkor a régióban is nyer, nemcsak itthon.

Hát ez vicc, komolyan.

Dr. Kix 2010.03.24. 16:49:09

Itt kellene egy kicsit kreatívkodni azon, hogy:

Mit érdemel(nek) az(ok) a bűkös(ök), aki(k) felelős(ek) ezért?

Alapból javasolnék nekik 1 hét hajléktalanságot a téli Budapesten. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 16:52:47

@Rékuc: Akkor téged lemásoltak és lehet, hogy meg is csippeltek!

FlyInMyEye 2010.03.24. 16:55:38

@tintamin: Szerinted az OTP magyar? Csak kérdem.Van benne igazság egyébként.Kábé 14%...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:09:55

@helianthus: Aha! Akkor téged is lehet szidni! Nem csak a postolót :)

Borcsika 2010.03.24. 17:22:57

hát az otp az másn csak ilyed lelkecskéim. ha egyszer lesz erőm, megírom az én otp-s sztorimat is, de a fővárosi biróságon végződött a történet.
egy tutti, ne hagyjátok magatokat lerázni. levél menjen a jogi főosztálynak (Nádor u. 16), cc PSZÁF, cc bankfelügyelet
menni fog a bruszt, és ha kell, pereljetek. imádják őket a fővárosi biróságon...

A/B 2010.03.24. 17:24:19

Nemszivesen kommentelek ilyen értelmetlen vitába, mert itt mindenki azt hiszi neki van igaza, még akkor is ha nem, de ha más banknál olyan gyorsan megtudjátok oldani a dolgokat, hiba nélkül, ilyen magas minőséggel akkor szóljatok (persze 1 feltörekvő van). A költségekre kitérve pedig azt mondanam, mashol se olcsobb, csak rejtett költségek vannak. Probalj meg XYZ bankos kartyaddal, Csajagaröcsögén atm bol penzt felvenni...3x díjjal jár. Semmit nem tudtok a bank belső életéről, mert ezek az ügyfelesek napi szinten tananyagokkal vannak ellatva, mindig frissnek kell lenniük, és napi 300 400 ügyfélnél azért ők is fáradnak. Mindeki válasszon egyet akiben megbízik, és hozzá járjon. Ez lenne a lényeg, hogy kölcsönös együttműködés. A callcenterekről nem beszélek mert azok, válogatott társaság. Némelyik banknak saját emberei vannak erre, mashol pedig munkaerőkölcsönzés. Szóval aki nem hiszi járjon utánna. A bürokráciában minden a papíron meg a pecséten múlik, de hogy ezen enyhítsen az ember, keressen megfelelő ügyfelest. És az előttem szóló szavaival élve...Nagyszámok törvénye.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 17:31:20

Az OTP olyan, amilyen, tudjuk milyen.

Viszont annyiban jogos a kérdésük, hogy a bankkártyaletiltás klassszikus esetben arra való, ha ismeretlen tettes ellopja a kártyát.

Itt abszolút nem ismeretlen a tettes, sőt, ha jól értem, akkor eredetileg nem is jogtalanul került hozzá a kártya.

Ha az illető a "letiltás" után használta a kártyát, akkor szerintem jogos az a felvetés, hogy 1) Vissza kellett volna kérni tőle a kártyát, illetve szólni neki, hogy mostantól nem használhatja 2) Ha nem adja/használja, akkor meg a pénzt tőle (is) visszakövetelni illetve feljelenteni.

Szóval szerintem ez itt nem kétszereplős ügy, nekem nem egyértelmű a ZOTP sara...

vernarancs 2010.03.24. 17:33:08

@A/B: citibank, 0 forintos szamla. Minden 0 forint (havidij, kp. felvetel AKARHOL). Igaz kell ra erkezzen egy szep kerek osszeg havonta. Persze a citinek is vannak hibai, csak a peldadra hoztam ellenpeldat.

vernarancs 2010.03.24. 17:36:01

Egyebkent a letiltashoz egy hasznos tanancs: nem kell letiltatni a kartyat, hanem a limitet kell 0-ra allittatni. Aztan ha nem kerul elo a kartya vagy nem sikerul visszaszerezni akkor kell letiltatni es ujat csinaltatni. Addig nem kerul semmibe es hatha megkerul.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:36:12

@A/B: Hozzá járjon? He?
Bemegyek aztán a sorszámos rendszer oda irányít ahova, csókolom!

"Semmit nem tudtok a bank belső életéről, mert ezek az ügyfelesek napi szinten tananyagokkal vannak ellatva, mindig frissnek kell lenniük, és napi 300 400 ügyfélnél azért ők is fáradnak."
Miért, az én munkahelyemen nem kell frissnek lenni és naprakésznek? Csak ott van hogy az infók sem jutnak le hozzánk ám... De azért aszerint kéne csinálni a dolgokat...

@promontor: "szólni neki, hogy mostantól nem használhatja 2)"
Aha és ha nem a közös képviselő, hanem ellopják, annak hogyan szólsz?
Ezért a momentumért sünt a banknak.

A/B 2010.03.24. 17:39:02

@vernarancs: Minden bank egyre megy...költségre...ebből tartják fenn magukat...Így vagy úgy de ott van. Sherlock Holmes kinyomozta, hogy ha csak egy kicsi kell, akkor nem duma, irány az unicredit, és csak okosan a vasarlassal, mert 500 ft ot jovairunk okoskartyadon. UI: Ez nagyon nagy(,)üzlet önnek és nekünk is...:)

A/B 2010.03.24. 17:41:02

@ColT: Mond az ÜIzőnek hogy irányítson YX-hez, vagy mond az ablak nevét... Egy kérés az egész.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.24. 17:53:20

Hat ja, az OTP mar csak ilyen. Nekem is sikerult valaszolni uszkve ket honap utan a PPO-s dologra, erdekes hogy 2 perc difivel erkezett a PPO-s acc torlesem megerositese (szinten ket honap utan), es a kartyareklamacios osztaly mailje. Csak nincs osszefonodas?

laskagomba 2010.03.24. 17:53:53

@A/B: már ne is haragudj, de sikeres ember nem lehet, aki csajágaröcsögén akar kp-t felvenni. nekem azért vannak kártyáim, hogy azokkal fizessek. Ha olyan helyre megyek, ahova kp kell, általában eleget viszek magammal. Gondom is van néha, hogy mi a pin kódom, mert évente egyszer, ha használom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:55:09

@A/B: ???? Minek mondjam? A sorszámkiadó automatának? :D

2010.03.24. 17:56:29

Az az "500 forintot jóváírunk" elég becsapós ám... a sok birka elhiszi, hogy kap minden kártyás fizetésért 500 Ft-t, holott csak azt mondják, hogy a Te számládról a Te megtakarítás számládra átvezetik... szóval a bal zsebedből a jobba.
Persze a reklámban nem így jön le...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 18:06:17

@promontor: Persze, nem két szereplős a dolog, de mivel a társasházunk megtette az elégségesnek gondolt lépéseket annak érdekében, hogy több kivét ne történjen azzal a kártyával, az ennek nem működéséből származó plusz macera ne minket terheljen már. Igen, lehet, hogy utána lehet járni, de járjon utána a bank, mert őmiatta van szükség az utánajárásra.

Egyébként a közös képviselő a leváltását sem ismerte el egyszerűen, nem adta vissza rendesen a papírokat sem, a kulcsokat sem, szóval itt a "kérjük vissza a kártyát" nem működött.

És különben is, mint tulajdonosnak jogunk van letiltani a kártyát, mindenféle indoklás nélkül, amit a bank el is ismert, lévén hogy letiltotta.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 18:09:37

@vernarancs: Jó ötlet, bár itt nem lett volna jelentősége. Pont hogy meg akartunk szabadulni attól a kártyától. A közös képviselő simlis módszereinek egyike volt a csekkek postai kártyás kiegyenlítése, amiből a bankkivonaton csak a terminál azonosító száma látszik, tehát egy fajta kivonat alapján nem áttekinthető a pénzmozgás. Valójában a háznak nincs szüksége kártyára, mert a pénzmozgás 90%-a intézhető automatikusan, a többi pedig havi egy készpénz-felvéttel.

A/B 2010.03.24. 18:16:16

@ColT: olvasd el amit irtam

A/B 2010.03.24. 18:17:30

@laskagomba: sok ember jobban bízik a kp-ban. Én is kártyát használok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 18:21:02

@A/B: Ahova én járok, ott nem nagyon van recis. És nem tud valahova küldeni, mert közli hogy sorszám.
Meg amúgy egy cég nem egészen úgy kéne, hogy működjön, hogy ki kit ismer. Ha már vannak szabályok.

Kis vidéki bankfiókban frankón működik az ilyesmi, de egy nagyobb városban már nem igazán, és nem is így kéne.

lukit 2010.03.24. 18:43:30

@A/B: Ahol en vagyok, ott elegge olcsobb. 150 HUF-bol kijon a havi dijom, 2x veszek fel penzt ingyen (tobbszor nem is kell), ingyen utalok, netkartya, stb. csibesz kotlesegek nelkul, tobbi dij meg kb ugyanaz, mint OTP-nel (vagy olcsobb). Ja, es a legfontosabb: nem csulaznak szembe kapasbol, ahogy meglatnak, hanem kaveval kinalnak. Szoval igenis van alternativa.

A/B 2010.03.24. 18:46:00

@ColT: Értem. Én úgy értettem, hogy húzol számot, behív az egyik ügyintéző, de ott kérheted , h máshova irányítson ahova szeretnél menni. Én nem mondtam hogy ki ki ismer alapon oldja meg. Hanem ha folyton egy helyre jársz, akkor valamelyik ügyintéző aki mondjuk a lakosságival, vagy vállalkozokkal foglalkozik jobban megismer téged, te is őt, és így jobban tudtok kóperálni. Persze mindenkitől elvárandó a 110% mert ezért fizetjük őket... De azért 100-ból 1x történik valami gigszer(lehet géphiba, ügyintézői balekság). Bocsi ha félreérthetö voltam :) Csak próbáltam több irányból segíteni

A/B 2010.03.24. 18:51:47

@lukit: Nem mondtam hogy nincs, én általánossságban beszéltem, persze úgy jöhetett le, hogy bárkit is védek. De írtam, hogy vannak feltörekvők ehhez a piacvezetőhöz. Ismerem a csomagod.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 19:18:03

@ColT: Annak sehogy, de ezt én is írtam.

@Androidus: Értem, nem is akarom menteni a bankot, nyilván elfogadhatatlan a letiltás meghiúsulása is, meg az a sunyítás is, amit utána csináltak.

Viszont számomra továbbra is kérdéses, hogy az, amit Ti "elégségesnek gondoltatok", azok valóban megfelelnek-e a kárenyhítés általános követelményeinek. Mert szerintem az igenis elvárható Tőletek, hogy levélben felszólítsátok a delikvenst, és ha nem válaszol, akkor viszont feljelentsétek a rendőrségen.

Már csak azért is jogosnak érzem a kérdésfelvetést a bank részéről, mert az adott esetben simán előfordulhat, hogy 1) nemcsak a bankkártyán keresztül ellopott értékeket követelitek vissza 2) pont az esetleges rendőrségi fenyegetettség miatt az illető esetleg valóban visszafizethette a követeléseket. Ebben az esetben meg ugye nem akarnátok a banktól is visszakövetelni?

De persze elfogadom, hogy tényleg az az ügyfélbarát eljárás, hogy ilyen esetben legyen a bank baja a pénz behajtása.
Viszont belegondolva, nem lepne meg, ha az ilyen esetek szabályozva lennének, mondjuk az ÁSZF-ben, vagy netán a bankkártyákra vonatkozó törvényben. Ennek nem néztetek utána?

Mille38 2010.03.24. 19:24:54

A post jó hosszú, de csak egy kérdésem lett a végére: MÉG NEM váltottak bankot? Miért? Szabad bankválasztás van... az otp legfőbb piaci előnye, hogy sokan azt hiszik még mindig, hogy csak náluk lehet bankszámlájuk (a szlogenjük is ezt tükrözi).

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 19:35:01

@promontor: Levelezik vele az ügyvédünk, és nagy hantás az illető. Természetesen felszólítottuk, aminek ő mellébeszél. Persze, van sok tétel, sajnos éves szinten milliós nagyságrendű többletköltséget/kárt okozott, de minden tételt egyenként kell kihámozni, eléggé macerás úgy, hogy nincs rendes könyvelés se. Ez a két tétel az egyik valami OBI-s vásárlás, amiből nem láttunk árut, és egy csekk befizetés, amiről bizonyítsuk be, hogy nem a saját otthoni számláját fizette be vele - úgy, hogy nincs meg a csekk... Szóval ezzel küzdjön a bank. Nem tartom elfogadhatónak, hogy miközben ennek a két tételnek a macerája nem következett volna be az ő hibájuk nélkül, még ránk hárítanák a brusztolást. Brusztoljanak vele ők, minden joguk meglesz, hogy eljárjanak vele szemben, ha a házat kártalanították.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 19:36:08

@Mille38: Jó kérdés. Nem rajtam múlik, én csak egy vagyok a számvizsgálók közül.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 19:48:49

@Androidus: OK, ez szerintem is jogos elvárás. Viszont ebben az esetben az ő levelük is jogos (a késedelem persze nem az), miszerint nyilatkozzatok, hogy biztos nem kaptátok vissza a pénzt, és az is érthető, hogy ők akkor feljelentést tesznek az illető ellen. Tehát szerintem az lenne a helyes, ha válaszolnátok a levélre.

Természetesen amellett, hogy megírtátok a Homárra, mert a dolog többi részében teljesen igazad van. Egyébként kiváncsi lennék, mi lesz a vége...

CheshireCat 2010.03.24. 20:29:59

na mindjárt jön hagyma és elmondja, hogy bezzeg amerikában nem ilyen a bank és sajnos még igaza is lesz. itt az ügyfélbe kapaszkodnak ugy, mint otthon pár forintba. inkább engednek ők egy kicsit, csak megmaradjon a jó vélemény. amugy meg nem lehetetlen hogy az otp az év bankja. azt nem jelenti hogy jó, de nála csak rosszabbak vannak. :D pl a k&h-ban az ügyintézés ugy megy, hogy bemész, 5 alkalmazott látványosan semmit nem csinál, 1 szerencsétlen hivja a sorszámokat, a sor egyre csak nagyobb lesz, mert minden emberrel elbeszélget negyed órát minimum, a többi ügyintéző eközben valami naaagyon fontosat csinál a gépén, egy pillanatra sem néznek fel, nehogy találkozzon a tekintetük az emberekével. 3/4 órás szórakozás minimum garantált. én már nem egyszer akartam baccpapuccsal megtiporni oket... ehhez képest az otp LEHET az év bankja :D

Dr_utcai_arcos 2010.03.24. 20:54:52

@Kurgan: "Az az "500 forintot jóváírunk" elég becsapós ám... a sok birka elhiszi, hogy kap minden kártyás fizetésért 500 Ft-t, holott csak azt mondják, hogy a Te számládról a Te megtakarítás számládra átvezetik... szóval a bal zsebedből a jobba.
Persze a reklámban nem így jön le..."
Húú,most arcoskodni (nomen est omen) fogok egy kicsit :)). Amikor először megláttam ezt a reklámot, már másnap írtam az ÜSZ-nak,hogy ezzel megüthetik a bokájukat,mert azt hazudják,hogy ők adják a pénzt.Legalábbis ezt érthetik a nézők.Persze a válaszuk egyből az volt, hogy menjek be nyugodtan,küldenek tájákoztatót meg stb.Erre mondtam nekik, hogy bazki, hülyeséget beszéltek,mert HAZUDTOK a reklámban, nem érdekel engem ez a phasság -nyugodt OTP-s vagyok már 13 éve.Ééés, nem tudom ki emlékszik az első verzióra? Mert amit most nyomnak, abban már kihangsúlyozzák,az Ön számlájáról az Ön megtakarítási számlájára.Kicsit ilyenkor hízik a májam, hogy talán nekem is benne volt a kezem :DDD

tzi 2010.03.24. 21:30:42

Nem olvastam vegig minden kommentet, szoval bocsi ha volt mar. Lehet hogy csak en latom igy, de szerintem a bank nem a leveliroek ellen akar feljelentest tenni, hanem az ellen, aki lehuzta a zset a tiltott kartyarol. Bar azt nem tudom a bank milyen visszaelest emleget, mert ha csesztek letiltani a kartyat, akkor a lopos hazgazda jogosan hitte, hogy nincs letiltva...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:53:56

@CheshireCat: Én pont ma figyeltem meg a gázművek ügfélszolgálatán, hogy mindig kb. másfél órás várakozási idővel adnak sorszámot. (Sajnos kétszer is volt "szerencsém" tépni - a hajam.) Valószínűleg a kijelzők hátoldalán ott van egy részidő a kisasszonyoknak, mert tisztán látszott, hogy amikor úgy jön ki a lépés, hogy felgyorsulnak a hívások, és úgy tűnik, jól halad a dolog, akkor hirtelen eltűnik a fele a bigéknek, és valószínűleg szépen kivárják valahol hátul kávézva, amíg a részidő már passzol. Olyan ez, mint amikor a közértben ha tíznél kevesebben állnak pénztáranként sorban, akkor egyből becsuk valamelyik. Szép magyar hagyomány a várakoztatás.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:57:12

@promontor: Ha a 30 napos határidőn belül jelentkeztek volna, akkor láttam volna értelmét, így viszont egyértelmű, hogy csak azt szolgálja a visszakérdezés, hogy elmondhassák, miattunk nem tudtak lépni. (Nem válaszoltunk határidőn belül ugyebár, mivel nem tudtunk.) Az átkosból ittmaradt hivatali módszert próbálják alkalmazni.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:58:23

@shoviet: Persze, hogy az ellen akar feljelentést tenni. De ha nem ő a károsult, akkor fogalmam sincs, milyen alapon. Nem neveztük ki őket jogi képviselőnkké.

tzi 2010.03.24. 22:07:13

@Androidus: gondolom abbol indultak ki hogy ok nem hibaztak :)
Viszont ha nekik kell visszavizetni, akkor oket is kar erte. Azt mar en se ertem, hogy akkor miert nem belso vizsgalatot inditanak, mondjuk a felanalfabeta ugyintezojuk ellen...

tzi 2010.03.24. 22:10:06

@Androidus: jut eszembe, velem par eve megjatszottak hogy miutan lejart a junior kartyam, koszonettel nem kertem ujat, hanem felszamoltam a szamlat, annak rendje es modja szerint. Aztan olyan 3-4 honappal kesobb kaptam toluk a levelet, hogy mit kepzelek, tartozasom van. Pislogtam jo sokat, vegul becammogtam, ahol kozoltek velem, hogy mar aztan en BAR lista, mert logok nekik 3000 (?) HUF felszamolasi dijjal, amit raterheltek az egyebirant megszuntetett junior szamlamra.
Akkor rohogtem egyet, aztan azota nem beszeltem veluk.

Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.03.24. 23:00:49

Sokan szidják itt az OTP-t, nyilván joggal, de szerintem az összes többi bankot is ugyanígy lehetne, csak hát valamiért mostanság az OTP-t és a T-comot (vagy T-homot vagy Matávot, vagy hogy a p*ba hívják) divat. Nekem speciel még egyikkel se volt semmi gondom az elmúlt 15 évben (pl. a múltkor seperc alatt meg tudtam szüntetni az OTP-s számlámat, és nagyon kedves volt a néni), de tudom, kivétel erősíti a szabályt...

odanézz 2010.03.24. 23:19:47

akkor ez már a hétvégi?

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.03.25. 00:40:55

Allianz www.allianz.hu/www/hu/tarsashaziszamla.html
és Unicredit
5mp.eu/fajlok/frakno4/unicredit_kondicios_lista_www.5mp.eu_.pdf
társasházi számlacsomagja ver mindent költségben.

Miért kell a népkifosztó otp-be menni? Ez valami mazochizmus manapság?!

Vkat118 2010.03.25. 02:27:08

Ameddig van Raiffeisen, Unicredit, Axa stb. normális bank fogyatékos aki OTP-hez megy. Ha mégis akkor meg tűrje, neki ez jár.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.25. 07:26:10

@Androidus: Időt húzni bármilyen indokkal mindig tudnak, de szerintem az ilyenkor "erősebb" érv, ha arra tudnak hivatkozni, hogy Te nem azt csináltad, amire megkértek. De Te tudod...

Egyébként meg sokan mondták: ki kell verni belőlük a pénzt, aztán keresni egy másik bankot. Vannak jobbak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.25. 08:55:08

@utcai_arcos:
Valami hasonló volt az én reakcióm is: felmentem a honlapjukra és egyértelmű volt az 500Ft átutalásról szóló átbaszás, azóta röhögök rarjta, hogy hány embert vághatnak át...

Anno 2 éve a citi bank 0 Ft-os ajánlatát is sokáig nézegettem. Abban nincs semmi átbatzás - azóta is az van és nem tudtak jobbat. Mondjuk lekötött betétet, na azt pont nem szabad ott tartani...

Ide is leírom, nem reklám, hogy amikor lakást vettünk utalni kellett a pénzt. Kiszedtük gyorsan a malacperselyből, rokonoktól stb. ahogy lenni szokott, felhívtam őket, h akkor hogyan is lehetne egy számomra nagy ám nokiásdoboz mértéknél nagyságrendileg kevesebb összeget befizetni. A telefonos ügyfélszolgálat mondta, h nagyon egyszerűen, csak bemegyek és kész. De ha már beszélünk, szívesen foglalna időpontot ne kelljen várnom, a lakhelyemhez X - ez a kirendeltség esik a legközelebb. Az általám választott napon és időpontban K. Krisztát keressem. Segíthet-e másban? Nem kössz.

Bemegyek, infós pulttól elirányítanak a hölgyhöz (0 másodperc várakozás), amíg a pénzt számolják addig kávé, ásványvíz (tálcán, de műanyag pohárban) segíthet-e másban stb.

Sokat nem örülhettek neki, egy órán belül elutaltam netről a sok lóvét :)

helianthus 2010.03.25. 09:19:36

@ColT: lehet, szidjatok csak.
Ma akció van ráadásul, két szidásért egy taslit adok!!!!!

7esbusz 2010.03.25. 17:57:00

@Androidus:
Nem, de már rég nincsenek nagy igényeim az otp-vel szemben, azzal is megelégszem, ha a jogtalanul levont pénzemet visszaadják....

koro 2010.03.25. 21:48:16

Magyar O. legdrágább, legszemtelenebb bankja. Én ezt a cimet adományozom nekik!!
süti beállítások módosítása