Tékozló Homár

60 nap alatt "válaszolt" az NHH

2010.04.06. 12:57 | jackyll | 50 komment

Jó tudni, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál már akkora spórolás folyik, hogy 60 naponta egyszerre küldik szét a teljesen azonos tartalmú formaválaszokat. Naiv internetező hűségszerződéses előfizetésének eladásának körülményeiről érdeklődött, de 2 hónappal később sem lett okosabb:

2010 január elején mondták be a rádiók, hogy a TvNetWork eladja ADSL szolgáltatását a Drávanetnek. Mivelén is ennél a szolgáltatónál kötöttem hûségszerzõdést, vártam, mikor értesítenek ki hivatalosan is errõl a változásról. Közben azonban felmerült bennem a kérdés: Eladható-e egy szerzõdés csak úgy Magyarországon? Kell-e ehhez az én hozzájárulásom, vagy az nem is érdekes?

(Itt jegyezné meg a Homár, hogy a TvNetwork ügyfeleinek január 29.-én kiküldött értesítője szerint 15 napon belül minden szankció nélkül felmondhatták szerződésüket, amennyiben nem járultak hozzá júzerük eladásához.)

Belemerültem a TvNetWork ASZF-jébe (Általános Szolgáltatási Feltételek), de ott csak az szerepelt, hogy én nem adhatom el harmadik félnek a megrendelt szolgáltatást. Mivel az nem szerepelt benne (vagy csak én nem találtam meg), hogy Õk viszont "eladhatnak engem", gondoltam, ez a tilalom mindkettõnkre vonatkozik. Egyébként is, hogy lehet csak úgy eladni valakinek a kettõnk által megkötött szerzõdést, arra hivatkozva, hogy az új szolgáltató majd mindent ugyanúgy csinál tovább? Akkor mondjuk én is eladhatom a munkaszerzõdésem, arra hivatkozva, hogy a vevõ majd ugyanúgy fog dolgozni, mint én, ne izguljanak? Mivel zûrösnek éreztem ezt az egészet, gondoltam írok a Hírközlési Jogok Képviselõjének, hogy világosítson fel ennek az egész ügyletnek a jogi hátterérõl. Ezt meg is tettem.

Félreértés ne essék, én meg voltam elégedve a TvNetWork szolgáltatásával és tulajdonképpen a Drávanettel sincs semmi bajom, csak ez az egész értelmezhetetlen számomra. Mi vagyok én tulajdonképpen? Szerzõdõ fél vagy árucikk, akit "csak úgy" el lehet adni. Ha bármely szerzõdés eladható, akkor holnap már lehet, hogy másnak fizethetem a villany-, gáz-, telefonszámlát, vagy ne adj' Isten a fiam tandíját, mert az egyetem eladja a hallgatói "szerzõdését" jó pénzért. Hát 60 napot kellett várnom a "hivatalos válaszra", melyet ide bemásolok:

Köszönjük megtisztelõ bizalmát, hogy problémájával az NHH Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõjéhez (HFJK) fordult. Fontos számunkra, hogy a fogyasztók jelezzék az általuk észlelet piaci problémákat, és ezek alapján a rendelkezésünkre álló eszközökkel, lehetõségekkel megpróbáljunk a felmerült helyzeten a fogyasztók megelégedésére javítani.

Tájékoztatjuk, hogy a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõje felhívta a szolgáltatót az Ön beadványában foglaltak teljeskörû kivizsgálására, számítván, hogy a HFJK közbenjárásával a kialakult helyzet rendezõdik. A megkeresésnek a szolgáltató köteles eleget tenni, melynek eredményérõl írásban fogja Önt és a HFJK-t tájékoztatni.

Amennyiben a szolgáltató 30 napon belül nem válaszol, illetve bármilyen további kérdése merülne fel, kérjük, jelezze felénk az ismert elérhetõségeinken!

Jogi háttér:

A Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõje az elektronikus hírközlésrõl szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) 126 § paragrafusa szerint köteles minden beérkezett fogyasztói beadványt megvizsgálni.

A kérelem és az ahhoz mellékelt okirat átvizsgálása után megállapítást nyert, hogy az Eht. 126. §-ának (4), (6)-(7) bekezdések szerinti intézkedést jogosult megtenni a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõje.

E jogszabályhely szerint:

(4) A képviselõ a hozzá benyújtott beadványt köteles megvizsgálni. A célszerûnek tartott intézkedést e § keretei között maga választja meg. A képviselõ a beadvány alapján

a) tájékoztatja a bejelentõt az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályban, illetve elõfizetõi szerzõdésben meghatározott jogairól és kötelezettségeirõl, valamint a számára nyitva álló eljárásokról és jogorvoslatokról,

b) felszólíthatja a szolgáltatót az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály, illetve elõfizetõi szerzõdés megsértésének megszüntetésére, illetve intézkedés megtételére,

c) kezdeményezheti a hatóság hivatalból történõ eljárását,

d) más hatóságnál megfelelõ eljárás megindítását kezdeményezheti.

(6) A képviselõ eljárása során bármely szolgáltatótól, forgalomba hozótól, forgalmazótól az elõfizetõk, illetve fogyasztók elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályban meghatározott jogainak megsértésével kapcsolatos adatokat, felvilágosítást és magyarázatot kérhet.

(7) Ha a képviselõ adatot (felvilágosítást, magyarázatot vagy egyéb információt) kér, a megkeresésnek a szolgáltató a képviselõ által megállapított határidõn, de legfeljebb 15 napon belül köteles eleget tenni.

Az elektronikus hírközlésrõl szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) 138. §-a értelmében a panaszok és bejelentések kivizsgálása elsõdlegesen a szolgáltató feladata. A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles azt indokolással ellátva az elõfizetõ részére írásban megküldeni.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság az Eht. 67. § (2) bekezdése alapján piacfelügyeleti eljárás keretében azt vizsgálhatja, hogy a szolgáltató a panaszok intézése során betartja-e a jogszabályi elõírásokat és az elõfizetõi szerzõdésben foglaltakat. Ezt a Hatóság éves piacfelügyeleti terve, illetve a panaszok többszöri ismétlõdése esetén rendszeresen ellenõrzi és a vizsgálat eredményét közzéteszi.

Köszönöm észrevételét, és kérem a fentiek tudomásul vételét!

Budapest, 2010. március 24.
Tisztelettel:

Takács Péter
Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõje


Mint látható, semmiféle választ nem kaptam. Csak az az egy vigasztal, hogy a nekem küldött levéllel egyidõben tévesen egy másik "felhasználónak" címzett levelet is nekem küldték el. És ez "szóról szóra" megegyezett a nekem küldött levéllel. Hurrá! Nem igaz, hogy a HIVATAL le sem t... engem. Pont ugyanúgy válaszolt nekem, mint bárkinek. Csak az a kérdésem, hogy : Mihez kellett a 2 hónap? A levelet március 24-én dátumozták, de április 2-án érkezett meg. Csak nem a Posta továbbítja most már az email-eket is? Miért hívják ezt a HIVATALT a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselõjének?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magg (törölt) 2010.04.06. 13:05:23

De neked legalább válaszoltak.

Magg (törölt) 2010.04.06. 13:09:56

Valószínű, hogy minden odaérkező mail-re generál egy automata választ, amit aztán vagy sikerül postázni vagy nem...
(mint az ELMÜ, meg a Főgáz, stb :)

Érdemben meg tojnak az ember fejére....

akikaztmondjákni 2010.04.06. 13:19:44

Kisebb betüvel nem lehetett volna?

É2I 2010.04.06. 13:21:59

Szép kerek, de ugyanakkor semmitmondó válasz. Azaz formalevél.
Persze Takács úrnak is meg kell élni valamiből.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.06. 13:22:41

Úgy látszik, itt az egész szerződés az apróbetűs részből áll.

2010.04.06. 13:23:30

nem értem az alapproblémát. Az ügyfél elégedett volt mindkét szolgáltatóval, csak a fenséges egóját sértette, hogy nem csúsztak előtte térden amikor egyik cég eladta a másiknak az ügyfélkört.
Feleségül ne vegyék a posztolót ?
Ilyen idiótaságra milyen választ várna a NHHtól?
Szegények ott is foghatják a fejüket a sok öntelt nagyokostól, akikkel levelezniük kell.

Dr. Kix 2010.04.06. 13:36:23

Kellene egy hivatalokat ellenőrző hivatal is.

É2I 2010.04.06. 13:40:03

@Kulics: Úgy néz ki, nem nagyon törték magukat.
Nyolc-tíz nap kellett, mire kitolták az emailt. Ez azért már Pfosta részéről is teljesítmény.
Azért én is zokon venném, ha a fejem felett adnának-vennének. Bár nem az NHH-t bacctatnám, annál inkább az adó-vevő párost.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.06. 13:48:51

@Kix: Van, de elkúrták. A régi Közigazgatási (a jelenlegi, részben törvényi felhatalmazás nélküli (ElQuróék elkúrták, az AB megsemmisítette) Államigazgatási Hivatalhoz lehet megtenni a bejelentéseket. De lehet kérni az ügyben a Legfőbb Ügyész (hivatalának) a segítségét is...

Secnir 2010.04.06. 13:58:31

ez nem válasz.
ez egy szar.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.04.06. 14:02:31

Az NHH egyre szarabb. Régen fasza volt, de manapság már semmire sem veszik a fáradtságot.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:02:57

ÁSZF változáskor mindig van 15 nap felmondani.

vernarancs 2010.04.06. 14:09:16

"(Itt jegyezné meg a Homár, hogy a TvNetwork ügyfeleinek január 29.-én kiküldött értesítője szerint 15 napon belül minden szankció nélkül felmondhatták szerződésüket, amennyiben nem járultak hozzá júzerük eladásához.)"

Namost akkor innentol okafogyott az egesz dolog.

juhaszvik 2010.04.06. 14:17:34

@vernarancs: okafogyott!!! ezt a szót kerestem :)
lapozhatunk?

El Argentino 2010.04.06. 14:35:23

@Kulics: Az, hogy te szívesen élsz tudatlanságban, az magánügy, de nem mindenki erre törekszik.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:40:05

Ha az értesítéstől számolva eltelt a 15 nap és nem mondott fel, akkor maradt ügyfél. Csak akkor okafogyott, ha felmondott időben.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.04.06. 14:48:28

Megnyugodtam.
Azt hittem, ez az eladás csak az én kis lelkem piszkálta.
Az egyetlen szolgáltató, akivel elégedett voltam eddig (igazábból a supportal) TvNetWork volt. Mondjuk a Drávanetes ügyfélszolgálatos kiscsaj kedves volt, de eléggé megilletődött.
Levelet én se kaptam se tőlük, se TvNetWork-től nem kaptam.
A számla viszont megjött, jelentem.
A kábelt itt a Diginek adták el, velük többet baszakodtak, ott szerződésbontás meg -kötés is volt.

pulykamaki 2010.04.06. 14:51:51

Anno a Tvnet eladta a Tvnetworknek az ADSL üzletágát, majd a Tvnetwork a Drávanetnek. De a budapesti ügyfélszolgálat továbbra is a Váci úti ÜF maradt mindkét esetben. Sima pénzügyi manőver, nem kell ezen csodálkozni. Valószínű a 3 cég egy befektető kezében van.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 14:55:42

@Sün‼: Szerintem is.
Annyira unalmas ez a nap.
Nagyon kínlódok.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:02:37

@Kix: Kellene egy hivatalokat megszüntető hivatal. Utolsó lépésként saját magát is megszüntetné.

2010.04.06. 15:35:48

@El Argentino: tévedsz, nem rólam van szó. A posztoló egójáról. És ez a vicces, hogy a szolgáltatás jó, nézi a tévét, de az ő egóját sérti hogy nem csúsztakmásztak őelőtte. Ez a szánalom.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 15:37:09

@Sün‼: Nem, hálajóistennek:)

És Neked a Nyúlnál?

vernarancs 2010.04.06. 15:38:38

@Kulics: Ez elv. Ha egy szerzodesnek egyik fele magad szemelye, akkor elvarhato, hogy tajekoztassanak, ha a szerzodes modosul. Ez fuggetlen attol, hogy a szolgaltatas valtozik-e. Ha ez elmaradt akkor jogos a felhaborodas, csak eppen nekem ugy tunik, hogy lett volna lehetosege felmondani 15 napon belul.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.06. 15:47:00

@akikaztmondjákni:
Mifelönk ennek nincsen divatja.
Aki akar, az megfürdik a patakban.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 15:53:58

@Sün‼: Na, itt nálunk nem tudtatok volna fürdeni a "patakban"!:D
Lefújta volna a szél a tüskéidet:)
Olllllllyan vihar volt tegnap.
Még a terszra se tudtunk kimenni.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 15:55:14

@atpijkamo: S-Z-é-t-u-n-o-m-a-z-a-g-y-a-m!!!
És emiatt megettem egy zacskó csipszet:S:S:S

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:57:30

@akikaztmondjákni: :))) Hát gyere kommentelni a Homárra! Ja, hogy éppen azt csinálod. Több ötletem nincs.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 16:00:20

@atpijkamo: Az egyik oldal üzenőfalának a kommentjeit olvasom egész nap...:S:S:S
Ez már a legalja.
És még 1 óra!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 16:03:51

@akikaztmondjákni: :))))))) Kezdj el 3600-tól fisszafelé számolni. Azzal el leszel egy órát.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 16:09:13

@atpijkamo: Köszi:)Még valami?:)
De bárányokat számoljak vagy csak úgy?:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 16:11:44

@akikaztmondjákni: Amazonaszokat, azzal darabonként kijön az egy másodperc.

akikaztmondjákni 2010.04.06. 16:14:14

@atpijkamo: Nnnna!Fogtam egy barmot megint!

Amazonaszokat???
Oké, jelzem, ha végeztem:)

akikaztmondjákni 2010.04.06. 16:18:47

@atpijkamo: Jaaaa!Nem Rád mondtam a barmot!:)

Basszus, most elfelejtettem hol tartottam a számolásban!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.04.06. 21:56:33

Ha elégedett vagy minek a cécó.Én a helyedbe szaros seggel gatyámat a fejem fölött lóbálva boldogan hokizva nézném a pornót.

jabor 2010.04.07. 07:53:16

T.Jackyll. Sajnos abba a hibába esünk, hogy (teljesen ésszerűen)a szerződő feleket egyenrangúaknak próbáljuk tekinteni. 1.Mi az, hogy 15 napon belül nyilatkozzon, hogy kéri-e a szolgáltatást?(ez eddeig talán rendben is lenne).2.A válaszolás kötelező 30 napon belül, ami meghosszabbítható 60 napra.Csakhogy nem tett semmit az ügyben 30 napig,majd újabb 30 napig.Kiküldött egy levelet (formanyomtaványt)olyan tartalommal amit már előre sejthettél. No nekeseredj el,ert én kaptam már választ 2 (két)év után állami hivataltól(elutasító)aminek a tartalmát elöre borítékolni mertem volna.Csodálkozunk azon hogy, ha valaki dörzsölt, akkor kihasználja a halasztási lehetőségeket.Az általunk küldött kommenteknek,email-eknek többségükben csak annyi értemük van, hogy egymásnak írogatunk.(a címzettek szerint jól elvagyunk)Az emailemre pl.nem válaszolt a Freemail, Origó, hogy a Tecsót ne is említsem.

jabor 2010.04.07. 08:15:53

Hová tettétek a kommentemet?

Alikam 2010.04.07. 12:23:11

Az NHH az egy barom.
Én múltkor írtam nekik,h ogy nem kéne e szólni a UPC-nek, hogy a garantált sebesség ne a negyede legyen a tízszer akkora betűkkel reklámozott sebességnek?

Erre visszaírt a barma, hogy hát ott van a garantált sebesség.

Ott baszd meg, és szerintük kurva etikus, hogy a hirdetett sebessség meg négyszer annyi...

Nah ennyit az NHH-ról...

El Argentino 2010.04.08. 19:22:32

@Kulics: Csúszásmászás tényleg nem kell, de valami tájékoztatás, hogy te marha, már hozzánk tartozol.
süti beállítások módosítása