A. egy hónapon át abban a hitben élt, hogy a HurráNyaralunk.hu-nak befizetett százezer forint foglalási előlegért cserében júniusban egy jót fog nyaralni. Aztán jött a meglepetés: mégsincs hely a kiválasztott szállodában. Most pedig az utazási iroda elmagyarázza nekünk, hogyan fordulhat elő az ilyesmi.
Tisztelt Homár!
A mai napon megjelentetett Mit csinált a pénzzel egy hónapon át az utazási iroda? poszttal kapcsolatosan alább küldöm el a HurráNyaralunk.hu utazási iroda álláspontját.
Először szeretném tisztázni, hogy milyen módon történik a foglalás folyamata az oldalunkon elhelyezett ajánlatokkal kapcsolatosan – mely eljárás megegyezik az utazási irodák gyakorlatával, illetve a szállodák közvetlen foglalások esetén alkalmazott gyakorlatával is.
A foglaláskezdeményezéskor az Utas részére jelezzük, ha nincs arról azonnali információnk, hogy a szállodában rendelkezésre áll a kiválasztott szoba, így az Utas még a befizetés előtt tudatában van, hogy esetleg nem lehetséges a helyek visszaigazolása.
Miután megkötjük az utazási szerződést, és befizetésre kerül az előleg, utazásszervező partnerünknél ellenőrizzük az adott időpontra vonatkozó kiválasztott szálláshely rendelkezésre állását. Attól függően, hogy az adott szálláshelyhez milyen elérhetősége van az utazásszervezőnek, illetve a szálláshely milyen előzetes töltöttséggel rendelkezik, vannak-e folyamatban opciós foglalásai, a visszaigazolás időtartama a néhány órától a néhány napig terjedhet. Hangsúlyozom, hogy nagyon ritka esetben tart ilyen hosszú ideig az ellenőrzés.
Mivel a népszerű üdülőhelyek szállodai szobáit párhuzamosan értékesíti egyszerre több ezer európai utazási iroda, illetve a szálloda is végez közvetlen értékesítést, időnként előfordul, hogy nem lehet visszaigazolni az utat. Amennyiben ez a ritka esemény fordul elő, az Utas igényeit figyelembe véve keresünk hasonló ajánlatot. Ha ajánlatunk bármely oknál fogva nem nyeri el Utasunk tetszését, az előlegként befizetett összeget azonnal visszafizetjük.
A posztoló Utas esetében is a fentiek szerint jártunk el, és amint megkaptuk utazásszervező partnerünk jelzését, hogy a kiválasztott időpontban az adott szálloda már megtelt, alternatív ajánlatot küldtünk az alábbiak szerint:
* elhelyezés az Utas által kiválasztott időpontban egy másik szállodában, a Hotel Imperial****-ban (http://www.imperialgroup.bg/), azaz azonos kategóriában, azonos áron és 50 méterre a tengerparttól,
* ha az Utas az eredetileg választott szállodát preferálná, júliusi indulásra lekérjük azt részére. Felajánlottuk utazásszervező partnerünkkel egyeztetve, hogy ekkor a meghirdetetthez képest kedvezményes áron, a júniusi és a júliusi „first minute” ár különbségének a felét kell ráfizetnie az eredeti árra, illetve
* amennyiben törölni szeretné foglalását, kötbérmentesen megteheti azt.
Az előleg befizetésére azért van szükség, mert akkor, ha pozitív válasz érkezik a szállodától a helyek rendelkezésre állására vonatkozóan, azonnal foglalják is a kiválasztott utazást, és ezzel egy időben életbe is léptetik az utazási szerződést.
A tegnapi nap délutánján – még jóval a Homár poszt megjelenése előtt – küldtük el levelünket az Utas részére, és telefonon is jeleztük neki az utazásával kapcsolatos fejleményeket, várva, hogy visszajelezzen nekünk milyen módon szeretne élni a felkínált opciókkal. Jobban örültünk volna, ha döntését Utasunk közvetlenül nekünk jelzi, bár így talán még inkább ösztönöz bennünket arra, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg részére.
Azért, hogy ilyen sokáig eltartott a visszaigazolás folyamata és sajnálatos módon nem sikerült a kiválasztott szállodában helyet biztosítani, elnézést kérünk.
Kívánom Utasunk részére, hogy a mostani kellemetlenségek ellenére is sikeresen tudjon nyaralást foglalni!
Üdvözlettel,
élien 2010.04.08. 07:49:35
A rája szarik rája 2010.04.08. 07:51:39
nemb arna 2010.04.08. 07:56:10
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 07:57:12
2010.04.08. 08:02:52
gabid84 2010.04.08. 08:03:15
Dr Gregory House 2010.04.08. 08:12:17
Dr. Kix 2010.04.08. 08:15:31
Dr. Kix 2010.04.08. 08:16:55
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.08. 08:18:17
Ki megy manapság utazási irodával Bulgáriába? Az ugye az, nem léptem rá. Talán Monaco-ba nem kong a tengerpart, amúgy mindenhol.
Dr. Kix 2010.04.08. 08:18:47
Agresszív kismalac megy az erdőben:
- Hülye bokrok! Hülye fák! Hülye bogarak! Hülye állatok! Bárcsak minden köddé változna! ....(GLÓTAH) ... Hülye köd!
Jim Raynor 2010.04.08. 08:19:23
eredeti postban:
"Tájékoztatjuk, hogy a kiválasztott utazás jelen pillanatban foglalható, mert nem kaptunk még 'teltház, nem foglalható' jelzést a szálláshelytől"
vs a válaszban:
"A foglaláskezdeményezéskor az Utas részére jelezzük, ha nincs arról azonnali információnk, hogy a szállodában rendelkezésre áll a kiválasztott szoba, így az Utas még a befizetés előtt tudatában van, hogy esetleg nem lehetséges a helyek visszaigazolása".
Énbagoly 2010.04.08. 08:26:20
Lesz új poszt?
Harlequin 2010.04.08. 08:34:19
A rája szarik rája 2010.04.08. 08:46:53
effective 2010.04.08. 08:46:54
Itt rá lehet keresni szállodákra az alapján, hogy hova, és mikor akarsz menni. Pontos árak vannak, meg hogy hány szoba van még! Le tudod ott rögtön foglalni, megkapod a visszaigazolást emailben és ennyi! Lehet menni üdülgetni!
Vékony pénztárcájúaknak pedig ajánlom a hostel keresőt, mert olyan is van! A google csodái:)
XCat 2010.04.08. 08:51:49
Az a hurrá nyaralunk amúgy gyanús, tavaly akartam menni egy irodával, mentem volna be leelőlegezni az utat, gondoltam megnézem, hol van ez pontosan. Iroda weblapja eltűnve, a helyén egy üzenet, hogy az útjaikat átvette a hurrányaralunk.
Előző nap beszéltem egy kiscsajjal, egy szóval nem mondta, hogy másnap csődbe készülnek:)
XCat 2010.04.08. 08:52:56
Roltii 2010.04.08. 08:57:50
XCat 2010.04.08. 09:02:16
Már elfelejtettem az iroda nevét. :D
XCat 2010.04.08. 09:04:32
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.08. 09:13:17
Amúgy a foglalási közvetítő oldalakat ajánlom én is. Mi nemrég Pestre utaztunk, a hotels.com-on foglaltunk szobát nagyon jó áron egy belvárosi szállodában (kb. féláron, mint az utcáról beeső vendégeknek). Kifizettük, kaptunk visszaigazolást, minden. Utazás reggelén felhívtam a szállodát, hogy akkor megyünk és várnak-e minket. A szállodás kislány nem találta a foglalásunkat, megígérte, hogy visszahív, ami természetesen nem történt meg... felhívtam a hotels.com telefonszámát, az ügyintéző még mialatt várakoztam beszélt a szállodával és sikerült megtalálni a foglalásunkat.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 09:16:18
AlexWolf 2010.04.08. 09:25:20
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 09:30:59
Ezek szerint senki nem vásárolt az Ikeában lapraszerelt pénztárost?
2010.04.08. 09:33:57
labi 2010.04.08. 09:35:27
akikaztmondjákni 2010.04.08. 09:35:30
2010.04.08. 09:40:40
De én kétségek között vagyok: honnan tudja a párna, hogy én megvásároltam és neki most ki kéne nyújtózkodni ? Gyötrő kétségek.
elwood 2010.04.08. 09:42:07
- mit csinált az iroda egy hónapig a pénzzel ?
- mit csinált az ügyfél egy hónapig, ha tudhatta, hogy nem biztos a foglalása ?
AlexWolf 2010.04.08. 09:51:54
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.08. 09:55:27
deutschtomi 2010.04.08. 09:56:16
vazze... 2010.04.08. 09:58:16
akikaztmondjákni 2010.04.08. 10:01:23
deutschtomi 2010.04.08. 10:02:35
AlexWolf 2010.04.08. 10:07:33
deutschtomi 2010.04.08. 10:08:58
eszperente.blog.hu/2010/03/11/serkenj_fel_nemzetem_gyermeke#comment-form
Énbagoly 2010.04.08. 10:15:52
Most már egy ilyen poszt is jó lenne. :)
mi nem foglalt még 2010.04.08. 10:15:56
mert ha felhívok egy szállodát, hogy tud -e szobát adni vagy sem adott időpontra, kb 5 percen belül van válasz.
vernarancs 2010.04.08. 10:16:07
akikaztmondjákni 2010.04.08. 10:23:41
deutschtomi 2010.04.08. 10:29:49
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.08. 10:33:33
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.08. 10:35:11
deutschtomi 2010.04.08. 10:36:38
Secnir 2010.04.08. 10:37:04
Üdvözlettel,
Homárfaktor
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 10:44:24
Szerintem megcsippelték.
Amikor a pénztáros leolvassa a vonalkódot, aktiválja a csippet.
Oszt hipp-hopp, felfújódik.
2010.04.08. 10:46:14
Urdu vagy bantu nyelven kommunikálsz ?
2010.04.08. 10:52:09
effective 2010.04.08. 10:53:34
Az internet korában ez már teljesen jól működik, néha vesznek el persze foglalások, de többségében minden foglalás rendben megjön.
Én így fogok nyaralni az tuti! Szállodásként ciki lenne ha utazási irodával rakatnám össze a nyaralásom!! :)
Agyalap 2010.04.08. 10:57:42
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.08. 11:02:17
Nem valószínű, mivel Ikeás a cucc.
Inkább fűszoknyás lányok lehetnek benne.
akikaztmondjákni 2010.04.08. 11:02:46
deutschtomi 2010.04.08. 11:03:46
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 11:11:52
Darth Revan 2010.04.08. 11:14:33
Valoszinuleg egy gyalogos futart menesztettek megkerdezni a szallodat, hogy van-e szabad hely, ez megmagyarazna, miert kellett egy honapot varni...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 11:22:14
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.08. 11:35:42
ember a holdon? 2010.04.08. 11:44:08
az 1 hónapra akkor sincs magyarázat:
telefon felvesz, hotelt felhív, "Van szabad szoba x főre, ettől-eddig? van/nincs" kb ennyi, ha nagyon bürokratikusak akkor max 3 nap és a kedves nyaralnivágyó is megkapja a választ.
Másrészt az eredeti posztban említett alternatív opciókban szereplő 500m és szar szálloda itt 50m és 4*... ha az utóbbi az igaz akkor mi a gond??
Egyébként soha nem megyek utazási irodába, ha az uticél megvan akkor már csak szállás (google a barátod) keresés, foglalás. max egy óra, ha nagyon válogatós vagyok...
nem mondom, hogy jobb/rosszabb, de az ilyen helyzeteket megúszom.
2010.04.08. 12:05:27
Varga Dénes 2010.04.08. 12:06:29
Szerezd meg az ingyenes 50$-s kezdőtőkét, és kamatoztasd tudásod!
PokerKezdoToke.try.hu
europeer12 2010.04.08. 12:10:09
Vicc az egész, ahogy az utazási irodák is. Ez a "lustaság" ára.
europeer12 2010.04.08. 12:13:04
Itt szerintem simán lehúzás volt, szépen hozzájutottak egy kis ingyenes forgótőkéhez. 1000 út esetén ez már 100.000.000 HUF, nem rossz taktika!:)
vagyok59 2010.04.08. 12:34:43
2010.04.08. 12:43:01
juhaszvik 2010.04.08. 12:56:41
(...)amennyiben törölni szeretné foglalását, kötbérmentesen megteheti azt."
nem az iroda nem tudta teljesíteni a foglalást? akkor miért az ügyfél törölje?
ez így nem korrekt. ilyen esetben az utazási irodának kellene kötbért fizetnie, nem?
(gondolom a szerződésben védik magukat, de hát mégis csak ők a hunyók...)
Pocócicó 2010.04.08. 14:42:24
Ha nem lenne már hely, akkor a Járdaszigetek is megfelel.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 15:43:59
Pocócicó 2010.04.08. 16:02:48
Kotit 2010.04.08. 16:12:08
Én asszittem már az összes csődbe ment a válság meg a zinternet eredőjeként...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 16:25:34
Vigyázz, rá ne lépjél megint a gereblére, ha az a részeges apád megint elborítva haggya, mer' most nem veszek új szemüveget neked, nem fussa, mer kéccer is be kellett utazni a megyeszékhelyre a zsebrákos óvoshoz inyekcijóra.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 16:27:03
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.04.08. 16:35:13
Óriási nyeremények, csak most, csak neked!
Pocócicó 2010.04.08. 17:00:50
Ohh, nem vettem észre az i-t. Így mindjárt más! Tengeriparton találkozunk!
Látványpékség 2010.04.08. 18:23:28
araitik 2010.04.08. 19:14:38
mert az egy honapig valo uldogeles a penzen az atbaszas, akarhogyis nezzuk
es akar ugy is lehetett volna, hogy lusta vagyok magamnak intezni, de eppen az osszes szallasfoglalasos oldalon dragabb volt a szallas, a szalloda sajat honlapjat is beleertve, amikor ezt kineztem
es meg annyit, hogy a "tengerparttol 50 meter" az a felajanlott szalloda sajat honlapjanak bevallasa szerint is 150 meter, mig google terkepen 400...
mindegy, a tanulsag megvolt
dover 2010.04.09. 00:38:25
"A foglaláskezdeményezéskor az Utas részére jelezzük, ha nincs arról azonnali információnk, hogy a szállodában rendelkezésre áll a kiválasztott szoba, így az Utas még a befizetés előtt tudatában van, hogy esetleg nem lehetséges a helyek visszaigazolása."
ez mi??? azonkívül, hogy értelmetlen..
ha tolod a zsetont akkor foglalok neked? tiszta biznisz, null kockázat..
hameg gáz van, úgyis az utas szív..
3 napot ültek a fölöslegesen átutalt több mint félmillió forinton..
ekkora inkompetens társaságot..
és még reklámozzák is a hülyeségüket..
miután a hurrá-nyaralunk beintett,
kettő óra alatt sikerült lerendeznem az olasz szállodával a foglalást, volt három email váltásunk..
ennyi..
EGY FORINTOT NEM ÉR A HURRÁ-NYARALUNK SZOLGÁLTATÁSA..
és ha ez megegyezik az utazási irodák gyakorlatával, akkor azok se érnek xart se..
TESSÉK EGYENESEN A SZÁLLODÁNÁL FOGLALNI SZÁLLÁST!!
aztán ha az irodák már szétkoplalták magukat, talán észbekapnak és elkezdenek szolgáltatni..
bár erősen kétlem..
sok a balek.. :(
TESSÉK ISMERŐS SEGÍTSÉGÉT KÉRNI!!
AKI FOGLALT MÁR NETEN!!
vagy nem tudom, de ne nézzen már madárnak minket minden vállalkozó..
rawdu 2010.04.09. 05:25:25
XCat 2010.04.09. 11:54:10
Különben most néztem a bookingon, az a szálloda ahová menni akarok, 1200 euró körül lenne, igaz, két főre, de valahogy oda is kell jutni. Utazási irodánál ugyanide ugyanekkor 180/fő körül vannak az ajánlatok, all inclusive-val.
Szerintem simán megéri.
naiad 2010.04.09. 13:00:55
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.09. 21:56:51
carlo74 2010.04.14. 13:55:51
50, vagy 500 m?
miért nem történt semmi 1 hónapig?
a foglalás után kb 1 nap megkérdezni maximum, h van-e akkor szabad hely..
ha van, akkor érvényes a foglalás. ha nincs, akkor szólunk.. nem?