Tékozló Homár

Ellopta a gonosz postás a gyögyből fűzött sünit

2010.04.19. 09:41 | szily | komment


Értelmetlen postai lopások sorozatunk mai szenvedő alanya Buxy, akinek ajánlott levélben küldött volna egy ismerőse egy kicsi, kereskedelmileg értéktelen, kézzel készült ajándékot. A boríték azonban nagy késéssel, és egy csinos, egyáltalán nem véletlen hasadásnak kinézű lukkal az oldalán futott be, sünitlenítve. Reméljük, nem egy perverz postás kezébe került! Sztori alant.


Pont pár napja gondolkodtam azon, hogy milyen szerencsés is vagyok, amíért még nem kellett igénybe vennem a segítséged, erre tessék, nem sokkal később mégis billentyűzetet kellett ragadnom. A postáról lesz szó, igen arról, amelyik díjat is nyert nem olyan régen.

Egy régi ismerősöm ajánlott levelet adott fel nekem 2010.04.07-én, "postakész" borítékban, melyben egy-két apróságot rejtett el születésnapi ajándékként, többekközt egy gyöngyből fűzött sünit.

Már nagyon vártam a küldeményt, minden nap nyitogattam a levélszekrényt, de nem találtam benne értesítőt, hogy be kéne mennem a postára a levelemért. (mivel napközben nem vagyok otthon, ezért esélytelen hogy a postástól személyesen vegyem át)
Április 13-án, amikor kinyitottam a levélládát, egy kissé gyűrött borítékot találtam benne és örömmel vettem észre, hogy ez bizony az a levél amit már napok óta várok.

Gyanús volt, hogy a boríték oldala ki van szakítva, meg az is, hogy az ajánlott küldeményt csak így minden értesítés nélkül bedobják a levélszekrénybe, ráadásul eléggé el is késtek a kézbesítéssel, hiszen számításaim szerint már április 9-én meg kellett volna érkeznie a levélnek. A borítékban található vicces üdvözlőlapnak nagyon megörültem, viszont az igazi meglepetés akkor ért, amikor telefonon kérdezte az ismerősöm, hogy hogy tetszik nekem a gyöngyből fűzött süni. Rögtön vissza is kérdeztem, hogy pontosan miről beszél, majd amikor mondtam, hogy nen volt a borítékban semmi csak egy üdvözlőlap, akkor a tömör "|<urv@nnyUkat" (sic!) válaszából már kezdtem sejteni, hogy mi célt is szolgált az a szakadás a boríték oldalán.

Akinek még nem esett volna le, a drága posta, igen az amelyik díjat is nyert (csak azért írom le mégegyszer, mert olyan jó kimondani) ellopta ezt a számomra értékes dolgot, amivel kb. annyira fog menni, mint egy korábban posztoló személy speciális csavaraival. Semmire. Ugyanis ennek eszmei értéke van, ami számomra nagyon sok, viszont a tolvajnak ez csak egy gyöngyből fűzött valami.

Bízom abban hogy az a postai dolgozó, aki kilopta a borítékom tartalmát, elolvassa a posztot és elszégyeli magát, majd pedig sűrű bocsánatkérések közepedte eljuttatja nekem a sünit. Kapcsolatfelvétel céljából e-mail címem a szerkesztőségben.

Természetesen a panaszomat eljuttattam a postához is (igen, ahhoz amelyik díjat is nyert).

Homár Power!
Üdv
Buxy
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

banpepe 2010.04.19. 10:08:00

A poszt tolót lehet már?

akikaztmondjákni 2010.04.19. 10:10:53

@atpijkamo: Ezt kérdezem én is:D
Ott van a címben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.19. 10:12:01

@Secnir: A gyögy (sic!) sünnel rendben is van. És ha biliárdgolyót küldök akkor az figyel?

Énbagoly 2010.04.19. 10:13:08

Kicsi ajándékot felragasztani nagy, kemény papírra. Azt talán nem szedik ki.

@Secnir: Hát, akinek egy ilyen kicsi süni örömet okoz...

Anmage 2010.04.19. 10:16:25

A magyar posta (szándékosan kisbetűvel) egy vicc! Gyakran rendelek különböző dolgokat külföldről, és van ahol csak postázás van, nem futárszolgálat....
A feladott küldeményt ilyen esetben kiválóan tudom követni online, egészen addig, amíg be nem ér az országba... Mert onnantól kezdve semmi... A csomagot elnyeli a föld és valamikor talán megkapom... Vagy nem....
Utánaérdeklődni gyakorlatilag lehetetlen, csak a reménykedés marad...

Nem tudom milyen díjat kapott a posta mostanában, de nem érdemli meg, az biztos...

PITTA 2010.04.19. 10:17:23

Ilyet csak buborékos borítékba...

Vörös Szonja, a tetovált lány 2010.04.19. 10:20:32

nem értem, miért hozták néhány éve azt a szabályt vagy mit, hogy már nem kell aláíratni/átvetetni a címzettel az ajánlottat. Mivel több így a szolgáltatás (?) a plusz 200 Ft-on kívül? Semmivel. Ráadásul én itthon dolgozom, de a csengőt nem találja egyik se.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.19. 10:22:23

Hasztamannyana!
Ellopták a kollégát?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.19. 10:24:27

@Sün‼: :))))))))

Egy ilyenre vártam. Mevan a napom.

Eric_Cartman 2010.04.19. 10:26:48

@Sün‼: a szívbaj jött rám. Ha ma elmaradt volna a dél, tökön szúrom magam. Persze a kollegát sajnálom.

akikaztmondjákni 2010.04.19. 10:27:10

@Sün‼: Szia Sün!:)
Most mondd meg, el.
Ráadásul "gyögyből" volt...

nganaszan 2010.04.19. 10:28:58

amúgy most tényleg nem a postát akarom védeni, hirtelen most jutott csak eszembe, hogy ti láttátok-e már azokat a gépeket, amik a leveleket szelektálják? csak mert hengerek között továbbítják a leveleket a megfelelő rekeszekbe stb stb. és most hirtelen megvilágosodtam. szerintem ezeket a térben jelentősen kiterjedő tárgyakat azért szedik ki mert elakadt a gépben/vagy el fog akadni.
amúgy tárgyakat CSOMAGBAN kell feladni. egyébként tőlem még nem lopott a posta.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.19. 10:34:06

@nganaszan: két kilóig adhatsz fel levélküldeményt, némileg olcsóbb, mint a csomag... a terjedelmére nem tudok szabályozást, a postáskisasszony szerint 'ami még befér a postazsák száján'... profi meghatározás.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 10:34:29

A borítékos boríték is csak akkor ér valamit, ha palmatexel van leragasztva, plusz tűzőgéppel.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 10:36:39

nah, buborékos boríték akart lenni

Secnir 2010.04.19. 10:36:48

hát én láttam olyat (izé, mesélték a haverok), hogy a lányok az ánuszbol gyöngysort húztak elő nagy kéjes nyögések közepette.
akkor kérdem én: ki vonhatja meg a postásoktól ezt a jogot?

Harlequin 2010.04.19. 10:37:56

@akikaztmondjákni: Gyöngy, csak szily biztos dáthás

EvangelineS (törölt) 2010.04.19. 10:39:29

Gyöngyállatkákat én is csináltam már.Szerintem ne hagyd magad,menj be a postára és tegyél panaszt,h vizsgálják ki az esetet.csak jelzésképpen,h a magyar emberknek a töke tele van már a posta f*szságával.

ex-dr. vuk 2010.04.19. 10:56:33

Postara meg kepesek vagytok barmit feladni? Elkepeszto.

yippyupp 2010.04.19. 11:01:49

elmegyóngyintézetbe az összes postást

Kifordított kacagány 2010.04.19. 11:08:49

egyszer otthon vártam, hogy a posta meghozza a csomagomat és kissé meglepődtem, hogy helyette csak egy értesítőt találtam, hogy fáradjak be érte, mert nem találtak otthon. gondolom bonyolult volt rátenyerelni a csengőre.
sebaj, mivel hozzászoktam magas szintű szolgáltatásaikhoz(pl értékes csomag ajtó elé dobása és otthagyása), bementem érte, mert még mindig jobb, hogy az értesítőt hagyja az utcán a csomag helyett(mondjuk ez utánvétes volt). persze a postán közölték, hogy náluk nincs, hívjam a másik postát, mert ők nem érik el őket telefonon. nem részletezném a továbbiakat, de nem volt egyszerű menet, végül azért megkaptam a csomagomat. úgy gondoltam ennél lejjebb már a postánál sem lehet. tévedtem.
pár hónappal később rendeltem valami cumót és előrelátóan a munkahelyemre kértem kézbesíteni(pontos helyrajzi leírással, stb), mert ott akármikor hozzák, mindig van valaki. egyszer telefonál az egyik kolléganő, hogy volt a postán levelet feladni és a kezébe nyomtak egy értesítőt, hogy utánvétes csomag érkezett a nevemre és hogy tudok-e róla. sikerült ismét meglepniük, nem hogy a csomagot nem hozzák ki, de már az értesítőt sem. komolytalan banda. azóta ha valamit szállíttatnom kell, akkor csakis futárszolgálat jöhet szóba.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.19. 11:10:51

mostantól ha valamit feladok a magyar postán, kénytelen leszel a borítékra írni, hogy "POSTÁS NE LOPJ!" nesokára beadok egy pályázatot, amit kötelező ajánlott levélben küldeni (a magyar formatervezési díjnál nem ösmerik az internetet, ezért a képfájlokat is nyomtatva postán kérik). remélem nem nyúlják le a köcsögök.
amúgy már régóta izgatja a fantáziámat, hogy mi az a (sic!)?

Anyád barátja 2010.04.19. 11:18:53

@Don Bandi: Amikor félálomban véletlenül felrúgod a macskát,ezt a felkiáltást kell alkalmazni.
Kombinálható különböző vulgáris kifejezésekkel,akkor nagyobb hatást lehet vele elérni.
Szükség szerint szándékosan is elvégezhető művelet.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 11:31:41

@Anyád barátja: mondjuk nekem ilyenkor a sic eszembe se jut. különben is olyankor már erősen menekül a macska.

yippyupp 2010.04.19. 11:34:44

@Anyád barátja: hogy sikerült a pénteki hami? Sör lett-e elég?

Anyád barátja 2010.04.19. 11:40:39

@Kifordított kacagány: Nálam,ha hajnalban meghallja András a telefon pittyegését,reflexből a karnison van.
Rájött,hogy így jobban jár,mintha én teleportálom oda.

Anyád barátja 2010.04.19. 11:43:13

@yippyupp: Szombaton volt a tor!:)
Elég lett,persze.De csak azért mert ketten is hoztak még plusszban!:))
Szerencsénk volt az időjárással is,nekem a lapjárással is,teljes volt a napom!:)

movhu 2010.04.19. 11:44:42

Én kaptam karácsonykor valakitől egy kedves csomagot. Néhány kézzel készített szaloncukor és apróság volt benne. A csomag jó egy hét után érkezett meg, láthatóan fel volt nyitva, hogy megnézzék van-e benne valami értékes.
Az Index maga is tesztelte a postát, borítékban feladott ezresekkel. Hát, nem mind ért célba mondanom sem kell...

szmissz.dzson (törölt) 2010.04.19. 11:45:23

nekem már többedik alkalommal sem dobták be a postaládámba az értesítőt, megvárják, míg elkezdek aggódni és magam megyek be a postára.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.19. 12:05:09

@akikaztmondjákni:
Szeva!
Te itt?
Eddig merre?

@atpijkamo: @Eric_Cartman:
A dél ma sem maradhat el offkorsz.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 12:43:31

@Anyád barátja: még csak az kéne, hogy a függönyt is leszaggassák. csinálnak így is épp elég kárt. de már nem sokáig.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.19. 12:49:23

Vettem az ebayen egy tömítést a 30 éves autómhoz. Szép, nagy gumitekercs. Sosem jött meg. Biztos érdekes volt a csomag, Budaörsön a mocskosállatok kinyitották, és abban is biztos vagyok, hogy a cucc utána a kukában végezte, elvégre egy ilyet a kutya nem tud használni azon a 25-30 márkatárson kívül, akinek ilyen kocsija van kis hazánkban.
A másik szép az volt, amikor a csomagomról nem kaptam értesítést, mert még a ládába bedobni is lusta volt a postás. Tudtam, hogy jön, ezért naponta hívtam a kicserélőt, hogy hol van, de nem tudtak róla semmit. Két hét múlva írt a német eladó, hogy "nem kereste" jelzéssel visszament neki. A JQA-kat, fizethettem újra az öt rongy postaköltséget.

Apám neve után Sándor 2010.04.19. 13:09:54

Az is igaz, hogy ez ránézésre is csak egy levél és nem csomag. Én tuti nem tennék semmi ilyet egy levélbe.

acka 2010.04.19. 13:26:08

@Csokis: Én biztos azt csináltam volna,hogy ÁFÁS számlát kértem volna a posta nevére,és addig ütöttem volna a postafőnököt a,míg ki nem nyökögi az öt rongyodat!!!!!!!!Ro....dt posta...

Apám neve után Sándor 2010.04.19. 13:28:24

@Don Bandi: (sic!)"Zárójelben eredetileg tudományos közleményekben, tanulmányokban alkalmazták, mivel ilyen esetben a szerzőnek, ha korábbi tanulmányt idéz, kötelessége azt szó szerint tenni. Ha mármost az idézett szövegben, címben, stb. helyesírási hiba, sajátos írásmód vagy egyéb, az olvasóban esetlegesen visszatetszést keltő jellegzetesség volt, a szerző a sic szócska zárójeles beszúrásával jelezhette, hogy neki is szemet szúrt a jelenség, de nem ő írta el az adott szót, hanem az eredeti szerző."

Apám neve után Sándor 2010.04.19. 13:32:02

@nganaszan: Én azt is el tudom képzelni, hogy a masina görgői szépen kinyomták a sünt a boríték végén.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 13:40:55

sebaj, ismétlés a tudás anyja, a gyakorlás meg a nagymamája.

azért az elég valószínűtlen, hogy csak úgy kitolta volna. összenyomorgatni igen, eltörni talán, de kinyomni, azt nem valószínű.

Apám neve után Sándor 2010.04.19. 13:42:38

@Kifordított kacagány: Lehet. Nem ismerem a gépet sem és a sünit sem.

vagyok59 2010.04.19. 14:05:21

Ezt igazából nem a postás lopta el.

A levelek bekerülnek egy gépbe, amely villámgyorsan szétszórja az egyes körzetekre. A postás nem egyenként teszi a gép adagolójába a leveleket, hanem kivesz egy köteget, tehát észre sem veszi, ha valamelyikben valami van.

A gép sűrített levegővel választja szét az egyes borítékokat és így azok egyenként suhannak a nyílásba. A nyílás azonban szűk, a levél bemegy, a tartalma már nem. A folyamat iszonyatosan gyors, esély sincs arra megállapítani, hogy az a valami melyik borítékból jött ki.

Én még régen, nyáron dolgoztam ennél a gépnél, úgy hullottak a táborba gyereknek küldött 10-esek és rágók, mint a félkarú rablónál ha megütöd a jack pot-ot. Szerettem ott dolgozni na:))

Na most ez úgy jön le, hogy a postás lop, pedig a postás már eleve ilyen borítékot kap, a lyukat meg észre sem venni, ha nem figyeli. És miért figyelné.

Tanulság: Ha küldesz valamit, ne legyen vastagabb mint egy levélpapír, vagy küldd másképp.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.19. 14:30:29

@acka: Na, és azt hogy bizonyítom, hogy a postás be sem dobja az értesítőt? Postával szemben bármilyen ügyben annyi az esélyed mint utolsó szelet tortának a gyerekzsúron...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.19. 14:33:53

@vagyok59: Ezzel csak az a baj, hogy:
a.) a postán a nő simán felveszi tőlem ezt a levelet, tehát vállalja, hogy el is jut. Ráadásul többet is szoktak kérni érte, mert nem szabványos. Innentől a posta "bekaphattya", oldja meg.
b.) sokszor megjön az ilyen levél. Tavaly volt a törp gyűjtő akció a Sparokban, szerintem volt belőle homáros poszt is. Több törpöt küldtem, és kaptam közönséges levélben. Akkor és azok átfértek a lyukon?

acka 2010.04.19. 16:15:12

@Csokis: Lehet,hogy igazad van,de azért én megpróbálnám:D:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 17:06:38

en is valoszinunek tartom, hogy a gep nyomta ki, ilyen kis lukon nem szorakozik senki egy bizonytalan sunert
ettol meg a levelekbol a penzt es a csomagokat igenis dezsmaljak
ez nem az a helyzet

Gera 2010.04.19. 17:23:00

A postán csak elsőbbségi tértivevényes levelet szabad feladni, azt még jó eséllyel megkapja a címzett.

Gera 2010.04.19. 17:24:36

@vagyok59: Én speciel egy mobiltöltőt adtam fel pár hete édesanyámnak, másnapra megjött és teljesen sértetlen volt a boríték.

A rája szarik rája 2010.04.19. 17:46:57

Sünt a posztolónak (is). Persze nem olyat, hanem azt.

csuf (törölt) 2010.04.19. 18:07:00

a rohadt mocskos kibaszott kurva anyjukat!
egyebet nem tudok mondani.
lehet moderálni...

Szmájli / Trollrühellő 2010.04.19. 19:00:25

Ide rendszeresen nem jönnek meg hozzánk a levelek, csak kizárólag az olyanok, amiben tényleg csupán csak levél van. Véletlenül az esetleg cd-t tartalmazó levelek sosem érkeztek meg. A múltkor a csomag, amit Mutterom küldött, az értesítőjére rá volt írva, hogy "zárva volt a kapu". Itthon voltam, a postás nem csöngetett. A postaládába bedobta a szelvényt. Ami a zárt lépcsőházban van. Zárva volt a kapu... Nem volt kedve felsétálni a másodikra a csomaggal, vagy nem is volt nála. Egyszer egy 60 Ft-os korsót küldtem csomagként utánvéttel a volt osztályfőnökömnek. Ráírtam a csomagra, hogy törékeny. Emiatt 3600 Ft-ot kellett fizetnie a címzettnek. Szóval 3600 Ft-ért nyugodtan lehet küldözgetni, arra vigyáznak. A normál levelek, csomagok meg vagy megérkeznek, vagy nem. Nem baj, majd biztos lesz Re poszt itt is, amiben valami jófej postai szóvívő megmagyarázza, hogy ők mindent az előírásnak megfelelően csinálnak, mindenki normális a postánál, a dolgozóik becsületesek, csakis a postát használó hülyék cseszhették el a címzést, stb... Jó ez nekünk. Magyarországon izgalmas az élet, erről gondoskodik a bürokrácia:)

Megdobbent 2010.04.19. 19:00:46

Hat-hat, megint a posta. De ez sosem kinos nekik? netan egy e-mail a zindexnek, hogy mekkora balfaszok vagyunk, elnezest kerunk , hogy tolvaj geciket foglalkoztatunk az onok dijaibol es adojabol megfizetve, extra juttatasokkal?

Nem mintha lenne gyakorlati jelentosege, de legalabb tukrozne egy olyan szandekot, hogy talan felszamoljak ezeket az anomaliakat.

Szmájli / Trollrühellő 2010.04.19. 19:20:45

@Megdobbent:

A mezei postások ráadásul szart sem keresnek.. Ha jól tudom, 40-50 ezer forint az alapfizujuk, és erre a jatt jön nekik, amit a nyugdíjasok adnak nyugdíjosztáskor. De ez egy régi infó, nem tudom, most mi a helyzet...

DePassant 2010.04.19. 19:43:19

Ugyan már basszus, aki küldte a cuccot hülye volt. Ilyen dolgokat bubis borítékban illik feladni. Jah csak akkor még plusz 100ft a boríték meg a súlytöbblet. Rohadt spórolós emberek utána meg lehet szidni a postát.

Egyébként nem kell a gépbe mennie a levélnek hogy kiszakadjon. Kézi rovatolásnál (gy.k.:levelek szortírozása) sem egyenként nagy műgonddal helyezik a fakkokba a leveleket, nem azért mert köcsögök, hanem mert sietnek. Remek sztorik vannak amikor kiszakad a boríték és a borítékban küldött érmék hamarabb érnek be a fakkba mint a levél :) Erre egy elképesztően jó megoldás van: celluxal vagy szélesebb ragasztószalaggal körbe kell ragasztani a borítékot! Húú mekkora találmány ugye? És mindjárt nem szakad ki és mindjárt nem kell a postát basztatni.

Szóval szívemből kívánom a poszt-tolónak hogy kerüljön elő a sün és utána helyezze a "megfelelő helyre" ahelyett hogy fölöslegesen szapulja a postát. Van pont elég valós probléma a postánál, azok akik képtelenek rendesen csomagolni, nem tartoznak ebbe a körbe.

Megdobbent 2010.04.19. 19:53:05

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: Es aki keveset keres, az mindig lop? Erdekes, amikor en kerestem keveset, akkor sem loptam. nahat, biztos postas sem lehetnek, mert van erkolcsom es torvenytiszteletem.

Es igen, az adombol keresik a penzt. Es nem, en a tolvajnak 5 Ft-ot nem szannek.

igazságos 2010.04.19. 19:53:52

@yippyupp: Lehet, hogy nem a postánál keveredett el. Az ajánlott leveleket ugyanis elküldik Pestre, a központba, ott kiválogatják, aztán küldik tovább a megadott címre.

De komolyan, hol tart már a világ. Azt még megérteném, ha swarowski -kristályokkal, vagy lóvéval, esetleg gyémántokkal lenne tele a levél. De hát, ilyeneket mondjuk értelmes ember nem ad postára, bár kis hazánkban minden előfordulhat.

Jó nagy barom lehetett az, aki lenyúlta SÜN kollégáját. Amúgy az ilyen gyöngyből készült dolgok nagyon aranyosak, egy 10 éves kiscsajnak biztos. Van is rá kereslet, rendesen.

Megdobbent 2010.04.19. 20:10:20

Szerintem ott a bibi, hogy a csoka ugye kitapogatja, elo a kis nyisszanto, es aztan nagy csodalkozas, hogy nem ertekes. Gondolom annyira nem emberi, hogy visszacsempessze es a lukat leragassza, mert akkor nem vernek agyon, es az talan szakmailag nem felelne meg...

Naszoval kivancsian varom vegre, amikor majd huszasaval mennek sorbabilincselve ezek a genyok, es megkapjak azt, ami azokat illeti, akik kozerdeku szolgaltatast szabotalnak, annak hitelet rontjak, az orszag megbizhatosagat assak ala, nem mellesleg lopnak.

Par ilyet lenyomni 5-6 evre, aztan vege lenne ennek a magyar cuccnak vegre.

Megdobbent 2010.04.19. 20:11:58

@DePassant: Aham, mas orszagban meg vekonyabb boritekban is minden eljut mindenkinek. A legsotetebb balkanon is, ha kozben lovik a postat. na ezzel a mentegetessel lehet menni a picsaba hirtelen.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 20:30:02

@vagyok59: aha, és a bubis boríték hogy megy át? a munkahelyemre érkeznek ilyen levélként feladott csomagok ennél nagyobb cuccokkal is, azok hogy érnek oda? azok a borítékok, amik tele vannak tömve és szintén vannak olyan vastagok, mint a süni, azok hogy érnek oda? volt a kezemben már olyan boríték, aminek a tartalmáról úgy kellett lehámozni a borítékot, úgy tele volt tömve, mégsem akadt fel a lyukadon.

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: ne reménykedj benne, én már láttam, hogy dobálják a törékeny csomagokat. sőt láttam már egynek az eredményét is. kb aprómozaik lett belőle. a postás meg annyit mondott, hogy minek adnak fel postán ilyent, majd visszaküldjük. egyáltalán nem érdekelte, hogy ezzel valakinek kárt okoz.

csak john 2010.04.19. 20:36:37

Az ajánlott levelet nem kell aláírni átvételkor? Amikor annak az aláírásnak adott esetben jogkövetkezménye van? Kizárt.
Én elsétálnék a postára és megnézném az aláírásomat az átvételi papíron. Majd miután rájövök, hogy nem is én írtam alá, azonnal elsétálnék a rendőrségre is okirat hamisításért feljelenteném azt, aki kihozta hozzám a levelet!

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.19. 21:10:52

@nganaszan: ez azert hulyeseg, mert kaptam mar ajanlott levelben 4GB Ramot, sertetlenul, buborekos foliaba csomagolva :)

XCat 2010.04.19. 21:14:42

@DePassant: Persze, azért veszek majd 1500 ft értékben cellyuot, és pocsékolok el két fél órát az életemből, hogy a borítékot ragaszgassam.. meg idegesítsem azt, aki ki akarja majd nyitni. Szerintem meg a megoldás egy 3 éves postássztrájk lenne, a következő folyományokkal;
1. aki képes másból megélni, keresne addig tisztességes munkát
2. aki csak erre jó, éhen halna
3. az emberekben (a leghülyébbekben is) tudatosulna, hogy a poasta teljesen felesleges.

sakálbaba 2010.04.19. 21:18:31

Farigcsálják le a postás kezét a délelőtti késélezővel. Aztán atomot az egész bagázsnak.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.19. 23:45:04

SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN
SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN SÜN

Megdobbent 2010.04.20. 01:51:09

Nah, kozben ugy tunik bekovetkezik eletem elso negativ postai elmenye: feladokent kell majd nyomoztatnom/hisztiznem bubis boritekban ajanlott elsobbsegikent feladott cucc miatt, ami maskor max 2 nap, most meg 5 nap es meg nem erkezett meg.

2 eset van, az egyikben sem en vagyok a ludas:

1) Nem lett elsobbsegi (valamiert az ajanloszelvenyen nincs ott az iksz, pedig ugy kertem - mast is adtam fel: egy ugyanolyat de azt csak ajanlva)

2) Tenylegesen elkevertek...

Hamarosan kiderul, de mivel mast is kb. annyira erdekelnek idegenek postai sztorijai, mint engem, ezert asszem elhallgatom az eredmenyt, mert lesz uj post :>

XCat 2010.04.20. 08:22:53

Most mit csodálkoztok? Ti vagytok a hibásak, ennek sün, annak sün.. elfogytak, na. Valahonnan utánpótlást kell lopni.

Kifordított kacagány 2010.04.20. 09:59:10

@csak john: ajánlott levelet ha nem veszi át a címzett, simán ott hagyhatja a postás és kézbesítettnek minősül. nonszensz, de így van. méghozzá azért, mert az apeh megunta, hogy nem veszik át a leveleit:)

csak john 2010.04.20. 14:57:11

@Kifordított kacagány: Eddig úgy volt, hogy ha megjött levélben a határozat és nem voltál otthon akkor hagyott egy cédulát. Ha nem mentél be érte akkor két hét után újra megpróbálta kihozni. Ha ekkor sem sétáltál érte az újabb cédulával, akkor az utolsó kézbesítés után nyolc nappal jogerőre emelkedett a határozat.
Az már egy másik dolog, hogy egy alkalommal nekem egy évembe és nem kevés rohangálásba és ügyvédi díjba került, hogy egy lusta postás miatt tudjak fellebbezni a határozat ellen. A rohadék helyettesítő postás nem hozta ki a levelet, pedig egész nap volt valaki a címen, sőt még értesítőt sem hagyott. Csak amikor megérkezett a jogerőre emelkedésről az újabb határozat, benne az előző levéllel, akkor tudtuk meg, hogy a nyakunkba szakadt egy súlyos büntetés.
A köcsög postással semmit sem tudtunk kezdeni a panaszkönyvi bejegyzésen kívül. Végül megsemmisítették a határozatot és visszafizették a büntetést, de az ügyvédi költséget így is nekünk kellett fizetni.
Rohadjon meg a posta!

manoka1971 2010.04.20. 15:26:23

Tévedésbe vagytok a sima ajánlott levelet is meg kell kísérelni kézbesíteni és ha nem talál senkit aki átvehetné akkor lehet levélszekrénybe kézbesíteni, persze ha az zárható van még kérdés?

trolipotlo 2010.04.20. 15:38:52

Lenne egy ötletem vállalkozókedvű egyéneknek: olyan borítékot kéne gyártani, amiben van egy pici bűzbomba, ami akkor pattan szét, ha a boríték rossz oldalát tépik le. Természetesen a boríték tök szimmetrikus kell legyen és a feladónak kell bejelölnie vmilyen titkos jellel, hogy melyik oldalt kell letépni (mondjuk az egyik oldalra egy négyzet, a másikra egy háromszöget rajzol, majd a célszemélyt felhívja telefonon, melyik a helyes oldal).

Sztem elég sok postás fog szerepelni utána a Fókuszban, míg a Magyar Posta ki nem gyógyul a lopkodásból. :)))

Kifordított kacagány 2010.04.20. 19:23:01

@manoka1971: a meg kell és a meg is teszi-e az két külön dolog. mint ahogy @csak john: esete is tükrözi. erre próbáltam finoman utalni.

@trolipotlo: nosza, lehet mozgalmat indítani. a mozgalom tagjai küldözgetik egymásnak a bűzpatronos leveleket a posta meg szagolgatja. szólj, ha be lehet lépni és meg van a technológia.
én régebben a parkolótársaságok ellen akartam bevetni ragasztópatronos parkolóóratönkretevős mozgalmat, de időközben nálunk kipenderítették a parkolótársaságot.

moncsi34 2010.04.21. 10:15:16

T ismeretlen előszőr beszélj kőzvetlen a postásal máskor!!! és ő szerintem segitt a gondodban nem rőgtőn a netre kell fel tenni és rágalmazni egy embert !! ismered személyesen? nem gondolom akor mér rágalmazod!! ha van egy kis lelkismeret furdalásod akkor bocsánatott kérsz tőle !!

Kifordított kacagány 2010.04.21. 10:44:34

@moncsi34: postai dolgozó-e vagy-e? szép írásod erre utal.

kawakiyo 2010.04.21. 11:52:31

Én is jártam már hasonlóan. A csomagot Spanyolországban adták fel. Budapestig regisztrálva követhettem, de két és fél hónap nyomozás után azt mondták, hogy lehet, hogy nem is itt tünedezett el, hanem valahol másik köztes állomáson. Azt már figyelmen kívül hagyták, hogy Budapesti elosztó központban regisztráltan beérkezett. 67ezer volt a csomag értéke. Semmi kártérítés, semmi egyéb. A válaszleveiben semmi megbánás, sajnálkozás vagy egyéb. Inkább pökhendi válaszok. Ezek után lehet, hogy kicsit abszurd, de egy csomagomat Hongkongból (értéke 118 ezer forint) egy barátnőmhöz küldettem Angliába, oda a postázás is olcsóbb. Megérkezett, én pedig kirepültem érte. Összegezve, alig pár ezer forinttal került így többe, és (összekötvekellemestahasznossal) kiruccantam két napra a barátnőmhöz.

namello 2010.04.21. 16:38:33

Sziasztok
Én jól ismerem a postást aki vitte a levelet.Egy nagyon rendes ember a légynek nem tudna ártani inkább a jó szive miat sokszor ráfizetett.Ezt nem igy kellet volna elintézni kedves ügyfél.De ha valaki tudja csak az hibázik aki dolgozik
minden munka helyen van hiba itt is volt de nem a postás lopott nagyon sokszor van olyan hogy kivan nyitva a boriték mert a kedves feladó nem veszi a fáratságot hogy rendesen le ragasza.
Ja és milyen jó a postás amikor esöben fagyban ki viszi a levelet az utalványt
amit annyira várnak az emberek vagy mikor sziveséget tesznek az ügyfélnek a levél feladásal vagy a csekk befizetésel.De látom vannak nagytudásu emberek ki lehet probálni mit csinál egy postás minden nap de akkor mikor hordja a havat a szél.Ezt aki mind végig csinálja az nem azért postás mert lopni akkar hanem azért mert szereti csinálni.Na ez a postás ilyen ember.Nagyon sokan meg probálják de 1 vagy 2 nap és vége.
Ugy hogy kedves sértet akinek eddig is a hidegben és az esöben ki vitte a leveleket a postás legalább annyit meg érdemel hogy bocs öreg!!! ha többet nem is Köszi.
Üdv:EGY POSTÁS

moncsi34 2010.04.21. 16:50:30

@Kifordított kacagány: nem nem a postán melozom de én is kézbesittő vagyok és tudom mi az amikor ajándékott tesznek újság mellé és ted bele a posta ládába de hogyan ???
Ha kétszer akkora az ajándék mind posta láda mérete !!!! na arról ne is beszélve ha nem is kerűl oda a újság kézbesittőhőz !!!

Silenzio 2010.04.21. 17:00:46

A posta fizesse meg jobban az alkalmazottait! Minden ezen múlik. Dolgoztam szeméttelepen. A munkások kiguberálták a cigit a futószalagról a 3 hetes tízórai meg a döglött cica mellől.

A mostani munkahelyemen kint felejtheted 3 órára a cigid, mégse nyúlja le senki. pedig tukkó, nívótlan emberek mindenhol vannak. Például én.

Silenzio 2010.04.21. 17:16:39

Ha a posta normálisan megfitetné őket, a dolgozók tán nem lennének kleptomán, gerinctelen férgek.

Szeméttelepen is dolgoztam, és az arcok a futószalagról nyúlták le a cigit - a döglött macska meg a rohadó étel mellől. A mostani helyemen kint hagyhatod a telót az asztalodnál, lent felejtheted a cigid a dohányzóban, majd 3 órával később ugyanott találod, hiánytalanul. A munkahely minősége jellemformáló hatással bír...

Silenzio 2010.04.21. 17:29:56

Na tessék. Dupla komment, azt hittem, az első nem ment el.

Kifordított kacagány 2010.04.21. 20:12:22

@namello: vagy mert ilyen melót tudott szerezni leginkább. hagyjuk már ezt a hivatás dumát. még nem ismertem olyan embert, aki nem a lábát lógatná hivatásból valami üdülőben, vagy épp a kedvteléseinek élne szórakozásból ha azért fizetnének neki.
de hogy jót is mondjak a postásokról, aki általában errefelé hordja a levelet, az egy normális fickó, nincs is soha panaszom rá. ellenben akik időnként helyettesíteni szokták, azokról az egyetlen jó amit el lehet mondani, hogy nem állnak sorban segélyért. és ezt a kört ki lehet szélesíteni a helyi postán ablak mögött pöffeszkedőkre és a csomagszállítók 90%-ra is.

@Silenzio: hagyjuk ezt a megfizetéses dumát is. alkudjon ki magának magasabb fizetést, ha meg nem tud és nem tetszik neki akkor mondjon fel. ha viszont elfogadja, akkor végezze el rendesen a munkáját.

hülyepostás 2010.04.21. 21:31:32

@DePassant: Megvan a sün!!!
Küldik majd.

namello 2010.04.22. 03:56:35

Kifordított kacagány dolgoztál már olyan munkahelyen amit nem fizetnek meg de szereted csinálni?ja meg nem az ablak mögött pöfeszkedö vagyok hanem egy kézbesitö akivel megvannak elégedve az ügyfelek!

namello 2010.04.22. 03:58:42

Kifordított kacagány dolgoztál már olyan munkahelyen amit nem fizetnek meg de szereted csinálni?ja meg nem az ablak mögött pöfeszkedö vagyok hanem egy kézbesitö akivel megvannak elégedve az ügyfelek!

namello 2010.04.22. 03:59:14

Kifordított kacagány dolgoztál már olyan munkahelyen amit nem fizetnek meg de szereted csinálni?ja meg nem az ablak mögött pöfeszkedö vagyok hanem egy kézbesitö akivel megvannak elégedve az ügyfelek!

Kifordított kacagány 2010.04.22. 08:06:40

@namello: persze, csak abból nem lehet fizetni a számlákat és a lottón sem nyertem, hogy megengedhessem magamnak az ilyen úri passziót.
lehet, hogy veled meg vannak elégedve, de melletted van még 99 a százból, akivel nagyon nem. márpedig a posta szolgáltatási színvonalát az a 99 reprezentálja, nem pedig te.

Jogy 2010.04.25. 18:17:39

Sok érdekes véleményt olvastam az elmúlt percekben és hát elmosolyodtam hogy megint ott tartunk:"Sün" talán vannak még akik emlékeznek pár éve mást jelentett ez lehet hogy Magyarország jelképévé kéne tenni hiszen ezen a szinten is mozog az ország és pár itt írogató ember.
Hajrá Sün:)))

DePassant 2010.04.25. 23:02:47

@CatMother: Persze a postára nincs szükség... Ez olyan mint amikor írják, hogy a vasútra sincs szükség. Érdekes módon a világ minden országában létezik posta, de nyilván Magyarországon mi szükség lenne rá... Nyilván te egy olyan ember vagy akinek a számlák online jönnek, sárga csekket sem láttál még életedben, nincs egy barátod se aki a nyaralásból, netán húsvétkor/karácsonykor küldene egy képeslapot, esetleg rokon akinek küldenél egy kis csomagot, és nyilván a kórházból is sms-ben értesítenek ha meghalt valaki és nem táviratban. Nyilván nem olvasol újságot, soha nem rendelsz semmit amit a posta hozna ki, nincs hivatalos levelezésed (amit még nem lehet online intézni) és nyugdíjat sem hoz a postás. Nos barátom sajnos másik 8-9 millió magyarnak viszont szüksége van a postára... Így az ötleteddel max pár száz homár posztoló posta-fikázó értene egyet.

DePassant 2010.04.25. 23:09:43

@Megdobbent: A fotón is jól látszik senki nem nyisszantott, belülről szakadt ki a boríték.

Tőlünk délebbre a posta többet lop mint az egész világon összesen. Rengeteg csomagküldő cég nem hajlandó postával szállítani pl Olaszországba (nem Magyarországra, hanem Olaszországba, ami ugye a kurva nagy fejlett nyugat). Spanyolországból 5 különböző európai országba feladott 10 képeslapból 3 (HÁROM) darab érkezett meg. Ebből 2 Mo-ra :)
Szóval inkább te mehetsz a picsába, csak hogy leereszkedjek hozzád. Egyébként meg a kézbesítőket akarod lesittelni 5-6 évre? Fenn a központban milliárdokat sikkasztanak az persze nem számít mi? Vagy netán te is a húsosfazék körül ülsz?

Gepard 2010.05.17. 15:31:03

@Secnir: Szia! A gépsoron esett ki a borítékból süni. Megtalálták, csak nem tudták kié. Megőrzésbe került. Ha jól tudom már eljuttatták jogos tulajdonosának.

Gepard 2010.05.17. 15:35:40

A gépsoron esett ki a borítékból a süni. Megtalálták, de nem tudták kié. Megőrzésbe rakták. Ha jól tudom, már eljuttatták jogos tulajdonosának.

George17 2010.11.25. 22:28:36

Egy közönséges ajánlott levelet be lehet dobni egy névvel ellátott zárható levélszekrénybe.
Ha egy küldemény sérült becsomagolják egy nejlontasakba egy kis cetlivel kezelés során sérült volt ilyen csomagolás?

2011.11.29. 12:04:27

Magyar Postán keresztül semmit nem szabad küldeni!!
Ha én külföldről rendelek, mindig bepipálom - a legtöbb oldalon ugyanis van egy olyan opció - hogy "Ignore local National Postal Office", azaz ne a helyi postát vegye igénybe!
Jobb helyeken beállíthatod, hogy TNT, GLS, DHL, UPS, Fedex legyen-e a szállító, kevésbé jobb weboldalakon a küldő határozza meg mivel küldni.
Én szinte mindent UPS vagy DHL-el hozatok be, soha nem volt semmi problémám.
Ha belföldre kell valamit küldenem inkább elfaxolom (ha levél) ha csomag, akkor feladom postán, de mindig figyelmeztetem a címzettet, hogy a Magyar Posta szállítási és kézbesítési gyakorlatáért nem vállalok felelősséget. Ha neki máshogy nem jó csak postán akkor lelke rajta ő megy utána.

Gigi1 2012.10.15. 16:33:52

szégyelje magát az a postás(?) aki ezt tette. Én is postán dolgozom,de soha nem gondolnék arra,hogy kivegyek egy küldeményből valamit.Így járatnak le minket és így ég a mi pofánk is,ha egy ilyen görény kerűl a céghez.
süti beállítások módosítása