Világos, hogy a vulkánkitörés vis maiornak számít, és hogy egy utazási irodától nem várható el, hogy napokig fizesse egy rakás utas kinttartózkodását. Egy visszatérő ügyfélkörre alapozó, neves irodától viszont bőven elvárható, hogy legalább segítsen a bajba jutott ügyfeleinek. Zsuzsa azt állítja, hogy az Aeroviva nemhogy nem segített, de kicsinyes módon ki is használja az utasok szorult helyzetét: miután megbeszélték, hogy az iroda busza 20 ezer forintért elviszi a társaságot Müchenig, az Aeroviva 30 ezerre emelte az árat, amit számla nélkül zsebretett, kizárva az átutlás lehetőségét. Sztori alant:
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk , hogy már itthon vagyunk , de ez nem volt egyszerű menet.
Ápr. 15-én a reggeli órákban menetrend szerint elindultunk Párizsba a 4 napos hosszú hétvégére az Aeroviva szervezésében . Minden a lehető legnagyobb rendben zajlott , szervezés remek , szálloda tiszta (vacsora érdekesen megoldva) kirándulások fantasztikusak , a két idegenvezetőre és a buszsofőrre egy rossz szavunk nem lehetett. – itt jegyezném meg , hogy a busz az iroda saját busza kint.
Minden kellemes , közben vulkán kitörik – sebaj vasárnapra elmúlik ….hát mint tudjuk nem így lett. Az érdekes dolgok ezután jöttek. Vasárnap már az idegenvezetőnk órákat állt sorban a reptéren , hogy hátha tud nekünk valamit intézni , vagy legalábbis valami érdemleges választ kapni. (az iroda itthonról lepasszolta az ügyintézés minden lépését a kinti idegenvezetőre) Az iroda mindennemű ajánlattételtől elzárkózott ,a kis csoport rágta azon magát hogy akkor hogyan is juthatunk haza. Talán az iroda munkaköre lenne az utazásszervezés .Mivel a légi közlekedés teljesen kiszámíthatatlan és ugye csüt. óta a légtérzár miatt megnyitás után először a már csüt. ott rekedt utasokkal kezdenék meg a felszállást – tehát a mi vasárnap esti visszaindulásunk a legjobb esetben is csütörtök lehetett volna (ha kedd reggel megnyílt volna a párizsi reptér) Az iroda semmiféle költségünket nem vállalt át, tehát ketyegett a 70-96 eurós /éj szoba ár (kinek melyik) a saját költségünkre. 1 lehetőség - ott a busz , szinte üresen vigyen minket haza , véltük a legegyszerűbb megoldásnak – iroda szerint szó nem lehet róla , nagyon drága nem éri meg , számításuk szerint fél millióba kerül busszal minket Párizsból hazahozni. Természetesen próbáltuk szépen kérni , de minden esetben nemleges választ kaptunk , ráadásul a pesti irodában beszélni sem voltak hajlandóak velünk , csak az idegenvezető közvetíthetett ! 2. variáció szerint felajánlottuk , hogy vigyen el a busz minket félútig , onnan megoldja mindenki ahogy tudja . Természetesen az irodának ez sem felelt meg , csak abban az esetben visz minket el München-ig ha fizetünk fejenként 20 ezer forintot . – ekkor már úgy, hogy kifizettük az egy napi szállást ,vacsorát - továbbá az egyértelmű volt , hogy a félútról való hazajutás is a saját költségünk lesz. (de ezt már elfogadtuk volna)
Közben nézegettük a vonat ,esetleges menetrendszerinti busz járat indulást ,(saját magunk) helyeket, itt a buszjegy ára Budapestig 23 e. forint lett volna !!!!– de persze ez lehetetlen volt. Ezt az iroda is pontosan tudta , és most jött a leggusztustalanabb húzásuk : az eddigi 20 e lett 30 e Münchenig és onnan megy mindenki ahogy akar , ja és természetesen ott helyben azonnal kp-s fizetéssel , még az átutalásos számla verzióját is elutasították , persze ezáltal a befizetett fejenkénti 30 e. forintról számlát sem kaptunk. Az iroda semmiféle segítséget nem tett annak érdekében , hogy megkönnyítse hazajutásunkat , holott hallottuk , hogy egyes irodák külön buszt indítottak a kint rekedt utasokért , fizette az 1-2 napos szállásukat . Rendben legyen Vis Major , mindenkinek az – de ilyenkor már semmi nem számít , befizetted az utat addig jó vagy , de ha bármilyen gond van az iroda moshatja kezeit. Mi nem kértük , hogy mindent fizessen az iroda , de elvártuk volna a megértő , segítőkész hozzáállást és legalább a fél – fél áras verziót. Még azt is jobban lenyeltük volna ha maga az iroda ajánl fel lehetőségeket , legalább a félutas verziót elfogadja (mert valljuk be mi sem igazán tehetünk a vulkán kitörésről) Nem semmit !! pedig az iroda valljuk be egy igazán nagynevű irodának számít , nem kevés celeb arcával. Családonként kb. 150e. forinttért sikerült hazajutnunk ,(szállás , étkezés , a lenyúlt busz költség + Münchenbe egy ismerős/rokon kikocsikázása és velünk vissza (matricák , üzemanyag) de persze mi voltunk a hülyék …miért kellett nekünk utazni ???
Igazából tanulságos soha többet Aeroviva !
Zsuzsa
bekbórd! 2010.04.20. 16:14:59
Pittykapitany 2010.04.20. 16:18:04
bekbórd! 2010.04.20. 16:21:47
Pittykapitany 2010.04.20. 16:24:17
Ny vagre a posztolo szidja magat ezt mar szeretem, delutan nincs kedvem fikazni. :)
Amugy viccet felreteve sok tizezren jartak meg igy koztuk enis Angliaban ragadtam, bar en ceges ugyben jarok el igy fizetik a szallasomat, megvarom amig hazajutok repulovel ha fel evig is tart.
Ugyhogy reszvetem, munkatarsaim akik haza kellett hogy menjenek nem egyszeruen es persze nem olcson tudtak megoldani. Ilyen amikor a termeszet beint az embernek.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.20. 16:24:24
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.20. 16:33:08
Gondolom a számlát majd utólag kapjátok meg, amúgy ez valami "adózzá' is a bevételed után köcsög" esetleg "ami jár az jár" vagy tényleg el tudod számolni költségként a pihenési időt..? Csak ha a poszt tolót lehet már...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 16:33:16
mól 2010.04.20. 16:39:34
Vis maior esetén (a jelenlegi helyzet egyértelműen annak tekintendő) egyedül a kompenzációs összeg (rövid távú utak esetén 250 euró) megfizetésére nem kötelezhető a légitársaság, de az asszisztenciát kötelező biztosítania.
Ez vonatkozik minden EU-ból/-ba közlekedő légitársaságra, tehát fapadosra-hagyományosra egyaránt.
Ha valaki nyaralóhelyen ragadt, akkor most jól lehet(ett) üdülni egy hetet is a légitársaság pénzén. (Valószínűleg meg kell előlegezni a légitársaságnak a költségeket, és utólag térít majd vissza.)
Lehet, hogy pár társaság csődbe megy?
Terézágyú 2010.04.20. 16:40:02
mól 2010.04.20. 16:42:02
Pittykapitany 2010.04.20. 16:48:59
Nemhogy szallast, meg egy pohar vizet sem kaptak...
ember a holdon? 2010.04.20. 16:54:12
Pittykapitany 2010.04.20. 16:55:38
yippyupp 2010.04.20. 16:57:44
anarch 2010.04.20. 16:58:56
Gonosztörpe 2010.04.20. 17:07:33
Megfingatni a szarrágókat!! :D
daniferi 2010.04.20. 17:08:51
Mylady 2010.04.20. 17:09:26
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 17:17:39
rkb9y5 2010.04.20. 17:17:41
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 17:18:42
pilotaknak is jar ingyenjegy:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 17:20:10
hat ez az
biztos volt aki nem tudott lutazni, de az lozo turnus meg ott maradt
a nem nyaralo szallodak meg fullig lehetnek
animmam 2010.04.20. 17:24:15
2010.04.20. 17:34:03
2010.04.20. 17:35:06
imittto 2010.04.20. 17:35:53
Damáz Bodizsár 2010.04.20. 17:38:37
Az Aeroviva viszont egyáltalán NEM NEVES iroda, hanem egy kifejezetten rosszhírű cég.
Ők azok, akik kihasználják a trópusi övezet esős évszakaiban negyedáron nyitva tartó üdülőket, és "akciós kedvezménnyel" értékesítik azokat a helyeket, amiket tisztességes cég soha nem vesz meg és nem ad tovább, mert olyankor 200 éve garantáltan rossz az idő.
Alikam 2010.04.20. 17:53:19
ajajajjjjjj 2010.04.20. 17:58:38
a Figyelööö 2010.04.20. 18:13:02
aeroviva meg elmehet a sunyiba, mindenkinek mesélni fogom a sztorit.
Mindig a "rosszban" derül ki, hogy ki a barát, kire számithatsz!
Sohasem felejtem el azt a 2 embert, akik, amikor 4 gyerekkel rekedtem - pénz nélkül - a Milánoi repülőtéren a wizzair jóvoltából, 12 órát késtünk, üldögéltünk a böröndökön.
Erre ez a 2 teljesen vadidegen férfi, 12 órán keresztül meghivott bennünket kajálni, fagyizni, üditőre, plázázni, és kifizették a csomagmegörzőt, hogy ne keljen magunkal cipelni mindent...
ikke i drift 2010.04.20. 18:23:46
rozsomák 2010.04.20. 18:35:19
maxy2 2010.04.20. 18:44:35
Lufthansa (ie. jónevű) egy sms-t küldött, hogy "flight cancelled". Onnantól on your own! Vis major-t értelmezte már valaki?
Spiro 2010.04.20. 18:46:31
Sofőr bére 2 napra + költőpénz neki + éjszaka szállás neki Bp.-en max. 50.000Ft.
Nem tudom hányan voltatok a csoportban, de ennyit kellett volna összedobnotok, és a nem felhasznált repülő jegyek árát visszakapva 0-ba lettetek volna.
Ha az iroda nem volt hajlandó veletek beszélni, akkor minek forszíroztátok. Miért nem beszéltétek meg sofőrrel, és gázt neki (vagy Münchenben minek száltatok le?) A busz nyilván nem hiányzott volna nekik, hiszen senki nem tudott oda repülni.
Spiro 2010.04.20. 18:48:38
Sofőr bére 2 napra + költőpénz neki + éjszaka szállás neki Bp.-en max. 50.000Ft.
Nem tudom hányan voltatok a csoportban, de ennyit kellett volna összedobnotok, és a nem felhasznált repülő jegyek árát visszakapva 0-ba lettetek volna.
Ha az iroda nem volt hajlandó veletek beszélni, akkor minek forszíroztátok. Miért nem beszéltétek meg sofőrrel, és gázt neki (vagy Münchenben minek száltatok le?) A busz nyilván nem hiányzott volna nekik, hiszen senki nem tudott oda repülni.
Egyébként is az ostoba iroda pedig kivihette volna a következő turnust busszal (hogy tudnak ilyenek talpon maradni az üzleti életben, hihetetlen)
Spiro 2010.04.20. 18:49:48
Bocs
rozsomák 2010.04.20. 18:55:22
Tetszik érteni ?
Pompei lakói még lehet, hogy a császárt hibáztatták utolsó leheletükkel, de azóta mindenki megtanulta, hogy vannak esetek, amiről senki se tehet, ezért senkit se lehet felelősségre vonni.
Eric_Cartman 2010.04.20. 18:56:50
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.04.20. 18:57:35
Szeretném megkérdezni, hogy ő Vis polgármestere?
rozsomák 2010.04.20. 18:59:46
mire visszamegy, nincs állása se..
rozsomák 2010.04.20. 19:00:57
Igen, az volt, annak választották meg anno, de aztán tudod, jött a vulkán..azóta nem tudni hol van..
Spiro 2010.04.20. 19:01:28
Amikor percekig nem jelent meg, még hozzá írtam a slusz poént.
Amikor elküldtem, mind a kettő felbukkant.
Én kérek elnézést
Spiro 2010.04.20. 19:05:29
Szerintem ilyen helyzetben ez megbeszélhető.
Valszeg a buszt úgy sem tudták volna másra használni, hiszen új csoport nem tudott oda jutni.
Az iroda emberségből, és üzleti érzékből is 0-ra vizsgázott, ha vis major, ha nem. A repülő jegy árát úgyis vissza kapják a légitársaságtól, csak a különbözetet kellett volna kifizettetni ezekkel a szerencsétlenekkel.
rozsomák 2010.04.20. 19:11:35
Én is sokszor voltam úgy, hogy amikor felszállt a repülő akkor a kapitány kikiáltott, hogy "na akkor merre is menjünk, gyerekek ? Szavazzátok meg"
Annyira így szokott lenni, tényleg..:-))
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 19:12:34
apr494 2010.04.20. 19:13:13
Az Aerovivával egyszer utaztunk, az jó volt, de nem szeretem a furcsa hirdetéseit. pl Thaiföld 99.000 Ft aztán ha megnézed kijön 250.000-re, mert az egyéb költségek ennyit tesznek ki.
Spiro 2010.04.20. 19:41:16
Extrém helyzet, extrém megoldások.
Ha hetekig pöfög a vulkán, akkor te is biztos ott ücsörögtél volna, napi 70-90EUR-os száláson a többi kts.-ről nem is beszélve.
Ha az iroda hajlott arra, hogy a busz elvigye őket, akkor miért csak Münchenig? Valszeg a sofőr volt a szűk keresztmetszet, mert Párizs -München- Párizs csak 1100Km, mig ue. Bp.-tel +2700.
Na mind 1 én nem hagytam volna magam, de mindenki más
Spiro 2010.04.20. 19:42:59
bahrami 2010.04.20. 19:44:21
de tény és való hogy a fent nevezett iroda nem a segitőkészségéről hires.
én is irodában dolgozom, péntek óta éjjel nappal, itthon is, próbálom hazahozni a világban rekedt utasaimat,sőt még azt is aki nem az enyém. de nem mi vagyunk az egyetlenek, a tensi, aki egy nagy cég, ők is segitenek másoknak is sőt,külön körlevél jön mindig ha új adat van, frissitve hogy hol milyen vonalon keresnek hazahozatalt. a mauri is segit másoknak is ők is tegnap hosszabbított nyitvatartással voltak, a herz külön web site-on irja az olyan autókat amiket elvittek oneway-re és a visszaútra valami minimális költséggel talán csak benzin meg autópályadij adják az autókat.
én mondjuk jól vagyok mert 2 utasomon kivül mindenkit valahogy hazahoztam, bár nem volt könnyű, az élet fintora: pont a saját barátnőmet és a lányát nem tudom hazahozni Londonból.
na vissza a munkába.
(addig a skacom magát neveli. hogy legyen jó oldala is ennek a vulkános balhénak.)
2010.04.20. 20:34:37
én úgy szoktam. még sosem kellett csalódnom...
...majd, ha egyszer mégis kell, okolhatom saját magam. :)
isztambuli 2010.04.20. 20:51:04
Mille38 2010.04.20. 20:51:43
igazságos 2010.04.20. 21:14:37
Az Aerovivával meg főleg nem, sok rosszat hallottam már róluk. Egyszer majdnem elutaztam velük, de szerencsére a légitársaságnál olcsóbb volt a jegy, mint náluk.
párizsi utas 2010.04.20. 21:23:28
9-en voltunk a csoportban (1 gyerek) . A kinti idegenvezetővel és a sofőrrel semmi gond nem volt , a sofőr vállalta volna , hogy hazáig hoz minket 2 nap alatt de ő nem hozhatja csak úgy el a járgányt.Az iroda vezetés szerint pedig nagyon drága lett volna Pestig szállítani minket :-( de mondom a hozzáállásukkal van nagy probléma !!!
Vonat , buszjegy belátható időn belül nem volt ,a repülés kiszámthatatlan , igy hát kénytelenek voltunk elfogadni ezt a gusztustalan ajánlatot ,hiszen már elviekben hétfőn dolgoznunk kellett volna. (eredetileg vasárnap éjjel érkeztünk volna Air France járattal)
calvin&hobbes 2010.04.20. 21:30:28
Hotelben dolgozok, es azert nem mondom hogy nekunk is leanyalom a dolog... az elmult hetben tobben toroltek a szallasukat - idejutas akadalyoztatasa miatt - mint ahanyan vagynanak elutazni.
Szoval, vannak hotelek amelyek nem eppen fogtak meg az isten labat a jelen helyzetben :)
A fenti tortenethez pedig nem szolok semmit .... semmi jo nem jut eszembe. Karomkodni meg most nincs kedvem.
VLADISZLAV 2010.04.20. 21:36:22
csudike · http://remeteiplebaniaro.blog.hu 2010.04.20. 21:40:58
a Figyelööö 2010.04.20. 21:49:19
huncut_kata 2010.04.20. 22:07:22
galicius 2010.04.20. 22:25:18
Fikik 2010.04.20. 22:40:23
Nem is igaz, nem úgy volt, sőt feljelentünk mindenkit, mert a jó hírünk sérült, vagy valami ilyesmi.
Mylady 2010.04.20. 22:53:20
drew85 2010.04.20. 22:57:22
www.panaszfal.hu/index.php/topic,361.0.html
s még sok más hasonlót hallottam, nekem is volt ha nem is ilyen súlyos kellemetlen tapasztalatom.
wartaz 2010.04.20. 23:10:31
Először is, kedves kemmentelő társaim, akik itt a legkülönbözőbb módon fikázzák a posztolót ! Mindig le vagyok döbbenve, amikor a Homárt olvasom, és nem azon, hogy ilyenek kis hazánkban megtörténhetnek, hanem azon, hogyan hülyézik keresztbe a posztolót a kommenteket beírók, szemben a multinacionális és magyar, vízfejűvé vált cégekkel. Komolyan gondoljátok, hogy, aki mondjuk a valamelyik ilyen cég szolgáltatásait veszi igénybe vagy náluk vásárol és esetleg "átborítják" őt, azt le kell oltani, hogy sikeres ember nem lehet ? Komolyan az utazó a hibás, ha nem tud hazajönni és széttárják a kezüket ? Az utazási szerződés az utazási iroda és az utas között jön ilyen esetben létre és nem az utas és a légitársaság, kinti partner, stb. között. Egyesek pedig itt és mindenhol máshol oltjátok a posztolót, hogy mekkora marha, hogy segítséget vár, ha kint ragad külföldön vagy hogy azt várja, hogy azt kapja, olyan áron, amiért fizetett (jelen esetben, hogy kiviszik, kint szállást, ellátást kap és hazahozzák). Nem gondoljátok, kedves "agyhalott birka" barátaim, hogy fel kellene ébredni, nem lehet, hogy ezért tart itt ez az ország, mert TI így gondolkodtok ?
Csak egyetlen példa : atpijkamo írta cinikusan : "Szemét iroda, nem fizetett mindent és ment csődbe." Te ezt komolyan gondolod ? Ezek a cégek, amikor hatalmas profitot termelnek, akkor az rendben van, zsebre teszik röhögve, ha pedig ebből vissza kellene pörgetni, akkor semmit nem teszünk. Mert akkor - jaj, Istenem tönkremegyünk. Ha valaki ezt nem tudja vállalni, ne csináljon utazási irodát, ne nyisson üzletet, bevásárlóközpontot.
Szánalmasak vagytok ! (folytatom)
T-akonypunpa 2010.04.20. 23:25:09
borgasz 2010.04.20. 23:25:46
AVIS kölcsönző ( de a többi se )nem volt hajlandó Dániában ( Koppenhága ) bérautót adni Magyarországra ( de Prágába se ) csak Németországig.
Optimálisan a legközelebbi német város ahol le is lehet adni az autót ( és ki lehet "rángatni" egy családtagot a hazamentésre ) Drezda. Ezért az egynapos bérletért volt képük 330e Ft-ot elkérni ( azzal indokolva, hogy az autót majd vissza kell vinni Dániába )
Erre adtak egy német rendszámos autót ( gondolom szerencsétlen németországi bérlővel meg szintén kifizettették a visszajuttatás költségét...)
Szóval kitolhatnák az ánuszukon azt a bizonyos sünt a kölcsönzők...
Még mindig erősen dühös vagyok, de amikor repülő alapból nincs, vonatra, buszra esélytelen vagy jegyet kapni, haza kell jutnod és a kölcsönzőnél ott áll mögötted 50-60 ember, hogy a még kölcsönözhető 2 autó valamelyikét elvihesse nincs túl sok időd mérlegelni.
wartaz 2010.04.20. 23:37:31
Véleményem szerint az, hogy egy utazási iroda jó vagy rossz és kerülendő, két szinten mutatkozik meg : először is, hogy milyen utakat szervez, milyen szolgáltatásokkal, programokkal, milyen áron, másodszor pedig, hogy ha az utas bajba kerül, hogyan áll a helyzethez. Az utóbbival - szerencsére - legtöbbször nem találkozik az utas, pedig igazán ott mutatkozik meg, hogy milyen jó utazási irodával van dolgunk.
Egyszer egy közel-keleti országba utaztam a Haris Travel Club nevezetű céggel (leírom, mert megérdemlik) és egy idős utasuk otthon hagyta az útlevelét, ez a reptéren derült ki. A tulajdonos fia - aki a reptéren volt - bevágódott az autóba a hölggyel, hazarohant vele az útleveléért. Amikor a hölgy nem találta meg otthon, átfoglalták a repjegyét, és az út közepén csatlakozott a csoporthoz, és végigcsinálta az út második részét. Ez az utazási iroda is igyekszik egy állandó utaskört kialakítani, és tudtommal sikerül is nekik. Ha mindig így állnak hozzá, meg is érdemlik, mert ez abszolút nem volt elvárható tőlük, egyetértünk, ugye ?
Az Aeroviva árképzése meglehetősen "egyéni", valaki itt írt is róla, a meghirdetett árra sokszor az alapár jelentős része (50-60 %) jön hozzá, ilyen-olyan illeték, kötelező szolgáltatás, stb. címén (irány a honlap). Érdekes, de ki van írva, nyilván nehezen támadható.
Én utaztam az Aeroviva-val Myanmarba és rendkívül színvonalas és kellemes utat csináltak, kiváló, felkészült, segítőkész idegenvezetővel, nagyon jó áron, nagyon elégedett voltam.
Azonban az én tapasztalatom szerint ez az iroda egyáltalán nem ügyfélbarát, ha voltatok náluk, az a segítőkészség (a hiánya) vagy a megalázó sorban ülés, míg odavakkantanak, hogy mehetsz fizetni (!), már sokat elárul az irodáról.
Ha velem történt volna ez, az biztos, hogy lenne folytatása, mint mondtam, az utazási szerződés az utas és az iroda között jön létre és a vis major nem jelenti azt, hogy magukra lehet hagyni az utasokat. Ha igaz, hogy Münchenben szélnek eresztették őket, én megpróbálnám megkérdőjelezni, hogy ez rendben van-e, hiszen nekik Budapesttől Budapestig kellett volna szállítani az utasokat, véleményem szerint megkérdőjelezhető, hogy ezért extra pénzt kérhettek-e, stb.
sambalabammbumbumm : a számla nem csak arra szolgál, hogy "adózzá' köcsög" (bár, mondjuk ez sem mellékes szempont, ugye ?), hanem arra is, hogy ezt a kifizetést - mondjuk egy későbbi panasz esetén - igazolni tudjuk. A számlát - vagy a pénztárbevételi bizonylatot, vagy bármi igazolást - a kifizetéskor ki kell adni, nem utólag.
Ha utazásotok alatt hasonló történik, mindig jegyzőkönyvet kell felvetetni, csak akkor van esély ténylegesen fellépni.
A posztíró pedig ne hagyja magát, ha minden így történt. Ha nincs jegyzőkönyv, nyilván nem egyedül volt, vannak tanúk. És mielőtt jön az átkozódás, utálom a feljelentgetéseket én magam is, utálom a feljelentgető embereket, először mindig meg kell próbálni megegyezni a másik féllel (jelen esetben az irodával), aztán másodszor is. Legtöbbször sikerül.
href 2010.04.21. 00:37:13
LOOOL ez miota jelent valamit?
Rókakígyó 2010.04.21. 01:51:47
popocatepetl 2010.04.21. 06:38:25
Aladár69 2010.04.21. 07:10:27
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.04.21. 08:18:59
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.21. 08:28:45
The Hitman 2010.04.21. 08:31:50
Mi legalább 5-ször voltunk Párizsban és mindig magunknak szerveztük az utat, olcsón kijött és mindig a saját kívánságainkhoz igazíthattuk a programot.
Nyelvészeknek: a "vis maior" jelentése "a nagyobb erő", kényszerítő körülmény. Az angol major hadnagyot jelent, a mayor pedig a polgármester.
Üdv az egész bagázsnak! H.
Pávor Jál 2010.04.21. 08:32:23
Aeroviva 2010.04.21. 09:12:15
Az Aeroviva Utazási Iroda által szervezett Párizs városlátogatás 2010. április 15 – 18-ig tartott .Az izlandi vulkánkitörés és ezáltal az Air France járatának Párizs – Budapest szakaszán történt járattörlés miatt az utasok azonban sajnálatos módon Párizsban ragadtak.
Az utazási szerződése értelmében, irodánk köteles a tőle elvárható segítséget nyújtani az utasnak abban az esetben, ha a hiba olyan harmadik személy magatartására vezethető vissza, aki az utazási szerződésben vállalt szolgáltatás teljesítésével nincs kapcsolatban, és a hibát az Aeroviva az ésszerű elvárhatóság mellett sem láthatta előre, illetve azt nem volt képes elhárítani, vagy ha vis maior esete következett be. Az izlandi vulkánkitörés és az általa okozott károk egyértelműen vis major esetnek számítanak. Az Aeroviva Utazási Iroda és a csoporttal kint tartózkodó idegenvezető minden tőle telhetőt megtett, hogy az utasok hazaszállításáról gondoskodjon. Irodánk az idegenvezetőnk közvetítésével és segítségével több alternatívát felajánlott a Párizsban rekedt csoport részére. Elsőként felajánlottuk, hogy a légitársasággal egyeztetve hazaúti repülőjegyeiket átfoglaljuk 2010. április 21-re, melyet a csoport nem fogadott el. Ezt követően második lehetőségként az idegenvezető vonatjegyet próbált nekik intézni, de a vonatozást elutasították. Ezután menetrendszerinti buszjáratra keresetünk helyet, de sajnos a buszjáratokra már minden jegy elkelt. Ezt követően az utasok azzal a kéréssel fordultak az irodához, hogy az iroda busza hozza el őket Münchenig, mely kérésüket teljesítettük, de irodánknak nem áll módjában buszos szolgáltatást ingyenesen teljesíteni. A Párizs München utazásra árajánlatot tettünk, melyet az utasok elfogadtak és ki is fizettek. Idegenvezetőnk sajnos a helyszínen valóban nem tudott számlát adni, de természetesen az utasoknak postázzuk az általunk kiállított számlákat.
Úgy gondoljuk, hogy a kellemetlenségeket a vulkánkitörés okozta és irodánk minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy az utasok mihamarabb hazaérkezzenek,ezért a fenti cikkben irtakat nem tartjuk jogosnak.
Aeroviva utazási iroda
pipmuc 2010.04.21. 09:16:50
CBI 2010.04.21. 09:18:04
major = őrnagy
hadnagy = lieutenant
CBI 2010.04.21. 09:23:51
Jól mondtad: kötelességetek mindent megtenni, mindenáron (a saját költségetekre) hogy teljesítsétek azt amire szerződtetek. Szó sincs szívességtételről. Küldjetek ki buszt, gyaloghintót és hozzátok haza az utasokat. Ha ez nem lehetséges fizessétek minden költségét a kinntartózkodásnak.
Aksi 2010.04.21. 09:32:09
Minek utazol 4 gyerekkel pénz nélkül???
beriberi 2010.04.21. 09:40:47
Kétszemélyre foglaltunk helyet 2005. január elejére Thaiföldre. Mint ismert 2004. karácsony tájékán cunami söpört végig a térségen. A híradásokat látva bementünk az utazási irodába ( ahol már rengeteg ember tülekedett)és szerettünk volna tájékoztatást kapni ill. mivel ezekután nem akartunk elutazni a katasztrófa sújtotta övezetbe, csere lehetőséget kértünk az irodától.
Az iroda mereven elzárkózott a csere lehetőségétől és nagyon agresszíven, fenyegető módon beszéltek nem csak velünk, hanem a többi utassal is. Közölték, hogy pénzt vissza nem fizetnek.
Annyit sikerült csak elérnünk, hogy több órás vita után a befizetett nem kevés pénz felét visszaadják. Na nem azonnal, hanem kb. 2 hónap várakozás után utalták vissza.
Egy dolog biztos, ezzel az utazási irodával soha, semmilyen kapcsolatba nem fogunk többet kerülni. Messzire elkerüljük őket.
Aksi 2010.04.21. 09:49:37
Csak én érzem úgy, hogy szerintem korrekt? (már ha a "20-ért igértük, 30-ba került a végén" sztori nem fedi teljesen a valóságot)
Vis major esetek mint ez is, mindig lehetnek, ilyenkor minimálisan elvárható, hogy egy utazási iroda maximálisan segíti utasait, akik ennek az önköltségi árát megtérítik. Aki ekkora "rizikót" nem tud vállalni az vagy kössön minden részletre kiterjedő biztosítást (szerintem magyar biztosítónál nincs ilyen, de létezik ilyen másutt és köthető) vagy pedig ne menjen utazni és bízzon benne, hogy otthon nem éri természeti csapás...
2010.04.21. 09:50:31
A Homárban az a vicces amúgy, hogy ha mindkét fél elmesélné a saját szemszögéből a dolgot, akkor mindkettőnek igazat adnánk (általában). De szórakozásnak jó. :)
salty 2010.04.21. 09:59:57
Ennyi hozzáértés után Aeroviva soha.
Kiralylany77 2010.04.21. 10:03:45
A masik dolog, hogy air france- al utaztunk, akik elvileg visszateritik a repjegyunk arat, de az iroda meg ezt is le akarja tagadni. Most errol irhatnek meg tovabbi oldalakat, de kivancsi lennek a kommentelok kozul hanyan talaltak volna jobb megoldast akkor.
Kiralylany77 2010.04.21. 10:11:04
Ezt most megcafolnam, mert a hozzaallas rettenetes volt, vasarnap senki nem akart velunk foglalkozni, meg hetfon is alig-alig mondtak valamit..
"lsőként felajánlottuk, hogy a légitársasággal egyeztetve hazaúti repülőjegyeiket átfoglaljuk 2010. április 21-re, melyet a csoport nem fogadott el."
igen, felajanlottak, de ez napokkal kesobb lett volna, es ekkor meg legaléabb 4 ejszakat kellett volna kifizetnunk a hotelre, pluisz egyeb felmerulo koltsegekre (kaja, stb)
"Ezt követően második lehetőségként az idegenvezető vonatjegyet próbált nekik intézni, de a vonatozást elutasították."
mindenki hallhatta a hirekben, mi a helyzet a vonatokkal, allohelyek is alig voltak, raadasul a jegy is onkoltseges lett volna, ami tobb szaz eurobol jott volna ki budapestig..
"Ezután menetrendszerinti buszjáratra keresetünk helyet, de sajnos a buszjáratokra már minden jegy elkelt."
Ez nem igaz, sajat magunk hivtunk fel tobb busztarsasagot, masnapi indulas lett volna 20 ezer forintert, de ekkor mar az a variacio gyorsabbnak tunt, hogy munchenbe azonnal indulhatnank e skijonnek elenk..
Ennyit az aeroviva szavahihetosegerol.
RedWing 2010.04.21. 10:21:36
Mehet a feljelentés az APEH-nek!
Nekik majd magyarázkodhatnak!
Kiralylany77 2010.04.21. 10:23:16
roziamopsz 2010.04.21. 10:27:27
Honnan tudod,hogy nem küldtek gyaloghintót? Szerintem még úton van valahol, csak nem volt türelmük kivárni, hogy odaérjen.
ember a holdon? 2010.04.21. 10:40:53
beriberi 2010.04.21. 10:50:38
Ez talán jelent valamit.
fourgee 2010.04.21. 10:54:15
roka 2010.04.21. 11:02:32
roka 2010.04.21. 11:13:14
fodorb 2010.04.21. 11:16:37
Az Aerpviva válasza semmitmondó,sablonos.
Szerintem az lett volna a korrekt, ha már a repülő nem megy az egyéb menetrendsz szerinti járatok meg értelemszerűen telitettek, hogy akár a saját költségükön, ha kell egy buszokkal foglalkozó cégtől szerezzenek egy buszt, és küldjék ki párizsba, az Aeroviva valszeg nem jött volna ki rosszul, mert az Air Francve a nem felhasznált jegyek árát visszaadja, hisz a gép fel sem szállt.
Más :
Ha repülőjegyet veszel minden esetben a légítársaságtól vedd mert akkor nincs rajta az utazási iroda haszna.
És ha online teszed még olcsóbb.
Unommáazegészet 2010.04.21. 11:19:51
fodorb 2010.04.21. 11:24:01
2 vezetővel megszállás nélkül teljesíthető.
A szállodákban meg biztosra veszem, hogy beszélnek angolul és németül legalább hisz leginkább abból élnek, hogy külföldiek szállnak meg náluk.
Sosem értettem azokat, akik a németekhez repülővel mennek, nem egy ember, hanem 4-5 , mert 1 ember esetében olcsóbb lehet a repülő, de 4-5 nél már kötvehiszem.
KOOK 2010.04.21. 11:26:26
wartaz 2010.04.21. 11:31:57
Tudtommal valamelyik felettes szerv (valószínűleg a Fogyasztóvédelem) felhívta a figyelmét az utazási irodáknak, hogy ne álljanak úgy az utasokhoz, ahogy teszik, és ne hárítsák a felelősséget - nem biztos, de így hallottam.
Egyebekben egyes hírek szerint külföldön azon is vitatkoznak a biztosítók, hogy ez egyáltalán vis major volt, természeti katasztrófa, vagy mi. Nyilván senki nem akar fizetni és próbálják az utasra tolni, ebben nem csak az Aeroviva ilyen.
Ha szükséged van a tanácsomra, menj be az irodába és próbálj megegyezni velük. Ajánld fel, hogy nem lesz Fogyasztóvédelem, újságcikk (mondjuk ezzel kicsit elkéstetek), APEH, stb., ha rendezik valahogy. Az utazási szerződést is meg lehet vizsgáltatni, nem biztos, hogy mindig, minden irodánál törvényes, és ha az törvénytelen, hiába írod alá, nem lehet rá hivatkozni. Próbáljatok megegyezni !
Ha bemész, ne állj le vitatkozni egy - a pultnál álló - kisfiúval vagy kislánnyal, úgysem kompetens, keress vezetőt, az iroda jogászát és ne hagyd magad lehengerelni paragrafusokkal, meg utazási szerződésben foglaltakkal, mondd, hogy akkor majd a Fogyasztóvédelem eldönti. Kérdezd meg, hogy ki a felügyelő szervük (ki kell függesztve lenni az irodában) és jegyezd fel pontosan, hatásos szokott lenni, a szándékaid komolyságát jelzi. A számlát pedig KP esetén kifizetéskor kell kiadni, nem levélben.
Biztosan meg lehet egyezni.
Még egy tanács, amiért nem fogsz szeretni. Bármilyen rövid időre is utazol, bármilyen közel, ne annyi pénz legyen Nálad, amennyi pont kell. Az utolsó €-kat ne költsd el az utolsó órákban, pontosan ezért. Ilyen ritkán van, de ha mondjuk - ne adja az Isten - bármi történik, mondjuk megbetegszel és a kezelés mondjuk 100 €-ba kerül, akkor a biztosító azt fogja mondani, hogy fizesd ki és utólag térítik. A kórházba/orvosnál Rád sem néznek, amíg nem fizeted ki. A kisebb összegű kezeléseknél mindig így van (a biztosító szempontjából pedig az egy-kétszáz € kisebb összeg, akkor is, ha egy átlagembernek nem az). Soha ne legyen egy út végén 20 € a zsebedben. Ne haragudj, hogy ezt írtam.
A korrektség pedig azt kívánja, hogy az Aeroviva válasza is kerüljön ki a Homárra, ne csak kommentként legyen jelen.
Sajnálom, hogy újra hosszú voltam.
wartaz 2010.04.21. 11:38:48
Pld. érdekes, hogy egy Bécsből induló gépnél, ha megveszed egyes irodákban miért van, hogy - bár a jegy ugyanannyiba kerül, kivéve az árfolyamtrükköket -, a reptéri illeték sokkal drágább. Nem mondom, hogy mindig, de láttam már ilyet. Érdekes...
bldo 2010.04.21. 12:27:21
Kiralylany77 2010.04.21. 14:00:40
Silenzio 2010.04.21. 14:49:49
A tanulság: teljesen mindegy, mekkora és mennyire menő utazási iroda, kispályás lószar mindegyik! Egy közepes pár napos válsághelyzet, és fut a pénze után mindeki. Nincs annyi mozgósítható válságkezelő tőkéjük, hogy segíteni tudjon az utasain. Mert az ügyvezetők lenyúlják a pénz legnagyobb részét, a cégük meg döglődik. Valahogy Magyarországon szerintem minden cég kispályás, máról holnapra él, ha történik valami váratlan dolog, behúzza fülét-farkát és retteg a haláltól. Szánalmasak ezek a turisztikai irodák.
isztambuli 2010.04.21. 16:43:32
párizsi utas 2010.04.21. 16:59:36
Kiralylany77 2010.04.21. 18:03:55
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.22. 00:18:19
szily 2010.04.22. 01:49:12
Hansaplast 2010.04.22. 10:00:11
TUDJA MEG MINDENKI!
A MOTTÓJUK:
kizsigerelni, tönkretenni a róluk véleményt alkotókat. Róluk NEM LEHET rosszat mondani, mert ha valaki meg meri tenni, ők azonnal rendőrséggel (hahaha), feljelentéssel, ügyvédekkel és családunk tönkretételével, rosszakarókkal példálóznak.
Fenyegetni, családi kapcsolatainkban turkáltak, a rólunk tudomásukra jutott információkkal visszaéltek és modortalanul, arrogánsan, fülsiketítően hadakozott velem egy "fiatalember", akinek a szülei és oktatói, főnökei előtt meghajlok, hogy képesek voltak egy ilyen robotembert reprodukálni!
Sem az én verziómra, sem pedig a véleményemre nem volt kíváncsi!
NEM VETTE FIGYELEMBE azt, hogy kivel beszél, hogy milyen hangnemben....
Ez az üzleti moráljuk, mélységes fejet hajtok előtte, gázoljanak csak át az utasaikon, hátha a közeljövőben ők is bezárhatják kapuikat! (végre!)
A telefonszámát jól elmentettem, hiába titkosított, addig megyek, amíg ki nem nyomozom, kihez tartozik és feljelentést teszek zaklatásért!
Kiralylany77 2010.04.22. 10:08:10
Hansaplast 2010.04.22. 10:31:44
beszéltem már fogyasztóvédelmissel. jártas vagyok benne, én is emberekkel dolgozom, így senkivel nem lehet bánni.
sem jogilag sem pedig emberileg. ez nem kedvező cégpolitika, innentől csak mélyrepülés van
Kiralylany77 2010.04.22. 10:58:20
Harlequin 2010.04.22. 14:49:22
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.04.22. 15:39:37
kispista 2010.04.22. 16:21:40
Frucsasz 2010.04.22. 16:22:16
Ezt a szily-bojkottom ellenére is meg kellett kérdeznem.
Egyébként köcsög blogmotor. ÉS pálinkás szép jó reggelt.
Féregírtó 2010.04.22. 16:37:38
homar.blog.hu/2007/07/09/alomnyaralas_az_aerovivaval
Ez a köcsög Gyarmati nem először játszadozik. Dolgoztam vele, ritka nagy tapló alapból.
Fenyegetőzős telefont meg szigorúan rögzíteni!
B : My Man 2010.04.22. 16:42:17
Mivel a zárlat főként a hétvégi vendégeket érintette, ők nem tudtak időben hazatérni. Aki itt ragadt nem volt éppen jó kedvében. Amit akartak, megnéztek, esetleg néhány mélyebb hangvételű dolgot ki tudtak még pipálni.
2. A vendégek egy ilyen kiruccanásra fix összeget szánnak és sok vendég a mostani időszakban nem tud megengedni magának plusz 4-500 euró többletköltséget. Tehát szar kedve lesz, mert nem tud költeni. A másik oldala, hogy egész nap a repülőteret hívja, a vonatokat figyeli vagy a buszokat.
3. Nálunk volt olyan nap, hogy egy vendég sem(!) érkezett meg a szállodába.
4. Visszafelé ugyanez volt igaz: az egyik vendégünk Hertz-es bérautóval ment haza Portugáliába, a másik vendég pedig az egyik taxisunkkal ment haza Párizsba!
Szóval nem volt épp fenékig tejfel ez a pár nap nekünk, szállodásoknak sem.
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 17:10:50
"... de irodánknak nem áll módjában buszos szolgáltatást ingyenesen teljesíteni."
Átlátszó, hazug csúsztatás.
Nem kellene úgy beállítani, mintha ez egy olyan kérés lett volna, mint például "vigyenek el bennünket az útiterven felül még X. faluba is kirándulni". Az utasok csak azt kérték, hogy az Aeroviva egy olyan szolgáltatást teljesítsen (gy.k. hogy hozza haza őket), amit ők már kifizettek.
tamarju 2010.04.22. 17:50:33
iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=9267392
keressétek meg!
jotik (törölt) 2010.04.22. 20:17:59
Most tervezzük augusztusi pihenésünket, nagy család, 5 házaspár, +gyermekek. A jelzett iroda a kosárban volt,előkelő helyen. Törölve, fekete lista. A válaszuk finoman fogalmazva nem korrekt, mellébeszélés.
minusz cc 15 pihenni vágyó.
cogitoergosum1 2010.04.22. 22:12:25
Egy normális utazási irodának így kellett volna kezelnie a kontinensen belül ragadt utasai helyzetét:
- ha sürgős hazajutnia, busz vagy vonatjegyet vesz, ha sokan vannak/nincs hely, akkor bérelt buszt/kocsit küldeni
- ha ráér szállodát foglalni/fizetni neki és a repülőjegyet átfoglalni
- elnézést kérni a kellemetlenségekért
Aki egy 8 milliárdos céget vezet és ezt alpári fenyegetőzéssel próbálja megoldani, az vagy egy bábu vagy egy marha