Rengeteg reakció érkezett arra posztunkra, amelyik az Aeroviva Párizsban rekedt 9 utasának kalandjaival foglakozott. Alant olvasható a cég reakciója, csonkítatlan formában, Zsuzsa levelére:
Az Aeroviva Utazási Iroda válasza:
a Párizsból hazatért utas írására reagálva az alábbiakat szeretnénk tisztázni:
az Aeroviva sem a vulkánkitörésről, sem a következményeiről, így a járattörlésekről és az abból adódó kellemetlenségekről sem tehet.
Az Aeroviva Párizsba telepített idegenvezetője és irodánk budapesti munkatársai egyaránt mindent megtettek annak érdekében, hogy 9 Párizsban rekedt utasa részére alternativ hazautazási lehetőségeket kínáljon, az alábbiak szerint.
1. A budapesti Aeroviva iroda hétfő reggel kapott visszaigazolást az Air France-tól a szerda délutáni járatukra, ezt az idegenvezető azonnal közölte a csoporttal. Az utasok fontolóra vették ezt a lehetőséget, de végül elvetették.
2. Az Aeroviva telepített idegenvezetője felajánlotta az utasoknak a vonattal történő hazautazást. Az utasok azonban leszavazták a vonattal történő utazást.
3. Felajánlottuk a neten megtalálható busztársaságok egyik járatát, melyet az utasok leszavaztak, mert azzal véleményük szerint túl későn értek volna haza.
4. Felajánlotta az idegenvezető az utasoknak, hogy a kényszerű ott-tartózkodás idejére programokat szervez.
5. Utasaink kérésére és javaslatára az Aeroviva Münchenig szóló autóbuszos utazást ajánlott fel, személyenként 30,000 Ft per fő áron. Ez rendkívül kedvezményes és korrekt ár egy ilyen szolgáltatásra. Utasaink ezt a megoldást el is fogadták, s hazautaztak.
Az Aeroviva eddig is mindent megtett és a jövőben is mindent megtesz azért, hogy utasai részére korrekt, minőségi szolgáltatást nyújtson, ahogyan a fenti 9 párizsi utasunkon kívül további közel 10,000 utasunk alternatív útvonalon vagy dátumon a kaotikus helyzetben is biztonságban hazaért.
Aeroviva utazási iroda
yippyupp 2010.04.22. 17:30:42
szita szita péntek 2010.04.22. 17:32:18
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 17:32:56
1. Sem nem rendkívül kedvezményes, sem nem korrekt.
2. Az Aeroviva olyan szolgáltatásért (t.i. az utasok hazahozatala) kért extra pénzt, amit az utasok már kifizettek.
phyllo 2010.04.22. 17:35:24
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 17:36:26
Kukori és Kotkoda 2010.04.22. 17:38:29
TH 2010.04.22. 17:39:13
Ezt most így hogy?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 17:41:17
popsy · http://www.ejatekok.hu 2010.04.22. 17:41:31
yippyupp 2010.04.22. 17:42:21
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 17:42:36
A levél helyesírása is érdekes. Főleg az elején.
Egyébként meg ha ezzel kezdi, és nem ordítozással, nem lesz ekkora botrány...
Mondjuk az utasok érdekes módon nem említették a többi hazajutási lehetőséget.
Vajon ki nem mond igazat?
phyllo 2010.04.22. 17:43:02
2010.04.22. 17:43:38
1. Ez termeszeti katasztrofa volt, semmilyen biztositas, szerzodes nem kotelez egyetlen ceget se arra, hogy ilyen esetben barmilyen koltseget finanszirozzon - biztositas se, hacsak kifejezetten nem erre az esetre is van kotve.
2. Parizs Magyarorszagtol nincs olyan messze, ha valaki azt mondja, hogy busszal tul lassan erne onnan haza, az gondoljon arra, hogy nalunk, peldaul 6 napig ottragadt egy 70 fos Kanadai iskolascsoport akik az erettsegijuk elotti turat fejeztek volna be. Kanada kicsit messzebb van, es ez meg a legegyszerubb tortenetek egyike. Ha valaki keptelen katasztrofahelyzetben 12-20 orat eltolteni buszon azert hogy hazajusson, mert "hosszu az ut" az idiota, lehet engem megkovezni.
3. Barmilyen stilusban is, de ha az iroda ajanlott hazajutasi lehetoseget, az elso alkalomra ugrani kell ilyenkor.
4. 30 ezer forint??? A normal £99-os Eurostar ( London - Parizs vonat)jegyek egy pillanat alatt felugrottak £700-ra, es ez csak az egyike a durva araknak. A buszok legolcsobb jegyei £250 korul mozogtak. Es ez csak London - Parizs. Orulni kellett volna mint majom a farkanak ilyen arak hallatan.
5. Elhiszem, hogy kellemetlen ha egy idegen orszagban reked valaki, es remenytelennek tunik a helyzet, de ilyenkor kellene elovenni a jozan eszet a tarsolybol, es orulni barmilyen megoldasnak, nem pedig uton utfelen pattogni, es lekopni mindenkit. Az utazasi irodanak semmilyen kotelezettsege nem volt. Jogilag ott is hagyhatta volna oket a repteren az idegenvezeto mondvan, hogy a szerzodes erre szol, kivitte oket a repterre, jegy a kezukben, es az elkovetkezo 3-4 napot oldjak meg ahogy tudjak.
Csak a mihez tartas vegett. Es nem nincs semmilyen kapcsolatom az utazasi irodaval. Olvastam az elozo posztot is, es ettol fuggetlenul amit leirtam, a telefonos zaklatas iszonyu pofatlan es bunko hozzaallas - nem utolso sorban buntetendo. Lehet kerni, es bocsanatot kerni ha valami nem tetszik, mind a ket fel reszerol.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 17:43:41
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 17:44:46
ah mindjart del van, de thx
en inkabb zsuzsanak hiszek
alnyi jogom:)
Eric_Cartman 2010.04.22. 17:46:02
Leülhetsz.
2010.04.22. 17:47:40
yippyupp 2010.04.22. 17:47:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 17:48:19
csak zsuzsa maskeppen emlekszik
"Közben nézegettük a vonat ,esetleges menetrendszerinti busz járat indulást ,(saját magunk) helyeket, itt a buszjegy ára Budapestig 23 e. forint lett volna !!!!– de persze ez lehetetlen volt. Ezt az iroda is pontosan tudta , és most jött a leggusztustalanabb húzásuk : az eddigi 20 e lett 30 e Münchenig és onnan megy mindenki ahogy akar , ja és természetesen ott helyben azonnal kp-s fizetéssel , még az átutalásos számla verzióját is elutasították , persze ezáltal a befizetett fejenkénti 30 e. forintról számlát sem kaptunk.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.22. 17:48:30
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 17:50:20
meg lesz
utolso offom, holnaptol orultek haza, jovo szombaton derby
de ide altalaban nem utazasi irodaval jonnek
kulonosen nem aerovivaval
A rája szarik rája 2010.04.22. 17:50:21
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 17:51:05
szita szita péntek 2010.04.22. 17:51:35
Az eredeti panaszos nem is azért rítt, mer' ménem hozták őtet haza, hanem azé, hogy mé nőtt meg az út árjaneki. Mámint 20-ról 30-ra. Hogy ez szerinted aprópéz? Lehet. SZerintem meg a feltételek menet közbeni egyoldalú megváltoztatása csúfság.
yippyupp 2010.04.22. 17:53:12
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 17:54:10
(ezt a szöveget én is ma kaptam :D)
yippyupp 2010.04.22. 17:54:31
eml 2010.04.22. 17:55:03
Q-rious 2010.04.22. 17:55:11
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 17:55:24
én egyből le büdösparasztoznám Gy.F-et...
cogitoergosum1 2010.04.22. 17:55:43
MosoMasa 2010.04.22. 17:56:00
A faszt!
Ésszel már majom. Ha így lenne, akkor már eleve az utazást is így kellene elfogadni: Utazol geci? Ne, roller! Tejelj oszt húzzál a picsába, a többit meg oldd meg? Ez a módszer lenne a megfelelő? Uggyanmá!
phyllo 2010.04.22. 17:56:19
eml 2010.04.22. 17:56:26
szita szita péntek 2010.04.22. 17:57:55
Egyébként a büdösparaszt jelzőt inkább az utólagos zaklatásaival érdemelte ki.
Alikam 2010.04.22. 17:58:22
Vis Maior esetén a repülőtársaságok kötelesek a jegy árát visszatéríteni vagy ha az utas elfogadja, akkor későbbi gépre feltenni őket.
Akkor hol a gond?
Az Aeroviva megkapta ezt a pénzt? Ha igen miért nem abból fedezte a visszautazás költségeit az utasok részére?
szita szita péntek 2010.04.22. 17:59:13
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.22. 18:00:08
azt kellett volna mondani, hogy mivel a repjegyük árát visszadja a reptető cég, így ennek az összegnek a fejében hazajöhetnek és akkor senkit nem ért kár és mindeki mosolyog...
2010.04.22. 18:00:12
Ha azt mondom egyik oraban, hogy egy szoba £89, a kovetkezoben azt hogy £109, es a kovetkezoben meg mar £159, akkor ugyan lehet, hogy 20 ember azt mondja hogy sok, de 200 masik pedig egymast fogja taposni, hogy CSAK ENNYI? Mert el lehet hinni 30 ezer forintos buszjegy par szaz kilometerre nem volt sok ezalatt a par nap alatt. Ez uzlet akarki akarmit mond, es ha a te munkad is az, hogy minel tobb bevetelt termelj a cegnek, akkor igenis te is ezt fogod mondani.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 18:01:25
jonnek ilyenkor mindenfele modon
tavaly itt volt Erzsebet kiralyno is
na mondjuk O nem nalunk lakott
a legolcsobb szobank hetvegere 10.000 dollar
Dave_bloghu 2010.04.22. 18:02:22
Párizs meg mondjuk végig pálya, szóval még az is belefér, hogy hazaszólok, hogy két haver induljon már el egy 7 személyes kocsival. (fél nap az út.)
szita szita péntek 2010.04.22. 18:03:53
gregaba 2010.04.22. 18:04:13
tamarju 2010.04.22. 18:06:29
nem jutott volna 9 darab azoknak akik ottragadtak? mondjuk 5000 Ft-ért...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 18:07:00
junius utan 1 hetet fel tudok ajanlani, most koltozesben es alalsvaltoztatasban vagyunk, meg itt a derby, a fiam eskuvoje stb.
utana megyunk le Ashevillbe, ott be kell rendezkedni
de ha korabban kell megkerdezem a fiamat
tamarju 2010.04.22. 18:07:55
yippyupp 2010.04.22. 18:08:02
XCat 2010.04.22. 18:09:35
Legalább köszönnyé vazze:D
neurotikk! (törölt) 2010.04.22. 18:10:35
Az iroda ugy talalja az idegenvezetovel kozos keresest a helyszinen, es a lehetosegek merlegeleset, mint ha ok ajanlottak, az utasok meg sorra visszautasitottak? Bazdmeg ki hiszi ezt el, hogy nem akartak hazajonni!! Bazdmeg ott irja hogy egyutt kerestek es merlegeltek, olvassatok mar el Zsuzsa levelet mielott hulyet csinaltok magatokbol! Mikor az iroda csinalta, kozosen az egy szem kintlevo ember! Az utasokat megfizetitek a munkadijert ember?! Ennyire beleszoktatok mar a hazudozasba hogy eszre se veszitek mennyire kilog a lolab?! Tipikus 90-es evekben felnott ugyeskedesre epito vallalkozas, elbasszuk es majd megmagyarazzuk, kihazudjuk magunkat.
Milyen ajanlatrol beszel ez a kepmutato gep aki itt irja a levelet - gondolom Gy.F. mondta tollba de ala mar nem irta. Ez mar hihetetlen arrogans.
Majd biztos jol visszautasitanak hatarozottan mindent, csak hogy egy veletlenszerut kivalasszanak kesobb? Ami nem is viszi haza oket?!! Nem akarjatok rogton a Mikulasra fogni az egeszet es Izraeli kettosugynokokre?
Bazdmeg, hat hazudtok pofatlanul, nyilvanvalo!!
Nme hiszem ezt az arroganciat. Az iroda ugy tesz mintha ezen dolgozott volna az alkalmazottak jo resze, profinak probalja feltuntetni magat, pedig kozosen kerestek az idegenvezetovel az utasok, hat olvassatok mar legalabb!
Felbaszott ez a taho ceg, eddig nem volt dolgom veluk, de ezentul se tuti, es semmi ismerosomnek sem ha rajtam mulik. Mindjart megy egy kibaszott korlevel egyszeru linkekkel es idezetekkel a rossz tapasztalatokbol. Megerdemlik hogy tonkremenjenek, az alkalmazottak koszonjek a 'fonokuknek'. Fonok! Annyi esze sincs hogy legalabb konzultaljon egy PR-ossal ha mar nullat ert hozza es mielott olyan baromsagokat csinal amit Pistike a 2b-bol se tenne meg mindenfele PR erzek nelkul sem, csak mert tobb esze van annal.
tokomtelevan 2010.04.22. 18:10:39
Csak tudnám, hogy akkor eddig is mia francokért volt rájuk ennyi panasz, miért tojtak a békéltető testület ajánlásaira, stb
Eddig sem mentem volna sehova velük, ezek után pedig pláne nem megyek.
Az utasok fizettek az útért oda-vissza.
Az utazási iroda Zsuzsika szerint több változatot ajánlott, hogy az utasok hazajussanak!
Menjetek vonattal!
Menjetek busszal!
Szervezek fakultatív kirándulást amíg itt vagytok.
CSAK PÁR DOLGOT NEM AJÁNLOTT!
Azt hogy mindezt ingyen teszi, vagy a repjegy árát visszatéríti, a fakultatív kirándulás ingyenes, ingyenes szállás, amíg nincs hazaindulás.
Mit is segített a hazajutásban az AEROVIVA?
Lóf@szt!
Csak megpróbált még extraprofitot bevasalni a pórul járt utasokon.
eml 2010.04.22. 18:12:12
De miért kellett az Aeroviva vezetőjének az uitasokat telefonon zaklatnia?
tamarju 2010.04.22. 18:13:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 18:14:54
És mint tudjuk az itt megjelenő szolgáltatóknak szinte mindig igazuk van mert ők olyan kibaszottul korrektek.
@Csokis: Ó ne bánts könyörgöm :D
tokomtelevan 2010.04.22. 18:15:13
Meg lennék lepődve, ha az AEROVIVA 5 nap alatt 10.000 utast hozott volna haza.
EZ IS HAZUGSÁG!!!!
gregaba 2010.04.22. 18:15:54
neurotikk! (törölt) 2010.04.22. 18:17:59
Szerinted itt ha egy haszonlesot - itt mas karan eloskodot ertek - azzal vedesz hogy vannak mas nagyobb haszonlesok is, az mennyi szimpatiat fog kivaltani.
Mikor itt tobbnyire olyanok vannak akik potencialis haszonleso aldozatok.
Gondolkodsz te neha?
Nem eleg, hogy karteritest nem kaphat az utas - ertheto, a tarsasagok nem tehetnek a vulkanrol -, da penz nem jut vissza a tarsasagoktol az utashoz, sot!, kozben meg a megmarado kapacitason nyereszkednek egyesek?
Nem gondolod hogy egyszer vege lesz a vulkankitoresnek, es ezeknek a nyereszkedoknek megviszik a hiruket az utasok?
Lathatoan nem gondolkozol.
Uzleti mechanizmus? Budos egy kis takaro ez elfedni a kapzsisagot.... jol beeted magad ebbe a tarsasagba, gratulalok.
demagofób 2010.04.22. 18:18:07
Pontos árakat a taxitársaságtól kell kérni, de biztos, hogy 250-nél kevesebb lett volna és alkudni is lehet.
norbert79 2010.04.22. 18:18:25
(Meg üzenem mindenkinek...) Ennyit erről, az Aeroviva meg nálam felkerült a fekete listára.
yippyupp 2010.04.22. 18:18:43
XCat 2010.04.22. 18:19:17
Vannak ilyen emberek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 18:21:28
OK
de alvas a nappaliban, mert mi csak ketten vagyunk es 1 szoba nappalis a kero 80 nm2
tamarju 2010.04.22. 18:21:48
ZX 2010.04.22. 18:24:50
norbert79 2010.04.22. 18:25:35
De ezek után már hallani sem szeretnék róluk...
ZX 2010.04.22. 18:26:48
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 18:27:41
nem volt segitokeszseg az iroda iranyabol, a kihelyezett idegenvezeto meg csak-csak probalkozott, de az iroda mindent elutasitott
ahelyett hogy kikuldek volna egy kisbuszt ertuk oszt lecet
vagy szereztek volna vonatjegyet, vagy buszjegyet
lehetove tettek volna kesobbi utalast a jegyekre
stb, stb.
amugy em udom, ha az a rohadt busz el tud menni Munchenig, miert nem tud Pestig, vagy legalabb hegyeshalomig, onnan mar van vonat
a levelbol neken nem az jott le, hogy avalaszban foglaltakat az iroda teljesitette
valaki hazudik
tejbetök 2010.04.22. 18:28:19
365 nap 730.000 ember
Ez alapján minden ember az országból aki megjárja külföldet, az az AEROVIVAVAL utazna.
Én hiszékeny vagyok, de ennyire azért nem.
gregaba 2010.04.22. 18:28:29
MikulásCentrum Mikulás Rendelés Házhoz Télapó · http://www.mikulascentrum.hu 2010.04.22. 18:29:36
2010.04.22. 18:32:22
A fenykepeket megneztem en is mert kivancsi voltam. Nem tudom,hogy kinek mi a baja a kepekkel? Azok amik, egy ember emlekei akinek tobb lehetosege van utazasra mint masoknak. Ezt pl. nem ertettem, hogy miert kellett?
Igen, ha sertegetett az iroda kepviseloje, fenyegetett, akkor fel kell jelenteni zaklatas, adocsalas, garazdasag miatt. Ebben igazat adok.
De az uzlet az uzlet, nekem ne mondjatok mar, hogy ti kenyelmesen leirnatok tobb szazezer forintos koltseget a semmire? Mert az utazasi irodanak ugyanugy ki kell fizetnie az utazasi koltsegeket, ugyanugy vannak szamlai, alkalmazottai. Es a penzvisszaterites a legitarsasagtol meg csak sokara jon meg. Azt meg ne ugy kepzeljetek mar el, hogy az utazasi iroda csak ugy kapni fog majd 900 ezer forintot az AF-tol jegyvisszateritesre! Csak akkor van visszaterites, ha a legitarsasag altal ajanlott tervek egyiket elfogadja. Es a jegyarak, nyilvan kedvezmenyesek az irodanak mert tobb szaz jegyet vesz evente. Ennek tukreben a visszaterites is az alacsony kedvezmenyes ar lehet maximum - ha kap egyaltalan vissza valamit.
Sokaknak fogalmuk sincs, hogy az uzlet hogy mukodik, es hogy egy cegnek is vannak kiadasai, meg, hogy nem ugy megy, hogy csak hirtelen majd leemelek 5 milliot a ceg szamlajarol, es abbol fizetek, majd hitelre. Es ha nincs eppen penz a szamlan? Ha meg nem jottek meg a befizetesek? Ha nincs a cegnek olyan hitelkerete, hogy azonnal fel vehessen tobb milliot keres nelkul? Akkor mi van? Es egyebkent azt a penzt amibol hazahozza az utasokat ki fogja kifizetni? Az utas azt mondja, hogy ingyen kell, tehat nem fizet. A biztosito nem fizet, mert neki nem kell. A legitarsasag nem fizet, mert elvegre semmi koze nem volt az egeszhez, raadasul mire eljutnanak oda, hogy repulhessenek, az utas mar otthon van, tehat szemelyes kerelmet nem tud benyujtani - igen szemelyes kerelem kell a visszateritesekhez, utlevel fenymasolat, meghatalmazas, koveti kozbenjaras, meg ilyenek.
Szoval az itt levo sok hoborgo azt elvarja, hogy szazezreket fizessen ki a ceg sajat zsebbol pofara, mert nagyon kell magukat szegyellni , hogy egy vulkan kitort...
A pofatlan hozzaallast a ceg reszerol mar tobbszor irtam, hogy nem kell toleralni, fel kell jelenteni, nem pedig kocsmabatorsagot gyujteni orditozassal. El kell menni egy ugyvedhez es intezkedni. JA! Hogy fel kell kelni a fotelbol, es tenyleg elmenni egy ugyvedhez, tenyleg eljarni a birosagra, es ott lenni az uleseken! Az mar sok... Aki a szajat jaratja, de nem hajlando megvedeni az igazat, az ne csodalkozzon a sorsan.
XCat 2010.04.22. 18:35:25
Nem a semmire írja le, hanem hogy ne történjenek ilyenek, mint ma. A cég jó híre, meg egyéb baromsága.
Ha minden kommentelőre csak egyet számolok, akkor is bukott pár száz potenciális ügyfelet. Ez hosszú távon sokkal többe fog neki kerülni.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.22. 18:36:03
kispista 2010.04.22. 18:38:41
Kb hasonló logikával tagadja meg sok cég a garancia teljesítését! Mert úgymond minek fizesse ki saját pénzéből a vevő kárát!
Más az hogy nem utaztat haza ingyen és más az, hogy ezen még nyerészkedni is akar! Önköltségi áron hazahozhatta volna az utasokat! És nem extraprofittal!
Üzlet az üzlet! Tényleg jó üzlet többezer potenciális vevőt elveszíteni a geciputtony viselkedés miatt!
2010.04.22. 18:41:47
Sasfióka 2010.04.22. 18:44:11
Első alkalommal egy Budapest-Tokyo (közben két átszállás) repjegyet vásároltam (volna) tőlük, két fő részére. Az iroda zárása előtt KETTŐ PERCCEL érkeztem meg, közölték, hogy zártak a rendszerek és MÁR NEM TUDNAK SEGÍTENI. Úgyhogy elmentem, és megvettem máshol...
A második alkalom detto. De mivel én már nem vettem volna tőlük jegyet, így egyik ismerősöm futott bele. Ő Burgaszba vett három főnek. Hat előtt pár perccel értem az irodába ÚGY, HOGY ELŐTTE TELEFONON EGYEZTETTEM VELÜK, HOGY MEGYEK, ÉS ÁTVESZEM A JEGYEKET. Megérkeztem és a biztonsági őr közölte, hogy én ide ma már be nem megyek... Hiába közöltem, hogy meg van beszélve, szerinte csak "kamuzom" és őt ezzel "nem etetem meg", mert itt már "lejárt a munkaidő".
Köszönöm az ügyfélbarát hozzáállást, másodszor is sikerült a repülőjegyet alternatív helyen, Aeroviva szuperárban megvennem...
Tényleg ügyfélbarát megoldás az, amikor valakire rábasszák az ajtót úgy, hogy meg van beszélve, hogy megy.
Kívánom a kedves tetünek a vezetőségben, hogy egyszer egy Airbus ajtaját csukják rá. Lehetőleg utazómagasságban, és ő kívül legyen. (Most a lehetetlenségi faktortól tekintsünk el.) De úgy is mondhatnám, hogy az ingyenjegyek igénybevételekor csak félútig legyen üzemanyag és az óceán felett repüljenek... Köszönöm.
kispista 2010.04.22. 18:45:14
dr. orter 2010.04.22. 18:45:35
Csakhogy itt nem arról volt szó, hogy valaki szeretett volna Párizsból Münchenbe menni és kapott erre egy kedvező ajánlatot, hanem hogy a hazajutás ki volt fizetve, és a cég a kifizetett áron felül kért volna még 30000 forintot, és azzal is csak Münchenig mehetett volna az utas.
Mekkora különbség, ugye?
Sasfióka 2010.04.22. 18:47:01
Píter 2010.04.22. 18:49:22
Píter 2010.04.22. 18:50:57
XCat 2010.04.22. 18:51:30
Különben a hülyékkel nem tudsz mit csinálni, mindig is voltak, és lesznek is. A cég viszont akkor is cég, bevett működési gyakorlattal, meg szabályokkal, mert anélkül csak egy rablócsürhe.
phyllo 2010.04.22. 18:52:00
Nálunk nem csak a haszon a fontos, van üzleti korrektség is.Mit várjon az ember olyantól, aki fenyegetőzik, stb.
Mellesleg az évi 5 milliárd forgalomból ezt kárpótolhatta volna.
Az éttermemben, ha nem ízlik a kaja nem fizeted ki, nem csinálok balhét. Nálad úgy látom a pénz mindenek előtt. Átverni, lehúzni az ügyfelet, felétek ez a módi.
XCat 2010.04.22. 18:53:11
dr. orter 2010.04.22. 18:53:26
XCat 2010.04.22. 18:56:10
Én képtelen vagyok. Megölnélek a végére. Vicc és túlzás nélkül. A fejedre ülnék, és kikaparnám a szemedet. Közben pedig kurvára meg lennék sértődve, hogy belekényszerítettél ebbe a kibaszott szarba.
(Rühellem a tömeget.)
XCat 2010.04.22. 18:57:19
Magam_a_Mondomét! 2010.04.22. 18:57:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 19:00:37
errol azert kerdezzel meg egy mosogepszerelot.....
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 19:01:04
Mondjuk a per lehetőségét már én is mondtam.
@CatMother: Így is buszon ültek, de ugyebár valószínű az a dolog kulcsa, hogy az Aeroviva tuti nem ajánlott fel semmi hazajutási módokat ezen az egyen kívül.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 19:01:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 19:02:18
eml 2010.04.22. 19:04:26
Állj be a kútra tankolni!
Nézd meg a benzin árát: 330 Ft/l
Tankolj, tedd vissza a pisztolyt.
Bemész fizetni, a benzin ára 360 Ft/l
Így már érted? Ha nem érted, hogy ez üzlet, akkor este felhívlak.
Majd én is zaklatlak telefonon mint az Aeroviva vezetője az utasokat.
neurotikk! (törölt) 2010.04.22. 19:04:53
"El kell menni egy ugyvedhez es intezkedni. JA! Hogy fel kell kelni a fotelbol"
Nem csak. Ehhez be kell fektetni penzt es idot amit egyeb hasznosra koltenel. Es ebbol legalabbis az idot nem adja vissza senki, meg ha a befektetett koltsegeket reszben vissza is kapja - nem kapja vissza teljes egeszeben meg ha nyer se, minden jarulekost nem fog -, plusz a partizezret amiert perelne.
Es ezt nagyon jol tudjak a tisztessegtelen taho 'szolgaltatok' is, hogy nem fogja egyenkent megtenni a sok ugyfel. Ok pihenni akartak, volt mar eleg veszteseg igy is, kellemetlen elmeny ami nem hianyzott, jobb lenyelni a bekat mint ragcsalni.
A szolgaltatok mindezt tudva nyugodtan fenyegetnek perekkel vagy hivnak fel pereskedesre, mint ahogy te is itt, lathatoan otthon vagy a temaban.
Egyszerubb benyelni es soha a budos eletbe nem foglalkozni veluk tobbe, sot, elhinteni a rossz hiruket.
Pereljeni? Eleg ketseges es nem is eleg eltantorito.
Es kulonben is eleg gaz ha ez pereskedesig megy, mik vagyunk mi mindnyajan - utas plusz szolgaltato -, ugyvedjotekonysagi intezmeny? Azt hinnem valaki utazni akar, kellemes idotoltest, a masik meg szolgaltatni es megelni. A megelni nem egyenlo az ugyeskedessel. A kellemesbe meg nem tartozik bele a pereskedes, plane nem ha egy elbaszodott utazas utan jon.
Itt nem a pereskedes ami hatasos. (esetleg feljelentes, ha lehetseges, ne az ugyfelnek kelljen itt maganyos lovagot jatszania, de van annal is jobb)
Inkabb a rossz hir terjesztese.
Amihez nagyon hatasosan asszisztalnak a kedves erintettek is mint latjuk.
Nem is rossz hir terjesztes ez, mert az koholt dolgokra hasznaljuk mostansag. Hanem csak elmondani a tapasztalatainkat nagy nyilvanossag elott. A rosszt azt a ceg adja maga. Hivjuk ezt leleplezesnek.
A pereskedes utan vesztene a ceg egy-ket szazast? Az semmi, behoznak mason. (emlekeztetnelek az eves forgalmukra) Az csak olaj a tuzre.
Ez az amivel hatasosan lehet tenni ellenuk, nem az ugyvedekkel.
Sok utas is megeri a penzet, nem is hisz el mindenki minden panaszkodast, foleg lassan itt a Homaron, vannak itt minden porszembe belekotok elegen, de pont ezert is jobban jartak volna ha mar nem fizettek csendben, hogy legalabb kussolnanak. De hat ehhez hulyek. Vagy is ez a Ferike, ez az idiota. Ezzel a par telefonhivassal, meg ezzel a kepmutato levellel tobbet vesztett, mint ha taxival hoz haza minden kintrekedtet.
Ez lenne az uzlet? : )
tonchyka 2010.04.22. 19:04:57
yippyupp 2010.04.22. 19:06:09
eml 2010.04.22. 19:06:45
Naja, ha ezt túléli, mindezt azért mert az Aeroviva vezetője, Gy.F. telefonon zaklatta az utasokat.
phyllo 2010.04.22. 19:09:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 19:09:44
oreg hal vagyok,emlekszem a nickekre
sot eszreveszem ha valaki valt
a tobbit majd priviben ha aktualis lesz
tonchyka 2010.04.22. 19:10:13
gorillka 2010.04.22. 19:11:23
Egy vállalkozásnak kockázata is van. Jelen esetben az ügyvezető kockáztatott és vesztett, amit agresszív telefonálással is tetézett.
A pillanatnyi "remélt" extra profitért beáldozta a jó hírnevét.
Csak gratulálni lehet neki.
Látom, te nagyon ismered, hogy hogyan működik egy vállalkozás...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 19:11:48
a tomeg meg teged
neurotikk! (törölt) 2010.04.22. 19:12:05
Nagyon jo lenne meg tudni melyik angol helyen dolgozik, nehogy belefussak veletlenul.
gorillka 2010.04.22. 19:15:38
eml 2010.04.22. 19:17:56
Sok megszólalása sík gáz.
tejbetök 2010.04.22. 19:20:44
Milyen érdekes, hogy eddig soha nem írtál a homárba hozzászólást, most pedig osztod itt az észt, hogy jól járt el az aero.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy Te vagy Gy. F., csak nem mered magad vállalni.
eml 2010.04.22. 19:20:46
Egy reptér melletti szállodában dolgozik.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 19:22:32
És a bírót kurvára megkenhették, mert úgy elkaszált, ahogy illik, holott tárgyalás közben még néha egyet is értett velem.
És akkor egy dörzsölt utazási irodával + bejáratott ügyvédeikkel álljanak le pereskedni.
eml 2010.04.22. 19:23:27
Írt.
Pl 2009. 12. 29. 0:24-kor
XCat 2010.04.22. 19:24:11
tejbetök 2010.04.22. 19:24:20
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 19:24:45
titan 2010.04.22. 19:26:24
tejbetök 2010.04.22. 19:28:32
XCat 2010.04.22. 19:29:07
juhaszvik 2010.04.22. 19:29:14
én veszek magamnak repjegyet, foglalok szállást, megszervezem az utam. miért kellhetnek mégis ők? hogy a kiépített kapcsolatait és meglévő tapasztalatait rendelkezésemre bocsássa, például ha baj van.
lehet, hogy ez nekik pluszköltséggel jár, de basszus nekem meg az, hogy őket választom, mert azt hittem, hogy majd számíthatok rájuk.
lávasünt nekik! :)
XCat 2010.04.22. 19:34:16
amfiteatrum 2010.04.22. 19:35:00
Hajrá GyF!!! Vágd még amad alatt a fát!!!
tamarju 2010.04.22. 19:36:03
Tomi1973Wien 2010.04.22. 19:39:24
eml 2010.04.22. 19:39:46
Az általa írt hozzászólásban rámész a nevére, a hsz nevétől balra, majd adatlap megtekintése. Utána az aktivitásai fül.
blog.hu/user/27225/tab/activity
Belelapoztam a hozzászólásaiba, nem egy lángész a gyerek, de nem az Aeroviva fizetett ügynöke.
Azt írja egy helyen, hogy 2003-ban a Fogarasi Tescoban dolgozott diákmunkán. Egy másikban meg elhenceg vele, hogy neki itthon jó dolga volt. Hát döntsétek el.
t0thl 2010.04.22. 19:40:59
Ilyen esetben az utasokban is meg kellene, hogy legyen a kompromisszumkészség. Ha egy hónapig tör ki a tűzhányó nem hinném, hogy annyival több ideig kellene nyaralniuk az utazási irodák költségére.
Semmi közöm a bizniszhez csak tele van a tököm az emberek inkorrektségeivel, amik előfordulnak mindkét oldalon.
t0thl 2010.04.22. 19:42:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 19:42:16
I.C.ram 2010.04.22. 19:46:17
Ha veszel egy mobilt, és kiveri egy járókelő a kezedből, akkor a mobil gyártójához vagy a szolgáltatóhoz mész reklamálni? Hát nem igazán. Nem tehet az Aeroviva a vulkánról.
XCat 2010.04.22. 19:46:40
eml 2010.04.22. 19:48:40
De miért kellett az Aeroviva vezetőjének az utasokat telefonon zaklatni?
V. 2010.04.22. 19:50:26
Szeretném az Aeroviva vezetőség figyelmébe ajánlani ezt blogot.A blog gazdája remekül szórakozik a dolgon :)
gorillka 2010.04.22. 19:50:53
Nem az a megoldás, hogy széttárjuk a kezünket, hanem segítünk.
Pont az ilyen ügyek terelik át az utazókat a szervezett utaktól az egyéni utazások felé.
Olcsóbb is, színesebb is.
AlexWolf 2010.04.22. 19:51:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 19:52:13
titan 2010.04.22. 19:54:33
bambapacák 2010.04.22. 19:57:23
cogitoergosum1 2010.04.22. 19:58:00
A Lufthansa adott vonat vouchert Frankfurt-Zürich viszonylatra és ezen felül visszatéríti a cégünknek a visszaúti jegyárat, mert csak a visszaút maradt el.
A Swiss a Los Angeles-Zürich kedd helyett ma jön vissza a kollega, az átfoglalás ingyenes volt, szálloda a Swiss költségére. Egyéb utak átfoglalását költség nélkül megcsinálták.
Air France Zürich-Párizs-Zürich, meg kellett előlegeznie a kollegának a vonatjegy árát, amit az Air France megtérít.
Nem vagyunk utazási iroda csak kikérdeztem a szervezőt.
Ez nagyjából így lenne normális. Nem értek egyet azzal, hogy az utazási irodáknak nincs felelősségük, hiszen ha valaki prémium szolgáltatást választ felárért, elvárhatja, hogy gondoskodjanak róla akár vis major esetén is. Hiszen többnyire azok utaznak irodával, akik nyelvismeret vagy tapasztalat hiányában nem merik maguknak megszervezni.
A normálisabbak nyilván belekalkulálják az árakba, hogy az utak X %-a vesztességes lesz, az előre nem látható körülmények miatt, és ilyen helyzetben saját zsebből is besegítenek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 19:58:55
ellentmondas van a beszamolo es a valaszlevel kozott
ez egy
ketto
sima hozzaszolot hivogatni es fenyegetni
mer' meg a posztolot felhivni, hogy elnezest holgyem de ez nem igy tortent, ha nem ugy tortent
igen erdekes lenne ha leirnam itt hogy a sony vaio egy fospuMpa, mert az, es erre jakataki sony felhivna hogy ne irjak ilyet mert irgum burgum
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 20:01:54
cogitoergosum1 2010.04.22. 20:07:50
Úgy látszik ebben a szakmában ez a divat :)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.22. 20:09:01
2) Felajánlották a busszal hazautat.
3) Felajánlották a busszal Münchenig utat 30e-ért.
Az utasok a harmadikat választották. Na, ezt nem veszem be.
És akkor is, miért zaklat telefonon???
lella_88 2010.04.22. 20:11:29
XCat 2010.04.22. 20:13:30
Egyféle következmény lehet, hogy rohadtjól érezm magam, és boldogan érek haza. Minden másért az iroda felelős, és nyuvadjon meg. De előtte kárpótoljon.
Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.04.22. 20:19:02
XCat 2010.04.22. 20:21:16
Fíldödi Ferenc 2010.04.22. 20:23:30
A hangfelvételt azért meghallgatnám.
plb 2010.04.22. 20:24:00
párizsi utas 2010.04.22. 20:27:07
Jonas-R 2010.04.22. 20:27:24
muhaddib melle allnek annyiban, hogy tenyleg kicsit tul sok a frocsoges a homaron monstansag.
Annyiban meg tokhulye, hogy elhitte a levelet, mivel kizartnak tartom hogy egy utazasi iroda felkinaljon buszos/vonatos hazajutasi lehetoseget, amit elutasitanak, majd valasztjak helyette a felutig buszost. Hacsak nem volt irrealis ara az elso ketto lehetosegnek ugye...
A ceg meg monnyonle.
Mylady 2010.04.22. 20:29:00
Gondolok itt a hirtelen sokszorosára drágult busz- és vonatjegyekre, a ki nem adott vagy sokszoros tarifáért kiadott bérautókra, az utasaikat cserbenhagyó utazási irodákra stb.
Én bizony közzétenném, mint tisztességtelen piaci magatartást.
Mert ez, amit műveltek, undorító és aljas húzás.
Kb mint amikor földrengés vagy hasonló történik és egyesek hordákban fosztogatnak...
daimjo 2010.04.22. 20:32:29
Régebben, kb. 7-8 éve vettem náluk párszor repjegyet, aztán rájöttem, hogy kb. háromszoros reptéri illetéket számolnak fel (!!!), ugyanis azt nem kell részletezni... tehát egy repjegy náluk a korrekt 120+30 helyett 120+80... és drágább jegyeknél még durvább... volt, hogy az ő áraikhoz képest feleannyiért vettem jegyet...
Szóval soha, semmit az Aeroviva-tól!!!!
Mindenre ott az internet, ha meg az macerás valakinek, vannak korrekt irodák...
Szerintem ennél lejjebb nincs... de volt már nekik botrányuk elég, nem is tudom, hogy élnek még meg?!
Jonas-R 2010.04.22. 20:35:37
" Az Aerovivát tulajdonosunk saját utazási élményeire alapozta: a diákévekre jellemző rendkívül szűk költségvetésből valósította meg öt földrészre kiterjedő utazásait, így vállalkozását már kezdetben is segítették saját utazási tapasztalatai is. Az iroda forgalma már 1997-ben elérte az 500 millió Ft-ot, majd 1998-tól az Aeroviva az ország legdinamikusabban fejlődő utazási irodája lett, forgalmunk 2007-ben várhatóan eléri a 8 milliárd Ft-ot. Tulajdonosunk 100% tulajdonrészét több külföldi utaztató vállalat, valamint hazai befektető érdeklődése ellenére mindmáig megtartotta. "
Ha csovezel a vilagban tenyleg ki kell hasznalni minden lehetoseget. Kivancsi lennek ki a tulaj. Ha nem GY F, akkor velelmezem GY F mas allas utan fog nezni hamarosan. Ha O... akkor is remelhetoleg :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 20:38:15
Mokka The Sniper 2010.04.22. 20:42:25
C. Guss (törölt) 2010.04.22. 20:44:13
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.04.22. 20:48:21
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.22. 20:50:32
ilovecooking 2010.04.22. 20:53:21
Szóval:
-az aeroviva ügyfelei felé tanúsított viselkedését én is totál elmarasztalam, amikor meg a megfenyegetésükről olvastam, köpni nyelni nem tudtam!
-A posthoz legelőször hozzászóló londoni szállodaalkalmazottnak: egyrészt meg tudom érteni az álláspontodat, én is dolgoztam pont egy éve egy másik londoni reptér másik 900 szobás szállodájában, szóval van némi fogalmam az egész utazás-szálloda stb. bizniszről és épp ezért tudom, h a ny-eui menő szállodáknál a legeslegelső szabály, amit -mint új munkaerőnek- a fejedbe vernek, h MINDIG A VENDÉGNEK VAN IGAZA!!! még akkor is, ha nem is! Külön oktattak minket arra, h nemcsak h igazat kell adni legtöbbször a vendégnek, de igyekezzünk a kommunikációban elkerülni a 'negatív' szavakat (nem fog menni, nem az én feladatom, nem biztos, lehetetlen...) Persze erre a rafkós vendégek utaznak és a legpofátlanabbat elhajtják, de amíg kint dolgoztam, csak ámultam, h milyen mértékű kárpótlásokat, ajándékokat, kedvezményeket biztosítottak, nem csak a jogos panaszok kiengesztelésére, de a szimpla nyafogás elhárítására is (pl. panasz, amit kezeltem: nem tetszett a szoba színösszeállítása a vendégnek, 'upgrade' jobb szobakategóriába, "we are so sorry for your inconvenience, sir!")Senki ne mondja, h a kártérítési kiadások nincsenek egy utazási irodánál, szállodánál jobb helyeken belekalkulálva az éves költségvetésbe! Többek közt ezért alkalmaznak kelet-euból jött fiatalokat picit több, mint minimálbérért, mert ezen jót lehet spórolni!
-Következő: londoni kommentelő védelmében arra kérek minden többi hozzászólót, CSAK AZÉRT, MERT VKI AZ ELTÉRŐ ÁLLÁSPONTJÁT -káromkodás nélkül- KI MERTE ITT FEJTENI, NE KÜLDJÉTEK EL A BÚSBA, 'HÜLYEGYEREKEZZÉTEK' LE VAGY NYOMOZZATOK UTÁNA AZ IWIWEN, HÁTHA TALÁLTOK VMI HIBÁT EDDIGI ÉLETE TÖRTÉNETÉBEN!!! elmondani nem tudom, milyen gyerekes és kicsinyes ez a hozzáállás, neki is jár a szólásszabadság! Már már emlékeztet ez a stílus egy bizonyos utazási iroda panaszkezelő rutinjára...
Köszönöm, ha elolvastok, minden jót és jobb szerencsét utazásaitokhoz a jövőben!
flippant 2010.04.22. 20:57:44
neurotikk! (törölt) 2010.04.22. 20:59:22
Ez a GyF ez egy mocskos hazug diszno!
Meg durvabb a kontraszt most a hozzaszolasod utan az onajnarozo, mindenki kepebe hazudozo fenti levelukhoz kepest. Vagy goze sincs a sziturol es ezt feljavitja eszetlenul, egy pihenyi jo szo nelkul, inkabb kritizalva tovabbra is a fejlelentes es a zaklato telefonhivasok utan (en a rendorseg helyeben hivatalbol vizsgalodnek), vagy tisztaban volt a helyzettel, es akkor meg rosszabb, mert akkor szantszandekkal es masokat zaklatva hazudozik. Vagy alkalmatlan es kepmutato, vagy egyszeruen csak ordenare becstelen szelhamos alak.
Eddig se volt hiheto, na de igy ez mar tenyleg nagyon irritalo.
(Azt mondta elsore az iroda, hogy nincs donteshozo hetvegen? Rendkivuli helyzet van, kozben a tulaj ennyire aggodik a kedves utasai miatt hogy szarik bele? Nincs donteshozo hetvegen? A mi utaztato irodank rendkivuli ugyelettel igyekezett segiteni az utasain. Lehet hogy itt is azert lehetett elerni az irodat, mert volt ugyelet, na de hiaba, ha nincs joga semmit mondani!! Milyen mar ez? Meg jo(??) hogy megkerult a donteshozo a vegere. 500e sok hazahozni sajat utasokat? Jovan, akkor majd mashoz megyunk es az ismeroseim is, tudva hogy nem vagyok beljebb ugysem ha ennel irodanal fizetunk, sot, munkadijat is kell fizetni es ugyanott vagyunk garanciaban es szogaltatasban mintha senki nem lenne. Nana, hogy inkabb a mi utaztatonk aki visszaadta a teljes szallaskoltseget, plusz munkadijat, mikor az altala valasztott, lefoglalt szallas minosegen alulinak bizonyult. Aeroviva bizonyara meg be is perelne ha kritizalnam a foglalasukat.
Ki tud boritani az ilyen pokhendi szarjanko)
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 20:59:46
amilyen az aggyonisten, olyan lesz a fogaggyisten. büdösparaszt leugatja egy nő fejit? bár a feleségemmel vagy netántalán velem beszélne így.... nem lennék rest autóba ülni.
Baszkurátor 2010.04.22. 21:00:12
Qrva nehéz felfogni, hogy az a kibaszott hazaút ki volt fizetve ? Az utazási irodát nem érdekli a vulkán, ez jogos.Viszont engem meg mint utast ( aki KIFIZETTEM a kurva zsetont ) nem érdekel, hogy a szaros iroda miképpen és mennyiért hoz haza ha már egyszer kifizettem ??!!
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 21:07:57
van pár cég, akiktől a büdös életben nem veszek több autóriasztót, mert 2 azaz kettő alkalommal átkúrták a fejem.
a műhelyembe foglalóval lehet bejutni, csak úgy, telefonon vagy "lécciírjonmárbe" alapon nem megy. ez ugye azzal jár, hogyha a kevves üffél nem jön el, akkor bukta a foglalót. (nem is késnek az ügyfeleim! :D )
azonban ha nem csinálom meg az autót aznap, akkor a foglaló duplája jár vissza.
4 olyan napom volt, hogy csüccs az autóba, elmenni kollégához, átvenni tőle az ő hasznával a szerkezetet és az ügyfélnek az előre kialkudott árban beszerelni mert nem érkezett meg 1 hét alatt sem a rendelt áru.
az ok lényegtelen. én rendeltem, ő vállalta a szállítást, így nyugodtan felvettem az adott munkát majd kicsin lógott, hogy elégedetlen ügyfelet szerezzek.
nos, azóta ha csak ajánlkozik valaki hogy attól a cégtől hív, egy kedves "köszönöm, nem vásárolok Önöktől!" mondat után azonnal ki is nyomom a telcsit.
az ember megjegyzi ha átveri valaki és pl én magasról letojom, hogy mekkora kedvezmény meg akció van. mindenkinek 2 esélye van nálam. harmadik nincs.
ha ezt betartanák többen is, maguktól szűnnének meg az ilyen fentebb említett cégek.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 21:10:10
amúgy ez a számlanélküli 30ezres út ami elgondolkodtat... APEH apó mit szól ehhez?
párizsi utas 2010.04.22. 21:14:54
Layosh 2010.04.22. 21:18:10
fluentlime 2010.04.22. 21:20:32
eml 2010.04.22. 21:36:32
Nem nyomoztam utána az iwiw-en, ezeket az adatokat itt a fórumon szedtem össze, ezeket ő írta korábban magáról.
Te például ezeket a kommenteket írtad:
blog.hu/user/371348/tab/activity
Személy szerint azon akadtam ki, hogy nem érti, 20 mitől lett a megegyezés után 30, az nem üzlet, hanem rablás, csalás lopás, de minimum gerinctelenség.
Mindenkivel szívesen vitázom, addig amíg alapvető emberi fa..ságokat nem ignorál, és amíg van az érvei mögött ész, értsd észérvekkel vitázik.
Ezt meg a guglinak:
Miért zaklatta az Aeroviva vezetője az utasokat telefonon?
dover 2010.04.22. 21:37:13
én spec nem felejtek, csak hozzácsapom a hurrányaralunkhoz, de amúgy is neten foglalunk mindent közvetlenül a szállodánál, repülőtársaságnál..
aki ért hozzá, segíthetne ismerőseinek is..
tanulják meg ők is, ne legyenek balekok..
ha az irodák egyszer szolgáltatni is fognak, nemcsak lehúzni, akkor majd újravizsgáljuk a hozzáállásunkat..
Szúnyog 2010.04.22. 21:57:21
A jogi helyzet az, hogy a légitársaság nagy eséllyel nem fizet, így, a közvetítő iroda sem.
"miként alakulnak az utazásszervező és az utas jogai, olyan esetben, ha az utazási szerződés teljesítése elháríthatatlan külső ok - vis major - következtében meghiúsul. Ez a kérdés a vulkán kitörés következtében a légtérbe jutott légi-járat korlátozások, kiesések miatt nagy számban jelentkezhet, és az utazásszervezők, valamint az utasok közötti jogviták kialakulásához vezethet.
A Polgári Törvénykönyv 312. §-ának (1) bekezdése rendelkezik a teljesítés lehetetlenné válásának azzal az esetével, amelyért egyik fél sem felelős. Ebben az esetben a szerződés megszűnik és annak teljesítését az utas nem követelheti.
A szerződés megszűnése a jövőre hat ki és nem jár a szerződéskötés előtti helyzet visszaállításával. Természetesen a feleknek a már teljesített szolgáltatásokat kölcsönösen el kell számolniuk. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az utazásszervező a részére befizetett részvételi díjat vissza kell fizesse az utas részére, de abból levonhatja az utazási szerződés alapján már megrendelt és kifizetett szolgáltatások igazolt költségeit."
Mylady 2010.04.22. 22:01:02
"Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az utazásszervező a részére befizetett részvételi díjat vissza kell fizesse az utas részére, de abból levonhatja az utazási szerződés alapján már megrendelt és kifizetett szolgáltatások igazolt költségeit."
blacklord 2010.04.22. 22:05:29
Jonas-R 2010.04.22. 22:06:08
cogitoergosum1 2010.04.22. 22:11:18
Egy normális utazási irodának így kellett volna kezelnie a kontinensen belül ragadt utasai helyzetét:
- ha sürgős hazajutnia, busz vagy vonatjegyet vesz, ha sokan vannak/nincs hely, akkor bérelt buszt/kocsit küldeni
- ha ráér szállodát foglalni/fizetni neki és a repülőjegyet átfoglalni
- elnézést kérni a kellemetlenségekért
Aki egy 8 milliárdos céget vezet és ezt alpári fenyegetőzéssel próbálja megoldani, az vagy egy bábu vagy egy marha
_John_Doe_ 2010.04.22. 22:12:24
Ha utazási irodának fizetek, azt azért teszem, mert nincs időm, kedvem, stb. gondolkozni, szervezni. Ilyenkor a kísérő ha probléma van, fogja meg a kezem, segítsen intézni az ügyeket! Mert ezért fizetek nekik!
Voltam Párizsban saját szervezésben, nyilván olcsóbban, mint egy utazási irodával. Ha problémám volt nekem kellett utána járni.
És voltam pl. Rómában utazási irodával. Lerobbant a busz Tivoliban, de eszembe se jutott szerelő után rohangálni, azért fizettem egy utazási irodának, hogy megoldja a nehézségeket. (Megoldotta. Hívott 4 taxit, azzal elvitetett mindenkit ebédelni, míg mi ettünk, ittunk ő szerzett egy másik buszt.)
Vulkánkitörés nincs minden nap. Különleges helyzet. Ilyenkor igenis elvárható, hogy aki él és mozog az Aerovivánál, a megoldást keresse. Vasárnap is.
Az én cégemnél legalábbis így van.
Ja, és mi az hogy egy saját bevallás szerint 6-8 milliárdos forgalmú cég nem tud az utasainak vészhelyzetben akár megelőlegezni is 2-300 ezer forintot. Na ne hülyítsenek már, ilyen nagyságrendű cégek napi számlaforgalma tízmilliós nagyságrendű.
Iridium 2010.04.22. 22:16:04
Ami biztos, hogy annál a 9 utasnál százezrével többen jártak rosszul, van ismerősöm, aki már egy hete kényszervakációzik Afrikában, mert még mindig nem tudott hazajönni. Van olyan is, akinek 2300 fontjába került, hogy hazakocsikázzon Spanyolországból, bérelt kocsikkal (kb a normálár 10-szereséért), nem is beszélve mindkettejük kiesett munkaidejéről, amit nem térít meg szintén senki.
Az utas rinyálása alaptalan, ez az ún. act of god esete, magyarra fordítva kb ennyi: baszhatod.
DE
nem jogosítja fel gyf-et semmmi sem a káromkodásra, akkor fel kell jelenteni, ez megtörtént, ugye?
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 22:18:02
szívből kívánom, hogy mielőbb legyen ennek vége úgy, hogy az a görény Gy.F. nemhogy sűrű bocsánatot kérjen, de visszakapjátok a pénzeteket is.
rohadékok...
nagyon nyugodt emberek vagytok, hogy eddig még nem ült senki autóba...
Szúnyog 2010.04.22. 22:19:19
Mylady 2010.04.22. 22:22:20
és közben kerítek egy ittrekedt francia csoportot vagy összeszervezek egy halom Franciaország felé tartó utast és baráti áron elviszem őket az amúgyis visszatérő buszommal (biztos van valami közös fórum az utazási irodáknak, ahol megtárgyalhatnak ilyet, ha nincs, akkor meg körbetelefonálom a szállodákat, hátha akad pár kallódó francia)
eredmény:
1. a saját utasaim elégedettek, mert gyorsan és pontosan megoldottam a hazajutást - legközelebb is engem választanak
2. a hazahozataluk költsége megtérül mert a visszakapott repjegy pénz fedezi (kb)
+3. hazajuttatok egy halom franciát, akik elégedettek lesznek és nyilván tőlük is beszedek némi lóvét
4. az itteni utazási irodák/utazászervezők/szállodák szemében segítőkészségem miatt jófej leszek - kialakul egy kedvező kép rólam és jó esély van egy gyümölcsöző együttműködésre velük
5. boldog és elégedett leszek, mert segítettem picit a világon
ha neadjisten a buszon utazókat meglepem fejenként egy 2 szendvics+1 liter víz kombóval (minimális pluszköltség) az internet is attól lesz hangos, hogy milyen jófej voltam
ehelyett az aeroviva a feketelista igen előkelő helyére dolgozta fel magát
csak gratulálni tudok ehhez a kiváló üzleti érzékhez...
Ugyandehogy (törölt) 2010.04.22. 22:23:53
Mondom mindezt úgy, hogy ezidő alatt egyetlen utaspanaszom sem volt.
Igaz, én nem voltam ilyen arrogáns senkivel.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 22:24:28
így igaz! emellett az utazók már egyszer kifizették a teljes utazás (retur) árát.
én személy szerint innen nem értem az egészet!
a repülős társaság eltette, megforgatta azokat a pénzeket. szerintem nem esne egyiknek sem nehezére felezni, de legalább harmadolni az árat és azt visszatéríteni pl ren a car vagy busz vagy öszvér vagy az égtuggyamilyen hazajutást biztosítva ha már nem szállítanak el, ilyen-olyan (vulkáni) okokból nem teljesítik a szerződés rájuk eső részét.
Mylady 2010.04.22. 22:25:17
Baszkurátor 2010.04.22. 22:30:57
1: Az egész internyett attól lenne hangos, hogy ez a cég milyen fasza és mindenki utazzon velük.
Sokkal - sokkal többet nyertek volna az üzleten mint amennyibe került volna.ÍGy meg most szopják a harcifaszt ..
salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.22. 22:32:12
_John_Doe_ 2010.04.22. 22:33:46
Gondolom neked is van a szerviznek bérleti díja vagy amortizációja, alkalmazottad akiket/amiket akkor is ki kell fizetni, ha egy hétig sem jön, egy ügyfél sem.
Mylady 2010.04.22. 22:35:36
eml 2010.04.22. 22:38:24
vagyok59 2010.04.22. 22:39:21
És ilyenek még megélnek, bár remélem, egyre kevésbé.
esef 2010.04.22. 22:53:46
Ferencünk utazási irodájának 2007-es nettó árbevétele 6,7 mrd, a 2008-as 6,2 mrd Ft volt, az adózás előtti eredmény pedig ugyanilyen sorrendben 14 és 6 millió Ft. Vagy kurva szarul megy az üzlet, vagy nagyon ügyesen talicskázzák ki belőle...
sakálbaba 2010.04.22. 22:54:06
esef 2010.04.22. 22:57:03
Rák Attantam 2010.04.22. 23:01:35
Én ismerek olyan céget, aminek az elmúlt években 1-1,2 mrd Forint volt a forgalma és az adózás UTÁNI nyeresége volt 35-45 millió Ft. És nem trükköznek, mindent befizetnek és időben stb.
Szóval a 6 milliárd utáni 6 millió adózás ELŐTTI nyereség eléggé szégyenletes teljesítmény. Én biztos becsuknám a bótot és elmennék a Bahamákra tengervizet sózni vagy valami ilyesmi. Nagyobb haszna lenne.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 23:02:53
de orokre:)
ezt a buszt meg nem ertem, ez rendes nagy busz volt? vagy csak valami van?
mer' ugy remlik 9 emberrol van szo
ha nagybuszrol beszelunk akkor felesleges 9 emberrel pestere menni, ha van-rol akkor meg az nem olyan rettenetes koltseg
azert megneznem egy van berlese 3 napra es benzin oda-vissza/ asofor adott/ mibe fajt volna nekik
olyan rengeteg csomag nem lehetett egy 4 napos utra
Fashionistas 2010.04.22. 23:07:02
egy atlag 2010.04.22. 23:12:30
Az ilyen suttyó, kis utazási irodákat minek etetni? Olyanok, mint az ingatlan "ügynökök". Ingyenélő, a munkát kerülő, haszonleső férgek.
Alfredd 2010.04.22. 23:16:38
Viszont, vagy 20 kommentelő írta, hogy jelentsék fel apehnél, mert a helyszínen nem kaptak áfás számlát.
Kérdésem, mégis hogy adtak volna?
Az idegen vezető nem aeroviva alkalmazott, csak megbízási szerződéssel dolgozik, joga sincs, és aerovivás számlatömbje sem, hogy kiállítson számlát.
Ez nem aeroviva sajátotosság, hanem a világon sehol sem ad /és nem adhat/ az iroda az idegenvezetőjének számlatömböt
mielőtt elutazik valahova a csoportjával.
eml 2010.04.22. 23:17:54
egy atlag 2010.04.22. 23:19:01
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 23:20:00
hat nekem ugy remlik sokszor egyszerubb
bar en egyszer voltam lengyelorszagba veluk
de, ugy gondolod, van zseton, latsz egy hirdetest 4 nap parizsban, mindent levesznek a valladrol, nem tul draga, miert ne?
sok utazasi irodanak van diszkontja motelekkel hotelekkel legiitarsasagokkal, igy meg a hasznukkal egyutt sem dragabb mint az egyedi utazas
zsuzsa irta is, hogy minden OK volt a 4 nap alatt
a visszautat nem tudtak kezelni, a nagyobb baj, a reakcio a reklamalasra
arra nincs magyarazat
sot meg egy kommentelot is megfenyegetve
es nem csak a kommunikacio, hanem amit a valaszlevelben leirtak, az megvalosult volna/ mert nem hiszem/ akkor nincs az egesz cirkusz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.22. 23:22:26
az volt olyan '86
bevasaroltunk:)
1000 ft-ert adtak 2 milliard zlotyit
Alfredd 2010.04.22. 23:26:20
A második állításod fejtsd már ki bővebben, hogy az utazási irodások, és az ingatlanosok mért munkakerülő, haszonleső férgek? Úgy összességében...
Érdekelne, tényleg.
Rák Attantam 2010.04.22. 23:37:54
Kérdésem, mégis hogy adtak volna?"
Ezt a miénknél fiatalabb kultúrákban is úgy csinálják, hogy nem az utasoktól szedik el a pénzt ZSEBBE a helyszínen, hanem az utazás VÉGÉN, az utaslistát adatait nem FENYEGETŐZÉSRE, hanem utólagos csekk kiállítására és elpostázására használják fel. A helyszínen maximum egy nyilatkozatot íratnak alá az utasokkal, hogy ez van, ennyibe kerül pluszban a dolog a helyzet miatt. Az utasok az aláírásukkal tudomásul veszik és jönnek haza.
Aki meg ezek után nem fizet, azt mindenféle módon és főleg LEGÁLISAN lehet tovább zaklatni (felszólítás, bíróság stb.).
Ha meg mégis a készpénzforgalom mellett döntenek, azt igenis bizonylatolni kell a HELYSZÍNEN.
Alfredd 2010.04.22. 23:52:43
Az idegenvezető átvételi elismervényt tudott volna adni az utasoknak.
Csak páran a kommentelők közül nekiálltak hőbörögni, hogy miaz hogy nem kaptak áfás számlát, mikor az JÁR.
Kerti Fóka 2010.04.22. 23:56:56
Azonban: Ha ez Vis Major is volt (tehát az utas fizet a hazaútért), akkor is az lett volna a legkorrektebb ha adnak egy árajánlatot Bp-ig (ha már innen vitték el az embereket) és abból levonják azt a pénzt, amit visszakapnak a fel nem használt repjegyért. Erről kutyafuttában írnak egy szerződést amit mindenki aláír, aztán hajrá... Ezen senki sem bukott volna nagyot, az irodának ugyan benne állt volna a pénze amíg a repjegyet visszakapja de azt a jó hírük érdekében még bőven el lehet fogadni.
Ennyi az egész. Így viszont hogy félútig vitték csak haza az embereket az durván nem korrekt egy utazásszervezőtől. Na meg a repjegy árát lenyelni... Röviden: Szar cég!!! Nem utaztam még soha velük de nem is fogok és ha rajtam múlik akkor a népes haveri körből se fog senki...
Alfredd 2010.04.23. 00:02:58
Meddig tartott kigondolni? kábé 5 perc. Najó, meg kell hozzá egy minimális ügyfélközpontú szemléletmód is...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.23. 00:05:21
valoszinu kiszamoltak
Munchenig 30 rugo, meg valami jon repjegybol es akkor nem vesztunk lovet
minden mas opcio veszteseg
hat igy valahogy
Pilgram (törölt) 2010.04.23. 00:10:12
Utasaink kérésére és javaslatára az Aeroviva Münchenig szóló autóbuszos utazást ajánlott fel, személyenként 30,000 Ft per fő áron.
az orangeways párizs-budapest viszonylatot ajánl ennyiért, nem csak münchenig, nekik megéri fasszopó aerovivának meg nem?
röhej!
Alfredd 2010.04.23. 00:18:10
De mielőtt még belekötne bárki is, ezzel nem azt mondom, hogy az Aeroviva korrekten járt el.
Hell0 · http://csaladinapkozibudapest.hu/ 2010.04.23. 00:37:41
52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.23. 00:44:40
De ha nyereséges lenne az az út, akkor sem lenne kötelező elvállalniuk. Nem kötelező segíteniük. Sőt, azt is megértem miért kérik előre a pénzt, s miért csak utólag tudják elküldeni a számlát.
A gond három dologgal van.
1. Ezt lehet kultúráltan is jelezni az utasok felé. El lehet mondani, hogy nagyon sajnálják, de jelen helyzet jó megoldására nincs megfelelő hátterük, s bár nem kötelességük megoldást találni, de...
2. Korrekt tájékoztatás (pl. nincs szó arról, hogy mindenki adott sorrendben kellene, hogy hazatérjen, stb) és segítenek egyezkedni a légitársasággal az alternatív úton való hazajutás lehetőségéről, feltételeiről. Sőt esetleg a légtérzár előtt lehetett volna tájékoztatni az utasokat és megpróbálni segíteni nekik jegyet foglalni, stb.
3. Előbb kellett volna gondolkodniuk arról, hogy mennyit ér meg a jóhírük, mert ez érték, s inkább hazahozni az utasokat mint most perrel, stb. fenyegetőzni