Fantasztikus tréninget jelent az ember idegrendszerének, ha problémája támad bármelyik magyar mamutszervezettel, legyen az önkormányzat, közszolgáltató vagy óriáscég. Az OTP-re mindig lehet számítani, ha ügyfélkínzásra terelődik a szó. Ismerkedjenek meg Adival, akivel leírhatatlan dolgok történtek amiatt, hogy a bank rosszul jegyezte fel - a számítógépes rendszerben egyébként többszörösen meglévő - mobilszámát. A sztori elképesztően hosszú, de elolvasni még mindig sokkal gyorsabb és élvezetesebb, mint átélni.
Hiába, az OTP még mindíg a régi.
Egy réges-régi számlaszámhoz kapcsolódó bánkártyához szerettem volna internetes elérést.
Mivel elég elfoglalt vagyok sokáig halogattam a dolgot, de valamikor az év elején sikerült az egyik hosszabban nyitva tartó ügyfélszolgálatuknál megkötnöm az ehhez szükséges szerződést.
Mivel régen sem nagyon voltam megelégedve az ügyfélszolgálatukkal (kb. 20 évvel ezelőtti sorbanállások a számlavezető fiókban, rendszeresen leálló rendszerek, stb.) már egy másik banknál(-bankoknál) vezetem a számláimat, nem volt sürgős, de most gondoltam kipróbálom a megkötött szolgáltatást.
Az OTP oldalára belépve megadtam a 7 jegyű azonosító kódomat, a 7 jegyű jelszavamat, sőt még a számlaszámomat is (bár nem értem miért nem lehet ezt -amennyiben valakinek több van- később kiválasztani).
Erre egy oldalra jutottam ahol egy SMS-ben kapott azonosítót kértek és itt kezdődött a probléma.
Ez sehogyan nem akart megérkezni.
-Eh, sebaj felhívom az ügyfélszolgálatukat. -Gondoltam.
Telefon, csörög, géphang, stb. kód megadása… nem jó!
Másik menüpont - ismét kódot kérnek.. -nem jó. Pedig minden kódot egy erre rendszeresített programban tárolok.
Na végre találtam egy élő embert, akit kód nélkül el lehet érni. Elmondom a történetet, kapásból vágja: a probléma a rosszúl megadott telefonszám miatt lehet. Nem tud segíteni - mert Ő egy másik részleg, de átkapcsol.
Csörög a telefon, fel is veszik. Egy hölgy élő szóban kéri el az azonosító számlaszámomat, majd mindenféle biztonsági kérdést tesz fel lakhelyem, szüleim és számlaszámommal kapcsolatban. -Hitelesít.
Előadom mi a problémám. Itt is kiderül: elgépelték a telefonszámomat, felcseréltek a két számot a közepén.
-Egyébként nem értem. A rendszerben benne van a telefonszámom, mivel vásárláskor évek óta erre kapok SMS értesítést, sőt a nagy ritkán a telefonomban beállított egyenleg lekérdezési funkció is remekül működik.
Megnyugtattak az egy másik rendszer, ezért fordulhat elő.
Szerintem -a szerződéskötéskor látták az adataimat- elég lett volna átkopizni a telefonszámomat, de sebaj miután tisztáztuk a dolgot ki kellene javítani.
Az nem megy, azt csak egy másik valaki, egy másik telefonszámon tudja megtenni, ahol majd ismét hitelesítenek.
Mivel említem a korábban sikertelenül használt kódjaimat, felvilágosítanak, hogy ez egy másik kód. Itt a bankkártya-szám utolsó 10 számjegye + számlaszám utolsó 3 számjegye az érvényes.
Megpróbálom - bár kezdem feladni- 10 jegyü kód + 3 jegyü jelszó, plusz 7 jegyü jelszó különböző számai.
Nem fogadja el. Pedig a régi céges telefonszámom. Háromszor próbálkozom, azután letilt. -Nagyon nem értem.
Megint telefonálok, a már bevált "emberi felvevős" vonalat. Szokásos hitelesítés: számlaszám, Anyám neve, milyen kártyám van, stb. Előadom a story-t, majd a kérdést, hogy a 7 jegyű jelszavamat miért nem érti a rendszer, ha már az internetes bejelentkezésnél elvileg elfogadta.
… Kiderül, az egy másik 7 jegyű kód. Nem értem, mert a lefűzött régi iratok között sehol sem találok ilyesmit, nem beszélve arról hogy nem régen megadtam egy kódot a számlámhoz kapcsolva, de biztos így van.
Kérdem hogyan tovább. - Sehogy a rendszer letiltotta az ügyintézést 24 órára, bár ezek után sem lehet mit csinálni a hiányzó 7 számjegyű kód nélkül. Miiii? - Fáradjak be egy ügyfélszolgálatra és ott személyesen új kódot kérhetek.
Kifakadok: van egy halom kódom, de nem elég. Azért nem használtam a számlámat mert anno nagyon macerásak voltak, de -gondoltam- , ha interneten tudok intézkedni talán változhat a dolog. Egyébként is szép a bankkártyájuk,
(Nem úgy, mint az elmúlt években hihetetlen méretűre nőtt egyik 3 betűs banknak, ami alulmúlja egy rosszúl sikerült gyermekrajz minőségét egy sima fehér plasztikon.)
A külcsín igen, de az ügyintézés szabályai semmit nem változtak az idők alatt.
A végén még megpróbálom a mobiltelefonomon lekérni legalább az egyenlegemet, de itt is csak a tiltó üzenetet kapom válasz SMS-ben. - Ez már abszolút nem logikus, ha az ember belegondol. Rossz kód megadása miatt letiltani az ügyintézés lehetőségét és a biztonsági SMS-t…
Ezek még mindíg az átgondolatlan, logikátlan ügymenet, ahol a vezetés képtelen logikusan átgondolni az ügymenetet. Elvesznek a részletekben.
Azt meg sem említem, hogy léteznek még emberek mobiltelefon nékül.
Ahogy magamat ismerem megint külön macera lesz eljutnom egy fiókba, így várat magára a dolog. Már félek, hogy a sok 7 jegyű kód melyikét mikor hol kell megadnom és jót fogok e megadni az adott helyen vagy megint letiltanak 24 órára az ügyfélszolgálatról vagy a biztonsági értesítésekről.
Másik banknál még -hitelesítés után- a rosszul megadott PIN-kót tiltását is fel lehet oldani a telefonos ügyfélszolgálaton. Nem kérnek 1000 kódot, és bármit el lehet intézni távolról, még az év bankja is lettek többször. Lehet nem véletlenül.
Évek óta nem ügyintézetem velük annyit, mint most egyszerre az OTP-vel -sikertelenűl.
- Csak nagyon csúnya a bánkártyájuk…
Üdv.: Adi
Az utolsó 100 komment: