Jutka élesben tapasztalja, milyen a Monty Python-féle sosemfizető biztosítás. Már több mint 30 napja várja, hogy az Allianz átutalja a 11 éve fizetett biztosításának hozamát. Kiderült, hogy a frissen nyitott Allianz-számlájáról nem tudják megállapítani, hogy az övé:
A férjemet és engemet ugyanaznap rúgtak ki a munkahelyünkről. Engem délelőtt, őt délután. Ilyen a válság. Csőstül jönnek a sajnosok. Eléggé szar esténk lett volna, ha ugyanaznap nem kapok levelet az Allianz biztosítótól, amelyben örömmel értesítétettek, hogy április elsejével lejár a 11 éve kötött életbiztosításom, és kereken 1 329 392 forint fogja ütni a markomat. Ezért hát hálát adtunk az Úrnak, hogy ilyen gondosan kidekázta a sorsunkat, és terméketlen búslakodás helyett lázas számolással töltöttük az estét. Kikalkuláltuk, hogy a végkielégítéseinkből és a biztosításból akár egy évig is kihúzhatjuk.
El nem tudod képzelni, mennyi intézni valója van az embernek egy ilyen tömeges családi kirúgás esetén. Ezért csak április 6-án jutottunk el az Allianz Flórián téri fiókjába, hogy elintézzük a formaságokat. Szerencsére keveset kellett várakoznunk, és az ügyintéző is nagyon kedves és készséges volt. Rábeszélt, hogy az ő fiójukban nyissunk bankszámlát, és arra utaltassuk át a pénzt. Ez a legegyszerűbb megoldás. Azon csodálkoztam egy kicsit, hogy miért kell majd 15 munkanapot várnom, hogy átutalják a számlámra az összeget. Elvégre az Allianz 11 éve napra pontosan tudja, hogy mikor fog lejárni a biztosításom, minek ül akkor rajta még 15 napig? De egye fene, ha az embernek ekkora summa üti a markát, ne kekeckedjen!
Munka nélkül rémisztően lassan telnek a munkanapok, de azért végre csak eljött a tizenhatodik is, és akkor újra felkerekedtünk és meglátogattuk a Flórián téri fiókot, hogy pár hónapra lekössük a pénzt. De sajnos az összeg nem érkezett meg a számlámra. Megnyugtattak: eszméletlen sok életbiztosítás járt le mostanában, a KÖZPONTnak rengeteg a munkája, ezért türelemmel kell lennünk még egy-két napig. Különben sem kell ezért vidékről naponta bebumlizni a fővárosba, hiszen a cég ügyfélvonalán telefonon is érdeklődhetünk.
Ez az ügyfélvonal egyébként baromira érdekesen működik. Felhívod, átverekszed magad a különféle menűpontokon, titkos kódokon, majd a géphang két másodperces gyakorisággal azt mondja, hogy: Kérjük, tartsa a vonalat! Valami randomizáló programot használhatnak, mert hol egy perc múlva, néha viszont öt perc után szakítja meg a vonalat. Nem lehet kiszámítani.
Én tartottam a vonalat, a biztosító bontotta, így ment ez napokig. De a kitartás szélsőséges esetben meghozhatja a gyümölcsét, mert végül sikerült telefoni kapcsolatot teremtenem az Allianz egyik ügyintézőjével. A pénzem még nem jött meg ugyan, de annyi kiderült, hogy a KÖZPONTnak számlaszám-egyeztetési problémái voltak. Nem igazán értettem, hogy az Allianz biztosítónak miért tart ennyi ideig, hogy egyeztessen az Allianz bankkal, de az ember ott segít, ahol tud, ezért egyeztettem, hogy a számlaszámom tényleg az enyém. A pénz megjövetelét másnapra ígérték.
Miután újabb hét telt el úgy, hogy nem sikerült továbbjutnom az ügyfélvonal Kérjük, tartsa a vonalat! automatáján, újra felkerestem a Flórián téri fiókot. A pénz még mindig nem érkezett meg a számlámra, de ezúttal piszok szerencsém volt, mert ahhoz az ügyintézőhöz kerültem, akivel a szerződést áprilisban megkötöttem. Na, ő aztán telefonált, faxolt, e-mailezett ezerrel. Ki is derítette, hogy mi a bibi. A KÖZPONTban egy éber ügyintézőnek feltűnt ugyanis, hogy a szerződésemben a bankszámlaszámom utolsó nyolc jegyét más tintával írták, mint a megelőző tizenhatot. És feltételezte, hogy itt valami suskus lehet.
Megmondom az őszintét: az utolsó nyolc számjegy bejegyzése tényleg más tintával történt. Mégpedig azért, mert én gyorsabban töltöttem ki az életbiztosítás megszűnésével kapcsolatos nyomtatványt, mint ahogy az ügyintéző elkészítette volna a bankszámlaszerződésemet. Amikor készen lett a szerződésem, és már volt bankszámlaszámom, akkor beírtuk az utolsó nyolc számjegyet is. Körülbelül két perc késedelemmel, és elővigyázatlanul egy másik tollal.
Még akár hálás is lehetnék, hogy a biztosító ennyire vigyáz a pénzemre, és nem utalgatja felelőtlenül mindenféle gyanús bankszámlákra. Csak hát az a baj, hogy már napokkal korábban telefonon igazoltam, hogy a bankszámla tényleg az enyém. Ráadásul minden egyes dokumentumon ott van a mobiltelefonom száma is, miért nem hívtak fel, ha úgy gondolták, hogy valami nem stimmel? Mindenesetre alaposan felkaptam a vizet, és azzal fenyegetőztem, hogy feljelentem őket a rendőrségnél, a PSZÁF-nál, a fogyasztóvédelemnél és a Versenyhivatalnál, mert hirtelenjében csak ennyi sóhivatal jutott az eszembe. Jól rájuk vágtam az ajtót is.
Most itthon ülünk a férjemmel. Böngésszük az álláshírdetéseket, és felváltva kisérletezünk az ügyfélvonalon. Ez eléggé uncsi, mert az Allianz minden feltett kérdésünkre azt válaszolja, hogy Kérjük, tartsa a vonalat! Mi tartjuk, s reménykedünk, hogy egyszer majd megkapjuk a pénzünket. Mindenesetre harminc nap már eltelt.
Kedves Homár!
Ha egyszer egy rossz pillanatodban eszedbe jutna, hogy életbiztosítást köss, feltétlenül biztosítsd be magad Allianz ellen is!
Üdv
Jutka
Az utolsó 100 komment: