Tékozló Homár

Sosemfizető biztosítás az Allianznál

2010.05.10. 12:11 | jackyll | 117 komment

Jutka élesben tapasztalja, milyen a Monty Python-féle sosemfizető biztosítás. Már több mint 30 napja várja, hogy az Allianz átutalja a 11 éve fizetett biztosításának hozamát. Kiderült, hogy a frissen nyitott Allianz-számlájáról nem tudják megállapítani, hogy az övé:

A férjemet és engemet ugyanaznap rúgtak ki a munkahelyünkről. Engem délelőtt, őt délután. Ilyen a válság. Csőstül jönnek a sajnosok. Eléggé szar esténk lett volna, ha ugyanaznap nem kapok levelet az Allianz biztosítótól, amelyben örömmel értesítétettek, hogy április elsejével lejár a 11 éve kötött életbiztosításom, és kereken 1 329 392 forint fogja ütni a markomat. Ezért hát  hálát adtunk az Úrnak, hogy ilyen gondosan kidekázta a sorsunkat, és terméketlen búslakodás helyett lázas számolással töltöttük az estét. Kikalkuláltuk, hogy a végkielégítéseinkből és a biztosításból akár egy évig is kihúzhatjuk.

El nem tudod képzelni, mennyi intézni valója van az embernek egy ilyen tömeges családi kirúgás esetén. Ezért csak április 6-án jutottunk el az Allianz Flórián téri fiókjába, hogy elintézzük a formaságokat. Szerencsére keveset kellett várakoznunk, és az ügyintéző is nagyon kedves és készséges volt. Rábeszélt, hogy az ő fiójukban nyissunk bankszámlát, és arra utaltassuk át a pénzt. Ez a legegyszerűbb megoldás. Azon csodálkoztam egy kicsit, hogy miért kell majd 15 munkanapot várnom, hogy átutalják a számlámra az összeget. Elvégre az Allianz 11 éve napra pontosan tudja, hogy mikor fog lejárni a biztosításom, minek ül akkor rajta még 15 napig? De egye fene, ha az embernek ekkora summa üti a markát, ne kekeckedjen!

Munka nélkül rémisztően lassan telnek a munkanapok, de azért végre csak eljött a tizenhatodik is, és akkor újra felkerekedtünk és meglátogattuk a Flórián téri fiókot, hogy pár hónapra lekössük a pénzt. De sajnos az összeg nem érkezett meg a számlámra. Megnyugtattak: eszméletlen sok életbiztosítás járt le mostanában, a KÖZPONTnak rengeteg a munkája, ezért türelemmel kell lennünk még egy-két napig. Különben sem kell ezért vidékről naponta bebumlizni a fővárosba, hiszen a cég ügyfélvonalán telefonon is érdeklődhetünk.

Ez az ügyfélvonal egyébként baromira érdekesen működik. Felhívod, átverekszed magad a különféle menűpontokon, titkos kódokon, majd a géphang két másodperces gyakorisággal azt mondja, hogy: Kérjük, tartsa a vonalat! Valami randomizáló programot használhatnak, mert hol egy perc múlva, néha viszont öt perc után szakítja meg a vonalat. Nem lehet kiszámítani.

Én tartottam a vonalat, a biztosító bontotta, így ment ez napokig. De a kitartás szélsőséges esetben meghozhatja a gyümölcsét, mert végül sikerült telefoni kapcsolatot teremtenem az Allianz egyik ügyintézőjével. A pénzem még nem jött meg ugyan, de annyi kiderült, hogy a KÖZPONTnak számlaszám-egyeztetési problémái voltak. Nem igazán értettem, hogy az Allianz biztosítónak miért tart ennyi ideig, hogy egyeztessen az Allianz bankkal, de az ember ott segít, ahol tud, ezért egyeztettem, hogy a számlaszámom tényleg az enyém. A pénz megjövetelét másnapra ígérték.

Miután újabb hét telt el úgy, hogy nem sikerült továbbjutnom az ügyfélvonal Kérjük, tartsa a vonalat! automatáján, újra felkerestem a Flórián téri fiókot. A pénz még mindig nem érkezett meg a számlámra, de ezúttal piszok szerencsém volt, mert ahhoz az ügyintézőhöz kerültem, akivel a szerződést áprilisban megkötöttem. Na, ő aztán telefonált, faxolt, e-mailezett ezerrel. Ki is derítette, hogy mi a bibi. A KÖZPONTban egy éber ügyintézőnek feltűnt ugyanis, hogy a szerződésemben a bankszámlaszámom utolsó nyolc jegyét más tintával írták, mint a megelőző tizenhatot. És feltételezte, hogy itt valami suskus lehet.

Megmondom az őszintét: az utolsó nyolc számjegy bejegyzése tényleg más tintával történt. Mégpedig azért, mert én gyorsabban töltöttem ki az életbiztosítás megszűnésével kapcsolatos nyomtatványt, mint ahogy az ügyintéző elkészítette volna a bankszámlaszerződésemet. Amikor készen lett a szerződésem, és már volt bankszámlaszámom, akkor beírtuk az utolsó nyolc számjegyet is. Körülbelül két perc késedelemmel, és elővigyázatlanul egy másik tollal.

Még akár hálás is lehetnék, hogy a biztosító ennyire vigyáz a pénzemre, és nem utalgatja felelőtlenül mindenféle gyanús bankszámlákra. Csak hát az a baj, hogy már napokkal korábban telefonon igazoltam, hogy a bankszámla tényleg az enyém. Ráadásul minden egyes dokumentumon ott van a mobiltelefonom száma is, miért nem hívtak fel, ha úgy gondolták, hogy valami nem stimmel? Mindenesetre alaposan felkaptam a vizet, és azzal fenyegetőztem, hogy feljelentem őket a rendőrségnél, a PSZÁF-nál, a fogyasztóvédelemnél és a Versenyhivatalnál, mert hirtelenjében csak ennyi sóhivatal jutott az eszembe. Jól rájuk vágtam az ajtót is.

Most itthon ülünk a férjemmel. Böngésszük az álláshírdetéseket, és felváltva kisérletezünk az ügyfélvonalon. Ez eléggé uncsi, mert az Allianz minden feltett kérdésünkre azt válaszolja, hogy Kérjük, tartsa a vonalat! Mi tartjuk, s reménykedünk, hogy egyszer majd megkapjuk a pénzünket. Mindenesetre harminc nap már eltelt.

Kedves Homár!
Ha egyszer egy rossz pillanatodban eszedbe jutna, hogy életbiztosítást köss, feltétlenül biztosítsd be magad Allianz ellen is!
Üdv
Jutka

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2010.05.10. 12:21:38

Ne haragudj rájuk! Simán csak el akarjék sikkasztani a pénzedet. Teljesen átlagos magyar biztosító.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 12:27:31

Hasztamannyana!
Hétfői posztcunami!
Micsoda cselendzsing!

esef 2010.05.10. 12:28:51

Teljes mértékben megértem a bank aggodalmát. Egyébként minek kellett okoskodni és besegíteni az ügyintézőnek?
Én januárban váltottam egyik kedvenc bankunkról (K&H) Allianzra, eddig semmi bajom nem volt velük. A telefonos ügyfélszolgálatot eddig bármikor el tudtam érni, még egy percet sem kellett várni a kapcsolásra...

Lehet már hülyézni a posztolót?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 12:30:31

Allianz valami repülőgéplopásba is keveredett már, de "ottse vótam"-mal védekezett
:)

akikaztmondjákni 2010.05.10. 12:30:40

@Sün‼: Ezeket majd be kell osztani egész hétre...

yippyupp 2010.05.10. 12:30:54

Na hozzászólok, mielőtt értelmetlen kommenthalmazzá változtatjuk, mi barmok. Soha nem értettem, hogy miért jó életbiztosítást fizetni. Meghalsz, és pénzt kapsz érte? Hülye egy szolgáltatás.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 12:33:22

@esef:
eddig semmi bajom nem volt velük"
Lejárt már az életbiztositasod?
Naugye, nyugtával a napot

2010.05.10. 12:33:50

@esef: érzéketlen tuskó vagy, ezt mutatja a gonoszságtól csöpögő kommented. Remélem egyszer te is jutsz majd nehéz helyzetbe.

2010.05.10. 12:34:54

@yippyupp: ennek adóelkerülési vonzata volt. Életbiztosításnak hívták, de gyakorlatilag befektetés volt, ha addig nem haltál meg. Ha nem értesz hozzá miért dumálsz bele ?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 12:35:31

@yippyupp: Csak az örökösök idegesitésére és egymásnak ugrasztására való
Ugye te is felvennéd azért ha kedvezményezett lennél/nem legyél/?

quarelin 2010.05.10. 12:36:21

a KÖZPONT az már csak ilyen.

yippyupp 2010.05.10. 12:41:57

@horex: jaha, akkor hogy kössek olyat, hogy én legyek a kedvezményezett?
: )
@Kulics: pár hétig próbáltak rávenni, hogy legyek halálkufár, pont az allianznál ráadásul. egész ügyesen töltögettem a teszteket, hogy rájöjjek, ez biza a biztosítónak jó csak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 12:43:46

"Azon csodálkoztam egy kicsit, hogy miért kell majd 15 munkanapot várnom, hogy átutalják a számlámra az összeget."
Mert addig is kell a tőke nekik :S Kis geci banda.

"miért nem hívtak fel, ha úgy gondolták, hogy valami nem stimmel? "
Mert akkor utalni kellett volna, az meg a fent említettek miatt büdös nekik.

"feljelentem őket a rendőrségnél, a PSZÁF-nál, a fogyasztóvédelemnél és a Versenyhivatalnál,"
A PSZÁF jó ötlet!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 12:48:22

@ColT: A PSZÁF jó ötlet!"

Akkor te sem tudod, hogy mukodik a PSZÁF

yippyupp 2010.05.10. 12:49:40

@Cigizz olcsóbban!: olyan nincs, aki értelmesen el tudná költeni az utánam kapott összeget.
az exem meg hagy ne örüljön kétszer annyira, mint most ha átköltöznék az örök vadászmezőkre

XCat 2010.05.10. 12:52:22

Bemenni személyesen, és szükség esetén ordítani. Ha nincs meg a főnök, elindulni a két saját lábadon, húzni magaddal a riadtszemű biztonsági orkot, és megkeresni.

Szia yippy!

yippyupp 2010.05.10. 12:53:41

@CatMother: szia cica, karmold már meg a poszttolót, szerintem már szabad.

XCat 2010.05.10. 12:56:28

@CatMother: Jah voltál bent személyesen, jól van.
Akkor megint. Egyszer csak megunják. Esetleg jelentsd el őket lopásért, vagy hívj ki egy rendőrt a helyszínre, hogy akkor most mind elmegyünk megállapítani, ki kicsoda..

Énbagoly 2010.05.10. 12:57:10

Ja, és a posztoló, ha valahogy véletlenül dűlőre jut velük, ne felejtse el kérni a kamatot is, hiszen már egy hónapja ingyen használják a pénzét.

Secnir 2010.05.10. 12:57:22

ügyvéd.
ja, és az átutaltatástól a megérkezésig számító időtartamra eső kamatokat is követeld rajta.
1.329.392 kamata ápr. 6-tól máj. 10-ig:
1329392*1.1/365*34=136.217 forint
ezért érdemes ügyvédet fogadni. egy felszólító levél, az ügyvédnek egy huszas és csá.
ez a banki alapkamat kétszerese. ezt kell rajtuk számonkérni.
ha csak egy hónap múlva folyósítják, az mégegyszer ennyi...

XCat 2010.05.10. 12:57:32

@yippyupp: De ezt most sajnálom, olyan jó fejnek tűnik. Inkább megvárom amíg hangyáska ír valami hülyeséget, és majd őt. :D

VinszentVega 2010.05.10. 12:58:45

Milyen életbiztosítás az aminek 11 év a futamideje?? Az életbiztiket nem "kerek" távokra (5, 10, 15, 20, 25, 30) szokták kötni?

XCat 2010.05.10. 12:58:50

@yippyupp: van kedved dumcsizni?

Kifordított kacagány 2010.05.10. 13:00:13

most mit kell panaszkodni? nekem egy hónapig tartott, mire egyáltalán megnyitották a számlát, utána meg még pár hét volt, mire minden fityfenét kiküldtek hozzá. ez már a 21. század.

XCat 2010.05.10. 13:03:48

@Kifordított kacagány: Az alja kerek. Nézd meg jobban. :p

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 13:05:44

@Kifordított kacagány:
Hát már elég régóta.
Kb mióta az 5,1 meg nem kerek.

Kérem, tartsa a vonalat.

XCat 2010.05.10. 13:09:55

@Sün‼: Sün képzeld, naponta meghallgatom a bikicsunájt.

yippyupp 2010.05.10. 13:10:18

@CatMother: megyek előbb megetetem magam, utána felkutyagolok emesére

XCat 2010.05.10. 13:11:23

@yippyupp: Jó. Reméljük senkinek nem jut eszébe addig, hogy én dolgozzak.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 13:11:29

@CatMother:
Még tiszta szerencse, hogy tagja vagy a Dzsingóbellsz Big Bendnek!

Bikicsunáááj!

XCat 2010.05.10. 13:12:52

@Sün‼: Oláh Ibolya szerintetek is vámpír?

cottonmouth 2010.05.10. 13:14:25

@Secnir: Nem lesz ez sok? Bárkinél befektetek ilyen kamatra (110%) :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 13:14:33

@horex: De, de hát most mit lehet csinálni? A fogyvéd nem illetékes ebben, a rendőrség még kevésbé.

Pereskedni lehet de semmi hatása nem lesz.

XCat 2010.05.10. 13:18:12

@ColT: Mondjuk beöltözöl bohócnak, és naponta szétosztogatsz néhány színes lufit a betérőknek.. mondjuk fennhangon hozzámondva, hogy "Amíg a pénzem vissza nem adjátok, mindennap kaptok egy széééép szíííínes lufffit!!"
Gyakorlatilag bármit, ami az átlagdroidot kizökkenti a napi ritmusból, és arra készteti, hogy valami olyannak adja át az ügyet, akik tudnak vagy akarnak is csinálni valamit. Ha másért nem, mert elmegy a többi üfél.

Majmász Gedeon 2010.05.10. 13:21:39

álláshírdetéseket -> álláshirdetéseket
kisérletezünk -> kísérletezünk
kicsit felcserélted az i-ket

Egyébként mi a bánatér' nem a lakcímedre kérted az összeget, minek ehhez számlát nyitni? Nemrég mondtam fel egy biztosításomat, és lakcímre kértem a zsét. A postás ugyan nem viszi ki, de beballagtam érte a postára. (Igaz, nem az Allianz volt a biztosító...)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.05.10. 13:32:09

@Secnir: szerintem 110% kamattal számoltál 11% helyett.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2010.05.10. 13:32:36

Erről eszembe jutott év elején a gázszolgáltató ügyfélszolgálata, amikor felhívtuk őket, mi újság a túlfizetéssel, beolvad idénre vagy visszakapjuk. Erre a nő aszondi, de jó, hogy felhívtuk őket, ezért (jutalmul?) megküldik a címünkre (különben nem; lenyelték volna).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 13:38:59

@CatMother:
A oláibi?
Nem tudom.
Miért, az?
Egy nő is lehet vámpír?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 13:40:47

@ColT: Pszáf csak a postást jácca
Elkuldi a reklamációt a banknak és vissza neked a választ, ami ugyanaz
Nem buntethet, nem nyomoz, nem tehet igazságot, magánembert nem képvisel

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 13:41:30

Az volt már hogy Secnir kolléga rosszul számolta a kamatot?
Ez is biztos valami cselendzsing, vagy mi.

XCat 2010.05.10. 13:43:03

@Sün‼: Jah igazad van, azoknak nincsen lelkük.. akkor mégsenem lehet.
Nohát. Pedig tök olyan.

Mylady 2010.05.10. 13:43:28

@Secnir: 0,11 a szorzó

@yippyupp:
"Soha nem értettem, hogy miért jó életbiztosítást fizetni."

1. ha meghalsz, a kedvezményezett kap annyi lóvét, hogy tisztességesen el tud temetni

2. ha lakáshitelt veszel fel, sokszor kötelező

3. befektetési céllal
és akkor a végén visszakapod a befektetett összeget és a hozamokat
persze enélkül is félreteheted a pénzt és pakolászhatod mindenféle befektetési alapokba meg kötvényekbe, de így legalább (remélhetőleg) profik kezében van
(az enyém pl simán hozozz 3-4x annyit eddig (2 év), mintha bankbetétbe tettem volna)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.10. 13:43:30

@karakterelgető:
Jáááj, be kell mennem a főgázhoz egy évet eygeztetni, összes bizonylat össze-csekkek, előre fázom.

Mindenesetre téglát viszek és hátha találok ott kis üveges asztalt is
:)

XCat 2010.05.10. 13:46:56

@horex: Nekem az elműhöz kéne, de nem merek. Hátha kitalálják a havi 18 ezres villanyszámlámról, hogy valójában a triplája, mert eddig is loptam.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 13:56:50

@akikaztmondjákni:
Kérem, tartsa továbbra is a vonalat!

@CatMother:
A nőknek nincs lelkük?
Mindig tanul valamit az ember.
De miért pont a zoláibi?

burattinó 2010.05.10. 14:00:56

Nem csak ez a biztosító a görény, hanem az ÁB aegon is. Nekem is volt 10 éves életbiztosításom és előtte is egy 10 éves. Mikor letelt az idő egy sort nem írtak. Viszont előtte évben 9. végén írták, hogy 1.064 ezer forinton áll a számlán. Havonta még 10 ezret hozzányomtam egy éven keresztül. Számítottam kb. 1,5 millára.Nagy utánajárásra, mert ők hallani sem akartak rólam, ahogy letelt a 10 év, elküldtek postán 660 ezer forintot. Felét, mint amire számítottam.
Ügyvédet fogadtam. Küldtek egy kilo papírt az ügyvédnek, hogy mibe fektették a lóvét. Nem küldtek egy garast sem többet.
Mi a szart csináljak? Van valakinek ötlete?

yippyupp 2010.05.10. 14:01:20

@Sün‼: túl sok ratyi vámpíros film volt mostanában, és az a holdas elrabolta a lányok szívét, és kiszítta a lelküket.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 14:05:57

@yippyupp:
Mindez a tv nevű cobozban történt?
Vagy moziban?
Vagy hol szítták ki a lelküket?

ArnoldBácsi 2010.05.10. 14:15:41

"sóhivatal" - MEKKORA :D

yippyupp 2010.05.10. 14:24:14

@Sün‼: hát az az igazság, hogy a zibinek már nincs, mert elatta a megaszarnak cd-jér cseríbe

AlexWolf 2010.05.10. 14:29:20

Jó reggelt. Szerintem ez nem is Mo.-n történt, hanem Svédországban (szarkazmus)

(mostantól odaírom zárójelbe, ha valamit, gúnyosnak vagy viccesnek szánok, mert a sok gyökér nem érti és kötöszködik (ez meg vicces akart lenni))

AlulírottFentemlített 2010.05.10. 14:29:41

Miért kellett ehhez számlát nyitni?
Nem volt a posztolónak más bankszámlája ahová átutaltatta volna a zsét?

Bánki Péter másképp intézte volna ezt!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 14:29:53

@yippyupp:
JééézusMááárija!
Cd-n tartja a lelkét?
Ez már a vég!
Allianzos életbiztosítasa van neki is?
Vagy erre sem fizet az Allianz?

yippyupp 2010.05.10. 14:30:31

@AlexWolf: én értem zárójel nélkül is, tiszta zártosztály hangulat van amúgy is...

yippyupp 2010.05.10. 14:32:23

@Sün‼: igazából csak cd-re fizet az allianz, be kell küldeni nekik, és arra írják jóvá az összeget

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 14:37:52

@AlexWolf:
Miért, hol nem értették a vitzet? (kérdés)

yippyupp 2010.05.10. 14:39:52

@Sün‼: ezt grécsy tudná megmondani (állítás)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 14:50:47

@AlexWolf:
"Majd a Buci jól lesubaruzza!"

Ezt most tanultam.

yippyupp 2010.05.10. 14:55:50

@Sün‼: légyszi foglald mondatba, vagy párbeszédbe, hogy hejesen tudjuk alkalmazni

akikaztmondjákni 2010.05.10. 14:59:36

@Sün‼: Kit baszott mega villám megint???!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 15:02:41

@akikaztmondjákni:
A zoláibi cd-n tárolja a lelkét.
És vámpír is állítólag.
De majd a stólbuci jól lesubaruzza!

yippyupp 2010.05.10. 15:04:24

@Sün‼: LOL - na ez komment Sündíjas, megszavazhatod magadat mára

helianthus 2010.05.10. 15:10:12

@CatMother: ez annyira értelmetlen volt, amit írtál, hogy még igaz is lehet. (tréfás megjegyzés nem sértő szándékkal)

@yippyupp: én kaptam az Allianztól cd-t, de azon az oláibi énekelt, lehet, összecserélték azaktákat a KÖZPONT-ban? (tréfás kérdés... lsd fentebb)

akikaztmondjákni 2010.05.10. 15:14:00

@Sün‼: Hogymi???
Volt nála Viagra is...

yippyupp 2010.05.10. 15:16:58

@helianthus: én ezt nem hiszem el (pedig elhiszi, csak mondja, hogy nem)

helianthus 2010.05.10. 15:20:41

@yippyupp: de, de, hidd el kérlek, tényleg így van
(győzködi, hogy higgye el, pedig tudja, hogy elhiszi, csak mondja, hogy nem)

akikaztmondjákni 2010.05.10. 15:26:17

@yippyupp: @helianthus: én azt sem hiszem, hogy elhiszitek, amit nem hisztek illetve de.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.10. 15:27:06

Nem akarok beleszólni a csevejbe, és tudom, hogy hihhetetlen, de van új poszt!

yippyupp 2010.05.10. 15:27:50

@helianthus: @akikaztmondjákni: én már semmit nem hiszek el (pedig igazából mindent elhisz, főleg a homáros posztokat és kommenteket)

Manci néni, a szomszéd 2010.05.10. 15:34:03

A posztolótól kérdezem, mért nem kérte el kp-ben, ha már úgyis bement a bankba?

helianthus 2010.05.10. 15:39:17

@Manci néni, a szomszéd: mert nem fért bele a bukszájába egyszerre és nem akart kettőt fordulni?

helianthus 2010.05.10. 15:42:31

@akikaztmondjákni: @Sün‼: @yippyupp: nem hiszem, hogy tudok még hihető kommentet fűzni ehhez (pedig tud, csak álszerény)

yippyupp 2010.05.10. 15:46:33

@helianthus: komolyan, emelem kalapom teljesítményed láttán, elismerésem (pedig nincs is kalapja, pláne el nem ismeri)

Kifordított kacagány 2010.05.10. 15:54:29

@Mylady: ez hülyeség. ha annyit fizet a futamidő végén a biztosítás, mint amit befektettél, akkor az már jónak számít. ez persze nagyban függ a kockázati rész mértékétől. mindenesetre ismerek olyanokat nem kis számmal, akiknek csak 80-90% között jött vissza a befektetett összeg.

Kifordított kacagány 2010.05.10. 15:57:09

@Sün‼: az 5.1 törtszám, az 5 meg egész szám, a 10 meg kerek szám. gondolatmenetedet követve a 11-nek is kereknek kellene lennie.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.10. 15:58:58

Miért kell átutalni? Én pénzem, kérem a markomba.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.10. 16:06:17

@Kifordított kacagány: Pénzbe kerül megkapni a pénzem??? Elmehetnek a ...

Kifordított kacagány 2010.05.10. 16:12:36

@atpijkamo: nem sűrűn jársz bankba, mi? ezek ebből élnek

Mylady 2010.05.10. 16:57:46

@Kifordított kacagány: én még reménykedem
végülis még van 8 év :)

Kifordított kacagány 2010.05.10. 17:16:31

@Mylady: a remény hal meg utoljára. pedig azt kellene először agyonütni valami súlyos eszközzel.

yippyupp 2010.05.10. 18:56:44

még sosem voltam 99. yipp-yipp hurrá

yippyupp 2010.05.10. 18:59:15

@akikaztmondjákni: örülök hogy rátok találtam : )

csak john 2010.05.10. 19:22:11

Sétálj szépen vissza az irodába és ha nincs ott a pénzed, akkor szüntesd meg a számlát és kérd a pénzt a lakcímedre utalva. Így ráadásul még egy csomó pénzt is megspórolsz. Meg egy csomó töketlen ügyintézőt is.

esef 2010.05.10. 19:53:55

@horex:
Union biztosítónál volt nemrég egy biztosítás, aminek én voltam a kedvezményezettje. A 12. napon utalták, Allianzos bankszámlára.

@Kulics:
Miért is?

Mylady 2010.05.10. 20:09:36

@Kifordított kacagány: az önkéntes magánnyugdíjpénztárba a munkáltató által fizetett havi párezer (3-4ezer) forint hozamát tíz év után kivettem. negyedmillió ft volt.

Kifordított kacagány 2010.05.10. 21:31:58

@Mylady: ja, én is, miután fogyni kezdett.
az önkényes nyögdíjpénztár meg nem biztosítás

Mylady 2010.05.10. 21:37:10

@Kifordított kacagány: nekem nem kezdett el fogyni

annyiban hasonlít, hogy hosszasan fizetsz be kis összegeket, amit befektetnek és később a hozammal együtt visszakapod (csak máskor és más formában)

interpreter 2010.05.10. 22:01:15

@horex: erről a "Zugügyvéd"irt,itt:

zugugyved.blog.hu/2010/01/04/kodde_valt_cessna_kodosito_biztosito

Az Allianz ott azért nem fizetett,mert "ilyen kárra társaságunk nem volt felkészülve",illetve "itt nincs lopás,csak hiány"ami igaz is,mert a tulajnak azóta hiányzik a gép..:(

interpreter 2010.05.10. 22:06:42

@horex: pontosan,a Pszáf csak egy"gittegylet", azt csinálják,amit leirtál!

Jó példa itt:

zipp.hu/sotet_oldal/2010/03/06/letiltotta_a_birosagon_nyilatkozatat_a_pszaf

eml 2010.05.11. 01:14:19

@Secnir: Az alapkamat nem 5,25%?

eml 2010.05.11. 01:47:14

Az életbiztosítás lehet:
Kockázati, valakinek fizet, ha a biztosított a tartam ideje alatt meghal.

Elérési, valakinek fizet, ha a biztosított a tartam végén életben van.

Kombinált, fentiek különböző ötvözete.

Itt a posztoló egy elérési életbiztosítást kötött.
Enne a szerződésnek van egy
- szerződője: Ő fizet
- biztosítottja: Aki életben van a tartam végén
- Kedvezményezettje: Aki felveheti a pénzt.

A biztosítási esemény, azaz a lejárat elérésekor a kedvezményezettnek kell bejelentenie az igényét, és szükség esetén neki kell bizonyítania a biztosítási esemény bekövetkeztét. Erre X napja van.
Ezután a biztosító megállapítja a jogos igényt, és újabb Y nap múlva fizet.

Ennyit a poszthoz.

@ColT: Itt a válasz fennt.
@AlulírottFentemlített: Azért, mert meg kell tartani az ügyfelet. Ha odautalja, akkor a pénz is ott marad. Ha elviszi, akkor elvitt másfél millát, amit máshol fektet be.

@burattinó:
A biztosítási szerződésekben van egy úgynevezett garantált hozam, ez általában 3,5%, esetleg 5,5%.
A biztosító a befektetett pénzedet X haszonnal forgatja, majd levonja a működési költségeit, amelyekbe beleszámít a belvárosi hipermodern Üvegpalota, és az összes dolgozó A6-os Audija. Pont az ÁB-ról hallottam konkrétan, hogy az életbiztosítási bevételekből kicsit nagy lábon mennek a működési költségek.
Az eztán megmaradt haszonnak a 85%-át, ha jól tudom ez törvényi előírás, kifizet neked.
De minimum a garantált hozamot.
Azt még tudni kell, hogy az első két évben csak a biztosító költségeit fizeted (üzletkötő jutaléka, ez akár 14 havi díjad is lehet).

Konkrét példa:
Bizt összeg 200000 Ft, 10 év.
Ennek a garantált hozama 10x200000x0,035=70000 , 3,5% garantált hozam esetén.
Tehát a tuti pénz, amit a biztosítónak mindenképpen ki kell fizetnie, az 270000 Ft. Ezért te 8 év alatt fizeted be a 200000 Ft-ot, ami 25000 évente, ha havi díjfizetést választod, akkor ott már van díjfizetési pótdíj, ami általában 10-12%, tehát a havi díj lesz 2500 Ft.
Visszaszámolva a befizetéseket:
10x12x2500=300000 Ft amit befizetsz, ebből garantáltan visszakapsz 270000 Ft-ot.
Amennyiben a biztosító elér egy jobb átlagos hozamot, pl a 10 évre átlagosan 8%-ot/év, akkor a 8-nak a 85%-a, azaz 6,8% a te hozamod. Akkor már a kifizetés:
10x200000x0,068=336000 Ft, míg a befizetés változatlanul csak 300000 Ft.

Remélem tudtam segíteni.

@Sün‼: Meddig tartsam a vonalat?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.05.11. 08:03:21

Azt lehet, h sünt az allianz vezíreinek háccsófelibe ?
Engem nehány nappal ezelőtt sikerült meglepniük. Elkallódott egy csekk (lényegtelen, h miért), allianz gfb. Gondoltam egy merészet, és bementem az allianz bankbe. Gondoltam én balga, majd ott befizetem jól a kötelezőt, és autókázok tovább "nyugodtan". Nos, április 1-től nem lehet kp befizetni allianz bankban az allianzos kötelező-gépjármű-felelőség-biztosítást (és ez nem áprilisi tréfa). Lehet fizetni átutalással, kártyával. Megkérdeztem tőlük, hogy ezt úgy mégis kb hogy gondolták. Mellesleg a megoldásra vázoltak egy lehetőséget. Nyithatok allianzos számlát, kérek hozzá kártyát, befizetem oda (számlámra) a pénzt, és azzal befizethetem (kártyával).

Kifordított kacagány 2010.05.11. 08:37:52

@Mylady: hasonlít de nem ugyanaz. eml szépen leírta.

@eml:elérésit még sosem láttam, csak a kettő ötvözetét, ahol ugye a kockázati rész költségei ugyanúgy elvesznek, ha életben marad a páciens. pl nekem sem fizetett többet azért a biztosító, mert a 15 éves futamidejű biztosításom utolsó 6 évében felemeltettem a kockázati részt 2-ről 4 millióra, pedig ez évi 20e többletkiadással járt. cserébe a lelkem megnyugodhatott, hogy ha elpatkolok, talán nem árverezik el a gyerekeim feje fölül a házat. azért ez is valami. kifizetéskor nem számoltam ki napra pontosan, de nagyjából annyit kaptam vissza, amennyit befizettem, ezért úgy gondolom ez egy jó biztosítás volt, hiszen a befizetések hozama fedezte a kockázati részt. persze örültem volna, ha még többet hoz, de tekintve, hogy az ismeretségi körömben sokaknak ennél rosszabb tapasztalat jutott, én meg vagyok elégedve az eredménnyel.

eml 2010.05.11. 10:00:25

@Kifordított kacagány:
Ki az a hülye, aki tisztán elérésit köt? Senki. Ha beleveszem a számpéldába a kockázati részt is.....
Én anno azért hagytam ott a biztosítói pályát, mert tervelvárások vannak/voltak és ezekből a szarokból kellett havi x darabot kötni.
Mikor mondtam, hogy nekem ez nem megy, akkor azt mondta a közvetlen vezetőm, hogy amikor az ügyfél megkérdezi, mennyi pénze lesz ebből, akkor a 25%-os hozamtáblázatból válaszoljak. Példánál maradva a 200000-ből lenne akkor 650000. Na ezt nem vette be a gyomrom!

A te példát az, amire egyébként egy ilyet érdemes kötni. Kitermeltetni vele a kockázati díjat, és lejáratkor visszakapni a pénzt, a gyerekek addig is védve vannak.

anarch 2010.05.11. 13:16:47

Lazán kapcsolódó klipp a pénzfelvételekhez:

www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A

Pukkasztott egyes, átfutva kilenccel, ki szándékozva az 2210.

Kifordított kacagány 2010.05.11. 16:12:07

@eml: no igen, szerződéskötéskor mindig elhangzanak a szép számok és aki nem tudja, hogy mit akar és lusta számolni, az el is hiszi őket. utána meg megy a szemét biztosító duma. mondjuk geci az összes biztosító, ez tény, de nem emiatt és attól, vagy pont azért még meg lehet tanulni számolni.
mikor kötöttem, akkor azért kötöttem, hogy ha elpatkolnék az ősöknek legyen miből eltemetniük. aztán közben családom lett, építkeztünk, meg megint építkeztünk és hitelt vettünk fel, emiatt lett megemelve a kockázati rész(a hitelkonstrukció nem tartalmazott biztosítást). mikor lejárt, megkaptam a pénzemet, a funkcióját ellátta, nem is vártam tőle mást. mellesleg a 15 év alatt legalább 3x vettem igénybe a megtakarítás terhére folyósított gyorshitelt, ami nem jött rosszul ha éppen valamelyik eszement népnyúzó törvénynek hála megszorultunk egy kicsit anyagilag.
most egy olyan biztosításom van, aminek a másodlagos biztosítottjai a lányaim, ők a kedvezményezettek is és a biztosítás futamideje 18 éves korukba jár le. amikor a befektetett összeget megkapják, akkor épp szükségük is lesz rá. addig meg nyugodt vagyok, hogy ha elpatkolnék, akkor is megkapják ezt a pénzt(a biztosító tovább "fizeti"), meg egy kicsivel többet is(valamennyit az elpatkolásért is kapnak).

eml 2010.05.11. 23:46:48

@Kifordított kacagány:
Amid most van, az a term-fix típusú kombinált. Valamikor húzóterméknek szánták, de irdatlan drága volt (akkor).

Te vagy pályafutásom alatt kb a harmadik ember, aki tudja mire való egy biztosítás.

---
Megcsináltam a fát, ágakat eltüntettem alóla. Mégegyszer köszönöm a segítségedet.

Kifordított kacagány 2010.05.12. 17:13:32

@eml: az előző biztosításom is úgy működött, hogy rokkantság és halál esetén a megtakarítási részt tovább fizette volna a biztosító. tekintve, hogy visszakaptam a pénzem, nem mondanám, hogy drága volt.

azért én sem vagyok sikeres ember biztosítás téren, mert még mindig fizetem a lakásbiztosításomat. feleslegesen. olyan konstrukciót nem ad senki amire megérné fizetni, a jelenlegi meg semmire sem jó. kisebb károkat sem szívesen fizetnek ki, nem vagyok meggyőződve, hogy nagyobb károk esetén nem találnak millió kibúvót, ráadásul a kifizetéskor barom módon fizetnek, ha fizetnek. mondjuk tény, hogy alul van biztosítva a lakás, de azért biztosítottam annyira, mert megítélésem szerint az az összeg elegendő lenne a helyreállításhoz majd minden káresetnél. csakhogy ha alulbiztosítom, akkor jó biztosítós logika szerint nem fizetik ki a biztosítási összeget, mert arányosítanak a teljes érték és a biztosítási értek közt és az arányosított összeget még avultatják is, így az x milliós biztosításom a felét sem éri. hamarosan ebben is lépek és egyszerűen felmondom.

igazán nincs mit. én sem vagyok egy nagy kertész, csak gyakorló amatőr, de igazán szívesen segítek abban, hogy irtsd ki sok munkával magad körül a zöldet;)
süti beállítások módosítása