A számítástechnikai üzletek honfoglaló pionírként viszik előre a fogyasztóvédelmet. A naponta változó készletek és árak mellett a zavartnak tűnő geek vásárlókkal könnyű kekeckedni. Hol máshol kerülhetett volna DM olyan helyzetbe, hogy a 2 nappal azelőtt vásárolt termékét ráfizetéssel azzal a felkiáltással nem cserélték be, hogy már nem forgalmazzák. Kit érdekel? Ő adta el vagy a Náncsi néni?
Vettem az Extreme Digitalban 2x1 giga Geil 1600MHz-es memóriát 20 900 HUF-ért. Számla, jótállási jegy eltéve. Sajna benéztem rendesen, mert otthon derült ki (miután beraktam a memóriákat), hogy az alaplapom csak 1333MHz-ig támogatja. Még próbálgattam egy kicsit, aztán beláttam, hogy ez nem fog menni. Másnap felhívtam az ED központot, hogy ez a helyzet, van e lehetôség cserére, akár ráfizetéssel is (direkt meg sem kérdeztem, hogy ha olcsóbb az 1333-as, adnak-e vissza pénz). A fickó azt mondta persze.
Köv. nap, tehát a 3 napos cseregarancia 2. napján összecsomagoltam a ramot, számlát, visszavittem. Mondtam az egyik eladónak a sirámomat, lehet-e cserélni. Mondta, persze, de (mivel az általam kinézett 1333Mhz-es olcsóbb) pénzt nem adnak vissza (kb 2000 Ft-ról lett volna szó!), le kell vásároljam a különbözetet. Belementem. Ekkor a kollega elkezdtett tanakodni egy másikkal, aki átvette az ügyet. Kis idô múlva odahívott. Mondta, hogy az a termék, amire cserélni akartam az 1600-asat éppen nincs raktáron, nem tudják mikor fog beérkezni, és mivel 3 nap áll rendelkezésre a csere lebonyolítására, ezért a levásárlás helyett 20000 Ft-os utalványt tudnak felajánlani. Ekkor már húztam a számat, de elfogadtam, elvégre megrendelem és majd utalvánnyal megveszem.
És ekkor jött az a mondat, ami miatt soha többé nem vásárolok az ED-nál. Kis billentyukalapálás után:
- Hoppá! A terméket töröltük a rendszerünkbôl. (Az 1600Mhz-eset.)
- Hogyhogy törölték, ezt hogy értsem?
- Kifutó termék volt, már nem forgalmazzuk. Sajnos nem tudunk sem cserét, sem utalványt biztosítani. Nagyon sajnálom. - mondta a kötelezôt.
- Hát ez kurvajó. El tudom képzelni, mennyire sajnálja.
Fogtam a papírokat, meg a memóriát és füstölögve eljöttem.
Kérdés:
Mi a francért törlik a rendszerbôl a terméket, még ha kifutó is, 3 napon belül, amikor jól tudják, hogy a cseregarancia 3 napig él. Mi van ha meghibásodott volna a memória, akkor a nyakamon marad, egy hibás szar? Ha esetleg az én esetemre nem is vonatkozik ez, miért nincs feltüntetve a honlapon, hogy kifutó termék garanciális cseréjét nem tudjuk biztosítani?
Na ennyit ér az Extreme Digital. Sosem szerettem ôket, ez csak megerôsített abban, hogy kerüljem.
Az utolsó 100 komment: