A számítástechnikai üzletek honfoglaló pionírként viszik előre a fogyasztóvédelmet. A naponta változó készletek és árak mellett a zavartnak tűnő geek vásárlókkal könnyű kekeckedni. Hol máshol kerülhetett volna DM olyan helyzetbe, hogy a 2 nappal azelőtt vásárolt termékét ráfizetéssel azzal a felkiáltással nem cserélték be, hogy már nem forgalmazzák. Kit érdekel? Ő adta el vagy a Náncsi néni?
Vettem az Extreme Digitalban 2x1 giga Geil 1600MHz-es memóriát 20 900 HUF-ért. Számla, jótállási jegy eltéve. Sajna benéztem rendesen, mert otthon derült ki (miután beraktam a memóriákat), hogy az alaplapom csak 1333MHz-ig támogatja. Még próbálgattam egy kicsit, aztán beláttam, hogy ez nem fog menni. Másnap felhívtam az ED központot, hogy ez a helyzet, van e lehetôség cserére, akár ráfizetéssel is (direkt meg sem kérdeztem, hogy ha olcsóbb az 1333-as, adnak-e vissza pénz). A fickó azt mondta persze.
Köv. nap, tehát a 3 napos cseregarancia 2. napján összecsomagoltam a ramot, számlát, visszavittem. Mondtam az egyik eladónak a sirámomat, lehet-e cserélni. Mondta, persze, de (mivel az általam kinézett 1333Mhz-es olcsóbb) pénzt nem adnak vissza (kb 2000 Ft-ról lett volna szó!), le kell vásároljam a különbözetet. Belementem. Ekkor a kollega elkezdtett tanakodni egy másikkal, aki átvette az ügyet. Kis idô múlva odahívott. Mondta, hogy az a termék, amire cserélni akartam az 1600-asat éppen nincs raktáron, nem tudják mikor fog beérkezni, és mivel 3 nap áll rendelkezésre a csere lebonyolítására, ezért a levásárlás helyett 20000 Ft-os utalványt tudnak felajánlani. Ekkor már húztam a számat, de elfogadtam, elvégre megrendelem és majd utalvánnyal megveszem.
És ekkor jött az a mondat, ami miatt soha többé nem vásárolok az ED-nál. Kis billentyukalapálás után:
- Hoppá! A terméket töröltük a rendszerünkbôl. (Az 1600Mhz-eset.)
- Hogyhogy törölték, ezt hogy értsem?
- Kifutó termék volt, már nem forgalmazzuk. Sajnos nem tudunk sem cserét, sem utalványt biztosítani. Nagyon sajnálom. - mondta a kötelezôt.
- Hát ez kurvajó. El tudom képzelni, mennyire sajnálja.
Fogtam a papírokat, meg a memóriát és füstölögve eljöttem.
Kérdés:
Mi a francért törlik a rendszerbôl a terméket, még ha kifutó is, 3 napon belül, amikor jól tudják, hogy a cseregarancia 3 napig él. Mi van ha meghibásodott volna a memória, akkor a nyakamon marad, egy hibás szar? Ha esetleg az én esetemre nem is vonatkozik ez, miért nincs feltüntetve a honlapon, hogy kifutó termék garanciális cseréjét nem tudjuk biztosítani?
Na ennyit ér az Extreme Digital. Sosem szerettem ôket, ez csak megerôsített abban, hogy kerüljem.
Kenderice 2010.05.12. 12:55:17
albgab 2010.05.12. 12:56:45
hurkada 2010.05.12. 12:57:20
akikaztmondjákni 2010.05.12. 12:58:06
Már megint ED e!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.12. 13:02:07
CBF 2010.05.12. 13:02:33
szerintem verni kellett volna az asztalt, 21K nem kevés pénz...
É2I 2010.05.12. 13:02:55
De szerintem simán el tudod cserélni magán úton.
ED meg vesztett egy pár vevőt, így járt.
banpepe 2010.05.12. 13:03:17
yippyupp 2010.05.12. 13:04:40
de nem bírom ki - miért nem a vaterán vettél memóriát? vagy az ecserin?
mit tehet a bolt róla, hogy ilyen buta vagy, és nem tudsz az asztalra csapni.
ehh, reménytelen.
banpepe 2010.05.12. 13:06:01
Hoppá, itt a ramod kicsit olcsóbban. Megérdemled, hogy a nyakadon maradt:)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:07:03
20k HUF.
Ugyanitt permetkék rugdalózó is eladó!
1k HUF.
dr. Aullah 2010.05.12. 13:08:04
Mellesleg.
1. Előbb nézd meg mit bír az alaplapod.
2. Máshol olcsóbban kaptad volna meg.
AlexWolf 2010.05.12. 13:08:28
Szóval nem értem a problematikát, hacsak nem azt várta a posztottoló, hogy sikerül becserélnie olcsóbbra, a fölöslegesen megvett feleslegesen gyors memóriáját.
moli 2010.05.12. 13:09:52
akikaztmondjákni 2010.05.12. 13:10:44
moli 2010.05.12. 13:11:33
XCat 2010.05.12. 13:15:08
És a tévhitekkel ellentétben nem sokkal drágább.
yippyupp 2010.05.12. 13:16:22
AlexWolf 2010.05.12. 13:16:24
hetech 2010.05.12. 13:17:23
Legalábbis DDR2-ig biztos így volt.
Ezek, az órajelből ítélve DDR3-asok.
Esetleg itt már nem így van?... Kétlem.
MosoMasa 2010.05.12. 13:17:45
Koma! Szart vettél, nem kötelesek kicserélni.
Ha valaki cserél ilyen esetben, az csak a jóindulatának, vagy kedvének köszönhető.
Ha hibás lenne, nyilván visszavennék, de itt szó sincs erről.
Egyébként meg semmi basja nem lesz a gépednek ha belerakod.
dr. Aullah 2010.05.12. 13:17:58
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:27:08
yippyupp 2010.05.12. 13:31:40
XCat 2010.05.12. 13:33:37
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 13:35:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:36:37
Sőőőőőt!
A svédeknél un. "lifetime" garancia van mindenre.
Ezért is tudnak mindig frissen vasalt fűszoknyában grasszálni.
yippyupp 2010.05.12. 13:39:34
Uriah Heep 2010.05.12. 13:39:55
Egyébként meg nem kell hupákolni, mert alapesetben hibátlan terméket nem köteles senki sem cserélni. Max Náncsi néni.
Azon meg remélem nem fog itt menni a vita, hogy kinek a hibája, hogy az otthoni 286-os géped nem viszi a RAM-ot :D
kisberci 2010.05.12. 13:40:06
deuce 2010.05.12. 13:42:00
a levásárlásba azért bele szoktak menni a boltosok általában, DE:
-arról nem tudunk hogy a vevő mennyit és milyen stílusban verdeste magát, asztalt a helyszínen, hogy végül megtagadták a levásárlást is.
-nekem nem volt pofám visszavinni egy KIBONTOTT, használt vinyót, magánúton eladtam, majd ugyanabban a boltban vettem egy másikat. a saját hibám miatt nem feketítek egy boltot ország-világ előtt!
-az 1600mhz-es ram elketyeg egyébként 1333mhz-en is, a geil kurvajó márka ráadásul, szóval a vevőnek az alaplapja is szar volt! nekem is gyorsabb ram ketyeg a gépemben alacsonyabb sebességen, ha veszek új alaplapot, akkor is marad benne kraft --> vagy cserélem..
ezzel leszek a legkevésbé népszerű: sok paraszt _még mindig_ azt hiszi, hogy a 3 napos cseregarancia egy all-star lehetőség minden szart visszavinni, és sok paraszt _még mindig_ azt hiszi hogy bármilyen kis pitiáner javítás esetén "úúúúújjraindula garíííí"..
nem akarok jönni a külföldözéssel, de alapvető mentalitásbeli probléma itt, hogy a mádzsár nem képes felismerni ki hibázott, ki nem tájékozódott, de asztalverésre buzdításban lelkes kis kolónia! ;)
ráadásul nekem még egy boltos sem zárkózott el attól, hogy belepróbáljam a ramot a gépbe, laptop memória esetén kifejezetten ők szokták javasolni ezt !!!!!!!!!!!!!!!! ..........
deuce 2010.05.12. 13:42:01
a levásárlásba azért bele szoktak menni a boltosok általában, DE:
-arról nem tudunk hogy a vevő mennyit és milyen stílusban verdeste magát, asztalt a helyszínen, hogy végül megtagadták a levásárlást is.
-nekem nem volt pofám visszavinni egy KIBONTOTT, használt vinyót, magánúton eladtam, majd ugyanabban a boltban vettem egy másikat. a saját hibám miatt nem feketítek egy boltot ország-világ előtt!
-az 1600mhz-es ram elketyeg egyébként 1333mhz-en is, a geil kurvajó márka ráadásul, szóval a vevőnek az alaplapja is szar volt! nekem is gyorsabb ram ketyeg a gépemben alacsonyabb sebességen, ha veszek új alaplapot, akkor is marad benne kraft --> vagy cserélem..
ezzel leszek a legkevésbé népszerű: sok paraszt _még mindig_ azt hiszi, hogy a 3 napos cseregarancia egy all-star lehetőség minden szart visszavinni, és sok paraszt _még mindig_ azt hiszi hogy bármilyen kis pitiáner javítás esetén "úúúúújjraindula garíííí"..
nem akarok jönni a külföldözéssel, de alapvető mentalitásbeli probléma itt, hogy a mádzsár nem képes felismerni ki hibázott, ki nem tájékozódott, de asztalverésre buzdításban lelkes kis kolónia! ;)
ráadásul nekem még egy boltos sem zárkózott el attól, hogy belepróbáljam a ramot a gépbe, laptop memória esetén kifejezetten ők szokták javasolni ezt !!!!!!!!!!!!!!!! ..........
deuce 2010.05.12. 13:43:01
Bakter 2010.05.12. 13:43:27
Azzal meg ne jöjjön senki, hogy más országokban mi az eljárás. Nálunk az a szabály, hogy csak HIBÁS terméket köteles az eladó 72 órán belül cserélni.
Megvan a napiseggfej ügyfél.
Fausto(tm) 2010.05.12. 13:46:33
Ha másnem elő kellett volna adni a béna usert és sírni, hogy "jajj, meg sem mukkan vele a gépem!!!", a legritkább esetben szokták ott helyben tesztelni!
tocibacsi 2010.05.12. 13:47:31
ja, nem én mondtam!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:48:48
Ez így van. Köteles minden egyes szálat az eredeti helyére visszatenni.
@CatMother:
Akkor vagy mély dekoltázsban tetted ezt, vagy lefizetted az eladót.
pizsama 2010.05.12. 13:48:51
XCat 2010.05.12. 13:50:44
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:53:05
A mai világban?
Ki tudja aztat kérem!
deuce 2010.05.12. 13:53:10
tudom hogy a homár törzsasztal őstagokkal végképp lehetetlen véleményt egyeztetni... de azért leírom...
saturnban régebben 15ezer volt egy dvd író, ami a számtech boltban 5ezer.. saturnban egy háziasszony külsejű hölgynek mondtam, hogy ne vegyen hálókábelt 4.000ft-ért, inkább tegye vissza, és vegye meg máshol 400ft-ért (ez felháborító, mert 10x áron ment!).. saturnban egy thermaltake számítógépház 40ezer, ami máshol, pl importőr srácnál 25ezer...
saturnban 12ezer egy router, ami máshol 7ezer. saturnban egy adsl modem 6ezer, amit netszolgáltató gyakran ingyen is ad...
tévé, mosógép esetén jobb a helyzet, ott általában csak 5-10ezret pakolnak rá egy 80-100ezres tételre más boltokkal szemben.
nagyjából ennyibe kerül saturnéknál a "vihetem vissza ha mégse jön be".
még valami? :D
Semper Augustus 2010.05.12. 13:54:41
XCat 2010.05.12. 13:55:02
Ha minden oké vele, és úgy gondolod, hogy inkább mégis máshol veszed meg, még mindig visszaviheted.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.05.12. 13:56:26
megpróbálták becserélni jófejségből, de mivel már nem forgalmazzák, ezért nem tudta átvenni, mert akkor nem tudja újra eladni, mivel itt ellentmondás lett volna...
bár szerintem lekommunikálhatták volna érthetően. szóval megpróbálták kijavítani az ügyfél hibáját, de nem jött össze.
el kell adni vaterán :), és venni kell újat
Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.05.12. 13:59:08
Sir Mortzosch 2010.05.12. 13:59:22
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 13:59:32
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 14:00:06
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 14:00:10
Ez nem igaz. Évek óta nem így van.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 14:01:39
Bontottat egy Fiat Ducatoból? ;-)
Rosszindulatú Vászka 2010.05.12. 14:06:53
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 14:07:02
Magam_a_Mondomét! 2010.05.12. 14:08:22
Másodszeri is : "Fogtam a papírokat, meg a memóriát és füstölögve eljöttem."
Ha meg igazad van, miért jöttél el? Üzletvezető, Vásárlók könyve? Fogyvéd-del, Homárral, ajtóletépéssel fenyegetőzés?
XCat 2010.05.12. 14:09:08
@atpijkamo: Oda hát. Ki az a pala?
Magam_a_Mondomét! 2010.05.12. 14:09:46
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:10:01
XCat 2010.05.12. 14:10:47
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 14:10:48
dr. Pala Tető okleveles szájsebész
@nális coitus 2010.05.12. 14:11:00
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 14:12:25
Uriah Heep 2010.05.12. 14:12:41
XCat 2010.05.12. 14:13:04
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:13:24
Hát ha nem is konkrétan ehhez a virágfajtához kötdik, de hasonló.
Homáron már nem leled, de itt egy link, olvasgass:
sunews.blog.hu/2010/02/24/banki_peter_ugyvezeto_igazgato_megdobbento_esete_a_nokiaval
deuce 2010.05.12. 14:13:25
ha mégis megvette, akkor természetesen élete végéig cserélgetheti a saturn politika szerint, hogy mindig passzoljon az aktuális tapéta színéhez. :D
bár inkább vegyen 4ezerért 10db 10féle színű hálókábelt máshol, és még mindig jobban jár, mert csak 1x ment el vásárolni.. :p
te leírtad, hogy ott mindent kicserélnek, én meg leírtam hogy az egy gecidrága bolt csak a teljesség kedvéért.
AlexWolf 2010.05.12. 14:14:00
images3.wikia.nocookie.net/__cb20091012051712/dragonage/images/5/55/Shale_face.JPG
deuce 2010.05.12. 14:16:31
te azt állítod, hogy a saturnban megveszek valamit 40ezerért, használom egy darabig, kitalálom hogy nem tetszik, visszaviszem, visszakapom az egész pénzt és megvehetem máshol feleannyiért? :o
ezt nem gondoltam volna, de kipróbálom..
szaGértő 2010.05.12. 14:17:25
A távollevők között kötött szerződésről szóló jogszabályban van benne, a számát most nincs kedvem megkeresni, de ezt számmal együtt az internetes áruházak kötelesek feltüntetni az oldalon.
Harlequin 2010.05.12. 14:18:31
É2I 2010.05.12. 14:18:36
Valszeg nem az alacsonyabb freki nem tetszett az alaplapnak. Inkább a ram bankszervezése, az előfordulhat régebbi lap - újabb ram kombóknál.
Ugyanakkor a gyártó oldalán / a lap üzembehelyezési segédletében fel vannak sorolva a támogatott ramok. De az is lehet, hogy egy bios frissítés megoldaná. (Ugyanakkor ennek a legkisebb az esélye, azért érdemes még megpróbálni. )
/on
XCat 2010.05.12. 14:19:40
www.saturn.hu/szolgaltatas/szolgaltatas_mammut.phpHa 14 napnál rövidebb ideig használod, nincs baja, és vissza lehet csomagolni, akkor elvileg igen.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 14:20:14
Aki már vett ramot, esetleg fázott is már rá, az tudja, hogy ez nem ilyen egyszerű.
Például nekem volt egy gépem amibe ddr1 ram kellett. Az alaplap leírása, meg a netes leírások szerint is, a 200 és a 266 Mhz-es dd1-et támogatta. Ezzel szemben egy 256 megás, 333 Mhz-es volt benne alapból, de csak 266 Mhz-en ment. Elmentem egy boltba, és ott ddr1-ből csak 400 Mhz-est lehetett kapni. Tudnom kellett volna, hogy az jó lesz-e, ha egyszer elvileg a 333-asnak sem szabadna működnie? Illetve inkább fogalmazhatnék úgy is, hogy annyit tudtam, legfeljebb 266 Mhz-et tudok elérni, akármit is teszek bele, de azt nem tudtam mit tehetek bele. Viszont a boltos rendes volt, mert visszavihettem ha nem jó, vissza is vittem, és utána tudott adni bontott 333 Mhz-est ami jó volt.
De emellett már olyat is hallottam, hogy egy alaplapban működött az egyik márkájú, a másik meg nem, pedig ugyanolyan sebességű volt a 2. A ram tipikusan az a dolog, amit akkor tudsz hogy biztosan kompatibilis az alaplappal, ha már beletetted.
XCat 2010.05.12. 14:21:11
@AlexWolf: Ez nem a kakadémon a Dogmából?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:23:46
De az is elképzelhető, hogy csupán azért nem megy az alaplap a memóriával, mert az fordítva tárolja az egyeseket, meg a nullákat.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:27:34
Nem kell utálni.
Olvasd el a kommenteket is, van vagy 8 poszt róla!
Amúgy leszedette a posztot, aztán leszedték a leszedésről szóló posztot is.
Azt hiszem, a Szily volt.
Azóta csak éjjel látni a Homáron.
Biztos fél a fekete limuzintól, és éjjel jár be dolgozni.
Nehogy otthon találják.
buvarpocok 2010.05.12. 14:27:42
A férfi eladók buták, mert elég szépen néznem és még a pénzt is visszaadják pillanatok alatt :D A női eladók csak cserére hajlandóak :D
Ha tudom, hogy én csesztem el, akkor pedig azt mondom, hogy ajándéknak szántam, csak nem lett jó/nem tetszett az illetőnek... mindig bejön
XCat 2010.05.12. 14:28:47
É2I 2010.05.12. 14:29:42
qmiklos 2010.05.12. 14:30:54
Deuce, ki a sz@..t érdekel ez??? Én vagyok az ügyfél, én fizetek. Ezért elvárom, hogy "all-star" szolgáltatást vagy terméket kapjak cserébe, amilyen nekem megfelel. Ha nem felel meg a termék, egyértelmű, hogy _visszacseréli_.
"nem akarok jönni a külföldözéssel, de alapvető mentalitásbeli probléma itt, hogy a mádzsár nem képes felismerni ki hibázott, ki nem tájékozódott, de asztalverésre buzdításban lelkes kis kolónia! ;)"
Kit érdekel ki hibázott? Nem érted, hogy én fizetek, a kereskedő meg örül, hogy eladja a portékáját? Ha nem felel meg meg 100%-ig, akkor visszaviszem és kész.
A 3-napos cseregarancia szerintem azt jelenti, hogy 3 napon belül visszaviszed a terméket (függetlenül attól, hogy hibás-e vagy sem) és a kereskedő k.ö.t.e.l.e.s visszacserélni vagy vásárlási utalványt adni vagy ha nem tud olyat adni, akkor visszaadni a pénzt.
Érthető voltam?
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 14:31:10
Szóval arra akarok kilyukadni, hogy ugyan a posztolónak nem volt igaza, de a korrekt boltok ramnál lehetőséget adnak a kipróbálásra, mert biztosan nem lehet tudni előre, kivéve ha ismerősnek is pont ugyanolyan alaplapja és ramja van.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 14:32:57
A lényeg, hogy a törvény nem kötelezi őket, ettől függetlenül jobb olyan helyen vásárolni, ahol ki lehet cserélni, ha kiderül, hogy nem jó.
Semper Augustus 2010.05.12. 14:33:11
qmiklos 2010.05.12. 14:33:35
Ezek után azthiszem én sem megyek oda többet vagy vásárlás előtt részletekbe menően érdeklődni fogok a 3-napos cseregaranciát illetően.
XCat 2010.05.12. 14:34:32
metal · http://electric.blog.hu 2010.05.12. 14:34:40
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.12. 14:34:57
Robbantó 2010.05.12. 14:35:25
aqua.hu
vagy
3t.hu
Semper Augustus 2010.05.12. 14:35:33
qmiklos 2010.05.12. 14:36:09
Hát kérlek szépen a Fogyasztóvédelmi Törvényről, ami szabályozza a vásárlók és kereskedők tevénykenységét Magyarországon.
Hol élsz te mellesleg? Mo. vagy külföld?
Bakter 2010.05.12. 14:38:20
Jutányos áron vállalok fognyúzást, 3 napos cseregaranciával: a kihúzott helyett bármikor kihúzok egy másikat.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:39:51
JééézusMááárija!
Odaértek az űrgyíkok!
Megcsippelték!
NO CSIPP!
a Figyelööö 2010.05.12. 14:39:52
Playstation játékot vettem, kipróbáltam otthon, nem tetszett, visszavittem: "bocsi, faszkalap vagyok, nem tetszik" sem mondtam, és már nyomták is a kezembe a pénzt.
Ahelyett, hogy nekiesnétek a posztolónak, vazze, nézzetek már kicsit körül, ja, megtettétek, bocsi, értem, itthon vagyunk...
GatyaPityu 2010.05.12. 14:40:22
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 14:44:45
Tehát ha bemész a boltba érte, nincs se 3 napos, se 8 napos elállási jogod!
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 14:45:23
INDOKOLNI NEM VAGY KÖTELES, HOGY MIÉRT.
Szóval azt mondták, hogy nem, Te meg elhitted.
deuce 2010.05.12. 14:45:56
elhiszem hogy van ilyen, csak engem nem érdekel, röhögök rajta...
én pont nem az a vásárló vagyok, aki gagyi samsung vinyót vesz (kicsit hiányos saturnéknál a termékpaletta, napokban ellenőriztem!) 30ezerért, majd esetleg rájövök hogy drágán vettem szart, és megyek más boltba fasza márkát venni 20 ezerért... :D
én vettem olcsó helyen egy kurvajó vinyót, eladtam, rádobtam egy ezrest, és vettem egy még annál is jobb vinyót ugyanott.
érzed a különbséget? :D
a ruhaiparban biztos nagy sikere lenne ennek a cserélgetősdinek egyébként... :D
Bakter 2010.05.12. 14:45:58
Érthető voltál - csak nincs igazad.
Az általad felsorolt dolgokat a fogyasztóvédelmi törvény megfelelő paragrafusai szabályozzák, és nem az, hogy a zügyfél miről mit gondol, vagy mit hisz.
3 napos cseregarancia: csak meghibásodás esetén.
Csere: garancia nem idul újból, csak növekszik a szervizben eltöltött időszakkal.
Mindkettőt saját kontójára felülbírálhatja az eladó, gyártó, nagykereskedő: azaz cserélhet nem hibás terméket is, és a gyártó újraindíthatja a garidőt is. De ez nem követelhető.
XCat 2010.05.12. 14:45:59
Én ha ufó lennék, utálnám mozartot.
akikaztmondjákni 2010.05.12. 14:47:08
metal · http://electric.blog.hu 2010.05.12. 14:48:55
@qmiklos: "Hát kérlek szépen a Fogyasztóvédelmi Törvényről, ami szabályozza a vásárlók és kereskedők tevénykenységét Magyarországon. "
Abban nincs olyan, hogy köteles visszavenni, ha a vásárló elnézte, és nem jó árut vett.
@Semper Augustus: Nem köteles, elállási jog, csak olyan helyzetekben van, amikor a vásárláskor nem tudod leellenőrizni a terméket.
XCat 2010.05.12. 14:49:19
Tehát megveszem azt, amit az eladó ajánl, ott, ami ilyenkor még nyitva van. Azaz mediamarkban vagy saturnban.
AlulírottFentemlített 2010.05.12. 14:50:00
Ja és természetesen annyiért kell adni, ami a polcra ki van írva.
Ovódás csoportok pedig nem járhatnak műszaki üzletbe, még kísérővel sem!
Bikicsunáj?
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 14:51:54
A hozzáértők is tisztában vannak azzal, hogy nem lehet mindig előre tudni, hogy menni fog-e adott alaplap adott rammal, akik az ellenkezőjét állították azok nem sokszor vásároltak ramot, és akkor épp szerencséjük volt. Nekünk pl. sulinetes vásárlásunk volt régen, ahol a boltos nem tudta előre, hogy adott ram jó lesz-e az általuk rendelt alaplapba, ezért az alaplap megérkezéséig mondta még ne vegyük meg a ramot.
Bakter 2010.05.12. 14:52:09
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három
munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja
értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás
a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 14:53:26
Az alaplap leírásában az van benne, hogy legfeljebb hány Mhz-en tud működni, az nincsen benne, hogy legfeljebb hány Mhz-est tudsz beletenni, valamint az sincsen tételesen felsorolva, hogy mely márkákkal megy biztosan.
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 14:53:44
A termék jó, tehát továbbra is el tudja majd adni.
Ha viszzavenné, az ügyfél ugyanúgy vásárolna majd elégedetten távozna.
A kereskedő elégedett lenne mert sikerült eladni valamit rendes haszonnal.
ezen nincsen mit beszélni... emberek kellenének a pultok mögé... szerintem
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 14:54:15
Az üzenet?
Röviden annyi, hogy NO CSIPP!
Bővebben:
Ashtar Sheran szeret benneteket!
Ne engedjétek, hogy megcsippeljenek!
NO CSIPP!
Még bővebben:
homar.blog.hu/2009/12/02/ufojezus_megment_a_csipelteto_pokol_gyikjaitol
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 14:54:48
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 14:55:45
Ez nem igaz.
2010.05.12. 14:56:58
Ettől független a posztírónak nincs igaza, az ED pedig lehetett vonlna segítőkészebb, de a te-féle hozzáállás kiborít.
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 14:58:00
Majd ha ki lesz írva előttem amikor ezt mondják nekem, majd akkor... Jelenleg ez a magyar forint (még az 5-ös is), ezt kell elfogadni!
metal · http://electric.blog.hu 2010.05.12. 14:58:24
Elvileg egy RAM szabványos dolgokat tud, minden márkának kell tudnia menni minden márkájú alaplappal, ha az a típust támogatja! Tudom, hogy ez csak elméletben van így, de ha nem megy, akkor ott egyik eszköz nem teljesíti a szabványt, tehát hibás, tehát azt cserélni-e kell a boltnak! Nekem ebből még sose volt problémám, még mindig kicserélték, ha ilyenbe beleszaladtam.
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 14:59:33
A kereskedőnek a kereskedelem az érdeke!
A termék jó, tehát továbbra is el tudja majd adni.
Ha viszzavenné, az ügyfél ugyanúgy vásárolna majd elégedetten távozna.
A kereskedő elégedett lenne mert sikerült eladni valamit rendes haszonnal.
Mi a cserével a baj?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:00:20
Macskaanyu.
Hehe, ez jó.
Engedd meg, hogy megkérdezzem, a saját nickedet hogy ferdítenéd le magyarra?
Semper Augustus 2010.05.12. 15:00:42
XCat 2010.05.12. 15:00:45
metal · http://electric.blog.hu 2010.05.12. 15:00:48
salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.12. 15:01:28
XCat 2010.05.12. 15:01:53
ági anyu 2010.05.12. 15:03:20
Egyébként abban az esetben, ha 3 napos cseregarancia van, és nincs raktáron a termék, a készpénzt KELL visszaadni - szó nélkül. Ha kisebb értékű terméket akarsz venni helyette, akkor pedig a különbözetet IS ÍGY KELL RENDEZNI.
Bakter 2010.05.12. 15:04:04
"Ha viszzavenné, az ügyfél ugyanúgy vásárolna majd elégedetten távozna."
Ha ez így lenne, akkor a kereskedő nem kereskedne, hanem a sok sumák, ügyeskedő vagy egyszerűen suttyó magyar ügyfélnek cserélgetné a megunt vagy nem tetsző dolgait.
2010.05.12. 15:05:37
Nickemről még nem gondolkodtam, simán csak sz*rfegyver, vagy ilyesmi.
AlexWolf 2010.05.12. 15:07:52
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 15:08:16
Mellesleg ha az eladó kicseréli, mindenki boldog, az eladó is mert eladott, a vevő is mert vett.
Ezen kívül amit itt írkálnak az faszság... Hát nem triviális, hogy ki kellett volna cserélni, tök mindegy hogy köteles e vagy sem... Azért bukott el az idióta cég egy ügyfelet (aki fennen hirdeti esetét), mert nem volt kedvük elintézni a rendszerben.
Egy kereskedő cég okosabb kell hogy elgyen ennél, ezért van külföldön másképp, és ezért nem kellenek ehez jogszabájok, mert az tudja, hogy holnap is el akar adni, és lehet hogy pont ennek az embernek.
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.12. 15:08:40
én winyoval jártam így 8 hónapos cucc megadta magát, ők már nem forgalmazzák, menjek a magyar disztribútorhoz... holott az ED-hez kell visszavinni a hibás terméket. kis nyomoronc üzletvezető meg úgy beszélt velem, mint nővel, hogy majdnem sírva fakadtam, annyira megalázott
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 15:09:44
Emberek között kellene élnetek... az olyan tök más... :-(
XCat 2010.05.12. 15:11:13
ági anyu 2010.05.12. 15:11:36
megrettent 2010.05.12. 15:12:34
Posztoló beszopta hogy pont az utolsó darabot vitt el... Természetesen ha 3 napon belül elromlik, ED pénzt adott volna esetleg cserél másra, a memót meg küldi tovább. Tehát, ha a srác elrontja a 3 napon belül, nyert ügye lehetne.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 15:13:38
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.05.12. 15:14:48
AlexWolf 2010.05.12. 15:15:54
itcafe.hu/cikk/mikor_es_hogyan_cserelheto_egy_termek/nyomtatobarat/teljes.html
Itt egy másik link is:
www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=131
stb stb...amúgy a Google mindenki barátja.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:16:33
Akkor az ottan a kánoány?
deuce 2010.05.12. 15:16:35
érthető vagy a "kiaszartérdekel" felfogással, szerinted köteles, mert csakmertcsak.
nem vagyok én se fogyasztóellenes, öröm olyat hallani, hogy garanciaidőn túl is cserél gyártó terméket, ha kipostázod neki külföldre, van ilyen is, ja. jófej a gyártó a hírneve érdekében..
biztos hihetetlen számodra, de ezeket a dolgokat törvények szabályozzák, és van az is, hogy a bolt ezektől pozitív irányba eltérhet --> lásd saturn.
a törvény nem mond 3 napot, ha a kereskedő mond, akkor OK! ;)
@semper augustus: a 17/1999 II.5 a távollévők közötti törvény... ismerem én is.
ha helyszínen veszel valamit, akkor elfogadod a terméket, cseveghetsz az eladóval annak szépségeiről, előnyeiről, hátrányairól, meggyőzhetitek egymást hogy az neked jó lesz, és leellenőrizheted annak épségét. a továbbiakban pedig a bakter által linkelt jótállási feltételek szabhatnak 3 napot, de abból általában bevizsgálás, szervízelés lesz, vagy a termék cseréje, ha nincs termék akkor levásárlás.
Ti vagytok az önjelölt érzelmi alapú törvényszakértők, imádlak titeket! :p
@catmother:
hát hajrá, továbbra sincs azzal gond, ha látástól vakulásig dolgozol, a saturn pedig felárért hosszú nyitvatartást és azonnali cserét biztosít neked. én nem engedhetem meg magamnak a termékek 2-3x áron megvásárlását...
Semper Augustus 2010.05.12. 15:17:10
XCat 2010.05.12. 15:19:05
ági anyu 2010.05.12. 15:20:13
yippyupp 2010.05.12. 15:20:53
leesett a hajam, akkora jégeső volt a fodrásznál - oda az eperpálinka 2010es alapanyaga : (
Bakter 2010.05.12. 15:22:01
Szervizben dolgozom, pontosan tudom, milyenek a magyar ügyfelek. A leghangosabbak a leghülyébbek és legsötétebbek. A jogszabályokkal nincsenek tisztában, de azokra hivatkoznak. És azt hiszik, hogy a "pénzükért" minden jár, hogyha megvette valamit, akkor csak elvárásaik jogaik és követeléseik lehetnek, kötelezettségeik pedig nem. Íme, ez a kavalkád is ezt mutatja.
ági anyu 2010.05.12. 15:22:24
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 15:23:27
Nem így van, korábbi kommentben már írtam, nekem a 333-as ddr1 megy a gépben amelynek a user manualja maximum 266 Mhz-et ír. Ez azt jelenti, hogy a 333 Mhz-es ram csak 266 Mhz-en működik.
De anno volt a kezemben 2 db. 133 Mhz-es SD-RAM, két külön márkából, egyik ment egy adott alaplappal, másik meg nem, egy másik alaplappal meg mindkettő ment.
Ezeket magam tapasztaltam, de mástól is hallottam már, hogy elvileg működnie kellett, aztán nem ment a ram, vagy fordítva. Még egyszer mondom, akkor lehetsz biztos benne, hogy működik, ha kipróbáltad, ezért korrekt bolt ad erre lehetőséget. Természetesen ez lehet szar alaplap miatt is, de mondjuk egy olyan esetben ahol minden más is régi(pl. IDE-s vinyó, régi processzor foglalat, AGP videokártya), nem cserélem le az alaplapot mert mást is cserélni kéne, nekem viszont csak több ram kéne.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 15:25:21
Igen, persze, 3 naponta elmennék a boltba ramért, mert nekem ez jobban megéri mint 15 ezer Ft...
yippyupp 2010.05.12. 15:26:46
XCat 2010.05.12. 15:27:25
Kanóany mégsem jött be annyira?
ági anyu 2010.05.12. 15:28:25
OFF
Na, a garanciális szervíz a másik fele. 2006-ban jártam fogyasztóvédelmi továbbképzésre, ott végeztünk ezzel kapcsolatban egy érdekes kísérletet. A tárgya két, a szervíz szerint ugyanolyan hibájú fűtőventillátor volt, amihez ugyanazt az alkatrészt kellett kicserélni. Az egyik garanciális volt, a másik már nem. Az utóbbit 5 munkanap alatt sikerült rendbehozni, a garanciálishoz több, mint egy hóapig nem érkezett meg az alkatrész. Pedig azt vittük be hamarabb ...
Ha sikerül a témafelelős engedélyét megszerezni, akkor konkrétan is leírom majd.
ON
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:28:34
Várjuk!
@yippyupp:
Az milyen fodrász, aki jégesőben vág hajat?
Vagy csak akkor dolgozik, ha jól esik?
Bakter 2010.05.12. 15:30:07
Nem beszél már marhaságokat.
151/2003 kormányrendelet, hányszor tegyem már be ide?
Az, hogy a tacsko meg a többi ilyen elad SAJÁT GARANCIÁS terméket, és azt cseréli egy év múlva is, nem erre vonatkozik. Az az ő saját ügylete, amiért ő vállalja a garanciát. A szabályozás 72 órás cserét akkor teszi kötelezővé, ha termék hibás. Ettől a kereskedő pozitív irányban eltérHET, de nem köteles.
Internetes vásárlásra meg más vonatkozik, de itt nem arról van szó.
XCat 2010.05.12. 15:30:28
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 15:30:28
www.edigital.hu/Floppy_meghajto/Delock_18170_kulso_USB_Floppy_meghajto-p54728.html
:-)
yippyupp 2010.05.12. 15:30:41
yippyupp 2010.05.12. 15:31:43
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 15:32:23
tsimike 2010.05.12. 15:33:16
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 15:34:09
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 15:36:00
"Akkor az ottan a kánoány?"
Nem értem a kérdésed. Hol?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:36:22
Női hölgy volt az illető?
@CatMother:
Ne várjuk!
Vita ledöntve.
Pont.
Stop.
Koky_ 2010.05.12. 15:37:04
XCat 2010.05.12. 15:37:21
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:37:34
Hát te írtad:
"Csináltuk az államokban 4 hónapig, aztán köztünk is ciki lett"
Az államok az a kánoány?
yippyupp 2010.05.12. 15:38:21
BIKICSUNÁJ volt már?
Layosh 2010.05.12. 15:38:45
Egy rossz szót nem halottam a boltban, rendesek, kedvesek voltak és szó nélkül cserélgették a tévéket. Gondolom a hátam mögött jól lehordtak mindenféle hülye vevőnek, amiben igazuk is volt. De hangsúlyozom, nem lett volna kötelességük kicserélni, mert jól működött, csak én voltam elégedetlen vele. A végén pedig adtak vissza 5000- Ft különbözetet, mert ennyivel volt drágább a Sony TV, nem utalványt adtak, hanem kp-t.
ági anyu 2010.05.12. 15:40:32
Bakter 2010.05.12. 15:40:54
Tévedsz: nem az ügyfeleimet nem szeretem, hanem azt a párat, akikből mindig beesik egy-egy. A múltkor pl valaki nem kérte a javítást, elvitte a gépét, viszont elvárta volna, hogy tovább foglalkozzunk az ügyével.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:41:46
Még nem volt!
Bikicsunáááj óráááj!
A női hölgy férfifodrászok egy szál köpenyben dolgoznak. Alatta minimális felszerelés.
Ilyesmi volt ő is?
ági anyu 2010.05.12. 15:42:22
yippyupp 2010.05.12. 15:43:41
Bakter 2010.05.12. 15:44:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.12. 15:45:53
Ja alapból itt volt a hiba.
Másrészt az Edigital mit árul akkor, ha az 1600-as DDR3 náluk már kifutott? DDR5?
"Sajnos nem tudunk sem cserét, sem utalványt biztosítani. Nagyon sajnálom."
Akkor a postoló pedig nagy sajnálattal nyomja fel őket a fogyvédnél... Szerintem már ismerik egymást...
deuce 2010.05.12. 15:47:21
érzelmi alapokon elvannak, kórusban asztalveréssel akarnak problémát megoldani... :D
látod közben elhallgatott kúmiklós és semper agusztina is a díszmagyar alanyi jogaikkal..
közben, hogy kicsit magam ellen is beszéljek, eszembe jutott egy ram-os sztori:
ELŐRE megbeszéltem a boltossal, hogy neki van 2 fajta ramja, sajna nem a legjobb típusok vannak most raktáron, én meg a gépet lusta vagyok becipelni, de itt van a közelben, valamelyik majdcsak jó lesz. ha egyik sem, akkor levásárlom valami hasznos dologra az árát, mert mást is akarok venni. tehát neki is jó, mert mindenképpen elad valamit, nekem is jó, mert biztosított nekem cserét..
jófejek voltunk mindketten, a 2. ram jó is lett... happy end.
lehet ezt így is..
yippyupp 2010.05.12. 15:47:35
AlulírottFentemlített 2010.05.12. 15:48:39
Volt: 2010.05.12. 14:50:00
Koky_ 2010.05.12. 15:49:19
yippyupp 2010.05.12. 15:49:58
Silenzio 2010.05.12. 15:50:49
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 15:52:32
Én benne vagyok minden jóban!
Bikicsunáááj vicsáááj!
@yippyupp:
Akkor egy szál cicifixben volt tán?
AlulírottFentemlített 2010.05.12. 15:56:21
Óráj!
yippyupp 2010.05.12. 15:56:48
yippyupp 2010.05.12. 15:59:10
Bakter 2010.05.12. 15:59:12
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.12. 16:09:20
Hasztamannyana!
Felül meg semmi?
XCat 2010.05.12. 16:11:04
yippyupp 2010.05.12. 16:13:56
Manyizga (törölt) 2010.05.12. 16:14:26
theveryguest 2010.05.12. 16:15:40
Mert ugye első esetben honnan tudod, hogy egyáltalán működőképes?
Második esetben meg nincs nagy probléma buktál 2K-t, mert nem voltál elég figyelmes.
Egyébként veszel egy 9V-os elemet, aztán kicsit húzogatod az érintkezősoron, oszt viheted is be cserére. Ha már kivezették a nyilvántartásból, akkor már úgyis valami mást fogsz kapni helyette.
Bakter 2010.05.12. 16:20:02
Egyébként pedig nem megalázkodásról beszéltem, csak arról, hogy a normális hangon előadott probléma sokkal gördülékenyebben megoldódik az asztalcsapkodóan, hőbörögve előadottal szemben.
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 16:23:59
A kánaán az meg valami amit én nem ismerek és azt sem tudom, hogy hol van...
Ha a kérdésed arra irányul, hogy más országokban nincs, vagy van-e, ez a vita? Akkor azt mondom, hogy más országban (sokban) ezek nincsenek szabályozva. Az bolt el akar adni, igen, még a hüjének is. Visszacseréli a cuccot még az idegesítő hülyének is, mert azt szeretné, hogy jöjjön még.
Ha pedig arra irányul a kérdésed, hogy külföldön élő magyar vagyok-e, akit utálhatsz. Arra a válaszom az, hogy nyazsgem...
XCat 2010.05.12. 16:24:08
Tudod amikor valaki hőbörögni kezd, ott te már elbasztál pár dolgot, csak nem vetted észre. Ő meg igen.
Ilyen esetekre legközelebb javaslom a következőt:
"Tisztelt Uram, nagyon sajnálom, ha bármilyen problémát tapasztalt a szolgáltatásunkkal kapcsolatban, ELNÉZÉST KÉREK. Legyen szíves fogadja el ezt az ajándékot. Miben segíthetünk?"
Wonder Deer Hunter 2010.05.12. 16:26:18
"Ezt most hosszú lenne kifejteni.... :)"
Mit?
deuce_másik 2010.05.12. 16:32:03
ÁTFOGALMAZVA A TI NYELVETEKRE: BÁR NEM VAGYOK "BECSIPPELVE" A 8-10 FIZETETT KOMMENTEZŐ KÖZÉ, DE HA AKAROK ÍROK! MÁS NICKRŐL, MÁS IP-RŐL. SZÉPNAPOT! ;)
vigyázz bakter, repülsz te is mindjárt :D
btw vásárló vagyok én is, egyik céghez sincs semmi közöm, csupán véleményt mondok............
internet -> szólásszabadság.
2010.05.12. 16:32:35
Amúgy posztoló miért hagyta magát ? ajtó letép, féltégla satöbbi, én mondjam !?
Koky_ 2010.05.12. 16:32:52
XCat 2010.05.12. 16:34:02
Bakter 2010.05.12. 16:36:58
Nem minden ügyfél hülye és sötét, de van közöttük szépszámmal.
Tudod, amikor az ember bejön a szervizbe, már soxor eleve ideges, mert a vaskos pénzen vett készüléke nem működik megfelelően. Sokan ilyenkor már eleve hőbörgős hangulatban vannak, és már akkor dühöngenek, amikor mi még csak a köszönésnél tartunk.
Lfaszt ajándékot. A nagyon problémás eset menjen máshova, mert a tapasztalat szerint a további "együttműködésből" nekünk csak ráfizetésünk lesz. Ilyenkor legtöbbször még a bevizsgálási díjat is elengedjük.
Ezért kérdeztem, hogy ismered-e a szakma gyakorlati sajátosságait, vagy csak az elméleti rózsaszín ködön át tekintve osztod itt qrvára az okosságaidat?
yippyupp 2010.05.12. 16:37:07
Bakter 2010.05.12. 16:38:36
Sírni fogok, de éneklem akkor is:
Csikmum houmvava gen
ou vej je nouma náj csunáj
oszil szil vojam bikicsunáj
Óóó de bikicsunáj – csunáj
bikicsunáj vicsáj
bikicsunáj – tú rilisz tú szín szamdú
bikicsunáj – ó rájsz
szialájszí májoszáj
venszorízi vinyó bénking csunáj
ó rö bikicsunáj
Koky_ 2010.05.12. 16:39:59
Rosszindulatú Vászka 2010.05.12. 16:40:47
deuce_másik 2010.05.12. 16:42:46
anyázni nem anyáztam, edigitált nem istenítettem, post tolót szidtam ahogy kell, megfelelek az elveiteknek, nem? :D
ráadásul a memóriás történetemmel éppen olyan irányba próbáltam terelni a beszélgetést, hogy meg lehet egyezni szóban is a boltosokkal dolgokról, nem muszáj se asztalverőnek lenni, sem köcsög elhajtós boltosnak.
lehet éppen az a probléma, hogy nem szítom a tüzet, hanem többféle szemszöget rajzolgatok a kis szemétdombotokra? :D
hahaha jól szórakozok!!! ;)
AlexWolf 2010.05.12. 16:43:25
Koky_ 2010.05.12. 16:43:28
XCat 2010.05.12. 16:45:50
@Koky_: és honnan tudod, hogy ki lesz ilyen?
Koky_ 2010.05.12. 16:46:36
Bakter 2010.05.12. 16:48:13
Mi is inkább megcsináljuk gariban, amit lehet, mert így nem kell vitatkozni senkivel sem, és mindenki jól jár. Csak van, amit fizikailag nem lehet, mert visszakéri a rossz alkatrészt a gyártó. Ilyenkor megy a fotózás, hogy igen babám, nyakon önötted pezsgővel a notidat, fizess érte. Bár egyesek szerint ekkor inkább ajándékot kellene adnunk, és nem vitatkozni:-)
yippyupp 2010.05.12. 16:49:03
XCat 2010.05.12. 16:49:44
Koky_ 2010.05.12. 16:51:39
Bakter 2010.05.12. 16:52:00
XCat 2010.05.12. 16:52:34
XCat 2010.05.12. 16:53:46
Bakter 2010.05.12. 16:53:59
És akkor szerinted megússzuk a vitát? Tévedsz. Akkor jön az, hogy biztos a gyárban vagy a kereskedőnél áztatták el. A kérdéseidből bőven látszik, hogy fogalmad sincs egy szerviz mindennapjairól.
Koky_ 2010.05.12. 16:54:56
yippyupp 2010.05.12. 16:55:56
XCat 2010.05.12. 16:56:46
XCat 2010.05.12. 16:58:00
Bakter 2010.05.12. 17:04:58
Senkit nem veszünk le és senkit nem bszunk át készakarva, előre megtervezve. De vannak olyan esetek, amikor felárat kérünk, mert pl olyan dzsuvás a készülék. Viszont mindenről árajánlatot adunk, azt senki sem köteles elfogadni, ilyenkor bevizsgálási díj van. Amit egyébként szintén nemegyszer vitatnak az ügyfelek, hogy miémán az az összeg. Mondjuk azért, mert esetleg egy-két órát vagy esetleg napot foglakoztunk a szarjával, hogy kiderüljön a hiba oka.
Részemről bikicsunáj.
XCat 2010.05.12. 17:09:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.12. 17:22:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.12. 17:25:31
Ha nem ért hozzá akkor is, mert akkor még nagyobb geciség.
Ennyi.
Mondjuk én nem ebből élek, hanem van rendes munkám is, lehet ezért van még gerincem?
Na persze ha hozzám kerül valami, azt általában 1 szerviz már visszadobta, vagy olyan árat mondott rá, hogy úgy nézek ki tőle mint a lottóreklám : "Meeennyiiiii?"
És a kliens is tisztában van vele, hogy örüljön, ha a cucca még egyszer működni fog. Ha meg nem, akkor 0ft a díjam.
a Figyelööö 2010.05.12. 17:26:46
deuce_másik 2010.05.12. 17:35:23
nincs nekem bajom catmother tevékenységével, csak nehogy már azok legyenek betiltva, akik például szakmájukból következően próbálnak releváns _néhány_ kommentet írni, és válaszokat adni egyes felmerült kérdésekre, problémákra. :D
XCat 2010.05.12. 17:53:15
Meg valak ha tudja, mondja meg, melyik dominós percdíjjal járok a legjobbat, ha nagyon sokat akarok dumálni hálózaton belül (a nagyon sok napi min 4-5 óra).
XCat 2010.05.12. 17:56:52
De örülök, hogy szerény személyem ellenére is jól szórakozol :D
ChesireCat (törölt) 2010.05.12. 17:58:26
XCat 2010.05.12. 18:04:38
qmiklos 2010.05.12. 18:04:44
a törvény nem mond 3 napot, ha a kereskedő mond, akkor OK! ;)"
Nem ilyen egyszerű. Akkor nézzük a törvényt. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet:
"4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
A kereskedőknek a törvénynek megfelelőlen kell eljárni. Ilyen egyszerű.
yippyupp 2010.05.12. 18:09:41
deuce_másik 2010.05.12. 18:33:24
a nárcisztikus személyiségekre repülget néha a tiltás, ez számomra nem újdonság. :)
te azon szórakozol, hogy szinte mindenki írására reagálj, és viszed a témát jobbra-balra, ezzel is élteted a homárt. csupán bűnbak voltál aktuálisan a szememben, mivel én csak a témára koncentrálok szigorúan, bennem alacsony a homár-törzsi-mentalitás-faktor. érted már? :D
én szigorú vagyok. mivel a pult mindkét oldalán álltam már, látom mindkét fél szemszögét, empatikus vagyok mindkét irányba, a sztereotip komcsi időkből raktáron maradt fekete-fehér képcsöves "lóvévirítós" qmikit, "félretörvényezős" sempert, "asztalcsapkodós-fogyvédezős" áginénit mancinénit leköpöm, lepapucsállatkázom, leparasztozom... őket úgyis könnyű megfogni, mivel keskeny a látószögük, így gyorsan el is hallgatnak, ők postolnak a homárra, rám meg repül a tiltás, mert bunkó vagyok velük. :D
ez az élet rendje. :p
nekem adtak próbára ramot az aquában, mert én előre gondolkodtam, és lebeszéltem a boltossal, neked adnak kényelmesen cserére kávéfőzőt a saturnban este 10kor, ők meg idegeskedjék magukat darabokra a világ összes kis "meglepetésén", roppantmód elfogadhatatlan, tartháátátláán dolgain, még akkor is, ha nem velük történik. ;)
UFF.
deuce_másik 2010.05.12. 18:40:06
én ismerem, dolgoztam benne, nekem ezt olvasgatni már M-Ú-L-T-I-D-Ő. érted?
írj emailt bakternek, hátha van ideje tovább vitázni veled.............
vagy próbáld ki, menj be pár boltba, vegyél valamit, vidd vissza másnap azzal hogy nem tetszik és pereld be az összeset....
hellaóóóóó
XCat 2010.05.12. 18:45:24
holysmoke0523 2010.05.12. 18:47:52
mégis hogy lehettél ekkora birka?rögtön azt kell mondani hogy nem működik,adjanak másikat,-az árát,-csekket,-akármit,ugyanabban az értékben
pfff bazmeg,tutyimutyi kis pöcs,á,szocséplés volt az egész
Ugyandehogy (törölt) 2010.05.12. 18:50:45
NINCSEN 3 NAPOS SZABÁLY.
deuce_másik 2010.05.12. 18:51:43
a meghibásodásosat kopizod.....
most nézlek le legjobban hangos kacagások közepette!
ugyanis ezzel azt akarod mondani, hogy veszel valamit, direkt tönkrebaszod, és 3 napon belül kedélyesen mosolyogva vagy asztaltverve ki akarod cseréltetni!!
tudod mennyi faszmajom próbált ezzel ügyeskedni például a megboldogult mistralban számtech boltokban??? márcsak ezért is "szopatták" bevizsgálással a népet, és nem adtak nekik azonnal újat!!!!!!!!!!!!!!!!
(ismerek ottani ex-dolgozót..)
ez a törvény a JÓTÁLLÁSI törvény. érted? arról szól, hogy valami meghibásodik, esetleg gyári hibás, és azt 3 napon belüli vásárlás esetén cserélni kell, ha van olyan termék a boltban, vagy törekedni a 15 napon belüli javításra!
EZ A TOPIK, a POSTOLÓ PROBLÉMÁJA, és ÁLTALAM ÍRT kommentek pedig MIND arról szólnak, hogy alanyi jogon vissza viheted-e a cuccot 3 napon belül ha nem tetszik!!
nem arról, hogy elfüstölt a memória, és nem akarták neki kicserélni/javítani!
te úgy itt vagy egyébként, vagy csak céllövöldézel magadnak valakit, aki leéget? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
yippyupp 2010.05.12. 18:52:25
Ugyandehogy (törölt) 2010.05.12. 18:52:32
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 18:54:54
Sokan úgy gondolják, hogy ez tőlük függ. Szavazzunk!
yippyupp 2010.05.12. 18:55:23
deuce_másik 2010.05.12. 18:56:53
"a bugyit vissza nem cserélünk" dolgot ismered? :DDDDDDDDDD
vagy azt is alanyi jogon kell cserélni 3 napon belül, ha a feleségeden nem tetszik neked? :DDDDDDDDDDDDD
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 18:57:26
-1
yippyupp 2010.05.12. 18:58:18
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 18:58:43
deuce_másik 2010.05.12. 19:05:36
ha jófej vevőnek tűnsz, és van idejük, akkor azonnal benyomják hátul egy számítógépbe, és mosolyogva visszaadják..
ha nincs kedvük, vagy asztalt csapkod igazi mádzsárként a vevő, akkor bedobják az asztalfiókba, és a 31. napon a sokadik telefonálásra nyomják be a számítógépbe hátul, majd visszaadják. :D
deuce_másik 2010.05.12. 19:09:22
nem terrorizálom tovább az "egyszeri" kommentezőket, inkább átadom a szót a homár törzsasztalnak, puszi catmother. ;)
pápápá
yippyupp 2010.05.12. 19:09:24
yippyupp 2010.05.12. 19:12:07
Kifordított kacagány 2010.05.12. 19:12:46
yippyupp 2010.05.12. 19:14:39
Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.12. 19:18:27
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.12. 19:40:40
Én úgy értelmeztem, hogy nem is működött neki. Nekem sem ment a 400-as ddr1 az alaplapomon, de a 333-as az ment 266-al. Szóval ha veszel ramot 3 féle eset van:
1. Megy a maximális sebességével.
2. Megy egy alacsonyabb sebességgel.
3. Nem megy.
Hogy miért feltételezem, hogy a 3. eset áll fent? Ugyan nem írta le pontosan, de azt sugallja az elején, hogy próbálta de feladta, ez még lehetne az hogy 1333 Mhz-en ment, viszont a telefonálásnál már azt is helyénvalónak találja ha ráfizet vagy sima csere, nem várja el hogy a különbözetet visszaadjak, csak esetleg reméli. Na de ha ment volna neki 1333 Mhz-en, akkor egyedül a különbözet miatt van értelme visszamennie. Ebből következik a 3. megoldás.
hujnnnx 2010.05.12. 19:50:16
Ezt jol levezetted. Riszpekt.
ChesireCat (törölt) 2010.05.12. 19:55:07
most nem csak ez a 3 napos szabály vagy nemszabály a lényeg. Van otthon millió meg egy példa arra, hogy nem bánnak jól ezek a cégek a vásárlóval. Mennyire fájt volna az Extreme Digitalnak eladni azt a ramot mégegyszer? Az a baj, hogy otthon egyáltalán nem szempont, hogy a vásárló elégedett legyen. Én dolgoztam a Springfield-ben régen (a Westendben), ott direkt megmondta az üzletvezető, hogy bár a SPF szabályai szerint ők adnak vissza pénzt, de ezt a vásárlónak nem szabad megmondani és ragaszkodni kell ahhoz, hogy inkább válasszon mást. Ennek a csúcspontja az volt, mikor egy külföldi nőt alázgatott az üzletben hogy ezt a pólót nem veszi vissza mert használták (nem volt igaza) és ott szagolgatta mindenki előtt és elvárta, hogy én is mondjam azt. Aztán egy srác hozott vissza egy nadrágot mert a festés kifoltosodott rajta, annál hangosan fejtegette, hogy azzal ő nem tud mit csinálni ha valaki így beleizzad a nadrágba... Meg úgy általában bármilyen minőségi probléma volt, soha nem mulasztották el, hogy megjegyzéseket tegyenek, huzogassák a szájukat. És innen még MILYEN messze van, hogy ok nélkül vidd vissza a terméket... Szomorú na
yippyupp 2010.05.12. 19:57:18
ChesireCat (törölt) 2010.05.12. 20:02:28
yippyupp 2010.05.12. 20:03:58
Ugyandehogy (törölt) 2010.05.12. 20:06:56
legyen.
inkább erről szavazzunk.
Megdobbent 2010.05.12. 20:07:12
Engem pl. subba nevu - a szerkesztosegben is lenezett - faszkalap "banolt" a blogjarol (ami korabban egy levlista volt, csak akkor meg mas vitte azonos nev alatt), de nem mentem vissza a csilliard proxymrol csilliard-1 nickkel, hogy akurvaanyad.
Dehat ti tudjatok, vagy mondjuk egy kozepes atmeroju harcisun :(
Jadehogy, szal ha megvan a faszi, aki megigerte a cseret, akkor azon kell behajtani, nem valaki tok mason egy tetszoleges uzletben... jajj.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.12. 20:14:03
Beballagtam ma az Első bankhoz, hogy PIN kódot élesitsek
Kiír-beir-aláír-PIN be
Köszönjuk hogy befáradt , minden OK
Biztos??
Biztos!
HA valami nem lesz kerek megirom a Homarnak!
Nem-nem, minden rendben lesz
Még nem használtam a káryát mer nincs rajta píz
Kérem aki utalni akarna, privátban adom a b.számot
yippyupp 2010.05.12. 20:27:49
Wanille 2010.05.12. 21:03:57
Ha jól vettem ki te tulajdonos vagy, és nem (éhbérért) dolgozó. Egy szimpla wörker nem védi csak így a munkahelyét...
Vszeg beszarsz, de ha beledöglesz is, a vevőnek van igaza.
alapkérdés: ki ad manit az üzletbe, amiből neked lesz a profit?! Na?? Gondolkozzál már te töketlen geciputtony!
Az ED nekem már csak fogalom. SOHA nem veszek onnan semmit ilyen gyökerek miatt.
deuce_másik 2010.05.12. 21:06:07
kaosz 2010.05.12. 21:08:46
Rosszindulatú Vászka 2010.05.12. 21:18:25
Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.12. 22:01:42
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.12. 22:04:12
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 22:35:59
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.12. 22:41:56
hujnnnx 2010.05.12. 23:14:55
hopp-hopp 2010.05.12. 23:35:37
ÉS RENDES EMBER mindent az ALDIBÓL SZEREZ BE - ilyen izénevű valami micsodákat is... és csak magyr őstermelőktől :p
MosoMasa 2010.05.12. 23:47:48
mokas_gizi 2010.05.13. 02:53:02
Pl komolyabb fényképezőgépet értelmes ember nem vásárolt tőlük, mert azokra a garancia igen érdekesen működik...
PC cuccot javasolt a www.ipon.hu -nál vásárolni...
Olcsóbbak mint a legtöbb bolt és igen nagy a választék...
Kifordított kacagány 2010.05.13. 07:29:08
Kifordított kacagány 2010.05.13. 07:30:55
Jegkoko 2010.05.13. 08:50:09
j311 2010.05.13. 11:00:19
Milyen 3 napos cseregarancia? Ilyen csak hibás termék esetén van. TÉVES VÁSÁRLÁSra semmilyen garancia nincs. Csak és kizárólag a bolt/kereskedő jóindulata van.
bounty123 2010.05.13. 11:01:57
Amúgy nehogymár ne menjen egy 1600as ram 1333-on.
Deuce Bigalow 2010.05.13. 11:11:00
salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.13. 11:16:01
pedig ha csak nyomna egy difóltot...
KolomparVinetu 2010.05.13. 11:39:37
Más, értelmesebb embereknek:
1600-os mér nem ballag el 1333-on? SPD-ben TUTI, hogy 1333 van megadva. Nézd meg a ram leírását, gyártó oldalán nem találtam.
GEiL-nél (és persze más gyártóknál is) sok esetben előfordul, hogy fix feszt igényelnek bizonyos beállítások mellett, bár ez pont fordítva szokott lenni: 1333-on alapból el kéne, hogy menjen, 1600-zal fix X volton. (pl az én ramjaim is LL-ek ((Low-latency: 4-4-4-12)) de csak 2.1V-n, az alap 1.8-on 5-5-5-12)
Nem volt világos a leírásodból, hogy el sem indul a gép (sípol a bios) vagy a Win (vagy egyéb oprendszer) nem bootol be?
Ha előbbi, akkor szopacs, régi ram vissza, bios frissítés, új próba.
Ha nem, próbáld csak egyiket először, szar deszkán okozhat gondot a DC. Amúgy is felesleges.
Azt meg sem kérdezem, hogy egyáltalán "belement"? 1333-asból van DDR2 és DDR3-is, 1600 csak DDR3 lehet, és az sem hivatalos. DDR3-ak eleve jóval alacsonyabb fesszel mennek, de hát ugye az akkor bele sem ment volna.
Ha ennyire nagy a gáz, akkor add el havernak, vagy vaterán.
salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.13. 13:10:01
amúgy én sem értem a pósztert, mert ha már belepiszkált a BIOSba (feltételezés), legalább nyomhatna egy defaultot és akkor szinte bármit elindít a gép, ami a slotokba belemegy.
Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.13. 14:57:15
salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.13. 15:01:09
pedig csak 2*2 1,3-as van.
Mike36 2010.05.14. 10:56:56
én ellentétben a 100 foritnnyi apró összeszedegetésével, itt nem hagytam volna annyiban a dolgot, üzletvezető, központ, vásárlók könyve mindenhol van
az más kérdés hogy ED-ben nem veszek sztech. alkatrészt, és most ár a posztoló sem
szvsz szimplán lusta volt az alklmazott, mert kikerült a rendszerből a cucc, lehet papíron kellett volna megcsinálnia
Mike36 2010.05.14. 11:08:19
USA-ban 2 hétig is simán hivatkozhatsz erre
Mike36 2010.05.14. 11:12:54
és ne gyere olyan céggel mint a Mistral, ahol köztudottan boltajtóig tart a garancia
fel kéne már fogni ebben az országban, hogy nem az ár az elsődleges vásárlási szempont, hanem a megbízhatóság és a support
Mike36 2010.05.14. 11:21:46
az más kérdés, hogy nem most a válság idején lesz ez
igaz, megdöglesz te is
Mike36 2010.05.14. 11:27:53
ki szeretné cseréltetni a terméket? vissza szeretné kapni a pénzt? hivjon!
:D
deuce_másik 2010.05.14. 15:28:41
garanciális javítás esetén lehetséges ilyen.
ikeánál van "csakúgy" csere, mert jófejek.
saturnban is van, mert jófejek.
de náluk bele is van építve a termék árába ez, te hülyegyerek, azért végződik 9990-re minden!
azzal jövök amivel akarok, tény, hogy a mistral nem a garizási kedvéről volt híres, de az is tény, hogy vannak akik direkt elbaszták a hw-t gariidőn belül pénzvisszaszerzés, újabbra történő csere érdekében! és az is tény, hogy a mistral sok cuccot terített jó olcsón, áfacsalva, annak érdekében, hogy minél több embert szolgáljon ki minél olcsóbban!
nem vagyok kereskedő, és köszönöm kérdésedet nem döglök meg. :)
az aktuális témához kapcsolódva: ez a geil ram hidd el faszán elfutkározik 1333-on is, csak érteni kell a számítógéphez..
te csak a saját nyomorult szemszögedet látod, dögölj meg te, ha van kedved, én jól megvagyok, kösz. :)
deuce_másik 2010.05.14. 15:37:55
vettél egy alaplapot 30ért januárban 12hó garival. novemberben már csak 15öt ér, kijött az újabb széria, hopp, "kicsi" túlhúzással megsütöd és visszaviszed vigyorogva.
ha beveszik a maszlagot neked mindenképpen jó:
-kapsz egy újat, újabb 12hónap garival
-levásárolhatod a 30at = megveszed az újabb lapot
tudod az a helyzet ezzel a homárosdival, hogy az extreme digital kiszolgál 100 vevőt rendesen, és 1 meg sírdogál a fenti postban és aláássa a bolt hírnevét.
ugyanígy a másik oldal, 100 vevő nem trükközik, és normális fogyasztó, de 1 trükközik, ő pedig generálja a szkeptikus boltosokat!
én dögöljek meg, mert te csupán a fogyasztói tábort óhajtod megszemélyesíteni gondolatban?
az életben minden összefügg barátom, ok->okozat, ez van, és ha én megdöglök, akkor is így lesz!
deuce_másik 2010.05.14. 15:40:10
lehet ezt így is, nem csak az egyik oldalról csaholva játszani az okostojást!
deuce_másik 2010.05.14. 16:41:17
hallottál falhozvágásról, wcbe ejtésről, aztán mosolyogva próbálja gariztatni a vásárló? én igen....
a te álláspontod szerint adjanak azonnal mindenkinek újat, mert gazdasági válság van? hát barátom............. fura egy észjárásod van.. :DDD
HandG 2010.05.14. 16:42:23
De! Nem vagyok!
Kényelmes interneten böngészni és olcsót keresni. Biztos sok sikeres embernek mondhatja magát.
Azonban egy jó tanács.
Magyarok! Véreim!:) Feleim!:)
Miért keresitek fel azokat a szakembereket, akik manapság unatkoznak a válság miatt és azon gondolkodnak, hogy abbahagyják az akár 10 éve is egy helyen való korrekt értékesítést, mert nem mennek be hozzákul, nem kérnek a szakértelműkből és persze nem is akarják megfizetni ezt a szakértelmet.
Akiknél a 3 nap cseregarancia akkor is él ha csak a színe nem tetszik a tisztelt vásárlónak.
A személytelen kapcsolatok burjánzása ilyen helyzetekhez fog vezetni. Míg egy régi ismerős eladó akkor is segítőkész, ha mondjuk tényleg a vevő kőhülye.
lehet spórolni prsze 100Ft-at a multiknál meg internetes terjesztőknél.
De ha gond van és nem annyira tehetős az ember, hogy magasról tegyen rá és vegyen magának egy másikat, akkor az olcsó drágább lesz, sőt idő energia méregevés nem tesz jót a léleknek. És akkor ingerült emberek leszünk.
Mi lenne, ha megpróbálnánk ismét emberközelbe kerülni egymással?????
Ismét..
deuce_másik 2010.05.14. 20:45:47
nagyon könnyű sztereotipizálni a fotelból.........
ha zöldséges lennék és visszahozzák a zsák krumplit "a féjrem is vett" alapon, úgy lennék vele hogy rendben! ha a kisgyerekkel visszajön anyuci a boltba, hogy másikra cseréljen egy nyalókát, az is mehet.. még egy ruhacsere is, ha nem hordta az illető..
de ez számítógéphardver.. kicsit más fogalom, és más az összeg is.
most jutott eszembe, hogy hever a szekrény alján egy hibás ram évek óta, ami egyes alaplapokban működik, de fagy, egyes alaplap csak a felét látja.
olyan különleges képessége van még, hogy ha mellé raksz be másik ramot, akkor azt !!KINYÍRJA!!, működésképtelenné teszi!!!!!!!!!!
az ilyenek, és a vízbedobott mobiltelefonok miatt "szarozik" egy bolt, egy szerviz a kedves vevővel! hiába veri qmiki és májkharmichat magát, hogy nekik alanyi jogon jár mindenazonnal mert ők virítják a lóvét, és dögöljön meg a boltos.
ráadásul ez véleményem szerint abszolút nem kapcsolódik a gazdasági válsághoz, csak nagyon divatos ehhez kötni mindent. politizáljatok máshol inkább, velem a válságban is normálisan viselkednek a boltosok, most jöttem pénzszórásból éppen.. :D
deuce_másik 2010.05.14. 21:05:44
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.14. 21:38:55
Mire visszajön már csak a fele lesz meg a nyalókának, én ki nem cserélném.
PyCos 2010.05.15. 12:50:17
Ez nem a 3 mapos cseregarancia, ami arra szól, ha rossz lenne a termék. Ő rosszat választott és ezt szeretné kicserélni. Egyébként pedig az 1600Mhz-ez memó simán fut 1300Mhz-en is, tehát teljesen tökmindegy melyik van a gépében, esetleg a 2000 Ft zavarhatja, amivel többre kerül, de írása szerint ez nem zavarta, akkor ???
Sha 2010.06.09. 12:57:31
- Csak ha a boltban vásárolsz. Az ED.-nek van webáruháza is. Legközelebb ott kell megvásárolni az árut személyes átvétellel. Akkor ez webes vásárlásnak minősül, és 8 napig akkor is cserélheted vagy visszakérheted az árát ha nem tetszik a színe :( (Nem kell megindokolni ilyenkor).
Amúgy én sokat vásároltam már ott webwn keresztül magamnak, ismerősöknek és (főként) a cégnek is - sztem több mint 1 milla felett az évek során - és soha nem volt semmivel se problémám.