Tékozló Homár

Az autószerelő, aki után kitörik a kerék

2010.05.17. 13:30 | ge | 134 komment

Királylányéknak sikerült egy nem csak szimplán link autószerelőt kifogniuk, hanem egy igazi pancser társaságot, de sajnos minden hiába, mert az elvégzett munkákról nem kértek számlát. Ügyvédhez fordulnak segítségért, mert nem akarják annyiban hagyni az ügyet, nehogy más is úgy járjon mint ők.

En es a baratom ausztriaban dolgozunk, es egy-egy honapra az evben hazautazunk. Tobbek kozott az autot szervizelni. Aprilis elejen beadtuk az autot (bmw 1989 5 szeria) egy budakalaszi szervizbe kisebb hibakkal (fek, karosszeria, fenyezes, belso vilagitas, kerekcsere). Tovabba hogy nezzek at, hogy az auto rendben van-e.

Namost, ok tudtak, hogy nekunk idore vissza kellene utaznunk, igy 4 hetbe bele kell, hogy ferjenek. Ok az elejen azt allitottak, hogy a munkalatok maximum 2 hetig tartanak. Ez 5 hetre tolodott ki, a szerviz egyebkent budakalaszon talalhato). Nagy nehezen az utolso napon sikerult atvenni az autot, amikor is azt mondtak, hogy a baratomnak azert ki kellene probalnia (a sajat boren) hogy minden rendben van-e. Hat nem volt, a hutobol elfolyt a folyadek, es vissza kellet vinni. Ekkor mar az utolso nap volt, vissza kellett indulnia, de meg par alkatreszre vartak (amit ok tortek ossze, illetve hagytak el es nekunk kerult penzunkbe), nem tudtunk mit tenni, elindult a baratom (en mar kint voltam ekkor, mert nekem dolgoznom kellett).

Becsnel az autopalyan kitorott a hatso kerek, ami tudva levo a baratom eletebe is kerulhetett volna onhibjan kivul. Kiderult, hogy rosszul huztak meg a csavarokat, es lenyegeben az osszes kerek laza volt. Ott helyben kellett fizetnie 400 eurot kozel a javitasert. Az elkovetkezendo par napban meg olyan hibakat fedeztunk fel, amik addig nem is voltak. Azota fustol az auto mint egy gyarkemeny, a 6 hengerbol csak 5 mukodott, hatul beazik az auto, es meg sorolhatnam

Kerdem en, mit lehet ezek utan tenni, ha szamlat nem kaptunk a javitasrol, es 600 km messze vagyunk. Ez az esemeny mindkettonket felhaboritott, de annyiban hagyni sem akarjuk, mert ezek az emberek veszelyeztetik masok eletet, ugyanakkor kifosztjak azt, aki naluk csinaltatja az autot.

Kiralylany

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nanemá 2010.05.17. 14:32:18

@S1lver:
1. Bunkókám, én nem köcsögöztelek le téged.
2. Semmi bajom azzal, ha valaki autó helyett vonattal jár. De ha már kocsira van szüksége, akkor inkább vegyen egy használható autót magának, mint egy polgárpukkasztót a szomszédnak.
3. Lehet kocsi helyett éppen a házra spórolni, de ha a munkához szükség van az autóra, akkor arra is kell költeni. Vagy te cipőt sem veszel, mert éppen lakásra spórolsz?

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.17. 14:33:34

Nem tudom,én veszem meg az alkatrészeket a kocsimhoz mindig. Javítást meg egy közeli ismerősnél kell megcsináltatni.

Ausztriában meg simán tudnak venni egy 5-ös 320 D-t 1500 euro környékén,és jó állapotban van,ha még egy öreg házspártól veszik.

Nanemá 2010.05.17. 14:38:41

@ColT: Nekem Mk. IV-em volt (1989-es, 1.4 Ghia). 7 éve adtam el. Jó kis kocsi volt, szerettem, bár ez is egy kissé leamortizált darab volt, amikor vettem. Most egy 10 éves MK VII-em van - 6 éve vettem egy öregúrtól 30e.Km-el. Soha semmi probléma nem volt még vele, úgyhogy még egy darabig hülye lennék eladni. Pedig az új Focus nagyon tetszik...

(---Flúgos Buszos---) 2010.05.17. 14:39:03

Kezdjük ott,hogy tényleg béna a posztoló,mert ha már egyszer kijutott Ausztriába,akkor minek jön vissza ebbe e szemétdomb fővárosba????

SomethinWild 2010.05.17. 14:42:40

@Nanemá: A te szegénységi bizonyítványod, hogy egy autó alapján ítélsz meg egy soha nem látott embert (pláne kettőt). Megint elvittétek a posztot egy olyan irányba, ami csak a magyarokra jellemző - fikázni, ezerrel, gőzt kiengedni, a posztoló dögöljön meg, mert hülye, ha másért nem hát azért, mert posztol. Mi lenne, ha koncentrálnánk a kérdésre - adott egy szerviz, ami hosszú idő alatt sem javította meg az autót (akármilyen típus is), pedig elvállalta, majd balesetveszélyes állapotban adta vissza.

Nanemá 2010.05.17. 14:52:18

@SomethinWild: Abban igazad van, hogy sünt a szerviz seggibe, na de hogy tudnak az ilyen "iparosok" még mindíg megélni? Ahol lósz@r van, ott veréb is van. Van egy tudományág: VIkTIMOLÓGIA. Hallottál már róla? Na, ezért kell a posztert is fikázni.

Zorro2007 2010.05.17. 14:57:17

1 Fószer: Gondolom mert lejart a muszaki es itthon olcsobb es szarabb a szerviz...:)

2010.05.17. 15:00:18

@fajitas: ha számlát nem adott, akkor azt is letagadja, hogy valaha is látta volna a posztolót. mégis hogy képzeled ezt !??
Számlátnemkérni ősi román szokás.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.17. 15:01:07

"Aprilis elejen beadtuk az autot (bmw 1989 5 szeria) egy budakalaszi szervizbe kisebb hibakkal (fek, karosszeria, fenyezes, belso vilagitas, kerekcsere). "

Hasztamannyana!
Ezek kisebb hibák?
Csoda, hogy működött.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.17. 15:07:02

Amúgy nem tudja valaki, miért hívják a BMW-t stricikocsinak?
Összesen két ismerősömnek van, egyik sem kurvahajcsár, az egyik egy öreg "genetikailag determinált" textikereskedő (ha él még V. (W) Laci bácsi, a másik ezzel szemben egy g.k. ügyvéd-poltikus.

esef 2010.05.17. 15:10:13

Tényleg kitört a kerék? Futóművel együtt? Úgy repült a törött kerék, mint a Forma1-ben? (Vagy csak kipotyogtak a csavarok és elgurult a kerék?)

Pittykapitany 2010.05.17. 15:18:36

A posztolo baratja biztos driftelve menozott valami masik firganak azert szakadt ki szerencsetlen kerek szegeny bomosbol.

Keen25 2010.05.17. 15:23:44

Mindnekelott. a 89-s 5-s szeria nem egy roncs. ( bar az autopalyan kisett hatso kerek utan mar talan az.
Nincs szamla. I.J. Anno nekem az oreg Lanciam is a nincs szamla, meg a cefet szervizes miatt ment a levesbe. Nem tudsz mit csinalni. Mert:
- Feljelentes eseten polgari peres eljarassal mondjuk 50 ev alatt kaphatsz karteritest. Ha nyersz.
- Szamla es ajanlat hijan nehezen tudod bzonyitani, hogy egyaltalan jartal naluk.
Szal Leves. Bombit temet, vagy javittat.
Javaslom, amikor megsz szervizbe, nezz korbe odabenn. Ha szerviznek nez ki, akkor ok. ha meg inkabb egy hasznaltauto temetonek, vaskos zsir / olaj katranyfoltokkal, akkor az meg nem szaki.
Oreg autod van eloszor szerezz be egy jo szerelot.

Kawoosh 2010.05.17. 15:24:00

theutat villám 2010.05.17. 14:21:34
"Milyen autószerelő az, aki 6 hétig dolgozik egy autón?"

...leleményes?

Kawoosh 2010.05.17. 15:26:00

@S1lver: szerintem - onnan kintről - rendesen félreértelmeztél vmit!

Kawoosh 2010.05.17. 15:30:23

@SomethinWild:
nos... te is eltévedtél egy kicsit... nem a szervízes fog felelni egy esetleges halálos kimenetelű balesetért, ugye ebben egyet értünk? Hogy miért nem? Mert nincs számla! ... innen gondold újra, akár magyarul is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 15:52:03

hat azert egy 89-es kocsit erdemesebb kidobni
ez 1
ad 2, ha nekem egy szerelo aszongya 4 het akkor korberohogom
vagy 1 max 2 nap vagy tenyleg eldobhato a kocsi
ad 3 szemetseg kiadni egy olyan kocsit ami szetesik utkozben

Nanemá 2010.05.17. 16:04:56

@hagyma: No igen, csakhogy ez itt még nem Amerika. Amerikában a jövedelmek min. 3-4x magasabbak, viszont használt autót fele-harmadannyiért lehet venni, mint itthon. De cáfolj meg, a tévedek. Abban igazad van, hogy én sem hagynám ott a kocsit, ha legkésőbb másnapra nincs kész. Viszont egy lepusztult roncsból nem lehet ennyi idő alatt valami használhatót összegányolni, pláne, hogy biztosra veszem, hogy nem a gyári alkatrészeket vették meg hozzá aranyárban. Lehet, hogy a poszter vitte az osztrák bontóbol turkált alkatrészeket. Mire lehet, hogy a szerelő azt mondta, hogy beépíti ugyan a tulaj saját felelőségére, de a nevét nem adja hozzá... Nem állítom, hogy ez történt, de itthon eléggé életszerű lenne.

Pittykapitany 2010.05.17. 16:07:51

Tessekmondani, Helsinki nyugat-e?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 16:20:19

@Nanemá:
hat ahogy elnezem az otthoni gepkocsiparkra panasz nem lehet
hasznalt kocsit lehet venni mar 500 dollarert, foleg egy 21-evest, csak minek
nekem ez a 4 het utotte ki a szemem
mit lehet csinalni 4 hetig egy kocsin?

Nanemá 2010.05.17. 16:51:45

@Kitalátor feljegyzetei: "Kefélni a motorháztetőn" - no de négy hétig? Akcijós volt a Viagra, vagy mi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 16:53:54

@Nanemá:
es ha a mnenstruacios ciklust is levesszuk ,mar eleve 3 het
persze lehet valtott lovakkal is

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.05.17. 17:08:22

@ColT: Ok ha valaki passzióból tart retrokocsikat. Jopófa hétvégente vasárnap kigurulni Dobogókőre enni egy rétest...De ne egy 21 éves ótóra alapozza má a mobilitását egy munkába járó házaspár aztán meg sírjon hogy elromlik..amit egy Délu káoszon megspórol abból tud venni egy alapautót amit mejd el lehet kezdeni restaurálni...

6 hengeres 20 éves bömös a mindennapokra???? Óriás szopás de a golyókkal együtt.

joetaylor 2010.05.17. 17:09:32

Mit lehet tenni egy rossz 1989-es ötös Bömbivel. Hát kell venni egy másikat 200 euróért :)

kamushamus 2010.05.17. 17:10:50

Szeretném megtudakolni,hogy a kedves poszter,vagy kedves barátja egy kerékcsere után 50km múlva félre állt-e kerékanyát meghúzgálni-e,vagy ennek oktatásáról hiányoztak-e?
Balfék.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 17:13:27

@ColT: @Kawoosh: Ti most direkt kekeckedtek???

A szerviz száraz. Semmi köze a vízhez.

romesz 2010.05.17. 17:31:11

Az egyik autom mar 6 honapja a szerelonel pihen, neki jo mert nem kell sietni a munkaval, nekem jo mert nem kell itthon tartanom az autot, egyenlore nincs ra szuksegem.
Ami 100% az autom rendesen ossze lesz rakva es nem fogok szamlat kerni, soha nem szoktam. Ez a szerelo csinalja az mar 25 eve minden automat es soha nem volt gond veluk.

joetaylor 2010.05.17. 17:34:57

Pedig a megőrzött szervizszámlák aranyat érnek amikor el akarod adni a kocsid.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 17:35:03

@romesz: Hát ha minden autód 25 éve a szerelőnél van, nem is lehet semmi baj velük. De nem iz biztos hogy működnek. Az se biztos, hogy megvannak. Talán 25 éve eladta őket.

2010.05.17. 17:36:02

Akinek bömbije van és ausztriai munkahelye az kussoljon.

És még finom voltam és nőies...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 17:37:00

@kamushamus: Attól, hogy a kerékanyákat nem húzták meg, nem törik ki a kerék. Borzalmas hangja lesz előbb.

2010.05.17. 17:37:07

Akinek bömbije van meg ausztriai munkahelye az kussoljon.

És még finom voltam és nőies.

romesz 2010.05.17. 17:50:23

@atpijkamo: LOL

olvasd at ujra amit irtam :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 17:56:20

@romesz:
hat 6 honap alatt valosznuleg csak pihen, de ha nem hasznalod, kutya banja
ha nekem gondom van akkor idopontot kerek es 1 nap max.
ha lerohad akkor is max 2
kocsi nelkul itt nem lehet elni

bounty123 2010.05.17. 17:59:20

21 éves autó, minen kilométernél új hibája lesz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 18:05:22

@bounty123:
21 eves kor utan itt ma alkoholt is adnak
ha valaki nem mukedvelo nem tart fenn 21 eves kocsit

romesz 2010.05.17. 18:10:00

@hagyma: hm 3 autom van es nincs ra szuksegem, tavaly pl kolcson adtam egy rokonnak es 5 honapig nala volt az egyik. Ha szuksegem lenne ra, akkor holnapra osszerakna a kocsit. De mondtam neki, hogy raer vele. mikor viszem a masik jarganyokat szervizre hozza akkor megbeszeljuk, hogy all a dolog es kesz.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 18:10:38

@bounty123: Az nem úgy van. Pl. a Wartburg bírta 10 évig, akkor minden elromlott benne. Utána megint 10 évig bírta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 18:13:06

@romesz:
hat ezt mondtam
a kocsi csak pihen
nekem is volt amibe 2 evig nem ultem bele, de mondju itt pihent nem autoszerelonel
de akinek fontos ne 4 hetre vallaljak mar be
nekem ez volt fura
kiugrok pisilni

romesz 2010.05.17. 18:16:43

@hagyma: "de mondju itt pihent nem autoszerelonel"

En jobb szeretem ha a szerelonel pihen, mert akkor nem kell nekem mozgatnom. Tudod itt van 72oras parkolasi aloiras, miutan kenytelen vag mozditani.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 18:18:17

@romesz:
halistennek nekem akkor maganparkolom volt
az udvarrol nem kell mozditani 3 naponta:)

kamushamus 2010.05.17. 18:28:34

@atpijkamo: Becsnel az autopalyan kitorott a hatso kerek, ami tudva levo a baratom eletebe is kerulhetett volna onhibjan kivul. Kiderult, hogy rosszul huztak meg a csavarokat, es lenyegeben az osszes kerek laza volt.
Akkor most milyen csavarokról beszélünk?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 18:39:19

@kamushamus: Nem tudom. A poszt toló nyilván nem ért hozzá.

yippyupp 2010.05.17. 19:54:54

"a baratom es en" szamár elől... volt már valaha?

Kiralylany77 2010.05.17. 21:49:51

itt nehany ember olyan sotet dolgokat ir, h. muszaj hozzaszolnom. Elso az, hogy ez a kocsi az enyem volt kezdetben, azert hogy megtanuljak vezetni. Elso autokent volt nekem, utana szepitgettuk, es ugy hataroztunk, hogy megtartjuk mert en szeretem es nem draga a biztositas sem ra. Amugy nem egy rozsdahalmazrol beszelunki, hanem egy gyonyoru, majdnemhogy old timerrol. Es nem menozni vettuk meg, hanem mert nekem ez tetszett. Azert!!! Szamlat a baratom nem kert, nem tudom miert, valszeg mar majd eldurrant az agya es csak el akart tunni onnan. Valoszinuleg itt az ugynek vege lesz, mert innen nem sokat tudunk tenni, nekunk dolgoznunk kell. Es nem akartunk masik autot, mert nem azert gurcoljuk itt ki az agyunkat, hogy jarmuvekre koltsuk, hanem azert hogy felepitsunk egy anyagi alapot magunknak, hogy itthon ne a nullarol kezdjuk (ismerven magyarorszagon a megtakaritasi lehetosegeket) ezt a dolgot ugy ahogy van megszivtuk, de errol nem tehetunk!!Nem azert irtam meg hogy sajnaljanak, hanem azert hogyx masok tudjak, ilyen is van es mire kell figyelni ilyen esetben. Ezert van ez a blog sztem.

Kiralylany77 2010.05.17. 21:51:41

@kamushamus: ezen mit nem erteni???a hatso kerek adta meg eloszor magat es amikor megneztek a tobbit, kiderult, hogy azokat is csak az imadsag tartotta egyben..kepzeld el ha 150nel torik ki hirtelen...

Kiralylany77 2010.05.17. 21:53:51

@vágtázó halottkém: hat te hulye vagy ocsem...tiltja neked vki hogy kimenj dolgozni????kepzeld sokmindent adtunk fel azert h penzunk legyen es ne csoro senkikent kezdjuk el az eletunket. amig te otthon noveszted a hatsodat karacsonykor mi halalra dolgozzuk magunkat, mert szeretnenk elore jutni. A masik hogy itt eghy HUSZEVES BMW-ROL BESZELUNK.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 21:56:44

@Kiralylany77:
jovan kiralylan
ertjuk
teket izi
de legkozelebb ne olyan kocsit vegyetek ami neked tetszik, hanem ami kegalabb 10 evnel fiatalabb
lehetoseg szerint olyan szrvizbe vigyetek ami nem egy honapra valllaja
szamla ide szamla oda ha a kerekrogzito csavarok nem voltak jol meghuzva, vagy az egesz szerviz szar volt akkor fel kell jelenteni
namost ha ez a budakeszi szerviz a BEla garazsa votl
hat akkor IJ

Kiralylany77 2010.05.17. 22:04:05

@1 Fószer: hat bazeg te is hulye vagy...hadd johessek mar haza ha vege a szezonnak elintezni az ugyeimet...meg lathassam a csaladomat...megengeded????

Kiralylany77 2010.05.17. 22:06:44

@hagyma: valami torok akarki nem tom...amugy ezt a kocsit ugy terveztuk h addig tartjuk ameddig meg nem tanulok vezetni mer ugye nem kar erte ha torik..de utana en tokre megszerettem mert tenyleg elmeny vezetni es nem adnam el semmi penzert (millio folott azert igen..:)) nem voltak tenyleg komoly hibai, csak miutan kijott a szerelotol..siman elmegy a gép..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 22:16:28

@Kiralylany77:
en ezt ertem, nekem is volt oreg kocsim mikor kijottem
de alenyeg amit mondtal
"valami torok"
na innentol nincs tovabb

Kiralylany77 2010.05.17. 22:21:52

@hagyma: en nem tudom nem en foglalkoztam a dologgal, nem is voltam a szervizben..ha en vagyok ott valszeg mar nem el az a dagadt hapsi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 22:36:56

@Kiralylany77:
ez a helyes hozzaallas
oda kell menni es ize...
de komolyan
ez nem vicc, hogy elhagytok egy kereket
de azt is meg kell nezni milyen szervizbe viszitek a kocsit
toroknek meg lerugni a fejet
de legkozelebb akkor is vegyel fiatalabb kocsit
a legotregebb kocsim 11 eves volt mikor vettem egy vhrysler es hat evente elojott valami
a harmadik evben elkuldtem a bontoba
a mostani 6 eves
cserere erett
a szevo ment ki 3 honapja, elotte a benzinpumpa
most gumit, fekbetetet kene cserelni
hat kocsi csere lesz inkabb
5-6 eves kocsit jobb lecserelni de 10 korul feltetlen
/meg az a vad gondolat is megfordult a fejelmeben, hogy az elso uj 1979-ben vett zsiguli utan, megint veszek egy uj kocsit, de hessegetem elfele/

Kiralylany77 2010.05.17. 22:50:06

de mi nem akarjuk. foleg most h ien szep lett.. megcsinaljak itt kint mostmar.. amellett meg a ausztriaba jovet tortent ez a dolog a kerekkel, akkor mar nem mehetett vissza. masnap dolgoznia kellett..

boomonk 2010.05.17. 23:11:39

mondjuk, bömbit én haza se hoznám szervízelni, mert vagy drágább, vagy utángyártott limlomokkal tömik tele...

meg aztán itthon nagyobb a lutritényező is, ha nem ismerőshöz, vagy ismerős ismerőséhez hordja az ember

romesz 2010.05.17. 23:47:12

@hagyma: rossz gondolat.
Mert ha havonta kolteni kell a javitasra, akkor is olcsobb lehet, mint egy uj auton a torlesztes. A biztositas is olcsobb az oregebbre es pl egy 20 eves bimer nagyon jol megy.

lukit 2010.05.18. 07:32:31

Fogtok pár törököt magatok mellett és amikor mennek haza, beugrotok velük beszélgetni a szervizbe. Talán Bp nem esik útba, de nem is olyan nagy kerülő a 81-es úthoz képest.

labi 2010.05.18. 08:44:43

Hát igen, ha az ember oly csóró, hogy számla nélkül utcaszéli ajánlás nélküli de legaláb occsó szervízben akarja javítani a jampizásra vett öreg bmw-t, annak csak azt tudom mondani: Ma is tanultál valamit.

labi 2010.05.18. 08:50:56

De megjegyzem nekem is volt ilyen időszakom boldogult ifjúkoromban, amior egy öreg szakadt alfát akartam életben tartani. De már elmúlt. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.18. 09:10:11

Én még azt tanultam, hogy kerékcsere után valamennyivel (50? 100? kilométer) mindig meg kell húzni a kerékcsavarokat. Persze lehet, hogy Ausztiára és BMW-re ez nem vonatkozik, azt nem tanították külön.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.18. 09:14:22

@labi: Én permanensen tartok életben öreg vasakat (12, 18, 30 évesek, most jön hozzájuk egy 42 éves), csak kerestem hozzá megbízható, típushoz értő szerelő(ke)t. Ezekhez az emberekhez ugyan lelőre be kell jelentkezni, és időre mész, de ha utána három napnál tovább tart a munka, akkor az már rendkívüli eseménynek számít, és valószínűleg gépműhely is bejátszik. Normális szerelőnél nem az cél, hogy minél több autó álljon az udvaron, meg a ház körül, hanem az, hogy ami reggel bejött, az este húzzon is ki, ne foglalja a helyet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 09:45:24

Kerdem en, mit lehet ezek utan tenni, ha szamlat nem kaptunk a javitasrol,

Nem is kértetek! +érdemlitek
Osztrákban sem kértek számlát?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 09:50:23

@Kiralylany77:
Adj nekem egy irásos megbizást, hozzd vissza az autót és majdnem garantáltan megjavittatom abban a szervizben
Van rá egyszerű trükk, hidd el

Kiralylany77 2010.05.18. 10:58:41

latom nehanyan meg mindig nem fogjak fel a lenyeget...pfff..az auto nem szakadt es kituno allapotban volt addig ameddig be nem vittuk.. kerekcsere pedig uj kerekek miatt kellett..ez az auto szepites celjabol volt beadva illetve hogy atnezessuk, hogy minden rendben van e vele. az okoskaknak, akik mindenkepp ausztriaban akarnak szervizeltetni: gyertek ki es fizessetek tripla arat a szerelonek ti. ugyanis ok annyiert dolgoznak es egyaltalan nem biztos hogy jobban.

Kiralylany77 2010.05.18. 11:00:06

@Csokis: ha van kozte bmw szerviz megadhatnad a cimuket, oda viszem!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 11:05:11

@Kiralylany77:
Azért nem nevezném szépitésnek amiket felsoroltál
Szerinted azok?

Magyar létede tudhatnád a szerviek buktatóit, hogy nem kértettek számlát
Én most vertem ki a gázszerelőböl a számlát és az üzembehelyezési nyilatkozatot
Uj cirkóra csere. Pedig működött felszerelés után
Nem kell "úriembereskedni"!

Kiralylany77 2010.05.18. 11:20:32

ezek amiket felsoroltam olyan dolgok, amiket nyugodtan hagyhatnánk mer enelkul is megy az auto de mivel mi szeretnénk megtartani ezert vittukk el, hogy nezzek meg a feket, akkor uj kerekeket kapott, es a karosszeria sem volt fontos de egy uj fenyezes sokat dob egy regi klasszikuson. ezek szamunkra mind az auto szepitgeteset jelentik. nagyon szep is lett a fenyezes de olyan dolgokhoz nyultak hozza amikhez nem kellett volna vagyis ha hozzanyulnak legalabb javitsak ki. belso vilagitas meg mindig nem megy, tovabba rosszul raktak ossze fenyezes utan igy beazik a napfenytetonel ami nem szerencses ha az ember 2000 meter magasan van, a legdurvabb meg azota elfolyik a hutoviz es a kipufogon jon ki titokzatos modon..olaj meg szinte nem is volt az autoban illetve 6 hengerbol 5 ment...ez mi???

igen a szamla hulyeseg volt ezt elismerem, de a baratom azt gondolta h mar nem erdekli csak el akar menni onnan, nem is gondolta volna h ez lesz a kerekekkel, plane hogy utana meg ment vele fel napot kb es nem erzekelt semmit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 11:55:36

@Kiralylany77:
Mennyi pénz volt ez a kis kaland?
Új kerék, mármint felni, minek ?

Hát igen,a napfénytető gázos, 10éves Micubisinél most ragasztottam le szalaggal, mert ázott,pedig nem volt szétszedve
Én számlát mindenhol, max. régen ismert bolt és barátnál nem
Taxis is düdörög a 600Ft-os számláért , elhajtottam
Nem egyszer és nem a saját érdekemben taxizom, nehogymár én fizessem.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 11:59:26

csak úgy halkan, suttogva kérdezném: a Kedves Barátodnak nincs füle és egyéb érzékszervei? egy laza kerék -pláne egy összetartott beállítású első!- olyan hangzavart csinál, hogy az mellett vezetni még az én hangrendszeremnél is lehetetlen!
nekem is volt már lazára húzva. 6km-t sem tudtam megtenni, nehogy több mint 200at!

ha valóban nem érezte-nem hallotta, akkor azonnali hatállyal adja le a jogsiját, mert ön és közveszélyes mazsola!

mindettől függetlenül a kalászi szerviznek süncsaládot kívánok! tetvek.

isti77 2010.05.18. 12:03:33

" Az elkovetkezendo par napban meg olyan hibakat fedeztunk fel, amik addig nem is voltak. Azota fustol az auto mint egy gyarkemeny, a 6 hengerbol csak 5 mukodott, hatul beazik az auto, es meg sorolhatnam"

Tehát ha jól olvastam, ezek a hibák pont a MÁSODIK (bécsi) szervíz után jöttek elő. Akkor miből gondolod, hogy ezeket is a link budakalászi szerelő b.szta el, és nem a derék, becsületes labanc?

Hogy a kerékcsavarok lazák voltak, az valóban az itthoni szerelő bűne, mázli, hogy megúszta a srác.

Mellesleg az E34-est nem kell fikázni, magasan a legjobb 5-ös BMW volt (meg szerintem a legszebb is).

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 12:09:50

@ColT: nekem ez a mondat fáj a legjobban:

"...Az elkovetkezendo par napban meg olyan hibakat fedeztunk fel, amik addig nem is voltak..."

az a baj, hogy engem is az ilyen hanyag (mocskos tetű trehány!) "kollégák" miattsorolhatnak egy hasonló kategóriába. 21éve építem az egzisztenciámat, a nevemet ebben a szakmában, de 1-1 ilyet tetűláda miatt mindig van aki sandán néz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 12:11:28

@salapapa: Azért nem olyan kerek dolog hallani! Max csak fulel az ember mi lehet, mire rájön késő
Csattogott-dobált nekem is az autó,megálltam körbe-aláneztem, semmi, mentem tovább
Ujbol ugyanaz, mig harmadikra a gumira BELÜLre pillantottam meg az uj gumin vászonszakadást. Pont ugy állt meg,hogy csak akkor lehetett látni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 12:16:16

Hogy a külföldi szervizeket is "dicsérjem"
Az emlitett szakadás még Zsiguli korban a román Viktoria gumival fordult elő német sztrádán
Vettem egy pár Citroen ülést és egy pár Miselin gumit hátulra olcsón egy bontóban.
Mondták, a szomszéd szervizben felrakják azonnal, csak szójunk, innen jöttünk
Fel is rakták ingyen, de 150 márka /84-ben/ volta centir :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 12:19:43

@horex: kamionnál lehet... azzal még nem volt ilyen esetem. :D
személyautón kécceris.
OK, aláírom, más egy szakács és más egy szerelő füle az ilyenekre.
én 1000% biztos, hogy nem érzem meg a kakukkfüvet a fővő ételben, ami egy ezzel foglalkozónak nevetséges.
de olyan zajokat, anomáliákat észreveszek az autókon, ami még a szintén rutinos, de mégsem szerelő Feleségemnek sem tűnik fel.

Kiralylany77 2010.05.18. 12:30:40

bécsben csak visszarakták a kereket, ami kitort, plusz meghuztak a csavarokat. Ez a helyszinen tortent, kiszallassal. Ez kerult penzbe. Hallotta, hogy gaz van, es meg is nezte a kerekeket, de azt hitte h. az elso a szar..ez mar mindegy sztem. A hibakat meg egy itteni magyar munkas, aki autoszerelokent dolgozott magyarorszagon azonositotta be.
Amugy ez az egesz dolog 400 000Ft-ba kerult, amennyiert az autot vettuk...ez durvan sok penz, de nem tudjuk, hogy most erdemes e utana futni, vagy az ugyvedi koltsegek kerulnek tobbe. nyilvan az utobbi tortenhet meg. szoval valoszinuleg lenyeljuk a bekat, sulyos tanulopenzt fizettunk, ezzel tisztaban vagyunk.

Kiralylany77 2010.05.18. 12:32:31

kedves baratomnak meg van fule es erzekszervei, mellesleg 20 eves vezetesi rutinnal es baleset nelkul nem kellene mazsolanak nevezni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 12:41:39

@Kiralylany77: előszöris ha valakire reagálni akarsz, ott van a "Válasz erre" linkecske. 8-)

bocsi, félreértelmeztem. hátsókerék és ráadásul hajtott. nem kizárt a 200km...
de a hangok azok hangok és egy szervizből elhozott AKKOR MÉG kifogástalannak minősített autón semmi hang nem lehet a motor és gumizajon kívül.
megérdemli a mazsola titulust ahogy nagyon sok, akár milliókilómétert levezetett egyed is.
pl ahogy az anno szembeszomszédom, aki munkájából kifolyólag évente hiába teszi meg azt a 50-60ezer kilómétert a harmincpáréves jogsijával, mégis egy mazsola. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 14:28:51

@Kiralylany77:
Hazannyamanya, 400pénz nem semmi!
Nem megy a fejembe ennyirol nem számlát kérni

Magán emilben lenne egy ötletem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 14:31:02

@Kiralylany77:
Megint elszállt a posztom
Magán emilben lenne egy ötletem, ha érdekel

SomethinWild 2010.05.18. 14:35:54

@Kawoosh: A számlát nem kérni kell, hanem adni. És senkit (nyomatékosítom SENKIT) nem lehet elítélni amíg nem ismerünk minden körülményt. Se posztolót, se szervizt, mégis mindenki úgy tesz, mintha videóra vett kész tény lett volna, hogy a vevő és a szerviz lemutyizták az ÁFAsikkasztást.
@Nanemá: Valóban, a viktimlógia létező dolog, ámde fárasztó minden posztnál a posztoló fikázását olvasni. Nem minden posztoló hazudik...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 15:20:17

@SomethinWild: ez most saccperkábé úgy hangzik, mintha azt sugallnád:
pószter lehet csak a legolcsóbb alkatrészeket vásároltatta meg a szervizzel, akik nagyon rendesek amúgy, de az olcsó alkatrészre sokat kell várni és ezért lett az előre kialkudott kettőből öt hetes meló és számlát azért nme kért a vevő, mert akkor az még így is plusz 100ropi lett volna és annál olcsóbban vették az egész autót.
jjja.
én is vettem már autót igen jutányos áron, majd ráköltöttem a vételár közel ötszörösét. nekem megérte, annyira ócsón jutottam hozzá. de nekik? 8-)
az a helyzet, ahogy fentebb már írta valaki, a fent felsorolt meló ha rendese, előre be van jelentve ahogy jobb helyeken szokás, talán 1 hetes munkát igényelt volna.
de amíg valakit meg lehet vezetni, addig vannak olyanok, akik meg is vezetik! hiszen nekik ketyeg a "rezsióra", amit az ügyfél ígyis-úgyis kifizet.
nem tudom, mennyi lét kértek, hány órára. de ha azt veszem, hogy 100ropiért én dolgozom (és tényleg dolgozom, nem csak KVszünetet tartok!) majdnem 4 napot és ezért az ügyfélnek elsőrenccámtól hátsórenccámig kész az autója... mert ugye eccerre csak egyet csinál az ember, nem szimultán 3-4 autót.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 17:05:12

@Kiralylany77:

"az autot (bmw 1989 5 szeria) egy budakalaszi szervizbe kisebb hibakkal (fek, karosszeria, fenyezes, belso vilagitas, kerekcsere"

"ezek amiket felsoroltam olyan dolgok, amiket nyugodtan hagyhatnánk mer enelkul is megy az auto"

Ez az, B+!!!
Fék nélkül is megy a bömös, csak elég szpídet kel tolni hozzá, vagy kokót, hogy mindenkit ki tudjatok kerülni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 17:07:00

@salapapa: Erre lehet, hogy visszatérünk, most vettem egy 90-es Vectra-A-t, 2 literes, benzin+gáz. Főleg gáz...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 19:25:09

@Kitalátor feljegyzetei: áldásom rá!
az gáz ha gáz... mármint ha az autó. amúgy kétliteres gáztartályom nincs! 8-)

boomonk 2010.05.18. 22:16:05

ennyi költséggel érdemesebb elvégezni egy autószerelő képzést, meg egy barkácstanfolyamot, aztán a sufniban megoldani a dolgokat, házilag alkotott alkatrészekkel...

Kiralylany77 2010.05.18. 23:00:47

wahh ez nem igaz nem azt mondtam ha a fek egy az egyben nem mukodott hanem h at akartuk nezetni hanyszor kell meg leirnom? A szamlarol meg annyit h nem akartunk mi anelkul dolgoztatni egyszeruen nem adtak, eszunk agaban sem volt ezen sporolni

Kawoosh 2010.05.19. 01:37:35

@SomethinWild:
Egye fene... elfogadom. ... bár előre mosolygok.
Kérlek mondj még egy indokot a "lemutyizáson" kívül, amiért a számla nem került kiállításra. Segítek... azzal is próbálkozhatsz, hogy a 6 hengeres királylányék, miért nem követelték a számlát, a becsületes szervizestől.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.20. 18:21:22

@Kitalátor feljegyzetei: miccsinájjak két liter gázzal? kempingezni nem szoktam már.

mommoka 2010.07.31. 03:03:33

Birom azokat akik szerint a 15 évnél idősebb autó rozsdás szar, megbízhatatlan...stb. Ha egy ilyen autó gyári állapotban van tartva műszakilag(megjegyzem, csak egyszer kell normálisan megcsinál(tat)ni rendes alkatrészekből), higgyétek el hogy tovább fog üzemelni mint a modernebb műanyag, anyaghibás, selejtes társai.
süti beállítások módosítása