Őszintén szólva a lenti levél témáján túl a stílusa és a terjedelme győzött meg minket végleg arról, hogy közzétegyük. Röviden: az ügyfél talál egy nagyon olcsó nyakörvet egy webshopban, de a megrendelés végén derül ki róla, hogy a 13 Ft-os ár hibás, a valódi érték 1600 Ft. Ezután a webshop önérzetes tulajdonosa és az akaratos vásárló telefonon, több menetben összecsap.
A minap böngésztem az egyik nyakörveket árusító cég honlapját (flexiwebshop.com), és mivel sűrűn vásárolok ilyen helyekről, láttam, nagy vásárlócsalogató akció van: 13 Ft egy kicsi nyakörv (screenshot van róla). Nagyon jó, belépek, végigkattogom a szállítást, címet, számlát, fizetést, stb, majd odaérek hogy megerősítés és látom hogy a végösszeg: 1602 Ft. Nézem, hát pedig 1 db-ot írtam be, mi a fene. Persze nem okéztam le, visszaléptem megnézni, mi van. (Eddig is láttam, hogy vannak ilyen nyakörvek, nekem annyiért nem kellett addig se, most se.)
Írok nekik egy mailt a saját kapcsolatfelvevő rendszerükbe, hogy hogy is van ez, és hogy tudtommal amennyiért hirdetik, annyiért kellene megkapnom a terméket, pláne ha megkezdem a vásárlást... Egy üzletben sem úgy működik, hogy leveszek a kosárba valamit, majd mire odaérek hogy fizetek, akkor közlik hogy nem 13 Ft hanem 1602, el lehet dönteni hogy megveszem vagy nem veszem...
Erre a válasz az volt, hogy felhívtak, konkrétan meg sem kérdezték hogy alkalmas-e az időpont, éppen fújt a telefonomba a vihar, és elkezdte darálni a szövegét, nem is értettem ki az, mit akar, de aztán a "reklamációját nem tudjuk elfogadni"-ról rájöttem. Lekezelő stílusban közölte, hogy én nem ismerem az internetes vásárlást ezek szerint, mert neki joga van bármikor változtatni az áron, és ha gondolom, ezt elküldi nekem az ügyvédjük is. Ezen kívül nekem nincsen befejezett megrendelésem.
Mondom álljon meg a menet, itt nem nagy összegről van szó, de arányaiban a 13 Ft és az 1602 között nem látja a különbséget?! Én beértem volna annyival, hogy "elnézést, a kollega hibázott mikor félreütötte az árat" vagy mit tudom én, de ez hogy joga van változtatni, hát meglehetősen megtévesztő 13 Ft-tal megkezdeni egy vásárlást, majd 1600-al meg befejezni, mivel nézegetem az oldalt, de nem véletlen, hogy eddig se rendeltem onnan semmit. Közlöm vele, hogy a boltban se úgy működik hogy amikor akarok, változtatok, és döntsd el kell vagy nem. És gondolkodjon már, hogy ha 13 Ft-ért akarom megvenni, mert annyiért hirdeti, akkor vajon miért nincs befejezett vásárlásom, mikor pont azt reklamálom, hogy nem okézok le előző összeg helyett annak sokszorosát?!
Erre nekem esik, hogy nem az árkülönbséggel van a baj, hanem hogy nekem nincs pénzem megvenni az ő nyakörvét. He???? Na erre persze én is bepöccentem, és mondtam neki picit erőszakosabb hangnemben a magamét, mire közölte hogy "fogjam be". És folyamatosan mellé beszél, meg hogy neki joga van változtatni. Mondom neki vagy tizedszer, hogy én ezt értem, azonban ő is értse meg, hogy a gondom nem ezzel van, hanem hogy nem így kezdtem meg a vásárlást, rá se kattintok, ha nem 13 Ft. Engem félrevezettek. Aztán naná hogy nem vagyok olyan hülye, hogy annyiért megerősítem a rendelést... És csak löki, hogy mert nincs rá pénzem. Naná. Nincs 1600 Ft-om. Rendben...
Közli azt is, hogy szerinte érdekes módon másvalaki is reklamált (nahát, milyen érdekes!), és hogy érdekes módon hasonló az IP-címünk. Ezt mondjuk nemigen értettem, ezzel mit akar, meg mi az hogy hasonló IP, de mindegy. :D Mondtam, akkor esetleg megkereshetem a másik hölgyet (végig hölgyezett), és akkor megbeszélem vele a helyzetet. Erre elkezdte volna kiadni a másik vevő adatait...
A következő az volt megint néhány perc értetlenkedés után, hogy lecsapta a telefont. Én saját költségemen visszahívtam, hogy nem nagyon értem, miért ő van felháborodva, hiszen nem ő tesz nekem azzal szívességet, hogy megvehetem az általa forgalmazott valamit, hanem szerintem ő él "belőlem". És asziszem, magyarul mondom amit mondok, ha nem fogja fel, akkor fogyatékos. No, ezen persze lovagoltunk egy pár percig, hogy még én fogjam vissza magam, meg ő kikéri magának, ő nem fogyatékos, gondolkodjak már, milyen hangnemet ütök meg mert ő nekem se kutyám se macskám... Mindezt azután hogy férfi létére közli, azért cirkuszolok mert nincs pénzem meg fogjam be, a többi már csak enyhe ráadás...
Jó, letettem. Fenét érdekli, majd bepanaszolom aztán eldöntik, mit csinálnak vele, nekem ebből hátrányom ugyan nem származik. Hazaérek, csak idegesít, írok még egy mailt, hogy egyrészt a főnökséget szeretném postán elérni, másrészt köszi a "kedves" velem szemben megütött hangnemet ahelyett, hogy elnézést kértek volna a kellemetlenségért, erre közli, hogy ő igenis mondta, hogy elnézést... Mondom az előtt, hogy kiokított, vagy az után? Vagy az előtt, hogy közölte, mire van pénzem és mire nincs, vagy az után?! Esetleg a fogjam be körül lehetett még...
Kértem a főnök elérhetőségét is a mailben, mire röhögve (!) közli, hogy az ő. Mondom nagyszerű, akkor mailben lesz szíves ahogy kértem a postacímet, e-mail címet, céges adatokat elküldeni. Elkezdi diktálni... Mondom nekimég egyszer: e-mailben... Hogy tudjak mire hivatkozni a f.védelemnél, mert perpill nem tudok jegyzetelni, ezért kértem e-mailben... (fejem kaparom franciakockásra) Rendben megteszi, minden jót nekem. Viszont. Valószínűleg egyikünk se gondolja komolyan...
5 perc múlva jön a mail: elnézésem kérik és 10% kedvezmény a következő vásárlásból. Tehát megvehetem a nyakörvet 1440 Ft-ért, 13 helyett. :D Mert még mindig nem érti, hogy én nem akarok tőlük vásárolni semmit egy 13 Ft-os nyakörvön kívül, amit ők hirdettek, lehet hogy tévedésből, az engem nem érdekel, sőt, stílszerűen "kutyát nem érdekli".
Így hát a semmit érő 10%-ommal, meg azzal zárhattam a napot, hogy jól felnyomták az agyam vele, hogy még nekik áll feljebb, mert ők mindent megtehetnek, hisz a vásárló van a cégért és nem fordítva, ugye?!Még akkor is, ha neki joga van. Én akkor is megtévesztve érzem magam, tehát meg is tévesztettek. Amit nem ismernek el. Pedig screenshot van róla. Mert nem fejeztem be a rendelést. De azért nem, mert nem annyi volt a végösszeg, mint amit hittem a honlapjuk miatt, hogy lesz. De nem fejeztem be. De azért nem mert... És ezt így nem tudom, meddig akarta játszani. Biztos nagyon ráért. Lehet, hogy a másik vásárló ráhagyta, több esze volt, mint nekem.
Eddig bárhonnan rendeltem, megrökönyödve tapasztaltam, kis hazánk átlag értelmi színvonalához képest és az átlag hozzáálláshoz képest mennyivel kedvesebbek, rugalmasabbak, gyorsak. Ha csak tehetem, így vásárolok. Erre ma jön egy ilyen tipikus magyar cég, tipikus magyar mentalitással. Hadd gratuláljak! Kutyából nem lesz szalonna.
Üdv:
lilanyakörvtizenháromért
Az utolsó 100 komment: