Felsőbb utasítást emlegető pénztárosokkal gyűlt meg a baja víziboci ismerősének, aki csak másodszorra tudott a kedvezményre jogosító igazolványával kedvezményes jegyet venni. Ugyanis a MÁV szabályozása a pénztárosok szerint rájuk épp nem vonatkozott.
A segítségedet szeretném kérni, hogy a MÁV legyen oly kedves és informálja „kedves” pénztárosait, hogy nem állnak a törvény felett és nem is ők azok, akik azokat hozzák. Történetem egy erdélyi lányról szól, aki életében először szerette volna kihasználni azt a kedvezményt, miszerint évente 4 alkalommal 90%-os kedvezménnyel válthat jegyet, magyar igazolvánnyal.
Gyuláról szeretett volna Budapestre jönni. Mivel előrelátó volt, utazás előtt 1 nappal elment az állomásra, hogy megváltsa a jegyét. Mikor elővette a magyarigazolványát, a pénztáros „kisasszony” egyből lekezelően visszautasította, miszerint erre ő nem adhat jegyet, mivel le van járva. Szegény hiába bizonygatta, hogy magyarországi utazása előtt megérdeklődte és azt mondták neki, hogy nem szükséges új igazolvány mivel nem veszik figyelembe a lejáratot. Hazakullogott és elkezdte böngészni a MÁV honlapját. Ott természetesen megtalálta, hogy az igazolványra igenis jár a kedvezményes jegy, lejárat figyelembe vétele nélkül.
Mivel következő napra volt betervezve az utazás, ezt kinyomtatta és másnap vitte magával a jegyvásárláshoz. Mikor megint jegyvásárlásra került a sor, a másik pénztáros már eleve azzal fogadta, hogy „Hallottam a tegnapi cirkuszt a magyarigazolvánnyal!”.
Erre megkérdezte, hogy miféle cirkusz és kért egy menettérti jegyet Budapestre a már említett kedvezménnyel. Természetesen ez a pénztáros is elutasította, mire elővette a fenti linken elérhető leírást kinyomtatva. A pénztáros elkezdte dobálni a papírt, hogy őt ez nem érdekli, náluk felsőbb utasításra nem lehet így jegyet adni és persze mindezt nyomdafestéket nem tűrő hangnemben, ordítva. Végül azzal kiadta a jegyet, hogy aztán a vonaton úgyis majd megbüntetik, ami persze nem következett be, pedig 4 kalauz is megvizsgálta a jegyet és az igazolványt is.
Tehát arra szeretném megkérni a tisztelt MÁV-ot a segítségeddel, hogy legyen kedves felvilágosítani a gyulai kollégákat, hogy ne szabjanak sem rendet sem törvényt és ha lehetséges olyan pénztárosokat alkalmazzanak, akik szóba tudnak állni legalább magyarul normálisan egy emberrel, aki jegyet szeretne váltani.
Köszönöm.
Üdv,
viziboci
Az utolsó 100 komment: