Tékozló Homár

Az Interspar Tiborcának panasza

2010.05.26. 00:27 | szily | 167 komment

Az alanti, nagyszerű, bár kemény és keserű levelet irodalmi alkotásként tesszük közzé. A világért sem szeretnénk például azt híresztelni, hogy a kispesti Europarkban lévő Interspar vezetősége hazahordja az árut. Nyilván nem tesznek ilyet, a Homár Tiborcának panaszában nem is tényeket kell keresni, hanem a hangulatot. Így érez ma egy szupermarket túlhajszolt alkalmazottja, aki, bájos módon, úgy adja elő, mintha egy, az eladókért aggódó, különösen empatikus vásárló lenne, pedig egészen nyilvánvaló, hogy névtelen levélírónk a pult másik oldalán állhat. Keserv a hajtás után, olyan fantasztikus részletekkel, mint "Mi is a dolga egy csemege osztályon dolgozónak?

Szeletelés"


Hogy mi történik a Kispesti Europarkban lévő Interspárban?

Az ott dolgozókat sajnálom a leginkább, de a vásárlóknak is lehet panaszuk rendesen.

Hiszen a kiszolgálás nagyon lassú, a pénztár is tömve van egy-két zsúfoltabb napon.

De miért is van ez?

Kevés ember dolgozik ebben az Interspárban, nemcsak hogy kevés, hanem a létszám alatt lehetnek, hiszen egy dolgozót már 3-4 különböző osztályon is láthattunk dolgozni.

Ami nem lenne csoda, ha az osztályán nem teljesít jól. Csakhogy napi szinten cserélgetik őket.

Felvétel kivan írva, de embert eszük ágában nincs felvenni, hiszen sok jelentkezési lap beadva lapul valamelyik iroda asztalán.

Hogy miért van ez? Nem tudom.

Étkezési és/vagy ajándék utalványt nem kapnak az biztos.

Így sporól a Spár az Embereken? Talán a vezetők nagyobb fizetése érdekében? Kitudja!?

Milyen lehet az élet például a pénztárban? Napi szinten is, de főleg hétvégén láthattam olyat, hogy bizony mellékhelyiségre sem tudtak kimenni, vagy enni 6-8 óra alatt,a néha 10-12 órás munkaidőből. Ha ki is tudnak menni „sietni kell vissza“.

Persze sokoldalunak kell lenniük, és bírni a gyürődést, főleg amikor beállítják őket egy-két osztályra dolgozni. Láthatunk pénztárost Vegyi, Hús vagy éppen Pékségen dolgozni.

Ezek is hozzátartoznának a Pénztárosnak felvett munkakörébe?

Na de nézzük tovább...

Ha beljebb megyünk ott is találunk érdekességeket.

A legnagyobb nyomás alatt a Pékség, Csemege és a Hús osztályt láthattuk.

Mi történik ha valami nem tetszik a vezetőknek? Példaképp a csemegén a nagy sorbaállás kellős közepette (ami néha a pékségig ér, a kevés dolgozók miatt) láthattunk egy szőke, fehér ruhás vezetőt, aki éppen bal lábbal kelhetett, mert úgy ordibált velük, dolgozókkal, hogy még a sorbaállóknak is tátva maradt a szája.

Mi is a dolga egy csemege osztályon dolgozónak?

Szeletelés; Hűtő feltöltés a kiszolgáló púltban, és a kinti hűtőkben is; Kiszolgálás (amit egy dolgozónak megállás nélkül kell csinálnia, mert vásárlók mindig vannak); takarítás; Baromfinál is kiszolgálás (ami e kevés hentes miatt van).

Mindezt 2 embernek 1 műszak alatt. És nem is tudunk minden feladatról!

Elég lenne ennyi ember? Nem hinném.

A hentesnek is sok kilóméter lehet a lábában, ha a sertés és baromfi pult között kell rohangálnia, hiszen közöttük van a csemege osztály. Mondhatjuk hogy egy ember 2 osztályon. Vagy mondjuk hogy 3 osztályon? Hiszen a hentest láttunk a csemege pultba. Szabályos ez?

Persze a henteseknek is ugyanúgy megvan a napi feladata, mint a csemegésnek.

A vezetőségtől a kirúgással való fenyegetést azért ők is megkapják.

Szabadságokkal kapcsolatban is tudunk olyanról, hogy aláíratták a kiadott szabadságokat, pedig ki sem lettek adva! Ehelyett megígérték „majd jövőre“. (hogy is van ez?)

Megadták volna a tavalyi szabadságokat, úgy, hogy az ideit sem tudják a minimum alatti létszám miatt?

Túlórák itt is vannak, sokszor kártyahúzás nélkül! Azaz le van húzva, hogy mikor végzett, de benntmarad, mert azt mondták neki.

A legérdekesebb amire fény derült az az, ha valamelyik dolgozó nem figyelt és leját valami, bizony kikellett fizetniük (néha elérte a fejenkénti 10 ezer forintot is), de ez még annyira nem lenne felháborító, ha nem a vezetőség vinné haza az árút.

Ha már vezetőség...  Szinte minden nap hallható a "nem kötelező itt dolgozni" mondatot.

Persze ezek legtöbbje nem bizonyítható!

És nagyon sok mindent nem is tudunk, de ami igaz az igaz!

Azért kiváncsi lennék mi lenne, ha valamilyen ellenőrzés során, nem az irodába mennének kikérdezni mi folyik ott, hanem a dolgózokat kérdeznék meg, milyen az élet a munkahelyeden?
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.26. 09:13:04

@Hümüzhümümüz: Gondolom az 1 üveg ásványvíz is csak azért, hogy ha megitta, abba tud pisilni.

kiskoboldd 2010.05.26. 09:17:19

Halálunalmas minden héten elolvasni minimum egy ilyen Spar/Tesco/Auchan dolgozó siránkozó levelét. Elhiszem én, hogy pörgős munka, de kapásból tudnék mondani vagy 20 szakmát, ami még nehezebb fizikailag/lelkileg, mégis állandóan ezekről az áruházláncos sztorikról hallunk. Jómagam is fizikai munkát végzek, mégsem sírom tele a világot azzal, hogy milyen fárasztó, faterom is fizikai munkát végez (közel 60 évesen) de soha nem hallottam panaszkodni. Amúgy meg tényleg lehet munkahelyet váltani, nem mindenki bírja a folyamatos pörgős munkát. Azért a fővárosban még mindig könnyű melót találni pénztárosként/árufeltöltőként-ha az akar maradni. Kisebb boltokban pl nyilván nincs ekkora hajtás. De a magyar szeret panaszkodni.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.05.26. 09:18:17

helyesírás 1-es!Ülj le! Fogalmazás egyes! Valóságtartalom??? Sztem kevés...Cafeteriát nem fizetni, hogy a vezetőknek legyen? PFFF ezt a faszságot, má bocs!
Ne nézegess munkaidő alatt hanem dolgozz, nem vagy atomtudós ahogy elnézem, örülj van munkád. Idióta posztoló volt..

Csillagszemű Juhász 2010.05.26. 09:19:46

@Gempacsöki Boborján: meg a melósok akik multinál dolgoznak. Mint én. A magyar vállalkozóknál jellemző inkább a minimálbér 4 órában. Az én adóm több, mint az össz alklmazottak után fizetett adó néhány magyar vállalkozónál.

epres négercsók 2010.05.26. 09:20:06

Én is egyet értek, a helyesírástól függetlenül (magasan képzett, tökéletes helyesíró jó eséllyel nem árufeltöltőként dolgozik - és a T. Szerkesztőség is javíthatna kicsit a szövegen).
A Spar amúgy jobb minőséget árul, mint a tecsó vagy az ósan, de emellett piszok drága. Amennyi pénzt ezek leakasztanak, abból igazán felvehetnének +1-2-3 embert.
Néhányan az első kommentekben amúgy el vannak tévedve. Nem az a baja a szerzőnek, hogy dolgoznia kell. Az a baja, hogy a törvényben biztosított pisiszünetet sem kapják meg, hogy pénz nélkül túlóráznak, hogy két ember munkáját végzik, minden bizonnyal minimálbérért.
Ha annak idején a Tesco titok c. könyv akkora siker lett, nem tudom, ezt az írást miért kell fikázni. Most mondanám, hogy fel kéne nyomni őket egy munkavédelmi ellenőrzésre, de valószínűleg több száz (ezer) másik üzletben ugyanez vagy még ilyenebb a helyzet.
Btw, az Europark Intersparja tényleg egy nagyon gáz hely, kosár nincs, csemegepultnál állandó üvöltözés és tumultuózus jelenetek, pénztárnál nem lehet pakolni, stb. Nem irigylem az ott dolgozókat sem.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.05.26. 09:29:23

@joos:

EZ NEM CSAK NEKED SZÓL:

Szerintem a többségünk még nem dolgozott ilyen helyen és fogalma sincs a szupermarketek beli munkaviszonyokról. Biztos vannak lusta munkások is. De a munkáltató oldaláról is szerintem eléggé egyértelműek a visszaélések.

Kapitalizmust akartunk, nem pedig kapitalista diktatúrát. (Aki ezt nem érti, annak kár is ezt olvasni.)
Csak hogy mérlegeljük az erőviszonyokat...Egy hipermarketnek egy munkaügyi visszaélés, max. pár százezerbe kerül, de egy csemegepultosnak a havi megélhetésébe és újabb keserves munkakeresésbe.

Vagyis aki tud egy picit is gondolkozni az rájöhet, hogy ezek tükrében a munkáltató persze, hogy belemegy ilyen-olyan dolgozót kizsákmányoló dologba is. (Hozzáteszem, ami tőlünk nyugatabbra "annyira nem divat")

Értem én, hogy profitmaximalizálás, piacgazdaság és társai vannak, DE TÉNYLEG BÁRMI ÁRON ?!

kiskoboldd 2010.05.26. 09:30:18

epres négercsók, megnyugodhatsz, én ápolónő vagyok nekem se jár pisiszünet-ha kigazdálkodom 2 beteg közt, akkor rohanhatok- cafeteriánk sincs-sztem sehol az eü. szférában- 2 ember munkáját minimum elvégzem, túlórapénzt még az életben nem kaptam. Bónuszként emberéletek vannak rám bízva. Engedtessék meg, h ne sajnáljak egy Sparos dolgozót.

Hegyirablo 2010.05.26. 09:31:39

Ez még csak rosszabb lesz! Mióta a sok szakmunkást (vagy még azt sem) végzett, vidéki kis picsa és kis köcsög pornósztárnak, énekes- és színésznőnek/színésznek, modellnek, szépségverseny résztvevőnek, stb. képzeli magát, az helyett, hogy rendes szakmát szerezne, és rendes munkát vállalna.

.lll. 2010.05.26. 09:34:19

a szentendrei spár pl, tök nyugis,csendes nyári délután hallani a legyek zümmögését

kiskoboldd 2010.05.26. 09:34:47

Egyébként nekem rendszeresen panaszkodtak már Sparos dolgozók "jajj de fáj a derekam" "mikor lesz már nap vége" stb na azért megnézném, hány vevőközpontú szakmában lehetne ezt megtenni. Én nem vagyok egy érzéketlen ember, de ez nekem irtó fura, ez az állandó panaszkodás. Hány más foglalkozást űző mer folyton rinyálni a munkája miatt?

epres négercsók 2010.05.26. 09:38:34

@kiskoboldd: Nem azt mondom, hogy sajnálni kell. A kommentem inkább azoknak az aktakukacoknak szól, akik körömreszelgetéssel keresnek kétszer ennyit és itt osztják az észt. Én is szellemi munkát végzek, és nyilván nem minimálbérért, de az egyetem alatt én is voltam a teszkóban árufeltöltő, meg zöldségosztályon rohadt gyümölcs-válogató, meg csemegepultban felvágott-forgató (hogy ne látsszon, hogy összeugrott és megbarnult a cucc, középre suvasztottuk). Emellett évekig végeztem (szintén egyetem mellett) mezőgazdasági fizikai munkát és dolgoztam gyárban is (pedig nő vagyok). Ezt csak azért mondom, mert irodai alkalmazottként is meg tudom becsülni a kemény fizikai munkásokat, akik minimálbérért gürcölnek minden áldott nap.
A "tanultál volna" pedig egy ritka undorító szöveg. Tipikusan az ostoba emberek vesszőparipája. Mert abba bele se gondolnak, hogy mindenki elmegy tanulni főiskolára-egyetemre, aztán nem lesz, aki megsüti a kenyeret a reggelihez, megfeji a tehenet, megvarrja a ruhát, cipőt, vagy épp kiadja a karajt a pultból. Ettől a hozzáállástól kifordul a gyomrom.

Kiskobold, nem azt mondom, hogy kötelező őt sajnálni. Én csak szimplán együtt érzek vele, de Veled is, és mindenki mással is, aki ehhez hasonló helyzetben kénytelen élni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.05.26. 09:41:02

@kiskoboldd:

Csak hogy rávilágítsak a magyarok másik hibájára is:

Magyarországon nem csak az a baj, hogy sokan panaszkodnak a kelleténél többet. De az is, hogy nem vagyunk képesek meghallgatni a másik panaszát,(mert lehet, hogy talán jogos) odafigyelni egymásra. Könnyebb azt mondani "kuss disznó, nincs moslék". És sok tekintetben ezért is van az ország ekkora nagy sz@r-ban.

Vagy ez is olyan magyaros felfogás, hogy "ha én eccer kiskirály leszek a spárban (vagy akárhol), belérúgok az alattam lévőkbe" ???

kiskoboldd 2010.05.26. 09:45:12

egyetértek, a "tanultál volna" az ritka szar duma. Egyébként sem lehet tudni, hogy milyen végzettséggel végez valaki pénztárosi munkát például. De én ettől függetlenül azt mondom, hogy most már a csapból is ez folyik, hogy a Spáros dolgozóknak milyen pocsék munkájuk van. Nekem ez már kicsit sok.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:46:18

@kiskoboldd: Hát nekem is van pár ápolónő ismerősöm is azon felül hogy hazavisznek 110-120 nettót,bemenek pihenni meg beszélgetni a munkahelyre és egyáltalán nem szakadnak meg a munkában.

kiskoboldd 2010.05.26. 09:47:45

Gempacsöki Boborján: melyik osztályon dolgoznak? Ajánljál már be oda engem is :D Gondolom nem onkológián. :)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.05.26. 09:47:57

@kiskoboldd:

De valahol mégis sorstársak vagytok, hisz egyikőtöket sem vesz emberszámba a munkáltatótok.
De ilyen helyzetben "tényleg jobb egymásra vicsorogni"

kiskoboldd 2010.05.26. 09:50:17

csabapayne: nem vagyunk sorstársak. Én szeretem a munkámat. Ez megkönnyíti annak elvégzését. És nem a munkáltatóm miatt van sok munkám, hanem azért, mert sok a beteg ember sajnos.

kiskoboldd 2010.05.26. 09:51:54

GB: a betegfelvételen nem ápolónők dolgoznak. :) Amúgy láttam én már ott akkora hajtást, hogy kötve hiszem, hogy lazább lenne, mint egy pénztárosi meló.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:52:24

@kiskoboldd: és mi amunkád ha nem titok?pszihomókus vagy csontkovács?

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:53:36

@kiskoboldd: Azért egy ápolónőnek sem kell 17 ágyat áthúznia és 17 szobát kitakarítania mint nekem a szállodában ugye?Meg is gebednének bele,mint ahogy én is meggebedek bele.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:55:54

Anyu is ápolónő volt azt bepelusoztak 30 gyereket egy műszakban mint a gép azt nem úgy jött haza soha mint akin átment a Tokaj expressz.

kiskoboldd 2010.05.26. 09:56:49

GB: én naponta áthúzok minimum 10 ágyat, de inkább többet-rengeteg egy napos kezeléses beteg van-kitakarítanom nem kell, de reggel 7 és 10 között kb 50-60 infúziót kell elkezdenem, összeállítással, bekötéssel együtt. Plusz a reggeli vérvételek, és az általános ápolói munkák. A Te munkád sem könnyű. De ez nem verseny, én csak nem tartom a világ legnehezebb dolgának a pénztárosi állást ahhoz, h ennyit kelljen siránkozni rajta. Ennyi.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:57:31

@kiskoboldd: Hallod nekem egy ilyen BKV vagy MÁV pénztár ÁLOM munkahely lenne,de sajnos nincs bajuszom és túlképzett is vagyok hozzá,így esélyem sincs hogy felvennének.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 09:58:39

@kiskoboldd: Végül is csak húzogat csak húzogat 8 órában és max a keze fájhat vagy a dereka az üléstől,míg nekem pl a hajamon kívül minden létező csontom.

kiskoboldd 2010.05.26. 09:58:47

Nincs bajuszom :DDDDD Én BKV-nál inkább vmi felsővezetői pozíciót csípnék meg ;D

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 10:00:24

@kiskoboldd: ÓÓÓ nekem nincsenek ilyen nagyratörő álmaim,simán örülnék egy jegypénztárosi állásnak mint az állat,de oda is csak az űberhülyék kerülhetnek be akinek szoros rokoni kapcsolata van valamelyik vezírrel.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 10:02:36

@kiskoboldd: ÓÓÓ nekem nincsenek ilyen nagyratörő álmaim,simán örülnék egy jegypénztárosi állásnak is,de sajnos nincs bratyim és összeköttetésem,továbbá bajuszom és 30-as IQ-m hogy felvegyenek.)

sprenczl 2010.05.26. 10:02:51

Sajnos teljesen életszerű a cikk. A madarasteszkóban ugyanez megy. A kisfőnökök kártyái csk ajtónyitásra vannak, nem blokkolásra, így ők nyugodtan benn tarthatók akár 18-24 órán át is...Ki nem fizetett/ ki nem adott szabadságok: minden évben előfordul. 2 piohenőnap egy héten? Minek!? A te bajod ha nem lesz kész a munkád! Akkor megint 12-24 óra munka? Háááát....És még mosolyogj sokat. Igazából ezt csak az állami ellenőrzési szervek/hatóságok tudnák hatásosan megállítani, milliárdos bírságokkal. Esetleg a "három csapást" be kellene vezetni visszaeső cégekre is.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.26. 10:14:30

A húsipari dolgozók vagy mezőgazdasági munkások,vagy az építőipariak miért nem írnak soha a Homárba?Miért csak mindig a tesco a spar és társai?

További magyar hang 2010.05.26. 10:19:05

Sörözgetés közben a haverokkal már rég kitaláltuk a megoldást:
Kell alakítani egy országos méretű és nagyságrendű gerilla-munkavállaló csoportot. A tagok szépen szabályosan jelentkeznek mindenféle állásokra és ha a munkaadó stiklizik, nem jelenti be, nem fizeti ki stb..., akkor felnyomni az összes lehetséges helyen, APEH, TB, stb.
Szép lassan ki lehetne gyomlálni őket.

Bibuszó 2010.05.26. 10:26:20

@csacse:
gondolom, azért mondod, hogy nem létezhet olyan hogy a cafetériát lenyúlják a vezetők, mert még nem tapasztaltad...
pedig van ilyen... öcsémnél pl. kiderült, hogy minden dolgozó nevére megrendelték az üdülési csekket, csak épp nem osztották ki, hanem a vezetők lenyúlták... és igen, névre szól, de hát ha nem nézik ahol beváltod, akkor tök mindegy...

talim 2010.05.26. 10:32:39

@Gempacsöki Boborján: Háát, hogy húzogat meg húzogat: képzelj el egy átlagos akciós napot amikor mondjuk a 4.5 kg mosópor megy.... a 150. után már azt se tudod melyik kezeddel fogd meg a húzogatnivalót :D + mellette szegény "sajnáltatni akarja magát, mert multinál van" dolgozónak meg kell mozgatnia x raklap ásványvizet, x mennyiségű árut, mert ha valaki dolgozott már ilyen helyen, hogy egy pénztáros, csemegés, hentes stb. dolga sem abból áll, hogy húzogasson kiszolgájon..jah és ez mellett mosolyogjon.

talim 2010.05.26. 10:40:40

Ami a lényeg amióta én eljöttem-e kedves cégtől kb. fél éve azóta a környéken dolgozó boltokból kb. 30-40 ember mondott fel és ebben voltak vezetők, helyettesek eladók. Én azt gondolom, ha ennyien vállalják a bizonytalanságot akkor csak nem lehetett olyan szuper a munkájuk......

Még_mit_nem! 2010.05.26. 10:47:26

Több ezer másik ember jár hasonló cipőben...most akkor az ő posztjukat is kiteszitek mind? O.o

Öhöm Böhöm 2010.05.26. 11:19:12

mennyit tudtok rinyálni - spangli a szájba, lazaság, hallgassatok reggaet egyzene.blog.hu/2010/05/26/jahzzmaicans_ethiopia

TGabi 2010.05.26. 11:30:02

@epres négercsók:

Igen - csak a Tesco-titok című könyvet olyan tök jó stílusban írták meg(gondolom nem a "szerző" hanem az újságíró )- hogy mindenki a hasát fogta a röhögéstől olvasás közben. És nem egy olyan ember műve volt, akiről a fogalmazás alapján nem is csoda, hogy csak ennyire futotta.

Persze az is igaz hogy nem lehet mindenki diplomás, mert akkor ki végzi el ezeket a munkákat?

Unom egyébként, hogy bizonyos réteg, ha kell, ha nem, állandóan leszólja a diplomást. Hogy az, úgymond "nem dolgozik." Na, nekik ajánlok egy-egy hajtósabb napot átvállalni a nem dolgozó diplomás helyett. Pl. egy olyat, amikor még este 11-kor is a gép előtt ül és kénytelen alkotni...Na, az milyen?

ke-cula 2010.05.26. 11:58:39

Hamár így alakult, hozzászólnék.
1. Munkaidőben dolgozni kell, leginkább a főnök utasítása szerint. Az, hogy a főnök emberileg zéró ("üvöltözik a vásárlók előtt a személyzettel") máshova tartozik.
2. A dolgozónak is vannak jogai, és uyge kötelességei is. Amíg ezen dolgok egyensúlyban vannak nincs is gond. Sajnos a munkaadók "csalnak" (szabadság, túlóra..stb.), de én a munkavállalót sem félteném.
3. Diplomás, nem diplomás. Nagyon gyerekes. Elsősorban mindegyikünk ember és mint munkaerő bizony szükség van erre is, arra is. Van olyan barátom, aki lehetne diplomás (képességei alapján biztos menne neki), de Ő nem szeretne, mert más munkában leli örömét. Jól megél belőle és megbecsülik.
4. 12% körül mozog a munkanélküliség. Én személy szerint örülök, hogy van munkám és fizetésem.
5. Aki pedig, eltűri, hogy "zsarolják" (ki leszel rúgva) és "megalázzák", az hülye. Az okos ember változtat ezen, vagy eleve nem is kerül ilyen helyzetbe.

ke-cula 2010.05.26. 12:03:17

@kiskoboldd: Örök igazság, hogy nem tudhatjuk amíg nem próbáltuk. Minden munkának meg van a nehézsége. Ez egy meddő vita. Egyébként a pénztárosi állás nehéz (nem fizikailag), de mondjuk ápoló sem szívesen lennék. Akinek nem tetszik amit csinál, próbáljon mást.

TGabi 2010.05.26. 12:13:00

@Kitalátor feljegyzetei:

Bocs, de nehogy már egy ilyen újnyilas kiccsávó (Tomcat) provokatív felmérése legyen már mérvadó!

Ha erre hallgatsz, az téged minősít. Ismertem amúgy a felmérést, mert egy haverom tudatlanul - nem tudta, ki áll mögötte - nekem is átküldte.

PointeDuLac (törölt) 2010.05.26. 12:31:46

Az a baj ma Magyarországon,hogy az embereknek vannak jogaik és kötelességeik.a főnökök viszont szeretnek elfeledkezni a jogokról.ezért kellene együttes erővel,mindenkinek összefogva jól felnyomni az ilyen cégeket,embereket,hadd büntessék meg őket végre egyszer.csak ebben a sz*r világban mindenki félti a munkahelyét,érthetően.tudom,senkit nem érdekel,de egy haladóbb országban már rég kirugták volna az ilyen bunkó majom vezetőket egy multinál.

zyl187 2010.05.26. 13:05:31

A "kisfőnökök" ugyanúgy szopnak, igaz ők 250-300 nettóért, de 3 hónap alatt simán lefogysz 80KG-ról 60-ra, a csajodat jóesetben este 11-kor látod, hétvégén max alszol, ha nem hívnak be! 1 év alatt simán sz@rrá megy az életed... ugyan az a szöveg megy : te választottad, nem kötelező... a jóvilág a közép és felső szinten van...ott röpködnek az 500 nettó, cégesverda, lenyúlás stb... mindenki döntse el, h meddig éri meg neki ezt csinálni.

Állandóan változó 2010.05.26. 13:07:17

Tegnap a Lidl-ben két pénztárosnő - miközben kiszolgált minket, a vevőket, hangosan megbeszélték, hogy mennyire szar ott dolgozni, a nyolc órás műszak minimum tíz órát tart, és mihelyst lehet, mennek át a Tesco-ba.

Nem tudom a nagyobb kontextusát a dolognak, csak ennyit hallottam amíg ott voltam...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.26. 13:13:15

@Állandóan változó:
mennek át a Tesco-ba. "

mer éppen valami akció lehetett ott

Niro 2010.05.26. 13:20:03

Tatabányai Interspar király, mint vásárló mondom, de mivel alapból egy csomó pénztáros csak beszélget (mert itt sokan vannak) annyira rossz biztos nem lehet nekik, mint ahonnan a levél jött.

Narratív komplexitás 2010.05.26. 13:22:04

Én egyetem előtt dolgoztam az egyik Sparban főállásban. Volt ott minden: Hajtás 12 és fél órában, pár perces szünet, ahol cigivel és szendviccsel a kezedben ültél be szarni. A főnök csak akkor kussolt be, mikor rákos lett. Ennek mind nagyon örültünk. Aztán kiléptem és idegösszeroppanásra hivatkozva 100%os táppénzen éltem tovább.
Én megbecsülöm ezeket a dolgozókat, mert voltam a helyükben.
Most diplomásként még annyi munkám sincs, mint akkor volt.

Fengyi 2010.05.26. 13:29:00

@Bezmag: Hogy te mekkora egy elitista bohóc vagy. Egy igazi mintapéldája a felsőoktatás eltömegesedésének. Ha már ekkora csillag vagy, miért nem szakma tanulására biztatod az embereket? Lehet nem mindenkit szponzorál apu hogy tanulhasson te érzéketlen borsószemkirályfi!

Stools · http://www.stools.hu/ 2010.05.26. 13:29:23

Mivel mindenki más képességekkel rendelkezik, egyértelmű, hogy nem lehet mindenkinek diplomája. Ettől függetlenül egy fizikai dolgozónak ugyanúgy joga van a normális/emberi munkakörülményekhez meg a rendes fizetéshez, mint egy diplomásnak.

A levél meg elég fura fogalmazás. Harmadik személyben beszél az ott dolgozókról (kivéve, amikor elrontja és átvált első személybe), mintha ő nem az lenne, de egy vevő meg honnan tudhatna belső infókról, meg nem hinémm, hogy bárki megfigyeli az inetrsparban, hogy melyik dolgozó hányféle pultban szokott lenni:s
Szóval, ha ezzel akarta leplezni a kilétét, akkor ez sajna nem sikerült.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 13:34:43

@Luella Menendez: Ez nem ígéret, hanem bizonyíték. Ezért az "újnyilas"-ozásért meg könnyen bíróság elé kerülhetsz, és kiszabadulásod után nagyon visszasírhatod azt a pár százezer forintot, amibe ez került...

@horex: A Gugli Króm meg monnyon le, nincs benne folyamatos helyesírásellenőrző!

soulfly00 2010.05.26. 13:35:15

Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni ehhez az egészhez, hogy akárhol dolgoznak az emberek mindig az szívja meg, aki dolgozik is valamit... És miért van ez??? Mert dolgozik... és ha valaki dolgozik, akkor hibázhat... De ha valaki nem dolgozik és csak a szája jár akkor nem követhet el hibát... remélem érthető a célzás... Éppen az ismerősi köröben történt meg az hogy egy lejárt szavatosságú árút találtak ellenőrzéskör... közös megegyezés alapján való felmondás lett a vége... sajnálatos...

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2010.05.26. 14:10:04

Huh, mintha a Tesco kalváliáját olvasnám.
Ott is tökéletesen ez ahelyzet, nem véletlen, hogy az első adandó lehetőségkor otthagytam ezt a csodát - pedig csak diákként dolgoztam ott, és csak a diákokértfeleltem, vagy kasszáztam (papíron)
Undorító, hogy mennyire kihasználják az embereket egy-egy szupermarketben!
És a legmegdöbbentőbb: én diákként 423 nettót kaptam. Az állandó kasszás ~445, az árufeltöltő ~510 óráért van ott.
Pedig a kasszásnak sem anyni a dolga, h húzogatja a terméket...

gyárvárosi 2010.05.26. 14:12:54

Szintén Spar, de Olaszország.Az üzlet reggel 6-kor nyitott, 6:04-kor a négy pénztárból háromban már benn ült a pénztáros!A kenyeres, péksüteményes részen nem minden köhögős, koszos mancsú vevő válogathatta az árut, hanem pult, a pult mögött tiszta ,fehér köpenyes eladó, aki a kért árut megmutatta, ha nem tetszett,adott másikat, és becsomagolta.A gyümölcs-zöldség részlegen minden gondola mellett fólia kesztyűk, és abban tudtam válogatni a gyümölcsöt.
Mondja már meg valaki a magasságos főnökségtől, hogy ugyanannyiért itt miért nem ugyanolyan szinvonalú szolgáltatás jár, mint pl. Olaszhonban?

borzaskata (törölt) 2010.05.26. 14:21:41

@kiskoboldd:

"én ápolónő vagyok nekem se jár pisiszünet-ha kigazdálkodom 2 beteg közt, akkor rohanhatok-"

Én dolgoztam szociális intézményben (nem ápolóként). Tökéletesen ráláttam, hogy az ápolók leterheltek, az tény, ellenben ha pisilniük kell, akkor egyszerűen fogják magukat és mennek pisilni.
Nem ugyanaz pl. a reggeliztetés idejében, vagy ágyazás közben visszatartani és utána kimenni mosdóba, mint egy pénztáros nem tud két vevő közt kimenni, szerintem ne pisilásen lovagolj, hogy neked milyen rossz, mert gyanítom nem vagy rákérnyszerítve, hogy 6-8 órán keresztül is visszatarsd, és ez idő alatt ne is egyél.

Én tökéletesen ismerem reggel/délben a nővérszobából áradozó íncsiklndozó kávé illatát, azzal is tisztában vagyok, hogy ápolóknak van normális étkezési lehetőségük, max beosztva... Azaz, egyszerre nem ehet minden nővér. Fülemben cseng a nővérszobákból a harsány nevetések hangja, és a b@szdmegolásoké is...-amik kihallatszanak a folyosóra... Mint ahogy szemem előtt van számos nővér flegma képe, mikor bementem és bizonyos nyilvántartást, adminisztrálást nem adtak elő hatodszori kérésre sem. (Nagy intézményről van szó).

Ettől függetlenül nagyon nehéz munka az ápolók dolga, csak kár, hogy vannak közülük, akik a segédápolók felé kiskirálynak érzik magukat és őket cseszegetik, -amihez joguk nem lenne. Vannak kulturált, kedves, intelligens ápolók, és sajnos szép számmal vannak iq minuszok is.

És őszintén örülük, hogy egyéb, nem ápolási tevékenységhez kapcsolódó állásom volt a szociális intézményben, bár az ápolók adminisztrálási nem törődömsége megnehezítette olykor az én munkámat.

Ápoló hiány van, de közel nem kell megszakadniuk, -szerencsére...

Nagyon kevés az ápolók bére, de az ágymelletti pótlékokkal...stb.még mindig jobb érezésnek örvendenek mint a pénztárosok.

Holott mindegyikét emelni kéne.

borzaskata (törölt) 2010.05.26. 14:29:11

Amit kihgytam: őszintén örülök, hogy már nem a közszférában vagyok, -se kereskedelemben...

Rózsika 2010.05.26. 14:43:43

Csókolom! Mezőgazdasági melós vagyok, és én is dolgoztam már napi 12-14 órát. Nincs cafeteriám, nem t'om mi az az üdülési csekk; a barack és az alma nem ad szabadságot, mert ha megérik, akkor leesik a fáról, és a marhák is zokon veszik, ha reggel hatkor meg délután ötkor még nincs előttük a takarmány... a román rétinéger alkalmi "kollégák" pedig mindig lenyúlják a gumicsizmámat. Tessék sajnálni! Á, inkább ne. Hála szerény értelmi képességeimnek, én így is tökéletesen boldog vagyok... Főnökként.

europeer12 2010.05.26. 14:48:42

1. A "kisboltosokat" védőknek

Én nem rajongók általában értük. Jobbára ott is minimálbéres dolgozók vannak, ráadásul eszméletlen árrésekkel dolgoznak. A kommunizmusban is beteg dolog volt, hogy egy 8 általánost se végzett cigány zöldséges tízszer többet keresett, mint egy kétdiplomás mérnök.
Senki sem a maga ellenséges, mindenki a maximális hasznosságra törekszik -a kombináció mindenkinél más-, akár tudat alatt is.

2. A dolgozókról

Én elhiszem, hogy nem egyszerű fillérekért fizikailag és pszichésen is nehéz munkát végezni, de azt nem tudom elfogadni, hogy a vásárlókkal úgy bánjanak, ahogy bánnak. Mi lenne, ha a buszsofőr belehajtana egy betonfalba, mert neki rossz a fizetése, rossz a lelki állapota, gondok vannak a családdal, az utasok meg dögöljenek meg?
Ezt a problémát elsősorban a dolgozók érdekvédelmi szervezeteinek és az államnak kellene kezelnie, azonban erre nem sok esély van. Esetleg a civil szféra szervezetei is felléphetnének, de ennek Magyarisztánban nincsenek hagyományai.

3. A "országról"

Egy dolgot lehet tenni, ahogy az elcsépelt mondás tartja: "megszoksz vagy megszöksz". Változás hosszú ideig nem lesz.
Azért tényleg "érdekes", de GB-ben a nagy áruházláncoknál tényleg udvariasak az eladók, az árufeltöltők készségesen segítenek.
Úgy érzik, hogy megfelelően kezelik és fizetik őket a munkáért, bár kétségtelen, jó részük bevándorlócsaládból származik.

TGabi 2010.05.26. 14:51:36

@Kitalátor feljegyzetei:

Hát ez az. Ez a réteg állandóan fenyegetőzik meg szíve szerint terrorizálná a lakosság zsidó/cigány, stb. nem tetsző rétegét, stb... És még nekik áll feljebb. Na itt van a probléma.

europeer12 2010.05.26. 14:54:07

Mondjuk arra a kíváncsi vagyok, hogy a cigánykobold mit fog tenni a munkavállalók érdekeiért.:) A mocskos "komcsik" is folyamatosan vették el a jogokat a munkavállalóktól, most a "jó oligarcháknak" tövig benyaló cigánykobold tovább fogja rontani a helyzetet, persze csak azért, mert a GDP-növekedéshez ez kell.
Hozzá kell tenni, hogy a multiknál nem feltétlenül rosszabb a helyzete a dolgozóknak, mint a magyar KKV-ék esetében.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 14:55:49

@europeer12: ad 3: Velem itt is készségesek a bolti dolgozók, és nagyon is udvariasak. Ja, hogy a legcsipásabb eladólánynak is "Kezét csókolom"-mal köszönök, és utána kérdezek, kérek...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 14:56:59

@europeer12: Még mindig itt mérgezed a levegőt? Nem kellesz nyugatra rabszolgának sem?

europeer12 2010.05.26. 14:57:13

@Kitalátor feljegyzetei: Kedves szamaram!

Látom, fejlődtél! Nem is gondoltam volna, hogy az egynapos tréningem után eléred egy fejlett gorilla szellemi képességét!
Ha vizelettartási problémáid se lesznek, akkor kapsz egy csángó nyalókát!
Addig is itt egy répa, magad döntheted el, hogy hova dugod, elvégre már nagymajom vagy!

Dr. Européer

europeer12 2010.05.26. 14:58:56

@Kitalátor feljegyzetei: Kedves szamaram!

Már megint identitászavarban vagy, ne makacskodj, mint az öszvér! A Dr. bácsi nem bánt, csak jót akar neked!

Dr. Européer

kiskoboldd 2010.05.26. 15:01:07

borzaskata, én se nem lovagoltam a pisitémán, se nem mondtam, hogy milyen rossz nekem. Sőt, azt is mondtam, h nekem nem rossz, mert én szeretem a munkámat. A szakmámat példaként írtam, de írhattam volna kb 20 másikat is, ami sztem ugyanolyan megterhelő, mint egy pénztáros munkája. Mégis folyton a pénztárosokat kell sajnálgatni. Ennyit írtam. Sajnálom, ha negatív tapasztalataid voltak a nővérekkel, tényleg, sajnos felhígult a szakma.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 15:01:46

@europeer12: Szellemes és frappáns (mi több, releváns) riposzt, méltó egy Dr. Européerhez...
(Londonba keresnek kórházi hullatolót, ha gondolod, segítek.)

europeer12 2010.05.26. 15:04:13

K@Kitalátor feljegyzetei:

Kedves szamaram!

Azért érdekelne, hogy te mivel foglalkozol, mennyit keresel. Csak azért, mert ha nagy ritkán feljövök, te mindig rázod a csoffadt farkincád! Csak nem bérbeíró vagy, 10 filléres karakterpénzért? Mondjuk egy majomagyú szamárnak ez is komoly karrier! Biztos büszke rád a szamárcsaládod!
Jó dolog is a megelégedettség!
Csak így tovább! Egyébként karitatív tevékenység gyanánt továbbra is ingyen kezellek, nekem fontos a népegészségügy!

Dr. Européer

europeer12 2010.05.26. 15:12:12

@Kitalátor feljegyzetei:

Kedves szamaram!

Az állandó itt létedből arra lehet következtetni, hogy ide helyezted át az életed súlypontját. Minden jel arra mutat, hogy az online életben való folyamatos önmegvalósításban találsz csak örömöt, sikerélményt. Orvosként mondhatom, nagyon vigyázz, mert a pszeudolét komoly lelki és személyiségtorzulásokhoz vezethet! A továbbiakban javaslom, hogy csökkentsd az online életed napi időtartamát, próbáld élni a valós életed!

Dr. Européer

europeer12 2010.05.26. 15:18:28

@Kitalátor feljegyzetei:

Kedves szamaram!

Most magadra hagylak, pár percnyi sírás, hisztizés után szedd össze magad! Lehetőséget kapsz arra, hogy frusztrált, megtépettnek érzed lelkedben felgyülemlett "gyűlöletet" pár beírás erejéig kiadd -ellenem-. Tudom, hogy utálsz, de akaratod ellenére is meggyógyítalak, ugyanis ez a közérdek!
Én pedig filantróp humanista vagyok, akinek fontos a haza, s ezért hajlandó vagyok lealacsonyodni a legalsóbb szintekre is, még hozzád is!

Dr. Européer

SiKom 2010.05.26. 15:43:02

@europeer12:
"Mondjuk arra a kíváncsi vagyok, hogy a cigánykobold mit fog tenni a munkavállalók érdekeiért.:)"

Micsoda náci-rasszista vagy te, öcsém!

isssti 2010.05.26. 15:43:32

Bocsi, de mindezek a munkahelyi kizyákmányolások mindaddig állnak fenn, amig hagyjuk...pardon: HAGYJÁTOK, merthogy én biza nem hagyom magam!

Hát más se legyen ilyen gyáva tök, hogy hagyja magát!

europeer12 2010.05.26. 15:51:09

@Sir Kommentor:

Tisztelt pajeszhuszár!

Való igaz.

Dr. Européer

hubertusz 2010.05.26. 15:54:00

Miért is ilyen q*va drága a Spár birodalom? Hányadék zöldségüket dugják fel a managerek.

europeer12 2010.05.26. 15:56:42

@isssti:

Ezzel az a gond, hogy sokan nem tehetik meg. A magyar ipar sajnálatos módon elsősorban bérmunkára épül, ráadásul magas importszükségletű -80%-os, míg mondjuk Németország esetében ez az importarány 40% körüli-, azaz alacsony a hozzáadott érték, nem feltétlenül szükséges a kvalifikált munkaerő. Ennek következtében a kieső dolgozók többsége könnyen helyettesíthető, a 12% körüli valós munkanélküliség miatt rögtön betölthetik a kilépő helyét. Elsősorban az állam dolga lenne -persze a munkavállalók önszerveződése mellett- a munkavállalók védelme, de ez nem történik meg.
Bizonyos pozíciókban, bizonyos háttér mellett könnyebb így hozzáállni a dolgokhoz. Én is megléptem már nem egyszer, hogy: "vagy ez lesz, vagy én lépek".
De nem biztos, hogy megtakarítás, megfelelő anyagi háttér és képzettség nélküli, gyerekeit éppen hogy eltartani képes családfő megteheti ezt a lépést.

Paddy 2010.05.26. 16:13:11

Kedves Tiborc! nem tudom, hogy a pult melyik oldalán állsz, de végre valaki aki leírta mi megy a Sparokban ! Üdvözlettel: egy s(z)paros dolgozó Győrből

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 16:24:44

Szegény személyiségzavaros "@europeer12: "!
Úgy vagy te orvos, drágaságom, mint Bubó doktor, vagy mint mai napig legcelebebb volt osztálytársam, a kétszeres Kék fény-hős Bósa Pityu (bár ő valóban dolgozott orvosként és ügyvédként is, pedig a nyolcadikat talán már a javítóban fejezte be, 5.-6.-ban jártunk egy osztályba). Persze, láttam én már beteg orvost is, de az legalább bizonyos dolgokra, főleg a fogalmazására igényes volt.

Miért érzem úgy, hogy vagy egy bizonyos "macska" vagy, vagy méginkább annak a bénább követője?

europeer12 2010.05.26. 16:41:27

@Kitalátor feljegyzetei:

Kedves szamaram!

Azt hittem, hogy gyorsabban magadhoz tért a sokkból, melyet "önmagad tükörképének" általam kieszközölt megtekintése váltott ki frusztrált lelkedből.
Örülök annak, hogy valós személyiségképed megtekintéséhez, önképed reális kialakításához nagyban hozzájárulhattam.
Hidd el, sokkal jobb, ha a magát "kencével" álcázó, önmagának is hazudó leprásnak felhívjuk arra a tényre a figyelmét, hogy beteg, mintha meghagynánk abban a hamis illúzióban, hogy jól néz ki és egészséges.
Sajnos összeesküvés-elmélet szövési hajlandóság is fellépett nálad, ez további kihívás számomra, mint kezelőorvosodnak.
Nyugodj meg, meg fogsz gyógyulni. Fájdalmas lépéseket kell megtenned, de ha részlegesen egészséges leszel szellemileg és lelkileg, akkor áldani fogod a nevem.
De azért válaszolhattál volna a kérdésemre: "beosztás, végzettség, anyagi helyzet?".
Tudod, kedves kis szamaram, a gyógyítás egyik alapja a beteg és torzult páciens állapotának minél pontosabb felmérése.
A szellemi képességeidről, fantáziádról, az általad felvett szerepről már megalapozott képem van, most szeretném árnyalni a képet a minél sikeresebb kúra érdekében.
Nyugalom, lehet, hoyg erős volt a sokkterápia, de súlyos betegek esetében nincs idő a finom, elhúzódó gyógyítási eljárásra.
Most sérült az amúgy is nagyon kusza és zavaros önképed, súlyos megaláztatásként érzed az orvosi beavatkozást. Tudom, hoyg fáj, kitartás! Meg fogsz gyógyulni!
Most kapsz kétnapi online létbeli elvonást. Tudom, nagyon fog fájni, hogy a valós életben kell helytállnod majd, ott, ahol kudarcok sora ér és ért, de a valós színpadra kell áthelyezni az életed, mert az online világ túlzott megélése következtében személyiségtorzulásod már így is a gyógyíthatatlanság határát súrolja!
A répát végül mire használtad?

Dr. Européer

europeer12 2010.05.26. 16:51:29

@Kitalátor feljegyzetei:

Kedves szamaram!

Most egy időre magadra hagylak. Viselkedj úgy, hogy büszke legyek rád a nemzetközi orvosi plénum előtt!

Dr. Européer

ui.: Sajnos nem vettem figyelembe, hogy súlyosan értelmi sérült vagy, ezért nem közöltem, hogy nem a WC-kefe a csángó nyalóka, s te kis mohó szamár módjára azt szopogattad el. Az esetleges fertőzések fellépése ellen fordulj háziorvosodhoz!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.26. 16:54:48

@europeer12: Szegénykém!
Na, örüljél:

"beosztás, végzettség, anyagi helyzet?"

- beosztott értelmiségi (jelenleg közalkalmazott)
- 2 diploma + mindenféle kiegészítő képzések + közigazgatási szakvizsga
- Vagyoni helyzet átlagostól jobb (megyeszékhelyi családi ház, autó, stb.), jövedelem kb. átlagos, összesített anyagi helyzet (egy főre eső jövedelem) - mivel mi vállaltuk gyermeinket - átlag alatti, pontosabban valamivel a magyar nagycsaládosok átlaga fölötti. Segélyre nem vagyunk jogosultak. Adományokat kapunk és adunk.
Örülsz, te kis "tudós"?

europeer12 2010.05.26. 17:20:15

@Kitalátor feljegyzetei:

Tisztelt szamaram!

Közalkalmazott, ez mindent elmond, a munkamorálodról -napi folyamatos online faxverés-, a képességedről!
Beleillik a rólad kialakult képbe!
Már amennyiben igaz, amit írtál, mert képességeid alapján alig érettségizettnek érezlek, bár sajnos devalválódik a diploma értéke, 90-es IQ-val könnyen lehet szerezni.
De a legjobban ez tetszett: "adományokat adunk és kapunk"! Szóval olyan vagy, akinek a felesége ellik, aztán meg várja a segítséget, mint az oláhcigányok!
Örülök, csak nem tudom ellenőrizni az általad leírtak valóságalapját. Személyiségjegyeid alapján erősen hajlamos vagy a hazudozásra és túlzásra, ezzel próbálod kompenzálni a frusztráltságod.
Neked kiemelten fontos , hoyg "elismerjen" valaki. Mivel a tényleges életben ezt nem kapod meg kellő mértékben, ezért a napi szinten űzött több órás online színészi lét biztosítja neked a sikert, a figyelmet, a társaságot. A gyerekeid sajnálom -ha vannak-, nagyon torz kulturális magatartásmintákat fognak örökölni tőled.

Dr. Européer

Szettike 2010.05.26. 20:31:19

Sziasztok! Én 10 éve pénztáros vagyok, dolgoztam az Auchanban is kb. 4 évig. Drasztikus szigor van, de a pénz elég jó. Többen írták, hogy csak huzogatod az árut és kész, hát igen csak sokan nem tudják, hogy percre megy a dolog. Amikor elkezdessz huzogatni és a vásárló fizet és lecsukod a kasszát, addig méri az idődet. Ez egész napra ki van mutatva, hogy milyen lassu, vagy gyors vagy /termék/perc/. Ha lassú vagy, mert az is a te idődből megy,hogy pl. nincs vonalkódja valaminek és meg kell keresni. Ha lassú vagy kitesznek szégyenfalra a főpénztárba. Tehát borzasztó gyorsan kell dolgoznod, ami a napi 8 órában már nem igen megy. Dolgoztam a Sparban is pénztárosként, hát kasszába be, ha kevesebben vannak, rohanás árut pakolni. Jelenleg is és már több mint 2 éve egy CBA-ban dolgozom, dolgozói létszám 10 fő tehát nem egy nagy bolt. A boltvezetők aranyosak, kedvesek és nem úgy beszélnek veled, mint egy darab szarral. Viszont a tulajdonos /sokan nem tudják hogy a CBA-k magánemberek boltjai. Ahol én vagyok kb. 10 CBA boltja van a tulajnak. A pénz 74.000.-Ft nettó. Idei évig volt 6.000.-Ft étkezési jegy, de ezt megszüntették. Tehát most már 6000.-Ft-kevesebbért dolgozunk. 3 ember elment helyette nem vesznek fel senkit. Oldjuk meg. Két hetet egyfolytában elhúzunk egy délelőttös, és egy délutános hetet a hétvégével együtt, majd 3 nap szabadnap. Tehát 2 hetenként 1 szabadnapot ellopnak. A bejelentés: Mikor belépsz nem mondják meg, hogy félévente hosszabbítják a szerződésedet, már van aki 7 éve itt dolgozik és állandóan a szerződését hosszabbítják. Ez azért jó nekik, hogy ha esetleg becsődölnek, ne kelljen végkielégítést fizetni. Végülis amiért maradok, mert a kollégák klasszak, a vevők szuperek /egy-két örülttől eltekintve/ a pénz viszont éhhalál. Nem nagyon ugrálhatok a helyemre több száz jelentkező van. Tehát a kereskedelem már csak ilyen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.27. 10:27:13

@europeer12: Csak próbálj meg leérettségizni, hidd el, utána könnyebb lesz!
(Az egy másik dolog, hogy a jelenlegi munkahelyemen, az Állami Faszverdében nincsenek kihasználva a szellemi kapacitásaim, ezért gyógypedagóguskodok itt veled és vitázok az értelmes emberekkel.)

zsuzsistennő 2010.05.27. 10:52:35

Kedves "kolléga", aki írtad ezt!
Igen, sajnos a kereskedelem manapság ilyen..ez van, ahhoz képest mégis sokan visszajöttek már Kispestre olyanok, akik elmentek, ez vajon miért lehetséges??? Talán mert mindezek ellenére jó ott dolgozni. Én se kapok milliókat, de 5 éve nyomom, és amíg ki nem rúgnak nem is szándékozom lelépni. Sehol sem jobb, hidd el...sőt!!!

Egy, aki visszajött:D

buszosgabi 2010.05.27. 20:02:35

Válasz a "Ha tanultál volna..." típusú bejegyzésekre:
2 diplomával (nem WC-papírgyártó helyekről, hanem neves intézményekből , főiskolai Kereskedelmi közgazdász + kiegészítő marketing szakértő, és egyetemi szintű gazdasági szakkal - nem az állam pénzén, hanem munka mellett saját erőből-), szakmaival is bővített nyelvvizsgákkal, szaktanfolyamokkal, stb... is csak eladónak vagy árufeltöltőnek akartak felvenni az említett és a hozzájuk hasonló cégek megalázóan alacsony bérért és borzalmas körülményeket kínálva, ezért már évek óta inkább a BKV autóbuszait vezetem (na ez sem jobb ám, nehogy irigyeim legyenek), de dolgoztam a kereskedelemben, és a vendéglátásban is.
Meglátásom és tapasztalatom szerint ezekben az ágazatokban dolgozók, bár nagy a leterheltségük, és rabszolgaként dolgoztatják őket, nagyon hajlamosak a panaszkodásra. Mivel az egészségügyi dolgozók helyzetét nem tudom megítélni, így őrájuk most nem térek ki. Viszont a hitetlenkedőknek és a panaszkodóknak egy kis ízelítő:
1.) Egy jóhírű Balatoni szállodában a személyzet Április közepe és október vége között egyetlen szabadnapot sem kap, napi 12-14 órát dolgoznak, a szobatakarítók normája nem az említett 17 szoba ágyazása-takarítása/nap, hanem gyengébb napokon is 30-32 szobáé természetesen egyedül. A takarítónak le kell adnia a vendégek által elhasznált WC-papír előzőleg kódolt gurigáját, csak akkor kap helyette másikat, ugyanis feltételezik róla , hogy ellopná.
2.) Egy ismert üzletlánc Budapesti szupermarketében a dolgozók irigylik a Spar dolgozóit, azok biztos állása, jó munkakörülményei és időbeosztása miatt. Itt két-háromhavonta cserélődik a fél személyzet, a fluktuáció hatalmas, szabadság nincs, mindenki belebetegszik a munkába, a főnökök embertelenek, a munkakörülmények balkániak. A bolti dolgozók egy része nem alkalmazottként, hanem egyéni vállalkozóként dolgozik "árufeltöltő-eladó"-ként. Minden lehetőséget kihasználnak, hogy levonjanak a fizetésből, mindenkinek minden lépését figyelik, és mindenkiről feltételezik, hogy csal és lop, ezért a dolgozókat rendszeresen motozzák is.
3.) Egy ismert és jóhírű belvárosi cukrászda dolgozói a 12 órás műszak alatt naponta 2-szer mehetnek WC-re, alkalmanként maximum 5 percig. Volt akit kirúgtak azért, mert rendszeresen harmadszor is mennie kellett. Ráfogták, hogy "lopja a napot". Ebédelni 10 perc alatt kell, de az is csak akkor kerülhet sorra, ha épeen nincs vendég.
4.) és végül utoljára az autóbuszvezetésről: Kényelmetlenebb, és fárasztóbb, de felelősségteljesebb és nagyobb koncentrációt igénylő munka mind a kereskedelmnél, mind a szállodáknál, bár jobban is fizet. Állandóan figyelni kell a forgalomban résztvevőkre: az autós-motoros-biciklis ámokfutókra, a bamba gyalogosokra, az ideges és türelmetlen utasokra, stb. Szinte nincs megállás egész nap. Jellemzők a szörnyű munkakörülmények (pl. nyári melegben induláskor 60 fokos fülkehőmérséklet, kiszállási lehetőségek hiánya, stb.), Műszaki hibák, bunkó kollégák, jármű-alkatrész-személyzet-pénzhiány, pótlások, műszakcsere, átszervezés, éjszakai telefonok (pl. negyed 3-kor:"Jé,te otthon vagy még? Ma korábban kéne jönni!") forgalmi akadályok, terelés, menetrend-széthúzás (pl. 6 busz köreit vigyük el 4-en), hosszabbítás, osztott műszak ( két részben, közben csinálsz, amit akarsz, időre mész vissza a második részre), éjszakai-hajnali- későesti munkavégzés, nincs ünnepnap vagy hétvége. És itt nem csak a főnökök, hanem az utasok sem veszik emberszámba a dolgozót. Naponta legalább százszor hallom a "köcsög", "büdös paraszt", "szemét állat", stb. kifejezéseket. Az utasok mindent személyes sértésnek vesznek, mindenért baszogatnak, mindenért bepanaszolnak, és magyarázkodhat az ember rengeteg el nem követett dologért is. Mindezek ellenére sosem hallom a buszvezetőket sírni, pedig mi sem vagyunk fakírok. (Mondjuk a fizetésünket korrektül elszámolják, és a kötelező szabadnapokat is kiadják, illetve igyekeznek javítani az állapotokon.).
Szóval el kellene gondolkodni azon, hogy miket zúdítunk rá a többi emberre:
>Aki nem hiszi, hogy rabszolgaként robotoltatnak embereket, az még nem dolgozott sem a kereskedelemben, sem a vendéglátásban, de megkockáztatom, hogy fizikai munka közelében sosem járt.
>Aki nyomja a "tanultál volna ..., jártál volna egyetemre ..." stb. dumát, az okuljon az én példámból. Saját meggyőződésem, hogy az ember nem a papírért, hanem a tudásért, az elméje fejlesztéséért jár az egyetemre (sajnos ezzel kevesen vagyunk), és attól még lehet teljes értékű, boldog ember, ha nem a szakmájában, vagy nem diploma-igényes munkakörben dolgozik. A láblógató sógor-koma-jóbarát-rokon vonalon érvényesülők ne nézzék le a dolgozó embereket, mert ők sem kapnának munkát az ismerőseik nélkül.
>Aki pedig csak panaszkodni tud, az keressen magának valami olyan állást, amiben jobban fogja érezni magát. Ne dolgozzon emberek között, ha alkalmatlan rá. És legfőképp hagyja már abba az egész országot eluraló sopánkodást: "Ennél csak rosszabb lesz,...el kell menni külföldre, ..." stb.
(Elnézést kérek, hogy ilyen hosszúra sikerült, de a düh iratta ezt velem!)

Valaki más 2010.05.27. 20:25:48

@buszosgabi: És az nem lehet, hogy 2 diplomád és végtelen sok egyéb végzetséged mellé (amiért minden tiszteletem) 0 azaz nulla szakmai gyakorlatod van? Mert ha az nincs, lehet 2 vagy 22, semmit nem számít, pláne, hogy így pályakezdőnek is öreg vagy...

buszosgabi 2010.05.27. 21:27:14

@Valaki más: Igazán köszönöm a próbálkozást, hogy fogást találj rajtam, de sajnos bakot lőttél. Mint azt már írtam is, én munka mellett jártam főiskolára és egyetemre is, levelező és esti képzésekre. A szakmai gyakorlatról csak annyit, hogy kereskedelmi munkakörökben, értékesítésben, műszakvezetőként,üzletkötőként, és marketing munkatársként is van elég gyakorlatom, továbbá a szakképző oktatásban is tevékenykedtem oktatóként. Mintegy 10 év tapasztalat van a hátam mögött. Sőt, mivel a főállásomból nem tudok megélni, még ma is tevékenykedem ezekben a szakmákban.

Valaki más 2010.05.27. 21:57:24

@buszosgabi: Nem volt célom fogást keresni rajtad. De akkor sem értem, minek lapátoltál egy valag pénzt ennyi papírba?

zsuzsistennő 2010.05.28. 07:15:38

Egyetértek buszosgabival!!!!!! Mindenki panaszkodik, mindenkinek ott rossz dolgozni, ahol épen van...alapvetően az embereknek SOSE lesz jóóóó!!! mert ilyenek vagyunk, de azért vannak kivételek..nem sok.
Viszont a másik oldal is elszomorító, hogy tényleg nagyon sokan lenézik a munkásembert: a kereskedelemben, a vendéglátásban dolgozót, a takarítót, a busz-villamos, stb vezetőt....és így tovább. Pedig mindenki ember, azt csinálja amihez ért, tud, illetve ha szerencsés akkor azt, amit szeret is...
Én is utálom, mikor be-beszólogatnak a sofőröknek, olyan okos némelyik, hogy ááá, be kéne ültetni, egy órát nem bírna ki szerintem.
Egy a lényeg! Mindenki ismerje el a másik munkáját, panaszkodni meg otthon kell...
Melyik buszon vagy buszosgabi?
zsuzs

buszosgabi 2010.05.28. 11:49:04

@zsuzsistennő: Örömmel tölt el, hogy vannak még olyanok, akik egyetértenek velem, hogy nem kéne állandóan siránkozni.
Az Óbudai garázs állományában vagyok, az ahhoz tartozó járatokon lehet velem találkozni. Sokszor én sem tudom, hogy másnap hova fognak kiküldeni, sok az átszervezés és a pótlás. Leggyakrabban a 15, 16, 16A,26, 32, 86, 105, 133, 206 vonalakon lehet látni.

zsuzsistennő 2010.05.29. 10:59:17

@buszosgabi:
Köszönöm válaszod! Ami a nagy kár, hogy én Budapestnek pont a másik oldalán mozgok, én délpesten lakom:)így nem nagy a valószínűsége, hogy járok ezeken a járatokon:(
De mindenképpen kitartást neked a mindennapokra, és beszólásmentes napokat!!!
Zsuzs

isssti 2010.06.01. 09:36:21

@europeer12:Értem én amit mondasz, de akkor is azt mondom- Össze kell fogni: szakszervezetek (na nem emeszpéközeli, exkomcsdi mód) és önszerveződés a munkavállalók részéről - ennyi az egész!

nigo1 2010.06.23. 21:58:24

Igazán sajnálom az ilyen megkeseredett embereket. Kérdezem, miért dolgozik még ott?
Ne mondja valaki, hogy a kényszer ilyen nagy úr.
10 éve dolgozom a fent említett cégnél.
Elmondhatom, hogy a fele sem igaz.
Az igazság az, hogy ha mindenki a 8 órában tisztességgel elvégezné a dolgát, és nem 2-3 órában kesergéssel töltené az időt, illetve nem azzal foglalkozna, hogy milyen keveset keres akkor vidámabban és nem utolsó sorban hatékonyabban telne a napja.
A véleményem az,hogy dolgozni mindenhol kell.

tibor555 2010.10.18. 18:33:56

nemértem mit sirnak a boltosok mennyenek betontpakolni 12 órába szintén ugyanannyi pénzért ammyit a bolti melóért keveselenk utána sírjanak.
süti beállítások módosítása