Tékozló Homár

Ha nem lenne törött, nyilván szívesen kicserélnék az autólámpát

2010.05.31. 08:53 | szily | 100 komment

Autószerelőkről csak-csak szoktak írni a Homárnak, autószerelők maguk kicsit ritkábban. Örömmel köszöntjük tehát levélíróink között Lászlót, aki ehhez képest nem jókedvű. Először összetörte a kocsiját, aztán meg kellett vennie bele a jobb első lámpát, de amikor a lakatos kollégájával bepróbálták a helyére, a csavarok meghúzásakor az egyik rögzítő fül letört, egy másik pedig megrepedt. A vicc csak ezután jött: a forgalmazó azzal az indoklással utasította el a vadi új alkatrész cseréjét vagy az ára visszafizetését, hogy az törött. Íme:


A törött fülű autólámpa esete a West-Car Kft-vel és a Bárdi Autó ZRT-vel

2010.05.19-én saját hibámból, a születésnapomon összetörtem az autóm (különösen a jobb) elejét.
Ahhoz, hogy a karosszéria javítást szakszerűen el lehessen végezni, előbb meg kellett vásárolnom a Jobb Első lámpát, Toyota Carina E típusú autómhoz, amiben eredetileg Carello típusú lámpák vannak.
Ezt megtettem a West-Car Kft. - nál Mogyoródon. Az interneten leltem rájuk. Én Gödöllőn lakom, így ez volt a legkézenfekvőbbnek tűnő megoldás.

Miután a lámpa helyét az új lámpa birtokában sikerült kialakítani, azt szerette volna lakatos kollégám próbaképp beszerelni, de a csavarok meghúzása közben a három rögzítő fülből a jobb felső letört. Ezek után, a kiszereléskor vettük észre, hogy a jobb alsó fül is megrepedt.Itt jegyzem meg, hogy a karambol során, bár az üvege a lámpának kitört és a géptető is felgörbült, de a lámpa műanyag része épp, hogy csak megrepedt az előbb említett helyeken.
Kollégám is és magam is sok lámpát szereltem be és ki. Mindig igyekszünk szakszerűen tenni ezt. Mivel anyaghibára, vagy korábbi repedésre, ami a szállítások alatt keletkezhetett gondoltam, visszavihetem oda, ahol vettem, hogy kicseréljék, vagy visszaadják a vételárat. Igaz inkább a pénzemet szerettem volna viszontlátni. Ott, a West-Car Kft.- nál elég elutasítóak voltak, de átvették a lámpát és elküldték a forgalmazóhoz a Bárdi Autó ZRT.-hoz elbírálásra. A mai nap értesítettek, hogy megjött az elutasító "határozat".
Ezen a cserét, vagy visszafizetést kizáró irományban, sem olvasható név, sem dátum nem szerepel, csak egy "Tisztelettel:aláírás".
Az elutasítás magyarázataként pedig pont azt írja le G. J. - mert sok telefonálással sikerült kiderítenem kilétét - amit én sérelmezek, hogy törött a lámpa, ezért nem tudja "garanciában elbírálni". Ha nem lett volna törékenyebb a normálisnál, akkor sikerült volna beszerelni, mint azt 35 év szerelői munkám alatt jó párszor magam és tanult kollégám is megtettünk, törés mentesen. Ezt én most úgy értelmezem, hogy amennyiben a dobozban hagytam volna a lámpát, akkor semmi baja nem esett volna, vagy esetleg a csomagolással együtt kellett volna beszerelnem, hogy az megvédje?

Elnézést, ha hosszúra sikeredett.
Üdvözlettel: G. László 57 éves autószerelő

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zépont 2010.05.31. 08:57:45

Boldog szülinapot!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.31. 08:58:44

Eltörte a lámpát, vegyen másikat.

Azért annyit megtehetne ilyenkor a boltos a második lámpát csökkentett áron, a maga haszna nélkül adja el.

RaveAcE 2010.05.31. 09:06:33

Kicsit még kalapálni kell a kasztnit, hogy ne törjön a lámpa. Addig is ne húz tökig a csavarokat!

Örülök, hogy segíthettem.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.31. 09:07:16

G. László 57 éves autószerelőnek szeretném jelezni, hogy a "Jobb Első lámpa" minden szava kisbetűvel írandó.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.31. 09:13:06

@Sün‼: Lehet, hogy ez az írásmód már az egyik új parlamenti erő hatása?

2010.05.31. 09:14:01

Most erre mit írjunk ? Szar anyagból készülnek manapság az autók, a rögzítő füleket DIREKT gyengítve gyártják, hogy hamar letörjön és újat kelljen venni.
Az átvételkor le volt törve ? Ha nem akkor a bolt miért adná vissza az árat, hogy ha a szerelő letörte a fület ???

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.31. 09:16:02

West-Car Kft.-nél
Bárdi Autó Zrt.-hez

"G. J. - mert sok telefonálással sikerült kiderítenem kilétét"

Ja, így már tudjuk, kiről van szó.

Mitévő Légy 2010.05.31. 09:17:36

ezt most nem értem. Ha összetörtétek akkor miért cseréljék ki garanciában?

juhaszvik 2010.05.31. 09:18:48

a poszt felénél elaludtam, pedig nem annyira hosszú. egy ilyen előző "nyuggerezős" poszt után nincs mit tenni...

MosoMasa 2010.05.31. 09:20:25

@Sün‼: Neeeem! Mert az tulajdonnév! ;)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.31. 09:24:27

@MosoMasa:
Ezesetben én kérek elnézést G. László 57 éves autószerelőtől!

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2010.05.31. 09:28:50

nem kell szülinapon felelőtlenül autót vezetni :)

eml 2010.05.31. 09:32:33

Kedves László!

Toyotához csak gyári lámpát veszünk, mert az utángyártott mind szar!

Andie 2010.05.31. 09:36:29

Magyarul beleerőltettétek a lámpát a deformált, nem tipusazonos kasztniba, aztán csodálkoztok, hogy a túlhúzott pöcök eltört. Hát én sem cserélném, megmondom őszintén :)

mortalwombat 2010.05.31. 09:42:54

Csak én nem értem, hogy miért kellett a törött kasztniba új lámpát beleerőltetni?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.05.31. 09:45:40

egyszer olajszivattyú fogaskereket kellett cserélni mert elkoptak a fogak. szét kellett szedni a fél autót. betettük az újat, összeraktuk az autót, indítottunk és nem lett jó. újra szét az egész autó, és a vadiúj fogaskeréken nem voltak fogak! egyetlen perc alatt ledarálódott mind. anyaghibás lehetett. nekünk szó nélkül kicserélték, azóta jó.

a Figyelööö 2010.05.31. 09:47:18

Szerintem nem kellett volna uj lámpát venni, hanem megműanyagozni az eltörtet, legalábbis, autószerelőbarátom ezt csinállja állandóan, összeragasztja a műanyagot....

Fel a fejjel, ez legyen a legnagyobb gondod!

Mitévő Légy 2010.05.31. 09:49:08

megy a kendácsolás, mókányolás :)

Sevy 2010.05.31. 09:50:06

Oké, hogy erőltették, de, ha csak "épp hogy megrepedt", akkor miért ne menne bele egy olyan lámpa, amit nem félanyagból gyártottak? Azért kellett volna kicserélniük, mert a lámpa egy gyenge szar.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.31. 09:57:56

@Sevy: "Azért kellett volna kicserélniük, mert a lámpa egy gyenge szar."

És mire cserélik? Egy másik gyenge szarra? Mindegyiket kibontják, és kezdik letördelni a füleket?

Csak kérdezem.

elwood 2010.05.31. 10:00:51

- józsikám, jó lesz már a méret, vagy üssem még ?
- várjál, lámpapróba ... belecsavartam, eltörött
- akkor ütöm még, a lámpát próbáld meg visszavinni

zooDoo 2010.05.31. 10:10:44

Ha az anyaghibás gyártásnak a következménye a törés, cserélniük kellene. De nem tudom, ezt hogy fogja bizonyítani.

Na hátha valaki mond valami okosat is. :)

Sün‼: Te egy igazi troll vagy.

gatsy 2010.05.31. 10:15:18

Autóalkatrész raktárban dolgozom, általános feltétel, hogy a beszerelést követően (ergo elkezdem felcsavarozni) nem veszünk vissza semmit! Gondolom a posztoló szerint kötsögök vagyunk...
Szerintem meg az törött el szállítás közben, ami a dobozból törötten kerül ki és ezt elfogadható módon dokumnetálja (originál zacskóban van, nem foltos, olajos...)

fecccó 2010.05.31. 10:28:17

boldog szülinapot!
ajándék helyett egy linket kapsz.
best-auto.hu/news.php?c=1
tetszeni fog
;)

fecccó 2010.05.31. 10:30:16

autós mocsok:
best-auto.hu/news.php?c=1

ennek az ügynek a társai....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 10:34:38

Szerelőhöz kellet volna vinni az autót, akkor az nyelte volna a kárt,
sőt igy az állam felé fizetett adót+járulékokat is elsinkófáltad
Fizess vagy harcolj!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.31. 10:42:43

@gatsy: És az ipari hulladék kategóriába tartozó utángyártott vackok minőségét hogy lehet vásárlás nélkül megtudni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 10:46:57

@elwood: Ott az igaSSág!
JA, 35 év gyakorlat!
Ennyivel én is ejtettem hibát a szakmámban, pedig az "rázós"

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 10:49:53

saját hibámból, a születésnapomon összetörtem az autóm"

Ital+drog is volt? Stól Buci 35éves jogsival

cicmen (törölt) 2010.05.31. 10:53:46

Születésnapomon összetörtem! Be vótál te baszva jóbarát! Utánna meg elvitted egy részeges ezermesterhez aki elb.szta az új lámpát is! Most meg álltok mint f.sz a lakodalomba! Na tippelj ki volt a lúzer!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.31. 10:54:27

vigyázat, provokálok!

ERRŐL IS CSAK A NYUGGEREK TEHETNEK!

az volt már, hogy ezért tart itt ez az ország?
autólámpát csak őstermelőtől!

cicmen (törölt) 2010.05.31. 10:56:51

Az külön szegénységi bizonyítvány hogy autószerelő!

The Good Boy 2010.05.31. 11:24:20

csak azt szeretném mondani, hogy amikor pár éve pillanatnyi, heveny elmezavar következtében fullos psa konszernes autót vásároltam, majd az első téli/nyári kerékcserekor a még megemelt autónál (tehát nagy nyomaték nem is volt használva) a gyári kerékőr csavar feje letört, akkor a márkaszervizben azt mondták, hogy szándékosan van legyengítve a csavar feje, hogy amennyiben tolvajok akarják lelopni a felnit, nekik (is) beletörjön a csavar...
kérdésemre, hogy akkor az intelligens gép nézett engem tolvajnak, vagy csak a fél cm(!!!) nagyságú felület (ami a kerékőr feje és a menetes rész között van) alkalmatlan a neki rendelt funkció ellátására, azt a választ kaptam, hogy ez nem garanciális hiba, de már van gyakorlatuk a beletört csavar kiszerelésében...
Autógyártóknak, meg a beszállitóiknak pedig atomot!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.05.31. 12:19:10

Telefon beszélgetés mentőállomás és az öregasszony között.

Öa: Halló kórház?
D: Nem, mentőállomás.
Öa: De halló kórház?
D: Nem mentőállomás.
Öa: De halló kórház?
D: Nem mentőállomás.

Értitek már a lényeget?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 12:22:06

@gatsy: Azért nem ilyen egyértelmű a dolog
Volt hasonló esetem, de beszerelés nélkül nem lehetett volna rájönni, hogy hibás a cucc.
Hűtő eresztett, vélemény, mi feszegettük beszerelésnél
Aztán mégis mi győztünk, de ez még a békeidőkben, AFIT bolt volt
:)
Anno régen még a villany-izzót is kicserélték, ha az izzószál egyben leesett.

gajdi 2010.05.31. 13:06:14

Sziasztok!
Én vagyok a nyeretlen 57 éves.
A "Jobb Első" nagy betűkkel, szándékos, bár helyesírásilag helytelen volt.
Nem ittam alkoholt(előtte), mert a születésnap nem egyenlő az ivással.
elwood:
"- józsikám, jó lesz már a méret, vagy üssem még ?
- várjál, lámpapróba ... belecsavartam, eltörött
- akkor ütöm még, a lámpát próbáld meg visszavinni"
Lehet, hogy ott voltál, de rosszul láttad. Nem így történt.
Buci sincs benne.
horex:
"Szerelőhöz kellet volna vinni az autót, akkor az nyelte volna a kárt,
sőt igy az állam felé fizetett adót+járulékokat is elsinkófáltad
Fizess vagy harcolj!"
Szerelő miért vigye szerelőhöz a saját, vagy más autóját?
Kíváncsian figyelem, hogy mit lehet még ebből kihozni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 13:30:41

@gajdi: Elöször is ezek szerint a Homart és szokásait nem ismered

Másodszor, mint irtam, ezzel elsumákoltad az államnak fizetendő adókat+járulékokat
Te mit szólnál, ha én is/mindenki magam csinálgatnám az autómat?
Éhen maradnál és fizethetnéd a semmi bevételböl a járulékaid
Vigye szépen mindenki a mesterhez a munkát, ne barkácsolja saját maga
Naaa, ez akart a szokásos poszttoló ekézése lenni!
:)

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.31. 13:44:35

Csapágyboltos panaszkodott egyszer, hogy az okos ügyfél elvitte a csapágyat, berakta a gépbe, kiderült hogy nem jó a méret, kiszedte, aztán visszavitte össze-vissza karcolva, szétütve, porral-kosszal-homokkal vastagon megtöltve, és verte az asztalt hogy mérnemcserélikkineki mernekiazjár.

Amúgy ja, szar dolog az élettartam-tervezés meg a programozott anyagfáradás.
Már a dobozban is elfárad :)

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.05.31. 13:51:56

@gajdi: Dzsíszusz gajdi ha télleg te vagy a poszt-toló, nehogy komolyan vedd az itt leírtakat mert legközelebb két doboz andaxinnal fogod a homárt nézni.

A kommentelők (100%ban) célja itt nem más mint a trollkodás a poszt-toló ekézése tárcsázással és boronálással együtt.
Ércsed meg hogy mi ezért szeretünk idejárni.
De egy kérdés hozzád: Mért nem az Aldiból vetted a lámpát? Vagy Bánkipétertől?

Mitévő Légy 2010.05.31. 13:53:06

@gajdi: de most mégis mit vártál? hogy a kereskedő majd addig cserélgeti az alkatrészt, amig megtanuljátok, hogy kell beszerelni? belebarkácsoljátok okosba, lakatos haver megszakérti, eltöritek, a bolt meg cserélje?

gajdi 2010.05.31. 14:03:31

@horex: Te a saját autódat adó- és járulék fizetési kötelezettség miatt vinnéd másik szerelőhöz? Még nem hallottam, hogy ettől maradt volna éhen szerelő.
Biztos, hogy nem fogod fel: autószerelő vagyok és karosszéria lakatos kollégámmal együtt javítottuk az autómat.
Ja, azt elfelejtettem megírni, hogy azóta ugyanarra az általa kijavított helyre sikeresen beszerelt egy bontott lámpát, mert szükségem van az autómra.
Csavarok ugyanúgy meghúzva, mégsem tört el. Miért?

zooDoo 2010.05.31. 14:04:12

@gajdi: Ha a terméket akarod cseréltetni és ahhoz keresed a jogi csavart, akkor kérj tanácsot fogyasztóvédőktől. Ha csak taposni akartál rajtuk egyet, az már megtörtént :D

gajdi 2010.05.31. 14:06:52

@zooDoo: Fogyasztóvédelemnél már jelezve az ügy. Azért köszi az ötletet. :)

MosoMasa 2010.05.31. 14:18:00

Nájlonból van a felfogatása? Az elég érdekes.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.31. 14:19:59

@gajdi: Jaj, nehogymá' szívre vegyed
Extrém esetben viszek csak szerelőhöz bármit
MAx ha tv. a tápegységen túl szarozik
De gondolj bele az eladóba is!

Mit csináljon vele,nyelje le?
Mert a nagyker ugyanugy elhajtja, ha el is éri a gyártót, az is
Te vihetted volna valami KERMI-féléhez, de ugye annyit nem ér az egész
Kermi-s szakértő jelenlétében beraktok még 10 lámpát, oszt ha egysem törik, nekik van igazuk
Én elhiszem a szakértelmed, de Homar az Homar és a szolgáltató is meg szokta kapni a sünt a seggébe
Ebben az esetben nem lehet egyértelmüen a szolgáltatót ekézni

szita szita péntek 2010.05.31. 15:27:07

Khmmm. Szerintem ez itt nem garanciális, hanem szavatossági kérdés. Előbbi arra vonatkozik, hogy a cucc x időn belül nem fog elromlani, míg az utóbbi arra, hogy a vásárlás pillanatában a termék hibátlan volt. Ez a hibátlanság ki kell terjedjen a rejtett (pld. öntési) hibákra is! Megintmáshogy: Az ótószerelőnek nem az a baja, hogy a lámpa elromlott, hanem, hogy eleve olyan rejtett hibától volt terhes, ami a hozzáértő (mert miért is ne feltételeznénk, hogy az) beszereléskor előjött. Ha jól tudom minden terméknek van szavatossága. A vásárlást követő 6 hónapban benyújtott szavatossági panasz esetén a forgalmazóra hárul a bizonyítási kényszer, hogy a termék hibátlan volt. Ezt követően a bizonyítás feladata megfordul és a vevőnek kell bizonyítania azt, hogy a termék hibás volt. Például veszek egy kerékpárt, amire van mondjuk fél év garancia. A pedál 1 év használat után letörik -> a garancia már nem él. A törés felületén ugyanakkor látható, hogy annak oka egy öntési hiba volt, ezért gyengült el az anyag. A szavatossági idő két év -> nyugodtan élhetek panasszal, bár a bizonyítás terhe (túl vagyunk a 6 hónapon) az enyém. Ugyanakkor egy öntési hiba elég jól látható, nem lesz ezzel gond.
Adott esetben ha azt sikerül bizonyítani, hogy a rögzítőfül eleve alkalmatlan a feladatának betöltésére (akár az anyaga, akár egy gyártási hiba miatt) a cuccot cserélni kell. Asszem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.31. 16:04:32

@gajdi: Régebben gyakran szerepelt itt egy olyan panaszkezelési eljárás is, hogy a kifogásolt terméket a panaszlevéllel és féltéglával/vasúti féktuskóval együtt a kirakatüvegen keresztűl kell postázni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.31. 16:08:49

@gajdi: Na ja, az eredeti az eredeti. Azt nem afrikai gyerekek készítik kínai hajókon...

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.05.31. 17:11:48

Csak úgy tudod elkezdeni a bizonyítást, hogy a termék hibás volt, ha kérsz egy független szakvéleményt, arról, hogy te szakszerűen javítottad az autót. Ha ezzel "levéded magad", hivatkozhatsz hibás teljesítésre, illetve konstrukciós hibára, miszerint a termék anyaghasználata nem felel meg az elvárható minőségnek, s az a szakszerű beszerelés ellenére eltörött.
Erre vonatkozóan én kikérném a fogyasztóvédelem álláspontját is, hogy pontosan mivel lehet "megtámadni" a visszavétel megtagadását.
Egyébként tudtommal az első fél évben a vevőnek semmit nem kell bizonyítania. A forgalmazónak / gyártónak kell az ellenkezőjét. - De javítsatok ki, ha nem így van.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.31. 17:16:44

@KöveZoli: "kikérném a fogyasztóvédelem álláspontját is"

Autószerelő, tehát nyilván cégként vette. Ezzel ugrik is a fogyasztóvédelem.

gajdi 2010.05.31. 17:17:56

Sajnálom, hogy ide ilyen sokan járnak olyanok is, akik, bár semmihez nem értenek,
de mindenhez hozzászólnak és lesik a hatást. Nekik bejött, mert nagyon sajnálom, hogy a leírásomban leírt 35 év szakmai gyakorlatot nem hogy büszkén kéne felvállalnom, hanem szégyellenem kéne.
Nem, büszkén mondom el, hogy azok közé a szerencsések közé tartozom, akik a szakmát magukévá téve, annak ismeretében dolgoztak és nagyon kis hiba százalékkal. Persze, hogy van, ami nem sikerül, de azt fel kell vállalni.
Jelen esetben, ha a lámpa anyaga jó lett volna, akkor ez az egész procedúra nincs. Valószínű, hogy hiába, de kérném, hogy csak hozzáértők szólaljanak meg! (nehéz volt ez az utolsó mondatot kis betűkkel írni)

gajdi 2010.05.31. 17:19:35

@atpijkamo: Nem, magánemberként, mert a saját autómról van szó.

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.05.31. 17:21:44

atpijkamo

Szerintem már nem. Én is ki szoktam kérni a véleményüket cégként is.

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.05.31. 17:36:47

gajdi
"Jelen esetben, ha a lámpa anyaga jó lett volna"

Konstrukciós hibát tudsz felhozni a törésre?

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.05.31. 17:38:20

gajdi

"Jelen esetben, ha a lámpa anyaga jó lett volna"

Konstrukciós hibát fel tudsz mutatni?

mortalwombat 2010.05.31. 17:49:12

Hö! Ablaktörlő rudazat illesztő kis műanyag pöcök eltört. Hívom a márkaszervizt, hogy mennyi. Azt mondja, nincs, nem is volt. Akkor egy ablaktörlő rudazat? Az sincs, csak egyben, motorral, 60 ezer. Megköszöntem, összedrótoztam a két rudat, azóta megy.
Ezek a nyüves műanyag alkatrészek. Kb 0,3 ft az előállítási költségük, de 60 ezer, ha cserélni akarod.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.31. 17:52:26

@Nigab: Hö! Ablaktörlő rudazat illesztő kis műanyag pöcök eltört. Hívom a márkaszervizt, hogy mennyi. Azt mondja, nincs, nem is volt. Akkor egy ablaktörlő rudazat? Az sincs, csak egyben, autóval, 6 millió. Megköszöntem, összedrótoztam a két rudat, azóta megy.
Ezek a nyüves műanyag alkatrészek. Kb 0,3 ft az előállítási költségük, de 6 millió, ha cserélni akarod.

Megdobbent 2010.05.31. 19:08:34

Ugy tunik en is abba a taborba tartozom, akik az hiszik, hogy ha valamit eltor a vasarlo, akkor annak annyi. Ha nem igy van, akkor viszek is vissza egy marek porcelan es uvegdarabot valamelyik boltba, hogy tessek kicserelni, mert eltortem.

Vagy mivan?

KöveZoli · http://www.kovesi.hu 2010.05.31. 19:08:48

Nigab

Erre meg azt tudom mondani, hogy meg kell kérdezni a gyártót.
Ha nincs ilyen alkatrész, és sehol nem férsz hozzá, mert a gyártó nem biztosítja a szerviz ellátását, valamint igazolható - márpedig igazolható -, hogy semmi nem indokolja egy kis alkatrész pótlása a teljes egység cseréjét, egyenlőtlen versenyhelyzetre lehet hivatkozni.
Vagyis a gyártó a magatartásával a piacon egyenlőtlen versenyhelyzetet teremt, így van alapja az értékarányos javítás kérésének. Az egyenlőtlen versenyhelyzetnek meg nagyon tud örülni a gazdasági versenyhivatal.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.31. 19:18:21

T. G. László 57 éves autószerelő!
ha rám hallgacc, megjavíttatod amit eltörtetek. nincs abban semmi rossz... igen, biztosan anyaghiba lehetett de ha a Bárdiéktól vetted, akkor az biztosan "depo"-s lámpa, ami még az A6ba sem méretpontos. (tapasztalat, sérülésmentes autóba kellett tennem)
tehát igaz hogy car az anyaga, meg ugyi nem méretpontos, viszont ócsó!
ha vagy annyira kreatív magad, ha nem, akkor javíttasd meg műanyaglökösössel párezeré'.

üdvözlettel: G. Sándor 43éves autóvillamossági szerelő :)

gajdi 2010.05.31. 19:37:03

@salapapa: Köszi a tanácsot, de amennyiben már járt a lámpa a műanyag restaurátornál, onnan a garancia esélye nullára redukálódik. Akkor jön: miért nem a javítás előtt hozta.
Egyébként most pont Depo lámpa fészkelte be magát, törés- és repedés mentesen. Igaz nem tudom, hogy a kilépő fényből mennyi lesz a hasznos. Már láttam pár Depo lámpa képét fényszóró beállító műszer kijelzőjén keresztül és nemigen láttam, hogy a szabványnak megfelelő lenne. A gyakorlatban is csak azt mondhatom, hogy kiesik belőle a fény, de megvilágítani nem képes.Nappal tök jó!

gajdi 2010.05.31. 21:14:09

@KöveZoli: Annyi nem elég, hogy beillesztés után a csavarok meghúzásakor reccs és letörik a fül.
Beillesztés azt jelenti nálam, hogy a lámpa könnyen a helyére illeszthető, a csavarhelyek hézagmentesen illeszkednek és a csavarok könnyedén betekerhetőek. Mit kéne még ezen kívül tenni?
A garanciális ügyintéző szavait idézném: Ezekkel a lámpákkal 99.9%-ban nincs semmilyen probléma. Ha beázna, akkor gond nélkül cserélné gariba.Nem szó szerinti idézetvolt.
Bár előre tudtam volna ezt. Semmiből nem állt volna beázást reklamálni, de 18.000-ért vett lámpát ragasztani és megtartani, azt nem.

romesz 2010.06.01. 00:09:08

Ha a ful letort szereles kozben akkor garancia is lejart abban a pillanatban.
Nem lett volna szabad teljesen meghuzni a csavarokat es akkor nem torik le semmi. Szomoru, hogy ilyen barkacsolo "szerelok" vannak az orszagban. Nem er semmit a szakmunkas oktatas ugy latszik.

eml 2010.06.01. 00:18:58

@The Good Boy:
Jól jegyezd meg!
F betűs autót soha ne vegyél!
Fiat, Ford, Francia.

eml 2010.06.01. 00:23:01

@gajdi:
Az esetleg nem lehet, hogy neked angol CarinaE-d van, a lámpa amit kaptál, az meg japánba való?

gajdi 2010.06.01. 05:10:04

@eml: Az autó is angol, a lámpa pedig ehhez gyártott Carello vagy Carello utánzat, Marelli dobozban. A japán Carinába való a Koito lámpa, de úgy tudom, hogy azzal is csereszabatos.
@romesz: Egyet értek veled, hogy nem ér semmit a mai szakmunkás oktatás, de én '73-ban végeztem. Ha a fül öntéshibás, vagy repedt volt, akkor mit kell tenni?
Beszerelés előtt röntgeneztetni?

Dervenkál Egon 2010.06.01. 07:58:32

Nálam is volt fényszórócsere kavics miatt. Az ötödik lett jó, az első négy beszerelés közben repedt meg, minden (igazolható) ok nélkül. Szó nélkül cserélte a zalkatrészbót.

The Good Boy 2010.06.01. 08:53:52

@eml: megjegyeztem!
Azota én japánnal, asszony meg némettel jár...

eml 2010.06.01. 08:57:25

@gajdi: Nekem is Toyotám volt/van. A CarinaII-be kellett volna egyszer cserélni, de nem bírtuk berakni (nem emlékszem már a gyártmányra), de mivel akkor a régi kint voilt, azt meg lehetett forrasztani.

Most Avensis van, ebben is előbb-utóbb cserélni kell egy kavics miatt, de utángyártott nem lesz, mert azoknak a fénye se jó, plusz Avensisben is tört már lámpafül beszerelés közben a kasznisomnál, ő azt mondja, túl merevek a fülek, így mikor húzod, nem enged utána egy tized millimétert sem, egyből törik.
És ő egy sérülésmentes autóba próbálta betenni.

Ezért írtam az elején, hogy Toyotába csak gyári lámpát.

gajdi 2010.06.01. 11:37:45

@eml: Pár éve, mikor a Toyotánál dolgoztam (barkácsoltam), mint vezető szerelő, egy Avensisben kellett lámpát cserélni. Lámpa rendel, megjön, ügyfél értesít, autó beérkezik, lámpa kiszerelés, raktárból új kihoz, kibont, egyik fül letörve. Autóba régi lámpa vissza, törött fülű raktárba, majd onnan vissza a központi raktárba. Következő megrendel,ügyfél értesít, beérkezik, szerelő nem szedi ki a régi lámpát, hanem megnézi a raktárban. Sajnos megint törött érkezett (nem az mint korábban, mert más volt a törés jellege). Ügyfél (már mérgesen el, újabb lámpa vissza és másik rendelés. Megérkezik a harmadik gyári lámpa. Ekkorra raktárosunknak már eszébe jut, hogy megnézze a lámpát, hogy rendben van e, mielőtt ügyfél kiértesítés történne. Lámpa rendben, biztonságos helyen tárolva ügyfél érkezésig, majd egyeztetett időpontban sikeres csere. Nem mese, hanem megtörtént eset. Ha ezek közül a törött fülüek közül bármelyiket "utcán át" forgalmaztuk volna, nem tudom miképpen tett volna a raktáros, de hiszem, hogy nem az lett volna az első mondata, hogy ez nem törhet el szállítás közben.Látod, itt még "barkácsolni" sem kellett.
Bocsi, hosszúra sikeredett.

eml 2010.06.01. 12:16:03

@gajdi: Most akkor cseréljem vagy ne? :)

Mi a f-tól tud a GYÁRI a dobozban eltörni? Sokkal igényesebbek a gyári csomagolások. Néha olyan érzésem van, hogy a gyári alkatrész a csomagolás miatt olyan drága.
A CarinaII-höz vettem egyszer gyári relét, miattam külön kitelefonáltak Bécsbe, ott még a kapuból visszahívták az embert a telefonhoz, és másnap reggel 9-kor hívtak, hogy megjött a relé. A relé dobozban volt, dobozon belül egy speckó rázkódásmentes hungarocell + műanyagpárna (amin pukkantgatni lehet a kis gömböket rajta).

Toyota műhelyben még nem találkoztam barkácsolással, pedig a családban 3 is van, és ebből kettő rendszeresen bejár a márkaszervízbe.
Opelnél, Suzukinél már láttam olyan márkaszervízben készült barkácsmegoldásokat, amitől leültem a földre.

eml 2010.06.01. 12:24:56

@eml:
Meg ha már így összejöttünk.
AvensisI, lámpa hátoldaláról elveszítettem izzócsere folyamán a kerek takarót, emiatt por ment a lámpába. Ha kivülről nézed az üveget, akkor látszik már a foncsoron a finom porréteg (Fény van dögivel). Azt ki lehet valahogy takarítani?
Esetleg tudsz szervópumpát utángyártottat? D4D 1CD-FTV motor (kettőstömegű lendkerekes, klímás), ha esetleg tudsz.
Nagyon megköszönöm előre is a tanácsaidat.

eml 2010.06.01. 12:25:52

@gajdi: Az előző neked ment csak elnyomtam véletlenül.

gajdi 2010.06.01. 14:42:56

@eml: Az a baj a foncsor tisztítással, hogy csak szétszerelt lámpa esetében lenne megoldható, mert bármilyen tisztítószeres oldat a felfogatási pontokban (remélhetőleg) lévő szilikont vagy más kenőanyagot is kitakarítaná, nem is beszélve a hosszú száradási időről, ami foltmentesen nem sikerülne. Lámpás profit kéne keresni, aki szétszedi kitakarítja és beázás mentesen összerakja.
A szervó szivattyúra pedig a bontókat ajánlanám, mert nem tudok "utángyártott" szivattyúról. Bontók többségében beszerelési garanciát adnak
Autodata 3.24 szerint 1.3 óra alatt cserélhető.

gajdi 2010.06.01. 14:55:43

@eml: Ebben az esetben a gyári csomagolás egyszerűen egy nylonba és azzal egy dobozba téve volt. Biztos, hogy sokat számít, hogy a gyárból a fogyasztóig jutva hányszor és hogyan rakják, teszik, dobják, ejtik le, mérgükben rúgják stb.
Gondolom, hogy én is így jártam az én kis Carellommal. Pont ez, ami miatt itt vagyok.
Ja a szervó javítás utáni feltöltéséhez Dexron III típusú olaj kell. A teljes mennyiség 0.8 liter. Mivel marad benne kb. fél liter elég lesz.

isti77 2010.06.01. 15:39:26

G. László 57 éves autószerelő posztja apropóján szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ez egyik legegyszerűbb módja a "garantált törésmentesség" ellenőrzésének eladásra kínált használt autó esetén az, ha kipróbáljuk a fényszóró magasságállítást.
Ugyanis ez az, ami a negyedáron kínált utángyártott gagyi fényszórókból hiányzik, így ha a kapcsoló megvan, de mégsem működik, akkor erősen sanszos, hogy a fényszórót valamilyen rejtélyes okból cserélni kellett.

Persze akár el is romolhat, de ez nem igazán életszerű, tekintettel arra, hogy az emberek zöme kb. annyiszor használja, mint az elektromos tükröt. Tehát "széthajtani" elég nehéz. Ezért nem is számít, ha esemény után a pótalkatrészben nincs is benne a funkció. Viszont eladáskor kiválóan le lehet bukni vele.

gajdi 2010.06.01. 15:59:17

@isti77: Tévedésben vagy mert utángyártott lámpák között is van olyan is, amelyikbe át lehet szerelni az épen maradt gyári magasság állító motort. Ezek után a gagyi is fogja tudni a magasság állítást. A Carello, ami a téma indító is ilyen. A régi törött lámpából kiszerelt állítómotort kellett áttennem. Ezzel nem is volt bajom és működik is ez a funkció.
üdv.: G.László 57 éves autószerelő (gajdi)

gajdi 2010.06.01. 16:25:21

@isti77: G.László 57 éves autószerelő vagyok. Én indítottam ezt a posztot.
Az utángyártott lámpák között is van, amibe bele lehet tenni a gyári magasság állító motort, mert úgy van kialakítva. Persze ezért az opcióért 3-4 ezer forinttal többe kerül. Az általam vásárolt Carello is ilyen. Áttettem a motort és beszerelés előtt ki is próbáltam és működött is. Csak hiába minden odafigyelés, óvatosság, eltört a fül. Ezért vagyok most itt.
üdv.: gajdi, az 57 éves autószerelő :)

gajdi 2010.06.01. 16:28:25

Bocsi a duplázásért, de az időpontokból is látszik, hogy volt valami hiba.

Tongue_Jam 2010.06.01. 20:09:57

Sziasztok!
Úgy látszik a Bárdi Autó és a West Car Kft összejön...

Velem is ugyanez történt. A különbség az, hogy az üveg volt törött a gyári dobozban. (a nylon zacsi miatt nem látszott, hogy végig van repedve) Egy Fiat lámpát vettem a West Car 97-nél, Monoron. Szerencsére nekem az üveg a régi lámpában jó volt, a motoros állító és a foncsor közötti betétek voltak darabokra hullva. Átszereltük az üveget, és a probléma megoldva.
A monori West Car nem ugyanaz a cég, ennek a teljes neve West Car 97 Bt. Eddig teljesen meg voltam elégedve velük, és ezután is itt fogok vásárolni. Megpróbálták visszaküldeni a Bárdi autónak a lámpát, de nem vették vissza. A West Car a saját árrését levonta az árból szó nélkül, nekem meg így olcsóbban van lámpám. Végül is kár nem ért, kicsit dolgozni kellett, és a boltban korrektek voltak.

eml 2010.06.02. 00:41:39

@gajdi: Köszönöm, ha egyszer egy ilyen D4D valamiért befut hozzád, 208 as színnel és napfénytetővel, a gazdáját küldd el a kedvenc sörödért a legközelebbi boltba. Fa mintás kormány

Akkor is ha már nem az enyim!

gajdi 2010.06.09. 09:06:14

@Tongue_Jam: A mai napon sikerült a West-Car Kft.-nél visszakapnom a lámpa forgalmazásából eredő hasznukat. Így a magam részéről lezártnak tekintem az egész lámpa ügyet, mert megcsináltatom műanyagossal és jó lesz az úgy is.
Köszönöm, hogy megírtad a Te esetedet, mert ez a megoldás nem hutott volna eszembe.
üdv.: gajdi (az 57 éves szerelő)

gajdi 2010.06.09. 09:08:51

@eml: Bár a legközelebbi boltban nincs a kedvenc sörömből, jól esik, hogy virtuálisan meghívtál egy sörre. Pláne, hogy a kedvencemre. Köszönöm. :)
üdv.: gadi

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:28:06

@Kitalátor feljegyzetei: izé... az úúúúgy voooolt... 8-)
fiatal voltam és vehemens, emellett a harmadszori gari miatt amit nem is próbáltak kezelni, igen dühös!
hát persze, hogy beküldtem a nyomorult vartát 55aH-s a bécsiúti shellkút portálüvegén! :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:31:31

@gajdi: ezzel én úgy vagyok, hogy ami működik most, az működni fog később is. egy lámpatesten mi menne tönkre?
a magasságállító motor?
nem fog. sőt, bontókban lehet gyűjteni pl tükörmozgató mechanikának, vagy más kreatív felhasználásra! :)
az üveg?
arra úgyis nuku a gari.
a foncsor?
ha nem ázik be nem megy tönkre, ha pedig beázik asszonggyák, rosszul tetted fel a seggét, gari ugrik.
mi is van még? ja! a műanyag keret!
nos, az törött el és arra nuku gari.
akkor most miről is beszélünk? ;)

eml 2010.06.19. 01:37:51

@salapapa:
Üdv újra körünkben. Nyaralgattunk?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:39:57

@eml: fordjaim voltak tizenévig. túléltem 2 szendvicset (ebből eccer álltam pijoslámpánál és egy terepjáró ~90nel fékezés nélkül lökött seggbe majd beletolt az előttem álló mercibe), 1 borulást ahol beborultam egy domb mögé, frontálisat ahol az opelt tréler vitte el míg én "lábon" távoztam...
máig szerelmes vagyok abba a kasztniba, kár hogy már nincs elfogadható állapotú!

viszont a "csillagos" autók....

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:42:35

@eml: :) qkk!
dehogy... úgy teleszórtak melóval, hogy olvasni sem volt (van) időm.
de már nagyon hiányoztatok és felnéztem.

eml 2010.06.19. 01:44:21

@salapapa:
Akitől a mondást tanultam, az főleg a tervezésükre (bonyolult szerelni), illetve némely megoldás agyatlanságára van kiakadva. Most nem részletezem ki, egy párat megmutatott.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:48:26

@gajdi: nem kell ahhoz lámpadoki, cak egy bevállalós hülye. 8-)
ódi áhat lámpája:
forum.rtlbulvar.hu/pictures/forum/2010/06/19/10102495.picture

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 01:54:19

@eml: nem tudom... én villamosságis szemmel nézem és meg voltam/vagyok elégedve velük. :)
monggyuk igaz, az escortok sárvédő/doblemez/zárhíd ponthegesztéses megoldása örökös rohadási pont, ahogy a sárvédő/doblemez/torony is.
dehát erre tart az ember lákátóst! :D
a mai műanyag ótókat nem szeretem. én a vasban bízom.

különben van az a mondás tovább is! (folytattam ;) )
olasz: pizzát & capuccinot
francia: sexet
japán: szórakoztatóelektronikát
amcsi: goffrit
német: autót
süti beállítások módosítása