Tékozló Homár

Rossz volt a számlaszám, eltűnt a pénz

2010.06.03. 10:20 | ge | 70 komment

Nóriék rossz számlaszámot adtak meg egy szállás lefoglalásához, a bankjuk mégis elküldte az összeget, ami viszont valahogy egy időre eltűnt a süllyesztőben. Az osztrák bank nem tudott róla, hiszen ilyen esetben nem szokás elutalni - a banki ügyintéző szinte csak tippelni tud, mi lehetett a helyes számlaszám -, de végül mégis a panziónál bukkant fel a keresett pénz. Egy szép történet, amiben mindenki hibás.

Síeléshez foglaltunk szállást egy osztrák panzióban mail-ben. Kértek előleget, amit eurószámláról interneten átutaltunk (2009 október 13). Úgy tíz nap múlva aztán jelentkezett a panzió, hogy nem kapták meg a megbeszélt előleget, mi van. Erre átutalást még egyszer megnéz, és akkor vettük észre, hogy a panzió nemzetközi számlaszámát bizony elkúrtuk. Sok nulla volt benne egymás után, eggyel többet sikerült beütni.

Na biztos ezért nem kapták meg, gondoltuk. Az előleget aztán elintéztük máshogy, síelés megvolt és magával a szállással amúgy nagyon meg voltunk elégedve. Csak az a fránya 200 euró, amit interneten utaltunk, azóta sem akar meglenni.

Vissza a mi számlánkra nem jött a pénz. A számlakivonaton szépen rajta van a lekönyvelt 200 euró, noha tényleg egy nullával több van a panzió számlaszámában.

A mi magyar bankunk (K&H) azt mondja, hogy ennek ellenére az ő részéről minden oké volt az átutalással, tőle a pénz rendben elment. A panzió sokadik megkeresésre is váltig állítja, hogy ő erről az átutalásról nem tud, soha nem kapta meg.

A panzió osztrák bankja (Raiffeisen) nekünk csak annyit volt hajlandó mondani, hogy ilyen hiba esetén (egy nullával több, ahogy fent írtam) a pénz automatikusan vissza a feladóhoz, vagyis hozzánk. Sakk-matt.

Kerestettük a pénzt a magyar bankunkkal, összesen 105 euróba került. Az eredmény egy szinte kizárólag banki rejtjelekből és angol rövidítésekből álló fecni, amiből azért annyi látszik, hogy az osztrák bank megerősíti, hogy 2009 október 16-án hozzá 194 euró megérkezett.

Ezt a papírt és a számlakivonatot (ezt nem először) ma délután elküldtem a panziónak, hogy találjunk már közösen valami megoldást. Sajnos eddig se voltak túl segítőkészek, de ahhoz azért sok pénzről van szó, hogy itt már feladjam. Gondolom következő lépésként az osztrák fogyasztóvédelmet és a szállodaszövetséget fogom hívogatni.

Update: A panzió ma reggel válaszolt nekem, hogy visszautalják a 194 eurót. Ezek szerint tavaly október óta náluk hányódott a pénz, csak eddig nem voltak hajlandóak foglalkozni vele. A banki kerestetés költségeihez szerintük semmi közük, én ezt máshogy látom, úgyhogy folytatom a velük való levelezést.

A magyar bank a K&H, az osztrák meg a Raiffeisen volt, de ezek szerint ők egyáltalán nem hibásak az ügyben.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2010.06.03. 10:25:45

Rlső!
Elolvastam
Így jár aki elnézi, ez sajnos a poszt toló hibája. ÍJ!

akikaztmondjákni 2010.06.03. 10:29:21

Nah, a tegnap emlegetett Shram Lee

Rejtélyes 2010.06.03. 10:32:36

Copy-paste-be nem szokott hiba lenni, ezért kell minden infót emailbe kérni :)

Ha mégis, az nem az én hibám lesz, kártérítésre jogosult vagyok/leszek :D

yippyupp 2010.06.03. 10:35:07

@akikaztmondjákni: nem, ma már csak számmisztikai kommentek jöhetnek

Pittykapitany 2010.06.03. 10:36:39

Hát ez érdekes. Elkúrtátok a bankszámlaszámot (ha már 200 ajrókat utalgatsz, illene egy double check, vagy idxlexikálisak vagytok?) és a panzión akajátok behajtani a beénaságotok árát? Vicces. Az már más kérdés hogy hogy landolt mégis a panziónál a laúvé, bár láttam én már cifrábbat is pénzügyön...

yippyupp 2010.06.03. 10:38:06

@Pittykapitany: a didigitális pénz az ördög műve, most mondom 666. alkalommal (látod, ni - így)

Koholmány 2010.06.03. 10:38:23

ezért tart itt ez az ország.

[mike] 2010.06.03. 10:41:33

Nyilván a Raiffeisen nem fog számlainformációt kiadni az ungárise ügyfélnek, mert ez bizony annak számít. De mint a káendhá mondta, meg a kimutatáson is ott van, hogy a pénz elment, tehát a panziós egyértelműen rányúlt a pénzre.

Pittykapitany 2010.06.03. 10:42:07

@yippyupp: érem én meg a válság is emiatt volt/van, de basszus valaki nem tud beírni egy huszonx hosszú karaktert aztán még veri az asztalot? Hát ezt meg így hogy?

yippyupp 2010.06.03. 10:44:03

@Pittykapitany: hát én így képzelem el,
beírok nyolc nullást:
000000000
ez most nyolc? kit érdekel, csak kéccáz ejró, haccóljon...
(most a poszttolót szabadoltam)

Pittykapitany 2010.06.03. 10:44:12

Oszt hun van a kommentem he?

_John_Doe_ 2010.06.03. 10:45:13

Pénzt nem utalunk rossz számlaszámra! Ez FONTOS!

Hibáztál te- rossz számlaszám, szívtál is (plusz 105 EUR)
Hibázott az osztrák bank- nem utalta vissza a rossz számlaszám miatti pénzt, nyert. (plusz bevétel a keresésből)
Hibázott az osztrák szállás- nem vett észre a számláján több mint fél évig egy tételt (jézusom, milyen könyvelésük lehet?), nyertek 196 EUR fél évi kamatait.

Mindenki hibázott, te vesztettél, a többiek nyertek. Ez egy ilyen világ.

(sixx sux-a cenzurázási elvei miatt)

yippyupp 2010.06.03. 10:45:46

@Pittykapitany: végtelen ciklusba tetted a blogmotort. ami egy alvó 8

yippyupp 2010.06.03. 10:46:45

@_John_Doe_: csak nem renick, valami nyuggerből?

_John_Doe_ 2010.06.03. 10:50:29

@yippyupp:
Nem.

(sixx sux-a cenzurázási elvei miatt)

Pittykapitany 2010.06.03. 10:51:09

@yippyupp: megvan, csak időbe telt, míg felért a 6.ra a földszintről a vezetéken.

Amúgy meg ha Aerovivával mentek volna sijjelni akkor nem lett volna ez az egész hercehurca. Talán magyar bankszámlára még tudnak utalni mert az max 3X8 számjegy, talán még belefér.

akikaztmondjákni 2010.06.03. 10:51:56

@Don Bandi: Ez valahogy másképp volt eredetileg:D

yippyupp 2010.06.03. 10:52:19

@Pittykapitany: vagy, ha BMW X5-tel megy, fizetni sem kellett volna

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.03. 11:01:02

Átutalásnál amúgy mindig meg kell nézni ismételten az utolsó 3-4 karaktert, mert ha egy számjeggyel többet ütsz, azt már nem veszi be. Ha meg kevesebbet, akkor (legalábbis az Erste) visszacsörög, hogy nem jó.

Pittykapitany 2010.06.03. 11:05:36

@Kitalátor feljegyzetei:
Téged a Ludas Matyi szokott hívni vagy Mátyás khirály személyesen?

Tron65 2010.06.03. 11:05:42

Ezt a posztot most nemértem.
A nemzetközi (és a magyar) számlaszámok is 3*8 számból állnak.
Ráadásul van bennük ellenőrzés.
NEM lehet elírni, az én netbamkom pl reklamál.
Valaki több mint ügyes volt, hogy áttolta az utalást.

elwood 2010.06.03. 11:12:58

Itt a bank is hibás.

Hogy lehet már 25 jegyű számra való utalást elfogadni ...

Pittykapitany 2010.06.03. 11:13:22

@Tron65: Aztat írta a Kedves Poszter hogy egy nullával többet nyomott úgy belejött a végire. Namost ilyenkor az van hogy az uccsó számjegyet már nem írja be a rendszer az általad említett okból kifolyólag, hiába nyomod, mint süket a csnegőt. Ez történhetett nagy valós színű seggel.

elwood 2010.06.03. 11:14:12

májusban sielnek ?

mondjuk ahogy elnézem a mostani időjárást ...

elwood 2010.06.03. 11:16:06

a nemzetközi pénztőke összeesküvése volt már ? ők nagyrészben félreutalt síszállásfoglalásokból tartják fenn magukat

Sokorai_Atala 2010.06.03. 11:17:33

@Kitalátor feljegyzetei: ezt akartam én is mondani:) Ha több a szám, vagy kevesebb a mi bankunk be sem veszi, hanem jelez (MKB). Ha hamarabb ír a homárra, hamarabb okoskodhattunk volna és hamarabb megkapja a pénzét:)

papugaja 2010.06.03. 11:19:22

Remélem, a Fideszkormány törvényileg betiltja az egymás utáni sok nullát!!!
Vagy a KDNP. Nekem mindegy.

fakoffer 2010.06.03. 11:32:50

Az a probléma, hogy az IBAN majdnem minden országban más hosszúságú. Ausztriában speciel 20 karakter.
en.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number#List_of_Valid_IBANs_by_Country
Hogy a K&H rendszere miért nem képes kiszűrni az érvénytelen számlaszámokat, az jó kérdés.

Frucsasz 2010.06.03. 11:54:28

@Tron65: ez nem igaz. A magyar számlaszámok 3*8 karakteresek ugyan, de a többi országban változó hosszúságúak, és változó helyeken tartalmaznak akár betűket is (pl az amerikai számlaszámok), teljesen kiszámíthatatlan, láttam már 10 karakteres számlaszámot is, meg 30-ast is. Ha nem ismered az összes ország számlaszámképzési szabályait, akkor szinte lehetetlen megsaccolni, hogy az adott számlaszám jó-e vagy sem.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2010.06.03. 11:59:10

@fakoffer: minden giro szlaszámban van ugynevezett ellenőrző szám amely valamely, a számlaszámban atlálható számok szorzatának a vége, vagy ilyesmi, na most, ha elütsz egy számot, akkor valszeg visszadobja a rendszer, viszont ha úgy ütsz el, hogy az attól még az ellenőrző számot nem befolyásolja akkor van a gond.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.03. 12:05:14

Fél évig ült a pénzen a panzió, próbálta lenyúlni, aztán mikor a szerencsétlen poszt toló kipengette több mint a felét kutakodásra, nagy kegyesen visszautalják. Szarjanak sünt!

Jó, hogy a poszt toló kezdte az elírással, de nem kéne vele ezért így kiszúrni.

fakoffer 2010.06.03. 12:40:48

@pantomimes: Ez igaz, de ehhez legalább 2 számot kell elütni, ha valaki ennyire béna, az meg is érdemli. A posztban szereplő esetben 1 db plusz számról van szó, ezt pedig egy tisztességes rendszernek ki kell tudnia szűrni.

Eric_Cartman 2010.06.03. 14:02:40

rossz pénz nem vész el.

yippyupp 2010.06.03. 14:21:31

@Kitalátor feljegyzetei: ezt a nyelvet nem értem, ezért jöhet a parfüm centiliterenként

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.03. 14:42:44

garmisch- partenkirchen
mondta Vitar Robert
eletembe nem utottem be szamlaszamot, ha valamit akarok Ok kerik az en kartyaszamom, hogy kapnak be
bar mary nem tud sielni hala istennek

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.03. 15:12:04

eleve hogy a faszba lehet beírni hibásan egy számlaszámot? most pl hogy elve több számjegyet bevinni? (mivel ezek szabvány formák, a több számjegy bevitelét lehetne figyelni a számok felcserélését, elírását nem.)

meg ha én utalok itthon akkor kiírja hogy melyik bankhoz tartozik a számlaszám. ezt akkor hogyan lehetett?

másik kérdés, ha elutalták rossz számlaszámra akkor mégishogyapicsába kepta meg a hotel a pénzt? valamelyik bank rájött a 1-gyel több nullára, és ezt javította, és így valószínűleg. de a te utalásodba nem nyúlhat bele senki, még a bank sem, mert emiatt okozott neked problémát. tehát végeredményben szerintem valamelyik bank hibázott. a pénz utáni futkározás költségeit a hibázó banknak kéne megtérítenie. szerintem.

Gigoló (törölt) 2010.06.03. 17:17:10

Tudok egy osztrákos viccet

romesz 2010.06.03. 19:26:27

"Síeléshez foglaltunk szállást egy osztrák panzióban mail-ben."

Nem MAIL-ben kellett volna foglalni, hanem a hegyekben.

XXI. szazadan kulonben sem atutalassal kell fizetni, hanem hitelkartyaval. Sokkal gyorsabb es biztosabb a dolog.

raindog ¤ 2010.06.03. 20:58:38

a magyar bankszámlaszámok 3 x 8 jegyűek, az IBAN számlaszámok meg nem.
devizautalást pedig IBAN számlaszámra intézünk, ez alap. (frissebb, lágyabb, jobb)
Iban számlaszámnál meg azt írsz be, amit akarsz, mert változó hosszúságúak.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.03. 22:52:47

Nekem csak az a fura, hogy a rendszernek hogy nem tűnt fel, hogy eggyel hosszabb a számlaszám?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.03. 23:02:55

@raindog ¤: Az IBAN számok egységesen 28 karakteresek. Az már más kérdés, hogy a K&H E-bank gyagyi szoftverében hiába van ott a minta, mégis enged 28 karakternél többet beírni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.03. 23:41:13

@romesz:
hat eszontam en is
mi a faszt atutalok en?
fizetek a kartyammal oszt jonapot

fakoffer 2010.06.04. 00:18:22

@Peti817172M: A legtöbb országban bizony nem 28 karakteres, Ausztriában például 20. A két szélsőség: Norvégia 15, Málta 31.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.04. 01:08:00

@fakoffer: Jogos, most néztem. Én Németországba utaltam még januárban, és valóban csak 18 jegyű volt az IBAN szám.

Mondjuk belföldön se mindig egyszerű a dolog, mert készpénzbefizetésnél például némelyik banknál csak a számlaszám egy részét kell ráírni a papíroson levő rubrikára.

v2peti 2011.05.26. 12:12:37

"Mondjuk belföldön se mindig egyszerű a dolog, mert készpénzbefizetésnél például némelyik banknál csak a számlaszám egy részét kell ráírni a papíroson levő rubrikára. "

Nekem is volt már olyan, hogy mondta a pénztáros, hogy elég a középső 8 számjegy, de én nem hagytam annyiban, mert más bankfiók volt, így hátha mégsem elég.
Amúgy az OTP az csak 16 számjegyes. (az utolsó 8 csupa 0 lenne náluk)
süti beállítások módosítása