Tékozló Homár

Senki nem vállalja a felelősséget a hibás telefonért

2010.06.07. 00:45 | ge | komment

Nekünk már a sztori végigolvasásától felment a vérnyomásunk, úgyhogy el tuduk képzelni, Attila hogy érezte magát, miközben próbálta egyezkedni a bolttal, akiktől a T-s kártyával hibásan működő drága telefonját vette. Amíg ilyen boltok lesznek, a Homárnak mindig lesz munkája. Na meg az ügyvédnek, aki most nekiáll szétszedni az XXL GSM-et.

2010.02.25.-én az XXL GSM Teréz krt.-i boltjában vásároltam egy HTC HD2 típusú készüléket. Kedveltem, szerettem, élveztem, nem úgy mint azok, akik felhívtak engem vagy akiket én hívtam fel, mert ők mind arra panaszkodtak, hogy kb. úgy hallanak engem, mint ha valami forgalmas autópálya mellől vagy inkább annak közepéből beszélnék. Bevallom nem esett túl jól, amikor a második napon az egyik megrendelőm konkrétan azt vágta a fejemhez, hogy dobjam ki azt a szart, amiről beszélek és vegyek egy normális telefont.

Ez a hibajelenség azért is kellemetlen, mert ugye nem engem, a készülék tulajdonosát idegesíti, hanem azokat, akikkel beszélek, ezért kezdetben nem is foglalkoztam vele, de egyre többen  panaszkodtak. Írtam telefon is a fórumára, hogy valakinek volt-e már hasonló problémája, de azt válaszolták, hogy csak régebben, amit egy Rom frissítéssel simán megoldhatok, hát frissítettem. Voltak dolgok, adatok, amik eltűntek a PDA-ról, de a hibajelenség az maradt, ezért hát besétáltam vele a HTC szakszervizbe (2010.04.16.) az E-care Solution Kft.-be, hogy orvosolják a problémámat. Kértem cserekészüléket, de nem tudtak adni, mondván, hogy nekik olyan nincs, ők csak a szerviz. Semmi gong, majd kérek kölcsön valakitől, mert a régi telefonomat már oda ajándékoztam a keresztfiamnak, gondoltam úgy is pillanatok alatt megjavítják, és végre élvezhetem a készüléket, amivel ezt leszámítva maximálisan meg voltam elégedve. 2 hét után türelmemet vesztve megpróbáltam felhívni a szervizt, nem volt egyszerű, mert hol foglalt volt a vonal, hol meg csak egyszerűen nem vették fel, de hiányzott a telefon, összeszoktunk az együtt töltött kis idő alatt, ezért kitartóan próbálkoztam, aminek két és fél óra alatt meg is lett az eredménye. Elmondták, hogy a készülékem éppen alaplapra vár, de nem tudják mikor érkezik meg, mert hála az Eyjafjöll vulkánnak nemhogy akadozik az alkatrész utánpótlásuk, hanem egyenesen megszűnt. Hát mit tehettem, vártam tovább fogyatkozó türelemmel.

Vártam, vártam és vártam,  hogy megjön az alaplapom, mehetek érte, de semmi ilyesmi nem történt, így ismét telefonáltam, gondoltam felhívom rá a figyelmüket, megnyitották a légteret, 2 nap alatt sikerült őket ismét elérnem, kérdeztem, mikor lesz alaplap, mondták, fogalmuk sincs. Így ismét vártam. A negyedik héten elfogyott a türelmem, a telefont már meg sem próbáltam, inkább e-mailbe írtam, hogy nem kívánok a továbbiakban Godot-ra, vagy az alaplapra várni, kérem a készülék cseréjét. Semmi választ nem kaptam. Először itt szakadt el a cérnám. A következő mailemben már a készülék árát kértem, ekkor már egy hónapja volt szervizben a nem egész 3 hónapos PDA.

Ekkor válaszoltak az első levelemre:

„Üdvözlöm!

Elkészült a készülék!

Üdvözlettel:

e-care

----- Original Message -----

From: ***********

To: e-care@e-care.hu

Sent: Tuesday, May 11, 2010 10:52 AM

Subject: HTC HD2 telefon javítása IMEI: 354120031942947

 

Tisztelt Hölgyem, Uram!

2010. 04. 15.-én bevittem Önökhöz javításra a 354120031942947 IMEI számú, HTC HD2 típusú készülékemet, mert beszéd közben a hívott fél erős sistergő, susogó hangot hallott folyamatosan. Az azóta eltelt 26 napban, Önök egyszer sem kerestek fel telefonon, és az én érdeklődésemre is csak azt közölték, hogy a készülékem alaplap cserére vár, de annak esetleges beérkezéséről semmi információval nem rendelkeznek.

Tekintettel arra, hogy a 3 hónapos készülék, lassan már egy hónapja szervizükben van, és csere készüléket nem tudtak biztosítani számomra, kérem Önöktől a készülékem kicserélését.
 

Mielőbbi válaszukat várva, tisztelettel,”

Örültem, elkészült végre, leszarom a cserét, csak működjön és kapjam már vissza. 3 perc múlva, egy újabb mail érkezett:

„Üdvözlöm!

Csak T-mobilos kártyával  és csak aktív adatklapcsolat közben jelentkezik a hiba, az új alaplappal is, ezért vissza lett cserélve.

Üdv.:

e-care”

Telefon fel, mázli, túloldalon is felveszik, kérdem a szervizestől, hogy akkor ezt most jól értem, 1 hónap után úgy kapom vissza a készüléket, mint ahogy bevittem. Amúgy meg tök jó, hogy csak T-mobilos kártyával és aktív adatkapcsolatnál jelentkezik a probléma, csak az a bibi, hogy nekem az van, és nem azért vettem PDA-t, hogy állandóan ki-be kapcsolgassam az adatkapcsolatot, hanem, hogy ennek minden előnyét élvezhessem.

Erre azt javasolta, hogy cseréljem le a kártyámat egy másik szolgáltatóéra. Persze, majd bukom a platina kedvezményeimet… Szó sem lehet róla.

Mondta, hogy Ő megért engem, holnapra leírja nekem egy jegyzőkönyvbe, és azzal menjek vissza a boltba, ahol vásároltam.

Másnap el a szervizbe a jegyzőkönyvért.

Persze az ígérettel ellentétben nem volt meg a jegyzőkönyv, így várnom kellett, de legalább megfigyelhettem, hogy miért nem veszik fel a telefont. A recepciós kiscsaj, végig a pasijával mobilozott, miközben egy hozzám hasonló szerencsétlen, próbálkozott a vezetékesen elérni őket.

A jegyzőkönyv szó szerint idézve:

„A készüléket a mai napon (2010-05-16.-án) megvizsgáltuk, és a kedves ügyféle által jelzett hibát tapasztaltuk.

A vizsgálat során kiderült, hogy a jelenség csak T-mobile kártyával jön elő, mégpedig abban az esetben ha az élő adatkapcsolat közben hívást indít vagy foga a készülék használója.
 
A jelenséget másik szolgáltató kártyájával nem tapasztaltuk.
 
A jelenség vizsgálata folyamatban van a szolgáltató és a gyár bevonásával.”

 

A jegyzőkönyvvel vissza a boltba, hogy ez a helyzet, szeretném visszakapni a készülékem árát.

-          Tőlünk aztán egész biztos, hogy nem kapod vissza– mondja a boltos

-          Egészen biztos, hogy visszakapom – felelem én

-          Menj vissza a szervizbe, mert mi csak 3 napig vállalunk garanciát a készülékeinkre, utána ezt a szakszerviz köteles biztosítani

-          Remek – mondom – akkor Ti szépen kifizetitek a készülékem árát, aztán majd behajtjátok a szerviztől, de mivel nekem semmi jogviszonyom nincs velük, veletek viszont van, majd Ti utána szépen lerendezitek egymás között

-          Ők ugyan nem, menjek a szervizbe, kérjek egy csere bónt.

- Egy micsodát? Tudod mit, hívjuk fel a szervizt – javasoltam és vártam, hogy esetleg a telefonért nyúljon – mind hiába

Ekkor a kölcsönkapott telefonomról hívtam őket, persze nem vették fel, de tovább próbálkoztam, végül sikerült, kértem a szerviz vezetőjét és kihangosítottam. Ott vitatkoztak előttem. Kb. 10 perc után közösen kitalálták, hogy a disztribútor a felelős. Boltos felhívja, mondják neki, hogy hagyjam ott a készüléket, majd ők jól alaplapot cserélnek, azt én meg majd jól visszakapom. Mondom, azon már túl vagyunk, nem oldja meg, mondják, nem számít, ők majd akkor is jól kivizsgálják. Ekkor már meglehetősen ideges voltam. Se telefon, se pénz, sőt, még csak esély sincs belátható időn belül egyikre sem.

- Értsd már meg – mondja a boltos - hogy mi nem fogunk ötvenezret bukni azon, hogy visszaadjuk neked az új árat, mi utána meg használtként tudjuk csak értékesíteni

- Nem is kell buknotok - mondom megrökönyödve, hogy ezek ezt még simán eladnák akár egy másik T-mobilosnak is – Ti majd behajtjátok a disztribútortól, vagy akárkitől. Érdekes hozzáállás, hogy nektek az nem fér bele, ha Ti buktok ötvenet, de az szerintetek simán belefér, hogy én bukjak mindent, aki vásárolt nálatok százötvenért egy high-tech készüléket, amit soha nem tudtam rendeltetésszerűen használni, az utóbbi egy hónapban meg sehogy.

- Megértelek – mondja Ő – de akkor sem tudok mit tenni

- Nekem nem a megértésed kell – felelem – hanem a pénzem

Mivel nem közeledtek az álláspontok egymáshoz, elkértem a vásárlók könyvét, és leírtam benne az esetet, azzal a kikötéssel, hogy a további fejleményekről legyenek szívesek az ügyvédemet is értesíteni, majd ott hagytam a telefonomat és eljöttem.

2 héttel később, azaz ma (2010.05.28.) megkaptam választ, amiben leírják, hogy a gyártó a jótállási kötelezettségének fenntartását vitatja, mert csak aktív 3G adatkapcsolatnál jelentkezik a probléma és csak T-MOBILE kártyával.

Senki nem vállal felelőséget semmiért, kérik további türelmemet.

Nem gondolom, hogy a bolt felelős a hibáért, viszont én tőlük vettem a készüléket, felháborítónak tartom, hogy semmi felelőséget nem vállalnak az általuk forgalmazott termékekért. Senki nem vitatja, hogy a készülék nem használható, de felelős az nincs, illetve van, a VÁSÁRLÓ.

Most ügyvédnél van az ügy, azért sem hagyom ennyiben. 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nanemá 2010.06.07. 15:20:35

@akárki lehetek:-): Esetleg nem akarsz helyesbíteni azzal kapcsolatban is, hogy ki az, aki téved? :o)

akárki lehetek:-) 2010.06.07. 15:21:07

@Nanemá: Nem akadékoskodom, csak felhívtam a figyelmedet arra, ha nem akarsz HD minőséget, akkor az egyszerűbb is jó. Én pl, ha akarnék sem tudnék, mert hagyományos tv-m van.

banpepe 2010.06.07. 15:27:25

xxl-ről pedig annyit, hogy most hívott haverom, amit rendelt telefont 2 hónapja (akkor 24 órát mondtak neki kiszállításra, le lett minden egyeztetve, ott voltam, hallottam) 10 perce hívták, hogy hova kell vinni. Ennyit róluk.

Nanemá 2010.06.07. 15:28:37

@akárki lehetek:-): FOGD MÁR FEL VÉGRE, HOGY AZ MPEG2-ES TUNERREL SEMMIT SEM TUDSZ FOGNI, AKÁRMILYEN TV-D IS VAN!!!
Amit te félreértettél "Amennyiben HD minőségben kívánja élvezni a HD-ben sugárzott műsorokat, ehhez DVB-T MPEG-4 HD tunert tartalmazó HD-ready vagy full-HD megjelenítő eszköz (laposképernyős tévé) szükséges." - Ez azt jelenti, hogy pl. az MTV studióbol kijön a FullHD-s műsor, de ezt pl. a kábelTV szolgáltatók többnyire "lebutítva", MPEG2-ben és SD minőségben továbbítják a digitális csomagra előfizetőknem is. Aki pedig analóg adást fog, akár a szobaantennájával, akár a kábelen, az elele csak a kisfelbontású képet kapja, hiszen az analóg sugárzás már csak ilyen. Ha ezt még mindig nem vagy képes felfogni, akkor én itt feladom.

Nanemá 2010.06.07. 15:30:32

@Nanemá:
studiobol=studióból
előfizetőknem=előfizetőknek
elele=eleve

LouiS 2010.06.07. 15:54:56

A vitát lezárandó:

1. ha te kábeltévé/SAT TV/UPC Direct/Digi, akármilyen cégnél vagy előfizető, akkor ÉDESMINDEGY, hogy a tévédben milyen tuner van, ugyanis a dekódolást az előfizetéshez kapott dekóder végzi el. Ergo az ugyenvezett digitális átállásból te semmit nem fogsz észrevenni.

2. ha te szobai antennával nézed az m1/tv2/rtl klub/helyi, földi sugárzású csatornákat, akkor a digitális átállás UTÁN bajban leszel, amennyiben a tévéd nem a már említett mpg4 tunerrel szerelt.

Ennyi.

Nanemá 2010.06.07. 16:09:17

@LouiS: Azért ez nem egészen így van. én. pl. TVNetwork előfizető vagyok, és a digitális adást settop box nélkül, a TV-m beépített DVB-C tunerével fogom. Tehát egyáltalán nem mindegy a TV tunere:
1. nincs +1 felesleges porfogó és áramfaló doboz a szobában
2. nincs +1 felesleges távirányítóm
3. Nem fizetek feleslegesen bérleti díjat a SetTop box-ra.

Redface 2010.06.07. 16:23:17

@GiBB0N: Most, hogy még egyszer végig olvastam a hozzászólásaidat, teljesen olyan érzésem volt, mint ha a boltossal beszélnék. Ugyan ezekkel a primitív érvekkel próbált leszerelni, mint ahogy most Te is.
Valamiért nagyon megszólítva érezhetted magad az ügyben, ha csak ezért a pár hozzászólásért képes voltál regisztrálni.
Azt írtad, "Nem ártana kicsit paragrafusokat olvasgatni....". Te megtetted, csak értelmezési problémáid voltak?
Állandóan jössz a 3 nappal, ezt már a boltban is hallottam. A három nap az arra vonatkozik, ha az ég világon semmi problémám nincs a telefonnal, Te akkor i köteles vagy azt visszavenni 3 munkanapon belül.
Ugye abban megegyezhetünk, hogy az én esetemben erről szó sincs, mert probléma az van vele, amit a HTC szervizének a jegyzőkönyve is bizonyít.
Hiába hajtogatod mindig ugyanazt, attól még nem lesz igazad.
Írod, hogy a T-MOBILE a hibás. Van erről valami jegyzőkönyved, vagy csak ezt így egyedül eldöntötted és hangoztatod mindenki előtt.
Hivatkozol paragrafusokra, de egyet sem másolsz be, csak kántálod a magadét.
Segítek egy kicsit, tessék:

Mi is az a hibás teljesítés? Olyan szerzôdés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal – az eladó értékesít egy terméket, a fogyasztó kifizeti a vételárat – tartoznak, az eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés idôpontjában nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerzôdésben meghatározott tulajdonságoknak
A fogyasztói szerződés fogalmát a Polgári Törvénykönyv 685. §-ának e) pontja határozza meg.

[Ptk.] jótállásra és kellékszavatosságra vonatkozó szabályai
305/A. § (1) Ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól.
(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
310. § Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
311. § (1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.

GiBB0N 2010.06.07. 16:28:25

@Nanemá:

1. szar a példa mert jelen esetben baromira nem erről van szó

2. maradjunk már az eredeti témánál, az pedig az, hogy Magyarországon tökéletesen működik a telefon:

"A vizsgálat során kiderült, hogy a jelenség csak T-mobile kártyával jön elő, mégpedig abban az esetben ha az élő adatkapcsolat közben hívást indít vagy foga a készülék használója.

A jelenséget másik szolgáltató kártyájával nem tapasztaltuk."

Tehát a telefon tökéletes Magyarországon csak a téfossal nem.

3. innentől nincs igazad.

4. ha már tévé... nekünk is van mindigtv, ami egy sima digitális adás, annyi a lényeg hogy nem egy 625 soros foson 4:3-as szaron nézzük hanem egy LG LCD-n. Már csak egy Strong SRT Ant 15 kültéri DVB-T antennát dobtunk rá és faxa. Minden megy. Mi itt a probléma?

Csak egy jó tv kell.

LouiS 2010.06.07. 16:29:50

@Nanemá: itt és most a nagy többségről volt szó, nem az olyan egyéni igényekről, akik szerint a set-top-box porfogó. Azt megkérdezném, hogy minderre a DigiTV-nél is lehetőséged lesz?

Nanemá 2010.06.07. 16:32:56

@LouiS: Mi közöm van/lesz nekem a DigiTV-hez? A "MindigTV"-t pedig, ha akarom, tudom fogni szobaantennával, SetTop box nélkül. (Kipróbáltasm!)

Redface 2010.06.07. 16:34:01

@GiBB0N: Kértelek, mutass arról nekem egy jegyzőkönyvet, hogy a T-MOBILE SIM kártyája nem felel meg az előírásoknak!

Amit írsz, abból nem ez derül ki, hanem az, hogy a kettő nem működik együtt. A probléma simán lehet a HTC-ben is.

Amúgy más országokban is jelentkezett, nem csak nálunk.

A telefonok 99%-val problémamentes a kártya.

Nanemá 2010.06.07. 16:37:18

@GiBB0N: Mi az, hogy Mo-on tökéletesen működik a telefon? A T-mobile piaci részaránya kb. 44%! Tehát majd' minden 2. mobilos számára használhatatlan lenne a készülék! És te erre mondod, hogy ez a telefon tökéletes Magyarországon??
nonstopmobil.hu/csokkent-a-t-mobile-piaci-reszesedese-20091217.html

LouiS 2010.06.07. 16:38:38

@Nanemá: tudtommal a TVNetwork jelentős részét megvette a Digi. Csak ennyi.

Nanemá 2010.06.07. 16:40:51

@LouiS: De ettől még szerencsére még mindíg egy külön cég, eltérő üzletpolitikával. A MOL-ba is jól bevásárolta magát az OMV. - Érzékeltél változást?

Redface 2010.06.07. 16:41:53

@GiBB0N: Te vagy a boltos? - mert erre valahogy elfelejtettél reagálni

LouiS 2010.06.07. 16:45:11

@Nanemá: hagyjuk. Egyrészt parttalan vita, másrészt offtopic. Örülj, hogy tudod használni a CAM moduloddal :)

Nanemá 2010.06.07. 16:48:56

@LouiS: A poén az, hogy nincs is COMmodulom. Az csak a kódolt csatornákhoz kellene, de így is fogok kb 60 kódolatlan csatornát.

Hegyirablo 2010.06.07. 16:50:14

@akárki lehetek:-): Apám, te aztán jó nagy hülyeségeket írsz!

GiBB0N 2010.06.07. 17:10:10

@Redface: Nem vagyok éritett az ügyben maximum együttérző. A másik pedig szeretek vitatkozni és kiállni a gondolataimért ami szabad jogom mint neked.

Akkor idézek ugyan onnan:

Hibás teljesítés esetén a jogosult (fogyasztó) .
a) elsôsorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva, aránytalan
többletköltséget eredményezne, (!!!!!!) figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét,
a szerzôdésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést
nem vállalta, vagy e kötelezettségének a c) pontban írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint –
megfelelô árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerzôdéstôl. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

ki határozza meg mi a jelentéktelen hiba?

olvasgasd, ezt ugyan onnan másoltam be még találhatok pár érdekeset. Ki mondta neked hogy nem állsz jogviszonyban mondjuk a HTC-vel? A garancia akkor mi?
Még mindig arról van szó, hogy anyagi kárt (szerintem) nem okozhatsz egy forgalmazó cégnek, mert te belenyúltál egy olyan dologba ami tökéletesen működik, csak a te szolgáltatóddal nem. Továbbá mondtam majd az okosok biztos jó döntést hoznak nem tudom miért is másolgatok már én is be ilyen hülyeségeket innen:
www.efk.hu/inet/ecc/hu/documents/kiadvany/jotallas/object/Jotallas_HU.pdf

A lényeg még mindig: a te telefonod jó. Működőképes. Csak t-vel nem. A HTC tisztán és világosan leírta neked, hogy megtették a kellő lépéseket. A kereskedő mért adja vissza a pénzed mikor készülék működőképes és a hiba a szolgáltatónál van. EZ A KÉSZÜLÉKTŐL FÜGGETLEN HIBA. Mért nem érted? Tudom hogy szar, istenemre együtt érzek veled, de nem állhatsz el a szerződéstől mert erre az esetre még nincs jogszabály. Hiszen egy készülék nem lehet működőképes és működésképtelen egyszerre. Még :)

De a tied az:)

Továbbá nem működésképtelen a telefonod, még a végén azt is megállapíthatja akár egy jogi szervezet, hogy a hiba amit észlelsz a telefon teljes működéséhez képest elhanyagolható. Pontosan a leírt jogszabályok szerint. Én mondom nem bántani akarlak meg senkit sem az undorító stílusommal csak tegnap éjjel álmatlan északámból felriadva az index hírei között idehuppantam és felháborított az a tény, hogy egy forgalmazót okolnak emberek, vagy tőle várnak bármit is, és ha mondjuk neked adnak igazat az okosok akkor szégyen, hogy egy forgalmazónak kell bukni a gyártó és más szolgáltató hibája miatt.

Ezt azért te sem gondolod komolyan.... Tehát ez egy vicc.

GiBB0N 2010.06.07. 17:30:35

@Redface: nem én vagyok a boltos, ezt már azt hiszem kifejeztem. Amiért ennyire kitartó vagyok az, hogy jó itt feszegetni a témát mert ez egy érdekes helyzet. Szerintem a boltosnak meg van jobb dolga is mint itt fecsegjen, meg van más aki kiálljon érte, mondjuk az ügyvédje. De én igazából nem is a boltért állok ki, hanem a szituációért. Beleképzeltem magam a helyzetbe. Csak ennyi...

Bosszant, hogy egy forgalmazónak kell szívnia egy gyártó vagy egy tÉ miatt.

Amugy nem csak a HTC-vel van ez a hiba, hallottam E71-nél azt hiszem. Persze a kedves mélyen tisztelt szolgáltató ugyan az.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.06.07. 17:35:47

Azért az gáz, hogy 4 szállítási módból (közút, vasút, hajó, repülő) kiesik egy, és leáll az alkatrészutánpótlás.

GiBB0N 2010.06.07. 17:46:37

@Nanemá: Az van, hogy igazad van. Azt viszont nem értem mért forgatod ki a szavaimat. Tudod nagyon jól, hogy úgy értettem, a másik 2 szolgáltatónál tökéletes. Szóval tökéletes a készülék csak t-vel nem. Annyira egyértelmű.

Amúgy a hibát azért ítélhetik még jelentéktelennek, mert a jelenség beszélgetés közbeni adatkapcsolatkor áll fenn. A szolgáltató hálózati hibájából kifolyólag. A telefon többi része jól használható, és vagy ha kikapcsolod az adatforgalmat azaz nem vagy 0-24 ONLINE akkor megoldódott a probléma. Persze tudom vannak helyzetek mikor fontos a percre kész kommunikáció.

GiBB0N 2010.06.07. 17:48:50

@Peti817172M: Hm... ez is igaz. Ez gáz. Jobbat is kitalálhattak volna :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.07. 19:01:58

@GiBB0N: te egy igen komoly érv vagy az abortusz mellett

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.07. 19:06:45

@GiBB0N: "...Bosszant, hogy egy forgalmazónak kell szívnia egy gyártó vagy egy tÉ miatt..."

Engem viszont a te hozzáállásod bosszant. Kifizete. Használná, de nem tudja. Lényegtelen, hogy a trécsoport vagy a htc miatt. NEM MŰKÖDIK! Akkor szerinted neki kell szívnia? Vegye fel az I.J. pólót?
Ennyire nem lehetsz sötét

GiBB0N 2010.06.07. 19:20:40

@donfuligjimmy: Tanulj a szüleid hibájából: mindig használj gumióvszert!

GiBB0N 2010.06.07. 19:24:09

@donfuligjimmy: ha elolvasnád az összes hozzászólásom, nem irkálnál hülyeségeket. A telefon meg működik. Először olvass utána pofázz. Ott a szakvélemény: a telefon jó csak T szutyokkal nem. Ez a t hibája ennyi. Idd meg az esti kakaódat aztán menjél aludni... biztos fáradt vagy.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.06.07. 19:57:11

@Redface: "Állandóan jössz a 3 nappal, ezt már a boltban is hallottam. A három nap az arra vonatkozik, ha az ég világon semmi problémám nincs a telefonnal, Te akkor is köteles vagy azt visszavenni 3 munkanapon belül."

Ez már évek óta nincs így (személyes vásárlás esetén).

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.07. 20:13:19

@GiBB0N: "ha elolvasnád..."
Elolvastam, azért írtam. Kapálni menjél inkább. A kereskedelemhez nem sokat konyítasz az irományaid alapján.

@Szárnyati Gézа: "..Ez már évek óta nincs így (személyes vásárlás esetén)"
Ezt rosszul tudod (vagy engem tájékoztatott félre az ügyvédem). A vásárlás szerződéskötés két fél között. Amitől a vásárló 3 napon belül (3 munkanap amúgy) elállhat. Ha nagyon kívánod előtúrom neked a paragrafust.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.06.07. 20:17:52

@donfuligjimmy: Félretájékoztattak. Régen volt ilyen, de eltörölték.

GiBB0N 2010.06.07. 20:29:41

@donfuligjimmy: Azt, hogy én mennyire értek a kereskedelemhez arról neked fogalmad sincs. Továbbá megismétlem még egyszer, a kedves vásárlónak igaza van, nem tudja használni a készülékét úgy ahogyan szeretné, de ez NEM A KÉSZÜLÉK HIBÁJA. Azt hiszem, ha tényleg elolvastad amiket írtam és a többi hozzászólást is, továbbá ezt nem fogtad fel, akkor te komoly fogyatékkal élő személy vagy. Amivel lényegében semmi baj, van ilyen, én elfogadlak így. Általános szövegértés... általános iskola alsó tagozat. Olvasd el a Misi Mókust, gyakorolj....

CID 2010.06.07. 20:49:15

Vöröske : Már megírták, de az a 3 munkanap már régen nincs. Szerencsére. :)

CID 2010.06.07. 20:50:37

Régi szép időkben, csak HIF matricával rendelkező mobilt lehetett árulni. Azok működtek is, most meg minden szart lehet árulni.

Redface 2010.06.07. 21:03:28

@GiBB0N: két eset lehetséges, vagy mégis csak Te vagy az én boltosom, vagy egy padban ültetek a "Hogy bánjunk paraszt módon a vásárlóinkkal" tanfolyamon.
Ugyanazokat a silány érveket használod, mint amiket már egyszer végighallgattam a boltban is.
Köszönöm az idézetet, abban minden benne van, hogy miért is jár nekem vissza a pénz.
Leírom lassan, talán így megérted, NINCS ARRA BIZONYÍTÉK, HOGY A T KÁRTYÁVAL VAN HIBA, az, hogy Te ezt leírod ezerszer, NEM AZ.
Ha van ilyen bizonyíték, halál egyszerű a sztori, mert a HTC szépen jótáll a vásárlók felé, az így őt ért kárt pedig (kamatostól) szépen behajtja a szolgáltatónkon.
Írod, hogy jelentéktelen a hiba. Hidd el, akikkel beszéltem telefonon, nem így élték meg. Elképesztő módon idegesítette őket. Egy PDA-nál, hadd ne kelljen már bekapcsolt adatforgalomnál azt mondanom a hívó félnek, többek között a megrendelőimnek, hogy pillanat, mindjárt kikapcsolom az adatforgalmat és visszahívlak. Ugye nem kell elmagyaráznom, hogy miért?
Örülök, hogy ennyire együtt érzel az üzlettel, de talán az sem lenne hátrányos, ha a vásárlókkal kapcsolatban is fejlesztenéd az empatikus készségedet, mivel belőlünk élsz.

GiBB0N 2010.06.07. 21:56:45

@Redface: Látom nem értesz... Nem azt mondtam hogy így lesz meg nem fenyegetőzöm. Én teljesen eggyüttérzek veled csak jó lenne ha látnád más szemszögből a dolgokat. Igazad van. Ez semmi kétség. De abban nincs és én e mellett állnék ki, hogy a forgalmazónak kell kárpótolnia. Lehet félreértettem de ezen nincs mit:
Üdvözlöm!

Csak T-mobilos kártyával és csak aktív adatklapcsolat közben jelentkezik a hiba, az új alaplappal is, ezért vissza lett cserélve.

Nem azt mondtam nincs jogod semmihez. nem azt mondom nincs igazad, csak azt, hogy nem a forgalmazónak kell kárpótolnia. Ennyi. Én befejeztem.

Kösz a lehetőséget.

MaCS_70 2010.06.07. 22:20:07

Halihó!

Mivel a szakmámba vág, bátorkodom hozzászólni:

Ha a telefon (amilyet egyébként jómagam nagy elégedettséggel használok) nem megy jól a T kártyájával, és nem sikerült ésszarű határidőn belül megjavítani,a vevő bizony jogosult a cserére vagy az elállásra, ami ugye a teljes vételár visszafizetését jelenti. Mindezt pedig a bolt köteles teljesíteni, a szerviz csak igazolja a hibát.
Háromnapos kipróbálási elállási határidő úgy másfél évtizede nincs, távollevők közti üzletnél van a nyolc nap erre.

A paragrafusokat ismerem, napi 10-12 órát foglalkozom velük és az esetbeli mentalitással kereskedő cégekkel.

Üdv: MaCS

UI: Az MPG2 tuneres TV-k nagyon nem alkalmasak a jelenlegi földfelszíni digitális műsor vételére. Sem HD-ben, sem SD-ben -- ez nem felbontás, hanem kódolás kérdése.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.06.07. 22:20:13

@GiBB0N: márpedig öcsém annak kell a felelősséget vállalnia, aki eladta.

Ugyanis az ügyféltől nem várható el, hogy futkozzon jobbra-balra, disztrubútorhoz, régiómenedzserhez, gyártóhoz, szervízhez.

És ha kötelezzük az eladót a garanciális ügyintézésre, akkor máris érdekelt abban, hogy ne adjon el szutyok HTC-t, csak olyat, ami nem döglik be, vagy ha mégis van korrekt szervíze. HTC-nek nincs, mégis eladta. Akkor szopjon az XXLGSM tulaja, ő adta el, ő profitált, most ő is szopjon!

PuruttyaIrto (törölt) 2010.06.07. 22:23:17

Nincs 3 nap? Azért fordul a pórul járt ügyfél ilyen bloghoz, hogy nyomást gyakoroljon tróger XXLGSM-re, hogy végre eljusson az agyáig a tulajdonosának, hogy az ügyfél az isten, és a kegyeit kell keresni. Ha nem képest ezt elérni, húzza le a rolót, aztán ne bohóckodjon itt a magyar adórendszer szégyenével a "0 perces bruttó"-val!

azbest 2010.06.07. 22:44:52

egyértelmű a szitu:
- a bolt valószínűleg nem a szokásos forrásból szerzi be a készülékeket, hanem valamilyen kerülő úton (talán tényleg más országból szerzett függetlenített készülékek).
- ha a bolt disztribútortól venné, akkor csak a rátett hasznát vesztené el az ára visszafizetésével (mintha meg sem vették volna), hisz a készülék árát visszakapja a disztribútortól.
- A garanciális ügyintézés kötelessége a boltot terheli a jogszabályok szerint.
- a 0%-os 0 perces használt készülék felveti az adó/vám csalás esetének lehetőségét

A pórul járt vásárló esetleg jelentheti az esetet:
- Apeh: 0% áfa trükk (esetleg csempészáru)
- Esetleg megfelelő helyen rákérdezni nem körözik e az imei-t, ha kiderül melyik ország melyik szolgáltatójánál került forgalomba, akkor nekik szólni (ők majd feljelentik az ottani szerződések megszegéséért)
- Hírközlési hatóság: nem szabványnak megfelelő készülék forgalomba hozása miatt akár rádiófrekvenciás zavarokat is okozhat.
....
Persze fogyasztóvédelemnek is mehet egy másolat.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.07. 22:59:41

@GIBBON: csak ennyit reagálnék az irományodra : a nicked magáért beszél.

Passz. Az én utolsó információm, hogy a 3 napon belüli elállás még érvényben van. (ezügyben inkább az ügyvédnek hiszek, és ha _EGYBEN_ hozza vissza az ember, visszaveszem. Nekem megér annyit, hogy minimális bukóval adom el, de visszajön az ember vásárolni hozzám).

A _VÁSÁRLÓ_ azzal áll szerződéses viszonyban akitől a készüléket VÁSÁROLTA. Írhatsz amit akarsz. A lényeg attól még az, hogy a készüléket nem lehet rendeltetés szerűen használni. Az pedig teljesen közömbös, hogy kinek a hibájából, mivel a készülék nem úgy lett eladva, hogy bárhol használhatod, kivéve : tengerszint felett 3000m, 11.45-13.45 között, trémobil hálózaton, ha van adatkapcsolat nem telefonálhatsz, etc. Ha a _VÁSÁRLÓNAK_ úgy tarja kedve, akkor oda viszi vissza, ahol vásárolta. NEKIK PEDIG ÁT KELL VENNIÜK, ÉS MEG KELL JAVÍTTATNIUK! Ha nem tudják/akarják, akkor pénz vissza, pofa sújba. Ha nem így tesz, akkor erre az eladó csak rábaszhat. Ha nem érted, menj kapálni. Ahhoz nem kell ész

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.07. 23:07:58

@PuruttyaIrto: Sajnos ez pont így van. Vissza kell venni. Szerencsére 99.999% megérti, hogy gyorsabb ha ő intézi (2~4 nappal).

sukare 2010.06.07. 23:52:59

A konkurencia iratta, az tuti. Rendszeres vásárló vagyok az XXL GSM-nél, és eddig mindenben teljesen korrektek voltak. Ennyi!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.06.07. 23:58:30

@sukare: Eddig hányszor vittél vissza hibás készüléket, hogy adják vissza a pénzed, mert nem képes megjavítani a szerviz?

Eszednélevagy (törölt) 2010.06.08. 11:00:18

kedves posztoló észnél-e vagy?!
a leírt posztodból látszik, hogy gőzöd sincs a kereskedelemhez és a szervizes dolgok menetéhez.
3 napig cseregarancia, ha hibás a készülék nagyker kicseréli ha tényleg hibás. ez kb. 1 nap, vagy ha van a boltban akkor azonnal.
utána ha visszamész a boltba hiába vered asztalt, mert tényleg nem fogja neked kicserélni, mert a szerviztől kell csereigazolást kérni és nem csere bónt (jó ég!). amíg nincs csereigazolás addig cserekészülék sincs fogd fel!
és akkor sem a bolt cseréli, hanem a nagyker az igazolás fejében amit a szerviz ad. az ilyen sötét emberek miatt, van annyi idegbeteg eladó és értékesítő, mint TE kedves posztoló!
légy már tisztában a dolgokkal (és ez másra is vonatkozik) és utána lázadj.
csereigazolás a leadástól számított 30 nap után kérhető a szerviztől, addig nem. remélem ez igy világos?! nem csodálom, ha leráznak a boltban, mert gondolom ott is így adtad elő magad!

Eszednélevagy (törölt) 2010.06.08. 11:17:16

és még egy. a jegyzőkönyv arra való, hogy elsétálj vele a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, ami az estek nagy részében úgy is a fogyasztónak ad igazat.
kicsit tisztában kéne lenni a magyarországi törvényekkel, amit nem a kereskedők hoztak meg, hanem a sokkal felsőbb körök. tény, hogy azzal áll szerződésben a fogyasztó akitől vásárol, de ha már túllépted a 3 munkanapot akkor a kereskedő ha hozzá viszed vissza a készüléket, akkor ő is maximum csak szervizbe tudja vinni és itt ugyan úgy él a 30 nap. van még 1 olyan, hogy törekedni kell a szerviznek 15 napra, de alkatrész hiánynál kihúzhatja a 30 napot. ezeket a dolgokat miért nem lehet megérteni?!
lehet rám hurrogni de a tények ezek!!!

Nanemá 2010.06.08. 11:20:01

@Eszednélevagy: El ne higgye valaki, amit ez a baromarcú, kereskedelem szégyene fentebb összehordott! Gyalázat, hogy az ilyen hozzáállású alakok még mindíg nem tüntek el a hazai kereskedelem környékéről. kispofám, ha valami szart adsz el nekem, akkor én azt visszaviszem neked, amit - ha a csereigényem jogos - azt NEKED kell cserélned, és nem küldözgethedsz sehova. Qrvára leszarom, hogy utána a "Csereigazolást" te hogy intézed a szervizzel, illetve te mikor kapsz cserekészüléket a nagykertől. Én, a VEVŐ veled vagyok szerződéses jogviszonyban, tehát te tartozol nekem hibátlanúl teljesíteni - a gyártóhoz, szervizhez, nagykerhez semmi közöm. Olvasgasd a jogszabályokat, idióta, mielőtt itt az észt osztod!

Eszednélevagy (törölt) 2010.06.08. 11:38:52

@Nanemá: nem mondta senki te magyarok szégyene, hogy nem a kereskedő cserél de ahhoz kell csereigazolás. te nem vagy tisztában a jogszabályokkal kispofám.
olvasd már el mit írtam, de látom a szövegértés neked sem volt az erősséged.
szégyen.
remélem te is fogsz még szívni :)

Eszednélevagy (törölt) 2010.06.08. 11:50:41

@Nanemá: és azért, mert TE vagy a vevő nem TE szartad a spanyol viaszt! addig amig nincs csereigazolás, vagy bármilyen papírod róla semmilyen követelésed sem jogos.
Vicces lenne ha minden olyan hülyének, mint TE minden valósnak vélt problémájára mindenki mindent kicserélne vagy pénzt visszaadna.
Szép álmokat!

Nanemá 2010.06.08. 11:57:44

1. Én is szívtam már eleget, a fajtád miatt.
2. Mint írtam, nem kell érdekeljen, hogy a kereskedő hogy oldja meg. Ő kell beszerezze a csereigazolást, nem küldözgetheti ezért a vevőt sehová, még a szervizbe se. Aki mást mond, hazudik. De amennyiben nyilvánvaló, hogy a termék gyárilag rossz, ráadásul javíthatatlan, úgy a pofátlanság teteje, ha szervizre/nagykerre hivatkozva megtagadja/késlelteti a kereskedő a Vevő kártalanítását. Fizesse vissza a vételárat,(amennyiben a csere nem megoldható), aztán intézze, amit intézni kell, ez már az ő gondja. Persze, ez a hozzáállás a te fajtádtól idegen, ezért leszarjátok akár a törvényeket is, nem csak a vevőiteket.

Nanemá 2010.06.08. 12:03:48

Valaki írta, hogy nem érdemes a szerviz helyett a kereskedőhöz visszavinni a hibás árut, mert akkor a javítás néhány nappal tovább tart. Ez igaz, viszont - sajnos - a szervizek hozzáállása a vásárlói panaszokhoz még a kereskedők hozzáállásánál is gyalázatosabb, ráadásul velük a vásárló még a jog szerint is tehetetlen - ugyanis nem állnak egymással jogviszonyban, nem úgy, mint a kereskedővel. Ezért aztán, ha sejteni lehet, hogy nem lesz egyszerű lefolyású az ügy, szerintem érdemesebb mindjárt a kereskedőhöz fordulni a panasszal. Nem beszélve arról az esetről, amikor valaki a bivajbasznádi vegyesboltban vesz meg egy műszaki cikket, aminek az egyetlen márkaszervize Bp-en van. Nehogymá a vásárló bajlódjon a szervizbe juttatásával!

Greg Popafox 2010.06.08. 12:27:31

@Eszednélevagy:
"remélem te is fogsz még szívni".

basszus, de korrekt csávó vagy te.

Gubics 2010.06.08. 12:31:17

@Nanemá: Te tényleg nem figyelsz Eszednélevagyra. Ami részedről jogos, hogy visszaviszed a kereskedőhöz, de a szervizt ő sem tudja megkerülni. Hidd el, voltam üzletvezető, tudom mik a jogszabályok. Sajnos addig a kereskedő nem tud mit tenni, amíg nincs róla papírja, ahogy Eszednélevagy írta.
Nem a kereskedő hibája, hogy a magyarországi szerviz morál a béka segge alatt van! És senki nem írta azt sem, hogy neked kell bajlódni a szervizzel. Aki szervizbe akarja vinni vigye és tény, hogy tényleg gyorsabb. Ha a boltba viszed vissza szíved joga, de a boltból is a szervizbe megy és onnan még lehet vissza a gyárba. Elég ilyen ügyet intéztem már életemben sajnos, de a hátam közepére sem hiányzik

dudy 2010.06.08. 12:32:36

Az ember ezeknek a gagyi és marha drága kütyüknek a megvásárlásával csak a gondot veszi meg magának! És ha megnézed majd 6500 Ft-ot kifizetsz havonta arra, hogy neked HTC HD2-es telefonod van. De hát neked kellett, TE tudod! :o)

Kicknick 2010.06.08. 13:44:54

Ha nem sütne a nap én is felidegesítettem volna magam. Egyrészt a sztorin, másrészt a kommenteken.
Csak egy gondolat : meddig tartott volna a kereskedőnek visszavenni a kütyüt és eladni egy nemTmobilos ügyfélnek?
Amúgy örülök a posztnak, most már legalább tudom hogy a másfél éves fullHD képes tévém szart sem ér...

Redface 2010.06.08. 13:49:53

@Eszednélevagy:Igen, észnél vagyok. De én inkább nem minősítelek téged, mint azt Te tetted a "sötét" jelzővel, minősít téged az, amit írtál, a stílusodról nem is beszélve.
De ha már annyira okos vagy, míg én ennyire sötét, megtennéd, hogy leírod nekem, hogy mit kellene tennem, vagy Te mit tennél a helyemben!
Várom válaszodat.

Nanemá 2010.06.08. 15:02:57

@Martinkóné Szőgyi Marika: No, azért nem kell a TV miatt elkeseredni, a probléma egy most 20e. Ft-os (de jövőre már szerintem feleennyi) SetTop-Box vásárlásával orvosolható lesz.

Nanemá 2010.06.08. 15:44:00

@Gubics: Mondom én, hogy itt a kereskedők mentalitásával van a gond. A kereskedőnek gondja van a gyártóval/szervizzel a reklamáció érvényesítése terén, ezért ezt a kellemetlenséget igyekszik áthárítani a vevőjére, akiből pedig végsősoron a gyártó/kereskedő/szerviz él. Vajon miért van ez, hogy számos, homáros kommentelő tapasztalata szerint ez a nagy "nyugaton" másképp van? Ugyanazon márkák esetében is? Hát én elárulom! Mert ott az emberek (vevők, bóti dolgozók, szervizesek egyaránt) nem a cocilista hiánygazdaságban szocializálódtak, ezért aztán kikövetelték már régen maguknak azt, ami a pénzükért jár. Nekünk itt K-Európában ezt a küzdelmet még meg kell vívnunk. De ennek nem az a menete, hogy a vásárlók magányos Don Quijote módjára vívják a szélmalomharcukat a szervizekkel/gyártókkal/Nagykerekkel/Fogy.Védelemmel - tehát azokkal, akikkel igazából semmi dolguk sem kellene, hogy legyen. Sokkal inkább az lenne a megoldás, hogy aki selejtet vett, az vigye vissza a kereskedőnek (erre a jogi háttér adott), és a kereskedő a vásárló gyors kártalanítása (azonnali csere v. pénzvisszafizetés, természetesen mindez csak indokolt esetben) UTÁN vívja meg a maga harcát a hazai képviselettel. Ez a kiskereskedő esetében csupán annyit jelentene, hogy továbbítja a selejtet a Nagyker felé (tehát nem a szerviz felé, erre megint van jogszabály), aztán a nagyker küzdhet a hazai képviselettel/importőrrel. Tehát a láncolat másik végén fog csattanni az ostor, de addigra már nem a "kisember" áll szemben a "csúnya-nagy-gonoszmultival" hanem egy nagykereskedő, akivel esetleg már kevésbé mer a gyártó (képviselet) ujjathúzni, mert nem egy nyamvadt 100e. Ft-os per elvesztése lesz a tét, hanem esetleg a helyi piacról való kiszorulás. Tudok rá néhány példát, amikor a nem megfelelő szervizháttér miatt szüntették be nagykereskedők egyes márkák Mo-i forgalmazását. De rögtön betöltötte a keletkezett űrt egy másik gyártó. Tehát nem kell félni érvényesíteni a jogainkat, ugyanis a piacgazdaságban a Vevő az úr.
Persze, értem én, hogy erősen vitás esetekben a kereskedő először szakvéleményt kér, mielőtt kártalanítana, no de hogy egy nyilvánvalóan hulladék, de méregdrága cipő esetén a reklamáló vevőt elhajtják a sunyiba, azért ez nonszensz. (Tudom, ez már egy másik poszt.)

Redface 2010.06.08. 15:53:52

@Eszednélevagy:
"a leírt posztodból látszik, hogy gőzöd sincs a kereskedelemhez és a szervizes dolgok menetéhez."
Ez valóban így van és ezzel találtál egy piaci rést, szerintem szervezz nekünk vásárlóknak oktatást, hogy viselkedjünk, ha problémáink adódnak a nálatok megvásárolt termékek minőségével.
Valóban nem végeztem kereskedelmi főiskolát, mint az az írásaidból kiderül, Te sem.
Mindenesetre köszönöm, hogy legalább itt kioktatsz.
Kérlek sorold tovább, hol hibáztam!

Nanemá 2010.06.08. 16:04:32

@Redface: A kereskedelemhez a kereskedőnek kell értenie. A vásárlónak bőven elég a "vásárláshoz" értenie, vagyis ahhoz, hogy hogyan legyen tudatos vásárló, aki képes érvényesíteni a jogait. A többi már legyen a kereskedő problémája, ezért hagyjuk nála a pénzünket. Ennyi.

Redface 2010.06.08. 16:07:49

@Nanemá: Ezt eddig én is így gondoltam, de most, hogy @Eszednélevagy barátunk felvilágosított, kicsit elbizonytalanodtam. :)

Zolikaa 2010.06.08. 16:33:11

Sziasztok!

Eszednélvagy-nak van 100 % igaza.
VAn olyan hogy a szervíz, avagy a gyártó azt mondja hogy a készülék nem javitható, sőt, szériahibás.
Ez esetben ha ő nem adja vissza a pénzt ad egy cserepapirt, amit a kereskedőnél lehet beváltani. De ha az ember normálisan viselkedik, van olyan hogy a szevriz kicseréli a terméket egy másik tipusra.
Minden esetre a pénzt azért mert Te azt mondod 4 hónap után h ez neked nem kell nem fogod visszakapni.

Egyébként a HTC még mindig normálisabb volt veled mint a Nokia, legalább korrekten megmondta hogy a T-Mobil a szar. A nokia 3 szor elküldte volna a készülékedet és negyedszerre talán kicserélte volna egy ugyanoylanra ami ugyanugy szar lett volna. Legalább tudod mi a gond.

A kereskedővel meg a jogviszonyal csak az a baj, hogy a szerviz, mint harmadik fél ehez hozzányúlt, így minden felelőséget átvett a kereskedőtöl, ezek után hiába pereled a kereskedőt, ha már a készüléket egy harmadik fél szétszedte és arról még bizonyiték is van.

A HTC-nek meg van jósok pénze jó ügyvédekre, és ha nyersz is, valóban nyerni is fogsz?

A szervizesekről és az eladókról meg annyit hogy jó esetben eléri a fizetésük a 100 000 Ft-ot, ne csodálkozz hogy nem hatja őket meg a Te 150 000 Ft-os PDA-t, amin nemtudsz egyszerre facebook-ot olvasni és telefonálni. Persze biztos megdolgoztál érte, nem vitatom, csak jobb ha ezt szem előtt tartod.

Nanemá 2010.06.08. 16:47:42

@Zolikaa: Hogy bírsz te is ennyi hülyeséget összehordani? "A kereskedővel meg a jogviszonyal csak az a baj, hogy a szerviz, mint harmadik fél ehez hozzányúlt, így minden felelőséget átvett a kereskedőtöl, ezek után hiába pereled a kereskedőt, ha már a készüléket egy harmadik fél szétszedte és arról még bizonyiték is van." - Hiszen pont ezért kell egyből a kereskedőhöz menni a szerviz helyett. Miután te átadtad a készüléket a kereskedőnek, tök mindegy, hogy ki-mit csinál vele, neked mindvégig a kereskedővel van jogviszonyod, tehát veled szemben ő felel mindenért, ez a törvény, akár tetszik neked, akár nem. És egy sajnálatosan hibás gyakorlat nem írhat felül egy törvényt, még akkor sem, ha ezt esetleg a garancialevelen írásban feltüntetik, ugyanis a törvényben foglaltaktól a vásárló számára hátrányosan eltérni nem lehet, még akkor sem, ha ezt a vásárló a tájékozatlansága okán esetleg a vásárláskor elfogadta.
"A HTC-nek meg van jósok pénze jó ügyvédekre, és ha nyersz is, valóban nyerni is fogsz?" - pont erről írtam már fentebb - hogy nem a vásárlónak kellene megvívnia ezt a harcot, hanem a kereskedelemnek. És még érdeke is fűződik hozzá, tudniillik a vevők megtartása. És az, hogy kinek mennyi a fizetése, az pont senkit sem érdekel. Nem a fizetést kellene keveselni, hanem a biztos munkahely megmaradása miatt kellene inkább aggódni.

Redface 2010.06.08. 16:49:10

@Zolikaa: ha én rólad azt mondom, hogy 42-es az IQ-d, akkor az úgy is van?
Mondani mindent lehet, de ezt bizonyítani kellene, nem gondolod?

Zolikaa 2010.06.08. 18:01:17

:) Idegbajos brigád vagytok:)
És nem tudtok értelmezni jól szöveget.

Ha én megveszem a Te tv-det
használom
majd tönkremegy benne a panel
elviszem és szervizeltetem
ahol szervizelik is
jegyzökönyv is készül, de kiderül h a panel nem volt szar csak az én szemem túl jó a panelhez

Utána vigyem vissza hozzád?
Fél év után?
És követeljem h add vissza a pénzem???

Visszaadnád?

Mert ha igen, sztem ne nyiss boltot

Zolikaa 2010.06.08. 18:06:17

Jó nehéz felfogásotok van, dehát ebből él a magyar bíróság xDDD

Egy kérdés
Én veszek tőled egy TV-t
Használom

Úgy hiszem h rosz
Elviszem egy szervizbe
Megjavitják
Kiderül hogy ugyanaz a hiba
Kiderül h nem hiba, hanem ez ilyen.

Eltelt fél év
Akkor mondom jó, ha a szerviz nem veszi vissza majd visszaviszem a kereskedőhöz.

Te visszavennéd??

Mert kiderül hogy a TV nem ugy tudja a képet megjelenitetni ahogy azt szeretném? De közben jó?

Mert ha visszavennéd sztem ne nyiss boltot...

Hamar csődbe mennél xDDD

Redface 2010.06.08. 18:14:40

@Zolikaa:
A jegyzőkönyv szó szerint idézve:

„A készüléket a mai napon (2010-05-16.-án) megvizsgáltuk, és a kedves ügyféle által jelzett hibát tapasztaltuk.”

Ugye nem kell tovább ragoznom.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.08. 18:51:35

@donfuligjimmy: Kapard elo azt a harom napos paragrafust legyszi. Megyek az euronicsba led tv-t venni es 3naponta visszaviszem. Ha nincs baja miert vennek mar vissza szerinted?

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.08. 18:56:07

@Redface: Irtad fentebb a kolleganak, hogy sorolja fel, hol hibaztal.
Megteszem:
1. Ha szar volt nem kellett volna varni vele 3 honapot. Ha 3 napon belul visszaviszed akkor el a penzvissza, vagy csere vagy amit akarsz
2. Ha mar altalad lobogtatott "platinakedvezmeny"-ed van, mi a rak faszaert nem vettel a t-nel hasonlo kategorias telefont (ja tudom, mert neked ez kellett)
3. Ha annyira fontos az a tetves telefon, miert nem hordozod a szamod valamelyik szolg-hoz, a platinakedvezmenyed megmaradna, irtad hogy vannak "ugyfeleid", gondolom nem CSAK erre az egy szamra van...

Ennyi eleg? Mert kapasbol csak ez a harom jutott eszembe...

Redface 2010.06.08. 19:11:19

@Tomasz_a_gozmozdony:
1. Mivel nem én hallottam, hogy szar, hanem azok, akikkel beszéltem, ezért eleinte annyira nem zavart, illetve nem engem. Később bíztam benne, hogy megoldja a szoftver frissítés, de nem oldotta meg.

2. Az a hibám, hogy ilyen telefont vásároltam? Ez komoly?

3. Miután 1 hónapig szervizben volt, utána meg úgy kezelték a problémámat, mintha még én lennék a hülye, elment a kedvem ettől a telefontól, sőt, még a HTC-től is. Nem azért mert szar, hanem azért, mert így kezelik a problémákat.

Még valami?

Zolikaa 2010.06.08. 19:13:45

Sztem menj be a szervizbe, és kérj tőlük egy cserepapirt, amit a kereskedő elfogad és azzal vissza tudja venni

Vagy valami hasonlót
Vagy hogy cseréljék ki olyanra aminél ez a hiba nem áll fenn

Egyik imerősöm egy fényképezőgéppel járt úgy, hogy tönkrement a gép két hónap után, az Olympus nem tudta megjavitani és egy ujabb tipusra cserélte a gépét.

Szóval ő jól járt, ugyan másfél hónapot várnia kellett

Ilyen is van.

De ebben csak a gyártó tud segiteni.

Hidd el hogy sem a kereskedő és sem a gyártó nem akar neked rosszat

Egyébként a T felé jelezted már ezt a problémát?
Lehet hogy egy szolgáltatás nincs megfelelően beállítva a sim kártyádon, vagy régifajta a sim kártyád és újra kellene cserélni??

Redface 2010.06.08. 19:25:24

A boltos és a szerviz vezető előttem beszéltek a kölcsön telefonomról, a szervizes ott mondta el, hogy ő nem állíthat ki ilyen papírt.

Nem tudják olyanra kicserélni, aminél ez a hiba nem áll fent. Elolvastad Te egyáltalán a posztot?

Nem jeleztem a T felé a problémát és nem is fogom. Ők sem az én kártyámmal tesztelték, mert azt nyilván nem hagytam ott.

Nem kell ez, vagy másik ilyen készülék. Ez nem szolgáltatás, amit ebben az országban nyújtanak a vásárlóiknak.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.08. 19:27:06

@Redface: Ilyen xxl fele ratyiknal az az alap hogy kiprobalom hogy rendesen mukodik-e. A t-nel, ha UJ (tehat nem "fizikailag uj, 0 perces hasznalt" ) telefont veszel, felhivnak rajta meg a boltban, hogy lehet-e hallani, ill. mukodik-e a mikrofon...
Nem baszogatni akarlak, csak azert gondold at egy kicsit, hogy mi miert.
Pl. forumokat is olvasgathattal volna, amint irtad utolag megnezted es masnak is volt problemaja.
Amugy irtad, hogy elment a kedved a HTC-tol, nem azert mert szar. Megint bejonnek a mestersegesen gerjesztett igenyek, nem szar a telefon, csak az alapfunkciojat nem tudja teljesiteni (nem lehet vele telefonalni) :)))

Zolikaa 2010.06.08. 19:42:59

De miért nem szólsz a T-Nek??

Gondoltam hogy nem a te kártyáddal tesztelték, de a sim kártyáknak van kiadási idejük, lehet hogy amivel tesztelték az egyidős a tiéddel, és lehet hogy egy új sim kártyával nem csinálná ezt a dolgot?

Ingyen kicserélik

Telefon szevizbe dolgoztam régen, sok ilyen volt hogy a szolgáltató volt a hüyle és sokszor volt h felhivtuk a szolgáltatót az ügyféllel, persze tagadtak mindent, de eltelt pár perc és láttunk csodát jólett minden.

Redface 2010.06.08. 19:45:05

@Tomasz_a_gozmozdony:
Rendben, akkor most szerinted nyeljem le a békát?
Amikor vettem a készüléket, kb. 250 oldalas volt a fóruma, beleolvasgattam, de nem nyálaztam végig az egészet.
Azt meg, hogy ki, milyen készüléket vesz magának, nyilván az egyéni igényei határozzák meg. Gondolhatod, hogy ha előre láttam volna ezt a kálváriát, messziről elkerültem volna még az Oktogont is.

Redface 2010.06.08. 19:46:13

@Zolikaa:
Azért nem szólok a T-nek, mert
1. nincs nálam a telefon és már nem is lesz
2. a pénzemet akarom vissza

Zolikaa 2010.06.08. 20:09:39

Sok sikert hozzá, amúgy ha hipermarketbe veszed meg csak hogy tudd még szarabbul jársz.

úgyhogy itt nem a boltra kellene haragudni, ezt akárhol játszod el így jársz.

Ennek egy ellenszere van:
TUDATOS VÁSÁRLÁS

Redface 2010.06.08. 20:24:13

@Zolikaa: Rosszabbul? Meséld már el, hogyan? Nincs pénz, nincs telefon? Hogy tudnak még jobban kicseszni velem?

Zolikaa 2010.06.08. 20:55:08

mondjuk bepereled őket,
És ha vesztesz??

És ha vesztesz megkapod a telefont akkor már télleg szart se fog érni.

Most még el tudnád adni úgy hogy ne bukj rajta sokat, kiprobáltad, fasza, tanulópénz, ennyi. Ügyet csinálsz belőle vagy nyersz vagy nem. Kétesélyes, de ha vesztesz nemcsak a telefont bukod el

Redface 2010.06.08. 21:39:53

@Zolikaa: Nem vesztek, nagyon egyértelmű a sztori.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.08. 22:26:54

@Redface: nem mondtam hogy nyeld le a bekat, de sajnos jelen allasban semmit nem tudsz tenni, es ezt te is pontosan tudod. Mas kerdes, hogy ez nem jol van igy. Nagyon nem....

Redface 2010.06.08. 22:31:08

@Tomasz_a_gozmozdony: Ez óriási nagy tévedés, elvégre jogállamban élünk.

Pdudas 2010.06.08. 22:57:22

Nagyon valószínű hogy a telefon származásával valami nem teljesen korrekt(nem vadiúj, nem gyárilag független, nem erre a kontinensre/országba szánták, vám és áfa csalást követtek el a forgalmazásakor).
Véleményem szerint az XXL-nek most fülét-farkát behúzva kellene kártalanítani az ügyfelet - akkor talán nem lenne egy kurva nagy negatív reklám ez a topik.
Ellenkező esetben meglehet hogy a keresők élvonalában találja a homárt ami elég szarul jön ki a hirdetései mellett. Volt már erre példa.

Visszatérve a T-mobile felelősségére: a T-mobile nem forgalmaz ilyen típusú készüléket, ergo alapból nem tud foglalkozni az üggyel. Amit nem forgalmaz annak a működését nem garantálhatja a saját hálózatán. Ez ennyire egyszerű.

thomy 2010.06.08. 23:15:59

Sajnos az ügyvéd nem tud majd sokat kezdeni az XXL GSM-el, ugyanis a mai szabályok szerint valóban 3 napig kötelesek visszavenni ha hibás,
viszont a szervíznek egy bizonyos időn belül újat kell adnia ha nem tudja megjavítani...

Egyébként az XXL egy esetben köteles visszavenni a készüléket:

ha a szervíz vagy a forgalmazó egy cserepapírt (vagy bónt mindegy hogy hívjuk) állít ki, ezt tőlük kell kérni esetleg követelni :)

Ez persze általában beváltható kp.-re is hiszen a cég utólagosan megkapja a telefon ellenértékét vagy egy jó készüléket...

Az más kérdés hogy az xxl ha új állapotú volt a telefon, visszavehette volna, vagy legalább levásárlást ajánlhatott volna és eladhatta volna egy Vodafone vagy pannon (Telenor) kártyát használó vásárlónak...

Persze csak merő jóindulatból...

A tanulság:
vagy Speedshopban vagy pl.: Media-Saturn boltokban vegyél ilyet, mert ott még vissza is veszik, vagy neked is megfelelő megoldást találnak!
HTC-ben leginkább a Speedshop a legtapasztaltabb...
Üdv. Thomy

thomy 2010.06.08. 23:18:15

@Redface: Jogállamban élünk, csak nem mi döntjük el hogyan alkalmazzák a jogot...

thomy 2010.06.08. 23:25:53

Egyébként a gyártóval nem hiszem hogy fel lett véve a kapcsolat hiszen magyarországon nincs a HTC, csak van egy beszállítójuk, akik szarnak rá, hogy mi az a support...
Javítson ki valaki ha tévednék, de úgy tudom így van van egy weblapjuk és kész...
Viszont a HTC Global support lehet h tudna segíteni, bár ez már gondolom nem szempont...
kb. 8-10 éve használunk HTC-ket egyetlen készülék kivételével nem volt még semmilyen panasz, pedig nem 1-2 készülékről van szó...
HD2-ről én is hallottam hibákat, de többnyire ROM jellegű volt...

Pr3t0ri4n 2010.06.09. 05:09:44

Sokat olvasgatok blogokat, de még nem kommenteltem. Most érzem azt először, hogy muszáj hozzászólnom.

Ami itt megy az undorító.

Az az undorító hogy bizonyos hozzászólók kihasználják az oldalt (alkalmat) arra, hogy lejárassanak egy jól működő céget (XXL-GSM). Itt reklámoztok, hogy menj a SpeedShop-ba vásárolni. Ezt nem kéne, és ha lenne itt egy normális moderátor már rég leblokkolta volna a hozzászólást.

a telefon meg nem hibás csak egy bizonyos szolgáltatóval ami nem a telefon hibája.

Igenis van magyarországon eredeti HTC képviselet, és ha mások lejárató szövege alapján nem itthoni lenne a telefon azaz nem eredeti magyarországi garanciás tudtommal nem is foglalkoznának a javításával.

Ha külföldi lenne a telefon vagy külföldről származó, nem is lenne olyan garancia lap vagy garancia forma amivel itthon foglalkoznának.

vannak itt hozzáértők és vannak nem hozzáértők.

aki tisztában van a dolgokkal tudja, hogy a kedves RedFace nem fog kapni 1 forintot sem, főként több hónap után. sajnos ez van. Ha mégis akkor az XXL eléggé önfeláldozó a vásárlói felé.

annyit még hozzá RedFace látom nem vagy szegény mert hát van kilóötvened egy HTC-re.

azt kívánom neked az életben ez dolog legyen a legnagyobb problémád.

Pr3t0ri4n 2010.06.09. 05:11:58

ja mégvalami mért írja mindenki hogy a telefon hibás?

Gubics 2010.06.09. 11:37:06

@Nanemá: Na látod, le is írtad a fő lényeget a "nyugat" szót! Sajnos nem ott vagyunk és tény, hogy ott tényleg minden máshogy megy csak tudod itt ezt velünk meg is lehet csinálni amit ott nem (értsd ezt a kiskereskedőre és a végfelhasználóra)!
Sajnos semmilyen szempontból nem vagyunk nyugat és még egy jó darabig nem is leszünk! A nagykereskedők és a gyártók azt csinálnak itt amit csak akarnak, mert megtehetik!

Gubics 2010.06.09. 11:39:17

@Redface: Ez neked jogállam amiben élsz?! :)
Én inkább másnak hívnám, de ha így érzed, akkor biztos semmi gondod nincs az életben :)

Redface 2010.06.09. 12:06:34

@Pr3t0ri4n:
„Ami itt megy az undorító.

Az az undorító hogy bizonyos hozzászólók kihasználják az oldalt (alkalmat) arra, hogy lejárassanak egy jól működő céget (XXL-GSM). Itt reklámoztok, hogy menj a SpeedShop-ba vásárolni. Ezt nem kéne, és ha lenne itt egy normális moderátor már rég leblokkolta volna a hozzászólást.”

A hozzászólásokért én nyilván nem tudok felellőséget vállalni, de amit én leírtam, az mind igaz, papírokkal is bizonyítani tudom. Semmilyen másik GSM üzlethez nincs semmi közöm és ezek után nem is lesz.

„a telefon meg nem hibás csak egy bizonyos szolgáltatóval ami nem a telefon hibája”

Ezt honnan veszed? Ezt vizsgálja most a HTC és állítólag a T-MOBILE is, értesítést a vizsgálat eredményéről még nem kaptam. Ezek szerint Te már igen, mert tudod a végeredményt?

Amúgy nem állítom, hogy a telefon a hibás, viszont azt igen, hogy vettem egy készüléket egy üzletben (nem a józsefvárosi piacon), és a készülék egy percig sem működött nálam rendeltetésszerűen. Amennyiben a készülék nem javítható, vagy cserével nem orvosolható a hiba, úgy jogomban áll elállni a szerződéstől és a kereskedő köteles a vételárat visszafizetni. Ez nem opcionális, hanem kötelezettség.

„Igenis van magyarországon eredeti HTC képviselet, és ha mások lejárató szövege alapján nem itthoni lenne a telefon azaz nem eredeti magyarországi garanciás tudtommal nem is foglalkoznának a javításával.”

Az, hogy tudtoddal mivel foglalkoznak és mivel nem, engem nem érdekel, az , hogy az én készülékemet egy hónap után ugyanúgy adták vissza, mint ahogy bevittem, igen.

„aki tisztában van a dolgokkal tudja, hogy a kedves RedFace nem fog kapni 1 forintot sem, főként több hónap után. sajnos ez van. Ha mégis akkor az XXL eléggé önfeláldozó a vásárlói felé”

Pontosítalak, másfél hónap. Írod, hogy sajnos, valamiért mégis úgy érzem, hogy Te ennek drukkolsz. Nem tudom ki vagy és, hogy állíthatsz ilyeneket ennyire magabiztosan, de nem is nagyon érdekel. Az írásod alapján kereskedő lehetsz, de ezekben az ügyekben egy adott pont után, már nem a boltok döntenek, hanem a hatóságok. Lehet velem vitatkozni, de ez sem fog változtatni ezen.

„annyit még hozzá RedFace látom nem vagy szegény mert hát van kilóötvened egy HTC-re.”

Az, hogy mennyire vagyok szegény, vagy gazdag, nem ide tartozik. Ha ez szerinted egy érv az üzlet viselkedése mellett, akkor gratulálok. A telefont nem sznobságból vettem. Mivel nincs laptopom, nekem fontos volt, hogy a telefonomon tudjak levelezni, illetve netezni. Amúgy a telefon ára egészen pontosan 136.900 Ft + 0% ÁFA, ha nekem ez a pénz nem számítana, lehet, hogy nem írogatnék róla ennyit.

„azt kívánom neked az életben ez dolog legyen a legnagyobb problémád.”

Ha már a jókívánságoknál tartunk, én meg azt kívánom neked, hogy sok ehhez hasonló problémába szaladj bele, mint vásárló.

Redface 2010.06.09. 12:11:32

@Gubics:
Rengeteg problémám van az életben, mint mindenki másnak is.
Ez a szitu, csak egy a sok közül. De az biztos, hogy én több hasonló ügyet nem nyelek be.

Nanemá 2010.06.09. 13:36:04

Gubics 2010.06.09. 11:37:06
"...Sajnos semmilyen szempontból nem vagyunk nyugat és még egy jó darabig nem is leszünk! A nagykereskedők és a gyártók azt csinálnak itt amit csak akarnak, mert megtehetik!" - És akkor most húzódjunk egy sarokba, és csendben keseregjünk? Vagy inkább tegyünk valamit ellene? A tiédhez hasonló mentalitással nem is fog semmi változni. Pedig szerintem a "Homár" is pont ebből a célból jött létre, hogy a helyzet javuljon. De te mit csinálsz itt? Eltévedtél? Nem az égtáj (Ny. v. K.) befolyásolja a dolgok alakulását, hanem az emberek (tehát mi magunk) mentalitása, hozzáállása. Tehát nem a "gyártóktól" vkell várni a változást, hanem saját magunknak kell változnunk. Már számtalanszor kiderült, hogy egyes, más országokban egyébként teljesen korrekt "gyártók" gyalázatos hozzáállása éppen a Mo-i ügyintézők (képviselők) lelketlen, beleszarós hozzáállásából ered! Röviden: magunkat (egymást) szivatjuk.

Gubics 2010.06.10. 12:28:02

@Nanemá: Nem az én mentalitásommal van a baj, hanem azzal, hogy ebben a k..va országban a kisembernek kuss a neve. Lásd például az igazságszolgáltatást. És ez csak egy példa volt, a többit had ne soroljam szerintem tisztában vagyunk vele mindannyian. Ha kimész az utcára a rend nagy őrei kilövik a szemed és kitörik a csuklód és még jól meg is vernek még akkor is ha ártatlan vagy.
Szóval nem az én mentalitásom itt a gond hanem az ha rosszul vagyok az utcán vagy éppen a egy kisebbségi brigád veri a fejem az értékeimért te is ugyan úgy elsétálnál mellettem az utcán mint bárki más ebben az k..rva országban. Persze ilyenkor a rend nagy őrei közelben sincsenek vagy nem csinálnak semmit arra hivatkozva, hogy nem csinálhat semmit amíg vér nem folyik.
Szóval mit akarsz te ebben az országban?

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.10. 18:08:16

@Redface: kerdes, megeri -e elni a bonyolult rendszerben az allitolagos jogaiddal.

Szőkenő · http://szokenoblog.blog.hu 2010.06.11. 12:29:38

@Tomasz_a_gozmozdony:
Hosszú távon biztosan megéri, mert ha ezt soha nem tesszük meg, nem fog változni semmi.
Amúgy az XXL GSM kifizette a készülékem vételárát, így részemről lezártnak tekintem az ügyet.
Köszönöm a Homárnak a megjelenést.

Redface 2010.06.11. 16:19:23

Hosszú távon biztosan megéri, mert ha ezt soha nem tesszük meg, nem fog változni semmi.
Amúgy az XXL GSM kifizette a készülékem vételárát, így részemről lezártnak tekintem az ügyet.
Köszönöm a Homárnak a megjelenést.

kendtamas 2011.02.03. 12:57:50

Nos, 2010.11 vásárlás, szintén HD2 modell.
A probléma valós nekem is, és a neten böngészve akadtam az írásra, mivel ROM frissítésbe futottam keresgéltem és ha már infót keres az ember egy készülékkel kapcsolatban, akkor beleolvasgat mindenbe ami az adott modellel kapcsolatos.

Mivel nekem mint készülék tulajdonosnak nem tűnik/tünt fel a probléma, csak a leírtak alapján kapisgáltam, h az ügyfelek már reklamáltak olykor, h rosszul hallanak (mintha egy kereszteződésből beszélnék velük), persze nem feltételeztem h a készülékemmel lenne a gond.

A probléma szintén aktív adatkapcsolat esetében jelentkezik.

Meglátásom szerint két irányba kellene elindulni:

- készülék ROM hiba
- szolgáltató technológiai hiba

Mindkettő egyszerűen kizárható szerintem.

ROM hiba:
- nekem eredetileg valami 1.66.xxx verzió volt, amit a HTC oldaláról letöltött 3.14.xxx-re frissítettem.
Érdekes, h a hibajelenség az eredeti ROM-al nem jelentkezett (vélhetően) nem volt panasz az ügyfelek részéről.
Viszont a frissítés óta többen panaszkodtak...

Na most vagyok gondban, mert az eredeti ROM-ot nem tudom visszaállítani, ugyanis a HTC.com oladláról nem tudom letölteni a készülék sorozatszámát nem fogadja el a rendszer (csak itt jelenik meg a 1.66.xxx verzió), a HTC.hu oldalon keresztül valami 1.48.xxx oldROM érhető el valamint a 3.14.xxx ami felkerült, itt rendben érvényes a sorozatszám mellett.

Persze a MAGYAR nyelv a ROM frissítéssel el is veszett, emiatt is felvettem a kapcsolatot a HTC-vel, nem sok sikerrel, persze erre is már rátaláltam (megoldás) h ugye SUNNYSOFT...amiről a gyártó oldalán egy kumma szó nem esik!
Ezt meg is írom nekik, mert vicc a hozzáállása a HTC support-nak.

Pedig direkt hivatalosan disztribútortól vásárolt készülékkel élek mindig, amit munkára használok!

Szolgáltató rendszerének a hibája:
Nos mivel van még két szolgáltató, és hivatalosan független a készülékem (mindig ilyet használok) másik netes kártya betesz és mehet a hivás/hívásfogadás teszt.

Amúgy volt már arra példa az évek folyamán, hogy adott szolgáltató harderében hiba volt és emiatt jelentkeztek problémák adott készüléknél/szolgáltatásnál.

Tehát meglátásom szerint nem kell egyből harakirizni, nyugodtan nézze át a rendszerét a szolgáltató is (t-mobil), hátha mégis ott van vagy ott is van a jelenséget kiváltó ok/okok.

Megírom a tapasztalatokat, egyben továbbítom a problémát a HTC-nek is, mint készülék gyártónak.

Kérdésem, h hogyan lehetne az eredeti 1.66-os ROMot hivatalosan megszerezni, vagy kérem jelentkezzen olyan (akinek 1.66.xxx ROMos a készülékbe, esetleg nemrég vásárolta azt) akivel csinálhatnánk pár tesztet a probléma forrásának tisztázására.

Én nem elégszem meg azzal, h fizessék vissza az árát, nekem KELL a készülék, és annak TUDÁSA/SZOLGÁLTATÁSAI.
Meglátásom szerint meg kell oldani a problémát!

Bocs a hosszért, remélem megtaláljuk közösen a megoldást is.

Üdv Tamás
süti beállítások módosítása