Nekünk már a sztori végigolvasásától felment a vérnyomásunk, úgyhogy el tuduk képzelni, Attila hogy érezte magát, miközben próbálta egyezkedni a bolttal, akiktől a T-s kártyával hibásan működő drága telefonját vette. Amíg ilyen boltok lesznek, a Homárnak mindig lesz munkája. Na meg az ügyvédnek, aki most nekiáll szétszedni az XXL GSM-et.
2010.02.25.-én az XXL GSM Teréz krt.-i boltjában vásároltam egy HTC HD2 típusú készüléket. Kedveltem, szerettem, élveztem, nem úgy mint azok, akik felhívtak engem vagy akiket én hívtam fel, mert ők mind arra panaszkodtak, hogy kb. úgy hallanak engem, mint ha valami forgalmas autópálya mellől vagy inkább annak közepéből beszélnék. Bevallom nem esett túl jól, amikor a második napon az egyik megrendelőm konkrétan azt vágta a fejemhez, hogy dobjam ki azt a szart, amiről beszélek és vegyek egy normális telefont.
Ez a hibajelenség azért is kellemetlen, mert ugye nem engem, a készülék tulajdonosát idegesíti, hanem azokat, akikkel beszélek, ezért kezdetben nem is foglalkoztam vele, de egyre többen panaszkodtak. Írtam telefon is a fórumára, hogy valakinek volt-e már hasonló problémája, de azt válaszolták, hogy csak régebben, amit egy Rom frissítéssel simán megoldhatok, hát frissítettem. Voltak dolgok, adatok, amik eltűntek a PDA-ról, de a hibajelenség az maradt, ezért hát besétáltam vele a HTC szakszervizbe (2010.04.16.) az E-care Solution Kft.-be, hogy orvosolják a problémámat. Kértem cserekészüléket, de nem tudtak adni, mondván, hogy nekik olyan nincs, ők csak a szerviz. Semmi gong, majd kérek kölcsön valakitől, mert a régi telefonomat már oda ajándékoztam a keresztfiamnak, gondoltam úgy is pillanatok alatt megjavítják, és végre élvezhetem a készüléket, amivel ezt leszámítva maximálisan meg voltam elégedve. 2 hét után türelmemet vesztve megpróbáltam felhívni a szervizt, nem volt egyszerű, mert hol foglalt volt a vonal, hol meg csak egyszerűen nem vették fel, de hiányzott a telefon, összeszoktunk az együtt töltött kis idő alatt, ezért kitartóan próbálkoztam, aminek két és fél óra alatt meg is lett az eredménye. Elmondták, hogy a készülékem éppen alaplapra vár, de nem tudják mikor érkezik meg, mert hála az Eyjafjöll vulkánnak nemhogy akadozik az alkatrész utánpótlásuk, hanem egyenesen megszűnt. Hát mit tehettem, vártam tovább fogyatkozó türelemmel.
Vártam, vártam és vártam, hogy megjön az alaplapom, mehetek érte, de semmi ilyesmi nem történt, így ismét telefonáltam, gondoltam felhívom rá a figyelmüket, megnyitották a légteret, 2 nap alatt sikerült őket ismét elérnem, kérdeztem, mikor lesz alaplap, mondták, fogalmuk sincs. Így ismét vártam. A negyedik héten elfogyott a türelmem, a telefont már meg sem próbáltam, inkább e-mailbe írtam, hogy nem kívánok a továbbiakban Godot-ra, vagy az alaplapra várni, kérem a készülék cseréjét. Semmi választ nem kaptam. Először itt szakadt el a cérnám. A következő mailemben már a készülék árát kértem, ekkor már egy hónapja volt szervizben a nem egész 3 hónapos PDA.
Ekkor válaszoltak az első levelemre:
„Üdvözlöm!
Elkészült a készülék!
Üdvözlettel:
e-care
----- Original Message -----
From: ***********
To: e-care@e-care.hu
Sent: Tuesday, May 11, 2010 10:52 AM
Subject: HTC HD2 telefon javítása IMEI: 354120031942947
Tisztelt Hölgyem, Uram!
2010. 04. 15.-én bevittem Önökhöz javításra a 354120031942947 IMEI számú, HTC HD2 típusú készülékemet, mert beszéd közben a hívott fél erős sistergő, susogó hangot hallott folyamatosan. Az azóta eltelt 26 napban, Önök egyszer sem kerestek fel telefonon, és az én érdeklődésemre is csak azt közölték, hogy a készülékem alaplap cserére vár, de annak esetleges beérkezéséről semmi információval nem rendelkeznek.
Tekintettel arra, hogy a 3 hónapos készülék, lassan már egy hónapja szervizükben van, és csere készüléket nem tudtak biztosítani számomra, kérem Önöktől a készülékem kicserélését.
Mielőbbi válaszukat várva, tisztelettel,”
Örültem, elkészült végre, leszarom a cserét, csak működjön és kapjam már vissza. 3 perc múlva, egy újabb mail érkezett:
„Üdvözlöm!
Csak T-mobilos kártyával és csak aktív adatklapcsolat közben jelentkezik a hiba, az új alaplappal is, ezért vissza lett cserélve.
Üdv.:
e-care”
Telefon fel, mázli, túloldalon is felveszik, kérdem a szervizestől, hogy akkor ezt most jól értem, 1 hónap után úgy kapom vissza a készüléket, mint ahogy bevittem. Amúgy meg tök jó, hogy csak T-mobilos kártyával és aktív adatkapcsolatnál jelentkezik a probléma, csak az a bibi, hogy nekem az van, és nem azért vettem PDA-t, hogy állandóan ki-be kapcsolgassam az adatkapcsolatot, hanem, hogy ennek minden előnyét élvezhessem.
Erre azt javasolta, hogy cseréljem le a kártyámat egy másik szolgáltatóéra. Persze, majd bukom a platina kedvezményeimet… Szó sem lehet róla.
Mondta, hogy Ő megért engem, holnapra leírja nekem egy jegyzőkönyvbe, és azzal menjek vissza a boltba, ahol vásároltam.
Másnap el a szervizbe a jegyzőkönyvért.
Persze az ígérettel ellentétben nem volt meg a jegyzőkönyv, így várnom kellett, de legalább megfigyelhettem, hogy miért nem veszik fel a telefont. A recepciós kiscsaj, végig a pasijával mobilozott, miközben egy hozzám hasonló szerencsétlen, próbálkozott a vezetékesen elérni őket.
A jegyzőkönyv szó szerint idézve:
„A készüléket a mai napon (2010-05-16.-án) megvizsgáltuk, és a kedves ügyféle által jelzett hibát tapasztaltuk.
A vizsgálat során kiderült, hogy a jelenség csak T-mobile kártyával jön elő, mégpedig abban az esetben ha az élő adatkapcsolat közben hívást indít vagy foga a készülék használója.
A jelenséget másik szolgáltató kártyájával nem tapasztaltuk.
A jelenség vizsgálata folyamatban van a szolgáltató és a gyár bevonásával.”
A jegyzőkönyvvel vissza a boltba, hogy ez a helyzet, szeretném visszakapni a készülékem árát.
- Tőlünk aztán egész biztos, hogy nem kapod vissza– mondja a boltos
- Egészen biztos, hogy visszakapom – felelem én
- Menj vissza a szervizbe, mert mi csak 3 napig vállalunk garanciát a készülékeinkre, utána ezt a szakszerviz köteles biztosítani
- Remek – mondom – akkor Ti szépen kifizetitek a készülékem árát, aztán majd behajtjátok a szerviztől, de mivel nekem semmi jogviszonyom nincs velük, veletek viszont van, majd Ti utána szépen lerendezitek egymás között
- Ők ugyan nem, menjek a szervizbe, kérjek egy csere bónt.
- Egy micsodát? Tudod mit, hívjuk fel a szervizt – javasoltam és vártam, hogy esetleg a telefonért nyúljon – mind hiába
Ekkor a kölcsönkapott telefonomról hívtam őket, persze nem vették fel, de tovább próbálkoztam, végül sikerült, kértem a szerviz vezetőjét és kihangosítottam. Ott vitatkoztak előttem. Kb. 10 perc után közösen kitalálták, hogy a disztribútor a felelős. Boltos felhívja, mondják neki, hogy hagyjam ott a készüléket, majd ők jól alaplapot cserélnek, azt én meg majd jól visszakapom. Mondom, azon már túl vagyunk, nem oldja meg, mondják, nem számít, ők majd akkor is jól kivizsgálják. Ekkor már meglehetősen ideges voltam. Se telefon, se pénz, sőt, még csak esély sincs belátható időn belül egyikre sem.
- Értsd már meg – mondja a boltos - hogy mi nem fogunk ötvenezret bukni azon, hogy visszaadjuk neked az új árat, mi utána meg használtként tudjuk csak értékesíteni
- Nem is kell buknotok - mondom megrökönyödve, hogy ezek ezt még simán eladnák akár egy másik T-mobilosnak is – Ti majd behajtjátok a disztribútortól, vagy akárkitől. Érdekes hozzáállás, hogy nektek az nem fér bele, ha Ti buktok ötvenet, de az szerintetek simán belefér, hogy én bukjak mindent, aki vásárolt nálatok százötvenért egy high-tech készüléket, amit soha nem tudtam rendeltetésszerűen használni, az utóbbi egy hónapban meg sehogy.
- Megértelek – mondja Ő – de akkor sem tudok mit tenni
- Nekem nem a megértésed kell – felelem – hanem a pénzem
Mivel nem közeledtek az álláspontok egymáshoz, elkértem a vásárlók könyvét, és leírtam benne az esetet, azzal a kikötéssel, hogy a további fejleményekről legyenek szívesek az ügyvédemet is értesíteni, majd ott hagytam a telefonomat és eljöttem.
2 héttel később, azaz ma (2010.05.28.) megkaptam választ, amiben leírják, hogy a gyártó a jótállási kötelezettségének fenntartását vitatja, mert csak aktív 3G adatkapcsolatnál jelentkezik a probléma és csak T-MOBILE kártyával.
Senki nem vállal felelőséget semmiért, kérik további türelmemet.
Nem gondolom, hogy a bolt felelős a hibáért, viszont én tőlük vettem a készüléket, felháborítónak tartom, hogy semmi felelőséget nem vállalnak az általuk forgalmazott termékekért. Senki nem vitatja, hogy a készülék nem használható, de felelős az nincs, illetve van, a VÁSÁRLÓ.
Most ügyvédnél van az ügy, azért sem hagyom ennyiben.
Az utolsó 100 komment: