A Hágai Nemzetközi Bíróság is vizsgálódik a UPC szerelőinek ügyében, annyi emberiségellenes akciót hajtottak végre az utóbbi években. Mai hősünk Ági, a kábeltévék Kohlhaas Mihálya, aki annyira kiborult a UPC-ügyfélszolgálat legendás ügyfélellenességén, hogy kemény harc árán, de elérte, hogy saját maga szerelhesse be a megfelelő eszközt, amit a cég képtelen volt. Igen hosszú, de magvas és svungos sztori alant:
Idáig csak lelkes Homár olvasó voltam, viszont most jött el az az idő, hogy én is hangot adjak a problémámnak.
Sajnos upc előfizető vagyok. Remélhetőleg már nem sokáig. Bár elég birka módon aláírtam egy hűségnyilatkoztatot, de már dolgozunk rajta, hogy valahogy kiszálljunk belőle.
A probléma már nem újkeletű, a tavalyi bekötés óta folyamatosan panaszaink vannak. Az az egyik dolog,hogy a titkosított számunkat hívogatja mindenféle piackutató cég, arra hivatkozva, hogy valami teletár cd-ről hívnak. Mindegy, ez kissé idegesítő ugyan, de megoldom, mert megköszönöm a kérdést, és leteszem a kagylót. Mindamellett ugye a cég nekem nem ezt garantálta, namindegy.
Az, hogy a net borzasztó lassú, merthogy a személyim hamarabb jár le, minthogy ez egy szerencsétlen google keresést behozzon, már megszokott.
A tv-vel kapcsolatban viszont most lett tele a f**om. ( már bocsánat )
Először is: még tavaly ősszel a megrendelést telefonon megtéve, kaptunk egy időpontot, miszerint jön a szerelő bekötni a cuccokat. Megkaptuk az időintervallumot is: déli 12 és asszem 15 óra között jönnek. Mondom jó, megoldom, hogy otthon legyek. Mit ad az ég, calicis lett az egész család, a kisfiam annyira beteg volt, hogy majdnem kórházba kellett vinni. Pont aznap vittük az orvoshoz, mondom de nem baj, oké, hazaérünk délre. Fél 12-kor csörgött a telefonom, hogy ugyanmár hol vagyok, merthogy a szerelő már vár. Mondom a diszpécsernek, hogy igyekszünk haza, de tudtommal nincs még dél.
Mindegy, hazaértünk, a szerelősrác nagy durcásan hozzálátott a munkához, csapkodott, ciccegett, hogy a fal milyen szar, éshogy ezt nem hiszi el, hogy itt körbe kell vinni a sarkoknál a kábelt, blabla. Mivel elég beteg voltam én is, nem vettem fel a stílusát, csak csodálkozni bírtam, mert nem nagyon értettem, hogyha ez a dolga, akkor mi a francot hisztizik.
Háromszobás lakásunk van. Namost ebből a csávónak annyi jött le, hogy a nappaliban be kell kötni a kábelt, a többiben meg nem. Még külön szóltam is neki, hogy több szoba van, gondolom elszállt a füle mellett, annyira beleélte magát a cirkuszolásba.
Mindegy, pasi el, mi pár napig valóban csak egy szobában néztük az adást, merthogy hárman ápoltuk egymást.
De eljött az ideje, hogy a fiam a saját szobájában " élvezze " a digitális tv előnyeit. Első érdekesség: vazze, hol a kábel? ( Nyilván a bekötésnél nem követtem az ipsét mint egy kiskutya... ) Felhívtam a csodálatos 1221 - et, aholis 10 perc várakozás után közölték velem, hogyhát ja, arról nekem kell szólni, hogy több szobában is tévézni akarunk, persze, kijönnek bekötni 3500 forintért. Mondom mi az anyátok van?! Nekem KELL szólni arról, hogy neki mi a dolga? Ugyan miért nem ő kérdezte meg, hogy hány szobában akarunk tévét?! Mindegy, kijöttek, felszámolták a lóvét, végre van tv a gyereknek.
Na igenám, de nem ugyanazok a csatornák, amik nekünk. Telefon a 1221-re, válasz, ja, hát ahhoz kell egy új box, anélkül nem megy, egyeztessünk időpontot, és a szerelő megcsinálja. Mondom tényleg?! És ezt mi a retkes ...-ért nem tudják egyszerre elmondani? Mi vagyok én!? Upc szakember?! Hát honnan a francból gondolják, hogy nekem egyértelmű, hogy mi minden szar kell egy szerencsétlen tv szolgáltatáshoz!? Mondom oké, csakis akkor jöhet szakember, ha ingyen jön, eleget fizettem már ezeknek a lehúzós kcsgnek. Persze, mondta, ingyen jönnek, mert ez felfelé kerekítésnek számít.
Jó rendben, időpontegyeztetés, hétfőn ( tegnap ) 17 és 20 óra között jön az a drááága szerelő. Mondom írja már oda, hogy csak negyed hatra érek haza, de igyekszem, erre a válasz az volt, hogy oké, odaírja, de nem biztos, hogy figyelembe veszik. Na már itt felszaladt a szemöldököm. ( Amúgy egész hétre van egy csomó dolgom, akinek van gyereke, tudja, hogy a táborok, meg az évzáró, meg a bemutatók miatt minden napra kitalálnak valamit, úgyhogy még szerencsém is volt, hogy tegnap ráértem )
Nem baj, úgy intéztem a melóhelyemen - ahol szerencsére ezt megtehettem - , direkt elkértem magam, hogy időben otthon legyek. Közben a fiamat, aki 11 éves, szintén 17-re hazairányítottam. ( metróvonalom suli és lakás között egyedül tud közlekedni ).
Mit ád Isten? Csörög a telefonom fél ötkor. ( Deja vu?! ) Mondom hálló. Háthogy itt a központ beszél, és ott a szerelő a lakásnál. Mondom és? Hát hol vagyok? Mondom már elnézést, de én sem hívogatom magát, hogy a megbeszélt időn kívül merre jár... Hát ez nem így van, mondá, a szerelési lapra fél öt van írva, miért nem vagyok otthon. Nna. Négy hónapos terhes vagyok. Ez már kicsit sok volt. Olyan 25 percet üvöltöztem a pasival, miszerint engem nem érdekel, hogy a szerelőnek mi dolga, arról volt szó, hogy én üljek otthon feszes vigyázban három órát, kezdve 17 órával, úgyhogy lesz szíves majd akkor keresni. Dehát a szerelőnek más dolga is van. Mondom, igen, gondolom, hogy csak úgy tobzódik a sok hozzám hasonló idióta, hogy a upc ügyfele legyen. Amúgy a másik, hogy ők elvárják, hogy én három órán keresztül ne mozduljak sehova, mert ők méltóztatnak jönni, ők meg nem képesek megvárni az ügyfelet, amikor addigra ér haza, ami le lett egyeztetve?!!?!?!? Erre közölte, hogy félre lettem tájékoztatva, sajnálja, de a szerelő el fog menni, adjak meg egy napot a héten, hogy mikor érek rá. Mondom ma 17 és 20 óra között, merthogy ez lett megbeszélve. Hát az nem jó, legközelebb szerdán érnek rá. Hát akkor mi az anyámért kérdez meg engem!? Mondtam neki, hogy engem nem érdekel, hogy félre lettem tájékoztatva, sajnálom, hogy a központban retardált és kretén emberek dolgoznak ( tisztelet a kivételnek ), de ezt játsszák le házon belül, semmi közöm hozzá, nekem biztosítsák a mai napra a szerelést! Közölte, hogy ezt csak én állítom, hogy öt volt megbeszélve, szerinte nem annyi, úgyhogy visszahallgathatják a beszélgetést, de az 30 nap, így addig várnom kell. Itt már elég szépen beszéltem, inkább le sem írom...
Szó szót követett, az lett a vége, hogy megkérdeztem, hogy van-e a világon olyan irodájuk, ahol ezt a tetves tápegységet én át tudom venni, haza tudom vinni, és be tudom szerelni. Háthogy van, jé, éppen egy az Árpád hídnál. Mondom oké, akkor oda bemegyek, és elintézem személyesen, úgyhogy maga törölje a rendelésemet a gépből.
Közben a fiam már majdnem hazaért, anya sehol, úgyhogy visszairányítottam a metróhoz, hogy jöjjön az Árpád hídhoz, aztán majd összefutunk. Bementem az irodába, vártam húsz percet, a sráccal közöltem, hogy elég enervált vagyok, tehát ha lehet igyekezzünk. Teljesen jófej volt, felvette az adatokat, megcsináltuk a papírt, majd közli velem, hogy jó, SZERDÁN kijön a szerelő beszerelni.
Na itt szakadt a cérna. Mondom MIVANNNNNNN???!?!?!?! Milyen szerdán!? Milyen szerelő?! Mondom a nyüves kollégája az előbb mondta nekem a telefonban, hogy itt ÁTVEHETEM a boxot...! Ja, hát neeem, mert a másodikat eléggé bonyolult beszerelni, blabla... ( ??? három kábelt kell összedugdosni ) Addigra már kurvára kivoltam, közben a fiam leszállt az Árpád hídnál, sík ideg voltam, hogy nehogy megtalálja valami csöves magának, úgyhogy mondtam az ügyintézőnek, hogy szerintem most itt mindent összetörök, ha azonnal nem kapok egy boxot. ( Nem vagyok testes, meg ilyenek, de lehetett egy fejem... ) Hát a jó édes anyját már tényleg az egész szolgáltatónak, hogy összevissza kavar mindent! Érdekes módon - felsővezetői engedéllyel - öt perc múlva a kezemben volt a doboz. Összeszedtem a gyerekemet is, majd hazamentem, és mintegy 10 perc alatt ( használati útmutató olvasásával együtt ) feltelepítettem azt a szerencsétlen boxot.
Tehát kérdéseim a következők:
- mi az istenért nem lehet olyan call centereseket alkalmazni, akik tudják is a dolgukat?!
- miért nem lehet olyan szerelőket alkalmazni, akik értik a dolgukat?!
- miért kell egy szerencsétlen, nyomorult ügyfélről az utolsó bőrt is lenyúzni idegileg?!
- vajon mi a fenéért nem opcionális az, hogy vagy kérek szerelőt, vagy beköthetem én?!
- ki fogja nekem megtéríteni ( tudom, nem lehet ), azt az idegbajt, meg rohanást, hogy terhesen trappolok, és a gyerekem miatt aggódom!?
Tanulság: én egy idióta marha vagyok, aki szerződést kötött az ország egyik legbalfaszabb cégével, ráadásul hűségnyilatkozattal. Már alig várom, hogy lejárjon, azonnal bontom a szerződést ( vagy ha az ügyvédhaverom lát rá más módot, akkor hamarabb ), és inkább nem nézek tv-t sem. Majd olvasok, dvd-t nézek, és veszek egy mobilnetet. Tehát a barátaimat és az ismerőseimet is óva fogom inteni attól, hogy ezekhez menjen...
És a upc meg dugja fel magának a szerződéseit. Meg a pénzemet is.
Tudom, hogy sokan meg fogják kérdezni, hogyha ennyire elégedetlen vagyok, akkor minek bővítettem a szolgáltatást? Egyrészt, mert a fiam is szeretné nézni a kedvenc csatornáit ( NatGeo, Discovery, Spektrum, sportok ), másrészt pedig mert nem gondoltam, hogy ez lesz belőle.
Ági
Az utolsó 100 komment: