Attila a mifelénk sajnos szokásosnak mondható módon világosodott meg 10 év Vodafone-hűség után. 3 új telefont szeretett volna előfizetéssel, de annak ellenére kértek tőle darabonként 80 ezer forint kauciót, hogy nem hitelre akarta venni, és hogy a telefonok értéke sem haladta meg a 20 rugót:
Nagyon mérges és egyben csalódott vagyok. Több, mint 10 éve vagyok a Vodafone előfizetője. Mivel eddig különösebb gondom nem volt velük ezért a családom három tagja úgy döntött, hogy egy másik szolgáltatótól átjön hozzájuk. Ma délelőtt kis csapatunk beállított egy üzletükbe. Közöltük velük, hogy három új előfizetést szeretnénk és a készülékeket is kiválasztottuk. Idáig nem történt semmi extra. Majd a kishölgy közölte, hogy fel kell küldeni az adatokat hitelbírálatra és lehet, hogy kauciót kb 9000 Forintot kell fizetni. Kicsit meglepődtem… Mondom, nem hitelt kérek hanem készpénzben fizetek és mire a kaució?
Mondta nem számít, hogy nem hitel, mert náluk így hívják a folyamatot… És mondom minek a kaució? Hát így van nekik kiadva… Azért van, hogy három hónap múlva, ha minden rendben az előfizetésemmel, akkor jóváírják. Kérdezem kamatostul? Éreztem, hogy veszélyes terepre érkeztünk, mert nem értette. Elmagyaráztam, hogy nem tudják megindokolni miért kell, de adjak nekik kölcsön ráadásul kamatmentesen… Á nem értette mit akarok.
Felhívtam a központot… Ott sem értették a problémát és természetesen nem is vehették fel panaszként. Lenyeltem 9000 forint nem a világ vége bár több ezer ügyfélnél három hónapra DKJ hozammal számolva szép kis extra profit. Na mindegy közben megjött a „hitelbírálat” is a központból. Fizessünk a 3 telefonra 240 000 forint kauciót! Darabja 80 000 Ft. (egyik telefon sem volt 20000 forintnál drágább). Lehet, hogy én vagyok lemaradva, de ezt felháborítónak tartottam és otthagytuk őket.
Azért csak magyarok vagyunk, és nem adjuk fel. Bementünk egy következő Vodafone kirendeltségbe egy helyes cicababa és egy srác fogadott minket. A srác könyékig feküdt az ebédjében és nézett ránk, hogy mit akarunk. A hölgy szerencsére odafordult, hogy a kollégája nyugodtan majszolhassa a főzelékét…Megkérdeztük, hogy ő mit tud erről a kaucióról és mi ez az egész. Semmit nem tudott! Úgy nézett ránk, mint aki rémet lát! Nem értette mit akarunk, mi az a kaució és a kollégája okosabb, de ő meg eszik…Nem lehetett zavarni valószínűleg az orvos nyugodt étkezést írt neki elő az ügyféltérben.
Otthagytuk az egészet és hazajöttünk.
Kérdés?
-Ez a normális eljárás?
-Csak én nem tudom, hogy ez a rendszer?
-Direkt vesznek fel olyan embereket, akik semmihez nem értenek?
-A Vodafone-nál lehet enni az ügyféltérben?
-Én bemehetek fagyival, hot-doggal?
- A Vodafone utálja az ügyfeleket?
Üdvözlettel,
Attila
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.15. 00:04:10
Hoppá, hoppá! Gondolom hűségnyilatozattal gondolta, az meg nem igazán kp.
Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.15. 00:12:33
csillagház 2010.06.15. 00:13:17
csillagház 2010.06.15. 00:16:51
www.vodafone.hu/magyar-oldalak
vauvauvau 2010.06.15. 00:23:09
Elsőőő
vauvauvau 2010.06.15. 00:24:27
Megdobbent 2010.06.15. 00:24:30
Egyebkent ez annyira szanalmas dolog, amiota csak a voda betette ide a labat, hogy hihetetlen :)
Soha rajuk sem nezek, egyszer vettem valami telefont, amit csak naluk lehetett kapni, a boltbol vittem egybol fuggetleniteni, mertazert nemar :>
Szal a vodafon szar, mindig is az volt.
Ennelfogva a sztori nem lep meg.
dpspeti 2010.06.15. 00:36:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.15. 00:46:22
Nem hogy rászóltak volna az ügyintézőre, hogy nem így kéne...
Amúgy meg ilyen faszkodásnak az lenne a legegyszerűbb megoldása, hogy az egész család elcuccol egy másik szolgáltatóhoz, aztán kapják be.
Meg mi az hogy nem vehetik fel panaszként. Hát panasz az amit a vevő annak mond, pont.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.15. 00:47:25
vinyi 2010.06.15. 01:35:20
eml 2010.06.15. 01:36:11
Soha
vinyi 2010.06.15. 01:37:32
CsárliFirpó 2010.06.15. 02:18:18
SKY 2010.06.15. 02:18:44
Normális a fent nevezett eljárás, de mint minden ez is magyarosan mondva "pofára megy". Nyilván nem mindenkitől követelnek kauciót, ami egyébként arra való, hogy a vadi új előfizetéseddel lehetőleg ne rögtön a Mozambikban élő nagymamádat kezd el hívogatni a mobilján aztán meg mikor fizetni kell felszívódsz, mint a vízpára...
velvethorn 2010.06.15. 03:16:09
Megdobbent 2010.06.15. 03:26:13
Kb. 5-6 eve is pont ez volt, az volt a trukkje, hogy ha az egyik vodaboltban kaucioztak, akkor atmentel egy masikba, vagy oda vissza 10 perccel kesobb, es mar nem volt kaucio. Gep dobalta random.
Jah, aki meg azzal ervel, hogy az "elofizetes" soran hitelezik nekem a szolgaltato, annak innen uzenem, hogy nem kell a szolgaltatonak ilyen konstrukciot csinalnia akkor. Mondja azt, hogy lofasz beletek, en senkirol nem hiszem, hogy nem akar meglopni, ugyhogy elore fizetsz es slussz.
Aztan lassuk lesz-e ugyfele meg ennyi eveken at tarto, folyamatos svindlizes utan.
Voice 2010.06.15. 03:27:00
A pénzért ha késtem szóltak, lekapcsoltak, de ahogy befizettem fél órán belül már újra élt a vonalam vagy talán még annyi sem kellett hozzá.
Mindent összevetve 16 éve mobilozok, még a régi blokk téglával kezdtem, - most is a polcomon pihen - de a Westel 450-nél kedvesebb, korrektebb és szolgálatkészebb társasággal még nem találkoztam. A Westel 900 csak messziről ugatta őket. A vodánál is sikerült eddig mindent normálisan elintézni. Ha valami a helyi üzletben nem ment akkor hívtam a 1270-et és az ügyfélszolgálatossal biztosan sikerült a gondot megoldani.
A rája szarik rája 2010.06.15. 05:58:49
Secnir 2010.06.15. 06:22:19
ebből semmilyen RE: post nem lesz.
sose volt :)
fricike01 2010.06.15. 06:44:54
S1lver 2010.06.15. 06:48:42
A kaucio nem a Vodafone sajatossaga: mivel a kelet-europai piacon nagyon sok visszaeles volt a megvett, majd sosem fizetett elofizetesekkel (valamint a telefonokat is eloszeretettel adtak el meg keletebbre), a magyar szolgaltatoknak igenis letezik a mobileloleg intezmenye, sot, a T-Mobile-nal egyes telefonokhoz kotelezo, nem opcionalis:
iphone.t-mobile.hu/
Amikor megkotod a szerzodest, megprobaljak felmerni, hogy kepes leszel-e fizetni a havidijakat, ennek fuggvenyeben kernek kauciot. En kozel 10 eve vagyok az ugyfeluk, eddig sosem kellett ilyet fizetnem, pedig 5 elofizetesem van es valahol ugy erzem, hogy a kaucioval engem is vedenek, mert nem rajtam verik le a nemfizeto ugyfelek miatt keletkezett karukat.
apuc 2010.06.15. 06:50:18
imittto 2010.06.15. 07:08:35
Egyéves Önkéntes 2010.06.15. 07:10:00
old.hirado.hu/download/vuvuzela.mp3
:)
P75 2010.06.15. 07:19:55
Rejtélyes 2010.06.15. 07:23:08
Ha nem kell, akkor az APN-t kell átállítani standardnet.vodafone.net -re a feltelepülő programjában és voila, megy.
több, mint 2 éve van mobilnetem, és első nap megcsináltam ezt a beállítást, azóta is jól megy. Még a céges VPN-nel sincsennek gondok.
Tamáss 2010.06.15. 07:25:42
Nem lett szó ejtve hogy milyen csomaggal lettek volna a telók.
Ez a kaukció is fura, nem egyszer vettem már náluk telót, de amint mondtam mit kérek, már vette elő a telót, nyomtatta papírokat.
A vodafone ügyfélszolgálata az utóbbi időben nagyon rákapott. E-mail-re nem mail-ban válaszolnak, hanem felhívnak, megkérdik ráérek-e és ott beszéljük meg. Meg úgy amúgy is hívnak ha valami gondjuk van :)
Viszont a régi ügyfeleket tényleg nem nagyon becsülik meg, nem igazán vannak megkülönböztetve az újaktól. Mondjuk amint meg akarod szüntetni az előfizut, hirtelen már fontos vagy, és jönnek az ajánlatok.
bekbórd! 2010.06.15. 07:40:03
csipa 2010.06.15. 07:47:02
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.15. 08:10:07
És azzal a svunggal mehetnek is.
Fuxika 2010.06.15. 08:37:52
Különben is, nem ez a normális? Ha egy vendéglőbe mész ott is sznek a vendégtérben! (Meg szarnak rád a konyhában)
A Vodaflonba ezen kívűl váltva dolgoznak a kollégák. Ez azt jelentim, hogy az egyik eszik/cicababafunkciót űz/ürit, a másik dolgozik. Ennek az ideológiai háttere az, hogy valamennyi ügyfelük egyedi, egyedülálló, ezért lesz ilyen a kiszolgálás. Szaknyelven ez Vodaflonly...
Layosh 2010.06.15. 08:40:15
vinyi 2010.06.15. 08:51:20
JSHannibal 2010.06.15. 09:10:44
És hogyan "probaljak felmerni, hogy kepes leszel-e fizetni a havidijakat"?
Megnézik a fészbukodat? xD
Vicc amúgy az egész. én is vodás vagyok, gondolkodtam előfizun, mert feltöltőssel még köszönni is egy ezresbe kerül, nem mintha a számlás olcsóbb lenne, de nem akkor fogyna le a pénz amikor szarban vagy.. de ezek után én is nézek majd másik szolgáltatót inkább.. családostul.
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.06.15. 09:14:12
szbali 2010.06.15. 09:16:12
ElPadre 2010.06.15. 09:17:17
emiatt a faxság miatt kellett egy éve kb. 30 oldalban újra berakni a képeket (kb. 200 darabot) egy CMS rendszerben. értem én, hogy a legtöbbnek jó ez így is, DE MI A FRANCÉRT NEM TUDNAK FIGYELMEZTETNI, hogy annak a kevésnek, akinek ez így nem jó, ne kelljen szívnia? köcsög vodafone.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.15. 09:17:57
-Csak én nem tudom, hogy ez a rendszer? - Igen
-Direkt vesznek fel olyan embereket, akik semmihez nem értenek? - Igen.
-A Vodafone-nál lehet enni az ügyféltérben? - Igen.
-Én bemehetek fagyival, hot-doggal? - Igen, de kinézik a szádból.
- A Vodafone utálja az ügyfeleket? Nem, maga a Vodafon nem, de az ügyintézőik úgy, mint a szart.
Oranje!!! 2010.06.15. 09:21:19
labi 2010.06.15. 09:22:57
Térjünk át a füstjelekre.
Én a pannon/telenor panaszaimra csak sablonlevelet kapok:
"Köszönjük válaszlevelét. Sajnáljuk, hogy nem tudtunk az Ön számára kedvezőbb megoldással szolgálni.
Abban az esetben, ha válaszunkat nem fogadja el, úgy további jogorvoslatért lehetősége van a felettes szerveinkhez fordulni, melynek listáját a csatolt dokumentumban találja meg.
Sajnáljuk, de korábban adott tájékoztatásunktól eltérő információval nem tudunk szolgálni."
Csak azt nem tom, hogy minek tartanak erre egy "egyedi ügyfélkezelési csoportot, amikor erre egy automata valaszlevél beállítása is pont elég lenne. :)
Mr. Tájfel 2010.06.15. 09:24:16
Egyetlen ember érti,de ő meg eszik.
Egyetek főzeléket, akkor kiderül minden
Vezetékes telefont mindenkinek, jó hosszú zsinórral :))
ladislaus 2010.06.15. 09:24:49
"Lenyeltem 9000 forint nem a világ vége"
miert nyeled le? kicsapni a balhet a boltban es megszuntetni a jelenlegi elofizetest. Azt biralhatja!
prefektus 2010.06.15. 09:25:11
JohnHenry 2010.06.15. 09:27:26
azóta átmenekültem a pannonhoz, ég és föld - a pannon is borzalom, de a vodához képest nyugaton érzem magam.
ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.06.15. 09:31:40
ladislaus 2010.06.15. 09:32:08
ez a kaucio a telefonok eseten geciseg. Hisz mikor visszaadjak az a keszulek mar majdhogynem annyit sem er mint a kaucio osszege...
Az a baj hogy nekunk akkor is uj fenyes hipperszuper telefon kell ha meg ennek ez az ára akkor is. Mert hagyjuk hogy ezek a tetvek ugy iranyitsak a szabalyokat ahogy nekik tetszik. Miert? TE VAGY A VEVO! Ezt amig nem erti meg otthon a vodafone meg a tobbi sutyerak ceg addig nem kell naluk vasarolni.
csesszelekmeg (törölt) 2010.06.15. 09:33:25
www.carphonewarehouse.com/buy/SAMSUNG-C3050-TG25T-SONTV
Ez Magyar valosag es nem Vodafone.
Angliaban 32'-os plazma TV-t adnak a mostani uj Vodafone elofizetesekhez. De ha akarsz lehet valasztani PS3-at vagy mast. Persze barmelyik szolgaltatohoz mehetsz. Mellesleg a Voda egy kalap .... itt is, T-mobilt meg sem emlitem.
30.000Ft az Iphone a Vodefonnal havi 8000-es elofizetessel: www.carphonewarehouse.com/mobiles/pay-monthly/apple-iphone/3g-tariff-table
Emlekszem hogy a T-mobil 5 evvel ezelott
ugyan azt a telefont(valamilyen Nokia volt) 2.5* annyiert arulta otthon es nem fuggetlenul mint itt kint.
A Three szolgaltatonal ingyen van Skype a telefonodon a tok uj feltoltetlen kartyadon. Bemesz a boltba leveszel a polcrol egy kartyat. Beteszed a teloba es tudnak hivni + van Skype + MSN messenger a telodon ingye.
Egy fenyev a lemaradasunk ehhez kepest.
JohnHenry 2010.06.15. 09:34:43
szerencsére első alkalom után már rutinból hívtam őket mnden út előtt, így aztán egy szép vasárnap délután bécs után 100km-rel fel tudtam hívni a peugeot assistant-ot, hogy mi a francé villog az a lámpa a műszerfalon.
satuka 2010.06.15. 09:36:22
banditpisti 2010.06.15. 09:36:31
@vinyi 2010.06.15. 01:35:20
1270, technikai segítség menüpont. Kizárólag ők értenek hozzá, a "sima" ügyfélszolgálatosok nem.
JohnHenry 2010.06.15. 09:36:48
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.15. 09:38:23
Igaz, ők nem kauciót kértek, csak a személyi+lakcím kártya mellé követeltek jogsit v. útlevelet, ami az egész (szűkebb)családban nem volt akkor. Köszöntem szépen és maradtam a piroskánál.
banditpisti 2010.06.15. 09:39:16
JohnHenry 2010.06.15. 09:42:35
@vinyi:
a Joomlánál ez - legalábbis általam - ismert probléma: a szövegszerkesztő javascripteket használ és ha az admin felületet rossz címen hívod be, akkor nem tudja betölteni a js-t és így a szövegszerkesztő nem töltődik be.
tehát ha az oldal címe www.akarmi.hu, akkor az admint a www.akarmi.hu/administration címen kell behívni, ill. ha nincs www, akkor az admin-on se legyen www!
egyébként meg a plain text-editorral jobban jársz
Jó Estét 2010.06.15. 09:42:47
hegyipetymeg 2010.06.15. 09:45:02
monyon le 2010.06.15. 09:46:25
Ez nagyon jól esett mikor külföldön voltam!!! Se telefon se vodafon szaküzlet, se semmi.
Majd mikor haza jöttem irány egy "piros bolt" - meg a k.anyázás. Ez az állapot kb.2 hónapig folyamatos volt. Azóta semmi bajom velük.
Valaki más 2010.06.15. 09:46:52
Vicces, nincs is 10 éve Vodafone szolgáltatás magyarországon. És különben is, sántít az egész sztori.
hegyipetymeg 2010.06.15. 09:48:20
-nekem lejárt a mobilinternet hűsége, gondoltam átlépek egyel kisebb csomagba, erre közölték, hogy csak akkor tehetem meg, ha újabb egy évre hűséget írok alá. Csak nem értemmégis mire föl, ugyanis se új kütyüt nem adtak kedvezményesen se semmit..
nál 2010.06.15. 09:48:25
Egyetlen "k" van a szóban, az is az elején - miért olyan nehéz ezt megjegyezni?
ladislaus 2010.06.15. 09:48:57
icus52 2010.06.15. 09:49:12
monyon le 2010.06.15. 09:49:26
nál 2010.06.15. 09:49:59
Hogyne lenne? Én 2000-ben vettem az első Vodafonos telefonom, és akkor már legalább egy éve jelen voltak.
Valaki más 2010.06.15. 09:52:42
Ajálom a Vodafone oldaláról:
"November 30-án a Vodafone beindította magyarországi szolgáltatását!
November 15-én eredményes 24 órás tesztet hajtottak végre - megtörténtek az első hívások a Vodafone hálózatán - teljes sikerrel.
Október 22-én a hivatalosan Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Részvénytársaság néven bejegyzett vállalat bejelentette, hogy VODAFONE márkanéven vezeti be szolgáltatását.
Október 8-án a koncessziós szerződést írt alá Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter a magyar állam, illetve Jeremy Forword vezérigazgató a Vodafone konzorcium nevében. A szerződés értelmében a vállalat 15 éven át jogosult a 900 és 1800 MHz-es frekvenciatartományban mobiltelefon szolgáltatást nyújtani magyarországi ügyfeleinek. Ezzel négyre nőtt a hazai mobiltelefon-szolgáltatók száma.
Szeptember 20-án a Vodafone 150 millió EUR értékű szerződést írt alá a Nokiával a komplett 1800 MHz-es GSM-hálózat kiépítésére. A Nokia valósítja meg Vodafone magas szintű szolgáltatásához szükséges telefonközpontokat, bázisállomásokat, bázisállomás-kontrollereket és intelligens hálózati (IN) megoldásokat.
A Vodafone Magyarország Rt. 1999 július 7 - én nyerte el a koncessziót magyarországi GSM 900 / DCS 1800 mobil rádiótelefon hálózat kiépítésére.
A Vodafone a nemzetközi tapasztalatok mellett nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a magyar igényeknek leginkább megfelelő szolgáltatást nyújtsa ügyfeleinek. A magas minőségű és ügyfélorientált munka eredményeként egyre több előfizető csatlakozik a Vodafone táborába.
"
PuruttyaIrto (törölt) 2010.06.15. 09:54:17
hawkeye 2010.06.15. 09:55:00
Az csak a valódi, a maffia pénzmosodája tevékenységét hivatott elfedni.
Szerintem...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.15. 09:55:15
Drakula a poszt tolónak!
ormotlan 2010.06.15. 09:56:29
Védelem
Ilyenért darabonként 8.000.000-ért simán megbüntetik, mert olyan árat tüntetnek fel, amiért nem kapható.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.15. 09:56:49
Ott a két pont.
borisz 2010.06.15. 09:58:15
HgGina 2010.06.15. 10:01:05
Te meg egyszerűen hülye vagy.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 10:02:27
Uzi 2010.06.15. 10:05:22
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 10:06:25
De nem olcsóbb a voda, ha mindent figyelembe veszel, mint a többi szolgáltató.
borsolany 2010.06.15. 10:08:03
peterfrångbg 2010.06.15. 10:12:32
Aztán Telenor lett és korrektség. Sőt. Azóta külföld van és egyikkel sem kell foglalkoznom többé! :)
Greg Popafox 2010.06.15. 10:13:00
GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2010.06.15. 10:16:14
cso zsi 2010.06.15. 10:16:30
Ennyi.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.15. 10:18:10
Glg 2010.06.15. 10:20:26
beebeebee 2010.06.15. 10:22:19
A Voda a legszarabb, mert nem elég, hogy nem működött, de a segítséghívó számon úgy traccsoltak a barinővel, mintha ingyen lenne, de közben meg dehogy is! Szegény barinőm, csak a segélykérővel tudott beszélni, tizenezrekért:-P
Voda
soha
optiplex 2010.06.15. 10:22:23
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 10:23:05
Szerintem nem. Nézd meg mennyi ügyfelük van ahhoz képest, amilyen szar a szolgáltatásuk. Ráadásul a szarabb szolgáltatásuk fenntartása feltehetőleg kevesebb pénzbe kerül, mint a másik kettő szolgáltatóé, hiszen kevesebb adó-vevő toronyra van szükségük például. Ismerek megrögzött vodás embereket, akik akkor sem váltanának, ha holnap 100 ezres számlát kapnának. Ja és nem is ismerik a többi szolgáltatót, ők tényleg abban a hitben vannak, hogy a mobiltelefon technológia van még gyerekcipőben, és ez az oka a gyenge minőségnek.
cso zsi 2010.06.15. 10:25:55
galicius 2010.06.15. 10:26:00
beebeebee 2010.06.15. 10:26:33
stellaz1 2010.06.15. 10:27:13
Korábban nem értettem mi ez a hiszti a szolgáltatók körül, mert elvileg tökmindegy, és a westel 900-al nem volt gondom. Aztán persze rájöttem, és fél év után hagytam is a fenébe. Már nem emlékszem konkrétan mi volt a probléma a vodával, de arra emlékszem, hogy káromkodtam elég sokat miatta.
Mondjuk 11 év t-mobil előfizetés után, most náluk is lukra futottam. Romlik a színvonal...
hááááát 2010.06.15. 10:28:31
Nekem is volt egy hasonló esetem.Telefont akartam venni, de 30.000 Ft lett volna a kaukció.Westel-nél semmi.megkérdeztem ott mi lehetett a hiba.Reakció: az irányítószámom.(1089)
:)
Glg 2010.06.15. 10:30:22
tizenot 2010.06.15. 10:32:46
Az ingyen iphone jo lenne mi, fizetni meg nem akarozdik 2 kilot mi??
stellaz1 2010.06.15. 10:33:01
:)
stellaz1 2010.06.15. 10:35:17
az a 2 kilós telefonnak kb. 20 rugó a normál ára
volt valami pannonos ismerős, aki mesélte, hogy ha 2-szer feltöltenek egy 10000 ft-os teleofont a 3600 ft-os kártyával, akkor már keresnek rajta
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.15. 10:38:52
Bármelyikhez.
az igazi statiszta 2010.06.15. 10:42:49
2010.06.15. 10:43:15
A sztoriban az nem világos, hogy ha ezek a telefonok hűséggel kerültek 20e-be akkor a független áruk elég sok lehet. A 80e túlzásnak tűnik persze de akkor is, az a 20 biztosan nem 20 valójában hanem sokkal több...
bulista 2010.06.15. 10:45:18
Pár éve a munkáltatóm megbízott, hogy szerezzek be náluk pár előfizetést meg hozzá készülékeket a megyeszékhely csili-vili Vodás képviseletén. Előzetesen tájékozódtam telefonon, így abban a (tév)hitben állítottam be egy békés téli délután, hogy pár perc ügyintézés után dolgom végeztével távozhatok.
Már a kezdet sem volt biztató, mert a 6 db. egyenruhás cicababa a raktárban cseverészett egy nem voda-formaruhás pláza-szökevénnyel, és amikor 20 perc után rákérdeztem, hogy vajon nem zavarok-e - hát eléggé kihúztam náluk a gyufát... Egy szőkeség a 16 centis műkörmével megpiszkálta az általam bemutatott irathalmazt, majd közölte, hogy még további néhány tucatra lenne szükség a "bódottág"-hoz. Mikor hivatkoztam arra, hogy telefonon ezeket sorolták fel, akkor egy nagy sóhajtással egy kérdőívet húzott elő ilyen remek kérdésekkel, mint pl.: mennyi a családban az egy főre jutó jövedelem, mi a legmagasabb iskolai végzettségem és hányan alszunk egy szobában (!!!) No itt már elfogyott a türelmem, és rákérdeztem, hogy céges előfizetésnél mi a fenének kíváncsiak erre, illetve hogy mi a bánat közük van hozzá - de a leányzó közölte, hogy náluk ez a szabály. Én persze erre szabályosan rájuk vágtam az ajtót és másnap egy fax küldésével lerendeztem a dolgot a pesti voda-központtal. 2 napon belül futárral kiküldték a készülékeket és a szerződést azzal, hogy aláírás után küldjük vissza a címükre, nem kértek semmiféle papírt, ráadásul a készülékek árát is utólag, átutalással rendezhettük.
A másik: a saját feltöltős kártyám helyett szerettem volna egy olyan előfizetőst a sokkal jobb percdíjak miatt, amit előfizetős létére csak az előre befizetett összeg erejéig lehet használni. Ott meg azt közölték, hogy nem felelek meg a hitel-bírálaton, mert csak pár hete dolgozom a mostani cégemnél, náluk meg a minimum egy éves folyamatos munkaviszony a követelmény. Arra az egyszerűnek látszó kérdésemre, hogy előre fizetős számlánál ugyan mi a fenét hiteleznek nekem - természetesen nem tudtak mit válaszolni...
No ekkor fejeztem be velük örökre!
Stupidella 2010.06.15. 10:48:01
Annak idején, amikor még suliba jártam és az első előfizetésnél nekem is kihoztak valami kauciót (talán 20, vagy 40e volt, nem emlékszem), mert bevallottam, hogy még nincs saját keresetem. Logikus volt, hogy utána átmentem egy másik ügyfélszolgálatra és bekamuztam egy állást. Nem lett kaució. Nyilván be akarják védeni magukat a potenciális nemfizetők ellen. Arró nem is beszélve, hogy a telefonkészülékek ára kevesebb szokott lenni, mint az alapár, mert a hűségért cserébe adják olcsóbban. Nem a két szép szemünkért.
Stupidella 2010.06.15. 10:49:53
pepito1 2010.06.15. 10:54:29
papamaci1 2010.06.15. 10:55:54
Clearvoyance 2010.06.15. 10:56:44
Persze.
Amikor még a Westel 450 volt, még nem volt minden nyikhajnak három mobilja. Tehát akinek lehetett az prominens, emiatt automatikus seggnyalás.
A W 900 óta akárkinek lehet mobilja, és ugye akárki seggét senki sem nyalja.
pepito1 2010.06.15. 10:56:58
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.06.15. 10:58:17
Stupidella 2010.06.15. 10:59:06
beebeebee 2010.06.15. 10:59:08
Clearvoyance 2010.06.15. 10:59:15
Nyugi.
Ezeknek a kardán is gardán és a plomba is blomba.
vargaphoto · http://deadmanride.tumblr.com/ 2010.06.15. 11:00:21
1 hete vettem egy iPhone-t az O2-tol, kelett hozza 1 kozuzemi szamla meg egy utlevel (itt nincs szemelyi) es ennyi. Az elado kb. 10 perc alatt elintezte a szerzodest - a pultnal kifizettem az elso honap dijat es megkaptam a cajgot - mehettem haza.
Emelett jol kifaggatak, hogy a csalad hol elofizeto es miutan Ok Orange-osak - kaptam 3 ingyen SIM kartyat az O2-tol...
lehet, hogy az otthoni cegekre raferne a konkurencia es akkor kevesebb lenne a nonsens
Clearvoyance 2010.06.15. 11:01:06
És a New York szekszis.
pepito1 2010.06.15. 11:02:18
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.06.15. 11:02:40
(Fekláll a szkőr a hkátamon)
Leírni százszor:
KAUCIÓ
KAUCIÓ
KAUCIÓ
KAUCIÓ
KAUCIÓ
Clearvoyance 2010.06.15. 11:04:28
Én úgy tudtam a külföldi cégek már itt vannak...
Norvég Telenor... Német Telefunken... Orosz Vodka-fun...
Stupidella 2010.06.15. 11:05:01
nál 2010.06.15. 11:07:16
Ez kiváló érettségi feladat lesz neked, jó, hogy felhoztad.
Ha a Vodafone 1999 november 30-án kezdte meg működését, mikor ünnepelte 10. születésnapját? Nos?
A helyes válaszokat várjuk a Homár szerkesztőségébe.
stellaz1 2010.06.15. 11:07:46
Bemész pl. elektroworld, vagy hasonló áruházba, akkor 5-6 ezerért már kártyafüggetlen mobilt lehet venni.
Én mondjuk az utóbbi években mindíg hűséggel vettem telefont. Nem volt gond a 2 év, mert így az amúgy semtúl drága telefonomat 3-5 ezer forintért vettem (nálam 10 rugó a lélektani határ telefonra). Mondjuk most már lehet, hogy tényleg nem csinálok ilyet, mert kártyafüggetlenül is olcsón meg lehet venni a telókat.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 11:09:07
Pedig nagyságrendekkel jobb a másik kettő. A trénél és a pannonnál is vannak problémák, de legalább a szolgáltatás minősége elfogadható, értem ez alatt, hogy nem szakadnak meg a hívások, nagyjából elfogadható a lefedettség. Ezen kívül a voda szűnteti meg leggyorsabban a csábító kedvezményeit. Nekem volt 1 évig vodafonos telefonom is a trés mellett, barátnőmnek meg a pannonos mellett, és elképesztő sokat szívtam.
És mint mondtam a trével és a pannonnal is vannak gondok, de kb. hasonló a kettő, a vodafone meg több nagyságrenddel alattuk van.
Roy 2010.06.15. 11:11:12
Külömben ilyenről még nem hallottam.
Stupidella 2010.06.15. 11:12:18
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 11:13:01
Nem feltétlenül van így. Olcsó telefonoknál néha a feltöltőkártyás is olcsóbb, hűséggel meg még inkább. Belépő kategóriában nem egyszer láttam, hogy 15k volt függetlenül, 10k kártyásan, 2k hűséggel.
Ami lehúzás, az az okostelefonok, volt hogy Speedshopnál 120k volt az a telefon ami a trénél 140k kártyásan.
stellaz1 2010.06.15. 11:27:04
jah, akartam írni, hogy ez az olcsóbb, hagyományos telefonokra igaz.
Nekem mondjuk elég ezek tudása is, és mivel sokat bringázok ezért a méret és a súly is lényeges.
imittto 2010.06.15. 11:27:59
loislane21 2010.06.15. 11:30:15
ja, és akárhégyszor telefonálta, más öszeggel lógtam nekik. nevetséges banda...
Csak az abaj, hogy mindegyik ilyen. le akartam cserélni a telefonom, (Telenor-os vagyok) és közölték, hoyg csak ha új előfizetést kötök...mondom olyen nem kell, mert már van, csak telefon kell, de ha kell, aláírok még x évre. nem azt nem lehet, csak új előfizetéssel, vagy ha lejár ez a hűségnyilatkozatom. Olaszországban ez nem jelentett problémát, és mellékesen jegyzem meg, hoyg ott mindíg független telefont vettem - pedig a vodafone üzltben vettem, rajta van a logo, de mégis független:)
Az ott dolgozók meg.-...no comment
stellaz1 2010.06.15. 11:30:55
ja, mikor a vízálló telefonomat nem akarták kicserélni, mert beázott :)
A faszi elmondta, hogy egy perc alatt egy négyzetcentire mennyi eső eshet a din szabvány szerint.
Aztán meg nézett, mikor azt mondtam, hogy jó, hogy említi, mert pontosan ennyi víz érte a telefont :)
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.06.15. 11:34:08
Azért ez is érdekes: "kártyás" telefon.
Az előfizus meg pénzbedobós:), abban nincs kártya????
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.15. 11:38:48
JohnHenry 2010.06.15. 11:41:52
JohnHenry 2010.06.15. 11:43:44
Stupidella 2010.06.15. 11:44:04
VLADISZLAV 2010.06.15. 11:45:23
mojszipupi 2010.06.15. 11:56:27
Már eleve az eljárás is az. Mi az hogy felküldik a központba? Ez itt az FBI vagy CIA....
Legyen ott egy óriási ésszel megáldott üzletvezető aki eldönti kaphatok-e telefont. Kaphatok.....baze pénzért veszek könyörgöm...ja és még várjak a válszra. Óriási vicc az egész cég
VODAFONE----CSAK RÓLAD SZÓL :DDDDD
Stupidella 2010.06.15. 11:58:04
full mindegy 2010.06.15. 11:58:06
Annyival nem jobbak a percdíjaik,hogy ellensúlyoznák a horribilis indulórészleteket meg kauciókat.
Na de lesznek még itt meglepetések,most nézem hogy a magenta (tm) színű szolgáltató meg beszáll a gáz,távhő stb bizniszbe.. lol
◄ViZion 2010.06.15. 12:05:21
Pár napja küldtem én is egy aranyosat. A történet a mai napig nem zárult le, mert a telót küldik... küldik... de nem ér ide.
A 72 órás csere már 172 órás... levélre sem válaszolnak, és mindíg másik az ügyintéző, mire utánajár... tegnap nem bírtam, és visszahívást kértem. Jól meglepődtek, majd kb. 4-5 óra múlva hívott egy pökhendi kis buzernya, h kivel egyeztettem, h hétfőn kapom a telót? (majdnem én éreztem rosszul magam...) Mire idéztem a mailjukat, hivatkozási számmal, nevekkel, stb...
Erre azt mondta a gyökér, h akkor is csak holnap... és már az a nap is lassan eltelik. Soha többet voda, ettől anno a pannon is sokkal rugalmasabb volt, sőt(!) egyszer jeleztem nekik, h a busz késik, nem érek a kirendeltségba, csak kb. 10-20 percel zárás után...
MEGVÁRTAK. ennyi. avoda meg a gyári hibás telót futárral 8 nap alatt cseréli...
mojszipupi 2010.06.15. 12:09:27
Paddy 2010.06.15. 12:11:08
sikeres vagyok-e?
Junk1 2010.06.15. 12:34:46
Ez bevett szokás bizonyos etnikai csoportoknál, de nem kizárólagosan az ö trükközésük ez.
huta9020 2010.06.15. 12:39:58
Gondolom, hogy nem a saját nevére akartad venni, innentől kezdve új előfizetőkről van szó, vagyis:
- A készülékeknek a támogatott ára 20eFt körüli, ha előfizetés és korlátozás nélkül akarod venni, akkor az ár a többszöröse.
- Az előfizetéses szerződés lehetőséget ad visszaélésre.
A többi szolgáltatónál sem fogsz jobban járni.
nothing.at.all (törölt) 2010.06.15. 12:41:34
huta9020 2010.06.15. 12:42:27
Mondjuk, milliókat nem lehet eltelefonálni, mert ha a napi forgalom meghalad egy limitet, akkor azonnal korlátozzák a telefont és hívják az ügyfelet, hogy fizessen be előleget. Legalábbis régebben így volt.
huta9020 2010.06.15. 12:44:17
Roboduck 2010.06.15. 12:45:05
2.) Csak kártyafüggetlen készüléket szabad venni, egyáltalán nem drágább. Ja, én "csak" telefonálok meg SMS-ezek így szinte bármelyik jó... Kétkártyást meg amúgy is csak függetlenben árulnak.
nocsva 2010.06.15. 12:45:31
Szép napot :))
Stupidella 2010.06.15. 12:47:03
Roboduck 2010.06.15. 12:47:15
Nyuladék 2010.06.15. 12:59:43
Van Mo-on 10 éve Vodafone..
Amúgy ez nem új "megőrülés", mindig is így volt ez náluk. Érdemes elolvasni az ÁSZF-et és abból kiderül, hogy milyen esetekben kérnek ilyen magas kauciót. Nem védeni akarom őket, de ha valaki előfizetést köt (tehát nem kártyás), ráadásul hármat egyszerre, akkor ugye nincs arra garancia, hogy ha hónapokig telefonálgat mindhármon a voda költségére (bármekkora összegekben), akkor be is fogja majd a számláit fizetni. Nyilván azzal próbálják csökkenteni e "fizetés nélküli használat" esélyét, hogy kvázi előre kérnek pár havi számlafizetést (csak ezesetben kauciónak nevezik). Aki még nem dolgozott mobilszolgáltatónál, annak valóban nem lehet egyszerű ésszerűen átgondolni, hogy a szolgáltató sem hülye. Ezesetben a 80.000 Ft-os összeg nem indokolatlan.
Strex 2010.06.15. 13:00:23
Nyuladék 2010.06.15. 13:02:15
Valóban úgy van, hogy milliókat nem lehet eltelefonálni, mert van limit és forgalomfigyelés, ami adott összegnél korlátoz is akár, DE... az is előfordulhat, hogy valaki éppen külföldön van és onnan csicsereg sokáig és azt viszont a rendszer nem érzékeli azonnal, sokszázezer pénz is összejöhet, mire lekapcsolják...
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.06.15. 13:10:25
Grigorij 2010.06.15. 13:13:28
Mert
1. Valóban 20000 körül van a telefon ára és akkor vedd meg! És nincs semmi cicó!
2. 20000 körül van a telefon ára, de nem akarod kifizetni - ugye van az a bizonyos 1 forintos lehetőség, na akkor máris 3x20000 = 60000 forint a hitelezés + a 2 további új előfizető alap kauciója...
3. 80000 körüli telefon, amiért kevesebbet fizetsz, például 20000-et, tehát 3x60000 a hitel...
Szóval kamulevél...
Stupidella 2010.06.15. 13:16:08
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 13:21:51
Előtte pár mondattal feltöltőkártyást írtam, ebből 10 iq fölöttieknek egyértelmű, hogy mire gondoltam később is.
Perillustris 2010.06.15. 13:42:13
neked ugatok 2010.06.15. 13:45:46
nekem az jött le, hogy azt képzeli magáról, körülötte forog a világ
1. először is előfizetéssel ők hiteleznek neked az elején, bár a 240k valóban sok, de hidd el akik a háttérben ezeket feldolgozzák és a kockázatot kiértékelik, jobban tudják nálad, hogy megéri-e nekik felvenni téged ügyfeleik közé..
2 csak te nem tudod, hogy ez a rendszer
3 a rendszer nagy, a viszonteladók saját cégek akik franchise üzletrendszert működtetnek (ilyenek a benzinkutak, a gyorséttermek, a futárszolgálatok, stb) - teljesen normális dolog, ha az egyik helyen tudatlanok, nem ott kell vásárolni
4 a 3-as pontot elolvasva nyilván leesett, hogy a vodafonnak semmi köze nincs hozzá ki hogy mit mikor eszik az ügyféltérben, ahogy neked sincs, mivel nem körülötted forog a világ, ha már eleve nagy arccal mentél be, hogy "itt vagyok én az ügyfél, nyaljátok ki a seggem", semmi másra nem számíthattál, mint a tapasztaltakra
5 mivel boltja és alkalmazottai válogatják, valahova igen, valahova nem - de feltételezem, ha belépéskor azzal kezded, hogy "nem baj ha bejövök ezzel?" és tudatod velük, hogy óvatos leszel, nem küldenek el anyádba
6 a vodafone egy cég, van itthon több ezer alkalmazottja, szerinted mindegyik utálja az ügyfeleit? eh
végezetül pedig, szabad országban élünk , ha valami nem tetszik otthagyod, én néhány aljas húzása után a vodafontól átmentem a T-hez a számommal együtt, semmivel sem jobb banda
dido_ (törölt) 2010.06.15. 13:50:38
Az is egy dolog, hogy előfizetési díjat mondjuk előre kérik be a számlán, de attól még amellé csinálhat jóval nagyobb számlát beszélgetésekből és akkor gond lehet, annak behajtása.
Nekem sántít a sztori valahogy, nem akarom elhinni, hogy fejenként 80 ezer forintot kértek, viszont egyben mindannyiukra reálisnak is tartanám, - amennyiben minimálbérre bejelentett, vagy közüzemi számlákat késve fizető lenne a delikvens.
Én fejből nem tudom, talán 2004 óta vagyok előfizetőjük, de nekem problémám nincs vodáékkal. A szerződés megkötésekor én még telefont sem vettem, mert volt készülékem régebbről, független volt, csak sim kártyát kértem tőlük, ami nulla forint volt. De emlékszem, az előfizetés engedélyezéséhez be kellett mutatni közüzemi számlát...stb.
Azóta vettem már készüléket is náluk, meg többször változtattam csomagot, minden gördülékenyen ment mindig, tőlem soha nem kértek kauciót sem (családban is kötött más új előfizetést, ott sem volt semmi probléma, se kaució. Viszont határidőben becsengetett közüzemi számlát mutattak be, és normál jövedelemmel is rendelkeztek, lehet ez is számíthat, kitől kérnek, kitől nem egyéb kauciót).
A vonal sem szakad meg nálam, a szolgáltatással sincs bajom. Én elégedett ügyfelük vagyok.
random dude 2010.06.15. 14:00:35
Mert sokan csinálják azt hogy nem fizetik ki a 80 ezres számlájukat, mondjuk a T-nél, aztán átmennének a Vodához. Csakhogy a Vodások is látják hogy tartozol a T-nek, így ez a garancia, hogy velük ezt ne tedd meg!
(ismerősöm dolgozik a vodánál, ő mondta ezeket nekem)
kételkendő 2010.06.15. 14:02:00
R. Daneel Olivaw 2010.06.15. 14:28:28
Ha csak most, akkor kicsit későn, de legalább elkezdett leesegetni, hogy gyarmat vagyunk.... a multicégek nem szeretetszolgálat, nem azért terjeszkednek ide és mindenhova máshova, amiért gondolnák azok, akik a marketingfogásaikat kajálják... nem neked és a barátaidnak és a családodnak és a kutyádnak akarnak kiváló minőségű termékeket eladni, szolgáltatást nyújtani etc... nem bizony... még a hazájukban sem, és legfőképpen nem egy olyan országban, amihez semmi de semmi kötelék nem fűzi őket, csupáncsak annyi, hogy szeretnének minél több bőrt minél gyorsabban lenyúzni mindenkiről, akit érnek, és az extraprofitot hazatalicskázni a részvényeseknek... és jótékonykodni belőle otthon a honfitársaknak esetleg... leszarják, hogy ki dolgozik az üzleteikben, csak nagyon olcsón tegye ezt, leszarják, hogy megdöglik-e éhen hó végére, de amíg él, ott legyen és hajtsa ki a belét... leszarják, hogy van-e társadalombiztosítása, vagy amikor megfájdul a foga van-e pénze betömetni, vagy a szomszéd hentes húzza ki harapófogóval... ezért van az, hogy bank itthon veszteséges nem tud lenni, míg nyugatabbra a bankok 30-50%-a évről évre negatív szaldót produkál... ezért van az, hogy noha minden szolgáltatáshoz és termékhez nyugat európai árszínvonalon (vagy a felett) jutunk hozzá, ugyanakkor a minőségi színvonal meg sem közelíti azt, és nem mellesleg a bérszínvonal is jó esetben a 20, de sokkal inkább a 10-15%-t éri el a nyugatinak.... és a helyzet nemhogy javulna, de romlik...
Az egyetlen lehetőség tudatos munkavállalói, vásárlói, valamint az élet valamennyi dimenziójában erős civil érdek-képviseleti rendszer kialakítása volna, hogy amit az egyes ember nem tud, az állam pedig - noha feladata lenne - nem hajlandó megtenni, azt ily módon mégis megvalósuljon...
Pundu 2010.06.15. 14:31:57
Mi is jó pár éve vagyunk a vodafone ügyfelei. A múlt év végén átment az egész család előfizetéses csomagba, így egymás között "ingyen" beszélhetünk. Nálunk a számla jelent problémát, mert sokszor a befizetési határidő után kapjuk meg. Már többször reklamáltunk, de semmi. A legutóbbi számlának is 06.03 volt a befizetési határideje, de csak 06.10-én kaptuk meg. Természetesen közben SMS-ben folyamatosan küldözgetik a felszólításokat és persze késedelmi kamatot számolnak fel. Nem nagy összegről van szó, de sok kicsi sokra megy !!! :( Alig várom, hogy leteljen a hűségidő húzok innen, kell a fenének ez a gyomorideg, hogy megint mikor küldik a számlát.
Stupidella 2010.06.15. 14:34:58
macislum 2010.06.15. 14:48:32
Az egészben az volt az érdekes hogy vittem magammal közüzemi számlákat, bankszámlakivonatokat amiből láthatta volna hogy többször annyi a havi munkabérutalásom, meg hogy mennyi megtakarítás van rajta. Nem érdekelte, simán pofára eldöntötte hogy fizetnem kell mobil előleget.
Én meg eldöntöttem, hogy ezeknél nem leszek előfizető.
Perillustris 2010.06.15. 14:52:30
10 év alatt kb. háromszor szakadt meg, s nem is biztos, hogy az "én" hibámból
Stupidella 2010.06.15. 14:52:33
2010.06.15. 15:02:17
És attól, mert te vagy az ügyfél... hát ez van. A kapitalizmus sehol sem működik.
Silent Bob 2010.06.15. 15:07:34
Silent Bob 2010.06.15. 15:08:39
ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.06.15. 15:12:13
Egyébként valószínűleg az lehetett, hogy a készülék sokkal többe kerül, mint amennyiért a boltban adják. Régen sokan játszották azt, hogy itt olcsón megvették a készüléket előfizetéssel, majd kikódolás után ment keletre új függetlenként.
mokas_gizi 2010.06.15. 15:14:46
Amik neten vannak azok alapból függetlenek és nincs belepiszkálva, esetleg szándékosan lebutítva, lekorlátozva...
+ ha valaki GPRS-es telefont vesz akkor neten/mobil boltban még a szoftvereket is rá teszik ingyen vagy pár ezer forintért...
mókás munkás 2010.06.15. 15:18:35
A nép fia 2010.06.15. 15:20:27
SzaGyu 2010.06.15. 15:22:45
Egy héttel ezelőtt ONLINE rendeltem náluk egy notebook-ot. Felhívtak, kikérdeztek, majd másnap (szombaton) jött a telefon, hogy rendben van minden, de 35 ezer Ft kauciót kérnek, amit 3 hónap után havi szinten jóváírnak.
No persze mind ehhez még kérnek 2 éves hűségnyilatkozatot és havi 9900 Ft előfizetést.
Ez a VODAFONE egy állat!
Sohasem volt náluk előfizetésem, de még kártyás sem, és egyetlen telefontársaságnál sincs (nem is volt) hátralékom.
Ennyit a tisztességes és ügyfélbarát telefontársaság(ok)ról.
bgalgan 2010.06.15. 15:25:06
csak egy példa, a Vodánál 18900 Ft vitamaxos csomagban a Nokia 2730-as, nah én 26-ért vettem az edigitalnál, de kártyafüggetlen. Ezért szerintem simán megéri az a plussz 7ezer ft.
tocsa86 2010.06.15. 15:29:50
T-hez mentem ott nem volt semmi ilyen probléma
Atkakukac 2010.06.15. 15:31:19
Én néhány éve váltottam Pannonról Vodára egy céges ajánlat alapján, annyi volt benne a tuti, h évente dobtak egy listát amin borzasztóan alul árazott, sokszor csak jelképes árú telefonokat kínáltak, valamint a cég többi dolgozójával is ingyen trécselek mint pl. édes anyám.
A szolgáltatással azóta nem nagyon volt problémám, a roamingot csak simán az ügyfélszolgálaton keresztül kérni kellett, és azóta én is üdvüzülve vagyok minden országban (évi 3-4-szer járok külföldön) összesen két apró panaszom van az, egyik: sajnos edzőtáborba (ami egy hetes) egy Szokolya nevű településre járunk ahol nincs térerő sajnos.
Továbbá néha feltűnően lassan kapcsol 1-2 számot.
Verdikt:
Én olyasmire gondolok, hogy ezek csak a céges előfizus bizniszből élnek és minden mást leszarnak, erre jó bizonyíték a viszonteladói "rendszerük" stb...
bütyök 2010.06.15. 15:40:36
Adamfark 2010.06.15. 15:44:39
Ezen felül tudtommal semmilyen közüzemi jellegű szolgáltatásnál nem kérhetek előre pénzt, még kaukció néven sem. Pláne úgy nem, ha nem részletre veszi meg az ügyfél a telefont. Ha részletfizetés van, akkor lehet kaukciót felszámolni, de csak azért, mert a készülék a futamidő végéig a cég tulajdonában marad.
Szolgáltatásra kaukciót - szerintem - nem kérhetnek, mert egyrészt a szolgáltatást nemfizetés esetén akár azonnal megszüntetheti a mobil szolgáltató a további szolgáltatást. A készüléket is letilthatják IMEI szám alapján. Másrészt a szolgáltás ha jobban belegondolunk virtuális. A szolgáltatónak minimális eszközi kára keletkezik egy esetleges nemfizetés esetén (hálózati eszköz amortizáció, stb.), ehhez képest egy a telefon értékének 3x-os összeg beszedése szimplán jogtalanság. Kaukciót - szerintem - csak bérelt eszközre lehet értelmezni, amikor is azért szednek be előre pénzt, hogy az eszközben keletkezett esetleges kárt a bérbeadó a kaukcióból fedezze.
Természetesen érthető a Vodafone félelme, mert Magyarországon mindenki tisztában van vele, hogy nagyon sok az ellopott előfizetéses telefon, ill. a nem fizetett előfizetés. Azt hiszem ezekben az esetekben viszont a szolgáltatóknak kell tartani a hátukat, mert nem kell irreális árakon (1 forint) 40-80ezer forintos telefonokat árulni, az üzletszerzés miatt, mert ilyenkor a normál előfizetőket is büntetik. Megoldás lehet még a kockázatosnak minősített ügyfelek esetében a keret limit (bruttó 5-10ezres), amit 3-6 hónap rendszeres fizetés mellett feloldhatnak.
unommáazegészet 2010.06.15. 15:55:19
Stupidella 2010.06.15. 15:56:22
Mocsár 2010.06.15. 15:58:35
2. a más szolgáltatótól átjövő családtagok a posztoló alá kerültek volna ügyfélszámilag, vagy mindenki magának akart előfizetést? Ha mindegyik külön előfizut akart, mind külön esnek át hitelképességi vizsgálaton (a megadott adatok alapján). A családtagok nem hagytak valami tartozást az említett, más szolgáltatóknál?
3. milyen konstrukcióban vásárolta volna a posztoló családja azt a 3 előfizetést + telefont? Valahogy nem esik szó róla. A választott havidíj nagysága fontos lehet hitelképesség vizsgálatkor. Betoppanó új ügyfél szeretne mondjuk 10 000 Ft-os havidíjú előfizetést két évre plusz még telefon, MÉG JÓ, hogy jobban megnézik, képes lesz-e fizetni.
+a: mobilszolgáltatót szidni ősi román szokás. :)
Adamfark 2010.06.15. 16:01:51
A lényegen változtat?
SzaGyu 2010.06.15. 16:04:09
Minden mobilszolgáltatónál a részletre vásárlás mögött banki háttér van.
Kaució: T-mobile előfizető vagyok már rég óta és még soha semmire nem kértek kauciót. Fél éve vettem egy újabb, nem is olcsó telefont a T-nél (ez a 2. előfizetésem) és kb. 10 perc alatt meg is volt minden. Nem kellett számla, kaució.
borovi 2010.06.15. 16:09:20
Oweroff 2010.06.15. 16:47:38
a. vagy nem fizetett rendesen
b. vagy jó kövérek voltak
A Vodafone ez alapján dönthetett úgy, hogy " kauciót " kér be a delikvenstől.
A kaució magyar neve letéti díj, amelyet az ügyfél számrájára jóváírnak, azaz lebeszélheti.
(de az is meglehet, hogy elcseszte a cerdit vettingre küldő alkalmazott az adatok pontos bepötyögését, amire a kedves kis -jupiter "rencer" kauciót köpött ki...:p kár, hogy nincs dealeri felelősség vállalás, mint hajdanán, amikor még növelni tudta az ügyféltáborát sir Vitai Attila egykori vezír, de hát ez az ő bajuk marad)
ui:
regikém, még mindig "követ és lehallgat" a voda? ejnye-bejnye szadduceusok!! :)
tizenot 2010.06.15. 16:57:43
De a magyarnak ájfón kell, meg a faszom. Penze persze nincs ra, ha zsebbol kitette volna a telo arat (nem a 20K-t) es ugy vett volna kulon elofizetest husegnyilatkozat nelkul akkor lenne joga pofazni barmit is.
Igy viszont csak szimplan kurva vicces hogy nem tudja megvenni a telot csak 300 eves husegnyilatkozattal, aztan meg idejon lazazni hogy "de KP-ben kitettem az arat". A lofaszt tettel ki kp-ben kisfiam, a telo arat a kovetkezo 5 evben fogod majd kifizetni te barom.
hha96 (törölt) 2010.06.15. 17:03:08
Napkutya 2010.06.15. 17:06:02
Amit kifizetsz, az a fejlesztés és a szolgáltatás + az, hogy a szolgáltatói kiadásokért több tízezer darabot kell lekötni a gyártóknál. Ehhez add hozzá, hogy legtöbben a készülék miatt váltanak telefont, nem a szolgáltatások miatt.
Ha már a gusztustalanságoknál tartunk: mennyivel egyszerűbb lenne, ha úgy vennéd a független(!) telefonodat, mint mondjuk a HDTV/DTV dekódert? A kártya eldöntené, mire alkalmas a készüléked. Te pedig eldönthetnéd melyik szolgáltató a szimpatikus...
Sajnos ez a megoldás sem a gyártó, sem a szolgáltató érdekeit nem képviseli.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 17:07:44
Nekem egy év alatt vagy 2000-szer, de mondjuk sokat telefonáltam vele. És nem a telefon hibája volt, mert ilyen gond nincs vele másik hálozatban. Lehet, hogy te Budapest közepén laksz, és ki sem mozdulsz onnan, talán ott jó a szolgáltatás. Nagyvárosi telefonnak talán elmegy, de barátnőmet egy 25 ezres városban a házukban eleve a pannonos telefonján csörgettem, majd nekiállt keresni a vodkással a térerőt. Mikor meg buszon ültem elsőrendű főúton, volt pár fix hely ahol mindig megszakadt, mert nem volt lefedettsége, de volt hogy random is megszakadt, gondolom cella átjárásoknál.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 17:11:13
tizenot 2010.06.15. 17:11:17
Napkutya 2010.06.15. 17:16:44
Ez még az jelenlegi benzinárakkal is olcsóbb, mint amit a magyar szolgáltatók művelnek hűségnyilatkozattal.
daito 2010.06.15. 17:31:15
Nem 1999-et írunk, és nem Üzbegisztán vagyunk, hanem egy lapos kis ország, ahol 10-15 éve van mobiltelefon.
Tudom, hogy sznob vagyok, de egy akkora országban, amelyik más országban egy megye, és van 3 nagy mobilszolgáltató, ott ne nagyon legyen folt...
Másrészt, mi az, hogy céges előfizető bizniszből élnek?
Mindhárom mobilszolgáltató ugyanúgy "szereti" a céges előfizető állományt; tessék megnézni a Telenort, a fél állam és államigazgatási szektor az ügyfele.
Egyszerűen az van, hogy amikor 1999-ben bejöttek vodáék, akkor abból indultak ki, hogy itt a mobildíjak drágák, ami nem volt alaptalan.
Emlékeztek még ilyenre Westelesek, hogy Eurofon I-II-III, meg Szervusz és társaik? Aki bírta, az Eurofon III csomagban volt előfizető, ott westeles 35 forintért, más hálózat meg 45-ért volt hívható; ez volt a LEGJOBB ajánlat; a többinél 99 forint a hálózaton kívüli, csúcsidőben. És minden előfizetés 10 000 forint + a készülék.
11 éve... amikor a minimálbér 22 500 volt. Ha ma valaki benyögne egy ilyen 99 forintos percdíjat, azt kilöknék a WE tetejéről.
A Vodafone-nak erősen megköszönhetjük, hogy nagyobb verseny alakult ki, és jelentősen csökkentek az évek során az árak; az megint más kérdés, hogy Vodafone egy olyan versenyt alakított ki anno, hogy bár rákényszerítette a nagyokat az árcsökkentésre, de neki is kevesebb bevétele jutott. Ezért mindig is gyengébb volt az infrastruktúrája.
És nem véletlen, anno 10-11 éve, majd minden diáknak, akinek volt/lett mobilja, volt Vodafonja; akkoriban a 20-50 forintos percdíjukkal senki sem tudott versenyezni, meg a nagyon olcsó prepaid kártyás készülékeikkel. Ezzel alapozták meg azt a ma még sokakban élő nézetet, hogy a Vodafone "olcsóbb", mint a 2 másik. Úgy en bloc nem igaz, ráadásul 10 éve számított mobilválasztásnál, hogy melyik csomag percdíja, sms díja mennyi; ma ez sokkal kevésbé számít. (Ez érthető, akkor 60-100 forintos percdíj volt - abban volt 10-40 forint játéktér, most meg általában 10-20-40 forint - ebben meg 3-5 forint eltérés van.)
tizenot 2010.06.15. 17:37:45
Mindenesetre modern mobiltelefont, modern szamitastechnikai eszkozt a neten is max. 10%-val tudsz olcsobban venni, pl nemreg iphone-t neztem, hat nem olcso ott sem, sot hasznaltan sem. Nem is vettem. Kifutoban levo termekek eseten viszont sokat lehet sporolni.
Baszkurátor 2010.06.15. 18:23:30
guy 2010.06.15. 19:55:00
sertésmájkrém 2010.06.15. 19:55:02
Tudtad hogy a cél az ilyen csodatelefonok gyártásánál a darabonkénti 1 eurós ár alá csökkenteni az előállítási költségeket?
A szolgáltatód meg valszeg 50k ért megkapja,de te kamatmentesen részletfizetéssel 100k ért megkapod.
Te nyertes, te.
Sissio 2010.06.15. 20:12:29
tehat ingyen megkaptam (es nem, nem egy sz*r darab telefon) de raadasul meg ingyen ajandekokat is valaszthatsz hozza mint pl plazmatv,xbox,laptop,ps3...es ezert fizetek mindossze 35 fontot, ami az itteni fizeteshez loturo...ennyit arrol hogy hogy allnak a magyarokhoz.....
Alternatív 2010.06.15. 20:24:16
Nekem T van, a gyerek úgyis az anyját hívja inkább. Se nem rosszabb, se nem jobb, mint a Voda. Például az M7-esen is van egy csomó lyuk a térerőben.
ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2010.06.15. 20:26:25
Normálisak????
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.15. 20:26:56
baromság... mikor eléred a kb. 10k-t akár éjjel 2kor felhív a veréb, hogy van 24 órád becsengetni mivel új előfizető vagy, vagy kasza! ha van kauciód, ha nincs!
ez azért van, hogy az előfizeték kamatmentes hitellel fedezik a cég napi likviditását... így hülye lenne bank és egyéb kölcsönöket felvenni... nem most kezdték...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.15. 20:57:56
Mint a kedvenc szám, ez is meg fog szűnni egy éven belül. Mindig ezt csinálják.
De hidd el, mivel nekem egyszerre volt vodás és trés, nem véletlenül mondom, hogy ég és föld a különbség a lefedettségük között. A trénél lyukak vannak, a vodánál inkább az a lyuk, ahol van.
flippant 2010.06.15. 21:21:40
lorenzoo22 2010.06.15. 22:01:20
csillagház 2010.06.15. 22:13:27
stars7726 2010.06.15. 22:13:56
MICS 2010.06.15. 22:26:05
Nézz magadban - menne:)
min 2010.06.15. 22:30:55
Vodafone-nál az egyik nokia típus feltöltökártyával 20ezer. Ugyanez egy két üzlettel arrébb található szórakoztató elektronikai boltban szintén 20 de kártyafüggetlenként. Néha tényleg nem normálisak.
Akvyr 2010.06.15. 22:56:52
Gondolom ilyesmi lehet itt is a háttérben... de elég rideg.
csillagház 2010.06.15. 23:04:52
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.15. 23:13:18
Akkor mi a baj?
Ekézés nélkül..
beszarás ez az ország a sok multijával és azok droidjaival
A kinai NagyFal rövid lesz ha jön a forradalom
BÁNYAI 2010.06.15. 23:39:29
Ezért kirúgni? No, ott mondtam vissza 3 előfizetésemet, és - mivel a pannon maradt, mert a tré nem ment - odamentem. Nem is csalódtam !
Bartoki 2010.06.15. 23:42:56
Nem vagyok semmilyen listán, és kp-re vettem egy alap telefont, mégis 80e Ft-ot kértek. Lehet hogy azért, mert külföldi állampolgár vagyok (de van állandó lakcímem és kifizetett közüzemi számlákat is vittem), mindenesetre nem indokolták meg.
Mindegy, belementem mert kellett az olcsó külföldi hívás, az olcsó roaming meg az olcsó GPRS.
Akkoriban néha 1-2 hónapot is csúsztak a roaming hívások számlázásával, gondolom azért kellett így túlbiztosítani magukat. Na nem mintha ez felmentés lenne, sokkal inkább lúzerség... :)
wartaz 2010.06.16. 00:12:03
Mindez azért van, mert egyesek elviszik a telcsit (amit neked 20 ezerért adnak, de a boltban sokkal többe kerülne, igaz, el tudom képzelni, hogy a Voda még ennyit sem fizet érte, persze nem biztos), és már az első havi számlát sem fizetik be, hanem kikódolva használják a telefont. Soha nem szoktam védeni a multikat, de ez most egy kétoldalú játék, amiben hibás mind a két fél. Nem, nem te, hanem egyesek.
Én, amikor átmentem hozzájuk, felnyaláboltam vagy két évnyi Pannon számlát, hozzátűzve a csekk és betoltam nekik. A srác ezt is csatolta a "hitelbírálathoz" és csont nélkül kaptam meg a választott telefont, nulla kaucióval. Ebből gondolom, hogy azért nem végletesen elvetemült dolog ez, hanem tényleg arról szól, hogy egyesek visszaélnek a dologgal.
Kérdés persze, hogy jogos-e a kamat nélküli pénzhasználat, de lefogadom, hogy valahol aláírod, hogy elfogadod, akkor pedig jogos.
Emellett a Vodafone-nak azért voltak kemény húzásai, a családom több tagja is náluk fizet elő.
Spanyolországban is használom a Vodafone-t és itt volt egy időszak, hogy bizonyos okokból mindenkinek, aki náluk volt, be kellett jelentkeznie és egyeztetnie az adatokat. Valamilyen terrorelhárítási ügyből kifolyólag volt erre szükség, ha jól emlékszem akkoriban volt valami balhé Mallorcán. Aki nem jelentkezett be időre, annak a letiltották a ki- és bejövő hívásokat is. Így jártam én is, és közepesen volt egyszerű újraindítani a cuccot. A lelküket kitették, hogy segítsenek, rengetegszer felhívtak, bocsánatot kértek, pedig tulajdonképpen nem ők voltak a hibásak. Volt egy szabály, én nem tudtam, ők korlátoztak. Nagyon kérték, hogy ne menjek el tőlük a probléma miatt. Pedig csak feltöltőkártyás voltam !
Na, ez különbség ! A magyar Vodafone-osok tanulhatnának a spanyol kollégáktól. Lenne értelme !
wartaz 2010.06.16. 00:13:56
ugyhogy 2010.06.16. 01:39:13
Egy alkalmazott napkozben eszik? Felhaborito!
Kepes a Vodafone kezdoket felvenni?? Felhaborito!
Aranyos vagy hogy igy kiszamolod , hogy kamat meg minden, de azt elfelejted, hogy az elofizetes az igazabol "utofizetes", tehat akkor ok is kerjenek kamatot? Mert ez igy veszteseg nekik. A kauciot nem a telefonert kerik (nem is ertem, ezt hogy keverted bele), hanem az elofizetesert. Tudod, ha ugy tamad kedved, hogy emelt dijasz szamokat hivsz aztan elfelejtesz fizetni.
Felreertes ne essek, teljesen ertem a posztolot, hogy fel van haborodva a kaucio es az alkalmazottak miatt. De azert nem kell mindjart hulyesegeket irni.
SzaGyu 2010.06.16. 06:04:24
A kaució az csak "válogatás" !
Ezért kevesebb a Vodafone előfizetője, és náluk van a legtöbb ügyfélellenes trükk, ezt követi a (Pannon) Telenor.
Csak "úgy" eltűnni meg nem lehet, mert a számlát előbb-utóbb (többszörösen) de ki kell fizetni.
Piraeus 2010.06.16. 06:53:43
anarchist (törölt) 2010.06.16. 07:21:45
BlackTriple 2010.06.16. 08:36:42
Több, mint 10 éve vagyok ügyfél , talán 99 óta. Nem a kaucióval volt a bajom lehet, hogy ez nem egyértelmű hanem az eljárással.
Kérlek titeket jelentkezzen az aki ad nekem kölcsön 3 hónapra kamatmentesen pénzt!!!
Ha valaki kér pénzt annak ára van...Vagyis írják jóvá kamatostul és akkor magyarázható a dolog. A problémám igazából az volt, hogy semmilyen megoldást nem akartak keresni a gondunkra...
Szerintem egyébként ha valaki szerint ez az eljárás jó azaz ő dolga szerintem nem. Az minden cég saját üzleti kockázata, hogy fizetnek-e neki vagy nem. Dolgozza kia akonstrukciót úgy, hogy jó legyen! Ilyen egyszerű. Ha pedig hitelbírálat van, akkor járjanak el annak megfelelően és ne csak személyit meg alap adatokat kérjenek. Szóval soha nem volt tartozása a család egyik tagjának sem, szerintem nem űberfasza készülékat akartak venni Samsung 5230 volt kiválasztva. És a posztoló nem hazudik, mert ez történt...
BlackTriple 2010.06.16. 08:43:53
BlackTriple 2010.06.16. 10:14:20
BlackTriple 2010.06.16. 10:17:31
Clearvoyance 2010.06.16. 11:19:28
Ergo olvasni tudnak.
A homárt is.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.16. 11:38:36
Én akkor is húznék más szolgáltatóhoz a helyedben, azonnal. De te tudod.
Take-it-Easy 2010.06.16. 12:19:13
Take-it-Easy 2010.06.16. 12:23:44
Silverf@x 2010.06.17. 18:31:21
Meg aztán a pannon (aki azóta telenor lett) se jobb... az ügyfélszolgálatos képtelen volt megoldani azt a bonyolult problémát, hogy a lejárt útlevél számát kicserélje az újra a rendszerben... slussz poén, hogy a helpdesk sem tudott segíteni neki. A hozzáértés lassan eléri a közszféra színvonalát...
SzaGyu 2010.06.18. 06:30:02
Bekönyörögtek a Vodafone előfizetői táborába?
Azt írtad, majd itt tájékoztatsz mindenkit a fejleményekről, de lehet, hogy...
Oktondi 2011.06.22. 14:36:13
Szép hazánk egy kis városában él egy tanárnő a párjával. Gazdasági és egyéb megfontolásból döntenek, hogy egy szolgáltatónál vesznek előfizetéses telefonkészüléket. Osztanak, szoroznak, megvan az a keret, amennyit általában telefonálásra fordítanak. Megnézik a szolgáltatók ajánlatait, majd a T-Mobilnál kötnek ki, hisz a Médiamánia L díjcsomag havidíja pont megfelelne az igényüknek. Kiválasztásra kerül hozzá egy, az akcióban hirdetett "0" Ft-os telefonkészülék, esetünkben egy Samsung Wave II. No, és itt jön az arculcsapás! Még a beszélgetés elején tartanak, amikor az egyébként kedves ügyintéző közli, hogy erre a készülékre 30 ezer forintos kaúciót fog kérni a cég, tehát mivel kettőt szeretne a kedves ügyfél, az rögtön 60 ezer forint. És természetesen ez 2 év hűségnyilatkozattal, és 2 év tarifahűséggel értendő. De ne aggódjanak, a befizetett összeget három hónap alatt jóváírják számlájukon. Félre ne értse senki, nem sok egy ilyen készülékért ez az ár, de akkor ne "0" Ft-os készüléknek hirdessék meg, hisz az ügyfél nem győz csodálkozni. A történethez tartozik még, hogy az ügyfélnek soha semmiféle szolgáltatónál nem volt hátraléka, bejelentett és több mint egy évtizedes stabil munkahellyel és fizetéssel rendelkezik, saját lakása van, stb. Tehát hitelbírálat esetén simán átmenne még a legszigorúbb szűrőn is. De azt is lássuk be, a mai világban 60 ezret csak úgy kiadni nem biztos hogy célravezető, pláne ha értelme nincs a dolognak. Ugyanis ha 3 hónap alatt jóváírják a két előfizetésen, valamint addig Ft-os számlákat kap az ügyfél, akkor még simán megteheti, hogy utána nem fizeti a számláit. A végeredmény ugyanaz. Vagyis mégsem, mert a tanárnő és a párja megszégyenülten elkullogott a boltból, és megállapították: semmit sem adnak ingyen, még azt sem, amit úgy hirdetnek. Így minden marad a régiben, a T-Mobil elesik havi 22.000 Ft-os előfizetési díjtól 2 éven keresztül, az ügyfél meg marad a régi szolgáltatójánál, és fizeti a kb. 30.000 Ft-os számláit továbbra is. Senki nem járt jól, csak az ügyfél gazdagabb lett egy keserű tapasztalattal. És hangsúlyozom, nem a készülék árával van a baj!!! Amikor ezt a történetet meghallottam, el sem hittem. Azt gondoltam, végeztek valamiféle hitelképesség-vizsgálatot, hisz az ÁSZF szerint ennek eredménye kapcsán a szolgáltató kérhet bizonyos fedezetet, vagy letétet, illetve új konstrukciót ajánlhat az ügyfélnek. De magam is meggyőződtem róla, hogy nem így van. Még érdeklődésem elején közölték kérdésemre, hogy ezt az összeget kérni fogják. Tehát hitelképesség-vizsgálat nélkül. Pedig én is simán átmennék rajta. Különösen hogy ezzel foglalkozom... :)
cso zsi 2011.06.22. 16:33:28
Bár az is lehet az általad leírt esetnél, hogy ők is részesedni akartak egy olyan esetleges üzletből, amivel tele vannak a hirdetések: fóliás, bontatlan, originál, szolgáltatófüggő X forintért eladó.
Oktondi 2011.06.23. 09:23:20