Tékozló Homár

Rohasztott szlovák tejjel büntet az Auchan

2010.06.17. 09:57 | ge | 253 komment

A hegyekben álló akciós szlovák tej naiv ügyfelünkre is csábítólag hatott, be is pakolt a kosarába laza 18 dobozzal. Az otthoni kóstolásnál viszont kiderült: az összes rohadt, ihatatlan, romlott, borzalmas. A blokk sajnos már nem volt meg, de gondolta legalább az ügyfélszolgálat tudjon róla, hogy romlott tejet árulnak. Reggel szólt is az eladóknak, de a tej még délelőtt is kapható volt. Vajon azóta bevették?

Tegnap este szlovák Mlieko „tejet” vásároltam a madaras tescoban. Tudom két részről nem lehetek sikeres, egyrészt aki ott vásárol, az alapból kihúzta magát a sikereslistáról, és aki azt hiszi, hogy az tej amit ott vesz, az is téved. Persze én városi gyerek vagyok, nem bírom az igazi zsíros tehéntejet, már ezeken a műízű tejitalokon nőttem fel.

Szóval vettem másfél kartonnal (gyengébbeknek 18db). Otthon kibontjuk az elsőt, egyértelműen romlott – ez azért szép, mert vásárláskor megnéztem - 2010.12.02-ig szavatos, és nem romlandó, nem kell hűtőben tartani! Bontom a másodikat, az is rossz. Háromig jutottam, amikor elhatároztam, hogy visszaviszem az egészet.

 

Reggel nyitáskor vissza is vittem, a kedves vevőszolgálatos nő meg nyugta híján határozottan elküldött a bánatba (jelentkezzen aki a tej blokkját megőrzi). Egy dobozzal ki is bontottam neki, hogy érezze a szagát. Jegyzőkönyvet felvette, én a tejet egy híján otthagytam, de kedvem lett volna szétlocsolni ott a pulton. De 18*116Ft miatt nem szívesen balhézok. Én is kereskedő vagyok, szerintem a vevőnek még akkor is igaza lehet, ha nem tudja bizonyítani. Csak a hozzáállásuk bánt. Szerintetek érdemes fogyasztóvédelemhez eljuttatni az ügyet? Hangsúlyozom nem a kár, hanem a hozzáállás miatt.

Valami Slota vezette, szlovák, alattomos összeesküvésre gyanakszom a magyarok ellen, tejnek álcázva. A szlovákok már az ósanban vannak? Vagy a magyar tejlobbi akarja a külföldieket lejáratni?

9 körül ismét arra jártam, természetesen az akciós tej még mindig ott áll hegyekben.

Pedig én szóltam… 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.17. 10:00:45

"2010.12.02-ig szavatos, és nem romlandó, nem kell hűtőben tartani"

Ilyet meg nem veszek. Ha meg veszek, meg nem iszom. Ha megiszom, megveszek.

Dr. Kix 2010.06.17. 10:03:34

Kereskedőnek alap, hogy megtartja a blokkot.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.17. 10:05:55

Mi a fasznak kulonben 18 liter tej egy haztartasnak?

mandel 2010.06.17. 10:09:00

@Tomasz_a_gozmozdony: irja hogy ő is kereskedö. gondolkodj.
elsö nyolcban benne vagyok-e?

felicitasz4 2010.06.17. 10:11:22

Ki nem jött még rá, hogy külföldről hozzánk csak a szar jön ételnek és italnak álcázva?????

Kandras 2010.06.17. 10:13:57

Mi ezt a tejet isszuk, nem azért, mert olyan olcsó, hanem mert a családban két embernek nagyon ízlik. Nagyon régóta isszuk, eddig baj nem volt vele. Jöhet a lenézés.
Amúgy a mlieko nem márka, hanem szlovákul azt jelenti, hogy tej. A mléko csehül jelenti ugyan ezt, a lapte pedig románul. Ezekben az országokban forgalmazzák ugyan is a terméket.

A slotázáshoz pedig gratulálok, azért tart ott a két ország kapcsolata, ahol, mert egy nyomorult romlott szlovák tej miatt is slotázunk.

Kandras 2010.06.17. 10:18:08

@Tomasz_a_gozmozdony: mert rengetegen vannak ezzel úgy, hogy nem szeretnek heti hatszor boltba járni és ha tartós tejet vesznek, ami jó még 6 hónapig, akkor nem annyit vesznek belőle, ami 2 napra elég, hanem annyit, amennyi mondjuk 2 hónapra.

torma99 2010.06.17. 10:19:01

Pfff....Inkább veszek 150 hufért magy tejet, magyar gazdáktól, nem nagykerek rápakolt hasznával együtt. Igaz csak zacskós, de van még tejtartónk :)

helianthus 2010.06.17. 10:20:59

@É2I: miért nem kávézol már?(olvastam valami stárvárzos posztban)

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.17. 10:21:26

@mandel: hat, ha madaras teszkos szlovak romlott tejjel adja a kavejat a kesdobalojaban, akkor remelem hamar csodbe megy es sunok fognak kibujni a vegbelebol.

yippyupp 2010.06.17. 10:22:26

nem iszom tejet volt már?

Katarina 2010.06.17. 10:24:06

@Tomasz_a_gozmozdony: Bár nem én írtam a postot, de szívesen elmondom neked, hogy pl. az én háztartásomban miért van olykor-olykor két karton tej is - gyengébben kedvéért 24 doboz - egyszerre:
nekem nincs autóm, a tej viszont nagyon nehéz, van ellenben két gyerkőcöm, akik natúr, vagy kakaóval felturbózott állapotában igen sok tejet isznak, amit nekem kell hazacipelnem. Éppen ezért, ha meg tudok oldani egy autós fuvart, akkor megveszek egyszerre mondjuk 2 karton tejet, és egy ideig nem kell cipekednem. Remélem, segítettem a magyarázattal:-D

Őslakos Székely 2010.06.17. 10:24:19

Hát mit mondjak, aki szlovák tejet vesz az Auchanban... az meg is érdemli, hogy mind a 18 romlott legyen.

PITTA 2010.06.17. 10:25:01

Asszem ez pont ide passzol:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/17/importtej-hatalom_leszunk/

Miért nem magyar tejet vesztek?

winston01 2010.06.17. 10:25:24

Sikeresebb-e, aki "Tej" márkájú tej helyett "Vodka" márkájú vodkát vesz?

helianthus 2010.06.17. 10:28:43

Én sem iszok olyan tejet, ami max két hét múlva nem romlik meg még megfelelő méretű hűtőben is.
Ezekben a tartós tejekben nem hiszem, hogy bármilyen hasznos, az emberi szervezet számára fontos anyag lenne.
Akkor meg minek?

Szerintem a tejen pont nem kellene spórolni, régen rá volt írva, hogy élet, erő, egészség.
Én is megveszem inkább a 150-180 ft közötti magyar tejet.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.06.17. 10:33:54

@helianthus: regen ra volt irva, hogy elet ero egeszseg, most viszont nincsen benne tej. :)

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.06.17. 10:37:16

tejet nem a auchanban kell vásárolni, hanem a tescoban :-)

.lll. 2010.06.17. 10:38:50

legalább a kölkeknek ne adjatok ilyen dobozos,tejnek nevezett szarokat

helianthus 2010.06.17. 10:40:28

@Tomasz_a_gozmozdony: hát azért van még olyan amiben van, zsírtalanított, vizezett, de még tej.

andand 2010.06.17. 10:42:14

Ha meg van ott tej, vegyel egyet, tarts meg a nyugtat es jelentsd fel oket. :)

PITTA 2010.06.17. 10:43:55

Valahol olvastam, hogy olyan olcsó "tej" amit a nagyon olcsón beszerzett vajból készítik....

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.17. 10:54:20

A Tetra pack mint az egyik legnagyobb tej csomagoló pár hete végzett egy közvéleménykutatást. Azt kívánták kideríteni, hogy élnek-e az emberekben azok a sztereotípiák, hogy csak a tehénből egy órája kijött tej az egészséges, a dobozos feldolgozottak vackok, illetve tudják-e mi az a pasztőrizálás, mit jelent az UHT, raknak-e bele tartósítószert, hogy tovább megőrizze minőségét és egyáltalán miért áll el ebben a többrétegű vákumcsomagolt dobozban tovább a tej, mint mondjuk a zacskóban.

Nnna, gondolhatjátok: az emberek nem tudták. Persze aláírom, hogy egy csomagolási cég olyan szakvéleményeket szerez be ami számára kedvező, de aki elgondolkodik, rájön, hogy lehet benne valami, szóval a dobozos tej az nem az ördögtől való.

Persze tejet írtam, nem tejkészítményt ami gyakorlatilag a tej tejporrá alakítása, majd később felöntése savóval és vízzel.
Persze az is lehet minőségi gondoljunk csak a csecsemőtápszerre: ahhoz csak vizet kell adni, de 24l-hez való készítmény ára 3000HUF azaz 125Ft/l. Arra pedig aztán nem lehet mondani, hogy nem egészséges (bár más vitaminok is vannak benne, szóval felnőttként mégse kellene fogyasztani :) )

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.17. 11:04:11

ehun van-e:
www.tetrapak.com/hu/food_categories/dairy/milk/pages/default.aspx

ez az UHT - pasztőrözés összevetése, a közvéleménykutatást nem találtam meg, talán nem is rakják fel elég siralmas lett. Valami olyan derült ki belőle, hogy nem azért veszik meg az emberek, mert azt hiszik, hogy jó, hanem azért mert akár külföldről behozva is olcsó tud lenni. Mondjuk azt nem említik, hogy vannak benne azért jótékony lakto bacilusok is amit már a pasztőrizálás is szépen kinyír. Ok, kb. 10x annyi ártalmas jószág is van benne, tehát valahol az lenne jó, ha később "kiválogatva" csak visszakerülnének.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 11:04:57

Az volt már, hogy a poszt toló vegyen inkább kecskét és gumicsizmát a multináci hipermarkecben?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.17. 11:06:50

@Sün‼:
Én anyatej párti vagyok az őstermelők közül ;-P El tudnám képzelni ahogy az Aldiban diszkréten megszoptatna egy 80D kaliberű őstermelő...

égafater 2010.06.17. 11:11:12

NE VEGYÉL MÁ' SZLOVÁK TEJET VAZE!!! Már csak ezért sem, de amúgy sem. H már olcsójános vagy, vegyél ócsó magyar tejet.

Ha nem veszik vissza, pl. "véletlen" ki lehet önteni a vevőszolgálat pultjára minimum egy doboz tejet, de megmutathatod, hogy az összes romlott.

Őslakos Székely 2010.06.17. 11:11:52

@Sün‼: pontosabban: szlovák tejet csak magyar őstermelőtől

Layosh 2010.06.17. 11:14:59

A múltkor ugyanígy jártam, csak a Penny-ben vettem a tejet, az is szlovák volt...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 11:15:50

@sambalabammbumbumm:
Akkor módosítom: Anyatejet csak őstermelőtől!
A 80D-vel vigyázz!
Nem megfelelően használva megfulladhatsz!

@Kitalátor feljegyzetei:
Gondolkodjunk Béláim!

Kandras 2010.06.17. 11:20:45

Hehe, látom itt is megvan sokakban a sztereotípia, hogy a csomagolt tartós tej az valami halálos méreg.
Kicsit járjatok utána és szembesültök vele, hogy még kevésbé veszélyes, mint a tehénből kifejt tej, sőt.

Kandras 2010.06.17. 11:25:08

@Kitalátor feljegyzetei: gratulálok, nagyon ügyes az is, aki ilyeneket gyárt és az is, aki linkelgeti.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.17. 11:26:41

PITTA 2010.06.17. 10:25:01
Miért nem magyar tejet vesztek?
nem mindenki engedheti meg magának a 2-3x annyiba kerülő magyart.. lásd magyar gyártók megadóztatása...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 11:27:17

@Kandras: Okos szcintik meg félhülye követőik meg rögtön jönnek azzal, hogy a tej nem is embernek való... (Romának* valóban nem is, mert közöttük általános a tejcukor-érzékenység, Moldova írta, amíg lehetett, hogy a börtönlázadásal veszélyeztető forrongásokat tejbegrízzel és tejberizzsel csillapították le, a küblire sorba állva és/vagy azon ülve nehéz lázadásra lekkesíteni az elítélteket, akik szintén fosnak...)

*roma = ember. A gádzsó nem ember. A rasszisták szerint.

helianthus 2010.06.17. 11:30:26

@Kandras: nem mondtam, azt mondtam, az igazi tej egészséges a tartós tej nem.
Tőlem aztán ihatja akárki, de nem fogom mondani, hogy egészségére.:)

Alapvető élelmiszer 2010.06.17. 11:31:31

Nem biztos, hogy direkt cseszik el a tejet. Sokszor a hiper raktárosain is múlik, mennyire foglalkoznak az áruval. Ahogy a Tesco-könyv is írja, trehányabbak bezony órákig is hagyják a napon a tejet, a csokit és mindent, ami romlandó. Nem direkt, csak szarnak az egészbe bele. Ilyet nincs élelmiszer, ami kibírjon.

helianthus 2010.06.17. 11:35:59

@Alapvető élelmiszer: de van. Pl az ütvefúró. Az olyan élelmiszer, amit napon lehet hagyni. :D

bpo478 2010.06.17. 11:37:43

a szlovák őstermelő bikát talált fejni...

bpo478 2010.06.17. 11:40:18

@Kitalátor feljegyzetei: Na. Akkor én kérek elnézést...

Kandras 2010.06.17. 11:41:13

@Kitalátor feljegyzetei: ja hogy ez így működik? Aki elítél egy olyan videót, amiben végig egy országot és vele együtt 5millió embert szaroznak az autótolvaj vagy tót?

DePassant 2010.06.17. 11:42:37

Házitejet veszek 100Ft/liter áron :) (vidéken) Nincs felforralva, én sem szoktam, úgy a legjobb ahogy a tehénből kijött. Soha semmi bajom még nem volt tőle... Gyereknek mondjuk fel kell forralni. De az ilyen "másfeles" meg "tejkészítmény" dolgoknak a közelébe sem szabad menni...
És igen: a tej élet erő egészség!

bpo478 2010.06.17. 11:50:09

@Sün‼: "Már javában benne járunk a fesztiválszezonban, így a héten aki akar, szőrös motorosok közé"

hm. 80D-s szőrös motorosok. az igen.

esef 2010.06.17. 11:55:50

@Sün‼:
Az őstermelőtől vett tej nem lehet rossz, csak gusztus kell hozzá. A 80D-hez vagy a Maris tehénhez is. Bár ez utóbbi érdekesen nézne ki fejőgép helyett a tőgyén csüngő emberekkel... :)

Az én fiaim nem ihatnak tehéntejet (sem szlovákot, sem magyart), így a probléma nem érint. Tej helyett szójaital szintén nem jöhet szóba az allergia miatt. Amit szabad, az a rizstej (dobozos, 600-800 Ft/liter) és a kókusztej (ez meg konzerves, 100-300 Ft/konzerv és hígítani kell). Most biztos én vagyok a burzsuj...

bpo478 2010.06.17. 12:00:30

@Sün‼: Tévedni emberi dolog...( - mondád)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.06.17. 12:03:15

Itthon tönkremennek a tejtermelők, de azért vegye mindenki meg az akciós külföldi szart!!!
Mert ha nem, akkor a "globálkapitalizmus-kobold" éjszaka ellátogat hozzád is és csípős-mustáros német lókolbászt fog feldugni neked, minden szerdán és vasárnap.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.06.17. 12:06:20

A kunsági tejnél nincs jobb az üzeletkben és a füredi trappistánál.

PITTA 2010.06.17. 12:07:35

@RosszQtya 2010.06.17. 11:26:41
Ugye ez nem a reklám helye, de ha már dobozos tejet akar venni a sokat emlegetett ALDI-ban a Minna 1.5ös tej 129 Huf az legalább magyar.

bpo478 2010.06.17. 12:08:38

@Sün‼: melleket is csak őstermelőtől!!

Manci néni, a szomszéd 2010.06.17. 12:08:54

Szlovák tejet megvenni??? Se szlovák tejet, se szlovák sajtot, se szlovák húst nem szabad.

Én egyszer vettem a tecsóba szlovák csirkecombot, hát hajjátok, az olyan halízű vót, komolyan mondom, halászlét lehetett volna belőle főzni.

bpo478 2010.06.17. 12:12:35

@Manci néni, a szomszéd: Kohn bemegy a henteshez, rámutat egy sonkára:
- Kérek abból a halból 10 dekát!
- De uram, az nem hal, az sonka!
- Kérdeztem a hal nevét?

bpo478 2010.06.17. 12:14:41

@Sün‼: vaze Sün... árkot röhögtem magam köré...

Kandras 2010.06.17. 12:16:31

@Manci néni, a szomszéd: előítéletes-e vagy?
De amúgy komolyan, szép dolog a nemzeti öntudat, de akik szerint minden, ami szlovák szar és minden, ami magyar jó komolyan is gondolják?
Lehetne olyan tesztet csinálni, hogy ott van 10 pohár, mindegyikben tej és végigkóstoltatni aztán megkérdezni, hogy melyik szlovák, melyik magyar. Kíváncsi vagyok, hogy az itt hőzöngők közül ki hány pontot érne el a teszten.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.06.17. 12:17:26

Foldon ugyan mar lattam ilyet, de meg nem ittam:)

bpo478 2010.06.17. 12:19:26

Jut eszembe. Ki volt úttörő?

Bánfalva bánfalva ott lakom én...

Tajszon 2010.06.17. 12:24:05

116ft-ért még a macskának se nagyon veszek tejet, biztos sok tehént látott.

Kzsolt 2010.06.17. 12:31:52

Nem mindegy, hogy szlovák vagy magyar? Mindkettő ugyanolyan fos. Csak a mienk drágább, persze, hogy mindenki az olcsóbbat veszi.
Ezek a tejek sosem láttak tehenet. A magyar tej se.

MGM009 2010.06.17. 12:34:48

Az már volt, hogy ne vegyél az ósánban tejet?

" A szlovákok már az ósánban vannak " wahahahaaaaaa

Az őstermelőket nem kell sajnálni, hogy tönkremennek, már tönkrementek.
Még véletlenül sem az ósán a hibás, meg a többi multi, mert szarért húgyért elhordják a pénzt az országból, mert a csóréság szélén lévő magyarok kénytelenek odamenni, ha nem akarnak éhen dögleni. Nem is a kormány a hibás, mert lehetővé tette ezt az egészet. Nem, mindig az a hibás, aki nem akar éhen dögleni a kölykeivel együtt...

Jaj, mindig van két-három majom, aki be tudja szerezni a legolcsóbb, legmagyarabb termékeket, és úgy gondolja, hogyha Ő be tudja szerezni, akkor te miért ne tudnád? Elvégre így megy ez.

Magyarország mottó: Mér' nem döglessz már meg!?

MGM009 2010.06.17. 12:37:42

Illetve: Dögöljél már meg! m

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 12:45:50

@bpo478: A Bélák?
@Kandras: Nem vagy te valami (lelki) rokona annak a néhai Dr. S. György szakszervezeti vezér + egyetemi ~adjunktusnak, aki a '80-as évek közepén egy főútvonal melletti felsőoktatási intézményünk és kollégiumunk kerítéséről, falairól leszedette az egyetemi napok pártjainak plakátjait, azzal a jelszóval, hogy a külföldiek a "párt" szót megértik, a többit nem, és "ezzel összezavarhatjuk, megbánthatjuk a csehszlovák és lengyel elvársakat. Azt hihetik, hogy kitört nálunk a többpártendszer, és ez anarcia-lavinát indíthat be a béketáborban." (tartalmi idézet).
Nos:

1. Leszarom mindazon országok, nemzetek, etnikumok, vallási és egyéb közösségek, eszmerendszer-követők, párttagok stb. érzékenységét, akik az én érzékenységemet nem veszik figyelembe.

2. Konkrétan a szlovák náciknak csak megtisztulást kívánok: Folyjon ki belőlük az összes magyar (továbbá német, cseh, ruszin, lengyel, cigány) vér!

3. Kérj egy időpontot magadnak @Sün‼: kollégától!

huncutszamóca 2010.06.17. 12:46:51

@PITTA: hehehehhehehehe...bocs, de ezt nem tudtam nevetés nélkül megállni!!! Tehát van , aki szerint vaskarikából lehet fát csinálni?????
Egyébként semmi baj nincs a tartós tejjel, ha UHT, mert akkor csak 160°C-os hőkezelést kap,ami csíraölő, nincs telenyomva tartósítószerrel+ aszeptikus csomagolás. Az más kérdés, hogy a boci viszont feltehetően mindenféle hormonnal és antib-vel, és betonon áll egész nap, és műtakartmányt kap. De ez a magyar tehenekre is igaz.

tudomcsunyadolog 2010.06.17. 12:48:06

Szlovák tejet baszki ÁHHHH Próbálj magyar terméket vásárolni, akkor is ha kicsit drágább. Hosszú távon megéri majd. Bár amíg fejekben nincs változás addig az országban sem lesz...

Tajszon 2010.06.17. 12:53:43

@tudomcsunyadolog: Ő igazi Nagy Magyar és támogatja a felvidéki teheneket és gazdákat :P
Nekem csak az a problémám, hogy hogy lehet 116Ft-ért tartós tejet előállítani és forgalmazni, mikor a legolcsóbb nem tartós tej kb 150-160ft, de inkább több.

mortalwombat 2010.06.17. 12:54:03

Szlovák tej mellett kínai fokhagymát csócsálva elgondolkoztam azon, hogy az argentin paprika miért ízlik jobban az olasz szőlővel, és az elefántcsontparti paradicsommal. Talán beszántották Magyarországot, és behintették sóval, az állatokat meg lelőtték egyesével? Vagy csupán kicsinálták a mezőgazdaságot?

É2I 2010.06.17. 12:54:36

@DePassant:
Azért nem ártana, ha felforralnád. Bármikor kerülhet a tejbe egy rosszul mosott tőgyről bármi. Értsd: szifilisz, tbc, MRSA, hepatitisz C, hogy csak az elterjedtebbeket említsem. Sokáig lehetnek tünetmentesek és csak akkor veszi észre az ember amikor már késő. Illetve van amelyik nem gyógyítható ugyebár.

@Manci néni, a szomszéd:
Mivel a csirkék halliszttel voltak etetve.
Eu-ban tilos. Ezek szerint szerint a szlovákok skummantottak.
Vagy csak simán átcsomagolták a lejárt szavatosságú kínai csirkét. Ez utóbbi a sanszos.

on:

Valószínű a csomagolásnál, pasztörizálásnál történt valami malőr, ugyanis az UHT tejek felbontás nélkül sokkal tovább is bírják, mint egy év. Vagy csak át voltak dátumozva....

Egy ÁNTSz bejelentést megérne. A bolt igencsak ráfázna az biztos.

Kandras 2010.06.17. 13:02:28

@É2I: Akkora hülyeséget rég olvastam. :)
És ha fűvel etetik a marhát, akkor fű ízű lesz? :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 13:03:38

@bpo478:
Mondom: értem már (vidéken: áhzóóó)!

Kandras 2010.06.17. 13:03:43

@MGM009: 8 közeli ismerősöm is ósán-féle helyeken dolgozik és abból tartja el a családot. Akkor most hogy is van ez? Szemét külföldiek munkalehetőséget biztosítanak? Pusztuljanak!

Kandras 2010.06.17. 13:05:11

@Kitalátor feljegyzetei: hiába próbálkozol, nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy szaroznom kéne egy 5milliós országot ahhoz, hogy én legyen a fasza gyerek.
Amúgy keresztény ország vagyunk, vagy nem? Szeretet, vagy mi a fene...
Szerinted ha ő szarozik, arra te visszaszarozol, erre ő gecizik, arra te visszagecizel és ez így megy tovább, akkor mi lesz a történet vége?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.17. 13:07:11

@helianthus: "de van. Pl az ütvefúró..."
káros, tönkreteszi a fogaidat ;)

PITTA 2010.06.17. 13:11:12

Az a szomorú hogy már natúr napraforgó- és tökmagot se kapsz csak kínait.

É2I 2010.06.17. 13:23:55

@Kandras: Pedig jobb lesz, ha komolyan veszed. Tényleg nem hülyeségből írtam.
A füves példádra meg csak annyit; attól föggően milyen fűvel, maggal eteted a tyúkot a un. tojás sárgája lehet piros, zöld, barna.

"Olykor különös színárnyalatú a sárgája, de ez nem a romlás jele, hanem a takarmány festékanyagai színezik el: a sok zöldtakarmány zöldesre, a szójaliszt pirosasra, a lenmagliszt sötétbarnásra, a kukorica mélysárgára."

forrás:
www.szamosmiklos.hu/tojaskonyv/?p=Gyakorlati+tudnival%F3k+a+toj%E1ssal+kapcsolatban

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.06.17. 13:29:09

Szlovák tejet vásárolni ősi román szokás. :)

Kandras 2010.06.17. 13:29:45

@É2I: Tartok tyúkot, nyulat, pulkyát, disznót, tisztában vagyok azzal, amit írsz, de a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Ha sok céklát eszel piros lesz a székleted, de azért nem lesz cékla ízű.
Az íznek semmi köze nincs ahhoz, hogy mit eszik meg az illető állat. A szag meg az íz két teljesen eltérő dolog.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 13:30:44

@É2I:
1. Halízt a repcedara etetése is okozhat.
2. Az ÁNTSz-nek gyakorlatilag semmi köze nincs az élelmiszerbiztonsághoz (elkúrták). www.mebih.gov.hu/
@Kandras: Multiszintetikus neonemzet, mesterséges határok között, alig nagykorú országgal, de nagy pofával és mindenhová betolt ügynökökkel...
Proszim?

Kandras 2010.06.17. 13:31:26

@Kandras: akarom mondani a szín meg az íz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 13:32:57

@Kandras:

"Ha sok céklát eszel piros lesz a székleted, de azért nem lesz cékla ízű."
Na, ennek az eredménynek a megtapasztalását kifejthetnéd!

"Az íznek semmi köze nincs ahhoz, hogy mit eszik meg az illető állat."
Nem igaz.

Katarina 2010.06.17. 13:38:18

Ne veszekedjünk, emberek!!! Aki azt hiszi, hogy az UHT-tej mérgező, ne igya, szíve joga. Aki úgy gondolja, hogy az UHT-tej nem mérgező, hát igya, neki is szíve joga. Én speciel úgy gondolom, hogy nem mérgező, erről a közelmúltban végzett kutatások is meggyőztek, amelyek bebizonyították, hogy a legtöbbjével nincs semmi baj - ha több időm lenne, mint amennyi van, belinkelném. Én biztosan nem tudok beállítani egy tehenet a 3. emeletre, és más módon sem tudok friss, vagy annak látszó tejhez jutni. Nem baj ez, nem ebbe fogunk belepusztulni a gyerkőcökkel. Azzal a tejjel, amit a posztoló vett, nem az volt a legnagyobb probléma, hogy szlovák volt, hanem az, hogy a nem megfelelő tárolás következtében megromlott a dobozban, még a lejárati idő előtt, és az Auchan-t meg nem érdekli ez az egész, úgyhogy sünt nekik, de nagyot. Az ÁNTSZ-t azért én is ráküldeném a még megmaradt készletre!

Kandras 2010.06.17. 13:42:26

@Kitalátor feljegyzetei: Fél centivel lejjebb helyesbítettem, hogy nem ízt akartam írni, hanem színt, mint ahogy előtte végig arról beszéltünk, de gratulálok, most jól megmutattad nekem, hogy ki a jani a hegyről!

eml 2010.06.17. 13:50:11

Ennek a tejnek egyszerűen jobb íze van, mint a 2-3-szor annyiba kerülő magyarnak. Tejből csak azt vagyok hajlandó megvenni, ami olcsóbb a sörnél.

vendriner aladár 2010.06.17. 14:01:40

Most az kell, hogy mondjam, hogy van ilyen, hogy megbuggyan a tej. Ez 1 UHT tejnél még nem is olyan rossz, de 18 doboznál már pénzkidobás. Egyébként én is az ÁNTSZ-t javaslom. Vonják ki a hibás sarzsokat, ne fosson már mindenki tőle!

Kandras 2010.06.17. 14:06:39

@vendriner aladár: azt a tejet kismillióan isszák, köztük az én családom is. Amikor ott vagyok az Auchan-ban minden harmadik bevásárlókocsiban van egy karton.
Na és akkor most egy ember kifogott egy romlott kartont.
Előfordul.
Ezért vonják ki az egészet a forgalomból?
Én vettem 400ezerért LG plazmatévét még régebben, és pár nap után zizegni kezdett. Elvittem a szervizbe BLOKKAL, JÓTÁLLÁSSAL, megjavították, visszaadták, éltem tovább az életemet. Eszembe nem jutott volna, hogy azért, mert pechem volt ki kéne tiltani az összes LG készüléket. Mint ahogy eszembe nem jutott volna blokk és jótállás nélkül visszamenni égetni magamat.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.17. 14:06:56

Ad1.: Aki az ösanban vásárol sikeres még lehet.

Másodszor.: Aki a kaján, meg a tejen spórol(az nem lehet sikeres) nagyjából megérdemli, hogy rohasztott tejet igyon.

ésnemutolsósorban: Aki igazán okos, az Aldiba jár és ott vesz tejet csecsszopógépre kötött őstermelőktől!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Secnir 2010.06.17. 14:09:36

két megjegyzés

1. én kétnaponta veszem a tejet a TSZből, friss fejés. sose romlott, érdekes....

2. jól átszabták a post toló fejét.
ami ugyanis a dátum volt (2010.12.02), az nem december kettő, hanem február tizenkettő.
ami meg ugye nem ugyanaz....

Manci néni, a szomszéd 2010.06.17. 14:10:17

@Kandras: Én ha tehetem csak magyar terméket veszek. Miért támogassam a szlovák gazdaságot? Igazából csak kínai cipőt veszek, mert az adidas úgyse magyar.

Kandras 2010.06.17. 14:10:30

@Secnir: megnéztem a spajzban, az enyémen "2010.08.27." van, akkor az hanyadika?

Secnir 2010.06.17. 14:11:39

...mert a buta külföldiek mindég keverik a hónapot, meg a napot, nem szabványosodnak a szegény finnugor népekhez...

Kandras 2010.06.17. 14:12:25

@Manci néni, a szomszéd: na ez már egy reális érv, valaki úgy érzi, hogy ezzel jót tesz Magyarországnak és ezért magyar termékeket vesz, ezt meg tudom érteni és el tudom fogadni. A bajom azzal van, amikor valaki azt sejteti, hogy ami magyar, az jó, minőségi, ami pedig külföldről jön az tuti selejt.

vendriner aladár 2010.06.17. 14:13:25

@Kandras: élelmiszereknél úgy szokás, hogy az adott gyártási tétel megy a kukába, ha rossz, legalábbis oka van annak, amiért elromlott 1-1 karton. A tv-k esetében mindegyik rendelkezik egyedi gyártási számmal. Élelmiszer okozhat tömeges mérgezést, a tv nem valószínű. Gyógyszereknél, ha 1 hiba van kivonják a hibás sarzsokat, de csak azokat!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 14:15:34

@É2I: Egyébként meg tisztelettel jelzem, hogy nem általában minden zöldtakarmány festi zöldre a tojás sárgáját. A legerősebb festő takarmány a pásztortáska, de a lucerna, főleg a lucernaliszt is képes rá. Ugyanakkor bizonyos takarmányok, elsősorban a káposztafélék túlzott etetése szabályosan megbüdösítheti az amúgy friss és egészséges tojást is.
Természetesen a háziállatok húsának ízét, állagát is jelentősen befolyásolja - olykor a faji jelleget elérően is - a takarmány összetétele, minősége. A túlerjedt, vajsavas szilázst fogyasztó növényevőknek nemcsak a teje lesz lábszagú, hanem legtöbbször a húsa is. A penészgombák toxinjait hússal is fogyaszthatjuk, és ugyan nem dohos lesz, de jellegtelen - és ártalmas. A dióval hízlalt karácsonyi pulyka vagy a kukoricával tömött hízott liba, a kukoricával hizlalt mangalica, a legeltetéssel felnevelt szarvasmarhák, juhok húsa is teljesen más, mit a takarmánykeverékkel, intenzíven nevelt faj-, sőt fajtatársaiké.
Ugyanígy az istállózva, intenzív takarmányozással nevelt vadak húsa is jellegtelen, szinte eladhatatlan. Akkor is, ha "dögre lövéssel", felhizlalt vadmadarak esetén csőrön keresztül történő leszúrással elérik, hogy az állat húsa sötétvörös (vadas) legyen.
A háziállaz fajtája elsősorban azért fontos, mert a "korszerű", a "szuperintenzív" fajták általában nem bírják a természetközeli tartást és takarmányozást, ellentétben az évszázadok óta tenyésztett "primitív" fajtákkal (mangalica, szürke marha, stb.)

@ Kandras: Radujte sa!

@ É2I: Okrem česť tom, že oni sú zvyčajne natretá zelenou farbou, zelená všetky žĺtky. Najvýkonnejší maliar pásztortáska krmiva, ale lucerna, lucerna je hlavne v moci. Avšak, niektoré kanály, najmä nadmerné kŕmenie hľuzy zvyčajne megbüdösítheti inak čerstvé a zdravé vajcia.
Samozrejmosťou je, že chuť mäsa z domácich zvierat, výrazne ovplyvnila štruktúru - niekedy investičné spoločnosti, na ktoré sa vzťahuje rasovej v prírode - v krmivách zloženie a kvalitu. Túlerjedt, kyseliny maslovej siláž, bude mlieko nielen spotrebiteľov lábszagú bylinožravce, ale väčšina z mäsa tiež. Plesní toxíny môžu byť konzumované s mäsom, a nesmú byť dusno, ale bezcharakterný - a škodlivé. Orechy vykrmujú Vianočný moriak alebo hus plnená kukurice, obilia vykrmované mangalica, zdvihol pasenie dobytka, oviec mäso je úplne odlišný od toho, čo takarmánykeverékkel, intenzívne chovaných druhov, a to aj fajtatársaiké.
Podobne istállózva intenzívne kŕmenie vznesená zveri je tiež nevýrazný, takmer nepredajné. Aj keby "dogri shot", kde zobáky voľne žijúcich vtákov felhizlalt dosiahnuť pomocou lepenie na zvieraťa červené mäso (divina) je.
Typ háziállaz obzvlášť dôležité, pretože "moderné" a "Super" rozmanitosť prírody nie sú vo všeobecnosti schopní zvládnuť bývanie a kŕmenie, na rozdiel od stáročia pestovanou "primitívne" druhy (mangalica šedý hovädzí dobytok, atď).

PITTA 2010.06.17. 14:16:25

@Secnir: Tudtommal ha az évszám 4 számból áll akkor ISO tehát ÉV.HÓ.NAP. A hó és a nap felcserélése inkább a 2 számjegyes év feltüntetésénél szokott előjönni mint probléma. Mondom én ezt a programozó fejemmel.

Fuxika 2010.06.17. 14:18:51

SZOKÁSOS ELJÁRÁS:

Bemész egy másik ugyanilyen hiperbe veszel 1 tejet, megkóstolod. Ha jó, vezsel belől annyit, amennyi szar van neked. Parkolóba kocsicsere és betolod hogy romlott, itt a blokk. Igaz, hoyg 2 szer anyni lesz valamiből, de ha nem raksz el blokkot, mindig így kell eljárni.
De jó lejárt garanciájú gépeknél is, ha van még ua a modell (márint értelmesebb márkájúaknál). Így-is úgyis vettél volna másikat, viszon tígy kettő is lesz, és a garanci mind a kettőre jó továbbra is! :-)

Kandras 2010.06.17. 14:19:37

@vendriner aladár: ja, ez világos, hogy kivizsgálják, de azért szerintem a gyártó halálát kívánni erős túlzás. Nem elsősorban Neked szólt, amit írtam, voltak itt radikálisabb megnyilatkozások is.
Amúgy a tévé felgyújthatja a házadat! :D

Katarina 2010.06.17. 14:24:44

@Kitalátor feljegyzetei: Ez bizonyára jó hír, de hogy jön ez ide? Mármint a lakatlan sziget??? Csak nem a békéltető misszióm miatt gondolod, hogy jobban érezném magam egy lakatlan szigeten???

É2I 2010.06.17. 14:31:42

@Kitalátor feljegyzetei: Kompaktul összefoglaltad. :)
Valami ilyesmit akartam én is csak nem kívántam ennyit firkálni. No meg nem is megy mindig a célratörő fogalmazás ;(.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 14:33:50

@Katarina: Nem, csak sok-sok idővel ezlőtt olyasmit írtál, hogy ha találkozunk egy olyanon, akkor benne vagy a benépesítési projektben. Azóta is olyanokat keresek...

Katarina 2010.06.17. 14:34:59

@Kitalátor feljegyzetei: Most már értem!-D Hová utazunk?

Katarina 2010.06.17. 14:40:57

Tudom már! Utópiába, és megteremtjük azt a világot, ahol csupa értelmes és humánus ember él, akik figyelnek egymásra, törődnek egymással, ahol senki nem akar átverni senkit, ahol mindenki tiszteli a másikat! Máris indulhatunk!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 14:45:36

Hasztamannyana!
Gyertyát tartani lehet?
Vagy mi ez itten?

Katarina 2010.06.17. 14:52:08

@Sün‼: jobbat tudok: gyere velünk:-D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 15:01:35

@Katarina:
Hová?
Mikor?
Miért?
Meddig?

Megannyi frusztráló kérdés...

Puffogó 2010.06.17. 15:02:02

Nem tudom, hogy ki emlékszik közületek a 4-5 évvel ezelőtti Mega-Trade botrányra?
Nos, a cég létezik azóta is.
Scheringer vagy Schengerer, de valami hasonló néven.
Pár hónappal a botrány után ugyanazokat a termékeket terítette, mint a Mega-Trade név alatt pár hónappal korábban.
S teszi ezt a mai napig is.
A botrány idején egy élelmiszer üzletlánc raktárában dolgoztam, s nálunk zárolták a raktárkészlet jó részét, ami Mega-Trade-es volt.
Eletelt pár hónap és a fent említett valamelyik új cégnév alatt ugyanazt a tejet szállították. Például.
Nem akarom senki üzletét rontani (mondjuk a hírül adott tejnél már mindegy), de hasonló volt annak is a csomagolása...

Katarina 2010.06.17. 15:03:01

@Sün‼: Utópiába, ami egyelőre egy lakatlan sziget, Kitalátor találta valahol, de nem tudom, pontosan hol, mert azt még nem írta meg. Benépesíteni mennénk, az általam fent vázolt szempontok szerint. 2 saját gyártmányú és nevelésű gyerkőcöt kapásból tudok vinni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 15:07:53

@Katarina:
"Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!"

A Keleti-főcsatornán láttam, Hajdúszoboszló közelében. Legalább 20 négyzetméter, úgyhogy meglévő ivadékok és hajóvonták találkozása tilos!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 15:18:34

Lakatlan sziget Hajdúszoboszló környékén?
Hasztamannyana!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 15:19:30

"Reggel szólt is az eladóknak, de a tej még délelőtt is kapható volt."
Hát, szerintem még jópár napig kapható lesz, mert az Auchan is profitorientált cég... A vásárló meg hadd fosson! :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 15:20:53

@Katarina: Utópia? Az a kocsmából hazamenés közben az éjjel-nappalinál bedobott búcsfeles...

AlulírottFentemlített 2010.06.17. 15:21:09

@yippyupp:
Nem volt még!

Én pedig nem kávézom!
Sőt tv-t se nézek!
:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 15:21:50

@Kitalátor feljegyzetei: Azért ez egy felhívás keringőre... meg másra is :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 15:27:00

@ColT: A keringőzéshez fáj a bokám. Más nem fáj...
Apropó!
Jön valaki szombaton lagziba Sajópálfalára?
(Megnézheti, hogy nem táncolok...)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 15:33:28

@Sün‼: Ja! Vezet hozzá egy fa híd, és van rajta vpár fácska, meg egy játékházikó/kilátó. Mondjuk azt mindenféle benépesítési kísérlet előtt alaposan körbe kellene ponyvázni/nádazni. Teteje van, úgyhogy a hídról sem lehet belátni.

Azt mondjuk nem tudom, hogy a szigetre vezető híd másik végén álló horgászház tulajdonosa mit szólna hozzá, ha fel akarnánk fedezni a szigetét, és rajta egy(s)mást...

pey 2010.06.17. 15:36:19

@Tomasz_a_gozmozdony: Jesszus, mit mondanál a családom havi 70 literes tejfogyasztására? Nem, nem 18, 70. És ezt egyszerre veszem meg.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 15:37:58

@Sün‼: Amiatt csak a fejem (ajándék, ruhák, stb...)

@AlulírottFentemlített:
"Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!"
Namégeccer: *szni se szoktál?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 15:41:33

@Kitalátor feljegyzetei:
Jól hangzik a projekt, sok sikert hozzá!
De hova lett Katarina kollegina?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.17. 15:47:25

@Kitalátor feljegyzetei:
Kollegina lenne?
Szintén urológiával foglalkozik?
Beléphetne a FÁSz-ba!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.17. 15:51:41

@Sün‼: A konrét szakterületét nem ismerem, de bizonyos dolgokban így látatlanban is alighanem jó lenne összedolgozni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 15:56:28

@Kitalátor feljegyzetei: De megnézheti, ahogy berúgsz? :D

A beteg, ahova @Katarina: -t hívták, gondolom az Auchan-os tejből ihatott.

hubert1975 2010.06.17. 15:57:57

118ft-ért veszi a 'tejet', asszem ezt hívják természetes szelekciónak

A Tyne folyó déli partja 2010.06.17. 15:59:09

@Kandras: naná, minden mérgező, tudod, ami nem a tehénből/földből jön közvetlenül.

de amikor meg akarom trágyázni a földet, amiből a szupertermészetes répa kinő, akkor egyesek kiakadnak, h. juj, abban kaki van...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.17. 16:07:52

@Abszorpciós diverzifikáció: "aki a tejen spórol"
na és aki csak ritkán vesz? én tejet leginkább a kávéba használok, de azt is csak akkor, ha nincs itthon tejpor (szintén a kávéba).
ja, meg az a tej se tej a legtöbbször, hanem szójatej.
pedig nem is spórolok rajta, csak nm vagyok valami nagy tejivó.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.17. 16:13:50

@Kandras: szerintem a legtöbb ember inkább fordítva gondolja...lásd, ami magyar csak szar lehet, ami külföldi (főleg nyugati irányból), az meg mind jó...

halkan jegyzem meg, h. a UK-ben vásárolt cuccaim, különösképpen a cipőkre és táskákra tekintettel, mind a Magyarországon vásároltaknál jelentősen hamarabb mennek tönkre...pedig ugyanazt az árkategóriát veszem itt is, ott is.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.17. 16:17:04

@Kandras: na, úg ylátom, nem ment el az előző.
szóval, szerintem inkább az a gyakori,h. az emberek a magyart a rosszal azonosítják, a külföldi (főleg a nyugati irányból jövő) csak rossz lehet.

halkan jegyzem meg, h. a UK-ben vásárolt cuccaim (főleg cipők és táskák), a Magyarországon vásároltaknál jóval hamarabb mentek tönkre. mind...pedig mindkét helyen kb. ugyanazt az árkategóriát veszem.

AlulírottFentemlített 2010.06.17. 16:18:28

@Kitalátor feljegyzetei:

Lakatlan szigeten nem :-)

Na jó bevallom, hogy reggelizni nem szoktam, csak ébredés után egy pohár víz + kv + cigi --> aztán kábelfektetés.

*szni pedig amikor lehetőség van rá bármikor :-)

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.17. 16:28:42

tejet csak őstermelőtől!
rohasztott tejet csak az aldiból!
szlovák tejet inni ősi román szokás!

Secnir 2010.06.17. 16:43:18

@PITTA:
akkor programozó fejjel gondolj bele lgyszves a következő (jelen pillanatban is futó) szopásomba:
adott egy szerverpark. sok szerver, w2000 és w2003 szerverek.
ez jó.
van, amelyiken lekérdezve a dátum így jelenik meg:
DD-MM-YYYY
vagy így:
DD/MM/YYYY
van amelyiken így:
MM/DD/YYYY
és van ahol a M és D 0-val kezdődő napokon lehet:
M/DD/YYYY

persze ezeken a gépeken az event logok dátummezője ilyen:
YYYYDDMMHHMMSS

ISO, mi?
és így fejlesszek le lekérdezéseket, szabványok nélkül?
kösz.

Katarina 2010.06.17. 16:50:44

Itt vagyok, megjöttem, nem beteghez hívtak, csak hazaszállítottam a már meglévő gyerkőceimet.
Kitalátor: Hajdúszoboszló? Az még túlságosan itthon van, szívem szerint egy kissé messzebbre mennék, ahová nem ér el a tipikusan magyarnak tartott mentalitás.
Sün!!: Urológiával foglalkozom, de nem orvosként, bár azért így is látok/hallok/tapasztalok eleget.
Szóval a lakatlan sziget-projektben változatlanul, lelkesen benne vagyok, mert naivitásom és optimizmusom a lelkemben ébren tartja az Utópia iránti vágyakozást:-D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 16:56:23

@pey:
jesszus
70 liter havonta meg sorbol is sok

Katarina 2010.06.17. 16:57:51

@AlulírottFentemlített:

"Na jó bevallom, hogy reggelizni nem szoktam, csak ébredés után egy pohár víz + kv + cigi"
Akkor nem csak én élek ilyen egészségtelenül.

Secnir 2010.06.17. 17:09:53

@hagyma:
"70 liter havonta meg sorbol is sok"
ööö...
...az napi 2 liter, tehát négy üveg.
gyengébből (2-3%-os) még elmehet.
de az meg nem sör, hanem lóhúgy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 17:13:20

@Secnir:
naja amerikaiul meg 20 ho 10-e 1202-bol
amugy az tok normal. hogy pesten minden aldi mellett van egy teheneszet

PITTA 2010.06.17. 17:14:28

@Secnir: én IBM AS400-ason dolgozom (iSeries), ott azért jóval szabványosabb a dátumkezelés :-)

DATFMT Format Sample
*MDY mm/dd/yy 12/31/99
*DMY dd/mm/yy 31/12/99
*YMD yy/mm/dd 99/12/31
*JUL yy/ddd 99/365
*ISO ccyy-mm-dd 1999-12-31
*USA mm/dd/ccyy 12/31/1999
*EUR dd.mm.ccyy 31.12.1999
*JIS ccyy-mm-dd 1999-12-31

+ Timestamp:
CCYY-MM-DD-hh.mm.ss.xxxxxx

de a rendszerben csak az első 3 van használva + az ISO, ha 4 karakteres az év, valamint minden fájlban csak 1 féle módon van a dátum használva.

Egy kicsit mátrixos a felület, de én szeretem.
www.klaus-moedinger.de/fileadmin/kmse/gfx-content/rpgscreenshot.png

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 17:17:09

@Secnir:
pedig en pont 5 szazalek alattiakat fogyasztok
\lehutve nem lohugy
egy jo kis busch light semmive le rosszabb min akarmelyik hazai
Heinekkenbol meg bebasznek minden nap
oregszem
csak frissitesre hasznalom
a tejunk is rendben van
nem szlovak

fehérgalamb 2010.06.17. 17:33:47

azért nem tudom mit gondol aki százasért vesz liter tejet,blokk nélkül vissza viszi,én is vettem a kecskemétibe semmi baja a z olcsó"tejnek"de azért kb.annyit várjon már tőle mint pár napja a 100as gyümölcslétől.Van az Auchanba fajin tolle 290 ért,jó magyar tej ízű vegyen azt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 17:35:37

@Animacs: LOLLLLL :D

@Katarina: Hát vannak még... Nálam a cigi hiányzik, mert nem dohányzom.

Katarina 2010.06.17. 17:41:44

@ColT: ha nem dohányzol, nyilván nem is hiányzik a cigi:-DDD

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.17. 18:03:01

@hagyma: én ennyit simán megiszok tejből is, sörből is.

mandel 2010.06.17. 18:03:23

@csabapayne: ha neked nem is, a három gyerekednek biztosan, akik növésben vannak, és 1-1,5 liter tejet simán megisznak fejenként egy nap. nyilván, ha egyedül, párban, vagy mondjuk hárman éltek együtt, akkor király dolog magyar tejet venni, de amikor arról van szó, hogy öten vannak egy háztartásban, és az egyik tej 190 a másik meg 120, akkor az árán van a lényeg, nem azon, hogy honnan jött. szomorú, de ez így van.

Circus 2010.06.17. 18:03:54

Mióta nevezik az 1,5%-os töltetűre higított tehénlevet tejnek?

Aki ócsóér akar venni, az vegye meg a 3,5-öst, öntse fel egy liter vízzel, tuti, hogy olcsóbb és még mindig jobb a fentemlített izénél.

Silverf@x 2010.06.17. 18:21:53

Ebben mi az érdekes? Mindenki leszarja, mert már n+1 ilyen poszt megjelent és mégis mindenki ugyanúgy oda jár és megveszi az akciós szlovák, kínai, argentín, szomáliai akármilyen messziről bűzlő cuccot...és mindjárt 18at vesz belőle... pfff.... valaki nem számolja, hogy mennyi akciós rohadt cuccot vett és mi lett volna, ha helyette értelmes, piaci árú terméket vesz?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 18:33:33

@Katarina: Még szép! És még jó!

@Animacs: Nem azt mondtam, hogy nem hiszem el - az emberi hülyeség határtalan - csak röhögtem egy jót, ezt jeleztem :D

A Tyne folyó déli partja 2010.06.17. 18:43:02

@ColT: tudom:)
illető panelban nőtt fel, még egy erkélyük sem volt.
így, mikor kertes házba költöztünk, és ott találtunk egy nagy "fertiliser" feliratú zacskót, és mondtam, h. akkor az jó lesz a kertbe, ahol elkezdek növényeket termeszteni, kiakadt, h. dehát szerinte az szar, mert büdös...igen, a földet trágyázni szokták, és bizony abból nőnek ki a zöldségek, amiket az ember elfogyaszt...

főboszorka45 2010.06.17. 19:11:15

Na az a szlovák tej műtej, sose látott tehenet...
Próbálj meg belőle madártejet csinálni... brrrrr. Kicsapódik belőle a fehérje, olyan túró állagú lesz, meg marad a savó...

Nem értem, miért kell tolle tejet venni.
Nálunk a ház végénél minden nap ott vannak Palotáról a tejesek... nyam-nyam... gyerekkorom igazi tehénteje.. Javasolják is, hogy forrlajuk fel, de meg is tesszük, egy centi vstag föl van rajta... nyam...
És 160 ft/*liter, akkor mi a drága?
Mellesleg minden piacon kapható tehéntej, amit akkor fejtek le....

Én is veszem a műtejet, inni jó, de másra nem.

főboszorka45 2010.06.17. 19:13:42

ja, panellakó vagyok, lakótelepen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 19:22:20

@főboszorka45:
en imadtam lakotelepn lakni
felnottkent mar nem annyira
gyerekkent super volt
gyalog a suli, foci a duhongoben
este elemlampas hunyofogo, bringa, szerelmek
es mindenki ismert mindenkit, mivel ez egerben volt
az is teny eletemben nem lattam eloben mikrobiologust

yippyupp 2010.06.17. 19:51:48

@Don Bandi: én a tej mennyiségét is sörrel pótolom

yippyupp 2010.06.17. 19:54:35

@AlulírottFentemlített: én sem kávézom, de az volt már. tv-t nézek, színházba nem járok, az olyan proli

yippyupp 2010.06.17. 20:03:06

@hagyma: na, ugye, hogy tudod te a focit focinak hívni.
VIVA MEXICO - buenosz nocsesz, buenosz viva

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 20:30:06

@yippyupp: annak is hivom mindig ha magyarral beszelek
sot
ha magyarral beszelek magyarul beszelek
kis peldacska volt, hogy
itt a coffe= amit otthon lottynek nevezunk
az espresszo= amit otthon kv-nak
a football= amerikai football
a foci=soccer

tv lehalkitva, talan inkabb a franciak fele huzok
/tudom ez halalos bun, mert trianon meg ilyenek/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 20:34:21

@Animacs: uhh, de azért egy alapvető műveltség kellett volna hogy legyen...

Na jó, így már értem a hülye városi amikat, meg egyeseket itthon :D

LOLLLL

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.17. 20:36:50

@hagyma: D eez foci! Legalábbis némelyik eddigi meccshez képest...

yippyupp 2010.06.17. 20:52:09

@ColT: ja, le is akadt a műhód, ennyi eseményt nem bír közvetíteni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 20:54:09

@ColT:
ez a foci mar nem az en focim
az en focimban normalis dresszben jatszottak
fekete cipoben
es uriemberek voltak
zommel
aze' nezem, azert is ulok a gep elott

Secnir 2010.06.17. 21:10:22

@Katarina:
"csak ébredés után egy pohár víz + kv + cigi"
Akkor nem csak én élek ilyen egészségtelenül. "

én egészségesebb vagyok mint ti, mert nem iszom vizet.

yippyupp 2010.06.17. 21:19:37

@hagyma: na majd, ha jessica meglesz, akkor lábtengózunk egy kicsit a digóknak
hajrá mexico!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 21:22:27

@yippyupp:
nem tudom miert emlegeted a digokat?
az ott van mellettetek
Gracy jobban bejonne neked
mexiko jobb volt eddig
engem ez meglep

Secnir 2010.06.17. 21:22:46

@PITTA:
jó, de egy as/ rendszert ne hasonlítsunk már össze a winfossal. ott a szabvány az szabvány. az M$ még saját magával sem képes szabványos lenni...

Secnir 2010.06.17. 21:24:53

@hagyma:
mexico még szép hogy felfejlődött.
nem esznek tésztát.
örülj, hogy nem látod az M1-et.
négyen osztják az észt, abból egy zenész meg egy bemondó.
egy semmitmondó, meg a GundelTakács.

én fizetnék azért, hogy ne beszéljenek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 21:39:48

@Secnir:
en neman nezem, komolyan
nem tuddjuk elviselni a trombitat
ez a vb nekem ettol lesz emlekezetes
a feliratot felraktam azert mert hianyzik a komment
de a frontvonal trombitaellenes oldalan allok
teljes mellszelessggel

Secnir 2010.06.17. 21:56:33

@hagyma:
láttam is egy plakátot, asszem a subbán:
"A vuvuzelakoncertek alatt tiltsák be a focit!"

vagy ilyesmi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 22:04:50

ez meg tizi
de ugyesen ratett a csavo

Secnir 2010.06.17. 22:10:11

@hagyma:
azért lássuk be, hogy páros lábbal csúszott bé a csávó, ráadásul (és ezt büntette) amikor már látta, hogy megtolta a labdát, és nem fogja elérni, nem húzta vissza...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 22:15:14

@Secnir:
nem mondanam tenyleges becsuszasnak
keresztbe ment ele
siman megadhato volt
en is megadtam volna
aki huje haljon meg
mexikoi meg jol csinalta, minek ugorja at ha ugyse eri el a labdat
korrekt minden
eeeeeeeeeeees
a mexikoiak vegig jobbak voltak, talan egy 10 perc volt a franciake volt
cseppet sem vagyok szomoru

iszek is egy szlovak tejes starbucsot sorrel
mer mary meg nem kezdett neki a vacsoranak
olvas az erkelyen

Secnir 2010.06.17. 22:32:35

@hagyma:
a tollaskélgyó népe ma jobb volt. megérdemelték.
még el kell altatnom a gyereket. már 2 órája aludnia kellene, de felpörgött.
de már dörzsöli a szemét, és csak 3 játékot dobál ki a járókából/perc.

Mylady 2010.06.17. 22:51:03

@Secnir: basszus, már akkora a gyerek, hogy megőrjíti a papát? dehát most született, nem?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.17. 23:01:30

tót tejet kaptunk hétvégi posztnak? tyűha.
@Mylady: a papát már akkor is megőrjítheti a gyerek, amikor hónapok vannak hátra a születésig. ugye nem tévedek?
@yippyupp: két ital van a világon: a tej és a sör. tejet én edzés után szoktam extra adagban inni (1-2 liter), de reggelire meg vacsorára minden nap becsúszik 0,5 litykó. a sört a nap többi szakában iszom, egy jó ebédhez szinte nélkülözhetetlen.
vannak még italnak vélt folyadékok, melyeket én nem nevezek italnak, de azért nem is vetem meg őket. pl napi 1,5 liter víz kell, hogy ne száradjak ki. ez a mennyiség nyáron 3literre is felmegy. aztán van a tea, amikor beteg vagyok vagy qrvára másnapos. nekem csak arra kell, hogy vmi forró mézes citromos izé menjen át a torkomon. aztán meg vannak a tömény jótevők, amiket szintén nem italnak tekintek, inkább üzemanyagnak. a portorico rum hihetetlenül gyorsan röpít el a hülyeség csúcspontjára.
a hosszú élet titka: sok folyadék, de mégtöbb ital!
@Circus: a 2,8%-as friss magyar tej az igazi. amikor beléptünk a zunióba, nagyon felháborodtam azon az ötleten, hogy kötelezővé tennék a 1,5%-os tartós szabványos ojrópai műtejet. hál'istennek ez még nem történt meg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 23:08:59

@Secnir:
az helyes
es a vacsorara Mary is aszonta
soon
na ez amerikaban 1 perctol 345 evig ativelo idoszak meghatarozasa

yippyupp 2010.06.18. 00:04:36

@Don Bandi: baszki, nincs is árvíz agyarországon, simán mellépisiltél a piszoárnak...

eml 2010.06.18. 00:49:29

@Secnir: ARD ZDF RTL
Ha tudsz németül. Ott még a hold se feküdt ma le.

szombi 2010.06.18. 03:17:59

FOGYASZTÓVÉDELEM!!!

Ha egyszer rá van írva a szavatossági idő és ihatatlan, akkor blokk nélkül is be kellene jelentened!
Nem a madarast b*sszák meg(ő nem is tehet róla), hanem Slota tehénfarmját!

A mai napon én is vettem ugyanilyen cuccot a SPAR-ban, 159 Ft-ért. Egész iható volt.
Egyébként nem értem, mi ez a szlovák-lengyeltej hisztéria, mikor rájuk is ugyanazok a szigorú EU-s előírások vonatkoznak mint miránk.

Az hogy olcsóbban adják, azt jelenti hogy vagy az állam nagyon támogatja őket(adók, energia, stb), vagy valamit nagyon tudnak amit a magyarok nem.
És nem azt hogy rosszabb minőséget adnak el!
Vettem már romlott magyar tejet, túrót is, persze akkagy valamit nagyon tudnak amit a magyarok nem.
És nem azt hogy rosszabb minőséget adnak el!
Vettem már romlott magyar tejet, túrót is, persze akkor nem szisszen fel a jónép...or nem szisszen fel a jónép...

szombi 2010.06.18. 03:25:24

A vége kicsit elcsúszott!

Amiért olcsóbban adják, azt jelenti hogy vagy az állam nagyon támogatja őket(adók, energia, stb), vagy valamit nagyon tudnak amit a magyarok nem.
És nem azt hogy rosszabb minőséget adnak el!

Vettem már romlott magyar tejet, túrót is, persze akkor nem szisszen fel a jónép...

Fércelt 2010.06.18. 07:42:38

Meg is érdemli a rohadt tejet az, aki szlovák cuccot vesz. Ennyi....

Mylady 2010.06.18. 07:43:37

@Don Bandi: na, jó, de itt most már a szándékos kiakasztásról beszélünk :)

Egyéves Önkéntes 2010.06.18. 07:48:32

Na és mit mond erre a madaras teszkó mikrobiológusa?

helianthus 2010.06.18. 08:48:09

@Secnir: én még egészségesebb vagyok, mert leszoktam és cigi sincs, csak kávé. :)

Mylady 2010.06.18. 09:11:38

@Secnir: azóta belegondoltam és valami kora ősz rémlik nekem is
a legjobb korban van
lehet utána rohangálni :)))

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.18. 09:18:36

@helianthus: a kávé pont olyan rossz, mint a cigi. arról is szokj le.

paguan13 2010.06.18. 10:02:36

így jársz a szlovák csodatejjel. gratulálok neked is, vennél magyart!

elwood 2010.06.18. 10:10:56

poszter írjon be a panaszkönybe, 100-szor: "nem veszünk meg minden olcsó szart, nem veszünk meg minden olcsó szart ..."

Circus 2010.06.18. 11:11:54

@Don Bandi:
a kajak 3,5 feletti zsírtartalmú az igazi, amit max a tehenészetekben a hűtőházban iszol frissen fejve, meg esetleg 1-2 piac 1-2 árusánál.

Ha megveszed és megaltatod (Secnir, figyelsz? :D ) és még meg is alszik, akkor onnan vehetsz, mert az anyagból van. Ha csak megbüdösödik, akkor is, de az műanyag.

De szükség esetén még bejátszhat a L*******h típusú osztrák tej is a S**r boltokban, az is iható.

pengusz 2010.06.18. 11:18:25

Egyszerű a dolog: bementél volna, vettél volna pár dobozzal, kérsz áfás számlát róla, felbontod, romlott. Odamész ugyanahhoz az ügyfélszolgálatoshoz, és közlöd vele, hogy mivel ugyanazt a romlott terméket forgalmazzák, ezért értesítsék azonnal az ÁNTSZ-t ás a Fogyasztóvédelmet. Vagy valami ilyesmi :)

Jegkoko 2010.06.18. 11:42:37

Sose értettem mi a jó a tartós tejben ,hiszen undorító ize van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.06.18. 12:50:52

@Abszorpciós diverzifikáció: mi a faszon lehet spórolni amúgy, ha nem a kaján? Jó alaposan leoltom a villanyt mindenhol, az 500 ft havonta. Ezek a tömegélelmiszerek meg nagyrészt csak az árukban különböznek, a 950 forintos meg a 2000 forintos trappista is ugyanolyan szar vagy épp jó. Tejek esetén még végképp elenyésző a különbség, főleg ha valaki nem magában issza, hanem kakaóként vagy főz belőle.

the crow 2010.06.18. 14:06:36

Én írtam a posztot. Azért, hogy ne írjatok össze ennyi hülyeséget, elárulom, hogy kereskedem, de nem tejjel.
- 18 liter tej nálunk 2 hetente simán elfogy egyszerű háztartásban.
- Azért írtam a posztot, mert dühített a hozzáállás - ugyanis szart adtak és nem vállalják a kárt.
- Aki annyira mélymagyar, hogy csak magyar terméket vesz, az tegye ha tudja! Mert nem is a tejjel van gond, hiszen máskor is ilyet szoktam venni és ízre nem tudom megkülönböztetni a hasonló kategóriájú legjobb tejtől sem. - És miből gondoljátok, hogy ha valami drágább akkor jobb? Marketingről hallottál-e? Van nálad egy kézilaboratórium, független ételminősítő társaság? Professzionális ételkostóló e vagy?
- Csak azért emeltem ki hogy szlovák a tej, hogy sok olvasó felkapja a fejét :). Ez bejött.
- A lejárati dátum nem volt félreérthető.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.18. 16:00:04

@the crow: a poszt addig volt a tiéd, amíg írtad. most már a nép birtokolja :)

fehérgalamb 2010.06.18. 17:13:28

@the crow: tökre igazad is van csak ott b....ztad el hogy pár napig meg kell őrizni a blokkot és kész te se vennél semmit vissza ha nem igazolják,h. onnan van csak mert olyan?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.18. 18:38:06

@fehérgalamb:
egy pillanat alatt a barkodrol meg lehet allapitani ott vette-e?
ennyi
egyszer vettunk hust, csabitoan olcso volt es jol nezett ki, de meg 2 nap szavatossaga volt csak
mivel masnapra akartuk megvettuk
masnap Mary kinyitotta es budos volt
szarragok nem vagyunk asszem, de hus kellett ehelyett meg a bolt is kozel volt, viisszavitte
blokk nelkul
az ara mondjuk rajta volt mivel elorecsomagolt volt
szo nelkul kukaztak es adtak vissza a penzt
pedig 1 napig tarthattuk volna a tuzo napon is
hat igy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.18. 18:41:12

ja es hogy oriznek mar meg par napig kozertes blokkot
@the crow:
es semmibe se lett volna kicserelni
semmibe
szaroznak 2-3 ezer forinton mikor fost adnak el
es tuti tudjak is

Amade (törölt) 2010.06.18. 21:52:53

Szlovákiában 1 liter jó minőségű tej kb. 70-80 cent, ami a mostani árfolyam szerint kb. 200-220 Ft. Amit 120 forintért kapsz az...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 02:21:19

nem akarok gonosz lenni...

de igenis, mind megérdemli a rohasztott árut, aki képes a pénzét bármilyen okból kifolyólag a multiknál elkölteni! :P
bárcsak minden rájuk rohadna! 8-)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 02:26:35

@W. Amadeus M.: Herr Mozart!
ha egy terméknek az ára bármilyen üzletpolitikából kifolyólag 10Ft, annak akkoris ugyanolyan tökéletes minőségűnek kell legyen, mintha 1000Ftba kerülne!
ennyi erővel mondhaják, hogy "aki tejet szeretett volna venni, az tegyen le a kasszánál a választott mennyiségnek megfelelő összeget!"
ezzel megspórolják a haza és visszaszállítás nehézségeit, költségeit.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 02:35:31

@Animacs: akkor pont neked találták ki a "poharas" tejet, amit pár hazai, tényleg tejet forgalmazó bt készít.
onnan ismered fel, hogy nem 1,4deci van benne, hanem valódi 2dl! :)
igaz, vagy 60-70Ft/doboz de megéri az íze miatt.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.19. 19:41:28

@salapapa: Uk-ben elég nehéz lenne hozzájutni. másrészt, mondom nem vagyok nagy tejivó....ezért fel sem merül semmilyen formában, csak ritkán.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.19. 20:46:09

@Animacs: ha most asszonddod hogy ez a szlovák förmedvény amit tejnek csúfolnak van nálatok, akkor.... csendben maradok 10 percig! 8-)
merthogy ott is vannak tehenek, úgyhiszem ott is adnak el a gazdák. már ha kell az embernek a minőség.
ha nem kell, akkor..........

johevi 2010.06.19. 22:34:44

Szóval vettem másfél kartonnal (gyengébbeknek 18db)
Tartós, legolcsóbb, szlovák tejet veszel és még te osztod az észt????

angxdd 2010.06.20. 00:18:02

ki nem szarja le mennyibe került, vagy olcsó-e vagy drága-e. Tej? Igen. Lejárati dátum? Jó. Tárolás megfelelő volt otthon? Igen. Akkor a romlott tejért jogosan van felháborodva.
Mi a francért kell belekeverni az árát, az az eladó saját dolga mennyiért adja. Nem jelenthet romlott tejet az, hogy olcsó vagy nem olcsó. Megfelel az előírt minőségnek vagy nem? Egyértelmű szerintem. Ki nem szarja le honnan jött vagy éppen mennyibe került.
...de igen, mindig a postoló a hülye :S

beste 2010.06.20. 10:37:59

@johevi:
az agyam megáll. Ilyen szart, ilyen drágán? A közeli tehenészetben veszem a tejet, 100 ft/lityó, és direkt a tehénből jön. Kefír és joghurt is készíthető belőle...
na jó, a műanyag palackot a szállításhoz én viszem...
Tisztelt Városi Honpolgárok! Csak körbe kéne nézni, mert ezek a tejtermelők viszik ám a budapesti piacokra is a tejet...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.20. 11:47:10

@beste: tudod az a baj, hogy (neten keresgetve) a közelemben semmi nincs. mezogazdasag.icldunantul.hu/teheneszet-tejtermeles
ha pedig így számolom, máris nem 100Ft/literre jön ki, hacsak nem veszek meg pár hektót és adom tovább kis haszonnal.
vagyis inkább veszem a piacon, mamócától 250ért, mert ő már ennyiért adja szállítással.

igaz, mégsem a car szlovák löttyöt iszom!

eml 2010.06.20. 11:59:22

@salapapa: @beste:
Miért gondoljátok/mondjátok, hogy a szlovák tej szar?

Van olyan szloivák tej, ami szar, de magyar tej is van ami szar.
Sőt! én már vettem termelőtől (tehenészet) is szar tejet.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.20. 15:38:04

@eml: hidd el, nem csak az íze miatt.
én -és most csak a magam nevében beszélek- azért, mert a multik hozzák ide, akik kiviszik a mi pénzünket szinte adómentesen, ezzel is satnyítva az országot.
nem csak a szlovák tejjel, hanem mindennel, ami a multikban kapható ez a véleményem.

eml 2010.06.20. 15:46:08

@salapapa:
Ez rendben.

Viszont:
Nem egy olyan termék van, és most nem a füstölt lazacra gobdolok, ahol a külföldi (multis) sokkal jobb minőségű, és sok esetben árban is versenyképesebb.

2 Példa:
Szarvasi Mozarella - ALDI mozarella olcsóbb
Magyar debreceni - Német Debrecziner sokkal finomabb

Én se örülök neki, hogy a multi elviszi a pénzemet, de kakit se akarok enni, amikor ugyanannyiért, esetleg kevesebbért kapok jobbat.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.06.20. 16:48:45

@Tomasz_a_gozmozdony: 18 kartonnal is vettünk, amikor akciós volt. Miért?
Miért ne?!

A Tyne folyó déli partja 2010.06.20. 19:29:09

@salapapa: fogalmam nincs. mondom,h. nem nagyon veszek tejet...a legelterjedtebb az ilyen műanyag flakonban van, nem kartonban, és csak annyi van rajta,h. MILK (skimmed, semi-skimmed, vagy full), a dobozosokat nem igazán néztem még meg.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.21. 00:46:55

@eml: valahol igazad van, én is jobban szeretem a finom ételt. de ha valami debreceni, akkor azt ne mondja már egy német, hogy ő jobban csinálja mert körbehugyozom magam! :)
mondjuk inkább úgy, hogy más az ízvilága. mégpedig olyan, ami közelebb áll a Tiedhez.

nem tudom mióta vásárolsz a magad ízlése szerint idehaza. tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy az elmúlt 15-20 évben romlott bizonyos hazai termékek minősége. miért? természetes... a versenyhelyzet miatt.
amíg minden belevalót -és semmi mást!- beletettek az ételekbe-italokba idehaza, mindenki csak dícsérni tudta a magyar konyhát. aztán jöttek a silány alapanyagokból -mert bizony a malac, a csirke, a pulyka... az alapanyag!- készült külföldi műtermékek, 3/4 vagy akát 2/3 áron. hogy tele vannak -bizony, a mai napig- ízfokozókkal szójával meg mindennel, az nem érdekes. olcsó. ennyi. ha pedig annyival olcsóbban veszi az ember, akkor elhiszi hogy finom is. így hát szépen tönkremegy a hazai gyártó és megpróbál hasonló árat kreálni, mint a külföldi. persze ehhez neki is ki kell szednie az igazi alapanyagokat, ami azzal jár, hogy "fújdeszarlettezadebreceni!" és nem veszi a kutya s. mert a külföldi "jobb".
hogy ez mekkora igazság? sajna az!
én imádom a debrecenit. azt az igazi roppanósat, amit Nagymamám beirdalt 3-4mm-enként mindkét irányból és olyan "rózsásra" nyílt ki ahogy sült. tejszínes tormával-mustárral isteni.
VOLT.
pár éve vettünk 3párat a feleségemmel. irdalás ahogy tanultam, sütés... oszt majdnem belehánytam a tányérba mind a kinézete, mind az íze miatt, csak a feleségemet nem akartam megbántani.
de Ő is látta a "művet".
ezt tette a kiváló magyar termékek többségével a piaci háború meg a multik. dühös vagyok mindkét félre, mert velem csesztek ki.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.21. 01:04:07

@eml: közben megtaláltam a képet... elrettentésül készítettem még 20070210-én.
nem túl bizalomgerjesztő...
static.fotoalbum.hu/picturezoom/2010/06-21/salapapa/kaya_-_fokhagyms_debreceni_005959.jpg

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.21. 01:08:41

@Animacs: elsőre megértettem hogy nem idehaza élsz ( +1 emlék a külföldön élők szavazásáról szóló cikkben), azt pedig olvastam fentebb, hogy nem vagy(tok) nagy tejfogyasztó(k) csak tejpor helyett néha.
akkor neked télleg töknyóc, hogy mit teszel bele. :)

dorcssa 2010.06.21. 11:51:44

Az UHT tejnek egyszerűen nincs tej íze, és nagyon szar. Viszont tudok rendes tejet a szlovák uht-nál is olcsóbban. Budapest, kispesti piac, zacskós magyar házi tej: 109 Ft. Finom és eláll 3-4 napig. Két liter tej meg mindig befér a táskámba hazafelé menet (éljen a biciklis futárzsák). Sikeres vagyok-e?

Majmász Gedeon 2010.06.22. 12:43:16

@dorcssa: Aki tehéntejet iszik, eleve nem lehet sikeres, hacsak nem bocinak született...

1. pont: az ember emlős
2. pont: a nőstény ember a melleiből tejjel táplálja a kicsinyeit
3. pont: a tehén emlős
4. pont: a tehén a tőgyeiből tejjel táplálja a kicsinyeit
5. pont: az ősemberek voltak hülyébbek, vagy a maiak?

dorcssa 2010.06.22. 18:18:01

@Majmász Gedeon: Jó, ilyen alapon az összes, a mai emberiség által fogyasztott tejterméket (sajt, joghurt, kefír, tejszín, vaj, tejföl) hülyeség fogyasztani. Közben tudjuk, hogy tejet és tejterméket fogyasztani nem olyan egészségkárosító dolog, a kefír és a joghurt kifejezetten pozitív hatással van ránk. Nyilvánvalóan a tej elsősorban az újszülöttek táplálása miatt alakult ki, de pont ezért elég sok tápanyagot, rengeteg fehérjét és cukrot tartalmaz. Nem látom be, mitől különbözne nagyban egy levágott állat húsától. És tudtommal az emberek a mai napig szoptatják a saját csecsemőiket a saját tejükkel, más állatok tejének elfogyasztása csak később jön.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.06.23. 10:17:00

@dorcssa: kíváncsi vagyok, hogyan készítesz el egy jó pudingot, paprikást, mit löttyintesz a KV-dba (én feketén iszom! :P ), miből készítes a madártejet, gyümölcslevest...

az ősember csak tudatlan volt, nem hülye.
ellenben Te.... :D

argentína79 2010.06.28. 20:28:09

1, elmehetsz a fogyasztóvédelemhez, ahol megkérdezik volt e blokkod? Nem, akkor mehetsz ahová csak szeretnél
2, ha kereskedő vagy ahogy állítottad akkor te biztos mindent visszaveszel blokk nélkül is. Kiváncsi lennék ha napi több száz ember reklamálna nálad akkor is járna a szád??? Biztos gyorsan csődbe mennél. Nem is értem mit kell ezen csodálkozni (ok szar tejet vettél ez van, mással is megesik, vegyél másik fajtát) ha veszel valamit örizd meg a blokkot és ne a hozzáállásra panaszkodj. Te voltál az aki hibázott ugyhogy így jártál.

pipancs 2010.07.02. 21:09:29

Az ilyen nagy áruházakat egyes emberek kihasználják és kölcsönzőnek nézik. Ők lepődnek meg leginkább mikor betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat és nem csinálnak meg nekik mindent.
Azt persze nem írják meg a panaszt tevők, hogy az áruházak hogyan kárpótolják őket.
Gondolom te sem csak egy levelet kaptál.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.07.02. 22:19:25

@argentína79: kereskedő blokkra nem vásárol, hacsak nem másféle (cipő, elektronika, bármimás) a profilja.
ha kereskedő (viszonteladó) és nem számlára vásárol az üzletébe, akkor törvényt sért.
ha magánemberként törpént a vásárnyolás, akkor töknyóc, hogy kapott-e számlát.
igaz... a blokkot mi is eldobjuk soxor még az áruház szemetesébe. pénztártól távoztunk, onnan töknyóc hogy mivel qrtak át, reklamációnak sok helye nem van.
vagyis többnyire mindnyájan "így járunk", járhatunk.
vagyis... tok. járhattok. mert én maradok a hazai termékeknél. :)

the crow 2010.07.03. 09:30:48

Lezárásképp jelzem, hogy mostanra kaptam pozitív választ az auchanból, mivel megírtam az ügyfélszolgálatra, hogy bekerültek a Homárra.
Tanulság:
-a posztolók eléggé félrenézik a történteket, nem látják a lényeget
- mindenhol emberek dolgoznak, van köztük ilyen is, olyan is.

És a levél:
Tisztelt Uram!

Igazán sajnáljuk, hogy a megvásárolt tej, elmondása szerint rossz minőségű volt.
Az említett termékből több száz litert értékesítettünk, az Önéhez hasonló visszajelzés eddig nem érkezett áruházunkba.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fogyasztóvédelmi törvény értelmében, az Áruház a vásárlói kifogásokat kizárólag a blokk vagy Áfá-s számla felmutatása esetén köteles megvizsgálni (4/1978.000(III.1.BkM rendelet 3.§), hiszen csak így igazolható hitelt érdemlően, hogy a terméket nálunk vásárolták.

Fent leírtak ellenére, kereskedelmi gesztusként, felajánljuk Önnek, utazási költségeinek megtérítését vásárlási utalvány formájában, a tej vételárának visszafizetését, valamint 2 karton, Ön által megnevezett tej átadását.

üdvözlettel,
MV

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.08.11. 15:00:17

ha szloták tejet vettél,meg is érdemled hogy rothadt legyen.
hogy nem lehet felfogni, hogy ha nem magyar tejet veszel, akkor a magyarság kiirtását gyorsítod?

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.01. 01:54:13

erről a sztoriról jut eszembe, én ilyen hiperben dolgozom, és túlzás nélkül minden második embernél ezt látom:

bejönnek az áruházba, és az első útjuk a húsokhoz vezet. berámolják gyorsan a pár kiló friss húst a kocsi aljára aztán egy fél órát-órát bolyonganak az áruházban, bevásárolnak szép komótosan. még 10-15 perc a kasszánál, 5 perc a kocsiig majd fél óra a csomagtartóban és a fincsi friss hús 2 órás "megszakított hűtési lánc" után meg is érkezik a hűtőbe. kedvencem a rég nem látott ismerősök, amikor a kétszer ötfős család a folyosón keresztbe állított kocsival beszéli ki az elmúlt hónap eseményeit. a gyerek unatkozik, a hús rohad aztán a kasszánál már nekik áll feljebb ha két percnél többet kell várni és nyűgös a gyerek.

aztán a szombati ebéd előtt meg lehet anyázni a mocskos zs... multit amiért büdös húst árul.

jaaj de sokat tudnék mesélni...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.10.19. 17:27:50

@d'oh: azért azt is tegyük hozzá, hogy a legtöbb multinál épp a bejárathoz közel vannak a húsok-tejáruk és csak a végén, közel a pénztárhoz található a kenyér, kakaó, KV, tea...
így ha nme akar az ember kéccer körbemenni, kénytelen elsőként a romlandót megvenni.
árufeltöltöi logisztikust kellene alkalmazni! :)
süti beállítások módosítása