Alant Zed epikus párbaja olvasható a debreceni közlekedési zéerté ellenőreivel, két fejezetben. Az első esete önmagában nem halálosan izgalmas, de abból a szempontból fontos, hogy innen indul az a csodálatos ív, aminek a csúcspontján elhangzik a nap mondata: "Az eset után négyszemközt odalépett hozzám a 72-es számú ellenőr és megkért, hogy igazoljam, hogy ő nem evett a cseresznyéből." A tanulság az, hogy sem a fővárosban, sem vidéken, de még a közgazdasági Nobel-várományos Kósa Lajos földjén sincsen kolbászból a jegyellenőr.
Nagy örömmel olvasom blog oldalukat. Panaszaimmal és felháborodásommal szeretnék Önökhöz fordulni. Az első botrányos eset áprilisban történt, melyet panaszként meg is írtam a DKV Zrt-nek. Levelem így szólt:
Tisztelt DKV Zrt.!
A mai napon egy végtelenül felháborító és botrányos dolog történt velem a DKV Zrt. által üzemeltetett sárga villamos gépjárműn. Az eset 11 óra 43 perckor történt a Városháza-Kossuth tér megállóhelyek között. A Városháza megállóhelyen utolsók között szálltam fel a gépjárműre. A villamos szinte teljesen tömve volt és kissé nehezen tudtam csak elővenni a pénztárcámból a menetjegyemet érvényesítésre. Ekkor kollégájuk már javában kérte az utasoktól a jegyeket, bérleteket és én is igyekeztem lyukasztani. A tumultus miatt nem figyeltem, hogy már egy korábban érvényesített jegyet "érvényesítettem" mégegyszer és azt adtam át a jegyellenőrnek. Ő ezt modortalan, bunkó stílusban közölte is velem, én pedig elismertem a hibám és eközben leszállított a gépjárműről. Átadtam az irataimat az adatok felvételéhez és kifizettem a 3000 Ft-os pótjegy árát. Ez már a Kossuth téri megállóhelyen zajlott le. Munkatársuk nemhogy arcátlan és bunkó volt, de még tegező viszonyban is kommunikált velem. Ez volt az a pillanat, amikor betelt a pohár és elkértem az azonosítóját.
Velem ezt senki nem teheti meg, főleg nem egy ellenőr. Milyen jogon viselkedik így egy utassal? Milyen jogon mer engem letegezni? Az érintett kollégájuk azonosítószáma 176.. Mind a gépjárművön, mind a megállóhelyen több szem és fültanúja volt az esetnek.
Kérem az ügy kivizsgálását és az érintett kollégájuk felelősségre vonását. Ezenfelül egy bocsánatkérést kérek a Közlekedési Vállalat részéről. Szerintem ez a legkevesebb!
Remélem ez az eset precedens értékű lesz a cég és a munkatársai számára is és nem ér más hasonló debreceni polgárt ilyen atrocitás.
Tisztelettel:
Érkezett a válasz:
Tisztelt Ügyfelünk!
Mint levelében leírja, az ellenőr jogosan és szabályosan járt el.
Az Ön által kialakított helyzetben az ellenőr valóban letegezte Önt. Ezt helytelenül
tette, amiért Öntől a helyszínen bocsánatot is kért.
Bízunk benne, hogy a jövőben hasonló eset nem fordul elő, és megelégedéssel veszi
igénybe szolgáltatásainkat.
Üdvözlettel:
Hernádi Zoltán
Értékesítési és ügyfélszolgálati
osztályvezető
MÉG ÉN VAGYOK A HIBÁS, HOGY AZ ELLENŐR PARASZT MÓDON LETEGEZETT??? MILYEN HELYZETET ALAKÍTOTTAM ÉN KI, HOGY AZ ELLENŐR TEGEZNI VOLT KÉNYSZERŰ???
MÉG EGY BOCSÁNATKÉRÉSRE SEM HAJLANDÓ A MÉLYEN TISZTELT VÁLLALAT???
FELHÁBORÍTÓ!!!
A következő eset 2010. június 19-én történt a 35Y-os buszjáraton (Rendszám: LMG-122). Debrecen-Józsán, a Harmat utcai megállóhelyen 11:55 perckor 2 kövér testalkatú ellenőr szállt fel. Megálltak a sofőr előtt és beszélgetni kezdtek vele, figyelmem pedig levettem róluk. Épp egy telefonbeszélgetést folytattam és az ablakon tekintettem ki, amikor arra lettem figyelmes, hogy valaki rángatja a karomat és egy karszalagot nyom az arcomba. Természetesen egyből elővettem az érvényes bérletemet és megmutattam a bunkó és türelmetlen ellenőrnek. Milyen jogon viselkedik így velem? Milyen jogon zaklat ilyen durván?
Ezalatt a busz úton volt Debrecen felé, én pedig egy nagyon érdekes dologra lettem figyelmes. Az ellenőr másik munkatársa, miközben a sofőrrel beszélgetett, zsebéből cseresznyét kezdett enni, de úgy, hogy annak leve gusztustalan módon csorgott a busz padlózatára, olyan szerencsétlenül ette azt és közben a kapaszkodót is össze-vissza kenhette ragadós kezével. Az Árpád Vezér Általános Iskola megállóhelyhez értünk, ahol az említett ellenőr laza mozdulattal kidobálta a megálló járdájára a cseresznyemagokat. Nem 1-2 magot, hanem egy egész marékkal. Nagyra kerekedett a szemem és a hányinger fogott el már ekkor. Nem bírtam tovább és odamentem az említett személyhez. Kérdeztem tőle, hogy az általános utazási feltételek alól kivételt élveznek az ellenőrök? Mert ugye tudtommal a gépjárművön nem lehet ételt-italt fogyasztani. Erre elkezdett nevetni és mutatta nekem a gépjárművön elhelyezett matricát, miszerint (szerinte, nagy IQ-val) csak hamburgert és fagylaltot tilos a gépjárművön fogyasztani. Kérdeztem, hogy ragadós üdítőitalt és pl.: majonézes sültkrumplit, amivel összekenem az ülést, ÉS ugyancsak ragadós és folyós cseresznyét szabad akkor fogyasztani??? Erre már nem tudott válaszolni és lefagyott a vigyor az arcáról. Természetesen elkértem az azonosítószámát az említett ellenőröknek és jeleztem, hogy panaszt fogok tenni a főnöküknél (bár nem tudom, hogy az előbbi esetem után van-e értelme). Az első számú ellenőr azonosítószáma 72, aki pedig sok ésszel cseresznyét evett: 80.
Az eset után négyszemközt odalépett hozzám a 72-es számú ellenőr és megkért, hogy igazoljam, hogy ő nem evett a cseresznyéből, csak a kollégája és ő nem követett el hibát. Szinte már szánalmas volt a szituáció. Az esetnek több szemtanúja is volt, többek között a busz vezetője is.
Elkeseredettségemben és dühömben fordulok most Önökhöz!
Kérem segítsenek nekem az említett ügyekben!
Üdvözlettel: Zed
Az utolsó 100 komment: