Tékozló Homár

Ahol a monszun óta nincs internet

2010.06.29. 13:25 | jackyll | 128 komment

Mónika annyira eldugott helyen lakhat, hogy nem elég, hogy az esőzések idején elment az internet, de azóta a T-Home válaszlevele sem jut el hozzájuk postán vagy telefonon se. Bizonyára beázott az ügyfélszolgálat is:

Több éve előfizetői vagyunk a T-Home televíziós és internet szolgáltatásának. Meg kell, hogy írjam 2010. májusáig a szolgáltató kifogástalanul teljesített, panaszra semmi okot nem adtak. 2010. májusában kezdődtek azonban hazánkban a heves esőzések. Ennek hatásaként tudtuk be, hogy 2010. május 19-én váratlanul megszűnt internetes szolgáltatásunk. A hibát azonnal bejelentettük a szolgáltatónak. Az ügyfélszolgálaton előzékenyen tájékoztattak, hogy a hiba elhárítása folyamatban van. Naív ügyfélként úgy gondoltuk, hogy ez egy-két napot, legfeljebb egy-két hetet vesz igénybe. A szolgáltató sms-ben folyamatosan tájékoztatott hol arról, hogy a hibát elhárította, hol pedig arról, hogy a hiba elhárítása folyamatban van. A lényegen azonban semmit nem változtatott: internet szolgáltatás továbbra sincs otthonunkban.

Férjem, napi szintén hívja telefonon a tisztelt T-Home-ot, ahol semmi konkrétat nem tudnak mondani sem a hiba jellegéről, sem annak várható elhárítási időpontjáról.
 
Jó magam - közel egy hónap várakozás után - megelégelve az eredménytelen telefonos ügyintézést 2010. június 17-én az alábbiakban ismertetésre kerülő levelet írtam a szolgáltatónak:
 
  
"Tisztelt Szolgáltató!
 
2010.  május 19. napjától az otthonunkban előfizetett internet szolgáltatásuk nem elérhető. /előfizető: .............................MT ügyfél azonosító: ...................../  A hibát természetesen azonnal bejelentettük Önöknek.
 
Sms-ben ügyfélszolgálatuk folyamatosan tájékoztat a hiba javításáról, illetőleg annak megtörténtéről. Mindezek ellenére az internet szolgáltatás továbbra sem működik, egyáltalán nem elérhető. A hiba folyamatos fennállását többször is jeleztük cégük felé.
 
Állításomat igazolandó mellékelve csatolom az általunk tett bejelentéseket, és az arra cégük részéről adott válaszokat.
 
 Fentiekben írtakra tekintettel kérem, hogy tájékoztatni szíveskedjenek  mikor várható a hiba elhárítása, illetőleg  kérelmezzük, hogy következő havi számlánk kiállítása során érvényesíteni, jóváírni szíveskedjenek az elmúlt egy hónapban történt szolgáltatás hiányát.
 
 
Szíves együttműködésüket megköszönve!
 
Tisztelettel: X.Y."
 
Írásbeli válasz a mai napig nem érkezett, sms-ben férjem ismét kapott egy üzenetet, miszerint a hiba elhárítása folyamatban van. Illetve nem kis meglepetésünkre kézhez vettük a szolgáltató május hónapra kiállított számláját, amelyben alig meglepő módon, természetesen nem került sor a hiba kezdetétől, azaz május 19-étől történő jóváírásra.
 
Ma, június 29-e van, közel másfél hónapja nincs internet szolgáltatásunk. Megjegyzem, az internetet nem csak szórakozásra használjuk, nélkülözhetetlen lenne működése. A hiba jellegéről, vagy a várható elhárítás időpontjáról természetesen, továbbra sem rendelkezünk információval.
 
Az ország egyik vezető internet szolgáltató társaságának megítélésem szerint ügyfeleik megtartása érdekében nem így kellene eljárniuk. A 21. században igazán elvárható lenne az ügyfél korrekt tájékoztatása. Ha lenne más választásunk, habozás nélkül áttérnénk egy másik szolgáltatóhoz, sajnálatos módon azonban  kis településen élünk, ahol a szolgáltató szinte monopol helyzetben van.
 
A fentiekben írtakat igazolandó mellékelve csatolom az általunk tett bejelentéseket, és az arra adott válaszokat tartalmazó listát.
 
Remélem, levelem tanulságul szolgál, mind a post olvasói, mind a szolgáltató számára.
 
 
Tisztelettel:
Mónika

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 13:29:53

"a hibát elhárította"

Azonnal újra bejelenteni!

Taurusz 2010.06.29. 13:29:55

Elsőre nem fizetnék nekik...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 13:30:58

"kis településen élünk, ahol a szolgáltató szinte monopol helyzetben van."

Ez meg egy nagy tévedés.

AlulírottFentemlített 2010.06.29. 13:33:34

Apu kezdőőőőőőőőődik!

Taurusz 2010.06.29. 13:36:05

@atpijkamo: Öööö... miért is? Nálunk is nagyon sokáig területi monopólium volt, most gazdasági van. A franc fog többet fizetni ugyanazért. Ugyanaz a kábel, a szerelő, a modem, csak a számla több, és máshonnan jön. Szerinted? A mobil net meg felejtős, nem vagyok én mazochista.

É2I 2010.06.29. 13:36:45

Egy dolgot felejtettél ki belőle, megemlíteni és cc-zni is az NHH-nak. Általában gyorsítja a munkájukat ki tudja miért....

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.29. 13:40:13

Be kell menni személyesen az ügyfélszolgálatra, és előadni egy vuvuzela koncertet.
Állítólag ettől is javul a munkamoráljuk.

É2I 2010.06.29. 13:41:57

Off bréking:
hindex.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2010/06/29/hatmillio_tinivampir_lepte_el_a_facebookot/

Vigyázzon aki a fészbúkon jár, ennyi vámpírból könnyen összefut egyel, oszt' akkor baj lehet...

on

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 13:43:12

@Taurusz: Az előfizetői hurkot bérelik a szolgáltatók, Dunát lehet velük rekeszteni. Erősen tájékozatlan aki monopóliumról beszél.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.29. 13:49:39

a szomszédnak sincs? azazhogy elvitte az ár az összes villanyoszlopot amin megy a kábel, vagy csak nálatok a ti lakásotokba nincs?

Taurusz 2010.06.29. 13:56:06

@atpijkamo: Hát nem tudom merre laksz, de nálunk az a "szolgáltatók" konkrétan 1, azaz egy darab. És drágább, mint akié a kábel. Szóval technikailag nincs monopólium, csak értelmileg. (Értelmes ember nem szerződik oda.)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 14:00:07

@Taurusz: Most koax kábelről beszélünk, vagy sodrott érpárról?

Sodrott érpár mindenhol van. Ahol nincs, be lehet vezetni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.29. 14:05:02

Betárcsázós kábelinternetet kell használni, az mindenhol van.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.29. 14:07:05

@Sün‼: kivéve ott ahol az árvíz lebontotta a telefonközpontot, vagy a szerencsétlen ügyfél házát...

Ugyandehogy (törölt) 2010.06.29. 14:08:05

monopólium? nincs. de igazából mégis van. az invitel tőlük veszi a vonalat. nálunk.
ezen kívül van digi 1M ötezerért.
melyiket válasszuk, hiszen nincs monopólium?

Pittykapitany 2010.06.29. 14:08:11

@atpijkamo: Én a sodrott dolgokat jobban szeretem, ellazul tőle az ember. :)

Ártatlan Méz Előd 2010.06.29. 14:08:40

Hiba a válaszlevelet telefonon várni.. Másrészt a "postán vagy telefonon sem" hordoz magában némi logikai ellentmondást.
Bocs, rossz napom van.. :)

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.06.29. 14:41:57

tisztelt MONIKA,

turd fel szepen az eredeti szerzodesi felteteleket, ilyenkor ugyanis nem csak az adott elofizetesi dij alol mentesulsz valoszinuleg, hanem kotberre is jogosult vagy.

nalam ez az altalam fizetendo dij nyolcszorosa volt, de nyilvan csak akkor lehet igenyelni, ha mar elharitottak a hibat. (addig fizetned kell)

(nekem fel av alatt kb. 2 honapot nem ment a "szolgaltatas", mindketszer ok kurtak el valamit a kozpontban, majd ebbol is lesz poszt)

PointeDuLac (törölt) 2010.06.29. 14:42:04

Van egy rossz hírem.ha jóváírják neked a kiesett hónapot,az csak a T jófejsége lesz,mert minden szolgáltatásnak van egy rendelkezésreállási ideje,amit garantál.ha ebbe az 1 hónap kiesés belefér,akkor bizony neked egy szavad nem lehet.van olyan szolgáltató,ahol csak 75% időnyi rendelkezésreállást biztosítanak,ez azt jelenti,h az év 12 hónapjából akár 3at totál leállhatnak mindenféle köveletés,jóváírás nélkül.el kell olvasni a szerződést,nem tudom,a T-nél ez mennyit jelent pontosan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.29. 14:43:28

T.Mónika!
Értesitésünket, miszerint az internetszolgáltatást helyreállitottuk
többször is emilben megküldtük Önnek
Arrol mi nem tehetünk, hoyg az Ön levelezési fiókja rosszul van beállitva
Kérem probáljon "bio"-frissitést csinálni, interneten a gyártó honlapjárol letölhető,vagy a spam beállitást ellenőrizni.
Ha továbbra is fennáll a probléma, kérem emil üzenetben közölje a hiba milyenségét, esetleg egy szkrinsotot is küldhet.
Másfelöl,többet minket ne zaklasson ez ügyben, mi mindent megtettünk az Ön érdekében amit tudtunk
tiZtelettel a Szolgáltató

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.29. 14:47:18

@Sün‼:
Azért a kis faszenes lóbálása, tömjénnel megszórva, többet nyom a latba

U.i.
mifrancéert kell nekem 2percenként belépnem?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.29. 14:51:29

@horex:
Esetleg a kettő kombinálva, féltéglára kötött reklamációval alátámasztva.

U.i.: A másik éned közben mindig kilép.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.29. 15:08:00

ahol a zinternet óta nincs monszun, van olyan?

Skin 2010.06.29. 15:08:50

Nem lehet, hogy a hiba az Ön készülékében van? Mondjuk a vihar, a villám kicsapta a modemet? Én már jártam így. Viszont nekem van otthon tartalékban egy modem általában, és azzal leellenőriztem. És láss csodát: sikerült megoldani a problémát. Ha ilyen történt, akkor a modem árát a biztosítóval megtérítteteni és venni egy új modemet. Ha nem az a baj, akkor majd lehet a T felé fordulni.

reACT 2010.06.29. 15:27:08

halló mobilinternet!

Eric_Cartman 2010.06.29. 15:29:42

Óvakodni kell a T-vel kezdődő szolgáltatóktól, mint pl. : fibernet.

Rosszindulatú Vászka 2010.06.29. 15:32:52

@Eric_Cartman: francokat, mert a T-elenornál még a feltöltős kártyával is minuszba lehet menni.

Secnir 2010.06.29. 15:33:15

@PointeDuLac:
"ha jóváírják neked a kiesett hónapot,az csak a T jófejsége lesz,mert minden szolgáltatásnak van egy rendelkezésreállási ideje,amit garantál.ha ebbe az 1 hónap kiesés belefér"

ehe
egy hónap kiesés az olyan 75 év szolgáltatás összkiesése...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.29. 15:46:44

Az volt már, hogy lehet a modem is rossz?

Secnir 2010.06.29. 15:55:22

látom, itt folytatódik a szoptatós poszt.
Mónika szólt, hogy nem szabad, T-mobile meg közben szoptatott...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.29. 16:12:31

@Secnir:
A szoptatós poszt több szálon folytatódik.
Ez csak egy a sok közül.

Taurusz 2010.06.29. 16:25:20

@atpijkamo: OK, én vagyok a hülye, ha ennyire szakszerűen kérded, természetesen sodrott érpár. (Lásd: mezei adsl) De a lényeg, hogy itt két szolgáltató van. Plusz a mobil, ami szart sem ér, olyan lassú. A két szolgáltatóból egy hurokátengedéses, ami drágább, mint az érpár tulajdonosának a szolgáltatás ára. Szóval erre próbáltam rávilágítani. És nem tolong itt senki, örüljek, hogy egyáltalán van meztelen adsl, mert sokáig az sem volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 16:56:53

nalunk olyan 4 eve volt hurrikan/ videken fakat csavart ki a szel/ es nem volt 1 hetig
de nem irtak jova semmit en meg nem reklamaltam
aram se volt
azert masfel honap nagyon durva
a tv az megy?
nem egy kabelen megy?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.29. 17:04:17

Bocs, de ez a "Nem megy a Zinternet!" ez nem pontos hibaleírás.

Link van a modemen? Esetleg modem csere után (pl. szomszédé)?

Könnyen lehet, hogy Mónikáéknál van a hiba. De ha még sem, az egy jó pont a technikai ügyfélszolgálatra és pár felesleges kört előzöl vele, ha ezt tudod.

Persze a T-udjukkiről mindenki csak rosszat tud mondani, de azért az már valami, h sms-ben tájékoztassák. Amihez ragaszkodni kell ilyenkor az az, hogy az első hibajegyet addig nem lezárni amíg nincs rendben a net. Ugyanis 90db egynapos hibajegy nem ér annyit, mint egy 90 napos... így egyszerűbb lesz a kötbért is érvényesíteni.

Sajnos ennek a logikája is hülyeség: addig fizetned kell amíg jegyzőkönyv nem mondja ki, hogy szolgáltatás kimaradása miatt pénzvissza jár.

Irigylem a posztoló türelmét: kiszámoltam, hogy egy évben a 99,9% rendelkezésre állás az pontosan 8 óra 45 percet jelent ezután beparkolnék az ügyfélszolgálat kapuja elé, hogy ne lehessen kijönni és addig nem állnék el amíg meg nem oldják...

acka 2010.06.29. 17:09:50

Esetleg egy re-startot próbáltatok már?:))

bpo478 2010.06.29. 18:05:42

Netet csak őstermelőtől.

Xezs 2010.06.29. 18:17:45

Tuti hogy csak újra kéne indítani a modemet :)

pingpong 2010.06.29. 18:36:12

@sambalabammbumbumm: Te tuti, hogy bennfentes vagy/voltál :) a "hibajegy" szót nem használjuk csak úgy :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 18:53:14

@Taurusz: "De a lényeg, hogy itt két szolgáltató van."

Lassan írom, hogy megértsd: tucatjával vannak szolgáltatók, akik - az előfizetői hurkot bérbevéve (ami számodra érdektelen) - boldogan adnak neked ADSL szolgáltatást. NEM vagy két szolgáltatóhoz kötve.

Taurusz 2010.06.29. 19:09:41

@atpijkamo: Lassan írom, hogy felfogd: NEM JÖNNEK IDE! Ez vidék! És nem tanya, nem Budapest, nem nagyváros, egy egyszerű falu, és nincs olyan cég, aki idejön. A szomszéd falu már más megye, ott egyáltalán nincs adsl. Meglepő, nem? Telefon van, adsl egyáltalán nincs. Ők kinek engedjék át a hurkot? Választhatnak: rádiós, vagy mobil net.

Xezs 2010.06.29. 19:11:53

@Taurusz: Térerő legalább kihagy néha?

Taurusz 2010.06.29. 19:17:46

@Xezs: Térerő van, de gprs a leggyorsabb mobil sebesség :) (Na jó, a T egy kicsit gyenge pár helyen. Pl. házakban :) De nekem nincs olyan)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 19:20:58

@Taurusz: "NEM JÖNNEK IDE! Ez vidék!"

Nem kell odamenniük. Elég, ha szolgáltatnak. De ha re ragaszkodsz ahhoz a kettőhöz amit kinéztél magadnak, nem akarlak eltántorítani. Csak tudjad, hogy van választási lehetőséged, ha egyszer meggondolod magad.

Xezs 2010.06.29. 19:22:08

@atpijkamo: Hogy rövidre zárjuk a vitátokat, van egy javaslatom:

Taurusz ad neked egy falunevet, te pedig leírsz neki 4 szolgáltatót linkkel együtt, amin le van írva, hogy ők oda szolgáltatnak.

akkor kiderül, kinek van igaza.

Taurusz 2010.06.29. 19:24:20

@atpijkamo: Kész, vége, feladom, te nyertél. Én vagyok a hülye, hogy vitába szálltam veled, elvégre TE jobban tudod, mi van ott ahol én élek...
Bocs.
(És ha már ennyire a szeretsz a szavakon lovagolni, elárulom a nem jönnek ide értelmezését: nem szolgáltatnak itt)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 19:24:47

@Taurusz: @Xezs: Ha küld magánba egy utcacímet, megkérdezem a haverokat.

Xezs 2010.06.29. 19:27:18

@Taurusz: @atpijkamo: Akkor GO, most már felkeltettétek a kíváncsiságom :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 19:27:55

@Taurusz: Nincs vita köztünk. Csak szóltam, mi van Mo.-on. Bocs, ha megzavartalak.

Taurusz 2010.06.29. 19:29:50

@Xezs: Basszus, neked van igazad :) Felsőlajoson él egy haverom, adsl szolgáltatók száma 0. Ha találtok valamit, az egész falu hálás lesz. Mert csak rádió net van náluk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 19:32:27

@Taurusz:
ott nincs hurok
alsolajosnal megszunik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 19:34:48

amugy szamomra tok hiheto, hogy hurok ide vagy oda bizonyos szolgaltatok nem akarnak oda szolgaltatni
vagyis hogy oda csak 2 akar
bar en osztan abszolut nem ertek hozza
nalunk meg egy van egesz carolinaban
meg a muholdas
biztos koncesszios rendszer van
najo meg van a direckt tv
de ezek szolgaltatnak kabelen mindenhova

Xezs 2010.06.29. 19:36:49

@hagyma: És ez arrafelé nem versenyellenes? Azt gondoltam volna, hogy a nagy ámerikában egy lakosra 50 szolgáltató jut ugyanazon szolgáltatásfajtából.

Taurusz 2010.06.29. 19:36:49

@atpijkamo: Nem, nem zavartál meg, csak az bosszant, hogy nem hiszed el, hogy Magyarországon nincs minden településen adsl. Sőt olyat mondok, hogy én sem hittem volna, amíg rá nem futok: Budapest déli határától 150 méterre olyan gyenge a pannon jel, hogy külön fel kellett szerelni egy repeater-t, hogy lehessen használni a szolgáltatást. És igen, oda sem tudnak adsl-t adni, max egy 2Mb/s-os bérelt vonalat. Igen, 2010, és tényleg senki, de senki nem ad ott adsl-t.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 19:36:55

amugy itthon is ezt kellett volna
kiadni egy vagy max 2 cegnek koncesszioba megfelezve az orszagot
es a szerzodesben kikotni hogy mennyit kabelezzenk, mit kell nyujtaniuk stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 19:40:34

@Xezs:
mint mondtam szerintem koncesszios szerzodest kotottek allamonkent mas mas szolgaltatival
KY-ban is egy volt
lepengettek a nagy zsetont es szolgaltatnak es gondolom meghataroztak, hogy teszem azt x even belul98 % bekabelezve
nem tudom sosem jartam utana
de a gyakorlat ez
itt a charter KY-ban volt az insight oszt jonapot
koltozes elott 1 hettel megrendeltem
es a megadott napon itt volt a pasi
igaz tok hulye volt de olyan 3 ora alatt a segitsegemmel be is kotottuk

anr96 2010.06.29. 19:50:27

Nekem is az esős időszaktól kb. június elejétől folyamatosan szakadozik a net. Csak délután használható, mert egyéb napszakban 1-2 perc után bont. Hibabejelentés után kb. egy héttel jött egy sms, hogy ok minden. Aha csak az eddigi 5.5 megabit helyett csak 2 a sebességem. Reklamálok és ismét eltelik egy hét. Majd felhívnak, hogy feloldják a korlátot de szakadozni fog. Én: WTF, de hát eddig probléma mentesen megvolt ugyanez a sebesség. Válasz: Jelenleg blablabla...
Mellesleg évek óta nem rendelhető net, mert fullon van minden. Haszon elmegy, a fejlesztés meg csigánál is lassabb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 20:02:55

@Taurusz: "nem hiszed el, hogy Magyarországon nincs minden településen adsl."

Azt mondtam, hogy nem kettő, hanem sok választásod van ADSL szolgáltatóban.

Taurusz 2010.06.29. 20:08:06

@atpijkamo: Öööö.... sok=0? Nincs, és ennyi.
De ez igaz Pest megye egész déli részére: Örkény, Hernád, Pusztavacs, Táborfalva, Tatárszentgyörgy, stb. Van T, és UPC, ami nem is igazi UPC, csak a MTT átvette az anyacég nevét, és nem ugyanaz az árszabás-szolgáltatás, mint más területeken. Szóval várom ezekre a településekre az alternatívákat.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.29. 20:36:55

amúgy az néha kiborító, hogy esőben nem működik a telekomos internet. pont abban a szent pillanatban, amikor elküldeném az emailt, amit 10 perce írok.

Xezs 2010.06.29. 20:48:22

@atpijkamo: Taurusz adott neked egy falut: Felsőlajoson

Legalább 4 szolgáltatót linkkel, most!

És kiderül az igazság :)

Taurusz 2010.06.29. 20:57:09

@atpijkamo: válassz szabadon! :) Bármelyik falu, bárhol... T, UPC, rádió, és tetű mobil net van.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 20:57:58

@Xezs: "Felsőlajoson"

Ha nincs ADSl, akkor nincs ADSL. Néha van olyan.

Olyan cím kell, ahol van ADSL, és szerinted csak kettő szolgáltató van. Adok harmadikat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 20:58:51

@atpijkamo:
na itt kezdodeik a baj, mar ez egy nap:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.29. 20:59:08

@Taurusz: "válassz szabadon!"

Adsz egy pntos címet, választok belőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.29. 21:03:24

@Taurusz:
ird mar le azt a qrwa falut ahol van ADSL/ ahol laksz/ es ahol csak ketten hajlandoak szolgaltatni
hat nemigaz mit ossze koroztok a hurkokkal

Taurusz 2010.06.29. 21:10:12

Ööömmm.. legyen Táborfalva, Kossuth utca 53. Ha már választani kell. :)

angxdd 2010.06.29. 21:59:59

nem kell őket nyaggatni ezzel, egyszerűbb:
szerződést elővesz (ászf-et letölt), kötbér feltételeit kikeres, postai ajánlott tértis levélben kötbért kér. ha úgy érzi felmond, ennek is biztos adottak a feltételei - folyamatos nem teljesítés - ászf. utána beköttet vmi kedvezőbbet mástól.

penumbra1984 2010.06.29. 22:11:03

Most mit b@szogatjátok, nem hiszitek el, hogy nincs a lakhelyén szolgáltatóból választék??? Én város közepén lakom és a nyomorult Trékom nem képes egy sima analóg fővonalat adni (sodrott érpár vagy mi a pontos neve technikailag). Szomszédaimnak van, nekem nincs, mert nincs kiépítve és technikailag nem is lehetséges egyhamar (vagy csak túl drága lenne nekik). Marad a kábel. Ennyi.

Kulminaator 2010.06.29. 22:15:47

Hozzánk meg jönne a T, hozná az optikát de a rohatttt buzi lakásszövetkezet nem engedi be vagy mi a fax.
Mondjuk annak utána kellene járni, hogy iylent tehet e egy szaros szövetkezet.
Mintha sérülnének ilyen állampógári jogaim :D Nem ?

Xezs 2010.06.29. 22:42:54

@Kulminaator: Nem a közösképviselet? Az meg marha egyszerű, rendkívüli közgyűlést kell összehívatni és a lakók megszavazzák.

Persze ha sok besavanyodott mámi lakik arrafelé, akkor baszhatod a megszavazást...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.29. 22:46:05

"nem kis meglepetésünkre kézhez vettük a szolgáltató május hónapra kiállított számláját, amelyben alig meglepő módon, természetesen nem került sor a hiba kezdetétől, azaz május 19-étől történő jóváírásra."

Mivel a szolgáltató szerint teljesen normális, hogy ennyi dieig hárítanak el egy hibát (basznak rá...)
Ez is a szolgáltatás része, hallod!

Rittyentett Hőzönbőzön 2010.06.30. 00:45:39

Kedves Mónika!

Velünk ugyanezt csinálta a T-home, majdnem két éven keresztül - a különbség annyi, hogy nálunk hol volt hol nem volt net és telefonvonal, mivel a kábel csak részben volt szétroncsolódva. Viharok után természetesen nem volt internet.

Ki kell verni a balhét, hogy azonnal küldjenek ki szerelőt, aki HELYBEN megvizsgálja a kábelt a modemet és minden csatlakozást - de legfontosabb a külső kábeleket (különben csak a náluk központban keresik a hibát). Hozzánk kijött ilyen szerelő, aki csak rápillantott a modemre, majd kijelentette, hogy hát azért nincs net (és telefonvonal - de amúgy azzal ők nem foglalkoztak, mert az a t-home és nem t-online alá tartozik...) mert régi a modem azonnal le kell cserélni. Lecserélte, mondanom sem kell a kábelt, mivel "hárították a problémát" senki nem vizsgálta meg, és ugyanúgy nem volt net.
Azt is megjátszották, hogy x nap y időpontra beígérték, hogy jön a szerelő, majd nem jött és felhívva a központot közölték, hogy a szerelő úgy határozott, hogy nincs szükség arra, hogy kijöjjön helyben megvizsgálja a kábelt, ezért nem jött senki. Napi szinten való b@sztatás és könyörgés után egy nap csodák csodájára 3 szerelőkocsit is kiküldtek (ugyanazon nap, különböző időpontokban) megállapították, hogy a ház előtti kábel szét van roncsolódva, majd kicserélték és az óta minden működik.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.30. 00:55:58

Nekem csak ilyen szar nem híres net szoláltatóm van,és nincs vele semmi gond.

El kellene gondolkodni,hogy nem minden arany ami fénylik.

szombi 2010.06.30. 02:32:40

Ezért már egy csomó kötbért kérhetnétek!
A bejelentéstől számított 72 órán belül javítaniuk kell.

Megdobbent 2010.06.30. 02:45:46

Raszputyin viszont nagyon ott volt a szeren. Allandoan es permanensen megoltek, es kb. le se szarta :)

Vele nem szivozna a tehom se az tuti :>

Shinjuku 2010.06.30. 05:54:34

Most már aztán én is kiváncsi lettem hogy leszen-é a Kossuth utczában gyors internet avagy sem? Eltűnt a protagonista....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 06:15:36

@Shinjuku:
attol fugg van -e hurok
most keresi

deuce 2010.06.30. 06:17:21

@penumbra1984: nem b@szogat itt senki senkit..
atpijkamo képben van, hogy a matávos dróton meg tudod venni a netet legalább 50 virtuális illetve kevésbé virtuális másik kisebb cégen keresztül is,, akármilyen kis faluban is laksz...

az végülis mindegy hogy a "divatutálni" t-com-homenak adsz 6ezret, vagy a kiscégnek, aki megtart 1 ezrest, és 5öt tejel tovább a matávtékomnak...

de az nem mindegy, hogy a kiscég milyen supportot, hibakezelést (+1 fal ugyeugye!!), mail szervereket, stb... fog neked majd adni 2 hamburger áráért!

deuce 2010.06.30. 06:25:00

@Shinjuku: a lényeg az, hogy mivel a telekomos adsl mások általi franchise továbbértékesítéséről van szó, jobb biztosan nem lesz semmi..
maximum olcsóbb/drágább lesz pár db kétszínű fém érmével, és a "monopol" piros cég nem tisztel KÖZVETLEN ügyfelei között.
ebből következhet az is, hogy ügyfélszolgálat például nuku ha el szeretnéd érni őket, de legalább a mail szerverükön kevesebb a júzer, és mittudomén a spam például. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 06:37:01

@deuce:
en nem vagyok kepben de ertettematpijkamo mit mond
de rtm Tauruszt is
abbol az 50-bol leget xsak ketto akar oda beszallni
hogy miert azr ne kerdezd
/jelzem ebben is job z amerikai rendszer, egy allam= egy szolgaltato
amugy mobil telefonon sincs szerintem egesz amerikaban tobb szolgaltato mint otthon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 06:39:14

eluteseimet elnezni!
Mary alszik es sotet van
asszem en is megyek lassan
fel1 mult

2Bálint 2010.06.30. 07:28:07

@Taurusz:

Budapesten is van olyan utca, ahol se adsl, se kábelnet. És igen, a nagykörúttól pár száz méterre, az üllőire merőleges utcáról van szó..

Hümüzhümümüz 2010.06.30. 08:02:44

Jajj, ez annyira South Parkos. :D Elfogyott a zinternet, menjünk nyugatra, ott talán még van. :D

Persze sajnálom Mónikát. Én 1 napot nem bírnék ki zinternet nélkül. :( Egyébként pedig tessék bemenni személyesen. Online, telón csak kamuznak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.30. 08:10:55

Hehh!
Ahol tegnap délután óta nincs új post!!!! :D

raindog ¤ 2010.06.30. 08:19:03

ahol a monszun óta nincs poszt.

Strex 2010.06.30. 08:24:48

Ha a májusban bejelentett hibát a T-home-nál júniusra nem javítják azon nincs mit csodálkozni. Nekem Budapesten (XII.ker, nem Alsólajos) tavaly augusztus végén elkezdett szakadozni, volt hogy napokig nem ment és többszöri próbálkozás, kultúranyázás, nemteljesítés miatti azonnali szerződésbontással való fenyegetőzés miatt Karácsony előtt pár nappal sikerült megjavítani. A kötbért pedig február végére írták jóvá. Addig összesen asszem 1 hónapot fizettem ki nekik, a kötbérből pedig májusig ingyen volt a net. Belőlem asszem nem gazdagodtak meg :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.06.30. 08:26:13

@2Bálint: az érdekes, mert a pávában van (vagy legalábbis volt, ez biztos). Igaz, csak júpíszí, azt igénybevenni pedig nem sikeres emberre vall. Hacsak a riszájkling matadorok (vidéken megélhetési bűnözők) fel nem szedték azóta.

Szűcslaci 2010.06.30. 09:04:09

nálunk ugyanez történt- rengeteg anyázás és próbálkozás után ( modemcsere, ilyesmi) végül két droid rájött, hogy ők valaha megtoldották a kábelt, és a toldásnál három forintot sem ér az érintkezés. mióta megjavították, stabil az internetünk - igaz esők sem voltak.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.30. 09:35:23

Ez a poszt kísértetiesen hasonlít a tegnapira.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.30. 09:43:52

Én is szoktam toszogatni az idióta poszt tolókat, de itt az a helyzet, hogy az egységsugarú internetelőfizetőnek nem szükséges hálózatépítési-szerelési szakértelem, mindaddig, amíg nem házilagos megosztással hasítanak a szomszédokkal. Azért van a szolgáltató, hogy szolgáltasson, és ha tájjellegű idiotizmusunk miatt nincsennek a szolgáltatóknak saját szakemberei, hanem olyan alvállalkozókkal dolgoztat, amelyek látszatvállakozásban foglakoztatnak számlaképes (tehát gyakran szakképzetlen) szerelőket, akkor vonuljon ki a piacról. Ne csak a gyártást vigye Ázsiába, Afrikába, hanem a szolgáltatásait is! Persze azt nem nagyon akarják, elvégre pl. Kínában korrupció miatt szokás halálos ítéleteket is kiszabni...
Az volt már, hogy forradalom, meg a Dunába/falhoz, meg elsőként?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.30. 09:45:55

@Sün‼: Igen, de tegnap poszmonszunáradat volt. Osszuk be mára?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.30. 09:55:26

@A rája szarik rája: Majd átkópépasztáznak egyet a Subbáról...
(Tegnap szopás volt, ma valami ánuszrózsás lesz?)

deuce 2010.06.30. 11:36:12

@hagyma: én is értek mindenkit. :)
de most jön a lényeg: ahol van adsl képes telefondrót oda "mindenki beszáll".

mondok egy példát: hwsw adsl..
a hwsw egy informatikai hírportál 4-5 személy cikkíró gárdával.. a nevüket adják a szolgáltatáshoz, és a reklámot, illetve az általuk kialkudott árat is talán. bármelyik kis faluba repítenek neked adsl-t ahol bírja a drót, pedig nincsenek reklámozva a falu kocsmájában.
ha szerződést kötsz a hwsw weboldalán, azt már az externet nyrt-vel teszed, tőlük kapod a számlákat is és az ügyfélszolgálatot is.

de hiába vettél netet az újságíróktól egy netszolgáltatón keresztül, az internetvonalad minősége ugyanúgy a magyar telekomtól függ 99%-ban. ugyanazok a szerelők ugyanolyan sebességgel fognak ugyanazon beázott drótok javítására rámozdulni ...
a pénzed 80%-a is a magyar telekomnál csapódik le, a szerződés feltételei is nagy részben hasonlítanak ahhoz, mintha velük szerződnél direktben..

szóval annyira mész atpijkamo sok adsl szolgáltatójával hogy egy kisebb cég ügyfelese veszi fel a telefont, másik cég logoja lesz a számla sarkában, és jó esetben spórolsz vagy ráfizetsz 1 üveg kóla árát/hó juhéé.
a kis cég is el tudja k**i a számlát, esetleg több lesz a pingpong is, hogy ki a hibás ha valami gáz van. ráadásul náluk asztalt verni sem könnyű ugye, mivel nincs irodájuk minden városban. :)

sermájer 2010.06.30. 12:03:06

Bocsi Erika, de most nem foglak megsajnálni 1 hónap kiesésért, nekem a Fibernél már két hónapja nincsen internetem. Kicsit uncsi már minden nap betelefonálni hozzájuk. Most a 22ben egy új, külsős szerelőbrigát vette át a karbantartást. Érdekes, ők felhívnak minden nap és megkérdezik, hogy megjavult-e a net, meg hogy hívjam őket este, ha szar és kimennek terepre kimérni. Előtte a Fiber még egy szerelőt sem küldött ki, csak írhattam a fenyegető leveleket és ennyi. Mindenki szarik a fejünkre, mi senkik vagyunk. Bezzeg, ha 100 ember bevonulna a T-be, vagy a Fiberbe fenyegetőzni, lehet, megijednének picit. :)

blarke 2010.06.30. 12:54:34

az e-mailes és postai leveles bejelentésre is várhatja a drága ügyfél a válaszlevelet, nem szokás küldeni, csak ha abszolúte nem lehet őt elérni. az meg, hogy nem tudnak konkrétat mondani... ha annyi hibaelhárult sms-t kapott, azt jelenti, hogy rejtett hibáról lesz szó, hiába vizsgálták ki és javították át a gyanús pontokat, valami még nem jó. ha elhárul, kérjen számlajóváírást, mást nem tud...

zozo6296 2010.06.30. 13:01:36

Mauni....ka. =)
Szóval Mónika:
add1.: hol lax? Hadd tudjuk már!
add2.:próbálj valami nagydarab emberrel bemenni valami Téizé irodába és ordibáld le a fejüket, beszéljetek folyamatosan, ne jussanak szóhoz. Meg talán beijednek.
add3.:a levél mikori keltezésű?
add4.:hogy írtad ezt meg ide? =) Azért erre kíváncsi lennék,mondjuk gondolom, de azért mégis.
add5.:hát én már amúgy fölmondtam volna a szolgáltatást velük 3 hét után...ha én lennék itthon a családfő.. =)

A kommenteket meg mindjárt elolvasom

FDToth 2010.06.30. 13:01:38

Ez még vhol ok is, mivel nekem tavaly október óta nem sikerül a T-homenak teljesíteni a 25mbit-es netet a 8 helyett. Indok: műszaki hiba... Viszont természetesen mivel nem vagyok hűségben, így azóta 50%-kal emelkedett a havidíj... Nem vág földhöz az összeg, mivel céges net lenne, de a hozzállás és segítőkészség...

Monika 37 2010.06.30. 15:31:06

Tisztelt Kommentelők!

Köszönöm szépen jó tanácsaikat, segítségüket!

Élni fogunk javaslatukkal és személyesen is bejelentjük a hibát, próbálunk addig harcolni amíg szerelőt nem küldenek ki hozzánk is. Mellesleg ezt tartanám normális szolgáltatói hozzáállásnak.

Ha a központban nem sikerült viszonylag hosszú ideje elhárítani a hibát akkor talán gondolhatna arra a szolgáltató is, hogy esetleg a megrendelőnél lehet a hiba forrása. Nem érzem egyébként kötelességemnek, hogy számítástechnikai eszközöket tartsak vésztartalék esetére otthon és magam próbáljam meg akár ezt, akár például egyéb jellegű hibát orvosolni.

(Megjegyzem, egyébként férjem informatikus, nem áll tőle távol a PC és tartozékainak ismerete. Próbálta a modemet is újra indítani, de a hiba nem hárult el.)

Többen kérdezték, hogy melyik településen lakunk és milyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Nem a világ végén, Pest megyében, Veresegyházán élünk, családi házban. No, de miért is írtam a szolgáltató szinte monopol helyzetét?

Lakóutcánkban, kizárólag az alábbi szolgálatók kínálatából lehet választani:
1.) T-Home (jelenlegei szolgáltatónk)
2.) Invitel, aki másfélszeres áron, de a T-Home infrastruktúráját felhasználva biztosítja szolgáltatását.

Elviekben Veresegyházán a UPC is elérhető, de csak a város bizonyos részein. A mi utcánkba sajnos már nem ér el a UPC kábele.:-(

Tehát, bár választási lehetőségem elviekben van, gyakorlatilag még sincs.

Ez az oka annak, amiért nem mondtuk fel 1 hónap kínlódás után a T-Home-os szerződésünket.

Maximálisan együtt érzek azzak a kommentelővel, aki hasonló módon járt mint mi. Tisztességes, normális állampolgárként, ügyfélként sajnos elég nehéz azonosulnom azzal, hogy ha valamit el szeretnék érni a szolgáltatónál, ahhoz nem elég a normál emberi szó, bejelentés, hanem verni kell a pultot, pofátlannak, rámenősnek kell lenni.

Elfogadhatatlannak tartom azon kommentelő esetét is, aki a főváros XII. kerületében várt fél évet a hiba elhárítására. Kérdem én, egyáltalán foglalkozik valaki a hiba elhárításával, vagy Pató Pál módjára állnak hozzá, és örüljön az ügyfél, ha hosszú hónapok után szolgáltatáshoz jut...

Tisztelettel és üdvözlettel a post írója, Sz. Mónika

zozo6296 2010.06.30. 15:58:44

@Monika 37: Ezt írja meg a Tré-home-nak is! Linkelje be eme oldalt!
(Csak aztán nehogy blokkolják a homár fosóját =))

Monika 37 2010.06.30. 16:12:14

@wboy: Köszönöm az ötletet! Már el is küldtem a linket a T-Home-nak.

Kíváncsian várom reakciójukat!

Remélem, nem kerülünk "feketelistára", minek következményeként csak fél év múlva lesz internetünk. :-)

Üdvözlettel:

Mónika

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.30. 17:44:57

@Taurusz: "itt két szolgáltató van"

A 2381 Táborfalva, Kossuth u. 53.-ban nincs két ADSL szolgáltató. Egy sincs. Azon a címen nem lehet ADSL-t kapni jelenleg.

De ha egy címen van lehetőség ADSL-re, akkor sok szolgáltatótól veheted, nem csak kettőtől. Ha adsz egy címet, mondok harmadik (plusz egyedik) szolgáltatót. Jöhet magánba.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 18:40:46

@sermájer:
vazze en 1 ora utan komplenolok
nem 1 honap meg 2
a szerzodes az szerzodes
nem csak ram nezve kotelezo, alairta a szolgaltato is
nehogy mar a fu legelje a lovat/ csak igy videkiesen/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 18:43:34

@Monika 37:
meg annyit arulj el, szoktal-e etteremben szoptatni?

Taurusz 2010.06.30. 20:01:13

@atpijkamo: Az adott címen két szolgáltató érhető el: Upc, www.upc.hu/kabel-internet/29-es-korzet/ , valamint a T-home www.t-home.hu/lakossagi/ugyintezes/szolgaltatasi_teruletek/dsl . "Azon a címen nem lehet ADSL-t kapni jelenleg." De. És van is.

Xezs 2010.06.30. 20:38:15

LOL, kezd egyre érdekesebb lenni kettőtök vitája.

Indítványozom, hogy Taurusz állítása bizonyításaként küldjön egy képet a netes beállításairól (kiosztott IP cím, használt gateway), mert sejtésem szerint atpijkamo nem fogja elhinni neki :)

De lehet elhiszi.

Taurusz 2010.06.30. 21:11:15

@Xezs: Ömm... ezek után nem hiszem, hogy egy kép bármit is érne, olyat hamisítok, amilyet akarok. :) De ha hiszi, ha nem ez van. Tényleg örülnék, ha lenne alternatíva, de nincs. Meg kell nézni a linkeket, ott van leírva, hogy ezek tényleg vannak itt.

cso zsi 2010.06.30. 21:43:08

@Monika 37: Nem akarok feszültséget kelteni, de ott nem épp az Invitel a gazda, és a Matáv (T-izé) a beengedett szolgáltató?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.30. 22:49:07

@Taurusz:
mindig van elmelet
es gyakorlat
apji ezt keveri

deuce 2010.07.01. 02:28:54

@Xezs: @Taurusz: @atpijkamo:
nem online címadatbázist kell böngésztetni az adsl-es "haverokkal", hanem _ha vannak kapcsolataid_ akkor felhívni a matáv aktuális telefonközpontjának a területi valakijét...
én sem kaptam digitv-t a szolgáltatási térkép kellős közepén.. az is lehet, hogy az ügyintéző volt furcsa..

@atpijkamo:
nem nagyon reagáltad le az alternatív adsl szolgáltatókról szóló kommentjeimet..
rákérdezek direktben: szerinted az ügyfélszolgálat "mentalitásán" és 200ft +/-on kívül van BÁRMI értelme, hogy matávnak, externetnek, vagy datanetnek fizeti a pénzt a telekom-drót-telekom-dslam-féle netért? :DDDDDDD

Taurusz 2010.07.01. 05:52:00

@deuce: Nem igazán értem, mire akartál itt kilyukadni... Én azt próbálom mondani, hogy attól, hogy van egy címen adsl, nem szolgáltat ott minden cég, tehát atpijkamo állítása nem megalapozott. Hiába hívok fel akárkit, akkor sem lesz itt semmi.
Ha meg a másik településen lévő "nincs" adsl szolgáltatóra gondolsz, ott megkerestek több céget, összeszedtek egy csomó leendő előfizetőt, aláírást gyűjtöttek, és mi lett a vége? Hát persze, semmi. Ígéretet kaptak, adsl-t nem.

Taurusz 2010.07.01. 05:53:25

@hagyma: Elméletileg egy sincs, gyakorlatilag kettő van? :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.01. 08:55:40

@deuce: "szerinted az ügyfélszolgálat "mentalitásán" és 200ft +/-on kívül van BÁRMI értelme, hogy matávnak, externetnek, vagy datanetnek fizeti a pénzt a telekom-drót-telekom-dslam-féle netért?"

Az az értelme, hogy van választási lehetőséged, nem kell negyedszer is visszamenni oda, ahol háromszor már átbaszták a fejed. Választhatsz egy nagy szolgáltatót, mert az az igazi, választhatsz ey kicsit, mert odafigyelnek rád, választhatsz egy országosat, mert azok értenek hozzá igazán, választhatsz egy helyit, mert azok ismerik a helyzetedet legjobban, stb, stb.

Taurusz 2010.07.01. 09:23:06

@deuce: Ó, igen van értelme. A hűségnyilatkozat. Mikor lejár a hűség, általában vagy nem foglalkoznak veled, és ugyanazt a szolgáltatást megkapod drágábban, mint az új belépők, (és van, hogy nem is engednek aláírni ismét valamit,) vagy csak simán árat emelnek. De hiába mondod fel, 3 hónapig nem számítasz új előfizetőnek. Ha lenne még egy normális vándorolnék köztük. :) Ha nekik jobban megéri adminisztrálni mindig, mint megadni ugyanazt a kedvezményt, mint az új belépőknek, akkor hajrá! Én nem fogom elrontani a játékukat, ha rajtam múlik...

Lehoz_Tamás 2010.07.01. 15:52:56

Nekem legutóbb 8 hónapig nem válaszoltak, az NHH 100.000Ft-os büntije kellett ahhoz, hogy végre válaszoljanak !

Sajnos a T kizárólag a hatóságokkal hajlandó csevegni, az egyszeri előfizetőre nem igazán jut kapacitása !

Taurusz 2010.07.02. 12:34:03

@atpijkamo: Akkor ha jól értem feladtad a keresést?

Xezs 2010.07.03. 01:23:36

@Taurusz: Ejnye, no, földön fekvő emberbe nem rugunk bele :)

Taurusz 2010.07.03. 08:51:26

@Xezs: Tényleg csak érdeklődtem...

Xezs 2010.07.03. 15:53:13

@Taurusz: Tudom-tudom, csak nem hagyhattam ki ezt a kommentet :)

De Mr. Mindenholvanádéesel tényleg nagyon elhallgatott :)

Taurusz 2010.07.04. 18:31:26

@Xezs: Lehet, hogy elvesztette a címjegyzékét... :D
süti beállítások módosítása