Talán kevésbé közismert tény, hogy a híres Samsonite bőröndöket csak hajón, vonaton és autóúton érdemes használni, buszon és repülőn nem, akkor ugyanis nem érvényes a garancia. J. hiába csomagoltatta fóliába Ferihegyen a vadonatúj Samsonite-ját, az Kambodzsáig szétment, miközben a vele utazó, régebbi gyártású, be sem csomagolt társának semmi baja sem lett. J. dühöng, mert úgy érzi, a bőröndöket eladó Reálszisztéma végig hárított, ahelyett, hogy adott volna egy másik példányt.
Vásároltam a Reálszisztéma Kft. –nél 2 db Samsonite bőröndöt.
Az egyik bőrönddel 2010 február 7-én Kambodzsába utaztam. A bőröndöt feladása előtt a Ferihegyi Repülőtéren a fóliával becsomagoltattam. Amikor megérkezve a szállodában levettem róla a fóliát csodálkozva láttam, hogy a bőrönd a csomagolás ellenére sérült, a szegőzése körbe kirojtosodott, elszakadozott.
Miután hazaérkeztem, elvittem a sérült bőröndöt a Reálszisztéma Kft. Rendszer Shop Westend Szaküzletébe, ahol a böröndöt átvették és továbbították a Samsonite-Hungária Bőrönd Kft. szervízközpontjába, ahol a Samsonite termékekre a garanciát biztosítják.
A Samsonite Europa Szervízközpont elutasította a garanciális javításra vagy cserére irányuló kérésemet avval az indokkal, hogy a ” gondatlan helytelen használat okozta meghibásodásra a garancia nem érvényes. Ugyancsak nem terjed ki a garancia az autóbuszos és légiközlekedés során károsodott bőröndökre és táskákra. Szervízközpontunkban elvégzett alapos átvizsgálás azt mutatja, hogy az anyagon lévő szakadás nyilvánvalóan nem esetleges anyag vagy gyártási hiba következménye. Emiatt cégünknek a kárért nem áll módjában felelősséget vállalni.”
Nagyon furcsának találom, hogy egy böröndöket gyártó cég garanciája „önkényesen”nem terjed ki az autóbuszos és légiközlekedés során keletkezett károkra!!! A gardrob szekrényben keletkezett károkra kiterjed? Leginkább azért a böröndért vállalnak felelősséget, amit a kedves utas nem használ? Tanúkkal tudom igazolni, hogy az új, becsomagolt bőröndöm megsérült, a 15 éves réginek, ami szintén velem volt, semmi baja nem történt, mert annak még kiváló volt a minősége ellentétben az újjal.
Az új bőrönd anyag- és gyártási hibás, és ezért a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Budapesti Békéltető Testületénél kértem ennek szakértővel való kivizsgálását.
A Polgári Törvénykönyv szerint:
Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosultKifogás szerzodés hibás teljesítése esetén|3Kijavítás szerzodés hibás teljesítése esetén|3
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet,
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Budapesti Békéltető Testülete 2010 május 11-én tartott meghallgatásán a Reálszisztéma Kft. nem jelent meg, és levélben közölte, hogy „a kitűzött meghallgatáson egyéb kötelezettségek miatt sajnos nem áll módunkban megjelenni. ……… az eljáró tanács döntését kötelezésként nem fogadjuk el.”
A meghallgatáson a Budapesti Békéltető Testület az alábbi a j á n l á s t tette:
„A VÁLLALKOZÁS A HATÁROZAT KÉZHEZVÉTELÉTŐL SZÁMÍTOTT 15 NAPON BELÜL A FOGYASZTÓVAL EGYÜTTMŰKÖDVE KÉRJEN FEL EGY FÜGGETLEN SZAKÉRTŐT A HIBA OKÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSÁRA ÉS A SZAKÉRTŐ VÉLEMÉNYÉNEK FIGYELEMBE VÉTELÉVEL RENDEZZE A JOIGVITÁT.”
A Testület i n d o k l á s á b a n előadta:
„Ptk. 305/A§ (2) bekezdése szerint „Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyezhetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.”
Ez alapján a vállalkozást terheli a vásárlástól számított hat hónapon belül annak bizonyítása, hogy a vásárolt termék nem volt anyag és gyártási hibás. Mennyiben ezt nem teszi meg, a Ptk. fent idézett rendelkezése értelmében vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
Az eljáró tanács figyelmezteti a vállalkozást, hogy a Fgytv. 36§ (1) bekezdése alapján, ha a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület – a fogyasztó nevének megjelölése nélkül jogosult a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét – legkorábban az ajánlásnak a vállalkozás részére történt kézbesítésétől számított hatvan nap elteltével – nyilvánosságra hozni.
Azóta eltelt hat hét, a vállalkozás, azaz a Reálszisztéma Kft. nem keresett meg, hogy a nálam lévő bőröndöt elvigye egy pártatlan szakértőhöz.
Én úgy találom, egy magyar cég a Ptk.-val ellentétben nem jelentheti ki, hogy a bőrönd rendeltetésszerű használatára nem terjed ki az általa adott 3 év garancia, és a hibás teljesítéséből eredő felelősséget önhatalmúan nem terhelheti át a légi közlekedési vállalatra, akinél a fóliával becsomagolt bőrönd megsérült, a régi, még bőrrel szegett 15 éves bőrönd viszont csomagolás nélkül hibátlanul érkezett meg.
fakoffer 2010.07.05. 01:27:48
Mr.Brooks 2010.07.05. 01:30:54
"...hogy egy böröndöket gyártó cég garanciája „önkényesen”nem terjed ki az autóbuszos és légiközlekedés során keletkezett károkra!!!"
Hát ez kétértelmű így, véleményem szerint. Amire Te gondolsz, az a biztosítás, amit viszont jó lett volna ha kötsz a bőröndökre.
Most hogyha megsérült a bőrönd, függetlenül hogy nem Te okoztad, attól még nem a cégnek kell vállalnia a felelősséget.
eml 2010.07.05. 01:36:02
eml 2010.07.05. 01:38:34
Mordent 2010.07.05. 01:49:58
De ezek szerint úgy látszik ebben az országban mindent lehet... ezt merték volna megtenni pl. Amerikában... az ottani céget már bezárhatták volna.
Megdobbent 2010.07.05. 02:02:28
Remelem azert nem volt nagy gond kambodzsaban, ott csak 1 rossz koffer tud bebaszni a relaxnek :>
====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.07.05. 02:25:04
PabloVercetti 2010.07.05. 02:37:49
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:13:30
Megdobbent 2010.07.05. 03:13:55
Nekem bezzeg van egy 25 eves lengyel hatizsakom, minden repulozest, vonatozast bir a mai napig :>
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.05. 03:21:24
az igaz qrwa draga volt
valami 20 ezer
de mukodik
igaz csak akkor hasznalom ha koltozunk
galagabo 2010.07.05. 03:52:46
Nem értették...
galagabo 2010.07.05. 03:53:33
Nem értették...
====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.07.05. 06:25:26
Megdobbent 2010.07.05. 06:31:20
Mazsarorszag....
P75 2010.07.05. 06:33:25
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.07.05. 06:43:53
Realszisztemat kerulni, szemelyes tapasztalat.
@Megdobbent: Ja basszus, multkor Becs fele feladattak az utassal a kezipogyasznak szant csomagjat, a gep ajtajanal. Vegigneztuk, ahogy berakjak a csomagterbe. Becsben visszakapta rogton kiszallaskor, mert a nagy sietsegben benne hagyta a tarcajat, kezipogyasznak volt szanva ugye. Navazze, tarca benne, kartyak benne de az osszes kp. hianyzott. A szeme lattara loptak ki a penzt.
Matteo79 2010.07.05. 07:05:07
Mi a franctól lenne garanciális eset ha helytelenül kezelték a bőröndöt a reptéren? (márpedig ott dobálják ugye)
Nekem egyszerű noname bőröndjeim vannak és bírják a gyűrődést, mert strapabírónak látszót vettem.
Go to reptér ennyi.
esef 2010.07.05. 07:16:44
elwood 2010.07.05. 07:27:39
a személyzet úgy dobálja, hogy rossz nézni. külföldön is.
lehet reménykedni garanciában, fóliában, de egyszerűbb ha veszel egy sima kemény műanyag bőröndöt.
dr. Aullah 2010.07.05. 07:27:59
@nális coitus 2010.07.05. 07:56:09
Host 2010.07.05. 08:00:56
Gerw 2010.07.05. 08:14:51
Marr 2010.07.05. 08:22:54
ja és még nem is loptak belőle annyira ronda. (ismerőseimtől loptak csomót pár hónapja is, válogassátok meg, mi megy a feladandóba.)
parapali 2010.07.05. 08:34:26
Nem nagyon utazgatom,de úgy emlékszem a fóliázásnál azért fizetsz egy elég komoly összeget hogy amikor megérkezel akkor az sértetlen maradjon?Ha tévedek elnézést kérek!
gftamas 2010.07.05. 08:34:35
upci 2010.07.05. 08:38:36
Amúgy meg tényleg, a szar kinézetű bőröndöket nem kukkolják át olyan gyakran, ha drágára telik, biztos van benne valami érdekes :)
@Marr: én is tescosat vettem, nem bírt egy utat sem, még jó , hogy a faternak szánt portugál bort betettem a kézipoggyászba :D
BBG76 2010.07.05. 08:41:52
Nekem EASTPAK-om van, 30 éves garancia, tényleg elnyűhetetlen, imádom is, de a légitársaságokra nem lehet garanciális.
Piszok Alfréd 2010.07.05. 10:03:29
szépjuhászné 2010.07.05. 10:20:17
labi 2010.07.05. 10:27:32
Felháborító. :)
Na de most komolyan, ha a csomagkezelés során dobálják, ütik, vágjáj, rálépnek, megharapják, ír szteptáncot járnak rajta azért miért a gyártó lenne a felelős?
Reptéren lehetett volna reklamálni jól.
Xezs 2010.07.05. 10:28:34
Xezs 2010.07.05. 10:30:34
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.05. 10:51:56
Dolce Vita 2010.07.05. 11:04:34
mivel sok cegnek ez sikerul is, nehezen veszi be az ember gyomra, hogy egy samsonite (pfujj!) ezzel nem bir megbirkozni. szoval, szerintem reszben jogos a luzer panasza, hogy ennel azert jobb anyagra szamit az ember ezert a penzert. a realszisztema dupla-tripla arait figyelembe veve meg sokkal jobb garancialis ugyintezesuknek kene legyen.
barmi, amit ott arulnak feleert megkaphato a neten.
bldo 2010.07.05. 12:10:35
hehehehe 2010.07.05. 13:30:45
Happy end! :)
Halalosbobita 2010.07.05. 13:59:21
biobiom 2010.07.05. 14:19:14
PuruttyaIrto (törölt) 2010.07.05. 14:51:32
Az egy olyan szsiztéma, amiben Te fizetsz, az eladó meg jól jár.
mandel 2010.07.05. 15:04:02
évekkel ezelőtt vett előrelátó édesanyám madaras teszkoban igy-ugy leárazott bőröndöket állati olcsón, azóta vagy tucatszor voltak ferihegyen, és soha semmi bajuk nem lett.
btw számszonájt jó, a reptér a hibás.
Gubics 2010.07.05. 15:04:44
Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosultKifogás szerzodés hibás teljesítése esetén|3Kijavítás szerzodés hibás teljesítése esetén|3
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet,
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
jóember mielőtt paragrafusokat másolgatsz ki a polgári törvénykönyvből,
legyél már tisztában a hibás teljesítés fogalmával!!!
az ilyen postoktól lesz szar ez a blog sajna
Manci néni, a szomszéd 2010.07.05. 15:27:48
Nem azért, mintha nem lett volna bőröndöm, csak nem akartam hogy eltűnnyön.
Pistie 2010.07.05. 15:34:01
"Ez alapján a vállalkozást terheli a vásárlástól számított hat hónapon belül annak bizonyítása, hogy a vásárolt termék nem volt anyag és gyártási hibás." (Budapesti Békéltető TestületPtk. 305/A§ (2) bekezdése szerint)
"Szervízközpontunkban elvégzett alapos átvizsgálás azt mutatja, hogy az anyagon lévő szakadás nyilvánvalóan nem esetleges anyag vagy gyártási hiba következménye. Emiatt cégünknek a kárért nem áll módjában felelősséget vállalni" (válasz)
Mellesleg, ilyen esetben egyébként sem a gyártó a hibás. Hülyén is nézne ki, hogy ők legyártanak egy bőröndöt, azt a reptéri munkások rommá törik (mert ahogy pakolnak, abban nincs köszönet), aztán még a gyártó javítsa ki.
Ilyen esetben leszállás után, ahogy a hibát érzékelted, azonnal még ott a csomagfelvételnél oda kell menni a megfelelő helyre (sérült poggyász) és ott jelezni. Ők szépen felveszik a jegyzőkönyvet, eldöntik, hogy javítható, vagy cserés-e a darab, és intézkednek.
Démonmac1 2010.07.05. 16:05:05
Úgyhogy a cégnek igaza van, a kártérítést a reptértől kell kérni.
Piszok Alfréd 2010.07.05. 17:10:14
Sylba 2010.07.05. 17:29:55
Nekem ( reklám helye) Travelite böröndőm van ( ez egy német böröndgyűrtó cég terméke, amiért rendszeresen németnek néznek :)) Ez a bőrőnd középkategóriás azaz kb 5-15 ft között mozog, tehát több is kijön és amikor elveszett a lakathoz a kulcs, simán blokk ellenében másik lakatot adtak.
Nekem mindkét börönd 5 éve van meg, több ezer kilómétert megtettek, kirándultunk repültünk vele, és igazából féltem is amikor mentem mert rémhíreket hallottam, de szerencsére jól bírta a gyürődést, és lekopogom semmi baja nem volt egyik bőrőndnek sem.
A poszt írójának én is azt tudom üzenni, hogy bármi baj van a csomaggal érkezési reptéren kell jelezni, nem árt ha van biztosítás is, és ilyenkor lehet tenni bármit is. Viszont valljuk be egy multiban vásárolt börönd (pl madaras tesko és társaiban vett olcso börönd) is ha első út során kirojtosodik ( amit nem értem hogy miért meg hogyan ) akkor kerülje jó messzire el a reálos boltokat. :))
Sylba 2010.07.05. 17:32:28
Répalaki Edömér 2010.07.05. 19:16:33
Sylba 2010.07.05. 19:45:24
Dr. Körömlakk ® 2010.07.05. 21:11:26
kanizsai gyökerek (törölt) 2010.07.05. 22:03:22
Goldmann&Sachs 2010.07.06. 00:32:59
szépjuhászné 2010.07.06. 20:22:05
gande 2010.07.07. 02:09:59
a légitársaság felel a megrongált kofferért.
2.
a samsonite garanciájának semmi köze a törvényes garanciához.
3.
a garancia a rendeltetésszerű használatra vonatkozik - hogy egy bőrönd esetében hol a határ, azon lehetne vitatkozni.
4.
ha külön fóliáztattad, akkor még plusz biztosításod is van a poggyászra rongálás esetén, őket is igénybe vehetted volna.
nekem több mint 20 éve van egy kemény-falú samsoniteom, amelyik bejárta a fél világot, kemény strapáknak volt kitéve és most kezdi megadni magát. talán javítani is lehetne, de én inkább lecseréltem.
Beaver100 2010.07.07. 02:36:02
zozo6296 2010.07.07. 22:08:47
Megáll az eszem! Majd a rakodókat baxxák egyszer ezért a földhöz. Ilyet,komolyan.....
add2. Samsonite: hát sünjenek szart. Másik: emléxik valaki a volános-samsonite táskás posztra? Kiesett a busz csomagtartójából a táska! Valaki belinkeli?
OCG 2010.07.08. 00:31:27
Mordent 2010.07.08. 20:32:40
2010.07.09. 18:40:54
fda 2017.06.27. 22:48:16