Tékozló Homár

Miért maffia az Artisjus? helyett a MAHASZ

2010.07.07. 10:39 | jackyll | 548 komment

UPDATE: Itt a nagy felindulásban alapvetően keveredett össze a szezon a fazonnal, minthogy a népszerű DJ-razziákat a MAHASZ intézi, továbbá a matricákat is a ők adják az üres adathordozókra. Az Artisjus ettől függetlenül az őket érintő kérdésekben hamarosan önálló posztban válaszol T. "szakmabelinek".

Egy mindannyiunkat károsító "nonprofit" szervezetről lesz szó, akik például a szerzői jogok védelme címén pénzt szednek mindenkitől, aki a kutyáját/macskáját/gyerekét filmezi a parkban. Egy "szakmabeli" olvasónk összeszedett néhány anomáliát a magyar "jogvédelemről", tanulságos. Mint bármilyen "jogvédő" egyesületnek, az ArtisjusMahasznak sincs lófasz joga sem vádolni senkit, sem lefoglalni semmit. Nade halljuk a szákembert:

Az Artisjus több sebből is vérzik, ha lenne valaki annyira tökös, hogy nekik megy egy jó ügyvéddel, simán pert lehetne nyerni. Alapvetően a jogvédelem fontos és hasznos dolog lenne, de ami itt folyik, azt távolról sem nevezhető annak.

1.
Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület ahogy a nevében is foglalja: jogvédelemmel foglalkozik. Saját bevallásuk szerint automatikusan védik a jogaimat, ha zenét komponálok / készítek, hiszen a jogvédelem alanyi jogon jár, aminek érvényesítését ők - önkényesen - magukra vállalták. Igen ám, de mindaddig nem vagyok jogosult jogdíjra - még ha olyan elismert és népszerű volnék mint Carl Cox, vagy Tiesto - , amíg nem regisztrálom be magam a rendszerükbe.

Magyarul automatikusan lehúznak mindenkit aki a zenémet játssza, de mindaddig nem kapom meg a pénzem, amíg nem regisztrálom be magam. Tehát aki nem regisztrál be, az vessen magára. ...na de akkor ez hogyan is van jogilag? Alanyi jogon jár nekem a jogdíj, csak épp nem kapom meg alanyi jogon? Ez bizony súlyos összegek lenyelése, ami az átalánydíjak ködébe van burkolva. Ez sikkasztás.

2.
Ha DJ vagy és belépsz a DJ Szövetségbe, akkor kedvezményt kapsz az éves átalánydíjból. Ezzel csak az a gond, hogy az Artisjus (és Mahasz) nem a saját pénzével rendelkezik, hanem a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők pénzével, hiszen azok jogait védi, azok jogdíjait szedi / hajtja be. Így felmerül a kérdés, hogy mi alapján osztogat az Artisjus kedvezményeket mások pénzéből, azok beleegyezése nélkül? Ez bizony az alkotók megkárosítása a DJ Szövetség (értsd: haverok és saját maguk) javára.

3.
Senkinek sem engednek betekintést a pénzek mozgásába, így azt mondanak amit akarnak. Ha a politikusokat át lehet világítani, akkor az Artisjust miért nem? Megjegyzem, egy perrel és megfelelő ügyvéddel erre is lenne lehetőség.

4.
Ha a Volt Fesztiválon DJ Yoda megúszhatta a büntetést és elkobzást, akkor a magyar srác miért nem? Ez a magyar törvények szerint részrehajlás, illetve jeszi nyilván nem a szervezők szép szemeiért "tekintett el" az ellenőrzéstől / kobozástól, hanem nagy valószínűséggel egy kellemes összegért cserébe.


Innentől már mindegy, hogy korrupt intézkedésnek, vagy részrehajlásnak tekintjük a dolgot, lényeg, hogy mindkét esetben törvényellenesen járt el. (és ha most felmerül hogy feltételezésre alapszik a vádaskodásom... nos, az Artisjus teljes létezése és az összes intézkedése feltételezésekre alapszik, így nem hinném, hogy mi nem feltételezhetünk.)

5.
A blogokról ingyen letölthető zenék legtöbbször nem köthetőek kiadóhoz, tehát szerzői kiadásnak minősülnek. Ebben az esetben a Mahasz kapásból kiesik a játékból, de még ott van az Artisjus, ami a szerzők jogait védi. Ők állítólag benne vannak a nemzetközi jogvédő nexusban, viszont ha az a szerencsétlen "hálószoba producer" nincs beregisztrálva, akkor ő megint nem kap pénzt (eleve nem haszonszerzés céljából készítette a zenét és tette közzé). Tehát a magyar DJ-nek ebben az esetben két választása van:

Egyik, hogy letölti a zenét és vígan lejátssza, úgy, mint minden más DJ bármelyik másik országban, annyi bökkenővel, hogy itthon ezért (egyedülálló módon) büntetés, elkobzás és bírság jár. Másik lehetőség, hogy a magyar dj letölti a zenét, felveszi a kapcsolatot a producerrel (ha sikerül), kér tőle egy "igazolást", hogy a zenéjét ingyen letölthette (ilyenkor már kiröhögték a magyar dj-t), majd a kinyomtatott levéllel (ami nem mellesleg könnyedén hamisítható és hivatalosan nem is tekinthető bizonyítéknak / bizonylatnak) besétál Jeszihez, hogy matricázza fel a lemezét.

Nézzük ezt a gyakorlatban:
Zenénkénti átlag 4 perccel számolva egy 2 órás szettnél összesen 30-szor kell az elöbb említett köröket lefutni (net/producer/visszaigazolás/jeszi/matrica) és már tud is érvényesülni a magyar DJ a szakmában... Persze ha a DJ nem előre összeállított szettel akar fellépni, akkor készül vagy 100 zenével, hogy alkalmazkodni tudjon az adott bulihoz, közönséghez, hangulathoz, stb... ha bármelyik lépést kihagyja, jön az elkobzás és a bírság. Ez a szakma ellehetetlenítése és a szabály életképtelensége is egyben.

6.
Ha ez nem lenne elég, akkor még itt van ez is: Az ártatlanság védelme (bűnösség védelmének tilalma) alapján senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg büntetőjogi felelősségét a bíróság jogerős határozata nem állapította meg (A Magyar Köztársaság Alkotmánya).

Tehát ha az Artisjus egyik képviselője odalép a színpadra, akkor maximum időpontot egyeztethet a DJ ügyvédjével (a show megzavarása nélkül), de nem áll jogában feltételezésekre alapozva átvizsgálni, LEFOGLALNI, ellehetetleníteni a DJ-t, mert az alkotmányellenes. Akármilyen jogszabályokat is lobbiztak ki, ez mind ütközik az alkotmánnyal.

7.
Némi számadat:
2007-ben az Artisjus 14 milliárd (!) forintott gyűjtött be jogdíjakból.
A Belga együttes igen elismertnek és széles körben felkapottnak számít, tehát egy igen jól fizetett kategóriába kellene hogy essen a jogdíjak kifizetésénél. Ezzel szemben az éves bevételük (jogdíjakból) pályafutásuk alatt összesen csak kétszer érte el az 1 millió forint / év feletti összeget. Tehát mégegyszer: 14 milliárd folyt be, és egy Belga örül, ha 1M forint felett részesül belőle.

Tegyük fel, hogy kezelési és egyéb költség néven levonunk - brutális mennyiségű pénzt a példa kedvéért - 5 milliárdot a begyűjtött összegből (tehát több mint egyharmadát), akkor is még 9000 (azaz kilencezer!) a Belgához hasonló együttesnek (előadónak, producernek stb..) tudnának egymillió forintos jogdíjat folyósítani. Ugyebár ennyi zenész az amatőrökkel együtt sincs Magyarországon...

Az Artisjusnál azt állítják, hogy a pénz 65%-át külföldre utalják (khm..). De oké, mondjuk azt, hogy elhisszük. Akkor is még 3150 magyar együttesnek / producernek stb.. járna 1 milliós jogdíj kifizetés. Megint megjegyzem, hogy 3150 a Belgához hasonlóan felkapott és ismert együttesnek, tehát hasonló lejátszási / fellépési / eladási rátával működő együttesnek, járna ez az összeg, nem DJ Vanabínek.

Vannak persze bagatell összegek amikkel takarózik az Artisjus, mint pl az ún. szociális-kulturális kiadásokra szánt összegek (saját bevallásuk szerint 2007-ben ötvenegymillió forint), ami még mindig 3099 együttes 1 milliós kifizetését tenné lehetővé...

Tehát akkor hova megy el ez a sok pénz? Nos, nem megy sehova, ott marad ahova befolyt. Nem véletlen, hogy a DJ-ket is átalánydíj befizetésére ösztönzik, mert így a legkönnyebb eltüntetni a milliókat/milliárdokat. Ha minden egyes DJ kötelezve lenne a játszási lista leadására, akkor az Artisjus képtelen lenne feldolgozni az adatokat (reális időn belül, vagy egyáltalán), illetve minden lejátszásról lenne bizonyíték, így sokkal nehezebb lenne elcsalni a pénzeket. Ha a nyugatra hivatkoznak folyamatosan, akkor itthon is tegyék közzé, hogy kinek mennyi pénzt utaltak ki egy adott évben, hadd lássuk mi is az adatokat!
 
Szóval itt egy házifeladat a hétre:
Ha valaki fel tud sorolni legalább 3000 befutott, rendszeresen koncertező, médiákban aktívan szereplő, magyar zenei formációt, az küldje be a listát, kíváncsiak vagyunk rá!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 01:43:03

@korang:

Mondj le a lopott pénzedről. Artisjus nem tudja megakadályozni az internetet.Sem senki. Kb mintha jogszabályokkal akarnál földrengést megakadályozni. A földrengés leszarja. Amúgy a letöltéssel kára nem keletkezik senkinek, sem elmaradt bevétele. Amúgy sem venné meg a filmet/lemezt/bármit. Nem lopás. Van amit nem érdemes letölteni sem, pl a zenéidet. Nehogymár azért fizessek, mert lófasz se kiváncsi rád, meg a fos klimpirozásodra a családodon kivül.

eml 2010.07.08. 01:46:53

@korang:
És egy mozambiki, esetleg tongai, libériai oldalt akkor majd blokkolni fognak? Majd másik szerveren keresztül megyünk.

Amúgy nem érted a lényegét, tehát megpróbálom utoljára:

Több éve működő oldal, mely a találati listák elején van.

Mindennemű korlát nélkül tölthetsz ingyen.

A HDD-m és DVD árában is van jogdíjmatrica.

Ez eddig mitől illegális?

Kérjék a jogtulajok a pénzüket az oldal üzemeltetőjétől, aki ezt pedig a hirdetésekből ki tudja gazdálkodni. Vagy akkor kiderülne esetleg, hogy némely felkapott hazai alkotás letöltési számai nevetségesen alacsonyak? Konkrétan is meg tudnék nevezni filmeket, de legyen annyi elég, hogy a kormányzati támogatásból készült hatalmas költségvetésű filmre 472-en voltak kiváncsiak, míg egy nevesincs amcsi vígjátékra, amiben ismeretlen emberek szerepelnek, a címe alapján is szar, 1172-en.

Az, hogy a családommal eltöltött nyaralásomat, ha kiírom DVD-re, miért fizetek jogdíjat, még mindig nem világos. Esetleg ha beviszem a lemezt blokkal és bélyeggel, ők végignézik, esetleg bizottságilag eldöntik, hogy az tényleg egy nyaralás, akkor visszakapom a bélyeg árát?
Vagy vegyem úgy, hogyha családi dolgokat írok ki, akkor ott az Artisjussal karöltve a tefélédék meglopnak? Akkor ki lop meg kit?

Esetleg hallottad, hogy aki legálisan akart egy számot letölteni, 55 perc után feladta, majd 4 perc múlva ott volt warezoldalról? Kicsit ha a technológia csiszolódna?

Nem, egyszerűbb a markunkat tartani mint valós adatok alapján valós bevételeket realizálni.

Piszok Alfréd 2010.07.08. 01:47:10

@korang: speciel az előbb már leírtam, régen is így működött, de persze arra nem válaszoltál...

Dontom 2010.07.08. 01:49:54

Jaj, gyerekek ti anyi mindenről nem tudtok,nekem egy ismerősöm ott dolgozik,ott mindenki a legújabb Audi A8 jár,kifizetés csak baráti alapon,plussz a vendéglátosok jogtalan sarcolása: havi 20-100.000 ha van tévéd , rádiód...szállodakban, panziókban szobánként 1000ft havonta ha van tévé, kérdés cserébe mit adnak ezért a milliárdokért??? Nullát..
Mikor leplezi le a kormány ezt a bkv-szintü céget?????? Mindenki milliomos aki ott dolgozik, de pl Zagar az egyik legmenőbb zenekar csak pár forintot látott tőlük és sorolhatnám a mutyikat.. hányinger, kár hogy eddig nem esett róluk szó,ja és egyesítették őket az Apeh-kal...

Dontom 2010.07.08. 01:51:24

@Dontom: bocsánat a hibákért, nincs villany ilyenkor már a cellámban..

Piszok Alfréd 2010.07.08. 01:51:27

@korang: " Ennek a felhasználók nem örülnének"

Nem. Ennek azok nem örülnek, akik NEM felhasználók, mégis fizetniük kell.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 01:54:26

@eml:

Nincsenek motiválva igényes alkotások létrehozására, mert a szarért is kapnak pénzt.Azt mondom, túl vannak fizetve.Azért kiváncsi lennék egy auditra az Artisjusnál az általuk használt szoftvereket illetően, van-e mindre érvényes licencük? :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 01:56:05

@Piszok Alfréd:

Hát ne fizess, ne vegyél itthon adathordozót. Tényleg ideje lenne itthon is egy kalózpártnak mint Svédországban.

eml 2010.07.08. 01:56:33

@Kedves Nard: Jelentsd őket föl a BSA-nál!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 01:58:36

@eml:

Nem lenne egy utolsó móka! :) Bár elhajtanák őket, lévén ugyanolyan gittegylet mint ők :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 02:07:27

@korang: "szerintük akkot működne jobban, ha több jogdíjat tudna biztosítani."

Persze, hogy örülnének. Fel kell emelni a jogdíjakat a duplájára, és kész.

Viszont aminek a normális gondolkodású emberek örülnének - zenészek és nem zenészek egyaránt -, ha a beszedett jogdíjak maradéktalanul elosztásra kerülnének, és igazságosabb elosztásra.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 02:10:00

@atpijkamo:

Minek 150 ember és egy üvegpalota ehhez? NHH sokkal kisebb mint ők, és ők ráadásul hatóság is, mégis remekül működnek.Lehet nem heréket tartanak el.

xcerazes 2010.07.08. 02:10:25

két kérdésem lenne az SZVB és Tóth úr felé.

vegyük alapul ezt a jelntést:
artisjus.hu/opencms/export/download/egyesulet/foig_beszamolo_2009.pdf

1,
említettétek, hogy az a szerző, aki után befolyik jogdíj, de nem regisztrált tag, akkor ő később is felveheti a jussát. ebben a jelentésben miért van a teljes összeg artisjus jogosultaknak elosztva?

2,
ha a kezelési költség 2,8 milliárd, és teszem azt ennek a fele fenntartás, másik fele pedig fizetés, akkor egy dolgozóra jut 750 ezer suska egy hónapban, 150 dolgozó esetében. wtf?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 02:12:58

@Kedves Nard: "Amúgy a letöltéssel kára nem keletkezik senkinek, sem elmaradt bevétele."

Azért a letöltések miatt elmarad valamennyi bevétel. Se semmiképpen sem annyi, mintha boltban megvennék mindet.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 02:20:52

@atpijkamo:

Lehet valamennyi elmarad, de semmiképp nem lopás. Anyagi kára, úgyértem materiális kára nem származik belőle. Mint mondjuk amikor ellopnak tőle valamit. Nekem viszont keletkezik károm belőlük, azzal, hogy megsarcolnak kereskedőket, azt a pénzt a kereskedők rajtam vasalják be, hiszen nekik is pénzüknél kell lenniük.Ezért a kereskedőt nem is hibáztatom, érthető, és jogos. De ha ők nem sarcolnának akkor ők is olcsóbban adnák a portékájukat. Lehet ez ital, étel, adathordozó.Konkrétan nagy szerepük van a gazdaság visszaesésében. Ahogy mondják, egy csipet szar is elbassza a legjobb levest.

Jokkura 2010.07.08. 08:21:46

@korang: Demagógia!
Az előbb szidtad Marxot,Engelst.Inkább tanulj tőlük.Nekik hittek ,mert több igazságot tartalmazott a munkásságuk ,mint a te demagógiád.Apropó nekik kik fizet jogdijat,pedig a világ nagy részén használják a műveiket!

Gyakori · http://kerdestar.hu 2010.07.08. 08:27:52

De ti ezt nem értitek!

Ők csak jót akarnak Nektek!

zolik1 (törölt) 2010.07.08. 08:40:29

@korang: elképesztő egy figura vagy! Folyamatosan kitérsz a válaszadások alól, tereled a szót teljesen más témára!

Nos akkor itt megragadom az alkalmat és kérem (mivel te ennyire jóba vagy az artisjusosokkal) tegyenek közzé egy listát az alábbiak szerint:
Kérem az összes artijus művész tag nevét egy listán mellette az azzal az összeggel amit jogdíjként kaptak!

A fennmaradó pénzről pedig egy kimutatást, hogy mire és mennyit költöttek el!

Tudod azért értelmetlen és haszontalan banda, mert nem termelnek semmit! Pénzt vesznek ki a vevők és kiskereskedők zsebéből! Ennyi!

Tudod mi lenne a megoldás? Ha a művészek létrehoznának saját maguk egy érdekvédelmi szakszervezetet, közös erővel elkészítenék a magyar itunes.hu-t (márha tudod hogy ez egyáltalán mi is) és az innen befolyt bevételeket arányosan osztanák el egymást közt (annak függvényében, hogy kinek hányszor vették meg az alkotásait). Innentől a művész dolga, hogy kifizesse a te jussodat az eladások után!! Hidd el 100x-ra nőne a bevételük, az adathordozók ára csökkenne, több vevő és nagyobb forgalom így nem kerülne be a pénz egy átláthatatlan véget nem érő pénznyelőbe amit artisjusnak hívnak!!!!!

Tudod Te azt jól! 2010.07.08. 08:49:04

egy kis szösszenet arról, hogy a zartisjuss hogyan képviseli a zenészek érdekeit. nomeg a méltó válasz egyik keblenc szerzőmtől.
www.guo.hu/horto_side/html/thoughts_artisjus.html

Komolyzenei Előkēszītő Bizottsāg
Artisjus Zenei Alapitvāny Kuratōrium
15 tagja ēs az
Elnök ūr rēszēre

Akikkel tisztelettel megosztanām - (noblesse oblige) - az Apocryphal Musicology 2043. IV. szāma (pp.111-113. ) alatt publikālt szerēny büromuzikolōgiai leletet.
Ebben a korabeli osztālytārsadalom fractālszerkezetēnek zeneszociolōgiai lekēpeződēse figyelhető meg a zenei diverzifikāciō kalandos korābōl amikor a zeneipar mēg nem volt a Vichy-Exxonybm Zaibatsu tārsulās Neuronetics-Wellness alosztālya. A dokumentumban emlitett szerző mai jelentēktelensēge - beleērtve kortārsait is - nem csökkenti a lelet vizsgālatābōl szārmazō tanulsāgok ērvēnyessēgēt.
--------------------------------------------------------------------------
Alulirott Hortobāgyi Lāszlō (H2. 1141, 646965, CAE-244129094, korābban
4, azaz nēgy - ūn. Artisjus IQ pontszāmū szerző) az alābbi, 2006. āprilis 24.-re datālt ērtesitēst kapta,
(az apokrif muzikologia āltal majd szāmontartott levelezēs okān itt ūjraközölve):

Tisztelt Hortobāgyi ūr!
ērtesītem Önt, hogy a Komolyzenei Előkēszītő Bizottsāg a 2006. ēvi ülēsen többsēgi szavazās ūtjān az Ön jogdīj-kiegēszītēsi (premizālāsi) listārōl valō levētele mellett döntött.
A Bizottsāg döntēsēt a Kuratōrium jōvāhagyta.
A premizālās feltētele a következő: a Premizālāsi Alapbōl ēvente arānyos prēmiumban rēszesülnek azok a folyamatosan ēs szīnvonalasan alkotō zeneszerzők ēs szövegīrōk, akiknek műveit bemutatjāk, illetve gyakran jātsszāk ēs a műfajuk irānt ērdeklődők körēben szēles körű elismerēst vāltanak ki.
Kērem a fentiek szīves tudomāsul vētelēt.
Budapest, 2006. āprilis 24.

ērintett Hortobāgyi Lāszlō - (ūgy, mint fent ) - kijelenti, hogy

nem lebbez fel a hatārozat ellen.

Döntēsēt a következőkkel indokolja :
Vēlemēnyem szerint a Bizottsāg rendkivül konzekvens, logikus ēs eredeti küldetēsēvel harmonikus viszonyban lēvő hatārozatot hozott.
Eme kultūrtörtēnetileg halott ēs kicsiny közössēgi struktūra, melyen belül a stallumkēnt funkcionālō önfertőző redisztribuciō fosszilis rēsztvevői mint parthenogenezissel szaporōdō poltergeist tipusū szerzők ēs előadōk, a zene ēs a vilāg vāltozāsait teljesen figyelmen kīvül hagyva ōvjāk kutyabőrős pedigrējüket ēs pontrendszerüket - ("zseton" mely igazolja tudatuk karakterēt) - egy, mār rēgen nem lētező, idejētmūlta, kiüresedett formanyelv ēs annak vēdendő minősēgēre hivatkozva.

Itt az akadēmiai kutyabőrhöz kapcsolt kēpzelt minősēgi fajvēdelem valōjāban egy kulturālis osztālyharc rēsze ahol a rendszer egy letünt kor ēs kultūra meddő intellektusait premizālja.
Eme osztālytudatukat āpolō ēs azt folyamatosan leporolō szerzők - kik kb. a sajāt 25-30 ēve megtörtēnt kihalāsukat sem vettēk eddig mēg ēszre - , azaz ott a Holtak Hāzāban a kaszt-rituālēt müvēszetkēnt felfogō konglomerātum, ahelyett, hogy szembenēzne invenciōforrāsa mēlyēn tātongō kiszikkadt sivataggal (Faustus syndrome), - īgy nem engedett volna törtēnelmi kifāradāsābōl szārmazō rövidlātāsānak ēs nem aludta volna āt a legutōbbi 40 ēv ifjūsāgi ās vilāgzenei vāltozānak gondolatēbresztő lehetősēgeit -, az nem igēnyli az istāllōkban is olykor szokāsos szellőztetēst, tehāt alapreflexēnt, immunheroikus kirekesztő struktūrāja tenyēszik tova.
Törzsi maffia melynek müködēse anti-liberālis, kirekesztő ēs rasszista azaz Talib Gremium of Al-Quaidatorium, mely megmondja:

1. Mi ēs ki a " komoly " zene, ez ugyanis a premizālās pillanatnyilag egyetlen "legitim" alapja, hiszen hogyan jellemezhető māskēnt az a struktūra melyben egy szerző - több mint ötven (50), a nyugati fēltekēn kiadott lemeze ēs CD, összesen ezideig 191 publikālt- kiadott darab ēs felvētel, nēmet Nagydij 1997, (többször) az ēv Lemeze New-Zealand 1996,1999,2000, Margen fődij, Spanyolorszāg 2002, a 19. helyezett a Backroads World Music vilāg ranglistān, Los-Angeles 1999, Octopus dij, Franciaorszāg 2003, member/composer of the Galata Mewlevi House,Ystanbul 2004, re-founder of the Gāyan Uttejak Society,Mumbai,India, Bp.1981-2005, szerzőről nēgy könyv ēs tanulmāny īrōdott nēmet, francia ēs török nyelven, kiadōi āltal organizālt "I-tunes " letöltēsek jelentős szāma, zenekarānak meghivāsai vilāgszerte minden ēvben, etc.etc. ellenēre, a Bizottsāg āltal nēgy azaz mindösszesen (4) pont kitüntetettje tudott lenni ?
(igaz-igaz, hazai pedigrē nēlkül!)

2. - s amely megmondja kik "azok a folyamatosan ēs szīnvonalasan alkotō zeneszerzők ēs szövegīrōk, akiknek műveit bemutatjāk, illetve gyakran jātsszāk ēs a műfajuk irānt ērdeklődők körēben szēles körű elismerēst vāltanak ki."
Ez utōbbira - különösen a "szēles körben" kitētelre tisztelettel tekintvēn - szociolōgiailag különösen attraktiv felmērēsek lehetnek a Bizottsāg adatbāzisāban.
A Kuratōrium ēs a Bizottsāg szives döntēse okān azonban felmerül a listārōl levett szerző eredeti nēgy pontja mögē tezaurālt premizālāsi ērtēktöbblet ūjraosztāsānak nēpmesei vonzata, ahol a tūlēlő krēm felületēn esetleg szētkent nēgypontos szimonia lehetősēge aligha tette egyēnileg ērdekeltē a döntēshozōkat.
Ez egyben felveti annak viziōjāt is, hogy a jővőben eme haldoklō kulturālis piac szegmensēnek csökkenő hozama elvezet "a kis ēs nagy hal" algoritmusānak törtēnelmi dialektikājāhoz ; itt a periferikusnak itēlt szerzők pontszāmai idővel a megszavazott szabālyzat szellemēben demokratikusan ātkerülnek a sohult nem fāradt mogulok portfoliōjāba: ez lesz pestise az szegēny kisszerzőknek.

Vēgezetül szakmai együttērzēsből ajānljuk a különböző www. midifiles.com. vagy pld. www.acidplanet.com oldalakat ahol a szerzők alkotōi ösztöneszezēsük forrāsakēnt, tizen- illetve huszonēves anonym előadōk felvēteleiből nyerhetik ki könnyen, korunk vilāgānak zenei leirāsāhoz szüksēges invenciō, software ēs hangszerelēstechnikai informāciōkat.

Megērtēsüket tisztelettel köszönve:
Hortobāgyi Lāszlō (H2. 1141, 646965)
13.May.2006.

METAL 2010.07.08. 08:51:03

Az artisjus nem más mint a mai kor anti robin hoodja, elszedi a szegény emberek pénzét és szétosztja a gazdagok között!

kombika 2010.07.08. 08:53:08

@zolik1:
"Aki úgyis szeret egy zenekart az el fog menni a koncertekre, megveszi a több tízezer ftos belépőt! Aki szeret egy filmet úgyis megnézi moziban!"

Te melyik országban élsz, hogy így gondolod? :D

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 09:01:21

@Tudod Te azt jól!:

Gyönyörűen megfogalmazott levél Kovács Ákos szerintem onanizált is rá, annyi idegen kifejezés van benne :) Amúgy meg kötve hiszem, hogy akár egy mondatot is megértettek belőle az egybites pénzéhes köcsögök.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 09:05:34

@kombika:

Hát én nem vagyok nagy rajongó, de azért voltam pár koncerten. És moziba is járok. De ettől függetlenül töltök is le, mert van csomó olyan előadó, akiről itthon a lemezboltok nem is hallottak, vagy rég nem árulják a lemezeit. Magyar szart meg nem hallgatok, nem vagyok érintett abban, hogy támogassam őket.

Igazából attól fosnak a régi muzeális darabok, hogy a hazai I-Tunes jellegű honlapon kb 5 letöltésük lenne /hó. Szembesülnének az igazsággal, hogy ők, stílszerűen mondva, lejárt lemezek. És hosszú éveken át, jogtalanul vették fel a sok pénzt a semmire.

Tudod Te azt jól! 2010.07.08. 09:20:21

@Kedves Nard: a végtelen iróniába ágyazott mondanivaló szerintem is megfogalmazható két profán mondatban:
1 kik vagytok ti, hogy méregessétek a művészetet?!
2. ezt a fantáziádra bízom. :)
máskülönben a zenéjét is nagyon szeretem :D

kombika 2010.07.08. 09:23:05

@Kedves Nard:
"Hát én nem vagyok nagy rajongó, de azért voltam pár koncerten. És moziba is járok."
Ezekszerint mégis hallgatsz magyar zenét? jééééé :))))

"Magyar szart meg nem hallgatok, nem vagyok érintett abban, hogy támogassam őket."
Arról senki sem tehet, ha rossz az izlésed :))))

zolik1 (törölt) 2010.07.08. 09:23:41

Kíváncsiságból megnéztem az artijus honlapját, bár ne tettem volna!! A honlap propaganda szövege vetekszik az észak koreai ndk állami honlapjával...

Plusz megtaláltam, hogy melyik adathordozó után hány Ft-ot kaszálnak:
www.artisjus.hu/opencms/export/download/felhasznaloknak/aktualis_jogdijkozlemeny_U.pdf

Ami mocskosúl felbaszott:
Veszek a fényképezőmhöz egy 32Gb-os memória kártyát, ami után 3200Ft jogdíjat fizettetnek be velem!!!! MI VAN????
Egy üres dvd után 75Ft-ot vesznek el tőlem (kb ennyibe kerülne egy üres lemez jogdíj nélkül is.), így 100%-al megnövelve annak az árát!!!!

Mégis hogy képzelik ezt?? Nekem betelt a pohár, és egy biztos: többet nem veszek itthon forgalmazott zenét, filmet, üres lemezt stb.! Köszönjétek kedves művészek ezt a maffiátoknak!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 10:00:10

@kombika:

Ki mondta hogy magyar előadók koncertjeire járok?

Amúgy külföldi fesztiválokra gondoltam :) Az ízlés más dolog, az már az én egyedi nyomorom, hogy a magyar előadókat nem szeretem. Amit meg nem szeretek, azt nem támogatom. Ennyire egyszerű.

@Tudod Te azt jól!:

Persze, tömören ennyi lenne, de maga az írás is művészi.

cemeteryman 2010.07.08. 10:19:21

@Tudod Te azt jól!: "ērintett Hortobāgyi Lāszlō - (ūgy, mint fent ) - kijelenti, hogy

nem lebbez fel a hatārozat ellen."

LOOOOOOOOOL :DD

DaveSlim 2010.07.08. 10:29:41

Srácok.... én viccen kívül benne vagyok, hogy a leírtak alapján indítsunk egy pert ellenük! Már csak azért is, mert én zenéket írok és undorító, hogy egy CÉG (végülis csak egy cég) ilyeneket megtehet és ilyen undorító módon lehúzza a népet.
Nekem van is ügyvédem (Magyarország első 10 ügyvédje között van), már csak az kéne, hogy valóban összefogjunk!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 10:32:37

@DaveSlim: Szerezz néhány társat, kezd el. Ha szaroznak - mert szarozni fognak -, írj a Homárnak, konkrétumokkal. Biztos kiteszi, és lesz sok csatlakozód.

guANoiD 2010.07.08. 10:52:31

Igenis az Artisjus jogosan szed sóvámot minden adathordozóra!

Elmagyrázom:

Fogom a július havi céges számviteli rendszer adatbázisát, az adatbázist kiexportálom, majd feldarabolom 1 GB-os részekre. Ezutám mindegyik 1 GB-os file-ba hexaeditorral bele verem az mp3 header-t majd átnevezem file kiterjesztését mp3-ra. Ezutámn már a file lejátszható zeneként. Ergó bármely adathordozón bármilyen file-t így manipilálva zeneként lejátszhatunk...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 10:58:40

@guANoiD: "feldarabolom 1 GB-os részekre. Ezutám mindegyik 1 GB-os file-ba hexaeditorral bele verem az mp3 header-t"

Feleslegesen erőlködsz. Veszel egy furulyát vagy vuvuzelát, a 0-ákra C-t fújsz, az 1-esekre D-t. Nem mondom, hogy nagyon dallamos lesz.

guANoiD 2010.07.08. 11:01:59

@atpijkamo: Igazad, van! Legközelebb jobban összeszedem magam... :D

Nemtom ki emlékstik a régi Digital márkájú asztali CD Player-re? Na ez az adat CD-t is lejátszotta, szép zizegős kerregős volt... :P

guANoiD 2010.07.08. 11:07:02

Javaslom a papírra is sóvám kivetését, mert lyukkártyaként használva akár a Bokszis Mityu kocsma slágerei is eltárolhatók rajta...
Sőt, egyébként mindenre, mert mindenre lehet 0-át és 1-est rögzíteni. Tegnap a fitymámra tetováltattam Mozart összes művét midi-ben, Csak rárakom a scanner-re és végigverek rajta egy OCR-t és már le is játszható...

RedWing 2010.07.08. 11:11:12

Na az ilyen kötsög cégek/szervezetek miatt nem veszek itthon semmilyen adathordozót! Inkább megrendelem online webshop-ból, EU-s országból! Futárral házhoz hozatva is olcsóbban jövök ki, mintha itthon venném!

Staki 2010.07.08. 11:36:51

Egy szó mint száz,ügyvéd,bíróág,átvilágítás és hatalmas nyilvánosság.
Jeszit száműzik az országból teljes vagyonelkobzás terhe mellett.
Remélem van itt 1-2 ember akinek van annyi vér a p*csájában hogy bíróság elé vigye ezt az ügyet,ezzel mintegy eltávolítva egy nagyon káros és kellemetlen élősködőt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.08. 11:38:17

@atpijkamo:
Hogy áll a meccs?
Nem bírok ennyi kommentet elolvasni...

norbert79 2010.07.08. 11:53:31

Sziasztok!

Korrektség kedvéért csak annyit írnék, hogy kaptam választ dr. Tóth Péter Benjamin úrtól, nagyon korrekt módon, részletesen, tételesen leírva.
Válaszokat neki ezúton is, meg majd levélben is megköszönöm.

Válaszai nagyon részletesek, tényleg nem írnék le mindent, de személyes véleményem a tisztelet minden fokával az, hogy csak idővel lehetne elhinteni egy apró hozzállásbeni változást ebben a témában, ha egyik fél sem (!) próbálna meg saját igazával rátelepedni a másikra.

Én személy szerint hajlandó vagyok kompromisszumokra, attól függetlenül, hogy a jelenlegi szabályzást én sem érzem jogszerűnek, elvégre többszörösen fizetek ki ugyanazért pénzt (lásd megveszem az eredeti CD-t, fizetek ott jogdíjat, kimentem pendrive-ra könyebb hordozhatóság kedvéért, ott is fizetek jogdíjat, tehát kétszer), de úgy érzem ha az Artisjus is képes lenne innovatívan hozzáállni, s legalább szándékkal érdemesnek tekintené a jelenlegi szabályzás átgondolását, végeredményben egy nagyon jó szabályzás alakulhatna ki.

Szabályokra szükség van, de viszont senki figyelmét sem kerülheti el az a tény, hogy rég túlléptünk a kazettán, a bakelit-lemezen, s az ahhoz tartozó felfogáson. Teljesen más hozzáállást igényel a szerzői jogi kérdés 2010-ben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 12:00:35

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): A felhasználók vs. Artisjus vagy a zenészek vs. Artisjus?

Rosszul, nagyon rosszul.

A felhasználók többsége már eljutott odáig, hogy szabad bármit letölteni, de még azt hiszik, hogy az adathordozó csomagolásán levő matricát meg kell őrizni. Egy részük már tudja, hogy Szlovákiából töredékáron szerezheti be az írható CD-ket.

A zenészek meg perelnének a kisemmizés, egyenlőtlen elosztás miatt, de nem tudják, melyik végén fogják meg a dolgot.

Gerii 2010.07.08. 12:20:50

Sziasztok!
Nekem csak egy kérdésem lenne, nem tudom erre tud e valaki válaszolni. Ez az egész most a Dj, és a zene részlegre van kihegyezve. Nekem van egy pizzériám, és azért, hogy bent van egy TV fizetek 3 havonta 57 ezer forintot, amin általában meccsek mennek. Vajon az én 57000 forintomat kinek osztják szét, és az Artisjustnajk mi köze van ahhoz, hogy én meccset nézek???

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.08. 12:30:00

@atpijkamo: Is-is.
Egyébként köcce a frappáns összefoglalót!

Írható CD/DVD-t csak őstermelőtől!
Hologramos matrica nélkül ofkorsz.

A/D 2010.07.08. 12:30:32

Nagyon vicces dolog látni azt, hogy valaki az Artisjust védi. Ebben semmi kivetnivaló nincs, de aki esetleg nem érti, annak egy rövid magyarázat: az Artisjusnak vannak zenei érdekeltségű tagjai, tehát van belső kör és annak spanjai, akik viszont csillagászati jogdíjakat kapnak, higgyétek el, őszinte meggyőződéssel fogják hirdetni azt hogy úristen milyen jó hogy van Artisjus, azon ti fogást nem fogtok találni :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 12:33:28

@Gerii:

Nézhetnél rajta mást is! Ezt _feltételezik_ rólad.

@norbert79:

Nem alkudnak, csak az az igazság amit ők annak tartanak. És az igazság az, hogy fizess paraszt. A nagy kommunikációs szakember nem tud tréninget tartani Jeszinek, hogy ne rombolja tovább (szerintem nem lehet már hova) a gittegylete nimbuszát.

Túllépett rajtuk az egész világ, a technológia. Félnek az online értékesítéstől, mert kiderülne, hogy senkit nem érdekelnek azok akik most súlyos milliókat vágnak zsebre, az általuk készített népmese-jellegű kimutatásaik alapján. Pl kiderülne hogy Presser számait havonta 5en töltenék le, míg mondjuk másokét többezren.

eml 2010.07.08. 12:45:10

@guANoiD: Én anno a C64 játékot játszottam le a hifi magnón akárhányszor a szomszéd gyerek hegedülni kezdett.

METAL 2010.07.08. 13:08:13

Az a helyzet, hogy valóban helytálló magyarázatot senki sem tud adni arra vonatkozólag, hogy az artisjus működése valóban indokolt. A zenész is a művész is és a szerzői jog is vígan megvolt már amikor még gondolati szinten sem létezett ez a gittegylet! Senki sem tud magyarázatot adni arra, hogy miért jött létre és miért életképes ez most is.

Persze azok akik profitálnak belőle foggal körömmel védik azt és magasról leszarják mi történik azokkal akik nem! Ennyi!

Secnir 2010.07.08. 13:10:19

a focivb-n vuvuzelafújó zenészek tízezreinek mennyi jogdíjat fizet az artisjus? egy hónapon keresztül mindennap előadták a számaikat.

norbert79 2010.07.08. 13:14:21

@Kedves Nard: Érdekes gondolatot ébresztettél, ebből a zsempontból tényleg reprezentatív felmérés érdemes lenne, elvégre kiváncsi lennék az Artisjus adatai mögötti valós statisztikára is.

glezmen 2010.07.08. 13:55:34

@zolik1:
"Nekem betelt a pohár, és egy biztos: többet nem veszek itthon forgalmazott zenét, filmet, üres lemezt stb.! "

aki tovabb lat az orranal, pont ezt teszi. mindenkit felhaborit, hogy egy sajat magat onhatalmulag kinevezo gittegyletecske milliardokat sikkaszt.

ilyen erovel en is kijelenthetnem, hogy a jogvedo szervezetek jogait vedem, es havonta szazmillio forintot fizessen nekem a zartiszjusz meg a tobbi mocskos maffiatag. ezek is ugyanezt csinaljak, csak sokkal nagyobb meretekben, sokkal nagyobb penzt lopva az allampolgaroktol es az allamtol. a gond az, hogy SOHA nem fog senki tenni ellenuk.
gondoljatok bele: ha netan odaig jutna az ugy, hogy tenyleg nagy balhe van kibontakozoban, csak odavagjak hogy 'nesze egymilliard forint, pofad befogod' - ki mondana azt hogy nem kell?

hm, jobban belegondolva mar nem is olyan nehez elkolteni azt az embertelen osszeget amit a mi zsebunkbol (pontosabban azokebol, akik kepesek matricas lemezt meg egyeb szarokat venni) lopnak el

Eric_Cartman 2010.07.08. 14:00:58

Térben és/vagy időben kissé távolabb ennek a brigádnak levágnák a kezét.
Ja és 500.

glezmen 2010.07.08. 14:06:52

@zolik1:
"Nos akkor itt megragadom az alkalmat és kérem (mivel te ennyire jóba vagy az artisjusosokkal) tegyenek közzé egy listát az alábbiak szerint:
Kérem az összes artijus művész tag nevét egy listán mellette az azzal az összeggel amit jogdíjként kaptak!"

ilyet (marmint hiteles, valos adatokat tartalmazot) sosem fogsz kapni, bar gondolom ezzel te is tisztaban vagy
lehet hivatkozni mindenfele szemelyisegi es adatvedelmi jogokra, de minden 60 IQ feletti egyen szamara teljesen egyertelmu hogy ez csak a sokmilliardos sikkasztas takargatasa
a zeneszeket baromira nem zavarna ha kiderulne hogy evi 1-2szazezer forintot kapnak jogdijakbol. az persze mar inkabb zavarna oket is es a jogidj-maffiat is, ha kiderulne hogy a penz milyen embertelen nagy resze kerul a megfelelo onjelolt megvaltok zsebebe

bignagyzold 2010.07.08. 14:13:04

A szerzői jogdíjakat az Artisjus a leadott lejátszási listák alapján osztja szét.
Na de mi van ha én bejegyzek naluk egy általam készített zenét, és mondjuk a spanom aki a legnagyobb kereskedelmi rádióban dolgozik és ő az aki leadja ezt a lejátszási listát az artisjusnak, ő mondjuk baráti alapon beírja hogy éves szinten mondjuk 4380 órában játszották a számomat? Akkor várhatom a milliókat? :D
Mert ugyebár ezeknek a lejátszási listáknak a valóságtartalmát senki sem ellenörzi, mert nem kis munka visszaellenőrizni ugyebár, azazhogy inkább lehetetlen dolog. Ebből kifolyólag sajnos ezeket az adatokat úgy tudja manipulálni ahogy szeretné a kedves tv/rádió vezetősége, mert leellenőrizhetetlen.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 14:24:13

@glezmen:

A tiédből is közvetve. Mert ha beülsz egy szórakozóhelyre étterembe kocsmába, és ott szól a zene, azt jelenti, hogy a férgek levámolták a tulajt. A tulaj, el nem ítélhetően beleépíti az árakba ezt is. Így aztán, te is fizetsz nekik. Tőlem csak így láttak pénzt ezek a gennyes alakok.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 14:43:52

@5hR3kY: "Na de mi van ha én..."

Enyhébb esetben csalásért felfüggesztettet kapsz, és meg kell térítened a pénzt.

glezmen 2010.07.08. 14:47:00

@5hR3kY:
nem csak a tv/radio tudja manupulalni, hanem mivel az artisjus ugy osztja szet a penzt ahogy akarja, barmifele kontroll nelkul, gyakorlatilag eleve csak porhintes az egesz
amugy erdemes lenne egy ilyet (hamisitott listat) megjatszani, erdekes dolgok derulnenek ki :)
vagy mondjuk egy ilyen listat elkerni a radiotol (felteszem nem titkos), es keresni olyan eloadokat, akik elmondjak hogy mennyi penzt kaptak az artisjustol, aztan osszevetni a listaval

ju offa 2010.07.08. 14:47:52

jeszi brigádnak csak annyit hogy...BKV

hány előzetes is van ott?

idővel hozzájuk is kopognak majd.

glezmen 2010.07.08. 14:49:28

@atpijkamo:
latod ez az, a kisembert azonnal elkapjak, aki milliardokat sikkaszt (vagy egy mediaszereplo/ismert zenesz bedrogozva embert ol) siman megussza es eli vilagat

bignagyzold 2010.07.08. 14:50:38

@atpijkamo: Mint mondtam a kutya sem jön rá, mert semmi ilyen adat nincs ellenőrizve, illetve olyan nagy az adatmennyiség hogy ellenőrizhetetlen.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 14:57:00

@5hR3kY: Ez könnyedén megoldható lenne. Egy olyan webshop-szerűségben kijelölnéd a lejátszandó zenéket, és mehetnének a jogdíjak automatikusan a címzetthez. Persze ehhez nem kéne 150 fős apparátus. Beajánlanánk ennek a gagyi blogmotornak az íróját, ő kapna végre rendes fizut, mi meg valaki tehetségesebbet, aki javítja végre a hibákat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.08. 15:02:28

@glezmen: Aha. Lopj annyit, hogy ne merjenek elkapni!

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.07.08. 15:09:53

@atpijkamo:

Vannak webshopmotorok amiket meg lehet venni! És persze vannak ingyen letölthetők, amiket te magad szabhatsz testre. Még csak nem is kerül sokba az egész :)

dure 2010.07.08. 15:20:52

@5hR3kY: konkrétan így húzott ki a perselyből egy dj ismerősöm néhány társával pár éve kb 30millió ft-ot. a saját szerzeményeikből álló lejátszási listákat adták le, meg is lett az eredménye. aztán változott a rendszer... :)

Secnir 2010.07.08. 16:34:56

akarom is kérdezni, mert látom, hogy update volt:
mi az a mahasz? MAgyar HAlászok SZövetsége?

AlexWolf 2010.07.08. 19:05:21

Úgy gondolom nem kell ezeken a rabolókon pörögni. Szarni kell rájuk és kész. DVD lemez, pendrive, memóriakari Szlovákiából.

Xezs 2010.07.09. 00:30:13

Én még mindig nem értem, miért fizetek az Artisjusnak akkor, ha veszek egy SD kártyát a fényképezőgépembe, amivel csak saját képeket mentek a kártyára. De nyilván ezt nem is tudják megmagyarázni mert csalás az egész - himihumi válaszokra, amiket itt tothpb vagy ki a tököm lenyomott meg nem vagyok kíváncsi.

Nanemá 2010.07.09. 08:47:21

1. Nem vagyok hajlandó senkinek sem "jogdíjat" fizetni azért, hogy a saját készítésű fotóimat/videóimat kiírjam.

2. Artisjust ledózerolni, helyét sóval behinteni, beszántani. A vezetőit pedig állítsa falhoz a (szavazófülkés) forradalom. (Na jó, csak jelképesen.)

3. Addig is bojkotáljuk őket úgy, hogy adathordozót lehetőleg csak matrica nélkül vegyünk.

4. Ha az Artisjus maffia "védelmipénz"-matricája megszűnne, rögtön megérné hazai kereskedőtől vásárolni adathordozót, és ez temérdek költségvetési bevételt (főleg ÁFA) generálna.

5. Sírnak a kiadók, hogy senki nem veszi a lemezeket? Meg is érdemlik! Tegnap voltam az Auchan-ban, ahol már lehet kapni 99 Ft-ért sok olyan DVD lemezt, amin 2 db amerikai film van. Aztán van a 250 Ft-os kategóriából is rengeteg, de bárhol lehet már óriási választékban venni 1000 Ft alatt filmeket. Ilyen árakon már kevésbé éri meg vesződni a filmek féllegális letöltögetésével, kiírásával, borító nyomtatással. Így lehet a legjobban visszaszorítani a kalózkodást.

De amíg egy napi átlagfizetés alig több, mint egyetlen db. hazai előadó hazai kiadású CD lemezének ára (kb. 4-5 ezer Ft), addig csak virágozzon a kalózkodás, és a dögöljön nyugodtan éhen az összes idióta kiadó, akik nem ismerik fel, hogy aki nem hajlandó 1 napi jövedelmét áldozni 1 db lemezért, az akkor sem venné meg a lemezt, ha nem tudná valahonnan lemásolni. De ha végre levinnék a hanglemezek árát is 1000 Ft környékére, úgy összességében a megugró eladások miatt akkora bevételre/jövedelemre tehetnének szert, mint tán' még soha.

Gyakori · http://kerdestar.hu 2010.07.09. 09:19:32

Amúgy ha venné a T.Artisjust a fáradtságot és beírná a google-ba hogy online film

Google: "Nagyjából 81 800 000 találat (0,10 másodperc)"

Jó lenne ha tudomásul vennék hogy nem lehet széllel szemben hugyozni.

guANoiD 2010.07.09. 09:39:34

Javaslom a következőt!

Indítsunk online petíciót, majd ez alapján csoportos pert az Artisjus ellen:

Mindenki követelje vissza a kifizetett jogdíjat azon adathordozók után, amin bizonyíthatóan nem zene, illetve nem kalóznak tekinthető tartalom van. Nekem alaphangon van vagy 40 db DVD-m amin családi videók és fényképek vannak. És akkor még ott vannak a HDD-k, memóriakártyák, pendrive-ok. stb...

djgalamb 2010.07.09. 11:15:06

Sziasztok ! mikor először benéztem ide a cím, meg az érintettség okán, azt hittem itt végre megmondják nekem a tutit. baromira csalódtam, mert kiderült, hogy itt is csak az „akasszuk fel” formáció veri a ritmust. Egy teljes napba került hogy a tökös szakértőről és haverjáról kiderüljön alapból keverték össze a két kócerájt. A családifényképeimetíromkiCD/DVD/SD kártyáramitnyúleazartisjuss-al már tele a tököm. Ez minden amit kiderítettetek???? És hol a mahasz ??? Én azt látom, hogy egyedül az artisjuszos csóka állta itt a sarat a Jeszi meg a mahasz hol van??? Ez senkinek se tűnik fel, csak: a családifényképeimet… stb. Aztán jön a nagy update, hogy nem az artisjusz és nem az artisjusz és a mahasz, hanem csak a mahasz a felelős, azt hittem akkor most végre rátérünk a lényegre és megtudok valamit, de nem: újra belehúz a rinyakórus: a családifényképeimet… stb. Elég szánalmas. Válasz meg persze semmire nincs. Ez nem szól semmiről csak arról hogy valaki egy hangzatos címmel felverte a habot. 1 konkrétumot sem tudtam meg arról amiről a mahaszra updételt kérdés szólt.

guANoiD 2010.07.09. 11:45:57

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Akkor írjál a MAHASZ-nak, hogy szarjanak sziámiiker sünöket!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.09. 12:09:28

@djgalamb: a csaladi fotoimat wincseszteren tarolom, mint az illegalisan letoltott filmeket. Laza fejszamolassal kijon, hogy egy 1 terras winya olcsobb, mint ugyanennyi cd/dvd. Ja es a hddn rajta marad az anyag, mig a cd/dvdrol ez mar nem allithato.

cso zsi 2010.07.09. 13:17:26

@vazsmegyeigerdezsház: Csak amíg a (gyári préselt) cd-re azt mondták, hogy 100 évet bír, addig a vinyókat ajánlották ötévente cserélni. A mai 500-as, és terásakat meg úgy néz ki, garanciaidőben lehet visszahordani némely gyártónál.

Koromnál, és zenei érdeklődésemnél fogva az idők hajnalán megvettem néhány itt megemlített hazai szerző/előadó lemezeit vinylen (bakelit), a hordozhatóság miatt átmásoltam kazettára. (valamikor azidőtájt jött az "üreskazetta adó") Az idők szele hozta, hogy ezekből a cd-verziót is megvettem, volt amiből kettőt, hogy ne a "hifi"-példány menjen tönkre a kocsiban. Az idők szele hozta, hogy ezekből egy szoftver segítségével saját gépúleg kreáltam mp3-akat, Egy cd-n így tíz órányi zene fért el, nem volt unalamas a kocsiút. Ezt a formátumot fel tudom másolni a hordozható lejátszómra, ill. akár a telefonom memóriájára, ha csak azt akarom magammal vinni.
Hányszor is fizettem jogvédelmet úgy, hogy kétszer volt megvásárolva a lemez?
Az elkopott, tönkrement lemezeket már nem pótolja semmi, némelyiket ki sem adták modernizált formátumban. Tudok olyan neten terjengő mp3-ról, amit még vinylről grabbeltek, és bárhol rátalálni, az a tűsercegés (nem a szerzett mű része, olyat is hallottam már) ott van rajta.
50-es, 60-as évekbeli filmek szinkronnal, amiket hébe-hóba lead valamelyik nem kereskedelmi tévénk, dvd-formátumban nem beszerezhető. Külföldről rendelhető, spanyol, és angol nyelven.
A wareztársadalom megcsinálta, aki akarja élvezheti. Tőlem egy fillért nem kértek érte.

norbert79 2010.07.09. 14:51:38

@djgalamb: Igaz, de tudod senki más sem dugta ide a képét az Artisjus képviselőjén kívül, sajnos ő se sokáig maradt, de a hozzászólások között meg lehet találni e-mail címét, ami ugyancsak fel van tüntetve a weblapon.
S igen, az embereket az érdekli mire megy el a pénzük, személyesen is eléggé bántónak érzem, hogy valamiért többszörösen fizetek, alaptalanul, lásd eredeti CD, Pendrive...
Szerintem legegyszerűbb, ha közvetlen a MAHASZ-al veszed fel a kapcsolatot...

Manci néni, a szomszéd 2010.07.09. 18:12:20

Gyerekek! Álljunk már meg egy szóra! Itt sírtok-ríttok az SD kártyátok meg a DVD-tek miatt, közbe meg vagy van annyi eszetek, hogy szlovákiából veszitek vagy legyen.

Net már mindenhol van, ki sem kell mozdulnotok a lakásból, mert házhoz viszi a futár. Ezer-ezerkétszáz forintér...

Xezs 2010.07.09. 23:28:43

@Manci néni, a szomszéd: Itt akik szóbahozták ezt az SD kártyát meg DVD-t szerintem mindannyian ismerik és élnek a szlovák lehetőséggel.

Csupán annyi volt a kérés, hogy magyarázzák meg, szerintük miért jogos ennek a pénznek a beszedése. Én pl. epekedve várok egy jól felépített, logikus magyarázatot. Eddig nem kaptam és természetesen tudom hogy nem is fogok. De mégis, szeretném ha valaki nekiállna és megszenvedne egy magyarázattal. Amit persze percek alatt ízekre szedne a netes társadalom. De legalább próbálják már meg ennyi pénzért.

Manci néni, a szomszéd 2010.07.10. 12:49:02

@Xezs: Magyarázatot ne várjál, mert nincs. Ez az ország a kommunizmus útján halad, ami azt jelenti, hogy minden jövedelmed odaadod az államnak, cserébe kapsz orvosi ellátást két-három év múlva, fizesd a rezsidet, kajádat, ruhádat abból amiből tudod.

Ez egy ilyen ország, ahol az embereket egymás ellen lehet uszítani, mindent le lehet velük nyeletni. Kivéve a gyógyszert, mert arra már végképp nem futja...

Xezs 2010.07.10. 17:24:18

@Manci néni, a szomszéd: Én azért ennyire sötéten nem látom az ország sorsát, de az ilyen himihumi légbőlkapott dolgokkal mint amiről itt szó van, nem vagyok kibékülve.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.07.11. 07:23:41

Adathordozót és még sok egyéb más számítástechnikai terméket Szlovákiából érdemes venni. Teljesen hivatalosan, EU komfortos számlával, utánvéttel 3 napon belül szállítják, az internetes honlapjukról kiválasztott bármelyik terméküket.

Azért is tudnak olcsóbban szállítani, mert az ÁFA, melyet részletesen feltüntetnek a számlájukban, csak 19 %

Többlet költség nincsen, ha 25.000 Ft. felett vásárolsz, a szállítási költségeket a feladó fizeti.

Természetesen ennyi adathordozóra egy normál családi felhasználásnál nincs szükség, összeállunk a haverokkal és együtt adjuk fel a rendelést.

Ameddig Magyarországon minimum 200 Ft. egy üres DVD ára, onnan már 41 Ft-tól megvásárolható és nem gagyi minőségben.

Az alábbi oldalakat már számtalan magyarországi oldalon lehet látni a reklámok között. Biztosan röhögnek a markukba, hogy ez a bevétel is hozzájuk vándorol.

Tényleg érdemes volna már felébredniük az illetékeseknek, mert ez a bevétel Magyarországnak is jól jönne. Mindaddig ott fognak vásárolni az emberek, ameddig olcsóbban fognak onnan hozzájutni.

www.digitstore.net/
www.mediadepo.eu/
www.xxldvd.eu/

Xezs 2010.07.11. 13:04:13

@Gromek: A vicc az, hogy nem ez az egyetlen dolog, amit Szlovákiában intéznek az emberek (gondolj csak a szlovák rendszámú magyar autókra). Röhej a mindenkori magyar kormány hozzáállása az ilyen dolgokhoz.

eml 2010.07.11. 13:25:44

@Xezs:
"Röhej a mindenkori magyar kormány hozzáállása az ilyen dolgokhoz."

Konkrétan: Minden külföldi rendszámú autó basztatása, vádaskodás, pótcselekvések tömkelege.

Az unokatestvérem német állampolgár, amikor itthon van, olyankor kicseréljük a kocsijainkat, mert nem tud itthon kertbe állni (enyim kissebb, jobb neki a városban). A zsaru nem tudta megmondani, hogyha magyar viszonyok között papír nélkül vezethetem pl a te magyar rendszámú kocsidat, akkor egy másik EU-s polgár felé ez miért nem működik.

Xezs 2010.07.11. 23:16:51

@eml: Tudtommal nem vezetheted az én autómat papír nélkül, mert mi van ha elloptad? Oké hogy mondjuk a forgalmi nálad van, de van aki a kesztyűtartóban tartja (helytelenül).

Én úgy tudom, hogy mindig kell papírt írni, az más kérdés hogy senki sem ír.

Megdobbent 2010.07.12. 04:49:19

Szereti a tik a meggyet!

renz 2010.07.12. 10:34:12

Már a kocsiban is internetrádiót hallgatok, a mobilnetnek hála. Arra (még) nem csapott le az artisjus/mahasz.

Ezzel az egésszel is "csak" az a baj, mint általában: Ha nem lopnák el a pénzt, akkor működhetne rendesen is. Talán...

Ugyanúgy lopnak, mint a letöltők, csak amíg a letöltők keveseket károsítanak meg, előbbiek egy egész országot. Magyarisztán, én ezért sem szeretlek...

brand_boy 2010.07.12. 13:07:20

@Xezs: Nem a genyókat akarom védeni, de ez a weboldal is megütheti a bokáját, mert az e-kereskedelmi törvények alapján ez Mo. értékesítésnek számít: Szóval minimum ÁFA APEH felé, a többit nem részletezem.

Agyalap 2010.07.13. 14:49:55

@brand_boy: Szerintem részletezd, mert ha megfizetem a szlovák ÁFÁt, M.o-on már nem tehetik rá még egyszer.
Más kérdés, hogy ha nem kérek számlát, nem fizetek szlovák ÁFÁt sem, így jöhet ki a 41 Ft-os DVD ár...

brand_boy 2010.07.15. 14:43:53

Röviden:Az a weboldal ami magyar szöveggel terméket v, szolgáltatát értékesít, az Mo.-on kell, hogy ÁFÁ-zzon.

eml 2010.07.16. 01:58:45

@brand_boy:
Ez baromság!

Ha van egy oldal, ami MO-n értékesít, magyar nyelven, oda adózik, ahova a weboldalon feltüntetett vállalkozás be van jegyezve.

Agyalap 2010.07.16. 07:14:29

@brand_boy: Bővebben ne is írj, mert ez hülyeség.
így lesz veszteséges az itmedia.sk - négy nelven kínálja a vackait, gondolom mindenhol adózik is.
Vagy az angolul kereskedő Amazon? Amerikában, Angliában és Ausztráliában is tejel?
Egy só mint száz, az "adót" meg akarják fizettetni velünk, legyen az Artisjus, benzinár vagy Szerencsejáték, mindegy. De legalább hülyének ne nézzék a fejősteheneket...

SajtGép 2010.07.23. 22:43:31

Üres adathordózóra is tesznek jogdíjat...feltételezik hogy te mindenféle rettenetesen illegális zeneletöltést akarsz ráirni. elképesztően nagy lehúzás.veszek egy cd-t és ráírom a segglyukam fotóját 1000x mert ahhoz van kedvem, akkor kinek fizetek jogdíjat?netalántán a saját segglyukamnak, vagy egy zenekarnak...persze hogy a maffiának. ez kb olyan mintha papírlapra szedne jogdíjat valami írószövetség,Mer'ráírhatod más szellemi termékét és terjesztheted. Pedig lehet azért vetted hogy kitöröld vele a segged, azért pedig nem jár jogdíj senkinek...bár bejelentkezhetne rá a csatornázási művek.Miért ne itt mindent lehet.Perről meg annyit hogy kinek van arra 8 fölösleges éve, meg nagyon sok fölös pénze.Inkább mindenki csendben tejel és örül hogy van mit zabálnia.

ArnoldBácsi 2010.07.27. 13:44:52

befizeted az éves tagdijat (100 ezer környéke) és legálisan "bünözhetsz" :D

Ilyen alapon befizetek pl. a rendőrségnek fél millát' és bünözhetek kedvemre?

brand_boy 2010.12.03. 20:32:16

@Agyalap: Pubika te kevered az Áfát a társasági adóval,de nem baj, vegyél csak Cd-t a tótoktól, ők majd megveszik apád földjét a profitból,és marharépát fognak termelni rajta. ;)

Neonknight 2011.05.04. 15:20:26

Nem feltétlenül eladások és fellépések után osztják ám el Artisjusék a lóvét. Rádiós sugárzás alapján is!
Magyarul: Ha a kutya sem veszi a gagyi lemezedet, de 1-2 rádiós zenei szerkesztőt kellően megfizetsz, akkor dől a lé a "semmiért". Na szerintem erről szól ez az egész "biznisz", ezért nem játszanak minőségi zenét a legtöbb rádióban. Ezért van az, hogy hiába kerül a MAHASZ eladási listája élére egy Iron Maiden, vagy egy Deák Bill Gyula, mégsem játszák őket, mert "nincs rá igény". Könyörgöm, ha az eladási eredmény nem az "igényt" tükrözi, akkor mi???

DeadBodiesEverywhere 2011.11.04. 22:47:14

Azt szépen ott töltenek le ők is torrentről... :-D

Reactor 2016.12.21. 01:22:56

Artisjus vagy MAHASZ? Ugyanannak a kutyának a kölykei mind a ketten, az semmit nem jelent, hogy bőszen egymásra mutogatnak, mondván, nem én tehetek róla, hanem a csúnyarossz MAHASZ az oka mindennek. Ezt már 46-ban Nürnbergben is elsütötték, és akkor se dőlt be neki senki. Nem kell a pullszöveg - a matricákon ARTISJUS felirat van, úgyhogy ne akarják már beadni ezt a kampó szöveget senkinek, hogy közük nincs a dologhoz...

Ez is csak egy pénzlehúzás a törvényesség látszatával. Azzal is fizettetik a "jogdíjat", aki soha életében 1 zeneszámot se ír ki CD-re/DVD-re, pluszba még jól meg is ideologizálják, hogy "ez a törvény", miközben életében nem fogott még BTK-t a kezébe. Az meg külön cuki, hogy az igazi előadó gyakorlatilag lófszt se kap ezekből a pénzekből, a menedzser, meg a többi lótifuti kamuszakmás teszi zsebre mind. Ja, hogy nekik szabad lopni, aha, értem...nem is tudom, mi a fenének dolgozok...
Tettenérés esetén van - és CSAK akkor van - joga lefoglalni, bírságolni, egyébként pedig mehet a levesbe, ugyanis nincs semmiféle intézkedési jogköre se az Artisjus-nak, se a MAHASZ-nak. Úgyhogy ha a buli közepén odamegy amperkodni a DJ-hez az egyik farkaskájuk, el lehet küldeni a halál fszára. Ha meg nekiáll amperkodni, szólni kell a kidobónak, az majd kitessékeli szépen, hogy Záhonynál állítja meg a sorompó.

@ghck: Ha csak egyetlen ember egyetlen alkalommal vádolná meg az Artisjus-t, akkor igen, vélelmezhető lenne az ártatlansága. Az viszont, hogy egymástól függetlenül rengeteg ember ugyanazzal vádolja meg őket, anélkül, hogy tudnák, mit mondott előttük a másik, így nemigen vélelmezhetjük, hogy szegény Artisjus ártatlan. A bíróságon egy ilyennek már kőkemény bizonyító ereje van.

@dr. orter: Na akkor halljuk, mondd meg nekünk a frankót fotelből! Úgyis ritkán jut az ember szórakozáshoz...

@gabest1: Egyetértek. Én minimum egy fúziós gömb kilövővel üdvözölném őket, hogy egy darab se maradjon belőlük. Pár évszázadig nem is lenne itt Artisjus, nefélj.

@cemeteryman: A nagy szórakozóhelyek főnökei nem szabhatják meg se így, se úgy, ki hova járjon szórakozni. Vannak emberek, akik szeretnek szórakozni, de nem tudják kifizetni a megadisco-k horribilis belépőinek az árát, ezért mennek kiskocsmákba. Igen, elképzelhető, hogy egy tag ingyenes keverőprogrammal zenét is szolgáltat ott, alapszintű DJ-tudással. Hogy ez rombolja a nagy szórakozóhelyek főnökeinek az üzletét? Kapitalizmus van, piacgazdaság és verseny, ha nem tudsz lépést tartani, akkor így jártál. Szokjon hozzá a rendes munkához, ahelyett hogy mereszti a seggét és dől hozzá a zsé. Arra se kényszeríti őket senki, hogy a legdrágább DJ-t fogadják fel, aztán ajvékoljanak, milyen sokat kér.

@Tiriel: Az egy dolog, hogy papíron hogyan kéne működnie az Artisjus-nak/MAHASZnak. Az meg ugye egy másik, hogy a valóságban hogyan működik. Papíron a kommunizmus is csodálatos volt. Mindamellett, ha tényleg jól működne, akkor vélhetően nem szidnák, mocskolnák ennyien, főleg az előadók.
Amit a Belgától kapott, az még kevés is volt. Ötvenszer ennyi szitkot megérdemel.

@kanbatu: Nagyon megy a letagadás, másra kenés - mindenki hibás, a Filmjus, a Hungart, a MAHASZ, az EU, de még maga a Jóisten is! Egyedül ők ártatlan báránykák...
Hihető :D

@korang: Összefüggéstelen ostobaságokat írsz. Alapból ez, hogy irigység. Kire is lennénk irigyek konkrétan? Az Artisjusra/MAHASZra, hogy maffia módjára védelmi pénzeket gombol le az emberekről nevetséges jogcímeken & meg is ideologizálja? Nagyon irigykedek rájuk, kicsi koromban mindig is bűnöző akartam lenni :$$$
Zenei analfabéta...nos igen...szabad tudnom, neked konkrétan hány albumod jelent meg, hány koncerted, fellépésed, ilyesmid volt, és mennyire lettél befutott a zenei életben? Csak mert ha nem te vagy Ricky Martin vagy 50 Cent személyesen, akkor nem
tudom mireföl van ekkora paripa arcod.

"Az Artisjus a magyar szerzők jogvédő szervezete, fennáll már több mint 100 éve, és túl fogja élni ezt az anarchiát is, ami most megy."

100 éve? Mit szívtál mikor ezt kitaláltad?
Túl fogja élni, aha, amíg mindenki át nem áll a torrentre meg az E-Bayre. Szeretném látni, akkor kit fognak lehúzni zsetonnal.

"A szerzők érdekében működik és nem a felhasználók érdekében, akik persze mindig többen vannak és azt hiszik, hogy a jogot többségi szavazással el lehet törölni."

Ez igazán csodálatos, a gond csak az, hogy a felhasználók tartják el a szerzőket, nem pedig megfordítva. Lehet persze odaszarni ahonnét eszel, de te fogsz rosszul járni.

"Én meg örülök, hogy az Artisjus védi a jogaimat és kapok egy kis pénzt abból, amiből mások sokkal többet keresnek."

Gondolom akkor az MLM-átverés se áll távol tőled. Az is remek dolog egész addig amíg át nem kerülsz a fsz rosszabbik végére.

Reactor 2016.12.21. 01:56:27

@korang:
"Lehet, hogy többet, mint te, mert azok közé tartozom, akik idén több jogdíjat kaptak, mint tavaly."

Aha, ilyeneket én is tudok írni. Van Ferrárim a garázsba, de nemmutatom meeeg, bibíííí...

"Majd ha jobb számokat írnak, akkor több lesz a zsé."

És megint az öntömjénezés :D Azóta se mutattál a műveidből semmit, hogy mekkora király zenész vagy, és hogy leiskolázol itt mindenkit a búsba. Gyaníthatóan még internetes rádióba se kerültek be a zenéid, nemhogy a mainstreambe, de nagyon cuki, ahogy mások zenéit fikázgatod anélkül, hogy mutatnál a magadéból :D

"De fogjátok már föl, hogy az Artisjus a szerzők érdekében működik, és úgy működik, ahogy azt a hazai meg nemzetközi jogok előírják"

A szerzők többségének a véleményét megtalálod ezen az oldalon, jó olvasgatást. Remélem fel fog tűnni, hogy te vagy az egyetlen, aki védi őket. Tehát jól végzi a dolgát? Nem, nem jól. És ehhez semmi köze a hazai meg a nemzetközi jognak.

"És arról, mi a véleményed, hogyha vki éhes, szedhet magának répát meg krumplit ott, ahol talál?"

Ez bazinagy csúsztatás. Egy alapvető élelmiszert akarsz összhangba hozni egy szórakoztatóipari termékkel? Az almát és a rinocéroszt nem akarod összhangba hozni esetleg? Vagy a tarisznyarákot a nyergesvontatóval? Biztos van bennük valami közös, csak mi nem látjuk, mert hülyék vagyunk...

"A net tele van illegális oldallal. Ezt neked nem kötelességed tudni, de sokan dolgoznak azon, (nem az Artisjusnál), hogy lehetőleg minél kevesebb legyen."

Szép kis eredménnyel :D becsuknak egy warezoldalt, másnap 3 van helyette! Ehhez kell az a tömérdek pénz amit lehúznak a szerzőktől, meg úgy általában az emberektől? Szerintem költséghatékonyabb békénhagyni a warezt, és az erre elpisált összegeket valóban szétosztani a szerzők között, nem csak pampogni meg ígérgetni őket. A warezt, torrentet stb. úgyse tilthatják be, ennyi erővel tiltsuk be a bolti lopást.

"az Artisjus európai viszonylatban kiemelkedően jól működő szervezetnek számít. "

Úristen...és ezek után még sötétezel másokat? Hát aranyapám, elkéne neked oda egy fekete lyuk, hogy világítson.
Mindenesetre elég sokat elmond ezekről a rablóbandákról, hogy már csak ilyen csökevény autista senkik állnak ki mellettük...

@kombika: Tényleg, a Balaton Sound is töküres volt, hangosan ciripeltek a fűben a tücskök. A Star Wars Force Awakens pedig csődbe vitte a mozikat mert senki nem vette meg a jegyet.

Csodálkozom, hogy a Jeszenszkyt nem verték még meg, de úgy hogy a tulajdon édes jó anyja ne ismerjen rá...
süti beállítások módosítása