Tékozló Homár

Kerüljük a totárkárt hitelre vett autóknál

2010.07.12. 12:53 | jackyll | 114 komment

Tamás mamáját egy éven belül harmadszor törték össze vétlenként. Utoljára frontálisan repült bele valaki, azonban az Aegon Biztosító csak a kocsi eurotax értékének 60% szándékozik fizetni. Ami különösen a 7,5 milliósra felkúszott hitel fejében nem vicces:

1 hónapja édesanyám autójával 25 km-el arrébb lévő anyukájához akart volna utazni tavaly vásárolt Suzuki Grand Vitara gépjárművével, /igen mehet már is a gondolat hogy gazdag ember sír megint, de nem… / a történethez tartozik hogy vásárolta ezt a kategóriát mert nagy autó és az elmúlt 1 évben 2szer törték össze vétlenként. Sajnos az 1ik kanyarban 1 szembejövő járműve fölött irányítást veszett családapa a bal Aoszlopot és bal1-es kereket telibe találta az ő autójával frontálisan. Nem tudom miért történt, ő sem tudta megmondani pontosan, nem is ez a lényeg, az autónkban, a kuplung helye teljesen eltűnt 4 légzsák és igensokminden ment tönkre...

Teljesen 1értelmű, hogy a másik kötelező biztosítása kellene ilyenkor hogy fizesse az ember kárát, bár hogy kinek mi a kára azt ugye nagyon nehéz bebizonyítani a biztosító fele, édesanyám azóta 4-szer volt korháza a lába miatt /félre is kezelték első 2 alkalommal/ és másfél hónapig nem tudott dolgozni, de ugye ez nem lényeg… Tehát az autó jégkáros volt és motorháztető csere történt rajta, ezért csökkent /állítólag/ az értéke 500.000 Ft. - al!  Érdekes…. És mint kiderült a a másiknak olyan biztosítása van /nem tudom hogy lehet ez törvény szerint, / de az a kötelező biztosító a másik autó eurotax értékének a 60%át fizeti ki totálkárba.

Számoljunk csak:
Tavaly autót vette 5 400 000 Ft
Mai árfolyam szerint hitel rajta: 7 534 261 Ft
Másik biztosító szerint az autó eurotax értéke: 3 800 000 Ft
Javítási költség lenne: 3 100 000 Ft /ez már szerintük gazdasági totálkár/

Tehát összetörték az autót, és vétlenként majdnem 4 milliónak megkapom a 60%-át és a fennálló tartozás azonnal átminősül személyi kölcsönbe, aminek kétszerannyi lesz innentől a törlesztése, mint autóhitelként volt, és nem fizetnek egészségkárosodásra, mivel állítólag meggyógyult, vagy ha nem, akkor csak fél év múlva derül ki…

Hát köszönöm… ez 2 hónap levelezés, autóhiány és korházba, ügyvédhez-járás után derült ki… így lehet 1 vasárnapi megkísérelt  anyukalátogatással 6 milliót bukni… nekem ez már elég válság…

Köszönettel: Tamás

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gastroman · http://etteremteszt.lapunk.hu 2010.07.12. 13:13:26

"hogy vásárolta ezt a kategóriát mert nagy autó és az elmúlt 1 évben 2szer törték össze vétlenként."

Nagyobb autó nem feltétlenül jelent nagyobb biztonságot, főleg ha japán gyártmány...

Leadfoot 2010.07.12. 13:14:28

Elmondom mi van. Nem szabad úgy autót venni, hogy BÁRMILYEN időpontban, BÁRMILYEN árfolyamnál lehetségessé váljon az a helyzet, hogy a hitel meghaladja az autó aktuális értékét.

A biztosítós dologgal pedig valamit nagyon félreértesz, ilyen kötelező NINCS. A kötelező felelősségbiztosításokat szabályozó jogszabály meghatározza hogy, mikor, mennyit kell fizetni.

Ha totálkár van (esetetekben ez inkább gazdasági totálkár lesz), akkor megállapításra kerül egy roncsérték (mennyit ér a roncs autó jelenlegi állapotában), és megállapításra került egy kárkori érték (mennyit ért a kocsit a baleset előtt), és ennek a különbségét fizeti ki a biztosító.

A dolgot nem kell annyiban hagyni. Mielőtt a Homárra irkálsz butaságokat, tájékozódj. Kérd ki pl. az Eurotax-számítást, ami alapján meghatározták a kárkori értéket. Lehet, hogy bizonyos extrákat nem írtak bele, tévedtek, stb.

A kárkori értéket sok esetben feljebb lehet tornászni.

Leadfoot 2010.07.12. 13:16:37

@atpijkamo: Na, ha ezt előadod a biztosítónál, körberöhögnek.

Leadfoot 2010.07.12. 13:18:19

@reunalla: Ja, el lehet kezdeni pereskedni. Nem tart ám sokáig...

Na_mi_van?Semmi? 2010.07.12. 13:18:34

@Andie:
"Javaslom vegyen egy milliós, 7-8 éves suzukit, és senki nem fogja szarrátörni, és még kezelni is tudni fogja."
Ön noooooormális?
Passzív biztonság tekintetében egy 7-8 éves suzuki kb a lábbalhajtós Flinstone mobillal egyenértékű...
Én a T52-est ajánlom inkább.

É2I 2010.07.12. 13:18:37

De mi az a totárkár?

Énbagoly 2010.07.12. 13:19:19

@Leadfoot: egyetértek az első bekezdéseddel.

Sokan élnek különben abban a hitben, hogy a nagyobb autó nagyobb biztonság. Aztán meg nem tudják rendesen kezelni.

pizsama 2010.07.12. 13:19:55

Nem akarom bántani a kedves mamát, de gyanús hogy vétlenként is ilyen gyakran törik össze a kocsiját.

Leadfoot 2010.07.12. 13:20:28

@Gastroman: "hogy vásárolta ezt a kategóriát mert nagy autó és az elmúlt 1 évben 2szer törték össze vétlenként."

Ja, gyakran törik az autó, tehát vegyünk meg egy nagy értékű autót, ami jó gyorsan dobja el az értékét, és együnk föl rá jóóóóó sok hitelt.

Garantált recept a szopásra, én mondom.

kispista 2010.07.12. 13:20:36

@Gastroman: A biztonság azt jelenti, hogy kevésbé sérül meg, és nem azt hogy nem lesz totálkáros az autó még egy kisebb ütközés után is.

A biztosítónak semmi köze ahhoz, hogy te CHF hitelt vettél fel, mert arra SPEKULÁLTÁL, hogy a forint nem fog gyengülni. Spekuláltál, vesztettél, így jártál.

Akinek nincs pénze, az vegyen olcsóbb autót.

lukit 2010.07.12. 13:23:46

www.das.hu - ez is megerhet egy probat, hogy mit mondanak. Az logikus, hogy ha mas neked kart okoz, akkor azt meg kell teritenie. Az, hogy neki van biztositoja, csak neki jelent konnyebbseget, mert nem kell allnia az egesz reszt, de ettol meg felelossegel tartozik az egesz karert.

hatesz 2010.07.12. 13:23:58

"Tavaly autót vette 5 400 000 Ft
Mai árfolyam szerint hitel rajta: 7 534 261 Ft"
MIIII??????????

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.12. 13:25:52

"Tamás mamáját egy éven belül harmadszor törték össze vétlenként."

Szegény Tamás mamája eléggé nyúzott lehet.
Ennyi boxmeccs után testet kellene cserélnie.

kispista 2010.07.12. 13:26:43

"Tavaly autót vette 5 400 000 Ft
Mai árfolyam szerint hitel rajta: 7 534 261 Ft"

Ha CHF hitelt vesszük, mostani árfolyam 210 ft, és SEMMIT sem törlesztett egy év alatt a tőkéből, akkor elméletileg 152 Ft-os árfolyamnál volt a felvétel. De tavaly nem volt 170 alatt a chf, ezért a 5,4 millás hitelérték sem lehet több mint 6,67 Millió.
Tehát a posztoló HAZUDIK.
Vagy csak hülye.
Akkor meg keressen egy ügyvédet.

Andie 2010.07.12. 13:27:27

@atpijkamo: Értemén, de hogy lehet megállapitani egy szarrá tört autó pontos, baleset előtti értékét? Itt a baj... Nameg hogy Tamás a 7 millát szeretné látni a biztositótól, egy tavaly is újkorában "csak" 5-öt kóstáló autóért.

@Na_mi_van?Semmi?: Ja bocs, ezt nem vettem figyelembe :) Ezesetben az Ön által javasolt jármü valóban tökéletes választás lenne pro és kontra esetekben is :)

kispista 2010.07.12. 13:30:10

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Akit egy évben 3x törnek össze, ott valami baj lehet. Talán figyelmesebben kéne vezetni.

Én is kb naponta törném össze az autót vagy gázolnának el, ha a másik autós szabálytalan manőverét nem észlelném időben.

ÉS mi a faszért a homáron siránkozik ahelyett hogy keresne egy ügyvédet?

Ártatlan Méz Előd 2010.07.12. 13:32:05

@hatesz:
"Tavaly autót vette 5 400 000 Ft
Mai árfolyam szerint hitel rajta: 7 534 261 Ft"

A tipikus lúzer, aki képtelen felmérni a lehetőségeit.

kispista 2010.07.12. 13:32:07

@Andie: A kocsi értékét becsülni lehet.

És most akkor a kocsi ára volt 5,4 millió vagy a hitel? Mert ha a kocsi ára és nem a hitel összege, akkor még kevésbé stimmelnek a számok.

hatesz 2010.07.12. 13:32:23

"a kuplung helye teljesen eltűnt "

Na az autozz blogon már menne a vita hogy a kuplung, vagy a kuplungpedál helye... Multkor 100 kommenten keresztül ezen a komoly dolgon (kuplung≠kuplungpedál) rugóztak:) Ettöl tuti kész lennének:P

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.12. 13:34:02

@Andie: "Értemén, de hogy lehet megállapitani egy szarrá tört autó pontos, baleset előtti értékét?"

Meg kell kérdezni okos embereket.

Leadfoot 2010.07.12. 13:34:09

@Ártatlan Méz Előd: És mennyi ilyen van... emlékszem a hirdetésekre tavaly februárból (mikor először ugrott föl a CHF 200 fölé).
Árultak olyan két éves SX4-et, amit akkor _vadi újonnan_ meg lehetett volna venni 2,9 millióért. És mennyi hitel volt rajta? 5,4...

lingar4 2010.07.12. 13:36:38

Ez egy különösen peches anyuka, nem elég, hogy háromszor összetörik, de még a kórházban is kétszer félrekezelik (ugyanazt a lábat?).
A batárba semmi önrészt nem fizetett be, hogy ennyire megdrágult?
jó fizuja lehet a maminak, hogy ennyi hitelt fel tudott venni.
Javaslom sztárügyvéd felfogadását (CHF alapon) és egy pici fogalmazástanulást.

kispista 2010.07.12. 13:37:31

@hatesz: Nem is kuplung hanem tengelykapcsoló :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.12. 13:39:11

Szerintem a poszt tologató Tamás és töredezett anyukája kérjenek föl egy ügyvédet, két okból:
1. A biztosító ügyintézőjét ki is rúgják (nem be!), ha ügyvédi felszólító levél nélkül fizet ki egy bizonyos limit fölötti kárt, tehát azzal kezdi, hogy nem fizet, ill. csak a felét.
2. Mivel a poszt toló nem képes magyarul fogalmazni, vélhetően az édes anyja sem magyar, a pontos fogalmazásnak viszont ilyen esetben is nagy jelentőssége van.

A jégkár miatt elszámolt értékcsökkenés tiszta sor, az anyjának meg japán vagy másféle utcai (harcos) terepjáró helyett vegyen egy szépen felújított oldtimer Moszkvicsot, az készült a legvastagabb lemezből, vagy egy kényelmes és olcsó autót 3 millióért, és évi 1,5 millióért alkalmazzon hozzá egy hivatásos, vezetni valóban tudó hivatásos sofőrt...

lingar4 2010.07.12. 13:39:26

a TOTÁRKÁR az olyan totálkár, ami homáron jelenik meg???

É2I 2010.07.12. 13:51:08

@atpijkamo: Azt ismerem is csak nem magyarázat a totáRkárra. ;)

@lingar4: Jelen eset példázza, így a kérdésedre a válasz egy egyértelmű igen.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.12. 13:55:37

@kispista:
Jelen esetben nem az autót írta jackyll, hanem a kedves mamát.
Az autót csak egyszer törték rommá, a mamßat már háromszor.
Biztos nem járt eleget karateedzésre.

Robbantó 2010.07.12. 13:57:33

Mennyi okos ember van itt, nem is értem hogy lehet ilyen helyzetben az ország....

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.12. 14:01:26

@Andie: na csak sikerult kihoznod, hogy a "vetlen" anyuka valojaban egy totojazo balfasz, s mint ilyen direkt maganak koszonheti.

B++

goes 2010.07.12. 14:05:57

per, per, per, per!!!!!!

kispista 2010.07.12. 14:12:21

@Kaszanova: Bezzeg a te hozzászólásod mennyire hasznos!

Mit írjunk a posztolónak azon kívül, hogy hülye volt, a mamája nem tud vezetni és keressen egy ügyvédet?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.12. 14:14:54

@kispista: Mit? Kiegészítésként még azt is, hogy tanuljon meg magyarul írni, továbbá esetenként szarjon sünt!

elwood 2010.07.12. 14:17:00

1értelmű, hogy a kocsi kárkori értékét fizetik, levonva a roncs árát.

függetlenül attól, hogy milyen hitel van rajta, és 2szer kezelték 1/2-re a 2 lábát.

Leadfoot 2010.07.12. 14:19:08

@Kaszanova: Hát b+, ha legalább annyi esze lenne mindenkinek, hogy nem vállalja túl magát többszörösen mindenféle hitelekkel, akkor tényleg nem itt tartanánk.

Van erre egy szép magyar mondát, amely így hangzik: addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.12. 14:19:30

@Kaszanova: Úgy, hogy a többiek (akik nem ide kommentelnek)vezették/vezetik...

Ártatlan Méz Előd 2010.07.12. 14:27:16

Javaslom a post címének átírását:
"Kerüljük az erőn felüli költekezést, majd fűnek-fának panaszkodást"

esef 2010.07.12. 14:28:03

Miért is kellene fizetnie a biztosítónak annyit, hogy a hitel vissza legyen fizetve???
Amúgy minden egyebet (kórházi kezelés, gyógyászati segédeszköz, munkából való kiesés, stb.) szépen be kell hajtani.

esef 2010.07.12. 14:30:42

Amúgy nem hitelre vett autónál meg ne kerüljük a totálkárt?

Leadfoot 2010.07.12. 14:34:32

És hogy valami tanácsot is adjunk a posztírónak (a magyar nyelv szabályainak beható tanulmányozása mellett):

A fentiekben leírtak szerint (kárkori érték emelése) próbáld meg feltornászni az összeget, azután keress egy jó, de nem aranyárban dolgozó szervizt, és javíttasd meg az autót, talán kijön a pénzből.

Ártatlan Méz Előd 2010.07.12. 14:37:05

@esef:
Az attól függ, ha az autónk rosszabb álapotban van, mint amire a biztosító várhatóan becsülni fogja, esetleg jól is ki lehet jönni belőle.. További plusz lehet a mérlegben, ha épp az anyós já vele..

esef 2010.07.12. 14:46:07

@Ártatlan Méz Előd:
Valaki felelőtlenül beleugrik egy hitelbe. Felvesz 5 milliót az autóra, összetöri(k), majd csodálkozik, hogy a bank kamatostul kér vissza mindent...

kispista 2010.07.12. 14:51:20

A Vitara mint biztonságos autó:
4 csillagot kapott!

"

Frontális ütközésre 11 pontot (69 százalékot) kapott a jármű. A nem túl fényes eredmény a néhány centiméterrel több irányba is elmozduló kormány, a közel hat centiméternyit hátrébb került fékpedál, valamint a térdekre veszélyt jelentő kesztyűtartó, gyújtáskapcsoló, és kormányoszlop indokolta. Szintén intő jel, hogy a működésbe lépő légzsákok nem fúvódnak fel eléggé, így a vezetőt szimuláló bábú feje a kormányt is érintette. A végeredmény négy csillagot ért. Suzuki Grand Vitara törésteszt"

Tehát a posztoló vett egy szar töréstesztet elérő hobbitelepjárót jó drágán!
És ennyit arról, hogy a nagy autó az mindig biztonságos

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.07.12. 14:52:28

Nekem is van suzukis-hiteles-totálkáros sztorim, de kevésbé drámai (-200ból megúsztam, tiszta öröm volt - igaz, az nagyon kedvező hitel volt thm=3%).
Egyetértek, szerintem is még kap roncsért is pénzt, de ha nem vették meg a bontósok a roncsot, azt nem kapja még meg (a roncsértékre felkerekítik a lét).
Én (már megint) suzukit vettem hitelre, és nekem is elég ciki lenne az árfolyam miatt, ha totálkár esne - egy dolog kivételével, amit csak ajánlani tudok: új kocsinál lehet ún. újérték biztosítást kötni casco mellé, ami a LISTAÁRAT fizeti, illetve a casco által fizetett, és a listaár közötti értéket. Két évig én is nyugodtan alszom tehát.:-) (1-3 évre köthető, előre kell az egészet perkálni, értékfüggő, 4 millás kocsira évi 30 alatt megáll, tehát kibírható).
NEM a biztosítónak dolgozom.:-)

kispista 2010.07.12. 14:53:37

@kispista:

OFF

Kurva gyors ez a google kereső!

Az előző hozzászólásomat már megtalálta "suzuki grand vitara törésteszt" keresésre!

kispista 2010.07.12. 14:56:07

www.vezess.hu/torestesztek/torekeny_suzukik/9673/

A posztoló meg a válság közepette vett fel devizahitelt egy hobbitelepjáróra, ami ráadásul szar is.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.12. 15:11:40

Békét a világnak!
Legyen mindenki egysejtű!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.12. 15:26:48

@Leadfoot: A Sándor Mátyásban volt egy ilyen kivágott kartonlap, a rostély, aminek a segítségével az értelmetlen betűhalmazt dekódolni lehetett.
(Na, meg is találtam jv.gilead.org.il/mek/03220/01.htm)
Az a baj, hogy a te agyad is ilyen rostely-elven mukodik, csak eppen nem a zagyvasagbol teremt ertelmet, hanem barmilyen szoveghalmazbol mindig ugyanazt. (BEEEEE)

vape 2010.07.12. 15:31:55

Hát ha feltesszük, hogy az autó értéke az első évben esik a legtöbbet, és a jégkár miatt még tovább csökkent az értéke, akkor egy 1 éves forma autó árának 5,4M Ft-ról kb. 4M-ra csökkenése akár reális is lehet. Ebből a biztosító szerint a roncsérték 1,6M Ft, a maradék 60%-ot meg fizeti a biztosító.

Viszont: miért lenne az autó értékcsökkent, ha szakszervizben cserélték a motorháztetejét a jégkár javítása során, és nem csak kikalapálták a lemezt? Egyáltalán az Eurotax érték számításánál milyen paraméterekkel számoltak, hogy ez az ár jött ki? Ebbe bele lehet kötni simán.
Másrészt: miért fizetné a biztosító a mama sérülése miatt a kezelési költségeket vagy a kieső munkabért defaultban? Ezt az igényt külön és írásban kell követelni tőlük ("néma gyereknek anyja sem...").

Nem akarom elkeseríteni a posztolót, de a kárát peren kívül kicsi eséllyel fogja neki teljesen téríteni a biztosító vagy a károkozó. Szerezzen jó ügyvédet, aki ilyen ügyekre specializálódott (ha még nem talált eddig). Sok sikert és kitartást a per során!

A devizahiteles részhez nem tudok mit hozzászólni, ott "némi" túlvállalás (alacsony önrész) gyanúja áll fenn.

Koholmány 2010.07.12. 15:46:09

Mai árfolyam szerint hitel rajta: 7 534 261 Ft
Nooorrrmmááálliiis? Ezen kislakást vehettél volna amit ha kiadsz még hoz is a konyhára...

tokomtelevan 2010.07.12. 16:06:24

Sűrű ez az idegenhibás sorozat!

Jégkár-új motorháztető-500.000 értékvesztés.

Hm Hm....

Vazzeg, saját pénzből lecseréltetem a jégkáros motorháztetőt (fényezéssel 100.000.)
Nyoma nincs az autó többet ér biztosító szerint 500.000-el.
Hülye vagyok-e?

De volt már erről pár cikk, hogy miképp lehet gazdasági totálkárra vett autót mégis szakszervizben megjavíttatni.
Arról is volt pár cikk, hogy van egyszer a kötelező biztosítás, mint alap és van polgári jogi igény, ami alapján mégiscsak elérhető egy kis harc árán, hogy a teljes kár meg legyen térítve, amit a gk összetörése okoz.

De könyörgöm, itt nem 30.000 Ftos Batz papucsról van szó, hanem millás tételekről!

A posztoló, ha már annyi ideje volt hogy a homárnak irkált, használja a keresőt, olvasson egy két totalkar cikket, fogadjon ügyvédet (olyat aki biztosítókkal harcol és ne válóperes ismerőst)

Ezek mellett persze a biztosítók, szemét banda egytől egyig.

Drága mamát nem kéne nagyon engedni vezetni, mert valószínű ön és közveszélyes!

Egy baleset, bármennyire is kihozzák az egyik felet szabályok alapján hibásnak, felelősnek, az esetek 80%-ban a "vétlen" fél is hozzájárult, ahhoz, hogy a baleset bekövetkezzen, mert rutintalansága miatt nem tudta elkerülni az eseményt.

Ismerek nem egy személy, aki vészhelyzetben begörcsöl (egyébként gond nélkül közlekedik, de baj esetén......) és szorítja a kormányt, mereven néz maga elé, hogy jajjj, jajjjj, csak oda neeeee, és már bele is szált a másikba, ahelyett, hogy a fék eszetlen taposása helyett, megpróbálná kikerülni a vészhelyzetet.

Sokkal rövidebb idő kikerülni valamit, mint megállni!!!

Leadfoot 2010.07.12. 16:10:51

@vazsmegyeigerdezsház: Biztos így van, de az egész szopásnak, amit a poszt írója előad, a túlzott eladósodás az alapja. A többi meg tök mindegy, már csak hab a tortán.

Leadfoot 2010.07.12. 16:15:06

@vape: "Viszont: miért lenne az autó értékcsökkent, ha szakszervizben cserélték a motorháztetejét a jégkár javítása során, és nem csak kikalapálták a lemezt?"

Várjávárjá... szerintem nem egyértelmű, hogy a motorháztetőt a jégkár miatt kellett cserélni. Lehet, hogy más volt az oka.
Tehát lehet így is értelmezni: megverte a kocsit a jég, most is tele van horpadással + még a motorháztetőt is cserélni kellett.
Az is lehet még, hogy a motorháztetőt gazdaságosabb volt így javítani a jég után, mint eltüntetni a horpadásokat (más kasznielemek - pl. tető - esetében meg jobb híján ott maradtak a jégnyomok).

tokomtelevan 2010.07.12. 16:27:17

2 percet használtam a keresőt, a posztolónak is ilyeneket kéne olvasgatni, az írás úgy is nehezen megy neki.

auto2.xps.hu/cikk.php?id=227

ÜGYVÉD!!!!

Nem ide kell irkálni, hanem az ügyvédi meghatalmazást aláírni.
Amíg csak itt pampog az illető, addig a biztosító röhög a markába.

Eric_Cartman 2010.07.12. 16:53:59

A posztoló valamit félreértett. Amikor azt mondják, hogy "biztonságos, megbízható japán autó", akkor NEM feltétlenül Suzukira kell gondolni.
Különben mi volt a terv? A biztosító kifizet neked 7 milkát, vagy hogy ? A svejcifrankos terepjáródra ? Szép....
Muternek legközelebb vegyél pótos ifát kcr-500-as daruval, azzal biztonságban lesz.

esef 2010.07.12. 18:35:59

@vape:
Mibe fogadunk, hogy a "szakszerviz" nem cserélte a motorháztatőt csak kiegyengette a lemezt és fényezte? (persze a lóvét felvette az "új" alkatrészért..."

@Eric_Cartman:
Mondj egy biztonságos japán autót. Lexus, Acura, Infiniti nem ér.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.07.12. 18:37:27

@Andie: Te türelmesebb vagy, mint én.

Én hagyom a fenébe. Majd ha megtisztel annyival, hogy megtanul írni, én is megtisztelem azzal, hogy el is olvasom.

esef 2010.07.12. 18:38:45

@Eric_Cartman:
Úgy hallottam, hogy a Kraz is biztonságos. :D

esef 2010.07.12. 18:41:21

@Leadfoot:
Lehet a tetőn is javítani a jégkárt (is) vákumos masinával. De gondolom nem olcsón... Témában valaki szakértő van?

Eastbay1 2010.07.12. 19:43:31

Ide a rozsdás bökőt, hogy céges a verda és teherautónak van levizsgáztatva...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 19:58:22

mifeelenk ez ugy van, hogy
lehkesobb masnap reggel a biztosito ad 2-3 napra kocsit, mer hogy a faszba vegyek kocsit ha nincs kocsim?
ha az ellenfelnek nincs biztositasa az szopas
ha en voltam a vetlen akkor is megemelik a biztositast
totalkar eseten, majdnem mindent arra vesznek, van egy "kek" konyv
tipus evjarat merfold ar
azt fizeteik
viszont korhazi kezeleseken/ ami oersze nem orom/ munkakiesesen nagyot lehet kaszalni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 20:00:20

grand vitara nem szamit mar kis autonak de azert meg a nagy kategoria akso fele

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 20:05:03

mondjuk az is teny nem tudom itt mi van ha uj a kocsi es meg tartozas van rajta
nekem 30 eve volt utoljara uj kocsim egy zsiguli
apamek fizetgettek es 5 ev utan megjott:))
kicsi az esely hogy ujat vegyek
megtennem ha nem lenne gond kp fizetni 30-40 ezer dollart
de ha hitelre veszem mi van ha elvesztem a munkam?
elviszik a kocsit
szoval meg kell dolgoznom a bankszamlamom

Xezs 2010.07.12. 20:12:50

LOL, háromszor törik össze és mindig ő a vétlen fél? Hiszi a piszi.

ChesireCat (törölt) 2010.07.12. 20:25:28

5 milliós autón 7,5 tartozás? csak nem " nullába' " vette? ugy tudom azt már tavaly se lehetett volna. ha kifizette volna a 20%-ot ahogy kell, most nem tartana ott, hogy 2x annyi a tartozása mint az autó értéke (nem összetörve). én sajnálom az anyukáját meg a balesetet ezt senki nem érdemli meg, de KÖNYÖRGÖM MIÉRT NEM GONDOLKOZNAK ELŐRE?????

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 20:27:36

@Xezs:
mi olyan hihetetlen
belem 1 napon belul ketszer jottek hatulreol
jo csak kocc volt de azert vicces volt
mondjuk itt sms-eznek vezetes kozben nem csak telefonalnak

banpepe 2010.07.12. 21:29:26

Másik biztosító szerint az autó eurotax értéke: 3 800 000 Ft
Javítási költség lenne: 3 100 000 Ft
/ez már szerintük gazdasági totálkár/

Ezen mit nem értesz kedves post toló?

Számold ki, hogy az autó értékének hány %-a a kár? Szerinted csak olyan autó totálkáros, ami darabokba van? Nézz már utána, hogy mit jelent a gazdasági totálkár. Add el ezt a biztonságosnak mondott roncsodat, és vegyél anyukádnak egy autót helyette. De ne Grand Vitarát. Terepre amúgy is szar, városba meg felesleges. Még egy használt G Mercivel is jobban járt volna.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.07.12. 21:32:40

Én az anyámat biztos egy Lada Niva-ra beszéltem volna rá, vagy Zsukra ha már annyira ki akar látni az ablakon. Nem értem az embereket, hogy kp-ért nem tudnak venni egy kevésbé "elegáns" autót, de hitelre megveszik a legnagyobb szart.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.12. 22:07:30

Valaki linkeljen már egy olyan ügyvédet (priviben is jó), aki sikeresen kiperelt már egy biztosítóból a CHF-hitel törlesztését a posthoz hasonló szituban.

Mert akkor azt csinálom, hogy:
1. Elmegyek a nepper ismerőshöz, hogy szerezzen nekem egy 0 km-es bármit 4-5 millió környékén.
2. Elmegyek egy takszövbe, hogy kéne 20 millió hitel kocsira, már ki is néztem
3. Adnak. Megveszem az 1. pontban említettet 20M-ért.
4. Lemegegyek a Tescoba és keresek valakit aki nem ismeri a jobbkéz-szabályt (nem lesz nehéz dolgom)
5. Nepper haverral máris beljebb vagyunk kb. 5-5 millióval. (Adó, roncsérték, egyebek levonva.)

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.13. 02:07:16

a posztoló az autóban ülhetett, valahol az 'Aoszlop és a bal1-es kerék' között. néha megdö-megdö-megdöccen a zagya.. (vagy és ez mindig is érdekelt - beleszerkesztetek a levélbe homárék?)

biztosítás jó ha van, de alapvetően lehúzós társaság a biztosítóké. nagy-nagy profittal.

szóval az általános az, hogy totálkár esetén annak örüljön a totálkárt szenvedő, hogy ki tudták szedni egyben a hamutartóból. nem kellemes az anyagi vonzata, de ez van. (homár: to-tál-kár! ;-))

egy év alatt háromszor? persze van olyan, hogy vétlen az ember (vagy csak jóval kisebb mértékben vétkes mint a másik), de harmadjára is eltrafáltnak lenni.. ráadásul az előző két eset után hitelre vásárolt, lízingelt naaagy autóval (mert annak nem mennek neki?? - azért ez olyan urbánus legenda, amit csak az igazán naívak hisznek el..)?

jobbulást és tényleges kár megtérülést (valamint hosszú és eredményes életet), de vétlenként is gondolja át a posztoló édesanyja, hogy akar-e gomba lenni a rex asztalon, kitéve magát a goly(óso)knak és a dákónak.. mert ha vétlen is, sem véletlen. (jószándékú tanács (x))

az édesanya anyukája legtöbbször a nagymama az unokának. (van kivétel, de akkor nem látogatná.) másrészről irreleváns adat. hány éves a kapitány - nem posztol Tamás?

Tünde87 2010.07.13. 02:54:10

Mennyit buktál Tamás? 6 misit?
Megbírod azt

A rája szarik rája 2010.07.13. 07:36:13

Megalapítottam a "Helyesírási szótárt jackyllnek" csoportot a Fészerben. Lájkold te is.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.07.13. 09:54:48

1. Mi az a "totáRkár"?
2. Mi az, hogy "nekem ez már >>elég válság<<"???
3. Mi az, hogy "1szer", "1ik", "1előre"???

A biztosítótársaságok 1től 1ig (sic!)kötsögök, what else is new?

csacsiadugóban 2010.07.13. 10:03:23

Ha én valakibe belemegyek, magamra vállalom , miért kellene nekem a másik kocsin lévő hitelt fizetnem, mi közöm ahhoz? És ha már 10milla a hitel rajta, közben a kocsit nem lehet 3ért se eladni, miért fizetném ki fennmaradó hitelt? Ez nonszensz... Még ha arról lenne szó hogy na akkor az eurotax 80%-a biztosító, a maradékba beleszállok, de a hitelt hagyjuk már...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 10:10:47

@esef: '95 előtti Toyota Hiace 2.4 D.
Autó-Kalsnyikov, ha nem felejtik el a vezérműszíj-cserét, motorbontás nélkül jóval egymillió km fölött megy. A kasztnielemei is szilárdak, egyetlen "tipushibája" az egyik szilentblokk-pár, amibe ha bezsírozás nélkül teszik be az excenteres csavart, beragad, nem lehet beállítani az első futóművet. Minden tartományban jól viszi a nyomaték, autópályán gond nélkül tartja a 130-140-et a csóró kis 75 (leadott!) lóerővel. Az újabbakat már sikeresen "kikönnyítették"...

vape 2010.07.13. 10:13:29

@Leadfoot:
Egyet kell értsek. Jégverésnél igen kicsi az esély, hogy csak a motorháztető sérül.:)
Tehát nagy eséllyel az egész kocsit összetörte a jég, ebből a motorháztetőt cserélték, a többi lemezt meg kiegyengették és újrafényezték.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 10:18:29

@fogsunder: Nem igazán szép dolog a poszt toló anyját golyókkal és dákóval riogatni, amiért nemtudni matyar! Ha meg ügyvéd lenne, perrel fenyegetnéd?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.13. 10:39:39

Nem értem, miért nem vagyok meglepődve azon, hogy Tamás mamáját ma is totálkárosra törték.
Biztos a meleg az oka.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 11:16:17

@fogsunder: Csak nem tót rendőr? (Főtörzs, aga beszéli vagy érti a matyart? Nem, csak töröm!)

labi 2010.07.13. 11:18:55

Minden biztosító köcsög.

De aki akar, az éppen köthet újértékre biztosítást, általában akad felváltva 1-1 biztosító amelyik bepróbálja mert azt hiszi hogy nem ugranak rá majd ezerrel a trükközők.
Aztán aki még árfolyamkockázatra is akar biztosítást kötni, az dobáljon be egyedi ajánlatot, biztos van az a pénz amiért azt is lehet biztosítani.

labi 2010.07.13. 11:22:36

Jahm, meg ugye azért ne akarjunk már jó állapotú autó árát kapni egy olyanért, ami a jégverés miatt a motorháztető kivételével úgy néz ki mint egy golflabda.
Ha valaminek az értékénél látványosan kevesebbet akar fizetni a biztosító, akkor jól be kell perelni, de azért lehetetlen küldetésbe ne menjen bele senki, mert ha a végére ezer szakértői vélemény után bukta van, akkor még egy durva perköltség is az övé lehet.

Szetter 2010.07.13. 11:40:13

Honnan tudjátok,hogy hány éves az anyuka lehet,hogy csak negyvenes.Az én kocsimat is 6 hónap alatt 4x törték össze és nem voltam hibás.Parkolásnál egy teherautó kinyitotta az oldalát,nem adták meg az elsőbbséget védett útvonalon kétszer értek utol akkor most ne vezessek?

axaic 2010.07.13. 11:50:45

Nem akarom a mamát mentegetni, de az én autómat is kétszer törték meg egy hónap alatt.
Mindkétszer saját házam előtt szabályosan parkoltam. egyszer beletolatott az egyik szomszéd, aztán a másik szomszéd fűnyírásnál felpattintott egy követ a szélvédőnek.
de lehet, hogy bénán vezetek...

Mille38 2010.07.13. 11:52:02

Könyörgöm tessék kicsit olvashatóvá szerkeszteni a posztot, mielőtt kiteszik.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.13. 13:21:52

@Kitalátor feljegyzetei: késő bánát, eb gondola. az agával is tö(rö)kéletes volt. 8-)

Majmász Gedeon 2010.07.13. 13:24:39

A totárkár nyilván csak elgépelés, hiszen az R és az L pont egymás mellett van a billentyűzeten.

Akos1987 2010.07.19. 00:19:38

Főúton haladtam elém tolattak földesútról utolsó pillanatban. 90km/h Nem is fékeztem. A károkozó a helyszínen elismerte a felelősségét. De hívtam rendőrt mert ők sérültek. Ez volt novemberben. Utána nem sokkal a károkozó visszavonta, hogy elismeri, mivel én mentem neki. Hosszas rendőrségi és szakértői vizsgálatok után, papíron is egyértelmű lett a felelőssége. Pedig az ügyvédje mindent megtett. Augusztusban emelkedik bírósági jogerőssé az ítélet az ítélkezési szünet miatt.

Közben a biztosítóval is váltottam vagy 10 levelet.

Opel Astra GTC 1.9 Sport (Cosmo extrákkal)

Akkori Allianzos Eurotax
vételi ára: 2.780.000Ft
eladási ára: 3.010.000Ft

-100E mert második tulaj vagyok..

A Köbénél kijött ez 2.385.000Ft-ra.. úgy hogy figyelembe vették a piaci árakat.. A használtautón 7 autó volt, ha csak a motort nézem, 3.5-5,2M Ft-ig..

Szóval..

2.385.000 - 1.050.000(roncsérték)
25.000 GPS
26.000 szállítás

Így kapni fogok 1.386.000Ft.-ot. Persze az autón volt 1.6M Ft hitel CHF alapon..

A szerződéslezárást 81E Ftot azonnal kifizettem, meg a roncsértéket befizettem.. maradt 400E hitel 197Fton vettem fel szóval még nem szaladt el annyira..

De a biztosító felé, amíg követelésem van nem fizeti ki a maradékot. Szóval esélyem sincs perelni mert többet kamatozik a hitelem mint amennyit nyerhetek rajt.

Majd behajtom a Józskán, aki elém tolatott, mivel nekem nem elég büntetés a rá kiszabott 420E Ft büntetés amit az elkövetett szabálysértéseiért kiszabtak rá. (Persze ebben benn van a szakértő díja is)

és mennyire boldog voltam amikor először kitöltöttük a kárbejelentőt, még jó hogy volt rendrőr, különben nem 800-900 ezret buktam volna hanem, 2-3xosát..

Deviáns 2010.07.30. 14:56:21

Ekkora összegnél már érdemes jó ügyvédet fogadni (mondjuk aki a DAS-nak is dolgozik)

Ezt meg elolvasni:
zugugyved.blog.hu/2010/06/04/totalkaros_avultatas#comments
süti beállítások módosítása