Lehet, hogy egyeseknek az árvíz miatt nincs fedél a fejük felett, dehát nyár van, ilyenkor minden ügyintézés különösen lassú, még akkor is, ha nem mennek szabadságra, hiszen pénzkifizetésről van szó egy biztosítónál. Gabi szülei ezért birkatürelemmel várják lassan 2 hónapja, hogy lakhatatlanná vált otthonukra a kárszakértő által ígért (?) 5 milliós összes második fele megérkezzen:
Ha valaki meséli nekem ezt a történetet, nem nagyon hiszek neki. Az egész ország összefogott az árvízkárosultak megsegítésere, miért pont a biztosító hátráltatná a mindig rendszeresen fizető ügyfeleit abban, hogy újra fedél legyen a fejük felett. A sajnálatos eset azonban az, hogy a szüleimről van szó. Gyanítom, hogy nem egyedi az eset. Szüleim jól megérdemelt nyugdíjas éveik eltöltése érdekében egy családi házat vettek maguknak. Megvételkor belülről újították fel, majd a következő évben tetőcsere, tavaly pedig a külső szigetelés történt meg. Idén nyárra a pihenés és unokázás volt tervben, de az élet mindig átírja a forgatókönyvet. 2010. június 4-én öntötte el Felsőzsolcát a víz, méghozzá onnan ahonnan nem várták. Édesanyám nálunk volt a kislányomra vigyázni, mert én vizsgára készültem. Édesapám a gáton pakolta a homokzsákokat. Délre elfáradt és hazament pihenni akkor már a kertben volt a víz. Senki nem gondolta, hogy ez veszélyes lehet, mert elsősorban a Sajó felől várták a nagy vizet, de estére combközépig ért a víz a kertben, így apu a legszükségesebb irataikkal elhagyta a házat. Amikor anyu ezt megtudta, indult haza vonattal. Anyuék háza vályogból és téglából készült, így a folyamatosan emelkedő víz kimosta az alapot, szétáztatta a falakat és megrogyott a ház.
2010. június 8-án a biztosítónál bejelentették a kárt, mivel az árvíz miatt a ház lakhatatlanná, életveszélyessé vált. Az ügyintéző felhívta figyelmüket, hogy nagyon sok a bejelentés ezért kicsit többet kell várni a kárszakértőre. 2010. június 11-én a Felsőzsolca Városi Önkormányzat megbízása alapján elvégezték a statikai vizsgálatot, de az erről szóló dokumentumot jóval később kapták meg. 2010. június 16-án történt meg a kár felmérése az RTL híradó is felvételeket készített szüleim házánál, és kérdezték a véleményüket a biztosító munkájáról. Mivel a kár bejelentése után 200.000,- Ft gyorssegélyt átutaltak (albérletre és egyebekre) és a kárszakértő is további 5.000.000,- Ft előleget ígért, a kötelező dokumentumok bemutatása után, úgy érezték pozitív a hozzáállásuk, ezért elégedettségüket tolmácsolták.
2010. június 18-án csatolták a meglévő dokumentumokat. A statikai szakértői vélemény még nem volt a birtokukban. 2010. június 21-én csatolták a statikus véleményét, és az igazolást a házunk összedőléséről. 2010. június 22-én az ígért 5.000.000,- Ft helyett 2.800.000.-Ft érkezett a számlájukra. Ekkor érte őket az első csalódás. A Tele Centerten keresztül történt többszörös érdeklődés, hogy milyen papírok hiányoznak még, mikorra lesz eredmény, nem tudtak választ adni, de ígéretet kaptak, hogy visszahívják őket.
2010. június 29-én a költözési számla leadásakor írásban is kérték a segítséget, hogy milyen dokumentumok hiányoznak még, hogy döntés születhessen. Válasz semmi. 2010. július 2-án csatolták a ház újjáépítésének tételes költségvetését (de ezt is csak szóbeszédekből hallották, hogy ilyet is szokott kérni a biztosító, így inkább készítettek egyet egy építésszel). Ez után több alkalommal hívták a Tele Centert, de csak ígéreteket kaptak, és egy héten keresztül: elnézést kérünk mert a rendszer nem működik.
2010. július 12-én személyesen kereste fel anyu a Miskolci irodát, ahol az ügyintézőtől azt a választ kapta, hogy iratpótlásra vár az ügyük. Kicsit türelmetlen és felháborodott kérdéseire végül átnézte az ügyintéző a csatolt dokumentumokat melyből kiderült, hogy küldtek részükre egy hiánypótló levelet, de ez a levél rossz címre lett kiküldve (5 évvel ezelőtti lakcímükre). Az ügyintéző kinyomtatta a levelet, mely június 28-án kelt, hogy a tételes árajánlat és a szakvélemény hiányzik.
A hiánypótló levél elolvasása után ismét csalódás érte a szüleimet, mert a statikai szakvéleményt már június 21-én csatolták, és az árajánlatot is már 10 napja. Újabb napok telnek el ügyintézés nélkül, és a megfelelő információk hiányában nem tudnak semmit sem intézni a szüleim.
2010. július 20. van, eltelt másfél hónap, és még mindig semmi. A biztosítási végösszeg hiányában anyukámék semmit sem tudnak tervezni, nem tudják mekkora házat építhetnek a régi helyre, mi fér bele a biztosítási összegbe egy garzon vagy az eredeti ház építhető-e fel. Az idő telik és a nyár sem tart örökké, jó lenne ha a hideg beköszönte előtt saját fedél lenne a fejük felett. A médiából napokig az folyt, hogy mindenki összefogott és segíteni fog az árvízkárosultakon, ehhez képest a jogosan járó kártérítéshez sem lehet hozzájutni. Az én szüleim a 60-as éveikben járnak, nyugdíjasok, egész életükben fizettek biztosítást, mert sosem volt annyi pénzük, hogy nagy baj esetén bármikor felépítsenek egy újabb házat. Most először lenne szükségük a biztosító segítségére, valóban ennyire nehéz lenne felgyorsítani az ügyintézést, hiszen ma Magyarországon több százan járnak ugyanebben a cipőben?
A slusszpoén: Egyes üzletekben az építőanyag kedvezmények is csak július 20-ig vannak meghirdetve az árvízkárosult vásárlók részére.
Elnézést, ha esetleg túl hosszúra sikeredett a történetem, de ennél tömörebben nem ment. Pár képet is csatolok.
Üdv, Gabi
Az utolsó 100 komment: