Tékozló Homár

Árvíz kontra Groupama

2010.07.20. 12:16 | jackyll | 111 komment

Lehet, hogy egyeseknek az árvíz miatt nincs fedél a fejük felett, dehát nyár van, ilyenkor minden ügyintézés különösen lassú, még akkor is, ha nem mennek szabadságra, hiszen pénzkifizetésről van szó egy biztosítónál. Gabi szülei ezért birkatürelemmel várják lassan 2 hónapja, hogy lakhatatlanná vált otthonukra a kárszakértő által ígért (?) 5 milliós összes második fele megérkezzen:

Ha valaki meséli nekem ezt a történetet, nem nagyon hiszek neki. Az egész ország összefogott az árvízkárosultak megsegítésere, miért pont a biztosító hátráltatná a mindig rendszeresen fizető ügyfeleit abban, hogy újra fedél legyen a fejük felett. A sajnálatos eset azonban az, hogy a szüleimről van szó. Gyanítom, hogy nem egyedi az eset. Szüleim jól megérdemelt nyugdíjas éveik eltöltése érdekében egy családi házat vettek maguknak. Megvételkor belülről újították fel, majd a következő évben tetőcsere, tavaly pedig a külső szigetelés történt meg. Idén nyárra a pihenés és unokázás volt tervben, de az élet mindig átírja a forgatókönyvet. 2010. június 4-én öntötte el Felsőzsolcát a víz, méghozzá onnan ahonnan nem várták. Édesanyám nálunk volt a kislányomra vigyázni, mert én vizsgára készültem. Édesapám a gáton pakolta a homokzsákokat. Délre elfáradt és hazament pihenni akkor már a kertben volt a víz. Senki nem gondolta, hogy ez veszélyes lehet, mert elsősorban a Sajó felől várták a nagy vizet, de estére combközépig ért a víz a kertben, így apu a legszükségesebb irataikkal elhagyta a házat. Amikor anyu ezt megtudta, indult haza vonattal. Anyuék háza vályogból és téglából készült, így a folyamatosan emelkedő víz kimosta az alapot, szétáztatta a falakat és megrogyott a ház.

2010. június 8-án a biztosítónál bejelentették a kárt, mivel az árvíz miatt a ház lakhatatlanná, életveszélyessé vált. Az ügyintéző felhívta figyelmüket, hogy nagyon sok a bejelentés ezért kicsit többet kell várni a kárszakértőre. 2010. június 11-én a Felsőzsolca Városi Önkormányzat megbízása alapján elvégezték a statikai vizsgálatot, de az erről szóló dokumentumot jóval később kapták meg. 2010. június 16-án történt meg a kár felmérése az RTL híradó is felvételeket készített szüleim házánál, és kérdezték a véleményüket a biztosító munkájáról. Mivel a kár bejelentése után 200.000,- Ft gyorssegélyt átutaltak (albérletre és egyebekre) és a kárszakértő is további 5.000.000,- Ft előleget ígért, a kötelező dokumentumok bemutatása után, úgy érezték pozitív a hozzáállásuk, ezért elégedettségüket tolmácsolták.

2010. június 18-án csatolták a meglévő dokumentumokat. A statikai szakértői vélemény még nem volt a birtokukban. 2010. június 21-én csatolták a statikus véleményét, és az igazolást a házunk összedőléséről. 2010. június 22-én az ígért 5.000.000,- Ft helyett 2.800.000.-Ft érkezett a számlájukra. Ekkor érte őket az első csalódás. A Tele Centerten keresztül történt többszörös érdeklődés, hogy milyen papírok hiányoznak még, mikorra lesz eredmény, nem tudtak választ adni, de ígéretet kaptak, hogy visszahívják őket.

2010. június 29-én a költözési számla leadásakor írásban is kérték a segítséget, hogy milyen dokumentumok hiányoznak még, hogy döntés születhessen. Válasz semmi. 2010. július 2-án csatolták a ház újjáépítésének tételes költségvetését (de ezt is csak szóbeszédekből hallották, hogy ilyet is szokott kérni a biztosító, így inkább készítettek egyet egy építésszel). Ez után több alkalommal hívták a Tele Centert, de csak ígéreteket kaptak, és egy héten keresztül: elnézést kérünk mert a rendszer nem működik.

2010. július 12-én személyesen kereste fel anyu a Miskolci irodát, ahol az ügyintézőtől azt a választ kapta, hogy iratpótlásra vár az ügyük. Kicsit türelmetlen és felháborodott kérdéseire végül átnézte az ügyintéző a csatolt dokumentumokat melyből kiderült, hogy küldtek részükre egy hiánypótló levelet, de ez a levél rossz címre lett kiküldve (5 évvel ezelőtti lakcímükre). Az ügyintéző kinyomtatta a levelet, mely június 28-án kelt, hogy a tételes árajánlat és a szakvélemény hiányzik.

A hiánypótló levél elolvasása után ismét csalódás érte a szüleimet, mert a statikai szakvéleményt már június 21-én csatolták, és az árajánlatot is már 10 napja. Újabb napok telnek el ügyintézés nélkül, és a megfelelő információk hiányában nem tudnak semmit sem intézni a szüleim.

2010. július 20. van, eltelt másfél hónap, és még mindig semmi. A biztosítási végösszeg hiányában anyukámék semmit sem tudnak tervezni, nem tudják mekkora házat építhetnek a régi helyre, mi fér bele a biztosítási összegbe egy garzon vagy az eredeti ház építhető-e fel. Az idő telik és a nyár sem tart örökké, jó lenne ha a hideg beköszönte előtt saját fedél lenne a fejük felett. A médiából napokig az folyt, hogy mindenki összefogott és segíteni fog az árvízkárosultakon, ehhez képest a jogosan járó kártérítéshez sem lehet hozzájutni. Az én szüleim a 60-as éveikben járnak, nyugdíjasok, egész életükben fizettek biztosítást, mert sosem volt annyi pénzük, hogy nagy baj esetén bármikor felépítsenek egy újabb házat. Most először lenne szükségük a biztosító segítségére, valóban ennyire nehéz lenne felgyorsítani az ügyintézést, hiszen ma Magyarországon több százan járnak ugyanebben a cipőben?

A slusszpoén: Egyes üzletekben az építőanyag kedvezmények is csak július 20-ig vannak meghirdetve az árvízkárosult vásárlók részére.

Elnézést, ha esetleg túl hosszúra sikeredett a történetem, de ennél tömörebben nem ment. Pár képet is csatolok.


Üdv, Gabi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizsama 2010.07.20. 12:39:50

Szerintem itt ismét a hírhedt magyar ügyintéző betegségről lehet szó, a seggvakaritiszről. Nagyon csúnya kor, 60 éve ismerjük, azt hittük az elmúlt 20 évben megtaláljuk rá a gyógymódot, ám mégsem.

az okos 2010.07.20. 12:43:13

@atpijkamo: a lényeg a rosszhiszeműség nem, atpijkamo?egyébként nagyon résen lettél volna,azért gratulálunk...

az okos 2010.07.20. 12:47:11

egyébként a biztosítókkal gyakran ez a helyzet,hogy vagy nem akarnak fizetni vagy keveset akarnak vagy én leszek a biztosítási csaló.Addig jó mindenki amíg fizet ugye,kedves Grupama?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.20. 12:49:22

A barátomnak meg azt mondták a biztosítónál (mind egykutya), hogy azért nem adnak csereautót a javítás idejére (tanyán laknak, most várják a 4. babát, és hátulról törték össze nekik az Ignist), mert az árvíz miatt nagyon sok aq kiadásuk...
Nem ilyenkor kellene elrendelni az összes biztosító-vezető és gazdasági vezető állami kényszervágását? Minek szenvedjenek tovább?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.20. 12:54:24

@Kitalátor feljegyzetei:
Teljesen jó helyre írta a kommentjét, kolléga!
Jobbra tőle olvasható: "Tök mindegy, hogy milyen kotont veszel"
Ugyanez áll a biztosítókra is.
Így is, nomeg úgyis te kerülsz a hímtag rossz végére.

zépont 2010.07.20. 12:57:56

Én ezt sose értettem, hogy miért építkeznek ilyen alacsonyan azokon a területeken, ahol folyóvíz van a szomszédban. Zsolcán - mint a posztból kiderült - várták, hogy jönni fog (lehet, hogy más irányból, de akkor is tudták, hogy jöhet az áradás), és mégis a ház 4 lépcsőfoknyira van megemelve.
Most ez csak nekem jut eszembe, hogy árterület közelében magasra emeljük az alapot, és alul csak olyan dolgokat tartunk, amiben nem tesz akkora kárt a víz, pl. nyári konyha, garázs...

kb71 2010.07.20. 12:58:51

Szintén Groupama, szélvédő. Casco van, kavics, repedés, csere. Biztosítóhoz be. Sok-sok várakozás, telefon nem vesz fel, emilre nem válszol. Emil egy fejesnek fenyegetőzve. Postai válaszlevél, nincs meg minden irat. Sok-sok várakozás. Telefon nem vesz fel, emil nem válaszol. Személyes utánajárás: Ja, hát már elévült, mert a kedves ügyfél nem jelentkezett. Igaza volt, hülye vagyok. Addig nem szabad kimenni, az irodájukból, míg az SMS meg nem jön a banktól az utalásró. Na, majd legközelebb.

labi 2010.07.20. 13:12:53

@kb71: Elévült? Mennyi idő után volt ez???

YZ 2010.07.20. 13:14:55

@Kitalátor feljegyzetei: És az Ignisben hova rakják a negyedik gyereket?

2010.07.20. 13:18:12

@zépont: Gondolom mikor megvették a házat, akkor még nem várták, hogy valaha itt lesz árvíz. Amikor meg jött a víz, akkor meg védekeztek (ezt írja is). Meg kéne kérdezni egy Felsőzsolcait, hogy mikor volt ott ekkora árvíz utoljára? Azt is meg kéne kérdezni, hogy jó helyen védekeztek-e az illetékesek? ... Elég sokat lehet mostanság erről olvasni.
De itt most nem ez a kérdés szerintem. Hanem az, hogy ha volt biztosítás, akkor miért nem fizet a biztosító? Persze sejtem a választ, de itt most nem egy panelház plafonbeázásáról van szó, hanem egy család lakhatásáról, akiknek még sok energiájukat elveszi majd az új ház építése. Ha végre lesz miből.

pingpong 2010.07.20. 13:21:28

@Kitalátor feljegyzetei: micsoda?? sok a kiadásuk? és a bevételük? meg aztán a biztosítók nincsenek körbebiztosítva? vagy azok a bankok? ehh egykutya...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 13:27:14

de ígéretet kaptak, hogy visszahívják őket"

Ez a varázsszó ezeknél a szemeteknél
Ugye bemondják hogy magnóra veszik a dumát
Én már régóta visszakérdezem az ugyintéző nevét és feljegyzem az időpontot
Mi a k*anyjukat csinálnak, tagadnak le iratokat
A kinai NagyFal rovid lesz ha jön a forradalom

Van is egy lógó ugyem az Allianzzal, fel is hivom őket

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 13:28:25

@horex:
Hülye!
Allianz helyettAEGON, bár, mind svihák ha valami tenni kell

Secnir 2010.07.20. 13:29:18

groupamagarancia=szar=otp fiókvállalat...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 13:30:19

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
A te delejeid a szépek, báár ma, mintha gikszer lett vóna
Hiába, az árviz

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 13:45:41

@horex: Höhö, felhivtam, mert 2 hónapja kértem egy szerződés elküldését
Természetesen az akkori kolleganő nem jegyezte be mit kérek, bár a beszélgetés megvolt.

Most "megigérték" istenbizony
:)

Tomi Papa 2010.07.20. 13:55:10

@Secnir: Rosszul tudod, már régóta nem az otépé a tulaj, ők pár éve eladták az egész cuccost...:)

zépont 2010.07.20. 13:55:27

@PaSzi: Tudod Te, hogy hol van Zsolca?Mégpedig Felső? 2 km-re a Sajó mellett... Gondolod, hogy ott nem kellett volna arra számítani, hogy jöhet az ár? Én tényleg sem a tárgytól nem akartam eltérni, tudom, hogy a biztosítót szidjuk, sem pedig ellenségeskedni nem akartam, csak már láttam olyan házat, ami folyó mellett van és nagy betonlábakra épült, kb. 3 m magasan kezdődik a lakótér, alul meg jópofán kihasználták a száraz időszakban.
Biztos nem gondolta át a két 60 év körüli idős ember azt, hogy milyen házikót vett meg és újított fel fullosan.
A biztosítók meg nagyon rafináltak. A biztosítást örömmel megkötik, csak káresemény ne legyen soha!

2010.07.20. 13:55:31

Én egy dolgot hiányolok nagyon egy ilyen panaszból. Azt, hogy általánosságban beszélünk "a biztosítókról". Holott konkrétan Nagy emília ügyintéző és az őt megfélemlítő Kovács Kázmér osztályvezető, továbbá Erős Elemér 45 éves sajábábodi születésű és Miskolc Zolcai kapu 5. szám alatt lakó fiókvezető a feleős azért, hogy nem fizetik ki ezt a konkrét kárt.
Torkig vagyok az általánosságokkal ! Pellengérre a gonoszokat !!! Névvel, címmel, telefonszámmal !!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.07.20. 13:57:47

Legalább nekik volt biztosításuk. A ház egyébként szép volt... :(
Szerintem fogadjatok ügyvédet, a kár ugyanis nem 5 milla hanem egy hasonló állapotú ház ára, ez full kár, legalább 10M - kivéve, ha alul volt biztosítva (ezt fogják kihozni, de meg kell nézni a szerződést)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.20. 14:05:51

@horex:
No gixer volt.
Pontos voltam mint a bioatom.
A tegnapi kissé kései volt, ez tény (vidéken: ejaculatio aftercox).

esef 2010.07.20. 14:09:43

Kölcsey nagy vonalakban már megírta a sztorit a Himnuszban:
"Vár állott, most kőhalom;
Kedv s öröm röpkedtek,
Halálhörgés, siralom
Zajlik már helyettek."

Léphetünk. Következő poszt mikor lesz?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.20. 14:15:27

@Rosszindulatú Vászka:
Így igaz!
Meg még: Egységben az erdő!
És még: Egy mindenkiért, mindenki egyetért!

Bikicsunáááájj!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 14:36:01

@Droopy79:
Látom te a Rigó u-ban vizsgáztál

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.07.20. 14:47:53

@PaSzi:
Értem, köszi, de sajnos kevés a kárszakértő mit mond.. Nekünk is mondott egy szép nagy számot mennyit érne a ház, aztán javasoltam neki, hogy hívja fel a szemközti eladót - sajnos a környékünkön 20%-al rosszabban adhatóak csak el a házak.

Az előlegezéssel sem értem mit kell vacakolni: küldje egy összegben az árat a biztosítás teljes összegével, hiszen ez legalább 80% kár (pl. műanyag nyílászárók, tető cserép, téglák stb. újra felhasználhatóak)

Nekünk Aegon van, egy ablaküveg kár volt tavaly. Kijött kárszakértő aztán vártuk a pénzt. Sürgettem, mert hát 2 éve fizetem, valami legyen már.. El is küldték a számla teljes összegét (munka+anyag+kiszállás+takarítás költsége). Kétszer :) Mondjuk drága is volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.20. 14:54:00

"mindenki összefogott és segíteni fog az árvízkárosultakon, ehhez képest a jogosan járó kártérítéshez sem lehet hozzájutni"
Az emberek, mert ők emberek.

A biztosítók meg üzleti vállalkozások, akik addig készségesek, amíg nem kéne fizetni valamit.

Hát kapják be! A drága managereik meg menjenek homokzsákot pakolni legközelebb...

2010.07.20. 15:51:08

@PaSzi: nem a biztosítón múlik, hanem egy -egy emberen. Ha az átmegy a Generalitól a Groupamához, akkor ott is gyorsan mennek majd a dolgok. Kár elbújni egy nagy szervezet mögé, igenis egyes konkrét emberek rossz indulata, gonoszsága, hanyagsága van a problémák mögött.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.20. 16:18:03

fúú.. vár állott most kőhalom.. az az előtte-utána képpáros kegyetlen..

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.20. 16:25:27

az melyik biztosító is volt amelyik azért nem akart fizetni egy; a heves esőzések miatt a mátrában lezúduló "ár" által elöntött ház tulajdonosainak, mert egy korábbi esetükből tanulva videokamerával is dokumentálták a pusztulást, de a videón a dátum és időkód alapján a felvétel idején már pont másfél órája nem volt biztosításuk? (a kár korábban következett be.) - gondolom megsimogatták annak a féreg csinovnyiknak a buksiját, aki rátalált a biztosító mentőötletére: miért ne kelljen fizetni több évi rendszeres befizetés után a " kedves ügyfeleknek"..

Mrs. Stinson 2010.07.20. 16:29:52

A mi idős ismerősünk házát még a tél elején mosta el egy vihar és egy fa teljesen bedöntötte a tetőt, a konyhát, a fürdőt és a szoba falát.
Hírtelen egy nejlon fóliával húzták körbe a keletkezett több négyzetméternyi lukat.
A biztosító azóta sem fizetett egy fillért sem, hiába verjük már mi is a hisztit..még a kárt se mennek el felmérni. A néni 85 éves, egyedül él, már harmadik alkalommal kellett ponyvát vennie saját pénzén, mert állandóan kiszakad és mivel így a házba a bejutás is könnyű, múlt hónapban ki is rabolták, eltörték a kezét és megfenyegették.
Ételre tudunk neki pénzt adni (szerencsére), de annyi nincs, hogy a ház helyrehozatalát megfinanszírozzuk, amég a biztosító kegyeskedik fizetni.

Jó lenne, ha a biztosító nem azért szurkolna, hogy az idős ember dögöljön meg, hanem az évtizedek alatt befizetett pénzéért az elvárt szolgáltatást nyújtaná!

Mocskos Világ 2010.07.20. 16:42:17

@zépont:

Ha jól értem, akkor szerinted, amikor jött az árvíz - még ha nem is abból az irányból ahonnan várták - akkor gyorsan még 8-10 lépcsőnyire meg kellett volna emelni a házat?

Ha a biztosító ott és arra a házra megkötötte a szerződést és havonta elfogadta a biztosítás díját, akkor ott és arra a házra kellene kifizetniük a kártérítést is.

Mi köze ennek ahhoz, hogy milyen magasan állt a víz?

Egyébként ez még mindig Felsőzsolca, mi lehetett Alsózsolcán?

Secnir 2010.07.20. 16:53:44

@Mocskos Világ:
"Egyébként ez még mindig Felsőzsolca, mi lehetett Alsózsolcán?"

csendben jegyzem meg, hogy a Középsőzsolcaiakról senki nem szól egy szót sem? Szélsőzsolcáról meg kussolnak a pártok?

Rosszindulatú Vászka 2010.07.20. 16:58:31

Mikor pár éve volt nagyobb árvíz, a legtöbb esetben nem fizettek a biztosítók, mert az árvíz (figyelem, nagyon ravasz) nem vismajor, mert várható, előrejelezhető esemány. Fles. Erre találták ki az állami Wesselényi biztosatásot.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.20. 17:04:36

@Secnir: ez még annyira sem volt vicces, mintha közép és szélsőszolca helyett, király és ászzsolcát mondtad volna. pá-pá-pártpukerfece..

Kulmar 2010.07.20. 17:05:24

@sambalabammbumbumm: a forgalmi értéket azért ne keverjük a biztosítási értékkel. nekem is drágább az újjáépítés, mint amennyiért eltudom adni a házat.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.07.20. 17:11:36

@Rosszindulatú Vászka: mivel azonban elháríthatatlannak bizonyult így mégis vis maior volt. (kivéve ha bizonyítja a biztosító, hogy nem tettek meg mindent az elhárítás érdekében, pedig lehetőségük és módjuk lett volna rá - akkor először fizet a biztosító és aztán behajtja szépen attól aki bizonyítottan.. stb. stb..) de nem ma és nem magyarosrszágon.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.20. 17:19:05

@fogsunder: ez mókás volt, mert amit én tudok esetet, ott a második árvízkor hivatkoztak arra, hogy pont ijen eset miatt fizettek és nem tett semmit ellene a károsult. Ki van ez találva.

2010.07.20. 17:30:34

Lehet, hogy már volt, akkor újra: tehát anyuék vettek egy félig tégla-félig vályog kecót ártérben töredékáron, és most megy a kerek szemmel csodálkozás. Grat.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 17:32:52

@Secnir: "Középsőzsolcaiakról" kisbetű
Ezért tartunk itt
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.20. 17:34:09

@shitgun:
Bizonyára nem ártér, mert oda nem köt a biztosító

Picsasereghajtó 2010.07.20. 17:37:51

@shitgun: Te néztél híradókat úgy 1-2 hónapja? Kurvára nem ártéren, hanem tőle több kilométerre levő falvak belterületén állt derékig a víz.

zépont 2010.07.20. 17:47:20

@Mocskos Világ: Hát, tudod... Annyira utálom azokat, akik kifotgatják mások szavait.
Szerinted tényleg humoros volt a kérdésed a lépcsőkre vonatkozóan? Nem azt írtam, hogy emeljék meg a házat, hanem, hogy nem biztos, hogy azt a házat kellett megvenniük 60 évesen, és full felújítani, rááldozva a pénzüket. De ha jól látom a reagálásodból, ma nagyon humorosan fogod fel a dolgokat.

SÜN 2010.07.20. 17:51:51

EZ VÁLYOGHÁZ? VAGY MOST MIVAN?

2010.07.20. 18:03:10

Ez a biztositó az, amelyiknél nem jutsz elöre egy tapodtat sem. Mellébeszélnek, ha kell hazudnak,mert a külföldi tulajdonosok ezt kivánják.Ha ki tudod várni az 5-6 évet,miután biróságra viszed az ügyet-- akkor talán kapsz valamit. Ha nem tudsz várni,mert belefáradsz, mert unod a hazudozásokat, a mellébeszélést, a töketlenkedésüket,akkor ök járnak jól--nem kell fizetniük. Itt is erre megy ki a játék.Ezt nevezik biztositásnak? De mikor fizetni kell, akkor igy kedves ügyfél, ugy kedves ügyfél.Én most megyek biróságra kártéritéssel kapcsolatosan, mert peren kivül nem lehet velük megegyezni.Pedig már több mint 5 éve hogy próbáltunk velük egyezkedni. Nem sikerült.Akkor jöjjön a biróság.

Szűcslaci 2010.07.20. 19:17:50

Tényleg sajnálatos esemény - remélem, hogy megoldódik a károsultak problémája.
De: Az hogy van, hogy az "ELÖTTE" és UTÁNA" fotók készítése között kinőtt ott egy szép szál, sőt öles fa és egy kerítés?

microsite 2010.07.20. 20:11:08

Ez a sok-sok komment a mellébeszélés.Nyugodtan lehet minden biztosítót savazni, viszont hazugság lenne azt állítani, hogy SOHA nem fizet, csak beszedi a díjakat.Maximum a médiában lehet csak a negatívumokat hallani. Nagyon sajnálom, ami az árvíz kapcsán történt, tragédia.Ennek ellenére sajnos vályogház esetében nem lehet magasabb összeget kifizetni, bármelyik biztosítónál ugyanennyi vagy még kevesebb összeget kaptak volna.(Hozzátenném, nagyon magas kockázatú területről van szó, sokan nem vállalják érte a kockázatot).Én is biztosítással foglalkozom, és rengetegen kaptak kártérítést, felfoghatatlan mértékű az adatmennyiség, ami beáramlik, így - annak ellenére, hogy 21. században élünk- több órára és napra leállhat, illetve blokkolódhat a rendszer.Úgy érzem, a kommunikáció hiánya lehet a rossz megítélés oka, amire viszont nem lehet mentséget találni.

tollpótlék 2010.07.20. 20:32:24

Bocs, csak most kerültem újra gép közelébe (nem ígérem, hogy rögtön és főleg mindenre válaszolok, de ha van kérdésetek igyekszem megválaszolni), az én szüleim történetéről van szó. Szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba. A biztosító 24 millióra becsülte a ház értékét amikor a biztosítást megkötötte szüleimmel, ez után határozta meg a biztosítási díjat, amit a szüleim fizettek is havonta. Az 5 millió előleg lett volna, a végösszeg bizonytalan.

Xezs 2010.07.20. 20:42:20

Én együttérzek meg minden, de egy kérdést hadd tegyek fel: nem lenne itt az ideje otthagyni ezeket a fos falvakat örökre? Minden évben ez történik szerte az országban. Vagy van aki szereti az izgalmakat?

drazsé 2010.07.20. 20:48:48

@zépont:

felejtsük el ezt az Illés féle ártér baromságot!
nagyjából anynira ártér az adott terület, mint mondjuk pest az astoria környékén

a postban szereplő ház ha jól gondolom, nagyjából a település közepén volt

ja, igen, nem onnan várták a vizet:

Felsőzsolca mellett (nem közelében 2 km-re, hanem rögtön a lakott részek közvetlen közelében) két folyó víz található:
Sajó folyó - előírássszerűen gáttal elválasztva
Kis-Sajó (Óbódva, a Bódva régi medre)
ez kb átmenetet képez egy vízelvezető árok illetve egy kisebb patak között, a településnek azon a részén nincs gát

a víz, ami elvitte zsolcát, az elvileg az edelényi gátszakadásnál kiömlött valamint a Boldvánál történt zsilipmegnyitás miatt lefoyló víz volt - nem az ott foyló Sajó vize
(és most akkor lehet megnézni a térképeket...)

@shitgun: nem ártér, lásd fent

tollpótlék 2010.07.20. 21:01:01

@drazsé: a szüleim háza a Sajóhoz és autópályához viszonyítva a falu másik felén van (Mátyás király utcában)

szita szita péntek 2010.07.20. 21:01:52

@shitgun: Zsolca mint ártér? Hát te aztán rettenetesen hülye vagy. A mostani esőzésekkel épp azt volt a szívás, hogy NEM ott duzzadtak fel a vizek, ahol egyébként szoktak, hanem máshol. Hülyegyerek. Ilyen alapon ha Zalaegerszegen földrengés lenne a jövő héten, mondhatnád, hogy úgy kell a sok hülyének, minek vett olyan veszélyes helyen ingatlant! Remélem a hétköznapokban kevés ember áll veled szóba!

Marr 2010.07.20. 21:10:30

köcsög, lassú grouporama.

egyébként nincs valahol összegyűjtve a neten, hogy melyik faluba mennyi beton/habarcs/tégla kell?

interpreter 2010.07.20. 23:02:32

Ez semmi,kéthónap várakozás??!!!Egy kecskeméti hölgy ismerős Alsólajosi háza felrobban a gázpalacktól!
Groupama-Garancia a biztositója.A Groupama egyszerűen nem tudott mit kitalálni,csak egyszerűen nem fizet!
Ez 2009 októberében történt,a biztositó eltünt!
Mondom,semmit sem tudok a tulajdonos szemére vetni,nem volt gondatlan,nem történt szándékosság,egyszerűen nem akarnak fizetni!
Per lett a dologból,és a Groupama belső munkatársa elmondta:Lúzerek,szakmailag hozzánemértőek a kecskeméti zsaruk,és a kecskeméti tűzoltók!
A perben arra hivatkoztak,hogy a kecskeméti tűzoltók nem működtek velük együtt!!Nem mintha bármi hatása,ráhatása lenne az ügyfélnek egy tűzvizsgálatban,a tűzoltóság munkájában..
A tűzoltók elmondták,leirták ,hogy a Groupama egy külsős-a malév munkavédelmi tenderét megnyerő-volt bukott rendőrtisztekből alapitott kft.t kért fel a tűz vizsgálatára,akik több hónapra vizsgálták volna a tüzet.Bementek a kecskeméti tűzoltóságra,ahol azt hitték,hogy a Malévos email levelező rendszer látván hasraesnek elöttük.Nem igy történt,sértődve távoztak a kecskeméti tűzoltóság épületéből.
Ennek lett az eredménye,hogy a kecskeméti tűzoltóság "Nemegyüttműködésére"a Groupama megtagadta a kárkifizetést,annak ellenére,hogy nem tudták megindokolni,hogy mi alapján nem fizetnek,csak azt:a kecskeméti tűzoltók nem működtek velük együtt...:(
Jelenleg a Groupama intézményesitett csalást csinál,az állami szervek képtelenek ellenőrizni,kényszeriteni őket a törvények betartására!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.20. 23:22:07

@interpreter: Hát ezt az intézményesített csalást a legtöbb pénzügyi szerv csinálja.
Amúgy lenne eszköz betartatni velük a törvényt; épp csak senkinek nem érdeke, hogy rohadjanak meg a PSZÁF-fal meg az összefonódott képviselőkkel együtt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 06:31:29

@interpreter:
Ez semmi,kéthónap várakozás??!!!"
Ugyanaz, gázrobbanás, tulaj nem volt otthon
Másfél év után fizetett nagynehezen a biztositó. Mindenáron szerette volna bebizonyitani, hogy direkt robbantotta fel a lakásást a tulaj
A só az egészben, hogy az iratai is bennégtek, azt meg tudjuk mivel jár ha azt sem tudod bizonyitani, hogy te te vagy.
Segély, tb, APEH, vállakozás, lakhely bizonyítás stb.
Egy "nem életveszélyes" orvosi ellátást 3napig intéztünk el, mire valaki ránézett
Ha nincs autóm amivel hurcoltam mindenhova, nem is tudom mi lett volna vel.
Packázott vele rendesen a bürokrácia.

upci 2010.07.21. 07:13:11

nem tudom mit gondolnak a kedves kommentelők, akik szapulják azokat az embereket, akik szerintük ártérre építkeznek/vesznek házat... nálunk pl. sosem volt még árvíz, az ehhez hasonló legnagyobb esőzés is 1962ben volt az öregek szerint... azonban egy tónál lévő gátszakadás és szimplán a belvíz is igen nagy károkat okozott!
csiripeljen csak a panellakásából az, aki kizárólag a híradóban látta a vizet és egyáltalán nem tud együtt érezni másokkal :S

penelop 2010.07.21. 08:31:22

Kávét, cigit, verőfényest!
@upci: Egyetértek!

penelop 2010.07.21. 08:39:43

Kávét, cigit, verőfényest!
@upci: Egyetértek!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.21. 08:45:22

tegnap megkóstoltam a homárt! sőt, meg is ettem, grillezve. sütés előtt még élve megmutatták az áldozatott, szegény búsan integetett a csápjaival.

penelop 2010.07.21. 08:50:09

@penelop: CSAK EGYET AKARTAM, KETTŐ LETT BELŐLE !!!

A rája szarik rája 2010.07.21. 09:00:22

Ez már a hétvégi? Mert akkor no lájk, csak cry.

upci 2010.07.21. 09:01:52

@penelop: sose bánd, jó az így is, mással is így van az ember :D

penelop 2010.07.21. 09:10:29

@upci: 'Mással'az az igazi!

Rosszindulatú Vászka 2010.07.21. 09:14:02

Ez nem jó poszt, itt nem lehet vicceskedni :(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.21. 09:24:37

@penelop:
Most a csimotákról van szó, óder mi?
Amúgy szeva!
Ezer éve, meg egyebek!

2010.07.21. 10:49:23

@upci: az együttérzés és a józan paraszti ész más kategória. Az árvizek kapcsán volt a tévében beszélgetés egy felmérés kapcsán. Az embereknek elviszi az árvíz a házát, újjáépíti.. pár év múlva megint elviszi az árvíz... megint újjáépíti... és amikor harmadszorra viszi el a víz, akkor költözik el.
Igen, ilyen fafejű ostobán gondolkozunk. Az ősember még körültekintően megválasztotta a lakóhelyét, mert ha nem akkor a kardfogú tigris az első éjszaka megette volna.
A józan paraszti ésszel való meggondolás ma nem divat: árvízveszélyes területre NEM költözünk.
Ennyi.

kékia 2010.07.21. 10:59:30

Az a legnagyobb baj, hogy a ház félig VÁLYOG. Örüljetek, h. a biztosító egyáltalán szerződött Veletek/szüleiddel. Van olyan biztosító Mo-n, aki vályogházasokkal szóba sem áll. Legközelebb körültekintőbben vásárolni!

Xezs 2010.07.21. 11:06:39

@Kulics: Egyébként előbb-utóbb ezek a helyek maguktól is elnéptelenednek az árvíztől függetlenül. A fiatalok már elfele menekülnek az ilyen lerobbant falvakból és nem térnek vissza soha. Budapesten (de más nagyvárosban is) pl. meglepően sokan élnek olyan elsőgenerációs lakosok akik valamilyen faluból származtak el.

misterx 2010.07.21. 11:49:08

VÁLYOG...

Rengetegen dicsérik, mondván: környezetbarát, télen meleg, nyáron hűvös. Árvízben meg szellős... :(

Amikor 3 éve házat vettünk, rengeteg szépnek és jónak látszó házat láttunk, nagyon kedvező áron. Egytől egyig kiderült: vályog. Azt mondtam: inkább eladósodunk nyakig, de vályog nem kell! Lám, az élet (a károsultaknak részvétem) engem igazolt.

drazsé 2010.07.21. 12:17:16

@Kulics:

Felsőzsolcán árvíz ha jól tudom, 1974-ben volt utoljára, és akkor is sikerült megmenteni a települést

nem tudom, mi alapján kellett volna árvízveszélyesnek tartani a települést

@Xezs:

Felsőzsolca valami 3 km-re van Miskolctól, ami még továbbra is az ország harmadik legnagyobb városa
persze, tisztában vagyok vele, hogy budapesten kívül nincs élet, de azért akkor is...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 12:44:44

Hoppá hoppá, volt ez a kommentlista az éjjel 91 is, moderálunk, moderálunk?

Xezs 2010.07.21. 14:28:36

@drazsé: Felsőzsolca<>Miskolc

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.21. 15:34:16

@Xezs: komolyan az a tanácsod, hogy mindenki költözzön nagyvárosba? azért ezt gondold végig este, amikor hűvösebb lesz.

Xezs 2010.07.21. 15:46:46

@droid_: Nem feltétlenül nagyvárosba, de városba.

Falvakba nem éri meg semmit se telepíteni - se buszjáratot, se vasutat, se munkahelyet, egyszerűen azért mert kevesen lakják.

És mint fentebb írtam, ezek a helyek előbb-utóbb maguktól is elnéptelenednek, mert a fiatalok belátják hogy ott nem tudnak semmihez se kezdeni és költöznek a városokba.

Ez a folyamat nem most indult - nekem még nagyszüleim Tiszacsegén éltek, faterom ott született, de mikor még gyerek volt, beköltöztek nagyvárosba. Egész egyszerűen azért, mert Csegén már akkor sem volt elég munkahely.

Tetszik, nem tetszik ez a tendencia, én csak megemlítettem egy régen kezdődött, és mai napig tartó folyamatot.

Xezs 2010.07.21. 15:48:29

Ja és város alatt igazi várost értek, nem olyat amit annak nyilvánítottak de mégis falusias jellege van.

Majmász Gedeon 2010.07.21. 16:09:14

Levél Felsőzsolcáról

Jelentés a pokol tornácáról, Felsőzsolcáról, Kedves Barátaink! Itt vagyunk az új Pannon-tenger közepén. (Felsőzsolca, Toldi Miklós u. 11.) Azért ültem le írni nektek, mert amit a tv-ben és a hírekben láttok, hallotok, közel sem adja vissza azt az áldatlan állapotot, ami itt van. Amikor kitelepítettek bennünket, akkor a városból a cigányságot átvitték a miskolci "menekült táborokba". Addig is biztonságban voltak az elhagyott házak. Mi, magyarok egymáshoz menekültünk, és egymást fogadtuk be. Kitelepített az, akit nyilvántartásba vesznek Miskolcon.

Mi nem számítunk annak. Vannak olyan házak, amikben harmincan vannak a tetőtérben, mert a szomszédok átmenekültek az összedőlő házaikból. Míg a gátat építettük, láttuk, ahogy az apa a gyermekét hozza, a fiatal anya hátán meg egy lepedő-batyu a gyerek ruháival, és gázolnak a derékig érő vízben. Láttuk, ahogy a 80 éves bácsi minden erejét összeszedve vonszolja a földön a homokzsákot, hogy védje a vályogházát, amiből mára semmi nem maradt. Láttuk a nagymamát, ahogy ölben hozták ki a házából, egy szál hálóingben papucs vagy cipő nélkül. Mindenét elvitte a víz. Láttuk, ahogy az öreg nénike a kerítésbe kapaszkodik, hogy hagyják, ő itt akar meghalni, mert ez az élete. Láttunk csodálatos férfiakat, akik 13 fokos vízben állva, sportcipőben meg melegítőben rakták a homokzsákot, amit az asszonyok adogattak nekik. Láttunk egész utcákat megmozdulni és összefogni. Láttunk vagy 55 ezer homokzsákot megtölteni.

DE NEM LÁTTUNK EGY OLYAN EMBERT SEM, AKI TUDTA VOLNA, HOGY A GÁTAT HOVÁ RAKJUK.

A magyar azt mondja, fáj a szíve vagy megszakad a szíve. Mi ezeket látva sírva zsákoltunk. A városunk polgármestere szerint nálunk minden meg volt szervezve. Őt azonban el sem tudtuk érni. Egyszer ugyan felvették a telefont, amikor homokot kértünk, mert elfogyott, de közölték, hogy ők értekezletet tartanak és nem érnek rá. Jelenleg sehol nincs vezetékes víz, és nem megy el a szennyvíz, ezért vödrökbe végzik a dolgukat. Azt nem részletezem, hogy ezután a vödör tartalma hová kerül. Ettől kevésbé, de az elhullott, megfulladt háziállatoktól is nagy bűz lepi el a környéket a napok óta tartó meleg hatására. A vályogházak úgy rogytak össze, mint gyerekkori homokváraink, ha vízzel locsoltuk le őket. A 10-20 éves házakban meg beszakadtak a szobák.
Nálunk a nappaliban most csattogott át a mélytengeri ipari búvár. Ezekről teszünk majd fel képeket is nektek, hogy lássátok, mert amíg mi nem láttuk, nem is tudtuk elképzelni, hogy ilyen lehetséges. Amióta itt vagyunk a vízben, egy alkalommal kaptunk három szál megsavanyodott kolbászt, meg egy kiló kenyeret, ami másnapra megposhadt, mert a víz miatt nagy a páratartalom. Gondolkoztunk is, hogy azokat a rákokat meg halakat kéne megenni, amik az udvarunkon vertek tanyát. A részünkre szánt élelmiszert sátrakban tárolják a 35 fok melegben, és mire hozzájutunk, addigra megromlik.
Jó hír, hogy mindenkinek szép színe van, mert iszonyú erős a napsugárzás, ezért többen tarjagosra égtek. Ivóvizünk szerencsére van, mert egy hölgy az árvíz előtt betárolt saját ásványvizét szétosztotta közöttünk. Bűz terjeng mindenütt, mert a befolyt víznek nincs visszaútja, és elkezdett poshadni a belepusztult állatokkal együtt. Nagyon sokan egyik hónapról a másikra élnek, és nincsen pénzük arra, hogy szivattyút béreljenek. A legtöbb zsolcainak vagy nincs autója, vagy ereje - mivel idősek -, hogy 40 kilométeres kerülőúton jussanak be Miskolcra, ami légvonalban csak 3 kilométer. Csak hát beszakadt a híd, és nem tudunk arrafelé közlekedni. Tömegközlekedés még nincs. A jó hír, hogy nyitva van a bolt, és lehetne vásárolni, de a kisboltokban nincs kártyás fizetési lehetőség, a város egyetlen cash-automatája meg még víz alatt volt. Sok embert megharaptak a megvadult, elkóborolt kutyák, de szerencsére a nagy ár elvonultával ez már nem fenyeget. Este élesre töltött géppisztollyal járnak a rendőrök, mert a fosztogatást valahogyan meg kell fékezniük. A házainkból nem merünk elmenni, mert a kisebbség beígérte, hogy ha visszatérnek, az üres házakba fognak beköltözni. Na és onnan az Isten sem rakhatja ki őket. Félti mindenki azt a kicsit, ami megmaradt. Házhoz sem vizet, sem ételt nem hoznak, el kell érte menni az iskolába, ami innen vagy három kilométer, és nem mered itt hagyni a házad nyitva, mert az ajtók a víztől bedagadtak, és nem lehet bezárni ...
Információnk semmiről nincs. Nem tudjuk, hol lehetne ételhez jutni, nem tudjuk, mi lesz velünk. Sokunk azért is marad egy helyben, mert a kocsija is vízben áll vagy állt, és nem meri beindítani, vagy már nem is lehet. Többek közt a miénk is.
Drága Barátaink! Hallottuk, hogy segélyszállítmányokat küldtetek, amit nagyon hálásan köszönünk. A Máltai Szeretetszolgálati Központba továbbították, hogy azok jussanak hozzá, akinek szüksége a legnagyobb. Miután azonban ide semmi nem érkezik, ezért kérünk benneteket, most már az itt maradtakon segítsetek.

Utóirat: tengerparti ingatlan belső medencével eladó. Ez tréfa volt, mert már nincs könnyünk.

drazsé 2010.07.21. 16:46:52

@Xezs:

na nem mondod?

bizony, valóban nem egyenlő
mindösszesen csak a közvetlen közelében van, a helyes kifejezés ha jól tudom az "alvóváros"

és olyannyira nem akarnak ezek a települések elnéptelenedni, hogy mindezidáig (ez most vélhetően változni fog) a környékbeli településekkel egyetemben lakosságszáma nőtt

szeretnek kiköltözni a társasházakból az emberek, na

Xezs 2010.07.21. 16:49:35

@drazsé: Meg gondolom szeretnek homokzsákot is rakni. Így kerek az élet, ugye?

drazsé 2010.07.21. 17:09:39

@Xezs:

természetesen nem szeretnek - de ha jön a víz, akkor kénytelenek

itt teszem hozzá, hogy nem is annyira régen Miskolcon belül pakolták a homokzsákokat (Diósgyőrben), vagy pár évvel ezelőtt Szegeden, sőt mintha most is lettek volna homokzsákok Budapest egyes részein

az a sugallatod, hogya nagyváros megvéd a víztől, hogy a "falu" egyenes következménye az árvíz, alapjaiban hibás

Xezs 2010.07.21. 18:19:22

@drazsé: Nem sugalltam ilyet, ezt csak te képzelted bele.

Csak gondolkodj kicsit: hol fognak megelőző intézkedéseket hozni, illetve hova fognak jobban erőforrást csoportosítani ha valami katasztrófa következik be? Egy több százezres városba, vagy egy 5000 (vagy 500) lelket számláló kistelepülésre vagy faluba? Naugye.

Gazdaságilag racionális? Persze. Emberséges? Nem annyira. De ez van.

A város nem véd meg mindentől, de minél több embert érint egy probléma, annál biztosabb hogy foglalkozva lesz vele.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.21. 21:19:03

@Xezs: én pl. most költözöm egy megyeszékhelyről egy 5000 fős faluba (asszem falu), ahonnan pár km-re egy 2000 fős faluba (ill mellé) fogok bejárni dolgozni. Nem kapálni, informatikus vagyok, és a saját területén világélvonalbeli cég lesz a munkaadóm. És nehogy már a katasztrófáktól félve kelljen lakhelyet választani, mert akkor építhetne mindeni olyan kockát, mint a Fogarasi Árpi. Azért van a biztosítás, hogy ne kelljen egy házhoz 1000 köbméter vasbeton. Szerintem.

2010.07.22. 11:56:06

@drazsé: kösz, hogy sikerült a mostani árvízben érintett 599 településből pont Felsőzsolcát kiválasztanod, ahooz, hogy ellentmondhass nekem.
Valóban igazad van: ez az egy település eddig nem volt árvízveszélyes.
Az összes többi Tisza mellé épült meg igen.
Az általam hivatkozott tévériport általánosságban beszélt az emberek röghözkötöttségéről.
Így már tudod értelmezni a kommentemet ?

2010.07.22. 11:59:54

@droid_: ezt rosszul gondolod.
A Tisza folyót a múlt előtti században szabályozták, hogy nagyobb területeket tegyenek termővé és hajózni lehessen. Ezek mind mind gazdasági célok és közben elfeledkeztek arról, hogy a természet úgyis visszaveszi azt a területet ami az övé. Ez meg is fog történni ha fejreáll az emberiség akkor is.
Aki meg ész nélkül választ lakóhelyet azzal meg is fog történni az ami arra a tájra jellemző: Texasban például tornádó, árvízveszélyes területen meg árvíz.
Fogarasi Árpi atomkatasztrófát vizionált, erre felkészülni nyilván ostobaság. Az árvíz pedig valós veszély, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
Furcsa, hogy informatikusként neked nem megy a kategorizált és rendszerezett gondolkodás :)

drazsé 2010.07.22. 12:52:48

@Xezs:

hát, másként nem nagyon lehet szerintem értelmezni pont a magyarázó postodat, miszerint ugye gazdasági megfontolásokból megelőző intézkedéseket illetve katelhárítás csak a nagyvárosokban lesz

egyébként meg aha, persze, csakis

jut eszembe, a tendencia az legjobb ismereteim szerint erősen fordulóban már, bár mint kb mindenben, ezzel is le vagyunk maradva a "nyugat"-tól, megy szépen vissza a nép a kistelepülésekre (mert már lehet, közlekedés, kommunikáció, termelékenység, üzemnagyság, stb mind-mind lehetővé teszi)

@Kulics:

olvasd már el a rohadt postot legalább, kifejezetten Felsőzsolcáról szól, nem én választottam önkényesen...

árvízveszélyes helyre meg szép példa Ónod, ahol ugye az önkormányzat a maga módján felkészült, építettek saját gátat - ja, bocsánat, az illegális lenne, depónia az (külön gyönyörűséges történet az is)

Alikam 2010.07.22. 13:35:36

Groupama, micsoda egy buzi népv. Biztos valami ótvar buzi találta ki.

2010.07.22. 17:43:23

@microsite: Bocs, de én nem a médiából hallottam, hanem saját magam, mint károsult ügyfél, tapasztaltam. Nem a médiára kell fogni, hanem csinálni kell, ha már egyszer biztositó és beszedi a pénzt. Hogy kockázatos? Na és ? Mi nem kockázatos ma a mai világban? Szinte semmi nincs kockázat nélkül, még a gyalogos közlekedés is kockázattal jár. Végére egy megjegyzés, ha nem volna nyereséges akkor nem csinálnák. Ezért inkább nem kéne fényezni öket.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.07.22. 22:17:56

@Kulics: az utolsó mondatodat megmagyarázhatnád, hogy értsem, ha már megszólítottál. Én összefoglalom az állításaimat:
- semmire nem megoldás, ha mindenki városba költözik, még ha ez tendencia is (volt)
- természeti csapások ellen biztosítás kell, nem minden ellen védő építmények (akár közösségi, akár magán), azt meg hadd döntse el a biztosító (előre), hogy megéri-e neki a kockázat és mennyiért

Te viszont ha jól értem azt mondod, hogy akit csapás ért (érhet), az ész nélkül költözött (ugye egész Texas a te példádban, meg a szabályozott folyók x km-es környezete, de ilyen alapon pl. Kalifornia vagy egész Japán a földrengések miatt és ide lehetne citálni az elmúlt évek híradószereplőit együttvéve). Biztosítás szerinted akkor mire való? Ha eláztat a felső lakó, akkor ne ő fizesse a tapétát?

2010.07.23. 11:58:36

@droid_: "Te viszont ha jól értem azt mondod, hogy akit csapás ért (érhet), az ész nélkül költözött"
Rosszul érted. Pont az emberek csökönyös ragaszkodását kritizáltam, hogy háromszor kell elmosnia a házukat az árvíznek, amire végre elköltöznek.
Persze ma már szar a helyzet mert hét milliárdnyian élünk a Földön és már nem nagyon találni megfelelő üres vidéket az élethez. Igen az is vicces, hogy tornádós és földrengéses vidékeken élnek milliók. Ezek az emberek a dolgok természetéből fakadóan meg fogják szívni.
A biztosítás max. anyagi kárra jó, az életet nem adja vissza.

Xezs 2010.07.23. 14:51:42

@Kulics: A vitátokról a Gyalog-galopp egy jelenete jut eszembe, mikor a király magyarázza a fiának a királyság történetét:

"Amikor nekikezdtem, mindenütt csak mocsár volt. Mondta is a többi király: a bolond épít ide várat. Mégis felépítettem, hogy megmutassam nekik. De elnyelte a mocsár. Tehát építettem újat. Az is elsüllyedt. Építettem egy harmadikat. Az leégett, összedőlt, aztán süllyedt el. De a negyedik - az megmaradt."

sasmadar 2 2010.07.23. 22:11:25

Egy kedves hölgy ismerős Kecskeméten dolgozik,a kiskert téren,a fent nevezett társaságnál.
Egy baráti összejövetelen megdöbbentő dolgokat mesélt.
Igazgatói utasitás,hogy a kárszakértők addig húzzák a kárfelmérést,számolást,az egész kárügyintézést,amig tudják.
Ugyanez vonatkozik a kárügyintézőkre.
Ha milliós nagyságrendű a lakáskár,autómatikusan el kell utasitani.Sokan félnek a per idejétől,az ügyvéd által kért összegektől,és a birósági-szakértői megelőlegezett költségektől,igy sok esetben bejön.
Ha nagy az összeg-szintén felső utasitás-nem szabad elfogadni az elsőfokú itéletet,húzni kell addig,amig lehet.Ha másodfokon veszit a Groupama,el kell menni addig,mikor az ügyfél inkasszót kér,csak akkor,és csak is akkor utaják át a biróság által megitélt kártéritést.
Leesett az álam,ez a biztositó azért alakult,hogy becsapja a szerződőket!!!

repgépszerelő 2010.07.25. 16:11:55

@samadar 2: Ezt a direkt birósági-per húzásokat nekem is mesélte egy ismerős,ő meg egy volt Garanciástól hallotta,asszem talán "Gyovai",vagy "Gyévai" Jutka.a kecskemélti irodából.A fia sok bizositási okosságot csinált,igy minden oldalról ismrehetik a biztositási szakma minden részletét:))

kisbb 2010.08.23. 11:49:07

Én is hasonló cipőben járok és még ki tudja megmondani mennyi zsolcai család.
Én a Generalival birkózom.
Az újjáépítési támogatáshoz szükséges, hogy a biztosító megállapítsa az ingatlan kár összegét - szept. 05.-ig. Harmadik hónapja húzzák mindenki ügyét..tőlem is kértek olyan banki igazolást, amelyet már elküldtem a biztosítónak. Ezen a héten, amennyiben nem kapják össze magukat, lépéseket teszek. Kérem, hogy mások is tegyenek a saját érdekükben...

www.pszaf.hu/
süti beállítások módosítása