Tékozló Homár

Az ELMŰ-nek mindig igaza van?

2010.07.21. 14:52 | jackyll | 166 komment

Egy újabb naiv ügyfél, aki kénytelen lesz átállni havi leolvasásra, különben jövőre is triplázni fogják a fogyasztását, visszamenőleg úgysem nagyon lehet ellenőrizni:

Tudom, hogy válság van, érzem a bőrömön, de, hogy az elmü is rajtam akarjon meggazdagodni az már felháborít. Éves elszámolásban van a vilanyszámlám, most sokan mondhatnák miért nem olvasom le havonta és diktálom be. De ez eddig igy jó volt. Átlagos 60nm lakás, nincs villanybojler, energiatakarékosak az izzok, 2 éves dupla A-s a mosogép, a hütő, és a kilma, tehát igyekszem odafigyelni mindenre. A napokban megkaptam az elszámoló számlát az elmütöl, amelyen 250000! tulfogyasztás szerepel. Hát hirtelen levegöt sem kaptam a számla láttán. Évek ota az átlagos villanyfogyasztásunk 688KW/hó, ezt most megemelték 1480KW/hó-ra. Két éve semmi elektromos fogyasztót nem vásároltunk. A család már megtanulta rég, hogy feleslegesen ne égjen a villany, és a klima is csak estére van bekapcsolva.

Telefon azonnal az elmü ügyfélszolgálatára: Kérem itt valami baj van az ora bedöglött, ennyit akkor sem lehet elhasználni, ha egész nap hegesztenék. Amit mellesleg egyáltalán nem teszek, lévén hogy csak élünk a lakásban. Másfél órán keresztül kapcsolgattak ide-oda 6 ügyintézőnek mondtam el a problémám. És kapcsolt tovább az illetékeshez, akiröl kiderül mégsem illetékes, de tovább kapcsol az illetékeshez. Szerintem ülnek az irodában hatan, átszól az asztal felet a kollégának, „Józsi átkapcsolom hozzád öt perc múlva vedd fel” majd a Józsi meghallgatva a panaszom közli hogy mégsem ö az illetékes, és továbbkapcsol az Irénhez, közben arra várna hátha megunom és leteszem vagy esetleg megszakad a vonal. Egyik sem történt. Gonosz vagyok és kivártam a következő ügyintézőt és neki is elmondtam a gondom.

A 6-ik ügyintézö végre egy „müszakis kolléga” panaszom meghallgatása után közli velem, hogy a hiba nem lehet a villanyórában, csakis nálam, valamelyik készülék sokat fogyaszt. De ennyit lehetetlen válaszolom én hiszen az fel kellene tűnjön legalább a készüléknek le kellett volna égni ennyi áramtól, vagy ha a mosogép a hibás, akkor a centrifugának minimum 10.000-el kellene pörögnie, ha a klíma a hibás le kellene fagyasztanija. De a műszakis kolléga továbbra is köti az ebet a karohoz, a hiba csak nálam lehet, hiába kérem hogy vizsgálják meg az órát.

10 kérésemre közli, hogy az ügyfélszolgálatra fáradjak be fizessek be 8900 forint kaukciot, és 2-4 héten belül kijönnek leszerelik az orát elviszik vizsgálatra, ők vizsgálják, de úgyis ki fog derülni, hogy az óra jó, így bukom a 8900 forintot, és az elszámoló számlát is fizessem be feltétlenül, mert különben a villanyt is kikapcsolják.

Tehát jelenleg ott tartok bármit teszek csak az elmünek lehet igaza, és elképzelésem sincs hova fogyhat az a plusz 792kw.

Z’

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.21. 14:56:36

"Gonosz vagyok és kivártam a következő ügyintézőt és neki is elmondtam a gondom." ... Sátáni kacaj...

PITTA 2010.07.21. 14:58:02

Vagy a vizsgálat azt fogja kihozni hogy rámágneseztél az órára hogy csalj és ezért mért többet. így még pluszban meg is büntetnek. A leszereléskor nagyon figyelj hogy a plomba jó-e és hogy tényleg lezárja amikor elviszi a szerelő, nem csak beledobja egy dobozba.
Előtte még pár kép sem árt az óráról, esetleg makró a plombáról.

Dr. Kix 2010.07.21. 14:59:42

Szopóálarcot fel!

fiktiv állat 2010.07.21. 15:02:26

Azért a 688KWH nálam már kiverte a biztosítékot...

gelsystem 2010.07.21. 15:02:50

a villanyórán van-e leeresztő csavar-e????
.
áramot csak kistermelőtől

Smacika 2010.07.21. 15:03:27

Nekem a 65000 elszámoló uán is felszaladt a szemöldököm, nemhogy negyedmilcsi után.
Én pl. 16ezret cengettem idáig, idén májustól 20ezer lett a számla.
Szerintem mindenkit szopat a szolgáltatója, mert nálunk sem lett több elektromos cucc, sőt energiatakarékosabb lett a hűtő meg a mosógép is.
A használat is ugyanannyi mint idáig volt, mert nem mosok napi hatszor, és nem a hűtőgépet használom klímának, klímánk sincs.
Nem kell ezt érteni, csak fizetni, hogy rohadjon meg az e-on is az élművel egy napon.

gelsystem 2010.07.21. 15:03:50

ja: nyócadik..........utas, a benzínkutas!

Arep 2010.07.21. 15:06:13

Nézd meg, hogy 1 nap alatt mennyi fogyasztást mutat. Azt is megpróbálhatod, hogy kikapcsolsz mindent, és nézed, h pörög-e tovább az óra. Vagy pedig kapcsolj le mindent, utána tegyél be egy 100w-os izzót és nézd meg, h 10 perc alatt mennyit fogyaszt. Amennyiben az izzóra kijön, h 200w-ot eszik, valószínűleg az óra a rossz.

Palkovics Ede 2010.07.21. 15:06:29

"Évek ota az átlagos villanyfogyasztásunk 688KW/hó, ezt most megemelték 1480KW/hó-ra."
(Helyesen KWh)
Jézus! Mit üzemeltetsz 60nm-en?
Ugyanekkora lakásban, energiatakarékos gépek és izzók hiányában, klímával nem tudtuk a kici caláddal még a 150KWh-t sem átlépni.

schnee 2010.07.21. 15:07:26

bakker 688 kWh és 60 nm-es lakás? Mi van abban? Szerver központ? A családiházamban nem fogyasztok ennyit, pedig nincs is dupla A-s mosógépem csak tripla Z-s :)

parapali 2010.07.21. 15:07:46

Fontos hogy gyorsan dönts mert csak az elöző számlát korrigálják ha ne aggy isten rossz az órád!:D

Jokkura 2010.07.21. 15:08:06

Közvetlen fal szomszédod van-e ?
Esetleg a vezetékeket "megszimatolni" nincs -e véletlenül(!) megcsapolva.
Összes fogyasztó lekapcs, egyenként és külön vissza (tesztüzem) .Tudom sokidő ,meg számolás,de olcsobb mint az Elmű-Óra játék. Ha ez sem segít akkor Mérésügyi Hivataltól kérj egy telefonos segítséget,és annak az infó birtokába értekezz az ELMÜ-vel .Mondjuk én nyertem csatát/pert az ELMÜ-vel szemben :) Azóta engemet ott nagyon szeressenek :)

homár molla 2010.07.21. 15:09:11

688 KWh/hó, 60 nm? az ügyfél gyakorlatilag biztosan füvet termeszt. vagy nehézvizet állít elő, de azt meg minek.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.07.21. 15:09:54

2 éve nekem is kijött egy 60ezres elszámoló. Mellékelve a levél, hogy 500-ról 600kWh-ra emelik az átalányt.
Átálltunk havi leolvasásra, azóta egyetlen egyszer ment 400kWh fölé a fogyasztásunk. Pedig azóta plusz fogyasztók is bekerültek a lakásba...
Ajánlom mindenkinek a havi leolvasást, simán százezres különbség is lehet a különbség évente.

Palkovics Ede 2010.07.21. 15:10:00

A kaukció az olyan, mint a foklaló- előlek-biztosítég?

gftamas 2010.07.21. 15:10:46

Már bocsánat, de egy 60 m2-es lakásra 688 kWh/hó átlagos fogyasztás? Nekem 140 m2-es lakással, pontosabban családi házzal, 5 fős családdal nem megy 380 Kwh fölé. Egyébként rokonságomban már volt ilyen óra bemérős sztori, és az ELMŰ elismerte az óra hibáját, bár kicsit hadakozni kellett, hogy mekkora összeget engedjen el egy 380 ezres számlából, de végül viszonylag korrektül zárult a dolog. Azért előtte én figyelném az órát, hogy mennyi fogyasztást mutat naponta, hátha tényleg van egy kissé zárlatos gép a háztartásban, ami valóban zabálja titokban az áramot....

Terézágyú 2010.07.21. 15:15:36

Bocs, de évenként ugyebár csak leolvassa az elmü is... akkor nem tűnt fel, hogy most sokkal többel nőtt, mint a korábbi években?

napalm 2010.07.21. 15:16:17

én már átálltam havi leolvasásra.
interneten berögzít, öröm, bógóccsá'.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.07.21. 15:18:19

@Terézágyú: nem olvassa le minden évben, csak saccolja a leolvasó bácsi otthon, a fotelből.
Ha alákóstol, és következő évben tényleg leolvassák, akkor az elszámolás vége pontos lesz, de csak ha nem vesszük figyelembe az utolsó évi áremelést. Pfff...

Sokorai_Atala 2010.07.21. 15:31:38

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: kb én is ezt jártam végig kb. 2 éve. Átalánydíj éves. 45.000,- plusz, fel akarták emelni, aznap fax telefon (ugye tetszenek rögzíteni az elhangzottakat kérdéssel indítva): mai naptól annyit, fizetnék, amit az óra mutat. 2 év alatt egyszer sem értem el azt a mennyiséget, amit átalánydíjas koromban fizettem. Tehát havonta is kevesebbet fizetek és nincs rettenet elszámolószámla:) Hozzáteszem nem lett olcsóbb 2 év alatt az áram és az áfa.

Sokorai_Atala 2010.07.21. 15:33:28

@napalm: igen én is, de néha még küldenek borzasztó jó akciókat, hogy térják már át az évesre mert az milyen jó nekem:)

Koholmány 2010.07.21. 15:44:49

Itt valami nem kerek.. Már a havi átlagos 688 érték is baromi sok. Valamit a posztoló elhallgat, vagy valamelyik családtag tényleg füvet termeszt a sufniban.

Koholmány 2010.07.21. 15:46:00

@gftamas: Vagy csak a szomszéd kötötte rájuk a fogyasztásukat :D

randomuser1 2010.07.21. 15:46:30

nem mintha régen annak a cégnek dolgoztam volna aki az elmű ügyfélszolgálatát csinálta, de pár éve még nagyon lekesen tettek mindenki éves általányba mert az kényelmes(a cégnek), igaz, aki fapofával fizetget 30 ezer fölötti villanyszámlákat zokszó nélkül az energiatakarékos villanylámpák árnyékában, annak nem is értem miért gond egy negyedmilliós bónuszcsekk...

Gépkocsifőfékmunkahengerkiegyenlítőtartálytömítés 2010.07.21. 15:49:41

Néz be minden szekrénybe ne e nő valahol vadkender :)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.21. 15:51:49

Nalunk is durvan felment a villanyszamla. Allitolag az elmu is mint a bankok elkezdett "céltartalékot" kepezni a nem fizeto ugyfelek utan, csak eppen ezt egyenletesen elosztjak a fizeto ugyfeleken. Nem tudom ellenorizni, elegge kacsagyanus, de teny hogy eldurvult a szamla ugy, hogy 3 eve semmi uj cuccunk nem lett.

goes 2010.07.21. 15:55:55

Átlagos 62nm-es lakásomban havi 100 kWh a fogyasztás. Szerintem te reggeltől estig hegesztesz.

franxepe 2010.07.21. 15:56:54

Hat tenyleg kicsit sok a 688 kWh... elozo alberletemben nem volt gaz, csak villany, azzal foztunk meg futottunk, 250 kWh/honapot fizettunk es meg 25000et vissza is kaptunk az elszamolaskor
(igaz kicsi garzon, ketten laktunk benne).
mellesleg a posztolo nem nezte meg a villanyora allasat amikor mar tudta hogy kozeleg a fizetes idopontja? szuleim otthon kethetente figyelik a gazorat, nehogy valami meglepetes erje oket...

anarch 2010.07.21. 15:57:43

Valaki a családból egyébként odament az órához és megnézte, hogy ténylegesen az az érték van rajta mint amit az ELMŰ állít? Csak mert nálam volt olyan hogy a leolvasó ember felcserélte két vízórának a sorozatszámát és a hozzá tartozó óraállást, majd kihozták hogy röpke hónap alatt a plafonig feltöltöttem a lakást vízzel... háromszor. De hamar elismerték, hogy bocsika leolvasó ember hibázott és új csekket küldtek. Szóval, érdemes lenne megnézni, hogy a mért adatok stimmelnek-e. S ha igen akkor lehet fogyasztásmérőt kapni amivel az egyes konnektorokba dugott cuccokat végig lehet méregetni, hátha valamelyik ipari lézerként funkcionál :). Ha mégsem akkor a drótozásnál lehet áramtolvajok után kutakodni.

Zorro2007 2010.07.21. 15:59:08

Nálunk 3 gyerek mellett kb 4000kWh az éves fogyasztás.
688kWh/hó...nem semmi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.21. 16:01:06

Legyen két átlagos, 4,5 kW-os klíma, klíma, az 9 kW óránként, az 216 kWh/nap, 6480 kWh/hó, ha tavasszal és ősszel kiegészítő fűtésként is működik, az 8 hónap, télen 2-3 villanyradiátor, meg egy plazmatévé és két fagyasztószekrény, meg az elektromos főzőlap és a sütő, meg a zasszony minden nap hajszárítózik...

csillagház 2010.07.21. 16:07:46

Az Elmú (is) gyalázatos banda, arra vigyázz, ha lecserélik a MÉRŐT, akkor előtte kérj hivatalos leolvasást, két tanú jelenlétében. Szerkessz hivatalos okiratot, hogy a MÉRŐN mennyi az óra állása és érintetlen a plomba, mert különben úgy viszik el, leolvasás nélkül és utólag büntetésből százezret fognak követelni! Velem ezt megtették. Ha száz évig élek, se tudnék ennyit elfogyasztani (egy személy, se bojler, se mikró, se gépek, csak világítási áram).

csillagház 2010.07.21. 16:13:45

@Terézágyú: hát én most vesztem össze a mocskokkal, mert a jó felhasználói névvel és jelszóval ötször nem engedett be az ügyfélportálra az ELMÜ dög szervere. Zárolták, aztán feloldották, de már nem érdekel, diktálok telefonon havonta. Évekig működött, de most megváltoztatták az időpontot, ettől behülyült a szerverük. Ja és megadták, hol van a jelszóemlékeztető, egy frászt, azt az oldalt a Gugli se imeri. MINÉL TÖBB BÜNTETÉS, ANNÁL NAGYOBB PROFIT, EZ A CÉLJUK! Az ügyfél rohadjon meg.

Jólfelhúztammagam 2010.07.21. 16:15:05

688kWh/hó??? Nekünk a 150nm-es családi házban van 250 pedig megy pár fogyasztó és még a sütőnk is villanyos, de még ezt a 250-et is sokallom.

Majd jól bevizsgálja az órát az ELMŰ, és ha ki fog derülni, hogy korábbi lemágnesezés miatt forog többet, akkor még egy jó vastag büntetést is rávernek a posztolóra. Nemrég volt ilyen eset ugyanitt a Homáron.

Pema 2010.07.21. 16:16:05

Nem bííírom sajnálni a posztolót :)
Megérdemli....

vape 2010.07.21. 16:18:40

Ez a 688 kWh nálunk is kb. 3,5 havi fogyasztást jelent (69 m2-es lakás, négytagú család). Klíma nincs, de van elektromos tűzhely meg sütő.

Posztolóéknál tényleg éjjel-nappal mehet minden fogyasztó, klímát, tv-t, számítógépet is beleértve...

Koholmány 2010.07.21. 16:21:18

@Kitalátor feljegyzetei: hát nem tom, ha nyáron este 25 van és arra ráklímázik az illető, akkor 15 fokban fagyjon meg!!
És fizessen 250 ezret ;)

.lll. 2010.07.21. 16:26:10

csanem a vietkong hien posztja ez?

Xezs 2010.07.21. 16:57:09

"6-ik" Azért ez így erős.

Mindenesetre az ELMŰnek valóban igaza van. Ennyit olvastak le, ennyit kell fizetni, de ezt csak akkor, ha az óra valóban jó. Egy normális háztartásban egyébként illik tudni, hogy mennyi a havi fogyasztás.

Ajánlok valamit: Vehetsz boltban kb. 3-4000 Ft-ért fogyasztásmérőt, azt rádugdosod az eszközeidre (lehetőleg minél tovább) aztán kiderül hogy melyik zabálja az áramot.

Ha egyik se, akkor vitetheted be a villanyórát, de ha potyára vitték be akkor bukod a kauciót. Ez szerintem érthető az ELMŰ részéről, mert ha nem így lenne, minden félbolond vinné vissza hogy addig se kelljen fizetni.

Xezs 2010.07.21. 16:58:48

Ja és még valami: Mindenkinek joga van a havi részszámláját módosíttatni. Ezt egy telefonnal el lehet intézni. Tehát ha többet fizet szerinte mint kellene akkor lejjebb lehet vitetni. Csak aztán ne legyen sírás ha időszak végén mégsem volt elég a részszámla és sokat kell ráfizetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 17:26:27

"ők vizsgálják, de úgyis ki fog derülni, hogy az óra jó, így bukom a 8900 forintot, és az elszámoló számlát is "
Szerintem kérj független szakértőt, majd fogyvéd.

Vagy lopják esetleg az áramod... Ha a vellanyóra után lehetne valahogy... de még ez is nagyon scifi lenne...

Amúgy a cím rosszul van írva.
A helyes
"Az ELMÜ-nek mindig igaza van."
Szerintük.
Kapják be.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 17:28:01

@Xezs: B+ az nem tűnt fel, hogy ha hirtelen 250000-re ugrik mondjuk havi 20-ról (mondtam valamit) a számla, akkor ott valami faszság van?

Az meg természetes, hogy az óra "jó" lesz, hiszen az ELMÜ vizsgálja be.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.07.21. 17:44:18

Mi az istent csináltok 688kWh árammal?! Baszki, nekem max. 110! Igaz, nincs klímám, nem is lesz, mindenhol LED-es izzók vannak, és semmi sincs soha még standby-ban sem. De ha nem lennék ilyem smucig, akkor sem lenne 200 fölött!

Szerintem a posztoló sincs tisztában a valódi fogyasztásával. Amúgy meg a blogomban van egy jó cikk a villanyóra-hibáról.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 17:51:17

Kedves Z!
Tessék elővenni az 1 évvel korábbi elszámoló számlát és az időközben kiküldötteket, összevetni az óraállásokat,kiszámolni a fogyasztást, ellenőrizni az óra állását és aztán reklamálni
Az elmű oldalán ott a fogysztás szerinti kwh/Ft+a kulünböző "szerkezetátalakitás"+alapdij

ELMŰ spiller,de nem igy

Szerintem a poszttolónak nincs igaza

Igy jártam a gázművekkel én is,csak nem reklamáltam hanem részletet kértem és kaptam
Korábbi és a mostani óraállást ellenőriztem, stimmelt a fogyasztásom

Látnok14 2010.07.21. 17:56:46

@Palkovics Ede:
Edém, tanultál te magyarul, vagy csak szimplán hülye vagy?
Egy mondatban öt hiba. Ez már szinte világcsúcs.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 17:57:57

@franxepe:
otthon kethetente figyelik a gazorat"
Mint Gyurcsány mama Pápán

És mennyit fizetett volna ha nem benzines fűnyirót vesz a Brikóban...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 18:01:00

@Kitalátor feljegyzetei:
4.5kwh, klimánál a hűtésre és nem a villanyfogyasztására vonatkozik /?/

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 18:05:47

@csillagház:
Nono!
4 fogyasztási hely 5 villanyóráját irogatom onlány és nem volt gondom
Elöször pedig IT skac létemre elkeveredtem és a telefonba nagy kedvességgel vezérelt egy helpdeszkes hölgy
Ma meg felhivtak, mert 3 napja bejelentettem hogy a kismegszakitó alatt égett a vezeték, percre pontosan érkeztek és nem kezdték azzal hogy megszopassanak
Persze jó homáros létemre szemem mint a sasé figyelt :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 18:07:53

@horex: Akkor neked csak mákod volt :)

Egyébként valld be, hogy csak ingyen telefonszexet akartál a Helpdesk-es kiscsajjal :D

Xezs 2010.07.21. 18:11:07

@ColT: Nem érted. Az ügyfél részszámlákat fizetett. Ilyenkor előfordulhat simán egy negyedmillás végszámla.

Az a baj hogy a legtöbb embernek fingja sincs a részszámla és az elszámoló számla közti különbségről.

Tudom, mert 1 évig áramszolgáltatónál dolgoztam.

@Darren79: LEDes izzók? És azok jók? Ahogy néztem borzasztó drágák és a legkomolyabbnak a fényereje is egy 15W-os hagyományos égő fényerejével egyezik meg, az meg lófaszka.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 18:12:48

@ColT:
A helyes
"Az ELMÜ-nek mindig igaza van."
Igy se helyes
a mŰvek hosszú Ű

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 18:15:25

@ColT: Mit mondjak?
Tényleg kellemesen elheherésztünk
Javallani fogom az ELMŰ-nek, webkamera is legyen a telefon mellé

Disznó Úr 2010.07.21. 18:15:37

Azt javaslom, hogy az egész történetet írd meg egyrészt az ELMŰ vezérigazgatója részére (kiadja majd valakinek, de legalább elvben foglalkoznak vele), valamint a Magyar Energia Hivatal részére.
Esetleg a fogyasztóvédelem sem árt.

Így legalább nyoma lesz a dolognak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 18:21:49

@Xezs: LED-es izzó lóbalzsam Jellemzően egy pontra világit, a helyiség többi része söét, nincs szórt fény
Ha spórolás akkor 7-27W-os kompakt kell, de sűrűkapcsolgatós helyre hagyományos égőt

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.21. 18:35:05

Az volt már, hogy ha fölborítod, orrán-száján dőlni fog az olaj?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 18:48:47

@horex: Pitsába :D

@Xezs: Na most nekem az a bibi, hogy eddig az éves számlájuk is kezelhető méretű volt. Most meg hirtelen nem. Ok nélkül.
Sajnos én az áramszolgáltatókról lazán feltételezem, hgy valamit benéz egy alkalmazott, a cég meg beszik rá, hogy hiba volt-e, megvágja az ügyfelet, mert megteheti.

Xezs 2010.07.21. 19:15:09

@ColT: Én azt javaslom, hogy figyelgesd mondjuk havonta hogy mennyi az óraállásod és számolgasd ki a különbséget. Ha úgy gondolod hogy nem létezik, hogy egy hónap alatt X kWh-t fogyasztasz akkor fogyasztásmérővel végig tudod méricskélni hogy mi mennyit fogyaszt (illetve csak azokat amiknek villásdugójuk van) aztán levonod a következtetést és aszerint cselekszel.

Az hogy egy alkalmazott benéz valamit, teljesen természetes. Csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit.

Az viszont hülyeség hogy a cég megvágja az ügyfelet - gondolj a cég helyébe: Y-t mutat az óra, akkor annyit fizetsz. Ő nem tudja hogy lakáson belül mit használsz, mi van ha egyik évről a másikra új hobbit találtál és vasidomokat hegesztgetsz össze?

Még ha valaki nem is jelenti be havonta az óraállást, azért érdemes 2-3 havonta megnézni hogy mit mutat az óra (ez igaz a gázórára, vízórára is).

Sőt mondok jobbat, az ELMŰ felelőssége és hatásköre az ELMŰ által felszerelt villanyóráig terjed. Onnantól kezdve, ha nálad zárlatos a falban a hálózat és évek múlva derül ki, neked ki kell fizetned az elpazarolt áramot, mert nem a szolgáltató hibájából következett be a meghibásodás, az áram pedig el lett fogyasztva.

Szóval körültekintéssel sok problémát meg lehet oldani.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.21. 20:12:57

Annyit kell fogyasztani, hogy egy év alatt átforduljon az óra.

Mylady 2010.07.21. 20:23:54

A havi átalányos-éves elszámolós kollegáknak üzenem: a hasonlók elkerülése végett érdemes egy füzetbe vagy excel táblába minden hó végén rögziteni az óraállást. Villámgyorsan kibukik, ha megugrik a fogyasztás és rögtön utána lehet járni. Ezzel relative kis veszteséggel megúszható a dolog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 20:30:19

@Xezs: Hát szóval a franc tudja, mitől lehet ez a hirtelen megugrás.

A másik problema hogy maga a szolgáltató vizsgálja be az órát.
Azért ez több, mint kifogásolható.

igazságos 2010.07.21. 20:32:36

Az ELMŰ-nek mindig igaza van?

Persze. Csak egy lúzer kérdezhet ilyet. Aki egyszer a látómezejébe kerül, az ne számítson semmi jóra. Azt hittem, ezt már mindenki tudja.

Xezs 2010.07.21. 20:33:54

@Mylady: A havi diktálósoknak is hasznos, érdekes dolgok bukhatnak ki ha visszamenőlegesen megvannak az adatok.

@ColT: Ők vizsgálják be de ők sem hülyék hogy magukra szabadítsák a fogyasztóvédelmet. Hidd el hogy nem abból akarnak meggazdagodni hogy direkt jónak minősítenek egy rossz órát.

Megdobbent 2010.07.21. 20:41:35

Szerintem az elmu rosszban santikal. Gyanus rajta a malaclopo kabat es a gunyos kacaj. Meg az a kez dorzsolgetes.

El kell kapni a nyavajast, es elagyabugyalni!

Amugy lehet azt kivanni az elmunek, hogy rohadjon szenne? Mert akkor elnek a lehetoseggel.

dedalon74 2010.07.21. 21:01:39

Fenyegesd meg őket, hogy átmész a T csoporthoz áramot venni(igaz az is szopó lenne, melyik nem az???), egyébként meg ne hegessz a klíma alatt kendert...

zsoci 2010.07.21. 21:14:18

A 6xx kwh telejesen normális. mi 0 95m2-en kb950-et fogyaztunk. Nem sok ez , én tuti nem fogok azzal szarozni hogy mindig a villanyt kapcsolgassam. Basszus azért van hogy világitson. Hazajövök felkapcsolom mikor lefeszünk lekapcs.

zsoci 2010.07.21. 21:15:40

Ja még azt akartam, hogy egy hibá gép simán megeheti az elmű álatal hiányolt. Pl ha a klima rosz akkor pont hogy nem nem hűt csak fogyaszt. Éves karbantartás volt?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 21:43:40

@Xezs: A fogyvéd azért nem sűrűn bünteti az ilyen nagy szolgáltatókat...

Engem pl. az e-on szopat. Be lehet kötni a meglavő tápra egy villanybojlert? 1. körben siimán.
Aztán azóta nem lehet.
Mert nem bírja el a táp.
OK, öreg a ház meg a hálózat, de egész addig elbírta...?
Meg nappalin is elbírja, csak ha mellé feltennének egy vezérelt mérőt, az lenne baj...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.21. 21:44:55

@zsoci: Ebben a kurva melegben eléggé feltűnne, ha nem hűt a klíma :D

labi 2010.07.21. 21:46:47

mert nekem elektromos fűtésem van, de télen se volt ennyi. Mármint a "normális átlagosa" :)

amúgy havonta beírom az óraállást a zinternyetten, és nem izgulok mindenféle elszámolgatás miatt. Ha valami gond van, azonnal feltűnik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 21:48:10

@lófő:
Hient sunáznám, de minimum diszkréten szopatnám, csak ugy kendő alatt egy étteremben
Az se baj ha csak a toilett áll rendelkezésre
Bocs hogy offoltam

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.21. 21:52:53

@zsoci:
mikor lefeszünk lekapcs"

Az ilyen csóró mér hasznlja egyáltalán a villanyt?
Nálam éjjel is megy a pc, a kompakt f.cső, és a ventilátor
Ha halászlét kivánok felfűtöm a 2x50m-es medencét, s bedobálom a hallét

Secnir 2010.07.21. 22:22:05

688 kwh az kb 29000 ft
1480 kwh az kb 63000 ft

egy év alatt állítólag összegyűlt 250.000 ft túlfogyasztásod. az olyan 5900 kwh. tehát 496 kwh/hó
688 + 496 != 1480
szvsz előszőr nézd meg azt a számlát mégegyszer
valahol ott lesz a kutya elásva.
meg a villanyóraleolvasó is.

Megdobbent 2010.07.22. 00:33:48

@horex: nekem 4 eve megy a nehezvizkeszito masina a szekrenyben, megsem rinyalok, igaz a szomszedom eves leolvason van (688KW/hó atlaggal), ugyhogy egy picit atmaszatolok tole is...

Ez meg itt sir, argh ;>

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.22. 03:37:23

Az éjszakai post vajon mi???!!!!!

Shinjuku 2010.07.22. 04:27:05

szeintem le kell cserelni a bimetalos cuccokat mind csippesre es akkor kevesebbet fog fogyasztani...

Mylady 2010.07.22. 06:13:15

@Xezs: persze, de aki havonta diktál, az látja havonta
aki éves elszámoláson van, annak legtöbbször eszébe sem jut nézegetni
legfeljebb leolvasáskor meghökken

más
tegnap a szomszéd bácsi kinyitotta a villanyóra szekrényt, mondván ha zárva van, nem tudják leolvasni ha nem vagyunk itthon
most erősen gondolkodom, hogy szóljak nekik, vagy csak úgy magamtól zárjam be?
mert nekem nem tetszik, hogy nyitva van

upci 2010.07.22. 06:16:43

az van, hogy lehetne új poszt, mert nekem ma ingyen van!!! ugye @Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): ? :)

A rája szarik rája 2010.07.22. 07:00:01

Az ELMÜ az Svédországban hogy működik?

Rosszindulatú Vászka 2010.07.22. 07:00:55

@horex: mer igénytelen vagy, többet nem is csetelek veled. Hallé mi? Meg halászlékocka? Mink mindég frissen fogott északi tengeri lazacbúl főzzük a halászlét, sűríteni meg beluga kaviárral meg cápauszonynal szoktuk. Mer nem vagyunk prolik. Ellembe az árammal spórolunk, mer mostan tökre trendy (vagy trendee?) környezettudatosan élni. Nemám légkondi, ami zabájja a delejet a falbúl jövőt, hanem ha melegem van, beállok a merci kabrióval a hálószobába és fúlra felkapcsolom a légkondiját. Inkább az arabok olaja foggyon, mint a jó magyar atomáram. Legalábbis addig, míg az Uralkodó el nem intézi, hogy legyen nálunk is sok szélerőmű farm. A diadalmas hideg szelek árama már persze más lesz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.22. 07:18:27

@Rosszindulatú Vászka:
Én vagyok az igénytelen, te meg a környezetudatos, mi??
Ha te betolod a Mercid hűteni, télen mit tolsz be fűteni?
Én a nagy magyar szürkemarhát, hogy segitsem magyar gazdákat.
És ha lehült,merugye ha hőt ad le akkor lehül, ujabb szürkemarhát tolok a nappaliba és persze kisebb borjukat a kisebb szobákba
Vegyél magyar árut!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.07.22. 07:37:33

Ez az úgynevezett rablás, nem?
Kéne alapítani egy áramszolgáltatót, és csinálhatnám én is. Csak nincs miből. :(

ClearWater 2010.07.22. 08:12:07

Esti miért is légkondizol?

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.07.22. 08:22:07

@Mylady: sőt, buta excel még ki is számolja, hogy mennyi lesz a számla
mert ez ilyen kis egyszerű lélek

Caprica99 2010.07.22. 08:23:11

Nálunk az előzőekben felsoroltakhoz képest még villanyboyler is van, a sütő is villannyal müxik, de 190-200 kwh volt eddig a max.havi fogyasztás.

Mint már előttem páran írták: havi leolvasás!!!

SimiTomi 2010.07.22. 08:39:16

Hmm, nem értem, bár nálunk nincs klíma, de feleségem egész nap otthon van a gyerekkel, tévé is megy legalább egy egész nap, mosni is kell a gyerek ruháit elég gyakran, elektromos a tűzhely is - de 250 kwh-nál többet még nem nagyon kellett befizetnem egy hónapban...

SimiTomi 2010.07.22. 08:54:17

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: Esetleg javaslom mindenkinek a www.elmu.hu oldalon a regisztrációt, online kell bejelenteni a mérőállást, azonnal ki is számolja a rendszer a számlát, s vissza is lehet keresni hónapokra visszamenőleg a mérőállásokat...

A rája szarik rája 2010.07.22. 09:00:07

1. Meleg van.
2. Nagyon.
3. 9:00 van.
4. Nincs új poszt.
5. Ez már akkor a hétvégi lesz.
6. Ez így nem jó.
7. Nem lesze meleg, nincs strand.
8. Ezt kell olvasni.
9. Ébresztő, szily.
10. Új posztot!
11. Most!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:23:29

@horex: Jobb a hatásfoka 100%-nál? Beszerelek hatot és visszafelé pörög a Forgómorgó?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:26:05

@horex: A kompakt fénycső fogyasztása állandó, fényereje minden üzemórával csökken.
A karbidlámpa a legjobb!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:31:05

Az volt már, hogy ez a poszt kísértetiesen emlékeztet a tegnapira?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:38:42

Sikerül ötödszörre is magam alá csinálnom? A Homárék le akarják építeni az olvasókat?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:42:22

@A rája szarik rája:
1. Igen.
2. Igen.
3. Már nem.
4. Nincs hát.
5. Tartok tőle.
6. Nem hát.
7. De!
8. Nem muszáj. Könyvet is lehet.
9. Alszik?
10. Poszt humusz?
11. "Ej, ráérünk arra még!"
12. Meg hát!

Palkovics Ede 2010.07.22. 09:47:49

@Látnok14: Ha látnok vagy, neked ezt tudnod kellene.:-) A fiamot nem értem, ha a 14 az életkorod, akkor biza' fordított a felállás.
Az, hogy valaki tud magyarul, még nem jelenti automatikusan, hogy tud heJesen írni.
5 hiba szerintem csak 4. Valaki érti a tréfát, valaki nem szereti.
Szép napot!:-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 09:51:11

Megjegyzem, ez a poszt kísértetiesen hasonlít a tegnapira.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 09:52:09

@Palkovics Ede: Nekem is négy, illetve nyolc, de lehetne már egy kábeles-mammeres-BMW-s poszt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.22. 09:54:27

egy elektromos funyiro azert mekkdobhatja a szamlat

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.22. 09:56:32

@Kitalátor feljegyzetei:
Micsoda-micsoda?
Aszontam, hogy a klima teljesitményében a meghatározó kw szám a hűtőteljesitényre vonatkozik, ha igaz
Én sem gondoltam volna, de okos klimás probálta elmagyarázni

Adott egy 14kw-os klima, az 60A-t venne fel a villamos teljesitménynek vennénk, és óránkánt 700Ft, havi 500ezerFt-ot fogyasztana, mégis elmegy 20A-es automatán

penelop 2010.07.22. 09:59:49

@upci: Mitől e kiváltság? Nem igazság!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:03:41

@hagyma:
Pláne, mikor olajat kell benne cserélni.
Na akkor pörög a villanyóra rendesen.
Ha felfordítod, akkor tekeri a legjobban az órát!

SiKom 2010.07.22. 10:08:06

55 m2, villamos sütő, néha légkondi, ez havonta kb. 220 kWh, de csak a sok elektromos kütyü miatt (standby).

A havi 680 kWh furcsa, még ha boiler is van. A boiler miért nincs "éjszakai áramon" ???

SiKom 2010.07.22. 10:10:30

@Mylady:
"A havi átalányos-éves elszámolós kollegáknak üzenem: a hasonlók elkerülése végett érdemes egy füzetbe vagy excel táblába minden hó végén rögziteni az óraállást."

Ennél sokkal egyszerűbb ad-hoc módon számolni, amikor épp eszedbe jut, havonta-kéthavonta-háromhavonta valamikor fel kell írni a mérőállást, Excellel pillanatok alatt kiszámolható a napok száma, napi átlag fogyasztás, stb.

Rosszindulatú Vászka 2010.07.22. 10:11:57

@horex: majd jól befűtök a kanadallóba. Kizárólag balzafagyújtóssal, és tikfát meg mahagónit a tűznek. A szaga is jó, meg állatul néz ki így. Magyar marhát nem tartunk, az ojan parasztos. Argentín bélszínből szokjuk a fasírozottat is csinálni. Nagynéha szoko venni téliszalámit, abból kolbászt csinálunk, jól néz ki a tornácon a műanyag szénabogja meg a kerekskút melett. Ojan tájjellegű.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.22. 10:14:55

nekunk 400kw/h ora volt juniusban
de minden arammal megy
es a klima is kell,m er meleg van
$ 50 volt adoval
dragabb mint KY-ban volt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.22. 10:16:02

@Rosszindulatú Vászka:
tenyleg a kandallonk faval megy de nyaron ritkan hasznaljuk

Pitta2 2010.07.22. 10:17:04

688 KW/hó? Kétszer akkora lakásban fizetek 244 KW/hót? Klímával hűt, fűt egész évben? Ez agyrém.
Elképzelhető, hogy valamelyik kedves szomszéd lopja az ő áramát. Én már a 688Kw-tól is kiakadnék. Előbb mérje ki a saját fogyasztását.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.22. 10:18:24

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): gondoltam hasznalnak elektromos funyirot mert valaki azt mondta, hogy biztos fu van a szekrenyukben

juhaszvik 2010.07.22. 10:18:44

Svédországban a svédek nem fogyasztanak energiát, mivel hűtő, klíma minek, a svéd fűszoknyás lányok a sötétben is megtalálnak, ezért lámpa sem kell (hasonló okokból sem kell a fűtés), a tévé és a számítógép pedig felrázós, ha elég ideig forgatod, akkor a benne lévő dinamó feltölti árammal.

(amúgy viccet félretéve a energiahatékonyság és megújuló energiafelhasználás tekintetében tényleg a svédek az elsők)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:28:36

@juhaszvik:
És ez miiiind a fűszoknyás lányok miatt van így!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 10:34:46

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Fűszoknya-nagyhatalom-e? Szívják-e a fűszoknyát? Megannyi kínzó kérdés...

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.07.22. 10:35:23

Azt hiszem nyugodtan általánosíthatunk abban, hogy minden szolgáltató szívatja a fogyasztókat. Illetve az ő szempontjukból úgy is mondhatnánk, hogy a saját profitjukat erősítik. Érthető, ebből élnek.

Sajnos, nem sajnos, a fogyasztónak kell figyelni, ha nem akarja, hogy a pénzét más használja.

Úgy volt, hogy nekünk is feltűnt, hogy az ELMŰ magánszorgalomból megemelte az éves fogyasztás mennyiségét, ami természetesen azonnal mutatkozott a havi számlázáskor. Nem tudni mi okból, de a pár száz forintos többletből következtetve, az éves elszámolás után, csaknem a duplájára emelték nálunk is az éves fogyasztás előkalkulált mennyiségét.

Észlelvén ezt - visszamenőleg is - táblázatba foglalva jegyezni kezdtük a számlákat (hónap, kiszámlázott mennyiség, tényleges óraállás).

Még csak az év közepénél tartottunk (ráadásul téli hónapok időszakában), amikor észleltük, hogy a kiszámlázott mennyiség csaknem egy évre előre meghaladja a tényleges fogyasztásunkat, mivel az órában kb. a fele volt még csak annak a mennyiségnek, mint amennyit az adott időszakra már kifizettettek velünk.

Nosza, telefon az illetékes elvtársnak.
Akit nem lepett meg a probléma, s azt kérte diktáljuk be a tényleges mérőállást és majd az elszámolási időszak végén visszautalják a feleslegesen kiszámlázott mennyiségre vonatkozó összeget.

Hát ez ügyben kettőt léptünk. Azzal egyidejűleg, hogy bediktáltuk a mérőóra tényleges állását, az egyharmadára visszavetettük a havonta kiszámlázandó mennyiséget.

Ez azért lényeges, mert a következő elszámolási időszakban, a bevett "jó szokásuknak" megfelelően természetesen meg fogják emelni a számlázandó mennyiséget, és akkor pontosan ott leszünk, amennyit fogyasztani szoktunk. Mert most már odafigyelünk.

Egyszer volt Budán kutyavásár...
Eddig használhatták kamat nélkül a pénzünket. Most már csak azokét fogják használni, akik nem figyelnek oda...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:37:04

@Kitalátor feljegyzetei:
A fűszoknyát csak a hollandok szíjjjják, a svédek fújjjják!

juhaszvik 2010.07.22. 10:37:26

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): mint szakértő, megkérdeznélek, hogy a fűszoknyás lányoknak milyen a hajlandósága, ha arra kérném meg őket, hogy mossanak helyettem? van erre is szakképesítésük?
(azt már meg se merem kérdezni, hogy mosás közben megáll-e a fejükön a sör...)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:39:45

Az volt-e már, hogy aszongy:
Havi leolvasáááááás

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.22. 10:41:43

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Még az sem, hogy "ha kiveszik az első kerekét, kézipoggyásznak minősül".
A poszt toló alighanem házi kísérleteket folytat: index.hu/tudomany/2010/07/21/bemutattak_a_legvedelmi_lezeragyut/

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:42:16

@juhaszvik:
Persze hogy mosnak, csak be kell telefonálni.
A korsó nem mindenegyikük fején áll meg mosás közben, ezt csak gyakorlati tesztekkel lehet eldönteni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 10:45:04

@Kitalátor feljegyzetei:
Szerintem nem erről van szó.
A poszt toló dzsedi lovag lehet.
A fénykardtöltő tudja ennyire megdobni a fogyasztást.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.22. 10:53:07

@Rosszindulatú Vászka:
Én kolbászbol keritést csináltattam egy hentessel
Igy most hűtött levegővel kell megóvnom a keritésem
Viszont nem rozsdál, barnák nem lopják mert nem fém
A lakatos tul sokat kért a meloért
Nem mintha nem tunnám kifizetni, de a hulyék a másik oldalon vannak

penelop 2010.07.22. 10:58:14

@horex: A kolbászkeritést a rókák mindig tövig rágják!

Rosszindulatú Vászka 2010.07.22. 11:04:42

@horex: kolbászkerítés mi? És vasorrúbábát soppolsz hozzá? Én meg villanypásztorral kerítettem körbe a telket, természetesen saját atomerőművem van. Volt szélerőmű is, belezavart az erdősáv panorámájába. Nem volt szép, még akorse, mikor a fákat kivágattam. Na mindegy. Kivezettem egy vezetéket az erdei útra is (nem kell az senknek, hát elkerítettem), sokat röhögünk rajta, mikor az ovisok támennek rajta és sivítoznak meg feláll a hajuk gombócba az áramtúl.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.22. 11:10:58

@penelop:
Szeva!
Ezer éve, meg ilyenek!
Mi volt az a biznicünk a múltkor?

Rosszindulatú Vászka 2010.07.22. 11:18:05

Jó ez a kis pihi, straopásak azok a posztdömpinges napok. Ez a jó a hétvégibe, lehet kicsit lazítni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.22. 11:21:19

- Miért hülyék a nők?
- ???
- Mert 15 centi kolbászért egy egész disznót tartanak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.07.22. 11:31:05

@Gromek:
Az elmű által megajánlott résszámla érték egy titkos matematikai algoritmussal számolódik (asszem súlyozott átlagnak hívják)
Természetesen ha rossz időszakban átlagoltak, akkor ez nem reális: módosíthatod úgy ahogy szeretnéd, vagy áttérhetsz a havi leolvasásra. Lehet webfelületen, SMS-ben stb. módokon is küldözgetni ill. a számla is jöhet elektronikusan is.

Ja, ha már adatok: 80nm családi ház, 1,2kW villanybojler, barkácsgépek gyakori használata, 1kW elektromos hősugárzó (kisbaba van) = 164kWh átlagosan egy évben.

۝merta-X 2010.07.22. 11:57:14

Az ELMÜ-nek mindig igaza van, az tuti

Velem hajszálra a posztban szereplő sztori esett meg két éve.
Befizettem az órafelülvizsgálati díjat, kijöttek, mondtál minden rendben, fizess.

Átálltam havi bejelentésesre.

Furcsa mód azóta az van, hogy kábé csak két havonta írom be az ELMÜ honlapjára az óra állását, és ők ezért minden második hónapra általányt számolnak, kábé a DUPLÁJÁT a valódi értéknek. Namost nekem ezt az ELMÜ szépen mindig visszautalja, viszont összeesküvéselméletem alapján mondjuk 100000 fogyasztónak 1 éves túlszámlázást visszautalni, legyen 100000 forint/óra, az 10 millárd forint, baszki.
Annyiért megéri babrálni a folyosón lévő órákat év vége felé...

upci 2010.07.22. 12:03:08

@Kitalátor feljegyzetei: jajúritten! télleg...

@penelop: Sündiszinél tájékozódj ;)

isti77 2010.07.22. 12:30:38

@atpijkamo: és miért nem vadásznak a férfiak a nőkre?
Mert összesen tenyérnyi prém van csak rajtuk, és az is lyukas.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.22. 12:35:10

@isti77: Százéves hibernálásból felébresztik a rákbeteg vadászt és meggyógyítják. Szerez egy puskát, de mivel állatok már nincsenek, vadászati engedélyt csak hajléktalanokra kap. Elindul, meglát egy kukázót, durr lelövi. Kattan a csuklóján a bilincs.
- De hát nekem van engedélyem csövest lőni - mondja méltatlankodva a rendőrnek.
- De nem az etetőnél!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.22. 12:37:40

@atpijkamo: Vonaton utazik egy házaspár. Mikor az asszony kimegy, a szemben ülő úr megszólítja a férjet.
- Kérem, én plasztikai sebész vagyok. Az ön felesége borzasztóan ronda, de én százezerért megszépítem.
- Ne röhögtessen! Most viszem a vadászhoz, tízezerért lelövi.

juhaszvik 2010.07.22. 12:59:48

@Kitalátor feljegyzetei: nekem is az a véleményem, hogy alapos gyakorlati ismeretekre van szükség ebben az ügyben, ha valaki szakmailag korrekt választ akar adni a kérdésre.

Alikam 2010.07.22. 13:21:57

Még nem láttam bevert fejü elmüst, miért is?

ArnoldBácsi 2010.07.22. 13:42:27

@zsoci: na te jó nagy IQharcos vagy baszdmeg.

j311 2010.07.22. 14:49:03

villanyora.blog.hu

Xezs 2010.07.22. 18:47:07

De én még mindig nem értem hogy ha a szolgáltatók akkora szemetek akkor engem miért nem szivatnak. Lehet hogy engem szeretnek?

Mylady 2010.07.22. 19:17:58

@Sir Kommentor: gyakorlatilag ugyanarról beszélünk, de
1. a fix időpontos (pl havi) leolvasás egyszerűbb, mert nem felejted el (tudsz rá emlékeztetőt beállitani)
2. ha ad-hoc olvasod le, abból villámgyorsan kialakul az "évente egyszer"
3. havi adatokkal könnyebb számolni, könnyebb összehasonlitani áprilist májussal, mint a március 12-től május 27-ig terjedő időszakot a május 28-szeptember 2 időszakkal

nem tudom, neked milyen tapasztalataid vannak, de szerintem az emberek 95%-ában
1. fel sem merül, hogy kellene ilyen
2. ha mégis, akkor eszébe nem jut, hogy erre alkalmas pl az excel
3. ha mégis, akkor elakad azon, hogy nézzen ki a táblázat
4. ha ezen túljut, akkor kifognak rajta a képletek, függvények (hallott egyáltalán olyat, hogy vannak excelben függvények???)

(én vagyok a kivétel, nekem mindenre van excel táblám)

Xezs 2010.07.22. 19:35:39

@Mylady: Exceltábla! 3 évre visszamenőleg mindegyik havi rezsiköltségem és óraállásom benne van, pár primitív függvénnyel együtt.

Sikeres vagyok-e? :)

Mylady 2010.07.22. 21:25:21

@Xezs: kispályás :)

nekem kb 10 éve van olyan excel táblám, amiben
1. év végén megtervezem a következő évet pénzügyileg (havi bontásban)
2. vezetem a bevételeket (jogcimenként) és kiadásokat (rezsit jogcimenként, megélhetési kiadásokat 6 kategóriára bontva, naponta) havi bontásban
3. van terv-tény összehasonlitás a fentiekre
4. nyilvántartom a befektetéseimet (betétlekötések, értékpapirok, életbiztositás piaci áron is stb) és a hiteleimet (havi törlesztés, fennálló tartozás, esedékességek)
5. nyilvántartom a különböző utalványokat lejárat szerint (el ne felejtsem pl az üdülési csekkek lejáratát)
6. nyilvántartom az óraállásokat
7. van hosszútávú (10-15 éves) pénzügyi terv, nyilván kicsit nagyobb vonalakban (havi megtakaritások, nagyobb bevételek, előre tervezett kiadások, éves hozamok)

lehet hogy kicsit őrültnek tűnök, de irtó jó játék :)))
rendre újraszámolom pl a hosszú tervet és gyönyörködöm benne, hogy 10 év múlva milyen gazdag leszek (csak sajnos sosem jön közelebb az az időpont :))) )

és igen, közgazdász vagyok (pénzügy-számvitel-kontrolling) szóval a véremben van :)))

Xezs 2010.07.22. 22:37:02

@Mylady: Igen beteg vagy. Mindazonáltal a betegségedből egy kicsit átragaszthatnál az átlagos magyar társadalomra mert sajna az átlag egy hónapot nem képes megtervezni (van aki egy hetet se).

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.07.23. 09:09:40

Mylady a másik véglet.

Az átlag polgár hajlamos a lezserségre (persze ezt aknázzák ki a szolgáltatók)
Poszt tolónk is elgondolkozhatna, hogy miért annyi a fogyasztása, amennyivel egy erőművet is üzemeltethetne? Nem pedig azon kellene höbörögnie, hogy ekkora összeg megfizetésére kényszerítik. Eddig nem figyelt oda... fogadjunk, hogy ezután másként csinálja majd...

Van egy olyan mondás, hogy az okos, más kárán tanul... a hülye...

Az eddigi folyamatos oda nem figyelésből ez lett. Az Elektromos Művek minden évben emelkedő fogyasztásra kalibrálja be a számlázásokat. Ha mégsem annyit fogyasztottál, majd visszautalja (vagy beszámítja az elkövetkező számlákba), de addig is a mások pénzét használja, kamatok nélkül!!!!

Oda kellene már figyelniük az embereknek, vége a lezserségnek, mert már komolyan zsebre megy a dolog. Az egyre emelkedő energia árak mellett kemény pénzekről van szó. Sokan nem engedhetik meg már maguknak a lezserséget.

Persze lehet lezserkedni, de akkor ők fizetik meg annak az árát, azok fogyasztását, akik nem fizetnek a szolgáltatók felé, és behajthatatlan a tartozásuk.

Na, ezért fondorkodnak a szolgáltatók...

WoodrowWilson 2010.07.23. 11:15:47

A havi leolvasás fanoktól érdeklődnék, hogy szerintük mi alapján fizet többet az, aki átalánydíjas és évente olvassák az óráját? Miért nem ugyanaz lesz az óraállás egy év múlva a két esetben? Az átalányosokhoz kimennek titokban éjszaka az elműsök és elkúrják az órát? Aztán ha az ügyfél átáll havira, akkor meg visszaállítják gyorsan?
Vagy ha ugyanannyit mutat az óra mindkét esetben, akkor esetleg ugyanazért a fogyasztásért magasabb díjat kérnek az átalánydíjasoktól?

Xezs 2010.07.23. 15:08:13

@Gromek: De miért kell mindenben összeesküvést látni? Ha a szolgáltató túlszámláz azt nem azért teszi hogy téged megszopasson vagy ahogy írod "kiaknázzon" hanem egyszerű emberi vagy esetleg gépi mulasztásról vagy hibáról van szó. Túl sok Michael Moore filmet néztek...

@WoodrowWilson: Szerintem ilyet senki sem mondott. De lehet igen csak nem láttam. Természetesen a kettő ugyanannyi lesz, csak az a nem mindegy hogy mennyi az átalányod. Sokan szarnak rá, látják hogy 20 kWh után fizetnek és még meg is örülnek hogy jajdejó milyen olcsó. Ilyenkor előfordulhat az, hogy időszak végi leolvasáskor tetemes összeget kell fizetni - szerintem ezért nyivákolnak sokan.

Láttam már olyan esetet is, mikor 3-4 évig folyamatosan nem tudott a szolgáltató leolvasást végezni egy helyen mert sosem volt otthon senki (nyaraló vagy mittudomén) és a részszámla meg alacsony volt. Gondolhatod hogy leolvasás után milyen összeg jött ki. Ami persze teljesen jogos volt a szolgáltató részéről, de magyarázd meg egy olyannak aki havi 200 kWh-s átlagfogyasztás helyett fizet 20 után és még boldog is.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.07.23. 20:13:35

@Xezs: Nem összeesküvésről, hanem a szolgáltató fifikájáról és fondorkodásáról beszéltem.

Velünk ugyanis az történt, hogy átalányt fizetünk, majd az éves elszámolás után nagyon minimális összeget még rá kellett fizetnünk. Ami ugye adódhat abból is, hogy minimálisan többet használtunk, de adódhat abból is, hogy a szolgáltatás árát az év folyamán többször is emelték.

Ebből kifolyólag nem logikus, hogy a szolgáltató az átalányt csaknem duplájára emelje. De ez történt. Mire erre rájöttünk, csaknem az év fele már eltelt. Azonnal ki lehet számolni, hogy, ha meghagyjuk azt a kiszabott fogyasztást, amit havonta fognak számlázni, akkor az elszámolási időszak végére 1 év túlfizetésünk lesz.

... hát ebben van a turpisság. Onnantól kezdve a szolgáltató kamat nélkül használja a pénzed, még ha az elszámolási időszak végén visszafizeti is.

Ki esküszik, kivel össze...?

Xezs 2010.07.24. 03:10:29

@Gromek: A szolgáltató esküszik össze a fogyasztók ellen - legalábbis szerinted.

Rendszerhibára ugye nem is gondoltál még véletlenül se? Te a fejedbe vetted hogy a szolgáltató a te pénzedre vágyik, hogy kamatmentesen használhassa (na ja, az a 100 Ft kamat fog neki megváltást hozni).

Na meg ha normális ember fizet X Ft átalányt és utána kijön egy 2X Ft-os számla akkor egyből telefonál hogy mi a fasz van. Nem tudom hogy nektek hogy nem esett már le az elején hogy valami nem jó.

De tudod mit igazad van. Itt mindenki mindenkit meg akar szopatni. A bank, a szolgáltató, az állam, a szomszéd, a wc-s néni, a kukások hajnalban, a szüleink, a testvéreink, a kiskutyánk.

EGyszerűen nem értem hogy miért van szüksége a magyarság jó részének egy ellenségképre (te esetedben a szolgáltató, másoknak politikai párt megint másnak bank) de kezdek belefáradni a megértésébe.

Többet nem kérdezek, felesleges.

Mylady 2010.07.24. 09:31:43

@Gromek: komolyan félév kellett ahhoz, hogy észrevegyétek, kétszer annyit fizettek havonta, mint előtte???

Nekem egyébként az Elmüvel semmi bajom.
Nálam az első évben nem jöttek leolvasni, csak megbecsülték az óraállást, az előző év minimális fogyasztása alapján (akkor senki sem lakott a lakásban) Ez akkor derült ki, amikor félévvel később leolvasták és az utolsó félévre számolták el a másféléves fogyasztást. Kicsit durva lett a havi átalány. Betelefonáltam, kb 3 perc alatt kibogoztuk az ügyet egy nagyon kedves ügyintézővel, stornozta a számlát és átállitott egy reálisabb átalányra. Mindezt bemondásra. Simán hitt nekem.
Úgy gondolom, a tévedés lehetősége benne van a munkában. Ezért elsőre sosem verem az asztalt. Többnyire nincs is gondom.

SimiTomi 2010.07.24. 10:42:06

@Xezs: @WoodrowWilson: Szerintem annyi előnye mindenképpen van, hogy így nagyjából egy hónap után észreveszed, ha valami gebasz van és hirtelen duplájára-háromszorosára ugrott a fogyasztás egy hónap alatt.

Míg ha ugyanezt csak év végén veszed észre, akkor azért beleszaladhatsz egy egész komoly összegbe, ugye...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.24. 20:23:13

@Mylady:
hat en nem tudom
nekem havonta kijonnek
leolvassak
itt van valahol a haz mellett
es kuldik a pontos szamlat
meg grafikon is van rajta a fogyasztasomrol
en meg fizetem
az atalany egy baromsag
azt fizetem amit fogyasztottam
ez neha tobb neha kevesebb/evszaktol fugg, attol hogy eppen vakaciozunk, vagy sokat dolgozunk es nem vagyunk otthon stb./
at szeretem fizetni/ vagyis nem szeretem , de kell/ amit fogyszatok/

Mylady 2010.07.25. 09:44:03

@hagyma: Nem olyan nagy baromság az, hidd el. Az átalánynál is azt fizeted, amit elfogyasztottál, csak időben megoszlik. Ez nem igazi átalány, hanem éves leolvasás és elszámolás van. És mindig az előző évi havi átlagfogyasztásod után fizetsz.

A villanynál nekem nincs olyan nagy jelentősége, de aki azzal fűt, annak igen. Vagy nekem pl a gáznál. Fizetek 13ezret minden hónapban. Ha nem átalány lenne, akkor fizetnék nyáron mondjuk 5ezret, télen meg 21 ezret. Azért ez sokaknál igencsak megterheli a téli költségvetést.
Meg az is egy előny, hogy a leolvasónak nem kell havonta kétszer kijönni (első körben tutira nincs itthon mindenki), és nekem sem kell minden hónapban itthon ülni és várni a leolvasót.

Xezs 2010.07.25. 20:34:14

Na ja, be is baszna ha itt téblábolna nekem a leolvasó minden 2. hónapban. Pláne hogy sosem nyitok ajtót ha csengetnek, kivéve persze ha várok valakit.

Mylady 2010.07.25. 23:03:28

@Xezs: Hehe, ezzel én is pont igy vagyok. Akkor szoktam le az ajtónyitásról, amikor földszinten laktam és
1. minden jött-ment hozzám csöngetett be, ha be akart jutni a házba
2. a liftből kiszállók (mire leértek, többnyire sötétség lett) rátenyereltek az első kapcsolóra fény reményében, csak hát az az én csengőm volt, nem a lámpa

Xezs 2010.07.26. 22:32:40

Dettó, földszinti lakás... Ide leginkább az évszázad üzletével illetve szórólapozással szoktak csengetni.
süti beállítások módosítása