Tékozló Homár

Már a napsütésért is fizetni kell

2010.08.02. 13:54 | jackyll | 483 komment

Zoli azt figyelte meg, hogy panellakása egyik lekapcsolt radiátorán a költségmegosztó meleg időben hőleadást mér, amit aztán természetesen kiszámláznak neki:

Én székesfehérvároi vagyok, egy panelházban bérelek egy lakást már sokadik éve. Ez egy "panelprogramban" felújított ház, új nyílászárókkal, új radiátorokkal és költségmegosztókkal. A problémám pedig sehol nem talált megértő fülekre, így sem a Techem Kft.-nél, ahol a költségmegosztók leolvasását és elszámolását végzik, sem pedig a fogyasztóvédőknél, ahol "érdemi vizsgálat nélkül" elutasították a panaszomat, amely a következő:

Immár második éve nem használjuk a radiátorokat a fűtési idényben, azaz alul és felül is el vannak zárva, mivel nekünk tökéletesen megfelel a 20-23 fokos hőmérséklet, amit a csövek és a fürdőszobában levő mérővel nem felszerelt radiátor ad. Mindezért a teljes fűtés 60%-át fizetjük. Azonban az egyik mérő mégiscsak rendszeresen mér valamit, tavaly 7 egységet idén viszont 61 egységet mutatott. Nem egy nagy összeg az elszámolásban, ~2-3000 Ft lehet, de hát mégiscsak.

Mivel ez az egy radiátor van napos helyen - történetesen az erkélyt elválasztó műanyag falon -, ezért én arra a következtetésre jutottam, hogy a nap melegét méri. Mégpedig úgy, hogy a délutáni napsütés felmelegíti a függöny és a fal közötti levegőt, az pedig a radiátort. Hogy miből vontam le ezt a következtetést? Abból, hogy tavaly már a fűtési idény kezdete előtt 3 egységet mutatott a radiátor és a fűtési idény után is mért még pár egységet, ugyanis minden héten feljegyeztem a mérők állását. (A Techem Kft. válasza erre az volt, hogy tudnak a problémáról, arról viszont fogalmuk sincs, hogy mi okozza ezt, de ne foglalkozzak pár egységgel. Modom, oké. Idén nem is figyeltem a mérőket, ezért meglepetésként ért, hogy az egyik mérő 61 egységet mutat.)

Hogy mitől lett idén 61 egység? Attól, hogy eladtuk az erkélyen tárolt hűtőszekrényünket, ami tavaly még eltakarta az ablak egy részét, és most akadálytalanul süthet be a nap a szobába.

A Techem Kft. simán lepattintott, hogy ők bevizsgálják a mérőt, de ha azt jónak találják, akkor nekem kell fizetnem a kiszállást. Hiába mondtam én, hogy nem a mérővel van gondom, hanem magával a mérési módszerükkel, ők csak ugyanazt a sablon szöveget szajkózzák. Mivel az NFH is lepattintott, így maradt a Homár, mint utolsó reményem, talán itt választ kapok a kérdésemre, hogy hová fordulhatok az igazam (és a pénzem) védelmében?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 13:53:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Te, figyelj már!
Túl ismerős nekem az a macska. Mintha az apáméké lenne. Ismerjük egymást?
Hát remélem, hogy nem az apád vagyok! :)

2010.08.03. 13:55:34

@Goompah: egyetértek. nem az épület anyaga a lényeg, hanem a hely, fekvés, lakóközösség... sok minden más. De hogy tégla vagy beton... na ne mááár.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 13:55:46

@Gastroger: Jajj! Nem önre értettem gastroger úr! Ámbár az ügyeskezű kézilányok esetleg érdekelnének!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 13:55:57

@Nandi29:
ja
es sok embert tudok aki vegig dolgozta az eletet
de kemenyen am
csak a rendszervaltas tonkrebaszta oket
megoregedtek, nem kellenek sehova, sokszor a csaladjuknak sem
a nyugdij meg lofasz
mert ami eleg volt 78-ban az nem eleg 2010-ben
mondjuk arrol a korosztalyrol beszelek aki ujjaepitette Magyarorszagot a haboru tan
es jonapot

Doubledeceker 2010.08.03. 13:57:59

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Szép, ez de ezek miatt az emberek miatt kell meghúzni magunkat, és nem emelhetünk szót ez ellen, nem prolizhatunk, már jaj ez nem pc ám.....

Na ez a szar dönti a világot romba. Nyugateurópában kezdi kicsapni az ilyesfajta mentalitás a biztosítékot, remélem nálunk is eljutunk egyzser ide.

A szegény embert segíteni kell, ez nem vitás, de nem sörrel és cigivel. Valamelyik vidéki polgármester lépte meg az az "aljas raszista dolgot", hogy a segélyből előbb a közüzemi számlák kerülnek kifizetésre, aztán, ami marad az a családé.....

cicmen (törölt) 2010.08.03. 13:59:24

@yippyupp: Szia kuty! Egy kis velőscsontot esetleg?

Doubledeceker 2010.08.03. 14:00:50

@hagyma:

Ott van én anyai nagymamám is, világ életében dolgozott, és a nyugdíja valami 68.000 Ft, ügyeskedik belőle nehezen de megél, szüleim támogatják, de nem fogadja el.

Na most ha ebből 15.000 elfüstőlne, meg elina másik 10.000 valóban nem lenne elég.

Persze ez így is lófasz, de talán úgy lehet mondani tisztes szegénységben él. Becsülettel, és soha nem sunákol.

yippyupp 2010.08.03. 14:01:05

@cicmen: jöhet, de csak görög módra felszolgálva, galambokat hessegetve. különben megsértődöm, és örülhetsz :)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.08.03. 14:01:21

Hu, micsoda flame megy itt, a mérőm 661 egységet jelez.. kinek számlázzam?
>.<

Doubledeceker 2010.08.03. 14:01:53

Csak azt akarom mondai, hogy ne kifogásokat kerüsünk a sumákoknak...

de persze megértem, akinek kurvára nincs, de itt nem csak ilyenekről van szó, sokaknak a saját hülyesége miatt nincs.

Gastroger 2010.08.03. 14:02:27

@cicmen: Köszönjük rendelését, hamarosan jelentkeznek. Csak a radiátornak nem szabad nekidönteni őket, mert nekiáll veszettül ketyegni a költségmegosztó, aztán elszalad a fűtésszámla. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:04:33

@Nandi29:
najo ne mennyunk vele szociologiai tanulmanyokba egy fogyasztovedelmi blogon
konnyu Malborot szivva egy pohar wiskey mellet a hutoben Heinekennel elmondani a tutit

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:05:38

es mindenki tegyen 3 huttot az erkelyre
es nem lesznek egysegek

cicmen (törölt) 2010.08.03. 14:07:35

@Gastroger: Örömmel vettem visszaigazolását. Megnyugtatólag hat számomra a közlése, hogy még a költségmegosztót is felhergelik. Ebből arra következtetek, hogy tüzes sunájúak. Feltétlenül számíthat megjelenésemre! Cicmen.

Doubledeceker 2010.08.03. 14:07:53

@hagyma:

Igazad van, de iszom (illetve csak ritkán akkor viszont sokat), és nem is dohányzom.

Dohányozni kötelező-e?????

Dohányoztam én is, de végleg letettem.

Amúgy tudod te mennyibe kerül egy hűtő??????

És azért továbbra is fenntartom, hogy az egyenes gerinc nem pénz kérdése. Sajnálom, hogy ezt egyesek nem képesek belátni.

trémiki · http://butamondo.blog.hu 2010.08.03. 14:08:06

ne törődj vele rabszolga, nem azért lett meleg a radiátor hanem valaki így imádkozott. Mikor válik már szét az állam és a hitoktatás?

yippyupp 2010.08.03. 14:08:22

@hagyma: nálam HB München van, mondjam a tutit?

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.08.03. 14:08:56

Iden fog duhongeni a sáskavirus!! Mindenki meghal, a tobbiek megsebesulnek, kiveve, ha haromezer forintert beoltalak fizsoval, es ezt a levelet kuldd el mindenkinek kulonben jonnek a pomogacsok!! Ezt meg az antiochiai retkeslabu baratok inditottak el szajrololvasassal, es eddig 1000000x megkerulte mar ez a lanc a foldet, hosszaban. Ne szakitsd meg, kulonben kifogy a mez a boltban!! Radiatorra merot ne tegyel, vagy ha tettel vedd le, torold meg malnaizu jegkasaval es tedd vissza forditva, es latad hogy ez jo. Ekozben 30 konyok sugaru korben ne legyen kopasz ember, mert azt is elviszi az imadkozosaskainfluenza.
Amen.

Doubledeceker 2010.08.03. 14:09:17

@yippyupp:

Te érted a dörgést, az egy jó karakteres sör, nem olyan selymes könnyed szar mint a Heineken.....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 14:10:31

@cicmen: Momentán egyedül vagyok, még Sün!! is elment döfönyészni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:13:54

@Nandi29:
az egyenes gerinc nem penz kerdese
a szegenyseg meg nagy ur
a huttot eleg lomtalanitaskor felszedni csak arnyekositasra kell
en 15 eve nem dohannyzom, par sort megiszok hetente akar 20-at is kidozobozo light
ket szo ellen viszont harcolok orokkon orokke
/ a parom es a nyugger es ennek a formacioi
/ biztos vagy benne ha egy faluszeli valyoghazba szuletsz 6-ik gyerekkent akkor is 4 + adot fizetsz ma?
naugye
@yippyupp:
mondjad

yippyupp 2010.08.03. 14:14:47

@Nandi29: @hagyma: nandi elmondta a tutit : )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:16:24

@yippyupp:
johnny walkerrel meg heinekkennel
nehany offsor ceggel
naturlich

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:17:33

fe kene mar rugdosni Maryt a reggeli vegett

Doubledeceker 2010.08.03. 14:18:03

@hagyma:

"iztos vagy benne ha egy faluszeli valyoghazba szuletsz 6-ik gyerekkent akkor is 4 + adot fizetsz ma?"

Már ott megette az egészet a fene, hogy 6-ik gyereknek meg sem szabadna születni, ha csak kolonc lesz a társadalom nyakán.

Tudod 80 millióval nő a Föld lakossága minden éveben? Tuti kell ez, nem inkább a minőségre kellene a hangsúlyt fektetni?

Ok, ez nagyon messze megy.

Amúgy falú szélén születtem (ok kisváros, na jó nem is olyan kicsi... :D), a szülökön múlott sok minden.

Azért mert valaki nyomorból jött, és így nem tudta vinni valamire, feljogosítja arra, hogy másokon élöskődjön, akár figyelmenkivül hagyva a társadalmi együttélés szabályait.

Mondjuk ez egy olyan súlyos probléma, amely lassan az egész "fejlett" világot romba dönti.

Gondolok itt azon hatalamas seregekere, akik a jólét megteremtéséből nem, vagy nem igen akrják kienni a részüket, de a javakból igen.

Gastroger 2010.08.03. 14:19:51

Na most mégegyszer végigolvastam a levelet.
A posztolót így 400 felé már lehet?

- A fűtési időszak végétől minden héten felirogatta a megosztó állását? Hááát.. Nekem is van, de én rá se nézek. Lehet, mert igénytelen panelproli vagyok?
- A radiátor valóban nem ment. Node ! A csöveken keresztül azért csak bejött a lakásba némi meleg! Azt ki fizeti ki? Lehet a számlálóberendezés rájött a turpisságra.
- Meg kellene vizsgálni a fűtéscső / légkömbéter m/m3 arányszámot, és azzal is korrigálni a többi lakóval egyeztetve.
- Aki fűt, annak a hőtágulás következtében nagyobb radiátorai lesznek, ergo nagyobb felületen ad le hőt, mint a mért érték alapján adhatna.
- Hány fok lenne, ha nem menne a fürdőszobai radiátor, amin nincs mérőóra??? Az megy éjjel nappal csutkán, a konyhában meg (panel) általány konyhai gáz, így a sütő meg befűti a konyhát.
-Egy óra, vagy számláló vagymijafasz a néha rásütő nap miatt éves szinten kb. 2000 Ft. kiadás.(Redőny? Függöny?) Mennyi lenne a plusz, ha lenne költségmérő a fürdőszobai radiátoron???

Na, így szerintem jogtalan a panasz. Az baj, hogy a nap felmelegíti a szobát, meg a radiátort (a nap már csak ilyen) és azért fizetni kell, de a fürdőszobai szauna nem baj, hogy ingyér van???

Akor ezt most így hogy??

yippyupp 2010.08.03. 14:20:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: egyáltalán nem, amíg csak te élvezed a röptüket
@hagyma: keltsed, nehogy már neked kelljen kimenni a sörért

Doubledeceker 2010.08.03. 14:20:54

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Én az érsekcsanádira gondoltam, de a monoki is belendült.

Kár, hogy ezek a dolgok nem alkotmányosak.

Én el tudom képzelni, hogy a mai szar gazdasági helyzetben (pláne, ha itt írok, ahelyett, hogy a munkámat görgetném) én is beszopom egyszer, de én azt mondom igen kell segíteni az eleseteket, de cserébe el is lehet sőt kell várni valamit.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 14:23:27

@yippyupp: Neked készítek galambgyrossal töltött velőscupákot! Jó lesz, vagy esetleg mást szeretnél?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:23:58

@Nandi29:
a koloncnal hagytam abba
az ertekiteletunk jelentosen kulonbozik
a gyermeK Isten ajandeka
sosem kolomc

yippyupp 2010.08.03. 14:25:16

megette a cacikit a blogmotor

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:25:54

@yippyupp:
van a huttoben de meg korainak tartom
vacsora utan szeretek szurcsolgetni 1--ot\
raadasul ma meg vezetnem is kell
nem is keveset
adok meg neki 1 orat

cicmen (törölt) 2010.08.03. 14:28:33

@yippyupp: Most néztem a spájzot! Caciki nincs, csak cicakuki!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 14:28:33

@Nandi29: Speciel csonka hazánk nem a túlnépesedés irányába halad...

yippyupp 2010.08.03. 14:29:03

@hagyma: hát nem kell meginni, csak hozass vele a poén kedvéért. meghogy tudja ki az úr a házban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:29:50

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
sot fogy
na megyek az uj posztba mig Mary fel nem ebred

yippyupp 2010.08.03. 14:30:05

@cicmen: macskapöcse, az jó erős. nyomjad bele, majd izzadok egy kicsit

Doubledeceker 2010.08.03. 14:31:47

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Ez igaz, és gondolod, ha 6 gyerek jön egy családba, amelyek egy része az éretségiig sem jut el, majd kihúzza a szarból az országot vagy mélyebre löki???

@hagyma:

Isten ajándéka, vagy két ember tudatos döntése, én úgy tudom, ajándékba még csak egyetlen ember kapott kölköt az Istentől, sajnos azonban ott is nevelési hibák csúsztak be, mert később szamártolvaj lett belőle.

Igen mások az értékitéleteink, mert te arról beszélsz, hogy van amikor a sumákolás elfogadható és érthető védhető.

Én meg azt mondom, hogy ez a legalja mindennek, persze elképzelhető ilyen élethelyzet, csak nem ez az általános, így nem menthetünk fel ez alapján tömegeket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:32:19

@yippyupp: szerinted nem tudja?
itt konzercativ csaladban/ foleg KY-bol/ ferfiuralom van
hehe

O egy chicken
meg en nevelem ki belole
en marha

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 14:32:41

@Nandi29: Miért ne lennének? Már a jelenlegi családtámogatás deklarált célja is a gyermeknevelés egészséges és biztonságos feltételeihez való állami, azaz közösségi hozzájárulás. Attól egy purdé sem lesz egészségesebb, és nem lesz biztonságosabb a fűtetlen putri, ha apjuk-anyjuk piásan dohányzik...

Doubledeceker 2010.08.03. 14:33:30

@hagyma:

Igen fogy, de a mennyiség nem annyira fontos, mint a minpség.

Értsük már meg, hogy a csomó jóakaró de semmihez nem értő ember nem tud segíteni az országon, legfeljebb újabb segélyezetek lesznek belőlük....

Szomorú de ez van.

yippyupp 2010.08.03. 14:36:11

@hagyma: gyüttök majd haza úgyis, majd itt megismeri a magyarok istenét

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 14:40:27

@Nandi29: Jelen posványába csonka hazánkat leginkább a diplomás pénzügyi értelmiség lökte. Mivel jelenlegi területünk kiválóan alkalmas 12-14 millió ember eltartására, félő, hogy a hiányzó tömeg ugyancsak nem munkához szocializálódott, de magyarul sem értő népcsoportokból fog kikerülni. Ugyancsak komoly esély van hazánk tovább csonkítására, ha az EU országaiból ide deportálják a cigányokat és csinálnak nekik is itt egy maffiavezérelt bélyegállamot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.03. 14:43:59

@Nandi29:
biztos vagy benne hogy megmaradnal haa a minoseg szamit????
es ha ugy gondolod igen
helyezd magad at masik orszagba
de ne gondold ugy
egy 10 gyermekes edesanya is lehet nagyobb minoseg mint a 43 diplomas nagyon okos bagyok
csak a trend erre tart
most

Doubledeceker 2010.08.03. 14:46:21

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Egyetértek ezért is írtam, hogy szerintem jobb 2-3 kölök, éretségivel, jó szakmával, esetleg diplomával, mint 6 koldús szegény purdé.

Ezért nem érthetek egyet azzal, hogy a gyerek Isten ajándéka, mert nem Isten tartja el, hanem mi. És nem ISten tanítatja, hanem mi.

Így a felelőség is a miénk.

Az eszetlen népszaporulat, még soha nem vezetett eredményre.

Hogy mi taszította romlásba az országot, az már képtelenség felsorolni, de tény, hogy a nagytudásuak is segítettek.....

Doubledeceker 2010.08.03. 14:49:09

@hagyma:

De én nem állítottam az ellenkezőjét.

Bocsánat valami félreértés van.

10 gyereket megszülni nem érdem, a disznó is képes erre.

10 életképes, a saját lábán megállni tudó becsületes embert nevelni az a teljesítmény, enélkül csak szaporodás az egész.

Nem tarom többre magam egyetlen anyánál sem, viszont csak azt veszem anyaszámba, aki nem csak szül, vagy csúnyábban elik, mint egy tehén.

Szerintem ezek a jelentős különbésgek.

Isten adja, odáig, hogy megszüli a nő, de nekünk embereknek kell odatenni magunkat, hogy ember legyen belőle.....

Pont ez a rész hiányzik sok embernél.

Amúgy meg Isten is jobban odatehetné magát, minek neki egy csomó félnótás?

2010.08.03. 14:50:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "EU országaiból ide deportálják a cigányokat "
Ezzel menj a hírtévéhez meg a kurucinfóra. ott örülnek az ilyen állatságoknak.

De szar ez a homár mostanában :(
le is lépek innen.

Doubledeceker 2010.08.03. 14:50:34

@hagyma:

Egyébként, ha nem maradnék meg, akkor így jártam. Ha nem tudok valamit hozzátenni a világ folyásához, akkor miért is vagyok itt, mire fel élek a Földön????

Erre van válasz? Mitől vagyok ilyen esetben több, mint egy állat.

Goompah 2010.08.03. 14:59:55

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Soha nem értettem azokat az embereket, akik nekiállnak csepülni a cigányokat - bármilyen kódolt kifejezést használnak is a cigány szó helyett.

Deportálni, elűzni, kiirtani, sterilizálni úgysem tudod őket, 800 ezer képzetlen munkaerőre sincs szükség. Akkor viszont egyedüliként marad a tanulásra ösztönzés, bármi áron.

Persze könnyebb a szájkarate, amit te is művelsz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 15:02:34

@hagyma: Több 8-10-12 gyerekes diplomás édesanyát ismerek. Van, aki munkahelyen is dolgozik, de az is , aki "csak" a gyerekeiből nevelt embert, mesterembert vagy (leendő) diplomást, de mindegyik több nemzeti értéket állított elő, mint egy túlfizetett meddő menedzserpicsa...

Doubledeceker 2010.08.03. 15:03:03

"Deportálni, elűzni, kiirtani, sterilizálni úgysem tudod őket, 800 ezer képzetlen munkaerőre sincs szükség. Akkor viszont egyedüliként marad a tanulásra ösztönzés, bármi áron."

Reméljük új kormányunk nekilendül a projektnek, de erőszakkal hogyan lehet őket felemelni, ha nincs meg bennük a hajlandóság????

Valamit tenni kellene, de senki nem tudja mit, és ahogy látom ez már nem is pénz kérédés.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:14:55

@Goompah: Hú de trendi médiairányvonalú hozzáállás! Kódolt! Na itt a nem kódolt! Ismerek néhány cigányt és el lehet velük lenni.... Addig, amig nincsenek többen, nem te vagy az erősebb,rád vannak utalva, bírod a primitivítást, nagytestű kutyával vagy, és még sorolhatnám! Különben nem vagyok vevő a pofájukra! Ha te ezt vitatod, tehetünk egy próbát! Sétélj 10 percet az általam kijelölt utcában! Ha nem rabolnak ki, nem vernek meg, (vagy b.sznak) még csak be sem szól egy purdé, te győztél!

Goompah 2010.08.03. 15:16:17

@Nandi29: A mostani felnőtt generációkkal már nincs mit tenni (bár köztük is vannak sokan rendes emberek, de ők nem is okoznak problémát), ezek az emberek reménytelenek. A társadalom fogja eltartani őket egy remélhetően minél olcsóbb, alacsonyabb szinten. Tetszik vagy nem, nincs más lehetőség.

A cigány gyerekek oktatására kell költeni! Egy művelt, képzett, új cigánygenerációban (persze lumpenek köztük is lesznek, ahogy a magyarok között is vannak bőven) a születési arány is jóval alacsonyabb lesz, ezzel talán még egy elfogadható szinten stabilizálható a számarányuk. Minden más megközelítés csak tovább ront a helyzeten, és növeli a jövőbeli számarányukat.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:17:54

@cicmen: Ja! Mária Terézia tiltotta meg a vadászatukat, ergo azóta próbálják beilleszteni őket! Szerinted hogy most itt tart a dolog még mindig, az mit jelent?

Goompah 2010.08.03. 15:24:13

@cicmen: Nevezheted médiairányúnak, kódoltnak meg PC-nek vagy bárminek. Azt sem tagadom, sőt magam is tapasztaltam, hogy vannak az általad leírt utcák, sőt kerületek és helységek, lásd pl. szegény Szögi Lajos szomorú sorsát.

Én pragmatista vagyok. Látom, mi az, amit nem lehet megcsinálni (kiirtás, sterilizálás stb.), ebből következtetek arra, mit lehet, mi a célravezető.

Azt szoktam mondani, hogy a legnagyobb cigánygyűlölőnek is az lenne az érdeke, hogy "felemeljük" a cigányságot - nem piára költött segéllyel, nem agyontámogatott közmunkákkal, hanem oktatással. Nem az irántuk érzett szeretetből, hanem a saját jól felfogott érdekünkből. Ha nem ezt tesszük, 30-50 éven belül nagyon ráfaragunk. Vagy az utódaink.

(A mostani felnőtt generációról meg az imént megírtam a véleményemet.)

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:24:33

Amugy fűtésből cigányok?
Ahol füst van, ott meleg is van!
(ősi cigány mondás)

Doubledeceker 2010.08.03. 15:28:09

@Goompah:

Ezeket a szavakat szertném én már hallani a parlamentben is.

Valaki felrúghatná a PC mocskát, és kiállhatna az igazság mellett.

Hovatovább egyébként ez lenne a cigányság érdeke is, de valahogy ők sem akarják látni, azt hiszik tán, hogy a hiénázás hosszú távon is megy????

Goompah 2010.08.03. 15:30:56

@cicmen: Csak nem egyetértesz a trendi, médiairányú, kódolt hozzáállásommal? Meglepő. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 15:37:02

@Goompah:
"Persze könnyebb a szájkarate, amit te is művelsz."

- Hány cigány házban voltál?
(Volt nem egy olyan nap, hogy én száztól is többen.)

- Hány parcellát osztottál ki nekik?
(Sajnos pontosan már nem emlékszem, de száztól többet, és a felét még 25 évvel később is művelték.)
- Hány foglalkozást, előadást tartottál nekik?
(Nem gyűjtöttem össze, de jóval 10 fölött, nem beszélve a gyakorlatilag szinte csak cigánygyerekeknek tartott kisegítő iskolai rendhagyó órákról.)

- Hány cigányt segítettél munkához?
(10-ről 200-ra sikerült - nem kis részben az én munkám és néhány függelemsértésem árán felfejleszteni a közhasznú munkások létszámát, több, mint a fele bizony cigány volt. Ja: és értelmes, hasznos munkákat kaptak. Egyszer még egy kvázi-közbeszerzési eljárással is úgy ügyeskedtem, hogy azt a munkát csak cigány vállalkozók kaphatták meg.)

- Hány pályázatot segítettél megírni?
(Azt sem dokumentáltam, teljes mértékben csak egyet, de utána éveken át évente 2-3 darabot, amíg saját lábra nem állt az a közösség ebben is.)

- Hány cigány barátod volt/van életedben?
A kisgyerekkori cigány barátaim nevére már nem is igazán emlékszem, arra igen, hogy éveken át játszottam együtt (titokban) Rakacán eggyel (kikapott volna otthon, ha megtudják, hogy "parasztokkal" barátkozik), aztán Szendrőládról az a csávó, ha jól emlékszem, Anti, akivel együtt voltunk elsőáldozók és utána évekig tartottuk a kapcsolatot, meg az a két vajda, akivel együtt dolgoztam éveken át. Osztálytársam érdekes módon csak négy volt összesen, Szilvi férjhez ment ötödikben, Lajos, a prímásivadék sokkal gazdagabb volt mint mi, és nem barátkozott velünk, Zsiga eléggé magának való és verekedős volt, Attila meg jóval idősebb (és erősebb) volt, ráadásul valódi kleptomániás, nem bántott minket, sőt, a ceruzáinkat is visszaadta, ha kértük, de az utóbbi kettővel nem igazán volt közös témánk. A katonaságnál Pisti jó barátom volt, Csaba már nem annyira, Karcsit meg utáltam én is, mint a szart. Ő csak a többi exsittessel jött ki jól, velük volt közös témája. A sors fintora, hogy egyedül őt láttam leszerelés óta, de nagyon örültem, hogy nem ismer fel a vonaton a részeg dögös színi cigány. Pistit kerestem is egyszer, elköltözött Polgárról, mert a magyar felesége otthagyta, amíg katona volt. Összeállt egy másik cigánnyal.)

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:38:52

@Goompah: Nem teljesen, de mindketten imádjuk a macskákat! :)
De ha nem vetnél meg egy öregedő alacsony, kopaszodó molett férfit, akkor össze is házaodhatnánk!

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:45:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Elkeserítő történetek! Lapozzunk, mert ez nem vidám! Hogy vannak a tüskéid cimbora!

cicmen (törölt) 2010.08.03. 15:47:11

A blogmotorról mostmár szeretném azt hallani, hogy jót, vagy semmit! Ezt ugye mindenki érti?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 15:48:06

@Goompah: A cigány szülők értékrendje ellen nem lehet eredményesen oktatni, nevelni. Amíg a kancigányok fényesre gyúrva jönnek ki a sittről, nem szürkén, beesett szemmel, amíg a börtönkoszt hivatalos normatívája többszöröse a kórházinak, amíg bevihetik a gyerekek elől elvett-elspórolt fehérjét és cigit, amíg nem kell megdolgozni a sitten még az odahaza elérhetetlen luxusért sem, amíg a börtönbüntetés mellett nem kötelezik az áldozat kárának a megtérítésére a bűnözőket is, addig nem a csöndes, szerény, dolgozó cigányember lesz a példaképe a gyerekeknek, hanem az ilyen rendőrgyilkos Zolik. Meg a "kamatos-pénzes" politikai királycsinálók...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 15:50:31

@cicmen: Ó, dehogy nem vidám, eltekintve V. Pisti sorsától! Róla később még azt hallottam, hogy egy másik városban politikai pályára lépett (csak benne van a bűnöző hajlam...) és talált magának egy rendes rányit.

Pami68 2010.08.03. 16:01:05

@konrada:

Figyelj már értetlenkém! Nehogy már fizettessenek olyanért, amit nem veszek igénybe!!! Azelőtt azt nyomták, hogy a fűtés mérővel majd annyit fizetek, amennyit ténylegesen fogyasztok. Nagy nehezen belement mindenki. Hittünk. Aztán vazze itt a fogyasztás-fizetés egyensúlytalansága. Kamu dumával megetetik a népet, mi benyaljuk, mert hát ugye húzós a panel fűtési számlája, és zsupsz, benne is vagy a csőben, mert átvertek!

Aztán meg miért kéne szétfagyott csöveket bemutatnom? Mellettem mindkét oldalon laknak, alattam szintén, fölöttem meg senki, mert ott a tető.
A telken sem fagy be semmilyen cső Te nagyon okos, pedig ott aztán semmilyen fűtés nincs télen, mert csak nyáron használjuk.
Szóval nem kell a süket kamu-rizsa tőled. Azt már megkaptuk annó amikor rádumáltak minket erre a mérősdi játékra.

És hogy megnyugodj, az alattam lakó sem ázott be ettől. Miért is ázna be?

Panelban laksz egyáltalán? Fizetsz Te egyáltalán ilyen jellegű rezsiket, hogy ekkora hülyeségeket írsz, vagy csak játszod a _kioktató nagyfiú vagyok_ stílust pelenkával a seggeden?

Egyéves Önkéntes 2010.08.03. 16:04:08

@Pami68: hát ha a Bahamákon van telked, ott tényleg nem fagy be a víz télen a csőbe.

Ezt megerősítem.

Pami68 2010.08.03. 16:08:31

@EÖ:
Mogyoródon van. Ha az neked Bahama, akkor ott van:)És nem fagy be.

Goompah 2010.08.03. 16:11:37

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

"Hány cigány házban voltál?"

Elég sokban, talán egy tucatnyiban. De nekem nem ez volt a munkám.

"Hány parcellát osztottál ki nekik?"

Egyet sem. Te talán a saját földedet osztottad ki nekik? Ha igen, akkor minden megbecsülésem a tiéd. Ha nem, akkor viszont csak a munkádat végezted, amiért fizetést kaptál. Erre azért kár ennyire felvágni.

"Hány foglalkozást, előadást tartottál nekik?"

Nem tanár vagyok, a munkám során olyasmit csinálok, amihez értek.

"Hány cigányt segítettél munkához?"

Nincs saját vállalatom, így egyet sem. Te a saját cégednél adtál nekik munkát? Ha igen, akkor minden megbecsülésem a tiéd. Ha nem, akkor viszont csak a munkádat végezted, amiért fizetést kaptál. Erre azért kár ennyire felvágni.

"Egyszer még egy kvázi-közbeszerzési eljárással is úgy ügyeskedtem, hogy azt a munkát csak cigány vállalkozók kaphatták meg.)"

Erre nem lennék büszke, ezzel törvényt sértettél.

"Hány pályázatot segítettél megírni?"

Egyet sem, nekem nem ez a munkám. Neked a jelek szerint ez volt, ezért kaptad a fizetésedet. Az meg ugye mindenképp alap, hogy jól végezd a munkádat, nem?

"Hány cigány barátod volt/van életedben?"

Elég sok. Közülül kettő sok évig tartó kapcsolat volt.

Na de én nem vagyok sem cigánybarát, sem cigánygyűlölő, mindig az embert nézem. Azt persze megbecsülöm, ha valaki a hátrányos származása ellenére rendes ember lett.

@cicmen: Hát, én nagyon szeretem a cicákat, az biztos. De ez csak szükséges, de nem elégséges feltétel egy házassághoz. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 16:15:40

@Pami68: "Azelőtt azt nyomták, hogy a fűtés mérővel majd annyit fizetek, amennyit ténylegesen fogyasztok."
Hazudtak. "Na és?" (H. Gyula) Igazán megszokhattad volna...

"Nagy nehezen belement mindenki. Hittünk."
Hiba volt. V.ö. 1. parancs! Segítettetek magatokat becsapni.

Goompah 2010.08.03. 16:20:34

@Pami68: "Azelőtt azt nyomták, hogy a fűtés mérővel majd annyit fizetek, amennyit ténylegesen fogyasztok."

A falakon át a folyosóról, a szomszédból átjövő meleget is ténylegesen fogyasztod. A lezárt radiátor mellett az áthaladó csőből jövő meleget is.

Ettől persze még félrevezető volt a duma, de senki nem csapott be.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

"A cigány szülők értékrendje ellen nem lehet eredményesen oktatni, nevelni."

Nem mondanám, hogy nem lehet, de biztos nehéz. Na de van más lehetőségünk?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 16:24:23

@Goompah: A felsoroltak negyede sem volt munkaköri kötelezettségem,. és én is kitérhettem volna azok elől, mint a többiek. A "törvénysértésre" kifejezetten büszke vagyok, egy olyan terület rendbetételéről van szó, amit korábban évtizedekig elhanyagoltak. A lakossági visszajelzések dupla örömről szóltak, egyrészt, hogy eltűnt az a szégyenfolt, másrészt meg végre láttak cigányokat valóban dolgozni...

@cicmen: Áldásom rátok! Csak jelzem, hogy remekül tudok összeadni. Szerintem Hagymát hívjátok meg az egyik tanúnak, hátha hoz egy kis dellárt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 16:30:34

@Goompah: Van, csak nem olcsó és nem jár azonnali eredménnyel "azonnali kielégüléssel". Két modell már bizonyított: az egyik a Dr. Seres Géza néhai nagylétai körorvos, szemész és fogász nevéhez a "Tiszta udvar - rendes ház" mozgalom mellett ugyancsak köthető rendszeres cigány "olvasótáborok", a másik meg az egykori BAZ-Megyei Pártbizottság és a Megyei Tanács által menedzselt "Rakaca-program", bár az utóbbi hosszú távú eredményeit a rendszerváltást megelőző gazdasági összeomlás, munkanélküliség alaposan lerontotta.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 16:53:01

@Nandi29:
Dohányoztam én is, de végleg letettem."

Mennyímá' innen!

Most jött egy rég nem látott komálósom
Az is abbahagyta.
"Nehogymá' hulye legyek és megöljem magam, amikor jelentkeznek a gondok"
És azt mondja, nem is kivánja

Én meg minden ciginél tényleg káromolom magam és nem tudom abbahagyni

Secnir 2010.08.03. 16:53:33

b+, kicsit nem figyelek, és egyből mi folyik itt?

mi ez a burkolt cigányozás?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 16:56:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
bevihetik a gyerekek elől elvett-elspórolt fehérjét ...."

Érdekes , a satnya cigánygyerekböl is benga cigány lesz
Hogy van ez, akkor?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 16:58:04

@Secnir:
Mennyímá' hol lvasol te ilyet?
Kevered a homart a szittyamagyar kuruccal
Rossz ablakot olvasol
:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 17:00:15

@horex: Segítek, ha kell, én ~15 év után szoktam le a napi 1 doboz Szimfóniáról.

@Secnir: Ki burkolt itt és mit?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.03. 17:04:13

@horex: Nem mindegyikből. Sokukból lesz satnya, görbe rokkantnyugdíjas 18-20 éves korára. A lányok meg nem véletlenül lesznek többségükben vénasszonyok 35-40 éves korukra. Nem genetikai okból, a szegénységből való kilépés náluk is meghosszabbítja a szexuálisan is aktív élettartamot, viszont a dohányzás akkor is kicserzi korán a bőrüket. Állítólag mindenhol.

Goompah 2010.08.03. 17:36:39

@cicmen: Nincs azzal semmi gond, én sem vagyok Nádszál kisasszony.

cicmen (törölt) 2010.08.03. 18:18:13

@Goompah: Akkor ez meg van! Na most, nekem a fejem kopasz, tehát remélem, hogy neked meg a ....Egyébiránt nem vagyok egy adonisz, de a parókásvirslim marha hosszú. Ez szerintem jobb mint egy hozomány! Te mit tudsz felmutatni?

cicmen (törölt) 2010.08.03. 18:24:39

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ezt kommentelted? Erre nem birok azonnal válaszolni, remélem megérted. Megyek fejtörni! :)

Techem Kft. 2010.08.03. 19:03:55

Tisztelt Fogyasztó!

Internetes bejegyzésében azzal kapcsolatos panaszát fejtette ki, miszerint az Önök lakásában található egyik radiátor esetében zárt szelepállás (www.miho.hu/mail/newsletter/7/1_320x240.jpg) mellett is regisztrált fogyasztást a fűtési költségmegosztó. Természetesen szerencsésebb lenne a bejelentésben szereplő tények, körülmények pontosabb ismerete, azonban így is igyekszünk felvetésére korrekt tájékoztatást, választ adni:

A kérdés jobb érthetősége érdekében kiemelek néhány fontos tényezőt az elektronikus fűtési költségmegosztók működésével kapcsolatban:

• A költségmegosztó (www.techem.hu/hu/termekek/keszulekek/koltsegmegosztok/radios/index.phtml) mérési elvéből következően mérés csak akkor történik, ha a fűtőtest hőmérséklete magasabb a környezeténél – ebben az esetben a melegebb test (a radiátor) hőt ad le a hidegebbnek (a környezetének). Ez természetesen azt is jelenti, hogy egy 30 °C-os – kezünkhöz képest hűvös – radiátor mérhető mennyiségű energiát ad át nála hidegebb környezetének. (Külső hőforrás (napsütés, sütő …) esetén ugyan meleg lehet a radiátor, de nem melegebb a környezeténél, azaz nem történik regisztrálás.)

• A készülék által mutatott fogyasztási érték a fűtőtest hőleadásával arányos. A hőleadás a radiátor paraméterein (például típusán, méretén) túl függ a fűtés időtartamától valamint a fűtővíz és a szobalevegő hőmérsékletétől, pontosabban azok különbségétől (Δt). Az előző pont figyelembe vételével megállapítható, hogy egy 30 °C-os (testhőmérsékletünkhöz képest „hideg”) fűtőtest esetében 20 °C-os szobahőmérsékletet feltételezve a fűtővíz, illetve a szobalevegő hőmérsékletkülönbsége (Δt)=10 °C azaz (mivel a radiátor 10°C-kal melegebb a környezeténél) joggal történik regisztrálás.

• A költségmegosztó naptár funkciót is tartalmaz, így képes megkülönböztetni a nyári- és téli (fűtési) időszakot. Az első pontban elmondottakon túl (ami szerint a mérés alapfeltétele, hogy a fűtőtest melegebb legyen környezeténél) a nyári hónapokban egy további feltétel is adódik: mérés nyáron csak akkor történhet, ha a fűtőtest hőmérséklete meghaladja a 40°C-ot. Ebben az esetben, ha este a levegő hőmérséklete lehűl (ami sokkal gyorsabban hűl le mint a radiátorban lévő víz) akkor a radiátor melegebb lesz a környezeténél és hőt ad le, amit a készülék ténylegesen érzékel és számol.

Felvetésére, miszerint tapasztalata szerint zárt szelep mellett is mért a költségmegosztó, az előzőekben leírtak egyértelmű választ adnak: amennyiben valóban nem magasabb a radiátor hőmérséklete a környezeténél, akkor a költségmegosztó nem regisztrál. Hogy ennek ellenére zárt szelepállás mellett miért mérhetnek a költségmegosztók nullától eltérő értékeket, arra több magyarázat is lehet:

• A magasabb hőmérsékletű csővezetékek nincsenek termikusan elszigetelve a fűtőtestektől (tehát fűtési időszakban, zárt szelepállás mellet is a forró csővezeték melegíti a vele közvetlenül érintkező szelepet és a fűtőtestet annak bekötési pontjánál), így azok hővezetés segítségével magasabb hőmérsékletre melegedhetnek környezetüknél. Ez a hatás a költségmegosztóval mérhető fogyasztást eredményezhet.

• Tényleges fogyasztás és mérés eredhet a termosztatikus szelep – alacsonyabb hőmérsékleten természetszerűleg jelentkező – átengedéséből, aminek hatását fokozza egy nem megfelelő szellőztetési szokás, illetve a termosztát eltakarása. Szellőztetések idejére a termosztatikus szelepfejet mindig állítsák „csillag” állásra. Itt kell leszögezni, hogy a termosztatikus szelepfej „csillag” állása nem azt jelenti, hogy az adott radiátor teljesen le van zárva! A „csillag” állás egy fagyvédelmi funkciót takar, mely azt jelenti, hogy nem engedi egy bizonyos határ alá csökkenni az adott helyiség hőmérsékletét (8 °C-os – vagy annál alacsonyabb – szobahőmérséklet esetén a legkisebb, azaz „csillag” állásnál is folyik be a radiátorba fűtővíz). Ezért lehetséges az, hogy a teljes fűtésidényben „lezárt” radiátorra felszerelt mérőkészülék is mutathat fogyasztást. Ugyanis egy szellőztetés esetén a szoba hőmérséklete 8 °C alá süllyedhet, akár csak pár percre is, és a precíz mérőkészülék az ekkor a radiátorba befolyó fűtővíz hatását már megméri.

• A magyarországi panelházakban gyakorta alkalmazott egycsöves fűtési rendszerek esetében gyakran előfordul, hogy zárt szelepállás mellett is jelentkezik egy spontán visszaáramlás, úgynevezett recirkuláció. Ennek során az alsó radiátorkötésen, csövön keresztül folyamatosan kis mennyiségű forróvíz jut a radiátortestbe, ahol kisebb sűrűsége folytán felfelé áramlik, miközben az alacsonyabb hőmérsékletű víz lefelé. A fűtővíz itt leírt keveredésének következményeként a radiátor hőmérséklete természetesen magasabb a környező levegő hőmérsékleténél. E jelenség eredményeképpen mutatkozik – e „kényszerfűtést” nem kívánó lakó szempontjából sajnálatosan – a költségmegosztón regisztrált fogyasztás. A visszaáramlás megszüntethető oly módon, hogy nem csak a radiátorszelepet, hanem az alsó bekötésnél beépített golyóscsapot is elzárják.

A leírtak alapján tehát elképzelhető az Ön által jelzett fogyasztás regisztrálása. Annak érdekében, hogy ne csupán ennek elvi lehetőségeit vizsgálhassuk, célszerű lenne elvégezni a készülék helyszíni ellenőrzését. Mivel a fogyasztási értékek egy évre visszamenőleg havi rendszerességgel is rögzítésre kerülnek a költségmegosztóban, könnyen ellenőrizhető, hogy mely hónap(ok)ban lépett fel a kérdéses fogyasztás. A bejegyzésében Ön is említette a helyszíni ellenőrzés lehetőségét, azonban – tekintettel arra, hogy ez csak abban az esetben költségmentes, ha valós készülékhibát tapasztalunk – azt nem kívánta igénybe venni.

Társaságunk igyekszik mindent elvárhatót megtenni ügyfelei elégedettségéért, ezért annak érdekében, hogy a kérdést megnyugtatóan rendezhessük, kérjük biztosítsa a költségmegosztó helyszíni ellenőrzését számunkra – mivel ez most a mi kérésünkre történik, természetesen díjmentesen.

A vizsgálat során meg tudjuk állapítani, hogy a kérdéses fogyasztás mely hónapokban keletkezett, illetőleg azt is, hogy a készülék idén nyáron mért-e és ha igen, akkor melyik hónapban és mennyit.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a termosztatikus fejet és a költségmegosztót még a nyári időszakban se takarják le, mivel az így kialakuló hőmérsékleti viszonyok miatt valóban előfordulhat az Ön által is tapasztalt mérés.

A Techem Kft. Magyarországon összesen mintegy 300 ezer elektronikus költségmegosztó berendezést szerelt fel eddig, ezeknek kevesebb, mint 1%-ánál fordult elő probléma, ezek is szélsőséges körülmények között (pl. ha a fűtőtestet extrém erősségű napsütés éri, és ennek következtében annak hőmérséklete meghaladja a 40°C-ot, amelynek a radiátorok ablakok alatti elhelyezkedése miatt egyébként nagyon kicsi a valószínűsége.)

Abban az esetben, amennyiben a fűtési költségmegosztó olyan esetben regisztrál fogyasztást, amikor valós fűtési tevékenység nem történik (pl. nyári időszak) a Techem Kft. azt javasolja, hogy amennyiben a mért mennyiség meghaladja a 30 egységet (mely esetben a fogyasztásnak már minimálisan érzékelhető hatása lenne az éves fűtési költségre) akkor a kedves fogyasztók ezt jelezzék a Techem-Kft.-nek, aki megvizsgálja a készüléket. Amennyiben kiderül, hogy a fogyasztás a berendezés hibája miatt következett be, a Techem Kft. elengedi a kiszállási díjat, illetve az adott esetben mért fogyasztási értékkel csökkenti az éves összfogyasztás mennyiségét.

Amennyiben a leírtakkal kapcsolatban kérdése merülne fel, készséggel állok rendelkezésére.

A készülék ellenőrzés időpontjának egyeztetése céljából, kérjük a panasszal élő kedves fogyasztót, hogy a következő telefonszámon jelentkezzen:

Techem Kft. Szerviz központ
06 1 439 0455

Tisztelettel:
Techem Kft.

Tófalvi György
ügyvezető igazgató

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 19:05:18

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ebben nem lehet segiteni
B,nőm mondta, gyere le/Balaton/ kiszolgállak, csak hagyd abba
Az az életritmus, a teljes semmittevés viszont nem nekem való
Persze kifogás mindig van

A rohadt akarető ami nincs, pedig már vizsgáltam magam, mi az ami idegessé tesz ha elfogy a cigi és mi jó benne
Semmi nem jó már,annyit szivok

Még csak nem is fáj, mint néhány kábszer megvonás
Áhhh

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 19:10:50

Azért érdemes lenne a fűtőkozpontnak jelezni ezt a posztot
Hátha valaki válaszol

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.03. 19:49:26

@horex: "Azért érdemes lenne a fűtőkozpontnak jelezni ezt a posztot"

Nem tőlem tudod, de ezzel kezdte: "A Techem Kft. simán lepattintott"

És az NFH is kilőve.

Doubledeceker 2010.08.03. 20:19:45

@Techem Kft.:

Le a kalappal!

Ha már naptár funkció is van a szerkezetben, akkor csak egy kis módosítás lenne, hogy nyáron egyáltalán ne mérjen, úgy értem persze csak júni, júli, és agusztusban ne, mert ki tudja a többi hónapban lehet tényleg kell fűteni.

Vagy megntcsak nyáron akár lehetne 50 fokos is a küszöbérték, estleg a delta T kellene nagyobbr venni.

A lényeg, hogy nyáron ne mérjen már, mert felborzolja a kedélyeket, pláne, ha valaki rögötn azt gondolja, hogy a szolgáltató ezzel kaszál.

Bp. Tahi-ban nem Önök vannak?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.08.04. 18:31:57

@Techem Kft.:

Nah, így kell ezt csinálni. Bár családi házban lakom, mindig is foglalkoztatott az a perverzió, hogy mi történik, ha a fogyasztásmérőt "beburkolom" és pl. egy gyertyával 60°C-os környezeti hőmérsékletet hozok létre.

Ha a radiátor fűtővize 40-60fokos, akkor vajon visszafelé/semmit fog mérni, esetleg regisztrálja a meleg környezeti hőmérsékletet és a leolvasó legközelebb a gyertyát a fenekem alá helyezi el ? :)

WhoTheHell 2010.08.05. 12:49:14

@Techem Kft.: 1. "Külső hőforrás (napsütés, sütő …) esetén ugyan meleg lehet a radiátor, de nem melegebb a környezeténél, azaz nem történik regisztrálás."

2. Ebben az esetben, ha este a levegő hőmérséklete lehűl (ami sokkal gyorsabban hűl le mint a radiátorban lévő víz) akkor a radiátor melegebb lesz a környezeténél és hőt ad le, amit a készülék ténylegesen érzékel és számol.

3. "pl. ha a fűtőtestet extrém erősségű napsütés éri, és ennek következtében annak hőmérséklete meghaladja a 40°C-ot"

Nos csak én érzek itt némi ellentmondást? Tehát volt egy külső hőforrás és melegebb lett a radiátor mint a környezete.

Továbbá bár a legtöbb dologban igaza van az állítólagos Techemesnek de mi az, hogy egy radiátor amire rásüt a nap nem lehet melegebb mint a környezete? Próbált már nyári 30 fokban napra kitett fémlemezt megfogni? Biztos az is csak 30 fokos és csak valami misztikus hatásnál fogva süti meg a kezem. Nem pedig azért mert elnyeli a hullámokat és attól jól felmelegszik 80 fokra. Jó, ha közelebb megyek érzem, hogy melegebb van de nem süt meg. Ha meg megfogom hát fáj. És akkor most a 3-as pont szerint amúgy nem is delta t-t mér? Értem én miről van szó csak pontosan kéne leírni. Meg az igazat. Igen ha rásüt a nap beszívtad. Erre keresd meg az előző hozzászólásom, hogy kettős leolvasással ez megoldható.

puncipöcögtető 2010.08.06. 05:25:02

"Próbált már nyári 30 fokban napra kitett fémlemezt megfogni? Biztos az is csak 30 fokos és csak valami misztikus hatásnál fogva süti meg a kezem."

vazz, jártál te annak idején fizia órára, vagy csak MELEGEDNI mentél be?

Más: nálunk itt télen 20 fok szokott lenni max. Tessék felöltözni, mert 25 fokban üldögélni pazarlás. (Majd ha még drágább lesz az energia, majd rájön mindenki.)

Acmee 2010.08.28. 01:30:07

@Dövan:

Igen, pontosan...

modoros.blog.hu/2010/08/26/a_sertodott_videki

(magam is vidékről származom, sajnos úgyfest, hogy tovább bírtam türelemmel az észosztási sorban...)
süti beállítások módosítása