Imre szembesült a válság egyik új fejlesztésével, a passzív ügyfélszolgálattal. Lényege, hogy nem közlik vele, miért korlátozták a nézhető csatornái számát, majd úgyis jelentkezik, ha észrevette. A korlátozás hátterében a UPC műholdváltása áll, aki magától nem jelentkezett, azt most jól átállítják:
Tudom, hogy Abszurdisztánban élünk, fogyasztóvédelem nem létezik, de az alábbiak talán felülmúlják a Homáron eddig megjelent UPC-s rémtörténeket, melyek csupán a jéghegy csúcsát mutatták. A minél kevesebb közvetlen kapcsolat érdekében azok közé tartozom, akik saját parabola-antannával, beltéri egységgel rendelkeznek és csak a szolgáltatást fizetik elő. Ennek megfelelően az Astráról a Thor műholdra is saját erőből álltam át, nem vettem igénybe az UPC által felajánlott (a hírek szerint időnként problematikus) átállítási opciót. Szeptember 21.-én, kedden meglepődve vettem észre, hogy előfizetett csatornáim nézhetetlenné váltak.
A naiv előfizető, aki rendesen befizette az előfizetési díjat ilyenkor bepánikol, keresi a hibát a parabolán, a csatornakiosztás (szokásosan) be nem jelentett megváltoztatásában, kontakthibát a vezetékekben, stb, és azt a lehetőséget sem hagyja figyelmen kívül, hogy valamilyen félreértés folytán indokolatlanul letiltották kártyáját, ami persze a korábbi Homár történetek és saját tapasztalatom szerint sem szokatlan. Persze a UPC felhívásának torturáját igyekszik elkerülni, ahol a tapasztalatopk szerint hosszú idő után hozzánemértő ügyintézők ostobaságait kell hallgatnia. A naiv előfizető egy idő után meglepődik, hogy jé, néhány kódolt csatorna mégis fogható, így a kártya letiltása kizárható. Miután ellenőrzi a vételt az Astrán is és ugyanazt a hibát találja, csak az marad, hogy nincs mese, bedöglött a beltéri egység.
Így két nap múlva eltrappol egy megbízható boltba, hogy új beltérit vegyen és szokásból kéri UPC-s kártyája ellenőrzését, avégett, hogy kizárja azt az elméleti lehetőséget, hogy egy jól működő kártya, ami érintetlenül van a helyén, csak úgy magától bekrapál. És akkor padlót fog a magyarázattól:
"A UPC letiltotta az adások egy részének foghatóságát azoknál, akik nem szerepelnek a nyilvántartásukban a Thorra átállított előfizetők között, azért, hogy jelentkezzenek az átállításért."
Az nem számít, hogy ezt már saját erőből megtettem, majd jön egy szerelő, akinek alá kell írnom, hogy átállította. Ha nem írom alá, akkor majd újra le fogják tíltani az adások vételét, függetlenül attól, hogy az átállítást nem igénylem, az előfizetésem pedig rendben van. Az üzletből egy telefon helyre állította a vételi lehetőséget.
Tehát a UPC mindenfajta értesítés nélkül leállította szolgáltatását rendben lévő előfizetés ellenére, azért, hogy kikényszerítsék egy nem igényelt szolgáltatásuk igénybevételét vagy annak hamis igazolását – mindezt úgymond az előfizető érdekében. Esetleg lehet, hogy csak egy el nem végzett munka kifizettetéséről van szó.
Az utolsó 100 komment: