Zsuzsa nem érti, hogyan jelenhetett meg a TV kéthetes című műsorújságban a Parapszichológiai Centenáriumi Központ hirdetése Elisa Braun, az ismert varázslónő gazdaggá tévő Rózsakereszt Pentákulumáról. Olvasónk éles szemmel vette észre, hogy az egész sima adatgyűjtés és -kereskedelem, Elisa ugyanis elkéri az adatainkat, aztán közelebbről meg nem határozott számú érdeklődőnek cserébe küld egy gazdaggá tévő Pentákulumot, ami a parapszichológia liposzómája. Arra gondolni sem merek, hogy mi van, ha Elisa senkinek sem küld varázskeresztet, de ha pár rajongójának mégis, az összes többi adatait még mindig eladhatja. Mondjuk rossz anyagi helyzetben lévő embereket hitelekkel kifosztó vállakozásoknak. Bűvös csalás, olvashatóbb fotókkal alant.
Talán Te tudod a választ a kérdésemre:
Ha az Avont megbüntetik, amiért a szempillaspirál mégsem hosszabbít, az ilyen jellegű hirdetések miért nem akadnak fel a fogyasztóvédelmi rostán? Illetve: az Avon nem írhatja bele a katalógusába, hogy "a felhasználó hite elsődleges"?
A lényeg a csatolmányban - tudjuk - az apró betűs sorok között rejlik: "Adatait ... kereskedelmi célből folyamatosan kezeljük, továbbítjuk." De akit már megszédített a Rózsakereszt Pentákulum, valószínűleg föl sem fogja, hogy az egész lényege az, hogy ő ingyen megadja a személyes adatait, mellyel a Parapszichológiai Centenáriumi Központ kereskedni fog. Semmi másról nincs itt szó.
Felbosszantanak az ilyen, hiszékeny embereket megtévesztő hirdetések. Nem lehetne ellenük tenni valamit?
Üdv:
Zsuzsa
Az utolsó 100 komment: