Tékozló Homár

Ha az Avont megbüntették, miért lehet csodatévő rózsakeresztet reklámozni?

2010.09.28. 00:27 | szily | 352 komment

Zsuzsa nem érti, hogyan jelenhetett meg a TV kéthetes című műsorújságban a Parapszichológiai Centenáriumi Központ hirdetése Elisa Braun, az ismert varázslónő gazdaggá tévő Rózsakereszt Pentákulumáról. Olvasónk éles szemmel vette észre, hogy az egész sima adatgyűjtés és -kereskedelem, Elisa ugyanis elkéri az adatainkat, aztán közelebbről meg nem határozott számú érdeklődőnek cserébe küld egy gazdaggá tévő Pentákulumot, ami a parapszichológia liposzómája. Arra gondolni sem merek, hogy mi van, ha Elisa senkinek sem küld varázskeresztet, de ha pár rajongójának mégis, az összes többi adatait még mindig eladhatja. Mondjuk rossz anyagi helyzetben lévő embereket hitelekkel kifosztó vállakozásoknak. Bűvös csalás, olvashatóbb fotókkal alant.


Talán Te tudod a választ a kérdésemre:
Ha az Avont megbüntetik, amiért a szempillaspirál mégsem hosszabbít, az ilyen jellegű hirdetések miért nem akadnak fel a fogyasztóvédelmi rostán? Illetve: az Avon nem írhatja bele a katalógusába, hogy "a felhasználó hite elsődleges"?


 


A lényeg a csatolmányban - tudjuk - az apró betűs sorok között rejlik: "Adatait ... kereskedelmi célből folyamatosan kezeljük, továbbítjuk." De akit már megszédített a Rózsakereszt Pentákulum, valószínűleg föl sem fogja, hogy az egész lényege az, hogy ő ingyen megadja a személyes adatait, mellyel a Parapszichológiai Centenáriumi Központ kereskedni fog. Semmi másról nincs itt szó.
 
Felbosszantanak az ilyen, hiszékeny embereket megtévesztő hirdetések. Nem lehetne ellenük tenni valamit?
 
Üdv:
 
Zsuzsa

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:10:00

@Dr Jozef Vengloš:

Bulgáriában a leghíresebb jósnő ellen komoly állami harc folyt a kommunizmus idején. Az emberek nem értették, hogy akkor mégis hogyan működhet, hiszen ha valamit nagyon nem akartak akkoriban a kommunisták, akkor az meg is szűnt percek alatt, itt meg azt látták, hogy szövegelnek ellene, aztán mégis vígan működik.

Aztán a rendszer bukása után kiderült a titok nyitja. A bolgár rendőri szervek a nehezebb ügyek esetében HASZNÁLTÁK a jósnő szolgáltatásait, cserébe meg engedték, hogy működjön, így hivatalosan ment ugyan az ellenpropaganda, de közben meg egy ujjal sem bántották. Több esetben adott nyomra vezető infót pl. gyilkosságok esetében, amikor a nyomozás zsákutcába került.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:11:29

@EÖ:

Ezen az alapon a közgazdaságtan is az emberi butaságra épít, mert pl. azt mondja a szakértő, hogy pl. az olaj ára növekedni fog, aztán meg mégis csökken.

és Háccs 2010.09.28. 14:12:58

@Birca Maxval:
"Az alkímia a mai kémia alapja."

nem igaz.

"Az asztrológia pedig egy társadalomtudomány, ez tény."

nem igaz.

"Tény, hogy az embereket csoportosítani lehet kategóriákba személyjegyeik alapján."

nem igaz.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:14:41

@és Háccs:

Rosszul tudod. Pl. a 3. álítással kapcsolatban kérdezz egy pszichológust. Persze, tudom, az is áltudomány, meg a genetika, s az informatika is az. A Szovjetúnióban pl. mindegyik burzsoá áltudomány volt hivatalosan.

Egyéves Önkéntes 2010.09.28. 14:14:41

@Birca Maxval: a közgáz az emberek racionális gondolkodására épít
ezért is nem működik

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:19:26

@EÖ:

Nem. A közgazdasági törvények valójában nagy szabályosságok, nagy valószínűségek, nem "igazi" törvények.

Pl. a piaci ár. Alapvetően mindenki olyan áron vesz valamit, ami még hasznos neki (lásd határhaszon-elmélet). Azonban van egy rakás tényező, amikor nem egyes egyének, hanem nagy tömegek viselkednek másképp.

Xezs 2010.09.28. 14:21:53

@Birca Maxval: Utolsó hozzászólásom, aztán nem is idegesítem magam tovább. Ha elémraksz egy fényképet, és azt mondod, handabandázzak 30 ezer Ft-ért egy sort arról, hogy mi fog történni azzal az emberrel aki a képen van, hát bátran megteszem. Közhelyeket, meg kitalált baromságokat bárki tud mondani, ehhez nem kell sok tanulás, csak pofa, de az vastagon. Aztán ha véletlenül az egyik állítás bejön, akkor lehet mellet verni, hogy "Én megmondtam", ami meg nem jött be arról szépen kussolni és eltussolni (ez a fajta viselkedés ismerős lehet a magyar politikai életből is).

Persze tudom, hogy jó elhinni hogy a titkosszolgálat jósokat alkalmaz. A szcientológusok is elhiszik, hogy Xenu létezik, de ettől még ez nem lesz igaz.

Egyéves Önkéntes 2010.09.28. 14:24:38

@Birca Maxval: legyen igazad.
nincs most kedvem faszságokról vitatkozni.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:32:13

@Xezs:

Ez nem így működik. A halandzsa nem adható el, maximum nagyon buta embernek. Óriási kokurrencia van a jós üzletágban, csak az igazán jók maradnak talpon.

Ez nem úgy megy, hogy "ma valami történni fog Önnel, legyen magabiztos és ragadja meg az alkalmat, de ne rohanjon megfontolatlanul semmi újba" típusú szöveg, mert ezt mindenki tudja, az ügyfél is, mert az átlag ügyfél ebben az üzletben komolyan felkészült.

"Persze tudom, hogy jó elhinni hogy a titkosszolgálat jósokat alkalmaz."

Jó elhinni, mert tény! Ők egyébként nem jósnak nevezik, hanem pl. "extraszenzórikus szakértőnek", vagy "paranormális konzultánsnak". Megjegyzem: az általam leírt eset nem is titkosszolgálat, hanem szimpla bűnügyi rendőrség. Ott nincs félrebeszélés. Vagy segít a jós megmondani, hogy hol van a holttest meg a fegyver vagy nem, nincs mit félrebeszélni. Ha egy áljóst kérdeznek és ő azt mondja, hogy pl. "bizakodjanak, kutassanak, mert látom, hogy ha nagyon keresnek, az év végéig megtalálják", akkor oda többet az életben nem megy rendőr tanácsért.

és Háccs 2010.09.28. 14:40:10

@Birca Maxval: alkímiáról velem teljesen fölösleges vitáznod, mert rengeteget foglalkoztam a történelmével, és vegyészmérnök vagyok, tudom, hogy nem kémiáról szól, még csak hasonló sem volt az eredeti célja a kémia céljaihoz. pár fogalmat öröklött át a kémia, de azok korai magyarázata köszönőviszonyban sincs a maiakkal.

kb. olyan a kettő egymáshoz, mint az asztrológia meg asztronómia.

szóval esetleg olvasd el, amit nekem belinkeltél, butuska.

egy arc fényképe pedig nem tartalmaz olyan "személyjegyeket", amiből a csaló feleségednek jogosultsága lenne egyértelmű csoportokba sorolni az embereket. ha erről egy pszichológusnak más a véleménye, az nem pszichológus.

egyébként először azt hittem, csillagjegyekre gondoltál "személyjegyek"-nél, arra írtam, hogy nem igaz, de sehogy sem igaz, amit írsz, úgyhogy mindegy is.

biztos vagyok benne, hogy egyszer jogi fogalommá váltok, és 2-től 5-évig terjedő szabadságvesztéssel lesz sújtható az ilyen típusú csalás.

az elesettek hiénái vagytok, rászorulókat loptok meg, útkeresőknek hazudtok, pénzért.

Le vagytok szarva! 2010.09.28. 14:40:48

@Birca Maxval:
"Az alkímia a mai kémia alapja."

Mondjuk inkább, belőle indult ki a kémia.

"Az asztrológia pedig egy társadalomtudomány"

Nem. Áltudomány. Annyira tudományos, mint amikor gyurcsok küldi az energiát.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.09.28. 14:42:20

@wmiki: A tudomány nem szent, csak te tartod annak, mivel folyton annak nevezed.

Meg egyáltalán nem becsülendő dolog a szar gyógyszer, normális országokban milliárdos bírságokat basznak a gyógyszergyárakra miattuk. Normális országokban, nem nálunk.

Az, hogy melyik gyógyszer mérgező, meg melyik nem, az meg néha egyéni vélemény.

Én például fejfájás-csillapítót is csak ritkán szedek, mert károsnak tartom a túlzott gyógyszerfogyasztást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2010.09.28. 14:50:44

@és Háccs:

Tévedsz. Nem látsz messzebb materialista orrodnál, s erre még büszke is vagy...

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 14:59:43

@Le vagytok szarva!:

Van egy saját tudományos apparátusa, módszertana, tehát tudomány.

Amit mondasz az olyan, mint amikor Bunkó Pista megállapítja, hogy a meterológia áltudomány, mivel esőt ígértek mára, s mégsem esett.

Le vagytok szarva! 2010.09.28. 15:01:32

@stark:
Én pl. antibébit sosem szedek. Szedje a csajom.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:02:10

@és Háccs:
"Tény, hogy az embereket csoportosítani lehet kategóriákba személyjegyeik alapján."
"nem igaz."
Ezt csak szeretnéd hinni. Lehet bizony.

"egy arc fényképe pedig nem tartalmaz olyan "személyjegyeket", amiből a csaló feleségednek jogosultsága lenne egyértelmű csoportokba sorolni az embereket. ha erről egy pszichológusnak más a véleménye, az nem pszichológus."

Volt szerencsém egy kis programot működés közben látni, amit az FBI is használt. A lényege az volt, hogy fantomképet lehetett vele készíteni, és az elkészült kép alapján egy személyiségprofil is készült a kép mellé. Fizimiska. Az ember külseje sokat elárul. Például azt modnják, hogy egy jó vezető széles álkapcsú, stb.

Ezekben lehet nem hinni, csak éppen a tudatlanságod bizonygatod.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:02:34

@Birca Maxval: "Vagy segít a jós megmondani, hogy hol van a holttest meg a fegyver vagy nem, nincs mit félrebeszélni."

Höhö. Ez már bizonyíték!!!

Én megjósolom neked a jövőheti lottószámot, amit az első golyóval húznak ki: 24-es lesz.

Na most 1:90-hez van esélyem, hogy jót mondtam, ekkor halálomig tisztelni fogtok, mint jóst. 90 ember közül átlag egy jóstehetség van, a földön közel hatvanhét millió.

és Háccs 2010.09.28. 15:05:16

@1967: nincs materialista orrom, és nem is kell, hogy lássam, hogy a tévés jósda sima pofátlan csalás.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:06:56

@Elcseszett nick:

Ez az!

Tény, hogy eddig két véglet volt. Volt egy idealista véglet, hogy egyes jegyek alapvetően meghatározóak. S aztán lett a materialista véglet: hogy semmi köze a jegyeknek a tartalomhoz.

A mai tudományos álláspont az arany középút: az egyes jegyek tendenciákat mutatnak, de nem alapvetően meghatározóak. A szocializáció ugyanis képes felülírni a tendenciákat.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:08:33

@és Háccs:

A tévés jósdáról nekünk sincs jó véleményünk. Igen kevés ott a valódi szakember.

Le vagytok szarva! 2010.09.28. 15:09:14

@Birca Maxval:
Az áltudományoknak is van saját apparátusa, módszertana. A jóslának is, kártyából vagy kávézaccból. Csak éppen nem megalapozottak. Ezért ugyan nem kell Bunkó Pistázni.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:10:51

@atpijkamo:

Amit leírtál annak nincs értelme...

Te tiszteled azt a vízvezetékszerelőt, aki egyszer, 10 éve megjavított egy csapot, s azóta nem csinál semmit?

és Háccs 2010.09.28. 15:11:10

@Birca Maxval: "Igen kevés ott a valódi szakember. "

:D
hát az tuti.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:12:33

@Le vagytok szarva!:

Nem megalapozott? Miért ne lenne az?

Mondom: a feleségemnek nagy sikere volt, s amikor abbahagyta, még hónapokig keresték.

Le vagytok szarva! 2010.09.28. 15:13:09

@Elcseszett nick:

"Volt szerencsém egy kis programot működés közben látni, amit az FBI is használt."

Az UFÓ-hívők meg mindig a NASÁ-tól származó, eltitkolt információkra hivatkoznak. Na ne má'.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:15:08

@és Háccs:

A telejósda az kb. ugyanaz a kategória mint az újságban a horoszkóp. Komolytalan.

Ez kb. olyan, mintha látnánk, hogy Bunkó Pista úgy próbálja megjavítani a kocsiját, hogy káromkodik és belerúg, s megállapítanánk ezek után: "az autószerelés sarlatán áltudomány".

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:18:33

@Elcseszett nick: "Az ember külseje sokat elárul. Például azt modnják, hogy egy jó vezető széles álkapcsú, stb.

Ezekben lehet nem hinni"

Hinni bármiben lehet. Attól, hogy hiszel benne, még nem biztos, hogy baromság. Amiben csak hinni lehet, az biztos, hogy baromság.

Mondjuk egy ember egész életében szomorú, egy idő múlva úgymarad a szája lebiggyedve, bárki megmondja fényképről, hogy ez egy szomorú ember.

Ha egy embernek széles az állkapcsa, és a közhiedelem szerint ematt jó vezető lenne, akkor van esélye, hogy vezetővé teszik. De nem fordítva.

Egy mongolidiótáról bármilyen orvos megmondja, fényképről, hogy idióta.

A fentiektől eltekintve az emberek arca önmagában semmit nem mond a belső tulajdonságairól. Legalábbis így hiszem, mert minden kísérlet ezt igazolja. Ha lesz ellenkező kísérleti eredmény, annak fogok hinni. A tudomány fejlődik.

Kezdetben azt gondolták, hogy a föld lapos. Aztán azt gondolták, hogy a föld kerek. Aztán bebizonyosodott, hogy ez se igaz, .... Nem, nem lapos, hanem ellipszoid alakú. Aztán ezen is módosítottak: geoid alakú.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:21:25

Azoknak, akik az asztrológiában nem hisznek, egy kis gondolatmenet: a bolygók, csillagok hatnak ránk. Gondoljunk az ár-apály jelenségre, vagy teliholdkor, napkitöréskor sokan megzizzennek. A többi bolygó, csillag is hatást gyakorol ránk, csak nem ennyire közvetlenül (pillangó hatás).

Az más kérdés, hogy ezeket mennyire tudják feldolgozni, kezelni emberek. Vagy egyáltalán erről mennyit is tudunk. Ahogy Birca Maxval is mondta, ez nem egzakt tudomány. Illetve szerintem ehhez kevés a tudásunk, számítási kapacitásunk, hogy egzakt legyen, ráadásul egy bizonytalansági vagy véletlenszerűségi tényező mindig van.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:23:26

@atpijkamo: Szerintem elöbb olvass utána, aztán irogass. ;)

@Le vagytok szarva!: És ezért majd jönnek is értem fekete kocsin a kormányügynökök. :)

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:26:05

"...A FaceReading Kft. egy arcelemző szoftvert gyártott, amely - a cég szerint - a jelentkezők fizimiskája alapján állapítja meg az adott ember személyiségét - írta egy cikkében a FigyelőNet... "

www.profession.hu/cikk_interju/20100121/szemelyisegteszt_az_allasinterjun/316

Csak, hogy ez mennyire komolytalan dolog. ;)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:26:28

@Elcseszett nick: "Azoknak, akik az asztrológiában nem hisznek, egy kis gondolatmenet: a bolygók, csillagok hatnak ránk. Gondoljunk az ár-apály jelenségre,"

Te magadat viszonyítod az óceán sokmilliárd köbkilométernyi vizéhez? Normális vagy? Hordjál vizet a tengerbe, hátha meglátszik.

És ha az óceán négykilométeres mélységéhez viszonyítva pár métert emelkedik, ez gondolod számít. Olyan, minha életed során egyszer egy szúnyog rádlehel. Valóban befolyásolja az életedet!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:27:38

@Elcseszett nick: "Szerintem elöbb olvass utána, aztán irogass."

Már az első könyv elolvasásakor máig behozhatatlan előnyt szereztem veled szemben.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:27:54

@atpijkamo: Gondolj bele, hogyha a sokmillió-csillió liter vízre ekkora hatást gyakorol, akkor rád nincs hatással? Persze hidd csak azt, hogy te egy zárt búrában vagy, és semmi nem hat rád. Grat.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:28:39

@atpijkamo: Nem könyvben, Teeee. Ott a zinternet. Azon sok okos dolog van.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:28:55

@enamel: Átadnának az UFO-knak, és azok elvinnének jó messze. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:29:53

@Elcseszett nick: Az hát. A HR-es picsák újabban iwiwen meg faszbúkon nézelődnek, és vonnak le messzemenő következtetéseket. Különben a HR-es a leghaszontalanabb állat a világon.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:31:02

@Elcseszett nick: Mi olyat tudsz felmutatni, amitől egy ufó számára érdekes lennél? :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:31:21

@enamel: Ja értem már! Azon okosodott a kollega.

Akkor az űrgyíkok is elfoglalták már a földet, azt is olvastam.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:31:26

@enamel: Mert, ha ideírok egy könyv címet, akkor azonnal utána tudnál nézni? Vagy mennél megvenni? Vagy közölnéd, hogy azért könyvre hivatkozom, mert azt ugyse tudod ellenőrizni. Indokok vannak, hogy mért hülye a másik. Gondolatok már kevésbé.

Elcseszett nick 2010.09.28. 15:32:27

@enamel: Tökéletesen egyetértünk.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 15:32:37

@atpijkamo: "Mi olyat tudsz felmutatni, amitől egy ufó számára érdekes lennél?"

:)))))
Azért van huzatja a kollégának!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:33:44

@atpijkamo: Nem, még nem. De készülnek rá. Csak amióta rászoktak a homár olvasására (jelentek nekik szorgalmasan) egyre inkább kezdik úgy érezni, hogy nem érdemes.
Van egy másik capat űrgyík is, az a föld kilapítása mellett lobbyzik, korábbi tudományos dokumentumokra alapozva.

és Háccs 2010.09.28. 15:33:53

@Birca Maxval:
jaj de rossz érvelés. :)
bunkó pista meg a kocsirugdalás, tényleg meggyőztél.

egyébként megnéztem a reklámozott oldaladon a pofádat, tényleg csaló vagy, rá van írva. ne mondd, hogy nem te vagy, mivel én HISZEK benne, TEHÁT TÉNY, hogy te vagy. :D

"Van egy saját tudományos apparátusa, módszertana, tehát tudomány."

NEM. nem válik ettől tudománnyá. minden csalásnak van eszköztára, módszertana, ennek is. ettől még útszéli csalás.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:36:21

@Elcseszett nick: Múltkor baszott le az asszony, hogy leküldött tejért, aztán megint könyvet vettem...
Akit én lehülyézek, az az. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:38:55

@és Háccs: Attól válik tudománnyá, hogy egy rakás "brit tudós" azt állította.
Neked ez azért hiteles, mert az index (ami a hitelességéről híres)leírta, meg a brit tudós a kurvaéletbe veled szóba nem állna, legfeljebb 'azt a másik szemetest is vigye ki kérem' szintjén. Egyrészt mert tudós. Másrészt mert nem tudsz brittül.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:44:38

@atpijkamo:

Ideológiai hozzáállásod valahol a XIX. közepe vulgármaterializmusának szintjén van. Azóta sok idő telt el, pl. lett szociológia, volt egy Freud, volt egy Einstein, Planck, persze tudom, ez mind-mind áltudomány. Az igazi tudomány az, hogy Pista bácsi beveri a fejét a kertben az ásóba, s észleli, hogy az ásó kemény... Minden más hülyeség... :-)

és Háccs 2010.09.28. 15:46:58

@enamel: nem, nem attól.
attól, hogy bizonyított.
nem állítás, nem hit, hanem bizonyított.
ilyen egyszerű.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:48:04

@és Háccs:

Engem hiába nézel, én nem vagyok jós, s nincsenek semmilyen paranormális képességeim. Sőt még nem is érdekel igazából a téma. De ez nem jelenti azt, hogy elutasítom. Az atomfizikát sem utasítom el, pedig ahhoz sem értek.

Ő upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/Julleg.jpg csaló? :-)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:48:06

@Birca Maxval: Mondjuk pont nem a legszerencsésebb egyedeket emlegetted fel...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:50:03

@és Háccs: Előtted bizonyították? Felfogtad, hogy ők azt miért tartják bizonyítéknak? Aki bizonyította, az megmutatta a szakmai önéletrajzát, meg felsorolta a tudományos eredményeit? Vagy csak valaki azt mondta, hogy az most már be van bizonyítva?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 15:51:51

@enamel:

Nagy vakhit kell a vulgármaterializmushoz...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.28. 15:54:13

@Birca Maxval: Vakhit mindenhez kell. Különben hamar rájönnél hogy a világ kurvaszar hely, az emberek benne szintén, és lehetnél öngyilkos. Kekszet?..

és Háccs 2010.09.28. 16:03:42

részemről feladom, sziasztok.

:D

"előtted bizonyították?"

:D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 16:19:13

@Birca Maxval: "Ideológiai hozzáállásod valahol a XIX. közepe vulgármaterializmusának szintjén van."

Ez a te érvelésed, ne kendd rám. Csak rámutattam, mennyire idiótikus.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 16:37:39

@Birca Maxval: "Pista bácsi beveri a fejét a kertben az ásóba, s észleli, hogy az ásó kemény."

Jól mondod. Itt kezdődik a tudomány, egyszerű kísérleteket kell végezni, és haladni a magasabb szintűek felé. Newton is látott egy almát leesni - most mindegy, hogy anekdota vagy nem -, és azt gondolta tovább, évszázadokra meghatározva a fizikát.

Azt hitték, hogy az éter létezik, sok dolgot meg tudtak vele magyarázni, de sok dolgot nem. A hit sajnos nem elég.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 16:49:31

@atpijkamo:

Egy dolog az egzakt tudomány, más dolog a nem-egzakt tudomány. Mind a kettő hihetetlenül fontos. A materialisták az egzakt orrukon túl nem látnak, míg az idealisták meg nem tagadják az egzakt tudományokat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 17:12:15

@Birca Maxval: Te érted saját magadat?

"Egy dolog az egzakt tudomány, más dolog a nem-egzakt tudomány."

Nem tudom pontosan mit értesz az egyik és a másik alatt.

Mondjuk az algebra egzakt, de a valószíműségszámítás gyakorlati alkalmazására már nem lehet ezt elmondani. Akkor a matematika egzakt?

A fizika egzakt?

...

Még az orvostudomány is tud nagyobb embermintákon kísérletezni, staisztikai módszerekkel az eredményeken igazítani, úgy, hogy az végeredmény többé-kevésbé egzaktnak vehető. Egy törött lábszár összeillesztése titán csvarokkal eléggé egzakt. Egérkísérleteket eléggé homogén populáción lehet végezni, nem is beszélve a sejttenyészeteken végzett kísérletekről. Akkor most az orvostudomány egzakt?

"A materialisták az egzakt orrukon túl nem látnak"

Értelmetlen általánosítás. Sok széleslátókörű kutató van, nem csak szakbarbárok.

"míg az idealisták meg nem tagadják az egzakt tudományokat."

Ennek a mondatrésznek értelmét nem sikerült kihámoznom.

Amit szeretném, ha megértenél: szájkaratével nem lehet dolgokat eldönteni. Lehet kísérleteket végezni, elméleteket felállítani, olyan kísérleteket csinálni, ami a felállított elméletet próbálja igazolni vagy cáfolni, a tapasztalatok alapján újabb elméletet felállítani, és így tovább. Nem elég valamiben hinni, hogy talán az is lehetséges, és azon elmélázni... ez nem vezet sehova. Amíg másnak nem ártasz vele, nyugodtan higgyél földöntúli dolgokban, de másokat ne próbálj a hitedről meggyőzni. Ha meg a hitedet tényként terjeszted, az egyenesen népbutítás.

Azt gondolom, a vallásnak van fontos társadalmi szerepe. Vannak olyanok, akiknek szükségük van a hitre, amibe kapaszkodhatnak. Boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak lesznek tőle. Csak tőlem ne várja senki, hogy higgyek benne.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 17:14:52

@atpijkamo:

Isten neked is szabad akaratot adott, tehát ha nem akarsz, NEM KELL hinned...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 17:19:31

@Birca Maxval: "Isten neked is szabad akaratot adott"

Na, a szabad akarat létén vagy nem létén is el lehet szájkaratézni néhány évszázadig. Konszenzus még nincs.

Szarazkoro 2010.09.28. 17:28:51

@Birca Maxval:
ejnye-ejnye Birca, te sz*pni jarsz ide?

Szarazkoro 2010.09.28. 17:31:56

@enamel: En kerek. Mi a valasztek? :)

Xezs 2010.09.28. 17:48:35

@Birca Maxval: Megfogadtam hogy befogom a pofám, de ezt még kiírom magamból.

"a feleségemnek nagy sikere volt, s amikor abbahagyta, még hónapokig keresték"

Tudod a szcientológusokat a mai napig keresik és horribilis összegeket fizetnek nekik. Tudatlanságból, a semmiért.

Remélem érted az analógiát.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 18:31:17

@Xezs:

Ezt hívják szabadságnak.

Van aki lakberendezőnek fizet, más asztrológusnak, harmadik meg prostituáltnak.

Van aki keresztény, van aki mormon, van aki szcientológus.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 18:49:05

@Birca Maxval: "Van aki lakberendezőnek fizet, más asztrológusnak, harmadik meg prostituáltnak."

Van aki idióta, és van aki nem.

Nem is az idiótákkal van problémám, mert ugye szabadség van, ebben egyetértünk.

Azzal van problémám, mikor valaki másokat hülyít. Méginkább azzal, hogy ebből akar megélni. Mert itt van lehetőség. Jóérzésű ember - remélem mi vagyunk többen - ilyet nem csinál, és szabad a pálya a lelketlen sarlatánoknak. Nem is igazán nehéz munka, csak ki kell dumálni a sajtot a szájukból. A szobafestés az sokkal nehezebb munka, és bárki csinálhatja minimális affinitással, megfelelő tanulás után.

Amikor meg a rákos betegnek mondják, hogy ne vesse alá magát sugárkezelésnek, hanem higgyen a csodatévő kristályban, az meg már életveszélyes.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.09.28. 19:00:17

@Xezs: Fura, de ma veled mindenben egyetértek. Ez vajon jót jelent?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 19:04:48

@atpijkamo:

Ez a hibád, hogy mindent, amiben te nem hiszel, hülyítésnek tartasz.

Hidd el, a komoly asztrológusok igazi szakemberek és nem akarnak senkit kifosztani, becsapni, hülyíteni. Ők adnak egy szolgáltatást, ezt lelkiismeretesen elvégzik, s ezért ellenszolgáltatást kérnek. Nem más, mint a szobafestés.

Lehet pl. hogy Bunkófalván Pista bácsi szerint minden szobafestő gazember, hiszen szerinte mindenki képes kifesteni a saját szobáját, s aki profi szobafestő, az valójában egy széhámos, s azzal keres pénzt, hogy elhiteti másokkal, hogy azok nem képesek maguk kifesteni a saját szobájukat.

Tény, hogy vannak szélhámosok is, mindenhol vannak, pl. orvosok között is, amikor szerződésük van egy gyógyszergyárral és a cég termékeit nyomják, ha kell, ha nem. De azt hiszem egyetlen szakmában sem szabad a szélhámosokból kiindulva az egész szakmát elítélni.

Tudok olyan esetet, amikor az ügyvéd elsikkasztotta az ügyvédi letétet. De ugye nem gondolod, hogy ez a jellemző?

Ugyanígy: egy igazi természetgyógyász segíteni próbál elsősorban (persze pénzért, hiszen mindenki pénzért dolgozik), s nem az az elsőrendű célja, hogy rákosnak pl. torokgyulladás elleni szert adjon el jó drágán.

Ami konkrét példádat illeti: a sugárkezelés általában semmit nem segít. Az én kutyámat leírták 8 éves korában, hogy operálni kell, meg nem tudom mit kell vele tenni, meg fájdalomemntesen ki kell végezni, hogy "ne szenvedjen". Hát feleség kikezelte: kapott minden nap csirkemell-levest, napi 3-szor macskakarom-tablettát, bíbos kasvirág csepp csepegtetett az ivóvízébe, kapott napi kétszer ginzenget, s 2 hónap alatt talpra állt, amikor voltam nála az orvosnál oltásra, az orvos azt hitte, hogy új kutyám van. S még élt egészségben 2 évet, azaz az élete meghosszabodott 2 évvel, s a végén nem rákban halt meg, hanem szívinfarktusban, békében, szenvedés nélkül. Délután aludt, hirtelen felébredt, fejét felemelte, s 5 másodperc múlva visszaroskadt - már halott volt.

Ráadásul feleségnek van gyógyszerészeti végzettsége is, s természetgyógyászati is. Azaz "mindkét oldalt" ismeri.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.09.28. 19:22:51

@Birca Maxval: "az embereket csoportosítani lehet..." Igen, a pszichológiakönyv is ír tipológiáról, de nem az alapján, hogy ki milyen csillagjegyben született. (Piknikus-atletikus-leptoszom(?) a testalkat alapján, szangvinikus-nemjuteszembe-nemjuteszembe a vérmérséklet alapján.) Az ezotéria/horoszkóp egy hatalmas humbug, jövő nélküli szerencsétleneken nyerészkednek azok a gátlástalan taplók, akiknek büdös a munka. Hogy mennyire baromság az egész: Bak vagyok, ennek van egy alapleírása (vagymije), hogy ilyen meg olyan meg amolyan. KÖSZÖNŐVISZONYBAN SINCSENEK a személyiségjegyeimmel a leírtak. Ja, igen, ilyenkor kell jönni az aszcendenssel.
A magadfajták miatt nagy kár, hogy a Lipótot bezárták. (Mert aki ebben hisz az alapból nem százas, ha meg nyerészkedik is vele/általa, akkor geci. Ha nullára redukáljuk az egyenletet, akkor kijön, hogy a hozzád hasonlók elborult elméjű gecik. Ezt egy bonyolult számítással tudhatjuk meg, nálam van a megoldóképlet.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 19:31:37

@Birca Maxval: "Ez a hibád, hogy mindent, amiben te nem hiszel, hülyítésnek tartasz."

Fordítva. Én a hülyítésekben nem hiszek.

"a komoly asztrológusok igazi szakemberek"

:))))))

"a sugárkezelés általában semmit nem segít"

Van amikor segít, és van amikor nem. Azzal szokták lemérni, hogy 5 év múlva él-e még a beteg. Családban van olyan, aki még él, és volt olyan, aki már nem. Sajnos az orvostudomány (?) jelenlegi állása mellett ez az ismert legjobb kezelés. Lehet ráolvasással is gyógyítani, de akkor a halálozási arány magasabb lesz. Akkor is lesz aki meggyógyul, és lesz aki nem. Aki a legmagasabb túlélési esélyt adja, azt tekintem orvosnak, a többit sarlatánnak.

"egy igazi természetgyógyász segíteni próbál elsősorban"

Mi az a természetgyógyász? Az orvosok között vannak sebészek, kórboncnokok, pszichiáterek, ilyesmi. Ha a sebész azt mondja, hogy meg tud műteni a siker nagy esélyével, akkor nyugodt vagyok. Ha a kórboncnok megállapítja, hogy az elhunyt miben halt meg, abban halál biztos lehetek. Ha a pszichiáter azt mondja, ezekre a bogyókra van szükségem, akkor nem is bisztos, hogy beveszem, annyira nem bízom a tudásában. És ezek minimum egy évtizedet tanulnak, és csak egy részterülethez értenek. A rákos beteg gyógymódját négy orvos konzíliuma dönti el. A természetgyógyász egyszerre mindenhez jobban ért, mint az orvosok. Akkor legközelebb a természetgyógyászhoz megyek, ha eltöröm a lábam. Majd kapok gyógyteát, nem kell gipszelni.

Nem tagadom a természetes gyógymódokat. Több évezredes tudást / tapasztalatot hanyagolunk el, ha figyelmen kívül hagyjuk. De a modern orvostudománynak legfeljebb kiegészítője lehet, semmiképpen se helyettesítője. Például az akupunktúrát nagyon nehéz elfogadnom, de kell, mert objektív vizsgálatok szólnak a hatékonysága mellett. Ettől még a sarlatánság nincs igazolva.

A japán orvos a náthás betegnek nem a torkát nézi, hanem a tenyerét. Sarlatánnak tartanám, ha nem tudnám, hogy ugyanolyan orvos, mint az erópai kollégái. Nem ítélek a látszat alapján. Azért a kínai orvosnak már nem hinnék, ha tirisbajusz-teát írna föl.

Az onkológus is megmondja, nyugodtan válasszon a beteg alternatív gyógymódot, valóban segíthet - ha másként nem, legalább a placebo hatás folytán -, csak ne vigye túlzásba.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 19:33:50

@Birca Maxval: "van gyógyszerészeti végzettsége is, s természetgyógyászati is. Azaz "mindkét oldalt" ismeri."

Azért a gyógyszerészt - minden tiszteletem ellenére - ne keverjük az orvossal. Az orvosnak ismernie kell a szakterülete gyógyszereit, de ez fordítva nincs meg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 19:39:17

@morrisal_: "horoszkóp egy hatalmas humbug"

Hát igen. Mondjam meg, mikor, hol születtem... Röhely. Tudok mondani két embert, egy anyától, egy apától születtek, ugyanott, ugyanakkor, öt percen belül. Tűz és víz. Az egyik magas, a másik alacsony, az egyik sötét, a másik szőke, az egyik temperamentumos, a másik nyugodt, folytathatnám... Egy-egy nagyszülőre hasonlítanak - ez gyakori. Élő ellenpéldák minden horoszkóp humbugra.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 19:42:29

@morrisal_: "aki ebben hisz az alapból nem százas"

Mit csinálsz a tudós papokkal? Mondjuk fizikus, csillagász... Világos elmék, van hitük, és mégis materialista tudományt űznek. Nekem nem jön össze... Vagy ha fizikát tanítanak. Ősrobbanást... ?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 19:45:23

@morrisal_:

A csillagjegy és az aszcendens csak a kezdet. Még van egy rakás egyéb égitest. Végsősoron alig van olyan ember, akinek TELJESEN AZONOS a horoszkópja. Egy komoly horoszkópnál tucatnyi égitestet számolunk, majd ezek egymáshoz való viszonyát többféle módon határozzuk meg.

Hiába vagy bak, a bak egy hihetetlenül széles kategória. Önmagában az, hogy bak vagy, kb. olyan mintha a kutyádat EMLŐSnek neveznéd, s nem mondanád, hogy ragadozók rendje, kutyafélék családja, kutya faj, s alfaj szibériai höszki.

zozo6296 2010.09.28. 19:50:53

Izé, ha föladom azt a sajtpapírt, akkor az már rögtön nem ingyenes mert ugye a boríték meg a bélyegnyaláb az már rögtön kerül valamibe,nem????

Apropó, Madja-val mivan? Tudjátok ő is így hirdetett, volt itt is poszt róla?!!?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 19:55:38

@atpijkamo:

"Mi az a természetgyógyász?"

Az alternatív medicína egyik ágának a gyakorlója.

"És ezek minimum egy évtizedet tanulnak, és csak egy részterülethez értenek."

A természetgyógyászat komplexebb valami. Nem külön a szívet és a májat nézi, hanem a egészet egyszerre. Ezért kell kevesebb idő egy természetgyógyász kiképzéséhez. Másfél-két év az általános tanulmányi szakasz.

Feleségnek oklevele is van róla. Orvosi alapismeretekből is vizsgáznia kell minden természetgyógyásznak! Feleséget persze ez alól felmentették, hiszen már van egy szakirányú diplomája (gyógyszerészet).

Lásd pl. itt további infóért:
www.termeszetgyogy.webzona.hu/akademia.htm

"A természetgyógyász egyszerre mindenhez jobban ért, mint az orvosok."

Nem JOBBAN, hanem MÁSKÉPP. Az orvos a fizikai testet nézi, egy adott szervet. A természetgyógyász meg figyelembe veszi a nem-fizikai szempontokat is, holisztikusan szemlélve a pácienst.

"Akkor legközelebb a természetgyógyászhoz megyek, ha eltöröm a lábam. Majd kapok gyógyteát, nem kell gipszelni."

Miért ne? De a természetgyógyász is el fog küldeni, hogy gipszeltesd be magadat. A gyógytea meg segíteni fogja lábad öngyógyulását.

"Nem tagadom a természetes gyógymódokat."

Eddig pedig nem így tűnt...

"Több évezredes tudást / tapasztalatot hanyagolunk el, ha figyelmen kívül hagyjuk. De a modern orvostudománynak legfeljebb kiegészítője lehet, semmiképpen se helyettesítője."

Ki mondta, hogy helyettesíti? A kettő egymás testvére.

Engem pl. a feleségem kigyógyított cukorbetegségből egy saját teakeverékkel. Én aztán többet nem is mentem orvoshoz a cukorbetegséggel. Ezt persze másnak nem ajánlaná soha, de hát családon belül az ember a teljes igazságot mondja...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 19:56:32

@zozo6296: "ugye a boríték meg a bélyegnyaláb az már rögtön kerül valamibe,nem"

Nem. Félbehajtod, összeragasztod, nem kell boríték. A saját címedet írod címzettnek, a címzettet feladónak, és bedobod. Mivel nincs rajta bélyeg, a feladónak megadott címre megy "vissza".

Énistenem, milyen fillérbaszók vannak! (Nem rád értettem.)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 19:57:22

@atpijkamo:

Öt perc különbség? Tehát nem ugyanaz. A horoszkópjuk már más. S a kis különbségek nagyobbakat indukálnak. Mások pl. a szögek a bolygók között.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 19:58:58

@atpijkamo:

Nincs ellentét.

A teológia nem egzakt tudomány, a fizika meg az. Nincs ellentét.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 20:02:58

@Birca Maxval: "Öt perc különbség? Tehát nem ugyanaz. A horoszkópjuk már más."

:)))))

Hány ember tudja a születése időpontját öt percnél pontosabban? Mekkora felbontással kell a születési időpont? Szóval mehet a horoszkóp a levesbe.

zozo6296 2010.09.28. 20:04:14

@atpijkamo: Bazdmeg. Tényleg. Találékony ám a magyar,levélfeladáskor is.csak hogy jól járjon.ugye. =)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 20:05:19

@atpijkamo:

A horoszkópot kérő megmondja mindig, hogy milyen pontossággal tudja születését. Az asztrológus meg ezt figyelembe veszi.

Én pl. tudom 5 perc pontossággal magamról: 19:35 szerepelt a kórházi papíromon, anyám mondta, remélem nem hazudott... :-)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 20:08:29

@zozo6296:

A módszert a lengyel antikommunista ellenzék találta ki 30 éve. Megfigyelték, hogy a rendőrség csak az érkező leveleket nézi, a visszaérkezőket nem. Így feladónak írták a címzettet, s címzettnek meg nemlétező címet, persze bélyeggel, hogy ne dobjék ki esetleg a levelet.

Én annak idején ki is próbáltam, levelet küldtem Fülesné Grizli Annamáriának Balatonkuvaszdra, a Sztálin utcába. 3 hét múlva visszajött hozzám "cím ismeretlen" jelzéssel. Szóval nem egy nagyon gyors módszer...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 20:11:18

@Birca Maxval: "Az asztrológus meg ezt figyelembe veszi."

Ha! És a két említett ember esetén mit mond? Hát kérem maga az öt perc bizonytalanság miatt lefedi az egész emberiséget.

"19:35 szerepelt a kórházi papíromon"

A horoszkópodnak annyi. Az lehet 19:32 és 19:38 is. Banki kerekítést végzett az orvos?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.28. 20:17:38

@atpijkamo:

Nem. Be lehet határolni bizonyos kategóriákat, azaz nem fedi le az egész emberiséget.

Ajánlom ezt en.wikipedia.org/wiki/Horoscope a cikket alapismeretekre.

Igen, én úgy számolom, hohy 19:33 és 19:37 között születtem. Beírod egy horoszkó-szoftverbe mind a kettőt, s így tudod a szélső pontokat.

S persze a születési hely is kell. Mivel kedvenc területem a földrajz, ezzel szépen elvacakolok. Nekem másodperc pontossággal megvan a születési helyem. Pedig az asztrológaii üzletágban 15-20 éve voltunk, s akkor még nem volt se gps, se google maps.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 20:27:52

@Birca Maxval: "másodperc pontossággal megvan a születési helyem"

:))))))))))

Elképzelem, mentőautóval a repülőtér betonján őrülten rohangálnak, mindjárt születik, úgyhogy egy perc pontossággal megvan a születési idő, most a helyet kell még beállítani, hogy a megfelelő emberke szülessen... Milyen praktikus. Pusztán technikai probléma. Erre iparágat lehet alapítani, Czeizel doktor munkanélküli lesz.

Xezs 2010.09.28. 23:27:43

@atpijkamo: Hagyd a faszba, ezeknek kész válaszuk van mindenre. Sok-sok év alatt összeszedték az összes olyan kérdést, amivel bele lehet kötni az ilyen faszságokba, adtak nekik rá kész válaszokat amiket lehet szajkózni.

Logikát ne keress benne, egy rakás ilyen hülyegyerekkel jártam az általános iskolába, egyszerűen hiába érveltünk nekik, mindig kitaláltak valami újat ha zsákutcába jutottak. Előbb-utóbb belefáradsz a baromságaikba. Van aki általános iskola óta kinőtte a hantázást, van aki meg egész életében benne maradt (élő példát lásd fentebb).

Igazából már nem is tudok röhögni, inkább sírhatnékom támadt az emberi hülyeség láttán.

zozo6296 2010.09.28. 23:39:42

@Xezs: De amúgy eme Birca Maxval miről hadovál?
Jóéjt amúgy, megyek.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.09.29. 06:39:34

@Xezs:

"Igazából már nem is tudok röhögni, inkább sírhatnékom támadt az emberi hülyeség láttán"

Ezzel én is így vagyok...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 00:24:46

@enamel: Nesze horoszkóp: Sok virágot fogsz kapni. Az öszes barátod meg fog látogatni, mindenki veled fog foglalkozni. De ne csodálkozz minden temetés ilyen.

Rózsika 2010.10.04. 10:41:15

Olyan jót kardoskodtok teeeeljesen más témáról, miközben itt arról van szó, hogy a nő ál-szeretetteljesen átvág, és szép szóval kicseni az értelmileg letérdelt, anyagilag kétségbeesett figurák adatait...
Kiscsikó koromban én is visszaküldtem valami horoszkóp-köves szerencsevonzós vackot, azóta a mesterkijadó és a rídörszdájdzseszt nyerőokmányaival gyújtom be a kazánt...
süti beállítások módosítása