György sztorija szerint már egészen elképesztő, hónapokon átívelő tortúrát kell túlélnie az előfizetőnek, ha fel akarja mondani lejárt hűségidejű szolgáltatását. A hűségidő eleve náci módszer, de az, hogy utána hónapokig szopatják az ügyfelet, hiszen addig is fizet, az különösen felháborító. Az általános tanulság amúgy bármilyen internet/tévé esetén, hogy azonnal személyesen be kell vinni a modemet/vevőegységet:
Amint alábbi levelemben irtam, képtelen vagyok lemondani T-Home előfizetésemet, folyamatosan kapom a beigért végszámla helyett a havi számlákat a lemondott és kikötött telefon és internet előfizetésről. Hiába jelentettem be a dolgot a Fogyasztóvédelemnél és a Nemzeti Hirközlési Hatóságnál. Közölték velem, hogy a panasz kivizsgálását átküldték magának a T-Home-nak. Nyilvánvaló hogy nem lesz olyan bolond a szolgáltató, hogy azt hozza ki a vizsgálatból hogy ő volt a hibás. Másrészt ha csak azt vizsgálja hogy a saját -inkompetens, hibás, csaló- eljárásait hogyan tartja be saját maga, akkor még az is kijöhet hogy minden rendben van. Hiszen betartja a saját előirásait. Ja, hogy közben lehúzza az ügyfeleket...? Hát ez Magyarország kérem!
Elköltöztünk és szerettem volna T-Home internet + telefon szolgáltatást lemondani. Első felvonás. 2010 augusztus első hetében felhivtam a T-Home telefonos ügyfélszolgálatát ez ügyben. Kb. 10..12 perc időpocsékoló automata szövegelés (amiből "hasznos" infókat tudhattam meg, pl. miket ajánlanak és kinek, stb.). Ezután végre sikerült egy ügyintézővel beszélnem. Az illető közölte, hogy nem mondhatom le a szolgáltatásokat, de 1) vigyem magammal 2) szüneteltessem 3) sózzam rá arra aki odaköltözik. Mondom az embernek "nyema kiscsillag" le akarom mondani.
Erre kinyögte: telefonon csak megkötni lehet. Lemondani személyesen/irásban lehetséges. Jó, irok levelet. Adatokat egyeztettük mi legyen a levélben + a lemondás határideje augusztus 16 és szeptember 3 (internet és telefon). Hűségszerződés nem játszik már, ellenőrizte az ügyintéző. Kérdeztem rendben lesz? Ügyintéző megerősit: rendben lesz. OK, irtam levelet, összes adat benne.
Második felvonás. Augusztus 13, MOM park, T-Pont. Levéllel be, ügyintéző elolvassa, bólogat. 15 perces időhúzás, azaz vigyem magammal-szüneteltessem-sózzam rá arra aki odaköltözik. Nem, mondom ezt már megbeszéltük, itt van irásban, lemondom. A levelemet faxon a szemem láttára küldte el a "központba". Kérdem: le van mondva? Ügyintéző válasza: fax beérkeztétől számitva 8 nap múlva, le.
Harmadik felvonás. Van nálunk egy modem, mi legyen vele? Ügyintéző nem látta hogy lenne modem a nevünk alatt. Sebaj. Én hülye megkérdem emailen, nehogy gátja legyen a lemondásnak. Választ lásd később.
Negyedik felvonás. Posta levelet hoz augusztus utolsó hetében. T-Home közli, nem tekinti lemondottnak a telefonszolgáltatást, mivel nincs meg minden adat (?) és egyébként is csak irásban lehet lemondani. Küldtek egy űrlapot, ha kitöltve visszaküldjük akkor annak beérkeztétől számitva 8 nap múlva le lesz mondva. Nahiszen! Irok válaszlevelet, tudatom velük hogy irásban lemondtuk, személyesen lemondtuk, minden adatot megadtunk, ügyintéző konfirmálta hogy lemondva, stb. A biztonság kedvéért az űrlapot is kitöltöm és visszaküldöm, nehogy gátja legyen a lemondásnak.
Ötödik felvonás. Előző levél után két nappal újabb levelet hoz a postás. Ebben azzal lep meg a T-Home, hogy az internet előfizetésre egy év hűségidő van ami 2009 áprilisától ketyeg. Igy nem lehet büntetlenül lemondani, fizetni kell. Izé....nem járt le eme hűségidő 2010 áprilisában...? Ugyanebben a levélben azt irja szintén a T-Home, hogy az "ügyfél saját kérése hogy az internetet 2010 augusztus 30.-án mondhassa fel." Na ne. Az első felvonásban tisztáztuk: nincs már hűségszerződés és augusztus 16.-al mondtam le.
Hatodik felvonás. Email a T-Home-tól, hogy nekem kell tudnom mi legyen a modemmel. Ha szereld magad akcióban volt akkor marad, ha béreltem akkor vissza kell adni. Ez utóbbit ki tudom találni, mert láthatom a számlán a bérleti dijat a modem után. Válaszolok email-ben: a számlán nincs semmijen modem bérleti dij. Ezt a T-Home-nak is látnia kell, nem? Erre kicsit zavaros tartalmú email a válasz hogy jó, akkor adjam le. Ööööö....aha. A modemet biztos ami biztos leadtam a Duna Pláza T-Pontjában, ahol megerősitik: le van mondva minden szolgáltatás.
Hetedik felvonás, itt tartunk most. A káosz. The Chaos. Utolsó emailjében a T-Home is irja, kapok majd végszámlát augusztus 16 és szeptember 3. -ig tartó előfizetésekről, a szolgáltatások le vannak mondva. Hah, fény az alagút végén! A mai postában jött egy levél a T-Home-tól: nem tekintik lemondottnak a szolgáltatásokat, mert nem irásban tettem. Küldtek űrlapot amit kitöltve küldjek vissza és akkor blablabla, beérkeztétől számitva 8 nap de legfeljebb 30 nap múlva lesz mondva. Tessék?
Augusztus első hetében kezdtem lemondani és októberben fog sikerülni? Na ne. Ma este minden levelezésről másolatot készitek és holnap bejelentést teszek a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 12:36:55
Róka-Rudi 2010.09.28. 12:36:56
ArnoldBácsi 2010.09.28. 12:42:28
Shagrath 2010.09.28. 12:42:35
daniferi 2010.09.28. 12:44:14
Dr. Körömlakk ® 2010.09.28. 12:45:09
Te is így tégy kedves poszt toló, ennyi szírfűrészelés után ez már igazán belefér.
a fogyvéd jó ötlet, hajrá!
little honey 2010.09.28. 12:58:15
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.28. 13:02:50
Dr. Körömlakk ® 2010.09.28. 13:05:14
Tomasz_a_gozmozdony 2010.09.28. 13:12:15
Szard le a tovabbi leveleiket, szamlaikat, ne fizesd be. Ha geciskednek, lobogtasd hogy te mindent megtettel, innentol kezdve ketpofara leszophatnak ha akarnak...
Dr. Kix 2010.09.28. 13:13:02
Xezs 2010.09.28. 13:16:49
LOL, ez tetszett. A poszt többi része innentől értelmét veszti.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.28. 13:26:56
Rosszindulatú Vászka 2010.09.28. 13:31:36
radio100jozsi 2010.09.28. 13:34:33
Igen ez így van, mondom ezt úgy, hogy én soha nem voltam rest váltani szolgáltatást, igaz hűséget is max 1 évre kötök, bár ez sem akadály egy olcsóbb másik ajánlat okán.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.28. 13:37:34
Istyum 2010.09.28. 13:40:24
Dr. Körömlakk ® 2010.09.28. 13:44:49
staropramen 2010.09.28. 13:59:30
Azt hiszem, hogy a gond az írásos lemondólevél kézbesítési módjában volt.
Öreg homáros már tudja, hogy ennyi kekeckedés után a levelet sk kell kézbesíteni egy féltéglára applikálva, a kirakaton keresztül.
Egyéves Önkéntes 2010.09.28. 14:06:43
Azóta Nigériában élek a sikeres tanúvédelmi programjuknak köszönhetően.
@nális coitus 2010.09.28. 14:11:48
Ez a módszer már működött nálam: OTP bankkártya felmondás, Externet ADSL felmondás, T-Com telefon felmondás.
Egyszerűen oda kell baszni az ÁSZF ide vonatkozó passzusát és kész. Az az ő feltételeiket tartalmazza, azt kell alapul venni. Pont.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.28. 14:13:49
Pl a poszt tolóért fekete limuzint küld a T, hogy meggyőzzék a felmondás lemondásáról.
@nális coitus 2010.09.28. 14:18:09
dr. _mmm_ 2010.09.28. 14:20:52
a küldött számlákat nem fizetem be és kész..
ha perelnek, nálad mindenről írásos nyom van, hogy Te megpróbáltad..
Kérdem én Ki fogja ezt megfizetni bárkinek is hogy ennyi időt, energiát, és pénzt öl egy szolgáltatás lemondásába??
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.28. 14:32:12
ex-dr. vuk 2010.09.28. 14:35:56
Mesetaltam szemelyesen, hogy lemondom. Kislany kitoltotte a papirt, es elismerte, hogy xy datummal le van mondva. Na innentol leszarom, ha ok kiadtak egy papirt hogy akkortol le van mondva, akkor vege.
Persze kovetkezo honapban kuldtek a csekket hogy fizessek. Bevittem, hogy nesztek ez az a csekk amit NEM fizetek be, oldjatok meg. Aztan kuldtek megegy csekket, de leszartam. Azota megnyugodtak kicsit.
Szarazkoro 2010.09.28. 14:40:31
Felhasználási feltételek Kapcsolat Impresszum (tör 2010.09.28. 14:41:55
brand_boy 2010.09.28. 15:19:46
vernarancs 2010.09.28. 15:42:51
vernarancs 2010.09.28. 15:44:53
karirobi 2010.09.28. 16:10:47
amuyg egy kalap-kabát az egész tv , nekem még nem volt olyan hetem hogy ne ment volna el az adás - szerelő ki őööö itt minden rendben ..kérdem akkor miért nincs adáss? ööö hát megnézünkmég valamit...valamit állítgat műszerrel adás ok - szerelő elmegy majd egy óra múlva megint gebasz
Tehát iylen adásért nem is éri meg fizetni, de ha igyen van egyelőre akkor lenyelem azt a kis bosszúságot
VilMarci 2010.09.28. 16:12:16
Azt tegyük hozzá, hogy legfeljebb a rosszul felépített rendszereké. Sőt, leginkább azoké, amelyek még túl sok emberi beavatkozást igényelnek. Egy normális ügyfélkapcsolati rendszernél az operátor regisztrálja a felmondást, és legkésőbb másnap reggel, egy éjjeli szinkronizáció után látszik a számlázáson. A még nem kinyomtatott (nyomdába küldött) számlák pedig már aszerint mennek majd ki. Persze, a szolgáltató természetesen ebbe a folyamatba fektet a legkevesebbet, tehát ez fog a legrosszabbul működni.
MeeCee 2010.09.28. 16:53:06
kiskár 2010.09.28. 17:02:52
Kábel telefonjuk egy szemét, tévé szolgáltatás zajos, internet meg döcög.
Mindezt megspékelve szolgáltatás kimaradással, legutóbb most vasárnap délelőtt. (7.30-12.30)
Amikor reklamálok első kérdésük "biztosan befizette a számlát?"
Most pl. megjelent a számlán egy 15E-s tétel, persze nem tudják mi az, de azért fizessem be. (szerintük)
Amíg kinyomozzák mi az, várjak 30 napot. :-) :-(
Dilettantizmus, de közben még ott a gigantománia is, hogy megfelelően körülírjam őket.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.28. 17:04:50
Idáig olvastam, hülyeség
'tortúrát kell túlélnie az előfizetőnek, ha fel akarja mondani lejárt hűségidejű szolgáltatását'
Jómultkorában, olcsóbb netre akartam váltani nem tudtam a pin kódot/nem az enyém a net/
PIN nélkül semmit nem lehet, akkor innen kezdve nem fizetem
A net nem szakadt meg, egy hónap, jött a levél -olcsóbb az internet
Mi a francot kell ilyeneken görcsölni, meg homározni?
Foo 2010.09.28. 19:33:19
cseppet sem kedves ügyintéző kisasszony azt mondta, hogy csak be kell vinni a készülékeket (modem,set-top-box(ok)) és ott helyben nyilatkozni arról, hogy le akarjuk mondani a szolgáltatást. semmi ilyen ügyfél megtartó ügyeskedő marhaságot nem próbáltak ránk erőltetni, és egyenlőre az egész "sima ügynek" tűnik! de ezt olvasva előre RETTEGEK! :D
nálunk a probléma a szolgáltatás minőségével volt. három éva alatt legalább 3-4 havonta jártak hozzánk a szerelők, utóbbi időben már szinte heti rendszerességgel. :) set-top-box (legalább 3x) és modem csere (min. 5x). telefon nem működött két hónapig modemcsere után, mert elbarmoltak valamit, de szerelő nem jött többszöri hibajelentés telefonálgatás után sem... azért rendre kiszámlázták a szolgáltatás díját és még sorolhatnám! a THOMSON ST780-as modemjük egy raklap ....! szóval kurvára elég volt belőlük egy életre!
megmondo 2010.09.28. 21:35:13
esef 2010.09.29. 07:26:12
Nyugi, ki fogják küldeni. Nekem két éve februártól május végéig nem jött semmi(kértem, sőt könyörögtem nekik, hogy küldjék), majd egyszer csak kijött a számla 47.658 Ft-ról.
hatesz 2010.09.29. 08:37:23
Az ilyenek ellen nincs megoldás. Ja és ezeknek nincs minden plázában ügyfélszolgálati irodájuk, hanem ki kell menni Budafokra, majd egy napot eltölteni az ügyfélszolgálaton...
Urva kanjukat
hatesz 2010.09.29. 08:45:20
Persze hogy nem kapsz, még poszttolónál van az internet!!
Sátán meg a Jocó 2010.09.29. 09:27:35
én is ugyanebben a cipőben járok.
Személyesen lemondtam, kifizettem mindent, papírokat megőriztem. Ezek után jöttek a számlák.
Emailben jeleztem, hogy ez nem kóser, akkor is küldték.
Leszartam.
Közben jött ügyvéd, neki is elküldtem minden papír fénymásolatát, majd egy behajtócég, nekik is.
Két év múlva, azaz most jött a bírósági meghagyás, hogy akkor a fizumból levonják.
Nos, erre ún. ellentmondással éltem. Guglizz utána, ez mit jelent, van formanyomtatvány is.
Szépen lemásoltam mindent két példányban, beküldtem a bíróságra, várom, mikor lesz per.
Ha lesz! :)
Szerintem bepróbálkoznak, de nem vállalják be az ellentmondással járó procedúrát, inkább ejtik az ügyet.
Ha meg mégis, kedvemre kiüvöltözöm magam a bíróságon :)
Relax! :)
Caprica99 2010.09.29. 11:43:17
Én csak azt nem értem, ha posztoló eleve azzal kezdi a levelét, hogy a fogyasztóvédelem és az NHH le se szarja a panaszt, akkor miért is küld nekik levelet?
Hiszen már küldött és nem történt semmi.
Az újabb levéltől mit remél vajon?
j311 2010.09.29. 13:17:47
Mai világban már csak ez játszik. Telefon csak arra jó, hogy valamit rendeljen az ember. Személyesen meg hiba megy bárhová, mert azt mondanak amit akarnak és semmit sem hajlandóak abból írásba foglalni.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.29. 13:28:40
Azt szeretném látni, hogy ezt velem el merik játszani.
j311 2010.09.29. 13:43:22
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.29. 13:57:06
lutria 2010.09.29. 17:33:48
boldii10 2010.09.29. 19:42:51
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.29. 22:27:03
Georgethebig 2010.09.29. 23:03:25
és képzeljétek el, legnagyobb meglepetésemre 1-2 hó múlva jóváírták...
nooormálisak ezek??
Olvasva az esetet, most már látom minden a legnagyobb rendben... én kivételes eljárásban részesültem...
ja, még hűségidős vagyok... már kezdek melegíteni, mert hamarosan lejár és kezdődik a drágábban számláz-hűségidőmeghosszabbít-újrarosszulszámláz-nemírjóvá világ...
ezért jó vevőnek lenni, éberen tartanak...
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.09.30. 01:55:58
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 15:59:33
Vajon az IP címet (azaz a netet) mikor lehet számhordozni ? :)
ork1234 2010.09.30. 19:14:41
Osztán jónapot, ennyi, nem kell hülyeségeket írogatni a homárra, meg idegbajt kapni. De gondolom ez túl bonyolult.
NICKTELEN 2010.09.30. 20:00:36
A lemondó nyilatkozatot elkészíteni két példányban, bevinni a T-izéhez és az ügyintézővel a saját példányom ráíratni: Átvettem:dátum:pecsét.
Aztán mehetnek a behajtóhoz, mert ez a bíróság előtt bármikor megállja a helyét. És nem csak a T-cuccoknál, minden lemondásnál.
Sátán meg a Jocó 2010.10.01. 14:07:30
ork1234 2010.10.03. 11:43:11
Nem ismerem a pontos részleteket nálad, de ha van a felmondásról aláírt papírod dátummal, hogy mikor vették át s felmondást, akkor ne aggódj.
Viszont hiába mondod fel, ha még volt tartozásod, azt behajtják rajtad.
Sátán meg a Jocó 2010.10.04. 10:53:31
Sőt, kifizettem mindent készpénzben a T-pontban. Pénztári bizonylatot kaptam, innentől nem lehet tartozásom.
Bár Abszurdisztánban... :DDD
murunga 2010.10.04. 14:05:46
a T-COM a számlázott és esetleg ki nem egyenlitett tartozásaid engedményezi majd egy követeléskezelő 'behajtó' cégnek. ha fizetnél a szopatás ellenére, az ráutaló (elfogadó) magatartás :)
you are fucked - isten hozott a monopóliumok birodalmában
atosmaximus 2012.08.24. 11:33:21
Gyanítom hogy a T-home nagyüzemileg szegi a szerződéskét mégpedig a szolgáltatások felmondásakor; az én esetemben az ADSL internet felmondásakor a (beérkezéstől számított) 8 napos felmondási határidő nem betartásával.
Én augusztus 08-án faxon küldtem be az felmondást a 06 80 44 33 23-as számra azért, hogy a beérkezés napjával tisztába legyek. Erre jön a levél, hogy "A szolgáltatás lemondását Ön a következő dátummal kérte: 2012. augusztus 14."
A számla majd augusztus 21-ig lesz kiállítva a telefonos ügyintéző szerint, amit majd csak akkor lehet megreklamálni ha ideér.
jelentkezem majd a következő felvonással.
Addigi is tartsd észben, hogy még egy dologgal többre kell vigyázni a T-home-mal.
I suspect that T-home Hungary is continuously breaching contracts and overcharging customers by not keeping the 8 days notice time when customers cancelling ADSL internet service. I sent my notice by fax to #06 80 44 33 23 on 08 Aug 2012. The last day of Internet service on the invoice is 21 Aug.
I'll be back with the outcome of my complaint.
Attila the Hun
atosmaximus@gmail.com
Shinnokina 2013.03.11. 19:15:43