Tékozló Homár

Csődbe ment az Europa Connects nyelviskola?

2010.09.30. 14:33 | jackyll | komment

A korábbi riasztó Homár-posztok ellenére naiv ügyfélnek sikerült betalálnia a Europa Connects kft-t, akik már meg sem próbálták imitálni a nyelvoktatást, hanem simán csődöt jelentettek. Legalábbis Bogi nővérének, hiszen a nyilvános cégadatok alapján a cég még életben van. Mondjuk a tavaly novemberi posztunk írója szerint már akkor is elég lazán nem fizették beszállítóikat, úgyhogy minden lehetséges:

A nővérem ügyében írnék nektek. Szeretett volna egy középfokú angol nyelvvizsgát letenni, mert ugye anélkül az ember már nem ember. Sokan keresték telefonon különböző nyelviskoláktól és végül az Europa Connects Kft ajánlatára mondott igent, ami Polgáron, a szomszédos városban indított tavaly ősszel tanfolyamot. Kijött hozzá egy nő, akivel megegyeztek. A tanfolyam végleges ára kb 170 000 Ft. Én nagyon sokallottam, de borsodban sok választása nincs az embernek... Meghát a nővérem élete és pénze én nem szólok bele... Részletekben lehetett fizetni.

A lényeg, hogy kb 3-4 órán volt és kb 120 000 Ft befizetésnél tartott mikor kiderült, hogy a cég becsődölt. Kaptunk egy levelet március 26-án, hogy 43000 Ft jár vissza a befizetett összegből, amit május 20-ig elutalnak. Szerintem már mindenki kitalálta, hogy a pénznek se híre se hamva.

Kérem, ha tudtok segítsetek, anyukám megpróbált rájuk hatni kicsit erősebben, de nem hiszem, hogy bármit el tudunk vele érni. Ha van valaki, aki ugyaígy járt ezzel az iskolával szóljon kérem! A kapott dokumentumokat csatoltam!
 
Köszönöm!
Bogi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.30. 14:35:12

Nem is szólnátok,hogy van új elsőzési lehetőség...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 14:35:48

"kb 3-4 órán volt és kb 120 000 Ft befizetésnél tartott"

Öt órás kurzus 17-ért? Ez még Borsodban is drága.

.lll. 2010.09.30. 14:40:23

Szent Mihály napi keleti szél,hosszú,kemény telet ígér

Rosszindulatú Vászka 2010.09.30. 14:42:54

3-4 óráért 77000 Ft nem szélhámosság? Sztem bukta a pénz. Ez nem inkább a zugügyvédblogra való?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.30. 14:51:19

És azt hogy számolták ki, hogy 77000-be fájt a 4 óra?

Gastroman · http://etteremteszt.lapunk.hu 2010.09.30. 14:54:23

Az mit jelent, hogy "sikerült betalálnia a Europa Connects kft-t"?

@nális coitus 2010.09.30. 14:56:50

@Gastroman: Ez a trendi szöveg, mint pl.: bejön, bealszik stb....

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 14:58:13

Mennyi időbe kerül megtanulni angolul?

Bolti eladó: - Egy élet is kevés.
Topmenedzser: - 3-4 hónap.
Egyetemista: - Atyaisten, holnap zéhá?

Egyéves Önkéntes 2010.09.30. 15:01:08

My hoovercraft is full of eels.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.30. 15:03:05

@EÖ:
Ezt nem értem.
Csak brazilul tudok.
Meg egy kicsit argentinul.

helianthus 2010.09.30. 15:03:41

@atpijkamo: én ezt úgy ismerem:

Egyetemista: -Jegyzet van?

helianthus 2010.09.30. 15:05:56

170000ft-ból 2500ft-os óradíjjal számolva 68 órát vehetett volna egy magántanártól, aki csak vele foglalkozik.
Nem lett volna jobb alternatíva?
Engem az érdekelne, hogy hányan kezdték el a tanfolyamot és a többieknek sem adnak vissza pénzt?

pruntyike 2010.09.30. 15:06:22

@@nális coitus: meg az is:
befáj, gyeremesélj,
mondjelimdent, tőlemnefélj..

Egyéves Önkéntes 2010.09.30. 15:06:48

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Brazilul: Meu hovercraft está cheio de enguias
Argentinul: Mi aerodeslizador está lleno de anguilas.
Fűszoknyául: Min svävare är full med ålar.

pruntyike 2010.09.30. 15:07:50

@helianthus: ha csőd, akkor senki sem kap semmit, illetve csak a bankok, mert ők legelsők helyen vannak a hitelezők sorrendjében.

helianthus 2010.09.30. 15:09:39

@EÖ: az hovercraft, szerintem, ha nem akkor fordítsd le, mert nem értem.

pruntyike 2010.09.30. 15:09:47

@helianthus: de így nem olyan jó, végül is jegyzetből is tanulhat élete végéig, de a holnapi zéhára nem.

Egyéves Önkéntes 2010.09.30. 15:11:21

@helianthus: csak azért rontottam el, hogy figyelsz-e.
Mea klumpa!

helianthus 2010.09.30. 15:12:00

@pruntyike: jó, persze, de azért be lehet nyújtani a hitelezői igényt, esetleg feljelentést tenni károkozás/megtévesztés stb jogcímen, ehhez nem értek, és ebből a szempontból érdekes és fontos is lehet, hogy hányan károsultak meg, mert ha mondjuk 40-en és összefognak az sokkal nagyobb esélyt ad, mintha ketten "jártak" a tanfolyamra.

VIC20 2010.09.30. 15:12:53

Egyszerű a megoldás:

Felszámolás/végelszámolás alatt áll?

- Ha nem, három betű: FMH. Irány a közjegyző.
- Ha igen, irány a kijelölt felszámolóbiztos.

Ennyi.

pruntyike 2010.09.30. 15:13:00

Mi az egészből a tanulság: így konnektelteik veled Európát, beszopod tövig. Ők már, mint a mesében, "ez hazavitte", szerintem Máltán röhögnek a markukba.

helianthus 2010.09.30. 15:13:07

@EÖ: Ja, ha klumpa, akkor az nem szandi, az már hótziher.

.lll. 2010.09.30. 15:14:49

a domolykó angolul chub

pruntyike 2010.09.30. 15:14:56

@VIC20: Hol van az még. Ha kijelölik is a felszámolóbiztost, (akár bíróság által, ésa kkor az eltart néhány pillanatig) az kijelentheti, hogy a cég vagyonának hiánya miatt nem végezhető el a felszámolás. Itt aki civil,fújhatja.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 15:15:36

Max polgári perrel lehet próbálkozni, szerződés be nem tartása címén...

Talán hatékonyabb, ha a cég székháza/kihelyezett tagozata elé beállsz pótos kék IFÁval amire rápingálod, hogy ez egy átverős cég, ellopták a pénzed illetve hasonló tartalmú szórólapokat osztogatsz.

Szintén hasznos, ha néhány cimborád egy rekesz sör kilátásba helyezése után csak addig csavargatja a cég vezetőinek a kezét amíg vissza nem adják a pénzt.

Sajnos tanulópénz

helianthus 2010.09.30. 15:16:18

@VIC20: na ezeket akartam én is mondani, felszámolóbiztosnál benyújtani a hitelezői igényt, vagy fizetés meghagyás, aztán meglátni mi lesz belőle. Én elhiszem, hogy Anyuka megpróbált erősebben hatni rájuk, de ha nem használ, akkor a sarkára kell állni a megkárosított embernek és igenis minden módon vissza kell szerezni a pénzt, sőt még kártérítést is követelni, ha lehet. Azért 170 ezer HUF már nem kis pénz, hogy csak úgy legyintsünk rá, hogy ellopták tőlünk, mert ez azért gyanúsan annak tűnik.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.30. 15:19:59

Esetleg még szóba jöhet néhány ukrán nemzetiségű férfi úr megkeresés.

helianthus 2010.09.30. 15:20:47

@sambalabammbumbumm: most ellent fogok mondani, pont azért garázdálkodik annyi szemét, csaló banda ebben az országban, mert az emberek többsége ezt hiszi, hogy csak polgári pert lehet kezdeni, az is évtizedekig tart, jajjjajj, akkor inkább vesszen a pénz, meg tanulópénz volt.

@pruntyike: én ebben sem vagyok biztos, a civil miért nem kapná vissza a pénzét? Van erre példa? Nem kötekedésből kérdezem, csak tényleg nem vagyok képbe ezekkel, aztán hátha később jól jön a tudás (még nekem sincs nyelvvizsgám, csak beszélem a nyelvet :D)

helianthus 2010.09.30. 15:21:57

@EÖ: hát énekelni lehetne (a különbséget).

pruntyike 2010.09.30. 15:22:24

@sambalabammbumbumm: Hidd el az apénz már nincs meg, illetve megvan de úgy, hogy jobb lenne, ha meg se lenne. Átmentve. Típuspélda: SkyEurope. Ha van időd, tanulmányozd. Most sokan ezt a mintát követik. A SkyEurope tulaja 27 millió euróval úszott ki az ügyből, miközben mindenkinek tartoztak. Azzal már úgy el lehet éldegélni, a tulaj közel nyugdíjaskorú, évente egy millát verhet el haláláig, euróban.

helianthus 2010.09.30. 15:23:21

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Végső esetbem egyébként, bár pacifista vagyok, de ezt az ötletet sem vetném el, megkerestetni a felelősöket és elveretni őket, de derekasan. Annyi pénzért már tűrje azt a kis csihi-puhit, egész jó óradíjban van.

pruntyike 2010.09.30. 15:24:23

@helianthus: Tényleg, egy kérdés: ha énekelni tudnád a különbséget, amivel Placido Domingo jobban énekel, mint te, jobban énekelnél-e, mint Placido Domingo?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.30. 15:29:18

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ez így ennyire nem hinném, hogy be van határolva.
Inkább szabadon választott.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 15:35:21

@helianthus:
Persze, megéri vele vacakolni, de csak a fizetési meghagyás közjegyzőnél asszem 5% de legalább 12e - és az még nem jelent semmit.

Nekem 200e-el lóg 8 éve egy magánszemély, végig jártam ezt az utat (eredmény: a 3 megkeresés után ismeretlen helyre költözött), még a verőlegényekkel megjelenést is próbáltam de nem jött össze (nincs a baráti körömben) amikor meg 2 srácnak fel akartam ajánlani, hogy verjék ki az illetőből az összeget aztán felezünk az egészet akarták... Az meg csak "bosszú" lenne előbbre nem lennék. Mondjuk legalább jobban érezném magam.

helianthus 2010.09.30. 15:42:23

@sambalabammbumbumm: aham értem, ezt nem tudtam. Hát itt azért nem magánszemélyről van szó, lehet, hogy jobban működne a dolog.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.30. 15:51:59

Még ma alapítok egy nyelviskolát! Franciázás felsőfokon!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.30. 15:56:04

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Mert ott erősen fényelnyelő színű ukránok (pontosabban ruszinok) indulnak...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.30. 16:04:13

@Myta:
Oktatni is fogsz, vagy csak ötletgazdaként tűnsz fel?

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Akkor legyenek ők.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 16:05:30

@helianthus:

Feleségnél cég volt, építőipar (s ezzel szinte mindent elmondtam :) )

4 havi munkabérrel és járulékaival lógnak. Volt csődbiztos, csődeljárás, 6 hónapra rá kaptunk határozatot is, hogy járni járna pénz, de nem jut. Még ha olcsón vehettünk volna építőanyagot, munkagépet, céges autót.. de valami miatt az árverésnek nyoma sincs...

rá pár hónapra a cégvezető hívta a párom az új cégébe és képzeljétek még csak nem is lett volna próbaidő! :)

Tomasz_a_gozmozdony 2010.09.30. 16:33:39

Asszem elmondhatjuk, hogy ezek a telefonos nyelv- es egyeb iskolak tulnyomo resze atbaszas. Mar lassan annyian lesznek mint a ciganyok.

Xezs 2010.09.30. 16:35:55

"középfokú angol nyelvvizsgát letenni, mert ugye anélkül az ember már nem ember."

Nagy tévedés. A legtöbb helyen magasról leszarják, úgyis van felvételi elbeszélgetés, ott meg kiderül hogy a papír csak dísz-e, vagy a papír hiánya mellett az illető eleget tud angolul.

Istyum 2010.09.30. 16:50:56

hmm, jó kis bbc, cnn... ingyé van:))

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 16:57:57

@Xezs:

Pontosan. Nálunk már eleve azt írják be a callcenteres lányoknak, hogy magas szintű elvárt.

Személyes találkozás és elbeszélgetés, szakmai zsargon, szöveg értés rossz minőségű telefonon, probléma kezelés... Azok akik nem dolgoztak/tanultak kint huzamosabb ideig esélyük sincs.

Nálunk meg IT területen majdnem ugyanez, csak indiai/amerikai főnökkel írt és videó konferenciázott szövegeléssel :) Nekem pl. azt mondják franciás akcentusom van, pedig max. a suliban szoptam vele, egy mondatot nem tudok azon a nyelven.

Ma már én is meg tudom a lengyel/román/török/magyar akcentust az indiaitól különböztetni, de még jókat derülök néha

Tiffauges 2010.09.30. 17:26:01

@EÖ: Drop your panties Sir Volunteer, I cannot wait 'til lunchtime!

GhostBusters 2010.09.30. 17:34:51

@pruntyike: Légyszi linkelj be pár cikket, ami azt hivatott igazolni, hogy a SkyEurope tulaja pénzzel szállt ki a buliból. Én nem olvastam annak idején ilyesmit, és most sem találtam erre utaló jelet, pedig kerestem rendesen. Köszi előre is

Fogsz, Mulder? 2010.09.30. 17:39:08

Én tanítottam ebben az iskolában, és nekem is tartoznak egy elég komoly összeggel, annak ellenére, hogy a megtartott órák után számlát állítottam ki, azt befogadták, stb.
Úgy tudom, hogy több (vagy esetleg az összes) kollégának is tartoznak, mint ahogy a telefonos szervezőknek, az oktatásvezetőknek és kb. mindenkinek, aki valaha ott dolgozott. Tehát nemcsak a beszállítóknak és a hallgatóknak.
A pénzem megszerzésére én elkezdtem bejárni a törvényes utat. Mint kiderült, az egyetlen lehetőség a fizetési meghagyás írása, majd a felszámolási eljárás megindítása, csakhogy a fizetési meghagyás az a követelt összeg 3%-a, a felszámolás pedig 50000 Ft-ba kerül. Magyarul nagyon sok. A lehetőség a pénzhez jutásra pedig nagyon kevés.

Egy korábbi Homár-posztban már volt róla szó, hogy a nyelviskola vezetői (M. Cs. és kedves neje, Mné Z. N.) profitorientáltak és alpáriak. Ezeket a véleményeket csak alátámasztani tudom, de még hozzátenném azt, hogy a nyelvoktatáshoz teljesen inkompetensek, talán nem is beszélnek idegen nyelveket, de a tanárokat valami elképesztő felsőbbrendűségi tudattal kezelik, és úgy beszélnek velük, mint a kutyákkal. (Eredetileg azt akartam írni, hogy bár a tanárok az alvállalkozóik, mégis úgy kezelik őket, mint az alkalmazottakat, de akkora tiszteletet azért nem mutatnak.) Emellett több tanárt is kirúgtak amiatt, mert szólni mertek az elmaradt fizetés miatt. Persze ezeket a kirúgásokat fröcsögő indulatok, üvöltözések, válogatott trágárságok kísérték Z.N. részéről.
El lehet képzelni, hogy ezeknek a kollégáknak mennyire fizettek.
Azt, hogy ezek után tulajdonképpen hogy áll anyagilag az iskola, nem tudom. Kb. 1 hónappal ezelőtt a cégbíróság szerint még nem volt ellene felszámolás. Azt látom, hogy maga az épület nyitva van, és hirdetnek más jellegű tanfolyamokat. Azt hiszem, elkezdtek szakképzésben utazni, és az is lehet, hogy az már egy másik cég.
Mindenesetre anyagilag megérheti nekik, a M. családnak ugyanis még mindig megvan a bmw-je, a másik ügyvezető pedig audival furikázik (vagy fordítva).

Fogsz, Mulder? 2010.09.30. 17:42:37

@Dr Gregory House:
De, róluk, és a poszt minden szava igaz (Nem én írtam)

Flaggx 2010.09.30. 17:47:08

europaconnects.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=14

Tök jó, októbertől indul tanfolyamuk...
Szerintetek jelentkezzek? :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 18:26:34

@sambalabammbumbumm: "Ma már én is meg tudom a lengyel/román/török/magyar akcentust az indiaitól különböztetni, de még jókat derülök néha"

Megkülönböztetni könnyú. Megérteni nehéz.

Én a francia, olasz és amerikait értem meg legkevésbé. Talán azért, mert ők törődnek legkevésbé a saját kiejtésükkel. Hátamon feláll a szőr, mikor a latin szavakat az olaszok olaszul ejtk ki.

Average: angol: evridzs, olasz: ávérédzsé.

gyrgyvrs 2010.09.30. 19:06:44

Edunet Center Kft-ről van valakinek valamilyen tapasztalata? Debreceni cég.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.30. 19:22:55

@atpijkamo:
Márpedig igazi francia akcentus nincs! Az igazi francia meg sem szólal angolul

((francia főnököm volt, akivel angolul beszéltem. több mondata franciául volt, nem is kísérelte meg lefordítani. káromkodni viszont csodálatosan káromkodott franciául, élmény volt hallgatni :) ))

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.30. 19:43:19

"Én nagyon sokallottam, de borsodban sok választása nincs az embernek"

Miért ne lenne? Magántanárról hallottál már? 5000-rével is (ami borsodban legfeljebb 3500) kaptál volna érte majdnem 40 órát.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.30. 19:49:06

@Fogsz, Mulder?: Próbáld meg azt, hogy bemégy, és összeszedsz pár laptopot, meg ami még mozdítható, elvihető, és értékesnek tűnik. Aztán vidd ki. Neked menni úgysem fognak, mert akkor földre esik a cucc.

Ha kifizettek, add vissza.

pazola 2010.09.30. 19:54:39

@nális coitus 2010.09.30. 14:56:50

A bejon meg a bealszik mar tiz eve sem trendi volt, hanem mindennapi..

Fogsz, Mulder? 2010.09.30. 20:03:19

@enamel: igen, ez tűnik még a legjárhatóbb útnak, és pont az a szomorú, hogy okosabbat én sem tudtam kitalálni

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.30. 20:07:41

@Fogsz, Mulder?: Gyors, és ingyen van. Ha van pár haverod, főleg valami szláv népségből, azokat is viheted, hogy megmutasd nekik, milyen fasza helyen dolgoztál. Meg hátha jók lesznek valamire. Mosolyogni pl.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 20:15:08

@sambalabammbumbumm: "több mondata franciául volt, nem is kísérelte meg lefordítani"

Nem biztos, hogy szándékos. Bár nem tudom.

Német srác írt ímélt. Kb. a felénél valahogy átváltott németre, és vígan úgy fejezte be. Beszédben is láttam, hogy valaki egyszer csak átvált az anyanyelvére. Olyat nem láttam, hogy oda-vissza vált.

Egyéves Önkéntes 2010.09.30. 20:19:32

@Tiffauges: I will not buy this tobacconist's; it is scratched.

Tiffauges 2010.09.30. 20:55:06

@EÖ: My nipples explode with delight!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.30. 21:15:32

@EÖ: @Tiffauges: Szerintem indítsatok borsodba, és tanítsátok meg Bogi nővérét angolul.

igazságos 2010.09.30. 21:31:11

Én helyesbítenék: Középfokú SZAKMAI angol nélkül nem ér semmit az ember már. A simával kitörölhetik a...

Én még nem is hallottam erről a nyelviskoláról, de biztos én vagyok tudatlan. Szerintem anélkül nem lehet jól beszélni az angolt, hogy ne volnál kint külföldön pár hónapot. Itthon meg nem költenék ilyenre, ott vannak a letölthető angol könyvek, Englishbox, meg miegymás, van Taxus, Villám Angol, lehet válogatni, de sokkal hatékonyabb az, hogy könyvet olvasok angolul, s megpróbálom lefordítani.

Magolni nem érdemes, nem fog menni.

Tiffauges 2010.09.30. 21:31:14

@enamel: Jó ötlet. Meg kiadunk egy ekszöszájzbúkot is.

Xezs 2010.09.30. 21:56:48

@igazságos: Tegyük hozzá azt is, hogy a magyarság végre elfelejthetné a szinkronos filmeket is, és nézhetne filmet eredeti nyelven (akár felirat nélkül is). Ezzel pl. nagyon sokat tudna tanulni bárki aki akar.

Marha sok országban így van, csak mi vagyunk ilyen nyomorékok, hogy egy angol filmet a népesség 60%-a nem tudna megnézni felirattal se (éljen a diszlexia), felirat nélkül meg kb. a 90%-a.

Én mondjuk nyelv szintjén csóringernek érzem magam, mert csak az angolt beszélem, de irtózatosan sokszor kell rájönnöm arra, hogy ebben az országban még ez is sok az átlaghoz képest.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.30. 22:55:19

@igazságos:
na arra befizetek aki ugy tanul meg angolul hogy angol konyvet olvas
amugy
amugy a grammar in use 1-2-3 / cd melleklettel,. szorgalommal es angolul nyomulo tv angolul feliratozva, es ha van ra mod amerikai kocsmak
az elobbi ketto valami 100 dollarbol kijon

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 23:03:09

@Xezs: "a magyarság végre elfelejthetné a szinkronos filmeket is"

Pontosan. Láttam embert, aki a filmekből tanult meg beszélni angolul.

"Marha sok országban így van"

Például Olaszországban keményen szinkronizálnak. Finnországban nem. Meg is lehet nézni, hogy melyik beszéli (jobban) az angolt. Bár a finnek helyezeti előnnyel indulnak, nekik az angol már a harmadik, mert svédet alapból tanulnak a szerencsétlenek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.30. 23:05:22

@igazságos: "anélkül nem lehet jól beszélni az angolt, hogy ne volnál kint külföldön pár hónapot"

Szó szerint. Nem kell, hogy az országban angolul beszéljenek, csak a te környezetedben tudjanak angolul, hogy rá legyél szorítva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.30. 23:18:40

@sambalabammbumbumm:
teljesen jellegzetes akcent van a franciaknak es pl az oroszoknak is
a mienk a franciara hajaz, tetszik nem tetszik
100 ezerszer tippeltek mar francianak
amerikai akcentus nincs szinte
allamonkent de legalabbis egtajankent valtozik, nem az erthetoseg robasara, de va;tozik@atpijkamo:

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.30. 23:21:29

@atpijkamo:
igen az eleg gyakori hogy Petofibanyan mind a 24 szomszedod angolul beszel

Xezs 2010.10.01. 03:09:04

@atpijkamo: Amerikában ez nem számít :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.01. 03:13:28

@Xezs: Általában nem tudom öszerakni a mondatait. Ha meg összerakom, akkor meg nincs értelme, vagy nincs semmivel kapcsolatban. Valamelyikünk túl sokat ivott. Na mindegy.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.01. 03:18:02

@helianthus: 2500-ért nem fogsz találni magántanárt. 4-5000-től indul.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.01. 03:22:29

@Peti817172M: Az általam írt árak 90 percre vonatkoznak. Általában annyi egy alkalom.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 07:56:45

@EÖ:
'Villogsz itt a nyelveddel!
Nemhogy BEvállaltad volna ócsóbban Bogi nővérét

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 08:04:05

@atpijkamo:
Láttam embert, aki a filmekből tanult meg beszélni angolul."
Urbanus legenda, szvsz.
Mondjuk minden harmadnap moziba ment?
Hol vetitettek annyi idegennyelvű filmet, vagy ugyanazt nézte többször?

Jóbarátom 74-ben disszidált, nem a magyarok közt töltötte az idejét hanem kocsmában és szeretett moziba járni
Őneki tényleg sokat segitett a mozi,de az külföldön volt

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 08:11:25

@sambalabammbumbumm:
Azért a kézcsavargatásért bizony kiszab a bíró kis pénzbirságot vagy felfüggesztettet

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 08:15:07

@enamel:
Én nem hiszek az ilyen nyelvtanulásban
Egy barátnőm fogadta meg, naponta 10 szó németül, mert "nem ér rá" tanfolyamra menni
Gondolhatod, hogy semmi nem lett belőle
Azóta is röhögünk a "Muß neked gehen?" kifejezésén
:)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 08:20:28

@horex: Nekem jórégen még általános suliban tanítottak németet. Emelt szinten, nyelvtagozaton, rohadtul nem ment, folyton meg akartak belőle buktatni. Aztán lőn csoda, és bejöttek a műholdas adók, teli verekedős filmekkel, amikért én odavoltam akkoriban, és ninnya akartam lenni. Meg szar volt a magyar műsor, úgyhogy azokat néztem állandóan. Na abból nem lett semmi, viszont egy idő után ötösöm lett németből.:)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 08:24:47

@enamel: Mondjuk ehhez ilyen maratoni filmnézéseket kell elképzelni, napi 3-4-6 órákat, meg hogy tényleg érdekeljen. Meg emberfüggő is biztos.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 08:27:16

@horex: Viszont az emberiség érdekében vállalt áldozatként azért mégiscsak meg lehetne csinálni. Egyre inkább afelé hajlok, hogy a szabálytalanságokért verni kell. Firkáló kölyköt, tolvajt, akármit. A pénzbírság semmire nem jó, ha nem érzi szó szerint a saját bőrén, hatástalan marad.

helianthus 2010.10.01. 08:39:49

@Peti817172M: ezzel akkor meg is cáfoltad az előző kommentedet igaz? Megegyezhetünk abban, hogy 1 óra(=60 perc, nekem :D) 2500ft-ért viszonylag reális ár?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 08:43:21

@helianthus: Szerintem az olcsó. Amikor/ahol utoljára néztem 3500 és 5000 között volt.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 08:56:22

@helianthus: Szerintetek nem furcsa egyébként? Gyakorlatilag simán meg lehet tanulni angolul netről, ha veszel hozzá pár nyelvtankönyvet, akkor akár jól is, de használható szinten mindenképpen. Az ingyen szótárak, felolvasóprogramok, tévécsatornák, gombnyomásra bekapcsolható fordítás korában egy emberpéldány 5000 kemény magyar forintért beszél hozzád mondjuk maximum fél órát, mert ugye közben te is beszélsz.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.01. 08:59:04

@horex: >>"Láttam embert, aki a filmekből tanult meg beszélni angolul."
Urbanus legenda, szvsz.<<

Mondom máttam.

"Mondjuk minden harmadnap moziba ment?"

Nem, a tévéből.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 09:13:05

@atpijkamo: Jah hát azt miért nem írtad? magyarból urbanlegend lenne. :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.01. 09:14:32

@enamel: Öreg csóró volt, nem is néztem volna ki belőle a nyelviskolát.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 09:24:26

@atpijkamo: Úgy érted a szegénység rákényszeríti az embereket, hogy használják az eszüket? :))

Zöldegér 2010.10.01. 09:46:30

@hagyma: Az egyedül tanulással csak az a baj, hogy nincs kontrollod, meg ha valami nem tiszta, nem tudod megkérdezni senkitől. Nulláról nem lehet így indulni, a nyelvtanhoz mindenképp kell tanár, fejlesztni aztán már lehet egyedül, ha megvan az alap.

helianthus 2010.10.01. 10:38:20

@enamel: azt nem mondtam, hogy drága, vagy olcsó, csak reális, órabérnek, mondjuk egy angol szakos egyetemistának fizetni ennyit, akir már felsőfokra készül, biztos meg tud középfokra tanítani, nem? De igazatok van, nem reális. Ma ilyen beletörődős napom lesz, jelszó: Hagyom magam, hamarabb szabadulok. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 10:40:37

@enamel:
Nos , én hasonlóan az angollal
Süldő srác koromban rádióamatőrködtem és kellett az angol a vizsgához
Ekkora fasságot, igy irják és a fene se tuggya hogy kellene kiejteni
Nem is sikerült a nyelvi vizsga

Aztán vagy 15év mulva a munkahelyi nyelvtanfolyamon viszont nagyon ráéreztem, nem is tudom miért

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 10:49:04

@helianthus: Ha azt nézed, hogy ha egy angol szakos egyetemista naponta megtart két órát átlagosan, akkor az havi 300 zsebbe. Akárhogy nézem, a diplomája után nem biztos, hogy ennyit keres majd.
;)

Szarazkoro 2010.10.01. 10:52:49

En is a TVbol tokeletesitettem az angolom hajdanan, angol/amcsi tv angol/amcsi felirattal. (Ugye a 2 angol kulonbozik kicsit)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.01. 11:00:21

@atpijkamo:
az en eluteseim az erthetoseg, a Te posztjaid az ertelmesseg rovasara mennek
@Xezs:
regen tdjuk, hogy itt mindenki hulye

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 11:01:58

@enamel:
Nem vagy te zsűri hogy pontozzál!
..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.01. 11:04:07

@Zöldegér:
nem ertek egyet
a mai helyzetben/ computer dvd cd stb. jo tankonyvek, meg lehet tanulni ha az ember szorgalmas, a tanar inkabb csak a rra valo, hogy tanul, mert eges menni es nem tudod/
a tv tenyleg nagyon jo az eredeti nyelbem es ugyanugy feliratozva
aztan ha mindez megvan lehet boklaszni angolnyelvteruleten
mondjuk en mindent forditva csinaltam,, meg is latszik a nyelvtanomon

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 11:10:57

@horex: Pill.. az új kárpátia albumot hallgatom végig. Aztán meditálgatok rajta egy sort.

Ajánlom neked is, érdekes.

Xezs 2010.10.01. 11:17:23

@enamel: "a szabálytalanságokért verni kell. Firkáló kölyköt, tolvajt, akármit."

Na jó de mikor jutunk már el arra a szintre, hogy ezt az emberek túlnyomó többsége is így gondolja? Meg mikor jutunk el oda, hogy legelőször a jogvédőket meg az ombudsmanokat basszuk pofán akik sunyi módon mindig a szarháziak pártjára állnak?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 11:18:42

@hagyma:
...az ertelmesseg rovasara mennek"

Wááá, szép riposzt!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.01. 11:22:16

@enamel:
Kárpátia nekem "tul magyaros" és a dallamvilága "egysíkú" és ezt nem lebecsülésböl-ekézésböl mondom.
Én maradok az 50-60-as évek zenéjénél, pár kivétellel

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.01. 11:27:59

@enamel: "Úgy érted a szegénység rákényszeríti az embereket, hogy használják az eszüket?"

Semmiképpen sem gondolom így.

Bár jó lenne.

Amit én leszűrtem belőle az az, hogy attól, hogy szakadt valaki, még lehet értelmes.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.01. 11:38:49

@atpijkamo: Kár. Már pont kezdtem örülni, hogy gazdag ország vagyunk. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.01. 11:47:33

@hagyma: "eluteseim az erthetoseg"

Semmi bajom ha csak elütések lennének. Azok mindenkinél vannak. De legtöbbbször semmi értelmük nincsen, csak egy karakterhalmaz. Egyes szavakat sokszor ki lehet hámozni, de mondatot összeállítani nem nagyon lehet. Ha meg érthető mondatot írsz, akkor nem tudom mihez kötni. Mint pl. a 24 angol Petőfibányai szomszéd. Talán valaki másnak akartad írni.

Mindegy. Ha legalább te érted magadat, akkor már nem lehet nagy baj.

helianthus 2010.10.01. 12:18:01

@atpijkamo: én értettem, mit írt @hagyma: , de nem magyarázom el, mert úgy érzem, te nem is akarod érteni, te kis huncut. ;)

harmedtutor 2011.04.14. 22:29:06

@Fogsz, Mulder?: Kár, hogy hamarabb nem láttam a leveled, akkor egyel kevesebb károsult lenne. Ezek a gátlástalanok engem sem fizettek ki. Azóta történt-e valami a te ügyedben? Esetleg közösen többre mehetnénk. Én ismerek egy pár károsultat, akik szeretnének lépni a cég felszámoltatása ügyében. Üdv: karosulttanar@citromail.hu

Xezs 2011.04.14. 22:45:13

@harmedtutor: karosulttanar@citromail.hu found.
Spambot initialized.
Commencing operation.
Spamming at 30% and increasing.
Thank you for your mail address.

adamlecsolelek 2011.10.06. 07:20:04

Nekem több száz ezer forinttal tartoznak, az oktatójuk voltam. Nem kommentálnám az esetet.

adamlecsolelek 2011.10.06. 07:21:05

Nekem is ezt javasolták a nyomozók....volt oktatójuk vagyok, több száz ezerrel tartoznak. De ezt úgymond kidobtam az ablakon....

Félőrült 2012.06.28. 18:58:02

Most Fókusz Szakközép és Szakiskola néven működik. Az nagyon finom kifejezés, hogy hitegetik a diákokat!

A diákok nem értesülnek időben semmiről, és a működési szabályzattal ellentétben (a különböző szakokon különböző tandíjakat kell fizetni a leírtak szerint) minden diáknak 8000 Ft-ot kell fizetni havonta tandíj címén, akinek már van egy szakmája, annak kétszer ennyit havonta. Nincs normális órarend, se napló, plusz közölték egy bizonyos osztállyal, hogy a szakmai gyakorlatot maguknak kell fizessék, de majd a közös emailcímen fent lesznek az időpontok, mikor lehet menni.

Ez rendben volna, ha tudnák a diákok, mire megy el a pénz, és normális oktatás volna (mert az órarendben szerepelt, heti néggyel hitegették a tanulókat, de ősz véféig nem volt normális angol, utána ami volt, az is heti kett volt). Ehhez képest a tantermek állapota nem kis kívánnivalót hagynak maguk után, hol a laptopok, hol a kivetitők sülnek be, takarítás mikor hogy van. Persze, azért öcsinek a sárga Lamborghinije igen sűrn virít az iskolaudvaron, miközben az igazgatóság panaszkodik, hogy így meg úgy nincs pénz, mert a diákok nem fizetnek időben...
A számlákon se adószám, se semmi, nyugtát a befizetésekről mikor adnak, mikor nem. Nem tudom, kiket ismerhetnek ezek, hogy még mindig nem húzgálták meg őket alaposan.

Akit csak ismertek, szóljatok nekik, hogy nehogy beiratkozzanak ebbe az iskolába, mert brutálisan megkopasztják!
süti beállítások módosítása