Tékozló Homár

A végén csattan az OTP-lakáshitel

2010.10.18. 11:32 | szily | 34 komment

Hiába ígérte a bank az ellenkezőjét, csak sikerült úgy lezárniuk Zsuzsa lakáshitelét, hogy az ügyfélnek 60 ezer forint kára származzon a svájci frank árfolyammozgásaiból. Az OTP megesküdött, hogy ha korábban érkezik be a pénz, nem zárják le azonnal a számlát, csak a megadott napon. Természetesen hát, hogy ennek az ellenkezője történt. Ügyféllenézés OTP-módra alant:

Egy OTP-s végtörlesztéses történetet szeretnék megosztani veletek.

Párommal úgy döntöttünk, hogy összeköltözünk, ezért eladtam OTP-s devizahitellel terhelt lakáskámat. Haladtak is a dolgok, persze a CHF az egekben, a végtörlesztési díj szintén, de sebaj, csak már legyen vége... azt nem taglalom, hogy folyamatában mennyit bosszankodunk az ügyintézésen (minden igazolásnak, kérvénynek 25 CHF az ára, dilettáns ügyintézők hada, stb.), azért az OTP-nek sikerült az ügylet végére még egy plusz csattanót összehoznia.  a hA lényeg: számlazárást csak értéknapra kérhetek, amely nap reggelén a pénznek a hitelszámlán rendelkezésre kell állnia, különben nem tudják lezárni a hitelszámlámat. Sokat érdeklődtem ennek a technikai intézéséről, mivel a vevőm hitelkiváltással (azaz másik bank által fizetve) vette meg a lakást, és nem tudtuk, hogy a pénz pontosan mikor is ér a számlámra. A bizonytalanságra való tekintettel csak július 7-ére mertem számlazárást kérni a bankban. Az értéknapos számlazárásról korábban megérdeklődtem, hogy mindenképpen szükséges értéknapra kérni (máshogy nem működik), direkt megkérdeztem, hogy mi van, ha a pénz korábban ér a számlára, lezárják-e korábban. A válasz nemleges volt, azt mondták, hogy ilyenkor túlfizetésként jelentkezik az összeg a számlán. Erre többször is rákérdeztem: a hitelvonalukon többször is, a bankfiókban is, de mindenhol ugyanazt a választ kaptam: az értéknapos zárás az értéknapos zárás, unktumpunktum. Mondanom se kell, hogy OTP-nél semmi sem úgy történik, ahogy kellene: végül július 5-én zárták le a számlámat 7-e helyett. Természetesen a CHF ára össze-vissza rohangászott, és a 2 nap közti árfolyamkülönbözet cirka 60.000 forintos kárt okozott nekem. Az OTP-nél ezt megreklamáltam telefonon, mondták, csak írásban fogadnak reklamációt. Írtam nekik, először nem kaptam választ még a 30 napos ügyintézési határidőn túl se. Hívtam őket, reklamáltam, visszahívást ígértek, persze nem kaptam. Viszont néhány napra édesanyám címére kaptam egy levelet (amikor a panaszlevelemben direkt feltüntettem az új címemet), amelyben közölték, hogy mit mikor és hogyan fizettem vissza és nincs további követelésük irányomban. Még jó, hiszen nekem van követelésük az ő irányukban. Ezen a levélen nem kicsit akadtam ki. Írtam nekik egy kicsit csúnyábbat, hogy a megírt adatokat én is tudom, hiszen én végtörlesztettem vagy mi a fene, oszt szíveskedjenek már érdemben válaszolni (ezt már küldtem a PSZÁF-nek is, persze ezt feltüntettem a levélben), no meg persze elhordtam a panaszkezelési eljárásukat is mindenfélének. Mire fel válasznak újfent, szinte betűről betűre ugyanazt a levelet kaptam. Arról, hogy mit miért és hogyan tettek, mik az indokaik, semmi. Most itt tartok. Vagyis nem egészen, mert felhívtam őket, hogy hanyagoljuk már a levelezést, mert már sokadjára nem kapok érdemi választ, személyes találkozót akarok. Nem lehet, indok nincs, miért. Viszont visszahívást kér az ügyintézőmtől. Mondtam, hogy ezt már múltkor is ígérték, akkor se kaptam, most miért kapnék. Mert szabályzat - persze ez múltkor se jelentett semmit. Mondtam, hogy egye kukac, bár tudom, hogy nem fognak hívni. Így legyen ötösöm a lottón. 1 hete hívnak, azaz nem hívnak. Most megy a következő levél, hogy ne bohóckodjunk tovább, személyes találkozót kérek.

Szerintetek ezen kívül mit tehetek még. Pereljek???
Miért nem tud az OTP valamit normálisan elintézni?

Előre is köszi, ha kiteszitek az oldalra a szerencsétlen történetemet.

Üdv:

Zsuzsa

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 11:35:53

Hetek óta nem voltam dobogós sem...
Az OTP-t meg a cefrésfazékba kellene már rakni, az összes népnyomorító bankkal együtt!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 11:37:20

"a 2 nap közti árfolyamkülönbözet cirka 60.000 forintos kárt okozott nekem"

Ilyen az élet. Okozhatott volna ugyanennyi nyereséget is. ... Vagy mégsem?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 11:42:48

"Szerintetek ezen kívül mit tehetek még. Pereljek???"
Hogyne!
"Mi az hogy?! Nagyon is!"
Eddig csak a zs
ebrákos bankárok kerestek rajtad, ha perelni fogsz, akkor a j
ogászok is fognak.
Örülj neki, hogy nem okosba' oldottad meg, a kamatospénzeseknél mindkét lakás ára eltűnt volna, és a "pároddal" (barátnő?) együtt csicskaként etetnétek a disznókat valami alföldi bodzaszedő-színes fémgyűjtő menedzser tanyáján. Ott ha jól viselkednétek, kapnátok a moslékból is, két verés között...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 11:47:06

@Szarazkoro: Poénkodva offolsz, amikor pusztító erejű tájfun közeledik a Fülöp-szigetek felé, és a hatóságok felkészítették az embereket a kitelepítésre?

Szégyelld el magad!

Tron65 2010.10.18. 12:04:03

Az értéknap az értéknap.
Azért hívják annak, mert akkor kell számfejteni.
Nem előbb, nem másnap.
Szóval perelj!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.18. 12:04:31

" Arról, hogy mit miért és hogyan ettek, mik az indokaik, semmi."

Mert NEKIK SZABAD, azért. Kell nekik a pénz mert szarban vannak. Úgy, mint amikor válság volt, tudod :D

"Szerintetek ezen kívül mit tehetek még. Pereljek???
Miért nem tud az OTP valamit normálisan elintézni?"
Hát ezekkel másképp nem hiszem, hogy szót lehet érteni. 60 rugónak pl. én is örülnék most, pedig már majdnem kész is a lakásom...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:15:15

@atpijkamo: Mégsem. Olyan nincs - mert én nem tudok róla - hogy valamelyik bank saját magának okozzon kárt...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:26:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: A devizahitelesek aláírták a szerződést, amibe benne volt, hogy a bank bármit változtathat. Aztán romlott az árfolyam, a bankok meg emelték a törlesztőt annek megfelelően, meg még, csak úgy. Meg emeltek mindenféle díjakat. Persze, ha az árfolyam csökken... Akkor is emelnek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:39:49

@Szarazkoro: És ha valamelyik itt akarja megtudakolni az ALDI-ban kapható esődzsekik tűzállóságát és a Te poénkodásoddal találkozik? Mit érez majd, ha a vihar letépi a fülét, miattad?

Mylady 2010.10.18. 12:41:11

Csak kíváncsiságból: miért kell telefonon, meg levélben személyes találkozót kérni? Be kell menni személyesen oda, ahol az ügyet intézte a poszter és ott kiverni a balhét.
Vagy nem?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:48:01

@Mylady: Be sem kell menni. Elég, ha naponta, munkaidőben sétál néhány órát a környéken, egy olyan táblával, amire ráírja, hogy "Megkárosít az OTP!"
"Tankok/bankok, egykutya!"

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:54:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Móricha filctollal nagy C-betűket rajzol a kisöccsére.
- Mit csinálsz Móricka? - kérdezi az anyja.
- Becézem.

Secnir 2010.10.18. 12:56:58

@atpijkamo:
"Ilyen az élet. Okozhatott volna ugyanennyi nyereséget is"

há há há há
meg
LOL

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 13:18:17

@Mylady: "kiverni a balhét."

Hogy élvezkedik a robot? - Kiveri a biztosítékot.

É2I 2010.10.18. 13:24:55

A zotp a nagy kupac szar, idiótákkal. Nem is értem miért nem hagyta már őket mindenki. Ja hogy a többiek se jobbak...;P

GZoli 2010.10.18. 14:33:32

PSZÁF. Néha segít, ha ennyire egyértelmű a történet.

۝merta-X 2010.10.18. 14:49:31

Csányi lett a nemtommilyen köcsög bankárkonferencián most a válságot legjobban kihasználó bankár, nem pont ezekkel a szavakkal.

A kurva büdös retkes mocskos anyját, meg a pici fiát.

Frucsasz 2010.10.18. 14:56:25

Na, nem olvasom a többi kommentet. Én azt hiszem, eléggé otthon vagyok végtörlesztésekben, lévén hogy egy pénzintézetnél ez (is) a munkaköröm része. Ennek ellenére is jelentősenzavarba jöttem a poszt olvasásakor. Lehet, hogy azért, mert hülye vagyok, lehet, hogy azért, mert mnidenhol másképp működik a dolog, de az is lehet, hogy azért, mert a psozt zavaros.
Nekem a következő észrevételem lenne: a számlazárás és az előtörlesztés, végtörlesztés nem ugyanaz.
Ha elő/végtörleszt valaki, akkor ahhoz ki kell tölteni (jobb helyeken...) egy előtörlesztési nyilatkozatot. Az, hogy én egy nagyobb öszeget elhelyezek a számlámon, még nem jogosítja fel az OTP-t, hogy azt be is törlessze, hacsak nem adok le hozz előtörlesztési kérelmet. A kérelmen pedig meg kell ,hogy legyen jelölve az előtörlesztés értéknapja is. (ismétlem, nem ugyanaz, mint a számlazárás). HA én bejelöltem, hogy az előtörlesztés értéknapja 2010.07.07, akkor hiába van ott hamarabb a pénzem, az OTP csak 2010.07.07-én törlesztheti be.
Ez szerintem egyszerű, mint a pofon, ha az otp ezt nem bírja végrehajtani, és ha már elcseszerintette, akkor korrigálni, akkor igenis rúgja őket seggbe a pszáf.

Frucsasz 2010.10.18. 14:59:27

és majd legközelebb nem vakon gépelek, hanem át is olvasom...

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: szerintem a posztoló lány. A párja meg szerintem fiú, ebből kifolyólag. (csak azért gondolom, mert az én időmben a Zsuzsa még lánynév volt...) :):)
De lehet, hogy elmaradott nyárspolgár vagyok :D

NorbArt 2010.10.18. 15:14:54

Szartaliga az OTP. Mi a szegecsekkel kivert nyóckeres tripperes qrvák f@szért mész be? Magadra vess ilyen ˇ˘°°°^˘vagy... Úgyis mindenkit átbasznak, engem is vagy négyszer, kb 8 hónap volt mire megszabadultam tőlük.

NorbArt 2010.10.18. 15:16:23

HAlottál mr olyat hogy valaki jól járt az OTP-vel? vagy bármely bankkal? Én nem. Szerintem ez még Stallonet is megihletné, olyan szájensz fiksönt lehetne ebből írni...

parapali 2010.10.18. 16:01:08

mi a baj a nyóckerrel??:D:D:D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 16:13:46

@NorbArt: "Stallonet is megihletné"

Milyen lenne, ha szétlőné valamelyik bankfiókot.

gumby 2010.10.18. 18:29:42

devizaszámlán az összeg akkor "számolódik" át amikor oda beérkezik, nem amikor lezárják a számlát. nem csak Magyarországon, hanem az egész galaxisban.
az (ügyfél által megjelölt)értéknappal történő számlazárás pedig pont az ilyen hitelkiváltásos esetekre van kitalálva, bármily hihetetlen, az ügyfél érdekében (is:)). perrel semmire nem mész, mert a deviza ingadozik, az már csak olyan. ja, ha 60-at nyertél volna akkor is olvasnánk rólad? egyébként a másik bank miért nem tudta megmondani, hogy mikor utal? EZ FONTOSCH!

۝merta-X 2010.10.19. 16:28:59

@gumby: "ja, ha 60-at nyertél volna akkor is olvasnánk rólad?"

A forint tefeléd erősödni szokott?
Birka.

zoli bp 2010.10.20. 02:35:36

A válság magyar csúcsán, mikor majndem 314 volt az euro, 100eurot vettem le kártyáról németországban (unicredit), a kedves szülök, még direkt jóval többet utaltak forintban. Később hazajövet, várt a levél, h még fizessek be vagy közel 3 ezret. Nah azóta is fizetem kb, a bank, a számlát már meg is szüntette. A poén az egészben, h ez az egész nem tartott tovább pár napnál, és ők nem is tudom mi alapján számolták ki,h pont akkor 5 nappal később 320on valamennyit kérnek. Tudom én csak leszarom. :)) ennyi meg annyi volt az euro, hát bazzeg elutaltad, levettem, ennyi.

Amugy meg mikor a cseheknél kártyával fizettem, USD majd euroban majd, foritban számoltak, undoritó, 3 hely ahol csak úgy simán, 1-2 Ft eltérés is sokat jelethet, nagy összegeknél, mocskos férgek ezek, manipulátor gecik... Kb a MOL szintjén vannak, de nekünk sír a szánk, h nem fogy a benzin, kapjátok be.......

paveway 2013.04.01. 19:39:49

Nyitottam OTP folyószámlát. 3 hónap alatt nem voltak képesek eljuttatni hozzám a bankkártyát. Több telefonhívás, "intézzük, hamarosan megkapja". Meguntam, besétáltam és számlazárást kértem. Mondtam az ügyintézőnek, hogy nullával legyen szíves zárni, ne tartozzunk egymásnak. "Természetesen!". 1 hónap múlva jött egy levél, hogy tartozok 990Ft-tal. Bebattyogtam újra és reklamáltam. Nő eltűnt hátul, 10 perc múlva előkerült: "A fiókvezető úr ezúttal eltekint a tartozástól." Noooooooormálisak ezek?
süti beállítások módosítása