Nagyon régen még legendás volt a Gundel, jó ideje már nem az. Hogy mi lehet egy patinás márka szétrohadásának az oka, az gyönyörűen látszik Péter példáján. Olvasónk barátja a Gundelhez tartozó, azzal szomszédos Bagolyvár étteremben evett, majd jattolás után jött rá a trükkre, ami szerint "balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó": a felszolgálási díjat, ami természetesen a számla végén kellene, hogy álljon, eldugták a tételek közepébe, hadd fizessen dupla borravalót az átvert vendég. Ezúton is gratulálunk a Gundel tulajdonosainak az ízléses megoldáshoz! levél hajtás után:
Ezt eddig nem ismertem. Mit tegyen a vendéglős, ha el szeretné kerülni, hogy a vendég fizetéskor észrevegye a számlán a felszámolt felszolgálási díjat? Rejtse el a tételek között, valahol a pálesz és a csalamádé közé. Így jobb eséllyel fejelik meg a 12%-kal megnövelt árat további 10-15%-kal. Velünk ez történt. A barátom, aki kiegyenlítette a 36333 forintos számlát, látta, hogy az utolsó tétel borjúsült, átnyújtott 40 000 forintot, és nem kért vissza. - Biztos? - kérdezte kedves mosollyal a pincérnő. - Biztos. (És nem: - Biztos, hiszen a felszolgálási díj már benne van ebben az árban?)
Az ugyebár egyértelmű, hogy ilyen számlát csak nagyon tudatosan lehet előállítani, hiszen a 12% felszolgálási díj pontos összegét csak úgy lehet megállapítani, ha előtte az összes fogyasztási tételt summázták. Alighanem egy másik készüléken.
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy melyik vendéglátóipari egység dolgozói folyamodtak ehhez a balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó fogáshoz.
üdv
Péter
Az utolsó 100 komment: