Nagyon régen még legendás volt a Gundel, jó ideje már nem az. Hogy mi lehet egy patinás márka szétrohadásának az oka, az gyönyörűen látszik Péter példáján. Olvasónk barátja a Gundelhez tartozó, azzal szomszédos Bagolyvár étteremben evett, majd jattolás után jött rá a trükkre, ami szerint "balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó": a felszolgálási díjat, ami természetesen a számla végén kellene, hogy álljon, eldugták a tételek közepébe, hadd fizessen dupla borravalót az átvert vendég. Ezúton is gratulálunk a Gundel tulajdonosainak az ízléses megoldáshoz! levél hajtás után:
Ezt eddig nem ismertem. Mit tegyen a vendéglős, ha el szeretné kerülni, hogy a vendég fizetéskor észrevegye a számlán a felszámolt felszolgálási díjat? Rejtse el a tételek között, valahol a pálesz és a csalamádé közé. Így jobb eséllyel fejelik meg a 12%-kal megnövelt árat további 10-15%-kal. Velünk ez történt. A barátom, aki kiegyenlítette a 36333 forintos számlát, látta, hogy az utolsó tétel borjúsült, átnyújtott 40 000 forintot, és nem kért vissza. - Biztos? - kérdezte kedves mosollyal a pincérnő. - Biztos. (És nem: - Biztos, hiszen a felszolgálási díj már benne van ebben az árban?)
Az ugyebár egyértelmű, hogy ilyen számlát csak nagyon tudatosan lehet előállítani, hiszen a 12% felszolgálási díj pontos összegét csak úgy lehet megállapítani, ha előtte az összes fogyasztási tételt summázták. Alighanem egy másik készüléken.
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy melyik vendéglátóipari egység dolgozói folyamodtak ehhez a balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó fogáshoz.
üdv
Péter
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 11:53:18
zépont 2010.10.18. 11:56:38
Én meg első????
Szarazkoro 2010.10.18. 11:56:47
Kulfoldon ez mar megszokott.
Tron65 2010.10.18. 11:58:32
Kicsit értek a pénztárgépek lelkivilágához (informatikuskánt) és biztosan állíthatom: magától ilyen hullámosan egyk se nyomtat!
Ez után még abban se lennék biztos, hogy minden téltel stimmel.
Xmas 2010.10.18. 12:00:11
Amikor leült enni, és kinyitotta az étlapot, már akkor tudta, hogy nem kell plusz borravalót adni, benne lesz az árban.
elwood 2010.10.18. 12:05:03
Tron65 2010.10.18. 12:05:22
Végig szoktad olvasni az étlapot az utolsó betűig az utolsó oldalon? Mert kb ott szokták feltüntetni, hogy mennyi (ha van) a felszolgálási díj.
KenGuruL 2010.10.18. 12:06:52
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.10.18. 12:09:57
vendéglátó ipar..
Mondjuk külföldön történt, úgyhogy nem kell szégyenkeznünk. MINDENHOL találni ilyesmit.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:11:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.18. 12:13:10
"Felszolgálási díj" meg alapból benne a kaják árában, mert ugye azért étterem.
Avagy kérhetnék úgy is, hogy csak süssenek egy jó kis kaját nekem, de nem kell kihozni, bemászok a konyhára, fogok tányért, és kiviszem magamnak az asztalhoz? Vagy mi?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.18. 12:14:58
Énbagoly 2010.10.18. 12:15:37
A gundel sajna már régen nem az, ami volt. Ja, és sokkal drágább, mint finomabb.
Ilyen számlát meg egy magára adó étterem nem ad ki.
Énbagoly 2010.10.18. 12:16:45
Szarazkoro 2010.10.18. 12:18:48
Koholmány 2010.10.18. 12:21:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:21:17
Ez az!
Adó!
Nyomjátok fel az APEH-nél, VPOP-nál. Olyan nincs, hogy egy ilyen kricsmiben minden rendben legyen adóügyileg...
Dijie 2010.10.18. 12:22:04
Szarazkoro 2010.10.18. 12:22:11
- Nem, neeem aaazt a csirket kerem, hanem balrol a 2.at mert az szebb!
Fekete cipzaras zsakban vinnenek el.. XD
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:22:12
Szarazkoro 2010.10.18. 12:23:42
zbenko 2010.10.18. 12:24:16
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:25:03
Szarazkoro 2010.10.18. 12:25:06
vki gyorsabb volt!
Blogmoci mukodj!!
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:27:55
Annál is inkább, mivel ez nem számla, csak egy nyugta.
Kicsi Kacsa 2010.10.18. 12:29:55
Énbagoly 2010.10.18. 12:30:54
És még megjegyezném, hogy arra értettem, hogy egy ennyire összevissza számla szerintem szégyen. Jó, látjuk az értelmét, ne lehessen kiszúrni azt a felszolgálási díjat.
Szarazkoro 2010.10.18. 12:32:31
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 12:34:48
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 12:35:31
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 12:36:34
pappito · http://pappito.com 2010.10.18. 12:38:28
Secnir 2010.10.18. 12:38:29
b+ ezért kihozom magamnak
plb 2010.10.18. 12:38:45
Kicsi Kacsa 2010.10.18. 12:39:11
Avagy akkor adok borravalót, ha meg vagyok elégedve, nem? Mi az, hogy kötelezővé teszik?
pappito · http://pappito.com 2010.10.18. 12:39:36
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:41:05
pappito · http://pappito.com 2010.10.18. 12:41:46
a kikövetelet borravaló olyan, mint a kikövetelt tisztelet
pakesz (törölt) 2010.10.18. 12:42:05
szar van a Gundel palacsintaban!!!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:42:19
exenek 2010.10.18. 12:44:02
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 12:45:43
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.10.18. 12:47:19
dr. _mmm_ 2010.10.18. 12:48:28
Vagy az ilyen tételeknek nem "illik" a végén lennie??
Sicc 2010.10.18. 12:49:23
- Köszönési díj
- Zenés felár
- Kabát lesegítési díj
- Légy hesegetési díj
- Klmía berendezés üzemeltetési díj
- WC
- Mosogatási díj
- Felszolgálásnál: elsőbbségi díj (ilyenkor még meleg a leves)
- Mosoly díj
- Asztal leszedési díj
- Gyerekülés díj
- Égő gyertya díj
Gratulálok a Gundelnek, csak így tovább!
Neménvótam 2010.10.18. 12:51:19
MosoMasa 2010.10.18. 12:53:46
Tomi1973Wien 2010.10.18. 12:55:38
ennek azonban az a feltetele, hogy a tetelesen levezetett arkepzesben (etel/ital) ne szerepeljen az ö költseguk. (tehat a fönöknek nem szabad(na) a felszolgaloi szemelyzet dijaval szamolnia).
az elsosorban kulfoldon bevett szokas. a legtobb orszagban ez valaszthato opcio a vendeglatoipari egyseg tulajdonosanak / uzemeltetojenek.
mivel a felszolgalo szemelyzet altalaban surubben cserelodik, mint a konyhai, ezert is elfogadhato - jo dolog ez.
egyszeru pelda: a pincer keres a 10% felszolgalasi dijjal 150€, ebbol:
a: vagy olyan szerzodese van a ceggel, amiben nyilatkozik arrol, hogy önadozo, s igy megkapja a teljes osszeget
b: a legmagasabb adokulccsal szamolva a fonok levonja a befizetendo adoeloleget, s a maradekot odaadja a pincernek.
a kifizetes tortenhet napi, heti, ketheti vagy havi rendszeresseggel.
nalunk pl. ez bevett szokas, mert sok rendezvenyunk van, amikor csak 1-2 napra kell plussz fizetopincer.
a TB fizetes szinten egyeni megbeszeles alapjan tortenik a tulaj + szemelyzet kozott, ha alkalmi munkakrol van szo, es a munkavallalo tudja bizonyitani, hogy van ervenyes TBje mas cegen/szerzodesen keresztul, akkor csak kommunalis ado megfizetesere kotelezik a fönököt (ez jelenleg 11,50€ / ho, de nem bonthato napokra, mindig egy honapra kell megfizetni), amennyiben a dolgozo ezt nem tudja biztositani, ugy a fönök automatikusan levonja a TB jarulekot.
ez idekinnt mukodik, hogy otthon milyen formaban van erre lehetoseg, azt nem tudom.
ergo: a felszolgalasi dij felszamolasat (amennyiben mind a feltuntetese, mind a korulmenyek korrektek) jo otletnek tartom.
pakesz (törölt) 2010.10.18. 12:57:25
nem kell itt allampolgari jogokra meg ombucmannra hivatkozni...
ha az etlapon ott van, hogy felszolgalasi dij van, akkor ki kell fizetni...
az az aprobetu :)
freeware2000 2010.10.18. 12:59:07
Géza, kék az ég! 2010.10.18. 13:00:21
EMU 2010.10.18. 13:01:07
AlulírottFentemlített 2010.10.18. 13:02:22
Tartsd meg az aprót, te mocskos állat!!!
Öreg Sam 2010.10.18. 13:03:13
Tőlünk nyugatabbra ez már régen működik,(szervizdij)nációnként más az értelmezése.
Ha aszervizdij rajta van a számlán,akkor kp.szokás némi borravalót adni a kiszolgálás minőségének függvényében,de ez nem a hely,hanem a pincnök személyes bevétele.
Hogy a tulaj műszak végén hogy forditja ki az alkalmazottai zsebét,az egy szociológiai PhD értekezés témája is lehetne.Ha a tulaj meg akarja osztani a jattot,akkor megbizható állandó dolgozói lesznek,ha kizsebeli őket,akkor 1 évre gondolkodik előre,de ezek már nagyon szakmai dolgok :)
Tomi1973Wien 2010.10.18. 13:03:20
elwood 2010.10.18. 13:04:48
mennyiben különbözik a betérő vendég számára attól, hogy eleve 10%-al több van az árlapon egy mondattal: "Kérem ne adjon borravalót, az ételek ára tartalmazza"
az adózási háttér nem sok embert hat meg.
mintha bemennék a pékségbe és elkezdené fejtegetni valaki, hogy néha többen vannak
ÁkiBáki (törölt) 2010.10.18. 13:07:19
Tehát győztünk!
Virág Árpád sk.
Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2010.10.18. 13:09:55
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.18. 13:10:59
Tomi1973Wien 2010.10.18. 13:11:30
egyszeru pelda:
ha a szamla 42,50€ - akkor jo esetben kerekitenek 45-re, inkabb csak 43 - 44€ra. ennek a pincer latja 'kárát', s egy kozepesen meno hely eseten nem keres annyi jattot.
ha a fönök a szamlat 38,60 + 10% servicedij feltuntetesevel allitja ki, akkor is csak 43-44€ (esetleg 45€) fog kaszalni a pincer, de ebben az esetben fix a 3,86€ servicio+az aprobb kerekites....
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 13:11:49
Lúzerek.
P.A.N. 2010.10.18. 13:13:33
Jahh, és nincs meghatározva, hogy a szmlában kiemelt helyen kell szerepelnie.....
Az meg kedves informatikus szakértő olvtársam, hogy egy keskeny szalagra hullámosna ír a mátrix, vagy margarétafejes nyomtató, az mindössze azért van, mert a papír keskeny és hajlékony. Ha a szalagvezetés nem tökéletes, akkor lehet hullámos. Gondolom a kézi számlán is elvárod, hogy nyílegyenes sorvezető mellett írt sorok legyenek, különben szándékos átverés van a dolog mögött....
Paranoiás, lényegi dolgokon átlépő, ám kicsinyességben bajnok nép a magyar és meg is érdemli. Ezért áll derékig szarban a rendszer.
rekszem 2010.10.18. 13:13:44
rekszem 2010.10.18. 13:14:51
Nincs meghatározva, ez tény.
Mint ahogyan az sem, hogy kötelező a gundelban kajálni.
50-es anyuka 2010.10.18. 13:14:57
És mit kapunk?
Egy viccet. A Gundelben. Kihozza a pincér a hideg (!) palacsintákat... tüzes látványsó, amit pedig minden utolsó vidéki étteremben is megadnak mellé.... az elmaradt.
Csak néztem, mint a moziban, hogy ezt most TÉNYLEG?
kubatov_kommunista 2010.10.18. 13:15:16
Tomi1973Wien 2010.10.18. 13:15:25
a vendeg szamara nem valtozik igazabol semmisem, de legalabb nem kell tornie a fejet a borravalon.
ez elsosorban a pincernek es a fönöknek jo, a vendegnek inkabb kozombos, mint jobb/rosszabb.
- itt ismetelnem, hogy ez abban az esetben igaz, ha az adott hely belso arkepzese nem tartalmazza a felszolgalok dijazasat, tehat a kajat hirdetheti olcsobban, mint a konkurencia.
v2peti 2010.10.18. 13:15:49
Amúgy a cseheknél a pincérnek nem kell a kezébe adni a pénzt, hanem fekete borítékot tesz le az asztalra és abban kell betenni. (szlovákoknál is láttam ilyent)
v2peti 2010.10.18. 13:16:56
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 13:18:06
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.18. 13:18:36
van reptéri illeték, de azt nem te fizeted, hanem a légitársaság, és ő dönti el, hogy hogyan építi be a jegyárakba. légitársaságonként eltérő az is, hogy ki mennyit fizet a reptérnek.
kanbatu 2010.10.18. 13:19:34
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.18. 13:19:56
P.A.N. 2010.10.18. 13:20:19
Semmmilyen szolgáltatást nem vagy köteles kifizetni, ha a megrendelésed nem teljesült, ám azonnal hivaetalos panaszt kell benyújtanod. Csak úgy, fizetés nélkül nem távozhatsz.
Ha a minőséggel vannak problémáid, a helyzet bonyolultabb, de akkor az a megoldás, hogy a probléma keletkezésekor abbahagyod a fogyasztást, és vagy kérsz másik kaját, vagy jelzed, hogy az elfogyasztottakról kéred a számlát, de ennyi volt a látogatás és elmész.
húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.10.18. 13:24:24
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 13:24:24
P.A.N. 2010.10.18. 13:25:17
Szerinnet 20 év légitársasági gyakorlat után ezt ne meséld el nekem. A reptéri illeték annak az ára, amit nem a légitársaság szolgáltat neked, hanem a reptér. És nem "felejtheti le" annek az árát a légitársaság, pedig nem ő szolgáltat. Csak mikor 1 EUR-ért utazol és közben 25EUR a retéri költség, parasztos azt mondani, hogy nálunk 1 EUR-ért utazol. Ezér köteles a MÁSIK résztvevő cég árát feltűntetni.
Itt az étterem eladja neked a kaját. A pincér ebben közreműködik. Az ő díjszabása része a számlának. Pont.
P.A.N. 2010.10.18. 13:26:32
A kaját sem kell kifizetni. Viszont nem eheted meg.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 13:29:00
Vincenzo90 2010.10.18. 13:30:14
az okos 2010.10.18. 13:30:28
feketeöves chemtrail-figyelő 2010.10.18. 13:30:36
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 13:31:02
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.18. 13:31:21
SINGLETON99 2010.10.18. 13:31:56
Valószínű ugyasnis, hogy Szűcs Krisztina pénztáros nem vallotta be ezt a jövedelmet az éves adóbevallásában (tavaly sem ). Vagy - mivel az Ő neve szerepel a számlán - ő viszi el a balhét ?
Gastroger 2010.10.18. 13:31:57
Ebben az esetben szerintem borravaló nem jár, esetleg ha tényleg nagyon-nagyon meg voltunk elégedve, de akkor sem a szokásos 10%, hanem pld. fenti esetben 37ezer - kerekítésre, ahogy kijön.
A boríték helyett, nálunk is egyre több helyen van kis bőrmappa, amiben kihozzák a számlát, és a pénzt belerakhatod. Elvileg elegáns, és diszkré megoldás.
Való igaz, hogy csak papírpénzt "lehet" belerakni, de amikor elviszi a pincér, lehet mondani, hogy pld. 37ezerből kérnék (ha van felszolgálási díj).
Régebben amúgy volt olyan, hogy zenés felár. :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 13:36:01
- amíg cigánypecsenyét nem rendelt valaki...
www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.10.18. 13:36:37
ezért.
de ezt már évek óta csinálják, nem új keletű.
ismerek ott egy pincért, aki szerint jó ha 1 vendég átnézi tudatosan a számlát 100-ból.
külföldiek szokták csak átnézni fizetés előtt, de ők ezért nem is jattolnak :)
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.10.18. 13:36:44
Minden más csak apróbetűs szemétkedés, próbálkozás. Tartsatok ókonzervatívnak, de ez gusztustalan.
Kicsi Kacsa 2010.10.18. 13:38:31
Gastroger 2010.10.18. 13:39:29
Na, ez szerintem már nem a pofátlanság kategória, ez simán Fogyasztóvédelmis feljelentés. Nem lehet, hogy odaírják, apróbetűvel a végére, hogy az árak nettó árak.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 13:40:34
Hát nálunk a tücsök most is ismer ilyent.
ed_ 2010.10.18. 13:41:05
Szelid sunmalac 2010.10.18. 13:41:37
Koholmány 2010.10.18. 13:41:38
dekoltazs 2010.10.18. 13:43:14
rekszem 2010.10.18. 13:51:10
És ha nem kérek felszolgálást, csak kaját?
Gastroger 2010.10.18. 13:53:47
Attól persze, lehet mondani a cincérnek, hogy "hatszázból kérek".
A fémpénzzel csak az a gond, hogy kigurul. :)
TheBigBlue 2010.10.18. 13:56:27
Ez nem étterem, csak egy kifőzde!
Hol is jegyzik?
satho 2010.10.18. 13:56:33
www.apeh.hu/adoinfo/penztargep/felszdij.html
SomethinWild 2010.10.18. 13:57:25
1.) Miért kell valakinek plusz pénzt adni azért, hogy elvégzi a munkáját úgy, ahogy kell?
2.) Ettől függetlenül én is adok min. 10%-nyit - ha elégedett vagyok a felszolgálással. de ha nem, akkor miért kényszerítsen engem bárki arra, hogy fizessek?
3.) Fura ez a megoldási mód, hiszen ha feltüntetik a számlán, adót kell utána fizetni. valószínűleg ugye ezért 12% és nem 10, mert 20%-os adókulcs terheli. Vagyis a kifizetni nem kívánt borravalónak az adóját is rámterhelik. WTF????? Legalizált csúszópénz??
Végkövetkeztetésként: ha észrevenném, nem fizetném ki. Ha előre tudnám, hogy ez lesz, akkor az elején felhívnám a pincér figyelmét, hogy a többezer plusz pengője érdekében a talpamat tessék fényesre nyalni. Vagy egy 80 cm-rel feljebb.
SomethinWild 2010.10.18. 13:58:27
satho 2010.10.18. 13:58:30
jab.complex.hu/hjegy.php?docid=A0500071.GKM
lostparadise 2010.10.18. 13:59:10
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.10.18. 13:59:45
50-es anyuka 2010.10.18. 14:00:04
Takacsi 2010.10.18. 14:00:21
"Egy viccet. A Gundelben. Kihozza a pincér a hideg (!) palacsintákat... tüzes látványsó, amit pedig minden utolsó vidéki étteremben is megadnak mellé.... az elmaradt."
csak szólok, hogy a Gundel palacsinta és a lángoló palacsinta nem ugyan az!
segítség: robull.blog.kulinarisvilag.hu/2010/02/27/az-eredeti-gundel-palacsinta/
szóval ezzel nem csesztek át, csak nem tudtad, hogy mit kérsz :)
Zsola777 2010.10.18. 14:02:31
rekszem 2010.10.18. 14:03:05
Jah.. és én a pultnál sem adok soha. Ott mégis mi a gyíkért kéne?
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 14:04:01
Asszony múltkor azzal jött haza, hogy vett két kiflit, és hármat blokkoltak be. Az udvarias érdeklődésre, hogy ezt most miért, a pénztáros néni kiverte a balhét.
ben2 2010.10.18. 14:04:37
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 14:07:03
Biztos akciós volt.
pakesz (törölt) 2010.10.18. 14:07:03
nem kell ott enni
vagy a hust amikor kihozzak garnirung nelkul akkor is idegelsz?
van olyan is nem? hogy kulon kell fizetni a krumpliert, akkor mit csinalsz? a mekis krumplit rarakod :)
Noinfo (törölt) 2010.10.18. 14:08:16
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 14:08:22
És hát ha már úgyis szabad, csináljuk. Csak amikor a mi bőrünkön csattan, akkor már vinnyogunk, hogy ezt hogy lehet.
Ellentmondásos népek élnek itten, kérem.
egerészölyv 2010.10.18. 14:10:22
Lehetne egy hangyányit európaibb - a fogyasztóvédelem...
Trackback 2010.10.18. 14:12:06
Másrészt gondolom az is megtörténhetett, hogy a pénztáros azt hitte, vége a számlának, ráütötte felsz. díjat, majd előkerült egy másik rendelési lap, vagy éppen a másodikkal kezdte, minő fegyelemsértés és világbotrány.
Aki egy gazdasági válságban ezen képes rugózni egy 36.000,- forintos étteremszámlával a zsebében, az egy szociopata idióta.
nezavarjmasokat 2010.10.18. 14:12:07
Gastroman · http://etteremteszt.lapunk.hu 2010.10.18. 14:12:17
fokaorr 2010.10.18. 14:15:10
A blokkon igy eldugni meg nem lattam, ez eleg mokas, erdekelne hogy szar a penztargep vagy direkt :)
szerjóska 2010.10.18. 14:16:26
ha tudjuk nagyon jól, h ezek le akarnak húzni, akkor odafigyelek rá, úgy mint amikor az otp-ben ügyintéz az ember.
meg amúgyis, 36ezres számlához egy ganyi borravalót nem adnék, ahogy már a 350 forintos sörhöz sem adok, hiába szép a pultos csaj, max ha leszop, de helyben és nagy átéléssel.
devadel 2010.10.18. 14:18:13
legalább akkora gáz, mint a gyújtogatós parasztvakítás.
rekszem 2010.10.18. 14:19:15
A külön köret ár nagyon igénytelen dolog és átverés is. Ilyen helyről én kifordulok, mert szimpla lehúzás, és még csak nem is elegáns.
egerészölyv 2010.10.18. 14:19:48
Ne égesd magad.
OftF 2010.10.18. 14:19:50
Egyszer voltam ott, azóta se. Minde, az utolsó szögig faszányosan ki van találva, hogy a segged is leszakadjon a gyönyörűségtől. Két olgot kivéve. Vizuálisan botrányos a beltér, valamit a kaja is középszerű. :)
De minden mást, amit egy sznob szerethet, azt megkap.
Vattamás (törölt) 2010.10.18. 14:23:06
Takacsi 2010.10.18. 14:23:55
jól van -jól van :)
csak szemléltetni akartam
szépjuhászné 2010.10.18. 14:31:06
esef 2010.10.18. 14:32:19
esef 2010.10.18. 14:33:50
SomethinWild 2010.10.18. 14:34:32
húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2010.10.18. 14:35:35
Igen. Az étellel hozzák a blokkot, kijáratnál fizetni lehet.
Vagy: automatába be a pénzt, kiválasztani a kaját, gomb, cetli a pultnál lead, kaja kikap.
Ez persze egy sima ramen-es bolt volt.
Elegánsabb helyen is voltam, de vendégként, nem fizettem.
A nagy különbség az, hogy akárhova lép be az ember, örülnek neki, mert pénzt hoz. Megbecsülik a vevőt/vendéget.
SomethinWild 2010.10.18. 14:36:45
Alikam 2010.10.18. 14:37:54
Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.18. 14:41:13
Alikam 2010.10.18. 14:41:44
pakesz (törölt) 2010.10.18. 14:42:11
Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.18. 14:42:21
Globetrotter2014 2010.10.18. 14:42:35
Otthonka.Okoska · http://otthonokosan.blog.hu 2010.10.18. 14:43:43
az okos 2010.10.18. 14:45:05
Egyéves Önkéntes 2010.10.18. 14:45:06
www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A
dr. _mmm_ 2010.10.18. 14:46:49
Gratulálok!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 14:47:53
Az milyen?
pakesz (törölt) 2010.10.18. 14:48:00
ugy lenne korrekt, ha szolna a vendeg, hogy en most ezt 5% -ra ertekelem es azt utnek be de fillerre visszahoznak a maradekot
amugy meg mit varunk, volt olyan egy dunai hajón levo etteremben, hogy kimentek feketemunkasokat buntetni, aztan hat "eppen beugrott a haverjat megnezni" az egyik megbuntetett, na erre a munkaugyisek visszamentek delutan is, es hat ott volt akkor is az illeto:)))
Egyéves Önkéntes 2010.10.18. 14:50:10
olvasgatok 2010.10.18. 14:52:18
Ex-úszónőnk, Gyarmati Anduka férje.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.18. 14:53:02
Nincs VHS cd-lejátszóm.
Id. Lencsés István 2010.10.18. 14:57:03
Elstron 2010.10.18. 14:58:01
Id. Lencsés István 2010.10.18. 14:59:11
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.10.18. 14:59:11
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.18. 14:59:36
ahol van azt meg a szamla veger irjak
es akkor nem adok, mert azt a pincer kapja
hulye szokas mert akar jol dolgozik akar nem a 12 szazaleka megvan, persze igy elrejtve a 32 az jobb
anarch 2010.10.18. 14:59:50
Igaz kétbetűs kódokban részletezve és NUC-ban elszámolva, tehát nem túl vevőbarát módon, de kis guglizással visszafejthető. Emlékeim szerint a Malév speciel a weboldalon is kirészletezi vásárlás közben is, csak ki kell kattintani a "részletek"re.
Id. Lencsés István 2010.10.18. 15:01:34
nezavarjmasokat 2010.10.18. 15:02:23
Id. Lencsés István 2010.10.18. 15:07:08
Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
1055 Budapest, Kossuth tér 4.
--------------------------------------------------------------------------------
Tárolt Cégkivonat
A Cg.01-09-073506 cégjegyzékszámú GUNDEL Éttermi, Borászati Termelő, Üzemeltető és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (1146 Budapest, Állatkerti út 2.) cég 2010. október 6. napján hatályos adatai a következők:
I. Cégformától független adatok
1. Általános adatok
Cégjegyzékszám: 01-09-073506
Cégforma: Korlátolt felelősségű társaság
Bejegyezve: 1991/01/18
2. A cég elnevezése
2/2. GUNDEL Éttermi, Borászati Termelő, Üzemeltető és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
A változás időpontja: 2007/04/24
Bejegyezés kelte: 2007/07/09 Közzétéve: 2007/08/02
Hatályos: 2007/04/24 ...
3. A cég rövidített elnevezése
3/2. GUNDEL Kft.
A változás időpontja: 2007/04/24
Bejegyezés kelte: 2007/07/09 Közzétéve: 2007/08/02
Hatályos: 2007/04/24 ...
5. A cég székhelye
5/2. 1146 Budapest, Állatkerti út 2.
Hatályos: 1991/09/12 ...
6. A cég telephelye(i)
6/2. 1142 Budapest, Tatai utca 7.
A változás időpontja: 2010/09/02
Bejegyezés kelte: 2010/09/28
Hatályos: 2010/09/02 ...
7. A cég fióktelepe(i)
7/1. HU-3909 Mád, Árpád út 37.
Hatályos: 2004/03/01 ...
7/2. HU-3300 Eger, Verőszala u 80.
Hatályos: 2004/03/01 ...
8. A létesítő okirat kelte
8/1. 1990. november 25.
Hatályos: 1990/11/25 ...
8/2. 1991. szeptember 11.
Hatályos: 1991/09/11 ...
8/3. 1991. szeptember 12.
Hatályos: 1991/09/12 ...
8/4. 1991. szeptember 22.
Hatályos: 1991/09/22 ...
8/5. 1992. április 29.
Hatályos: 1992/04/29 ...
8/6. 1992. december 9.
Hatályos: 1992/12/09 ...
8/7. 1993. február 15.
Hatályos: 1993/02/15 ...
8/8. 1993. június 9.
Hatályos: 1993/06/09 ...
8/9. 1994. február 3.
Hatályos: 1994/02/03 ...
8/10. 1994. május 10.
Hatályos: 1994/05/10 ...
8/11. 1995. december 1.
Hatályos: 1995/12/01 ...
8/12. 1997. július 24.
Hatályos: 1997/07/24 ...
8/13. 2000. június 14.
Hatályos: 2000/09/05 ...
8/14. 2002. szeptember 13.
Hatályos: 2002/11/14 ...
8/15. 2002. október 28.
Hatályos: 2002/11/14 ...
8/16. 2003. május 6.
Hatályos: 2003/05/28 ...
8/17. 2004. március 1.
Hatályos: 2004/05/13 ...
8/18. 2004. július 7.
Hatályos: 2004/10/05 ...
8/19. 2004. szeptember 29.
Hatályos: 2004/12/02 ...
8/20. 2007. április 24.
Bejegyezés kelte: 2007/07/09 Közzétéve: 2007/08/02
Hatályos: 2007/07/09 ...
8/21. 2007. június 18.
Bejegyezés kelte: 2007/07/09 Közzétéve: 2007/08/02
Hatályos: 2007/07/09 ...
8/22. 2008. május 13.
Bejegyezés kelte: 2008/06/09 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2008/06/09 ...
8/23. 2008. július 1.
Bejegyezés kelte: 2008/08/18 Közzétéve: 2008/10/16
Hatályos: 2008/08/18 ...
8/24. 2009. június 1.
Bejegyezés kelte: 2009/07/28 Közzétéve: 2009/08/13
Hatályos: 2009/07/28 ...
8/25. 2009. augusztus 4.
Bejegyezés kelte: 2009/09/08 Közzétéve: 2009/10/01
Hatályos: 2009/09/08 ...
8/26. 2010. február 16.
Bejegyezés kelte: 2010/03/16 Közzétéve: 2010/04/01
Hatályos: 2010/03/16 ...
8/27. 2010. április 16.
Bejegyezés kelte: 2010/05/19
Hatályos: 2010/05/19 ...
8/28. 2010. május 31.
Bejegyezés kelte: 2010/06/25
Hatályos: 2010/06/25 ...
8/29. 2010. július 16.
Bejegyezés kelte: 2010/08/02 Közzétéve: 2010/08/19
Hatályos: 2010/08/02 ...
8/30. 2010. július 19.
Bejegyezés kelte: 2010/08/02 Közzétéve: 2010/08/19
Hatályos: 2010/08/02 ...
8/31. 2010. szeptember 2.
Bejegyezés kelte: 2010/09/28
Hatályos: 2010/09/28 ...
902. A cég tevékenysége
9/111. Szőlőtermesztés
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/112. Fűszer-, aroma-, narkotikus, gyógynövény termesztése
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/113. Húsfeldolgozás, -tartósítás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/114. Baromfihús feldolgozása, tartósítása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/115. Hús-, baromfihús-készítmény gyártása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/116. Halfeldolgozás, -tartósítás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/117. Egyéb gyümölcs-, zöldségfeldolgozás, -tartósítás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/118. Édesség gyártása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/119. Készétel gyártása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/120. M.n.s. egyéb élelmiszer gyártása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/121. Desztillált szeszes ital gyártása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/122. Szőlőbor termelése
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/123. Gyümölcsbor termelése
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/124. Élelmiszer, ital, dohányáru ügynöki nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/125. Zöldség-, gyümölcs-nagykereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/126. Hús-, húskészítmény nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/127. Tejtermék, tojás, zsiradék nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/128. Ital nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/129. Dohányáru nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/130. Cukor, édesség nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/131. Kávé-, tea-, kakaó-, fűszer-nagykereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/132. Élelmiszer, ital, dohányáru vegyes nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/133. Egyéb élelmiszer nagykereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/134. Élelmiszer jellegű bolti vegyes kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/135. Zöldség, gyümölcs kiskereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/136. Hús-, húsáru kiskereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/137. Hal kiskereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/138. Kenyér-, pékáru-, édesség-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/139. Ital-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/140. Dohányáru-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/141. Egyéb élelmiszer-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/142. Könyv-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/143. Újság-, papíráru-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/144. Játék-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/145. Óra-, ékszer-kiskereskedelem
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/146. Egyéb m.n.s. új áru kiskereskedelme
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/147. Közúti áruszállítás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/148. Éttermi, mozgó vendéglátás
Főtevékenység.
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/149. Rendezvényi étkeztetés, 5629
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/150. Italszolgáltatás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/151. Könyvkiadás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/152. Hangfelvétel készítése, kiadása
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/153. Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/154. Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/155. M.n.s. egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/156. Előadó-művészet
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/157. Előadó-művészetet kiegészítő tevékenység
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/158. M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/07/10
Hatályos: 2009/02/27 ...
9/159. Egyéb vendéglátás
A változás időpontja: 2008/05/13
Bejegyezés kelte: 2009/02/27 Közzétéve: 2008/08/14
Hatályos: 2009/02/27 ...
10. A működés befejezésének időpontja
10/1. határozatlan
Hatályos: 1990/11/25 ...
11. A cég jegyzett tőkéje
11/10. Megnevezés Összeg Pénznem
Pénzbeli hozzájárulás 725860000 Ft
Nem pénzbeli hozzájárulás 0 Ft
Összesen 725860000 Ft
azaz hétszázhuszonötmillió-nyolcszázhatvanezer Ft.
Hatályos: 2000/09/04 ...
13. A képviseletre jogosul(tak) adatai
13/16. Bándoli Attila István igazgató-helyettes más munkavállaló (an.: Szabó Margit)
Adóazonosító jel: 8330642240
A képviselet módja: együttes
Jogviszony kezdete: 2008/05/13
A változás időpontja: 2010/02/19
Bejegyezés kelte: 2010/03/16 Közzétéve: 2010/04/01
Hatályos: 2010/02/19 ...
13/20. Alföldy Tádé ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Ujvári Erzsébet)
Adóazonosító jel: 8290712308
A képviselet módja: együttes
Jogviszony kezdete: 2010/07/19
Jogviszony vége: 2011/01/15
A változás időpontja: 2010/07/16
Bejegyezés kelte: 2010/08/02 Közzétéve: 2010/08/19
Hatályos: 2010/07/16 ...
13/21. Timku Szabolcs marketing és értékesítési vezető más munkavállaló (an.: Loós Tünde Magdolna)
Adóazonosító jel: 8408582518
A képviselet módja: együttes
Jogviszony kezdete: 2010/07/19
A változás időpontja: 2010/07/19
Bejegyezés kelte: 2010/08/02 Közzétéve: 2010/08/19
Hatályos: 2010/07/19 ...
14. A könyvvizsgáló(k) adatai
14/12. KPMG Hungária, Könyvvizsgáló, Adó és Közgazdasági Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
HU-1139 Budapest, Váci út 99.
Cégjegyzékszám:
A könyvvizsgálatért személyében is felelős személy adatai:
Szabó Péter (an.: Kovács Róza)
Jogviszony kezdete: 2010/04/16
Jogviszony vége: 2011/05/31
A változás időpontja: 2010/04/16
Bejegyezés kelte: 2010/05/19
Hatályos: 2010/04/16 ...
18. Annak a kamarának a megnevezése, melynek a cég tagja
18/3. Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Kamarai azonosítószám: 1-24-064
Hatályos: 2001/04/09 ...
20. A cég statisztikai számjele
20/2. 10505898-5610-113-01.
Bejegyezés kelte: 2008/01/18
Hatályos: 2008/01/01 ...
21. A cég adószáma
21/3. Adószám: 10505898-2-42.
Közösségi adószám: HU10505898.
A közösségi adószám nyitásának dátuma: 2004/05/01.
Hatályos: 2004/07/28 ...
32. A cég pénzforgalmi jelzőszáma
32/9. 10300002-20252539-00003285
A számla megnyitásának dátuma: 2006/01/20.
A pénzforgalmi jelzőszámot a MKB BANK ZRT (1051 BUDAPEST, VÁCI utca 38) kezeli.
Cégjegyzékszám:
Hatályos: 2006/01/26 ...
32/10. 10300002-20252539-70073285
A számla megnyitásának dátuma: 2006/02/20.
A pénzforgalmi jelzőszámot a MKB BANK ZRT (1051 BUDAPEST, VÁCI utca 38) kezeli.
Cégjegyzékszám:
Hatályos: 2006/05/12 ...
32/11. 10300002-20252539-49020047
A számla megnyitásának dátuma: 2007/08/09.
A pénzforgalmi jelzőszámot a MKB BANK ZRT (1051 BUDAPEST, VÁCI utca 38) kezeli.
Cégjegyzékszám:
Bejegyezés kelte: 2007/08/15 Közzétéve: 2007/09/06
Hatályos: 2007/08/15 ...
32/12. 10300002-20252539-48820019
A számla megnyitásának dátuma: 2008/01/02.
A pénzforgalmi jelzőszámot a MKB BANK ZRT (1051 BUDAPEST, VÁCI utca 38) kezeli.
Cégjegyzékszám:
Bejegyezés kelte: 2008/01/07 Közzétéve: 2008/01/31
Hatályos: 2008/01/07 ...
II. Cégformától függő adatok
1. A tag(ok) adatai
1/17. Danubius Szálloda és Gyógyüdülő Nyilvánosan Működő Részvénytársaság
HU-1051 Budapest, Szent István tér 11.
Cégjegyzékszám:
A tagsági jogviszony kezdete: 2004/07/07
A változás időpontja: 2009/08/04
Bejegyezés kelte: 2009/09/08 Közzétéve: 2009/10/01
Hatályos: 2009/08/04 ...
--------------------------------------------------------------------------------
Készült: 2010/10/06 07:19:51.
Microsec Céginformációs szolgáltató
Cinkes 2010.10.18. 15:07:31
50-es anyuka 2010.10.18. 15:10:08
"mondjuk lehúznának, mert miért ne próbálnák meg, nem jönnék ide rinyálni 3000 ft miatt"
Sokunknak nincs 36ezre egy kajálásra, nem a 3000Ft a probléma, főleg nem annak, aki a válság kellős közepén még Gundelezik...
De a módszer az mégiscsak túlzás... berakni sunyin a szervízdíjat, ez nem lehetett véletlen és ezt igenis jogosan említi meg.
Sicc 2010.10.18. 15:10:14
Mit vársz?
50-es anyuka 2010.10.18. 15:18:22
Mi ez a "jogvédett" rizsa? Szaros palacsintarecept, iszonyú szánalmas isssssszonyúúú szánalmas.
Bassza meg az oldalát, aki létrehozta. Jegyzeteljen előtte kis sjtcédulára az, akinek két anyja van, 2010-ben. Röhej.
Szélmalomharcos 2010.10.18. 15:20:34
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.18. 15:24:05
A várban lévő 21 nevű étteremben még nem csalódtam.
indapass90210 2010.10.18. 15:26:19
Ráadásul egy idő után kóbor kutyát sem látni a környéken.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 15:26:55
A gundelben vagy 25 éve voltunk utoljára, ami megmaradt belőle, hogy körülbelül a hatodik asztalhoz ültettek, mire a pincér kb másfél óra után ki bírt hozni egy szál nyüves rántott húst, de abba a kívánságomba, hogy sima főtt krumplit akarok, mert a petrezselymest nem szeretem, már belebukott a konyha.
Egy átlagos kerthelyiséges étteremnek tűnt, pedig akkor még állítólag minőséget képviselt. Többet sajnos nem tudok, mert gyerekfejjel nem tudtam, hogy ez most valami hűdeklafa hely, és inkább az állatkert érdekelt.
indapass90210 2010.10.18. 15:27:32
krampam 2010.10.18. 15:29:01
de mér, a pincér nem az étterem része? vagy ő egy külsős cég? ebben az esetben két számlát kérek!
Jamesboci 2010.10.18. 15:33:52
tuccc, SÜN!!!!!!!!!!!!!! bravó.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 15:34:03
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 15:35:26
rekszem 2010.10.18. 15:35:29
Vagy ha szólok, hogy bemegyek a kajáért a konyhába, akkor nem számíthat fel 12%-ot :)
j.e 2010.10.18. 15:35:51
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 15:37:26
A pincér ebben közreműködik. Az ő díjszabása része a számlának. Pont."
Lófüttyöt . Pont.
A pincér közreműködéséért fizetést kap
Rossz megmaradt szokás hogy a mosolyáért az ugrándozásáért, a sürgéséért kapja a jattot
A beépitett jatt meg ott szok viritani az étlap alján/kellene/
orient 2010.10.18. 15:39:40
Kandabula 2010.10.18. 15:39:42
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 15:40:23
36 ezres kajálás kimondottan az a kategória, ami nem hiányzik, "
Maragymá' panelproli!
Biztos nem vltál ott Endrú Vajna Nobu étterem megnyitásán
Aki proli ad magára, az ott volt és 8000-ért szusizott
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 15:42:11
krampam 2010.10.18. 15:42:15
Archenemy 2010.10.18. 15:44:35
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 15:45:32
Többre becsülök egy jó szál kolbászt, egy félkiló frissen sült kenyeret, meg pár zöldpaprikát.. ez van. :)
Nem voltam ott. Az étterem megnyitóról sem világos, hogy miért esemény, kivéve a tulajnak, meg az dolgozóknak.
Nekem az éttermek még mindig azok a helyek ahol enni lehet, ha nincs más (=jobb), és nem tudok rájuk státuszszimbólumként tekinteni.
krj 2010.10.18. 15:48:41
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.10.18. 15:50:14
""Itt az étterem eladja neked a kaját. A pincér ebben közreműködik. Az ő díjszabása része a számlának. Pont.""
Hát hallod, Ekkora marhaságot nem lehetett könnyű írnod!!!!
Ennyi erővel lehetne a számlán:
-őstermelői díj
-napszámosi díj
-raktározási díj
-teherautóra felpakolási díj
-szállítási díj
-teherautóról lepakolási díj
-krumplipucolási díj
-szakács "főzési" díj
-mosogatói díj
-takarítói díj
lehet, h kihagytam a sorból vkit de nehogymá a pincér "közreműködését" előbbre tegyük bármelyikőjüknél!!! Ha vki kimarad a sorból nem abrakolsz!!!
krampam 2010.10.18. 15:58:14
hadd döntsem már el én, hogy adok-e extra pénzt a szolgáltatásért. ha tetszik, adok, ha nem, akkor meg így járt...
orient 2010.10.18. 15:58:49
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 16:01:12
-takarítói díj
Jobb" helyen a rötyinél dobsz egy 100-ast
orient 2010.10.18. 16:01:39
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.18. 16:05:16
Vettem egy autót, ami ugye termék, de jár hozzá szolgáltatás is - mosolyog a szalonban az eladó. Tradíciója is van a jattolásnak, mert a Merkúrban is nyomni kellett a zsebbelóvét, ha olyan színű trabit akartál, amilyet te választasz.
Úgyhogy KÖVETELEM az autóvásárlás számláinak átalakítását:
- Autó: 10.000.000 Ft
- Szalonszolgáltatás díja (12%): 1.200.000
Összesen: 13.200.000 Ft (extra számlázási hiba jutányos áron beépítve)
Ja,és plusz ÁFA, az összesen 20.000.000 Ft
Nem tetszik valakinek? Nem érdekel. Valamelyik bank "Miért nem nulla Ft" szlogennel reklámozza magát, szerintem meg: "Miért nincs rajta 12%?"
dr. _mmm_ 2010.10.18. 16:05:24
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 16:06:00
Mindenféle halfélét utálok
Szombaton névnapoztunk éshát hva menjünk, mert "barinőm" unja a régi éttermet
Menjünk az Endrú uj éttermébe,lécci-lécci :))
Na az tette volna be a kaput!
Maradt a régi Bécsiszelet étterem, mosoly udvariasság, heherészés,prima kaja, közel van, bár ott is vagy 2x szóvátetem valamit, de semmi sértődés
Járt utat a járatlanért ne hagyd el.
nezavarjmasokat 2010.10.18. 16:06:37
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 16:08:25
Hallottam ilyenröl, bááár megérdemli aki ilyen helyre megy, pláne ha fapofa
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.18. 16:14:36
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.18. 16:16:40
-napszámosi díj
-raktározási díj
-teherautóra felpakolási díj
-szállítási díj
-teherautóról lepakolási díj
-krumplipucolási díj
-szakács "főzési" díj
-mosogatói díj
-takarítói díj"
Díjfelsorolási díj.
Jó Estét 2010.10.18. 16:16:43
MP 2010.10.18. 16:17:25
magyar ember teli szájjal 2010.10.18. 16:19:58
orient 2010.10.18. 16:28:26
nyitraig 2010.10.18. 16:28:53
Legközelebb már elkérik a szakács főzési díját is, a gázszámlába való beszállást, meg az étterem bérlet egy részét is?
Baromság.
Ha a felszolgáló külön szolgáltatást is nyújt, mint amire szerződött és az nekem jó, majd fizetek. De csak, ha jól csinálta :)
Ellenkező esetben keressen egy kutyát magának.
dr. _mmm_ 2010.10.18. 16:29:04
bíp-bíp (törölt) 2010.10.18. 16:29:26
Goompah 2010.10.18. 16:32:52
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.18. 16:36:41
+ makkoscipőben
tururú! 2010.10.18. 16:37:37
egyáltalán: étterem???
ki az, aki meglepődik, hogy lehúzzák?
a posztoló nem lehet túl sikeres az életben. 8000 borravaló 32000-nyi POR- és MIRELITKAJÁÉRT?
wtf?
és UTÓLAG eszébe jut felháborodni? nem értem.
a gundelt is, meg a "magyar étterem" jelenséget is lehet ismerni, aki akarja.
engem módszeresen, aprólékosan leszoktattak az éttermezésről (az éttermek).
bíp-bíp (törölt) 2010.10.18. 16:55:28
simon says: 2010.10.18. 17:06:11
Mária 2010.10.18. 17:38:53
dr. _mmm_ 2010.10.18. 18:02:45
2 olyan országról tudok ahol nem fogadják el, sőt sértés borravalót adni.. Kína, és Japán.
De Európában mindenhol "elvárt" dolog a borravaló
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 18:31:51
Gastroger 2010.10.18. 18:32:49
És abban igazad van, ha jól látható módón, az étlapon minden oldal alján, (nagybetűvel az elején), ki van írva, akkor azt ki KELL fizetni.
Az, hogy egy étteremben, nettó vagy bruttó, az meg fasság, nekem ne írjanak nettót, nem kistehergépjárművet eszek meg, hogy majd visszaigénylem az ÁFÁT, vagy a maradékot majd blöki kutya kapja a doggy-bagban, akinek továbbértékesítem, én meg visszaigénylem, vagy mi????
Amúgy meg nettó árat szerintem NEM lehet étteremben feltüntetni.
A rossz a szervízdíjban: hogy - ahogy a mellékelt számla is mutatja, az elején még két teánál rendbe vótak a skacok, aztán jöttek a sörök, meg a páleszek, aztán resetelt az étlapos memória, és elfelejtődött, hogy +12%.
Más, hogy FASZSÁG ez az igénytelen nyugta, mert én még mindig nem tudom, honnan jött ki a 3893.- Ft, azokkal a girbegurba, az önki végén a tálcára baszott indigókék nyugtán, ráadásul abban jogos a posztoló siráma, hogy be van rejtve a többi tétel közé.
Ugyanmár legyen az a végén.
Igényes egy nyugta, az biztos.
Álltakerti út 2.
Na ez helyben van legalább.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 18:34:09
Gastroger 2010.10.18. 18:36:59
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.10.18. 18:49:34
- nyomtató koptatási díj
- papír beszerzési díj
- a nyugta elkészítésével elfogyasztott áram díja
- huzat (széken) koptatási díj
- mosogatószer beszerzési díj
- evőeszközök elmosogatása során elhasznált mosogatószer díja
- szőnyeg/járólap/parketta (megfelelő aláhúzandó) koptatási díj
- kilincs megfogási díj
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.10.18. 18:53:51
Ezt jobb lett volna, ha megtartod magadnak.
Ilyet velem egyszer játszhatsz el. Ha éppen rosz kedvem van fel is jelentelek, téged is, meg a seggfej főnöködet. Grátisz néhányan megvárnak este, hogy ők is okoznak neked egy kis kárt ;)
dr. _mmm_ 2010.10.18. 19:01:46
Én sem mondom, hogy szép dolog.. de sajnos akkoriban ez volt a "divat"..
Gastroger 2010.10.18. 19:13:50
Monsták, ne hidd, itt a felszólgálónak nincs fizetés, csak a borravaló.
Nembajaz, belefér, szoktunk adni.
kikértük a hamburgert, megagiga, csak úgy folyt rá a a kecsöp az alatta levő rósejbnire. (pommes frites - a városiak, nagyfalusiak kedvéér).
Na mondom, gyerekek ez egy király hely, hideg a sör, jó a hambi.
Mondjuk kurva lassan hozták ki.
meg aki utánunk érkezett az is előbb lett kiszolgálva.
Megettük, kedves egészségünkre szolgáljon. Fizetnénk ! - szoltunk az egyik pincérnek. Vártunk. A kecsöp lassan hártáyt eresztett a külső felületém, s szomorúan nézett a vizenyesedő krumplira.
- Fizetnénk ! - emelkedik az ujj a magasba - egy pillanat ! - jön a reakció.
Ülönk fél órája az üres tál, meg korsó mellett. - No gyerekek - mondom- itten nem szeretik, ha valaki fizetni akar, ne okozzunk kellemetlenséget. - s azonmód angolosan távoztunk. Fizetés nélkül.
Ezt most nemtom , hogy jött ide, de van elenpélda is: bebaszcsizva hambiztunk, másnap visszamentem, hogy ööö-...asszem nem fizettünk, .. elnézést.. csak nem tudtuk, hogy rendezve van-e vagy nmincs- Semmi gond, kiszámlázták, kifizettem, jatt.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 19:19:24
Remélem, nekem is így fizet majd.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 19:22:29
Xezs 2010.10.18. 19:33:10
Ha valaki megteheti akkor miért ne tegye, francnak kell itt nyafogni.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 19:35:50
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 19:38:25
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 19:38:40
Azt hittem, vicces lesz a 3000 Ft-os, amint téped... de ma nem vagyok formában. Na mindegy.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 19:39:34
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 19:40:35
Mert a szociológusok és a gitártanárok sem kapnak: én meg meghirdettem egy mozgalmat, hogy addig én sem másnak.
Már csatlakozott hozzám a Fintorkás (ő egy plüssmalac), szóval nagyon komoly mozgalom, jobb, ha számoltok vele.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 19:44:55
Gastroger 2010.10.18. 19:57:11
A borravaló- rövid értekezés Gastrogertől.
Tudom, nem leszek népszerű, hisz bármely világnézetet is képviseli valaki a borravaló... egyszerűen nem fér bele.
A szocialista / kommunista/ bolsevik/ marxista nézet szerint mindenki a munkája szerint, mindenki az érdeme szerint, egyenlőség, fizetés, szociális háló. Minek adnék borravalót, ha amúgy van fizetése, és ez a dolga? Nekem meg a hídtervezés, mégsem kapok borravalót a hídon átbringázóktól.
A liberális nézet szerint, tökmindegy, hogy mennyi van az étlapon, annyit fizetsz amennyit gonolsz, illetve amennyi a piaci ára. Ha a pincér kihoz egy számlát, közgazdaságilag értékeled, hogy ez jó-e neked. Ha úgy érzed, hogy a kiszolgálás plusz szolgáltatás, akkor tejelsz.
Tőkés/kapitalista: a pincér robot, dolgozzon meg a béréért. Ezt vagy kitermeli magának (borravaló), vagy beleépítjük az árba (szervízdíj).
Mormon: szépen gyarapodnak a szénabálák.. lesz a teheneknek tej az idén...
Jobboldali: Magyar szürkemarha, pántlikás kenyérel, a kisvállakozótól! A multikban nem eszünk, ott nincs borravaló. Borravaló. Már a nevében is a keresztyén eszmék elleni cselekedet. Elinni a pluszpénzt, mi?
Manageriázmus/ Újgazdagság/ Sznobizmus: Nézd, múltkor a Kis Kehelybe, a flambírozott Chautte de Craouesxsine után tálalt 'le Tourqusynicqe egyszerűen fantasztikus volt. Nemhiába, ott dolgozik a Le ' Querky séfje, aki 3 mislejn babája van. Vagymi.
Hogy ízlett a sorbe?
Pincér, a számlát.
A többi a magáé. üdv a séfnek.
Egyetesmista/ Fősulis/ Csóróbölcsész:
- MIlyen sörük van?
- Uram ajánlanám a cseh stratoprament, a holland heildegggerint, vagy a..
- KInizsi?
- Arany Ászok.
- Két korsó.
- mennyi?
- 380 per korsó.
- Kettőt.
..
- Köszönöm, 700-ból kérnék.
(hová a picsába akartam kilyukadni ezzel az egésszel..)???
Randevús (Randevouise):
- Kérsz valamit inni?
- Egy Ice teát.
- Pincér, két Gin Tonicot!!
...
- 4954.- Ft.- lesz.
- Ööö.. ötezerből.. Köszönöm..
(még mindig nem tudom, hová vezet, de talán, majd más kitalálja)
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:01:01
@Gastroger: Szerintem te megittál vagy megettél valamit pár éve, és azóta ontod magadból a hülyeséget. No nem azért mondom, hogy abbahagyd, sőt. :D
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:05:16
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:08:18
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:09:25
- Jó napot Sajókám, hol barnult le ilyen szépen?
- A Gundelben.
- Micsoda?! Hát a Gundel az nem egy strand!
- De én borravalót is adok.
- Na és?
- És teljesen leégtem....
- Slussz, a téma be van fejezve. Azt mondja meg, mit szól, hogy elvonják a pénzeket a magánnyugdíj-pénztárakból?
- Rajtam ugyen nincsen.
- Tessék??
- Rajtam nics pénztár.
- De hát miért volna ott egy pénztár?
- Hát most mondta: magán pénztár.
- Na hagyjon békén. Főúr fizetek.
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 20:09:36
Szal, mer a pincér szarul van fizetve, meg feketén, ezért nekem tápolni kell az adózott pénzemből, mert ez a táradaqlmi elvárás meg a szociális érzékenység okán elkövetett adakozás, meghogy így hátha nem köp bele a levesembe.
Nálunk szerencsésebb és kocsmakultúrával rendelkező országokban nincs is szokásban.
Kissé ojan a dolog, mintha a ribanctól árengedményt kérek, ha ő is élvez.
Vagyishogy egy össznéo hazugság a borravaló, a csekonicsfíling egy remek példája.
Sztem.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:11:27
+,
Gastroger 2010.10.18. 20:12:12
Pincér (fehér ing, fekete kötény, csokornyakkendő) kihozza, közben egy nyugtamásolat lead a tulaj feleségének Kovács Ottónénak, majd bediktálja, hogy brokklikrémleves, rántotthús, aki a kockásfüzetben valamit vezet.
Odaér hozzád, az asztalra teszi az indigókék nyomtatású nyugtát (lásd fenti gány példány)- majd közli is a végösszegget: - Kilencezeregyszázharmic, ízlett, meg voltak elégedve?
- Igen köszönjünk.
Majd árnyújtok egy ropogós tízezrest. A láncra fűzőtt kitörni készülő zabolálatlan, farzsebból, vagy kötényzsebből előkapott brifkó, báránybőrként simul a fizetőpincér kezébe, csak száját tátja éhesen.
- egy pillanat.. - motyogja a pincér, s kisujján aranygyűrűvel, elkezd a rekeszek között kotorászni.
Csönd.
Kotorászik, de még mindig semmi.
Ekkor egy picit megcsörrenti a brifkóban az aprópénzt, enhye verejtékfoltok a homlokán, azt sugallják, hűha nem tudok visszaadni. Holott ez csak a játék része. Még vársz egy kicsit.. Majd megszánod, s lesújtasz a bárddal. Tízezerből légyszíves.
A csörgés megszűnik, verejték elpárolog.
Üzlet kötetett.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:13:22
Nem ellenkezett senki, azt hittem, ez is a helyén van. :)
De hát ez egy örök sláger.
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 20:17:17
Képi illusztráció Benigni úr vitatott filmje. Az élet szép. A szolgálat nem megalázkodás, nem hajolunk meg túl méjen. Satöbbi. Az egy igen finom rész a filmbe.
Amúgy meg sztem a honi vendéglátóipar méjrepülése konkrétan a komcsis prolivilág legnagyobb áldozata. Mer a szocialista embertípusnak megalázó másokat kiszolgálni.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:17:52
Örkény se csinálhatta volna szebben.
Ez egy játszma, melyben a konformizmus felnőttséget legitimáló dimenziója csap össze az individualizmus teoretikus averziójával.
Végül is te is ezt mondod, nem?
Gastroger 2010.10.18. 20:19:21
Aztán úgymaradtam.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:23:12
Gastroger 2010.10.18. 20:25:41
A másikat nemtom :)
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 20:26:51
@Gastroger: namost kiszabottul résen vagyok és nem hagyom, hogy leráncsál a nosztalgia édes mocsarába! Búvár Zsebkönyv mi? Nagy kincs volt ám az.
Amúgy nem volna gond ezzel a szervízdíjas sumáksággal, ha kicsit csökkenne a prés az emberek tőkein. Az meg mijen már, hogy leülök zabálni és nem tudom az árát. A sok kis qrfli eccer a fejünkre nő.
A kedvencem még "az ételek ára a köretet nem tartalmazza" nevű ügyes kis trükk. Jelzem, lehet engemet parasztozni, de az 550 HUF-os koviubi nekem kissé drágának tűnik.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:28:39
Olyan ez, mint a 37-37A villamosok: ugyanott megy, csak az egyik nappal, a másik este.
A korábbi hozzászólásomra nem válaszoltál.
Gastroger 2010.10.18. 20:28:53
"Kabócák és Bobodácsok". Vagy ez egy rajzfilm? :)
De volt ilyen pókos, meg rovaros, meg madaras, meg népművészetis. Szüleim mindig megvették, én meg mondjuk szerettem a kiadványokat. De tényleg.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:29:19
Amikor egy társadalomnyi ember lelkibeteg, ott nem elég udvariasan kiszolgálni, ott megalázkodni kell és bohóckodni, hogy a hülye vendég jól érezze magát. Esetleg a nője előtt eljátszani a nagymenőt.
Volt egy haverom, aki rendszeresen egy jónevű étterembe járt, nagy borravalókat osztogatott, néha ott ült egész nap, a pincérek ismerték, ugráltak neki.
A srác viszont 32 évesen még az anyjáéknál lakott, kocsija nem volt, szerintem komolyabb nője sem nagyon. De neki sokat jelentett, hogy valaki őt is kiszolgálta, és azt érezte, hogy ott valaki. Csak fizetnie kellett érte.
Asszem egyszer gondolt egyet, és öngyilkos lett.
Gastroger 2010.10.18. 20:30:20
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:31:08
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 20:34:33
Kár, hogy itt nincs sorszámja a kommenteknek, akkor még az is kiderülne, mire válaszol valaki (bevallom, én időnként nehezen tudom követni).
Na majd a blogmoci VIstában. Most olvasom, hogy az Index pályázatot írt ki mobilfejlesztésekre, hátha erre is jut idejük.
(Úristen, miért is nem dolgozok én??!! Na uzsgyi.)
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:35:16
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 20:37:47
Innen kezdve meg nincs éttermi kultúra. Igény sincs rá.
U.i.: míg nem volt Gazdám, meg kocsim, nekem is sok pénzem volt vendéglőre :(((
Rocko- 2010.10.18. 20:40:12
nem fizet dupla borravalót a vendég.
egyszer fizet felszolgálási díjat, és egyszer borravalót. az egyiket a pincér elvégzett munkájáért adja (12%, mondhatni ez a munkabér), a borravalót pedig azért adja, ha tetszett neki a felszolgálás mikéntje. nem véletlenül FELSZOLGÁLÁSI DÍJ és BORRAVALÓ a nevük. két külön dolog.
"átnyújtott 40 000 forintot, és nem kért vissza. - Biztos? "
hol a gond? ha nem nézi meg a számlát, akkor az az ő baja. ha ad boravalót, akkor meg ne rinyáljon.
"kérdezte kedves mosollyal a pincérnő"
természetes, hogy a pincérnő mosolyog, ezért kapja a borravalót. ha kap.
"hiszen a 12% felszolgálási díj pontos összegét csak úgy lehet megállapítani, ha előtte az összes fogyasztási tételt summázták"
kedves Péter, szeretném bmutatni korunk egyik vívmányát, a számológépet. ezzel lehet alapvető matematikai műveleteket végezni, majd ennek eredményét átvezetni máshova. például blokkra.
"Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy melyik vendéglátóipari egység dolgozói folyamodtak ehhez a balatoni turistalehúzó krimóhoz méltó fogáshoz."
a mihez is? hogy pénzért dolgoznak az emebrek? kedves Péter, remélem te csakis karitatív jelleggel dolgozol és egy kanyi fillért sem fogadsz el a munkádért.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:45:07
Az a lényeg, hogy az embereket szeretni kell minden körülmények között, de ez pár pofánütlegelést még nem zár ki, ha a báránka eltévelyedik az igaz útról.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 20:48:36
Gndolom arra nincs lehetőség, hogy ha nem tartok igényt a munkájára, beszaladjak a konyhára a kajámért. (ezt is írták már)
Pedig lehet hogy jobb lenne nekem, mert nem kéne fél óráig integetni egy hülyének, hogy méltóztasson már észrevenni, aztán pofákat vágjon, ha nem tetszik neki valami.
Rocko- 2010.10.18. 21:01:19
sosem KELL borravalót adni. azt azért adod, ha tetszik valakinek a munkája minősége. azt viszont nem tudod árba belefoglalni.
@Tron65: aki nem olvassa, az így jár. nem mást kell dobálni szarral a saját hülyeségünkért.
@ColT: "Alapból arról van szó, hogy borravalót nem kéne kiszámlázni."
nincs is kiszámlázva.
""Felszolgálási díj" meg alapból benne a kaják árában, mert ugye azért étterem."
nem mindegy? vagy külön tételként szerepel számlán, vagy benne van az árában. itt az előbbi történt. egy mekinél ilyen miatt reklamálhatsz, egy étteremnél nem.
@Secnir: papírod is van a szaktudásról?
@Géza, kék az ég!: gondolom te is puszira dolgozol.
@gio: "azt nem tudom, hogy ezt köteles vagyok-e kifizetni. "
csak ahogy neked se kötelesek az ügyfeleid fizetni.
@chipanddale74: "Ha teljesen inkompetens és kutyaütő volt a pincér, akkor had demonstráljak már azzal, hogy nem adok felszolgálási díjat. "
nem, akkor borravalót nem adsz.
@húsgombóc: fényt esznek.
@magpet: mikor van több pénzed? ha van 4 * 5 forintod, vagy ha 2 * 10-ed?
@vazsmegyeigerdezsház: erről van szó.
@SomethinWild: "Miért kell valakinek plusz pénzt adni azért, hogy elvégzi a munkáját úgy, ahogy kell?"
nem kell. csak adHATSZ. feltételes mód.
@egerészölyv: "mondd, ellenőrizted, hogy a felszolgálási díj CSAK az előtte levő tételek összegének 12%-a, vagy az összesnek?"
az összeset kivitték, ami a blokkon szerepel, nem? (értelemszerűen a felszolgálási díjat nem.) akkor hol a gond? azért nem kekeckedik valaki, hogy a palacsinta előbb van mint az almalé?
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:03:42
Hogy te hogy el leszel itt picsázva, hallod...
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 21:05:41
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:05:52
Rocko- 2010.10.18. 21:07:56
@horex: "A beépitett jatt meg ott szok viritani az étlap alján/kellene/ "
nincs beépített jatt.
@mityu: "miért kéne borravalót adni általában."
azért, ha elégedett vagy a szolgáltatás MINŐSÉGÉVEL. ha nem vagy, nem adsz. egyszerű.
SZBZ 2010.10.18. 21:09:37
én voltam az a bizonyos barát, aki átnyújtotta a 40000-et. Péter kicsit meglepett ezzel, hogy beküldte a számlát és a történetet a Homárnak, bár egyáltalán nincs ellenemre. Adalékok:
-- a 36ezer feletti számlát 7-en ettük össze, így talán kevésbé tűnik mágnások dőzsölésének az este.
-- a Bagolyvárat kizárólag az elhelyezkedése miatt választottuk: kétéves kislányomra feleségemnek egy közeli gyerekmegőrzőben dolgozó barátnője vigyázott. Ha valaki tud másik (jó) éttermet a közelben, írja meg!
-- régebben (pár éve) voltunk a Bagolyvárban, és mindennel teljesen elégedettek voltunk.
-- a "trükköt" már ott helyben észrevettük, de azt mondtam, hogy ne szóljunk. Épp azt ünnepeltük, hogy mégsem vagyok rákos, úgyhogy nagyvonalú hangulatban voltam.
-- a Gundel nem azonos a Bagolyvárral, bár közös tulajdonosi köré.
-- a trükköt én is disznóságnak tartom, de váljék egészségükre.
-- a kaják között volt egész jó is. Feleségem szerint pl. a vargányaleves és a stíriai metélt kiváló volt. A pleszkavicát (az egyiket) én ettem, az nem volt jó.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:09:41
Amúgy szerintem jó fej gyerek az, csak szereti, ha figyelnek rá, és így a legegyszerűbb neki elérni.
Ez a rocko szerintetek pincér, hülye, vagy hülyepincér?
Rocko- 2010.10.18. 21:10:33
megállapításom: a kommentelők javarésze az, amit egyesek panelproli címszóval jellemeznek. kultúrális ismereteik minimálisak, nem tudják mi a különbség a felszolgálási díj (gyk: [GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT, már ebben se vagyok biztos, hogy ezt ismeri] munkadíj.) és a borravaló (gyk: minőségbeli elismerés) között.
majd aztán idejönnek, és jól beleugatnak. aztán meg csodálkoznak.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:12:16
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:14:06
Hova? És min kell csodálkozni? Belehugyoztok a sörbe? :D
Te mondd csak, az igaz, hogy a legtöbb pincér buzi? Ismi azt mondta, sose nézzek egyesen a szemükbe, mert udvarlásnak veszik.
Rocko- 2010.10.18. 21:14:07
így van.
"Az ő munkájának az a bére."
amit a számlán felszolgálási díjként látsz. itt látod, máshol nem látod. itt látod, hogy 12%. valahol nem látod, és 50. jobb lenne?
"Gndolom arra nincs lehetőség, hogy ha nem tartok igényt a munkájára, beszaladjak a konyhára a kajámért."
nincs, mivel ez egy étterem és nem GYORSétterem. ez a különbség a kettő közt.
"Pedig lehet hogy jobb lenne nekem,"
akkor egyél gyorséttermeben, vagy otthon. ott nincs ilyen gond. komolyan.
"mert nem kéne fél óráig integetni egy hülyének, hogy méltóztasson már észrevenni, aztán pofákat vágjon, ha nem tetszik neki valami."
ha ez nem tetszik, tudsz több dolgot is tenni:
- nem adsz borravalót
- írsz a panaszkönyvbe
- nem mész oda soha többet
- elmondod ezt a barátaidnak
de az semmi esetre sem megoldás, hogy elmész egy étterembe, hülyére veszed magad, aztán felháborodsz ezen, és mást hibáztatsz.
Rocko- 2010.10.18. 21:15:15
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:15:25
Neked most éppen ez az, ami nem tetszik.
Rocko- 2010.10.18. 21:17:08
elmondanád mi a trükk? az hogy valaki fizetést szeretne a munkájáért? te hogyan "trükközöl"?
@enamel: "Te mondd csak, az igaz, hogy a legtöbb pincér buzi?"
tapasztalataim alapján egy vagy kettő lehetett az. de különösebben nem érdekel, én a lányok iránt érdeklődök.
Rocko- 2010.10.18. 21:18:05
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:22:06
Egyszerűen nem szeretjük, ha sunyin nyúlják le a pénzünket.
Te mennyi fizetést kaptál pincérként?
Rocko- 2010.10.18. 21:22:43
tessék mondani, akkor jobb lenne az öröm, ha annyi lenne a számlán: "zaba meg pia - 36 333 Ft", hm?
aztán vagy adtok borravalót, vagy nem.
mert hogy a tényeken nem változtatna semmit se.
Rocko- 2010.10.18. 21:24:14
szó sincs lenyúlásról. nem lopott senki semmit. oda volt írva, a kedves vevő elolvasta, értelmezte és kifizette. önszántából. nincs lopás.
"Te mennyi fizetést kaptál pincérként?"
irreleváns. és rég volt.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:25:31
Vagy eleve ilyen vagy? :)
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:29:04
Ez most jó, vagy rossz?
igazságos 2010.10.18. 21:29:54
Ne menjen a Gundelbe menőzni, ha nincs lóvé, hogy perkáljon!
Mennyit összeettek, de a négyezer forinton van kiakadva. Kicsikét vicces.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:32:02
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:34:08
Gastroger 2010.10.18. 21:34:29
"egyszer fizet felszolgálási díjat, és egyszer borravalót. az egyiket a pincér elvégzett munkájáért adja (12%, mondhatni ez a munkabér), a borravalót pedig azért adja, ha tetszett neki a felszolgálás mikéntje. "
Óbazmeg.
(már bocsánat).
Igen két külön dolog. DE NEM EGYÜTT JÁR.
Én egyszer fizetek a SZÁMLÁN FELÜL. Mondom a számlán felül, azon felül, amennyibe nekem került az étel. Az vagy "felszolgálási díj", vagy "borravaló".
Ami a pincér elvégzett munkája + az elismerési díj szerinted.
A pincér, ha lebassza elém az ételt, nesze bazmeg, vagy sumákol, átver, vagy csak egyszerűen kihozza az ételt, azért nem fizetünk külön. A pincérnek egy kanyi vasat sem. Az a dolga. Azért pincér. Ha ott van kibaszott étlapon, hogy + felszolgálási díj, akkor belekalkulálom, hozza ki udvarisan, ne balról jobbról, ne nyúljón át rajtam, ne vigye el a félig teli poharat, ha üres, egyből legyen ott, és sorolhatnám.
Ez egy szakma. Úgy hívják: Vendéglátás.
Ezt meg lehet tanulni. És utána tessék elhelyezkedni valami étteremben.
A felszolgálási díj = borravaló.
Különben minek mennék étterembe. Röhej.
Ha nincs felszolgálási díj, akkor had én határozzam, meg hogy mennyit adok. 1-15% ?
Na, EZ múlik a pincéren, és ez a borravaló. A felszolgálási díj -mint mondtam- nem magyar találmány, nálunk a borravaló volt őshonos, átvettük a mediterrán, meg egyéb országoktól.
Majd beépült az adózásba is, mint a szürke/fekete bevételek kifehérítése.Ami ráadásul adómentes:
2005 évi LXXXII. törvény:
A felszolgálónak a külön jogszabály szerint felszolgálási díj címén adott összeg a Szja tv. módosítása szerint adóterhet nem viselő járandóságnak minősül
Szóval a felszolgálónak felszolgálási díj + borravaló. Ugye?
Szép lenne.
Mikor kinn áltok a placcon, és beiinvitáljátok a vendéget, én miért nem kapok "vendéglátóipari hozzájárulás érdekében tett kiadás formájú"- extra bevételt/ kedvezményt / összeget? Csak, hogy nem otthon eszek, hanem a magyar vendéglátóipart támogatam azzal, hogy BEMEGYEK oda enni?
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 21:35:26
@igazságos: nem, nem vicces. Sünt bántni nem menő :P
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:38:54
igazságos 2010.10.18. 21:38:57
Nem is bántásból írtam.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:40:44
Mit lépsz arra, hogy én pl. meg vagyok elégedve, és ez abban leli kifejezését, hogy máskor is elmegyek leend az adott ojjektumba?
Sok szolgáltatással elégedett vagyok, és mégsem adok borravalót (takarító, buszevezető, tanár, hentes, vízminőség-ellenőr stb.)
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:41:14
Másrészről. Ki volt az a hüje, aki bevezette, hogy akit el akarok küldeni a véresbús picsába, azt előzetesen szólítsam "kedves Akárminek"? Ez annyira gáz.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:42:55
Tökmóka lenne.
Rocko- 2010.10.18. 21:45:43
nem nagy kérdés. ha jó, odamész. ha nem, akkor nem.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:46:14
Megcsináljuk!
Teccikérteni? 2010.10.18. 21:47:06
Há' én nemtudom, a szervizdíjas bejegyzés szerepel az étlapon, a kajcsikkal megegyező betűmérettel.
Még egy vicc: mielőtt bemész az étterembe, a bejáratnál is kint van az étlap. Rajta hogy mi merre hány méter, szervizdíjastul, fazekastóstohl.
Egy posztot azért megérne, hogy a tételek nem fogyasztási sorrendben szerepelnek. Ki hallott már ilyet: harcsapaprikásra plejszkavicát???
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:47:17
Gastroger 2010.10.18. 21:48:30
Akkor hó végén bekopogtathatok-e a tulaj úrhoz, hogy
- Jónapot kívánok, megjöttem.
- Maga, meg ki és mit keres itt?
- Én kérem a vendég vagyok, aki itt evett többször is a múlt héten.
- Kedves egészségére, és ízlett?
- Nos, nagyon. Csak jöttem a részemért.
- Márhogy miért?
- A részemért.
- Miről beszél maga, ember?
- Gondoltam közösen üzemeltetjük ezt az éttermet. Maga fizeti a szakácsot, terembérletet, alapanyagot, estébé, nekem meg kérem szépen itt vannak a számlák...
- Számlák.. ?
- Igen kérem. Számlák. Aszongya : Felszolgálási díj. PLusz kérem szépen borravalót is adtam, attól eltekintek.
- Miről beszél maga, ember?
- Hát hogy közösen alkalmazzuk a pincért, hehe, közös a pincér. teccik érteni? De semmi buzulás!
Teccikérteni? 2010.10.18. 21:48:42
Sorry, a bagolyváré (vidéken rigófészek) is:
www.bagolyvar.com/index.php?:=hu112-%C3%89tlap
Rosszindulatú Vászka 2010.10.18. 21:49:13
Ertéleklub, köcsögműsür, Butapestrűl, Kovácskános.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:50:02
Gastroger 2010.10.18. 21:51:19
Rocko- 2010.10.18. 21:51:30
kulturális. ezerszer leírom holnapra. :)
@Gastroger: "Igen két külön dolog. DE NEM EGYÜTT JÁR. "
így van. az egyik jár (felszolgálási díj), a másik adható (borravaló).
"Én egyszer fizetek a SZÁMLÁN FELÜL."
az a borravaló.
"Mondom a számlán felül, azon felül, amennyibe nekem került az étel."
az a számla végösszege. benne a felszolgálási díjjal.
"A pincér, ha lebassza elém az ételt, nesze bazmeg, vagy sumákol, átver, vagy csak egyszerűen kihozza az ételt, azért nem fizetünk külön. "
külön nem. csak munkadíjat.
"Ez egy szakma. Úgy hívják: Vendéglátás.
Ezt meg lehet tanulni."
így van. viszont ezzel nincsek tisztában sokan. elvárni viszont elvárnak.
"A felszolgálási díj = borravaló. "
nem, nem az. de prászor leírtam. neked mi bajod, hogy nem fogod fel?
Gastroger 2010.10.18. 21:52:18
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:53:51
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:56:16
(Bagoj persze azt mondta volna: "Ezerszeeer, na, azalatt pont el tudom mesélni, mi történt a bácsikám nénikéjének az unokaöccsével...")
Beragadó billentyű aza nyád p..., hülye vindóz.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 21:56:20
@Rocko-: Szerintem Gast úgy érti, hogy feleslegesen erőltetsz egy hülyeséget, ami kizárólag a te agyadban létezik. A felszolgálási díjat azért vezették be még pluszban (mert gy étteremben amúgy is benne van mindenben), hogy ne kelljen borravalót adni.
Rocko- 2010.10.18. 21:57:29
csak szeretnék felvilágosítani. de ahogy nézem menőbb hülyének lenni, mint megérteni a problémát.
"Mit lépsz arra, hogy én pl. meg vagyok elégedve, és ez abban leli kifejezését, hogy máskor is elmegyek leend az adott ojjektumba?"
semmit, miért kéne? ahova mész, majd ott örülnek neked. :)
"Sok szolgáltatással elégedett vagyok, és mégsem adok borravalót (takarító, buszevezető, tanár, hentes, vízminőség-ellenőr stb.)"
dettó így vagyok ezzel. mert ezek jelentős része nem tud oylan extrát nyújtani, amit honorálni lehetne. a hentes balról jobrba vágja a húst függőleges helyett? vagy mire fel?
ellenben egy pincér körbeugrál, és mosolyog. akkor is, amikor kurvaanyázzák, hogy minek akar ő pénzt a munkájáért.
@enamel: " meg elviseljem a személyzet hülyeségeit"
ne menjd olyan helyre, ahol hülye a személyzet. meg pláne ne adj borrvaalót. :D
de most komolyan a dedó megy, hogy én mondjam el: mit ne csináljon az ember, ha nem akar? :)
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 21:57:54
Géza, kék az ég! 2010.10.18. 21:57:59
Nem igazán puszira, bár néha jól esne egypár abból is. Ellenben nem várok pofátlan módon pénzt a semmiért és nem aggatok rá hülye elnevezéseket (szervizdíj, széldíj, békakuruttyolásdíj stb.) plusz nem vágok arcokat, ha a kedves vendég nem akar jattolni, amikor a kaja és pia árában már amúgy is kifizette jócskán, ami jár. No igen, ez amolyan "panelprolis" gondolkodásmód, nemde? Nem akarok fizetni olyasmiért, amit már egyszer kifizettem... meg ha bunkó a pincér - ami elég sűrűn előfordul Abszurdisztánban, ahol elvárják a jattot a nagy büdös semmiért - akkor ne legyek már elégedetlen? Hátha megsértődik rám...
Persze a te gondolatmenetedet használva azt is mondhatnám: nem kell feltétlenül pincérkedni, ezer más szakma van, ahol nem vagy kiszolgáltatva a kedves vevő kénye-kedvének.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:00:59
Egyébként győztél, én itt feladtam veled. Eljutottál arra a pontra, ahol már nem szórakoztató veled cseverészni, csak ismételgetjük ugyanazt.
Rocko- 2010.10.18. 22:01:02
meg úgy még párszáz embernek a fejében, aki szakma és hivatásszerűen űzi a pincérséget, vagy a vendéglátást.
de ne nekem higyjél. menj el egy rendes étterembe. puccosba. ahova be nem ülnél, mert az úri. és beszélgess a pincérrel. mint ember az emberrel.
(és ne fogyassz! végén még fizetened kéne felszolgálási díjat.)
"hogy ne kelljen borravalót adni."
nem is KELL. csak lehet.
Gastroger 2010.10.18. 22:01:22
Nem éppen.
Bélszínérmék krumplislángoson, borsmártással: 4000.- Ft.
(azaz ennyi a kaja)
a.) verzió:
Az árak 10% felszolgálási díjat tartalmaznak.
Akkor mennyi a krumplislángosos husom? 4400 Ft.
Na, most ha étterembe beülök, ennyiért hozzák ki. Nem 4000.- ért, hanem 4400.-ért.
-Pincér fizetnék!
Volt egy bélszínérmék, krumplislángoson.
- 4400, uram.
- 4500-ből.
b. verzió (felszolgálási díj nélkül):
-Pincér fizetnék!
Volt egy bélszínérmék, krumplislángoson.
- 4000, uram.
- 4500-ből.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:01:45
Én nem érzem a pénzért mosolygást olyan teljesítménynek, amit honorálnom kéne.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:03:07
A vendég számára meg a pincér az étteremhez tartozik, és nem választja tőle külön a szaladgáló nyomorultat.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:05:10
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:05:35
El is zavarnálak a francba, ha bizalmaskodni mernél, és utána úgy le (vagy ki) baszatnálak a tulajjal, hogy a lábad nem éri a földet.
Tedd már helyre magad.
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:08:07
Nem akart semmi rosszat a fiú.
Inkább dolgozzuk ki azt a remek kis flashmobot.
Teccikérteni? 2010.10.18. 22:08:35
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:09:30
Csak kicsit eltévedt szegénykém. Amúgy szerintem vagy sub, és az alázásra áll fel a cerkája, vagy vadász. ;)
Géza, kék az ég! 2010.10.18. 22:09:32
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:10:37
Egyébként most éppen miért is?
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:11:47
Bár Vászka szerint lenne 8 teljes percünk, amíg híre megy.
Gastroger 2010.10.18. 22:13:08
Na de szerencsére nem...
Szóval ha a tulaj korrekt lenne, akkor a következő képpen járna el:
- NINCS szervízdíj. Akkor van nettó, adómentes borravaló a pincérnek. (Ha elégedett vagyok, mindig adok is 10-15%-ot)
- VAN szervízdíj: én kis hülye beülök. Megnézem az étlapot. Nem is olyan drága a bélszín, csak 4000 Ft. Lapozok kettőt: + 12% szervízdíj. Najaaaa (gondolja magában gastroger), akkor jó, akkor nincs csoki! :)
Szóval, ha az étlapon a faszkalap tulaj ezzel szeretne "alacsony" árakat, vagy extra jövedelmet elérni, innentől kezdve, Ő mondom ŐŐŐŐ belekalkulkálta a pincérek kieső borrvalóját is, engem meg apróbetűben figyelmeztet... ergó = nincs borravaló.
Rocko: Egy éttermet nem csak az alapján értékelünk, hogy mekkorát tud előttünk hajolni a pincér. Milyen a kaja, nincs-e átverés, a "házi májgombócleves" a kékfigurás mirelit fazon mélyhűtős + 3 napos vegetalé... (tudod te jól).
Összességében megy a borravaló: kaja, kiszolgálás, korrektség. Ha ezt a tulaj beépíti a számlába, szíve joga, de akkor:
- ne várja el, hogy külön fizessek a pincérnek jattot(és a főszakácsnak, mérnem, ha ízlett?)
- ne apróbetűzzön nekem, és ne két csalamádé közé rejtse el.
Gastroger 2010.10.18. 22:14:30
igazságos 2010.10.18. 22:16:13
Szegénykém, látom, alaposan összekaptál valami rokkóval.
Gastroger 2010.10.18. 22:17:40
Gastroger 2010.10.18. 22:20:51
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:20:52
igazságos 2010.10.18. 22:22:08
Vajon kiheveri valaha is?
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:23:39
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:24:11
A vicc:
Idős nyugdíjas házaspár egy lépcsőház előtt:
- Manyika, játszunk!
- Mit, Dezsőkém?
- Becsöngetünk az összes lakásokba, és villámgyorsan elszaladunk...
BajszosErik · http://www.indavideo.hu/profile/BajszosErik 2010.10.18. 22:24:34
Mire a pincér: - Az nincs, csak a szervízdíj
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:25:21
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:26:08
A Megdöbbent nevű játékos volt. Örök hála érte neki, rég nem láttam amúgy.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:26:47
igazságos 2010.10.18. 22:27:43
Angliában jobban lehet keresni, ott pincérnek lenni nem égő, mint nálunk. De ha azt nézed, az is becsületes munka, főleg az, hogyan húzzuk le még jobban a kedves vendéget.
Gastroger 2010.10.18. 22:27:47
Gastroger 2010.10.18. 22:29:08
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:31:27
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:31:38
Gastroger 2010.10.18. 22:34:51
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:34:56
Innen viszont ahogy nézem, lassan menni kell.
Gastroger 2010.10.18. 22:36:24
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:36:38
Off: az iszapban megholt állatok dögjeit melyik húsgyár vette meg? nem tudja valaki?
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:38:02
igazságos 2010.10.18. 22:39:55
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:40:31
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:42:10
igazságos 2010.10.18. 22:44:01
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.18. 22:45:11
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:48:29
Gastroger 2010.10.18. 22:49:02
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:49:58
Gastroger 2010.10.18. 22:50:43
Lehet offere egy posztot megérdemelne.
ja és 2700 volt, persze 3000-et adtam....
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.18. 22:53:46
Megírod? Holnaptul úgyis új életet kezdek, és hasznos tagja leszek a társadalomnak, meg minden. Feltéve, hogy megint el nem felejtem.
prokee · http://blog.prokee.hu 2010.10.18. 23:05:19
Nem tudok segíteni, nem a FÉG Konvektor Zrt. terméke.
sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2010.10.18. 23:06:48
bíp-bíp (törölt) 2010.10.18. 23:30:33
Rocko- 2010.10.18. 23:46:38
ő is csak a munkájáért vár pénzt.
"nem aggatok rá hülye elnevezéseket (szervizdíj, széldíj, békakuruttyolásdíj stb.) "
nem is ő aggatta rá.
" Nem akarok fizetni olyasmiért, amit már egyszer kifizettem..."
ne is fizess. ezrét írtam le. szervízdíj és borravaló. két KÜLÖN dolog.
"elvárják a jattot a nagy büdös semmiért - akkor ne legyek már elégedetlen?"
senki nem modnott ilyet. ha nem tetszik a szolgáltatás, akkor ne adj EXTRA juttatást.
"Persze a te gondolatmenetedet használva azt is mondhatnám: nem kell feltétlenül pincérkedni, ezer más szakma van, ahol nem vagy kiszolgáltatva a kedves vevő kénye-kedvének."
így van. de majd ne tessék csodálkozni, ha minden szolgáltató ezt a mentalitást adja vissza.
@enamel: " nem hiszem, hogy a legtöbb kollégádnál jobb lenne a helyzet. "
leírtam, h már réges rég nem dolgozok pincérként. nem sikerült felfognod. azt sem, hogy mi a különbség.
"Eljutottál arra a pontra, ahol már nem szórakoztató veled cseverészni, csak ismételgetjük ugyanazt."
nekem eddig se volt szórakoztató.
@Gastroger: látom nem fogtad.
a verzió: az étel 4000 + 10% felszolgálási díj.
b verzió: az étel 4400, nincsen felszolgálási díj.
@mityu: "Én nem érzem a pénzért mosolygást olyan teljesítménynek, amit honorálnom kéne."
hát ne tedd. senki nem várja el.
Rocko- 2010.10.18. 23:54:26
na, erről beszélek. egy másik embert nem veszel emberszámba.
de persze egyszerűbb üres faszságokat puffogtatni. hajrá, csak hajrá. ignore.
@Gastroger: "Szóval ha a tulaj korrekt lenne, akkor a következő képpen járna el:
- NINCS szervízdíj."
gondolom ugyanígy korrekt eljárás lenne, ha a főnököd nem adna fizetést.
"Ő mondom ŐŐŐŐ belekalkulkálta a pincérek kieső borrvalóját is"
ezt nem tudod belekalkulálni. azt se, hogy lesz holnap eső, vagy sem.
"Egy éttermet nem csak az alapján értékelünk, hogy mekkorát tud előttünk hajolni a pincér. "
jobb helyeken a jattot szétosztják.
"Összességében megy a borravaló: kaja, kiszolgálás, korrektség. Ha ezt a tulaj beépíti a számlába, szíve joga"
de nem tudja beépíteni. mondd meg, milyen lesz X étterem. előre tudod hogyan fog tetszeni? nem. akkor ezt hogyan akarod fixen beépíteni? nem tudod. erre való a borravaló.
"ne várja el, hogy külön fizessek a pincérnek jattot"
nincs ilyen elvárás. vagy ötvenedjére írom le.
@BajszosErik: és a kedves feleséged tudta mi a különbség?
@prokee: :D
igen, nekem is ezt kéne válaszolni.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:08:07
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:16:29
Talán próbálj meg rájuk vicsorogni.
Egyébiránt, hol melózol? Csak hogy oda biztos ne menjek.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:32:23
Én értem. Khmm... Szóval azt mondja, hogy a felszolgálási díj az a kaja árának a része. Olyan, mint mondjuk az ÁFA. Egyszerűen ennyivel csökkentették az árakat, hogy szebben nézzenek ki, és a végén megint ennyivel növelik. Ez nem a jatt, nem része, nincs köze hozzá. Külön lehet vagy illik borravalót adni.
Hát nem tudom. Így is felfogható. De semmiképpen sem elegáns.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:36:47
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:39:04
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:47:24
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:49:13
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 00:51:00
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:54:25
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 00:58:24
- Hat: én, te, ő, mi, ti, ők.
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 01:28:23
:DDD
Najó, nem a rokkó itt az egyetlen hülye.
ÖREG 2010.10.19. 04:54:39
Rocko- 2010.10.19. 06:51:13
mondhatni az ÁFA se "elegáns". mégis kötelező.
dr. _mmm_ 2010.10.19. 06:55:54
Géza, kék az ég! 2010.10.19. 08:38:15
A munkájáért a pincér megkapja a pénzét. Annyit, amennyit. Ha ez nem elég neki, menjen máshová dolgozni, de nehogy már szervizdíjra hivatkozva húzzon le a semmiért. Amíg nem volt szervizdíjnak hívott lenyúlás, addig a pincérek ingyen dolgoztak? Netán a borravalóból éltek meg? Nem hiszem.
Teljesen mindegy, ki aggatta rá. Úgy ejtik: becstelen lehúzás.
Nem is fizetek. Sem ezt, sem azt. Ha nem írta ki előtte, akkor előbbit sem, borravalót is csak extra szolgáltatás fejében. Példa: harmadmagammal ettünk valahol és a mellettünk lévő társaság hasonlókat rendelt, mint mi. Pincérnő hozza a számlát, összeg kifizet, majd távoznánk. Pincérnő lélekszakadva fut utánunk a parkolóba: Bocs, a másik társaság számláját fizettem ki, az enyém itt van - pont a fele volt. Na, itt volt borravaló.
Fenti esetet (és nyilván mindenki tud egypár ilyet) leszámítva nálunk a szolgáltatók többsége pontosan olyan bunkó, igénytelen stílust képvisel, amiért nemhogy borravaló nem jár, de még azt is kár kifizetni, ami törvényes. Az a sok unott pofa, a kelletlen hozzáállásával és a világfájdalom jól látható jeleivel, bezzeg a markukat mindegyik tartja, hihetetlen sebességgel varázsolva elő a zsebéből.
Mert ugye, neki az jár. Lófütty
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 09:13:34
1. Egy cég sem veszi már meg az ilyet, hanem - most - az állam megelőlegezi, később esetleg, ha a sztárügyvédek nem tudják teljesen kimosdatni a milliárdosokat, a károkozó kifizeti az ártalmatlanítást és elhelyezést.
2. Ha mégis megveszi valami vállalkozás,az kizárásos alapon szinte csak valami ("bio"?)szappangyár lehet, ugyanis a dögök zsírja a hideg lávától eleve elkezdett elszappanosodni, a szilárd szappanok meg elenyésző kivéeltől eltekintve dögzsírból készülnek. Az elenyésző kivételt a használt sütőolajokból készített, a sütés során keletkező, felhalmozódó policiklusos aromás szénhidrogénektől* nem is mentesíthető bioszappanok"jelentik...
*PAH-vegyületek, mint pl. a benz-a-pirén és akrilamid. Első kategóriás karcinogének, azaz embernél bizonyítottan rákkeltők.
Gastroger 2010.10.19. 09:30:46
Ha az árlistában benne lenne, hogy +12% kamionrakodási díj, akkor sem egy az egyben én kapom, hanem a cég.
A borravaló elismerés, és illik is (szerintem). Ha jó munkát végez a pincér akkor kap.
A felszolgálás díj egyszeri kötelező kiadás, ami gondolom ugyanúgy a pincéreké. Abból jól jár, hogy ha átutazó vagyok, vagy nem ízlik kaja, akkor is megkapja. Az elégedettségemet pedig úgy is kifejezhetem, hogy máskor is elmegyek oda, vagy másnak is ajánlom a helyet, ergo többször 12%-ot kap, többet keres.
Értem én, hogy a kettő két különböző dolog. Csak vagy-vagy. Amúgy, ha visszolvasol, láthatod, hogy hoztam egy példát arra, hogy lehet közös halmaz is, de ez esetben vagy nagyon-nagyon-nagyon elégedettnek kell lennem, hogy 22% pluszt kifizessek, vagy egyszerűen elégedett vagyok, és felfele kerekítek, nem számolom ki 5 ft.ra pontosan. (pld. 4400 felszolgálási díjjal + 100 Ft "borravaló". Vagy 4000 Ft. + 500 Ft borravaló. Vagy.
A gond nem az, hogy beszivárgott a hazai vendéglátásba a szervízdíj, hanem hogy élelmes magyar vendéglátós, úgy értelmezi, hogy szervízdíj + borravaló.
Amúgy velem még mindig jobban jársz, mert én amúgy "borravaló párti" vagyok, és úgy gondolom "illik" is adni, ehhez még az sem kell, hogy fényesre nyalják a valagam, elég, ha egyszerűen megkapom amire "szerződtem". (pedig ugye ekkor sem "kellene" borravalót adni).
Hideg az étel, nem azt kapom, romlott a kaja, flegma a pincér, vagy nem ért a szakmájához, akkor persze csak kerekítek.
csz0 (törölt) 2010.10.19. 09:58:07
anon 2010.10.19. 10:03:29
lomposfarkas 2010.10.19. 13:04:28
Mi ez a "jogvédett" rizsa? Szaros palacsintarecept, iszonyú szánalmas isssssszonyúúú szánalmas."
robull.blog.kulinarisvilag.hu/2010/02/27/az-eredeti-gundel-palacsinta/
Erről a paranojás jobkatt-letiltós weblapról simán menti a szöveget a méltatlanul mellőzött Opera böngésző. Kijelöl, kopipaszta. A webmester meg had izzadjon a tiltásaival.
lomposfarkas 2010.10.19. 13:17:55
ZöldszemM 2010.10.19. 15:06:22
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 16:48:25
A jó személyzetet észre sem veszed. És annak is születni kell.
.Adrián. 2010.10.19. 16:52:06
Valahol esetleg egy lista a megbízható éttermekről akik nem várják el a borravalót, de szívesen fogadják, ha úgy esik?
.Adrián. 2010.10.19. 16:57:11
Xezs 2010.10.19. 19:30:16
@atpijkamo: "Melyikünk nincs meghibbanva??? Itt szarozunk ezen, ahelyett, hogy élnénk."
Hogy mennyire igazad van :) Magamat is beleértve persze.
nganaszan 2010.10.20. 11:22:59
allatkerti ut
Takacsi 2010.10.21. 13:33:37
Riport Gundel Károllyal az 1940-es évek elejéről:
www.youtube.com/watch?v=tpsrsxE8p4w