Telefonos ügynöknek tényleg sohasem szabad válaszolni. Mostmar_kicsi_unom felhasználó nevű olvasónk története megmutatja, hogy akkor főleg nem, ha az ügynök a bankunkból telefonál.
Látom nincs még elég infó a blogon a citibankról, így most én hozzájárulnék némileg, hogy ők se maradjanak dícséret nélkül.
Történetünk réges-rég kezdődik, még valamikor a nyár utolsó hónapjának vége felé. Felhívott ugyanis a bankom egy telefonos ajánlattal. Tudom, ez az a hívószó, amire a normális emberben fejében kigyúl a vészvillogó és a túlnyomás-kiegyenlítő. Hát, én is így voltam ezzel.
Mivel a bank munkatársaként bemutatkozó hölgy nem mondta kapásból, hogy bizosítással ügynökölnek, hagytam beszélni, hiba volt. Legalább tíz percig beszélt egy szuszra, de már az első pillanatban kiderült, hogy ez egyáltalán nem banki ügy, hanem spam. Daganatos betegségekre biztosítás, ennyi, meg ennyi, így meg így.
Mondom neki, hogy köszönöm, nem tervezek biztosítást kötni. De higyjem el, hogy ez egy fantasztikus csodálatos dolog, én meg azt válaszoltam magamban, hogy persze, ennek hallatán már alig várom, hogy rákos legyek, és fizessenek nekem.
Szegényt viszonylag nehezen lehetett lerázni, a végén mondtam neki, hogy tudja mit, akkor küldjön erről egy papírt aztán majd átnézem.
Ennek roppant megörült, és mondta, hogy tök jó, mert akkor be is állítja nekem a biztosítást, de csak akkor fog életbe lépni a fizetési kötelezettség, ha újra jóváhagyom telefonon, miután átnéztem a papírokat. Hát mondom, ha ez az ára, hogy nyugtom legyen, akkor jó, állítsa be, hívjon vissza egy hónap múlva. Gondoltam akkor legfeljebb megmondom, hogy nem aktuális, nem tetszik, jónapot. DIREKT rákérdeztem, hogy ez semmilyen kötelezettséggel nem jár, és hogy ŐK fognak keresni, hogy véglegesítsük a dolgot.
Igen, itt követtem el a hibát, és tanítani kéne az iskolában, hogy feltételes reflexszé váljon: telefonos ügynök - nem, köszönöm - telefon lerak.
Papír megjött, de nem hívtak. Reménykedtem, hogy elfelejtettek, elkverték a számomat, stb.
Valóban ez történhetett.
Azonban október közepén látom, hogy levonták az összeget a számlámról. Agyvíz fel, erőteljes agyi túlnyomás, felhívom a bankot, egy tehetetlen ügyintéző azt se tudja, miről beszélek. Mondom neki, hogy jó, de akkor kit keressek. Nem írtam alá semmit, nem kötöttem szerződést (biztosításhoz nem kellenek ezek az apró részletek?), stb. Ezt sem tudta az ügyfélszolgálatos. Akkor most mi legyen. Hát tegyek panaszt, és akkor kivizsgálják. Azt mondja, két-három nap, és meglesz.
Két hét múlva levélben értesítettek, miszerint a biztosításos beszélgetést végighallgatva megbizonyosodtak róla, hogy tudomásom volt róla, hogy nekem kell lemondanom a szerződést.
Na most ez némileg értelmezési képzavar. Valóban nekem kell, de nem lemondani, hanem - a telefonos ügynök fogalmazása szerint - megerősíteni, és - erre is rákérdeztem még a telefonban anno - ők fognak keresni. Nem kerestek, levonták.
Adjatok egy baseball ütőt, hogy először őket zavarjam vele haza, aztán magamat.
Ja, és csak írásos levélben (értsd: analóg formában) lehet lemondani. Ezt sem értem. Ha ők beállították lazán telefonon keresztül, miért kell nekem levelezgetni?
(Mikor az elején telefonról volt szó, arról nem is beszélve, hogy majd ők hívnak)
Egyáltalán, mit képzel a bank, hogy erre használja fel az adataimat?
Sőt, számlanyitáskor nem engedélyeztem, hogy reklámcélra felhasználják az adataimat, vagy hogy megkeressenek "előnyös" ajánlatokkal. Szándékosan odafigyeltem erre.
Egyébként a bankkártyámat is késve küldték anno, egy hét helyett egy hónapig tartott. Már rájuk is telefonáltam, és az az ügyfélszolgálatos sűrűn elnézést kérve vallotta be, hogy ehhez a számlához nem tartozik kártyaigénylés, biztos eltrontotta a munkatársuk.
Ezek után elindultam munkába, és mi fogadott a postaldában? Csak nem a bankkártyám? De. Akkor most ki hazudott, és miért?
Két "bankárral" (bankfiók-munkatárssal) találkoztam egyébként, az első fel akart szedni, a másik meg szörnyen flegma volt.
Szóval a bankkártyám januárig érvényes, utána megszüntetem a citibankos kapcsolataimat, de azonnal.
Csak nem tudom, hogy utána mi legyen. Szégyenszemre menjek vissza az OTP-hez...? (azokkal kevesebb probléma volt egyébként...)
Ha valaki tud korrekt (ha-ha-ha) bankot, írja meg kommentben.
üdvözlettel:
mostmar_kicsi_unom felhasználó
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.15. 01:17:28
Na most vagy a poszt toló hülye, vagy a bank pofátlan. Utóbbi esetben fenyomni minden felügyeleti szervnél, és találkozni a b<róságon.
fajitas 2010.11.15. 01:51:24
Valahogy meg kellene szerezni és +hallgatni azt a rögzített felvételt.
yeti-ufo hibrid 2010.11.15. 01:54:19
Nem NEKED szégyen.
Rejtélyes 2010.11.15. 02:00:40
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.11.15. 02:17:25
sevcsik 2010.11.15. 02:29:14
meg egy sima spamcegnel megertem, h ezzel probalkoznak, mert miert ne, de egy bank miert szopatja ilyenekkel a sajat ugyfeleit? rohadjon meg az ilyen.
amugy az axa nagyon fapados, de cserebe nagyon olcso es eddig semmi problemam nem volt veluk (2 ev alatt egyszer kerestek meg valami ingyenes klubkartyaval, annyi szerintem meg belefer, spamet csak a szamlakivonathoz csatolnak :))
Megdobbent 2010.11.15. 02:58:07
"Történetünk réges-rég kezdődik, még valamikor a nyár utolsó hónapjának vége felé."
koszontem.
England win The Ashes! 2010.11.15. 03:30:18
(Korrekt bank? Lloyds TSB. ;-) )
England win The Ashes! 2010.11.15. 03:31:23
England win The Ashes! 2010.11.15. 03:40:18
www.youtube.com/watch?v=bW-jSa9_k3M
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.15. 03:52:22
es leperelni a gatyat roluk
/vagy ez mar volt?/
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.11.15. 05:53:59
kaptam egy kis fájdalomdíjat is a fáradtságaimért
ragaszkodj a meghallgatáshoz, és utána nyomd fel mindenhol
jatszoterkereso.hu · http://jatszoterkereso.hu 2010.11.15. 06:05:57
Eric_Cartman 2010.11.15. 06:21:42
nypiro 2010.11.15. 06:28:05
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.11.15. 07:31:25
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 07:58:02
szóval akkor axa? januárban mindenképpen váltani akarok. sajnos a citibankból nekem csak a bénázás és a hazudozás jutott.
merta-X 2010.11.15. 07:59:14
Na, lényeg, hogy OTP, Erste világszara, K&H erős három alá, Unicredit ötös.
Ügyfélközpontúságból.
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 08:01:53
fontos lenne, hogy adjanak dombornyomott kártyát, az OTP ugyanis nem ad annak, akinek nincs igazolt keresete, és előtte is ötezer forint volt.
a citi meg ingyé odaadta. mondjuk utólag már ezerszer megbántam.
rezsöatya 2010.11.15. 08:04:30
Valami nem kerek. 1. Csak úgy nem lehet levonni a számláról, csak ha van erre aláírt felhatalmazás. 2. Miért kell várni a számla felbontásával a bankkártya lejártáig? 3. ÉS MIÉRT KELL VÉGIGHALLGATNI A TELEFONOS SPAMET?
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 08:06:21
miért kell végighallgatni a telefonos spamet? nem kell (-ett volna).
gftamas 2010.11.15. 08:28:49
garai 2010.11.15. 09:07:02
Én is kb. 8 éve Citi -s vagyok és semmi gondom velük, maxi annyi hogy kb. 40.000,- 50.000,- spórolok a bankszámla fenntartáson évi szinten.
De ezt nem az ő sarukra írom, hanem én voltam a hülye hogy ellőtte OTP-s voltam.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.15. 09:07:27
Ritkán kötök biztosítást, mert mindig ők jönnek ki jól belőle.
chr(27) 2010.11.15. 09:15:59
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.11.15. 09:22:56
Nekem a CIB bejött.
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 09:23:19
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 09:24:51
pcmci 2010.11.15. 09:43:04
Ivanhoe 2010.11.15. 09:44:01
Yamashui 2010.11.15. 09:50:33
OTP, Röfi, MKB, BB,Takarék, Citi, FHB, CIB, UniCredit.
Végül mindent az UniCredithez vittem (magán, cég, hitel). Ahogyan az előttem szólók is jelezték az UniCredit abszolút ügyfélközpontú. Semmi bajom nincs velük. Minden teljesen korrekt. Ha problémám volt azonnal találtak rá megoldást, még ha elsőre ideiglenes jelleggel is, de megoldották. Később persze végleges megoldással rukkoltak elő és teljesen korrekt volt.
Szal csak ajánlani tudom az UniCreditet.
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 09:53:51
@Yamashui: tehát akkor axa vagy unicredit. megnézem az ajánlataikat.
köszi a tanácsokat mindenkinek.
Tron65 2010.11.15. 09:56:27
Biztosítást ajánlgat a hitelemre. Írásos anyagot kérek, amit elküldtek.
Jó 30 oldal, végigrágom vagy háromszor.
Telefonos megint hív, hogy érdekele-, többször rékérdez, bekapcsolhatja-e.
Szólt a vészcsengő, ezért rákérdeztem:
- Ugyan eddig se ő szóban nem mondta, se az írott ajánlatban nem szerepel semmiféle ár vagy díj, de mennyibe fog ez nekem kerülni?
Hát nem kiderült, hogy nem ingyenes?
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 10:00:31
rezsöatya 2010.11.15. 10:00:43
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 10:04:09
Kobe 2010.11.15. 10:15:03
0 ftos számlacsomag, ingyenes kártyahasználat, ingyenes utalás, állandó megbízás, betétlekötés neten, ingyen van minden és szerintem a hazai bankok közül a legjobb netes felülettel rendelkezik.
Én nem is emlékszem mikor voltam utoljára ügyet intézni a bankfiókjukban, vagy postáztak egy levelet. Még a számlakimutatást is kérheted netre, nem kell feleslegesen postázgatni, környezetkímélő és szószerint egy fillérbe sem kerül
neet 2010.11.15. 10:18:04
Hajrá! Ne várj januárig, mert kapsz éves levonást meg mindenféle egyéb költséget a nyakadba! Ha ez nem megy, kérd a lehallgatást (beszélgetését), és végre küldd el őket a búsba. És 3x ismételd el: telefonos zaklatót azonnal lerázni! ha nem Anyu vagy Barinő hív, telefont kinyomni. Ha nincs szám, pláne!
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 10:23:00
na de az axa vagy az unicredit ad nekem dombornyomott kártyát igazolt jövedelem nélkül?
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 10:27:28
homar-fan 2010.11.15. 10:33:04
- MINDENT Lehet telefonon intézni
- SOHA nem kerestek semmi hülyeséggel
- INGYENES utalás
- NINCS bankfiókjuk (haha, semmi sorbanállás)
- MINDIG felveszik a telefont, nem teszik félre 20 percekre
- Még a kamat is több mint a zótépénél! :P
Nekem jó :)
Kicknick 2010.11.15. 10:55:04
ha szerencséd van akkor az első évben kedvezményesen
és van rá valami utasbiztosítás is ( vagy csak volt?) ami asszem egész európára jó
szombi 2010.11.15. 10:56:40
Diákmeló miatt szerződtem, lassan 10 éve vagyok ott. Átutalás majdnem ingyen, az automatáik nem mindig működnek, a kártya néha lejár, ezen kívül eddig semmi különösebb panasz nincs rá. Soha nem kerestek(vagy nem tudok róla hogy ők kerestek...) ajánlatokkal. Biztosítás meg egyebek miatt inkább más bankok "zaklatnak" akiket türelmesen végighallgatok, aztán "egy nagy lóf*-t" hogy elvegyem az idejüket és a kedvüket a hívogatástól...
ja, és nem vagyok K&H ügynök...
Bikicsunáj Bój 2010.11.15. 11:00:03
A poszt-toló elbénázta, nemet kell mondani és nincs ilyen gondja.
Amúgy meg a 0-ás számla tényleg nem rossz, sőt, ezeket a hyívásokat meg tudni kell kezelni, és pont!
Bikicsunáj Bój 2010.11.15. 11:01:36
anarch 2010.11.15. 11:23:17
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 11:30:58
Bikicsunáj Bój: te kit _nem_ szednél fel?:)
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 11:32:30
mondjuk mindig azon szoktam nevetgélni, hogy a poggyászbiztosítás viszont három dologra nem érvényes: a telefonra, a notebookra és a fényképezőgépre.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.11.15. 11:47:35
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 11:54:24
anarch 2010.11.15. 12:09:44
www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Bankkartya_Lak_H_20101213.pdf
Visa / Mastercard classic-hoz kell 300'000 Ft a folyószámlán (ha 5 hónapja megvan a számla akkor a fele is elég). VAGY 80'000Ft rendszeres jövedelem (ha öt hónapja megvan a szla akkor 60e).
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 12:20:06
de hogy miért kell ilyen feltételeket támasztani...
anarch 2010.11.15. 12:24:10
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 12:25:29
neet 2010.11.15. 12:57:23
Ami nem vili: biztosítást kötöttél, vagy új bankkártyát/szerződést kaptál? vagy 2 in 1? A biztosítást lehet, h nem tudod csak úgy felrúgni, vagy ha igen, lehet, h a kártyát kell ápolgatnod 2090-ig, olvasd el az apróbetűst... részvétem.
Elmantráztad már a fentieket? Izibe!
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 13:00:09
Géza, kék az ég! 2010.11.15. 13:22:29
Ha viszont le akarod mondani a szolgáltatást?
12 hiteles tanú, dédnagyszülők beleegyező nyilatkozata és bankszámlakivonata, TAJ-kártya,Jézuska és géppuska kell hozzá.
Állítólag ezt hívják korrekt ügyintézésnek.
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 13:28:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.15. 14:05:49
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.15. 14:14:13
Ha ennek az elsőnek az elérhetősgét megkaphatnám
:)
A bankszámodat honnan tudta, akár egy cibes ügynök is, hol van az inkasszo engedély,vagy ezek nem is kellenek?
Beszarás mit meg nem csinálnak
probáld csak ugyanilyen módon lemondani bármely szolgáltatást, nem fog menni
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.15. 14:43:23
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.15. 14:53:27
Höhö
Már régóta pontosan jegyzem kivel mikor beszélek ha ügyfélszolgárol van szó
mostmar_kicsit_unom 2010.11.15. 15:12:52
amúgy megvan az elérhetősége :D
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.15. 15:24:24
Minek minek? Hogy felszedjen
Férfi vagy nő az illető?
:)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.11.15. 15:30:13
Már elmeséltem többször, de itt is megteszem, hogy amikor eladtuk a lakást be akartam rakni a pénzt, hogy egyrészt utalni tudjam, másrészt biztonságban legyen. Fel is hívtam őket, hogy akkor szeretnék X millió forintot befizetni. Ügyfélszolgálatos elmondta, hogy simán lehet, de akkor egy időpontot foglalna a hozzám legközelebb eső fiókba.
S lőn, megjelentem az adott időpontban, nulla várakozás, a hölgy már messziről integetett elfüggönyözött helység, megkérdezte, hogy addig egy kávét és ásványvizet elfogadok-e amíg számol.. elfogadtam, mire megittam kész a papírmunka.. Tehetek még valamit Önért? Hát sietek, meg feleségem van ugye.. szóval nem. Akkor szép napot kívánok! Kössz, viszont. Biztonságiőr felpattan ajtót nyit stb. Fél óra múlva utaltam tovább a pénzt :) Ja, csúcs a dologban: arra a napra megkaptam a citigold státuszt, arannyal nyomtatott bankszámlakivonat (neten kértem pedig) stb. aztán mondjuk azóta se extra bánásmód, de azért még egyik legjobb szerintem mindig.
Persze amikor kivenni akartam kp-t akkor töltsek ki ilyen papírt, várjak 20 másodpercet a sorban és se kávé... mondjuk ásványvíz az volt, de önkiszolgáló.
Amúgy meg a világon mindenhol, bármelyik cégnél sajnos bármilyen ügyfélszolgálatossal találkozhatsz. Akkor is, ha VIP ügyfél vagy, (csak kisebb eséllyel)
MNLP 2010.11.15. 15:41:11
A lenyeg, hogy NINCS SEMMIFELE DIJ. NINCS. N-I-N-C-S. csak szamlanyitasi, egyszeri. Vasarlas (belfoldon es kulfoldon is) ingyenes, atutalas ingyenes (bankon belul, kivul egyarant) s mint mondottam volt NINCSENEK dijak. Plusz 500ezer felett a teljes osszegre MNB alapkamat minusz 0.75%-os kamatot adnak. IGEN, a folyoszamlara (ez most evi 4.5%-ot jelent). Viszlat ezrelekek, ket forintos kamatok :) a szamlanyitas viszont gyotrelmesen lassu, keszulj fel, hogy eltart vagy egy-ket hetig, mire kegyeskednek feldolgozni
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.11.15. 15:52:08
NewWay 2010.11.15. 16:06:53
Na, ezért nem sajnálom a bankokat, hogy különadót kell majd kipengetniük!
Még akkor sem, ha a végén úgyis mi fizetjük...
Tomasz_a_gozmozdony 2010.11.15. 16:22:17
Ez mindannyiunknak jo lenne :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.15. 16:39:55
Ideje lenne, legalább a kommentek szinvonala emelkedne
:))
Azért nem vagyok nagyon én sem napok óta, mert ilyen posztokra mit kommenteljek?
Még jókat röhögni sem lehet
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.11.15. 16:59:36
de mar mi van itt tenyleg, hogy alairas nelkul ervenyes egy szerzodes???
Nyomjad fel mindenhol oket siman, visszaeltek az adataiddal, irany a rendorseg is!
Ez a oszt jo, aki mast mond az vega:))))
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.11.15. 18:06:33
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.15. 18:11:49
El kell köszönni, és lerakni a telefont.
rezsöatya 2010.11.15. 19:24:32
Xezs 2010.11.15. 19:24:55
@sambalabammbumbumm: Valóban nem ad jó kamatot. És azért nem, mert a Citi inkább vállalati, mint lakossági bank. Egyáltalán nem törekszik arra, hogy a legkedvezőbb lakossági bank legyen, ennek ellenére a 0 Ft-os számlacsomag folyamatosan, évről-évre neves díjakat nyer. Egyébként pénzkivételnél tudtommal elég, ha a bankkártyádat lehúzatod, akkor már kártyával és PIN kóddal be tudnak azonosítani. Az mondjuk más kérdés, hogy ha több milliót akarsz kivenni, ott már lehet hogy a pénzmosás elleni törvény értelmében papírt is kell töltetni. Ezt a részét sajnos nem tudom hogy hogy működik.
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.15. 20:20:46
Kérd el a hangfelvételt!
Gyorsan!
neet 2010.11.15. 20:21:47
(Olvasni úgy kell (kiejteni), mint az "-Ottó, etté'(l)?" "-Nem,- Ottó 2 té!" viccet.)
1st eskimo: Where is your mother from?
2nd eskimo: Alaska.
1st eskimo: Don't bother, I'll aks her myself.
(Alaska= I'll ask her)
neet 2010.11.15. 20:23:06
aks= ask
a többi -asszem- rendben
Ugyandehogy (törölt) 2010.11.15. 20:25:13
Ezt te persze nem tudhattad, telefonban pedig félretájékoztattak(miszerint akkor lesz érvényes, ha megerősíted), így te a hamis információ birtokában bólintottál a biztosításra.
Írjál egy levelet nekik, amiben kéred a hangfelvételt, és amiben megírod, hogy téves információ tudatában mondtál igent a biztosításra, és kéred annak törlését, és a díj visszautalását.
A levélben hivatkozz a PSZÁFra és légy nagyon kemény.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.16. 00:05:47
Szerelem reggel,
szerelem délben,
szerelem este,
szerelem egész nap
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ezt az átkozott vízcsapot!
Bicikliző medve 2010.11.16. 12:26:57
Bicikliző medve 2010.11.16. 12:37:03
Blád_ 2010.11.16. 13:21:27
mostmar_kicsit_unom 2010.11.17. 09:19:41