A kereskedelemben, csakúgy, mint oviban és általánosban, ami ragad az tapad. Gondolta olvasónk, VV, aztán nagyobbat csalódott, mint a fideszes alkotmánybíró. VV Iphone 4-est szeretett volna, amit a T - díjcsomagtól függően - 29900 forinttól ajánlott. Olvasónk ki is választotta az olcsó ECO díjcsomagot a harmincezres készülékárral, kattintott fegyelmezetten és meg is kapta a visszaigazolást a T rendszerétől. Telefont viszont nem kapott, mert a T-mobile azt mondja, rendszerhiba volt, az ilyen olcsó készülékárhoz jóval drágább, havi 20 ezres díjcsomagot kell választani minimum. És akkor mi van, kérdeznénk mi a visszaigazolás birtokában, és pont ezt kérdezi VV is. Sztori hajtás után:
újra t-mobile sztori, Iphone 4 kamuval. nem rövid, de csavart a sztori...
A t-mobile hírdetésének bedőlve rendelni szerettem volna egy Ipnone4 telefont, a meghírdetett akció szerint 29.990 forintért (vagyis -tól). A rendelés menete közben ki lehetett választani a rendelni kívánt csomagot, ami az én esetemben a ECO díjcsomag lett volna (ennek havi előfizetési díja 1850 ft, ami le is beszélhető. Kiválasztottam, elküldtem a megrendelést, amit azonnal VISSZAIGAZOLTAK. Örültem, hogy úton az új teló.
2-3 nap múlva hívtak, hogy gáz van, mert valami rendszerhibájuk volt, és ezt a készüléket nem lehet ezzel a csomaggal párosítani, így vagy választok egy sokkal drágább (20.000 ft/hó) díju csomagot, vagy nem küldenek semmit. Hát ezen berágtam, és értetlenül álltam az eset elött, hiszen VISSZAIGAZOLTÁK, hogy rendben van a rendelésem. A rendszerhiba felelősét keressék meg, és fizettessék ki vele a különbséget, de ne velem... Kértem az ügyintézőt, hogy akkor ezt jelezzék írásban is, és majd érdeklődök a megfelelő szerveknél, hogy mi a helyzet ebben az esetben, és utaltam a nemrég kiszabott 200 milka büntetésért, amit hasonló ügy miatt kaptak.
Monda a hölgy, hogy OK, érti, majd az osztályvezető jelentkezik... Ezzel úgy vettem, hogy elismerik, hogy nem kerek a sztori, és majd valahogy megegyüzünk. Eltelt egy hét, nem jelentkeztek. Gondoltam megkérdezem mi a helyzet, Felhívtam őket, kapcsolaták ugyanazt a call centeres hölgyet akivel korábban beszéltem, de csak annyit tudott mondani, hogy sajnálja, de nincs még vezetői állásfoglalás az ügybe, jelentkeznek, ha van valami.
2-3 nap múlva kaptam egy mail, hogy a megadott feltételekkel nem tudják elfogadni a rendelésemet, és vagy megrendelem a 20.000-es csomaggal, vagy nincs teló.
erre ezt válaszoltam nekik:
"Tisztelt Ügyfélszolgálat,
köszönöm a szíves tájékoztatásukat, melyet elfogadni sajnos nem tudok. Sajnálom a webes felület rendszerhibáját, de Önök visszaigazolták a megrendelésemet ECO díjcsomaggal, iPhone 4 készülékkel, 29.900 Ft-ért. Ahogy a weblapon is kiemelve szerepel, hogy iPhone4 29.900-tól.
Ettől a megrendeléstől nem kívánok elállni, ebbéli szándékomat továbbra is fenttartom, és várom a futár jelentkezését.
Sajnos nem tudok mást tenni, mint a jogászom, a Fogyasztó Védelmi Főfelügyelőség és az Önök által is nyílván ismert internetes fogyasztóvédelmi blog, a "Tékozló Homár" olvasóinak véleményét kikérni az üggyel kapcsolatosan.
Külön sajnálom, hogy gyanúm szerint Önök újra a vásárlói megtévesztés eszközével próbálnak élni, semmibe véve az elmúlt időszak fogyasztó védelmi birságait, és iránymutatásait.
Kérem az ügy megnyugtató rendezését, és a rendszerhiba kárának házon belüli tisztázását.
Üdvözlettel:
VV"
erre ezt a választ kaptam:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Megrendelését érvénytelenítettük.
Amennyiben bármilyen problémája vagy kérdése van a megrendeléssel kapcsolatban, kérjük, hogy vegye fel Velünk a kapcsolatot, a webshop@t-mobile.hu e-mail címen, vagy hívja munkanapokon 8 és 17 óra között a T-Mobile hálózatából díjmentesen hívható 1430-as ügyfélszolgálati számot, és kérje Webshopunkat!
Rendelése a következő adatokkal érkezett be hozzánk:
Rendelésszám: ***********
Szállítási cím: ****, budapest, ****u, 14,
Számlázási cím: ****, budapest, ****u, 14, 3/12
Fizetési mód: Utánvétes fizetés
A csomag szállítója: DHL Express
Szállítási díj: 0 Ft.
Termék(ek): IPHONE 4,16GB/SL kész+tart.,fekete (1 db.),
Belépési díj (1 db.),
SIM kártya Dinamikus 64k 3G SIM HLR 10 (1 db.)
Rendelés végösszege: 29 990 Ft.
Rendelései állapotáról folyamatosan tájékozódhat oldalainkon. Belépés után (azonosító és jelszó megadása), kérjük kattintson a "Rendelések, készletértesítő" linkre.
Egyéb kérdésekkel kapcsolatban kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a my@t-mobile.hu e-mail címen, vagy hívja a T-Mobile hálózatából díjmentesen hívható 1430-as ügyfélszolgálati számot, és kérje Webshopunkat!
Kérjük Önt, hogy az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés érdekében a fent olvasható rendelésszámmal azonosítsa rendelését kollégáinknak.
Üdvözlettel,
T-Mobile
Magyar Telekom Nyrt. "
Véleményem szerint jelen tevékenységükkel megtévesztik a fogyasztókat.
Szeretném felhívni a figyelmet a 2008. évi XLVII. törvény, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról, mely kimondja, hogy a
(3) A (2) bekezdés értelmében tisztességtelen különösen az a kereskedelmi gyakorlat, amely megtévesztő (6. § és 7. §) vagy agresszív (8. §).
valamint,
6. § (1) Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az alábbiak közül egy vagy több tényező tekintetében és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas:
a) az áru létezése, természete, figyelembe véve a termékmegnevezésére vonatkozó jogszabályi előírásokat is,
bd) előállításának vagy szolgáltatásának módja és időpontja,
be) beszerezhetősége, szállítása,
továbbá:
7. § (1) Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely
a) - figyelembe véve valamennyi tényszerű körülményt, továbbá a kommunikáció eszközének korlátait - az adott helyzetben a fogyasztó tájékozott ügyleti döntéséhez szükséges és ezért jelentős információt elhallgat, elrejt, vagy azt homályos, érthetetlen, félreérthető vagy időszerűtlen módon bocsátja rendelkezésre, vagy nem nevezi meg az adott kereskedelmi gyakorlat kereskedelmi célját, amennyiben az a körülményekből nem derül ki, és
b) ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas (a
továbbiakban: megtévesztő mulasztás).
valamint:
c) az 1. § (4) bekezdésének a)-d) pontja, valamint (5) bekezdésének b) pontja szerinti külön jogszabályi rendelkezésekben meghatározott tájékoztatási követelményekben előírt információ az ott meghatározott kereskedelmi kommunikáció tekintetében jelentős.
(5) Vásárlásra felhívás esetén jelentős információ:
a) az áru lényeges jellemzői, az alkalmazott kommunikációs eszköznek megfelelő mértékben,
d) a fizetés, szállítás és teljesítés feltételei, valamint a panaszok kezelésének módja, amennyiben ezek eltérnek a szakmai gondosság követelményeitől,
d) a fogyasztó szerződéses jogainak - ideértve a szerződéstől való elállásra, valamint a másik árura vagy vállalkozáshoz való áttérésre vonatkozó jogot is - gyakorlásával szemben támasztott, indokolatlanul terhes vagy aránytalan, nem szerződéses akadály,
majd:
3) A (2) bekezdéstől eltérően, a kereskedelmi kommunikáció megjelenítési módjával összefüggő okból eredő jogsértésért az is felel, aki a kereskedelmi kommunikációt az arra alkalmas eszközök segítségével megismerhetővé teszi, valamint aki önálló gazdasági tevékenysége körében a kereskedelmi kommunikációt megalkotja vagy ezzel összefüggésben egyéb szolgáltatást nyújt, kivéve, ha a jogsértés az (1) bekezdés szerinti vállalkozás utasításának végrehajtásából ered. Az ilyen jogsértő kereskedelmi gyakorlattal okozott kárért e személyek az (1) bekezdés szerinti vállalkozással egyetemlegesen felelnek.
valamint:
6. Áru meghatározott áron való vásárlására felhívás, majd
a) a felhívásban szereplő áru fogyasztóknak való bemutatásának visszautasítása,
b) az árura vonatkozó megrendelés felvételének vagy az áru ésszerű időben való szolgáltatásának visszautasítása,
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt, mind a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, mind a Gazdasági Versenyhivatal eljár, így természetesen amennyiben Önök nem tesznek eleget a visszaigazolásban szereplő vállalásuknak, mindkét szervezetnél megteszem a szükséges bejelentéseket.
Szeretném felhívni a figyelmüket, egy hasonló esetre, melynek ismeretében bizonyára a hatóságok bevonása nélkül is megszüntethetik ezt a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatukat:
„GVH: fogyasztók megtévesztése miatt bírságolták az MTelekomot
2010.10.21 Forrás: MTI
Szerző: MTI HírekHírkategória: sajtószoba
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 200 millió forintra büntette a Magyar Telekom Nyrt.-t, mert a cég a versenyhivatali döntés szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a fogyasztókkal szemben….”
----------------------------------
Kiváncsi vagyok a ti és a kommentelők véleményére is. Ha szükséges a visszaigazoló mailt is elküldöm.
Ha esetleg valaki olvassa, aki hasonló cipőben jár jelentkezzen, hátha közös fellépéssel erősebbek lehetünk. ( tudom hogy vannak még ilyenek, mert monda az ügyfélszolgálatos hölgy)
Üdv.
VV.
Az utolsó 100 komment: