Még sosem volt Mercedesünk, de ha lenne, tuti nem örülnénk, ha a cég úgy viselkedne velünk, mintha magyar, nem pedig német luxusmárka lenne. Gábor autója nem indult el egy kisebb angol úton. Felhívta a Mercedes Assistace számát segítségért. Nem is az zavarta igazán, hogy az ingyenesnek hitt autómentő szolgáltatás 184 fontba került, amit előre ki kell fizetnie, hanem az, hogy a helyszínre ki sem szállva állapították meg, hogy az autó helyben nem szerelhető, és napokra el akartak tűnni vele, csereautó nélkül. Gábor elküldte a trélert, inkább kivett egy szobát, és másnap 30 fontért 3 perc alatt megcsinálták neki a persze könnyen szerelhető kocsit. A pénzt viszont, na azt nem utalta vissza neki a Mercedes. Egészségükre! Luxusproliság alant:
Talán érdekel téged is, hogy hogyan kezelik az éjjel külföldön elakadó ügyfeleket a Mercedes Assistace szolgálatás keretén belül.
2010. november 20-án, szombaton éjjel 11-kor, anglia északi részét jártam, egy kisebb városban Leeds mellett, amikor is egy 2008-as évjáratú C-osztály megadta magát, nem volt hajlandó többet beindulni, hiába tettem a kulcsot a helyére, nem tudtam gyújtást adni, a kocsi megmakacsolta magát, szerencsére épp egy kevésbé forgalmas helyen álltam le, így nem volt baj ebből. Eszembe jutott korábbról a marketingszöveg az örök életre szóló, ingyenes, és egekig dicsőített Mercedes Asisstance szolgálatásáról, hát megkeresem a telefonszámukat, és felhívtam őket, hogy kéne egy kis segítség.
Azt hiszem ennél a lépésnél szúrtam el, de legközelebb nem követem el ezt a hibát.
Szóval, az éjszaka közepén voltunk, elmeséltem a helyzetet, hogy mit látok, mit hallok, mit történik, ha indítani akarok, részletes leírást adtam a szituról, a kocsiról, a helyszínről, egyszóval mindenről, hogy minél jobban segítsem a munkájukat, és persze az én továbbhaladásomat.
Hideg is volt, az eső is esett, a kedves ügyfélszolgálat pedig máris elém dobta a szalonban még ingyenes szolgálatás árait: 184 fontot (kb. 60e Ft) utaljak át az északa közepén és csak azután(!) küldenek egy szerelőt a helyszínre, egyéb esetben (vagyis, ha ezt nem teszem meg) sajnos, le vagyok sz*rva. Mint jó balek, úgy ítéltem meg, hogy ez az ár, a szombat éjszakai mobil szerelőért nem drága (igaz, pont 184 fonttal több, mint az 'ingyen', de legyen most mellékes). Azonban bíztam benne, hogy a helyszínen működésbe tudja hozni a kocsit, nekem pedig már megérte akkor. A bankkkártyámmal kifiztettem a pénzt előre az éjszaka közepén.
Másfél órát szobroztam a hidegben, a kocsi nem indult, az eső elől beültem ugyan, hogy ne ázzak, de azért meleg nem volt. Ezután megérkezett egy vontatóautó(!), hogy akkor elvinné a kocsit. Szombat éjjel, az éjszaka közepén, esőben, mindenféle csereautó biztosítása nélkül. Miiiii vaaaan? Hol a szerelő? Ő nem tudja, őt küldték, hogy van itt egy kocsi, amit el kell vontatni.
Okés, én viszont nem akarom, hogy elvigyék, szerelőt vártam, nem egy vacak vontatásért fizettem. Logika: ha vontatni akartam volna, ráértem volna keresni egy vontatót másnap is, nem fagyok át a semmiért másfél órán keresztül az éjszaka közepén. (Az már csak apró gixer csak a sztoriban, hogy a kocsi automata váltós, vagyis nem lehet vontatni).
A vonatatóautó sofőrje erre nem nagyon tudott reagálni, őt csak kiküldték vontatni. Maximum bebikázni tudjuk az kocsit az akkumulátoron keresztül... de csak ha megmutatom én, hogy hol az akkumulátor, mert ő sajnos nem tudja.
Hívtam újra a Központot.
Meg is kaptam a tájékoztatást, hogy a szerelő azért nem jött ki, mert úgy ítélte meg a jó meleg irodából (ahol gondolom éjfél körül éppen a másik oldalára fordult, hogy tovább álmodja a legszebbeket, meg hát esett és hideg is volt, ki a francnak van kedve ilyenkor kimenni szerelni bármit is?), hogy a kocsi a helyszínen nem javítható, ezért be kell vontatni. Mondtam, hogy honnan tudja, ha nem is nézte meg? Hát... úgy ítélte meg a kapott információk alapján, hogy nem javítható a helyszínen. A szervíz hétfőn tud a kocsira ránézni, addig el tudják vonatatni egy őrzött telepre.
Na, kösz nem!
A vontatóautó sofőrjét illedelmesen leépítettem, menjen a dolgára, itt vontatni ma nem fog. Kerestem gyalog egy szállást az éjszaka közepén, másnap délelőtt (vasárnap) pedig felhívtam a helyi Autóklubbot, hogy ki tudnak-e szállni, szerelővel, és megnézni a kocsit. Persze, 30 font lesz (kb. 10e Ft). Ki is jöttek még aznap, 3 percet(!) (igen, három percet) dolgozott a szerelő az autón, működőképes állapotba hozta, a kocsi stabilan indul azóta is.
Euzek után a Mercedes Assistance központot tájékoztattam arról, hogy az autó a helyszínen javítható volt, a szerelőjük szombat éjjel tévesen ítélte meg a helyzetet a jó meleg irodából, és ha már nem volt kedves kifáradni az esőben, hidegben a fizető ügyfélhez, akkor legyenek oly' gavallérok, és utaják vissza a semmire kifizetett összeget. Ugyanis én nem szeretnék az ő munkatársuk kenyelméért kifizetni egy vasat sem.
Meg is kaptam erre a protokollválaszt:
Korábbi tájékoztatásunknak megfelelően felülvizsgáltuk WDD204XXXX alvázszámú, XYZ-000 rendszámú, Mercedes-Benz C200 típusú járműve angliai mentésének körülményeit és az alábbiakról szeretnénk Önt tájékoztatni:
az elakadás bejelentése kapcsán Önhöz a Mondial Assistance munkatársa érkezett ki, aki a helyszínen nem tudta elindítani a járművet, ezért felajánlotta Önnek, hogy azt bevontatják a szervizbe. Mivel Ön ezzel a lehetőséggel nem kívánt élni, ezért a további lépésektől eltekintettek.
A Mondial Assistance többféle jármű műszaki mentését végzi, melyek felépítése és így az egyes alkatrészek (mint pl. akkumulátor) elhelyezkedése eltérő lehet. Ez adott esetben megnehezítheti a helyszíni segítségnyújtást, mint az Ön esetében is előfordult és ezért ezúton is szíves elnézését kérjük. Mindazonáltal az elvégzett szolgáltatás, tehát a Mondial Assistance kiszállása a helyszínre megtörtént, ezért ennek ellenértékétől, ill. annak kiegyenlítésétől nem áll módunkban eltekinteni.
Kérjük fentiek szíves tudomásulvételét.
Ez szerintetek teljesen korrekt?
Asszem nem.
Üdv,
Gábor
Az utolsó 100 komment: