Tékozló Homár

Már a Sissy tej sem magyar

2010.12.09. 10:30 | szily | 114 komment



Bátor tehenészfiú módjára bevallom, hogy engem nem érdekel, honnan jön a tej, ha finom. Orsit érdekli, ezért a magyart keresi, így jött rá, hogy egyik kedvence, a Sissy disszidált németbe. Agy- és tejelszívás alant.


Mindig magyar tejet vásárolok, így próbáltam tenni két héttel ezelőtt is. A boltokban messze elkerülöm a 100-030 Ft-okért kínált Tatra, Alpland és egyéb osztrák, német, szlovák csodákat. Nem a minőségükkel van bajon, csak a magyar tejipart próbálom inkább támogatni.
Sajnos a magyar tejek majdnem dupla áron vannak. Ezért is örültem meg a múltkor, amikor meghallottam, hogy a Pennyben 139 Ft a másfeles, tartós Sissy tej. A Sissyt szeretem, itthon gyártják... illetve már csak gyártották. :(
Vakon bevásároltam belőle 3 kartonnal, aztán itthon vettem észre, hogy mi van a doboz oldalán... A Sissy tej, elején a gödöllői kastéllyal, újabban Németországból importálódik.
A csatolt képeken látható még a korábbi bevásárlásból származó szegedi Sissy tej is. A doboz eleje amúgy teljesen ugyanúgy néz ki, mint azelőtt.

Üdv,
Orsi
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eric_Cartman 2010.12.09. 10:35:23

mér kéne magyarnak lenni?

cicmen (törölt) 2010.12.09. 10:38:23

Az őstermelő átköltözött a németekhez!
Vagy a tehén kóborolt el!

Eric_Cartman 2010.12.09. 10:41:14

Hát öcsém, sokkolni fog, ha megnézed a párizsin a származási országot.

Kifordított kacagány 2010.12.09. 10:59:32

@Eric_Cartman: nem kell megnézni. úgy a párizsin összességében semmit nem kell megnézni, főleg az összetételét. aki meg párizsin él, annak úgyis mindegy. a tej viszont más téma. na nem mintha bármivel is jobb lenne a magyar bármely tetszőlegesen választott másiknál.

Sokorai_Atala 2010.12.09. 11:00:11

Az Aldiban (de tényleg) egy csomó német nevű tejterméken a miskolci tejüzem van feltüntetve gyártóként.
A párizsi is tehénből van. Némelyik. De a szeletelt kimértre nem írják rá, hogy honnani.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.12.09. 11:01:53

És amit Magyarországon csomagolnak, az biztos, hogy magyar tej? Ugyan már.
Ez a vásárlók tudatos lehúzása a magyar termék vásárlással.

England win The Ashes! 2010.12.09. 11:04:49

Mi az, hogy Sissy disszidált? Szimplán hazament.

Tutujka 2010.12.09. 11:04:57

már régóta így csinálják a saját márkás termékekkel(más cégeknél is), hogy hol itt-hol ott gyártják. Ha valakit érdekel, hogy mit vesz az megnézi, akit meg nem annak meg úgyis mindegy.

helianthus 2010.12.09. 11:12:43

Vessetek a tehenek elé vagy lökjetek dulván a padlóla le, de én is magyar tejet veszek, drágábban. Nézem a vonalkódot és a gyártót. Ez egyfajta egyszemélyes földalatti mozgalom a részemről, mivel tudom, hogy módszeresen tönkreteszik a magyar tejipart (is), én azért is őket támogatom a vásárlással. Minden mást is magyart próbálok venni, és azért nincs nagy különbség szerencsére az árak között, 50-60 ft-ért tudok venni magyar joghurtot is pl akcióban. Ez a magyar áru drága és sz@r már nem annyira igaz, el lehetne felejteni.

Blogopédus 2010.12.09. 11:35:11

@helianthus: én nemcsak a tejjel, de a banánnal is így vagyok.

Egyéves Önkéntes 2010.12.09. 11:36:22

@helianthus: olyan filmet meg se nézek, amiben nem magyar dzsekicsen van...

EvangelineS (törölt) 2010.12.09. 11:41:18

Annyira imádnám,ha a magyarok egyik legnagyobb királynéjának megtanulnák leírni a nevét. miért hiszik azt,h y-nal a végén hangzatosabb? rohadtul nem.
amúgy a tej nem rossz,én nem bánom honnan való.

cicmen (törölt) 2010.12.09. 11:42:11

@EÖ: Ja! Zenthe Ferenc! Ő volt az utolsó magyar akcióhős! Istenem! És az a Buga Jakab!

cicmen (törölt) 2010.12.09. 11:43:47

@EvangelineS:amúgy a tej nem rossz,én nem bánom honnan való
Azért nem hátrány ha a származási hely egy tehén!

EvilHedgehog 2010.12.09. 11:44:33

1.5%

Az nem tej hanem oltott mész...bárhol is gyártják....

vazze... 2010.12.09. 11:44:42

Vettünk a gyereknek Gabi hintőport, gondoltam nem nyúlhatok mellé. Vazzeg Indonéziában gyártják. HÁNYINGEREM VAN ATTŐL AMI ITT FOLYIK 20 ÉVE!!!

nem gyártunk semmi csak kiszolgálószemélyzet vagyunk egy "bevásárlóközpontban" No nem idegesítem magam tovább...

Eric_Cartman 2010.12.09. 11:51:06

várjávárjávárjá

Kunbélás repperek keletre menjetek!
Clintonos repperek nyugatra menjetek!

elwood 2010.12.09. 11:51:09

én is mindeg magyart vettem, amíg ki nem írtak a magyar forradalmi szolidaritási rendszerből.

mostantól finomat fogok venni akárhonnan való.

egyébként a magyar biotej jó

helianthus 2010.12.09. 12:00:07

@Blogopédus: tudtam, hogy elő fog jönni a banán. Képzeld, az emberek egy idő után helyre teszik magukban azt, hogy pl. banán nem terem magyar földön. De azon kívül a több ezer árucikk(kezdve a tejtől hosszan folytatva mondjuk a csokimikulásig) lehet magyar is. Szóval banánozzál csak nyugodtan, te dinnye.

Eric_Cartman 2010.12.09. 12:00:13

@elwood: Te írtad ki magad, nem ők téged. Klasszikustól csak pontosan.

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 12:01:09

Csakis magyar házitejet, csakis magyar háztól! Csakis magyar tehénből!

Tegye mindenki ugyanezt és feléled tetszhalott álmából a magyar tejipar!

Már látom is a sok igaz érzelműt, ahogyan jól nem veszik meg a sok vacak műtejet és követelik a friss tehéntejet. Eredményeképp minden Tuskó és Madaras Tuskó meg Kora és ki tudja még milyen szjupermarkit tejtermék-részlegén magyar szürkemarha populáció legelészik, fejésre készen. Csak odamész és fejsz és fejsz, kis bödönkédben viszed a garantáltan friss tejecskét...

Egyszerű ez, kérem.

helianthus 2010.12.09. 12:05:15

@EÖ: dzsekicsenből is a magyar a legjobb az tuti. :) Csak azt sajnálom, hogy nem hagyományos magyar ruhában szerepel, pl. magtyóhímzése ing. tök cekci lenne a hímzett ing félig kigombola, alatta meg a dzseki.

Őslakos 2010.12.09. 12:10:48

2,8 százalékos tejet kell venni, az biztosan magyar, máshol nem gyárthatják.
A 1,5 és 3,5 százalékosoknál erősen figyelni.

pcmci 2010.12.09. 12:18:42

mi mindig sissy tejet veszünk, mert penny van a ház előtt, és ott azt lehet kapni. ráadásul szerintem finomabb is a többinél. viszont azt szeretném jelezni, hogy több helyen is "gyártják" a sissy termékeit, szóval nem feltétlenül igaz, hogy "már azt is külföldről hozzák jaj", hanem ez most egy olyan szállítmány volt. mellette meg van olyan, ami magyar (az arányokat nem merném mondjuk megbecsülni). ennyi.

megjegyzem aki tartós tejet, ráadásul 1,5%-osat iszik, az mi a faszt jártatja a pofáját? az ilyen nem tudatos vásárló, hanem egy egyszeri surmó.

Anti Anyag (törölt) 2010.12.09. 12:20:34

Én is csak magyar tejet veszek és nem drágább mint a külföldi. Sőt a 3,5-ös olcsóbb is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.09. 12:43:15

@Géza, kék az ég!: A magyar szürke marha archaikus húshasznú (és igás) fajta, húsminőségével csak a japán Kobe marha vetekedhet. A magyar tarka marha a különböző itt élő parlagi fajták alpesi hegyi tarka bikákkal történt fajtaátalakító keresztezésével alakították ki. Rögszilárd, jó tej- és hústermelő képességű fajta, ellentétben az euroelizélés első előfutáraként elkövetett Holstein fríz fajtaátalakítás bűnjeleivel, amelyek pocsék húsminőséget produkálnak, és megfelelően drága körülmények között tartva sok híg tejet termelnek. Ahol egy átlagos magyar tarka 4-4,5%-os tejet ad, ugyanott egy fríz 2,8-3,6%-osat.
A sikeres emberek Debrecenben a Szilágyi Attila (egykori használtautó-kereskedő) automatáiból veszik az ondódi tejet.

MosoMasa 2010.12.09. 12:48:05

@Géza, kék az ég!: Azért olvass utána annak, hogy hogyan éri meg háztól tejet venni!
Meg fogsz lepődni.
Nem feltétlen az egészség és minőség záloga! Sőt.

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 12:56:45

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Kösz a sok hasznos infót.

Ha nem debreceni vagyok, hol vehetek házi tejet?

@MosoMasa: Akkor mégiscsak jobb a bolti tej?

elwood 2010.12.09. 13:07:37

@Eric_Cartman: "Te írtad ki magad, nem ők téged. Klasszikustól csak pontosan. "

Igaz. Pár millát bedobva maradhatnék.

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 13:11:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Az nem magyar. Egy benga svéd pali mászkál ott rossz akcentussal és zaklatja a vevőket, ráadásul drágább, mint egy átlag üzlet.

Blogopédus 2010.12.09. 13:17:15

@helianthus: Elnézést, nem akartalak megbántani. Különben sem banánt akartam írni, hanem kókuszdiót.

Blogopédus 2010.12.09. 13:32:29

@Dr Jozef Vengloš: Curry is csak indiai van a teszkóban, magyar sehol.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.09. 13:38:56

@Géza, kék az ég!: Az a Lidl. Össze sem lehet (itt nem is szabad) hasonlítani!
@helianthus: Ami a magyarnak a tej, az a majmoknak a banán...

Sokorai_Atala 2010.12.09. 13:40:05

@helianthus: én a Jásztej tejet szeretem és tartom ihatónak. Remélem tényleg jászi.

Sokorai_Atala 2010.12.09. 13:41:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: szerintem az az Aldi, mármint az akcentusos palis reklám

rezsöatya 2010.12.09. 13:55:33

Én a Sissy-n akadok ki mindig.
Én úgy tudom, hogy az Lisy. Merthogy Erzsébet volt az istenadta. Csak régen olyan cirkalmasan írtak és azt a cafrangosan kezdődő L betűt S-nek olvasta a magyar. Mert hogy úgy írta alá a nevét. Ezt Gödöllőn, a kastélyban mondta régebben egy idegenvezető. Mondjuk, hogy mi köze van Lisynek (vagy Sissynek) a tejhez, kefírhez az megint egy más kérdés...Ilyen alapon a tej neve miért nem IV. Béla?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.09. 14:00:22

@rezsöatya: IV. Béla - hasonlóan V.I. Leninhez - nem termelt tejet, ellentétben Ferenc Jóskánéval.

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 14:04:54

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Mondom én, hogy az Aldi lesz az! Más is mondja. A Lidl-ben Gianni van és a szőke vigyori, akik minimum fél liter tejfölt pakolnak egy paprikás krumpliba. Mert minél többet vásárolsz, annál kevesebb lesz a pénzed...

helianthus 2010.12.09. 14:06:10

@Blogopédus: nem bántottál meg, hanem baromira felidegesítettél. Dinnye.

helianthus 2010.12.09. 14:07:49

@Sokorai_Atala: én is azt veszem többnyire 159-189 ft között van az ára. Mondjuk az naponta változik (szó szerint), de hát szabad árképzés van, bele kell törődni.

helianthus 2010.12.09. 14:09:00

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: erről az jutott eszembe az Orbánnak a kormány... de nem politizálunk ugye, max fülkébe vonulunk időnként forrad és ellenforradalmárkodni. :)

Sokorai_Atala 2010.12.09. 14:21:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Jasi, mint Iasi? Ott voltam nagyon régen - útlevéllel.

helianthus 2010.12.09. 14:23:00

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: pedig ha tudnád, hogy még mi minden másra is képes. Nem is eszi, falja, habzsolja, dőzsöl benne.

foto háber 2010.12.09. 14:23:05

a kedves posztolonak irnám,hogy kb 3 éve németországbol hozzák a saját szememmel láttam

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.09. 14:30:13

@Sokorai_Atala: Ma már nem kell útlevél. A tejnek sem.
@helianthus: Mint te a banánt? Hogy mik vannak...

MosoMasa 2010.12.09. 14:51:04

@Géza, kék az ég!: Nem egyszerű a válasz, mert összetett téma.
De mondjuk azt épp olyan jó mint a frissen fejt, bizonyos tekintetben még jobb is ( pl. élelmiszerbiztonsági szempontból ).
Nem mellékes dolog az sem, hogy sokan csak ugatják a holdat: életükben nem ittak még "tőgymeleg" tejet, csak a romantika ugye, meg az összeesküvés elméletek....
Aztán mikor bele kell kóstolnia először egy ilyen folyadékba, akkor lepődik meg igazán....

Egyéves Önkéntes 2010.12.09. 14:54:55

@MosoMasa: öreganyámnak voltak tehenei és sosem bírtam meginni a frissen fejt tejet
iszonyat zsíros volt

helianthus 2010.12.09. 14:56:40

@MosoMasa: én ittam tőgymeleget. Tényleg fura. Viszont a kecsketejjel már semmi gondom nincs, abból jöhet a házi is, ha kihűlt.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ??? megint azt hittem, hogy értelek, de kiderült, hogy nem is az volt.

Egyéves Önkéntes 2010.12.09. 14:56:44

@EÖ: mármint a tej, nem öreganyám
:)

elwood 2010.12.09. 15:53:12

@EÖ: biztos szalonnával etette, update kenyérrel kell tartani és finom sovány tej jön ki

Egyéves Önkéntes 2010.12.09. 15:55:24

@elwood: szénakúra plusz lucernás táplálékkiegészítők és néha angolperje kivonat.
Ha jól ment, kukoricaszár-cseppeket is kapott.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.09. 16:17:27

@EÖ:
Én aszt figyelem hogy magyarul beszélnek-e a filmen
Ha igen, megnyugszok hogy magyar a film

Bótba meg ilyen kis gurulós akkumulátoros vonalkódolvasóval járok mert nem tudom a vonalakat csak szemmel olvasni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.09. 16:19:17

@EÖ:
Viszont a kutba leengedve , másnapra csodás aludtej volt
Olyat jót csak Bulgáriában kóstoltam, pedig az bolti volt

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 16:42:30

@MosoMasa: Hát, én megiszom a frissen fejt tejet is, csak kihűljön. A langyos tej valahogy nem oké. A kecsketej valóban elég zsíros, nem is szeretem épp ezért. Ami a boltban van, az nem tej a legtöbb esetben, de ha nincs más, hát megiszom azt is.

Géza, kék az ég! 2010.12.09. 16:44:33

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az első link a 2 csajjal a Lidis, a második a "svéd" pali.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.09. 17:21:58

Remelem kiontotted az osszeset a lefolyoba es rohantal magyar tejet venni...

EvilHedgehog 2010.12.09. 20:51:39

@EÖ: Pedig a "tehénmeleg" tejnél nincs finomabb... :)

bekbórd! 2010.12.09. 21:25:43

@pcmci: és milyet kéne inni, hogy ne legyen vki surmó?

pcmci 2010.12.09. 21:42:24

@bekbórd: alapvetően nem az a surmóság, hogy valaki tartós másfeleses xyz-t iszik (bár ez se teljesen normális), hanem hogy egy ilyen löttyel kapcsolatban bárminemű kifogást emel (akár származás, akár minőség szempontjából). ezek a tartós termékek nettó szemetek. és pont.

megjegyzem az imént néztem meg, az itthoni nem tartós sissy tej szegedi, a kaukázusi kefír pedig miskolci származású.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.09. 23:51:47

il;yenkor hol van secnir
ezekben O a szakerto

England win The Ashes! 2010.12.10. 00:28:33

@pcmci: Szóval Miskolc fölé nem az Avas, hanem az Elbrusz magasodik? ;-)

Megdobbent 2010.12.10. 00:46:56

A tehen aztmondja mu. Ha mazsar ha nem. Nekem olyan tej jo, amit muzo tehenbol vesznek ki. Ha az tadzsik, akkor az. szaromle magyare.

bekbórd! 2010.12.10. 07:45:10

@pcmci: mert a te értékrendedben szemét, attól még egy nagy tömegben előállított termékről beszélünk, ami nem mindegy, hogy a magyar, vagy a cseh, német stb. termelőknek hoz hasznot. ha meg nem hoz, a magyar paraszt a mi adónkból fog kapni támogatást.

EvilHedgehog 2010.12.10. 07:48:40

@bekbórd: Aki "terméket" vesz és nem tejet az megérdemli....

Egyéves Önkéntes 2010.12.10. 07:49:12

Én mindig magyar tejet veszek, megnyugtató érzés, amikor a parkolóban beülök a szlovák rendszámos autómba, hogy a magyar gazdaságot támogatom.

Tolostolos 2010.12.10. 09:31:41

@helianthus: Én is egyet értek veled!
Mindig figyelem, hogy magyar terméket vegyek még ha drágább is! Mi lettünk közép európa pöcegödre és minden szemetet amit otthon nem tudnak eladni idehozzák! A magyar mezőgazdaság és termelőipar kimagasló volt (sajnos csak volt). A legjobb termékeinket exportáljuk (pl. szürkemarha) míg a vacak dolgokat behozzuk. Amúgy meg kérdezem mindenkitől akinek más a véleménye, hogy miért nem a saját népét támogatja és ösztönzi arra, hogy minőségi élelmiszereket állítson elő??
Ezzel járulunk hozzá a nemzet erősségéhez és nem a sok dumával! Én a nagy hipermarketek többségét is elzavarnám és visszaállítanám a piacokat és kiskereskedéseket! Persze mások csak azt látják, hogy olcsó és mindent egy helyen meg lehet kapni de az, hogy ez mibe kerül?? (területek kiírtása, óriási teherforgalom, stb..) Miért kell állandóan külföldi "segget" nyalni?? A pénz túlnyomó része így folyik ki.. Sajnos sok ember fejében rendet kellene már tenni.. ha meg nem megy és az idő sem segít akkor ahogy az a "nagyon okos" emberke mondta: El lehet menni annak akinek nem tetszik! ui: érdekes, h amióta nem ő kormányoz nem tetszik neki semmi, mégis itt van..
na üdv:)

Egyéves Önkéntes 2010.12.10. 09:44:59

@Tolostolos: az a baj, hogy erre van igény. teszkóra, valóvilágra, blikkre.
nyilván ha mindenki a piacra-henteshez-pékhez járna, akkor a teszkó lehúzná a rolót
ha mindenki a Csendes Dont olvasgatná esténként otthon, akkor a RTL és a Blikk bedőlne

Ezzel szemben a teszkó csordulásig, a blikket viszik, mint a cukrot és a valóvilágon van felháborodva mindenki, aki-egyébként-nem-is-nézi.

pcmci 2010.12.10. 09:54:37

@Tolostolos: azért jelezném, hogy attól, hogy valami magyar, még nem lesz triviálisan jó minőségű. emlékezzünk csak a nemrégiben bélsárral szennyezett párszáz kg húsra. avagy nem tudom, vettél-e már mosolygós nénitől úgy zöldséget/gyümölcsöt, hogy azért a bele-bele csempészett egy-egy rohadtat, nehogy az ő kára legyen, hanem a hülye vásárlóé...

aztán hozzájön persze ehhez, hogy a legtöbb helyen szétzúzták a tsz-eket, így leginkább háztájéki termelési szinten megrekedt a mezőgazdaság java. nincs pénz fejleszteni, így korszerűtlen a termelés, drágán termelnek, sokszor szemetet. ezt pedig vegye meg a faszom, hazai termék ide vagy oda... (gyk: nem azt mondom, hogy ne magyart vegyen az ember, ha van és jó, de szart nem fogok venni csak azért, mert magyar)

Der Beste 2010.12.10. 10:51:43

Én is ilyen tejet szoktam venni, mert jó, s mert magyar (volt).

Kb. 18 éves koromig szinte tőgymeleg házitejet ittam, aztán fősulin rászoktam a Rolling Rock-ra, s azóta már csak a dobozos tejet bírom meginni.

Der Beste 2010.12.10. 11:00:00

@EÖ: Fideszes, agrármérnök barátom hőbörgött nemrég, hogy az összes külföldi "bótot" (Tesco, Aldi, Lidl) ki kellene zavarni az országból, mert tönkreteszik a magyar mezőgazdaságot, mert olcsó külföldi tejet árulnak.
Halkan megjegyeztem neki, hogy ha azok az emberek, akik áprilisban a Fideszre szavaztak, 3 hónapig nem vennének külföldi tejet, csak magyart, a Tesco rögtön reagálna, de amíg az emberek megveszik a külföldit, addig hülyék lennének nem azt árulni.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.12.10. 11:11:47

Én is csak magyar tejet iszok.
Majd máshogy fog gondolkodni Szily, ha egy dzsunkán fogják szerkeszteni az indexet, őt meg kihajítják az utcára.
Egyébként a vérmagyar CBA-ban már volt olyan, hogy csak szlovák tej volt.

Tolostolos 2010.12.10. 12:01:47

1. Ha piacra megyek válogatok, hogy rosszabb darab ne kerüljön bele. Magyarul FIGYELEK mit veszek meg.
2. Nem kell a szemetet megvenni így nem fogják termelni
3. Ha már a tejnél járunk akkor aki a 90ft-os szlovák fehér pisát tejnek nevezi és megveszi az meg megérdemli.
Én vagy bio tejet vagy háztájit vagy zacskósat szoktam venni. Tudom nem olcsó dolgok de nem ezen a 100ft-on fogok spórolni. Igen sajnos ha ténylegesen NEM a teszkóban meg a többi szarban vásárolnának az emberek akkor menne a dolog. De csorda szellem van és úgy terelik a pajeszosok a magyarokat ahogyan csak akarják. A tény az tény és hozzátenném nem rasszista vagyok (pedig ők voltak a világon az elsők akik megteremtették és kitalálták) csak szimplán ez a véleményem.

akos147 2010.12.10. 12:31:02

Én magyar tejet veszek a szomszéd kisboltban tejautomatából 160 ft-ért és nagyon finom, csak úgy nyersen tolom befele, 3 faluval arébbról hozzák. Remélem, nem holland fríz tehenekből származik...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.10. 13:20:27

@Der Beste: "hülyék lennének nem azt árulni."

Az, az! Azt árulnak, ami fogy.

Mondjuk azt nem értem, hogy a szlovák tej miért olcsóbb. Ha valaki elmagyarázná, megköszönném.

Egyéves Önkéntes 2010.12.10. 13:29:03

@atpijkamo: mert a szlovák tej kamionnal jön ide, a magyar tejet pedig úgy kell fáradtságos munkával kifejni a tehenekből.

elwood 2010.12.10. 14:50:06

igen, egy tejesember magyarázza már el miért drágább ?

itt nagyobb a közteher rajta vagy mi ? és ha eváznának bocik ?

phylloceras 2010.12.10. 15:00:48

@Tolostolos: 1. A magyar piac így működik: a helyi kereskedő Pesten megveszi a nagykerben az árut; a helyi nyugdíjasoknak kiadja,- akik rendelkeznek őstermelői igazolvánnyal - akik mint helyi terméket árusítják, így nem kell adóznia a kereskedőnek. Ezt egy helyi kereskedő magyarázta el nekem.
2.3. Hogy mi a szemét, nézőpont kérdése; a szlováknak a magyar téliszalámi a szemét, neked a szlovák tej...
4. A teso nevű "szarban" olyan "szarok" vannak mint a téliszalámi, unikum, vecsési káposzta stb...
5. Aki saját magát mentegeti, hogy nem rasszista az biztosan az...

@akos147: A tejautomata tejről csak annyit: megspórolja a csomagolást és a pasztőrizálást az "őstermelő", akkor olcsó-e? Pasztőrizálás nélküli tejet inni pedig több mint felelőtlenség. Nem véletlenül nő a tbc-s megbetegedések száma Magyarországon.(Még valami: amikor látom, hogy milyen koszos, mocskos edényekbe veszik a tejet ezeken a helyeken és hozzáérintik a kifolyócsőhöz, hát, semmi pénzért nem innék belőle.

Goo 2010.12.10. 15:02:45

Mi ebben az újdonság? Évek óta figyelem, melyik Sissy tejet hol gyártják, egyszer innen jön a szállítmány, máskor onnan. A minősége viszont mindig kiemelkedő ebben az árkategóriában.

Magyarral szerintem a legkevesebbet találkoztam. Elég sokáig volt cseh változat a piacon, aztán időnként becsúszott a német is... Hol ezzel a probléma? Ha ott a tehén olcsóbb tejet tud adni, akkor azt mondom, hajrá német bocik!

akos147 2010.12.10. 15:48:26

ezek az előrecsomagolt dobozos-zacskós izék köszönőviszonyban vannak csak a tejjel

Tolostolos 2010.12.10. 16:37:39

@phylloceras: Nézőpont kérdése mi? Érdekes felhozatal. Az okosságod h rasszista lennék, nem hinném. Inkább magyar érzelműnek mondanám magamat és nem jobbikosnak vagy rasszistának, de eltértünk a lényegtől. Nézzél körül apuci h mi folyik és miért folyik így az országban! Etetik velünk a sok szemetet. Csak az a baj tudod, sokkal több pénz folyik ki külföldre így mintha piacon vagy kisboltban vásárolod meg a téliszalámit, Unikumot és a káposztádat. Te tipikusan az az ember lennél aki még az üdülési csekkedet is külföldön költenéd el. Még jó h nem lehetséges! vajon miért nem?

cicmen (törölt) 2010.12.10. 17:06:22

@atpijkamo: Mondjuk azt nem értem, hogy a szlovák tej miért olcsóbb. Ha valaki elmagyarázná, megköszönném

Talán mert a szlovák macsekoknak nem kell?

phylloceras 2010.12.10. 17:08:16

@Tolostolos: Ha magyar érzelmű lennél, nem jelzővel illetnél embercsoportokat.
Önnek (neked)nem vagyok apuci, én tisztességesen írtam. Konkrétumokkal lehet vitázni, de "etetik velünk a szemetet"-tel nem! Én azt látom, hogy itt mindig mindenben a külföldi (nem magyar a hibás). Mi csak "kiváló" árut termelünk, amit elvárod, hogy külföldön megvegyék.
Te szerinted minden külföldi szar. Nézd ezt meg a másik oldalról is.
Mi a biztosíték arra, hogy a kisbolt tulajdonos Magyarországon költi el a pénzét?
Nincs káposztám.
Nincs üdülési csekkem, mert nem kapok a munkahelyemen, viszont egy két csillagos panziót vezetek, ahol olyan ritka a magyar ember, mint a fehér holló. Ugyanis - jogosan -külföldre is vágynak az emberek.) Az étteremben viszont sajnos nem tudok magyar alapanyagot venni!!!
Megveszem a magyar vágóhídtól a húst (számlát nem ad) és 2 nap alatt megbüdösödik, a karajon 2-3 cm-es zsírréteg van, ezt nem adom a vendégeknek, magyar hasábburgonyát nem lehet jó minőségben venni, a tejszínhabot Belgiumból hozatom, mert csak azt merem adni a kávéhoz. Egy dolgot veszek itthon: a magyar minőségi pálinkát.

protoplanetáris korong 2010.12.10. 18:25:05

Orsi, ne igyál tejet, mert büdös és egészségtelen. Az, hogy a tej élet erő egészség, csak a komcsi időkben volt divat, mára kiderült ennek az ellenkezője. De gondolom cukrot is eszel, arról is szokj le, jobban jársz.

Der Beste 2010.12.10. 20:58:48

@phylloceras: Én mindent elhiszek neked, de a bolgár tejszínhabbal már átléptél a fantasy világába.

England win The Ashes! 2010.12.11. 00:23:17

@atpijkamo: Azért, mert ott jobban lehúzzák a felvásárlók a termelőket, mint Magyarországon.

@Der Beste: Belgiumban tudtommal nem sok bolgár él. Bár ki tudja: korábban Raúl sem sűrűn játszott királykékben, oszt most mégis. :)

feketeöves chemtrail-figyelő 2010.12.11. 08:44:06

@cicmen: "Azért nem hátrány ha a származási hely egy tehén!"

De, hátrány.
1. pont: az ember emlős
2. pont: a nőstény ember a melleiből tejjel táplálja a kicsinyeit
3. pont: a tehén emlős
4. pont: a tehén a tőgyeiből tejjel táplálja a kicsinyeit
5. pont: az ősemberek voltak hülyébbek, vagy a maiak?

Tolostolos 2010.12.11. 09:50:14

@phylloceras: Elnézését az apuci kifejezésért egy kicsit elragadtattam magam! Két dolog még és végeztem a témával:

1. Ha rossz minőséget veszel (pl. húst) akkor ne onnan vegyed. Ha nem veszi tőle senki, vagy csökken a forgalma kénytelen-kelletlen lesz jobb minőséget előállítani.
2. Ha vki kimondja azt a szót h cigány, zsidó nem jelenti, hogy rasszista. Én javasolnám neked viszont, hogy olvasgassál könyveket mint pl. a talmud! hogy ne közszövegeket irogassál a rasszizmussal kapcsolatban. Ha Te magyar érzelmű lennél megoldanád h jó magyar étel kerüljön a magyar panziódba! Elég nagy szégyennek érzem, hogy egy magyar vendéglátósnál nem hazai ízekből készülnek az ételek/italok. Old meg!
A nagy külföldrejárásról meg annyit végszóban, hogy ez az egyik ok amiért nem szaporodik a magyar mert rengetegen faszságra verik el a pénzt és a hitelt (pl. plazma, olaszország,...) és gyerekre meg nem jut!! aha persze.. aztán majd 35-40évesen kipottyant egyet veszélyeztetett terhesen és még az érettségiét sem éli meg a gyermeknek. Az ilyen felfogások miatt jutottunk ide.. A parasztok is feljöttek/mentek a városba diplomáért ahelyett h dolgoznának. Lehet egyenlőségről beszélgetni de sosem volt és sosem lesz. Ezt csak azok hiszik akik bevették a demagóg liberális / demokratikus szöveget.
A lényeg ide jutottunk és ki kell belőle mászni de nem azzal fogunk ha külföldet majmoljuk vagy őket támogatjuk. Amúgy meg külföldön közel nem kapni annyi magyar árut mint itthon mindenféle külföldit. Max pálinkát meg nem romlandó árukat. További kellemes hétvégét én zártam a témát. Üdv:)

Der Beste 2010.12.11. 10:27:50

@Dr Jozef Vengloš: Belgiumot benéztem, de így sem hihetőbb a dolog :)

phylloceras 2010.12.11. 12:05:53

@Der Beste: Természetesen nem én hozom az árut, hanem nagykeren keresztül ezt a márkát veszem, mert ez vált be.
@Tolostolos: Köszönöm a válaszodat sok mindenben egyetértünk. Természetesen törekszem a magyar alapanyagok beszerzésére, de a magyar termelőknek is van mit javítaniuk. Az étlapomon 90%-ban magyaros ételek szerepelnek, nem tartok egzotikus ételkreációkat, még pizzát sem.
Minden jót!

Balogh Ádám Software 2010.12.13. 10:31:33

Nem magyar terméket kell venni, hanem helyi termékeket közvetlenül az őstermelőtől! A nemzeti protekcionizmus hülyeség. A magyar termék gyakran szarabb (pl. vegyszeresebb) és drágább, mint a külföldi, és attól, hogy itt termelik, még a termelő üzemek többsége külföldi tulajdon. Az őstermelő pár fillért lát csak belőle, a profit elmegy ugyanúgy külföldre, mint külföldi terméknél. Inkább irány a piac, ott lehet igazi magyar őstermelői árut venni, tisztességesen megfizetve a magyar őstermelőt.

uni1002 2010.12.13. 11:04:27

@helianthus: Jogosan banánozik. Nálunk is van a hétvégi piacon őstermelői banán az őstermelőknél. Csak ők termelhetik az
ősi földjükön? Nem?
Sőt narancs is és füge is kapható, ugyanott. De már a fejlesztett változat, nagy is, narancsvörös is, és nem savanyú, mint a Pelikáné...

Dorie 2010.12.13. 19:43:36

"Nem a minőségükkel van bajon, csak a magyar tejipart próbálom inkább támogatni."

Ha így akarsz tenni, inkább termelőtől vásárolj, mert különben csak a külföldi kézben lévő tejfeldolgozókat és a hipermarketeket támogatod azzal, hogy megveszed azt a tejet, amit ők ugyan annyiért vesznek mint az osztrák, cseh, szlovák stb. tejeket, csak a magyart eladják 120%-os haszonnal.:)

kaboca36 2010.12.14. 15:14:13

a legjobb ha el sem mész a multihoz, nem hiszem el hogy nincs igazi piac a közelben.

amugy sem nevezném tejnek a dobozos csodákat.

Annál még a hagyományos zacskos is jobb, de piacokon biztos van helyi termelönél készült tej és akkor már a tejfölt és túrot is ott kell megvenni ami semmivel sem drágább mint a müanyag sajt vagy tejfölnek álcázott fehér massza.

Szerintem az emberek többsége már nem is emlékszik milyen az igazi tejföl, a sajtrol nem is beszélve

uni1002 2010.12.17. 16:04:58

@kaboca36: Én emléxem, milyen az igazi termelői tej.
Isteni volt az aludttej belőle, és a családból hárman feküdtünk ételmérgezéssel egy hétig a kórházban.
Apám még infúziót is kapott, én csak piros tablettákat.
A szomszéd néni hozta a tejet, befőttes üvegben. Később derült ki, hogy igazi termelői tojásokat tartott előzőleg benne, de kiöblítette forróvízzel.
Ahogy ő mondta, "kiforrózta"...

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.20. 03:35:06

az eredeti sissy szifiliszes volt (khmm.. a moz(z)ar(t)ellától..), ez meg már egy vv sziszi.. (és pont annyira he(i)r majesty, amennyire a tuskó vv peti, vagy ki annak nézte.. :-D)

2011.03.12. 19:49:35

Manapság mikor a török termékekre is rányomják a magyar címkét, miért pont a sissy tej lenne magyar??!

amindenes.blog.hu 2016.10.30. 07:38:06

'Határon túliak kíméljenek" :D
süti beállítások módosítása