Jó, nyilván senki nem kap a szívéhez, ha arról hall, hogy a dobozos tej nem száz százalékosan tej ‒ ott az a sok tartósítószer, meg víz, meg "inkábbnemakarjuktudnimi", de az a Homár kérges szívét is megdobogtatja, ha csak 51% benne a valódi tej. A Pista által lefotózott termékről tüzetesebb vizsgálat alapján persze látni, hogy nem tej, hanem helyettesítő ital, csakhogy ezt cselesen eltitkolják. Nem arról van szó, hogy ilyesmit ne lehetne boltban árulni. Ha a márkanév alatt lenne bármilyen termékkategória, a vásárló nem lenne becsapva. Egy tejesdobozt viszont, amin ott virít a márkanév, az ember simán tejnek néz, ha a doboz kifejezetten nem állítja az ellenkezőjét. Pista levele:
A figyelmetlenség nem mentség, de ezt nagyon elnéztem. Úgy gondoltam tejet veszek, holott nincs ráírva. Csak az, hogy friss és 20,8% zsírtartalom. De apró betűvel ott áll, hogy összetevők: tej 51%. Kemény átverésnek tartom.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.01.26. 15:24:45
Rejtélyes 2011.01.26. 15:24:47
franxepe 2011.01.26. 15:26:25
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 15:26:40
Egy tej akkor látszik tejnek, ha az van ráírva, hogy tej. A narancslét se veszek tej helyett. Meg UHT "tejet" sem.
Miért inna valaki tartósítószeres tejet??? Lehet kapni igazi tejet, ami 21 napig eláll. Hány hónapig akarja tárolni? Mars utazásra viszi?
Ben47 2011.01.26. 15:34:40
Valaki más 2011.01.26. 15:52:54
r16udsz 2011.01.26. 15:54:27
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.01.26. 15:54:40
Biztoa nem az Aldiban.
Artie 2011.01.26. 15:57:39
Már az Aldiban is.:S
Meddig van még erre a faszságra derogációnk? Már rég ki kellett volna irtani, de - mint annyi mindent - a fidesz ezt is kisírta anno.:(
2011.01.26. 15:58:42
Tejet tejautomatából jobb venni, ha már tehénből nem lehet. Az sem százas, de jobb mint a dobozosak.
Jozsó_ 2011.01.26. 15:59:31
Egyébként szerintem egyik tej sem tartósítószeres. Hülyeség is lenne. Magas hőmérséklettel ölik ki belőle a baktériumokat.
Ja, és aki nem tudta a tejesdobozban tej van. Igazi. (persze nem ebben, de az átlag tejesben, meg az UHT-ban)
Érdemes utána nézni mielőtt az ember elkezd hülyeségeket szajkózni.
Dester 2011.01.26. 16:00:45
lusta 2011.01.26. 16:00:57
lukit 2011.01.26. 16:01:41
tryclops 2011.01.26. 16:02:03
kötsög tejgyárar, monjjjanak le!
guszti 2011.01.26. 16:02:46
Döncike 2011.01.26. 16:04:00
Überspannung 2011.01.26. 16:05:43
MosoMasa 2011.01.26. 16:07:22
Dr. Kix 2011.01.26. 16:07:23
Már csak nevet kellene neki adni.
Mitya Ivanov 2011.01.26. 16:08:23
grufftipunk (törölt) 2011.01.26. 16:10:35
És rohadtul nem igaz, hogy nem lehet olcsón venni minőségi, nem addíktív, nem mindenféle szarral telenyomott élelmiszereket! Ezt kitaláták a hülyéknek, hogy ne is vegyék a fáradtságot arra, hogy megnézzék két olcsóbb termék közül melyikben van, vagy nincs mondjuk aszpartám!
Az a hülye, aki nem bírja elolvasni! És M.O.-on elég sok hülye van! Meg is érdemli mind! Legalább kevesebb hülye lesz.. csak az a baj, hogy ezek a szerek úgy vannak kitalálva, hogy lassan pusztítsák el a szervezetet, előbb a májad, veséd mondja fel a szolgálatot, egy kis cukorbetegség, hogy a gyógyszeripar is leránthassa a magáét. A kórházakról már nem is beszélve!
Nem mozognak az emberek, hájas disznó mind, a tévé előtt pusztulnak, aztán csodálkoztok, hogy baj van!
Az evolúció új formáját értük el, az emberiség mesterséges eszközökkel saját magát kontrollálja, kitenyészti a sok álművelt proli gondolkodású, pénzközpontú egyedet, akiket könnyen le tud szadálni az adalékokkal, így 35-45-55 évesen elpusztulsz egy szívrohamtól.
ÉBRESZTŐ!
z003 2011.01.26. 16:11:58
Ami miatt aggódok az a "növényi zsír", gyanítom jó adag transzzsírral.
Gyárfás 2011.01.26. 16:13:54
Egyszer benéztem, nagyon nagyon rossz volt.
Azóta figyelek...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2011.01.26. 16:15:26
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 16:17:42
digger 2011.01.26. 16:17:50
bgp 2011.01.26. 16:19:33
Szerintem olvasni (vagy írni) tudni kell. Sehol nincs 20,8 ráírva.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 16:19:43
nick066 2011.01.26. 16:20:08
A házi körülmények között előállított változata az iró. Évezredek óta isszák az emberek, nem borították ki semelyik értelmes kulturában (az elmult 40-50 évet kivéve persze) Manapság a tej gépi ultraszűrése után maradó vizesebb részt nevezik ennek.
Lényegesen kisebb a fehérjetartalma mint a tejnek, tej(fehérjére)re allergiásoknak, csememőknek szoptatás után tejre való átálláskor kifejezetten jót tesz.
Bruno 2011.01.26. 16:21:49
Csak előre magyar árú. Ezért nem veszek semmi olyat amin rajta van ez a "kiváló" jel,
z003 2011.01.26. 16:21:55
Ha pedig leszűrik a savófehérjét akkor bezzeg ezreket tud fizetni a nép érte mint sport tápkieg.
Nem értem én....
bélabú 2011.01.26. 16:22:50
www.patikamagazin.hu/cikk/index/13941
Terézágyú 2011.01.26. 16:23:20
"51% tej % 49 % premeát (édes tejsavó) teljesen korrekt ital."
Így van. Tehát semmiképen nem méreg, nem ártalmas stb. Azért ezt jó tudni, mielőtt hű de megijedünk.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 16:24:50
jól szóltál, Testvér!
egyébként nem értem, hogy miért nem vesznek az emberek gazdaságból tejet. 200 forint literje, teljesen átlagos ár... és ennek tej íze van, ellenőrizhető a származás, stb. Nálunk hetente 2x jön a tejeskocsi, te(l)jesen működik a dolog. De igazad van! Aki hülye és nem veszi észre magát, az úgyis előbb utóbb megmakkan...
z003 2011.01.26. 16:25:10
nénike · http://mandiner.hu 2011.01.26. 16:25:23
mandiner.blog.hu/2009/09/22/csaladi_ital_az
bélabú 2011.01.26. 16:26:54
molnar.krav.daniel 2011.01.26. 16:27:56
z003 2011.01.26. 16:28:30
Aki egyszer belefut egy tőgygyulladásos házitejbe annak örök élmény lesz. Pont úgy mint a megkeseredett UHT tej.
O_L_I 2011.01.26. 16:29:01
nick066 2011.01.26. 16:29:18
..de még csak nem is vizet, hanem tejet (+ még némi tejszínt is a cimke szerint)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 16:29:25
Zantrac.
Lehet, hogy enyhe refluxod van. Orvoshoz kell menni vele, mert hosszú távon rákot okozhat. A gyomorsav visszaáramlik a nyelőcsőbe, azt nem erre tervezték, és a sav kimarja. Nagyon jó gyógyszerek vannak rá, műtéttel is gyógyítható.
Secnir 2011.01.26. 16:30:07
a posztolónak is vannak értelemzési gondjai. a dobozon ugyanis csak 2.8% szerepel. süni, intézkedj.
amúgy meg a Naszálytej gyártja és kifejezetten TEJként árusítja. tehát simán el tudom képzelni, hogy a boltos megnézte a weboldalon, tej, ok, megrendelem. megjött, számlán tej, ok. kirakta.
süni, indulhatsz.
www.naszalytej.hu/index.php?pg=menu_12
"Megfelelő hűtés mellett akár 3 hétig megtartja telt, friss ízét , jó minőségét.
Puszta friss dobozos termékünket csökkentett fehérjetartalommal, ám cserébe nagyon kedvező árral hozzuk forgalomba. Élvezeti értéke megegyezik a tejével!"
broáf
bastian 2011.01.26. 16:30:20
A tej ugyanis nem romlik meg. Ha kint hagyod egy üvegben hűtés nélkül, akkor előbb megsavanyodik, aztán aludttej lesz belőle, ami tökéletesen fogyasztható és finom, ha pedig felforraljuk, akkor túró lesz belőle, ami szintén tökéletes élelmiszer.
Kipróbáltam többféle mai "tejet", nem lett belőle aludttej, hanem szó szerint "megrohadt" és egy zavaros trutyi lett belőle, amit lehetetlen fogyasztani.
Szerintem a mai "tejeket" tejporból készítik, mert így sokkal olcsóbb a tárolása, viszont az utólagos vízzel feloldás és zsiradék hozzáadás már nem azt a természetes elegyet alkotja, ami meg tudna "aludni", ráadásul kiölik belőle azokat a hasznos baktériumokat, amik a folyamatot létrehozzák...
ellenséges békaember 2011.01.26. 16:30:26
Művelődjetek :)
pepin_nymburk 2011.01.26. 16:31:08
A 21 napos eltarthatóságú tejet ESL technológiával hőkezelik, ami az UHT gépsorokon véghezvihető, csak rövidebb ideig tartják 130 celsius fok felett, mint az UHT-tejnél, ergo a fehérjék kevésbé károsodnak
elwood 2011.01.26. 16:31:45
Secnir 2011.01.26. 16:32:02
"egyébként nem értem, hogy miért nem vesznek az emberek gazdaságból tejet. 200 forint literje, "
190. nálunk.
2011.01.26. 16:32:13
windermere · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.01.26. 16:32:35
Legközelebb odafigyelek (a vicc az, hogy az ára se volt gyanús, 200 ft felett volt).
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2011.01.26. 16:32:36
tryclops 2011.01.26. 16:32:39
immobull 2011.01.26. 16:34:14
Döncike 2011.01.26. 16:35:40
elwood 2011.01.26. 16:35:59
hol van a negyedik kerületben gazdaság ?
pasztőrözik is ?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 16:37:39
Murderface 2011.01.26. 16:37:44
Gixx 2011.01.26. 16:37:53
Egyszer töltöttem egy bögrével és nemhogy meginni, de megkóstólni is alig tudtam. A szaga borzalmas volt, az első kortyot azonnal kiköptem a többit kiöntöttem.
Nem tudom, hogy az mi, de az általam ismert `élő tehénből fejt` tejjel biztos, hogy semmilyen rokonságban nem áll.
Egyébként miért van az, hogy a mai bolti dobozos/zacskós tejekből nem lehet aludt tejet csinálni?
nick066 2011.01.26. 16:38:21
Én pl. nem szeretem a házi tejet (kb. a hányinger kerülgetne, ha meg kéne innom azt a tehénszagú zsiros valamit)
pepin_nymburk 2011.01.26. 16:39:01
Pittykapitány 2011.01.26. 16:39:13
z003 2011.01.26. 16:39:21
A tejporgyártás nagyon magas energiaigényű. Nem párologtatják el feleségesen a vizet csak azért, hogy utána visszategyék.
A tej azért rohad be, mert a magad hőfokú pasztőrözés nem csak a patogénekkel számol le hanem a tejsavbaktériumokkal is. Ha mégis maradna túlélő, az legtöbbször valami rohasztó baci lesz ami a fehérjéket bontja. Onnan a keserű íz.
Tehát nem a tej más, csak a technológia.
A régi zacskós tejek 2-3 nap múlva savanyodtak. A mostaniak rohadnak.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.26. 16:39:34
Hiába na, jönnek a kínaiak.
bélabú 2011.01.26. 16:40:42
Tényleg ennyire nem akarod érteni?
pepin_nymburk 2011.01.26. 16:40:50
nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2011.01.26. 16:40:59
Ausztriában nem ismerik a 2,8%-os tejet, vagy 1,5 vagy 3,5. Utóbbi átszámítva a mostani magas € árfolyammal is olcsóbb, mint itthon a 2.8%. Ja, és tej íze van.
bélabú 2011.01.26. 16:41:57
z003 2011.01.26. 16:43:45
Van ott olyan csíraszám, hogy ajjaj.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 16:46:07
ez olyan "házi tej", ami nálunk kapható, amit folyamatosan ellenőriznek, megnéztem a gazdaságot, ahonnan származik és ezt valahogy úgy csírátlanítják, hogy rögtön fejés után pár másodperccel lehűtik. És a tehenek is jó körülmények közt, nem egymás hegyén hátán senyvednek. Szerintem szar hozzáállás, ha mindent fikázunk. Én inkább bízom ebben, mint az ipari szarokban, ahol ráadásul embertelen, azaz állattalan körülmények közt tartják szegény teheneket. Ezt már csak erkölcsileg sem támogatom. Egyébként mielőtt beleiszom a tejbe, mindig "szagmintát" veszek róla, mert én is kortyoltam már bele nagyon rossz ízű romlott tejbe... örök élmény volt, ahogy mondod! :D Meg egyébként is, tudjátok ti, hogy mennyibe kerül a szar csomagolóanyag előállítása? És azt is te fizeted meg! Itt meg viszem az újra használható üveget és kész. Amúgy meg ha bármi gyanús, fel kell forralni, ahogy őseink is tették.. és tudomásom szerint eddig senki nem halt még meg tejmérgezésben házi tejtől, pedig az emberiség történetében több házi tejet megittak már, mint futószalagosat... le kéne már cuppanni a fogyasztói-társadalmi attitűdről az emberiségnek. Ja, persze nehogy már plusz energiát kelljen befektetni abba, hogy jó és egészséges dolgokat szerezz be! Ott van a műcsöcs (hipermarketnek hívják), megnyomsz egy gombot, oszt folyik a cefre... oszt akkor mi lesz, ha nem fog folyni, mer nem lesz? Éhen döglötök?
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 16:47:15
keresd meg, hogy hol van, ha nincs, biztos van tejeskocsi, vagy menj be a lehelre, ott tuti van...
pepin_nymburk 2011.01.26. 16:47:44
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 16:50:47
Döncike 2011.01.26. 16:51:38
_blue 2011.01.26. 16:53:25
zozo6296 2011.01.26. 16:57:11
nick066 2011.01.26. 16:57:35
Ez jó :-) Képzeld csak, a Pasteur-intézetből vett Bacillus Anthracis, Clostridium Botulinum, Escherichia Coli, Staphylococcus Aureus, stb mintáinkat lefagyasztva kapjuk.
Kifejezetten szeretik a hideget, úgy szinte örökéletűek.
Döncike 2011.01.26. 16:59:24
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:01:59
gondolom nem lenne a gazdaságnak Európai Uniós és magyar ipari tanúsítványa, ha nem működne az eljárás. Ha meg parázol, forralj! Ja, hogy a városi embereknek szar az immunrendszere? Én évek óta nem voltam még csak náthás se, persze itt az erdő szélén fényévekkel jobb élni, mint egy büdös, rohadó városban. De hát mindenki a maga szerencséjének a kovácsa...
Be vagytok paráztatva rendesen, ez látszik, semmi más! Nembaj, nézzél még jó sok tv híradót, mert az jó! :DDD
nick066 2011.01.26. 17:04:12
zsibvasar · http://www.zsibvasar.hu 2011.01.26. 17:04:32
BÁNYAI 2011.01.26. 17:06:05
elwood 2011.01.26. 17:06:07
Gixx 2011.01.26. 17:08:42
KolompárRómeó 2011.01.26. 17:09:30
lolperec 2011.01.26. 17:10:27
NewWay 2011.01.26. 17:11:04
"Örvendek, hogy még mindig a 2,8%-as az "etalon"."
Nagyon helyes, hogy van 2,8%-os tej. Mivel az EU-ban máshol nem divat a 2,8%, így a 2,8%-os tej nagy biztonsággal magyar tej.
Kivéve a csalókat, ld. poszt :-(
NewWay 2011.01.26. 17:12:26
"Semmi átverést nem látok, a TEJ szó nem szerepel rajta, ergo nem az."
Aha. Azért van pontosan olyan dobozban, mint a tej, mert nem átverés.
Szerintem meg pont átverés, ahogy látszik is: arra számítanak, hogy az emberek véletlenül berakják a kosárba (gondolom az ára miatt).
BGy · http://babosi.blog.hu 2011.01.26. 17:17:28
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:17:49
igen, ez pasztőrőzött, de nem ultrapasztőrőzött
"a pasztőrözést eredetileg azért vezették be, mert a tehenek között megjelent TBC az emberi számára is veszélyt jelentett. A pasztőrözés során a tejet 38másodpercig 76 fokon hőkezelik, majd lehűtik. A pasztőrözés funkciója, hogy a tejben a nem kívánatos mikroorganizmusok, baktériumok számát lecsökkentse, és ez által tartósítsa a tejet. Ez a fajta, viszonylag kíméletes hőkezelés Pasteur erre vonatkozó kutatása miatt kapta a pasztőrözés nevet."
2011.01.26. 17:18:21
A posztoló elnézte, még nem látott ilyet, sajnálom, legközelebb jobban figyel, de ez baromira nem újdonság, hogy most itt hüledezzünk felette.
pacus 2011.01.26. 17:18:33
Permeátum: a tiszta víz, mely a membránon átjutva nyomását vesztve, spirál alakban a központi csövön összegyűlve, szabad kifolyással távozik a tartályba, vagy a felszerelt csapon keresztül kiengedjük.
tehát semmi köze a tejhez.Be kell írni a keresőbe azt hogy permeátum és kijön a válasz.Ha tejet akarok venni akkor nem mást akrok kapni.Pont ma voltam a piacon Hunyadi csarnok tejet kértem ezt kaptam.
Nem emeli a "magyar termék" nimbuszát.
Megint tanultam.
soproni1 2011.01.26. 17:24:15
Szabó Mátyás tinédzser kedvenc időtöltését meg "matyizásnak" nevezték el.
elwood 2011.01.26. 17:24:47
úgy rémlett forralást javasolnak felhasználás előtt, de megnézem legközelebb hátha pasztőrözött
MosoMasa 2011.01.26. 17:27:57
Szűrővel a tejből a baktériumokat nem lehet elválasztani a tejtől. a biológus ismerősöd is jobb lenne, ha nem beszélne blődségeket.
szbszig 2011.01.26. 17:28:38
MosoMasa 2011.01.26. 17:29:31
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.01.26. 17:29:39
160, én nyertem. ja, és házhoz hozzák.
ekkerjoz 2011.01.26. 17:31:10
baliquez 2011.01.26. 17:31:44
MosoMasa 2011.01.26. 17:33:45
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:36:06
Az itteni tejszállító Merész Sándor csomádi tehenészetéből hozza a tejet. Nézz körül a neten, csak jót hallani róla és én is csak jót tudok mondanni az áruiról. Ha meg valaki parázik, most mondjam mégeccer, hogy forralja fel a tejet?
aki ezzel a csíra dologgal jön, az nem normális szerintem
Shinjuku 2011.01.26. 17:37:24
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:38:27
a húsevés meg a ragadozó állatoknak, ami viszont igaz.
az emberiség világszerte évezredek óta iszik tejet és nemhogy kipusztult volna, de baszki egyre többen vagyunk! :D
milyen allergia? én napi egy liter tejterméket biztosan megiszom és nemhogy allergiás nem vagyok, de mint mondtam, még egy kurva náthát se bírok összeszedni...
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.26. 17:38:33
Vállfás Gyuszi 2011.01.26. 17:43:56
freemind93 2011.01.26. 17:44:00
erositsetek meg, a tejgazdasagok is pasztorozik a tejet, ugye?
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 17:46:17
Tartósítószert nem használnak,vegyszert sem,szinezéket sem.Ha iszom a kockatejet,2 deci után futás a klotyóra.Ennek a tejnek lelke van,és 1 cm tejszín összegyűlve a tetején.Több esetben megittam nyáron,mire hazaértem a piacról,és nem csinált problémát.
No most akkor hogy is??
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:50:36
ugyanez a csomádi tej is!
egyébként tényleg nem értem egyesek értelmi képességeit! Ha nem bíznak a tejben, akkor FORRALJÁK FEL!!! ennél nagyobb betűvel sajnos nem lehet kiírni...
nekem gyerekkoromban anyám még a zacskós pasztőrözött tejet is felforralta.
Mitya Ivanov 2011.01.26. 17:52:09
Talcidot szedek, de inkább kefír, vagy zsíros tej
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:52:18
freemind93 2011.01.26. 17:52:50
te egy kemiai eljarasol beszelsz, raadasul mas viszonylatban.
a permeátum is a tehénből jön, most akkor tej e?
TH 2011.01.26. 17:54:17
Zb74 2011.01.26. 17:56:24
Fogalmam sincs, de nem is tudok róla, hogy léteznék ilyesmi. Az általad említett UHT tejet tartós tejnek nevezzük ugyan, de nem azért, mert tartósítószeres.
Ahogy látom, vannak itt nálam képzettebb emberek is, majd kijavítanak, ha hülyeséget írok.
Én mindenesetre úgy tudom, hogy ugyan a nyers tej a legteljesebb táplálkozástani szempontból, viszont tartalmazhat emberre is veszélyes kórokozókat. Ennek az esélyét rendszeres állat-egészségügyi vizsgálatokkal sem lehet nullára csökkenteni. Ezért aki házi tejet vesz, annak is ajánlatos felforralnia. Vannak persze hetvenkedők, mint Earthlink, akik szerint ilyesmit csak a "parázók" csinálnak, de az az igazság, hogy a nyers tejtől igen súlyos betegséget is lehet kapni; még ha ez nem is gyakori eset. Sajnos, nemrégiben is volt ilyenre példa Győrben, ahol "pléhtehénből" több helyen is lehet venni nyers tejet, és úgy látszik, nem mindenki forralja fel.
A pasztőrözés is hőkezelés, csak épp ellenőrzött keretek között, erre a célra kifejlesztett berendezések alkalmazásával történik. Pillanatpasztőrözésnél pl. a tejet 72-77 fokosra hevítik, és 15-38 másodpercig ezen a hőmérsékleten tartják (országonként némileg eltérőek az előírások). Aztán lehűtik, és a továbbiakban hűtve szállítják és tárolják. Az így hőkezelt tej többnyire jó ízű, és hűtőben néhány napig eltartható.
Az UHT pasztőrözés során legalább 135 fokosra hevítik a tejet, és néhány másodpercig tartják ott. Ezek után - megfelelő csomagolásban, kibontásig - hűtés nélkül is tárolható, hónapokig. Ezért hívjuk tartós tejnek. Hátránya, hogy ez a módszer már az ízre is hatással van, ezért érezzük műízűnek. További hátránya, hogy egyes vitaminok - különösen a folsav - mennyisége jelentősen csökken.
"Lehet kapni igazi tejet, ami 21 napig eláll."
Ez az ESL-technológiával kezelt tej. Ma már eléggé elterjedt idehaza. Ez is hőkezelt, de alacsonyabb hőmérsékleten, mint az UHT tejek, ezért jobb ízű. Emellett valamilyen mikrobiális szűrésen is átesik a tej, ezért tovább el lehet tartani, mint a simán pasztőrözött tejet. Viszont utóbbihoz hasonlóan - és az UHT tejjel ellentétben - állandó hűtést igényel a szállítás és a tárolás során, bontatlan csomagolásban is.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:58:14
Mindenesetre amit ezek árulnak, nagyon finom. A tejfölük a boltihoz képest fényévekre van persze pozitív értelemben, ugyanígy a túró is. Kiváló minőség, a bolti árnál nem drágábban, sőt, inkább olcsóbban.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 17:59:55
te értelmi fogyatékos vagy, ne haragudj? legalább 3x írtam, hogy aki fél, forralja fel!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 18:00:00
vannak kisebb,eldugodtabb helyek ahova nem jut el a tejeskocsi
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.26. 18:00:06
z0ty 2011.01.26. 18:03:03
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.26. 18:03:26
Az a poén, hogy anno volt iskolában olyan osztálytársam, aki csak az UHT tejet itta, mert szerinte az volt édes. Neki az édes íz a tejben az ultrapasztőrözött tej, normális embernek amúgy rossz mellékíze volt...
TH 2011.01.26. 18:05:39
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.26. 18:06:10
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:06:30
Allergiát viszont gyorsan okozhat.
Mutassatok egy macskát,amelyik megissza a tejet.
Mert az meg nem macska :-))))
Na most lehet engem hülyézni.
mizie 2011.01.26. 18:07:05
Nálunk a macska kajájának kilója 1500 Ft. Képzelhetitek hogy mit vesztek meg amikor ilyen áron vásároltok "felvágottakat".
Na nem azt mondom hogy drága szarokat kell venni, de itthon is megvan a lehetőség arra, hogy max 10-20%-al többért rendes élelmiszert rakjál be a szádba.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:07:14
nyilván igen. ez sajnálatos dolog, de biztos van a közelben olyan hely, ahova eljut, nem? Nekem is 5 kilométer innen. Mondjuk ahol lakom, ott bolt sincs. Sőt, még közvilágítás se, mégis életben vagyok, mert elmegyek érte. ;)
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:09:00
végre egy értelmes hozzászólás :)
I agree! :)
Athos 2011.01.26. 18:11:00
Csak az ostobák dőlnek be ennek. Meg is érdemlik.
TH 2011.01.26. 18:12:48
bolti tej: nem használnak sem tartósítószert, sem színezéket, sem vegyszert.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:14:50
vagy akár nem is kerül többe!
Arról már nem is beszélek, hogy vajon hány embernek jut eszébe, hogy mondjuk legyen annyira fontos a saját és családja élete, hogy életmódot váltson és mondjuk ne egy cég full-time rabszolgája legyen, hanem mondjuk olyan helyre költözik, ahol mondjuk magának is meg tud termelni ezt-azt... zöldséget, gyümölcsöt, tojást... ad abszurdum 3 kecskét is lehet tartani.
Persze aki a városi létet választja meg a látszólagos kényelmet, az előbb-utóbb megtapasztalja, hogy rámegy az egészsége és aztán előbb-utóbb mindene...
Zb74 2011.01.26. 18:15:02
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 18:16:56
az is teny, a Te altalad emlitett napi mennyiseg nekem 2-3 hetre eleg, szoval engem annyira nem erint
/amugy ironia lett volna, nagyobb varosokban, a napi rohanas mellett nem sokan fognak kulon "friss" tejre vadaszni es mondjuk pluszban eltujazni a Lehelre/
felenk ilyen muanyag flakkonban aruljak, nekem megfelel
TH 2011.01.26. 18:17:30
És király, ha mindenki falura költözik, de akkor akkorák lesznek azok a falvak, mint egy-egy város. És megszűnik az ipar, hiszen senki nem fog hülye cégek full-time rabszolgájaként dolgozni...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 18:18:25
es ezt komolyan gondolod, hogy ez csak valasztas kerdese?
en is nagyon szivesen kikoltoznek egy farmra csak nincs ra eppen 500 ezer dollarom
TH 2011.01.26. 18:19:28
nadiposzata 2011.01.26. 18:21:07
A csarnokból szoktam hozni tejet a pasimnak. Na annak van a tetején tejszín/tejföl, meg is alszik a félliterecske egy hétre.
Szerencsére ezek engem nem érintenek, köszönő viszonyban sem vagyok a tejtermékekkel.
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:22:32
TH 2011.01.26. 18:23:44
1) a többség nem "fosik" tőle.
2) kíváncsi vagyok, hogy ha nem tudnád, melyik tej melyik, és mindkettőből innád, akkor is bekövetkezne-e a fenti hatás...
dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2011.01.26. 18:24:36
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:26:00
3-4 napig hűtőben eláll, a gonosz bacikat meg likvidálom a forralás művészete által, ha úgy látom szükségét. Egyébként már egy jó ideje ezt iszom és eddig még csak egy kósza fosás se kapott el tőle. Pedig nem forralom. ha meg elkap, akkor rábasztam. és azután biztos felforralom majd. ha meg beledöglök, akkor ez van, utána már nem fogom sajnálni! :D
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:28:47
pocloc 2011.01.26. 18:33:21
TH 2011.01.26. 18:33:31
ez kész. :)))
Miroslav 2011.01.26. 18:34:23
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:35:09
én 4,5 milláért vettem az erdő szélén, a Dunakanyarban, az ország egyik legszebb helyén 1400 nm kertet tele gyümölcsfával 3 szőlőlugassal, házzal, másfél millát költöttem a felújításra (6 millánál tartunk). És ez a hely és méret már bőven elég arra, hogy minigazdálkodást csináljak.
És igen, ez csak választás kérdése. Hogy te hogyan döntesz az életedről. Vagy hagyod, hogy mások döntsenek helyetted. Mit adsz fel miért, illetve, hogy mennyire vagy a fogyasztói-rabszolga társadalomba beleágyazódva.
ad3423324 2011.01.26. 18:35:54
tundrazuzmo (törölt) 2011.01.26. 18:36:59
- Ha tejelsz, akkor jó.
- Ha nem tejelsz, akkor a Puszta lét sodrod veszélybe!
:)
TH 2011.01.26. 18:38:23
TH 2011.01.26. 18:39:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 18:42:28
es akkor@Earthlink: ugye sokaknak van csaladja es akkor be kell jarni a varosba dolgozni, iskolaba, hazajarni
ez legalabb 2 db kocsi fenntartasa es akkor meg olyan helyorl beszletem, ahol van a kornyeken nagyobb varos mint a Te eseted
mondjuik ha egy atlag csalad 2 gyerekkel 2 szobas panelben el kocsit sincs penzuk fenntartani a varosban meloznak, honaprol honapra elnek, azok nem tudnak a friss tej vegett kikioltozni, meg ha a lakas arabol esetleg ki is jonne egy hazacska
es hanyan vannak akiknek egyaltalan meg lakasuk sincs...
de ez nem tejkerdes
amugy nem hiszem hogy ihatatlan lenne ez a reggeli ital, de en is inkabb tejet veszek, pasztorozottet a boltbol
TH 2011.01.26. 18:44:43
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:46:33
például itthon dolgozom (amúgy ha kell, mindössze 60 perc alatt beérek Pestre.
Ja mondjuk olyan a szakmám, amit itthon is tudok csinálni és még jól is keresek vele. (Tanujj tinó, ökör lesz belőled!!!)
Másrészt a kutyáimmal járom az erdőt, gyönyörködök a szépségben, télen-nyáron. Akkor szoktam még olvasni, tavasztól őszig van munka a kertben is. Meglátogatnak a városban elcsigázott barátaim. Igaz, hogy nem luxusházam van, de nekem nem is kell több, aki többet akar, fizesse meg az árát és igyon kockatejet! Én ezt választottam. Az ÉLETET és nem azt a rohadék gázkamrát, amiben sajnos én is 15 évig éltem és Budapestnek hívják.
Egyébként igenis egészségesebben lehet itt élni és nem BEZZEG BEZZEG, ezt csak te gondolod, hogy BEZZEG. A döntés lehetősége a te kezedben is ott van és te döntöd el,hogy milyen értékrend szerint éled az életed. Persze vannak lemondások is, ki mondta, hogy nincs? Egy bizonyos fokig "kényelmetlenebb" az élet itt, mint egy lakásban bent a kaptárban, ahol a műcsöcsből jön a nafta, mert itt csinálni is kell valamit azért, hogy életben maradj. Pl. befűteni mindennap télen, stb. De mondom, ez csupán választás és értékrend kérdése. És én nem meggyőzni akarok senkit, mindenki úgy bassza el az életét, ahogy akarja, csupán arról beszélek, hogy van alternatíva. Ja és még egy dolog, hogy ezen a helyen nincsenek olyan dolgok, amik szétstresszelnének, így máris sokkal egészségesebbnek érzem magam!:)
Ha mindenki falura és vidékre költözne? Természetesen erről nincs szó, meg ha így is lenne, akkor se mennének az emberek egy helyre. Egyébként jöttök ti még vidékre majd fosztogatni, ha elfogy az olaj, összedől a gazdaság, stb... akkor mi a faszt fogsz enni, inni és mivel fogsz fűteni, barátom, ha nem viszi majd el a teherautó a boltba a kockatejet meg a friss döghúst? Jöttök ti még az én utcámba, bár remélem, nem túl hamar...
LittleBear 2011.01.26. 18:47:46
isssti 2011.01.26. 18:49:22
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:50:22
Megvettem az oltót+ megvettem a tejet.
Beoltottam a szaktanács szerint,Másnap semmi...harmadnap semmi....negyednap ollyan büdös lett reggelre a konyhában,mint az állat.Jól le is csesztem a macskát.
Ennyit az oltható , altatható tejről,az oltóanyagról,meg a tejipari termékekről.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:51:23
blue moon 2011.01.26. 18:52:07
Egyszerűen csak egy korszerű technológiával tartósított tej.
Nem termelő vagyok, csupán fogyasztó.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:54:48
amit ajánlok neked, az a tibeti kefírgomba. 24 óra alatt kész a kefíred és isteni, űber atom finom. Ja persze házi tejből. kockatejből egyszerűen nem lesz OLYAN. Ráadásul szaporodik a kis fehér gombácska és adhatsz belőle a barátaidnak is.
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:54:49
Súlyos,rugalmas,illatos göbök,nem az a pergő, megszikkadt, egyhetes krumplipüré jellegű,állagú,és kinézetű rettenet.
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 18:57:29
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 18:58:42
nézd, én nem akarom megmenteni a világot, mert nem érzem ezt feladatomnak, de akit inspirál ez az élet, azt meg lehet tenni. Én nem vágyom panelbe, nekem nem modell a 4 szoba 4 kerék 2 gyerek vagy hogy a faszomba mondta a zorbán annó. Sajnálom a lúzereket, de egyedül maguk tehetnek a lúzerségükről és ha akarnának, akkor simán lehetne jobb is az életük. Aki nem lát ki az odújából, azt nagyon sajnálom.
Az én anyám mélynyomorból származik egy istenhátamögötti kis zsákfaluból, 3 diplomát szerzett és tisztességesen felnevelt. Szóval nekem nem mondja senki...
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:00:01
TH 2011.01.26. 19:00:07
qwertzu 2011.01.26. 19:00:14
Volt ilyenem de nekem sok volt vele a meló inkább veszem a bolti kefírt.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:01:39
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:03:56
TH 2011.01.26. 19:05:07
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:09:23
TH 2011.01.26. 19:11:10
Az emberek különböznek. Ráadásul nem mindenki akar SOKÁIG élni, tehát lehet, hogy az egészség sem top prioritás mindenki számára.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 19:11:41
De.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:12:15
TH 2011.01.26. 19:13:14
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:14:20
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 19:15:53
Fogalmam sincs, de nem is tudok róla, hogy léteznék ilyesmi. Az általad említett UHT tejet tartós tejnek nevezzük ugyan, de nem azért, mert tartósítószeres.<<
Én ugyan nem mondtam, hogy az UHT "tejben" tartósítószer lenne. Csak nem tekintem tejnek, aminek nincs tej íze. Te attól még ihatod.
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 19:16:48
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 19:18:35
ePtOn · http://www.facebook.com/autohifibolt 2011.01.26. 19:18:44
TH 2011.01.26. 19:19:03
ebből gondolta Zb74, hogy azt mondtad, hogy az UHT tejben tartósítószer lenne, mert azt írtad. De én sem iszom, egyszerűen a szar íze miatt.
Bruno 2011.01.26. 19:19:49
Ha ennyire jónak találod,akkor ne igyálmást soha életedbe. Én részemről maradok a tejnél, akkor is ha az mondjuk szlovák.
TH 2011.01.26. 19:20:08
Nekem nincs ellenemre a hosszú élet. :D
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:20:11
én csak egy alternatívát ajánlok a sok közül és elmondom, hogy a saját tapasztalatom szerint miért jobb, egy ilyen helyen élni és kicsit jobban öngondoskodni, mint egy droid életben, ahol van napi 8 óra meló vagy 10 aztán tv nézés aztán alvás. néha valami kikapcsi. MIvel én is csináltam mindkettöt. És nem véletlen vagyok most itt (ez ráadásul az erdő széle, külterület, tényleg, még közvilágítás sincs, de egy csoda a hely). besokalltam a várostól, a stressztől és a műanyag élettől, a céltalan bulizásoktól, stb. Bár mondjuk nem mondhatnám, hogy az életem és a szakmám átlagos lenne, de amit csinálok, azt itthonról is tudom nagy részben csinálni. Amelyik részét meg nem tudom, amiatt bemegyek a városba. (ha kell, akár minden nap is be tudok menni, mivel tömegközlekedéssel is 60 perc a nyugati)
egyébként bocs mindenkitől,hogy elmentünk OFF-ba. :)
Így utólag bocs mindenkitől
málenykij robot 2011.01.26. 19:23:13
Valamikor dolgoztam a tejiparban.
A tejszállító kocsi csak hetente egyszer jött max. 2X hetente.A tejből túró és t.rudi készült.
Magyarországon a tej,: tejporból és vízből áll, párszor javítottam a szivattyúkat.
A fenti képen szerintem egy tizedes vessző hiányzik a két szám százalékos arányának jelölésekor.
Tejet még szállítanak, de inkább sajt,joghurt és tejföl készítőknek.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:23:24
a hosszú életről csak annyit, hogy itt a szomszéd bácsi kb 80 éves, folyamatosan gondozza a kertjét Ő MAGA, na jó, az ásáshoz hív embert, kiváló egészségnek örvend és a kertje is úgy néz ki, ahogy ő maga: nagyon rendben van és tele van gyümölccsel meg mindennel, rengeteg virággal stb.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 19:26:15
Ezt továbbra sem tudom. A kezdő cikket olvsad el, abban írták.
És csak nem szeretem az UHT "tejet".
Semmilyen valótlant nem állítottam.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:26:15
egyébként sem hinnék egy CÉGnek, aki valamit, akármit rávakar a dobozra. ha nem egy korrupt világban élnénk, akkor még lehet, hogy el is hinném...
Skj Joe 2011.01.26. 19:30:16
Arra vmi tejes ital, vagy mi volt ráírva.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:31:56
"Férfi: Azt hiszem, azt mondta, boldogok a sajtkészítők.
Gregory felesége: Miért emeli ki a sajtkészítőket?
Gregory: Nyilván nem szó szerint kell érteni, ugyanúgy vonatkozik bármely tejipari termék készítőire."
hoppá, most értemet nyert ez a filmidézet számomra. Tehát a sajtkészítők azért boldogok, mert ők igazi tejből csinálhatnak sajtot!!! :DDD
Ahogy ezt már Krisztus urunk is megmondta vala!!! :DDDD
johevi 2011.01.26. 19:40:21
Dr. Körömlakk ® 2011.01.26. 19:43:40
Dr. Körömlakk ® 2011.01.26. 19:45:17
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:46:51
ja, aha! :D
virágos a lelke és gyümölcsözőek a cselekdetei! ;)
egy maréknyi dollár 2011.01.26. 19:47:12
Bocs, nem akarom különösebben zrikálni;10 éve magam is hazavittem a Frissfölt, azóta jobban megnézem a feliratokat.
Vigasztalásul hadd tájékoztassam, hogy a "rendes" bolti tej 90-92%-a víz, a többi szárazanyag.A Pusztafrissnél is hasonló az összetétel,bár a tejzsír egy részét növényi zsírral helyettesítették, a dobozon levő felirat szerint.
Nem tudom, milyen lehet az íze.
kovácske 2011.01.26. 19:47:44
a hús meg az oroszlánnak való. ja és a növények meg a juhoknak. a,aaaa víz a halaknak, a levegő meg a növényeknek. ezekről mind le kell mondani egy embernek, ha igazi Ember akar lenni.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:48:49
ne is akarjuk megtudni! :D
bennem meg az a kérdés merült fel, hogy vajon a tejpor, azaz a szárazanyag... na az miből van? ez nagyon érdekelne... tudtok erről valamit?
kovácske 2011.01.26. 19:51:19
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:52:57
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 19:54:19
illetve múúúúhaha
kovácske 2011.01.26. 19:54:49
:)
boróka. 2011.01.26. 19:59:01
Megmondanád, hogy hol van ez a falu az erdő szélén? Határozottan tetszik, aMIT ÍRSZ. kÖSZI
kovácske 2011.01.26. 20:01:03
egyébként a legbosszantóbb (tejjel kapcsolatban), ha valaki szereti a tejet, de egyszercsak azt veszi észre, hogy nem bírja megemészteni.
valami cikk múltkor azt írta, h a tej emésztéséhez szükséges enzim egy csomó embernél (mármint abból a 2-10% emberből, aki nem bírja a tejet) akkor szűnik meg termelődni a szervezetben, amikor pár évig nem fogyaszt tejet valaki. aztán van aki úgy marad, és később hiába inna szívesen egy jó kakaót. láttam már két embert is, aki emiatt teljesen kiakadt. mondjuk nekik még ott van a laktózmentes, meg szója, stb -tej.
Dr.Betépett felhasználó 2011.01.26. 20:03:36
A bika mijét zabájja le jolinéninek?
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:04:29
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:06:26
igen :)
ez Nagymaros külterületi része. Érdemes itt körülnézni, mert tényleg fillérekért lehet ingatlanokat kapni. Ráadásul olyan kilátás van, hogy reggel öröm felébredni és kinézni az ablakon. Látom szemben az egész Pilist, a visegrádi várat, a Börzsöny lábát, a Dunát, tehát az egész Dunakanyar völgyet. Innen tőlem kb 5 kilométer Nagymaros, Kismaros közelebb van, az 20 perc gyalog, busszal 4 perc, a buszmegálló innen 5 perc gyalog. Kismarosról a vonat 37 perc alatt ér a nyugatiba. Hozzáteszem, ez KÜLTERÜLET, ezért is olcsóbb, mint bent a faluban, de aki ilyesfajta nomádabb életre, csendre és tisztaságra vágyik, annak nagyon nagyon ajánlom. Egyébként kocsival is tökéletesen megközelíthető, ilyenkor hóban kell egy hólánc, de nincs nagy para vele. Én imádok itt élni! :) ha adsz egy email címet, elküldöm neked a facebook profilomat, ott láthatsz képeket, hogy milyen.
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:08:51
én imádnék falun lakni, viszont tisztában vagyok azzal, hogy nem olyan hú, de egyszerű a gazdálkodás, -sőt - ahogy itt előadja. azon kívül, ahhoz bizony előbb dolgozni kell, annak meg semmi értelme, hogy kiköltözik az ember falura, aztán onnan bumlizik be a munkahelyére. így még kevesebb ideje lesz a gazdálkodásra.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:09:06
ahogy elképzelem? :DDD én ebben élek, Drága!
Egyébként 15 évet húztam le Pesten, de előtte 17 éves koromig faluban laktam a Pilisben, mellesleg a nagyszüleim is kisgazdálkodó emberek voltak. Azonkívül, mint mondtam, nekem sikerült megteremtenem annak a lehetőségét, hogy itthon dolgozzak. Erre bárki képes, aki eléggé ambíciózus hozzá...
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:13:23
(azt hisezm eltűnt az előző hozzászólásom, tehát újra
ezt írtam:)
Ahogy elképzelem? :DDDD Én ebben élek, Drága!
És ahogy írtam, én megteremtettem magamnak a lehetőségét, hogy itthon tudjak dolgozni. Erre bárki képes, aki elég ambíciózus ehhez! (meg mondjuk vette a fáradságot és tanult 10 évig egy szakmát, ami erre lehetőséget ad)
Hajrá! :)
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:14:50
ha én itthon tudnék dolgozni (amit néha tudok, de nem annyit, hogy meg tudjak belőle élni), akkor mennék ki a falura én is. így viszont baromira nincs értelme, hogy bejárnék a városba dolgozni (idő, pénz, energia, nem lenne időm élvezni a falut).
ez kb. olyan, mint mikor olvastam eerről egy cikket, ott is azt ecsetelték, hogy x, meg y kiköltözött falura, és ott milyen jó. ja, csak épp egyik se volt gyári munkás/eladó/irodai dolgozó, mind művész volt, akinek nem kellett reggelente felkelni, és időre elmenni,és ott lenni a munkahelyen. így jóval könnyebb ám.
a másik változat, mikor a menő üzletember, vay hasonló megunja a munkáját, és kiköltözik a falura. ja, csak előtte pármilliós havi fizetése volt, úgy könnyű. a földi halandónak nem ilyen egyszerű. ha az lenne, mennék én is, azonnal.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:15:21
én eladtam a budapesti házat, így nem kellett megkeresni rá a pénzt... sőt, az árából kettőt vettünk itt, mert a szüleim is jöttek.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:16:56
nyugodj meg, én is földi halandó vagyok. Ja és sosem késő az embernek változtatni... imádom, amikor valaki megmagyarázza, hogy de ezaztán nem lehetséges :D
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:19:06
b) hát ez az, hogy előtte lehúztál X. évet. (=összegyűjtötted rá a pénzt, kimódoltad a lehetőségeket).
de te úgy adod elő, mintha ez csak úgy mindenki számára lehető lenne, egyik napról a másikra, csak akarás kérdése. hát nem.
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:21:30
ismerősömék most költöztek el a tanyáról (albérlet volt), másfél órát vezetett a lány a munkahelyig, a fiú kb. háromnegyedet. szerették a tanyát, meg a falut, de pont ezért (a lány irodában dolgozik, a fiú szakács, egyikőjük munkáját se lehet otthon végezni), pont ezért költöztek be a városba.
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:22:31
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:23:34
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:26:55
ha nem tetszik a munkád, illetve ha megakadályoz abban, hogy azt tedd, amit igazán szeretnél vagy amihez vonzódsz, akkor VÁLTOZTASS!!! gondolkodj, agyalj addig, amíg meg nem találod a megoldás kulcsát. Tanulj új szakmát, keress másik állást, stb. Sosem késő. Mondom, ez az ingatlan 4,5 millió volt, amiért sztem Pesten még a legeslegrosszabb helyen sem kapsz egy leglepukkantabb panelt se.
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:27:45
kettő, egy egyszerű betanított munkás, aki reggel hatra jár a gyárba, ott fizikai munkát végez x. órán keresztül, aztán hazabumlizik a faluba (ahova lehet, hogy busz is alig jár, és nincs autója, vagy nem is tudná fenntartani), valószínűleg nem fogja úgy gondolni, ahogy te...
te könnyen beszélsz, nem mindenki tudja eladni a pesti lakást, hogy kiköltözzön falura/tud otthon dolgozni/egyáltalán, tud gazdálkodni. volt kertünk is, telkünk is, egyáltalán nem volt olyan hú, de rózsás.
TH 2011.01.26. 20:29:12
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:29:55
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:32:30
ja, úgy könnyű. de hogy olyat, hogy "X. Y gyári munkás volt Pesten, havi 80ezres fizetéssel. aztán elege lett a városból, ezért kiköltözött falura"sztorikat miért nem olvasok sose...
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:34:34
te csak kifogásokat keresel. inkább keresd az utat... ennyit tudok mondani. nem véletlen az a mondás, hogy mindenki a maga szerencséjének a kovácsa. Egyébként elárulom neked, csak hogy ne higgyél valótlan dolgokat, hogy a pesti házat azért kellett eladni, mondom KELLETT, mert a bank a duplájára emelte a törlesztőrészletet. Beszoptuk. 15 milla ment visza a banknak. 8 maradt. Lehetetlen helyzte volt. Élet, halál kérdése. És akkor lehetett választani, hogy sopánkodunk életünk végéig egy panelban, vagy választjuk a félig ismeretlen, de gyönyörű, új világot. Nem bántuk meg, ezt mondhatom, pedig ebben a házban egyelőre még a vezetékes víz sincs nálam bevezetve. De ez nem zavar, mert van egy elképzelésem, ami szépen épül. Azért mert VAN egy elképzelésem. De hidd el, volt olyan, amikor még tejre sem futotta, csakhogy a témát is érintsük futólag...
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:37:13
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:38:26
A Tyne folyó déli partja 2011.01.26. 20:41:36
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:43:10
az tanuljon eleget, hogy tudjon olyat csinálni, amit otthon is lehet. pont. te még mindig csak sopánkodsz. mondom, az anyám mélynyomorból jött, 3 diplomát csinált.
belőled csak a sopánkodás és a lustaság szól. menj, tanulj a munka mellett és majd egyszer megvalósul az álmod, ha erre vágysz. ez a kegyetléen valóság. én nem vagyok egy humanitárius szervezet. kaparja kimindenki magának a cseresznyét. ha meg nincs annyi eszed, hogy kitaláld, mitől lehet jobb, akkor sajnállak. te vagy az a százalék, amit a természet ki fog magából vetni. mert ez a törvény. ha tetszik ha nem. viszont a lehetőséged mindig megvan, hogy VÁLTOZTASS!!!!!!!!!!! bocs, ha kemény vagyok, de ez az igazság, legalábbis én ezt látom. Akiben van elég alázat és van elég esze, az meg tudja csinálni. Amit te csinálsz, az nem ez. Ez csak az önsajnálat. Először gondolkodj, lehet, hogy évekbe fog telni, de ha veszed a fáradságot, akkor meglestz a gyümölcse. Én 10 évig koplaltam, mert nem tudtam nagyon dolgozni, mert tanultam. De eleget ahhoz, hogy olyat tudjak, amivel megteremthetem magamnak a kívánt életemet... ami amúgy elég szerény, de nekem pont jó.
makaaly 2011.01.26. 20:43:38
De nem is azért szeretjük.
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:44:33
egy kis segítség, talán ha ennek a filmnek megérted az üzenetét, akkor jobban fog menni...:
www.titokfilm.hu/film/thesecret/thesecret-magyarul/
boróka. 2011.01.26. 20:46:33
Gyönyörű lehet. Mi is tervbe vettük a vidéki életmódot, egy másik irányt néztünk ki, Gyál mellett: Felsőpakony. Zsákfalu, körben erdő, olyan a levegő, hogy hú...Kocsival 15 perc (autópálya), vonattal 35 Kőbánya-Kispest, ott meg ott a metró. Ezért figyeltem fel a hozzászólásodra, és abszolút megértelek:)
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:48:39
trafikuty 2011.01.26. 20:51:05
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 20:59:19
ez olyan, mint a McDonalds hamburger, amit egy éven keresztül mindennap lefotóztak és nemhogy nem rohadt meg, de épp hogy csak kissé összezsugorodott...
de nem értem, hogy mi baja az embereknek a tartósítószerekkel, legalább már élve mumifikálódunk! :DDD
boróka. 2011.01.26. 21:03:53
A facebookon nem vagyok, nem tudok képeket nézni:(
Egyébként: szf.erika@vipmail.hu
Nándusz 2011.01.26. 21:13:38
TH 2011.01.26. 21:16:01
"Beszoptuk. 15 milla ment visza a banknak. 8 maradt. Lehetetlen helyzte volt. Élet, halál kérdése. És akkor lehetett választani, hogy sopánkodunk életünk végéig egy panelban, vagy választjuk a félig ismeretlen, de gyönyörű, új világot."
Ez ám a szabad választás. Kicsit máshogy hangzik így az egész sztori, de ez legyen az én bajom.
Reggie 2011.01.26. 21:18:24
Megdobbent 2011.01.26. 21:19:40
Megdobbent 2011.01.26. 21:22:42
Megdobbent 2011.01.26. 21:24:43
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 21:25:51
TH 2011.01.26. 21:28:54
vagy csak én érzem az árnyalatnyi eltérést?
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 21:31:07
nekem semennyivel nem jobb, inkább más. egyébként nem hatsz meg.
netbookom meg nincs, egy macbook prot használok és egyébként meg A8as audival járok. hűűűde jóóó nekem, sokkal jobb, mint neked, tuti :DDDD
Earthlink (törölt) 2011.01.26. 21:34:37
nem kifejezetten azért tanultam és küzdöttem, de mint mondtam, egyébként is ez volt tervben,hogy lépünk a városból, különben most nem lennék ott, ahol. És most jól jön, hogy tanultam és küzdöttem. ennyi .mint mondtam, az előtt is egy faluban laktam a pilisben. most viszont lelépek, örültem a társaságnak, de le kell ugranom a kútra vízért. :DDDD
bulgakovmihaly 2011.01.26. 21:37:10
England win The Ashes! 2011.01.26. 21:44:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 21:45:59
azert eleg rendszeresen ledroidozod a varosiakat
mondjuk en kisvarosban elek es ugyan tarsashaz, de majdnem az erdoben, de nm voltam droid Louivilleben sem a 24 emeletsben sem
asszem
2011.01.26. 21:48:08
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 21:51:18
napi ketszer megy a szlovakiabol jovo, az talan nem all meg csak Dunakeszin, minden mas kb 6-7 helyen
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 21:54:10
be kene latni, hogy nem td mindenki otthon dolgozni
mert nem
vannak emberek akik oyan karriert akarnak, amihez ki kell mozdulni otthonrol es nem dolgoznak otthon pedig meg nalad is tobbet tanultak
amugy kulteruleten lehet tudni hogy van internet, szennyvis stb.?
ut
szoval infrastuktrura
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:01:55
/mar nem a tied/
TH 2011.01.26. 22:04:09
VAGY, hogy a bank elvegye a lakásodat, és akkor valamit lépni kell. ;-)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:04:23
ja hat errol beszeltem, viz nelkul stb.
haty koszi inkabb lennek droid
bar jelezem, most nagyon szep helyen lakom:)
egy maréknyi dollár 2011.01.26. 22:05:47
TH 2011.01.26. 22:06:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:10:02
en peldaul nem veszek hazat banki kocsonre es nem kerulok ilyen helyzetbe
nekenm megfelel a itteni felallas
szoval akarat kell, de nem eleg
Mary aztan igazi amaerikai 1000 eves csaladfaval/ mert indian is volt a felmenok kozott 1/ es van 3 gyereke
mind a harom belepett 2 evre a hadseregbe, mert igy tudtak megfizetni a normalis egyetemet, mivel azutan az ingyenes
a kisebb fiu 2 het mulva megy afganisztanba, k tartalekosak
ez is egy ut de nem mindenki szeretne
gondolom otthon sem megy szuloi segitseg nelkul, hogy na most en meg tanulok 5 evig egyetemen, hogy kikoltozhessek Kismarosra ha elarbverezi a keromat
Megdobbent 2011.01.26. 22:11:14
TH 2011.01.26. 22:15:35
TH 2011.01.26. 22:17:06
www.tejpor.hu/gyartas.html
t0thl 2011.01.26. 22:18:36
Még olyan is van, aki egy furgonnal járja a falut, elől a sofőr, hátul az asszony egy tejcsappal, pénztárgéppel, üvegekkel.
Viszont nem kell semmiféle oltóanyag, megalszik magától... :)
Vincenzo90 2011.01.26. 22:18:39
TH 2011.01.26. 22:18:57
ellenséges békaember 2011.01.26. 22:26:57
Sákif za morro? 2011.01.26. 22:34:31
TH 2011.01.26. 22:36:52
Oli Garha 2011.01.26. 22:37:21
rá van írva mit tartalmaz,ha kell kell ha nem nem
Dagi Omega 2011.01.26. 22:39:52
nem olyan fincsi mint az anyatejcike frissen szurcsolgetve mi?
az ilyen fejlodesben visszamaradt élhetetlen nyapic kvazifelnottek miatt kellene visszaallitani a sorkatonasagot.
TH 2011.01.26. 22:41:03
TH 2011.01.26. 22:42:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:47:54
a tejnek lelke van es bioritmusa
csapkodja a huttoajtot es csodalkozik
Dagi Omega 2011.01.26. 22:57:17
akinek meghaladja a kepessegeit egy UHT uram bocsa egy 0.1% zsirtartalmu tej megivasa az egy finnyas valogatos konzumidiota hulyegyerek aki nem bir leszakadni az anyja togyerol
TH 2011.01.26. 22:59:42
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2011.01.26. 23:08:08
Egy tag megvesz egy olyan dolgot, amire nincs ráírva, hogy tej, és siránkozik, hogy miért nem tej...
Ha veszek egy Opelt, azt sem viszem vissza, hogy hé, azt hittem, Ferrari, kérem vissza a pénzemet...
Különben nem véletlen, hogy ezekre nem lehet ráírni, hogy TEJ, mert nem az.
El kéne olvasni, ami a dobozon van...
TH 2011.01.26. 23:11:50
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2011.01.26. 23:13:51
Különben az író az király, gyerekkoromban volt, aztán sokáig nem, és mostanában látok újra,,,
TH 2011.01.26. 23:15:09
és igen, tul.képp nem bántam, mert finom volt. :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 23:54:04
az irot en is kedvelem
utoljara 2 fejezet Jokait ittam
TH 2011.01.26. 23:55:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 00:08:03
konyvheten tok olcson megszamoljak
TH 2011.01.27. 00:14:18
dreamcatcher 2011.01.27. 00:36:07
de amúgy tényleg felháborító..
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 00:51:38
az valami meno csuka?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 00:52:48
nem tudom, attol fugg milyen korona, de aludtejet is tudsz belole csinalni
azt kell szavalni
aludj el szepen kis tejem
es a sajtkeszitok is dedikalnak
NforceR 2011.01.27. 01:00:45
dreamcatcher 2011.01.27. 01:05:55
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:32:09
majdnem megvettem! :o
szerencsére mindig tüzetesen megnézem a terméket ha számomra ismeretlen terepen járok.
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:41:04
te melyikkel rendelkezel? :D
tudod hogy beszélsz? mint egy anyuci által szponzorált újgazdag kisköcsög, ainek lövése sincs a pénz értékéről, aki képtelen megvenni egy CD-t vagy igényesebb fül és a mexólaltatáshoz szükséges szerkezet esetén egy LP-t, hanem inkább mp3at tőcc a gizdafonodra.
még csak boccst sem kérek mert kemény vagyok és ezt látom az írásaidban.
úúúúúúúúristen.... ezt én írtam? :DDDDDDDD
tintamin 2011.01.27. 02:29:32
Egyébként meg ebbe a kasztba tartozik a "Pizza feltét". Sajt gyanánt próbálkoznak, de hát nyilván nem az, hanem valami még a Trappistánál is rosszabb.
Aki veszi, megérdemli.
oozzee 2011.01.27. 05:57:33
Csak gondolkodjatok egy picit? 20 éve még lathattunk az utakon olyan tartályautókat, amire az volt írva, hogy TEJ. Ma már nincsenek ilyenek, és nem azért, mert a tehenek beköltöztek a tejgyárba.
Miért, a sajt az valóban sajt? Egy igazi keménysajtnak legalább 6 hónapos érlelési ideje van. Az akármelyik tejgyár trapistájának szerintetek hogy lehet 4 hét?
t0thl 2011.01.27. 06:57:26
Kísérletinyúl 2011.01.27. 07:39:05
MEGALOL
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 07:51:15
MARGITSZIGETI VÍZ-
kőoldó
Nehogy már normális legyen a 500g-nak kinéző, de csak 325 grammos tejföl, a műsajt, a műtej, a frissföl, a 100-asnak kinéző de csak 90-es zsepi, a 20 helyett 17 szál cigi.
Ez mind cigánykodás és átbaszás.
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 07:54:05
Der Beste 2011.01.27. 08:06:34
Aki olvasni tud, s gyakorolja ezt a képességet, azt nem lehet átbaszni.
Egyes ide kommentelők mintha a KDNP ifjúsági tagozatába járnának: Ha valaki ilyen italt akar inni (vagy Való Világot akar nézni), azt milyen alapon akadályoznák meg a szabad választásban?
macska69 2011.01.27. 08:36:09
Amúgy van rá példa az állatvilágban, hogy egyik faj befogadja a másik kölykét és szoptatja, ha csak a híradó állatkertes híreire gondolunk, abban is van, hogy kutya szoptat tigrist, stb. Ez nem csupán emberi marhaság...
նորանշանակ նախարարի կարծիքով 2011.01.27. 08:48:31
magyar bucó 2011.01.27. 08:51:42
De, a tej 100% tejet tartalmaz. Nincs benne sem víz, sem tartósítószer.
álmodozó realista 2011.01.27. 08:56:44
a tejpor úgy készül, hogy nem adnak inni a tehénnek..........
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 08:58:47
gondolom több ezren tüntettek, hogy ugyanannyi pénzért ne 20, hanem csak 17 szál cigi legyen a dobozban.
2011.01.27. 09:08:40
A nátrium-glutamát viszont egy 2000 éves kínai fűszer és keleten az ötödik alapíz (a sós, édes, savanyú és keserű mellett). Régen hínárból főzték, ma kémia.
Mondjuk ettől még nem lesz jó, hogy régóta használják. Nem európai szervezetnek való. :)
labi 2011.01.27. 09:09:52
Aztán mindenki eldöntheti, hogy fasza cuccot vesz drágán, vagy helyettesítőt olcsóbban...
Már azon se csodálkoznék, hogy ha egy bringás beírna a homárra mert csak pár hónapos használat után vette észre, hogy amit vett annak hiába van két kereke mégse motor... Ráadásul nincs rá írva nagy betűkkel hogy "ez nem motor"...
Blogopédus 2011.01.27. 09:16:41
Mit gondolsz, a lángosos, a pizzás és a vendéglős mit reszel az ételre, 4000 forintos sajtot vagy 2000 forintos tömböt?
Na ez a fő baj, meg az, hogy közé rakja a többi cuccnak, ergo arra bazíroz, hogy átbaszhat téged.
magyar bucó 2011.01.27. 09:19:39
Blogopédus 2011.01.27. 09:22:15
magyar bucó 2011.01.27. 09:27:05
"az árcédulánál feljebb is lehet nézni és akkorlátszik hogy mi micsoda valójában."
ellenséges békaember 2011.01.27. 09:29:03
Blogopédus 2011.01.27. 09:32:45
És nagyon nem korrekt, hogy egy tej utánzatot pont ugyanúgy csomagolnak be és pont ugyanoda teszik, mint a tejet.
Továbbá nem túl megnyugtató, hogy veszel egy sajtos lángost-pizzát-milánóit-akármit
és sajt helyett valami szart reszelnek rá.
És még csak fel sem kell tüntetniük az étlapon.
Mi ez, ha nem átbaszás?
magyar bucó 2011.01.27. 09:36:09
A boltban a növényi zsíros termékeket kötelező a tejtermékektől elkülönítve árulni.
magyar bucó 2011.01.27. 09:37:15
Blogopédus 2011.01.27. 09:38:54
és kurvára nincs külön árulva
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 09:40:06
Amúgy a tejszínek sincsenek elkülönítve. Egy kupacban van 10 féle, amiből 9 növényi eredetű, egy pedig tejből van.
magyar bucó 2011.01.27. 09:40:17
Blogopédus 2011.01.27. 09:43:45
Belekötsz valamibe, ami kurvára nem a lényeg, és még neked áll feljebb?! :)
GoVegan (törölt) 2011.01.27. 09:47:19
Blogopédus 2011.01.27. 09:47:27
Belekötsz valamibe, ami kurvára nem a lényeg, és még neked áll feljebb?! :)
Der Beste 2011.01.27. 09:49:31
elwood 2011.01.27. 09:49:58
nem hiszem, hogy a forralt tejnek jobb íze lenne mint a pasztőrözöttnek
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 09:51:26
cucurbita pepo 2011.01.27. 09:53:40
Helyettesítő termék, nem tej, legyen neki külön helye...
Der Beste 2011.01.27. 09:58:08
Mitya Ivanov 2011.01.27. 10:00:44
cucurbita pepo 2011.01.27. 10:02:34
Ehhh, jaj neeeee!
És nincs benne tartósítószer, könyörgöm.
Pasztőrözik (100°alatt), vagy ultra magas hőmérsékleten kezelik (Sterilezik, ilyen az UHT tej), majd aszeptikusan töltik.
A hőkezelés és az aszeptikus töltés kombója miatt az utófertőződés veszélye nem áll fenn. (Teljesen zárt a rendszer, csíramenetes a doboz is) Így a tej nem romlik meg..
És nem azért mert tele van tartósítószerrel, hanem azért mert a romlást okozó mikróbákat elpusztítja a hőkezelés..pfffffff
GoVegan (törölt) 2011.01.27. 10:02:42
Der Beste 2011.01.27. 10:05:46
A boltban van egy adott doboz, rá van írva az ár, s hogy hány szálat tartalmaz. A vevő pedig eldönti, megveszi-e, vagy sem.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 10:07:03
Permeátumos tejpótló elég régóta létezik. Én már 10 évvel ezelőtt is találkoztam vele, a Profi nevű kisbótban volt literes, üveges, Reggeli ital nevű förmedvény, kb. ugyanez. Még hidegen meg is lehetett valahogy inni, de pl. főzésre és sütésre (tejbegríz, palacsinta) absz. alkalmatlan volt.
És tudom, ne fényezzem magam, de már akkor, 13 évesen feltűnt az üvegen, hogy nincs rajta, hogy tej. És elolvastam, ledöbbentem, és lett is belőle családi veszekedés, hogy nem kell. Ja, hogyne, se számítógép, se internet nem volt, honnan tudtam volna, mi az a permeátum. Büdös disznó kölök nem itta a reggeli italt, később már a frisssfölre (igen, 3 s-sel) és a krémfölre is húzta a száját. Ez voltam én. Később szerencsére visszaálltunk normálisra.
De volt már itt mindenre rácsodálkozós poszt a növényi sajtról (pl. amit Misi mondott, a Csízió).
Volt már poszt a Danone zseniális műjoghurtjáról, a Nap mint napról. Most nem linkelem be a blogposztomat róla.
Volt már poszt a kaukázusiról, ami nem kefir ( homar.blog.hu/2008/08/25/a_danone_mar_a_kefirt_sem_hazudhatja ), de mégis megveszik, MERT AZ EMBEREK LUSTÁK OLVASNI. Mert, ha valami úgy néz ki, mint a kacsa, hápog, mint a kacsa, akkor az biztosan kacsa. Ja, hogy ez csak egy plüssállat? Neeem, biztosan nem, mert olyat még a mesében sem láttam, meg régen olyan nem volt. Ka-csa. Élő. Punktum.
És higgyétek el, baromi szomorú vagyok, hogy egy húsz perces bevásárlás fele apró betűs feliratok silabizálásával telik, de itt tartunk. Ha behunyom a szemem, lehet, hogy a pénztárcámnak jobb lesz, de nekem, a lelkemnek semmiképpen...
Emberek, nyissátok ki a szemeteket, mert ott basznak át minket, ahol csak tudnak. A szeletelt, vákuumcsomagolt szalámikban (a tálcásakban) jó, ha van 8 deka, de inkább 7,5. A katica tortabevonó régen (retronom.hu-n rá lehet keresni) 15 dkg-s volt. Aztán 10. Most 6. Hat, nem hazudok. A joghurtok, tejfölök tömege egyre kisebb. A nagy tejfölök sok helyen csak 375 grammosak, 450-eset nagyon kevés helyen látni. És hol vannak ezek a fél litertől??? Sehol. Talán a 800 grammos, ritka-mint-a-fehér-holló vödrös van meg fél liter. Aztán órákat lehetne még mesélni arról, amikor húsvét/mikulás közeleg, és még a teszkóban is csak elvétve akad csokoládényúl és -mikulás. Mert tejbevonó, aaaaaaaz aztán dögivel és rogyásig. És tonnaszám veszik azt is. Csokiból (min. 25% kakaótartalom, de inkább 30%) meg semmi "nóném" nincs, csak a nestlé meg a milka meg a boci, jó drágán. És ha megveszem (mert megveszem, ajándékba nem adok barnára színezett, sztaniolba csomagolt édes zsírt), még rám néznek ferde szemmel, hogy miért vagyok sznob. =(
Amíg lószar van, veréb is van. És itt rengeteg a veréb, aki inkább azt csinálja, hogy kevés a pénze, és megveszi a tejtáblát, meg a nap mint napot, meg a pusztafrisset, meg a legolcsóbb, 70% víz, többi szója párizsit, virslit, mert valamit enni kell. Kevesen vagyunk, akik inkább ritkán vesznek, de jobbat.
Fáj, hogy ide jutott az ország.
Ami még téma (a múltkori tejeshez akartam írni, de persze azt is lekéstem), hogy a tököm kivan, hogy miért olyan drága a magyar uht tej. A hűtő nélkül elálló dobozos. Leírom, nálunk mi van. Tescoban vásárolunk (kurva anyánkat, tudom, tudom), ott van lengyel, szlovák, meg osztrák, 150-160 forintért egy liter. A teszkó gazdaságos (TV) is szlovák, 150-ért. A többi, ami magyar, 200-tól kezdődik (a TV a legolcsóbb, 200-ért!!!), a határ a csillagos ég. Parmalat, Mizo, stb. Megvehetetlen.
Most ismerős az Abaújtejnél dolgozik (a gödöllői depónál), így 160-ért szerzünk zacskós 3,6%-osat, az íze egész finom... De...
Miért drága a magyar??? Miért jobb nekünk, hogy kintről behozzuk a szlovákot? Ki issza meg a magyar tejet? Vagy már nincs is magyar tej? Egyáltalán?
Az összes felvásárló is bekaphatja, hogy megveszik a tej literét 30-50 forintért, így a fogyasztók mindenhogy szarul járnak, mert a termelők a házitejet persze, hogy drágán adják, hogy legyen egy kis bevételük, de a kurva gyárak meg csinálják ezt a sok szart, és még ez is drága.
Pedig én szeretem a tejet.
Jár erre egy autó, asszem, Isaszegről, boci-boci tarkát játszik jó hangosan, de nem tudom, mennyiért adják, milyen a tehenészet... Ja, és íratni kell, szóval nem az van, hogy odamegyek, szia, adjál. Más házitejes forrást itt nem tudok.
Pesten más, ott a Blahán meg a Jászain ott van az etyeki házitejes autó, ott 200 a nyers tej litere, de a többi tejtermék jóval drágább, mint a bóti, viszont egyiket sem kóstoltam. A fehérvári úti csarnokban van Fuchs-féle stand, háztáji joghurtok, mindenféle csemege és nyers tej (talán 200 litere?). A fővám téren is van Fuchs-stand, plusz mellette a Cserpes-stand, de utóbbinál csak pasztörizált termékek vannak, nyers tej nincs. A fővám téren van még egy tejes (az egyik keresztfolyosón, Debrecenből hozzák a cuccot), ott is van nyers tej (190-ért, 40 forintért adnak steril üveget is), meg mindenféle tejföl, kefir, tejszín, blabla.
A cserpes-féle termékeket érdemes kipróbálni, mert isteniek, a rudijuk a legjobb az országban, és nem is annyira drágák. Bazsalikomos körözöttet ajánlom!
Bocs, hosszú lett, rég kommenteltem, látszik. =)
feketeöves chemtrail-figyelő 2011.01.27. 10:07:48
A "tejgyártást" is szépen fokozatosan megszüntetném, mert a tehéntej nem az emberi fajnak való. Az a baj az emberiséggel, hogy a bolygó urai úgy manipulálják, ahogy akarják. A legtöbben meg bedőlnek nekik, mert képtelenek gondolkodni.
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 10:15:26
@feketeöves chemtrail-figyelő: a dohánygyárat én is beszántanám, de a tejgyárral még várnék azért.
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 10:16:12
AZ viszont már csúnyább, hogy egymás mellett látsz két krémsajtot, ugyanannyi gramm, de az egyik pont a felébe kerül a másiknak: akkor már megnéztem, mi a különbség.
Hát kérem az olcsóbbik "60% zsír".
Hát az nem sajt, 60% zsírtartalommal, hanem ZSÍR, 40% tejszármazékkal, nem?
És RÁÍRJÁK hogy krémsajt. AZ becsapás. Szerintem.
Volt még régebben valami übermagyaros fűszerpaprika, piros csomagolás, sarkában pirosfehérzöld csík díszeleg, hogy lásd: hungarikumot veszel. És akkor megnéztem az összetevőket: 50-50%-ban tartalmaz magyar, és importpaprikaport.
Hát az nem hungarikum, nem? Az nem magyar termék, nem? Csak részben!
...eurohungarikum...
De a fenti, az nem becsapás. Mert nincs ráírva hogy tej. Hogy úgy néz ki? Hát a Daewoo is úgy néz ki, mint egy autó, nem?
KovA 2011.01.27. 10:16:19
Úgy kezdődött, hogy megjelent a tejhez nagyon hasonlító tejpótló (egyébként savóból készül - a túrógyártás mellékterméke - régen a disznóknak adták).
Anyukák persze - akik tejet maguk nemigen isznak - megörültek, hogy olcsó a tej a gyereknek oszt vásárolták mint a cukrot.
Nem telt bele pár hónap a "tejital" ára elérte a tej eredeti árát a tej meg beduplázott. Az extraprofit a tejiparé.
Aztán lett nagy botrány és egy időre normalizálódtak a dolgok. De egy ideje már megint elkezdték a szélhámoskodást.
Amúgy felőlem árusítsák - végülis, ha a disznónak jó, jó az embörnek is, de írják rá nagy betűkkel, hogy édes savó.
Esetleg azt, hogy tejes savó - ha van benne tej is.
Tartalomra nem utaló fantázianevek nem érnek...
Blogopédus 2011.01.27. 10:21:04
cucurbita pepo 2011.01.27. 10:21:05
Erről megoszlanak a vélemények...
Terjednek az Interneten jó régóta a félelemkeltő cikkek, hogy "ne igyál tejet, ha egészséges akarsz maradni" stb...
Nem feltétlenül értek egyet vele..
Blogopédus 2011.01.27. 10:24:15
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 10:26:11
Most tekintsünk el attól, hogy végül is jó-e nekünk a tej vagy sem. Mindenki mást mond, mindenki mást kutat, sosem fog kiderülni, mert jórészt hit kérdése a dolog - szerintem.
Tejet iszunk... Mert tejet iszunk. A kultúra része. Vagy nem tudom, csak iszunk. Főzünk belőle, sütünk belőle sok-sok finomat.
Na most van, aki nem tudja inni a tejet. Mert laktóz- vagy tejfehérje-érzékeny. Mi számára a megoldás? Vagy mindent vízzel (broáf), vagy alternatívát keres. Mik az alternatívák:
- laktózmentes tej. Tej, amibe laktázt raktak. UHT biztosan van belőle, de azt nem a hűtőben kell keresni. Hogy zacskós-hűtős van-e belőle, nem tudom, de ha igen, arra rá van írva, hogy laktózmentes TEJ, csupa nagybetűvel, tehát itt a fogyasztói megtévesztés nem áll fenn.
- növényi tej. Úgy, mint rizstej, zabtej, szójatej (rizsital, zabital és szójaital) és társai. Általában biorészlegen vagy az uht-k, vagy a vaníliás italok, jegeskávék mellett kell keresni, semmiképpen sem a hűtőben. Dobozosak, baromi drágák. Fogyasztói megtévesztés nem áll fenn.
- és ugye ott vannak a növényi sajtok, amihez kiírják, hogy növényi, mert nem fognak két sajtpultot árammal ellátni a bolt két sarkában, hogy össze ne keverd. Kiírják. A csóró meg az allergiás örül, hogy van, jól láthatóan szeparálva, a nagypénzű és nem allergiás meg nem pampog, hogy nincs kiírva. Ki van írva, a döntés a tied. Persze jobb helyeken.
Namost a permeátumos műtej tartalmaz tejfehérjét, tartalmaz laktózt, miért kellene elszeparálni? Ha tejet veszel, mert tudod emészteni, akkor ezt is tudod emészteni, tehát nem fogsz napokig fosni, vagy fulladásos rohamban elhalálozni, ha ezt megiszod. Max. átverve érzed magad, mert nem olvastad el. Sorry.
A gyártó megtette a kötelességét. Nem írta rá az elejére, hatalmas betűkkel, hogy TEJ. Nincs benne más allergén, mint a tejben.
Nem értem a problémát.
Blogopédus 2011.01.27. 10:30:56
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 10:31:50
A sajtkrém a tömlős kemping, meg a dobozos magyaros, fokhagymás, zöldfűszeres, blabla. Csóró nóném gyár annyit csal vele, amennyit nem szégyell...
A hungarikum magyar termékről meg annyit, hogy szerintem is hülyeség, hogy amit Magyarországon csomagoltak, az már megkapja az 599-cel kezdődő vonalkódot, és rá lehet tenni, hogy magyar termék. Anyjukat!!!
Van magyar rizs és magyar tengeri só. (599-es kód, mert itt csomagolják) HA-HA-HA-HA. A rizst a bős-nagymarosi vízlépcsőn, a sót meg a Balatonban termelik, mi? Magyar tenger... EPIC FAIL.
Múlt héten vettem felesborsót, már az is ukrán.
Mi van a földjeinkkel? Árpád vezér forog a sírjában.
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 10:35:06
magyar bucó 2011.01.27. 10:35:43
Légy erős, régóta termesztenek Magyarországon rizst, pl. Szarvas és karcag környékén. Szóval az lehet magyar termék.
magyar bucó 2011.01.27. 10:37:13
"Az első próbálkozások a rizs termesztésére a történelmi Magyarországon a török időkben kezdődtek."
www.haki.hu/index.cgi?rx=&nyelv=hu&item=&searchwords2=&menuparam4=38&menuparam_4=47&type_=4
csintapala (törölt) 2011.01.27. 10:41:47
Rossz hasonlat. Ha vásárlás után kiderülne az opeledről, hogy valójában nem autó, hanem csak autónak álcázott 4 ajtós bicikli (50% autó), akkor azért meglepődnél. Az a baj, hogy ez a fajta megtévesztés az élelmiszeriparban megengedett. Törvény kéne rá, hogy minden ilyen élelmiszerpótló meg megtévesztő szart kizárólag rikító piros csomagolásban lehessen forgalomba hozni és nagy betűkkel ráírni, hogy hogy utánzat, vagy pótló, vagy akármi. persze most is el lehet olvasni az apróbetűt, hülye aki nem teszi, de ezek a csomagolások akkor is a szándékos megtévesztésre utaznak, bizalmat gerjeszt, jól néz ki, magyarzászló, magyartermék, "puszta friss 2,8%" tejesdobozban mi a fene lenne, ha nem tej? Aztán már el is felejti az ember az apróbetűt. Vicc, hogy eleve gyanakvóan kell hozzáállni egy alapélelmiszer vásárlásához, mert nem minden tej/sajt/vaj/kenyér ami annak látszik.
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 10:43:15
A magyar tengerisóval semmi gond nincsen, voltak itt tengerek, lehet hogy lebányásztunk és kitermeltük a sót? Ugyanitt Fábrisó olcsón eladó!
Rizst meg simán lehet termelni mondjuk Tokajban: a hegy egyik (jobb ...) oldala szőlő, bal oldala attól még lehet rizs....
szomszédom apósáék egyébként voltak Párizsban, a kislányának meg hoztak Franciaországból szuvenyírnek filctollat.
Milyen márka?
ICO! :)
Én Pomázon élek , tehát a szomszédom is, az ICO-nak meg van Pomázon gyára, de apósáék Párizsból hoztak nekik ICO filcet :)
magyar bucó 2011.01.27. 10:46:38
""puszta friss 2,8%" tejesdobozban mi a fene lenne, ha nem tej?"
Minthogy nagybetűvel nincs ráírva, hogy tej, természetesen nem az.
A tejre az van írva, hogy tej.
Der Beste 2011.01.27. 10:51:08
Der Beste 2011.01.27. 10:55:01
KovA 2011.01.27. 11:00:12
Nem az a baj, hogy kapható, hanem a sikeres megtévesztési szándék, ami az egész csomagolásról lerí.
Ha ránézésre egyértelmű lenne, hogy ami a dobozban van nem tej - és nem volna a játszadozás az apróbetűkkel meg a fantázianevekkel - írjuk rá nagybetűvel hogy friss - igaz nem írjuk rá hogy tej - de majd a vevő agya automatice kiegészíti. Színe is fehér gyerek is megitta nesquikkel oszt annyi.
No hát ez a baj. Az arcátlan átverés és az arcátlan extraprofit - lásd tejárak kontra átvevői árak. A napnál világosabb, hogy a tejipar zsarolási pozícióban van és hogy extraprofitot fölöz, a jó népet meg szivatja.
Írják rá, szép nagy betűkkel hogy permeátum, oszt jól van. De nem teszik a mocskok !
Azt a nagyokos eszmefuttatást, hogy a tej nem az emberi fajnak való, mert a bociknak lett kitalálva - és ezért nekünk egészségtelen én is olvastam valahol. Ritka baromság - de egyesek tényleg komolyan gondolják...
Azt nem vették észre, hogy az égvilágon semmi se az embernek van kitalálva (kivéve tán a coca-colát) - a tojás arra való hogy csirke legyen belőle a csirkecomb meg arra, hogy a csirke fusson rajta. Hallatlan, hogy egyesek holmi futóművel táplálkoznak. Mégmajd eccercsak lerágják a kocsiabroncsot is. Nem ?
Pediglen kicsit belegondolva erről szól minden természetes táplálkozás: abból lesz táplálék,ami eredetileg tök más céllal "készült" - azt darálja, emészti az emésztőrendszer közvetlenül felhasználható fűtő és építőanyaggá.
A csirkecombot, a tojást, a tejet ugyanúgy.
Blogopédus 2011.01.27. 11:03:24
Vannak olyan emberek is, akiket nem ruházott fel a sors akkora torony ésszel, mint téged. Vannak öregek, akik megszokták, hogy 40 évig a tejes pultban a tejes dobozban tej van. És akkor jön egy szarházi gyártó, aki a megtévesztésre alapozza az üzletpolitikáját, és szerinted az jó így.
KovA 2011.01.27. 11:03:49
Nem tudatos, hanem inkább szegény.
De ráfázik, mert - mint írtam volt az ilyen löttyök ára hamar annyi lesz mint a tejé volt, a tej meg elérhetetlenül drága.
Mindezt orczátlanul alacsony átvevői árak mellett. Nesze neked liberalizált árak...
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 11:07:03
Ha nem a megtévesztés, hanem az angyali jó szándék vezérli ezeket a gyártókat, akkor a te logikád szerint miért nincs ráírva ugyanakkora betűkkel, mint a TEJ, hogy PERMEÁTUM?
magyar bucó 2011.01.27. 11:07:30
Blogopédus 2011.01.27. 11:09:10
csintapala (törölt) 2011.01.27. 11:10:28
Igen, ha a szövegemből kiragadod ezt az egy félmondatot, akkor igazad van. Ha viszont nem szelektíven olvasnál, akkor lehet meg is értenéd a lényegét annak, amit írtam.
Blogopédus 2011.01.27. 11:13:07
sajnos az értő olvasás nem megy neki, biztos bőcsész.
csintapala (törölt) 2011.01.27. 11:14:58
Így van. A tejre az legyen írva ,hogy 2,8%-OS TEJ, a higított fosra meg azt, hogy HIGÍTOTT FOS 50% TEJ TARTALOMMAL. És ez ne az apróbetűből derüljön csak ki, miközben a csomagolás tejnek van álcázva.
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 11:16:30
Ki érti ezt...
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.01.27. 12:08:44
amikor hazaértem, és kipróbáltam, rájöttem, hogy nem is az, csak egy suzuki.
pedig a csomagolás teljesen ugyanolyan. 4 kerék, kasztni. még kormánya is volt!
átvertek! felháborító!
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 12:11:03
Szóval köszi az infót mindenkinek!
@Laci Today Magazin: én is csak azóta tudom, amióta amcsi sajttortát csináltam a kuntej-féle (egyébként nekik is van családi italuk, ha már on) sajtkrémből. Hát, mit ne mondjak, fura lett, de azért megettük. =)
Van viszont egy olcsó, házi mascarpone HELYETTESÍTŐ "krémsajt", itt a receptje:
www.wiselady.hu/2009/04/hazi-kremsajt-mascarpone-hazilag.html
Itt meg van csomó más egyéb:
www.sajtkeszites.hu/
És közben kiderült, hogy itt a piacon is lehet nyers tejet kapni, hoppá, 160-180 közötti áron. =)
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 12:24:32
rizs: a mai árvízsújtotta magyar területek egyetlen megélhetési alternatívája :)))
nálunk is lehet termelőtől tejet venni, de én nem merek...
Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.01.27. 12:26:46
(ne vegyél mindent komolyan amit írok, fingom sincs, hogy mit termelnek az árvíz sújtotta településeken, csak egy ötlet volt... én egy humorlap vagyok)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:33:30
mindösszesen annyi, hogy mindennek felment az ára. egyes dohánygyárak úgy tettek, hogy nem emeltek árat, viszont 1-2-3 szállal kevesebb van a dobozban. természetesen ez feltüntetve.
vegyél djarumot (a black és a cherry az igazi), abban 20 szál van.
igaz, 1.550Ft/doboz. 8-)
mohopasi 2011.01.27. 12:49:49
vendriner aladár 2011.01.27. 13:19:31
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 13:31:55
ez pont azt jelenti, hogy árat emeltek :)
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 13:33:53
KovA 2011.01.27. 15:19:21
Öblítők, mosópor, pelenkaakciók - ugyanaz.
A lényeg, hogy követhetetlen legyen és hasznot hozzon s közben te egyfolytában azt érezd, hogy jól jársz. Ha 10%-kal csökken a beltartalom, az 10% extraprofit.
Te meg mindig csak azt érzed, hogy jól jársz. Azt sose, hogy meglopnak.
Mindig csak akció van +10% ajándékba meg hasonlók. A 2-3% apránként tartalomfogyatkozások nincsenek propagálva.
magyar bucó 2011.01.27. 15:51:08
Jellemzően nem, mert az egyéb költségek (csomagolás, terítés, stb.) nem csökkennek arányosan.
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 15:55:21
magyar bucó 2011.01.27. 16:15:12
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 16:17:59
ha a termékből a gyárban hagyok 10%-ot, de a költségeim nem csökkenek 10%-nyit, akkor miért kevesebb és miért nem több a haszon, mint 10%
de számolj, ne lehülyézz, mert az nem ér.
Hozzá Szóló 2011.01.27. 16:30:41
Vagy helyette itt is szakértesz egy jót? :D
Az extraprofit helyett miért nem használod a LUXUSPROFIT szót, ahogy a pártvezetőid? :D
magyar bucó 2011.01.27. 17:03:41
Azaz az eredeti 20 egység helyett 18,5 a költség.
1,5/20=7,5%
Azaz a 10-kel kevesebb termék csak 7,5%-os megtakarítást jelent.
A minősítést meg oszd ki magadnak. :)
magyar bucó 2011.01.27. 17:04:43
Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 17:10:23
Azaz az eredeti 20 egység helyett 18,5 a költség.
1,5/20=7,5%
Azaz a 10-kel kevesebb termék csak 7,5%-os megtakarítást jelent."
Nem-nem. Az eredeti feladatban a termék ára ugyanúgy 10 forint, akkor is, ha 10%-kal kevesebbet adsz belőle. Hiszen pont a luxusprofitról volt szó.
Márpedig ha valamiből ugyanannyiba kerül 10%-kal kevesebb mennyiség mégpedig úgy, hogy a költségek nem csökkenek 10%-kal (ezt te magad állítottad) csak kevesebbel, akkor bizony a haszon több lesz 10%-nál és nem kevesebb.
Akkor lenne kevesebb a haszon, ha a költségek 10%-nál jobban emelkednének.
csak lassan azzal a minősítéssel.
magyar bucó 2011.01.27. 17:17:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 18:13:58
miert dragabb a kibaszott magyar tej mint a szlovak?
miert Ok exportalnak haza, es nem mi kifele?
hat amr tenyleg ott tartunk, hogy semmi exporttermekunk, de mar hazai sem, csak import minden
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 18:48:48
hat nem hiszem el hogy nem tudunk sertestelepeket csinalni es eladni a mekinek a desznyohust
azt ne mondjatok, a nemet sertestelep melos kevesebbert dolgozik
hat dogojjek meg ha ertem
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 18:51:00
www.youtube.com/watch?v=w7FV2DBM0lI
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 18:54:20
Tudom, ne politizáljunk, de errefelé nagyon szar a helyzet, mert aki dolgozni akar, se tud hol. Ráadásul most hívnak vissza mindenkit a leszázalékolós bizottság elé, mindenkitől elveszik a rokkantnyugdíjat... Egymillió új munkahely, mi?
Mondjuk a mekinek az univer gyártja a kecsapot meg a salátaönteteket, az is valami...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 19:50:43
mindenbol mashol csnalnak vagy jobbat, vagy olcsobbat vagy is-is?/
lehet TSZ kene megint?
Vagy Esterhazy?
csintapala (törölt) 2011.01.27. 20:07:16
Mindenkitől nem fogják elvenni. Attól a sok sumák csalótól veszik el, akinek leszakadt egyszer a lábán a kisujjáról a köröm, és emiatt valahogy kibulizta, hogy egyébként teljesen munkaképesen és munkaképes korban el mehessen rokkantnyugdíjasnak. Sok ilyen van, mi meg eltartjuk őket. Akinél jogos, attól ne fogja senki elvenni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 20:14:02
5-10 evre a nyugdijtol hirtelen sokan valtak ugy munkanelkulive es meg nem nyugdijjogosultta, hogye elotte ledolgoztak kemenyen 25-30 evet
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 20:21:31
különben igazad van. de ugyanígy járt a FÉLliteres tejföl, a KÉTdecis tejföl meg még egy csomó termék.
anno 2-3 jágört elég volt kaya után. ma minimum 10 kellene, annyira összementek.
de nem emeltek árat... ugyanaz a 70Ft ma is. hogy az egyéves baba is sír utána hogy mit kap az előleg után?
ez az igazi átqrás! :)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 20:24:20
"azt hittem, mert úgy nézett ki....."
figyelsz, vagy átcsesznek a palánkon!
eleinte izgattam magam ezen a mentalitáson.
ma már jókat röhögök, hogy az unokáim mennyi mindenre kell majd figyeljenek, hogy fogja az egész világ ott átbaszni a másikat, ahol tudja.
hehehehe...
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 20:32:12
2-3 hete volt, hogy embernek nem van lába, mégis elveszik tőle a leszázalékolást mert mivan, ha kinőtt azóta?
poénnak hangzik pedig ez a nagy hazai igazság.
(he érdekel, fellövöm valahová mert én gyűjtöm többek közt ezeket a szösszeneteket is)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 20:33:56
jóemberek... aztán elmennek biztonságiőrnek.
hmmmmm...
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 20:52:22
EZ KELET, EZ AZ ALFÖLD.
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.01.27. 21:18:46
A 70-es években 300-an dolgoztak ott. 15 éve kb. 20-an. 2005-ben 5-en. Következő évben bezárt...
Egyéves Önkéntes 2011.01.28. 07:49:37
jesszusom · http://www.elfwood.com/fanq/d/o/dobbins21/masterchief1.jpg 2011.01.28. 17:33:08
CID 2011.01.29. 21:55:55
1.) Ki a a nikki sixx ?
2.) Hová szarik az illető, ha nincs víz a házban ?
3.) Ki az az idióta aki megveszi a fent nevezett terméket, mint tej ? Jómagam, nagy tejívó vagyok ( másnapos gyomorra nincs is jobb mint fél liter jó hideg tej ), ezeket a bizbaszokat meg már vagy tíz éve árulják és még soha nem néztem be, megtévesztő külsejük ellenére, pedig némelyik gyümölcslé is hasonló dobozban van.
Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.01.31. 14:41:52
Funi 2011.02.13. 23:54:43
Szepen agyonvagja a sajat mondatat...
Egyebkent egyszeru, amire ra van irva, hogy tej, annak sem hiszem el, hogy az, ahol pedig csak osszetevoknel latok tej feliratot, szo szerint menekulok. Ja, hogy van egy piac nevu hely, ahol lehet olyan tejet kapni, amit a tehenbol fejnek? Igen, en ott veszem es valahogy senki sem akar atverni...
ven 2011.03.07. 12:56:46
Amúgy maga az ""átverés"" szokásos, az a tej leginkább, amire _tej_ van írva. (Persze, lehet vitatkozni arról is, hogy az mennyire az valójában, de ezt azt hiszem a Magyar Élelmiszerkönyv szabályozza.)
Futar 2012.01.12. 16:04:41
Én most jelentkeztem be, első hozzászólásom.
Kerestem a neten a puszta friss szavakat és ott dobta ki ezt a blogot. Nem olvastam végig, de én azért kerestem, mert nekem is furcsa volt ez a tej.
A gond, hogy 10 forinttal olcsóbb, mint a normál megszokott tej, amit általában hetente két alkalommal veszek. Én is ellenzem az átverést, de amikor első alkalommal vettem nálunk a falu egyetlen boltjában ez a fajta "tej" volt csak az üzletben a tejes hűtőben. Akkor fel sem tűnt, csak kiemeltem egyet és fizettem is. Azt gondoltam, hogy az eddigi tej az idén drágább lett, ezért van ez az új fajta és tejre volt szükség, hát megvettem, nem is nézegettem, hogy mi van a zsacskóra írva.
nelegyéhülye' 2012.03.18. 00:18:51
A másik meg homár, Hogy be lehetne fejezni a szintén idiótaságba hajló dogmatikus tartósítószer dumát! UGYANIS! a dobozos tejek nem tartalmaznak tartósítót sőt a konzervek sem pedig 4 évig elállnak! Szóval a másik oldalnak sem kellene hülyének lennie! Mégha többnyire sok a sz@r az eladásra kíbnált termékek között. Azért van technológia ami lehetővé tesz ezt-azt. Ha valami sokáig eláll nem feltétlen tartósítószeres cucc. Ettől függően szeretni sem muszáj. De hülyének lenni sem és kántálni sem.