Tékozló Homár

Az űrbe utal az OTP

2011.02.17. 13:37 | jackyll | 107 komment

Zsolt pénze kicsusszant a Mátrixból egy megszűntetett számlára irányuló megszüntetett átutalási megbízás váratlan feltámadásával:

Szeretnék elmesélni egy történetet , ami miatt gyakorlatilag éhezem napok óta. Volt egy előtakarékossági számlám az OTP bank keretein belül, melyet megszüntettem egy hónappal ezelőtt. Ehhez járt egy átutalási megbízás, ami havonta X összeggel támogatta az előtakarékossági számlámat a folyószámlámról. A lényeg a következő, minden tranzakciót megszüntettem ezen számla felé, mivel időközben állást cseréltem, és úgy gondoltam a munkanélküli járulékból nem biztos hogy meg tudom engedni magamnak, hogy oda utalgassak. A lényeg a következő, megjön a támogatásom, mely alapból nem egy nagy összeg, és a kedves bank az egészet (a megszüntetett átutalási megbízás szerint) elutalta az éterbe.

Három napja pénteken megígérték, hogy vagy aznap, vagy a mai nap azaz hétfőn megjön a pénz, nehogy már a nagy világban kallódjon. Azóta sem érkezett meg, több mint két napig tart nekik feldolgozni, hogy ahova elutalták a pénzemet előtakarékossági számla NEM LÉTEZIK. Hihetetlen, de mégis igaz. Kiadni nem tudják így a pénzt, illetve amikor ma ismét segítséget kértem volna a banktól, akkor ismét elküldtek, hogy ezt ott kéne leügyeznem ahol el lett könyvelve ez az összeg. A dologban az a szép, hogy ez 220 km-el odébb történt, mielőtt felköltöztem volna Budapestre. Semmilyen segítséget nem kaptam, és semmilyen érdemleges információt sem ami alapján megbizonyosodhatnék arról, hogy mikor jutok hozzá a SAJÁT pénzemhez. Az emberek úgy gondolnák normál esetben, hogy a bankban biztonságban lehet a pénzük, de úgy érzem eljött az idő, hogy megszüntessem a folyószámlámat is, és átmenjek egy másik szolgáltatóhoz.

Tisztelettel:

Zsolt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

staropramen 2011.02.17. 14:01:03

Sztrovacsekek!

A megoldás rém egyszerű.A posztoló felkeresi a Megszűntetett Számlára Irányuló Megszüntetett Átutalási Megbízás Ellenére Történő Utalástól a Zebereket Mevédő Kománybiztost.
Ő azonnal riasztja a Védelmi Akciócsoportot és akár a Pegazus galaxisból is hazahozzák a pénzt.Azt, hogy a posztoló meg is kapja majd-no erre azért nem vennék mérget.

Pampusek Bácsi 2011.02.17. 14:06:02

OTP-t én is otthagytam pár éve, hasonló sztori miatt. RIP

dr. _mmm_ 2011.02.17. 14:16:07

OTP-ben tényleg a mazochisták vannak..

Számlát megszüntetni és szépen elkullogni..

Amúgy aki OTP-s számláját akarja megszüntetni az úgy csinálja, hogy előtte vegyen ki minden pénzt a számláról. 1-200Ft maradhat. És csak akkor kullogjon be a bankba felmondani. Ugyanis ha még van rajta pénz akkor megpróbálnak mindenféle címen összegeket leemelni róla. Velem is megpróbálták eljátszani.. nem sikerült.

Géza, kék az ég! 2011.02.17. 14:20:53

Előttem szóló nagy igazságot írt. Semmi pénzt vagy csak minimálisat hagyni nekik, aztán küldözgessék csak nyugodtan a felszólításokat!

Majd, ha az ő pénzükéert kell futniuk, akkor tesznek is érte, addig nem.

Magyarországon amúgy rengeteg szar bank van, csak válogatni kell, melyiknél szeretnél szívni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.17. 14:32:25

"időközben állást cseréltem, és úgy gondoltam a munkanélküli járulékból"

Ez jó csere lehetett!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.17. 14:46:46

Nyugodj meg, mindegyik bank ilyen. Ha megadsz egy számlaszámot, küldünk kiflire valót, mégse éhezz már. Esetleg költözz fel bp-re tarifás koldusnak, egész hamar befolyik a hiányzó összeg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 14:48:20

"Az emberek úgy gondolnák normál esetben, hogy a bankban biztonságban lehet a pénzük"

:))))

Volt egy nő a tévében, annak a hatmillió forintját kivette a bankból egy imposztor. Az aláírás marhára nem stimmelt. A bank az imposztorra mutogat, és széttárja a kezeit.

Egy ideje nem nézek tévét. Megszűntek a banki hirdetések, Emese és társai? Annyi bank van már az OTP-n kívül, nem értem, miért kell pont ahhoz ragaszkodni.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.17. 15:04:36

@atpijkamo: OTP nyolcig van nyitva. Ezt még a CIB volt képes eddig utána csinálni. Azonkívül kurvagyorsan elintéznek mindent... és hát lopnak, de tökéletes semmi sem lehet.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:11:45

@enamel: A Pentium proci numerikus része valamikor bögös volt.

Kérdik a Pentiumtól:
- Mennyi 2x2?
- 5 - vágja rá azonnal.
- De nem, mert 4.
- Na jó, de gyors voltam?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:17:47

Sajnos nem tudok azonosulni a poszt toló problémájával (szerencsére City):

1. Webbank tartós átutalás (esetleg beszedési megbízás) visszavon
2. Előtaki megszüntet

Leslieke 2011.02.17. 15:19:21

@Rejtélyes: Mert a többinél kolbászból van a kerítés, mi?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:19:26

@atpijkamo: "nyolcig van nyitva"

Kinemszarjale, meddig van nyitva az ügyfélszolgálat??? A netbank működjön, oszt jónapot. Éjjel alszanak a bitek, vagy mi?

A City a hetvenes évek óta, vagy mióta 24/7 működik. "Citi never sleeps." Szarban is voltak, mikor a központi méinfrémet le kellett cserélni, hogyan oldják meg leállás nélkül.

Ja, ez itt M.o. ... akkor nemszótam.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:21:55

@atpijkamo:
"A Pentium proci numerikus része valamikor bögös volt"

Ha bugos, akkor az még a '90-es évekban.. az első sor pentium asszem. lusta vagyok googlizni

Ha bögyös, akkor az biztos a zinternetről lehetett

Ha büdös, na a mostaniak is azok... ráadásul füsttel mennek: ha kijön a prociból a füst nem fog tovább működni !

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:22:53

Emberek! Lesz (vagy van?) szabály arra, hogy egy átutalás nem tarthat egy munkanapig. (Mint most, amikor egy napig, vagy még egy hétvégét is, mindig ülnek az átutalt pénzen, azt a napot nekik kamatozik.) Eljő akkor a kánaán!

staropramen 2011.02.17. 15:24:53

atpijkamo · www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:22:53

Miért, még nincs itt a kánaán?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.17. 15:25:56

@atpijkamo: A netbank sok embernek misztikus, különösen az idősebb korosztálynak. Annak a részének is, aki egész nap egy gép gombjait nyomkodja. Nem használta, nem ismeri, fél tőle.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:26:47

@atpijkamo:
"Szarban is voltak, mikor a központi méinfrémet le kellett cserélni, hogyan oldják meg leállás nélkül."

régen szép kihívás lehetett ma már biztos nem: egy CSS vagy F5 load balancer megoldja, persze ha ésszel használják. El lehet utaztatni másik kontinensre is... Nem bank, de CRM-ben dolgozom az elmúlt 4 évben 20 perc downtime volt de csak lokális (elvágták az optikát és ennyi idő volt a routingon változtatni). Ma már mindenen failover van. Itt lesz a végitélet, ha öntudatra ébred a Skynet :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:27:58

@atpijkamo: "az még a '90-es évekban"

Bocsi, ha neked az történelem előtti idő. Képzeld, én már a 80-as években is éltem. Sőt...

Szóval kitalálták okosok, hogy a számolás egy részét eltárolják táblázatokban, és megspórolnak egy csomó számolási időt. Csakhogy a táblázatok egy része bögös volt, amit betöltöttek szegénynek, így néha kicsit eltévedt. Nem is ez volt a nagy baj, hanem az, hogy nem cserélték azonnal, ingyen a procikat.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:30:48

@enamel:
"Nem használta, nem ismeri, fél tőle."

Embere válogatja. Nagyszülők a családban skypolnak az unokával, mert ingyenes és vateráznak, kvízeznek. Nyugdíj is webbankba jön abból vásárol ebayen paypallal.

Másik nagyszülőnek a digitális képkeret is kihívás, pedig csak 1 a bekapcsoló gomb van...

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2011.02.17. 15:33:50

Erre is lesz egy hasonlóan szép történetem az OTP-ről. Valamelyik nap megírom a Homárnak.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:34:29

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "load balancer megoldja"

:))))

Volt nekik egy, azaz EGY darab szobányi méinfrémjük, és azt cserélték le EGY másikra.

Az IBM az ötvenes években úgy számolta, hogy kell a világon 5 számítógép. Vagy mi.

Most meg a hüttőnek is külön IP címe van, el is fogyott mostanra a 2^32. (Persze a Ford egyedül elvisz 2^24-t.)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:35:29

@atpijkamo:
1994, itt a link:
en.wikipedia.org/wiki/Pentium_FDIV_bug

1 billió lebegőpontos számításból egyetlen hiba. Májusban fedezték fel és december végén ajánlották fel a cserét. Azok a régi szép idők! A Z80-ban bezzeg nem volt ilyen hiba :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:40:38

@atpijkamo:
Igen, akkoriban számítógépnek tényleg a szobányi masinériát hívták. Mer' ugye mainframe - midrange - mikrocomputer (PC) a sorrend.

Meg a Neumann Jani rakta be a legnagyobb kiskaput, hogy az adatok és az utasítások közös memóriaterületen vannak... Így elegendő egy jól formázott adat, buffer overflow és megszereztük a masina irányítását. A hibajavítások nagy része erre próbál javítást adni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 15:42:40

Az mér van, hogy a blogmoci posztoláskor kirak a homár főoldalára és azt mondja "Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!"

de azért mégis posztol? Pentium FDIV bugod van-e blogmotor? Vagy a pirézek hekkelnek-e??

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 15:45:44

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "1 billió lebegőpontos számításból egyetlen hiba."

Csakhogy nem volt egyenletes eloszlású. De ha az lett volna is, kapásból alkalmatlan bármiféle céges vagy tudományos felhasználásra. Bocsi, százezer dollárral kevesebb adót fizettünk, nemamihibánk! Vagy kiszámolják a Mars szonda érintőleges röppályáját, oszt belelövik a közepébe és rommá ég. Hoppácska! (Egyébként a metrikus és angolszász mértékegységek összekeverése miatt csinálták pont ezt.)

De mondom, nem a hiba volt a ciki, hanem hogy nem cserélték rögtön, ingyér.

Pittykapitány 2011.02.17. 15:50:17

Ment a segély a bankadó alapba.

Régóta nem értem, hogy 2011ben, amikor minden bank jön a 0 forintos, ilyen olyan ingyenes számlákkal, ki az az félőrült, aki egy ilyen régimódi kaotikus intézménynél marad,mint az OTP. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy van szerethető bank, de megkockáztatom, hogy az OTPnél csak jobb van.
Amíg valaki meg nem cáfol. :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 16:09:08

@atpijkamo:
Stimmel, igen.

@Pittykapitány:
Gondolkodtam mi is a jó az OTP-ben. Rájöttem: amikor már legalább 5 éve nem vagy ügyfelük :)

Amúgy nem olyan rosszak, hiszen sok ügyfél van, meg sok iroda, magyar cég, a kamatok sem rosszak (hitel/megtakarítás) szolgáltatás se annyira hiszen évek óta csak az OTP webfelületén lehet fizetni.

Csak hát a kommunikáció, az ügyfélkezelés ez az ami elborzasztja az embereket. Aminek egy része nyilván a nagyszámok törvénye, de akkor is elég rémisztő történet kering.

Na meg a logójuk, a diszkrét szoptatás felülnézetben ;-)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 16:21:15

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "a logójuk, a diszkrét szoptatás felülnézetben"

Az a halálom. Meg a Budapestbank az ánuszrózsájával. Meg a Telenor a szárnyasbetéttel. Nem tudnak ezek disztingválni. Az UPC a gázégőjével csak simán félrevezető.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 16:22:32

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "az adatok és az utasítások közös memóriaterületen vannak"

Hehe, régen így is volt. Jó pici progikat lehetett írni, az utasításokat átírni, a nem kellő részeket később felülírni, stb. Feltörés ellen is használták. Olvashattad a forráskódot szemkifolyásig, futás közben írt át egy ártatlannak látszó programrészletet.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 16:43:00

@atpijkamo:
Volt valami vicc, hogy a fickó elmegy a pszichológushoz aki Rorschach-ábrákat mutat neki (amikor a képről benyomást kell mondani).

Mutatja az elsőt:
- mit lát ezen?
- 3,14na.
- érdekes... Hát ezen?
- 3,14na.
- Hmmm.. és most?
- 3,14na.
- Nem szégyenli magát, hogy mindenen ezt látja?
- Éééén? Mikor maga mutat mindig 3,14nákat?!

KecskeDotyi 2011.02.17. 16:48:41

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Magyar cég? LoL :D Hol élsz te?
Barátnőm több mint egy éve jött el és már akkor se magyar volt XD

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 16:49:30

Mondjuk tényleg mindegyiken van 3,14na :)
www.sheepish.org/itp/rorschach/

mondjuk a kis fekete-fehér képen 2 grillcsirkét evő delfin van.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.17. 16:50:45

@KecskeDotyi:
Mér' nem a Csányi a tulaj már? Vagy nem Zéerté ?

Rosszindulatú Vászka 2011.02.17. 17:00:04

@KecskeDotyi: mi bajod van a magyar nőkkel? Elég nagy szégyen, hogy külföldi punciszagra uszulsz.

mohopasi 2011.02.17. 17:18:12

Nekem (sikertelen lúzerként amint aztrövidesen megtudom) otp-s van... Páromnak k&h. Egyik sem jobb a másiknál, tartok tőle, hogy ez a többire is igaz. Egyik ebben genyó, a másik abban szemét. Aki meg olyan hülye, hogy a pénz célállomását előbb szünteti meg, mint az átutalási megbízást, az egyen meszet.

Hozzá Szóló 2011.02.17. 17:30:54

@d_zsolt: Jól mondod. Így van.
A készpénz a PÉNZ, a többi meg virtuális nagy SEMMI. Mondom ezt 2011-ben, de joggal.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 17:34:17

@Hozzá Szóló: Egymillió semmi az továbbra is semmi, ugye. Átutalnál nekem egymillió semmit, ha szépen megkérlek? Majd találok neki valami hasznosítást.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 17:35:54

@mohopasi: "Egyik sem jobb a másiknál"

Nem tudom, nekem a Budapestbankkal csak jó tapasztalatom van.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 17:37:01

@d_zsolt: "mert még mindig kisebb a valószínűsége egy lakástűznek, mint a fentieknek"

Aranyra kell váltani. Nem ég el, és tartja az értékét.

Csigorin 2011.02.17. 17:55:22

Inflalodik a parnaban?? nezd, van a szamlan mondjuk szazezer forint. Az inflacio legyen mondjuk 5%. Az azt jelenti hogy egy ev mulva az a szazezer forint szazotezer akkori forint altal lenne betakarva, tehat bukik az ember otezer akkori forintot. De legyen atlagban otezer a bukta egy ev alatt.
A bank: havi zarlati dij hatszaz forint, ez mar 12*600=7200 es akkor meg eves kartyadij stbrol nem is beszeltem.

Akkor melyik is a jobb?!

vprof 2011.02.17. 17:59:20

@atpijkamo: Alapvetően nekem is jó tapasztalataim voltak a Budapest Bankkal. Előtte OTP-s voltam, egyszer beszopattak, akkor váltottam a BB-ra. Boldog voltam, de aztán a BB is összehozott pár érdekességet, mint pl. a fiókban történt befizetések fizetőssé tétele, a horror költségű idegen automatás készpénzfelvétel stb. Felhívtam őket, adjanak már valami kedvezőbb számlacsomagot, mondjuk ingyen. Nem adtak. Átmentem a Citibankhoz, azóta minden ingyen van, és még a bankváltást is lezongorázták helyettem. Kedden nyitottam a számlát, pénteken már hozta a postás a dombornyomott kártyát. Két órával később meg hívtak a BB-tól, hogy ha visszavonom a bankváltást, kedvezőbb számlát kapok egy évre. Megköszöntem szép illedelmesen, mondván, bocs, de az új számlámnál már csak az lenne jobb ajánlat, ha fizetnének érte, hogy ott vagyok. Az a vicces egyébként, hogy ha ezt az ajánlatot akkor teszik meg, amikor emiatt hívtam őket, örömmel fogadtam volna el.

KecskeDotyi 2011.02.17. 18:01:36

@Rosszindulatú Vászka: He, he és megintcsak he...
Lány létemre elég gáz lenne nőre zizzenni. Utálom a leszbiket.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 18:09:25

@vprof: "fiókban történt befizetések fizetőssé tétele, a horror költségű idegen automatás készpénzfelvétel"

Akkor azért érzem ott jól magam, mert ilyeneket nem használok.

"Két órával később meg hívtak"

Felmontam a vonalas telefont. Faszom fizet 5000+ alapdíjat, mikor ezer alatt megúszhatja voippal. (Két szám kell, azért ennyi.) Még alélt voltam az élvezettől, mikor már hívtak, hogy egy évig ingyen... Beleröhögtem a telefonba: - Még ha fizetnek, SE. Akkora bazinagy percdíjjal! Hát hülyének látszom?

vprof 2011.02.17. 18:20:23

@atpijkamo:

A vezetékes telefont már évekkel ezelőtt (mikor talán még Matáv néven futottak) megszüntettük. Csak akkor, amikor látták, hogy tántoríthatatlanok vagyunk, ajánlották fel, hogy három hónapra egyirányúsítják a vonalat, így nem kerül egy forintunkba sem fenntartani, és ha a végére meggondoljuk magunkat, ingyen visszakapcsolják. Jó, legyen, rábólintottunk, már csak azért is, mert az anyóséknak a mai napig is van vezetékes számuk, így hívhattak azon. Pár hónappal később hívtak a Matávtól, hogy meghosszabbítják nekünk még három hónappal. Jó. Aztán amikor letelt az idő, egyszer csak kaptunk egy levelet kb. ilyen tartalommal: "Köszönjük, hogy megtisztelt bennünket bizalmával, és ismét előfizetőink között üdvözölhetjük." Mi a franc? Hívom az ügyfélszolgálatot: ezt meg hogy? Azt mondták, próbáltak minket hívni kétszer is (napközben persze, amíg mindketten dolgoztunk), de miután nem tudtak elérni, hallgatás beleegyezés alapon visszakapcsolták a szolgáltatást. Mi meg észre se vettük, mert persze hívást nem kezdeményeztünk róla soha. Csak éppen az volt a gond, hogy éppen ők maguk írták le, hogy ha nem kérem kifejezetten a szolgáltatás visszakapcsolását, akkor az automatikusan meg fog szünni. Miután ezt szóvá tettem nekik, végül csak lenyelték a békát, és végre megszüntették az egész vonalat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 18:24:08

@vprof: "rábólintottunk, már csak azért is, mert az anyóséknak a mai napig is van vezetékes számuk, így hívhattak azon."

????????

VOIP-pal lehet helyi telefonszámod. A vezetékest is hordozhatod. Csak annyi a különbség, hogy olcsóbb az alapdíj és a percdíj. Külföldre meg külön élvezet, mikor 200 Ft helyett 10 Ft a percdíj.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2011.02.17. 18:29:32

OTP egyszer nekem is eljátszotta, hogy beadtam egy utalást, aztán elutalták kétszer. Megyek be, hogy wtf..? válasz: kérjem vissza én attól, akihez ment. Másnap valamiért bankot váltottam... a mostanival semmi bajom, csak drága:) itt viszont már akkor 10 másodperc volt egy netbankos utalás, amikor az otpnél 20 perc után kiakadt... az év netbankja mégis az otp volt.

vprof 2011.02.17. 18:33:07

@atpijkamo:

"VOIP-pal lehet helyi telefonszámod."

Utánaszámoltam, kb. 8 éve szüntettük meg a vezetékes számunkat. Most mobil van, ez is flottás, és egymás között ingyenes. Kettő nálunk, három a szülőknél.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 18:37:31

@vprof: Csak akkor kell VOIP, ha hívni akarsz vonalas (vagy VOIP) számot, vagy külföldet. Vagy ha hívnak téged. Mobilt mobillal kell hívni, nem drágább, de kényelmesebb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 18:38:42

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: "az otpnél 20 perc után kiakadt... az év netbankja mégis az otp volt"

Persze, mert nyilván az eltöltött perceket számolták.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.02.17. 18:47:48

hehe otp-t soha. oriasi oskori monstrum. Rendszeresen kuldetik at az embert masik fiokokba mert 1bol nem lehet elintezni mindent :)

A nyugdijasok szeretik, biztos van idejuk maszkalni es sokat fizetni az amugy gagyi szolgaltatasert :)

Hozzá Szóló 2011.02.17. 19:58:24

@atpijkamo: Hogyne már!
Azonnal átutalom.
Már ott is van!

Hasznosítsd megfelelően :D

Darth Revan 2011.02.17. 20:06:17

hiba barmelyik banknal elofordulhat.
Tevedhetett az ugyintezo, de az ugyfel is. Teves utalaskor sem kerul a penz rogton vissza a szamlara, hiszen mindennek van egy atfutasi ideje.
Amit a banknak meg kellett volna tenni, hogy felajanlja, hogy amig az ugy megnyugtatoan rendezodik biztosit egy, az utalassal megegyezo osszegu hitelkeretet es amennyiben az ugyintezo hibajabol tortent a dolog, akkor termeszetesen ennek a koltsegeit a bank allja.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.17. 21:20:00

@Hozzá Szóló: Ezt nem rég idéztem be, de van olyan jó, hogy megismételjem:

- Hatalmas Isten! Mi neked ezer év?
- Ezer év nekem egy perc.
- És mi neked egymillió forint?
- Egymillió nekem egy fillér.
- Akkor kérlek adj nekem egy fillért!
- Rendben van fiam, csak várj egy percet!

babem 2011.02.18. 01:04:02

Ez az egész banki elektronikus tranzakció dolog szerintem úgy kéne hogy müködjön:
Én átutalom a pénzt mondjuk az internetes számlámról, és lényegében az elküld gomb lenyomása után a fogadó fél már meg is kell hogy kapja. Hiszen olyan nincsen hogy én elküldtem ő meg nem kapta meg!!! Ez a biztonságos tranzakciók legfőbb alapszabálya úgy tudom.
SőőőőőőT! A maffiózós filmekben is leteszik a képt laptopot egymás mellé osz utalják a milliókat. Elküld gomb lenyom és voalá a másik laptopon feltűnik a milla.
Ez csak egy nagy hasbaakasztás a bankok részéről, hogy még folyamatban van. Nem a postásbácsit küldték át a másik bankba a pénzköteggel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 07:25:17

@babem: "lényegében az elküld gomb lenyomása után a fogadó fél már meg is kell hogy kapja"

Át kell menjen a giro-n, az oda-vissza beletelik néhány másodpercbe. Aztán a küldő és a fogadó bank sorbaállítja a feldolgozandó feladatokat, ott néha percekbe telhet, míg elfogy a sor. Szóval össze-vissza akár tíz percbe is telhet egy ilyen tranzakció.

"filmekben is leteszik a két laptopot egymás mellé osz utalják a milliókat"

- A filmekben a feltörhetetlen biztonsági rendszereket is perceken belül törik.
- A főhős 10 kilométeres körzetben vonzza a leghírhedtebb drogdílereket és a bérgyilkosokat.
- Ha valakit meg kell ölni pl. távcsöves puskával, akkor valaki (egy másik szereplő) direkt elhibázza, és a főhőst palizzák be.
- A főhőst a város legszebb riporternője pont kiszúrja, legyen akármilyen magasan és akármilyen távol. Utána terhelő bizonyítékot készít róla, amiért a főhős mindenképpen meg akarja keresni. Meg is találja, már a film első tíz percében.
- Az ökölharcok közben legalább három ellenfél zuhan rá valamelyik bútorra, ami rögtön ripityára is törik, legyen az akármilyen fából.
- Ha egy embert megütnek a lépcső tetején, akkor az az ember mindenképpen le kell hogy guruljon a lépcső legaljáig (álljon a lépcső akármennyi lépcsőfokból), ahol aztán eszméletét veszti vagy meghal.
- Ha fejbeverik a főhőst, akkor amnéziás lesz, de a második fejbeverésnél az amnézia rögtön elmúlik.
- Ha a főhős pl. robbanószerkezetet akar összeállítani, akkor maximum 5 méteres körzetben minden alkatrészt és hozzávalót megtalál hozzá.
- A főhős ellen akár tíz ember is kiállhat, hiszen nem tudják legyőzni. Mindig csak egy emberrel verekszik, a többi ellenfél addig a kép másik oldalán ugrál, vagy lábadozik, persze csak addig, amíg a főhős le nem győzte az ellenfelét. Utána azzal a másik ellenféllel száll szembe, aki eddig félholtan feküdt a földön.
- A főhős(ök) a nyomozás közben mindenképpen be kell hogy térjen(ek) legalább egy sztiptízbárba.
- Autós üldözésnél az egymást üldöző atók soha nem kerülnek dugóba, még a legforgalmasabb utakon, csúcsidőben sem.
- A főhős az autós lövöldözéseknél simán tud úgy lövöldözni, hogy semminek nem ütközik neki. Az ellenfelek viszont már az első 5 kilométeren belül nekimennek egy másik kocsinak, felborulnak vagy felrobbannak.
- Mikor a főellenfél végre elkapja a főhőst, akkor a főellenfél még vár egy-két másodpercet, mielőtt még megöli a főhőst, hogy a hős gyorsan kitalálhassa, hogyan fog mégis megmenekülni.
- Amikor a film elérkezik a szexjelenetekhez, mindig elkezdenek egyre izgalmasabb jeleneteket mutatni, majd mielőtt a legérdekesebb rész jönne, a film átugrik egy teljesen érdektelen jelenetsorra, aminek köze sincs a filmhez (pl. galambok repülnek az égen vagy forog a menyezeten a ventillátor). Az aktus végén elengedhetetlen az L alakú takaró használata.
- A filmekben a számítógépes jeleneteknél a szereplők soha nem használják az egeret, még a legmodernebb operációs rendszereknél sem.
- Mikor a hős kutakodik az ellenfél számítógépén és hiba/rendszerüzenetek jelennek meg, akkor azokat mindig jó hangosan felolvassa.

Tron65 2011.02.18. 08:17:07

Melóhelyem sikerrel elutalt egy kis pénzt az 5 éve megszüntetett OTP számlámra.
Képesek voltak emberi energiát nem kímálve kideríteni szüleim telefonszámát és felhívni őket, hogy gubanc van.
NEM, nem küldték vissza a pénzt a feladónak.
NEM, nem hívtak az azóta is élő és számlanyitáskor megadott mobilszámomon.
NEM, nem tudják kifizetni kézpénzben, akármivel is igazolom, hogy én vagyok a címzett.
Nyissak újra számlát, kártyát (aztmondták ingyen), és majd az automatából (aztmondták ingyen) felvehetem a pénzt.
Megnyitottam.
Laza háromnegyed óra múlva kezemben az élesített kártya, amikor az ügyintéző hölgy megkérdi:
- Miben segíthetek még?
- Szeretném kivenni az összes pénzt és megszüntetni a számlát.
Áááá, nem akart ott helyben megölni!
Rámutattam a kolleganőjére: rá haragudjon, ő volt az, aki azt állította, hogy csak így tudok a pénzemhez jutni.
Végülis 2szeri beülésre, másfél órai ügyintézés után majd 2% veszteséggel (mert természetesen akadt ott számlavezetési és kártya díj is) megkaptam a pénzt.
Ha rajtam múlik, többet nem megyet OTP-be!

Egyéves Önkéntes 2011.02.18. 08:45:51

@Tron65: jó, hogy nem vettél fel lakáshitelt egy téves utalás miatt!

babem 2011.02.18. 09:09:34

@atpijkamo: Abban igazad lehet hogy a tranzakció könvelési művelete sorban áll és esetleg kell 10 perc is, mire ráíródik a fogadó fél számlájára, de maga a tranzakció kb így néz ki:

- küldő bank számítógépe kapcsolódik a fogadó bank gépéhez és jelzi neki, hogy küldene xxx összeget
- fogadó bank számítógépe visszajelzi neki, hogy renben van, vettem az xxx összeget
- küldő bank számítógépe visszajelzi a fogadó bank számítógépének, hogy ő is megkapta tőle a visszejelzést, miszerint elment a pénz.
- szépen elköszönnek egymástól

Tehát kérdem én, hogy ha a küldő bank azt meri állítani nekem, miszerint elutalta a pénzt, de a másik bank még nem kapta meg, akkor hol a fészkes fenében van???
ILYEN NINCS!!
Az egyiknél mindenképpen lennie kell.

Szóval mondom én, az csak hasbaakasztás és hitegetés ami velünk folyik, hogy játszhassanak még egy kicsit a pénzünkkel.

2011.02.18. 09:32:44

@CsL: ülésre. Az állást ülésre szokták cserélni. Guggolásra nem érdemes, az fárasztó.

2011.02.18. 09:37:04

@atpijkamo: olvasgass a homáron, létezik olyan magyar bank, amelyik még nem szerepelt itt ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

2011.02.18. 09:40:36

@atpijkamo: bocs, de ezzel is vitatkoznom kell: hétvégén mitől kamatozna a banknál a pénz ? Van olyan kihelyezése amit péntek délután ad ki egy ügyfélnek és hétfő reggelre már kamatostul vissz ais fizeti ?
Ha nincs akkor a pénz csak ÜL a banknál, hasznot nem hajt... esetleg likvid tartaléknak jó, de talán még annak se.
Szóval ez a banknál kamatozik két napot ez egy urban legend.

2011.02.18. 09:47:39

@Csigorin: kavarsz nagyon. Lekötött számlán nincs zárlati díj, az a napi fizetéses használatban levő folyószázmlán van. Ott nem szoktunk lekötött kamatozó betéteket tartani ugyebár.

Csigorin 2011.02.18. 09:49:54

@Kulics: Mashol se "szoktUNK" mert az emberek tobbsegenek nincs mibol felretenni ugyebar.
En azokrol beszeltem akiknek sima folyoszamlaja van, na nekik lenne sokkal celszerubb parnaban tartani ami epp van.
Amugy nem tudom enged-e egyaltalan a legtobb bank lekotott szamlat tartani ugy, hogy nincs naluk folyoszamlad (amit meg fenn kell ugye hozza tartani)

cicmen (törölt) 2011.02.18. 09:53:45

@Kulics: olvasgass a homáron, létezik olyan magyar bank, amelyik még nem szerepelt itt

Igen haver! Létezik! A spermabank! Élvezet a "BETÉT"! :))))

2011.02.18. 09:56:47

@Csigorin: hát jó, legyen ahogy akarod. Én nem értek igazán a pénzhez, nekem ilyesmi nem kell. Csak csengetek a főkomornyiknak és hozza amit kérek. Pénz nélkül.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.02.18. 10:11:22

@atpijkamo: nem lenne baj a 10 perc, azt leszarom. Nade 3 munkanap????? (Bankkozi utalas eseten.) Vegyenek akkor fel egy kibaszott postast, fogja a penzkoteget, husz perc alatt ater a masik fiokba, sorszamhuzassal meg sorbanallassal egyutt. Elmennek mar a kurva anyjukba.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 10:52:46

@babem: "küldő bank számítógépe kapcsolódik a fogadó bank gépéhez"

Nem éppen. Mint írtam, erre való a giro. De ne tőlem kérdezd, nem vagyok jártas a banki világban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 10:53:49

@Kulics: "olvasgass a homáron, létezik olyan magyar bank, amelyik még nem szerepelt itt"

Elolvassam, ami nincs???

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 10:55:04

@Tomasz_a_gozmozdony: "Elmennek mar a kurva anyjukba."

Igen. Szebben magam se tudnám megfogalmazi.

2011.02.18. 10:56:33

@atpijkamo: igen, ez benne a nehezítés :)

igen, vicces volt a sztrovacsek aki leírta a p2p modem kapcsolatot, mintha így működne a bankközi pénzmozgás... :)

elwood 2011.02.18. 11:01:03

a bankok csak eltőzsdézik a pénzt.

követelem, hogy pártunk és kormányunk azonnal állítson fel kormánybiztost az emberek bankszámláinak megvédésére a pénztőkétől

a haldokló kapitalizmus utolsó imperialista elnyomó eszközei ne akadályozzák az új világrendet

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.18. 11:17:41

Bármelyik bankhoz mész, akkor is bux!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.18. 11:32:23

Nem lehet valami sikeres ember az, aki banki ügyfél és nem banktulajdonos.

Mondjuk ez az egész pénz téma egy nagy hülyeség, számtalan videó van a neten, hogyan alakult ki:
kezdetben a javakat (búza, hús, ruha stb.) más javakra cseréltek. Amikor házat akartál venni sok és nehéz húsra volt szükség, így leírták egy aranyra, hogy ez 100 kg. hús értékű. Aztán az arany is nehéz lett, meg kevés, leírták papírra. A papír meg lassan mozgott a világban így megszületett az elektronikus átutalás.

S a jövő? A gondolat! Nem kell hozzá szgép és áram, rágondolok, hogy kifizetem és már viszem is boldogan a kocsit :)
Aki persze rosszul keres az ne is gondoljon arra, hogy kifizet valamit...

Csak aztán meg ne hekkelje vki a gondolataimat :)

bo_baba 2011.02.18. 11:40:48

Szia!
Nekem ugyanez volt!
Végül nagy harc árán a következőt sikerült intézni:
2 tanús meghatalmazással anyukám bement otthon az OTP-be, ahol ezt az egész utalást elindítottuk. (vagy elindította valaki, mert nem emlékszem, hogy én lettem volna...)
Szóval a lényeg, hogy én is Budapesten lakom és ez az egész Tiszaújvárosban zajlott(173 km). Én sem tudtam hazamenni akkor és a pénz meg kellett.
Szóval 2 tanús meghatalmazás, hogy az anyám eljárhat az ügyemben és végül megkapta a pénzt!
Nagyon sok telefon és nagyon sok reklamáció árán.
De az tényleg igaz, hogy csak abba a bankba tudják utalni a pénzed ahonnan a tranzakciót elindítottad!
Úgyhogy hajrá!:-) Van megoldás!

dr. _mmm_ 2011.02.18. 12:10:34

@babem: "- küldő bank számítógépe kapcsolódik a fogadó bank gépéhez és jelzi neki, hogy küldene xxx összeget
- fogadó bank számítógépe visszajelzi neki, hogy renben van, vettem az xxx összeget
- küldő bank számítógépe visszajelzi a fogadó bank számítógépének, hogy ő is megkapta tőle a visszejelzést, miszerint elment a pénz.
- szépen elköszönnek egymástól"

Na ez konkrétan NEM így történik.
Javaslom átolvasni:
www.giro.hu/elszamolasforgalom_altalanos.php

esef 2011.02.18. 12:20:46

@Hozzá Szóló:
Azért az jó dolog, hogy ha bemegyek a bankba, a nagy SEMMIből hirtelen kiveszek pár millió SZERINTED PÉNZt és hazaviszem szatyorban, nem?

esef 2011.02.18. 12:22:30

@elwood:
Összes bankot államosítani, mert meg kell védeni a zemberek pénzét, létrehozni egy Nemzeti (milyen divatos szó lett ez a neoviktoriánus korban) Bankot. Ja, az már van, nem baj, az ötletért várom a milliókat...

babem 2011.02.18. 12:37:19

@woodooman: Én egy db tranzakcióról beszéltem, nem kötegelt feldolgozásról. A lényeg, hogy amikor odahaza ülök a gépem előtt és elutalok egy összeget, pár másodperc múlva jön az SMS, hogy a pénzem el lett utalva. De akkor hol van a pénzem, ha tőlem már levonták de pl. az EON irodában még másnap is azt mondja a kedves ügyfélszolgálatos, hogy ő bizony nem látja sehol.
Tehát valami sántít a te általad írt oldalban, az is csak magyarázkodás és megnyugtatás, hogy elhitessék velünk, hogy "igen a pénzed éppen úton van a célhoz, de még nem került sorra". Ha pedig teljes mértékben úgy igaz, akkor csak akkor kéne eltünnie a számlámról a pénznek, ha már a másik félhez megérkezett. Szóval én továbbra is azt gondolom, hogy igenis szélhámoskodnak a bankok a pénzünkkel.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.18. 12:51:36

@bo_baba: bakker nem kell kozjegyzos, tanus papir????
Engem egy kinti haver kert meg, hogy kerdezzek ra a szamlajara van-e valami tartozasa, es fizessem mar be, abbol amit kuldott.
Azt mondtak ilyen nincs!
Vagy szemelyesen befarad az ugyfel, vagy kozjegyzos papir.
Sot Parommal egy szamlank volt es ott se valtoztathattam semmit az O alairasa nelkul. pedig ismertek minket, es tudtak is, hogy a Zember kulfoldon van...
szal kapjak be!!!

Hozzá Szóló 2011.02.18. 13:44:14

@esef: Most mi bajod van neked? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.18. 14:26:03

unom a bankokat, kerem a 7 vegit
/most csekkoltam a bankszamlamat, idoben megjott a fizu, pentek reggel van, es az osszeg is megfeleloenek mondhato, bar azert meg nagyon ev eleje van, az latszik/

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.18. 14:29:45

@hagyma: Karácsonyig nem lesz más, ezt kell beosztani:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 14:40:08

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "Nem lehet valami sikeres ember az, aki banki ügyfél és nem banktulajdonos."

Ezt frappánsabban mondják: - Ha meg akarsz gazdagodni, bankot nem rabolni kell, hanem alapítani.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 14:42:43

@babem: "Tehát valami sántít a te általad írt oldalban"

A giro-ról beszélt, az az aktuális tranzakció. Hogy a küldő és fogadó bankban előtte és utána mennyit csücsül a pénzed, az nincs benne.

Az SMS az átutalásról csak azt mondja, hogy a számládról már leemelték, neked nem kamatozik.

Secnir 2011.02.18. 14:50:46

az OTP az ÉV Bankja volt.
2009-ben, a Tékozló Homáron...

2011.02.18. 15:35:48

@babem: ott pihen a fogadó bank számláján és ő még nem írta jóvá a te számládon. Akármi miatt.

Pittykapitány 2011.02.18. 15:39:59

És azt tudtátok-e hogy Maunika becsődölt cégét Mondén Kft.-nek hívják?

Lehet hogy aktív homározó?

mohopasi 2011.02.18. 16:10:40

@atpijkamo: Örülj, míg van minek! Komolyan. Előbb utóbb kiderül az ottani hülyeség is, ebben szinte biztos vagyok. Bank minden, csak nem humánszakos intézmény.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.18. 16:17:43

@mohopasi: Örül a faszom. Ez egy szükséges rossz.

mnandy 2011.02.21. 13:56:56

1: az OTP nem bank. Én is ezért hagytam ott őket, kb. '96-ban.
2: mindegyik bank vérszívó: www.youtube.com/watch?v=U-NVFRJ0M9A
süti beállítások módosítása