Tékozló Homár

Az Asus tojik az elcserélt merevlemezre

2011.02.23. 12:37 | jackyll | 62 komment

Futo001 netbookjának kalandja továbbra sem sikeres. A gép misztikusan kicserélődött, és emiatt nem garanciális merevlemezét az Asus szerint szakszerűen kezelték, nem volt sértve a matrica. Azaz hivatalosan eredeti, de mégse az a száma, úgyhogy naiv ügyfél inkább már ne is írjon emiatt nekik:

Az előző írás ott ért véget, hogy írtam a szerviznek és felvettem a kapcsolatot a magyarországi Asus képviselettel. A hivatalos Asus szerviz nem írt 3 levelem közül egyre sem választ, láthatóan egyáltalán nem érdekli őket a dolog. Asus által elfogadott, ügyfélorientált hozzállás egy márkaszerviz részéről. Véleményem szerint ha ezt a mentalitást a márka felvállalja, lelkük rajta, biztosan lesz eredménye. Kevesebb vásárló, csökkenő bevétel... Ha netán észbe kapnak, szervizt cserélnek és egy korrektebbel kötnek szerződést, bár nem hiszem hogy erre sor kerül. Mellesleg az utolsó levelemre már ők sem válaszoltak, előtte egyértelműen jelezték, hogy őket már ne zargassam a továbbiakban, vegyem fel a kapcsolatot a szervizzel. Na persze, de minek, ha semmire nem válaszolnak.

 

 

Az Asus ügyfélszolgálata röviden összefoglalva ezt írta: a megbízott, ellenőrzött szerviz (Cordon Group, előtte Cirma) nem dolgozik más gyártónak, így másik gépből HDD nem kerülhetett az én gépembe. Ez ferdítés, hiszen több cégnek is dolgoznak, csak tudtommal nem azonos munkaterületen. Továbbá számukra a szerviz nem jelzett hibás, nem megfelelő szétszerelést (én ezt úgy értelmezem, hogy állításomnak megfelelően a plomba/garanciát igazoló matrica szerintük is sértetlen volt), ennek ellenére nem látják indokoltnak, hogy a garancia keretein belül javítsák a gépemet. És mint feljebb írtam, többet ezzel kapcsolatban ne írjak nekik.

Valahol az Asus hozzáállása is érthető. Így, hogy külsős KFT van a javítással megbízva, őket felelősség nem terheli, elég csak a szervizre mutogatni. Azonban ezzel a hozzáálálssal hosszútávon vásárlókat fognak veszíteni, hiszen a köztudatban a márka hiteltelen, megbízhatatlan lesz. Én biztosan nem vásárolok tőlük a jövőben semmit, és soha senkinek sem fogom ajánlani.

Így valóban nem marad más, mint feljelentés a rendőrségen és bejelentés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Ezt holnap meg is teszem.

Szép napot!
futo001

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neménvótam 2011.02.23. 12:39:11

Szerintem ez már volt a múlt héten.

Neménvótam 2011.02.23. 12:40:26

Ilyenkor ki kellene írni, hogy upgrade

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 12:54:04

Napi cunami.

Asust ne vegyek akkor semmiből? Mer akartam ám.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.23. 13:03:22

"Így valóban nem marad más, mint feljelentés a rendőrségen és bejelentés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Ezt holnap meg is teszem."

Hát ha másból nem értenek, nagyon helyes...

Amúgy én felnyomnám őket a nagy Asus supportnál is. Lehet, hogy az gyorsabb eredményt hozna

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.23. 13:05:17

@enamel: Nem érdemes.
Az Asus cuccok annyiban mások a többi ámítástechnikai szarhoz képest, hogy hatalmas dobozuk van, adnak hozzá egy csomó felesleges szart, és gagyin világítanak mindenhol.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.23. 13:05:28

Hiányolom a fotót a szervizvezetőről.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.23. 13:09:25

@Sün‼: Engem az ügyfélszolgálat női hölgy munkatársai érdekelnének.

Egyéves Önkéntes 2011.02.23. 13:09:53

Most olvastam, hogy a tunéziai tüntetők elfoglalták Last Minutot.

Egyéves Önkéntes 2011.02.23. 13:11:51

Ja és még annyit, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal annyira mész, mint k.rva a jámbor élettel.
Merthogy azok nem fognak segíteni, arra mérget veszek.
Idd el az ajánlott levél árát, jobban jársz.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 13:22:06

@ColT: Az tetszett rajta. Meg hogy van zöldben. (eee)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 13:23:15

@EÖ: Akkor nem lesz nyaralás? Aztakurva.
Különben tegnap morogtam, hogy ezek itt összehozzák a harmadik világháborút szép lassan, velem meg mi lesz.
Én nem érek rá ilyen hülyeségekre. És különben is, nyaralni akarok.

Egyéves Önkéntes 2011.02.23. 13:24:14

@enamel: Tunézia most nem biztonságos, szerintem próbáld meg átfoglalni az üdülést Líbiába

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.23. 13:25:03

@enamel: Nabasszus.
A legjobb az az A6U boncolás volt részemről, az első olyan laptop, amit szétszedtem, hogy a műanyagok porlottak szét benne...

(Logout.hu-n rákeresel, hogy Asus A6U.)

@Sün‼: Kösz. Gondoltam valami szőke maca lesz a posthoz. .D

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.02.23. 13:26:39

Az Aldiba kellett volna visszavinni a laptopot. Bármelyik pénztáros visszafizeti az árát és utána a raktárban le is szopja a posztolót.

Ha szerencséje van, akkor női hölgy a pénztáros.

elwood 2011.02.23. 13:28:11

"felvettem a kapcsolatot a magyarországi Asus képviselettel. A hivatalos Asus szerviz nem írt 3 levelem közül egyre sem választ"

akkor ez a kapcsolatfelvétel elég egyoldalú volt. még nem harmadik típusú.

egyébként a panaszt be kell náluk dobni, az ablakon át, a rossz vinyóra szigszalagozva

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 13:35:53

@EÖ: Oda most inkább szervezni kéne. Kalandtúra, bizonyos típusú állatpolgároknak (=akiket én nem szeretek) akciósan csakoda.

@ColT: Meggyőztél, nem veszek olyat:)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.23. 13:41:23

Én beküldtem hozzájuk a notebookomat DVD meghajtó cserére, kérdezés nélkül kicserélték a működő merevlemezt is egy üresre. Kérdeztem, kurva-e az anyjuk, mondták, hogy az, lehet reklamálni az asus.com-on.

England win The Ashes! 2011.02.23. 13:55:29

Találtam egy szarvashibát a posztban:

"a köztudatban a márka hiteltelen, megbízhatatlan lesz"

Helyesen:

a köztudatban a márka hiteltelen, megbízhatatlan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.23. 14:44:06

@enamel: Konkrétan arról a típusról volt szó, el lehetett kefélve az anyagválasztás :)

Captain Crash 2011.02.23. 14:52:49

Korábban sem történt reagálás a hozzászólásomra a post írójától, így nehéz ebben az esetben megfelelő tanácsot adni. Főleg addig nem, ameddig az ott feltett kérdések sem kerülnek megválaszolásra.

Addig is javaslom a tértivevényes levelezést a jótállásra kötelezettel. Feltételezem ugyanis, hogy nem a szerviztől vásárolták a terméket...

Captain Crash 2011.02.23. 15:00:20

"Így valóban nem marad más, mint feljelentés a rendőrségen és bejelentés a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Ezt holnap meg is teszem."

Valószínűleg lehet keresni valód a fogyasztóvédelmi hatóságnál, de a polgári jogvitádat egy esetleges bírság kiszabása nem fogja megoldani.

A kialakult jogvita rendezésére ott a Békéltető Testület, illetve a bíróság.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.02.23. 15:15:45

ezt a posztot kihagyon,ugy sem tudom mi az előzmény,de nem is éredekel:)))

mindenki jelentse fel akit kell,ez ma a divat:))

elwood 2011.02.23. 15:20:49

államosítani kell az Asust, védjék meg a laptoptulajdonosok érdekeit

mohopasi 2011.02.23. 15:47:15

Ezt a postot a másikkal egyetemben el kell küldeni a fogyasztóvédelemtől elkezdve a kereskedelmi kamarán át a tv2/retekklub/atv trijóig mindenhová. Meg még a homárhoz is! Hja az már volt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.02.23. 16:19:37

"Így, hogy külsős KFT van a javítással megbízva, őket felelősség nem terheli"

Na ez így nem igaz. A cég, akivel a garanciális problémák kezelését megbízom olyan, mintha én lennék. Felelős vagyok érte. Ha nem tetszik a munkája, felmondom a szerződést és másnak adom a garis szerviz matricát. Tessék elmenni a vásárlás helyére és elállni a vásárlástól. Ez jócskán túlmegy a jelentős kényelmetlenségen.

Captain Crash 2011.02.23. 16:37:48

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Csak pontosítás végett (lényegében ugyanazt mondom, csak a "Felelős vagyok érte" kifejezést nem mindegy hogy fogyasztóként, kereskedőként, vagy gyártóként vizsgáljukÖ:

A szerviz által végzett tevékenységért jótállási igény teljesítése kapcsán a kereskedő épp úgy felelős, mintha azt ő végezte volna.
(Erről itt írtam bővebben: fogyved.blog.hu/2011/02/18/mi_a_helyzet_ha_a_kereskedo_masra_mutogat_i_resz)

A fogyasztó szemszögéből a jótállásra kötelezettnek kell helyt állnia és a szerződésszerű állapotot visszaállítani. Vagy a mentesülés szabályai szerint eljárnia, hogyha a jótállási igény teljesítése alól mentesülni szeretne.

pizsama 2011.02.23. 17:19:01

Van magyar facebook oldala az Asus-nak. Szerintem ott elég nagy negatív kampány lenne, ha elküldenéd a sztorit, talán változtatna a hozzáállásukon...

Megdobbent 2011.02.23. 18:28:53

Azon tul, hogy szereti a tik meggyet, tan kene osszelapatolni egy angol nyelvu levelet, es elimelezni az asus egy olyan elerhetosegere, ahol nincsenek magyarok.
Mondjuk en egyenesen kinaiakkal leveleztem, merthogy egy bizonyos magyar protokolt nem tud a nem magyarorszagra szant gizmo, de nem az anyamba hajtottak el, csak elmeseltek, hogy inci-fincit nagyobb bevetelt hoz nekik az a piac, ami nem megy szembe a vilagtrenddel. Ugyhogy ebben maradtunk :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.23. 18:39:06

@enamel: en meg ma morgok
benzinar az egekben van
raadasul ,ha nagy baj lesz megint nekunk kell rendet raknunk

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.23. 18:50:07

"nem írt 3 levelem közül egyre sem választ"

Nemírt levelekre én se válaszolok.

Megdobbent 2011.02.23. 18:51:15

@atpijkamo: Pedig legalabb otszor nem irtam neked :(

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 18:51:47

@hagyma: Amikor amerika rak rendet, az majdnam olyan, mint amikor én csinálom. 1. fázis: rendetlenség van. 2. fázis: szétdobálok mindent, a rendetlenség a 270-szeresére nő 3. fázis: elkezdem visszapakolni, rendesen 4. fázis. Megunom, és úgy hagyom.

Eredmény: kicsikével nagyobb kupi van, mint mielőtt hozzákezdtem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.23. 19:02:20

@enamel: "Amikor amerika rak rendet"

Nem úgy van az. Aknavetővel durr, a közepépe.

Manci néni, a szomszéd 2011.02.23. 19:21:05

Ormányviktor vessen ki adót az asusra is!

Megdobbent 2011.02.23. 19:51:33

@atpijkamo: 2x a mult heten, tegnap 1x, ma 2x nem irtam. Mert nem is akartam. De valaszolsz? :(

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.23. 20:15:10

@atpijkamo: Úgy régebben raktam rendet. Mostanában már emígy.

Részletek egy szovjet partizán naplójából:
1. nap: Délig tartó kemény harcok után sikerült elfoglalnunk a kiserdőt a fasisztáktól.
2.nap: A fasiszták egész napos ádáz harc után visszafoglalták a kiserdőt.
3.nap: Erőnket nem kímélve ma kivertük a betolakodó fasisztákat, újra miénk a kiserdő!
4.nap: A gaz fasiszták kegyetlen harcokban visszafoglalták a kiserdő elét.
5. nap: Ma kijött a csősz, és mindenkit elzavart a picsába!

ace22 2011.02.23. 20:16:45

Nekem ma hozták vissza a szintén ASUS netbook-omat, egy alaplapcserét igazoló jegyzőkönyvvel, csekély négy hét után. A hibajelenség maradt, le is tagadhatnák, hogy hozzányúltak volna, ha nem lenne összefogdosva és összekaristolva. No meg ha nem hiányozna a tápegység...

Megdobbent 2011.02.23. 20:23:14

@ace22: Pfff, de ugye te sem tajekoztatod az europai kozpontjukat? :)

Egesz megdobbenek, hogy ez megy az asus szervizzel, leven a boltjuk (amelyiket ismerem) az baratsagos, bankkartyas, beszerzos. Nade legalabb tudom, hogyha valami osszeomlik, akkor eleve az asus kozpontbol fogok kerni mas szervizt :)

Félre Beszélő 2011.02.23. 21:48:57

Nekem a MacMinimen ment el az alaplap. Bevittem a szervizbe egyik délután. Mondták, hogy még aznap leadják a rendelést, de mivel Hollandiából jön az új alaplap, nem biztos, hogy holnapra itt lesz. Erre másnap délelőtt hívnak, hogy mikor viszem már el, mert készen van. Mikor átvettem, mondták, hogy az Apple megköveteli, hogy az alkatrész kiszállításának a napján elkészüljön a javítás.
Ennyi. Már csak az hiányzik, hogy valaki felhívjon, hogy elégedett vagyok-e. Ezen se lepődnék meg nagyon.

Megdobbent 2011.02.24. 00:27:53

@Félre Beszélő: amennyit fizettel erte megvetelkor, joggal varhatsz el ennyit.

Szerintem viszont mindenkinek minden arfekvesben jarna valami korrekt eljaras-szeruseg. Ha nekem gondom volt akarmiben es megakadtam a magyar vezetesnel, akkor irtam egy angol levelet es jo helyre elkuldtem, ra egy par nappal nemcsak az alapproblemam lett megoldva, de suru elnezesek kozt teruleti igazgatok lattak el mindenfele utalvanyokkal. Ezert kell multi, mert a magyar az semmire nem jo.

ace22 2011.02.24. 05:06:26

@Megdobbent: Nem, egy órával a hozzászólásom előtt kaptam meg a gépet. Ma készülök fejükre borítani a bilit - előbb még az ügyfélszolgálatot, de az európai központ meg a fogyasztóvédelem megkeresése no meg az ajánlott levél küldése is rajta van a listán.

2011.02.24. 09:37:54

Lovak meglettek már amit a románok elloptak az éjjel ?

elwood 2011.02.24. 10:31:00

@hagyma: "benzinar az egekben van
raadasul ,ha nagy baj lesz megint nekunk kell rendet raknunk "

aztán mennyi a benzin ott a nagy drágaságban, elérte már az itteni ár harmadát ?

és ki az a mi ? csak nem te is mész önkéntesnek ?

Megdobbent 2011.02.25. 06:09:56

@ace22: Helyes, mert nem kicsit botranyos ez a szerviz hozaallas...

Azert, hogy a keresok elboldoguljanak:

A Cordon Group egy nevvaltoztato, semmirekllo csurhe, amit eloszor fog a forradalom falhoz allitani, de addigra mar NEM AZ ASUS partnerei ;)

Megdobbent 2011.02.25. 06:14:20

@elwood: Nem, meg nem erte el naluk a mi gazdag orszagunk benzinaranak a harmadat. Ugyhogy meg azert nem _akkora_ a baj ott :>

Pávor Jál 2011.02.25. 19:58:09

Kösz a tippet, asust se veszek.

ace22 2011.02.25. 20:01:57

@Megdobbent: Hol érem el az asus központot? Munkahelyen nem tudok keresni a lekorlátozott net miatt, itthon meg nincs mivel. :-(

Az ügyfélszolgálat nem méltóztatik legkegyelmesebben rámbagózni azóta sem. A dicsőséges forradalom eljöveteléig van v.mi tippetek, hogy lehet a tápot visszaszerezni, esetleg megjavíttatni a gépet?

futo001 2011.02.26. 02:54:45

1. Ki a jótállásra kötelezett?
-Cirma/Cordon Group.
2. Milyen kapcsolat van az említett szervizzel (szerviz rövid i, nem hosszú)? Például szerepel-e a jótállási jegyen a szerviz?
A szerviz egy megbízott kft. Jótállási jegyen nem szerepelnek, csak a weboldal, amin tájékozódni lehet, onnan tudja meg a gyanútlan ügyfél, hogy hozzájuk kell fordulni.
3. Készült-e jegyzőkönyv a jótállási igény bejelentésekor?
-Az igény bejelentésekor nem.
4. Milyen nyilatkozatott alapján végezte a - szerinte - nem jótállás körébe tartozó kicserélést az adott cég?
-A cseréről eddig semmilyen dokumentum nem készült.

ace22 2011.03.03. 05:27:40

A hálózati tápot egy hét múlva sem kaptam meg...

3.1428csafasz 2011.06.28. 12:49:03

Én is dolgoztam a Cirmánál, azóta Asus laptopot nem vennék itthon..

3.1428csafasz 2011.06.28. 12:50:00

Ja és rossz hírem van, egy éve a Samsung tévéket is ők szerelik.

marko77 2012.02.11. 17:33:59

Nos én is megjártam az Asus szervízzel.
A laptopom wifije szarakodott,ledobált fagyasztotta a gépet.Január elején beadtam szerivizbe, tegnap kaptam meg, ugyanazzal a hibával amivel beküldtem. A wifi kártyát nem cserélték ki.Mert nem láttam fizikai cím változást. Sőt, a netbookon semmilyen szétszerelésnak a nyomát sem, az eredeti garomatricák ugyanis épek. De billentyűzetet cseréltek.
Azonnal levél a fogyasztóvédelemnek, és az Asus supportnak. Közöltem velük, hogy kezdeményezem a készülék független véleményezését, és a bírósági eljárást, mert a további köröknek semmi értelme.
A cordon magas ívben szarik a homárra még a fogyasztóvédelemre is.
Bármennyire költséges és elnyúló, bírósághoz kell fordulni, mert annak a határozata kötelező érvényű.

marko77 2012.02.11. 17:35:42

Gyanú: A Cordonnál lopkodják az alaktrészeket.
süti beállítások módosítása