Futo001 Asus netbookjában valaki gonoszul kicserélte az eredeti merevlemezt, amit ezután a szervizben nem akartak garanciálisan pótolni. A gond csak az, hogy ezt vagy a boltban ahol vette, vagy a korábban más néven futó szervizben tehették:
Van egy garanciális Asus 1201N notebookom, amivel alapvetően elégedett vagyok, csak a márkaszerviz nem az igazi. Nem tudom pontosan mikor, kb nyáron elromlott, elküldtem futárral szervizbe, ami nálunk a Cirma Kft. Kicserélték az alaplapot, igaz a gumi szigetelést rosszul tették vissza, de amúgy korrekt volt minden, 1 hét alatt elkészült. Másfél hete lefagyott, és többet nem indult, telepítés közben pedig hibaüzenetet kaptam, hogy sok a bad sector. Tehát meghalt a vinyó. Ismét jött a futár, elvitte elvileg a Cirma Kft-hez, ma pedig kaptam egy levelet a CORDON ELECTRONICS HUNGARY KFT-től (ha minden igaz ez volt régebben a Cirma), hogy 34.000Ft a javítás, mivel a gépben levő HDD nem a gyári a szériaszáma alapján. A garanciát igazoló plomba sértetlen volt, a gép egyszer volt szétszedve a Cirma Kft által (márkaszerviz), alaplapot cseréltek, tehát a plomba náluk is sértetlen volt, így csak ők tehettek bele másik vinyót, az is lehet hanyagságból.
Igazolható tények: A készülék üzletben vásárolt. Volt egy garanciális szervíz, ami az alaplapot érintette, ehhez szükséges a HDD eltávolítása. A következő szerviz alkalmával kiderül, hogy nem a gyári HDD van benne. Nem volt sérült a garanciát igazoló plomba egyik alkalommal sem.
Erre mit lehet mondani? Írtam nekik, hogy tessék csak cserélni, nem hagyom magam szívatni.
És amúgy is! Egy 250Gb-os vinyóról beszélünk, ami kb 12.000Ft. Javítással, szállítással hogy lesz ez 34? Mellékesen minimum 14 napot írnak javítási időnek. Továbbá szerintem ember nincs, aki a vinyó kicserélése után annak garanciáját nem az azt eladó üzletben akarja érvényesíteni, hanem a laptop gyártójánál.
Sajnos nem volt szerencsém. Számomra ez az eset azt mondja, hogy tessék komoly gyártótól vásárolni.
A magyarországi képviselet szerint polgári peres úton léphetek csak tovább. Válasz a szerviztől nem érkezett. A képviselet megnézte, valóban nem egyezik a szériaszám a benne levő HDD szériaszámával. Egyáltalán nem is találta eeePC-be ennek a vinyónak a számát, tehát nem Asus termékből van. Ez belefér, Cirma nem kizárólag Asus termékekkel foglalkozik. Már az is biztos, hogy az 1SDASTJL szériaszámú HDD nem OEM termékként lett értékesítve, de egyelőre nem tudni melyik gyártó eszközébe került beépítésre.
Kiváncsian várom a szerviz reakcióját, én nem tágítok, az biztos. 2 év alatt ez a szerviz negyedszer tépázza az idegeimet. Ezek után persze Asus termékben a jövőt illetően nem gondolkodok. Kértem a gép javítás nélküli visszaszállítását, számlát a bevizsgálásról és a szállítás költségéről, hogy ha a későbbiekben úgy alakul, ezeket vissza tudjam igényelni.
Az utolsó 100 komment: